Kirjoittaja Aihe: Tv-sarjat #2  (Luettu 145208 kertaa)

Auri

  • the end of an era
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 1 393
  • and — the beginning
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #420 : 19.01.2020 22:49:10 »
Lainaus käyttäjältä: Vendela
Toinen Netfilxin sarja, mistä pidin todella paljon oli 13 Reasons Why. En tiedä onko tätä jo mainostettu täällä (en jaksanut selata kaikkia viestejä) mutta itse pidin tästä High School maailmaan sijoittuvasta draamasta. Ei mitään kevyttä hyvänmielen katsottavaa, vaan tosi rankkoja aiheita! Silti hienosti tehty ja toteutettu sarja.
Olen katsonut tästä vain sen ensimmäisen kauden ja, no, omaa syytähän se oli kun katsoin, mutta se triggeröi minua todella, todella pahasti. Onko se sen jälkeen edelleen samanlaista settiä? Olen miettinyt sen katsomista (olen ehkä vähän masokisti), mutta jos siinä on graafisesti kuvatun itsemurhan tyylistä settiä niin en ehkä uskalla jatkaa :----D Mitä siitä ensimmäisestä kaudesta muistan, niin mielestäni siinä oli ihan hyvä idea, mutta olisin toivonut, että Hannah palaa niiden kasettien jälkeen :/ Tavallaan silleen, että se olisi jotenkin lavastanut itsemurhansa ja sitten palaa, kun kaikki kovasti katuvat kaikkea mitä ovat hänelle tehneet. Ehkä se olisi vetänyt pohjaa alta siltä kaikelta, mutta en tiedä. Myös se itse itsemurhalla mässäily oli minusta aika törkeätä. Tai siis meinaan, että sen kohtauksen olisi voinut toteuttaa muutenkin. Sitä ei välttämättä olisi tarvinnut edes olla. Olen kuullut monilta, että se triggeröi heitä. Mutta niin siis, pointtini oli, että uhka vai mahdollisuus jatkaa toisesta kaudesta? :----D Siitähän on vissiin kolmaskin kausi, eli kysynkin tässä, että onko nää kaksi yhtä raakoja kuin ensimmäinen?

someone who, when they arrive, makes you think that
everything's gonna be all right

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 562
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #421 : 19.01.2020 22:51:07 »
Mä katsoin kaks jaksoa 13 Reasons Whytä, ja sit totesin sen olevan niin tylsä etten jaksa katsoa enää :D Oon kuulut siitä paljon kehuja (ja joo haukkujakin) ja sen takia sen aloitinkin, mutta näh, ei ollut mun juttu. Idea vaikutti sinällään ihan mielenkiintoiselta, mutta jokin siinä toteutuksessa mättäs sen verran, etten jaksanut seurata sitä enempää.
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中

Vendela

  • Teeholisti
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 7 201
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #422 : 20.01.2020 08:49:01 »
Olen katsonut tästä vain sen ensimmäisen kauden ja, no, omaa syytähän se oli kun katsoin, mutta se triggeröi minua todella, todella pahasti. Onko se sen jälkeen edelleen samanlaista settiä? Olen miettinyt sen katsomista (olen ehkä vähän masokisti), mutta jos siinä on graafisesti kuvatun itsemurhan tyylistä settiä niin en ehkä uskalla jatkaa - - - - Mutta niin siis, pointtini oli, että uhka vai mahdollisuus jatkaa toisesta kaudesta? :----D Siitähän on vissiin kolmaskin kausi, eli kysynkin tässä, että onko nää kaksi yhtä raakoja kuin ensimmäinen?

Laitan nyt varmuuden vuoksi oman kommenttini spoilerin taakse, vaikka en toki aio spoilata toisen ja kolmannen kauden tapahtumia liikaa, ettei mene sitten ihan maku koko hommasta jos joku niitä aikoo kuitenkin katsoa ;D

Spoiler: näytä

Toisella kaudella käsitellään edelleen Hannahin tekoa, mutta oikeudenkäynnin kautta. Nyt esiin nousee niiden hahmojen näkökulmia jotka olivat kaseteilla mukana kun he ovat todistamassa oikeudenkäynnissä. Onko kaikki siis ollutkaan ihan sillä tavalla kun Hannah antoi ymmärtää? Minua ehkä hieman itseäni ärsytti se, että tässä paljastui uusia juttuja Hannahista, vaikka toisaalta pitäisi ymmärtää ja muistaa sekin, että kolikolla on aina kaksi puolta ja Hannah kertoi vain oman näkemyksensä asioihin kaseteillaan.

