Kirjoittaja Aihe: Rakkaat rojut || keskustelua fanitavaroista  (Luettu 79622 kertaa)

vaapukka

  • Opetuslapsi
  • ***
  • Viestejä: 222
Vs: Rakkaat rojut || keskustelua fanitavaroista
« Vastaus #60 : 21.07.2012 23:45:35 »
Vähän mietin että mihin topaan mä tästä avautuisin, mut kaipa tä tänne kuuluu, paremmin kuin muihin topiin :-----)

mulla on meinaan suussani just Bertie Bottin Jokamaun Rakeita! Tai siis no yks kappale tietenkin kerrallaan.... Mun kaveri oli just lontoossa ja toi mulle näitä tuliaisiksi, ja oikeesti, nä on hullumpia kun oisin uskonukkaan. Just söin pippurin makusen, polttaa vieläkin suussa. Saippua oli erittäin saippuainen suussa ja mustikka perusmakea, ja makkara, ihan oikeesti savusen makkaran makunen!! nä on aivan mahtavia. En millään uskaltais maistaa mätää kananmunaa taikka oksennusta, mut kai se on pakko. Nä ois niin mahtavaa bilenaposteltavaa. Muilla kokemuksia tästä herkusta? :--------D

thefirenationattacked

  • naisten nainen
  • ***
  • Viestejä: 63
Vs: Rakkaat rojut || keskustelua fanitavaroista
« Vastaus #61 : 16.09.2012 18:47:52 »
Itekkin tulin pari päivää sitten kotio Lontoosta ja mukaan oli tarttunut kaks kassillista potter-kamaa studiolta, en kadu mitään ;) Studiokierros oli muuten aivan mahtava, kun aamulla mentiin niin vältyttiin ruuhkaltakin. Huono puoli oli sitte se, ettei siellä aamutuimaan ollut niitä kaikista hulluimpia faneja, jotka olisi ollut ihan täysillä mukana kierroksen alussa, kun 'ohjaaja' (nyt tuli joku katkos, kun en parempaa sanaa keksinyt) selitti siinä kaikkea, ja kyseli tyyliin 'onko täällä rohkelikkoja?', 'tiedätte varmaan, kenen asut nää on?' jne. Enkä sitten yksin viittinyt siellä sekoilla..

Joo, asiaan. Mukaan tarttui kolme julistetta, vk'sta yksi ja kv'sta kaksi, puuskupuh-kaulahuivi, t-paita jossa lukee hogwart-express, Bellatrixin sauva, Siuntio Silosäkeen tarinat (aivan ihana kirja, oli pakko ostaa omaksi), sellainen ihme lautanen, jonka voi ripustaa seinälle, the making of Harry Potter-kirjajuttu, Pörrö-pehmolelu, ja pakotin iskän ottamaan avainmenperän, jossa oli Luihuisen logo, koska isäni on ihan true-Luihuinen (siis kiva ukko on, mutta silti). Ja nyt minulla ei ole rahaa, aamen.

Ja sit tähän viimeiseksi sellainen kysymys, että voisiko joku suositella jotain paikkaa netissä, missä myytäisiin potter t-paitoja, mieluusti halvalla? Ebaysta olen katsellut, mutta joo, tuota [jokin selitys tähän].........
Sie sind das essen und wir sind die Jäger!

sienna

  • ***
  • Viestejä: 34
Vs: Rakkaat rojut || keskustelua fanitavaroista
« Vastaus #62 : 30.12.2012 18:28:33 »
Itekkin suuntasin Lontoossa käydessäni Warnerin studiokierrokselle ja ah, se oli niin mahtava kokemus, että en kestä. Meidänkään ryhmässä ei niitä hulluimpia faneja ollut (itseni lisäksi), joten tyydyin sitten itsekseni tuulettelemaan Luihuisten puolesta kun sen aika tuli. :-D En edes tajunnut olevani niin tunteet pinnassa siellä ennen sitä filmipätkää, joka näytettiin siinä kierroksen alkupuolella. Olin ryhmän ainoa, joka alkoi vollottamaan, kun näytettiin vanhaa kuvaa VK:n ajoilta, hahhah.

Rahaa sinne sai kyllä uppoamaan. Ensinnäkin oli tietenkin pakko ostaa muistoksi kuva itsestäni luudanvarrella! Nauroin sisäisesti itselleni, kun varmaan ainoana täysi-ikäisenä menin innoissani sinne sekoilemaan ja sitten vielä pulittamaan hirveää ylihintaa saadakseni jonkun huonosti käsitellyn kuvan mukaan. Ihan itse kaupasta mukaan tarttui sitten tietysti Bertie Bottin rakeita, suklaasammakoita, The Hogwarts Library ja kaikista ihanin Deathly Hallows -koru. :-) King's Crossin Potter -kaupasta kävin sitten samalla reissulla hakemassa vielä Page to Screen -kirjan ja kuvan itsestäni laiturilla 9¾ :-D

En yleensä ole materialisti, mutta ehkä Potter merch on poikkeus.

