Kirjoittaja Aihe: Ævintýr |K11| fantasia | fikletsarja, 443/443, valmis 15.4. // Ilmoitusasiaa 14.1.26  (Luettu 307705 kertaa)

Piitu

Vs: Ævintýr |K11| fantasia | raapalesarja, 178/? 31.7
« Vastaus #120 : 31.08.2017 04:59:30 »
Heippatihei, olen uusi lukija! Vierailen Finissä tätä nykyä enää ihan todella harvoin ja silloinkin kun täällä käyn, lähinnä vaan väijyskelen hiljaa taustalla kuin joku epämääräinen Klonkku, osallistumatta juurikaan enää itse keskusteluihin. Juuri itse asiassa tarkistin, niin olen edellisen viestini foorumille kirjoittanut vuonna 2014, että hups... Mutta siis nyt on ihan pakko päästä pitkästä aikaa taas avaamaan sanainen arkkuni, koska löysin tämän.

Avasin Finin tiistain ja keskiviikon välisenä yönä sitkeän writers blockin ajamana. Oma tekstintekeleeni kun ei ollut tuntunut pitkiin aikoihin olevan missään määrin kiinnostunut toimimaan nätisti yhteistyössä kanssani ja ajattelin, että josko nyt onnistuisin herättelemään sitä inspiraatiota sitten vaikka lueskelemalla pitkästä aikaa jotain jonkun muun kirjoittamaa. Fantasiapohjaista etsin, klikkasin tämän auki ihan täysin randomilla ja PAM! olin ekat raapaleet luettuani jo aivan täydellisesti koukussa. Ensi-istumalta ahmisin ensimmäiset about 80jotain ja nyt sitten tänä yönä loput ja vaikka tosiaan aika näkymätön käyttäjä täällä tätä nykyä olenkin, niin tätä en yksinkertaisesti vaan voinut ohittaa ihan vaan silleen vähän hiljaisesti tykkäämällä. Tuntui siltä, että olisi sanottava edes jotakin merkiksi siitä, että olin täällä ja kahlasin kaikki läpi ja aaaaaaaaaaaa. Ihastuin niin kamalan kovin.<3
Pidin ihan hirmu paljon tuosta sinun tavastasi kirjoittaa ja kuvailla asioita. Pidät kappaleet lyhyinä ja silti jokaiseen kirjoittamaasi lauseeseen mahtuu niin paljon tunnetta, elävyyttä ja kosketeltavuutta, että onnistut tuomaan tekstin ihan iholle. Se on ihan siinä, suoraan sormenpäiden alla ja silmien edessä. Multa, kukat, kirjat, teemukit, korpit, se kaikki. Käyttämäsi kielikuvat ovat kauniita, suorastaan soljuvia. Henkilökemia on tässä myös ihan äärettömän toimivaa ja omalla tavallaan tuo tekstin hidas eteneminen on minun mielestäni juuri nimenomaan se tekijä, joka tekee Alisan ja Valven kanssakäymisestä tässä niin kovin inhimillisen ja luonnollisen oloista. Sellainen arkinen totuttelu, jossa salamarakastumisen sijaan kasvetaan toiseen kiinni ikään kuin vähän varkain, sillä lailla pikku hiljaa, on minusta aina jotenkin kovin suloista. ;D

Lyhyesti sanottuna teksti siis pelitti kyllä kaikilta osin oikein oivallisesti! Tykkäsin ihan todellahirveenkauheensuperpaljon ja jään ehdottomasti odottelemaan jatkoa!
Here it's safe, here it's warm
Here the daisies guard you from every harm
Here your dreams are sweet and tomorrow brings them true
Here is the place where I love you

Ficticio

Vs: Ævintýr |K11| fantasia | raapalesarja, 185/? 4.9
« Vastaus #121 : 05.09.2017 08:17:25 »
Hei täällä on lukija joka on seuraillut jo pidemmän aikaa mutta ei ole koskaan saanut aikaiseksi edes kommentinpuolikasta. Nytkään en oikein tiedä mitä pitäisi sanoa koska tämä on yksinkertaisesti aivan ihana! Tässä on aivan erilainen tunnelma kuin missään lukemassani ja hihkun itsekseni aina kun huomaan tämän jatkuneen :D tästä selostuksesta et varmaan paljoa saa irti mutta odottelen täällä innoissani jatkoa!

Piitu

Vs: Ævintýr |K11| fantasia | raapalesarja, 185/? 4.9
« Vastaus #122 : 06.09.2017 04:06:43 »
Yay, uusia osia! Alunperin minun piti tulla lukaisemaan nämä läpi silloin jo heti kun huomasin sinun julkaisseen uutta tekstiä. Itse asiassa yritinkin, mutta jostain syystä aivotoimintani jumitti: luin ensimmäisen lisäyksen läpi vain todetakseni loppuun päästyäni ettei tekstistä ollut jäänyt mieleen kerta kaikkiaan yhtikäs mitään. Päätin siis suosiolla iskeä läppärin kiinni ja palata vasta myöhemmin uudelleen näiden pariin. Nyt vireystasoni näyttää olevan aavistuksen verran aikaista vastaanottavaisemmalla tasolla (ainakin sain kaikki lisäykset luettua läpi), joten kokeillaanpa uudestaan!

