Kirjoittaja Aihe: Japanilainen populaarikulttuuri  (Luettu 313985 kertaa)

Vlad

  • Sudenmorsian
  • ***
  • Viestejä: 3 438
  • Loveatar
Vs: Japanilainen populaarikulttuuri
« Vastaus #880 : 09.05.2019 20:11:59 »
Onko teillä jotain sellasia must-watch sarjoja/osaatteko sanoa, mitkä sarjat ois mahdollisesti sellasia, että ne nyt ainakin kannattais katsoa, jos jotain animea haluaa tapittaa? Itse oon tähän mennessä lähinnä katsonut Inuyashan, Kuroshitsujin ja Yuri on Icen läpi, Death Notea oon aloitellut Netflixistä ja jonkun FMA-version oon katsonut samaisesta paikasta (en muista kuollaksenikaan oliko anime vai näytelty). Shônenia oon näköjään lähinnä katsellut, YoI:n kohdalla en oo ihan varma että onko se shônen vai jotain muuta, mutta muut taitaa olla pitkälti shônenia. Erased/Boku dake ga inai machi/Poissa on tullut katsottua näyteltynä versiona (ajatuksena ois katsoa animenakin), siitäkin kyllä tykkäsin.

En oo mikään valtavan goren ystävä, kyllä se väkivaltakin menee, kunhan ei ole ihan GoT-tasoa. Piirrostyylin suhteen en ole enää niin nirso kuin aikaisemmin (sekin rajoittunut lähinnä sinne mangan puolelle, siellä katson piirrostyyliä enemmän), animessa enemmän katson enemmän muiden asioiden perään (jo pelkkä hyvä opening saattaa saada mut katsomaan sarjan, sillä listalla ois aika paljon erilaisia "pitäis saada joskus katsottua"-kategoriaan menevää). NGE on "ehkä pitäis katsoa joskus"-listalla ihan jo sen takia, että diggaan sen openingista (kiitos yliopiston Japani-päivän karaoke, sain paljon uusia "pitäis katsoa/kiinnostaa"-sarjoja, mm. mainittu NGE, joka ilmeisesti ois tulossa Netflixiin kesällä).
I love not man the less, but N A T U R E more.

私は悪魔で執事ですから。



"Always"
1946-2016

Eririn

  • valomiekkalesbo
  • ***
  • Viestejä: 956
  • Jedi like my father before me
    • lesbian with a sword and a grudge
Vs: Japanilainen populaarikulttuuri
« Vastaus #881 : 09.05.2019 20:20:11 »
Vlad: Fruits Basket! 2000-luvun alussa tullut anime on aivan ihana, ja nyt on tullut reboot joka tulee käsittämään koko mangan. Suosittelen kovasti, sarja on tosi lempeä ja kaunis, ja huumoriakin löytyy. Molemmat versiot ovat hyviä, mutta kannattaa katsoa 2000-luvun alun versio jos haluaa katsoa koko sarjan putkeen. Rebootia on tullut vasta kuusi jaksoa (ja kausiakin tulee ainakin kaksi ellei useampia).
We had each other. That's how we won.

Elfmaiden

  • ***
  • Viestejä: 1 223
  • haaveilija
Vs: Japanilainen populaarikulttuuri
« Vastaus #882 : 17.05.2019 01:06:33 »
Luin Neiti Koume -kissamangaa 3 sattumalta löytämääni pokkaria, jotka olivat sarjan 3 ensimmäistä osaa. Piirtotyyli oli söpö, ja kissat ovat suloisia, ja ahmin pokkarit nopeasti. Minua kuitenkin vähän häiritsi kissojen liian inhimillinen ja epä-kissamainen käytös, ja joidenkin (aikuisten) ihmisten ihmeellisen lapsellinen käytös. Jos törmäisin jatko-osiin, voisin silti kyllä lukaista nekin.
USKO, TOIVO JA (POIKA)RAKKAUS

Violetu

  • Draamaprinssi
  • ***
  • Viestejä: 5 929
Vs: Japanilainen populaarikulttuuri
« Vastaus #883 : 04.06.2019 23:34:17 »
Neiti Koume ei ole tuttu, mutta joskus muinoin luin sitä yhtä "kissamangaa", jonka nimi oli Chi's sweet home ja se oli kyllä söötti.

