Kirjoittaja Aihe: Idols [Se tulee taas]  (Luettu 83794 kertaa)

Carabella Lëralondîr

  • ***
  • Viestejä: 630
  • Miss Arthur Pendragon
Idols [Se tulee taas]
« : 15.05.2008 02:52:40 »
Idols tulee taas ja iso keskustelunaihe on kohta ilmoissa - tästähän löytyy juttua vaikka muille jakaa. Ilmoittautuminen tällä hetkellä käynnissä, kurkatkaapa tänne.

Siispä, mitä mieltä itse olette Idols-konsernista, aiotteko osallistua? Mikäli olette osallistumassa, mihin kaupunkiin pyritte koelauluihin? Mitä odotatte tänä vuonna Idolsilta ja odotatteko korkeampaa tasoa kuin viime vuosina?
« Viimeksi muokattu: 13.06.2011 21:54:54 kirjoittanut niiina »

shira

  • ryövärintytär
  • ***
  • Viestejä: 184
  • ava © becca ♥
Vs: Idols
« Vastaus #1 : 15.05.2008 22:22:03 »
En aio osallistua, mutta aion kylläkin seurata ohjelmaa tiiviisti. Olen kuitenkin melkeinpä kyseisen ohjelman "fani" ja katson sitä aina kun voin. Viime vuonna Idolsissa oli ehkä paras taso kaikista kolmesta tuotantokaudesta, mutta odotan nyt 4. kaudelle kaikkein parasta tasoa. Toiseksi paras oli ehkä ensimmäisessä, mielestäni toisella tuotantokaudella ei ollut edes voittaja(Ilkka Jääskeläinen) mitenkään erityisen lahjakas.

Viimeksi kannatin Anna Abreuta ja laulaja on edelleenkin mielestäni ihan hyvä. Hänellä on hieno ääni ja karismaakin löytyy, mutta ei Arissakaan mitään vikaa ollut. Eikä muuten ole edelleenkään  ;)
Odotan silti suurempaa tämän vuoden Idolsilta ja toivon sen myös toteutuvan. Aion katsoa koko kauden ensimmäisistä koelauluista ihan viimeiseen finaaliin asti.

~ shira

When you touch me it's so delicious

Lady Dynamite

  • ***
  • Viestejä: 1 702
Vs: Idols
« Vastaus #2 : 19.05.2008 09:41:14 »
Joo, minun PITI osallistua mutta niin kävi että pupu hyppäs pöksyyn ja huono itsetunto otti minusta vallan.

Aion ehkä seurata, mitä Mapleilustani kerkeän.

Lainaus
Toiseksi paras oli ehkä ensimmäisessä, mielestäni toisella tuotantokaudella ei ollut edes voittaja(Ilkka Jääskeläinen) mitenkään erityisen lahjakas.
Koko mies lähes heti oli unohdettu muutaman lehtiartikkelin jälkeen. En edes muistanut kys. henkilön nimeä enää ennenkuin siitä mainitsit :D
shiraa kyllä komppaan, että viimekausi oli eloisin ja parhain. Vaikka kukaanhan ei voi unohtaa ekan kauden, nykyään hyvin tunnettua Antti Tuiskua ja voittajaa Hanna Pakarista (joka pääsi euroviisuihin) jotka ovat kummatkin hyviä laulajia (vaikka Tuiskua halveksinkin aiemmin joskus).
Odotan innolla karsintoja, nauraen niille surkeimmille laulajille, etenkin jos alkavat kiukutella tuomareille! "Mä oon käyny kuoros vuoden ja oon kyl suomen paras laulaja!!!"-tasoa. =D


popcorn

  • ***
  • Viestejä: 4
  • Slash<3
Vs: Idols
« Vastaus #3 : 21.05.2008 16:04:35 »
Seuraan kyllä ohjelmaa, mutta en aio osallistua. Eihän minulla ole tarpeeksi ikääkään, mutta vaikka olisikin, luultavasti jättäisin väliin.

