Kirjoittaja Aihe: Japanilainen populaarikulttuuri  (Luettu 316842 kertaa)

ruttotohtori

  • nightmare muse
  • ***
  • Viestejä: 1 248
Vs: Japanilainen populaarikulttuuri
« Vastaus #720 : 26.04.2014 02:44:04 »
Lainaus
Onko joku muu täällä alkanut seurata kevään uusia sarjoja?

Joo! o/ Tosin oon ehtinyt aloittaa vaan Isshuukan Friendsin ja Gochuumon wa Usagi Desu kan, kun oli hiljainen kausi ja viime kauden sarjoja on vielä kesken. Akuma no Riddle, Mekakucity Actors, Selector Infector WIXOSS ja Soredemo Sekai wa Utsukushii pitäis vielä tsekata, mut en tiiä kiinnostaako ne mua tarpeeksi. Jotenkin tylsä kausi tällä kertaa, mut Gochiusassa on söpöjä tyttöjä ja ihastuttavan elegantti meininki, ja Isshuukan Friends on saanut mut jo itkun partaalle, niin eiköhän tää menettele. Edelliseltä kaudelta jatkaa myös vielä toi Nisekoi, jonka aattelin tsekata loppuun.

Edelliselle kaudelle palatakseni myös vähän: katsoiko kukaan sellaista sarjaa kuin Mikakunin de Shinkoukei? Katoin ite just loppuun ja pakko tulla fiilistelemään, koska ei vitsi miten söpö! Mut Benio Yonomori on ehkä ärsyttävin animehahmo ikinä, oikeesti, odotin vaan koko ajan että Kobeni sanoisi sille suorat sanat, koska se on selkeä narsisti joka ansaitsis sen, mutta ei. Sarja ois ollut ihan täydellinen, mut Benio oksetti mua niin paljon että ei mitään rajaa. Pliis joku sanokaa mulle etten ole yksin, en oo pitkään aikaan vihastunut mistään fiktiivisestä näin paljoo! :D

Lainaus
Millaisia harrastajia olette?
Oon kelaillut tätä kysymystä jonkin aikaa, mutta en tiedä! Oon tosi kausittainen harrastaja. Mun katsottujen sarjojen lista on häpeällisen lyhyt, vaikka oon ollut animen parissa jo yhdeksän vuotta (kauheeta..!), mutta on aina välillä kausia ettei kiinnosta yhtään. Mutta oon ottanut tavoitteeksi seurata vähintään paria sarjaa kuluvalta kaudelta, ja sit niitä vanhoja siinä sivussa. Ja mäkin olen mangan ja animen kautta päätynyt myös cosplayaamaan (tosin se on vähän jäänyt), kuuntelemaan japanilaista (ja sivussa vähän korealaista) musiikkia ja syömään japanilaista ruokaa. Myös noihin katutyyleihin on tullut tutustuttua, vaikken itse niitä harrastakaan. Ja coneissa käyn aina silloin tällöin, Traconit on tullut kierrettyä kolmosesta asti, Tampere kupliissa oon käynyt ihan alusta asti ja muutama Tampereen ulkopuolinenkin tapahtuma on tullut katsastettua. Desuun ois ihana mennä, mut Lahti on ihan liian kaukana (asun nykyään Raumalla ja viiden tunnin bussimatka ei hirveesti houkuttele, ygh).

Lainaus
Mikä anime/manga-hahmo oli suurin ikoninne?
Hohoo! Mun suurin ikoni kautta aikojen on edelleen Azumanga Daiohin Ayumu Kasuga eli Osaka. Se on mä. Mä olen se. En ole ikinä kokenut yhtä suurta samaistumista animehahmoon. Se on vaan ihana.

Ai niin, pakko vielä hehkuttaa että viime syksyn söpöimmästä sarjasta eli Non Non Biyorista tulee kakkoskausi! Aaaa kuulin tästä just puol tuntia sitten ja voisin itkee, lisää Ren-chonia, iik! *>*
leipää ja perunasoppaa

Mightyena

  • ***
  • Viestejä: 437
  • ヨホホホ♪
Vs: Japanilainen populaarikulttuuri
« Vastaus #721 : 26.04.2014 14:35:46 »
Onko joku muu täällä alkanut seurata kevään uusia sarjoja?
Juu. c: Akuma no Riddle, Baby Steps, Haikyuu!!, Isshuukan Friends ja Mekakucity Actors tuli aloitettua (plus pari noita lyhärijuttuja, en edes tiedä miksi). Tässä on jo yli tuplasti enemmän kuin piti aloittaa, hupsista. :---D Isshuukan Friends on varmaan lemppari tähän mennessä. Ainakin Baby Steps tuli aloitettua ihan hetken mielijohteesta, mutta se on tosi sympaattinen mielestäni. Tuollainen ns. teoreettinen lähestymistapa urheiluun on kivaa vaihtelua. : D

Mistä sarjasta kiinnostuksenne animeen lähti? Ja mitä mieltä olette sarjasta nykyään?
Animesta en oikeasti osaa sanoa, koska olin aika pitkäänkin käytännössä pelkän mangan harrasta (jos tyyliin Pokémonia ei lasketa, silloin pienenä en oikein mieltänyt sitä animeksi). Ensimmäinen manga oli Ranma ½ ja ihan hauska se on edelleen. Ehkä vähän liian "junnaava", mutta paras Rumiko Takahashin sarja minkä olen sattunut lukemaan.

