Kirjoittaja Aihe: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all  (Luettu 220328 kertaa)

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 562
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
Vs: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all
« Vastaus #700 : 17.07.2021 19:27:17 »
Tämän vuoden Go Festin eka päivä ohi! Mites muut, ostitteko tapahtumalippua vai osallistuitteko vain ilmaisjuttuihin (jos niihinkään)?

Itse päätin tänä vuonna hankkia tuon lipun (viime vuonna en), kun oli huomattavasti halvempi tällä kertaa. Ja ihan on sellainen tunne, että hyvin olen saamassa vastinetta rahalleni. Vietin koko kahdeksantuntisen Helsingin keskustassa siskon kanssa pelatessa ja oijoi mitkä apajat siellä oli! Pikachuista valitsin itselleni Pop Starin, koska se oli mielestäni kivemman näköinen :D Tehtäväsarjaa en kyllä vielä onnistunut saamaan valmiiksi, kun tehtävänä olisi lähtellä kavereille lahjoja ja yhdellekään en voinut niitä enää lähettää 😅 Huomenna toivottavasti niin ei jää roikkumaan.

Shinytuuri mulla oli kohtalainen. Sain shinyina kaksi Scytheria, Roggenrolan, Sableyen, Dratinin, Chimechon ja Medititen (joka kyllä tuli munasta). Dexi täyttyi ainakin Chatotilla ja Throh'lla, ja sain myös viimein karkkeja kehittää Deinon ja Tynamon vikoihin muotoihinsa (ja Vanillitelle ja Sewaddlellekin hyvin karkkivaraston täydennystä vaikka vielä ei riitäkään vikoihin muotoihin). Toivon, että huomenna en ole jo heti aamusta ihan poikki, sillä haluan napata legeraideilta mukaan muutaman dexistä puuttuvan ja ehkä myös karkkivaraston täydennystä jo olemassaoleville yksilöille. Ja jos löytäis lisää shinyja niin... En valita :D

// Toinenkin päivä taputeltu kokoon, ja ihan mukavastihan toi meni. Sain raideista dexiin puuttuvat (ne mitä Suomesta pystyi saamaan, kun vaikka mulla jokunen kaveri Amerikassa ja Aasiassa pelaa niin eivät taida olla enää aktiivisia...), runsaasti expaa ja karkkeja legeille (sekä rareja että lajien omia), ja tuli vastaan yksi uusi shiny: Alomomola. Sen lisäksi löysin yhden shinyn Snivyn ja kaksi shinya Lotadia, mikä vähä harmitti, ku sellainen mulla oli jo entuudestaan, mutta minkäs teet. Shinylegetkin jäi saamatta, mutta sentään noita normeja sain (ja sisko sai Terrakionin shinyna mistä oon kade 😅)

Nyt on kyllä hirveen väsyny olo ja huomenna lihakset varmasti anelee apua, mutta onneksi mulla loma jatkuu niin voin lepäillä rauhassa.
« Viimeksi muokattu: 18.07.2021 19:27:54 kirjoittanut Larjus »
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中

Violetu

  • Draamaprinssi
  • ***
  • Viestejä: 5 928
Vs: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all
« Vastaus #701 : 18.08.2021 17:43:07 »
Minulla on ikuisuuden kummitellut tehtävissä joku pokestopin "air mapping" - tehtävä. Osaako joku neuvoa, miten sellaisen saa suoritettua?
Peli neuvoo, että liiku ympäriinsä ja ota kuvia, mutta tuo ei yhtään auta sen palkinnon saamisessa, kun missään ei kerrota, miten se sitten tapahtuu... 🙄 Mainittua tehtäväkuvaketta klikkaamalla saa esiin vaan nuo epämääräiset "kuljeskele ja ota kuvia" -ohjeet.
Vai pitäisikö tässä taas nähdä jotain extravaivaa ja mennä nettiin johonkin sivuille submittaamaan niitä kuvia tms... Muuten olisin jo heittänyt koko tehtävän roskiin, mutta  kun palkinto on ihan kiva😅

