Kirjoittaja Aihe: Japanilainen populaarikulttuuri  (Luettu 177319 kertaa)

tellie

Vs: Japanilainen populaarikulttuuri
« Vastaus #900 : 19.01.2019 15:13:43 »
Uhaha hihi Full Metal Panic!

Katsoin sarjan joskun hyvin kauan sitten, siis 2000-luvun ensimmäisen vuosikymmenen alkupuoliskolla, ja tykkäsin ihan sikana. Nyt kävi ilmi, että siitä on tullut 3 (neljös jos fumoffu lasketaan) kausi.

Aloitertiin re-watch.

Sarja on parempi kuin muistin! Omg! Aikuisempi joissain kohdissaan, paremmin rakennettu toisissaan. Sisäisesti loogisempi muutamissa kohdissa nyt, kun tajuan englantia paremmin ja hankalammat keskustelut aukenevat paremmin. Kaname on vähemmän ärsyttävä. Ahihi

Abarat

« Vastaus #901 : 05.05.2019 08:08:37 »
Mangasarja: Siinä vaelsi kylästä kylään miekan kanssa mies, jolla oli hiukset kiinni ja arpi kasvoissa. Mangasarja oli englanniksi kirjastossa ja piirrostyyli oli elävä ja realistinen. Blade of the immortal! Tuttu kenellekään? Taisi olla aika verinen sarja?

Vlad

• Sudenmorsian
  • Valvoja
  • Loveatar
« Vastaus #902 : 09.05.2019 20:11:59 »
Onko teillä jotain sellasia must-watch sarjoja/osaatteko sanoa, mitkä sarjat ois mahdollisesti sellasia, että ne nyt ainakin kannattais katsoa, jos jotain animea haluaa tapittaa? Itse oon tähän mennessä lähinnä katsonut Inuyashan, Kuroshitsujin ja Yuri on Icen läpi, Death Notea oon aloitellut Netflixistä ja jonkun FMA-version oon katsonut samaisesta paikasta (en muista kuollaksenikaan oliko anime vai näytelty). Shônenia oon näköjään lähinnä katsellut, YoI:n kohdalla en oo ihan varma että onko se shônen vai jotain muuta, mutta muut taitaa olla pitkälti shônenia. Erased/Boku dake ga inai machi/Poissa on tullut katsottua näyteltynä versiona (ajatuksena ois katsoa animenakin), siitäkin kyllä tykkäsin.

En oo mikään valtavan goren ystävä, kyllä se väkivaltakin menee, kunhan ei ole ihan GoT-tasoa. Piirrostyylin suhteen en ole enää niin nirso kuin aikaisemmin (sekin rajoittunut lähinnä sinne mangan puolelle, siellä katson piirrostyyliä enemmän), animessa enemmän katson enemmän muiden asioiden perään (jo pelkkä hyvä opening saattaa saada mut katsomaan sarjan, sillä listalla ois aika paljon erilaisia "pitäis saada joskus katsottua"-kategoriaan menevää). NGE on "ehkä pitäis katsoa joskus"-listalla ihan jo sen takia, että diggaan sen openingista (kiitos yliopiston Japani-päivän karaoke, sain paljon uusia "pitäis katsoa/kiinnostaa"-sarjoja, mm. mainittu NGE, joka ilmeisesti ois tulossa Netflixiin kesällä).
A King only bows down to his Queen.

Tänään ihmisen puolikas on huomenna leijonakuningas

"Always"
1946-2016

Eririn

• captain of skyrissian
  • Jedi like my father before me
    • kiliel is a lesbian ship
« Vastaus #903 : 09.05.2019 20:20:11 »
Vlad: Fruits Basket! 2000-luvun alussa tullut anime on aivan ihana, ja nyt on tullut reboot joka tulee käsittämään koko mangan. Suosittelen kovasti, sarja on tosi lempeä ja kaunis, ja huumoriakin löytyy. Molemmat versiot ovat hyviä, mutta kannattaa katsoa 2000-luvun alun versio jos haluaa katsoa koko sarjan putkeen. Rebootia on tullut vasta kuusi jaksoa (ja kausiakin tulee ainakin kaksi ellei useampia).

Elfmaiden

• haaveilija
« Vastaus #904 : 17.05.2019 01:06:33 »
Luin Neiti Koume -kissamangaa 3 sattumalta löytämääni pokkaria, jotka olivat sarjan 3 ensimmäistä osaa. Piirtotyyli oli söpö, ja kissat ovat suloisia, ja ahmin pokkarit nopeasti. Minua kuitenkin vähän häiritsi kissojen liian inhimillinen ja epä-kissamainen käytös, ja joidenkin (aikuisten) ihmisten ihmeellisen lapsellinen käytös. Jos törmäisin jatko-osiin, voisin silti kyllä lukaista nekin.
USKO, TOIVO JA (POIKA)RAKKAUS

Violetu

• Rohkupuusku
  • You are not alone
« Vastaus #905 : 04.06.2019 23:34:17 »
Neiti Koume ei ole tuttu, mutta joskus muinoin luin sitä yhtä "kissamangaa", jonka nimi oli Chi's sweet home ja se oli kyllä söötti.

Onko joku muu katsonut animeleffaa nimeltä Doukyuusei (classmates)?
Vajaa tunnin pläjäys, katsoin tänään vasta, vaikka aiemmin on jo tullut vastaan pätkiä musavideoissa ym.
Olen nyt vähän rakastunut tuohon piirrostyyliin ja ylipäätään koko leffan visuaaliseen toteutukseen. Niin paljon hienoja pieniä yksityiskohtia, jotka ovat heti paljon vaikuttavampia, kun yleisilme on muuten niin koruton.
Ja itselleni tyypillisesti ihastuin myös sen vähän pöljän päähenkilön luonteeseen, ihan alussa jo se pieni lauleskelu<3 ja muutenkin se yleinen säätäminen.
Genrenä yaoi, mutta itse sanoisin ihan vaan kahden pojan hyvinkin arkiseksi rakkaustarinaksi (ei sisällä mitään korkean ikärajan matskua).
« Viimeksi muokattu: 04.06.2019 23:44:22 kirjoittanut Violetu »
Vie minut kanssasi yöhön ja
seikkailuun.

Röhkö

• Otaku
  • Kuvittele tähän kärpästen surinaa.
« Vastaus #906 : 05.06.2019 12:20:33 »
Violetu, mäkin tykkään tuosta animesta todella paljon. Luin mangankin sekä sen jatko-osan, Sotsugyousein.

Mitä tapahtuu ficissä, jossa päähenkilö kirjoittaa ficciä? Ficcinception, K-15