Clearwater

  • Sudentuoja
  • ***
  • Viestejä: 312
  • chaos born in candlelight
Vs: Rakkaat rojut || keskustelua fanitavaroista
« Vastaus #63 : 22.03.2013 17:56:48 »
En pidä meteliä itsestäni Potteristina, koska se tulee ja menee, mutta on tässä kuitenkin kerääntynyt vähän:

>> Omistan kirjat 1-7, joista SK:sta KV:hen ovat kummeiltani joululahjoja tai synttärilahjoja
>> Kirpparilta löysin Huispaus kautta aikojen -kirjan ja olen siitä edelleen niin hitsin ylpeä
>> Siuntio Silosäkeen tarinat löytyy myös, äiti kilttinä toi minulle käydessään ostoksilla, kun sairastelin
>> Suuren velhouskirjan sain nimipäivälahjaki, niinikään kummeiltani
>> Kaikki leffat omistan DVD:nä. Ärsyttää vaan, että Feeniksin kilta taitaa olla enemmän tai vähemmän hajalla...
>> Jotain tarroja Puoliverisestä prinssistä löytyy tuolta lipastosta. Ostin joskus Prismasta silloin PP:n aikoihin
>> Lehtijuttuja ja muuta kivaa
>> Taikasauva, jonka tein ukkini avustuksella
>> Itsetehtyä pergamenttia löytyy
>> Tarkoitus olisi tehdä tupakaulaliina, en tiedä vielä mikä tupa

Olen aina halunnut Lontooseen ja käymään tuollaisella Warnerin kierroksella. Jospas joskus pääsisi pujahtamaan, vaikka tämä innostus Potteriin on taas vaihteeksi vähän laantunut.

Mistä te yleensä tilaatte fanitavaraa, jos netistä tilailette? Ihan mielenkiinnosta kyselen.
Kotimaani on Mikä-Mikä-Maa.

Minorea

  • ***
  • Viestejä: 61
  • "Se nokkava idiootti."
    • KasakuxKosupure
Vs: Rakkaat rojut || keskustelua fanitavaroista
« Vastaus #64 : 07.05.2013 15:40:38 »
Itsellä ei ole liiemmälti Potter aiheisia tavaroita. Kirjat tottakai löytyy ja muutama elokuva, mutta en ole oikeastaan leffojen fani niin yhtään. Ehdin kirjana kuvitella jo kaiken päässä, eikä leffat vastaa omia mielikuvia niin yhtään.

Kuitenkin ala-asteella(vai oliko yläasteella, milloin potter ilmestyi?) pyysin äitiäni neulomaan minulle keltapunaisen kaulahuivin, joka tunnusti Rohkelikkon värejä. Ylpeänä kuljin sitten tuon kaulahuivin kanssa kaikkialla.

Kun 2004 menin elämäni ensimmäiseen (ja viimeiseen, aivan kamala pelikokemus) Harry Potter larppiin tein itselleni kaavun sekä taikasauvan. Näitä muokkasin sitten uudempaan versioon vuonna 2009, jolloin tein Draco Malfoy cosplayn Traconiin ja edelleen kaapu sekä taikasauva minulta löytyvät. Kaapu on aivan kamala ja vihaan sitä yli kaiken, sillä vihreä vuori on siihen lisätty jälkikäteen ja jälki on sen mukainen. Minulta myös loppui yöllä kesken musta lanka, joten ompelin kaavun kasaan harmaalla langalla, joka vielä on kurtussa osista kohti, kun ompelukone päätti pistää hanttiin. Olen useasti meinannut heittää kaavun menemään ja tehdä uuden, mutta jostain syystä en pysty. Muistot ovat positiiviset tuosta cossista, joten ei onnistu.

Onko muilla jotakin vastaavia vaatehepeneitä tai "roskaa" jota ei pysty heittämään pois koska Potter?
Minorealismi
"En etsi seikkailuja, seikkailut etsivät minua, eivätkä löydä. Sokeat..."


KaraMore

  • ***
  • Viestejä: 9
  • Snapuliii<33
Vs: Rakkaat rojut || keskustelua fanitavaroista
« Vastaus #65 : 24.09.2013 14:38:20 »
Mua kyllä hävettää ku on näin vähän, mutta:

- kaikki kirjat
- Kaikki leffat
- Seljasauva
-Seven sauva
- Itse koottu koulupuku
-  paljonLegoja mm. Tylypahka, kotikolo, pikajuna, siriuksen pako, hautausmaataistelu....
- Liikaa julisteita
-Monta tuunattua Potter- juttuja, mm. kyniä, vihkoja..
- Harry Potter kumppani.
- ite tehtyjä taikasauvoja

Saattohan tosta unohtuu jotai...
« Viimeksi muokattu: 01.02.2014 12:02:34 kirjoittanut KaraMore »
Snape, Snape, Severus Snape

Ristiriita

  • Muumikuningatar
  • ***
  • Viestejä: 1 108
Vs: Rakkaat rojut || keskustelua fanitavaroista
« Vastaus #66 : 25.09.2013 19:34:57 »
Vähemmän listausta, enemmän keskustelua ystävät rakkaat. :) Tiedetään että listaukset olis hirveän kivoja ja helppoja tehdä tähän topaan, mutta se on kiellettyä ja lisäksi keskustelua muiden on helpompi ja kivaisampi lukea. Kertokaa siis vähän enemmänkin kuin vain mitä omistatte. Vaikka mistä olette saaneet tavaranne ja mitä ne merkitsevät teille?
"There's life under the blah blah blah."

