Kirjoittaja Aihe: Musiikki #2  (Luettu 120021 kertaa)

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 562
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
Vs: Musiikki #2
« Vastaus #300 : 23.07.2020 21:24:15 »
Mun musamaku ei ole kokenut oikeastaan mitään muutosta näin kesällä :D Ensisijaisesti siis sitä samaa kuin jo pidemmän aikaa, eli venäläistä ja kazakstanilaista poppia sekä animetunnareita ;D Jostain kyllä on tullut siihen rinnalle Maija Vilkkumaan (ja Irinan) vanha tuotanto. Etenkin oon huomannut luukuttavani Vilkkumaan Satumaa-tangoa tyyliin joka ilta. En edes tiedä miks, mutta selvästi jonkinmoista henkistä hyvää mä siitä nyt revin itselleni.

Sit mulla on kans lista sekalaisia biisejä, jotka herättää mussa aina OTP-fiilistelyn (koska käytännössä yhdistän ne biisit ensisijaisesti/vain ja ainoastaan OTP:heni :D), ja niitä kuuntelen etenkin aamuisin matkalla töihin (piristää metromatkaa kummasti ja tulee skarpimpi olo).
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 520
  • 707
Vs: Musiikki #2
« Vastaus #301 : 23.07.2020 21:34:51 »
Minä olen kuunnellut kesällä todella vähän musiikkia nyt, kun asiaa tuumii. Mutta oikeastaan musiikinkuunteluni on muutenkin hyvin kausittaista, joskus sitä luukuttaa ihan urakalla ja toisinaan ei ollenkaan. En ole koskaan ollut niitä, joilla musiikki soisi taukoamatta taustalla. :) Musamakunihan on aina hyvin pitkälti samaa: soundtrackit (anime-, elokuvat- ja pelit), rock, punk ja metalli, trance, suomalainen rock... ja ketä minä huijaan? Kuuntelen aina vaan Machinae Supremacya repeatilla. ;D Välillä innostuu ja laittaa Ramonesia Full Albumin tai iskee folkpunk -feelsit tai fiilistelee pitkästä aikaa läpi Sonata Arcticat, Nightwishit ja Apocalypticat tai vanhaa kunnon suomimusaa. Mutta pääasiassa Masua. Masua. Masua.

Nyt kyllä olen hieman hairahtanut tuumimaan, pitäisikö palailla j-rockin maailmaan, kun kirjastossa avustettavani kanssa bongailin mm. Dir En Greyn ja The Gazeten levyjä. Itselläkin olisi muutama Dir en Greyn levy, mutta nykyisin ei soitinta. Ja toisaalta voisihan sitä koettaa aktivoitua siten, että mm. käyttäisi Spotifya muuhunkin kuin podcasteihin ja opettelisi siihen musiikinkuunteluun. Tiedä vaikka alkaisi inspiroimaan tai pitäisi yllä vireystasoa. :D


“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.
But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

Juhos

  • ***
  • Viestejä: 248
Vs: Musiikki #2
« Vastaus #302 : 24.07.2020 16:02:00 »
Mä aina löydän vahingossa ja mitä ihmeellisimmin tavoin uusia artisteja ja bändejä, pääasiassa ihan tarkoituksetta.

Uusimman löydön tein, kun kattelin fanivideoita (en edelleenkään tiedä näille oikeaa termiä. Kappale, ja originaaliarttia taustalla, hyvin japanilainen juttu), tykästyin coverin laulajan huutamiseen. Vähän vaati duunia kun kyseisessä videossa oli nimi vain japaniksi, mutta kerrankin auttava kielitaito auttoi, ja löysin Glutaminin (englanniksi esiintyy tosiaan ilmeisesti vain nimellä Glutamin, vaikka japaniksi siinä on vähän muutakin tavaraa, ぐるたみんの音!!).