En tiedä onko minulla sinänsä mitään ihan kamalan hyödyllistä taikka rakentavaa palautetta antaa nyt tälläkään kertaa, mutta sehän se ainakin on se tärkein tietää että kyllähän minä näistä taas tykkäsin. Totuttelun teema on yhä hyvin vahvasti läsnä, mutta ilmassa on aistittavissa kyllä jo hyvinkin selviä lämpenemisen merkkejäkin. Tuo miten Valve uskaltautuu avaamaan Alisalle koko ajan uusia palasia itsestään ja elämästään on hirmu mukavaa, samaten se miten Alisan pidättyväisyyden huomaa vähenevän aina aavistuksen verran osa osalta. Hahmot kasvavat ja kehittyvät selkeästi koko ajan ja on kovin jännää päästä sivusta seuraamaan minne suuntaan sinä heitä ja heidän keskinäistä suhdettaan lähdet tässä tarinassa kulloinkin viemään! Yksittäisistä kohdista mainittakoot sen verran että tähtikuvioiden katselu oli kovin suloinen kohtaus, tuitui. Melkein odotin jo ensisuudelmaa, vaikka samalla tiedostinkin ettei se olisi oikeasti siihen väliin vielä sopinutkaan...
Unohdin muuten edellisessä viestissäni kehua sinua Eddan luomisesta. Pidän hänestä hahmona ihan mielettömän paljon!

Ja sitten vielä: kun pahoittelit tuossa lopussa osien paisumista niin ei hätää, en minä sitä ainakaan millään muotoa pahakseni pistä. Juurihan minä muutama päivä sitten kahlasin tarinastasi läpi ensimmäiset 178 osaa, joten ehdin jo tottua lukemaan tätä paljon putkeen kerrallaan. Olisin järkyttynyt jos yhtäkkiä vastassa olisikin ollut vaan joku superlyhyt viiden lauseen mittainen osanen. ;D

Isfet

• Kaamoskirjuri
  • kuppi teetä kaipaukseen
Vs: Ævintýr |K11| fantasia | raapalesarja, 189/? 20.9.
« Vastaus #123 : 20.09.2017 19:24:21 »
Lainaus
Alisa oli varmaankin Puuskupuh ja Valve Korpinkynsi, miltä kuulostaa? Molemmat olisivat jästisyntyisiä. AU-ficcejä saa halutessaan kirjoittaa, heh.  ;D

Ja tuo oli sitten lupaus ;>

Tosissaan, ihanaa että laitoit kuitenkin jatkoa näin pian puheistasi huolimatta! Tähän maagiseen maailmaan uppoaa aina mielellään hetkiksi (erityisen mielellään, kun pitäisi tehdä jotain järkevää ja kiireellistä, kuten nyt). Tästä huokuu sellaista lämpöä ja välittämistä, että vääntelehdin tuskissani näiden varovaisuudesta. Mutta niin sen kuuluu ollakin, ja ottakoon Valve ihmeessä Alisan mukaansa. sehän menee opintomatkasta ;>

Kiitos näistä <3
ja mä uskon ihmeisiin
tai ainaki sanon niin
olihan joskus tääl
lentävii dinosauruksii

Lunalotta

• Valon ja ilon tuoja
  • Kuinka mielettömäksi kaipuu kasvaa nopeesti
    • Smaragdien säihke
« Vastaus #124 : 20.09.2017 21:07:06 »
Hups, siitä on hetki kun olen tätä viimeksi kommentoinut, vaikka kaikki osat olen aina lukenut ilmestyessään tai vähän sen jälkeen. Ihailen niin miten hitaasti näiden välit kehittyy (vaikka olen itsekin kärsimätön sen suhteen :D) ja sitä, miten uskollisesti Valve opettaa Alisaa esimerkiksi lukemaan - jotkuthan voisi päinvastoin turhautua siitä että aikuisella ihmisellä ei ole lukutaitoa. Mutta toisaalta, tämä onkin sinun luoma taikamaailmasi, joten mikä minä olen sanomaan :D Odotan silti innolla jatkoa!
Ex-SparklingAngel
Tupani on Puuskupuh
Kaakao ja suklaa ovat lähellä sydäntä <3
Laittakaa ihmeessä yksityisviestiä jos haluatte jutella tai tutustua, ilahdun suuresti :)

listaus

Avasta kunniat Fractalle <3

Piitu

« Vastaus #125 : 25.09.2017 02:10:50 »
Ihanat osat jälleen. Olen tätä tarinaa seuratessa huomannut jo aiemmin sen, että tykkään selkeästi kaikista eniten lukea näitä tällaisia osia joissa ei oikeastaan tapahdu mitään maata järisyttävän erikoista. Osia, joissa Alisa hyörii Eddan kanssa keittiössä tai Valven kanssa linnan pihamaalla kädet upotettuina ruusupenkin multaan - tai niin kuin nyt näissä kahdessa Valven kanssa opettelemassa kirjaimia, äänteitä, lausuntaa. Toki pitkäkyntiset noita-akat ja tappajamädät ovat tuoneet oman tarvittavan osansa tähän tarinaan ja sen rakentumiseen, mutta näiden "hiljaisten" osien kohdalla on vaan se jokin ihan oma fiiliksensä. Nämä tuovat tavallaan lähemmäs sitä tarinan tietynlaista arkipäiväisyyttä, joka sitten taas vuorostaan saa koko lukukokemuksen tuntumaan aina aavistuksen verran aikaisempaa uskottavammalta.

Jään kerta toisensa jälkeen ihmettelemään tuota sinun kykyä kuvailla, sitä miten onnistut kertomaan kaiken niin elävästi ilman että tekstisi lähtee rönsyilemään minnekään ylimääräiseen. Teet tämän kaiken jotenkin niin vaivattomasti, kevyesti ja pehmeästi että ihan kateeksi käy. Keep up the good work!

Pieni sivuhuomautus muuten. En tiedä oletko ehtinyt itse vielä huomata, mutta aamu-sanan kursivointi jäi pois:
Lainaus
Huomaan pian, että onnistun siinä hyvin vain lyhyiden sanojen kohdalla - sellaisten kuin uni tai [/i]aamu.

nauha

• Sunnuntaiteuras
« Vastaus #126 : 17.10.2017 14:50:41 »
Mäkin olen vielä olemassa, vaikka vähän heikosti olenkin. Meni vähän liian monta kuukautta (näköjään 11 edellisestä kommentista), että sain itseni tekemään finissä muutakin kuin pyörähtämään etusivulla ja pakenemaan. Kannatti kuitenkin taas lukea, koska Valvessa ja Alisassa ja tässä tarinassa on paljon rakastettavaa.