Onko joku muu katsonut animeleffaa nimeltä Doukyuusei (classmates)?
Vajaa tunnin pläjäys, katsoin tänään vasta, vaikka aiemmin on jo tullut vastaan pätkiä musavideoissa ym.
Olen nyt vähän rakastunut tuohon piirrostyyliin ja ylipäätään koko leffan visuaaliseen toteutukseen. Niin paljon hienoja pieniä yksityiskohtia, jotka ovat heti paljon vaikuttavampia, kun yleisilme on muuten niin koruton.
Ja itselleni tyypillisesti ihastuin myös sen vähän pöljän päähenkilön luonteeseen, ihan alussa jo se pieni lauleskelu<3 ja muutenkin se yleinen säätäminen.
Genrenä yaoi, mutta itse sanoisin ihan vaan kahden pojan hyvinkin arkiseksi rakkaustarinaksi (ei sisällä mitään korkean ikärajan matskua).
« Viimeksi muokattu: 04.06.2019 23:44:22 kirjoittanut Violetu »

I spend my days so close to you
'cause if I'm standing here,
maybe everyone will think I'm alright.
.

Röhkö

  • ***
  • Viestejä: 1 171
  • Oot kuuma.
Vs: Japanilainen populaarikulttuuri
« Vastaus #884 : 05.06.2019 12:20:33 »
Violetu, mäkin tykkään tuosta animesta todella paljon. Luin mangankin sekä sen jatko-osan, Sotsugyousein.

Mitä tapahtuu ficissä, jossa päähenkilö kirjoittaa ficciä? Ficcinception, K-15

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 520
  • 707
Vs: Japanilainen populaarikulttuuri
« Vastaus #885 : 20.12.2019 21:09:06 »
Heipsan! :)

Sain niiinalta luvan vähän mainostella, kun liittyy aiheeseen. :) Nekocon tulee taas vuonna 2020! Kuopion musiikkikeskukselle 11.-12.7.2020! Oletko tehnyt vänkärihommia tai pitkän linjan conkävijä ja haluaisit conelämään uusia haasteita? Nyt voisin hakea mukaan järjestämään tapahtumaa ns. coniitiksi eli coniteaan. Haku tapahtuu Kompassissa ja avoinna on pääsalivastaava / back stage manager, lipunmyyntivastaava ja taltioija. Tervetuloa toki muutenkin tapahtumaan, jos on innostusta kävijäksi, vänkäriksi (haku aukeaa keväällä) tai vaikkapa ohjelmapitäjäksi tai kisaajaksi (nämäkin sitten kevään hommia)! ;) Villien huhujen mukaan pääjärjestäjä on huipputyyppi. ;)

Ps. Tämä ei ole lupaus varmalle valinnalle, mutta tiedän finissä olevan potenttiaalisia conittajia!

Ettei ihan olisi mainostusta, herätellään sen verta keskustelua, onko täällä vänkäreitä, coniitteja tai muita coneissa ohjelmaapitäneitä, kisanneita, ym.? Mitä coneja kevät ja kesä tuo tullessaan finiläisille? :)


“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.
But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 563
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
Vs: Japanilainen populaarikulttuuri
« Vastaus #886 : 20.12.2019 22:35:37 »
Itse tulee käytyä coneissa säännöllisesti, ja yleensä Desuissa (sekä kesän että Frostbite) sekä Traconissa tulee ainakin käytyä. Ensi vuosi tosin tulee poikkeamaan kuvioista, sillä ollaan siskon kanssa menossa huhti-toukokuussa Tokioon, ja halutaan säästää sinne mahd. paljon fyrkkaa. Ja koska coneissa sitä rahaa palaa helposti kolminumeroinen luku (vaikka otettais huomioon vain se raha joka kuluu conipaikalla), jätetään siis ainakin seuraavat Desut väliin. Traconista en osaa sanoa vielä. Käydään korkeintaan pääkaupunkiseudun coneissa, mitä niitä nyt sattuu olemaan ja tulemaan. Kibeconissa ainakin (se kun on vielä ilmainenkin). Harmittaa kyllä, kun Yukiconia ei nyt enää tule, se oli kiva kun se oli Helsingissä niin säästi paljon, kun ei tarvinnut maksaa majoituksesta eikä matkoista. Elättelen yhä toivoa, että sen tilalle tulisi jotain muuta kivaa.
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 563
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
Vs: Japanilainen populaarikulttuuri
« Vastaus #887 : 19.01.2020 22:22:05 »
Nostetaas tätä vähän...