Millaisia harrastajia olette?
Yritän katsoa jotakin joka kausi ja katsonkin, mutta yleensä se menee siihen, että aloitan liian monta ja sitten olen jäljessä kaikissa jee. Olen aika huono katsomaan viikottain loppujen lopuksi (vaikka yleensä ongelma korjaantuu yhdellä tylsällä päivällä). Olen myöskin kiinnostunut tämän harrastuksen kautta Japanista ja Aasiasta yleensäkin. Erityisesti historia (ja ruoka ofc) kiinnostaa. ^^
everybody knows there's a party at the end of the world

Koiranruusu

  • Hirnyrkki hybridi
  • ***
  • Viestejä: 1 222
  • Malja Pimeyden Lordille ♥
    • Koiranruusun rönsyilevä ficcipuutarha
Vs: Japanilainen populaarikulttuuri
« Vastaus #722 : 28.04.2014 12:37:57 »
Heips, en tässä rupea sen enempää omasta Japanifaniudesta kirjoittamaan, koska se kulkee meillä suvussa jo viisikymmentä luvulta lähtien, ja olen siis saanut äidinmaidossa rakkauden maahan, joten samalla kuin huomaamatta myös populaarikulttuuri on ujuttautunut mukaan elämääni. ;D Tiedostetusti tutustunut olen oikeastaan vasta vähän aikaa, koska moni asia tuli tutuksi jo penskana, kun muu Suomi ei ollut vielä edes monia hahmoja nähnyt, äidin ja myöhemmin omien kirjekaverien mukana. Nyt sitten harmittaa, kun moni kirjekuoren hahmo ja muu on keräilykamaa, eikä niitä tietenkään ole missään. Onneksi jotain on säästynyt kaikista muutoista ja muista.

Lähinnä tulin tänne huomauttamaan niille populaarikulttuurista kiinnostuneille, jotka eivät vielä ole huomanneet, että Alkemia osaston sisällöstä, nimestä ja olemassaolosta käydään äänestystä kuin myös keskustelua Päivän Profeetassa, joten nyt kannattaa käydä pikana äänestämässä suosikki nimeään ja kertomassa oma mielipiteensä siitä haluaako manga/anime-osaston laajenevan ja miten.

Tällä hetkellä osaston vastustajien äänimäärä kasvaa, mikä ainakin omalta osaltani on surullinen juttu, kun suurimmalle osalle syy tuntuu olevan se, ettei ennen osaston perustamista saanut äänestää sen perustamisesta, eikä niinkään se, että se ei puolustaisi omaa paikkaansa finissä. Ainakin itse koen osaston helpottaneen ficcien etsimistä niin muiden fandomien osalta kuin animangan. On myös positiivista, että osasto on selvästi vilkastuttanut animangaficcien kirjoittamista ja kommentoimista.

Mutta itseäni harmittaa se, että löysin tämän ketjun vasta vähän aikaa sitten, vaikka aihepiiri on rakas. Enivei, jatkakaa mielenkiintoista keskustelua. :-*

Beyond

  • Kamui
  • ***
  • Viestejä: 1 873
  • op HaX
Vs: Japanilainen populaarikulttuuri
« Vastaus #723 : 08.05.2014 11:23:32 »
Minun on ihan pakko tulla hehkuttamaan Kuroko no Basukea! :D En ole koskaan aiemmin katsonut urheiluanimea, enkä arvellutkaan katsovani ennen kuin eräänä päivänä pari viikkoa sitten olin kuullut niin paljon mielenkiintoisia juttuja kyseisestä sarjasta, että oli aivan pakko katsoa. Nyt olen tuijottanut about koko yön ja aamun kyseistä animea ja saanut 2. kauden vihdoinkin päätökseen. Kyseinen sarja on oikeasti slash-ficcarin aarreaitta. Olen löytänyt kyseisestä sarjasta ihan naurettavan määrän fiktiivisiä ihastuksia, vaikka yleensä olenkin aika kranttu. Koripallo näyttää jopa ihan mielenkiintoiselta näin animessa. Enpä tiedä, liekö kyseessä se, että hahmot ovat vain oikeasti aivan mahtavia vai siitä, että laji on aika näyttävä animen erikoistehosteilla, mutta koukuttava kokonaisuus! Tämä taitaa olla parasta sitten Death Noten. <3 Mutta tarvitsee avautua ihan hulluna nyt muutamasta jutusta.

SPOILAA 2. KAUDEN LOPUN.
2. tuotantokausi kyllä loppui älyttömän epäreiluun kohtaan! Olisin niin tahtonut nähdä Akashin kentällä, koska siis sen jälkeen, kun the saksiepisodi tapahtui, tiesin sen: Akashi on uusi animerakkauteni. Tosin joo, niin on kyllä Midorima, Takao ja Kise, mutta siis Akashi on The One, koska minulla on vain jokin juttu sulaan hulluuteen, pääpahiksiin ja overlordeihin! <3 Vaikka Murasakibara olikin paha vastustaja, jätti Seirin vs. Yōsen -ottelu vähän epätyytyväisen olon. Vaikka Murasakibara olisi kuinka vahva koripallon parissa, siitä vastustajasta puuttuu se aivokkuus, joka tekee osan nautittavuudesta otteluissa. Raivostuttavintahan tässä oli, että kun häviön jälkeen Murasakibara oli ihan down, tahdoin itkeä sen kanssa yhdessä, koska jotenkin kierolla tavalla se oli vain niin naww. D: Aluksi muuten olin ihan hirvittävän pettynyt Murasakibaraan, kun olinhan nähnyt siitä kuvia ja fanartia. Jotenkin olin onnistunut mieltämään hahmon sellaiseksi suhteellisen älykkääksi tapaukseksi, koska eihän se ole hassumman näköinen, eikä oikeastaan yhtään lapsenmielisenkään näköinen. Myönnetään, että ehkei sarjan tyyliin sopisi sellainen perus animangan tapa ilmentää hahmon vajaamielisyyttä pallerosilmillä tms., mutta kun jotenkin se hahmon ulkoinen olemus on niin ristiriidassa sisäisen kanssa, ettei mitään rajaa. >.< Kyllä, minullakin on aivan mahdottoman suuria ongelmia elämässä.

