Kirjoittaja Aihe: Ævintýr |K11| fantasia | fikletsarja, 443/443, valmis 15.4. // Ilmoitusasiaa 14.1.26  (Luettu 307736 kertaa)

pilami

• Puuskupuh
Vs: Ævintýr |K11| fantasia | raapalesarja, 147/? 11.12
« Vastaus #100 : 19.12.2016 18:46:14 »
Jäipä tarina taas kerran jännittävään kohtaan. Toivottavasti julkaiset jatkoa pian! :D Toisaalta vähän jo mietinkin, että milloin ja millä tavalla Kiira tulee jälleen osaksi tarinankulkua. Pidän puutarhasta ja sen kuvailusta, samoin kuin korpeista. Erityisesti tämä kohta oli oikein osuvasti ja kielikorvaa kutkuttavasti kirjoitettu ja oli lempikohtani viimeisimpänä julkaistuista osista:
Lainaus
lehahtaen ympärilleni yhtenä mustien siipisulkien sekamelskana

Juuli

Vs: Ævintýr |K11| fantasia | raapalesarja, 147/? 11.12
« Vastaus #101 : 28.12.2016 21:37:27 »
Mulla ei ole mitään kummempaa sanottavaa viimeisien raapaleiden sisällöstä. Pidin niistä kuitenkin, koska... no, Alisa ja Valve <3. Tai no, on mulla sittenkin sanottavaa. Tunnelma on kivan rento ja ainakaan lukijalle ei välity, että kahdenkeskiset hetket olisivat vaivaantuneita, vaan edelleen vain vähän hämmentyneitä. Kauniita hetkiä, mutta mikä juttu tulee rikkomaan tämän hämmentyneisyyden/vierauden näiden kahden väliltä?

Mutta, pisti silmään, että yksi kieliopillinen muoto (kaiketi lauseenvastike) toistuu aika monta kertaa ja aiheuttaa silloin tällöin ongelmia.
Lainaus
Valve tarkastelee minua vielä tovin ajatuksiinsa vaipuneen näköisenä, vilkaisten sitten tavaroita työpöydällään.
Minulle on ainakin opetettu, että vilkaisten-muoto viittaa siihen, että tarkastelu ja vilkaiseminen tapahtuvat täysin samaan aikaan, mikä vaikuttaa fyysisesti mahdottomalta ellei Valven silmät käänny eri suuntiin niin, että toisella tarkastelee Alisaa ja toisella vilkaisee tavaroita.  ;D Näin ollen tässä virkkeessä myös sitten-sana on ristiriidassa lauseenvastikkeen kanssa, sillä se viittaa, että tarkastelu ja vilkaiseminen tapahtuisivat eri aikaan, peräkkäin.

Lainaus
Kävelen huoneen poikki lähes liioitellun huolellisesti, peläten koskevani vahingossa johonkin, mihin ei pitäisi.
Tämä toimii, sillä pelätessään voi samalla kävellä.

Lainaus
Hän kääntyy katsomaan minua, huomaten kädessäni olevat kirjeet.
Kääntyy huomaten. Tämä on rajoilla.

En myöskään ole varma, tuleeko tällaisen lauseenvastikkeen eteen pilkkua. Yritin kaivaa varmistusta jostain, mutta en tietenkään tähän hätään löytänyt.

Toivottavasti ei haittaa, että takerrun tällaisiin pikkuasioihin. Teksti on yleisesti laadukasta ja helppolukuista, eikä tarvitse pelätä, että alkaisin etsimään jotain satunnaisia pilkkuvirheitä. Käytät vaan tätä lauseenvastiketta jonkin verran, joten aloin kiinnittää huomiota.