Resonanssi

  • ***
  • Viestejä: 1 013
  • Seamus Finnigan + Theodore Nott = <3
Vs: Rakkaat rojut || keskustelua fanitavaroista
« Vastaus #67 : 06.05.2014 11:36:39 »
Itselläni on kaikki leffat ja kirjat, luihuisen koulukaapu (ebaysta) ja äidin tekemä luihuisen kaulaliina  :D
Näistähän oon tosi onnellinen, kaapuakin pidän joka paikassa... ;D

Sitten on muistaakseni yksi juliste, Deathly Hallows part 2, harmikseni en ole onnistunu löytämään enempään  :(
Tarkoituksena olis kuitenkin hankkia Bellatrixin asu ja ehkä muuta Potter-sälää vielä :D
Taikasauvakin olisi kiva.

Seamus Finnigan <3 Theodore Nott
http://www.finfanfun.fi/index.php?topic=15036.0

Cassiopeia

  • Vieras
Vs: Rakkaat rojut || keskustelua fanitavaroista
« Vastaus #68 : 17.06.2014 02:06:29 »
Voi eiii....
Minä kävelevä katastrofi lähden yön pimeinä tunteina finiin ja löydän tän ihanan topicin. Ja sitten eikun etsimään kaikkea sitä romua mitä on. Ei taskulamppua, ei yövaloa, ei kattolamppua. Lamppu palanu, ei toimi, yövalo on liian himmeä ja taskulamppu huitsin kuusessa aina kun sitä tarvitaan.

Aloitin öisen tutkimusmatkani yöpöydältä. Ensimmäisenä silmiini iski yövaloni varjostin. Se on siis ihan tavallinen valkoinen Clas Ohlsonilta ostettu varjostin, johon kävin teetättämässä kuvan Kelmeistä. Aivan ihana kapine<3
Yöpöydän vetolaatikon avaaminen oli täysi virhe. Sieltä löytyi VK:n lisäksi ties mitä turhaa romua suklaalevyn (sulaneista) jäänteistä kameraan.
Potterkamaa siinä laatikossa oli sis VK, FK:sta jotain tarroja, Harryn taikasauva (tilattu jostain) ja ihanaakin ihanampi Kelmien kartta.

Tietenkin olicpakko myös tutkia samantien sängynalus. Sieltä löytyi muutama juliste, roskia (ihan niin kuin kaikkialta huoneestani) ja avaamaton laatikko Bertie Bottin jokamaunrakeita. Mulla taitaa olla huomenna karkkipäivä.

Matkani jatkui työpöydälle. Pöydän kulmalla oli juliste, itsetehty taikasauva ja KV osa 2 DVD. Kynäni majailevat itsetehdyssä Harry Potter kynäpurkissa, jossa komeilevat Remus, Tonks, Sirius ja Kalkaros. Muutama lyijykynäkin löytyi, täysin käyttämättömänä. En raaski käyttää niitä. Olen myös tehnyt kirjoitusalustan, jossa komeilee Feeniksin killan kaikki jäsenet. Työpöydän laatikoista (3 kpl) löytyi vaikka mitä kivaa.
Ylimmässä laatikossa oli SK, suklaasammakko, Luihuinen-avaimenperä, Rowlingin nimmari<3 se on tosi rakas aarre. Ja lisäksi tietenkin pino leffalippuja.
Keskimmäinen laatikko oli suurimmaksi osaksi täynnä roskia, tosin sieltä löytyi ykso tarra ilmeisesti VK:sta.
Alimmassa laatikossa oli Harry lasit (makso saa***asti kun kävin silmäasemalla tai jossain en muista missä teetättää sellaset voimakkuuksilla kun mä joudun käyttää laseja) ihanat<3 siellä oli myös Ruikulin taikasauva, Ajankääntäjä ja Kuoleman varjelukset -riipus.

Kirjahyllyssä oli kaikki muut kirjat paitsi ne, jotka löysin aiemmin jostakin muualta. Lisäksi siellä oli myös kaikki mahdilliset oheiskirjat joista osa oli myös englanniksi. Valokuva-albumikin löytyi.

Vaatekaapissa oli vino pino ostettuja ja itsepainettuja potter paitoja. Käytän niitä joka päivä.

Huoneeni on sis ihan älyttömän piei, joten tänne ei paljoa tavaraa mahdu. Vähät tavarani ovat potterkrääsää. Kaikesta muusta olen melkein jo luopunut. Olen ihan ääri-potterholisti. Elämäni taitaa pyöriä pottereiden ympärillä.

Kaikki leffat löytyy. Niitä on ihana katsoa. Ja nyt kun olen saattanut kierrokseni ploppuun huomaan nukkuvani potter-lakanoissa itsepainettu potter-pyjama päällä. Ja vihdoin myös taskulamppuni löytyi tyynyni alta. Unohdin että säilytän sitä siellä. Ja potter taskulamppuhan se on.