Onkos ihmiset miten aloitelleet tämän kauden animeja? Mä oon yllättänyt itseni, ja mä oon ottanut omalle katselulistalleni tällä hetkellä peräti yhdeksän tammikuussa alkanutta sarjaa (ja pari on vielä, jotka varmaan katson jossain välissä). Mikään ei oo sillee uponnut uponnut vielä, mutta kyllähän noita mielellään katselee. Yllätyksekseni suosikikseni on kahden jakson jälkeen noussut Ishuzoku Reviewers, joka kyllä niin ecchiä kuin vain voi :D Idea on tosiaan siinä, että fantasiamaailmassa sekalainen sakki eri lajien jätkiä kiertelee ilotaloissa ja kirjoittaa arvioita siitä, millaista seksi eri olentojen (esim. keijujen) kanssa on. Onhan tää kyl vähän wtf, mutta musta ecchiä on hauska katella (löysin tästä sensuroimattoman version hehe) + etenkin OP on tosi menevä!

Toinen lempparini tällä hetkellä on sitten Uchi Tama?! Uchi no Tama Shirimasen ka? joka on kyllä niin eri maata :D Naapuruston kissat ja koirat seikkailee keskenään, ja välillä (eli aika usein) ne näytetään ihmisinä, joilla on kissan/koiran korvat ja häntä. Tää on ihan mielettömän söpö! En kestä.

Darwin's Game on kolmas, joka kiinnostaa mua eniten noista katsomistani. Siinä hahmot pelaavat mystistä Darwinin peliä, joka ensin vaikutti olevan pelkkä mobiilipeli, mutta todellisuudessa se onkin irl-taistelua ja pahimmillaan oikeesti siinä pelataan omasta hengestä. Ilmapiiri on vielä aika salamyhkäinen, joten itse ainakin odotan innolla lisää, ja vastauksia!

Noiden lisäksi oon aloittanut katsomaan sellaisia sarjoja kuin Boku no Tonari ni Ankoku Hakaishin ga Imasu., Housekishou Richard-shi no Nazo Kantei, Jibaku Shounen Hanako-kun, number24, Oda Cinnamon Nobunaga ja Somali to Mori no Kamisama. Niistäkään en vielä pahemmin osaa sanoa mitään, mutta kyllä mä ne loppuun asti aion katsoa :D Jos ei muuta niin vähintään mainioiden ääninäyttelijöiden takia.
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中

Grenade

  • Fluff-fiilistelijä
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 3 472
  • ava Claire + bannu Ingrid
Vs: Japanilainen populaarikulttuuri
« Vastaus #888 : 02.02.2020 20:42:14 »
Mä oon jotenkin autuaasti jo tippunut uusien animeiden junasta, mutta on silti tulla pakko tulla hehkuttamaan. Olin Japanissa pari viikkoa sitten ja satuin siinä sitten katsomaan televisiota. Ja mitä mun silmät näkeekään, siellä mun pienessä hotellin telkkarissa tulee Ace of Diamondia/Daiya no Acea. Ai vitsi, mitkä fiilarit siitä, että näkee lempianimea suoraan telkkarista. Ei mitään hajua, mitä siinä jaksossa tapahtui, mutta kyllä taas nosti vähän inspistä katsoa sitä lisää ja päästä takaisin raiteille animen suhteen.

Ja ettei ihan vaan menis ihmettelyksi, niin sain viimein joulukuussa katsottua toisen mun lempianimeista, jopa melkein voisin väittää, että parhaan katsomani, valmiiksi. Bungo Stray Dogs on kyllä niin nannaa, että tekee vaan mieli huutaa jokaiselta kalliolta ja kukkulalta, että menkää katsomaan sitä. Huumoria ja draamaa sopivassa paketissa, taisteluita ja jengien välisiä sotia. Ja tietysti ihanaääninen Miyano Mamoru ääninäyttelemässä. :D

Onko teillä jotain omia klassikoita, joiden pariin palaatte aina uudestaan?
Hyppää lehtikasaan!