pilami

• Puuskupuh
Vs: Ævintýr |K11| fantasia | raapalesarja, 153/? 15.1
« Vastaus #102 : 18.01.2017 22:45:25 »
Tällä kertaa ilmestyneissä osissa oli montakin asiaa, jotka kyllä herättivät uteliaisuuden ja tiedonjanon. Ensinnäkin minua on jo pidempään kiinnostanut saada tietää, että miksi ihmeessä kaikki vouhottavat tuosta Valven ja Alisan liiton vahvistamisesta ja mitä kaikkea siihen tarkalleen ottaen liittyy ja onko se historiansa valossa kovinkin hämäräperäinen tapahtuma (kalvaslinnan entiseen hallitsijaankin liittyen, kenties). Toisekseen minua kiinnostaa tuo juureton taikuus ja Kiiran puhe siitä, miten se pilaa puhtaan veren. Onko näissä sanoissa jotain oikeaakin perää vai onko veren pilaantuminen vain Kiiran oma näkemys asiasta? Entä miten juureton taikuus ylipäätään eroaa muusta taikuudesta (vaikkakin sanasta juureton voi ehkä koettaa vetää jonkinlaisia johtopäätöksiä). Sitten minua kiinnostaa kuulla myös lisää Kiirasta ja sisarista! Mitä, mitä, eikö Kiira siis olekaan läpeensä paha? Onko hän vain yksi, hiukan kieroon kasvanut sisar? Ja yksi uusi pohtimisen aihe on tottakai myös tämä Reina...

Niin kuin totesitkin, näissä osissa tuli kaikenlaista nopealla tahdilla, mutta eivät ne minusta silti sekavia olleet. Paljon kysymyksiä ja uteliaisuutta herättäviä vain. Nyt odotan entistä suuremmalla innolla jatkoa, eikä Valven lopussa antama halaus ainakaan vähennä sitä intoa! ;) Minusta tämä oli tosi onnistunut ja tavallaan hauskakin repliikki:
Lainaus
”Se on siis totta. Maagintyperys todella yritti karkottaa mädän tammesta. Kuinka tavattoman epäonnista.”

Siunsäe

• Never Settle
« Vastaus #103 : 23.01.2017 20:16:29 »
Moooooi!!

Vitsi, johan pomppasi. Olen onnellinen, ettei Kiira tehnyt mitään ahistavaa. En ois kestänyt, jos koko jengi olisi taas joutunut sairaalakuntoon.
Juureton taikuus on kyllä sanana ja käsitteenä jotenkin tosi kiehtova. Minä käsitän sen toistaiseksi sellaisena taikuutena, joka ei ole ollut kantajassaan syntymästä asti, joka on syttynyt kantajassaan jonkin tapahtuman seurauksena. Ja tietty tähän liittyy kaikki mielikuvat vaikeasti hallittavuudesta ja tietynlaisesta arvaamattomuudesta. Mutta jätetään ne ja annetaan tulevaisuuden selittää meille, mistä on kyse...

Minua kiinnostaa suuresti Kiira. Hänen hahmonsa näyttäisi olevan tosi moniulotteinen. Kaiken uhkailun ja riehumisen alta tuntuu paljastuvan oikeasti aito tyyppi, oot jälleen kerran luonut kyllä tosi hienon hahmon. :)

Tosi hyviä osia jälleen! Ja tätä ainakaan ei haittaa yhtään, että osat paisuvat. ;) <3 Toivottavasti saat taas paljon pikareita, Alisa ja Valve olisivat kyllä ne ansainneet!

Ja voi elämä tuo loppu....! Voitko nyt vain äkkiä kirjoittaa lisää?!?! En kestä Valvea, se on huolissaan Alisasta. :'33 haistan merkkejä kuoren murtumisesta ja sipulin kuoriutumisesta, mitä näitä nyt on mutta sait kumminkin ajatuksesta kiinni!

Grenade

• Fiilistelijä
  • Valvoja
  • ava+bannu Ingrid
« Vastaus #104 : 25.01.2017 21:48:58 »
Aaaaa, toi lopetus! Ynh, hyvä Valve, tee se! Maagi oli varmasti huolissaan Alisasta, ja onneksi Alisa osaa itsekin pitää puoliaan tarpeen vaatiessa, mutta ehkä vahvistava halaus on aina hyvä. ^^

Mä en tiedä, miksi mulle tulee Kiirasta mieleen Pahatar, mutta ehkä jotenkin alitajuisesti uskottelen itselleni, että Kiira puhuu Hannele Laurin äänellä, vaikkei sitä tekisikään. Kiiran tuomat uutiset ovat melko hämmentäviä ja tuovat uuden varjon maagin elämään. Onko Reina todella kuninkaan liittolainen ja kuinka paljon voimakkaampi hän on kuin Valve? Mitä siitä seuraa?
Lainaus
”Ei”, hän sanoo äkkiä. ”Se on sinun omaa taikuuttasi, eikö niin? Juuretonta taikuutta. Mutta se on vasta heräämässä sisälläsi.”
Ohhohhoo! :o Itselleni heräsi ihan samoja kysymyksiä kuin Kiiralle. Tietääkö Valve? Miten tätä voi jalostaa? Oletan, että seuraavissa osissa (tai siis jossain vaiheessa) asia selviää paremmin ja ehkä Alisa saa tutustua mahdolliseen taikuuteensa paremmin Valven ohjauksessa (oooo, näen tämän niin pariskuntaa lähentävänä asiana, aww).