Seinälläni on tietenkib myös julisteita näyttelijöistä ja hahmoista, muutama taulu ja kehystetty palapeli sekä piirtämiäni kuvia hahmoista. Jossakin on myös kaikkien tupien tupakaulaliinat. Luultavasti kaappien perällä oottamassa ensitalvea.

Kaikki pottertavarani merkitsevät mulle ihan älyttömästi. Kerrankin kun en löytänyt VK:ta mistään, tuntui kuin sydäntä olisi viety rinnasta. Myönnän rehellisesti ett olen riippuvainen pottereista.

Toiveinani on saada koulupuku (Luihuisen mieluiten) ja luihuisdn huispauskaapu. Voldemortin taikasauvan tilasin viikko sitten, saa nähdä millon se tulee. Ja luuta olisi ihan huippu. No okei myönnän et haaveilen selllasesta potter valokuvatapetista missä olis tylypahka. Sellane ois ihan mut maksaa iha sairaasti. Lomen kolkon sormus olis myös ihana, samoin valedron päiväkirja ja rohkelikob miekka.

Äitini pitää mua ihan pikkutyttönä kun keräilen kaikkea potterkrääsää. En mä siitä välitä. Tää on mun harrastus josta mä tykkään ja muulla ei sirten ole väliä.

Älkää välittäkö noista pienistä kirjotusvirheistä. Kello on kaks aamuyöllä jotem psrempaa en saa aikaseks.

mangos

  • Vieras
Vs: Rakkaat rojut || keskustelua fanitavaroista
« Vastaus #69 : 12.09.2014 16:13:34 »
Haha, ei tätä kai voi tavaraksi laskea, mutta mulla on tatuointi mistä löytyy täysikuu, pala kelmien karttaa ja kirjaimet M & P. Kukin miettiköön itse selitystä tälle  ;D Ei yleensä aukea ihmisille, mutta niiden kanssa joille aukeaa saa usein hyvät keskustelut käyntiin heti suorilta.

(Ennen kuin kukaan kauhistuu niin ei, en ole enää teini-ikäinen ja kyllä, oli ihan pitkään harkittu juttu.)

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 540
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
Vs: Rakkaat rojut || keskustelua fanitavaroista
« Vastaus #70 : 15.09.2014 22:48:15 »
Innostuinpa Traconissa hieman ja ostin ihan hetken mielijohteesta itselleni Death Note -mukin ja -julisteen, joka ei mahdukaan mun huoneeseen XD Ajattelin laittavani sen huoneeni oveen, mutta se on liian leveä... Kyllä se on pakko johonkin saada! Olisin ostanut Death Note -paidankin, muttei ollut sellaista, jossa olisi Yagamin kuva :<< En halua mitään L-paitaa. Yks paita Ryukulla oli ja se oli kyllä ihan hieno, mutten raaskinut ostaa... Light olisi ollut eri juttu :D
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中

Talviomena

  • ***
  • Viestejä: 264
Vs: Rakkaat rojut || keskustelua fanitavaroista
« Vastaus #71 : 16.09.2014 09:28:16 »
Kävin läpi Potter-kauteni joskus ihan penskana, mutta en ole raaskinut heittää mitään vähistä potterkamoistani pois (tai no, Potter-pelikortit yritin myydä kirpparilla 70 sentillä, eivät menneet). Sängyn alta laatikosta löytynee vielä Potter-legoja aiheesta liemiluokka. Kirjahyllyssä on kaiketi kaikki kirjat, vaikka ne kyllä ovat veljen. x3 Leffat löytyy Feeniksin kiltaan asti, ykkönen ja kakkonen kyllä ihan videokasetteina. :P Peleistä minulla on pleikkari kakkoselle Viisasten kivi ja joskus oli Huispausten MM-kisat. Joskus pienenä myös askartelin kaikkea nastaa, mutta ne ovat jo aikoja sitten hajonneet tai kadonneet. Työpöydältäni löytyy sulkakynä, mutta en taida laskea sitä Potter-kamaksi, vaan muuten vain koristeeksi.

Onkos täällä muuten mitään yleisesti eri fandomien krääsään liittyvää topiccia? Oletan, että saan ainakin mainita täällä omistavani yhden Loki-julisteen, pelottavan kokoisen kasan Mustakaapu-sarjakuvia ja melkein kaikki Forgotten Realms -kirjat, joissa esiintyy Jarlaxle. : D Ai niin, ja Traconista ostin tänä vuonna Legend of Zelda -topin.
My heart it ceases, my breath undrawn.
My eyes forever focused
on the sanguine metal dawn.