Ja siis voi luoja kun rakastan sen kirkumista. :D Jonkun wikin mukaan tyypin ääniala on noin viisi oktaavia, ja en ymmärrä miten joku kykenee kirkumaan puhtaasti ties mihin korkeuksiin (toisaalta niin vähän tarviikin, jos haluaa laulaa vocaloid-covereita alkuperäisellä sävelkorkeudella, esimerkkinä Rolling Girl). Kun kuuntelin tätä muutamat eka kertaa, niin mulla tuli kurkku kipeäksi. Pitäisi saada joku suomikirkumismetallilaulaja kokeilemaan tuon kappaleen laulamista myös joskus...

Ja mulla taas on melkein koko ajan jotain taustalla, joko spotifyn tykätyistä tai kappaleradiosta, tai sitten randomilla youtubesta. Pääosin en edes kiinnitä huomiota siihen, mitä siellä soi.
"I fuck for God, Exile. Who do you fuck for?"

Simma

  • The Witch
  • ***
  • Viestejä: 419
  • banneri © Ingrid
Vs: Musiikki #2
« Vastaus #303 : 31.07.2020 21:19:32 »
Nyt kyllä olen hieman hairahtanut tuumimaan, pitäisikö palailla j-rockin maailmaan, kun kirjastossa avustettavani kanssa bongailin mm. Dir En Greyn ja The Gazeten levyjä. Itselläkin olisi muutama Dir en Greyn levy, mutta nykyisin ei soitinta. Ja toisaalta voisihan sitä koettaa aktivoitua siten, että mm. käyttäisi Spotifya muuhunkin kuin podcasteihin ja opettelisi siihen musiikinkuunteluun. Tiedä vaikka alkaisi inspiroimaan tai pitäisi yllä vireystasoa. :D

Tuun kommentoimaan tähän, että palaile ihmeessä! Oon tässä joitakin vuosia paasannut somen eri alustoilla sitä miten kovasti haluisin jrockin tekevän comebackia, ja oon ollut tosi iloinen huomatessani, että jotain paluumuuttajia on selvästi löytänyt tiensä takaisin tän musiikin pariin. Paluumuuttaja siis itsekin. : D Ai että minkä nostalgiavyöryn sai päälleen kun löysi kaikki vanhat suosikit uudestaan. Ja erittäin isona plussana myös se, miten paljon japanilaista musiikkia nykyään löytää Spotifysta!

Ymmärrän kyllä että erilaiset suuntaukset ja muotivillitykset sun muut tulee ja menee, mut jännä ajatella miten ensin niin kovasti jollekin genrelle uskoutuneena ja sitä niin kovasti kuunnelleena voi myöhemmin unohtaa koko genren täysin siirtyessä seuraavaan. Oon siis miettinyt tätä kun katselen omaa musiikkihistoriaani, kun olen hypännyt aina tosi radikaalisti aina genrestä toiseen. Vasta nykyään oon oppinut kuuntelemaan vähän kaikenlaista musiikkia samaan aikaan, tietty aina sen hetkisistä fiiliksistä riippuen.

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 562
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
Vs: Musiikki #2
« Vastaus #304 : 31.07.2020 21:54:33 »
Mä en voi sanoa itseäni oikeastaan paluumuuttajaksi kun en oikeestaan oo koskaan lopettanut j-rockin kuuntelua. On se kyllä vähentynyt niistä ihan mun "kulta-ajoista" (eli tyyliin 2008-2010), mutta siihen vaikuttaa jo sekin että silloin j-rokkarit oli mun ensisijainen fanituskohde ja mun kaveripiiritkin oli pääosin just sitä samaa populaa, joten se musiikki itsessään ja kaikki siihen liittyvä oli käytännössä mun harrastus. Nykyään mun fanitus kohdistuu eniten animesarjoihin (ja peleihin).

Sen kai vois kyl sanoo et 2012-2013 en juurikaan kuunnellut j-rockia, vaikka ei sekään täysin pidä paikkaansa, ja mä en oikeesti ees muista juuri mitään noista vuosista :D Et mitä tein (muuta kuin suoritin lukion loppuun ja olin kesätöissä) ja mikä kiinnosti (mun ff.net-historian mukaan luin South Park -ficejä. Pelasin myös Skyrimia paljon).