Mielestäni ensimmäinen ja kolmas kausi olivat parhaita. Koelaulut ja finaali ovat parhaita osia. Finaaleja en ole paikan päälle päässyt katsomaan, mutta se olisi ihan kivaa, varsinkin jos esiintyjät ovat hyviä.

Viime kaudella oli kiva huomata kuinka hyvä lavakarisma kilpailijoilla oli. Kristianilla oli ehkä paras. Ari ja Anna finaalikaksikkona. He olivat mielestäni parhaita finalisteita. Olin Annan puolella, mutta en äänestänyt. Kyllä taisi kuitenkin parempi voittaa. Ja hopea ei ole häpeä.
Ei oo riemulla rajaa, kun on päästänsä vajaa.

Lupa

  • Vieras
Vs: Idols
« Vastaus #4 : 21.05.2008 18:34:58 »
Aion seurailla, varsinkin Oulun karsinnat, sillä eräs luontoäidin lehtolapsista aikoo ilmeisesti mennä sinne nolaamaan itsensä, ja lähettää minulle vielä terveisiä. Ei kiva. Kiitän vain onneani, ettei tyyppi tiedä sukunimeäni :D

Itse en voi sinne mennä, ei ole karismaa, ääntä tai tahtoa. Mutta onhan se aivan mukava ohjelma seurata.

Elanor Kaunis

  • ***
  • Viestejä: 121
    • http://
Vs: Idols
« Vastaus #5 : 23.05.2008 22:20:49 »
Hihi, mua on yllytetty menemään Idolsiin jo vähän aikaa. :D En ole menossa! Naurettavaa hommaa!

Siis ei itse kilpailu, se on vallaan viihdyttävä - katsottiin koko Amerikan Idol - ja hyvä kilpailija sen voittikin tänä vuonna. ^^
Puhun siitä jälkihöyrystä jota tulee... suomessa ei pääse ikinä eroo idols leimasta... en tahdo olla Idols-Elanor elämäni loppuu asti. :P

Voisin mennä esikarsintoihin kuulemaan mitä sanomista tuomareilla olisi laulustani, mutten kyllä jatkaisi, vaikka jatkoon pääsisinkin. Ei minulla olisi aikaakaan leikkiä laulajaa... pitää opiskella ja olla perheeni kanssa.
Enkä siis edes usko että pääsisin esikarsinnoista läpi! :D On mulla laulunääntä jonkun verran, mutta en usko että olisin tarpeeksi innoissani, saatika karismaattinen enkä tahdo nolata itseäni koko maan edessä. Omanarvontunto nousee ylemmäs kuin luulot laulustani. x)

Kuitenkin aina välillä leikin, että laulan tuomareille ja olen jo miettinyt liudan laulujakin sitä varten. :D Mutta se on vaan omaksi huvikseni.

Carabella Lëralondîr

  • ***
  • Viestejä: 630
  • Miss Arthur Pendragon
Vs: Idols
« Vastaus #6 : 23.05.2008 22:30:40 »
Itse päätin ilmoittautua, koska tiedän että muutamat ystäväni olisivat muuten ilmiantaneet. Ja en oikeastaan ole edes menossa mielellä pakko voittaa tai päästä jatkoon, kunhan kokeilemaan. Itseäni ei oikeastaan liikuta piiruakaan tuleeko haukkuja vai kehuja. Mutta en usko että ihan täysin olen itseäni nolaamaan menossa, koen sentään laulavani sen verran jees.