Listaukseni

Hömöpöllö

  • Hely
  • ***
  • Viestejä: 286
  • Herra merirosvo, köyteni ovat liian löysällä.
Vs: Rakkaat rojut || keskustelua fanitavaroista
« Vastaus #72 : 30.10.2014 19:08:56 »
Pakko kyllä tunnustautua pakanaksi kun en omista kuin kaksi ekaa Potter-leffaa ja olen nähnyt niistä vain neljä  :-X Joten höpisen muusta

Lähes kaikki mun fanitavarat on manga juttuja ja niistäkin ainakin puolet Kuroshitsujia   :D Rakkaimmat Kuroshitsujitavarat lienee Grell ja Sebastian pehmot, seinälläni roikkuu myös saman sarjan juliste ja postikorteista tehty taulu. Muuhun manga krääsään kuuluu Vampiere knight taidekirja, Naruto- juliste jossa on Itachi ja Sasuke ja Naruto-sarjasta minulla on myös Gaara-pehmo ja Kakashi-avaimenperä. Kaikkein rakkain manga-juttu on kuitenkin Nana-sarjan Renin lukkokaulakoru avaimella :-*

Tällä hetkellä kaikkein rakkain fanitavara on kuitenkin Game of thrones- sarjasta tuttu Khal Drogo figuri jonka kaverini minulle bongasi Traconista, en ollut ajatellut ostaa sitä mutta kun se eteen sattui ja oli suht halpa (figurimaailman mittakaavassa halpa) oli pakko eikä kaduta. Nyt hän vartio untani kirjahyllyn päältä ja silitän hänen päätään aina kun menen ohi. Outoako?  ;D

Näiden lisäksi sitten on mangaa, kirjoja, pelejä, leffoja ja pari DVD-boxia. Mustan tikarin veljeskunta- sarjalle on pyhitetty oma hylly ja enkunkielinen The King tuijottaa minua Drogon vieressä.
Pöllökoto
Kansientakaiset maailmat viimeksi arvosteltu J.S. Meresmaan Keskilinnan ritarit 20.6.2016
avatar Ingridiltä ja banneri Ansalta

Quibbler

  • Luihuinen
  • ***
  • Viestejä: 168
  • Potterhead? Always.
Vs: Rakkaat rojut || keskustelua fanitavaroista
« Vastaus #73 : 08.05.2015 08:05:51 »
Minulla on:
- Kaikki Potter-kirjat (+ Puoliverinen prinssi myös englanniksi)
- Harry Potter ja Puoliverinen prinssi-elokuva (ja isältä on lainassa ne muut... varmaan ikuisesti, joten on kai ne tavallaan omistuksessa)
- Harry Potter ja Feeniksin kilta-peli
- HP-legopeli 4-7
- Harry Potter Poster Book eli julistekirja
- Harry Potter - Legenda (kirja)
- Harry Potter - Suuri velhouskirja ja sen mukana tulleet kamat
- Harry Potter Time Turner Sticker Kit (mukana ajankääntäjä ja pieni tarrakirja)
- Harry Potter Snitch Sticker Kit (mukana sieppi, sille tuki ja pieni tarrakirja)
- Harry Potter ja viisasten kivi-tietokilpailupeli
- Harry Potter - Maaginen maailma (kirja)
- Luna Lovegood Funko Pop
- Kaksi Ihmeotukset-kirjaa
- Queenie Goldsteinin taikasauva
- Tylypahkan päiväkirja
« Viimeksi muokattu: 20.01.2019 10:47:00 kirjoittanut Quibbler »

Sokerisiipi

  • Teemestari
  • ***
  • Viestejä: 5 987
Vs: Rakkaat rojut || keskustelua fanitavaroista
« Vastaus #74 : 09.04.2016 13:33:33 »
Hetken jo ajattelin, että tuskinpa minulla enää mitään on vaan onpa sittenkin :D Yritän pelkän listauksen sijaan kertoa kaikesta jotakin, koska pelkän omistamisen sijaan, tarina tavaroiden takana on mielestäni se kiinnostavampi juttu. Ja tosiaan, kysehän on Harry Potter -tavaroista.

Kirjat
Olen kyllä yhdessä vaiheessa omistanut kaikki seitsemän kirjaa ja Kuoleman varjelukset omistan edelleen englanniksi. Olen kuitenkin uusperheen jäsen ja se aiheuttaa välillä tahattomia omaisuuden vaihtoja. Liekehtivä pikari ja Viisasten kivi taisivat lähteä reissulle sisaruspuolteni äidin luokse toiselle paikkakunnalle sieltä koskaan palaamatta. Yritin niiden perään kovasti kysellä, mutta sanoivat, ettei heillä niitä siellä ole. Ei kovin paljoa vakuuttanut, mutta minkäs sille voi. Liekehtivä pikari puuttuu edelleen, mutta viime jouluna sain sen uuden kuvitetun (taiteilijana Jim Kay) Viisasten kiven joululahjaksi. Tiesin kyllä kuvittamisen olevan käynnissä, mutta yllätyin silti, kun näin kirjan kaupoissa ja kirjattomana minulla oli ihan syyni toivoa sitä. Ehkä sarjan täydellistämisen tähden kuitenkin tulen hankkimaan Viisasten kiven ja Liekehtivän pikarin samana sarjana kuin nuo muutkin. Näyttää paremmalta kirjahyllyssä :D

