Rowlingin tulot
putosivat viime vuosina, joten ihan varmasti raha on tekijänä uuden sarjan kanssa. Lisäksi Rowling on avoimesti
sanonut, että ei pidä enää elokuvien pääkolmikon näyttelijöistä, joten hänellä on pikkumainen henkilökohtainen tarve nähdä uudet nimet esittämässä hänen luomiaan hahmoja.
Teet sitten miten tahansa niin olet jonkin sortin foobikko joka tapauksessa, ja ainakin itse olen väsähtänyt siihen, että jonkun tv-sarjan katsomisenkin kanssa pitäisi käydä itsensä kanssa valtavaa moraalikeskustelua siitä, ketä ja mitä ryhmää loukkaa eniten jos tätäkin nyt päättää/ei päätä katsoa.
Kyllä, on nyanssinen keskustelu, miten nykymaailmassa voi kuluttaa mitään moraalisesti. Se on käytännössä mahdotonta, jos asut länsimaissa ja olet valkoihoinen ja asia ei todellakaan ole niin yksinkertainen kuin "teet sitten miten tahansa niin olet jonkin sortin foobikko joka tapauksessa". Tässä ei ole kuitenkaan enää kyse pelkästä tukemisesta ja fanittamisesta. Kuten linkkasin edellisessä viestissäni, jos katsot sarjaa, se suoraan rahoittaa transvihaa. Siinä ei ole kyse siitä, että kun pidät yllä fanitustasi, Potterille tulee enemmän huomiota ja siten rahaa ja näkyvyyttä, vaan sarjasta tulevat rahat menevät suoraan transfobiaan. On täysin ok lukea vanhoja kirjoja ja katsoa vanhoja leffoja tai kuluttaa ficcejä, koska niistä ei
aktiivisesti mene rahaa Rowlingin antitranskampanjoihin. Jos väittää muuta, se on vain virtue signalingia, eikä sellaisista mielipiteistä kannata välittää. Kukaan oikeasti aivojaan käyttävä tummaihoinen ihminen ei kutsu sinua naama peruslukemilla rasistiksi, jos et katso sarjaa, koska Kalkaros ei ole valkoihoinen. Minä olen sen sijaan nähnyt monien transvaikuttajien sanovan, että heistä on ok, jos yhä luet kirjoja, jotka jo omistat, koska heille myös sarja on ollut tärkeä, mikä pitäisi olla selvää, kun transtaustaisten Potter-fanien vastustus on ollut niin äänekästä.
Vähin mitä voit tehdä, jos välität transihmisistä, on olla katsomatta sarjaa. Minusta on käsittämätöntä, miten välinpitämätön moni täälläkin on sen suhteen, katsooko sarjaa. Se ei ole mikään ehdottomuus ilmeisesti kenellekään, ei mikään elämää suurempi asia, mutta silti vaihtoehtona on valita transfobia transihmisten sijaan. Mikään ei muutu elämässäsi, jos et katso sarjaa. Sen sijaan transihmisten elämässä muuttuu, kun rahoitat
suoraan - mikä on selvää, jos luit uutiset, jotka linkkasin edellisessä viestissäni - heidän syrjintää.