Kolmas kausi oli puolestaan täysin erään hahmon kuoleman/murhan käsittelyä. En paljasta kuka kuolee, mutta on eräs merkittävistä hahmoista. Tällä kaudella Hannah on jo vähän unohtunut vaikka toki häneen palataan aina silloin tällöin, mutta nyt muut hahmot ja heidän asiansa ovat keskiössä. Itse tykkäsin siitä, että tämä murhamysteeri oli rakennettu hyvin enkä itse todellakaan arvannut kuka syyllinen sitten lopulta oli. Toki tällä kaudella näytettiin mm. ruumista useammankin kerran.

Mutta mitä graafisuuteen tulee (sehän se kysymys taisi olla ;D) niin raiskauksen kuvaamista on edelleen, samoin raakaa väkivaltaa. Huumeiden (ja päihteiden) käyttö jatkuu edelleen. En muista että tuota itsemurhaa olisi niinkään enää kuvattu, vaikka toki siitä puhuttiin edelleen todella paljon kakkoskaudella. Mutta oliko niin, että ykkösellä näytettiin kuollutta Hannahia jossain valkeassa puvussa? Tämmöistä ei enää ollut kakkoskaudella, mutta jossain vilahti sellainen kohtaus missä Hannah oli ammeessa ja hänet löydettiin. Tosin tässä ei näytetty kun lähinnä hänen vanhempien reaktioita asiaan, ei niinkään Hannahia.


Joten... En osaa sanoa onko näiden katsominen uhka vai mahdollisuus. Jos tuo ensimmäinen kausi tuntui pahalta, niin ei se kyllä siitä ainakaan kovin paljon ruusuisemmaksi muutu. Jättäisin siis ehkä väliin? Ja tosiaan ikärajahan tällä sarjalla on K-16 ja sille on kyllä ihan syynsä! En tiedä auttoiko tämä nyt yhtään Auri tekemään päätöstä!


Larjus, ymmärrän hyvin tuon ettet jaksanut paria jaksoa enempää! Mulla kesti kanssa jonkin aikaa ennen kuin pääsin sisään tuohon ja siltikin välillä ärsytti ihan hulluna se Clay (poika, joka kuunteli kasetteja) kun tuntui ettei se homma edennyt oikein millään.

Bannu©Waulish

I think it's time for little story... It's definitely Storytime!

Tundra

  • ***
  • Viestejä: 585
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #423 : 20.01.2020 17:13:22 »
Lainaus käyttäjältä: Vendela
Toinen Netfilxin sarja, mistä pidin todella paljon oli 13 Reasons Why. En tiedä onko tätä jo mainostettu täällä (en jaksanut selata kaikkia viestejä) mutta itse pidin tästä High School maailmaan sijoittuvasta draamasta. Ei mitään kevyttä hyvänmielen katsottavaa, vaan tosi rankkoja aiheita! Silti hienosti tehty ja toteutettu sarja.
Olen katsonut tästä vain sen ensimmäisen kauden ja, no, omaa syytähän se oli kun katsoin, mutta se triggeröi minua todella, todella pahasti. Onko se sen jälkeen edelleen samanlaista settiä?

Mulla menee ykkös- ja kakkoskausi keskenään sekaisin, koska katsoin ne aikanaan putkeen, mutta kolmoskausi on tuoreessa muistissa sellaisenaan ja sen pohjalta en suosittele, että jatkat katsomista, jos sarja on aiemmin jo järkyttänyt. Tää on itse asiassa sinänsä tosi mielenkiintoinen aihe, koska vaikka 13 reasons why ns. teinisarja onkin ja olen kyllä katsonut kaikenlaista paljon graafisempaa/väkivaltaisempaakin sen kummemmin siitä triggeröitymättä, niin se on kyllä itsellenikin sellainen sarja, että on jäänyt tosi vaikea olo monien jaksojen jälkeen! Harvasta sarjasta on jäänyt samankaltainen epävarma fiilis, että en nyt oikein tiedä oliko hyvä idea katsoa sitä ollenkaan, kun tapahtumat ovat jääneet kiusaamaan mieltä. Mä en siis voi suositella, että katsot eteenpäin, koska meno ei ykköskaudesta eteenpäin yhtään iisimmäksi muutu.