Anyway, jahka sarjasta tulee 3. tuontantokausi, minähän pukeudun punaiseen, lukittaudun neljän seinän sisään tosi tiiviisti ja hurraan Rakuzanin puolesta. <3
Hellät sanat pilaavat ruman maailman,
johon tahdot kuulua ja tappaa Jumalan.

Violetu

  • Draamaprinssi
  • ***
  • Viestejä: 5 973
Vs: Japanilainen populaarikulttuuri
« Vastaus #724 : 18.05.2014 19:30:36 »
Hnnngh, palasin pari tuntia sitten Kikuconista kämpille ja ah, conittaminen on ihanaa<3
Siellä kyllä huomasi, että on tainnut aika lailla tippua kyydistä sarjojen ja muiden juttujen suhteen, kun ei itse enää harrasta näitä juttuja niin aktiivisesti. Cossailin Castielia ja oli ihan parasta :-*
Vähän kyllä harmittaa, että on anime ja manga silleen jääneet, mutta kun jossain vaiheessa vaan lopahti se kärsivällisyys animen katsomiseen (ja varsinkin etsimiseen) netistä, ja mangan nettilukeminen vasta työlästä ja niskat kipeyttävää onkin...

Mistä sarjasta kiinnostuksenne animeen lähti? Ja mitä mieltä olette sarjasta nykyään?
Hmm. Ensimmäinen manga josta oikeasti innostuin, taisi olla Love Hina, vaikka saatoinkin omistaa pokkarin ranmaa sitä ennen, mutta siitä en koskaan saanut oikein kiinni. Love Hinaa en ole kunnolla lukenut enää vuosiin, mutta kyllä se siellä hyllyssä edelleen pönöttää, ja nostalgiasyistä aion pitää sen, tuleehan johonkin satunnaiseen pokkariin aina joskus tartuttua ja luettua uudestaan.
Ainakin on hyvät pantsut ja paljon tissejä :'DD


I spend my days so close to you
'cause if I'm standing here,
maybe everyone will think I'm alright.
.

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 620
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
Vs: Japanilainen populaarikulttuuri
« Vastaus #725 : 18.05.2014 21:16:14 »
^ Ai niin, Kikuki oli :D Ja meni multa taas kerran väliin, koska se oli Turussa ja minä Stadissa :( Ja töissä ja kipeenä. No, kyllähän noita coneja vielä tulee. Ja Traconiin menen aivan varmasti. Olen jo liputkin ostanut.

Mistä sarjasta kiinnostuksenne animeen lähti? Ja mitä mieltä olette sarjasta nykyään?
Digimonistahan se lähti :D Päiväkoti-ikäisenä jo. Vaikka Agapion dubbi oli ihan hirveä (tai ei sitä silloin tajunnut), sarja itsessään on niin hyvä ettei dubbi sitä pilannut. Nykyisin katson Digimonia vain oikeastaan japaniksi, joskus suomeksi. Muilla kielillä en, en ainakaan jenkkidubbia D: Olen sitä pari jaksoa katsonut ja oli niin järkyttävää etten tiennyt olisiko pitänyt itkeä vai nauraa. Oksentaa olisin ainakin halunnut. Digimon Uncensoredissa on kyllä hauska naureskella sille jenkkien onnettomalle versiolle...
Digimon on siis mulle edelleen rakas ja paras sarja ikinä. Oon kattonut 5 ekaa kautta ja niiden leffat (paitsi Saversin, jos siitä edes mitään on, en muista). Xros Warsista en ole kauheasti kiinnostunut, mutta mistä sen tietää, jos sekin joskus tulee katsottua. Adventure on mulle se kaikkein rakkain nostalgiansa vuoksi, mutta muutkin on tosi hyviä. Ja Frontier on siitä hauska, että se on niitä hyvin harvoja sarjoja (tms.), joissa mun lempparit on naispuolisia :D (Izumi, Shutumon ja Ranamon) Normisti fanitan vain kaikkia poikia...

Onko joku muu täällä alkanut seurata kevään uusia sarjoja?
Aloitin nyt kevään aikana katsomaan Maken-ki!a :D Tykkään kyllä, vaikka alkuun olin vähän hämmentynyt siitä tissien ja pikkarien määrästä! Toisaalta se härski puoleni oli vain tyytyväinen. Ekan kauden olen katsonut kokonaan ja toinen on puolivälissä menossa, ja se tuntuu jotenkin vielä ronskimmalta kuin eka. Maken-ki! on myös niitä harvoja sarjoja, joissa lempparihahmoni ovat naispuolisia. Tosin Takeru on myös kiva. Ja kakkoskaudella siitä on tullut vain söpömpi :D

