Kirjoittaja Aihe: Tv-sarjat #2  (Luettu 145131 kertaa)

Abarat

  • ***
  • Viestejä: 684
  • Musadiggari!
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #400 : 10.09.2019 15:45:21 »
Jonkun kauden kohdalla kiinnitin kans huomiota sarjan väkivaltaisuuteen ja aseisiin. Sawyer oli kyllä hauska kun luki niin paljon saarella ja sai silmälasit! Mua kiehtoi kans selviytyminen saarella ja eri ihmisten välit toisiinsa. Mitä Shannonille tapahtuikaan?

Kun Miles, Faraday, Charlotte ja helikopterilentäjä heilui saarella muut tais tivata pelastajaa ja poispääsyä saarelta ja tulokkaat sanoi ettei ne tullut pelastaan. Eikös se mennyt niin?  :D

Ben oli jotenkin ristiriitainen henkilöhahmo. Ikinä ei tiennyt kenen puolella hän on jne. Rousseaun saarihahmon äidinkieli oli ranska ja silti puhui kaikille englantia. Muistatteko naisen ja miehen jotka sai jotain myrkkyä ja niitä luultiin kuolleeksi ja ne haudattiin elävältä? Kylläpäs muistikuvat haalistuu pitäis katsella uudestaan.
« Viimeksi muokattu: 10.09.2019 15:50:44 kirjoittanut Abarat »
You're a song
Written by the hands of God
(Shakira-Underneath Your Clothes)

Violetu

  • Draamaprinssi
  • ***
  • Viestejä: 5 928
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #401 : 10.09.2019 16:29:58 »
Lost, ai että, siitäkin sarjasta tuntuu kuluneen ikuisuus.
Loppuun asti en tainnut koskaan edes katsoa, kun viimeisillä kausilla meni meno sen verran sekavaksi.
Omia suosikkihahmoja oli alussa Boone ,(ja sit sen siskopuoli, ja niillä oli jotain meininkejä keskenään). Myöhemmin tykästyin Julietiin ainakin jos yhtään muistan oikein. Charlie aiheutti huumeongelmansa kanssa lähinnä ahdistusta, Locke oli rasittava. Desmondista taisin tykätä.
Muistan, että netissä pyöri semmoinen video, (saattoi jopa löytyä linkattuna jostain tuhoutuneen finin "hauskoja videoita"-topasta). Jossa oli the llama song, mutta se oli the Sawyer song.
Tämä. karsea laatu, mutta hauska idea 😂
« Viimeksi muokattu: 10.09.2019 16:32:42 kirjoittanut Violetu »

I spend my days so close to you
'cause if I'm standing here,
maybe everyone will think I'm alright.
.

Beatrix Bones

  • Ylempi alilehmä
  • ***
  • Viestejä: 3 605
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #402 : 14.09.2019 20:20:02 »
Mä ajattelin tulla tänne hehkuttamaan uutta Netflixin minisarjaa, jonka katoin kahdessa päivässä. Nimeltään Unbelievable, suomeksi kai Epäuskottava. Tuo sarja oli koukuttava isolla koolla, tehty hyvin, näyttelijävalinnat precis, juoni erinomainen eikä mitään ollut liikaa tai liian vähän. Mä ahmin tän sarjan todella nopeasti ja mielenkiinnosta kertoo jotain se, että minä tapitin tuota melkein silmää räpäyttämättä ja mä kuitenkin yleensä jossain vaiheessa sarjaa/leffaa alan räplätä kännykkää jatkuvasti. Sarja pohjautuu tositapahtumiin, oikeasti tapahtuneisiin rikoksiin ja niiden selvittämiseen.

Lost-keskusteluun tulen mukaan sillä, että siitä taitaa olla kuusi tai seitsemän vuotta, kun mä olen sen katsonut kokonaan. Muistan, että tykkäsin aivan älyttömästi ensimmäisistä kausista, mutta se lopetus oli vähintäänkin outo. Voisin katsoa tuon sarjan uudestaan, jos se löytyisi jostain striimauspalvelusta. Ainakaan Netflixissä tai HBO Nordicilla ei ole sattunut silmään. Olisiko se jossain katsottavissa?
Ava © flawless

Fairy tale

  • ***
  • Viestejä: 2 808
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #403 : 16.09.2019 14:58:25 »
Onko joku katsonut Viikingit-sarjaa? Mulla menny ihan ohi. Onko se kauhean väkivaltainen? Jaksoissa on soinut kuulemma Wardrunan musiikki?