Kappale on vain vaikea päättää. Jani Wickholm sanoi jossain haastattelussa, että ei sillä Idols-leimalla väliä kun tekee itse mitä tahtoo. Suoraan sanottuna melkein sanon, että Idols ei leimaa, jos sen ei anna leimata ja luo oman taipaleensa persoonallisesti. Tarkoittaen sitä, että totta kai alussa ollaan Idols-Annaa ja Idols-Aria, mutta lopulta esiintyjä itsehän sen päättää mitä musiikkia tekee ja haluaako pitää Idols-leimansa. Joillekin Idols puolestaan on ainoa mahdollisuus päästä tekemään mitä haluaa. En minäkään enää osaa luokitella Ari Koivusta Idols-Ariksi, sekin unohtuu ja Antti Tuisku on lähtenyt tekemään omaa uraansa. Enkä minä mitenkään Amerikoissa olevia Idols-voittajia/osallistujia, kuten Kelly Clarksonia, Carrie Underwoodia tai Chris Dauhgtrya osaa mieltää enää tähän kategoriaan. Mietinkin siksi uuden kysymyksen:

Miksi American Idols-kisaajia ei niin helposti mielletä Idolseiksi kuin suomalaisia? Onko kyse siitä, että tämä tapahtuu omassa keskuudessa ja Amerikoista tulee niin paljon musiikkia tänne vai mikä syy tähän on? On nimittäin tullut huomioitua, että otetaan Kelly Clarkson yms. ameriikan puolelta tulevat laulajat enemmän todesta kuin suomalaiset Idols-laulajat.

Amy Malfoy

  • ***
  • Viestejä: 1 121
Vs: Idols
« Vastaus #7 : 23.05.2008 22:41:46 »
Kyllähän sitä osallistumista on tullu mietittyä, mutta sitten käy varmaan niin, että kun sinne tuomareidein esiin pääsee niin sanat kuulostaa varmaan naurulokilta :D
Tosin tuleepahan sitten katsojille hauskaa...
Olen jo miettinyt valmiiksi hirveät haukkupuheet tuomareille kun en pääse jatkoon
"Siis ne on niiin kauheita yhyy... mä oon saanu singstarsissa yli 9500 pistettä ja kävin ala-asteella kuorossa!" :D
Mutta kyllä sitä seurata ainakin aion, jollen nyt saa yhtäkkiä jotain rohkeuspuuskaa ja ilmottaudu....

~Amy

Ginin banneri<3
~The End is here: Deathly Hallows Part II~
~Dramione~
”Goalies don't think." - Chris Osgood
                                                                       Kiitos Leijonat <3

Carabella Lëralondîr

  • ***
  • Viestejä: 630
  • Miss Arthur Pendragon
Vs: Idols
« Vastaus #8 : 13.06.2008 03:46:42 »
Lainaus
Se johtuu varmaan siitä, että amerikkalaiset Idols-voittajat ovat parempia. Kyse ei ole niinkään siitä, että suomalaiset olisivat huonompia laulajia vaan siitä, että Amerikan Idolsissa haetaan kilpailijoita paljon suuremmalta alueelta. Pitäisi varmaan järjestää Euroopan Idols, jotta voitaisiin vertailla toisiinsa.

Näin kyllä onkin. Mutta mikä on siinä, että suomalaisia idols-laulajia ei oikein oteta todesta, vaikka hekin olisivat hyviä? Koska Suomessa Idols koetaan jokseenkin enemmän vitsinä. Amerikassa se taas otetaan enemmän todesta. Taso tietenkin on korkeampi, mutta ei sen silti pitäisi tehdä suomalaisista Idols-laulajista vitsiä (paitsi tietenkin niistä, jotka oikeasti ovat sellaisia).

Oujea. Sain vihdointänään päätettyä biisini. Älkää kysykö miksi olen tekemässä tän, en tosiaan tiedä.