Auri

  • the end of an era
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 1 393
  • and — the beginning
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #424 : 20.01.2020 17:21:01 »
Kiitos vastauksista, Vendela ja Tundra! Nyt olen ainakin varma siitä, ettei se sarja ole minulle :---D Toisaalta ihan hyvä, että on tuollainen olemassa ja että uskalletaan tehdä rankoistakin aiheista sarjaa, mutta mietin kyllä myös, että voisiko sitä tehdä ilman niillä kamalilla asioilla mässäilyä? Minulla on tosiaan edelleen takaraivossa se Hannahin itsemurhakohtaus, missä näytetään oikein kunnolla se miten hän valmistautuu siihen ja sitten istuu siellä kylpyammeessa ja, no. Mitä sitten tapahtuukaan. Ottaa ihan vatsanpohjasta, kun ajattelee. :---D Toisaalta se ehkä on sellainen niin henkilökohtainen juttu, että triggeröi sen takia
Spoiler: näytä
ja sitten taas mitä tiedän toisesta kaudesta niin siellä on jotain raiskaus- (taas) ja kouluammuntajuttuja, jotka ei sitten välttämättä triggeröisi samalla tavalla?

Mutta ehkä en kuitenkaan lähde kokeilemaan onneani, pärjään ilman sen sarjan katsomistakin :----D

Lainaus käyttäjältä: Tundra
olen kyllä katsonut kaikenlaista paljon graafisempaa/väkivaltaisempaakin sen kummemmin siitä triggeröitymättä, niin se on kyllä itsellenikin sellainen sarja, että on jäänyt tosi vaikea olo monien jaksojen jälkeen!
Joo siis siitä jotenkin outoa, että minäkin oon lukenut ja katsonut kaikkea tosi hirveää, mutta sitten kun katsoin 13 reasons whyn ensimmäisen kauden niin olin pitkään siitä tosi rikki :-----D

someone who, when they arrive, makes you think that
everything's gonna be all right

Fairy tale

  • ***
  • Viestejä: 2 808
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #425 : 24.02.2020 14:27:35 »
Jäin ihan koukkuun sarjaan Manifest. Olin vähän etsintä päällä ja halusin jotan uudentyylistä mitä en ole ennen katsonut, ei kuitenkaan mitään liian häröä ja katsoin ensin pilottijakson ja tykästyin. Sen jälkeen huomasin vielä katsovani neljä jaksoa lisää. Mullahan ei ikinä mene överiksi nämä sarjojen tuijottelut? Väkisinkin tuli mieleen että joku on katsonut Lostia ja halunnut tuon lentomatkan päättyvän hieman toisella tavalla.  :)

Violetu

  • Draamaprinssi
  • ***
  • Viestejä: 5 928
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #426 : 03.03.2020 14:11:59 »
Ei kellään muulla sattunut olemaan TV auki, kun eilen näytettiin Muumilaakson uusia jaksoja? Tokihan ne näkee areenastakin, jos missasi. En ole niitä mitenkään kaikkia nähnyt tai säännöllisesti seurannut, mutta nyt kävi tuuri, kun sattui näkemään jotain älysöpöä <3

Spoiler: näytä
Fuck, sydämeni vaan suli, kun Muumipeikko otti Nuuskamuikkusta kädestä kiinni<33 Ajattelin, että se vaan auttaa Nuuskiksen alas veneestä, mutta siihen ne jäivät pitämään toisiaan kädestä kiinni 😍 ja sitten vielä oikein tarkennus/erikseen kuva pelkistä käsistä.


Eipä sillä, edelleen tuossa sarjassa on "ongelmansa", esimerkiksi muumilaakso ei tunnu ollenkaan niin kotoisalta paikalta kuin vanhassa versiossa, ruoka ei näytä yhtä hyvältä... toisaalta onko ihme. Katselin myös niitä huonekaluja, ja kattokruunussa nyt vaikkapa näkyi ihan selvästi piirretyt rajat ??? Ehkä harkittu tyyliseikka, mutta aika jännä kuitenkin.

Onko kukaan muu katsonut Netflixistä " I am not okay with this", mitä piditte?