Mut jos puhun tänäkin päivänä artisteista ja bändeistä, jotka on mulle tärkeimpiä, niin kyllä ne edelleen on pääosin kaikki Japanista ja muutenkin rock-painotteisia. Ja Mix Speaker's,Inc. on yhä mun lempibändi, vaikka hekin ovat jo ikävä kyllä hajonneet :( (Mutta onneksi heidän musiikkinsa rokkaa yhä, ja keikkamuistot ja muut elää. Ja levykokoelmastani en luovu! Päinvastoin haaveilen täydentäväni siitä puuttuvat lätyt.)

Haaveilen kyl niistä ajoista jolloin j-rock-keikkoja (sellaisilta bändeiltä mitä ite kuunteli!) oli useita vuodessa. Muistan kun mulla oli yhdessä vaiheessa pätkä et niitä oli joka kuukausi :D Ja Glorian ym. eteen mentiin odottamaan jo aikaisin aamulla, heti kun vain sinne sai ylipäätään mennä jonottamaan. Ja muutaman keikan/nimmaritilaisuuden takia olin myös koko päivän pois koulusta (vanhempien luvalla kyllä) että pääs aikaisin jonoon.
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中

Abarat

  • ***
  • Viestejä: 684
  • Musadiggari!
Vs: Musiikki #2
« Vastaus #305 : 16.08.2020 10:36:54 »
Onko kukaan kuunnellu vietnamilaista pop-musiikkia? Löysin artistin nimeltä Hari Won ja oon kuunnellu tänään biisiä nimeltä Từ giây phút đầu. Kyseisen biisin esittäjät Hari Won ja Trấn Thành. Vietnamin kielellä biisit kuulostaa kivoilta!
« Viimeksi muokattu: 29.10.2020 11:26:52 kirjoittanut Abarat »
You're a song
Written by the hands of God
(Shakira-Underneath Your Clothes)

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 562
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
Vs: Musiikki #2
« Vastaus #306 : 28.08.2020 19:33:48 »
Mä en oo tietääkseni ikinä kuunnellut vietnamilaista poppia, mutta vois kyllä! Musta on virkistävää kuunnella musikkia eri puolilta maailmaa ja varsinkin jostain muualta kuin Jenkkilästä :D Vietnam on kans kivan kuuloinen kieli.

Nyt oon viime aikoina kolunnut taas Keski-Aasiaa musiikin suhteen, ja nyt oonkin koko illan kuunnellut sellaista kazakstanilaista bändiä kuin Ұлытау (Ulytau). Nää soittaa instrumentaalia folk metalia. Sähkökitaraa, viulua ja perinteistä dombra-soitinta, siis vau mikä miksaus 😍 heillä on myös sovituksia klassisen musiikin kappaleista, kuten Mozartista ja Vivaldista. Oi miten rakastuinkaan etenkin Vilvaldin Talven sovitukseen. Pidän klassisesta musiikista muutenkin, ja nää folk metal -versiot on upeita.

// Rondo Alla Turca myös... 😍 yks mun lemppareita klassisen musiikin sävellyksiä.
« Viimeksi muokattu: 28.08.2020 21:01:07 kirjoittanut Larjus »
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中

Abarat

  • ***
  • Viestejä: 684
  • Musadiggari!
Vs: Musiikki #2
« Vastaus #307 : 29.10.2020 11:35:07 »
Ite en oo kuunnellu aikoihin instrumentaalimusiikkia. Mua kiinnostaa biiseissä voimakkaasti sanoitukset ja merkitykset ylipäätään! Larjus miten alunperin löysit kyseiset kazakstanilaiset bändit?