Läheisyydet ja iholla tuntuvat henkäykset olivat kutkuttavia. Uusimmissa osissa tähtien katselu ja Valven melkein lausumat tunteiden tunnustukset, jotka olivat parempia noin kuin olisivat olleet, jos olisi sanottu enemmän. Kaikkien muiden asiaa kommentoineiden tapaan tietenkin odotan hetkeä, jolloin kiintymyksestä tulee näkyvämpää eikä enää niin horjahtelevaa ja uutta, että saadaa niitä ensisuudelmia ja kipinöitä ja ties mitä. Mutta musta tuntuu, että sä osaat tehdä ne ajallaan.

Tämä on aika surkea varjo siitä kommentista, jonka haluaisin osata jättää, mutta ihanaa että kirjoitat tätä edelleen ja ihanaa että se on yhä niin hyvä. Toivottavasti ehdit kandiltasi palailla tämän pariin, mieluummin toki enemmän kuin vähemmän, vaikka en ole mikään puhumaan.

Yhden kirjoitusvirheen bongasin joten siinä:
Lainaus
Hänen kasvoillaan on hetken ilme, jota en pyaty kunnolla tulkitsemaan
Kaipaan hetkeä jonka toivoin sinun olevan minun

saralin

« Vastaus #127 : 16.11.2017 23:55:49 »
Minäkin poikkean ilmoittamaan, että seuraan tätä edelleen innolla, vaikka edellisestä kommentointikerrasta on aikaa jo häpeällinen vuosi, hyi olkoon minua. Lukeminen jotenkin jää aina hetkeksi tauolle yleisesti elämän takia ja sitten tuleekin ahmaistua vaikka kuinka monta osaa kerrallaan, kuten nyt taas kävi heh...

Järkevä kommetoiminen on tämän lukubingen jälkeen vaikeaa, joten yhdyn vain edellisten kommentoijien sanoihin: ihanaa kuvailua, olet rakentanut hirmuisen mielenkiintoisen maailman ja siihen on helppo uppoutua niin sen arkipäiväisissä hetkissä kuin suuremmissa maagisissa seikkailuissakin. Minäkin odotan Alisan ja Valven suhteen kehittyvän, mutta kuten muistaakseni jo aiemmin kommentoin, on mielestäni mukavaa, että se etenee rauhassa. Pidän siitä, että he luovat tavallaan syvempää suhdetta välilleen pienillä asioilla, kuten juurikin tuo lukeminen ja ylipäätään toisistaan huolehtimisella.

Kiitos ihanista uusista osista, tsemppiä kandiin ja kivaa jo-melkein-joulunajan alkua! :)
the universe is in your bones, the stars in your soul

puhpallura

• höpelö
  • aww ♥
« Vastaus #128 : 17.12.2017 14:42:13 »
Mukava oli lukea Alisan lukemisen opettelusta ja kirjoittamisen harjoittelusta :) Valvella oli ihana tyyli opettaa, auttoi kun oli tarpeen ja antoi kuitenkin Alisalle tilaa opiskella rauhassa!

Toivottavasti saadaan jatkoa taas pian!
“We are only as strong as we are united, as weak as we are divided.”

Valanya

• Siivekäs
Vs: Ævintýr |K11| fantasia | raapalesarja, 196/? 1.1.
« Vastaus #129 : 18.01.2018 21:25:51 »
Vau. Oikeesti. Tää on jotain ihan next leveliä. :o :o

Luin tän koko tarinan tänää tohon uusinpaan lukuun asti ja pakko myöntää, että tää on todellakin yksi parhaista jutuista, mitä oon finistä löytäny.
...Siis sori täst kommentoinnista ei tuu mitään järkevää oon niin hämmentyny.
Ensinnäkin, ootko sä keksiny tän tarinan maailman kokonaan ite vai pohjautuuko se jonnekkin? Oli asia niin tai näin, mä voin rehellisesti sanoa, että se on tosi mielikuvituksellisesti ja hyvin kehitetty. Luonto, asukkaat ja jopa niiden asukkaiden nimet sopii aivan täydellisesti yhteen. Tosi hyvä pohja fantasiatarinalle.
Sitten juoneen. Tää voi kuulostaa liioittelulta, mutta voin vakuuttaa, että mun ainut selkeä ajatus jo ensimmäisiä osia lukiessa oli "Miks tää ei ole ilmestynyt kirjana?" Tiiän, että tässäkin voi olla jotain juonellisesti samaa, kuin joissain vähän tunnetummissa kirjoissa, mut niinhän jokaisessa kirjassa (ja tarinassa(en tiiä millä muulla kutsuisin tätä)) on. Se tapa, jolla sä oot kuvaillut tapahtumia ja antanut vastauksia moniin kysymyksiin pikku hiljaa juonen edetessä on oikeesti tosi taitavaa.
Joo en vaan saa hehkutettua kylliksi tätä.

Alisa ja Valve (jonka nimeä mä rakastan yli kaiken) on tosi mielenkiintosia hahmoja ja mä pidän niistä kummastakin erittäin paljon. vielä jos ne sais vähän vauhtia siihen suudelmaan, jota me kaikki ootetaan... Näiden kahen suhde kehittyy tosi luontevasti ja joo eipä tässä voi muuta sanoa, ku että shippaan näitä kahta koko sydämmelläni.
Eddakin on tosi onnistunut hahmo, siinä, kuten oikeestaan kaikissa tän tarinan hahmoissa on paljon enemmän, kuin mitä ensisilmäyksellä huomaa. Niistä paljastuu koko ajan uusia puolia, joiden avulla hahmoa alkaa ymmärtämään paremmin.