Voldemort

  • Vieras
Vs: Idols
« Vastaus #9 : 13.06.2008 11:23:01 »
Musta ne American Idols-voittajat eivät ole kyllä yhtään parempia.  ;D Ainoastaan kuulostavat vähän erilaiselta Hollywood-soundilla, mutta jotenkin aina odottaisin, että sieltä löytyisi parempiakin laulajia kuin ne Idols-voittajat. Massaahan sieltä löytyy. Toisaalta minusta tuntuu, että ne oikeasti hyvät laulajat eivät minnekään Idolsiin koskaan päädykään vaan he päätyvät tekemään musiikkia muuten. Idols on halpistie taivaisiin, mutta ne lahjakkaimmat laulajat bongataan jo muuten tai he ovat niin innoissaan jutustaan, etteivät jää odottamaan mitään Idolsia. Hmm... joo, eli kuulostaa siltä kuin olisin sitä mieltä, että Idols on vähän sekundajuttu.  ;D Eipä se oikeastaan sitäkään tarkoita, mutta silti se on sellainen maallikon tie, ei muusikon tie. 

En mä kyllä oikeastaan ole tätäkään mieltä, koska musta se on ihan sama, mitä kautta musiikkia ryhtyy tekemään, mutta ehkä mä miellän sen siksi näin, koska se on vähän niin kuin minusta kirjoituskilpailut ovat ovat se väylä julkaisuun, kun ei keksi mitään muuta keinoa.  8) Musiikkikisat ovat kivoja, viihteellisiä ja korkeatasoisia, mutten voi sille mitään, että ne tuntuvat keinotekoisilta. Ehkä se on hulabaloo, joka tekee sen vaikutelman. Miksi kisoista pitää tehdä niin showta ja draamaa eikä voi keskittyä vain asiaan? Nostaisi ehkä arvostusta. Jos laitetaan vierekkäin joku Idols-voittaja ja joku muu niin helppoa sitä on mieltää se toinen enemmän artistiksi ja muusikoksi kuin se Idols-voittaja, koska se on sen yhden kilpailun ansiosta ja johdosta saanut taakseen suuret tekijät ja rahat. En sano, ettei Idols-voittaja sitä ansaitsisi, mutta silti mielikuva on helposti sama kuin äkkirikastumisessa lottovoitolla sen sijaan, että olisi uurastanut vuosikymmenet voittonsa eteen.  :P Toisin sanoen sellaisen laulajan, joka on jo aloittanut pitkän ja sitkeän uurastamisen menestyksensä eteen, ei kannata mennä Idolsiin, koska mielikuva siitä on se, että sinne voi mennä kuka tahansa puskista laulamaan tekemättä yhtään töitä laulunsa eteen ja menestyä.  ;D
« Viimeksi muokattu: 13.06.2008 11:40:24 kirjoittanut Voldemort »

Kivikausi

  • Retard
  • ***
  • Viestejä: 628
  • дьявол
Vs: Idols
« Vastaus #10 : 13.06.2008 12:45:24 »
Odotan innolla karsintoja, nauraen niille surkeimmille laulajille, etenkin jos alkavat kiukutella tuomareille! "Mä oon käyny kuoros vuoden ja oon kyl suomen paras laulaja!!!"-tasoa. =D

Onneksi meidän Idolsissa noita väittelijöitä on vähemmän. Ne jää ehkä mutisemaan, mutta eivät ala hankaliksi niinkun ulkomailla, missä ihmiset ovat paljon avoimempia. En ole koskaan jaksanut seurata USA:n Idolsia ihan vain sen takia, kun ne ei meinaa saada niitä kilpailijoita ulos sieltä karsintahuoneesta. :D
Сам заварил кашу, сам и расхлебывай.

An I for detal.