Jännää että löysit sarjan kirjastosta. Itse katsoin sen tuossa keväällä ja kesän aikana yhtäsoittoa HBO:lta. Ja onhan se väkivaltainen. 98% jaksoissa on jokin tappelus. Itse en kiinnittänyt musiikkiin mitään huomiota.

Minä sen sijaan tuskailen sitä, että Merlin-sarjan ensimmäistä kautta ei näytä saavan oikein ostettua mistään (ellei sitten ehkä jostain englannikielisenä). En ole hommaamassa Netflixiä, koska ei HBOkaan pyöri kotikoneellani kunnolla. Pitäisi potkaista tuo HBO myös pois, turhaan olen maksanut siitä koko kesän, kun en ehdi katsoa tai sitten en viitsi katsoa, kun yhteydet ovat niin huonot. 

desmond

  • That girl.
  • ***
  • Viestejä: 120
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #404 : 16.09.2019 20:38:18 »
Meillä on kyllä ainakin pääkirjastossa tosi hyvin kaikkia tv-sarjoja DVD:llä. Toki välillä jotain suosituimpia voi joutua varaamaan, mutta ainakin monia vähän vanhempia sarjoja saa suoraan hyllystä. Veikkaan, että tässä auttaa se, että niin monella on nykyään käytössä joku suoratoistopalvelu, että harvempi jaksaa enää raahata DVD-levyjä kirjastosta :D Itse kuitenkin kulutan tuota DVD-hyllyä aika paljon, koska mulla sarjojen katselemisen on tosi vaihtelevaa aika rajallisesta vapaa-ajasta johtuen. Pienituloisena tuntuu turhalta maksaa mistään suoratoistopalvelusta, jos kuitenkin tuntuu siltä, ettei ehdi katselemaan kuin satunnaisesti. Kirjastosta saa kuitenkin aika hyvin sarjoja DVD:llä ilmaiseksi silloin kun tuntuu siltä, että nyt voisi katsoa jotakin vähän enemmän (ja sitten siitä ei ole mitään rahallista menetystä, jos ei ehdikään tai huvitakaan).

Hain nyt kirjastosta muutaman kauden Lostia ja rupesin katsomaan sitä uudestaan toisella silmällä samalla kun teen muita projekteja. On se kyllä vaan turhauttavan epätasaista kirjoittamista. Välillä on tosi hienoja ja koskettavia kohtauksia, mutta sitten koko juttua varjostaa se, että juoni on käytännössä täynnä asioita, joita ei vaivauduttu selittämään loppuun asti tai ollenkaan. Kauhaa haaskausta. Ja olisi tuossa hahmojen tyypittelyssäkin voinut toivoa vähän suurempaa omaperäisyyttä. On narkkari rokkari, se ainoa Lähi-Idästä kotoisin oleva hahmo on kiduttaja ja tappaja, yliopistotutkija on hajamielinen ja se kiintiöylipainoinen on hauska ja hyväntuulinen. Huoh. Mutta on siinä kyllä paljon hienojakin kohtia, ainakin kun ei ajattele liikaa kokonaiskuvaa :)
"The prime motive was the desire of a tale-teller to try his hand at a really long story that would hold the attention of readers, amuse them, delight them, and at times maybe excite them or deeply move them" - J.R.R. Tolkien, 1966.

Avatarin teki Ingrid.

Fiorella

  • ***
  • Viestejä: 5 712
  • Hyvän tuulen kotisatama
    • https://archiveofourown.org/users/Fiorelle
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #405 : 16.09.2019 21:01:57 »
Lainaus
Pienituloisena tuntuu turhalta maksaa mistään suoratoistopalvelusta, jos kuitenkin tuntuu siltä, ettei ehdi katselemaan kuin satunnaisesti.
Sama täällä, mutta parhaillaankin on ilmainen kuukausi venynyt jo kesän yli... ::) Sillähän ne suoratoistoyhtiöt varmaan tiliä tekevät. ;) Pitäisikin tehdä samoin kuin sinä, ja tarkistaa kirjaston valikoimaa. Käyn kyllä kirjastossa vähintään viikottain, mutta hyvin harvoin olen lainannut mitään muuta kuin kirjoja.

Lainaus
Ja olisi tuossa hahmojen tyypittelyssäkin voinut toivoa vähän suurempaa omaperäisyyttä.
Totta kyllä... Toisaalta ehkä siinä oli jo omalla tavallaan omaperäistä se, että hahmokaarti oli niin monipuolinen, koostui eri kansallisuuksista ja eri tyyppisistä ihmisistä, jotka eivät olisi muuten kovinkaan todennäköisesti ikinä hengailleet yhdessä? Nykyäänhän melkein joka ohjelmassa on jo lähtökohtaisesti laajempaa skaalaa, mutta kun aloin miettiä, ei sitä oikein tullut mieleen, missä olisi ollut edes tuotakaan määrää kuin Lostissa. Näistä huomaa sen, miten aika muuttuu.