Mun musamaku ei juurikaan oo kehittyny viime aikoina, samat vanhat suosikit.  :) Mitä kaikkee ootte kuunnellu viime aikoina? Minkälainen musiikki sykähdyttää?
« Viimeksi muokattu: 09.04.2021 03:31:31 kirjoittanut Abarat »
You're a song
Written by the hands of God
(Shakira-Underneath Your Clothes)

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 562
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
Vs: Musiikki #2
« Vastaus #308 : 29.10.2020 11:53:48 »
Larjus miten alunperin löysit kyseiset kazakstanilaiset bändit?
Mä en oikeestaan ole edes ihan satavarma :D Vähän vahingossa? YouTube kai jotenkin päätyi paria suosittelemaan, varmaan, kun olin katsellut kazakin kielestä opetusvideoita ja sen sellaisia (mua kiinnostaa keskiaasialaiset kielet). Ja sitten kun tuli kuunneltua niitä (ja myös mm. venäläistä, ukrainalaista ja uzbekistanilaista poppia), niin YouTubehan vain syöttää koko ajan lisää samankaltaisia videoita (eli tässä tapauksessa lisää musiikkia), jolloin tarjonta vain kasvaa ja monipuolistuu.

Musta kyllä tuntuu, että oon aika paljon kiinnostavia artisteja ja ylipäätään hyvää musiikkia löytänyt enemmän tai vähemmän vahingossa tai sattuman kautta :D Vois kyllä jossain välissä etsiä mongolialaista musaa, muistan kun kerran joku suositteli yhtä bändiä, mutta en yhtään muista sen nimeä...
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中

Lyygia

  • scorching hot mess
  • ***
  • Viestejä: 688
Vs: Musiikki #2
« Vastaus #309 : 03.12.2020 16:25:29 »
Nyt on taas jokaisen Spotify-käyttäjän vuoden juhlahetket, kun Wrapped 2020 julkaistiin eilen. Miltäs teidän tilastot näytti, oliko yllätyksiä tai jopa järkytyksiä?

Mun vuoden TOP5 kuunnelluimmat artistit eivät yllättäneet. Ykkössijaa piti oikeutetusti Lady Gaga, jonka Chromatica-albumia kuuntelin uskollisesti sen tultua ulos kesän korvalla ja siihen kyllästyttyäni jatkoin vanhemmalla tuotannolla. Muita vanhoja tuttavuuksia listalla oli 2. sijan Florence + The Machine ja 4. sijan Maija Vilkkumaa, jotka ovat kummatkin roikkuneet listalla niin pitkään kuin muistan. Tän vuoden uusia lisäyksiä olivat 3. sijan Rina Sawayama ja 5. sijan Robyn, jotka kummatkin olivat mun karanteenikevään soittolistan johtotähdet. Biisit noudattelivat aika lailla samaa kaavaa, lukuunottamatta vuoden lempibängeriäni, Erika Vikmanin Syntisten pöytää, joka oli toiseksi kuunnelluin kappaleeni tänä vuonna. Tykkään tilastojen katselemisesta, niin oon aina innoissani tästä ajasta!



ava Sokerisiiveltä
banneri Ingridiltä

flawless

  • Alempi ylilehmä
  • Administrator
  • *****
  • Viestejä: 10 688
  • d a d d y
Vs: Musiikki #2
« Vastaus #310 : 03.12.2020 20:24:14 »
Mun tilastot muuten olivat ihan odotettavissa, mutta oli siellä pari ylläriäkin. Avenged Sevenfold, In Flames ja Slipknot nyt olivat kuunnelluimpien listalla yhtä yllättäviä kuin se että vesi on märkää, mutta yllätyin kyllä siitä että joukkoon nousi sellaisiakin, jotka eivät noiden kolmen lailla ole mitään ikisuosikkeja vaan enemmänkin kausimaisen luukutuksen kohteita. Mulla on ollut syksyllä Apulanta-vaihe ja se nousi listalle, ja kesällä taas oli Blind Channel -vaihe ja se nousikin listalle luukuttamisen tuloksena ensimmäiseksi, mikä oli kyllä tosi yllätys :D A7X kuitenkin on vuosikymmenten läpi kantaneena lempparibändinä aina ollut siellä ekalla sijalla niin pitkään kun oon Spotifyta käyttänyt. Mua myös huvitti että tilasto kertoi, että olin Blind Channelin aktiivisimpien kuuntelijoiden 0,1 prosentin joukossa ;D En tiedä kertooko se siitä että kukaan muu ei kuuntele niitä vaiko siitä että kuuntelin koko kesän tyyliin pelkästään sitä vai vähän molemmista, mutta hymähdytti kyllä. Ja näin suosituksena, että jos ei ole tuttu bändi porukalle niin kannattaa kyllä kuunnella jos genre yhtään nappaa! Kuvailevat olevansa violent pop, eli vähän niin kuin popahtavaa rokkia tai rokahtavaa poppia, miten sen nyt ottaa. Kotimainen bändi, mukaansatempaava soundi ja tosi hyvät sanoitukset!