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 563
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
Vs: Japanilainen populaarikulttuuri
« Vastaus #889 : 02.02.2020 20:52:50 »
Mulla on BSD plan to watch -listalla, koska oon kuullut siitä paljon hyvää + mun twitter timeline on täynnä sitä :D Mut toisaalta mun plan to watch -lista on ihan järkyttävän pitkä, saa nähä milloin saan sitäkään katsottua. On kyllä aika nanna seiyuulista, kun Miyanon lisäksi on mm. Kamiya Hiroshi ja Hosoya Yoshimasa *-*

Mun "klassikko, jonka pariin palaan aina uudestaan" on varmaan Digimon. Adventure iski eskari-ikäiseen Larjukseen ja teki sen kovaa, ja samalla teholla iskee yhä, vaikka oon jo 25. Toinen, jonka voisin mainita, on Junjou Romantica. Mä oon jotenkin niin vahvasti kiintynyt niihin hahmoihin, ja kaikista sen ongelmista huolimatta se sarja tekee mulle tosi kotoisan ja nostalgisen olon (sekä mangana että animena).
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中

Eririn

  • valomiekkalesbo
  • ***
  • Viestejä: 956
  • Jedi like my father before me
    • lesbian with a sword and a grudge
Vs: Japanilainen populaarikulttuuri
« Vastaus #890 : 21.02.2020 02:04:07 »
Mun "klassikko, jonka pariin palaan aina uudestaan" on varmaan Digimon. Adventure iski eskari-ikäiseen Larjukseen ja teki sen kovaa, ja samalla teholla iskee yhä, vaikka oon jo 25.
Mulla on sama. Katoin viime syksynä Adventuren uudestaan pitkästä aikaa (japaniksi) ja voi luoja kun nostalgia iski. Yritin laulaa Butter-flyta ja Brave heartia mukana mutta eihän siitä mitään tullut kun itku tuli, ja meni varmaan sarjan puolenvälin yli ennen kuin pystyin laulamaan mukana parkumatta. Ja tammikuun Kibeconista ostin taidekujalta toivon tunnuksen avaimenperänä. Olisin ostanut rehellisyyden tunnuksen, koska Mimi oli lapsena lemppari ja pidän hänestä kovasti edelleen, mutta sitä ei ollut.

Seuraavaks ois tarkoitus katsoa Adventure uudestaan suomeksi ja nauraa itseni kuoliaaksi Agapion dubbauksen takia xD ei sitä sillon kuusivuotiaana tajunnut miten huono se on, mut onhan se oikeesti aika legenda.
We had each other. That's how we won.

Grenade

  • Fluff-fiilistelijä
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 3 472
  • ava Claire + bannu Ingrid
Vs: Japanilainen populaarikulttuuri
« Vastaus #891 : 24.03.2020 01:21:51 »
Sain tässä just (about tunti sitten, lol) sarjakatottua kaikki Daiya no acen jaksot, mitä uudesta kaudesta on tullut ja taas kerran törmään tähän samaan turhautumiseen, joka animeiden kanssa joskus tulee. Kun pitää odottaa uutta kautta! Pitäis varmaan aina vaan muistaa katsoa vaan loppuneita sarjoja, mutta jotenkin vaikea pitää näppejään erossa kaikesta kivasta. Tai edes katsoa jotain, josta tulee vain yksi kausi tai jotain. :D Ymmärrettävää kyllä, että kaikki julkaistaan viikottain, koska ne kuitenkin esitetään tv:ssä. Tässäkin tapauksessa anime taitaa muutenkin jo saavuttaa mangaa, joten seuraavan kauden saapumisessa kestää vielä.

Kiitos lisääntyneen vapaa-ajan olen nyt taas monen vuoden jälkeen pääsemässä jollain tavalla takaisin animen pariin, ja jo kävin vähän tsekkailemassa, mitä kesäksi on luvassa, jos vaikka vahingossa jotain lipsahtaisi katsomaan. Tosin tällä hetkellä katson aika lailla vaan Crunchyrollista, koska en omista Netflixiä, eikä niitä laillisia taida näiden lisäksi pahemmin ollakaan. :D

Eniten olen tällä hetkellä ite törmännyt uusista Balance: Unlimited -traileriin, joka kyllä kieltämättä kiehtoo. Täytyy seurailla, saako CR sitä valikoimiinsa. (S, linkki vie Youtubeen)

Ootteko te jo ennakkoon etsineet uusia mahdollisesti alkavia sarjoja?
Hyppää lehtikasaan!