Lainaus
Muistan, että netissä pyöri semmoinen video, (saattoi jopa löytyä linkattuna jostain tuhoutuneen finin "hauskoja videoita"-topasta). Jossa oli the llama song, mutta se oli the Sawyer song.
IIKS - mikä flashback iski kun näin tuon videon, jonka olin todellakin unohtanut täysin.  ;D

Abarat, minä jätin sen viikinkisarjan väliin ihan siksi, että kuulin sen olevan väkivaltainen. Siksi en ole vielä katsonut Game of Thronesiakaan kuin vähän alkua. ;)

I´m kind and caring Hufflepuff!
~ Iltakävelylle Fiorellan ficcitarhaan? ~

Fairy tale

  • ***
  • Viestejä: 2 808
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #406 : 29.09.2019 19:37:48 »
Muutaman kuukauden maksoin HBO:sta turhaan, sillä kesällä en kerinnyt mitään katsoa tai sitten netti ei pyörinyt kunnolla. Nyt kun etsin itselleni katsottavaa (liikuntatuokioni yhteyteen) löysin sarjan, josta kiinnostuin vähän jo keväällä. Olen nyt katsonut muutaman jakson Gentleman Jackia. Päähahmo on siis miesmäinen nainen ja eletään sitä aikaa Englannissa, jolloin naisilla ei ollut vielä äänioikeuttakaan. Yllätyin että lämpenin tuolle femmeilylle, joka sarjassa on keskeisessä roolissa. Toki sarjaan on otettu ylidramaattista lisää ja se kuvakulma, että päänäyttelijä "puhuu suoraan kameralle" on hieman vieras, mutta juoneltaan sarja on oikein mainio. Siinä on juuri niitä elementtejä joista itse pidän (vanha Englanti ja juonittelua ja draamaa ihmissuhteissa).  :)

Violetu

  • Draamaprinssi
  • ***
  • Viestejä: 5 928
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #407 : 29.09.2019 21:48:56 »
Fairy Tale, itse pidin myös kovasti Gentleman Jackista (samat elementit vetoaa kuin sinullakin), kun kesällä HBO:ta kuukauden pidin. Se on vaan omalla tavallaan jotenkin hyvin ihana sarja.

Nyt otin HBO:n uudestaan, koska kesällä jäi Westworldin kakkoskausi kesken, ja pitihän se Doloresin larppaamisen jälkeen päästä katsomaan loppuun. Täytyy sanoa, että Westworld on kyllä aika hajottava sarja hyvin monella tavalla, niin hyvässä kuin pahassakin. Seuraavassa spoilereita kakkoskauden loppuun asti.
Spoiler: näytä
Larpissa Doloresilla ja Williamilla oli semionnellinen loppu, ja muutenkin vuosisadan rakkaustarina, niin nyt tuon canonin katsominen tuntui vaan entistä pahemmalta.
Olen myös vähän allerginen sille, että jonkun päähahmon naama/näyttelijä vaihtuu, oli se melkeinpä kuka tahansa, ja vaikka syy olisi juonen kannalta ihan looginen ja perustelut hyvät. Loppupuolella alkoi muutenkin tuntua, että ehkä sarjassa on vähän liikaa hahmoja, kokonaisia jaksoja oli omistettu tyyliin hahmoille, jotka oli nähnyt ehkä kerran, kun itse olisi halunnut tietää, miten vaikkapa Doloresilla menee.

En oikein tiedä mitä mieltä olen siitä, että ensi vuonna sarjalle on ilmeisesti tulossa kolmas kausi, mutta varmaan se pitää sitten jossain kohtaa kuitenkin katsoa ::) En kyllä ajatellut pitää HBO:ta kovin paljoa kuukautta kauempaa tälläkään kertaa. Katsotaan.
Jos ei nyt sitten innostu katsomaan Roswell New Mexicoa uudestaan, tai tutustumaan itselle johonkin ihan uuteen (tai suositeltuun, kuten Chernobyl) sarjaan.
« Viimeksi muokattu: 29.09.2019 21:51:08 kirjoittanut Violetu »

I spend my days so close to you
'cause if I'm standing here,
maybe everyone will think I'm alright.
.