Dorama-puolella aloin lopulta sitten katsoa nyt toukokuussa Kamen Rideria. Mulla oli siitä vähän ennakkoluuloja niin kaikki nää vuodet olin sen sivuuttanut, vaikka suuri idolini Yumehito (joka avassanikin ilmeilee) fanittaa Kamen Rideria ja minä innostun about kaikesta mistä Yumekin :D Tällä kertaa Moroboshi-efektin tehoamisessa kesti. Jotenkin kun olin lukenut niin monen tytönkin (muita Yume-faneja, eh) innostuvan Den-O:sta, päätin unohtaa ne ennakkoluulot ja aloin katsoa sitä. Ja se on kyllä aivan erilainen kuin ajattelin! Odotin jotain suht lamea supersankarisekoilua, mutta toi on tosi hauska ja mielenkiintoinen. Semmoinen kysymyksiä herättävä. Ja päähenkilö on söpö :D Ja jopa imaginit (etenkin Momotaros) on ihania, vaikka ennen ku aloin sarjaa katsoa, pidin niitä suht rumina ja semmosina "poikien juttuina".
En sitten tiedä muista Kamen Ridereista, mutta kun sen Den-O:n päätökseen, siirryn Kivaan. Ja sitten ehkä Wizardiin. Olisi myös hauska löytää jostain ne ihan ekat Kamen Riderit, mutta koska ne on jotain 70-luvulla ilmestyneitä, en tiedä, voiko niitä katsoa mistään (ainakaan enkkusubeilla).
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中

Verbal Jint

  • ultimate hecc
  • ***
  • Viestejä: 359
  • hecc this
Vs: Japanilainen populaarikulttuuri
« Vastaus #726 : 21.05.2014 19:36:08 »
Dorama-puolella aloin lopulta sitten katsoa nyt toukokuussa Kamen Rideria. Mulla oli siitä vähän ennakkoluuloja niin kaikki nää vuodet olin sen sivuuttanut, vaikka suuri idolini Yumehito (joka avassanikin ilmeilee) fanittaa Kamen Rideria ja minä innostun about kaikesta mistä Yumekin :D Tällä kertaa Moroboshi-efektin tehoamisessa kesti. Jotenkin kun olin lukenut niin monen tytönkin (muita Yume-faneja, eh) innostuvan Den-O:sta, päätin unohtaa ne ennakkoluulot ja aloin katsoa sitä. Ja se on kyllä aivan erilainen kuin ajattelin! Odotin jotain suht lamea supersankarisekoilua, mutta toi on tosi hauska ja mielenkiintoinen. Semmoinen kysymyksiä herättävä. Ja päähenkilö on söpö :D Ja jopa imaginit (etenkin Momotaros) on ihania, vaikka ennen ku aloin sarjaa katsoa, pidin niitä suht rumina ja semmosina "poikien juttuina".
En sitten tiedä muista Kamen Ridereista, mutta kun sen Den-O:n päätökseen, siirryn Kivaan. Ja sitten ehkä Wizardiin. Olisi myös hauska löytää jostain ne ihan ekat Kamen Riderit, mutta koska ne on jotain 70-luvulla ilmestyneitä, en tiedä, voiko niitä katsoa mistään (ainakaan enkkusubeilla).

Holy damn, täällä on joku muukin Kamen Rideria katsonut? Den-O on ihan mainio, tosin ite suosittelisin katsomaan noista uudemmista myös Kamen Rider W:n, OOO:n ja Fourzen. Koska siis W:ssä on maailman itkettävin (BR)OTP, OOO:ssa on mehujäitä syövä linnun käsivarsi joka on tehty kolikoista (wtf?) ja Fourze on ku japanilainen avaruusversio Gleestä. Tai siis, ei voi yhtään hämärämmäksi mennä.

Kiitos, nyt tuli hirveä hinku rewatchata Den-O, W, OOO ja Fourze koska damn that nostalgy.
오빠는 네가 너무 밉다
오빠는 네 말 듣기 싫다

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 620
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
Vs: Japanilainen populaarikulttuuri
« Vastaus #727 : 22.05.2014 23:18:19 »
Tänään on taas tullu vähän kateltua Den-O:a :D Oon ihan koukussa. Katoin myös sen Den-O-elokuvan, ja sekin oli hyvä! (Momoo~ ♥ Ja Kotarou ♥) Tosin vähän harmittaa etten älynnyt katsoa sitä jaksojen 27 ja 28 välissä, milloin se tapahtuu (kai ne oli noi jaksot... unohdin jo ;D). No, kyllä se jälkikäteenkin selitti aika hyvin niitä epäselviksi jääneitä tapahtumia.

Mä oon nyt sit näköjään niin Den-O-fiilareissa ku jopa Momotaros-tachi alkaa näyttää söpöiltä. Etenkin Ryuutaros :3 Haluisin cossaa sitä! Mut ei tuu onnistumaan. Musta oli muutes jännä lukee jostain, että sen seiyuu on sama kuin Digimon Frontierin Kouichilla! Tunnistettavissa kyllä, vaikka hahmot ja niiden äänenkäyttökin on ihan erilaisia. Ja Duskmonissa (Kouichin yks Digimon-muoto) ja Ryuutassa on jotain samaa. ;D Ainakin minusta. (Luonteissa ei kylläkään)

<3

// Tulipa tässä vielä mieleen, että periaatteessa voi cossaa Ryuutaa R-Ryoutarouna, mutta ei se olis sama. Naomi vois kyl olla kans kova cossattava. Ainakin helpompi ;D
« Viimeksi muokattu: 23.05.2014 09:49:57 kirjoittanut Larjus »
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中

Verbal Jint

  • ultimate hecc
  • ***
  • Viestejä: 359
  • hecc this
Vs: Japanilainen populaarikulttuuri
« Vastaus #728 : 23.05.2014 19:15:21 »
Larjus: Haa itekin innostuin nyt katsomaan Den-O:t uudestaan, tosin mun tahdilla oon vasta kattonu neljä jaksoa :DD Ja tbh se on kyl niin typerää että aina sinne keskelle sarjaa tungetaan joku leffa mikä pitää sitten kattoa erikseen, ettei mene ihan sekasin juonesta. Varsinkaa ku sitä leffaa ei ikinä tajua kattoa siihen väliin jostain syystä.

