Kirjoittaja Aihe: Idols [Se tulee taas]  (Luettu 83911 kertaa)

Carolynne

  • A proud Hufflepuff
  • ***
  • Viestejä: 1 341
Vs: Idols
« Vastaus #140 : 20.10.2008 12:13:01 »
Minua harmittaa kovasti, että Linda tippui. Siinä oli minusta asennetta (vaikka tuomarit eivät sitä nähneetkään), positiivisuutta ja selvää halua olla mukana kilpailussa. Minulle tuli aina hyvä mieli hänen esityksiään katsellessa ja tykkäsin kyllä eilisestäkin. Kappale oli <3

Inhosin taas kappalevalintoja, Annan Hallelujaan olen niin kyllästynyt että, kovasti kehuttu Saana oli mielestäni keskinkertainen, mutta kappale kyllä koskettava ja yksi suosikeistani. Anna-Kaisa on edelleen suosikkini.

Jaanalta odotin paljon, mutta petyin kyllä. Kappalevalinta oli kamala eikä laulu lähtenyt missään kohtaa käyntiin. En ikinä ole samaa mieltä tuomariston kanssa, mutta täytyy myöntää, että ruotsinlaivatunnelma kohtasi minuakin. Myös meikki ja vaatevalinnat menivät reilusti metsään, vaikkeivät ne minun mielipiteisiini laulun tai jatkoon menemisen osalta vaikutakaan. 
"Forever may only be twelve days."
"Then we'll take those twelve days, and we'll live twelve lifetimes."

Voldemort

  • Vieras
Vs: Idols
« Vastaus #141 : 20.10.2008 13:22:36 »
Lainaus
Mun suosikkini on Pete, se jätkä osaa hommansa.

Pete olis muuten ehkä munkin suosikki, mutta ärsyttää kun se ei osaa pitää laulamista laulamisena vaan alkaa aina huutaa jossain vaiheessa. Siinä on minusta hiuksenhieno raja ja se ylittää sen. Viimeksi ainakin se Come Alive kuulosti lopussa enemmän huutamiselta kuin laulamiselta.  Mä yleensä pidän siitä, kun mennään korkealta ja kovaa, mutta sitten kun mennään vain kovaa, se ei enää niin paljon innosta.  ;D

Musta-Anturajalka

  • ***
  • Viestejä: 142
Vs: Idols
« Vastaus #142 : 20.10.2008 19:41:26 »
Mun mielestä tällä tuotantokaudella on ollut aika paljon "tosi hyviä". Tarkoitan siis, että esim. edellis tai toissa vuonna ym. muulloinkaan ei ole ollut välttämättä yhtä hyvän tuntuisia tyyppejä (ja tietysti siis hyviä laulajia).
No, kumminkin. Pojista löysin ensin mun suosikit. Siihen kuuluisi mm. Pete (, joka tosin välillä vetää tietyllä tavalla, ei aivan överiksi, mutta siis "huutaa" joitain kohtia ehkä turhan voimakkaasti. No tyylinsä kullakin.), Wellu (,jonka viime esitys ei kyllä mun mielestä ollut kovin vakuuttava.. muilla kerroilla kyllä.) ja Kallekin on toisinaan ihan sillein hyvä. Kalle toisaalta vaikuttaa vähän semmoselta wannabe rockarilta, kun tekee joitain juttuja kuin tahallisesti harjoiteltuina. ("Oujea" ym. :D äh. en osaa käyttää tänään oikeita sanoja puhuessani, joten.. no toivottavasti älysitte :D)
Mutta Kallestakin voisi pikkuisen ajan ja suuremman kokemuksen kautta löytyä enemmänkin sitä omaa showta ja itseään siihen lauluun ym..
    Tyttöjen nimiä en jostain syystä edes oikein muista. : o Mutta kyllä sieltäkin hyviä löytyy! Esim. eilen se joka lauloi sen hallelujah- kappaleen, oli mielestäni ihan hyvä ja niin ees päin. :)
Hienoja ääniä löytyy!