I spend my days so close to you
'cause if I'm standing here,
maybe everyone will think I'm alright.
.

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 562
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #427 : 03.03.2020 16:05:43 »
Mulle Netflix sitkeästi kaupittelis tota I'm not okay with thisiä, mutta en oo ainakaan vielä aloittanut.

Sen sijaan, kun sain tänään Insatiablen kakkoskauden loppuun, aloitinpa sitten seuraavaksi Aina noidan kakkoskauden. Katsoin tosin vasta siitä ekan jakson, ja vaikka tsekkasin myös sen ekan kauden kertauksen, mulla meni about koko jakso vain siihen, että yritin muistella, mitä kaikkea edellisellä kaudella olikaan tapahtunut (katsoin sen joskus viime vuonna) :D Mut ehkä mä pääsen taas mukaan siihen, eka kausi oli ihan viihdyttävä, ja musta on kiva katsoa vaihteeksi sarjoja muistakin maista kuin vain Jenkeistä. En muutenkaan muista, että olisin katsonut mitään kolumbialaista tuota aiemmin. 
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中

Crys

  • Taivaanrannanmaalari
  • ***
  • Viestejä: 4 503
  • inFINIty
    • Listaukseni
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #428 : 03.03.2020 19:44:29 »
Mä katoin ton Im not okay with this ja tykkäsin! Tosi paljon samaa vibaa (puvustuksessa, lavastuksessa ja tyylissä) kuin End of the f***** world:issä, mutta no, samoilta ohjaajilta se vissiin olikin. Vähän liian kryptisesti loppui ykköskausi verrattuna tuohon toiseen, jonka eka kausi loppu just täydellisesti, mutta selvästi kaavailevat kakkoskautta tähän (ja oon aika vihanen jos ei tule kakkoskautta, koska jos jättää noin paljon asioita selittämättä, täytyy kyllä tehdä kakkoskausi, mutta kukapa voi sanoa mitään varmaa herra kapitalisti netflixistä joka syynää tiukasti rahavirtoja köh köh en ole katkera OA:n kolmoskauden perumisestä köh köh). Mutta tykkäsin yliluonnollisista elementeistä, sateenkaarihenkilöistä ja Stanley on ihan best ;D

Never underestimate the power of fanfiction

Tamsin

  • Vieras
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #429 : 05.03.2020 11:59:27 »
Uudet Muumit vaivaavat. En katsonut ensimmäistä kautta kokonaan, mutta nyt uusi kausi ilmestyi ja halusin katsoa jotain kevyttä vapaapäivän aamuna. Sarjassa on monta kehnoa juttua ja muutama oikein hyvä (suosikkini Muumipappa on mainio).

Muumit ovat jotenkin kiukkuisia. Ihmettelynhalu ja uteliaisuus ovat kadonneet, siis se leppoisa oleminen ja kaikkien hyväksyminen, auttaminen silloinkin kuin ei haluaisi, mikä olisi voinut olla psykologinen yksityiskohta nytkin. Pikku Myy tuntuu olevan melkein vihattu muiden keskuudessa (en ihmettele). Nipsulle pyöritellään silmiä selän takana. Niiskuneidillä on hyvä ääni, mutta hän ei ole ulkoisesti elegantti, tai sitten siimakätisyys ja uudet kulmakarvat vain vaativat totuttelua.

Mamma jää papan varjoon - heidän yhteenpelaamisensa ei ole vielä tuntunut yhtä hyvältä kuin 90-luvun sarjassa. Toisaalta se on kirjoistakin esiintyvä asia, mutta vähän harmittaa silti. Mamma on (katsomissani parissa jaksossa) jäänyt vähän statistiksi, joko vähän pettyneenä katsomaan hiihtokisoja tai yhdeksi niistä joka pyöräyttelee silmiään. Hänen hahmostaan puuttuu omien pienten puuhien jatkuva tekeminen, lämmin läsnäolo. Hänelläkin on ihan hyvä ääni.

Miksi Pikku Myystä on tehty ilkeä, epäempaattinen (kyllähän hän tunnisti muiden tunteita vanhassa sarjassa ennen kuin oli (uuden tapaan) ensin pilannut kaiken itse ja pakotettu miettimään aikaansaannoksiaan tms.), vastenmielinen ja ulkopuolinen? Ja miksi (tai luulisin että brittiläisen piirrossarja perinteen mukaan?) hahmot kimpaantuessaan heittelevät toisiaan jollain tai potkaisevat tai läpsivät toisiaan niin paljon?