bannu by Ingrid

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 562
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
Vs: Musiikki #2
« Vastaus #311 : 05.12.2020 18:09:26 »
Mä en käytä Spotifyta, koska olen niin oldschool että kuuntelen musiikkini pääosin iPodilta tai iTunesin kautta koneelta. Käytän myös YouTubea sekä koneella että kännykällä. Mitään tilastoja mulla ei siis ole siitä, mitä kuuntelen (en ole vuosiin käyttänyt last.fm:ääkään, niin ei pääse näkemään, mitä olen koneella ollessani kuunnellut). Mulla on kyllä aika vahvat aavistukset siitä, että siellä kärjessä on tämän vuoden osalta Ruslana, Vintage, Ninety One ja Sogdiana :D Niitä kun on tullut kuunneltua paljon, sen olen huomannut hyvin näiden kuukausien aikana. Niiden lisäksi jatkuvassa toistossa on ollut sekalaisesti eri artisteilta lähinnä yksittäisiä biisejä. Paljon olen kuunnellut musiikkia lähinnä sen mukaan, mikä on inspiroinut kirjoittaessa, ja siksikin se musa on ollut aika paljon ollut tuolta entisen Neuvostoliiton maiden suunnalta (koska Otayuri 😅).

Tämän vuoden aikana on YouTubeen ilmestynyt myös paljon niitä "keskiaikaversioita" eri biiseistä, ihan laidasta laitaan. Niitä olen kuunnellut paljon, koska hitto ne on päheitä (randomit meemibiisitkin kuulostaa suunnilleen makeilta fantasia-rpg:iden soundtrackeilta :D). Onko muut kuunnellut niitä versioita? Mitä ootte tykännyt?
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中

Abarat

  • ***
  • Viestejä: 684
  • Musadiggari!
Vs: Musiikki #2
« Vastaus #312 : 09.12.2020 05:57:53 »
Tarkemmin ajateltuna kaipaan hyvää ja menevää musiikkia japaniksi. Yritän muodostaa Spotify-musalistaa kyseisellä kielellä. Tuleeko teillä mieleen hyviä artisteja tai bändejä joihin tutustua musiikin kautta tarkemmin?
« Viimeksi muokattu: 09.12.2020 06:54:45 kirjoittanut Abarat »
You're a song
Written by the hands of God
(Shakira-Underneath Your Clothes)

Felia

  • ***
  • Viestejä: 1 605
  • jokainen päivä on sun arvoinen
Vs: Musiikki #2
« Vastaus #313 : 09.12.2020 10:53:43 »
Miltäs teidän tilastot näytti, oliko yllätyksiä tai jopa järkytyksiä?

Mulla suosikkibiisien lista oli ihan sellainen kuin odotinkin. Sieltä löytyy paljon kesän aikana löytämiä uusia tuttavuuksia ja sitten joitakin vanhoja ehdottomia suosikkeja. Bändejä ja artisteja, joita listalla siis näkyi, olivat mm. Queen, Adam Lambert, One Desire, Mikko Harju, Rihanna, Antti Tuisku. Muistan, kun Adam Lambertia, Mikko Harjua ja One Desirea tuli luukutettua todella, todella paljon.