Kelsier

  • Korpinkynsi
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 2 437
  • ava by Rosmariini
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #408 : 30.09.2019 13:21:11 »
Mua on kovasti himottanut nuo HBO:n ja muiden suoratoistopalveluiden ilmaiskuukaudet, mutta en ole uskaltanut, koska pelkään, että tilaus sitten vaan jatkuu, vaikka en haluaisikaan  :-[ ???
Siis ilmoittavatko ne itse, että ilmaiskautesi on nyt loppu, haluatko jatkaa maksullisesta vai pitääkö itsellä olla kalenterissa tarkka päivämäärä yläällä, et muistaa katkasta tilauksen oikeaan aikaan?
Nolottaa, kun tää on tyhmä kysymys ja hölmö pelko  :-[ mutta tällä hetkellä ei ole rahaa maksaa jatkuvasta palvelusta ja en halua jäädä kiinni mihkään, josta ei pääse irti.
"Miten vaikeaa onkin pitää se mun mielessä
       Kuinka täysin tyhjin käsin olen täältä lähdössä."
           (Reino Nordin: Pysähdy kanssani tähän)                       
                            

                

                    
      
          

Kiirsu

  • ***
  • Viestejä: 2 164
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #409 : 30.09.2019 13:30:19 »
Kelsier eivät varoita tilauksen päättymisestä, mutta voit katkaista tilauksen vaikka heti sen alettua. Ainakin suurin osa niistä antaa käyttää palvelua sen laskutuskauden (eli ilmaisen kuukauden) loppuun. Joten rohkeasti voi kokeilla! Minäkin aina vain hyödynnän ilmaiskokeiluja, kun noita palveluja on niin miljoona, että ilmaisilla pätkilläkin saa paljon katseltua.

And some people, dance.
"Ja pysyä loitolla heteromiehistä, lesboista ja biseksuaaleista."
-Severus Kalkaros

Fairy tale

  • ***
  • Viestejä: 2 808
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #410 : 30.09.2019 13:35:54 »
//Kiirsu väliin.

Kelsier, kun keväällä otin HBO:n vaivoikseni, käytin aikaa tilausehtojen lukemiseen. En muista tuliko sieltä jokin ilmoitus että eka kuukausi on ohi ja on totta että sen jälkeen tilaus jatkuu ja jatkuu ja jatkuu ja raha häviää tililtä aina puolen kuun maissa. HBO:lla oli kuitenkin selkeä ohje, että tilauksen saa loppumaan sähköpostia lähettämällä. Kannattaa siis ottaa talteen ohje tilauksen päättämisestä. Ja suomenkieliset ohjeet siis olivat. En olisi muuten uskaltanut koko palveluun sotkeutua lainkaan.

Itse pitää siis osata katkaista myös kokeilukuukausi. Eli laittaa peruutussähköpostin jo vaikka 2 viikkoa sen jälkeen kun on ilmaiskuukauden aloittanut, että se varmasti katkeaa ajoissa. Yleensä en käytä noin paljon aikaa tilausehtoihin, mutta tuossa kohden halusin oikeasti ottaa selvää. Ne kannattaa lukaista hyvin ennenkuin klikkaa kokeilukuukauden itselleen.

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 562
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #411 : 30.09.2019 17:58:56 »
Mulla on tilattuna vain Netflix, ja se kyllä riittää mulle varsin hyvin. Joskus vähän vilkuilin, mitä HBO:lla ja muutamalla muulla olis tarjota, mutta en innostunut tarpeeksi että olisin tilannut. Huomaan kyllä välillä käyttäväni ties mitä laittomia sivustoja joidenkin ohjelmien katsomiseen, kun välillä sattuu kiinnostamaan katsoa jotain, mitä ei mistään muuten löydy :D

Jatkoin eilen noin neljän vuoden tauon jälkeen South Parkia. Lopetin sen aikoinaan Craig/Tweek-jaksoon, koska noh, se on ollut about aina mun ultimate NOTP, suorastaan sietämätön, ja se jakso oli musta muutenkin niin vastenmielinen, etten kestänyt :D Tässä neljän vuoden aikana en katsonut kuin pari yksittäistä jaksoa, nekin aika hiljattain, ja kaikki vanhoilta kausilta. Suosikkejani. Uskoisin, että nyt kun pääsin jatkamaan eteenpäin, tulee jossain välissä kirittyä kaudet kiinni. Nythän ihan pari päivää sitten vissiin alkoi taas uusi kausi. Mutta tietenkin pitää katsoa kaikki jaksot tästä välistä ensin, mä en harrasta skippailua. (Ja yritän ignooraa kaikki Creek-hetket.)

