Kirjoittaja Aihe: Veren vangit / Vampyyrikronikat (keskustelua TV-sarjasta, kirjasarjasta ja miksei elokuvistakin)  (Luettu 17796 kertaa)

Eveliina L

• Hey I can fly
Mä meinasin lopettaa lukemisen noihin suomennettuihin, mutta mun kaveri päätti lykätä mulle viikonloppuna matkaan The Tale of the Body Thiefin ja Memnockin niin katsotaan miten noiden kanssa käy. Ilmeisesti ainakin yritän kahlata niitä nyt sitten läpi koko sarjan tai ainakin siihen asti kuin kaverilla on kirjoja. ;D Ja jos onnistun yllyttämään riittävästi ihmisiä, panen porukan larppaamaan uskonnollisfilosofisessa hengessä, jossa varmaan kenelläkään ei ole hauskaa.  ;D ;D

Syksy on saapunut ja se tuottaa omituisia mielitekoja.
"Do I want him here forever? Yes, of course." -Leon Draisaitl
Avasta kiitos kuuluu flawlessille

Sisilja

• Armand apologist
  • Valvoja
  • deviling my minion
Ohoho, tuu Eveliina sit raportoimaan, kuinka tuskaista on! Mulla on The Vampire Armandia jäljellä enää semmoiset 60 sivua, eli oon vahvasti voiton puolella, ja täytyy sanoa, etten kyllä suosittelisi tätä kenellekään. Yksittäiset vahvat ja aidosti kiinnostavat kohdat jäävät kyllä taitavasti kaiken tän hir-vit-tä-vän jumalahapatuksen alle. Lukukokemuksena suurin piirtein 2/5, enkä usko, että viimeiset sivut pelastavat enää mitään, koska joudun vielä kestämään hetken jotain helvetin David Talbotiakin. Siis kiitos (TV-sarjan ;D) luojalle, että hänet heivattiin TV-versiosta huit hittoon, raskas kaveri, enkä pääse yli siitä, että Anne Ricesta oli hyvä idea panna seitsemänkymppinen brittimies vaihtamaan kehoa 17-vuotiaan anglointialaisen pojan kanssa, jotta hänestäkin saatiin kaunis vampyyri. Hrrrrr.

Mutta ihan kiinnostavaa miettiä ja pohdiskella, paljonko tästä kirjasta on mahdollista tai mielekästä adaptoida TV-sarjaan, vai jätetäänkö kaikki pelkkien mainintojen tasolle.

Aattelin lukea tämän jälkeen vielä sen Kadotettujen kuningattaren loppuun ja sit sanon näille kirjoille moikkamooooi, ei tuu ihan heti ikävä. ;D

LOUIS: Half-queer, mostly queer… what is it?
LESTAT: Non-discriminating.

Avan ja bannun on tehnyt flawless ♥

Eveliina L

• Hey I can fly
The Tale of the Body Thief on ollut kyllä ainakin alultaan viihdyttävä eikä ole vielä hakattu pahasti uskonnolla päähän. Mä huomaan, että mua myös mukavasti viehättää, että Lestat ei ole nuorten perään vaan vanhempien, koska musta siinä on enemmän järkeä, että niin kauan elänyt on enemmän kiinnostunut aikuisista ja vanhoistakin ihmisistä kuin nuorista. Se tosin on vähän huvittavaa, että Lestat on niin kiinnostunut Davidista, mutta tavallaan se on jopa ymmärrettävää.

Sisilja

• Armand apologist
  • Valvoja
  • deviling my minion
Eveliina, hehhah, se on hyvä, että Lestatin geriatrisista tai siis melkein ikätasoisistaan mieltymyksistä saa sentään revittyä hupia! ;D

Mä sain puolestani The Vampire Armandin luettua, ja olinkin väärässä, enkä joutunut kärsimään Davidin seuraa juuri yhtään, mutta sen sijaan Marius totta kai tuli vielä pilaamaan iltani aivan totaalisesti. Siis se teki vielä lopuksi niin helkutin paskamaisen tempun Armandille (tempun jonka pääpiirteittäin kyllä tiesin etukäteen, mutten sentään tiennyt kuinka aivottomasti Marius yritti puolustautua) ettei pahemmasta väliä. Vihaan häntä, vihaan vihaan vihaaaaaan.