TOP5 näytti siis tältä:
  • Naomi August - Sins
  • Rihanna - Te Amo
  • Lizzo - Tempo
  • One Desire - Rio
  • Silver End - Only A Human

Nyt viime aikoina on musan kuuntelu jäänyt aika vähälle - se on pääasiassa koostunu siitä, kun poikaystävän kanssa ollaan vuorotellen laitettu jotain randomia YouTubesta aina soimaan. Yksin ollessa sitten joskus tulee laitettua taustalle jotain soimaan, kun teen muita askareita. :D Aiemmin musaa tuli kuunneltua todella paljon päivässä, joten on sinällään yllättävää, että nyt ei juurikaan tule sitä kuunneltua. Noh, ehkäpä sitä tässä pikkuhiljaa palaa taas siihen entiseen normiin. :D
minne ikinä sä meet, sinne minä jään
ku siellä missä oot ei oo ikävää

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 562
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
Vs: Musiikki #2
« Vastaus #314 : 09.12.2020 11:30:21 »
Tarkemmin ajateltuna kaipaan hyvää ja menevää musiikkia japaniksi. Yritän muodostaa Spotify-musalistaa kyseisellä kielellä. Tuleeko teillä mieleen hyviä artisteja tai bändejä joihin tutustua musiikin kautta tarkemmin?
En tiedä, minkälaisesta musiikista yleisesti ottaen olet kiinnostunut, mutta voin auttaa ainakin vähän! Olen nimittäin kuunnellut esiteini-iästä asti paljon japanilaista rokkia (tarkemmin ottaen visual keitä ja sen alalajeja), jonkin verran poppiakin, ja vaikka kaikki suosikkini niiltä vuosilta ovatkin (uusista julkaisuista olen aika pihalla joitain animetunnareina olevia lukuun ottamatta :D), jotain voisin suositella. Oma lempibändini on ollut jo n. 12 vuoden ajan Mix Speaker's,Inc., jonka musiikki on yleensä enemmän sinne rock-kategoriaan menevää, mutta heidän tyylinsä ehti vaihdella vuosien aikana paljonkin.

Muita bändejä, joita tulee mieleeni (ja joita olen kuunnellut enemmmän tai vähemmän):
LM.C, Lolita23q, An Cafe, Dacco, SCISSOR, ayabie, alice nine., the GazettE, ONE OK ROCK, Psycho le Cému, LUNA SEA, SADS, Royz, Schwarz Stein, BVCCI HAYNES, MUCC, Dir en grey, girugamesh, X JAPAN, MAN WITH A MISSION, L'Arc~en~Ciel, Kalafina, Wagakki Band, OLDCODEX, AKB48, SixSTONES, NEWS, SuG, Ikimonogakari, exist trace, Golden Bomber, Nightmare, BABYMETAL, aicle., Moi dix Mois, Malice Mizer, Versailles.

Artisteista mieleeni tulee ensimmäisenä Miyavi, Ayumi Hamasaki, Gackt, Utada Hikaru, Nakashima Mika, YUI, KAMIJO, Kaya, ayabien Aoin soolomatskut.
Osa japanilaisista ääninäyttelijöistä on myös laulajia, kuten vaikka Mamoru Miyano. Ja siis muutenkin animetunnarit (ja animehahmojen hahmobiisit) on jotkut ihan mielettömän upeita. Sitäkin kautta voi löytää paljon hyvää kuunneltavaa!