Nyt kun kirjoitin tän auki, niin vähän naurattaa, että oikeesti inhoon jotain shippiä niin paljon, että jopa lopetin itselleni hyvin tärkeän sarjan katsomisen (alotettu on joskus 2002 ja yhä on tärkeä) :D Mutta se on ihan aikuisten oikeesti se syy. Ja paluun syy on totta puhuen se, että mun twitter-feedille tuli jostain ihan puskista ihanaa Clyde/Craig-arttia (OTP:ni), ja tuli semmonen "aaaa ikävä, oon hylänny poikani" -fiilis. Kyllä shipit voi vaikuttaa paljon!
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中

Fairy tale

  • ***
  • Viestejä: 2 808
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #412 : 09.10.2019 08:48:19 »
Onko kukaan muu katsonut tuota HBOn Chernobyl-minisarjaa. Tänään julkaistiin viimeinen jakso ja täytyy kyllä sanoa, että enpä ole hetkeen katsonut yhtä vaikuttavaa, hyvin tehtyä ja pelottavaa sarjaa.

Vasta nyt rohkenin tätä sarjaa katsomaan ja täytyy sanoa, että tunnelma iski kyllä sydänalaan. Silmät tapitti ilman räpäyttämistä ja niin tuo tempaisi mukaansa, että katsoin eilen illalla kolme jaksoa ja tälle illalle jää loput kaksi. Jotenkin kaamea ajatella, että olen itse ollut tuon onnettomuuden aikana ala-asteikäinen kersa. Tuo kaikki on oikeasti tapahtunut vaikka sitä nyt katsookin sarjana omalta pikku ruudultaan. Vasta muutama vuosi sitten äitini kertoi, että kun tuo uutinen ylsi Suomeen saakka, hän alkoi tietysti kelaamaan että missä hänen lapsensa ovatkaan olleet. Hän oli kovasti murehtinut sellaista, että muisti pikkuveljeni kavereineen leikkineen tuohon aikaan jossain kurarapakossa ja taisiko silloin vähän sataakin. Mietti sitten mitä laskeumia hänen lapsensa nyt onkaan saanut niskaansa. Eli aivan tavalliset kansalaiset ovat eläneet omassa pikkupelossaan kun samaan aikaan itse voimalan luona on uhrattu enemmänkin ihmisiä.

Tämän sarjan jälkeen kyllä etsin vaihteeksi jotain kevyempää katseltavaa.

Abarat

  • ***
  • Viestejä: 684
  • Musadiggari!
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #413 : 12.10.2019 16:08:34 »
Putosin Doctor Who-sarjasta Capaldin Tohtorin aikana. Tai siis en ole nähnyt vielä ollenkaan jaksoissa Jodie Whittakeria. Mulla on siis jääny välistä osittain kausi 10 ja kokonaan 11! Mikä järkytys. Oliko ne hyviä? Mikä teidän suosikkikausi/jakso on? Mistä vois katsoo 10 ja 11 kauden jaksoja?
« Viimeksi muokattu: 13.10.2019 16:03:40 kirjoittanut Abarat »
You're a song
Written by the hands of God
(Shakira-Underneath Your Clothes)

Fairy tale

  • ***
  • Viestejä: 2 808
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #414 : 13.10.2019 16:03:10 »
Mun mielestä Doctor Whossa jaksojen tasot vaihtelevat paljonkin. Jokaisessa tuotantokaudessa on aina muutama oikein hyvä jakso ja pari sellaista, joiden katsomatta jättämisessä ei oikeastaan häviä mitään. Kun itse aikoinani aloitin Doctoreita katsomaan ysitohtorin ekasta seikkailusta, niin siihen meinasi jäädä koko sarjan katsominen. Jakso on huono, eikä se vakuuttanut silloista uutta katsojaa lainkaan. Kymppitohtorin synkkämieliset jaksot ovat jääneet mieleen hyvinä ja yhdennentoista tohtorin jaksoista kaikki aikaparadoksisähellykset ovat ihan parhaita. Heidän jälkeensä jaksot eivät ole jääneet mitenkään erityisesti mieleen, minulle ne näyttäytyvät sellaisina keskinkertaisina ihan suht katsottavina.