Tykkään siitä tietynlaisesta runollisesta ja mystisen kauniista tunnelmasta, joka tässä on. Sä et oo vaivautunut selittelemään taustoja sen kummemmin, mutta ne silti avautuvat kuin itestään tätä lukiessa. Oon todella vaikuttunut, jos se ei oo tässä tullut vielä ilmi.

Tän löytäminen tuli mulle vähän yllätyksenä, koska en oikeestaan lue finistä muuta, kuin hp ficcejä ja tähänkin mä törmäsin naimahaaste-topicissa, kun olin ettimässä kivaa snarmionea (hehheh). Jotenkin mä päädyin silti avaamaan tän ja *bling*, koukussa ollaan!
Mä jään ehdottomasti seuraamaan tätä, en malta oottaa tulevia tapahtumia. Ja sori, tää kommentointi ei oo ehkä mun vahvinta alaa, mut toivottavasti pääpointit tuli silti ilmi. :D
 Kiitti paljon tästä :)

Valanya

• Siivekäs
Vs: Ævintýr |K11| fantasia | raapalesarja, 202/? 20.1.
« Vastaus #130 : 20.01.2018 20:45:42 »
Oi! Tulipas paljon luettavaa kerralla! ...Ja sehän on yksinomaan hyvä asia, mä kun oon tämmönen maratoonilukija. ;D
Mulle tuli muuten tosi hyvä mieli, kun mun kommentti oli saanut noin pitkän ja positiivisen vastauksen! (Ja voin muuten samaistua täysin noihin hymyilykohtauksiin)

Tosi kiva, että tapahtumat etenee. Mulle ei ainakaan ole missään vaiheessa tullut fiilistä, että tää juoni junnais vaan paikoillaan.

Lainaus
On kaunis päivä, syksyisen viileä mutta aurinkoinen: valonsäteet ja puiden varjot tanssahtelevat vuoron perään Valven kaavun tummalla kankaalla.

Tällästä kaunista kuvailua tässä on paljon. Tää pisti erityisesti mun silmään, koska Valve <3. Muutenkin tykkään saada pientä informaatiota, jonka pohjalta voin kuvitella hahmoille ulkonäon.
Valvesta päästäänkin mun lempiaiheeseen, eli Alisaan ja Valveen. (Voiskohan niitä kutsua nimellä Alive? ::)) Vaikka tän myöntäminen onkin vaikeaa, mä olen myöskin sitä mieltä, että näiden kahen tapauksessa kannattaa edetä hitaasti. Ihan uskottavuuden takia. Ja oothan sä kuitenkin jo tavallaan luvannut, että jotain on tulossa, joten ehkä sitä tosissaan kannattaa odottaa.

Mä ootan innolla näkeväni, kuinka Valve hoitelee myrskyt. Mulla on myös muita juttuja mitä ootan. Minkälainen se hääseremonia on ja miksi, oi miksi Valve valitsi niistä tytöistä juuri Alisan? Huomasko hän kentien sitä taikuutta?

Voit olla varma, että jatkan tän seuraamista!

saralin

Vs: Ævintýr |K11| fantasia | raapalesarja, 202/? 20.1.
« Vastaus #131 : 25.01.2018 13:58:50 »
Kiitos taas uusista osista!

Kiehtovaa päästä lukemaan uudesta kaupungista, vaikka kalvaslinna ja sen salaisuudet kiehtovat minua edelleen yhtä lailla. Jokainen paikka tarinassa tuntuu hyvin todelliselta ja uskottavalta erilaisine asenteineen, perinteineen ja tapoineen, kuten "oikeassakin" elämässä on tapana. Ja sama pätee toki myös hahmoihin ;D hauska siis nähdä millaisia uusia tilanteita tulee vastaan ja mitä uutta opimme tästä maailmasta!

Eddan alkuperä ja metsänhenget olivat myös mielenkiintoisia, ja minusta on mahtavaa miten muovaat omanlaisesi taruston esimerkiksi juurikin noiden parkojen (parajen?parka-olentojen?miten tuon nyt taivuttaa) pohjalta :)
the universe is in your bones, the stars in your soul

Valanya

• Siivekäs
Vs: Ævintýr |K11| fantasia | fikletsarja, 207/? 12.4.
« Vastaus #132 : 16.04.2018 16:50:20 »
Jes uus luku!
Toivottavasti sä kirjotat seuraavan osan mahollisimman nopeesti, koska haluun niin tietää millanen Valven esitys on. :D

Tää luku oli hyvä. Erityisesti tykkäsin kohasta, jossa kuvailtiin, millasta markkinoilla käyminen ennen oli Alisalle.
Sitten toinen juttu... Alisa vaikutti vähän mustasukkaselta siellä kirjakojulla, ku tytöt puheli Valvesta. Ehkäpä ihastusta on jo pikkusen ilmassa, vaikkei sitä Alisa tajuiskaan? Toivotaan. ;D
En nyt onnistu kirjottamaan samanlaista pitkää kommentia ku yleensä, mutta luen edelleen.

puhpallura

• höpelö
  • aww ♥
Vs: Ævintýr |K11| fantasia | fikletsarja, 207/? 12.4.
« Vastaus #133 : 21.04.2018 20:00:57 »
Oi vaikuttaapa Merkan markkinat mielenkiintoiselta paikalta! Ihanasti olet kuvaillut kaikkea siellä näkyvää, kuuluvaa ja tuoksuvaa! Kiva oli myös lukea Alisan vertailua Merkan ja Kalhaman markkinoista :)

Innolla odotan minkälaisen näytöksen Valve saa aikaan!
“We are only as strong as we are united, as weak as we are divided.”

hamsu

Vs: Ævintýr |K11| fantasia | fikletsarja, 210/? 22.4.
« Vastaus #134 : 23.04.2018 23:47:42 »
Oo aivan ihana luku. Kommentoin tätä jo watpadissa mutta kommataan nyt täälläkin  kun ajatukset luistaa :D + helpompi alusta kirjoittaa puhelimella.
Valve osaa pitää yleisön lumoissaan, mainiota yksityiskohtia kuten se käsien heiluttelu esityksessään, oliko tarpeellista vai juurikin esitystä?
Lainaus
   Se on korppikuninkaan katse, tajuan, taikuudesta jo painava