Saa nähdä mitä tästä jatkossa tulee! Toivottavasti voittajakin pysyisi hyvin pinnalla. (Kun jostain syystä on mennyt oikeastaan joka vuosi siten, että joku toiseksi tullut tm. on enemmän musiikkimaailman pinnalla kuin se voittaja. :D Kuten viime vuonnakin toiseksi tullut Anna Abreu on ollut reilusti enemmän pinnalla kuin Ari Koivunen. :) No, eihän sillä loppujen lopuksi ole mitään väliä.. Mutta on se vähän hassua. :D)

-Musta-Anturajalka

Vio

  • ***
  • Viestejä: 333
  • Sonjaholisti
Vs: Idols
« Vastaus #143 : 20.10.2008 19:57:23 »
Tuo että toiseksi tulleet on menestyny paremmin johtuu monista syistä. Ensimmäinen kausi: itse asiassa Hanna Pakarinen on myynyt enemmän levyjä kuin Antti Tuisku (tai näin ainakin radiossa väitettiin joku kuukausi sitten, mainittiin että Pakarinen on Idols-finalisteista myynyt kaikkein eniten levyjä), toisella kaudella levy-yhtiö heivas Ilkan pois ja Ari Koivusella varmaan on vaikuttanut oma käytös: en mä ainakaan viitsi suhtautua kauhean vakavasti ihmiseen, joka ruikuttaa siitä kun häntä tituleerataan Idols-Ariksi, vaikka itse vapaaehtoisesti kyseiseen kilpailuun osallistui. ;D (Ja Arilla vaikutti voittoon taatusti ulkonäkökin.)
Hurrr.

sokerijuurikas

  • ***
  • Viestejä: 373
Vs: Idols
« Vastaus #144 : 20.10.2008 21:34:55 »
Äh mä oon vähän pettynyt eilisiin tyttöihin. Olisin odottanut Lindalta jotain parempaa ja aivan kamala biisivalinta  :o

Linda oli yksi suosikeistani mutta noh kyllä mäkin olisin sen eilisen perusteella pudottanut. Saana on ihan hyvä mutta hmm... Välillä en erota sanoja toisistaan hänen laulua kuunnellessa. Jaana taas oli musta tosi mitään sanomaton. En saa siitä yhtään mitään irti. Sama juttu Jannikessa. Hermostuin totaalisesti Halleluja biisin aikana bändiin. Se on niin hiton huono eikö ne vois vähän panostaa. Jaanan biisin alussa kuulosti kuin alettaisiin soittaa humppaa. Ihan oikeasti murr... Lempparini tällä hetkellä Anna, Koop ja Pete nyt menee jotenkin tosin muakin alkaa ärsyttää se sen "huutaminen" jossain kohdissa.

Äitini kiehui eilen totaalisesti kun kuunteli ja katsoi Anna-Kaisan laulua biisistä Walking in a memphis. Hänen mielestään siinä ei ollut mitään asennetta :D kyllä kieltämättä oli vähän vaisu mutta taas jälleen kerran bändilläkin oli osansa mikä pilasi biisin tunnelman huoh -.-

ja niin sekava viesti kuin voi olla.

Makisuke

  • Killan ex-Ylinoita
  • ***
  • Viestejä: 486
  • Mäksä
Vs: Idols
« Vastaus #145 : 20.10.2008 21:37:20 »
Ari Koivusella varmaan on vaikuttanut oma käytös: en mä ainakaan viitsi suhtautua kauhean vakavasti ihmiseen, joka ruikuttaa siitä kun häntä tituleerataan Idols-Ariksi, vaikka itse vapaaehtoisesti kyseiseen kilpailuun osallistui. ;D (Ja Arilla vaikutti voittoon taatusti ulkonäkökin.)
Ja Ari ei tajua, että vie aikaa ennen kuin ihmiset lakkaavat yhdistämästä laulajaa siihen, miten hän tuli julkisuuteen. Sehän riippuu ihan Arista itsestään: hänen on tehtävä jotain (esim. menestyä hyvänä laulajana vink, vink, Ari!), mistä hänet muistetaan paremmin kuin Idolsista. Itse en kuitenkaan usko tuon tapahtuvan pitkään aikaan, koska mielestäni jätkä kuulostaa vieläkin siltä kuin laulaisi karaokea.