Aloitin katsomaan paljon puhuttua The Walking Deadia. Nyt kolme ensimmäistä jaksoa katsoneena voin ehkä nippanappa ymmärtää mikä viehätys sarjassa on, mutta siltikään en voi käsittää miten siitä on saatu kuvattua jo yhdeksäskin kausi!? Voin vain olettaa että juoni kehittyy ja saa uusia ulottuvuuksia. Mutta tuleekohan sarjassa vastaan jotain sellaista, jota en olisi jossain aikaisemmin nähnyt? Kun Game of Thronesissa elävät vastaan kuolleet oli käsinkosketeltavan totta vasta sarjan lopussa, tässä se on keskiössä heti. Noh, minä jatkan katsomista ja katson kyllästynkö jossain vaiheessa.  ;)
« Viimeksi muokattu: 13.10.2019 21:36:06 kirjoittanut Fairy tale »

Lady Dynamite

  • ***
  • Viestejä: 1 702
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #415 : 13.10.2019 20:42:17 »
Aloitin katsomaan paljon puhuttua The Walking Deadia. Nyt kolme ensimmäistä jaksoa katsoneena voin ehkä nippanappa ymmärtää mikä viehätys sarjassa on, mutta siltikään en voi käsittää miten siitä on saatu kuvattua jo yhdesäskin kausi!? Voin vain olettaa että juoni kehittyy ja saa uusia ulottuvuuksia. Mutta tuleekohan sarjassa vastaan jotain sellaista, jota en olisi jossain aikaisemmin nähnyt? Kun Game of Thronesissa elävät vastaan kuolleet oli käsinkosketeltavan totta vasta sarjan lopussa, tässä se on keskiössä heti. Noh, minä jatkan katsomista ja katson kyllästynkö jossain vaiheessa.  ;)

Hei, hyppäsin juuri TWD junaan viimeaikoina myös, tosin jo katsonut kaikki 8 tuotantokautta jotka oli HBO Nordicsilla (nyt ilmeisesti on yhdeksäskin, mutta peruutin tilaukseni vähän ennen sitä)! Ennen sitä en tiennyt mitään koko sarjasta, ja kun yritin löytää sen sarjan HBO:lla, tuli Fear the Walking Dead ja aloitin sen, kun luulin että se oli se mitä etsinkin. Nopeesti tuli kuitenkin selväksi että se onkin prequel, eikä se itse "Pääshow", mutta päätin katsoa sen loppuun ennenkuin aloitin itse TWD:n. Fear The Walking Dead oli hiukan tylsä, jonka hahmoista en juurikaan välittänyt, joten TWD:hen siirtyminen tuntui melkoselta upgradelta. :D Löysin heti hahmoja jotka oli mielenkiintosia ja halusin nähdä niitä lisää, hahmot kehittyy ajan myötä mielestäni todella hienosti ja realistisesti.

Spoileria myöhemmistä tuotantokausista:
Spoiler: näytä
Ja ne viholliset? Neegan on varmaan yks parhaimmista vihollishahmoista mitä oon koskaan nähnyt (jopa parempi kun Game of Thronesin Joffrey), se on niin monipuolinen, sillä on motiiveja ja syitä miksi tekee niinkuin tekee. Se välittää omalla tavallansa, joka myöhemmin tulee selville, eikä ole mustavalkoinen psykopaatti joka on paha koska on paha.

Spoileri ohi

Ehdottomasti suosittelen jatkamaan. Se ei pysy ollenkaan samanlaisena kun mitä se on alussa  :)


Fiorella

  • ***
  • Viestejä: 5 712
  • Hyvän tuulen kotisatama
    • https://archiveofourown.org/users/Fiorelle
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #416 : 13.10.2019 22:20:03 »
Aloitin katsomaan paljon puhuttua The Walking Deadia. Nyt kolme ensimmäistä jaksoa katsoneena voin ehkä nippanappa ymmärtää mikä viehätys sarjassa on, mutta siltikään en voi käsittää miten siitä on saatu kuvattua jo yhdeksäskin kausi!? Voin vain olettaa että juoni kehittyy ja saa uusia ulottuvuuksia. Mutta tuleekohan sarjassa vastaan jotain sellaista, jota en olisi jossain aikaisemmin nähnyt? Kun Game of Thronesissa elävät vastaan kuolleet oli käsinkosketeltavan totta vasta sarjan lopussa, tässä se on keskiössä heti. Noh, minä jatkan katsomista ja katson kyllästynkö jossain vaiheessa.  ;)
Itse asiassa kymmenes kausi starttasi viime viikolla. ;) Pitää muistaa, toki, että sarjan tullessa uutena konsepti oli uusi ja ihmeellinen jo itsessään. En tiedä, mitä olet aikaisemmin nähnyt, mutta ainakin minun katsomiini nähden tässä on ihan oma juonenkulkunsa ja ideansa. Ihan tarinan alkumetreillä lähdetään selviytymään zombeiksi muuttuneiden kuolleiden kansoittamassa maailmassa ja ryhmäytymään muiden selviytyneiden kanssa. Kuitenkin jo aika pian ilmenee, että tutun elämäntavan luhistuessa ihmiset ovatkin isompi uhka kuin ahneet syömärit, joita pitää varoa. TWD:n yksi iso juttu alusta asti oli käsittääkseni se, että koskaan et voi tietää, keneltä lähtee henki, miten ja milloin. Niin sanotusti kukaan ei ole turvassa. Näyttelijöillekin annettiin vain aina seuraava jakso luettavakseen, eikä kukaan tiennyt kauanko tulee sarjassa pysymään. (Mistä seurasi myös melkoisia välienselvittelyjä, kun moni taisi luulla olevansa roolinsa puolesta varmasti mukana, koska sarja perustuu samannimiseen sarjakuvaan. Kuitenkin sarjakuvaa tulkitaan sarjassa aika löyhästi, eri hahmojen rooleja on vaihdeltu ja sarjassa on myös henkilöitä, joita ei sarjakuvassa ole ollenkaan.) Myös se oli virkistävää, että sarjan näyttelijöistä valtaosa oli vähemmän tunnettuja (ainakin silloin alussa) ja näin myös näkökulma on tuoreempi. Moni näyttelijöistä on sarjan edetessä tosin noussut todella suureen suosioon.