Edellinen Feeniksin kilta meni niin hajalle, että ostin tilalle uuden ja sekin on alkanut repsottaa kannen vasemmasta sivusta. On vaan niin pahuksen paksu kirja. Rispaantuu liian helposti, jos vaikka matkustaa kirjan kanssa. Pitäisikö se päällystää vai mitä? Edeltäjää tosiaan ihan teippailin ja silti siitä lähti lopulta etukansi irti ja mitähän kaikkea. Nyt, jäljessä, mutta noista kirjakatoamisista viisastuneena, olen laittanut nimeni jokaiseen kirjaan. Vaikka tällä hetkellä asun yksin, siitä voi olla hyötyä myöhemmin, koska aika moni noita kirjoja omistaa ja jos tulen asumaan sellaisen ihmisen kanssa, niin tiedänpä omani. Kuoleman varjelukset aiheuttivat niin suuret fiilikset, että olen kirjoittanut pienen puheen etulehdelle. En lainaa sitä tähän, koska hävettää liikaa. 12-vuotias minä ei ihan ollut sanailun mestari ja turhan dramatiikkaankin taipuva :D Piti se sinne kuitenkin jättää, muistoksi.

Elokuvat
Viisasten kiven omistin joskus VHS:nä! Joka vuosi ilmestyessään, leffat ostin itselleni, mielellään oheismatskun kanssa. Joskus katsoin moneen kertaan lisämateriaalit, haastattelut sun muut, vaikka kaikissa ei ollut edes tekstityksiä. Kiinnosti näyttelijöiden fiilikset elokuvien takana. Sitten joskus pari kolme vuotta sitten, kun tuli tämä boksi, jossa on kaikki elokuvat dvd:nä, toivoin sitä joululahjaksi ja se boksi on edelleen hyvässä kunnossa ja tallella. En pidä sitä kuitenkaan nykyisessä kämpässäni vaan vanhempieni luona, jossa niitä leffoja voi sit maratoonata sisarusten kanssa ^^

Pelit (PC)
Potter-pelit ovat lempipelejäni ikinä! Joskus lapsena näin serkkuni pelaavan Potter-kakkosta, itse asiassa kahden serkkuni, toinen koneella ja toinen pleikkarilla. En ole koskaan omistanut pleikkaria, joten innostuin koneversiosta, joka ilmeisesti oli Saksasta ostettu. He sitten ystävällisesti polttivat pelin levylle ja antoivat minulle koodeineen. Niitä on ilmeisesti vähän eri versioita. Ainakin pleikkarin ja koneen ero oli huima. Kakkospeli oli kuitenkin niin vaikea, etten koskaan itse saanut sitä läpi vaan pistin veljeni pelaamaan sitä (sorruin jopa lahjontaan, josta seurasi ongelmia ja sotkua.) Haluaisin edelleen pelata peliä, mutta koodi on hukkunut eikä nämä koneet niitä varmaan pystyisi enää pyörittämäänkään. Jäi kuitenkin harmittamaan, koska en itse saanut sitä koskaan läpi! Murr. Voi että, nyt tuli kamala halu. Ehkä se olisi vielä jotenkin mahdollista.

Salaisuuksien kammion lisäksi Feeniksin kilta on ylivertainen suosikki. Se on niin ihanaa, kun saa seikkailla ympäri linnaa, joka on tosi ISO ja siellä riittää löydettävää, korjattavaa ja pelattavaa. Aivan loisteliasta pelisuunnittelua! Itse taistelutaiat ovat mielestäni vähän tylsiä. Menee nopeasti itu niihin luihuisiin, jotka menee maahan, kun niitä pari kertaa posauttaa ja varsinaisest taistelukohtaukset eivät ole kovin vaikeita ja nopeasti ohi. Pitäisi varmaan säätää vaikeusastetta, niin tulisi enemmän haastetta kyseiseen peliin :D Liekehtivä pikari on vähän tympeä kenttämäisen rakenteensa takia ja missä ihmeessä lukee, että onko jossain "kentässä" vielä niitä kilpiä vai eikö? Olen kerran saanut pelin läpi. Voldemortin päihittäminen oli ärsyttävää kaikessa kinkkisyydessään ja ne koetukset! Niihin vasta menikin hermo, kun piti saada tarpeeksi hyvä tulos päästäkseen eteenpäin. Puoliverisessä prinsissä hauskinta on liemien keitto. Muuten peli onkin vähän lame ja huispaus tylsää. Lennän renkaiden läpi, voi kun hauskaa. Kuoleman varjeluksista eka osa on Wii:lle. Ei kannata. Sinänsä kiinnostaisi koneversiot. Ehkä ne tulee joskus hankittua.

Muut fanitavarat
Juuri vastikään kävin Lontoossa ja pitihän siellä King's Crossin aseman Harry Potter Shopissa käydä. Ostin sieltä rohkelikkojen tupahuivin, tätä mallia. Kuten siskoni osuvasti sanoi, se on kiva siksi, että asiasta tietävät näkevät sen olevan tupahuivi, mutta se ei silti aivan kilju, että POTTER!!1! Ostin myös ajankääntäjä-avaimenperän, mutta se hukkui hotellilla. Siskolla asuu kuitenkin poikaystävä Lontoossa ja sisko on luvannut ostaa (äidin rahoittamana) mulle uuden, mitä arvostan kovasti. Olisinhan halunnut ostaa kaupasta vaikka mitä, mutta hinnat olivat sen verran kovia, että olen ihan tyytyväinen näihin hankintoihin. Huivi on tosi hyvä! Hyvännäköinen ja lämmin. Lapussa lukeekin: 100% lampaanvillaa, made in Scotland. Kyllä laadun huomaa <3