Ei haittaa sanamäärien paisuminen, kirjoita niin pitkiä osia kuin haluat. :D Kiitos taas tästä!
Hyppää lehtikasaan!

Isfet

• Kaamoskirjuri
  • kuppi teetä kaipaukseen
« Vastaus #105 : 15.02.2017 11:17:42 »
Yyh, en ole kommentoinut tätä taas pitkään aikaan... Paha minä. Pidän näistä kovasti edelleen, nyt tapahtumat alkavat kietoutua tiiviimmin yhdeksi vyyhdeksi, josta melkein saa otteen. Kysymyksiin tulee vastauksia, mutta ne synnyttävät aina vain uusia kysymyksiä! Odotan jatkoa melkein yhtä nälkäisenä kuin Kiiran taikuus. :>

Tässä on paljon kauniita lauseita ja rakenteita, sekä ihania pikku paljastuksia ja yksityiskohtia! Melkein huokaisin ihastuksesta lukiessani musteen tuoksusta - se on jostakin syystä vain niin ihana elementti. Pidän muutenkin siitä, että kuvailuun käytetään kaikkia aisteja. Valven taikuuden kuvaaminen metsän hämäryytenä ja veden kirkkautena osui ja upposi myös.

Lainaus
Isä oli ostanut minulle ja Malvalle satukirjan täynnä kauniita kuvia, vaikka meillä ei oikeastaan olisi ollut varaa siihen.

Tämä kohta osui silmiini, koska tämä oli osana mustekohtausta, ja jotenkin hellyyttävä. Se raottaa jälleen ah niin ihanaa menneisyyden verhoa (vaikka Alisan tulevaisuuskin toki kiinnostaa!) ja luo mielikuvan rakkaudesta.

Alisankin sisällä asuu siis taikuutta! Tämä on mielenkiintoista, kuulikohan Valve? Halaus oli ihana, Niin sitä pitää! On tässä jo odotettukin, pientä lähentymistä on toki ollut havaittavissa jo aiemmin. Grenaden tavoin toivon, että Valve opastaa Alisaa suloisen läheisesti, aww <3

Kiitos näistä <3 (ja onnea ansaitusta pikareista tälle sarjalle!)
ja mä uskon ihmeisiin
tai ainaki sanon niin
olihan joskus tääl
lentävii dinosauruksii

Lunalotta

• Valon ja ilon tuoja
  • Kuinka mielettömäksi kaipuu kasvaa nopeesti
    • Smaragdien säihke
« Vastaus #106 : 17.02.2017 00:41:27 »
Kaks päivää mulla tähän meni, että sain kaikki rapsut ahmaistua kaikkien penkkarikiireiden keskellä. :D Ja oon menossa just nukkumaan, joten tästä ekasta kommentista tulee aika... Eka kommentti. :D Mutta oon kyllä niin koukussa tähän tarinaan, ja tää on yks mielenkiintoisimmista fantasiatarinoista mitä olen lukenut! Ajattelin jo kauan sitten, että pitäisi alkaa lukea tätä, mutta nyt viimeistään, kun tää voitti taas pikareita, päätin että nyt mä tämän luen ja sivistän itseäni siitä, mitkä on finissä suosittuja ficcejä. Kun tuntuu, että en itse osaa kirjoittaa tekstejä joita kukaan lukisi, niin haluan sitten lukea tekstejä, joita muut lukee ja miettiä, miten itse onnistuisin tekemään samanlaisia. Ei sillä, että kirjoittaisin vain lukijoiden tähden, mutta ainahan sitä voi miettiä olisko parannettavaa ja muuta.
(ja minä en sitten karannut aiheesta, pois se minusta! :D)
Valve on kyllä mun lempihahmo Alisan ja Eddan lisäksi. Oho, ensin mietin et mul ois vaan yks lemppari mut tulikin sanottua kolme. Mutta kun jokaisessa on jotain niin ihanaa ja puoleensavetävää. Alisassako taikuutta, se olis mahtavaa! Valve on kyl niin hieno tyyppi, haluan sen poikaystäväkseni ;__; Mielikuvani Valvesta on tähän asti olleet ainakin todella komeita, joten nam :D
Odotan innolla uusia raapaleita! <3
Ex-SparklingAngel
Tupani on Puuskupuh
Kaakao ja suklaa ovat lähellä sydäntä <3
Laittakaa ihmeessä yksityisviestiä jos haluatte jutella tai tutustua, ilahdun suuresti :)