Ja siis mun on pakko antaa hirveet propsit Sato Takerulle sen roolista, vaikka eihän se Momotarosina ja kumppaneina puhunu oikeestaan, vaan ne oli ne ääninäyttelijät jotka dubbas päälle, mutta siis sen kaikki eleet ja ilmeet oli niin prima, et se periaatteessa näytteli ainakin kuutta eri roolia sarjan aikana. Siis ei huono.

Mä oon ite kans kelannu pari vuotta jo et haluisin cossaa M-Ryoutaroa, ainoo ongelma piilee siinä, ettei mun silmät kestä piilareita lainkaan, mikä tekis ne punaset silmät vähän vaikeeksi luoda D: Oon kerran vetäny jonkun fail-ihmis-femme-Momotaros -kaappicossin ja sit vaan muokannu jälkeenpäin silmät ja punasen raidan hiuksiin jollain photoshopilla tai vastaavalla. Siitäkin tosin on pari vuotta aikaa.

Vois kyllä hei harkita jotain Den-O -ryhmäcossia johonkin kui ois?
오빠는 네가 너무 밉다
오빠는 네 말 듣기 싫다

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 620
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
Vs: Japanilainen populaarikulttuuri
« Vastaus #729 : 23.05.2014 20:10:13 »
^ Hei vähä ois siistii! Jos cossaisin jotain Momotaros-tachista niin, että olis Ryoutarou posessed by them (hitsit ku tätä ei saa sanottuu mitenkään fiksusti suomeks... ainakaan mä en osaa), niin haluisin ehdottomasti olla U-Ryoutarou! Sais käyttää sitä kivaa pukua :D Koska jos olis imagin Ryoutaroun kehossa, pakkohan sitä olis käyttää vaadittua asua! ;D Ei niitä muuten tunnistais. K-Ryoutarou vois kans olla hieno. En kyl tiedä miten osaisin cossaa miestä :/ Okei, no Traconiin olis tarkoitus cossata Mix Speaker's,Inc.n AYAa (joka on mies, yllätysyllätys). Toisaalta teen Rabbit Zombie -cossin, josta on kyllä miehekkyys kaukana. Mix Speaker's,Inc.llä on paljon muitakin asuja, joita haluisin cossaa *ww* Oikeestaan kaikki. Useimmat vaan on kyllä liian vaikeita mun toteutettavaks :(


Hanaakin vois olla kiva cossata! Tykkään sen asuista.

Se on kyl jännä miten mun ajatukset ainakin tästä Den-O:sta on muuttunut ihan hetkessä ;D Joskus aina mietin että miten kukaan voi liikuttua/itkeä Den-O:n takia, mutta, joo, oon nyt sit itsekin päätynyt siihen joukkoon! Momotaros-tachi ja Deneb on vaan niin liikkiksiä! ;;www;; *ihkutusta*


Ei oo enää paljoo Den-O:a katottavana ;;___;; Yyyh...
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中

Camilla

  • Vieras
Vs: Japanilainen populaarikulttuuri
« Vastaus #730 : 02.06.2014 01:06:45 »
En tiedä, liittyykö nyt suoranaisesti aiheeseen, mutten keksinyt oikein muutakaan paikkaa kysyä. :) Missä te nykyään tutustutte muihin animangasta, peleistä yms. japanilaiseen populaarikulttuurista pitäviin ihmisiin netissä? Muutamia vuosia sitten tutustuin itse heihin foorumeiden kautta, mutta nykyään tiet ovat vähän eronneet enkä enää juuri pidä aikaisempiin nettituttuihini niin paljoa yhteyttä. Haluaisin kuitenkin päästä jälleen enemmän mukaan tähän kulttuuriin, esimerkiksi coneissa käyminen tuntuu melko turhalta, kun ei juuri tiedä ketään, kuka siellä käy... Foorumitkin ovat jo melko vanhanaikainen konsepti, enkä kyllä tiedä kovin montaa aktiivista foorumia, etenkään aihetta käsitteleviä sellaisia.

Tumblr ja Twitter taitavat olla nykyään ehkä suosituimpia paikkoja, missä animanga-ihmiset nykyään pyörivät? Twitterissä olen itsekin, mutta tuntuu melko absurdilta seurata yhtäkkiä jotain randomia, saati alkaa juttelemaan..

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 548
  • 707
Vs: Japanilainen populaarikulttuuri
« Vastaus #731 : 03.06.2014 22:00:28 »
Lainaus
Missä te nykyään tutustutte muihin animangasta, peleistä yms. japanilaiseen populaarikulttuurista pitäviin ihmisiin netissä?
Kuten Sab sanoikin jo niin Facebookissa on tosiaan hillitönmäärä vaikka sun mitä. On ryhmäcossausporkoita avoimina kaikille, eri fanisivustoja ja isoimpana omaan mieleeni tulee Suomen cosplay-harrastajat. Ja hei, sitten ollaan tietysti me finiläiset. ;)

Muita reittejä tulee mieleen IRC-Galleria, vaikka sieltäkin harrastajakunta siirtynyt aika paljon muihin paikkoihin. Jonkun verran kuitenkin eri yhteisöissä vielä porukkaa on ja selaillessa tullut vastaan erilaisia harrastajia. Itse tykkään  Galleriasta faboa enemmän, koska siellä voi nimenomaan kommentoida kuviin ja jutella yksittäisille henkilöille helpommin kuin fabossa. Onhan tietysti nuo ryhmät, mutta monesti se oma päivitys hukkuu sinne uusien päivitysten joukkoon.