Parikymppisenäkin 90-luvun sarja ja muumikirjat (sarjakuvat ovat etäisempiä) saavat aikaan fiiliksen, että voisinpa olla tuolla, käyskennellä vapaasti, tutkia salaisuuksia ja ystävystyä kaikkien kanssa. Uusi sarja herättää sen vain hyvin lievästi.

Muumikirjat löytyvät omasta hyllystä, sekä muutama edellisen sarjan DVD-taltiointi. En ole uuden sarjan olemassa oloa vastaan. Tuntuu vain siltä, että siinä oli potentiaalia olla parempi, etenkin kun siinä on myös onnistumisia ja olisi ollut kiva nauttia siitä täysillä.

Kiitos, teki hyvää avautua. :D

tirsu

  • BubblegumKnight
  • ***
  • Viestejä: 1 989
  • Clara, my Clara
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #430 : 05.03.2020 21:39:51 »
Mä en jaksanut vaivautua ton uuden Muumin kakkoskauden kanssa. Se ei vaan jotenkin oo lopulta sarja mulle. Eniten mua pännii tosiaan miten he ovat kuvanneet Pikku Myyn. Olen tainnut Myystä valittaa täällä (ja tumblr'ssa) aiemminkin, mutta kuten sanoit Tamsin, tässä versiossa Myy on todella ilkeä. Yks pieni kiusaaja. Tää uusin versio on saanut mut vihaamaan Myytä ja se on erittäin kamalaa ja anteeksiantamatonta. Mä olen aina rakastanut Myytä, Myy on aina ollut mun suosikki.

Ei se täysin huono sarja ole, siinä on hyviäkin puolia, kuten Olavi Uusivirta Nuuskamuikkusen äänenä. :D Ekan kauden Mörkö-jakso oli hyvä. Tosin, Mörön pelottavaksi tarkoitettu örinä sai mut vaan nauramaan, kun se kuulosti vaan siltä, että Möröllä oli ummetusta.

Asiasta kolmanteen. Oon kattonu viime aikoina Nailed It'ä. Se on kyllä hauska ohjelma, joka jakso saa nauramaan ääneen. Mutta myös hieman tuskastumaan, kun itsellä on alan koulutus. "Ei, et sä voi noin tehdä!", "Sal, seuraa nyt sitä reseptiä!", "Se ei ole kypsää vielä! Ei, mitä sä teet?".

Nicole on ihana ja hauska. Jacques on ihana. Vierailevista tuomareista lemppareikseni nousivat Sylvia Weinstock (pöllimässä tavaroita ja käskemässä kilpailojoita laittamaan pitkät hiukset kiinni - siis yök, kun monet pitää niitä auki), Jason Mantzoukas sekä Justin Willman (olisin kattonu niitä taikatemppuja enempikin).

Kohta on, ikävä kyllä, kaikki jaksot kattottuna. Mutta onneksi neloskautta odotellessa voi kattoa muiden versioita kyseisestä ohjelmasta. Nailed It on kyllä hyvän mielen ohjelma. Vaikka kisailijat ovat kehnon puoleisia, niin tuomarit antavat palautetta positiivisella ja kannustavalla tavalla.
>> Don't give up. Not ever. Not for one single day. >> Clara Oswald

 >> How do sharks make babies? >> The 11th Doctor 
 >> Carefully? >> Clara Oswald
>> No, no, no - happily. >> The 11th Doctor

>> I don’t think I could ever forget you. >> The 12th Doctor

Fiorella

  • ***
  • Viestejä: 5 712
  • Hyvän tuulen kotisatama
    • https://archiveofourown.org/users/Fiorelle
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #431 : 05.03.2020 22:26:01 »
Minua häiritsi juurikin tuo sama uusissa muumeissa; hahmot eivät ole enää sympaattisia vaan aika ilkeitä ja sitä myöten vastenmielisiä. Se on todella sääli.