Amy Malfoy

  • ***
  • Viestejä: 1 121
Vs: Idols
« Vastaus #11 : 13.06.2008 20:01:49 »
En ole koskaan jaksanut seurata USA:n Idolsia ihan vain sen takia, kun ne ei meinaa saada niitä kilpailijoita ulos sieltä karsintahuoneesta. :D

Ihan oon samaa mieltä :D ne hakee sieltä äidin ja puolison ja naapurin kissanpennut todistamaan, että on oikeesti parempia :D Mutta mä kyllä nautin aina kun katon niitä... nauran ihan kippurassa, kun siellä on jotain ihme tonttuja jotka luulee osaavansa laulaa.....En väitä, että itse osaisin laulaa.. koska mitä nyt olen kuunnellut nauhoituksia niin ei se kaunista ole xD Mutta silti olisi kiva käydä siellä idolsissa :)

~Amy

Ginin banneri<3
~The End is here: Deathly Hallows Part II~
~Dramione~
”Goalies don't think." - Chris Osgood
                                                                       Kiitos Leijonat <3

amorito

  • ***
  • Viestejä: 566
  • FF100 11/100
Vs: Idols
« Vastaus #12 : 15.06.2008 20:13:09 »
Lainaus
Miksi American Idols-kisaajia ei niin helposti mielletä Idolseiksi kuin suomalaisia? Onko kyse siitä, että tämä tapahtuu omassa keskuudessa ja Amerikoista tulee niin paljon musiikkia tänne vai mikä syy tähän on? On nimittäin tullut huomioitua, että otetaan Kelly Clarkson yms. ameriikan puolelta tulevat laulajat enemmän todesta kuin suomalaiset Idols-laulajat.
Jaa, paha kyllä sanoa. Amerikan idolit vain ovat kyllä lahjakkaampia (David Cook!) kuin täällä. Suomessa ei ehkä olla vielä totuttu tällaiseen kykyjenmetsästykseen, varsinkin kun ei täältä nyt mitään kummoisia kykyjä ole tähän mennessä löytynyt :'D American Idolit löydetään ja tuotetaan isommalla rahalla kuulostamaan hyvältä, ja onhan siellä enemmän valinnanvaraakin: Suomen voittaja ei välttämättä pääsisi Amerikoissa ehkä edes Top 24:ään. Lisäksi kyllähän AI:n voittajat ovat kiinnostavampia siksikin että ohjelmaa seurataan kymmenissä maissa - miljoonat ja taas miljoonat fanit eivät voi olla väärässä ;)

Ja onhan American Idolinkin voittajiakin flopannut; kenelle täälläkin sanovat mitään Ruben Studdard, Fantasia Barrino ja Taylor Hicks, ellei ole kyseisiä kausia seurannut? Carrie Underwood ei täällä ole niin kovin tunnettu vain siksi että countrymusiikki on Amerikassa paljon kovempi juttu kuin Euroopassa. Kelly Clarkson ja toivottavasti David tulevat olemaan varmaan ihan yleissuosikkeja kaikkialla maailmassa. Lisäksi on tietysti kaikki Daughtryt ja muut melkein-voittajat.
I don't know what I've done or if I like what I've begun.

Carabella Lëralondîr

  • ***
  • Viestejä: 630
  • Miss Arthur Pendragon
Vs: Idols
« Vastaus #13 : 01.08.2008 03:42:24 »
Sanon vaan että voihan nakki. Se on sitten Tampereella koelaulut ylihuomenna. Tai siis huomenna. Voi viemäri. Ei alkanut yhtään jännittää just nyt. Katotaan mitä sitten siellä porukoiden edessä. Voi perskatirallaa. No mutta, on mulla sentään asiat kondiksessa: koelaulubiisi tiedossa ja samoin tiedossa jo mitä laulaa teatterivkl tai pikkuryhmä jos sinne asti pääsee. Toisaalta en kyllä odota pääseväni ainakaan sunnuntailta eteenpäin, jos edes pääsen sunnuntaille, joten eipä sitten tule pettymyksiä. Mutta onpahan ainakin varauduttu siihen kaikkeen. Tällä hetkellä eniten pelottaa se, etten tiedä mikä on se toinen koelaulubiisi, jos pyytävät laulamaan (kaksi kuulemma merkattiin viime vuonna lappuseen - näin kuulin).