Harmissani olen kyllä minäkin siitä, että foorumit ovat yksi toisensa jälkeen hiljenneet. Olen iloinen, että fini on näin elinvoimainen. Animanga-foorumeilla taitaa vain olla se kompastuskivi, että niitä luotiin jossain vaiheessa mielinmäärin yksittäisille sarjoille. Edelleen toiminnassa olevista foorumeista mieleeni tulee ainoastaan Aniki, mutta senkään aktiivisuudesta en tiedä.

Toivottavasti nyt jostain löytyy seuraa. Ja kuten sanoin; mekin olemme täällä! (Puhun nyt kyllä näköjään omin lupineni muidenkin puolesta, mutta siis ainakin minä olen täällä sellainen, joka mielellään tutustuu uusiin ihmisiin ja ravaa coneissakin ainakin jonkun verran.)

“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.



But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

Meepah

  • ***
  • Viestejä: 94
  • lamalapsi
Vs: Japanilainen populaarikulttuuri
« Vastaus #732 : 04.06.2014 11:12:15 »
#kazoku @ quakenet

Satakunta ihmistä, varsin aktiivinen yhteisö. Tosin irc ei ole kaikkien kanava. Muuten suosittelen muita somen väyliä.

Inu-Chan

  • ***
  • Viestejä: 196
Vs: Japanilainen populaarikulttuuri
« Vastaus #733 : 04.06.2014 12:59:30 »
Anteeksi ignooraukseni, mutta onko joku katsonut täällä yowamushi pedal-nimistä pyöräily animea? Itse oon ihan koukussa siihen! Varsinkin huumori on loistavaa! Tykkään muutenkin nykyään urheiluanimesta ja tahtoisin kysyä, onko teillä mtn suosituksia genren suhteen? Free on katsastettu, Kurokoa ja haikyuuta on vilauteltu ja Prince of Tennis on liian pitkä. Lisäksi tahtoisin suosituksia romantiikan suhteen, ei väliä onko yuri, yaoi vai het, mut tahtoisin suhteen olevan tasa-arvoinen ilman mtn ultimate semejä tai mieshakkaajanälvijätsundere tyttöjä. Liian imelää ei myöskään saisi olla... Anyone got anything? :'D
Vuodenhomokultakalaenkeli

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 620
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
Vs: Japanilainen populaarikulttuuri
« Vastaus #734 : 17.07.2014 11:42:04 »
Kesä on kyllä hyvää aikaa katsoa doramaa. Tai vois se kyllä parempikin olla, jos en olisi aina puolta päivää töissä. :/

Sain just Kamen Rider Kabuton katsottua loppuun, enkä osaa päättää, minkä Rider-kauden kattoisin seuraavaksi. Toisaalta tekis mieli katsoa Den-O uudestaan, koska Kabuton lopussa tuli siitä se mainos ja äää, se on kyllä niin paras kausi ::____:: Oon nyt kolme Rider-kautta katsonut (Kabuto, Den-O ja Kiva), ja Den-O on ainakin niistä se paras. Se juoni, hahmot ja eläytymisaste on ihan huimia! En oo ikinä itkenyt niin paljon minkään sarjan takia kuin Den-O:n :D Yleensä olen itkenyt tyyliin yhden jakson (South Park) tai lopun (Digimon Adventure & Tamers) takia ja suhteellisen vähän, mutta Den-O:ssa on montakin kohtaa, joissa silmäkulmat alkoi muistuttaa vesiputouksia.

Mulla olis kyllä vielä vähän Princess Princess D:täkin kesken, pitäs ehkä katsoa se ekaloppuun. Aloin katsomaan sitä, koska siinä on Satou Takeru ja Nakamura Yuuichi, jotka on Den-O:n pää-riderit :D Vähän kyl häiritsee ku kelaan vaan koko ajan et ne on siinäkin Ryoutarou ja Yuuto eikä Tooru ja Otoya XD Silleen "pojat, pojat, miksi te olette lolitamekoissa ettekä rider-asuissa?" :__D
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中

ruttotohtori

  • nightmare muse
  • ***
  • Viestejä: 1 248
Vs: Japanilainen populaarikulttuuri
« Vastaus #735 : 01.08.2014 02:16:10 »
Lainaus
Lisäksi tahtoisin suosituksia romantiikan suhteen, ei väliä onko yuri, yaoi vai het, mut tahtoisin suhteen olevan tasa-arvoinen ilman mtn ultimate semejä tai mieshakkaajanälvijätsundere tyttöjä. Liian imelää ei myöskään saisi olla... Anyone got anything?
Ainakin on ultimaattisesti paras katsomani romanttinen sarja NANA, jossa tosin on romantiikan lisäksi muutakin, mutta kuitenkin. Joseita, kypsempiä hahmoja ja realistisempia ihmissuhteita. Toinen mikä näin äkkiseltään tulee mieleen on tällä hetkellä ilmestyvä Ao Haru Ride, joka on ihan perus sohjodraamaa, mutta hiton hyvää sellaista, toisaalta suosittelen ehkä mieluummin lukemaan mangaa, vaikka animeversiokin on tähän mennessä ollut mainio. Ja sitten toki AnoHana (eli Ano hi Mita Hana jotain, en muista), jossa käsitellään myös ystävyyttä ja sensellaista, mutta aivan ihanan itkettävä sarja.