I´m kind and caring Hufflepuff!
~ Iltakävelylle Fiorellan ficcitarhaan? ~

Fairy tale

  • ***
  • Viestejä: 2 808
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #432 : 18.03.2020 21:15:53 »
Nyt kyllä törmäsin sellaiseen sarjaan, jonka kaltaista ideaa en ole ennen missään muualla nähnyt. Olen katsonut kaksi jaksoa HBO:n tarjoamaan Westworldia. Pilottijakso on vielä sellaista settiä, että katsoja on helposti aivan pihalla, jos ei ole tullut lukeneeksi sarjan esittelytekstiä. Toinen jakso avasi tuota ideaa huomattavasti paremmin ja konkreettisemmin.

Olen katsonut myös pari jaksoa Breedersiä, jossa näyttelee mm. Martin Freeman. Hulvatonta kerrontaa perhearjesta ja vanhempien ajatuksista ja tunteista. Ja kuinka asiat voivatkaan mennä pieleen.  :)

Nyyhti

  • ***
  • Viestejä: 3 899
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #433 : 26.03.2020 21:18:26 »
Oi, pitkästä aikaa sain katsottua sarjaa enemmän kuin pari jaksoa! Netflixin Spinning Out kyseessä, suosittelen kovasti. Sanoisin että kyseessä oli vähän niin kuin teinihömppä draamasarja, mutta aikuisilla hahmoilla. Aivan loistava! Aloin katsoa vain koska luistelu, mutta siinä oli kyllä paljon muutakin hyvää. Lisäksi kyseessä oli ensimmäinen näkemäni luistelusarja/-leffa, jossa ne luistelukohtaukset näyttivät edes jotakuinkin järkeviltä :D Onko kukaan muu katsonut tuota?

Tein lisäksi huomion, että tämä taisi olla kanadalainen, kuten myös yksi ihan lempisarjani Heartland. Ehkä siis vain tykkään kanadalaisista sarjoista.
Never regret something that once made you smile.

Vendela

  • Teeholisti
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 7 201
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #434 : 26.03.2020 21:40:09 »
nomps, minä katsoin tuon Spinning Outin tammikuussa ja tykkäsin kyllä kovin. Itse lähdin katsomaan sitä juuri luistelun vuoksi (vaikka en mikään alan ihminen olekaan) ja minäin yllätyin positiivisesti kuinka laadukkaat nuo luistelukohtaukset olivat :D Lisäksi olin yllättynyt tuosta mielenterveyspuolesta mikä sarjassa nousi hyvin vahvasti esille ja siksi toivoisin, että siihen tulisi myös jatkoa. Tilanne jäi kuitenkin hieman auki, joten olisi kiva kuulla miten hahmoille lopulta käykään :) En nyt enää musita mistä mielenterveydellisestä ongelmasta tuo päähenkilö kärsi, mutta se oli myös toteutettu uskottavasti, ainakin sen mitä itse asiasta ymmärsin. Lämmin suositus siis minultakin tuolle sarjalle!

Bannu©Waulish

I think it's time for little story... It's definitely Storytime!

Fiorella

  • ***
  • Viestejä: 5 712
  • Hyvän tuulen kotisatama
    • https://archiveofourown.org/users/Fiorelle
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #435 : 26.03.2020 22:39:15 »
Hmm, vai on se Spinning out nyt tullut, kiinnostuin siitä kun Kaya Scodelario näyttelee siinä. Pitääpä joskus tutkia, millainen se on, kunhan taas jossain välissä otan Netflixin uudestaan. :)

Minua kiinnostaisi se Mandalorian (lähinnä sen "Baby Yodan" takia), ja mietin mahtaakohan se ikinä näkyä Suomessa, ja jos niin missä. ;)

I´m kind and caring Hufflepuff!
~ Iltakävelylle Fiorellan ficcitarhaan? ~

tirsu

  • BubblegumKnight
  • ***
  • Viestejä: 1 989
  • Clara, my Clara
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #436 : 27.03.2020 12:41:33 »
Mandalorian kuuluu Disney plussalle. Käsittääkseni suomalaistenkin pitäisi sitä päästä suoratoistopalvelua joskus katsomaan, luultavastikin kesällä.
>> Don't give up. Not ever. Not for one single day. >> Clara Oswald

 >> How do sharks make babies? >> The 11th Doctor 
 >> Carefully? >> Clara Oswald
>> No, no, no - happily. >> The 11th Doctor