Suurin osa näistä mainitsemistani menee enempi sinne rokkipuolelle (vaikka tyylit eroavatkin toisistaan suuresti), mutta ei kaikki. Sitä en osaa sanoa, miten hyvin noita kaikkia löytyy kuunneltavaksi, koska itse kuuntelen j-rockini lähinnä koneelle ladatuilta tiedostoilta (ja olen sitä kokoelmaa kasvatellut vuodesta 2008 asti), ja paljon musaa olen tuonut suoraan itse ostamiltani cd:iltä :D Uskon kyllä, että suurinta osaa löytyy edes jonkin verran!
« Viimeksi muokattu: 09.12.2020 14:43:31 kirjoittanut Larjus »
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中

Abarat

  • ***
  • Viestejä: 684
  • Musadiggari!
Vs: Musiikki #2
« Vastaus #315 : 12.12.2020 15:43:23 »
Larjus, kiitos kattavasta listasta! Ihanaa että vastasit noin laajasti viestiini. Kirjoitin itselleni vieraat bändit ylös ja suurin osa todellakin on Spotifyssa! Nyt riittää tutkittavaa, kuinka moni osuu musiikkimakuuni. Kaikille tiedoksi että esim. WagakkiBand on upea, ihanat soittimet bändin jäsenillä!
You're a song
Written by the hands of God
(Shakira-Underneath Your Clothes)

Salem

  • Vieras
Vs: Musiikki #2
« Vastaus #316 : 12.12.2020 23:04:38 »
Mullakaan ei ole Spotify käytössä, kun musikkia kuuntelen kaksitoistavuotiaalla Philipsin mp3-soittimella :D Kuuntelen aika tiukasti samoja kappaleita päivästä ja vuodesta toiseen. Se on jo kova juttu, jos listoilla on viisi uutta biisiä. Muutenkin kuuntelen musiikkia aika vähän, enkä nykyään tunnista oikein mitään radiohittejäkään.

Onko teillä artisteja tai bändejä, joihin yhdistyy tiukasti joku aikakausi elämässä? Pitkään aikaan en viitsinyt kuunnella One Directionia, kun siihen yhdistyi niin monia epämiellyttäviä muistoja, mutta tänä vuonna olen vähän päässyt palaamaan bändin musiikkiin ilman, että on tullut paha mieli.


Fairy tale

  • ***
  • Viestejä: 2 808
Vs: Musiikki #2
« Vastaus #317 : 19.12.2020 18:45:30 »
Ahhah, onpa kiva laittaa pitkästä aikaa Kobi Peretziä soimaan.  :)
Eihän tässä voi paikallaan pysyä kun tekee mieli nousta tanssimaan ja hytkymään. Tutustuin tähän hepreankieliseen discomusiikkiin ollessani Israelissa muutaman kuukauden. Häneltä soi yksi hitti ihan joka päivä useita kertoja ja oli todella tarttuva kappale. Harmikseni en ole sitä kaikkein parasta biisiä (vuodelta 2009) löytänyt mutta muuta hyvää kamaa häneltä. Ja maaliskuussa purimjuhlien aikaan se soi Tel Avivin ihmisistä täynnä olevilla kaduilla. Aivan mahtavia muistoja nousee mieleen. Ollapa taas jokin vastaava matka edessä.  :-*

https://www.youtube.com/watch?v=7Tubf4bthSk (Koittakaas pysyä paikallanne tätä kuunnellessa)

Noina vuosina kun olin vastaanottokeskuksella töissä, tanssin paljon kurdimusiikin tahdissa ja tutustuin enemmän tuohon itään vivahtavaan musiikkiin. Hyllystäni löytyy arabiankielistä musaa. Ja Israelista ostin itselleni kaksi levyä, joista toinen levy on silloin tällöin mulla edelleen soimassa. Onneksi on You tube jota voi tönkiä.

//Edit. Pääsin oikein musiikin kuuntelemisen makuun. Kuuntelin Rasputinin vaikka millä versioilla opin että se yks rokkiversio on suomalaisbändin! Kuinkas muuten. Ei kirveelläkään löytynyt mitään kunnon rokkiversiota venäjäksi.
Ja nyt soi Nigtwishin Last of the wilds - suomalaiset osaa tehdä hyvän kuuloista musiikkia. Toki tässä on mukana skottivahvistusta, mutta se on vain hyvä lisämauste.
« Viimeksi muokattu: 19.12.2020 20:34:24 kirjoittanut Fairy tale »