❤️❤️ ihana viittaus korppikuninkaaseen  sitä heppua ei liiemmin olekaan nähty oliko vain jossain alussa mainittu   ???  Mistä nimitys johtuu?   Alisallahan on aivan omansalaiset tuntemukset kuin mitä muulla markkinaväellä. Henkilökohtaisempaa, tuntien todellisen valven ja myös hänen  taikuuden tunteminen iholla tai ihon alla..  pelkän kuulemisen ja näkemisen lisäksi.  Tietääköhän valve mitä neiti tuntee hänen taikoessaan? Oliko hänellä samanlaisia tuntemuksia nuorempana? 
Valvenkin mietteitä olis mielenkiintoista kuulla markkinoista ja muutenkin ajatuksia alisasta. 
Oho tulipa kysymyksiä, toivottavasti ei haitanne.  Upeaa kuvailua niin luonnosta kuin henkilöistäkin ja kiireettömyyden tunto koko tarinassa oikeastaan🙂
 Kiitos pikaisesta jatkosta🙂

Pamsu
« Viimeksi muokattu: 23.04.2018 23:53:38 kirjoittanut hamsu »

Isfet

• Kaamoskirjuri
Vs: Ævintýr |K11| fantasia | fikletsarja, 216/? 1.5.
« Vastaus #135 : 01.05.2018 21:44:42 »
Pikakommentoin! Olin hirvittävän ilahtunut kun jatkoa tuli näin piakkoin. Alisan tunteet alkavat saada yhä selvempää muotoa, tai ainakin nousta esiin sielun syövereistä. Valven osoittama hellyys taas on aina yhtä ihastuttavaa.

Kirjoitustyylisi tuo kaiken lähelle lukijaa, ja kiehtoo mieltä edelleen.

Kiitos, jatkoa odottelen <3
ja mä uskon ihmeisiin
tai ainaki sanon niin
olihan joskus tääl
lentävii dinosauruksii

LillaMyy

• ekoterroristi
  • "Oot pönttö :D <3" "ja ylpeä siitä! :D"
    • Sulkakynän rapinaa
Vs: Ævintýr |K11| fantasia | fikletsarja, 216/? 1.5.
« Vastaus #136 : 02.05.2018 15:55:16 »
Okei, tästä tulee tosi pitkä ja vaivalloinen urakka (eli varmasti todella sekava kommentti), koska lähdin pitkästä aikaa lukemaan tätä ihan ajan kanssa tuolta sivulta 6 ja osasta 122. :D Varaudu siis siihen, että tänne tulee varmasti paljon turhanpäiväistä pohdintaa matkan varrelta, joka ei enää tässä kohtaa ole relevanttia, koska kommentoin sitä matkaa, kun saan osia luetuksi. Ajattelin kuitenkin käydä tässä kohtaa sanomassa jotain, ennen kuin olen toisenkin sata osaa jäljessä. xD

Tuo mätä-kohtaus saa kyllä edelleen mulla ainakin karvat pystyyn. Olit kuvaillut sitä todella ällöttävästi, mikä on aina vaikuttavaa luettavaa näinkin epätodellisesta asiasta, koska sellaista ei voi oikeassa maailmassa omin silmin nähdä, vaan se pitää kuvitella kirjoittaessaan. Erittäin taidokkaasti tehty siis! Lisäksi tykkään ihan sikana siitä, että Alisa on se, joka vie Valven pois, koska aikaisemmin Alisa on enemmän ollut se, jota Valve auttaa eikä toisin päin. Välillä on kiva nähdä näitä toisinkin päin. (:

Kivaa, että Alisa pääsi auttamaan vähän lisääkin, tällä kertaa Eddaakin, koska Edda nyt ainakin on tehnyt ihan hirveän paljon Alisan eteen. (: Alisa ei ehkä vielä osaa itse valmistaa rauhoittavia yrttijuomia, mutta ainakin Eddan avulla hän voi auttaa muita. Ja kenties hän tässä samalla oppii tekemään itsekin jotain, että sitten myöhemmin ei tarvitse Eddankaan enää auttaa häntä, jos tällaista tarvitaan. Tykkään muuten ihan erityisen paljon sun sanavalinnoista, etenkin "Valven veren tahrima ääni" oli aika huikea!

jroiwroiajioakdoiajrois. Olen ehkä lukenut nämä 128.-133. raapaleet jotkin vaaleanpunaiset lasit silmillä, mutta awwww! <3<3<3 Alusta astihan tässä on enemmän tai vähemmän odotettu jotain Alisa/Valvetta, mutta jotenkin tämän superpohjustuksen jälkeen tämä on ehkä vielä paljon söpömpää kuin mitä olisin odottanut. Jossain kohtaa en edes ollut ihan varma, että tästä edes olisi tullut mitään kovinkaan söpöä tai iloista, vaan ihan vain jotain "pakotettua" ja "olosuhteista johtuvaa", joten olen tosi tyytyväinen, että Alisa ja Valve tuntuvat ihan oikeasti pitävän toisistaan, vaikka kumpikaan ei sanokaan mitään. Ainakaan vielä. Niin, ja se suudelma olisi ehkä ollut jo vähän turhan paljon tuossa kohtaa, minun pieni ja pakahtunut sydän ei olisi kestänyt sellaista. :'D

"Mielestäni on jo korkea aika, että meillä kahdella on omat salaisuutemme hovilta." <3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3 JOOOOOOO!!! Miten niin olen nyt vain pieni ja pökertynyt palleroinen, joka ei saa sanaakaan suustaan... xD Tuituituituitui! :D Mulla oli mukamas kauheasti kaikkea kivaa sanottavaa näistä osista, ja sitten Valve avasi suunsa ja päästi sieltä tuon edellä lainatun ja taannuin jonnekin yksivuotiaan tasolle... :'D Tämä nyt vaan meni taas vähän turhan söpölle tasolle, että osaisin pitää itseni kasassa.