>> I don’t think I could ever forget you. >> The 12th Doctor

flawless

  • Alempi ylilehmä
  • Administrator
  • *****
  • Viestejä: 10 688
  • d a d d y
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #437 : 13.04.2020 12:42:59 »
En ole katsonut uusia Muumeja, koska mua rassaa mahdottoman paljon niiden ulkonäkö :D Siis se uusi animaatio on ihan hirveän näköinen. Oikein tulee kiukku siitä, että miksi niin ihana asia kuin Muumit on pitänyt luoda uudelleen ihan eri näköisenä ja äh. En vaan lämpeä sille, että nykyän rebootataan kaikki sarjat/elokuvat/jne. ja lopputulos ei koskaan ole niin hyvä kuin aiempi. Keksisivät vaan uusia ideoita ja jättäisivät klassikot rauhaan. Näemmä en ole menettänyt mitään kun en ole koskenut uusiin Muumeihin pitkällä tikullakaan, päinvastoin. Onpa todella kurjaa, että ulkoisen osuuden lisäksi ovat pilanneet myös sisäisesti hahmojen luonteet. Kuulostaa tosi kuvottavalta, että ovat tehneet hahmoista ilkeitä ja jopa väkivaltaisia?

Onko täällä porukka katsonut Netflixin Tiger Kingiä? Mulla on ollut töissä niin kiireistä että oon ehtinyt katsoa sitä harmillisen verkkaisesti, mutta mitä pidemmälle sitä katsoo niin huhhuh, sitä hullummaksi se meno vaan menee :D Siis tuo sarja hahmoineen ja miljöineen on ihan täysin pähkähullu, nuo ovat kaikki ihan sekopäisiä ja toinen toistaan ikävämpiä ihmisiä ja joka jaksossa tapahtuu jotain entistä omituisempia käänteitä ja jos vähänkään aikaa symppaat jotakuta ihmistä, niin kohta se tekee jotain kamalaa ja et vaan osaa päättää, kuka noista on inhottavin :D Tuo sarja on kyllä niin wild ride. En ole vähään aikaan katsonut mitään näin viihdyttävää :D Mitä ootte muut mieltä sarjasta? Ja tietysti siitä, tappoiko Carole Baskin aiemman aviomiehensä? :D (Imo jotain se nainen varmasti asiasta salaa!)

bannu by Ingrid

Kosmik

  • ***
  • Viestejä: 3 889
  • ava © Ingrid
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #438 : 13.04.2020 17:15:59 »
Itse olin vähän pettynyt Tiger Kingiin. Sarja itsessään oli vähän kehnosti tehty ja jotenkin pomppiva, että välillä oli vaikea pysyä kärryillä. Mutta tyypit oli kaikki ihan pimeitä ja hulluja ja jossain oli hyvin kuvailtu, että nuo tyypit on kuin GTA-peleistä vedetty. Jotenkin todella osuva kuvaus. Sa Baskinin akka on aivan varmasti jotenkin sekaantunut miehensä murhaan. Varsinkin kun testamentissakin oli mainittu jos tämä hänen miehensä katoaa niin perintö menee sille ja sille. Kuka laittaa testamenttiinsa maininnan jostain katoamisesta eikä kuolemastaan!? Se tiikereille syöttäminen taas tuntui spekuaaltioalta ja mehevältä tarinalta, ja varmaan vain murhaaja todella tietää mitä sille miehelle todellisuudessa kävi. Baskin itsessään oli kieltämättä hyvä puhumaan ja esittämään argumenttinsa, etten sinällään usko hänen ja Big Cat Rescuen suosiota. Sitä enemmän vaan alkaa tuntua, että siinä naisessa on jotain epäilyttävää.

Ja todellakin toivon, että se Jeff Lowekin saa jonkun tuomion jossain kohtaa, koska olihan sekin ihan pimeä äijä. Ja se joku Anklen äijäkin oli jotenkin vastenmielinen sen kulttimaisen toimintansa kanssa ja että siitä kiersi juttuja siitä, että pistää tiikerinpennut päiviltä, kun ei voi enää tahkoa niillä rahaa, kun isojen kissojen ylläpitoon itsessään menee niin paljon rahaa. Jotenkin tuntui että ne kaikki oli enemmän tai vähemmän narsistisia tai persoonallisuushäiriöisiä ihmisiä. Sen Travisin puolesta tavallaan säälitti, kun Joe käytti sitä niin häikäilemättömästi hyväkseen, eikä antanut sen edes poistua sieltä puistosta ja oikein ruokki sen jätkän huumeongelmaa. Jotenkin oksettavaa toimintaa kaiken muun ohella, mitä siinä dokkarissa näytettiin. Ja vihaksi pisti kaikkien niiden puistojen työntekijöiden puolesta, kun niille maksettiin naurettavaa palkkaa, jos saivat palkkaa ollenkaan (Big Cat Rescue taisi nojata pelkästään vapaaehtoistyöhön). Eikä niiden eläintenkään olot olleet mitenkään hulppeat. Tuntui että ne oli vain statussymboleita niille ihmisille ja toimiva tapa houkutella ihmisiä mukaan ties mihin juttuihin.

