Kirjoittaja Aihe: Harry Potter  (Luettu 163244 kertaa)

Eveliina L

• Hey I can fly
Vs: Harry Potter
« Vastaus #100 : 05.09.2026 08:44:56 »
Mä vaan varaudun pahimpaan skenaarioon, koska pessimisti ei pety. Ja näin kun sanon niin luultavasti oon sitten ensimmäisenä kirjoittamassa H/D-ficcejä uudesta sarjasta, jota en kylläkään ole ollut kauheasti aikeissa katsoa, mutta mitä vaan, että pääsen eroon nykyisestä vitsauksesta. ;D

//Ja toivottavasti ihmiset nyt ei ota tätä tosissaan. Mä luen Harry/Dracoa ja jos se on uusi aalto, se on enemmän kuin tervetullutta. Mikä vaan kirjoitusaalto ja lukuaalto on tervetullutta.
« Viimeksi muokattu: 05.09.2026 09:00:11 kirjoittanut Eveliina L »
"Do I want him here forever? Yes, of course." -Leon Draisaitl
Avasta kiitos kuuluu flawlessille

Angelina

• the vampire
  • Valvoja
« Vastaus #101 : 06.09.2026 21:45:13 »
Mikä vaan menee, mutta ei se jos tästä lähtee käyntiin joku uusi Harry/Draco -aalto. Siinä tapauksessa revin kyllä pelihousuni.;D ;D

Mitä on tämä hate! :''D Mä ihan intopiukeena odotan, että saataisiin lisää matskua (esim. joku Feeniksin Kilta, näkyikö Draco ko. leffassa ehkä 15 sekuntia?) ja jos siitä lähtisi pieni tai iso uusi drarrybuumi ;D Olisin ihan mukana!! Mutta juu ei, en minä ainakaan ottanut tosissani ;)

Mutta noi uudet tupavaakunat oli kyllä lame, nykyään kaikkialla loistava minimalismi oksettaa mua :'')

could be nice
could be

grafiikat © Inkku ♥

Kiirsu

« Vastaus #102 : tänään kello 00:20:24 »
Voi kun tulisi Drarry-aalto!! Sitä ei voi koskaan olla liikaa. Tai ylipäätään joku ficcaus-aalto, ehkä se boostaisi taas myös omaa kirjoittamista.

Mä yllätyin siitä miten hienolta ja kiinnostavalta traileri näytti. Odotukset ei olleet korkealla, mutta tää on oikeasti aika kivasti toteutettu.

And some people, dance.
"Ja pysyä loitolla heteromiehistä, lesboista ja biseksuaaleista."
-Severus Kalkaros

Fredu

• Luihuisnörtti
    • Mieleni on maalaus
« Vastaus #103 : tänään kello 17:29:33 »
Mun Rarry-sydän taas itkee verta, jos ohkasesti homoseksuelli pohjavire poikien väliltä jää pois!

Trailerin perusteella toki jää katsomatta, koska liian päälle liimattu ja esimerkiksi peikkojen kuvittelu uudelleen ei vakuuttanut. Miksi modernisoida ja muuttaa jo toimivia osia?
hiphei, hurraa, nyt ei surra! pienet on konstit nää: jos joskus täytyy huolia olla, tuntuu pahalta, itkettää, itke kyyneleet sovinnolla,
ei ne silloin sisälle jää
~*~
Hävisin pelin

Ingrid

• Ryöväriruhtinatar
  • Valvoja
« Vastaus #104 : tänään kello 18:34:57 »
Lainaus käyttäjältä: Kiirsu
Tai ylipäätään joku ficcaus-aalto, ehkä se boostaisi taas myös omaa kirjoittamista.
This. <3

Instagramissa tuli vastaan postaus joka oli poiminut paljon tuohon traileriin piilotettuja yksityiskohtia ja easter eggseja - ja vitsi siitä tuli hyvä mieli, kun ne tunnisti kirjoista. Luulen, että sen mitä sarjaa tulee katsottua niin se varmaan omalta osaltani on pitkälti kaikkien pienten yksityiskohtien jahtaamista ja niistä nipottamista, kun mitä vanhemmaksi on tullut niin sitä enemmän on harmittanut, miten paljon elokuvista jätettiin pieniä, kivoja ja "merkityksettömiä" juttuja pois. Mulle jäi tosta trailerista enemminkin semmonen vintage -fiilis, mutta huomasin kyllä kans ne tupavaakunat sekä sen, wizards are on budget too kun katseli niitä Suuren salin surullisen yksinkertaisia illallislautasia. :D

Ootteko kuunnelleet niitä full-cast edition äänikirjoja? Mä oon kuunnellut Viisasten kiveä ja vaikka alkuun joutui totutella muuhun kuin Stephen Fryihin niin oon kyllä tykästynyt nyt kovastikin tuohon uuteen kerrontaan. Varsinkin kun kuuntelee kuulokkeilla niin jotenkin kuuntelukokemus on ollut tosi mukaansatempaava.

Moon dust in her lungs, stars in her eyes,
she is a child of the cosmos, a ruler of the skies.

Larjus

• King Roach
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
« Vastaus #105 : tänään kello 19:04:45 »
Mun Rarry-sydän taas itkee verta, jos ohkasesti homoseksuelli pohjavire poikien väliltä jää pois!
Joo sama 😭😭 Toivon myös, että Ronin hahmo pysyisi sellaisena kuin kirjoissa, eikä yksinkertaistuisi sellaiseksi "porukan vitsiksi", miten leffoissa kävi enemmän tai vähemmän :/ En kestä jos taas saa kuulla, että kaikki Ronin parhaat palat ja vahvuudet annetaan Hermionelle ja muille hahmoille. Oikeutta Ronille! 😭

mutta huomasin kyllä kans ne tupavaakunat sekä sen, wizards are on budget too kun katseli niitä Suuren salin surullisen yksinkertaisia illallislautasia. :D
Mä kans oon hajoillu varsinkin hahmojen aamiaistarjottimille XD Kyllä sitä kuvitteli Tylypahkaan aamupalallekin paljon hulppeammat tarjoilut kuin mitä sarja on trailerin perusteella tarjoamassa.
Jonkun kuvan näin myös tupavaakunoista, ja ne oli ainakin sen perusteella aika pettymys. Odotin jotain mahtipontisempaa.

Mulla on vieläkin hirveän ristiriitaiset fiilikset koko jutusta, enkä tiedä, aionko katsoa tv-sarjasovitusta laisinkaan. Samaan aikaan olen utelias ja kauhuissani, ja joistain jutuista trailerien perusteella tykkään tosi paljon ja joillekin taas en ole lämmennyt yhtään (enkä varmaan ikinä lämpenekään). Lisäksi tuntuu tosi oudolta edes nähdä muita näyttelijöitä tutuissa rooleissa, kun leffat (+ mielikuvat, mitä kirjat ovat lukiessa luoneet) ovat niin vahvasti mielessä. Vähän sellainen uncanny valley -fiilis, kun samaan aikaan on niin paljon tuttua mutta kuitenkin vierasta. Uusi ficcausaalto kyllä olisi kiva! Tai jos sitä itsekin vaikka innostuisi ja inspiroituisi kirjoittamaan Pottereista. Se ei tosin ole ikinä ollut mulle sellainen ns. kirjoitusfandom, vaan lähinnä tulee luettua Potter-ficcejä. (Jotenkin saan ideat aina ihan muihin sarjoihin...)

Minä asun tuolla. Tuolissa.