Mut aloin vähän vihata tuota kirjaakin, koska voi herttinen sentään, Anne Rice päätti kehittää Armandille aivan tyhjästä uudet täydelliset ihmiskumppanit, jotka ovat yhtäkkiä sen suurista suurimmat rakkaudet, vaikka ne ovat tunteneet toisensa noin kaksi minuuttia. En oikeasti anna Ricelle anteeksi sitä, että ensin kehittää Armandille upean upean ja romanttisen suhteen, ja sitten päättää unohtaa sen täysin tai paremminkin kusta sen päälle kirjoittamalla muutama kirja myöhemmin jotain näin kaistapäistä:

She turned and threw her arms around me, and held me tight and said the words I'd never heard a mortal speak in all my long immortal life:

'Armand, I love you.'

Anteeks mut...... muistatko Armand sellaista kuolevaista miekkosta joka roikkui kaulassasi vuosikaudet ja joka saattoi ehkä, ihan vain pariin otteeseen, todeta sinulle ihan nämä samat sanat, ollessaan yhä kuolevainen??!!!! Eikä kyse edes ole siitä, että Daniel olisi unohdettu, Armand hienosti vertaa suhdettaan Danieliin ja tätä uutta, täydellistä suhdettaan Sybelleen ja Benjiin keskenään ja mää haluan vaan kirkuaaaaaaaaaa. Mä kestän vielä sen että Lestat ei saa kirjoissa pysyttyä uskollisena kenellekään, vaan se rakastuu aina uudestaan ja uudestaan, ihan keneen vaan, mut mä luulin että Armand sentään olisi eri maata. Ei hyvä helvetti, eih, ja sit tähän kaikkeen sai toki ympättyä vielä senkin, että herra on suuri, herra on rakkaus ja kaikkialla, ja sinunkin veljesi ja eiiiih, mä en vaan kestä. Eikä kukaan ole käskenyt mua kestämään, ihan saan vaan itseäni syyttää, että pakottaudun lukemaan tällaista. :'D

Ai niin, Mariuksesta on vielä sanottava se, että hän oli niin täysin mätä hemmo, että pyörsi vielä päänsä kaiken Armandille opettamansa suhteen ja totesi lopuksi, ettei jumalaankaan voi uskoa kun maailma on niin hirveä. Mikä on ehkä ainoa asia, mistä voin olla hänen kanssaan samaa mieltä, ja näemmä Mariuksen ainoa hyvä puoli on sen itsestään (varmaan lähinnä Armandin kiusaksi!) löytämä ateistipuoli. 8)

Mut ei helkutti mitä scheissea tuli luettua, tarvin terapiaa. Käännyn siispä taas suosikkifikkieni pariin!

LOUIS: Half-queer, mostly queer… what is it?
LESTAT: Non-discriminating.

Avan ja bannun on tehnyt flawless ♥

Eveliina L

• Hey I can fly
Kerro toki mulle minkä tempun Marius teki. Paskamainen Marius on mun suosikkini ja aion käyttää sitä vielä omiin tarkoituksiini, koska elämä on.  ;D Mut voitaisiinko me yhdessä vaan päättää, että muuten ignoroidaan tuo kirja ja eletään yhä devil's minionissa? ;D Nämä kirjat on ihan älyttömiä. Lestatkin vaan yhtäkkiä päätti mennä aurinkoon ilman sen kummempaa. Ensin se oli niin kiinnostunut Davidista ja sit ei kun tapankin itseni.  ;D Näissä on toki se hyvä juttu, että mitä suotta ficatessakaan miettimään hahmologiikkaa, kun sitä ei ole, jos alkuperäistä lähdettä seuraa.  ;D