Osissa 142-147 oli tosi hienoa, että ne alkoivat tosi rennosti, hitaasti ja miellyttävästi, kunnes sitten lopussa pamahti cliffhanger Kiiran muodossa. Häntä ei olekaan taas hetkeen näkynyt, joten tämä vierailu tuli oikein täysillä puskista! Korppien reagointi Kiiran saapumiseen kuitenkin viitannee siihen suuntaan (kuten Alisa itsekin jo pohti), että tällä kertaa mitään vaarallista ei pitäisi tapahtua, vaikka kukaan ei taidakaan pitää vierailijasta erityisemmin.

spfspokaighsapdapog0asdopawjfalkdofssaod!! Minä menin solmuun!! Ensiksi Kiira sekoitti minun pään puheillaan Alisan taikuudesta ja varoituksilla ja what not ja sitten Valve tulee paikalle ja halaa Alisaa ja koarkparkpoajgspldsefjag!!! Mä en enää edes tiedä, että mihin mun pitäisi tarttua ensimmäiseksi, joten nyt sitten vain tuijotan ruutuani haavi auki... :'D

Mahtavaa, että saatiin vähän selvyyttä asioihin! Mutta kaikista parasta oli tuo lopetus, kun Valve osoitti huolestustaan Alisan suhteen! ::) Jotenkin niin kovin suloista, että hän huolehtii morsiamestaan, vaikka olisi kenties paljon tärkeämpiäkin huolenaiheita. :D

Woah. Siitä asti, kun aloin lukea tätä sarjaa, mä olen halunnut tietää, millainen sun taikuussysteemi on ja nyt kyllä tuli enemmän kuin tarpeeksi tietoa siitä, ja woah. Multa loppuu sanat kesken. Jotenkin tosi siistiä, että lähes kenestä tahansa voi tulla maagi, jos hänellä vain sattuu olemaan kykyjä siihen, mutta sitten taas todella surullista, että ilmeisesti maagiksi tuleminen irroittaa maagin juuriltaan enemmän tai vähemmän. Tai ainakin Valvelle näyttää käyneen tällä tavalla. Kuulostaa myös todella karmivalta, miten helposti hän pystyy puhumaan asiasta, vaikka sen pitäisi olla kova paikka ihmiselle jättää perhe ja elämä taakseen.

Hyvä, että tässä kohtaa hidastettiin vähän tahtia. Tässä on nyt tapahtunut niin paljon kohtalaisen lyhyen ajan sisällä, niin on ihan hyvä välillä pysähtyä vetämään henkeä, ja tarkastella asioita lähemmin. Oli hienoa päästä seuraamaan Alisan ajatuksia taikuudesta ja maagiudesta, vaikka mitään ei vielä selvinnytkään ainakaan lukijalle asti. Tällaiset osat on kuitenkin omiaan lähentämään lukijaa hahmoihin, kun pääsee syvemmälle heidän päidensä sisälle. ^^

Awww, Alisa katoamassa Valven kaavun sisälle! <3

Tähtien tuijottelu on aina kovin rauhoittavaa, ja musta on jotenkin todella kaunista, että Valve on viettänyt paljon aikaa niitä katsellen. Varsinkin, kun hän nyt vei Alisankin katsomaan niitä! <3 Olen kuitenkin sitä mieltä, että hän olisi voinut lopettaa tämän lauseensa: "Ja vaikka vastauksesi olisi kieltävä, se ei muuttaisi, mitä minä -". Siitä olisi voinut päästä mainiolla aasinsillalla vähän konkreettiseempiinkiin kohtauksiin! (; Mutta, kun on jääräpäinen ja varovainen maagi, niin sitten suljetaan suu ennen kunnollista lopetusta. >:

Voi eikä, lukemaan opettelua! :D En haluaisi olla Alisan kengissä juuri nyt, koska on varmasti vaikeaa aloittaa kaikki ihan alusta tuossa kohtaa. Hän tosin tunnisti edes yhden kirjaimen, mutta silti on varmasti todella rankkaa aloittaa yhtäkkiä ihan uuden asian opettelu. Vaikka tokihan siinä varmasti kannustaa myös se uutuudenviehätys, kun pääsee tekemään jotain uutta ja erilaista. (: Puhumattakaan siitä, että Alisa tuntuu kytkevän lukemisen todella vahvasti isäänsä, joten varmasti tämä opettelu tuntuu siltä, kuin hän pääsisi jotenkin lähemmäs isäänsä. (: Ja, kyllä, Alisa on selvästi puuskupuh ja Valve korpinkynsi! (;

Ihan superia päästä kuulemaan vähän enemmän Eddastakin! Jotain tämän sidoksen kaltaista saattoi kyllä jo vähän kuvitellakin siinä kohtaa, kun Valve ja Edda olivat yhtä aikaa toipilaina, mutta on se silti mukavaa kuulla ihan oikea selityskin tälle asialle! (: Tämä myös selventää hieman Eddaa muutenkin, kun tietää, että hänen ja Valven välillä on tällainen sidos.