Grenade

  • Fluff-fiilistelijä
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 3 472
  • ava Claire + bannu Ingrid
Vs: Japanilainen populaarikulttuuri
« Vastaus #892 : 24.09.2020 21:19:55 »
Tuun nyt näköjään julmasti tuplapostaileen, mutta!! MUTTA!!

Se huudahdus, joka multa just pääsi, oli varmaan herättää mun naapurit (vaikka tuskin ne oli nukkumassa tähän aikaan vielä), mutta mitäpä pienistä. Katsoin just Millionaire Detectiven viimeisen jakson ja bongasin jotain. Kuva ei sisällä mitään merkittävää spoilausta.



Siinähän on Fazerin salmiakkia! Vertailukuva

Jotenkin jännittävää bongailla tällaista. Yleensä ne tuotesijoittelut on niitä tavanomaisia McDonaldseja tai muita vastaavia, mutta kerrankin jotain suomalaista, lol.

(Ps. Katsokaa Millionaire Detectiveä, se on hyvä!)

//Ai niin, sitähän mun piti kysyä: Oletteko huomanneet muuta hämmentävää tuotesijoittelua jossain?
« Viimeksi muokattu: 24.09.2020 21:36:25 kirjoittanut Grenade »
Hyppää lehtikasaan!

Röhkö

  • ***
  • Viestejä: 1 171
  • Oot kuuma.
Vs: Japanilainen populaarikulttuuri
« Vastaus #893 : 25.09.2020 12:47:45 »
Grenade, mistä katsot MD:n?
Olen nähnyt kolme jaksoa, mutta nyt en ole saanut loppuja käsiini. :S
Mitä tapahtuu ficissä, jossa päähenkilö kirjoittaa ficciä? Ficcinception, K-15

Grenade

  • Fluff-fiilistelijä
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 3 472
  • ava Claire + bannu Ingrid
Vs: Japanilainen populaarikulttuuri
« Vastaus #894 : 25.09.2020 13:29:29 »
Wakanimistä olen katsonut! Löysin sen, kun etsin paikkaa, mistä näkis Fruits Basketin laillisesti (kun ei Crunchyroll näyttänyt) ja pysyinkin vielä katsomassa myös Millionaire Detectiven. Voi olla, että siirryn takas Crunhyyn nyt talvikaudeksi, kun siellä olis Haikyuu, mutta katsoo nyt. On kyllä ihan ollut toimiva ja saa katottua niin tietokoneelta ku puhelimeltakin! On aika samanlainen käyttää kuin Crunchykin, et vitosen maksaa, jos haluaa heti katsoa, eikä odottaa viikkoa. :D  Vissiin he on vasta lähiaikoina siirtyny Pohjoismaihin, ennen olleet enemmän Ranskan alueella, et oli itelle ainakin ihan uusi nimi ja hetken ihmettelin, et onko tää oikee, mut kyllä se ihan laillinen on. :D
Hyppää lehtikasaan!

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 563
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
Vs: Japanilainen populaarikulttuuri
« Vastaus #895 : 25.09.2020 13:30:43 »
Siinähän on Fazerin salmiakkia! Vertailukuva

Jotenkin jännittävää bongailla tällaista. Yleensä ne tuotesijoittelut on niitä tavanomaisia McDonaldseja tai muita vastaavia, mutta kerrankin jotain suomalaista, lol.
Höhö, kattelin samaa :D Ja musta näyttäis et niissä oikee lukis vielä "Aito suomalainen", niin kuin salmiakeissa tietty pitääki lukee ♥

Kyllähän noita tuotesijoitteluja tulee bongailtua mutta harvemmin ne jää mieleen. Muuta kuin kaikki mahdolliset ja mahdottomat variantit McDonald'sista :D

Ja voi kyllä, kaikki kattomaan Fugou Keijiä! (joo mä käytän aina tota japaninkielistä nimee ku oon tottunut siihen + se on nopeempi/helpompi kirjoittaa :'D) Hyvä sarja.
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中