listaus

Avasta kunniat Fractalle <3

puhpallura

• höpelö
  • aww ♥
« Vastaus #107 : 25.02.2017 15:10:34 »
Voi ei, näitä ei ollutkaan enempää luettavaksi! Olen näitä raapaleita nyt parin päivän ajan lueskellut ja jäänyt aivan koukkuun! :D
Bongasin tämän tekstin finipikareiden voittajista, ja nyt todellakin ymmärrän, miksi tämä on sinne päätynytkin! Aivan loistavaa kerrontaa ja mielenkiintoiset koko ajan kehittyvät hahmot :)

Edda on alusta asti ollut aivan ihana, oikein Molly Weasleymäinen huolehtivainen äitihahmo. Ja Valvesta on tullut esiin tekstin edetessä uusia puolia ja nyt olenkin jo aivan rakastunut hahmoon  :-* on ollut mukava seurata miten Alisa ja Valve ovat lähentyneet pikkuhiljaa!

Juoni menee koko ajan vain jännemmäksi! Nyt jos kerran Alisassakin on taikuutta niin mihinkähän se vielä johtaa! Mielenkiinnolla odottelen jatkoa, toivottavasti saadaan sitä nopeasti, eihän tätä malta odotella kauaa, kun teksti jäi tuommoiseen kohtaan! :D
“We are only as strong as we are united, as weak as we are divided.”

Lunalotta

• Valon ja ilon tuoja
    • Smaragdien säihke
Vs: Ævintýr |K11| fantasia | raapalesarja, 158/? 13.3
« Vastaus #108 : 14.03.2017 17:02:17 »
Uuu, uusia rapsuja! Nää on edelleen tosi kiehtovia, ja sun kirjoitustyylisi on mahtava - Ja Valve myös! <3 Tuli vastauksia kysymyksiin, mutta tää sarja on kyllä sellainen ettei tätä voi seurata ilman, että uusia kysymyksiä heräisi. Se tapa, miten Valve kertoo näitä asioita, on todella kiehtova. Just sellanen fantasiamainen, ah. <3
Kiitos että näitä tuli taas pitkästä aikaa :)
Ex-SparklingAngel
Tupani on Puuskupuh
Laittakaa ihmeessä yksityisviestiä jos haluatte jutella tai tutustua, ilahdun suuresti :)

listaus

Grenade

• Fiilistelijä
  • Valvoja
  • ava+bannu Ingrid
« Vastaus #109 : 20.03.2017 00:17:14 »
Lainaus
Valve pitelee minua sylissään tavalla, jota en ole kokenut koskaan ennen: epätoivoisesti, vetäen minua aina vain lähemmäs itseään, yrittäen sulkea pienimmänkin tyhjän tilan välistämme
Aaaaaaaaa! Valve on huolissaan tapahtuneesta. Voi häntä, ehkä Kiiran yllättävä saapuminen pihamaalle saisi kenet tahansa pois tolaltaan. Onneksi Alisa antoi halauksen tapahtua, pienillä askeleilla lähemmäs. Muutenkin kiva, että heidän välinen kanssakäymisensä tapahtuu juuri tällä tavalla, hitaasti mutta varmasti kohti toista. Ehkä jossain vaiheessa tulee törmäys kovempaa, mutta tähän asti on mukava seurata, kuinka he selvästi vielä kiertelevät toisiaan, vaikka haluaisivat tutustua paremmin.