En ole jaksanut tällä kaudella kiinnostua niinkään paljon Idolsista kuin edellisinä kausina. Uskon tämän johtuvan siitä, että konsepti käy jo vähän puisevaksi, mikä ei sinäänsä olisi paha juttu, mutta kun kilpailijatkaan eivät säväytä enää. Rokkijätkät eivät iske - viimeksi Wellu esiintyi huonosti, Kalle nyt oli ihan kiitettävä samoin Pete, mutta haluaisin että joku heistä yllättäisi - Vesassa ei nyt ole yhtään särmää ja Koop on hyvästä lauluäänestään ja oivista biisivalinnoistaan huolimatta myös aika tasapaksu. Tytöissä on onneksi vähän enemmän vaihtelua. Anna-Kaisa ja Anna ovat ihania! Saana yllätti myös. Jaana, Jannike ja Linda ovat sitten aika peruslaulajia.

Mutta torstaita odotellessa on pakko vielä mainita melkein-sukua-julkkikselle-henkeen, että pipopäinen Anna, jota kehuttiin Helsingin koelaulujen vikan päivän parhaaksi ja joka oli yksi Patrickin vaihtoehdoista semifinaaliin, käy entistä lukiotani. En ole paljon kuullut hänen laulavan livenä, mutta muistan että vuoden '06 joulujuhlissa hän veti todella vakuuttavasti Bless the Childin. Harmi vaan kun ei päässyt jatkoon.
If you do not believe in any kind of magic, you might as well be dead. - Albert Einstein

Alera

  • Vieras
Vs: Idols
« Vastaus #146 : 22.10.2008 12:34:37 »
Aww. En olis uskonut löytäväni tämän vuoden Idolsista mitään erityistä suosikkia (kaikki vaikuttivat aluksi niin keskinkertaisilta), mutta Annan Hallelujah veto kyllä muutti käsitystäni. Se nainen on vain niin suloinen ja ääni on kivan persoonallinen. Hyvin laittoi Jonelle vastaan siinä kauppalistakommentissa :--D. Pisteet myös kotiin siitä, etten pidä tuosta kappaleesta erityisen paljon.

En nyt muista kuka Christina Aguileraa lauloi, mutta petyin siihen tulkintaan ja pahasti. Joo, se veti kappaleen omalla tyylillään, mutta ei yltänyt alkuperäistä lähellekään -.-
« Viimeksi muokattu: 22.10.2008 12:36:45 kirjoittanut Alera »

weiff

  • ***
  • Viestejä: 283
  • Three Words, Eight Letters and I'm Yours
Vs: Idols
« Vastaus #147 : 22.10.2008 12:40:20 »
Alera, itsekin tykkäsin siitä. Hän on kaverini tuttu :p selitti kaikkee mitä se on laulanu jokapuolel häis!

Mut pojista ehdoton suosikki on KALLE! Kaikilla sieltä tuntuu olevan se Pete, se on mun kakkos suosikki. Kalle oli just paras! ;pp siis se kuka laulo vikana pojista jos joku nyt ei satu muistamaan sitä. Ehdoton suosikkini kaikista. Vaikka musta tuntuu et se ei pärjää kauheen hyvin, ei se kai oo mikää kauheenn yleisön suosikki, mut mun se on :p sil on hauska omaperäne ääni! ;pp

weiff
Just trust me

Bulla

  • Vieras
Vs: Idols
« Vastaus #148 : 23.10.2008 22:46:58 »
Ja koska Idols on elämäni, taas täällä kommentoimassa. Ei Wellua! Vaikka jätkä ei ole suosikkeihini kuulunut, niin Kallen olisin ehdottomasti tiputtanut aikaisemmin!

Vaikka Screaming Surrenderista olisi Wellu voinut tehdä paljon hienommankin version, niin Kallen esitys nyt oli mielestäni vaan murinaa. Ja Wellulla oli makeet hiukset.  Ja... Ei näin, kuka sitä Kallea kokoajan äänestää? (Ei nyt millään pahalla niille, jotka Kallesta tykkää, tämä on vaan mun mielipiteeni :D)

Pete oli aika äijä taas tänään, ja veikkaisin, että jätkä tulee viemään koko potin. Biisivalinnat nyt on mitä on, mutta näköjään lavashow kyllä korvaa hienosti. Vesastakin tykkään siinä mielessä, että on mukavaa kun on yksi tavislaulajakin mukana, toisaalta eriasia on, kuinka "valovoimainen" tähti siitä voisi sukeutua. En ole varma kuinka suosittuja Vesan keikat olisivat pidemmän päälle. Ja Koop on vieläkin lemmikkini, siinä on vaan jotain kauhean... lutusta. Suomalainen äijä brittiaksentilla? Kimppuun! sanon minä.