flawless

  • Alempi ylilehmä
  • Administrator
  • *****
  • Viestejä: 10 688
  • d a d d y
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #439 : 17.04.2020 19:15:02 »
Lainaus
Sarja itsessään oli vähän kehnosti tehty ja jotenkin pomppiva, että välillä oli vaikea pysyä kärryillä.
Mä taas tykkäsin tästä toteutustavasta! Tuo koko vyyhti on niin iso ja moniulotteinen soppa purettavaksi, että mä tykkäsin siitä että sitä lähdettiin purkamaan ns. aihe kerrallaan eikä välttämättä täysin kronologisessa järjestyksessä. Tuo koko stoori on niin hullu ja uskomaton, että on varmasti ollut kyllä dokumentin tekijälle varsinainen kultasammio sukeltaa tuollaisen sopan sekaan :D

Lainaus
Sa Baskinin akka on aivan varmasti jotenkin sekaantunut miehensä murhaan. Varsinkin kun testamentissakin oli mainittu jos tämä hänen miehensä katoaa niin perintö menee sille ja sille. Kuka laittaa testamenttiinsa maininnan jostain katoamisesta eikä kuolemastaan!? Se tiikereille syöttäminen taas tuntui spekuaaltioalta ja mehevältä tarinalta, ja varmaan vain murhaaja todella tietää mitä sille miehelle todellisuudessa kävi.
Joo! Tämä lopulta oli mullekin se viimeinen niitti, että okei, kyllä tää nainen siihen kuvioon jotenkin liittyy. Tiikereille syöttäminen nyt on aika villi teoria, mutta onpa sitä toisaalta ihan ihka oikeassa elämässä hullumpaakin tapahtunut. Ja siitä sen sardine oil -lipsautuksesta on kyllä tullut viihdyttäviä meemejä ainakin, plus se Joen tekemä musiikkivideo on kyllä viihdettä parhaimmillaan, haha :D

Spoiler: näytä


Olisin voinut lainata sun viestin koko toisen kappaleen, koska joo. Jeff Lowe oli kyllä vastenmielinen hahmo myös ja musta jotenkin näytti siltä, että se vaan oli fiksumpi kuin Joe ja osasi siksi pelata sen ulos pelistä ja puiston itselleen, mutta jos ei ihan yhtä huono ihminen ole niin ainakin lähelle. Doc Antle oli kyllä musta ihan maksimaalisen inhottava hahmo, siis se sen seksikultti oli jotain ihan omassa sarjassaan painivaa. Se kuinka niiden naisten elämä pyörii sen ympärillä ja hän kontrolloi jopa mitä naisten pitää pukea ylleen. Siinä oli niin sellainen viba että hyväksikäytetään nuoria naiiveja naisia ja imetään ne tuohon maailmaan niin, että ovat lopulta niin sen pyörteissä, etteivät voisi lähteä vaikka haluaisivatkin. Tai siis sitähän se olikin. En vaan keksi sille menolle muuta nimitystä kuin kuvottava seksikultti :D Ja sitten se tiikerien tappaminen, siis hyi että kun ihan ajatuskin tekee pahaa. Musta kaikista hirveintä tuossa oli se, kuinka ne elävät, tuntevat olennot olivat niille kaikille kuin jotain esineitä ja rekvisiittaa ja yhhh. Ottaa sydämestä ajatella niitä poloisia, niitä jotka tapettiin ja niitä jotka joutuvat elämään noissa oloissa. Musta se oli tosi pysäyttävä fakta, että Jenkeissä on vangittuja tiikereitä enemmän kuin koko maailmassa vapaita. Siis niin sairasta.

bannu by Ingrid