Ajatus suonoidasta jäi jotenkin kutkuttelemaan. Olisikohan Alisan isällä sittenkin voinut olla enemmän tietoa asiasta vai oliko se vain sivuhuomio... Ehkä kiinnitän liikaa huomiota pieniin asioihin. :D Hyvät osat taas, oli kiehtovaa kuulla suonoidasta ja veritaikuudesta! Toivottavasti Valve saa uuden mahdollisuuden poistaa mädän nyt, kun hän sai lisää mahdollista tietoa, jota käyttää sitä vastaan. Ehkä ensi osassa saamme tietää Alisan mahdollisesta taikuudesta lisää. Tai ainakin siitä, miten maagi tietoon suhtautuu, onhan se varmasti hämmentävää kuultavaa. Kiitos taas näistä, ja onnea vielä kerran pikareista, ansaittuja olivat! ^^
Hyppää lehtikasaan!

eniale

• conquistador
« Vastaus #110 : 25.03.2017 00:14:43 »
Kiitos tarinasta! Kutkuttava, koskettava, mukaansatempaava. Päädyin selkeästi hyvän ääreen, kun kävin pikareiden kautta etsimässä luettavaa ikuisuuksien tauon jälkeen :) Kuten joku aiempi kommentoija sanoi, käyttämäsi kieli on jotenkin vaivattoman muunlaista. Kaikki teennäisyys ja ylätyylin hakeminen on poissa, ja kielikuvat ja sanavalinnat kuuluvat itsestäänselvästi tähän tarinaan. Upeaa, ihailen!
On illanpaisto, ja silkavat saijat
luopoissa pirkeinä myörien ponkii:
surheisna kaikk' kirjuvat lorokaijat
ja vossut lonkaloisistansa ulos vonkii.

Miriadell

• Ocean Soul
Vs: Ævintýr |K11| fantasia | raapalesarja, 164/? 10.4
« Vastaus #111 : 14.04.2017 00:54:51 »
Mie oon seurannu siu kirjotuksii koko matkan ja välil jättäny kommenttii (eri nimel), en aina (miu häpeä). Sie kirjotat jotenki nii upeesti, osaat välittää tunnelmaa, mie en osaa selittää. Oon kateelline :) Yritän samaa, mut rönsyilen liikaa ja...Mut jatka :) yks miu elämänlangan hakasista ottaa kiinni siu tarinaa :) Jatka, oi, pyydän! :)
Yksinäinen kaheli. Vaaraksi vain itselle :) Yksäröidä saa, jos kehtaa :)

Nightwish <3
30.11.1939-13.3.1940 <3

Minä olen myös minja, joka on tavattu täällä

Lunalotta

• Valon ja ilon tuoja
    • Smaragdien säihke
« Vastaus #112 : 22.04.2017 16:45:45 »
IHanaa, uusia raapaleita on tullut! :) Ja muuten, noissa viimeisissä on numerointivirhe: ne ei oo 163-164 vaan 164-165 ;) Mutta jännää, jos Alisassa on taikuutta! Milläköhän tavalla se tulee sitä käyttämään ja miten se sitä opiskelee? Jään taas seurailemaan :)
Ex-SparklingAngel
Tupani on Puuskupuh

listaus

Juuli

« Vastaus #113 : 22.04.2017 19:14:19 »
Moikka! On ollut outoa, kun olen halunnut kommentoida jotain näihin lukuihin, mutta en ole tiennyt, mitä kirjoittaa.

Toisaalta olen pitänyt näistä kahdesta viimeksi ilmestyneestä raapale-erästä, onhan ne vieneet tarinaa aika paljon eteenpäin. Kuitenkin jo kun Alisa lähti yksin Kiiraa tapaamaan, tiesin että nyt tapahtuu jotain, mistä Valve huolestuu. Hieman ennalta arvattavaa siis. Alisan tunteiden kuvailu halauskohtauksessa oli mielestäni onnistunut. Alisan pelon tunteisiin en kuitenkaan jostain syystä ole päässyt kiinni, en samalla tavalla kuin Kiiran ensimmäisellä tapaamisella. Tämä ei välttämättä ole kiinni tekstistä, vaan se voi hyvin olla minun pääni ongelma.