-No-life
« Viimeksi muokattu: 23.10.2008 22:52:15 kirjoittanut Bulla »

sokerijuurikas

  • ***
  • Viestejä: 373
Vs: Idols
« Vastaus #149 : 23.10.2008 22:49:25 »
Ohhoh yllättyin tosta Wellusta! Luulin, että Kalle olisi varma nakki. Vähän suoraan sanoen "raivostutti" kun Koop valitsi Queenin niin loistavan( ja vaikean!!) biisin. Kertsi meni vähän huonosti mutta joo parani loppua kohden. Piti ihan huvikseen äänestää äitin kännykästä Koopia ettei tippuisi :D Fanitan sitä niin suuresti  ::) :)

Lainaus
Ja Koop on vieläkin lemmikkini, siinä on vaan jotain kauhean... lutusta. Suomalainen äijä brittiaksentilla? Kimppuun! sanon minä.

nyyh ajatuksemme kulkevat samaa rataa :D Koop on niin : )) Saa mut ihan sekaisin kun näenkin sen. Vaikka ei olekaan "hot" mutta on musta komea silti. Ja hyvätapainen! Ottaisin tollasen miehen jos vastaan kävelis<3 ja se aksentti...
« Viimeksi muokattu: 23.10.2008 23:06:04 kirjoittanut sokerijuurikas »

Miku

  • ***
  • Viestejä: 299
Vs: Idols
« Vastaus #150 : 23.10.2008 22:54:15 »
MITÄ, WELLU=(((((( eiiiiii. Miks kaikissa ohjelmissa aina mun suosikki tippuu... viil.

Pete on Wellun tiputtua nyt tällä hetkellä kyllä lemppari. Hittolainen mikä meininki tänäänki!
LiveJournal

No remorse cause I still remember
the smile when you tore me apart.

Piitu

  • ***
  • Viestejä: 200
Vs: Idols
« Vastaus #151 : 23.10.2008 23:14:19 »
Meikäläistä ketuttaa tuo Wellu, mies oli ehdoton suosikkini alusta saakka ja nyt sitten menivät pudottamaan sen pois sieltä. En osaa oikein edes ymmärtää että miten ihmeessä tuollainen saattoi olla ylipäätänsä edes yhtään millään tavoin mahdollista, koska ainakin omasta mielestäni hän veti tänään ihan tajuttoman loistavasti, oli mielestäni tämän illan paras, hän ja Pete... Olen nyt kyllä ihan tasan tarkkaan sitä mieltä että tämän ohjelman koko esitys-historian pahin virhe tuli tässä, olen pettynyt.

Ja kyllä se nyt muuten alkaa Wellun pudottua olemaan mielestäni aika lailla varmaa että kyllä se on lopulta sitten se Pete joka tuon voittaa.

~love~
Here it's safe, here it's warm
Here the daisies guard you from every harm
Here your dreams are sweet and tomorrow brings them true
Here is the place where I love you

Voldemort

  • Vieras
Vs: Idols
« Vastaus #152 : 24.10.2008 01:56:08 »
Lainaus
En yhtään tajua miksi kaikki ihkuttavat Peteä.

En minäkään. Edellinen biisi vielä menetteli jotenkuten, mutta tämänpäiväistä ei voi kutsua hyvällä tahdollakaan laulamiseksi tai sitten mä en ymmärrä mitään. Ei se minusta riitä, jos osaa hillua lavalla vaaleanpunaisissa pöksyissä ja on kiva kikkarapää.  ;D Siis mä tykkään siitä. Olen vaan sitä mieltä, että se voisi seuraavissa vedoissa vaikka laulaakin, koska kyllä se senkin osaa.