Ooo, mielenkiintoista! Tämä Edda-kuvio olikin monimutkallisempi kuin aluksi päältä päin näytti. Jännää myös kuulla, että tämä parka-juttu (miten se taipuu yksikköön??) on peräisin kansanperinteestä, koska niin kovin monet muutkin asiat ovat alun perin siirtyneet sieltä fantasian puolelle. :D Tässä tarinassa on muutenkin tosi mielenkiintoista seurailla, miten olet aina välillä nostanut joitain kansanperinnejuttuja omaan maailmaasi tosi taitavasti. (:

Tuntui kovin kummalliselta löytää oma nimensä tämän tarinan tiimellyksestä, mutta samalla jotenkin kovin tutulta. :D Muutenkin oli todella hilpeää päästä Alisan tapaan kuuntelemaan vierestä, että mitä muut ihmiset ajattelevat Valvesta. Oli myös erityisen hienoa huomata, että häneen suhtaudutaan muutenkin kuin vain vihamielisesti, vaikka nyt vähän ehkä toivoisinkin, että Valve ja Alisa olisivat tulleet Merkaan yhdessä. Sitten ainakin nuo tytöt eivät olisi voineet juoruilla siitä, että josko maagin morsiota ei olisi ollut olemassakaan. Toki, sitten Alisa ei olisi päässyt kuuntelemaan heidän puheitaan Valvesta ensinkään, koska tuskinpa tytöt olisivat juoruilleet Valvesta tämän morsiamen kuunnellessa...

Ihanaa päästä seuraamaan Valven taikuutta tällä kertaa vähän onnistuneemmassa valossa! (: Muutenkin nämä taikuusosiot on aina todella miellyttäviä luettavia, vaikka se mätä-jakso saakin edelleen puistatuksen aaltoja aikaiseksi. Olet kuitenkin kuvaillut taikuutta tässä tarinassa niin hienosti ja eri lailla, että sitä on aina todella mukava lukea! Tästä jäi kuitenkin jotenkin surullinen pohjavire ilmaan, kun Alisa miettii tuossa lopussa, että miten hän voisi kuvitella olevansa tyytyväinen tilanteeseen. Kuulostaa kovasti siltä, että hän ei haluaisi piilotella tuolla tavalla.

Oh my! Kylläpäs nyt oli taas vaikka ja mitä menossa! Vaikka nyt tuntuukin ihan kamalalta, kun tarina loppui ihan kesken. Olin jo niin tottunut siihen, että mulla on vielä vaikka ja kuinka monta osaa lukematta, että sitten tämä viimeisin tuli jo ihan puskista, kun odotin, että niitä olisi ollut vielä vaikka ja kuinka paljon. Nyt pitää sitten vain odottaa kärsivällisesti jatkoa, mutta ainakin tiedän varmuudella, että jotain hyvää on luvassa, jos kerta Alisan pitäisi setviä omia tunteitaan! Kenties kohtapuoliin saamme vihdoin ja viimein kauan odottamaamme toimintaa sillä suunnalla? (;

Jäänkin siis odottelemaan innoissani jatkoa ja kiitän näistä, tähän asti ilmestyneistä osista! (:

"Durin's folk do not flee from a fight."
ava & banneri © Ingrid

hamsu

Vs: Ævintýr |K11| fantasia | fikletsarja, 220/? 15.5.
« Vastaus #137 : 16.05.2018 00:40:19 »
Ihana et uudet raapaleet on ilmestyneet.
Oo alisa käyttää taikaa luonnostaan, varmasti valven oli purtava poskeen ja kieleen jottei painosta Alisaa.  Vai olisiko neiti jotenkin närriä vahvempi? Vai miten se meni nuo närrin lumoukset ??? Ja maryan  tunnistaminen noidaksi, jokin siellä alkaa heräillä ja tarvitsee toimintaa. Myös ihastuminen ja miehen katsominen hieman erilailla.  Veritaikuus  oli juuri niin karmivan ja väärin, kieroutunutta kuin mitä sen kaiku on antanut aiemmin ymmärtääkin. Onko muuten mies noitia? Kun reinahan oli puoliverinen.. vai onko he sitten velhoja kun maagit on oma lukunsa..
Valven menneisyys lienee ollut vauhdikas( ja jotain mitä ei oman jälkeläisensä tahtoisi kokevan tai näkevän) , mikäli Kiira on pyöriskellyt nurkissä kuin susi. Söikö Kiira ne valven mestarin vaimot tämän kyllästyttyä heihin?😲 kun valve totesi jossain ” en ole kuin hän” tai sinnepäin🤔
Mielenkiintoisia raapaleita ja paljon aikaa olet käyttänyt sen kirjan kuvan kuvailuun ja sen että ei ole ollut värejä joten mielikuvitusta on saanut käyttää. Ja Alisan mietteet kuinka kuva selkiytyy vähä vähältä. Upealta kuvalta vaikutti mitä nyt omansalaisen jokainen rakentaa niistä aineista joita meille sirottelet. 🙂 taatusti tulisi sinun piirtämänä erilainen kuin minun.

hamsu

Chuva

• Mursumarsu
Vs: Ævintýr |K11| fantasia | fikletsarja, 228/? 28.5.
« Vastaus #138 : 29.05.2018 00:55:17 »
No mutta... ei mutta... joo mutta... ei mutta... ooh... joo... ohoo...
Anteeksi. Käyn keräämässä itseni alakerrasta, naapurista, keittiöstä ja kaupungin toiselta puolelta ja palaan sitten asiaan.

Ensinnäkin haluan taas pahoitella sitä, etten vaan osaa kommentoida uskollisesti. Käyn täällä kyllä harva se päivä katsomassa, että onko tähän tullut jatkoa (totta puhuen näinä päivinä Ævintýr taitaa olla suurin syyni finissä käymiselle ylipäätään) ja luen aina uudet osaat sangen ahnaasti, mutta silti en vaan saa kommenttia aikaiseksi. Kyllähän mä sen tiedän itsekin tekstejä julkaisseena, että kommenteista on kirjoittajalle iloa (ainakin itselleni), mutta silti ei vaan onnistu. Kaipa mä vaan oon kadottanut kosketuspintani kyseiseen taiteenalaan. Mutta nyt kun kerrankin oli läppäri auki tässä sopivasti, niin nyt ilmaisen edes jollain säälittävällä puumerkillä olevan edelleen tämän tarinan suuri fani.