Nyt kun on vähän hiljaista, tungen väliin kyselemään että katsooko kukaan kesän uusia animesarjoja? Onko ollut hyvää materiaalia, mikä on parasta, mikä huonoa, mikä keskivertoa?

Meikällä on tällä hetkellä kesken noin niinkuin kymmenen ilmestyvää sarjaa, mikä on varmaan joku henkilökohtainen ennätykseni, lol. Mutta ihan kauheesti on ollut hyvää materiaalia, enkä oo vielä aloittanut edes kaikkia mitä pitäisi! Omat lempparini ehdottomasti Barakamon, Gekkan Shoujo Nozaki-kun ja tuo jo mainittu Ao Haru Ride. Zankyou no Terror tosin vaikutti ekan jaksonsa perusteella ihan pirun päheeltä, ja Kuroshitsujin kolmoskausi on saanut niin pahat fanityttövibat päälle etten ehkä kestä. Sailor Moonin uusintaversio on kans ihan mielenkiintoinen näin sarjaan aiemmin tutustumattomankin henkilön näkökulmasta, jaja Tokyo Ghoul on kans ihan semijees, tosin ehkä hitusen liian ylihypetetty (ainakin tumblr on täynnä sitä ja vaikka se onkin hyvä, ei se nyt... niin hyvä ole?).
leipää ja perunasoppaa

Beyond

  • Kamui
  • ***
  • Viestejä: 1 873
  • op HaX
Vs: Japanilainen populaarikulttuuri
« Vastaus #736 : 01.08.2014 04:13:26 »
Nyt kun on vähän hiljaista, tungen väliin kyselemään että katsooko kukaan kesän uusia animesarjoja? Onko ollut hyvää materiaalia, mikä on parasta, mikä huonoa, mikä keskivertoa?

Kuroshitsuj: Book of Circus on aiheuttanut täällä fanityttöilyä myös! :D Itse asiassa aivan erinomaista, kun tulin seikkailleeksi tänne muistaakseni asian, sillä neljäs episodi lienee juuri ilmestynyt. Ehkäpä yön ratoksi voisin tarkastaa tilanteen. Totta puhuen tämä iskee huomattavasti lujempaa kuin toinen tuotantokausi, joka jätti hieman kylmäksi. Samaa ei voi sanoa sirkustelusta, sillä miten sitä voisikaan vastustaa eeppisiä vaatteita, sirkusteemaa nyt ylipäätään tai Sebastiania? <3 Ehkäpä tämä uusi kausi innostaa vihdoin tarttumaan mangaan, joka on odotellut lukemista aivan liian pitkään.

Mangasta puheen ollen: olen löytänyt kyllä lajin ilot aika tehokkaasti Kuroko no Basuken myötä. On jotenkin miedon ironista, että yksi niistä harvoista sarjoista, joita seuraan ihan mangana animen ohella, on juuri sellainen yksilö, joka tunnustetaan yleispätevästi animena mangaakin paremmaksi - sellaista kun sattuu älyttömän harvan sarjan kohdalla. Toisaalta hahmot ovat älyttömän kiehtovia, joten vaikka liike ei pääse täysiin oikeuksiinsa piirrettynä, on sarjaa silti ilo seurata. Odotan kyllä 3. tuotantokautta kuin kuuta nousevaa, ja jahka se vihdoin sitten tulee, suhtaudun siihen asiaankuuluvalla tavalla, eli perinteisellä fanityttökohtauksella. Sääli vain, että huhupuheiden mukaan sitä joudutaan odottelemaan vuoteen 2015 asti.
Hellät sanat pilaavat ruman maailman,
johon tahdot kuulua ja tappaa Jumalan.

Verinen Paronitar

  • monkerias
  • ***
  • Viestejä: 1 990
  • monokkeli huurussa
Vs: Japanilainen populaarikulttuuri
« Vastaus #737 : 04.08.2014 20:35:06 »
Nyt kun on vähän hiljaista, tungen väliin kyselemään että katsooko kukaan kesän uusia animesarjoja? Onko ollut hyvää materiaalia, mikä on parasta, mikä huonoa, mikä keskivertoa?

Eeeehh, tuon jo mainitun Kuroshitsujin lisäksi on tullut vahdattua DRAMAtical Murderia. En ole sitä peliä koskaan pelannut, mutta nimi oli tuttu, ja koska BL... mutta ei siitä minun mielestäni nyt oikein saa minkäänlaista otetta. Päähenkilö ei kiinnosta yhtään, romance-vibat ei leisku niin mihinkään suuntaan kenenkään taholta, ja koska BL-osasto itsessään on niin heikoissa kantimissa, se "juonen" heppoisuus pistää silmään ihan häpeällisissä määrin. Jostain syystä on silti tullut katsottua aina sunnuntai-iltaisin se uusi jakso, öh.

Kuroshitsujin parhaillaan pyörivä kausi on kyllä loistokas! Oon ihan surullisen kova shinigami-fappaaja, joten niiden voimakas mukanaolo on ilahduttanut aika rutosti :D

Muutoin on tullut lähinnä katsottua vähän vanhempia sarjoja. Mangaa lueskelin semi-aktiivisesti joskus vuosikymmen sitten, mutta skene jäi ajan kuluessa aika olemattomalle huomiolle. Animen makuun en tuolloin edes ehtinyt varsinaisesti päästä, joten nyt on tullut oikeastaan tutustuttua koko animangan maailmaan uudestaan, ja kokonaan uudesta näkökulmasta. Vuoden ravisuttelevimmat fangasmit on koettu Saiyukin parissa, kun mangaka on nyt palannut muutaman vuoden sairaslomalta takaisin työn pariin -- ko. sarja oli suuri suosikkini silloin vuonna miekka ja kilpi, ja iskee minuun tätänykyä vieläkin kovemmin kuin silloin.