Voe viemäri xD Noh, onneks Fubuki tulee mukaan ja tietty HajaMiel x] Pääasia et kivaa on. Seikkailu/kokeilumielellä tässä sentään lähetään, vaikka tokihan sitä mielellään voittaa jos niin kysytään :D Nyt pitäs vaan varautua kaikkiin kysymyksiin mitä voijaan kysyy x] Justnäin. Hyväminä. Tää kannattaa xD Noh, saatte ainakin viihdettä kun roikun siä naama punasena kameroiden edessä. Carabella takaa viihteen ;)

hannde

  • Vieras
Vs: Idols
« Vastaus #14 : 01.08.2008 15:01:21 »
Carabella, jos telkkuun asti pääset (kuten varmasti pääset!), niin mistä tunnistan sut? Iiih, ois niin siistiä sanoa että 'joo, köh köh, mäpä tunnen ton finin kautta...' :DDDD pieniä iloja elämään.

Ja ikinä en Idolsiin menis, iskäkin on sanonu että jos jompikumpi meistä (minusta ja siskosta) sinne menis, se saattais hävetä silmät päästään. Ei sillä että ois huono lauluääni vaan sillä, että Idols on .. konsernina? huono.

> hannde

Lokitar

  • ***
  • Viestejä: 1 726
Vs: Idols
« Vastaus #15 : 01.08.2008 15:21:38 »
minä menen sinne Carabellan tueksi, nou hätä, raahaan sen sinne tuomareiden eteen vaikka väkisin jos se alkaa saada pupua pöksyihin :D

Carabella Lëralondîr

  • ***
  • Viestejä: 630
  • Miss Arthur Pendragon
Vs: Idols
« Vastaus #16 : 01.08.2008 15:52:33 »
Haha xD Kiitti Fubu, mä luulen et sun kannattaa liittoutua Iinan kanssa tehotiimiks :D

hannde tunnistusta, jos kaipaat x]

hannde

  • Vieras
Vs: Idols
« Vastaus #17 : 01.08.2008 16:09:55 »
Haha, noni, nyt vaa pitää kunnon kaveripiiri haalia kattoo niitä koelauluja, ja sit kaikille, 'AI, TOI ON CARABELLA' hihhihhhihhhihhhih : D kerro sit miten meni, etukäteen! : D

> hannde

Slytherin

  • Vieras
Vs: Idols
« Vastaus #18 : 01.08.2008 17:21:54 »
Hihii! Cara, tiedät ainakin että sulla on koko fini kannustamassa ;)

Ja saaks teatterivklpuun ite valita biisit? :o mä muistin et tuomarit on päättäny, ja sit pitää oppiii sanat päviäs tms. :o

ja Fubuki menee samalla laulaa 8)

mie halusin kuulla Rebecca Lupinin (vai kuka se oli joka meinasi mennä?) 8) menemene! minä häädän kyllä sen pupun pöksyistäsi! Ja jos en häädä, niin käytä hametta nii se tippuu!

Cara, jos et pääse jatkoo (postitiivinen ajatetlutapa mulla  ::)) nii sano tuomareille "onks tää se kohta mis mun pitää haukkuu teitä ja sanoo et mä voitin singstarissa eilen?" :'D
noei.

Mut pistä TV-terkut finiläisille 8)

Carabella Lëralondîr

  • ***
  • Viestejä: 630
  • Miss Arthur Pendragon
Vs: Idols
« Vastaus #19 : 01.08.2008 17:42:05 »
Hah, no sehän hyvä XD Teatteriviikonlopussahan on 1 biisi joka lauletaan niille ja loput on sitten niitä määrättyjä. Näin se on ainakin mennyt mutta tiedäpä mitä ylläreitä on luvassa. Mutta ei perhana, jos en pääse niin hitto nyt on kyllä pakko käyttää tuota lainia x]!