Hah, mä puolustan Kallea. Sillä on hyvä ääni, joka miellyttää korvaa. Hitto, jos tänään jonkun olisi pitänyt pudota, niin Koopin. Sain väristyksiä sen biisistä eikä se tarkoittanut positiivisia sellaisia.  ;D Vesa on väritön, mutta Wellun putoaminen järkytys!  :o Toisaalta... nyt on yksi nätti poika vähemmän.  ;D

Ginger

  • Vieras
Vs: Idols
« Vastaus #153 : 24.10.2008 10:38:05 »
Pete oli LOISTAVA! Muutenkin tykkään ko. tyypin äänestä ja koko rokkikukkoveto oli _aivan mahtava_, virnistelin sille vielä seuraavan esityksenkin ajan. Allekirjoitan kaiken mitä Jone sanoi.

Tykkään myös Kallen äänestä, mutta eilen veto oli todella hajuton ja väritön. Humppaversio? Ei kai sitäkään tarvitse niin aneemisesti vetää. Tuli todella suorittamisen maku koko hommasta. Kallen pitäisi vetää joku balladi ja itkettää katsojia, niin ehkä pääsisi pitkällekin.

Koop oli <3<3<3. Perun kaikki pahat puheeni hänestä. Melkein itkin miehen laulaessa, mutta posittivisessa mielessä, ennakkoon ajattelin, että nyt se raiskaa yhden Queenin (=Freddien) kauneimmista laulemista. Olihan se vähän soraääninen ja heittelehtivä, mutta ainakin se oli aito veto.

Vesa kuulosti ihanalta, mutta näytti tunteettomalta puupökkelöltä.

Wellu oli parempi kuin Kalle, mutta... jos aikoo persnahkansa balladilla pelastaa, niin ei kannata valita piisiä, joka tuo mieleen pankkilainan... Oliko tuo Nordean vai OPn mainoksessa?

Mitä mieltä olette Idolsin finalistien tämänvuotisesta yhteispiisistä? Rakastan //Don Huonojen (mistä hitosta se Uniklubi mieleen tuli...) kys. vetoa ja mutta viimevuotinen Popmusiikkia toimi kisailijoilla kyllä paremmin. Anna-Kaisa sai piisin parhaimman kohdan ^^

//
Lainaus
Kuinka moni tykkäsi siitä esityksen aikana
Minä  ;D
« Viimeksi muokattu: 24.10.2008 18:17:48 kirjoittanut Ginger »

Carolynne

  • A proud Hufflepuff
  • ***
  • Viestejä: 1 341
Vs: Idols
« Vastaus #154 : 24.10.2008 11:30:03 »
Katselin vasta äsken nauhalta eilisen jakson ja olin kyllä suruissani, kun Wellu tippui. Minusta se oli eilen Vesan kanssa paras. Rakastin niiden molempien kappaleita. Mutta no, jos ei äänestä niin ei ole hirveästi oikeutta valittaakaan. Hyvä sentään että Kalles säästyi <3

Minä en ymmärrä, mikä Peten vedossa oli hienoa. Siinä ei ollut mitään laulamista lähellä olevaakaan, pelkkää huutoa. Lisäksi hyppiminen ja koikkelehtiminen oli pelkästään naurettavaa ja tunsin vahvaa myötähäpeää poikaa kohtaan. Ja sitten se vielä kehuttiin? o.O Makuja taitaa tosiaan olla moneksi. Kuinka moni tykkäsi siitä esityksen aikana vai vasta sen jälkeen, kun tuomaristo kehui? Kyllä jotkut tietysti, mutta uskallan veikata, etteivät tosiaankaan kaikki.

Tiedättekö koska ne tyttöjen kappalevalinnat julkaistaan?
"Forever may only be twelve days."
"Then we'll take those twelve days, and we'll live twelve lifetimes."

Alera

  • Vieras
Vs: Idols
« Vastaus #155 : 24.10.2008 13:19:13 »
Kieltämättä olin yllättynyt, kun Wellu tippui. Tuskin se miestä itseään paljon haittaa, kun hän sai kuitenkin levytyssopimuksen. Minusta tuntuu, että näin aikaisessa vaiheessa putoavilla on vielä paremmat mahdollisuudet päästä "Idols-joku"-leimasta eroon kuin niillä, jotka ovat kolmen kärjessä.