Itse en ole goren ystävä enkä zombienkaan, ja siksi jätin sarjan sikseen silloin uutuuttaan, kun olin katsonut ekan jakson ja ajattelin, että ei ole kyllä yhtään minun juttu. Sitten olikohan kolmannen kauden tullessa, ekat kaudet esitettiin uusintana ja kolmas perään, ja päätin kokeilla uudelleen, sillä silloin sarjaa hehkutettiin jo tosi paljon ja halusin tarkistaa, mistä on kyse. Minulle se kolmas jakso oli se, joka herätti kiinnostuksen ja nimenomaan siksi, että siinä esiteltiin ensimmäiset henkilöhahmot, joiden voinnista kiinnostuin ja aloin välittää. (Erityisesti Carol ja Daryl, mutta muitakin.) Myös tarina ja hahmojen maailma laajenee kaiken aikaa, voisi sanoa kausi kaudelta, kuten nyt vaikka Lostissakin oli vähän vastaava asetelma, että lähdetään pienestä porukasta ja pienistä ympyröistä laajentamaan "reviiriä", tutkimaan paikkoja, tutustumaan uusiin ihmisiin ja koettamaan luoda uudenlaista yhteisöä.

Minuun kolahti sarjassa se henkilöhahmojen keskinäinen kemia ja kohtalot, ja noin kansainvälistä yleisöä ajatellen juurikin se, että valtavassa hahmokaartissa on samaistumispohjaa melkein kenelle tahansa. Jos Lost esitteli eri kansallisuuksia ja erilaisia ihmisiä heitettyinä yksiin, niin TWD teki saman laajemmassa mittakaavassa. Yksi yhdenvertaisuuden kannattajien mieleinen juttu on myös se, että monenmoista tyyppiä löytyy joukosta ja ihmisten suuntautumisia eikä muita juttuja niin hirveästi osoitella, vaan ne sitten ilmenevät jossakin vaiheessa jos että ilmenevät. Itse pidin siitä, että sitä ei mitenkään kummemmin alleviivata, että tämä nyt on tämmöinen ja tuo tuommoinen.

Sarjan huippukausia suosiossa ja katsojaluvuissa olivat 3-4-5 -kaudet, sitten ehkä se uutuudenviehätys alkoi pikkuhiljaa hiipumaan ja resurssien pieneneminen näkyä myös toteutuksessa. Siitäkin huolimatta sarjan suosio on ollut niin suuri että jopa reilusti romahdettuaankin TWD:n katsojaluvut olivat silti Amerikan ohjelmien ykköskärjessä. Oheistuotteet myivät kovasti ja fanitapaamis-tapahtumia järjestettiin ympäri maailmaa. Itsellänikin on ollut tilaisuus tavata sarjan tähtiä, mutta tällä hetkellä en suosittelisi sijoittamaan (ainakaan kovin paljon) rahaa tapahtumiin, sillä niitä järjestävä yhtiö alkaa olla pahoissa vaikeuksissa ja ihmiset ovat vieläkin osin vailla rahojaan, jotka on luvattu palauttaa jo viime vuonna.