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 540
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
Vs: Rakkaat rojut || keskustelua fanitavaroista
« Vastaus #75 : 01.05.2016 20:15:11 »
Mua ei sais päästää verkkokauppoihin pahimpina fanityttöilyhetkinä. Se tietää PayPalin laulutuokiota ja äkkilähtöä rahoille.
Nytkin ihan vain saatoin tilata CDJapanista itelleni yhden lehden, koska siinä tulee Osomatsu-san-juliste... Ja kaikki varmaan arvaa, ettei lehtien tilaaminen Japanista ole kaikkein halvinta, varsinkin kun haluan kaiken vähintään kirjattuina kirjeinä ellen peräti EMS:inä. (Joten postarit on about kaks kertaa niin paljon kuin se lehti </3)
Ja tokihan tässä on tullut tilattua kaikkea muutakin, ihan vain koska fanitus. Huoneeni on kohta täynnä Hetalia- ja Osomatsu-san-sälää...

Päätin kans hankkia itelleni kaikki Matsuno-nendoroidit. Karamatsun ja Osomatsun olen jo ennakkotilannut. Muut sitten kun se on mahdollista. Ja oon melkein iloinen, että ne julkaistaan vasta syksymmällä, niin ei tarvitse vielä maksaa niitä XD Koska kaikkea muuta roipetta mulle tulee joka tapauksessa ja kesällä julkaistaan DMMd:n Clearista nendoroid (jonka oon senkin jo tilannut aikoja sitten). Paljon jo, mitä odottaa, ja hankin vain koko ajan lisää odotettavaa! XD Onko muilla tätä ongelmaa?

Fanikrääsän kerääminen on ihan liian hauskaa...
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中

Le croisant

  • ***
  • Viestejä: 28
Vs: Rakkaat rojut || keskustelua fanitavaroista
« Vastaus #76 : 24.06.2016 22:59:46 »
Mulla nyt ei ihan hirveesti mitään tollasta fanikamaa ole, mutta jotain löytyy:
-Kaikki kirjat suomeks (aattelin toivoo valmistujaislahjaksi englanninkieliset)
Leffoja en omista, mutta olen kyllä nähnyt kaikki
-Harry Potter suuri otuskirja, -hahmokirja ja -velhous kirja
-Suuri hahmokirja ja suuri otuskirja - kirjojen mukana tuli kolme julistetta, jotka nyt koristavat vaatekaappiani
-Korpinkynsi kännykänkuoret
- Playmobil (about 20cm pitkä muovinen ukko) nuken, joka näyttää ihan Harrylta (siinä pakkauksessa ei kyl lue et se ois Harry Potter, mut siläl on: musta pörrönen tukka, pyöreet silmälasit, ja samassa pakkauksessa tuli myös taikasauva ja valkonen pöllö, että ihmettelen mikä se sit on, jos ei Harry)
- Myös yks niistä Pimennon opetusasetuksista on päässy mun seinälle, ja se tuli sen velhouskirjan mukana

Ei nyt just tuu muuta mieleen. Haluisin kyl ainaki viel Potter lakanat ja sit noi Siuntio Silosäkeen tarinat, Huispaus kautta aikojen ja Ihmeotukset ja niiden olinpaikat- kirjat

« Viimeksi muokattu: 21.07.2016 19:10:09 kirjoittanut Le croisant »

Karma91

  • Sassmonster
  • ***
  • Viestejä: 415
Vs: Rakkaat rojut || keskustelua fanitavaroista
« Vastaus #77 : 14.07.2016 21:27:27 »
Olen joskus menneinä aikoina omistanut kaikki suomenkieliset Potter-kirjat, mutta ne ovat kaikki päätyneet siskoilleni muuttojen myötä. Nyt ollaan kuitenkin siskon kanssa muuttamassa yhteiseen kämppään, joten ainakin osa noista kirjoista palautuu takaisin. Englanninkielisenä omistan Viisasten kiven, ja aikomuksena on loputkin englanninkieliset kirjat ostaa. Myös kaikki leffat omistan, ja kaikki videopelit, paitsi ne Lego-versiot. Viisasten kiven romppu on tosin kadonnut jonnekin, enkä ole vieläkään onnistunut sitä löytämään. Pitää varmaan käydä kaikki videopeli ja dvd-kotelot läpi, koska mulla on vähän paha tapa lykkiä niitä vääriin koteloihin, kun se oikea ei satu olemaan ihan siinä lähettyvillä XD

Myös jonkun lautapelin olen joskus omistanut, mutta se katosi muuton yhteydessä jonnekin. Sitten minulla on neljä pakkaa noita Toppsin pelikortteja. Löytyy Azkabanin vanki, Kuoleman varjeluksten, Feeniksin killan, Puoliverisen prinssi. Myös Liekehtivän pikarin setti minulla on ollut, mutta ne taisivat unohtua jonnekin Viikkarin hyttiin.