En minäkään ymmärrä, mitä hienoa siinä Peten esityksessä oli. Lähinnä myötähäpeää tunsin.

Jennea

  • Vieras
Vs: Idols
« Vastaus #156 : 24.10.2008 13:41:29 »
Pete oli LOISTAVA! Muutenkin tykkään ko. tyypin äänestä ja koko rokkikukkoveto oli _aivan mahtava_, virnistelin sille vielä seuraavan esityksenkin ajan. Allekirjoitan kaiken mitä Jone sanoi.

Mulla meni kokonaan oli Peten esitys, joten voisiko joku kertoa mitä mieltä Jone siitä oli? Tai nyt ylipäätään kaikki tuomarit.

Daala

  • shapeshifter
  • ***
  • Viestejä: 1 982
  • always find my place among the ashes
Vs: Idols
« Vastaus #157 : 24.10.2008 14:30:54 »
Pete oli LOISTAVA! Muutenkin tykkään ko. tyypin äänestä ja koko rokkikukkoveto oli _aivan mahtava_, virnistelin sille vielä seuraavan esityksenkin ajan. Allekirjoitan kaiken mitä Jone sanoi.

Mulla meni kokonaan oli Peten esitys, joten voisiko joku kertoa mitä mieltä Jone siitä oli? Tai nyt ylipäätään kaikki tuomarit.
"Tästä on kysymys, kun haetaan staraa. Vedit biisin nimiisi, vaikka et laulanut käytännössä nuottiakaan. Mun ääni on välittömästi sulla. Aivan kunkkua toimintaa."
Tuossa Jonen kommentti - Ilta-Sanomista kopsasin, kun se tässä pöydällä lojuu. ;)

Minuun Pete ei tehnyt vaikutusta. Se laulaminen jäi sangen huonoksi, ja minusta se vääntelehtiminen oli liiallista ja meni jo mauttomuuksiin. Lenny Kravitz -tyyli ei myöskään iske minuun, ja voin suorastaan pahoin nähtyäni ne pinkit housut. :-X
Eipä Kallekaan vakuuttanut erityisemmin. Sovitus ei oikein napannut minuun, ja hänen esitys oli tasapaksua.
Wellu oli minusta paras, ja voi jumalavita soikoon, kun hänet mentiin tiputtamaan. Ah, eikö ollut teinien mieleen, vai...?
Minä tein sopimuksen itseni kanssa, etten äänestä missään vaiheessa.
“We've all been raised on television to believe that one day we'd all be millionaires, and movie gods, and rock stars.
But we won't. And we're slowly learning that fact. And we're very, very pissed off.”

Bulla

  • Vieras
Vs: Idols
« Vastaus #158 : 24.10.2008 14:53:37 »
Pete ei ole minunkaan suosikkini varsinaisesti -Koop on- mutta pysyn silti sanojeni takana, kun sanoin että hän luultavasti tulee voittamaan. Koska kaikesta huolimatta Pete on melkein ainoa, jossa on minkäänlaista...ainesta. Taitoahan löytyy kaikilta, mutta jotenkin kukkan muu ei ole ainakaan vielä tajunnut sitä, että jos haluaa että muistetaan, täytyy tehdä jotain sen hyväksi. Ei voi VAIN laulaa, vaikka se onkin kaikista suurin osa-alue. Jos on tylsä, ei ne pikkulikat äänestä, jotka loppujen lopuksi tätä showta pyörittää.

-Bulla

Fanpire

  • Vieras
Vs: Idols
« Vastaus #159 : 24.10.2008 15:36:22 »
Lainaus
Ei näin, kuka sitä Kallea kokoajan äänestää?
Niinpä :D En käsitä...  Pete oli kerrassaan kumma. Ei laulanut juuri ollenkaan ja hihhuloi kamalissa housuissa, vaikka hyvinhän se veti toki... Kumma. Muista en sano mitään, tänä vuonna voittaa muuten varmasti tyttö, ei noissa pojissa ole oikein ainesta sinänsä. Pete nyt on pienoinen uhka, mutta kannatan silti naisvoittoa ;)