Fear -sisarsarja tehtiin jonkin aikaa jälkikäteen, ja siinä avataan vähän sitä, miten kaikki alkoi. TWD:han lähtee liikkeelle tilanteesta, jossa yhtäkkiä ollaan keskellä muuttunutta maailmaa. Itse aloin tykätä Fear-sarjasta vasta neloskaudella, jolloin viimein sarjaan tuli hahmoja, joista tykkäsin. Nämä ovat tietysti makuasioita, mutta itse pidin käytännössä kaikkia Fearin hahmoja tosi epämiellyttävinä ja vaikeasti pidettävinä, ja itse tarvitsen ohjelmassa jonkun, johon kiintyä, että jaksan seurata kiinnostuksella mitä tyypeille tapahtuu.

Fairy tale ja Lady Dynamite, Walking Deadille on myös ihan omakin topiccinsa ja mieluusti herättelen siinäkin keskustelua, jos ketä kiinnostaa jatkaa juttelua aiheesta syvällisemmin! :D
« Viimeksi muokattu: 13.10.2019 22:26:44 kirjoittanut Fiorella »

I´m kind and caring Hufflepuff!
~ Iltakävelylle Fiorellan ficcitarhaan? ~

Violetu

  • Draamaprinssi
  • ***
  • Viestejä: 5 928
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #417 : 11.01.2020 12:55:40 »
Ihanaa, miten Netflix on viime kuukausina pulautellut hyviä sarjoja/jatkokausia.

Sain vihdoin katsottua Orange is the new blackin loppuun, ja parin ekan jakson tylsyyden jälkeen lähti onneksi paranemaan, vaikka ihan hyvä, että lopettivat sarjan. Kyllä sitä katsoi, mutta ei kyllä nouse lähellekään suosikkien listaa.

Ehdottomasti suosikeissa paikkansa ansaitsee kuitenkin yhä toisen kauden jälkeenkin The end of the fu**ing world. En vaan pääse yli siitä, miten jotenkin loistavaa se sarjan lakoninen, yksinkertainen dialogi ja tapahtumien tietty absurdius ovat.
Nauroin ja itkin tälläkin kertaa, pitää varmaan katsoa ekakin kausi uudestaan.

Ja Sex educationin toista kautta odotan ehdottomasti, se jos mikä on hauska (ja hyvä) sarja ;D

HBO kutkuttelisi taas, nyt kun siellä olisi tarjolla His Dark Materialsin koko eka kausi, uutta L-koodia, ja varmaan vaikka mitä muutakin katsomisen arvoista, mutta ehkä myöhemmin keväällä.

I spend my days so close to you
'cause if I'm standing here,
maybe everyone will think I'm alright.
.

Fairy tale

  • ***
  • Viestejä: 2 808
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #418 : 17.01.2020 10:47:53 »
Olen viime viikkoina seurannut HBO:lle tullutta Viikingit sarjan päätöskautta. Tosin puolittavat kauden ja näyttävät viimeiset 10 jaksoa vasta syksyn puolella. Kannatti laittaa muuten hyvätasoiset kuulokkeet korville, koska äänet kuuluvat todella mukavasti sen kautta.  :)

Aloitin myös katsomaan miltä näyttää HBO:lla katsottavana ole The magicians. No, joo. Menettelee silloin kun haluaa katsoa jotain jossa koko ajan tapahtuu.

Ja Areenassa on 8-osainen sarja Ruusun nimi, josta pidin kovasti. Rikoksen selvitystä munkkiluostarissa. Ja nyt tajusin että sinne on tullut The Doctorin uutta kautta katsottavaksi enkä ole niihin vielä kerinnyt tarttumaan. No, viikonloppu on tulossa.

Vendela

  • Teeholisti
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 7 201
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #419 : 19.01.2020 22:01:33 »
Pakko tulla tänne hehkuttamaan Netfixin The Crown-sarjaa, joka on aivan huippu! Kolme kautta ilmestynyt, ja käsittääkseni tarkoitus olisi että kaiken kaikkiaan niitä tulisi olemaan kuusi. Kertoo siis nykyisen Elisabet kuningattaren vaiheista hallitsijana. Vaikka Britti-hovi onkin irtisanoutunut sarjasta, niin se on tehty huolella ja laadulla. Itselleni ensimmäinen jakso oli hieman pitkäveteinen, mutta se parani kyllä huomattavasti siitä. Joten lämmin suositus jos historia ja kuninkaalliset kiinnostavat :)

Toinen Netfilxin sarja, mistä pidin todella paljon oli 13 Reasons Why. En tiedä onko tätä jo mainostettu täällä (en jaksanut selata kaikkia viestejä) mutta itse pidin tästä High School maailmaan sijoittuvasta draamasta. Ei mitään kevyttä hyvänmielen katsottavaa, vaan tosi rankkoja aiheita! Silti hienosti tehty ja toteutettu sarja.

Bannu©Waulish

I think it's time for little story... It's definitely Storytime!