Röhkö

  • ***
  • Viestejä: 1 171
  • Oot kuuma.
Vs: Japanilainen populaarikulttuuri
« Vastaus #896 : 26.09.2020 21:22:07 »
Nonniin, kiitos Grenaden, minäkin sain Fugou Keijin JA Furuban 2. kauden katsottua loppuun.
Molemmat erittäin koukuttavia. Tein Daisukesta jo keväällä cossin parin jakson jälkeen :´D Fandom räjähti silloin välittömästi yhden jakson jälkeen. Alkutunnari on jotain mieletöntä.

Furubassa taas ne lähikuvat tunteikkaista ilmeistä.. Voi että, animaattorit olivat saaneet jotain tosi oleellista alkuperäisteoksesta esiin. Kyo on vaan niin suloinen... Ja Shiguren koko hahmo. Ah.

// Ai niin, ja Crunchyn puolelta katsoin Food warsin viimeisen jakson tänään. Vähän haikea fiilis, koska sitäkin sarjaa on vuosia tullut seurattua.
Mitä tapahtuu ficissä, jossa päähenkilö kirjoittaa ficciä? Ficcinception, K-15

Grenade

  • Fluff-fiilistelijä
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 3 472
  • ava Claire + bannu Ingrid
Vs: Japanilainen populaarikulttuuri
« Vastaus #897 : 27.09.2020 19:12:31 »
Heh, ilo olla avuksi!

Mulla on vielä Furuban viimeinen jakso katsomatta, kun se koko kausi on ollut pelkkää "tarraan sinua sydämestä, ja vähän pompin päällä, sitten päästän irti ja meillä on hauskaa vähän aikaa, kunnes Akito tekee taas jotain kamalaa ja rikkoo lisää sydämiä" -fiilistä, enkä tiiä, oonko valmis vielä siihen, että se loppuu taas vähäksi aikaa. :D Toivottavasti ei kolmoskaudessa mene kauheen kauan!

Lainaus
Alkutunnari on jotain mieletöntä.
No on! Se on yks tunnari, jota ei vaan voi skippaa, pakko kuunnella aina. (Tai aina ja aina, kun oli vaan 11 jaksoa *nyyh*.) Toivottavasti tääkin saisi toisen kauden jossain vaiheessa, oli kiva kuunnella hyviä näyttelijöitä ja sarja oli muutenkin viihdyttävä. Olin tosin tosi hämmentynyt, kun muistaakseni jossain mainittiin, että tää oli eka sarja sille Daisuken ääninäyttelijälle! Ja heti tositoimiin ja pääosaan! Vau, hyvin veti kyllä. :D
Hyppää lehtikasaan!

Röhkö

  • ***
  • Viestejä: 1 171
  • Oot kuuma.
Vs: Japanilainen populaarikulttuuri
« Vastaus #898 : 27.09.2020 20:16:49 »
tää oli eka sarja sille Daisuken ääninäyttelijälle! Ja heti tositoimiin ja pääosaan! Vau, hyvin veti kyllä. :D
Tämä. Sen lisäksi, että tyyppi osasi hommansa, niin se ääni vaan on mielettömän aistikkaan seksikäs. Voi kun mun jotkut japanin kuunteluharjoitukset olisi hänen lukemiaan, oppisin hetkessä miten kerrotaan lääkärille että on särkyä jne xD
Mitä tapahtuu ficissä, jossa päähenkilö kirjoittaa ficciä? Ficcinception, K-15

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 563
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
Vs: Japanilainen populaarikulttuuri
« Vastaus #899 : 27.09.2020 20:20:29 »
Vähänkö ois kyllä unelma, että japanin kuunteluharjoitukset olis aina lemppareiseiyuuiden lukemia ;D Mut toisaalta siinä vois mun kohdalla käydä niin, että jos siellä olis tyyliin Sakurai Takahiro tai Hosoya Yoshimasa niitä lukemassa, niin mä unohtuisin vaan ihailemaan sitä ääntä ja puhuttu sisältö menis täysin ohi ;D Mut jotenki kuunteluharjoituksissa on aina niin tylsät äänet, ihan sama mikä kieli XD
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中