Toinen asia, johon vähän petyin, oli se että Alisassa on taikuutta. Jotenkin olisin niin mielelläni lukenut Alisan raivaavan tietään tässä suossa ihan tavallisena ihmistyttönä. Alisassa itsessään on paljon ihania puolia (joihin rakastua ;P) ja näillä kahdella on varmasti riittävästi yhteistä, mikä olisi voinut tuoda heidät lähemmäs toisiaan ilman taikuutta (tai sen opettelua/opettamista). Voihan se olla, että näin tulee tapahtumaankin, esim. jos Alisa ei halua alkaa käyttämään taikuuttaan. Saa nähdä, yllätä minut :)

Yksi kysymys jäi päälimmäiseksi. Miksi Valve on niin ilahtunut Alisan taikuudesta? Mikä tekee tästä käänteestä hänelle niin tärkeän?

Vielä yksi asia. Luulen, että tämä on onnistuneen henkilökuvauksen merkki, sillä olin itsekin ajatellut jo aiemmin, että Valve on varmaankin hyvä tarinankertoja. Näin ne lukijat tietävät hahmoistasi yhtä ja toista, mitä et ole vielä edes maininnut :D (en ainakaan muista että olisi mainittu aiemmin).

Ihan loppu tuntui todella aika kipeältä, toisaalta vain surulliselta. Valven näkökulmasta katsottuna tuli kuitenkin ehkä vain hepottunut olo.

Tulipa taas syvällisiä ::)
« Viimeksi muokattu: 22.04.2017 19:16:28 kirjoittanut Juuli »

Grenade

• Fiilistelijä
  • Valvoja
  • ava+bannu Ingrid
« Vastaus #114 : 27.05.2017 23:44:09 »
Mitä, enkö olekaan vielä kommentoinut tähän? Gaah, täytyy ottaa vahinko takaisin ja kommentoida nyt, vaikka olenkin tämän lukenut jos kertaalleen näiden uusien raapaleiden ilmestyessä.

Sun täytyy varmaan genre kohtaan lisätä uutenä genrenä UST, koska sen verran varautunutta jännitettä näiden kahden välillä on. :D Mutta toisaalta on pakko nostaa todella hattua Valveelle, että hän jaksaa hoitaa asian näin, eikä pakota Alisaa mihinkään, eikä maagi toisaalta itsekään ole antanut yhtään vihjettä siihen suuntaan, että haluaisi Alisalta mitään muuta kuin ystävyyttä. Kenties Valve haluaakin pysytellä kauempana, ettei kehittäisi liian tuntuvaa tunnesidettä naiseen, jos Alisa itse ei ole siihen valmis (tai ainakin hän voi ajatella näin).

Kiinnostavaa kuulla lisää juurettomasta magiasta! Onneksi Valve on sopiva opettaja, ja ehkä Alisa kehittyy sen käytössä, kun asustaa kuitenkin valtakunnan päämaagin kanssa. Toivottavasti se ei kuitenkaan vaikuta liiaksi parin välisiin suhteisiin. Kiehtova juonenkäänne kuitenkin kaiken kaikkiaan! Miten Alisa saa voimansa valjastettua käyttöön tai onnistuuko hän siinä? Oppiiko hän hallitsemaan sitä oikein?

Jään odottelemaan jatkoa ja kiitän taas tähänastisesta! ^^
Hyppää lehtikasaan!

Grenade

• Fiilistelijä
  • Valvoja
  • ava+bannu Ingrid
Vs: Ævintýr |K11| fantasia | raapalesarja, 172/? 8.6
« Vastaus #115 : 19.06.2017 00:47:53 »
Itselle, kuten Alisallekin, on jotenkin hämmentävä ajatus, että Valvekin tosiaan on ollut joskus melkein kuin tavallinen ihminen vanhempineen ja nuoruusaikoineen. Nyt jäinkin miettimään, että onko Valven oikeaa ikää mainittu jossain? Ehkä se on jossain näissä 170:ssä raapaleessa jossain sivulauseessa sanottu, mutten lähde etsimään. :D Ehkä hän jollain tavalla pystyy loppujen lopuksi samaistumaan tilanteeseen, joka Alisalla nyt on. Taikuuden oppimisessa ja hallinnassa ei varmasti kukaan ole seppä syntyessään. Toivottavasti Alisa ottaa avun vastaan, jos hän haluaa opetella käyttämään sisällään kytevää magiaa, Valve olisi varmasti mitä huomaavaisin opettaja. Ainakin hänellä tuntuu riittävän ymmärrystä ja kärsivällisyyttä.