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 562
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
Vs: Musiikki #2
« Vastaus #318 : 19.12.2020 21:29:20 »
Hepreankielistä musiikkia, siistiä! Muistelen että siskonikin ainakin joskus kuunteli musiikkia Israelin suunnalta 🤔

Lainaus käyttäjältä: Fairy tale
Ja nyt soi Nigtwishin Last of the wilds - suomalaiset osaa tehdä hyvän kuuloista musiikkia.
Oi se on ihana! Tykkään myös tosi paljon (ja oikeastaan vähän enemmänkin) siitä lauletusta versiosta Erämaan viimeinen, jonka laulaa Indicastakin tuttu Jonsu. Se on inspannut mua muutaman ficin ja yhden pitkän originaalitarinanikin kanssa ♥ (sitä originaalia en kyllä ole kirjoittanut, pyöritellyt vain päässäni viitisen vuotta :D)


Tänään mulle tuli musiikista mieleen sellainen, että onko teillä muilla jotain comfort songeja/"lohtulauluja"? Sellaisia biisejä, joista hakee lohtua, joiden kuuntelu väistämättä helpottaa oloa/rauhoittaa, kun mieli on maassa tai ahdistaa.
Mä sain tänään taas pitkästä aikaa jonkun oikein kunnon ahdistuskohtauspurkauksen, ja huomasin automaattisesti hakevani JP:n Boku ni Invitationin kuunneltavaksi. Se on ollut jo vuosia mulle sellainen "lohtulaulu", jonka kuuntelu ja laulaminen rauhoittaa. Muistan, kun kerran opiskeluaikoinani sain kesken enkuntunnin niin pahan ahdistuskohtauksen, että mun oli pakko poistua luokasta, ja kun mulla onneksi oli iPod taskussa, aloin heti kuunnella Boku ni Invitationia ja laulaa ääneti mukana (sitten kun pystyin). Maikka tuli sit aika pian perässä kattoo et oonko ok.

Tässä noin vuoden sisään myös NINETY ONEn Moozista on tullut mulle jonkinmoinen mieltä tyynnyttävä kipale. Kuin myös saman bändin E.YEAH'sta, etenkin ekan kertsin alusta. Balan ääni on siinä jotenkin niin rauhoittava, voisin kuunnella nonstoppina sitä pätkää vaikka tuntikausia. (Se Balan laulama pätkä - ja pikkuisen myös Alemin kohtaa - mulla on muuten tällä hetkellä allekirjoituksenanikin :D)

Yritin myös miettiä ihan teinivuosianikin, että oliko mulla silloin jo jotain vastaavia kappaleita. Ja ei ehkä oikeastaan ollut. Kuuntelin ylipäätään lempibändejäni vähän joka tilanteeseen niinä vuosina, enkä niinkään takertunut tiettyihin kappaleihin. Lolita23q:n Shiroi Uta on ehkä lähinnä sitä, mitä lohtulaulut on mulle silloin ollut. Olipas myös tosi rauhoittavaa kuunnella se taas pitkästä aikaa.
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中

Abarat

  • ***
  • Viestejä: 684
  • Musadiggari!
Vs: Musiikki #2
« Vastaus #319 : 02.03.2021 19:54:49 »
Oon ihan musiikkimaailmassa! Uutta ja vanhaa. Suomen musiikkikentältä en oo suosikkeja löytäny ollenkaan? Näitä kuuntelen nyt innolla: Belanova, SHOW-YA, BananaLemon, Kamijo, MIN, Hari Won, WagakkiBand, HelloVenus, Tokyo Girls' Style, F.I.R., S.H.E, Mirella Cesa jne...

Minkälaista musiikkia te ootte kuunnellu viime aikoina ja onko muodostunu kokonaan uusia suosikkeja?  :)
« Viimeksi muokattu: 03.03.2021 19:56:03 kirjoittanut Abarat »
You're a song
Written by the hands of God
(Shakira-Underneath Your Clothes)