Kirjoittaja Aihe: Musiikki #2  (Luettu 42352 kertaa)

Simma

• The Witch
Vs: Musiikki #2
« Vastaus #320 : 05.03.2020 14:53:09 »
Käytin last.fm:ää aktiivisesti nuorempana, mutta jossain vaiheessa Spotifyni lopetti siihen synkkaamisen. Nyt kuitenkin tästä keskustelusta inspiroituneena päätin aktivoida sen uudelleen, joten minutkin löytää nyt uudestaan kyseisestä palvelusta nickillä moodrose. :P

Hihi jes, hienoa että muutkin sitä vielä käyttää. : D Miullakin oli tässä vuosia välissä etten muistanut koko juttua, tosin se oli kyllä koko ajan kiinni Spotifyssa, mutta ei tullut käytyä katsomassa profiilia että miltä se oikein näytti (meni vähän motivaatio silloin kun tuota sivustoa päivitettiin eikä se ollut enää läheskään niin kiva käyttää kuin mitä ennen). Nyt oon taas käyttänyt tuota aktiivisemmin ja vähän väliä tulee käytyä vilkuilemassa noita listoja että mitä oon kuunnellut milloinkin ja kuinka paljon. Seurasin siua, vaikka ollaankin vaan low :--D varjokopio siis olen siellä.

ava&banner: sokerisiipi

Listaus

Larjus

• Sir Candy
  • Sytytä kämppäs palaan, se on voimaa.
    • twitter
« Vastaus #321 : 05.03.2020 15:09:33 »
Nyt kun täällä tosta last.fm:stä puhuttiin niin pitipä mennä kurkkaamaan omakin profiili sieltä :D Oon näköjään viimeksi kuunnellut musaa lastiin scrobblaten vähä reilut kolme vuotta sitten... Profiilissakin lukee vielä, että olisin 21 XD

En kyl oo enää aatellut, että last.fm:ää käyttäisin, mutta hauska mennä katsomaan tota omaa profiilia. Oon kyl edelleen sitä mieltä et toi uusi sivudesign on ruma (vaikken oo varma miten uusi toikaan nyt on :D)
Let me show you what I like
Then you can be it on my tiny cupcake

Abarat

« Vastaus #322 : 22.03.2020 09:26:25 »
Erään artistin keikka siirrettiin maaliskuulta lokakuulle. Harmi kun musiikkielämykset on nyt vähissä. Spotify-musiikki on nyt ykkönen. Oon kuunnellu Linkin Parkin musaa. Siinä bändissä oli asennetta! Ja juuri nyt soi Dead by Sunrise.
« Viimeksi muokattu: 22.03.2020 19:12:49 kirjoittanut Abarat »

Larjus

• Sir Candy
  • Sytytä kämppäs palaan, se on voimaa.
    • twitter
« Vastaus #323 : 27.03.2020 19:57:25 »
Linkin Park on tosi hyvä! Etenkin Breaking the Habit on mulle tärkeä biisi. Tykästyin siihen jo silloin, kun se ilmestyi, ja edelleen uppoaa. Siinä on myös tosi mieleenpainuva musiikkivideo. Montaa musavideota en lapsuusajoiltani muista, mutta Breaking the Habit on yksi niistä.

Mä oon tämän vuoden puolella päätynyt vähän sattumien kautta kuuntelemaan Q-poppia (eli kazakstanilaista poppia). Aika monessa näistä on jotain k-pop-vibaa, mutta kuitenkin ihan oma meininkinsä :D Ja hitsit ku kazakki kuulostaa laulettuna kivalta! Niin paljon rohisevaa ärrää ja suhisevaa ässää ♥ Etenkin oon rakastunut Aydana Medenovan kappaleeseen Menimen Bile (tää on musta semmosta "ei niin k-poppimaista" :D). Tosi kaunis kipale (+ Aydana iteki on niin kaunis niinku mitä miten joku voi olla niin nätti). NINETY ONE on myös kova, niillä on paljon hyviä biisejä. Lempparini on varmaan BARI BILED.

Samojen sattumien kautta löysin myös sellaisen uzbekistanilaisen laulajan kuin Sogdiana, ja ne biisit, mitä häneltä olen kuullut, on upeita. Etenkin tykästyin hänen kappaleeseensa Veter Dognat'.

Oikeestaan ainoo valittamisen aihe mulla on, etten pääse kielimuurin takia nauttimaan näiden biisien sanoituksista (muuta kuin sen verran, miten kivalta kazakki, venäjä jne. kuulostaa laulettuina). NINETY ONE toisaalta on lisännyt about jokaiseen videoonsa englanninkieliset käännökset, mistä olen erittäin kiitollinen. Ymmärtää ainakin biisien merkityksen vaikkei pääsekään nauttimaan tarkoista sanavalinnoista ja niiden sävyistä/merkityksistä.
Let me show you what I like
Then you can be it on my tiny cupcake