Kaikki tän tarinan osa-alueet onnistuu hurmaamaan mut aina vaan uudestaan ja uudestaan. Varmaan mä oon sitäkin hokenut jokaisessa hyvin satunnaisista kommenteistani, mutta sanonpahan sen sitten taas kerran.
Tässä on vaan kaikki kohdallaan. Juoni kulkee rauhallisen sopivalla rytmillä niin, että tapahtumia ja yllättäviä tilanteita tulee aina sopivin välein ilman, että tulis lukijana joko tylsistynyt tai sitten actionilla ylisyötetty olo. Jännite nousee aina sopivissa kohdissa tarpeeksi korkealle, että sitten osaa arvostaa lempeämpiä hetkiä entistä enemmän.

Alisa ja Valve yhdessä ja erikseen on sellainen kaksikko, joista voisin kirjoittaa ihan oman, oikein lapsekkaan innokkaan hehkutusviestinsä (esimerkki: "Eikä ne on niin söpöjä! Argh en kestä, miten ne voi olla niin ihania!!!!"), mutta ehkei sitä tarvi nyt sisällyttää tähän kommenttiin. Siinä on kuitenkin äärimmäisen herttainen pariskunta, joka on etenkin hiljattain tulleissa osissa saanut sydämen kipristymään ihan vaan siitä silkasta ilosta mitä Alisan (ja siinä samalla myös toki Valven) tunteiden kehittyminen herättää. Onhan tässä toki ollut jo aika rutkasti osia, mutta ei tällaista rakkaustarinaa voisi mitenkään kertoa lyhyemmin, ellei sitten haluaisi luopua siitä haparoivan varovaisesta ja miltei käsinkosketeltavasta tarinan rakentumisesta. Joten jatka samaan malliin, kirjoita vaikka 1200 osaa jos tää sen määrän tarvii!

Mä edelleen fanitan sun kirjoitustyyliä ihan täysillä. Kaikkien tapahtumien, paikkojen ja tunteiden kuvailu on toteutettu tässä joka kerta niin kauniisti ja ainutlaatuisesti - siitäkin muuten hatunnosto, mulla ainakin on taipumusta ruveta kierrättämään ja toistamaan kuvailutapoja pitkissä jatkiksissa - että varmaan maailman kuivimman vanhan luumunkin ois helppoa unohtaa todellinen maailma tätä lukiessaan. Yksityiskohtiin on aina kiinnitetty sopivasti huomiota ja vanhoihin osiin ja tapahtumiin viittaaminen tapahtuu saumattomasti. Innostun aina löytäessäni pieniäkin jatkumoita, esim. Alisan lyhyt vertailu eri paikkojen persikoiden makeudesta.

Pitäis varmaan ruveta kirjoittamaan muistiinpanoja tätä lukiessa, sillä nytkin multa jo katosi monta ajatusta, joista mun piti tähän paasata.

Loppuun haluan kuitenkin vielä vähän iloita Alisan rohkeudesta, satukirjasta ja poskisuukosta (release the fangirl!), sillä huh heijakkaa kun kotikatsomo hurrasi!
En osaa päättää ilahduinko enemmän siitä, että Valve oli niin ajattelevainen ostaessaan Alisalle tuliaisen vai siitä, että Alisa ilmaisi oman kantansa suukolla ja ehkä niin auttoi Valvea ymmärtämään, että missä mennään. Koska eiköhän Valve osittain jarruttele juuri siksi, että sillä on niin syyllinen olo kaikesta, eikä se siksi ilman pientä tuuppausta ehkä suostuisi myöntämään itselleen, että ehkä tästä tulevasta avioliitosta voikin poikia jotain kivaa. Joten hurraa Alisa, vaikkei se itsekään taida ihan vielä olla perillä siitä mitä se tuntee, vaikka suunta oikea onkin. Täällä on joskus osa huokaillut suudelman perään, ja vaikka toki huokailen minäkin, niin oon kyllä hyvin tyytyväinen siitä, ettei sellaisen suhteen ole hötkyilty. Vakaan perustuksen rakentaminen on tuottanut jo tuloksena sen, että jopa lyhyt pieni kontakti tuntuu äärimmäisen merkittävältä ja sitä osaa arvostaa ihan eri mittaluokassa, kuin jos olisi menty jalat edellä puuhun.

Selasin tätä kommenttiani läpi ja totesin vaikuttavani vähän humalaiselta (mitä en ole, kunhan vaan vähän innostuin), joten ehkä jätän tämän nyt tähän. Yritän parhaani mukaan parantaa tapojani kommentoinnin suhteen, mutta en kyllä voi luvata mitään.

Ps.
Lainaus
Hän kääntelee käsissään omaa persikkaansa, jota on syönyt paljon minua hitaammin ja siistimmin.
Eli ei mehua hihoissa ja hedelmälihaa käsissä ja hampaiden välissä? Suostuiskohan Valve tekemään aiheesta wikiHow-artikkelin?
"I understand what you're saying, and your comments are valuable, but I'm gonna ignore your advice."
-Roald Dahl (Fantastic Mr. Fox)

Isfet

• Kaamoskirjuri
Vs: Ævintýr |K11| fantasia | fikletsarja, 228/? 28.5.
« Vastaus #139 : 29.05.2018 11:20:06 »
Nyt kommentoinnista ei ole hirvittävän pitkä aika, yritän pitää asian niin vaikka vain puhelin onkin käytettävissä.

Pidin sekä veritaikuutta käsittelevistä synkistä paloista, että näistä uusista kepeämmistä osista. Ihanaa kun Valve ja Alisa lähentyvät! Teki mieli hurrata suukon kohdalla, koska hei, tätä on odotettu! Valve on hirveän sympaattinen huolehtiessaan ja tuntiessaan syyllisyyttä, turhan takia.

Kiitos :>
ja mä uskon ihmeisiin
tai ainaki sanon niin
olihan joskus tääl
lentävii dinosauruksii