Muuta Potter-kamaa en sitten omista, mutta FB mainostaa sivullani jatkuvasti ajankääntäjäkaulakorua, joka on kyllä todella hieno, ja tekisi mieli ostaa sellainen. Pitää kattoa jos nyt jäisi tilistä viimein sen verran ylimääräistä, että voisin viimein sen hankkia.

Kaikkea muuta fanikamaa minulla onkin sitten enemmän. Minulta löytyy muutama One Piece -figuuri, Chopper-avaimenperä, Salapoliisi Conan -sarjan Vodka-avaimenperä, Hetalia ja One Piece teemaiset pelikortit, bändipaitoja ynnä muuta kivaa. Eniten minulla on urheilukamaa. Keräilykortteja, tarroja, kiekkoja, Pelicans-huppari ja t-paita, sekä kaikista rakkaimpina fanitavaroina kaksi aitoa Gameworn-paitaa. Piti tilata myös suosikkipelaajani paita, mutta ne meni niin nopeasti, että en ehtinyt sellaista ostaan. Toivottavasti harjoituspaidat tulee kans sitten myyntiin, koska ne ei oo ihan niin tyyriitä. Viimeisin paitaostos maksoi 200€, ja sitten mä ihmettelen, että miksi mulla ei oo koskaan rahaa.

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 540
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
Vs: Rakkaat rojut || keskustelua fanitavaroista
« Vastaus #78 : 14.07.2016 21:48:43 »
Toi on kyl niin tuttua, että ostelee hirveesti fanikamaa (kallistakin), ja sit ihmettelee, että mihin rahat hupenee :D Tänäänkin just katoin, että toi mun yks paitaostos maksaa mulle 9684 jeniä eli noin 75 euroa + tullimaksut siihen päälle (pelkän paidan hinta on 5400 jeniä). Tuntuu ihan älyttömältä maksaa tollaisia summia yhdestä paidasta, MUTTA kun Osomatsu-san...
Ja sitä paitaa oli saatavilla vain animaten sivuilla, jolloin tarttee välityspalvelun, niin maksuja kertyy. (Myöhemmin kyl nyt huomasin, että Aitai Kuji on ottanut sen valikoimiinsa, jolloin ei tarttis välityspalvelua, mutta loppusumma olis about sama, niin eipä mitään...)

Vaikka toi paita onkin huomattavasti kalliimpi kuin monet muut mun ostokset, se on vain pieni osa niistä rahoista, joita latelen fanikamoihin. Mutta toisaalta, ne tuo mulle paljon iloa, ja pidän huolen, että rahat riittää kaikkeen oleelliseen, joten mitäpä se haittaa. (Tänäänkin hain postista uuden Choromatsu-tyynyliinani ja voi että kun tulin niin onnelliseksi sitä katsoessa... Choro on siinä niin ihana... >w<) Omat on rahani ja tavarani (tyhmistä työpäivistä selviää aina miettimällä, mitä kivaa sitä itselleen tilais :D).
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中

Räntsäke

  • Vieras
Vs: Rakkaat rojut || keskustelua fanitavaroista
« Vastaus #79 : 02.08.2016 10:32:10 »
Mun on kyllä pakko sanoa, että mullon ihan hirvittävän vähän mitään fanitavaraa. Joskus ihan kakarana (ennen ku menin ees yläasteelle) saatto olla joku satunnainen juliste, mut siitä kun kasvoin vanhemmaksi, kaikki julisteetkin hävisivät. En tykkää julisteista... : D

Potter-kirjatkin hankin hyllyyni vasta aikuisiällä. Kuoleman varjelukset sain vanhemmilta sillon kun se ilmesty, oisinko ollu 14 sillon. Mut ne kaikki muut hankin hyllyyni vasta paljon myöhemmin. Mä aina vaan juoksin kirjastossa sitä mukaa, kun mun teki mieli lukea niistä joku. Ja mähän ramppasin paljon, koska siis Potteritha on pitäny lukea niin tuhanteen kertaan uudestaan, ettei itekää enää tiedä, monestiko ne on kahlattu läpi. Mut siis voi sitä riemua, ku mä lopulta sain ne kaikki kirjat hyllyyni siistiin riviin!! Mun piti ihan ottaa siitä valokuva, koksa siis... ♥

Seuraava asia taitaakin olla niiden leffojen hankkiminen hyllyyn. Mulla taitaa olla niitä vaan neloseen asti. Mut siis toistaiseksi se on tuntunut turhalta hankinnalta, kun mun uudessa kämpässä ei ole minkäänlaisia videolaitteita. Vaikka hankkisinkin ne leffat, en pystyis kattoon niitä ennen ku hankin laitteet sitä varten.

Viitan ja noidanhatun (tosi hienot sellaiset!) olen hankkinut itselleni pilapuotista, ja kaveri teki mulle taikasauvan. Mut taikasauva on kyllä valitettavasti nyt jossain vähän liian hyvässä tallessa, kun en ittekään enää löydä sitä. : D Hups.

Mut eipä se tavaran määrä olekaan niin kauhean oleellista. Kirjojen puuttuminen mua ennen kaikkea häiritsi, mut onneksi oon sen puutteen saanut korjattua. : D