Pandora Heartsia aloin kans nyt VIIMEIN lukea, ja vaikka koenkin sen kerronnan hivenen tökkiväksi, tykkään hahmoista hirmuisesti. Kuroa olen jo lukenut siihen asti, mitä sitä on netissä ilmestynyt (95 chapteria vai mitä sitä olikaan??), PH:ta taitaa olla about saman verran, ja pelkään koko ajan, että paskaksihan noin pitkien sarjojen täytyy muuttua... Tai siis kun Kuro on minusta kyllä kivaa luettavaa silleen vähän hömpällä otteella, mutta kuten tässäkin topassa on aiemmin todettu, niin ihan ihmeellistä filleri-settiä sinne mahtuu.
« Viimeksi muokattu: 04.08.2014 20:52:39 kirjoittanut Verinen Paronitar »
sano mua rovastiks

mielikuvitusleikki

  • Vieras
Vs: Japanilainen populaarikulttuuri
« Vastaus #738 : 25.08.2014 22:40:34 »
Minäpä tungen ekan vastaukseni koko foorumille tänne, kerta anime/manga on niin lähellä sydäntä ja olen petollinen fujoshi.

Kesän animesarjoista on tullut seurattua tietenkin Free! Eternal Summeria.
Uimarit varasti mun sydämen itselleen jo niistä aivan ensimmäisistä teaser kuvista lähtien. Sitten tuli ne trailerit. Sitten tuli anime. Elämäni kertakaikkiaan pyörii Free!n ympärillä, joten joka keskiviikko on pyhitetty Waterday.
Kesäkaudella on tullut seurattua myös aktiivisesti Tokyo Ghoulia, Ao Haru Rideä, Gekkan Shoujo Nozaki-kunia, Barakamonia ja aahm, olikohan muuta?

Tokyo Ghoul -anime on ihan ok. Oon onnellinen Mamoru Miyanon äänisuorituksesta tässä sarjassa. Asetelma on mielenkiintoinen, en oo ennen tällaiseen sarjaan törmännyt ja olen harkinnut mangan lukemista, koska se on kuulemma paljon parempi.
Ao Haru Ride on söpö, vaikka vähän ristiriitaiset tunteet päähahmoa kohtaan. Tavallaan luotaan poistyöntävä luonteensa ja ajausmaailmansa takia. Nozaki-kun on varmaan Free!n jälkeen kauden parhaiMmistoa. Jokainen jakso naurattaa ääneen. Barakamon on myös loistava, olen nauttinut tästä erittäin paljon ja mangankin olen ehtinyt lukaista siihen asti mitä on englanniksi käännetty.
Keväältä olen jatkanut Haikyuu!!n seuraamista. (Oon sporttianime biased.)

ZnT-anime näyttää hyvältä, mutta toistaiseksi vain yksi jakso on katsottuna. Sengoku BASARAn aloitus katsottiin, mutta sitten se jäi, mutta tulen myöhemmässä vaiheessa varmasti tämän loppuun asti vahtaamaan, koska olen sarjan fani. (Haaveileva huokaisu Ieyasun perään.)
DRAMAtical Murder oli kesäkauden pahin pettymys. Pelit pelanneena olin ihan kasuaalisen innoissani tästä animekäännöksestä. Mielenkiinnosta katsoin DMMDtä, vaikka se animeteaser näytti kamalalta. Kolmannen jakson jälkeen en oo tähän animeen palannut, tumblrista saan tarvitsemani infon, että missä mennään. Siis... oon vaan ihan äärettömän pettynyt. Pelatkaa ne pelit. Siinä on oikeasti tutustumisenarvoinen juoni ja asetelma.

Beyond

  • Kamui
  • ***
  • Viestejä: 1 873
  • op HaX
Vs: Japanilainen populaarikulttuuri
« Vastaus #739 : 30.08.2014 19:21:53 »
Tulin tänne teen ja sympatian toivossa. KnB:n tähän asti pisin arkki on hiljaan loppunut - olen ehtinyt lukemaan jo, mitä epilogissa tapahtuu, vaikka englanninnos ei ole vielä tullutkaan. Nyt on todella haikea olo sen johdosta, että sarja saattaa loppua, koska ainakaan minkäänlaista varmennusta jatkumisesta ei ole vielä tullut. Yritän varautua henkisesti siihen, että pitkästä aikaa erittäin lujaan potkinut sarja loppuu. Miten suhtaudutte lempisarjojenne loppumiseen? Yritättekö etsiä jotain mahdollisimman samankaltaista vai kenties innostua jostain täysin erilaisesta? En tiedä vielä, auttaisiko tässä murjotus pimeässä huoneessa vai kenties raivokkaasti aiheesta ficcailu vai meditointi ja jooga.

Lisäksi jos joku on seuraillut KnB:tä kappaleeseen 274 asti, niin aiheesta olisi kiva jutustella vaikka yksäreitse. :D Tänne en viitsi kirjoittaa yhtään mitään edes pienellä fontilla, koska spoilerius maximus, eikä asian suhteen voi olla liian varovainen tällä kertaa.
Hellät sanat pilaavat ruman maailman,
johon tahdot kuulua ja tappaa Jumalan.