Ja niin, wooh, kohta oot jo kahdessasadassa! Onko sulla jotain hajua, kuinka monta osaa on tulossa? Ei tämä vielä ainakaan lähiaikoina ole loppuun tulossa, onneksi! Niin paljon menossa, mutta luultavasti vielä niin paljon tulossakin!

Kiitos taas tästä ja jään odottamaan jatkoa, kuten aina! ^^
Hyppää lehtikasaan!

puhpallura

• höpelö
  • aww ♥
« Vastaus #116 : 19.06.2017 23:07:49 »
Vau, tännehän oli ilmestynyt uusia raapaleita! ^^ Saapa nähdä mihin päätökseen Alisa nyt päätyy.. Olisi kyllä tosi mielenkiintoista päästä seuraamaan maagiksi opiskelua!
Jatkoa odotellen! :)
“We are only as strong as we are united, as weak as we are divided.”

Lunalotta

• Valon ja ilon tuoja
    • Smaragdien säihke
« Vastaus #117 : 20.06.2017 15:22:59 »
Minäkään en malta odottaa uusia osia! Minustakin olisi hienoa seurata maagiksi oppimista, mutta ymmärrän myös Alisaa jos tämä ei maagiksi halua. Se kaikki on niin uutta ja vierasta, että kuka tahansa siinä epäröisi.
Kiitos näistä osista ja uusia odotellessa :-)
Ex-SparklingAngel
Tupani on Puuskupuh

listaus

Miriadell

• Ocean Soul
Vs: Ævintýr |K11| fantasia | raapalesarja, 178/? 31.7
« Vastaus #118 : 10.08.2017 21:14:27 »
Miulle on aina ilo, ku sie laitat lisää kappaleita tähän tekstiin :) kiitos. Mie en nyt osaa kommentoida tätä mitenkää, muuten ku et kirjotat hyvi. Mie oon lukenu tätä nii harvoin välein, et pitää lukee joskus kerral loppuun, et muistan ja tajuan kaiken. Turha kommentti? Sori.

Mutta kiitoksia tarinasta, mie nautin valtavasti :) (pst. tuo miten sie kuvailit noita kirjoja tuos ekas kappalees oli joteki tosi kiva :))
Yksinäinen kaheli. Vaaraksi vain itselle :) Yksäröidä saa, jos kehtaa :)

Nightwish <3
30.11.1939-13.3.1940 <3

Minä olen myös minja, joka on tavattu täällä

Isfet

• Kaamoskirjuri
  • kuppi teetä kaipaukseen
Vs: Ævintýr |K11| fantasia | raapalesarja, 178/? 31.7
« Vastaus #119 : 14.08.2017 18:01:55 »
Pitää taas pitkästä aikaa kommentoida, täällä siis vieläkin ollaan! Hamaan tappiin saakka, vaikka loppua ei näy :>

Valve varmaankin vie Alisan linnan katolle, mahdollisesti kauemmaskin. Alisan huolestuneisuus Valvesta lähentää näitä kahta kivasti, ja odotan innolla myös mahdollisia oppitunteja magiasta. Tarina ensimmäisestä maagista oli kaunis ja hyvin toteutettu, oikein kansansatumainen vaikutelma :3

Lainaus
”Sen, ja alati kasvavan yksinäisyytensä, vuoksi, Rúne teki valinnan: hän otti taikuutensa, hohtavan kuin jalokivi, polttavan kuin tuli, ja rikkoi puolet siitä pieniksi palasiksi. Palaset hän muutti sateeksi, ja iltahämäräksi, ja auringonvaloksi, ja levitti sen kaiken tulevien vuosien kerroksiin. Siitä tuli maagin perintö seuraaville sukupolville: hänen omaansa rajallisempi, mutta silti vahva taikuus, joka löytää kantajansa lähes täysin sattumanvaraisesti.”

Ihanaa. Minusta on kaunis ajatus, että taikuus on sadetta, auringonpaistetta ja iltahämärää. Viimeisin tuntuu kaikista kodikkaimmalta ja kauneimmalta itselleni.

Tarina etenee hitaasti, mutta kaunis kuvailusi ja hitaasti auki keriytyvät hahmosi jaksavat viihdyttää. Ensisuudelmaa odotellessa ;>
ja mä uskon ihmeisiin
tai ainaki sanon niin
olihan joskus tääl
lentävii dinosauruksii