Mites muut, nappailitteko Eeveitä viikonloppuna? Itse sain aika monta shinya, nyt kun vielä voisi jotenkin kehittää niitä silleen, ettei tule kahta samanlaista.
(Kyllä, kiinnostukseni pelin huijauskoodien selvittämiseen on hyvin alhainen, saa vinkata😅🙈)
« Viimeksi muokattu: 18.08.2021 17:45:54 kirjoittanut Violetu »

I spend my days so close to you
'cause if I'm standing here,
maybe everyone will think I'm alright.
.

Fiorella

  • ***
  • Viestejä: 5 712
  • Hyvän tuulen kotisatama
    • https://archiveofourown.org/users/Fiorelle
Vs: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all
« Vastaus #702 : 18.08.2021 22:04:27 »
Lainaus
Mites muut, nappailitteko Eeveitä viikonloppuna? Itse sain aika monta shinya, nyt kun vielä voisi jotenkin kehittää niitä silleen, ettei tule kahta samanlaista.
(Kyllä, kiinnostukseni pelin huijauskoodien selvittämiseen on hyvin alhainen, saa vinkata😅🙈)
En tiedä miten siinä voi huijata muuta kuin nimien avulla yhden kerran (ja sekään ei ole huijaamista vaan virallinen tapa saada edes yksi kutakin).

Minä kehitin melkoisen määrän Glaceonia ja Leafeonia luren avulla, sekä yhden randomisti, mutta tahtoisin minäkin tietää, onko jotain virallista keinoa saada muita mitenkään varmasti? Yritin joskus saada sen mustan kissan evolvaamalla Eeveen yöaikaan, mutta ei tuottanut tulosta. ;)

Minulla ei varmaan ole edes ollut mitään air mapping -tehtävää, sen sijaan en päässyt läpi ajoissa sitä, missä piti saada seitsemän hyvää kierreheittoa putkeen. Viimeistään kuudes tai seitsemäs meni aina mönkään.  :'( Toinen, mikä jumittaa yhä, on tehtävä, jossa pitäisi saada se Giovanni päihitettyä. Olen saanut sen aiemmissa tehtävissä useammankin kerran läpi, mutta enpä saa enää. Olen yrittänyt jo neljään kertaan ja joka kerta monesti, niin tympiinnyin koko hommaan. Onko jotain vinkkejä, miten sille oikein pärjäisi? Netistä olen lukenut, mitkä pokemonit olisivat parhaita, mutta eivät riitä.

I´m kind and caring Hufflepuff!
~ Iltakävelylle Fiorellan ficcitarhaan? ~

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 562
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
Vs: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all
« Vastaus #703 : 18.08.2021 22:10:43 »
Auttasko Violetu tämä video AR mappingin kanssa?
Ite oon huomannut, että tehtävän saa suoritettua vasta sitten, kun kuvaamansa videon lähettää (ite oon aina lähettänyt heti, kerran kokeilin sitä et lähetä myöhemmin, eikä mitään tapahtunut, enkä tiiä mistä sen ois ees saanu lähetettyy enää sen jälkeen :D), ja kuten tollakin videolla näkyy, pientä viivettä voi olla.

Mulla ei ollut kauheesti aikaa Eevee-jahtiin viikonloppuna, mut toisaalta ei haitannutkaan, kun edellisenä Eevee Community Dayna olin kerännyt shinyja runsaasti varastoon, et kaikki mulla jo olikin. Hyödynsin kyllä mahdollisuuden kehittää Sylveonin vain 7 sydämellä, niin nyt mulla on myös Sylveon, jolla on kukka päässä ;D (aiemmin oli ihan tavallinen + shiny)

Jokaisen Eeveen kehitysmuodon voi nimikikalla kehittää kerran. Sen jälkeen ne ei enää toimi, vaan täytyy käyttää niitä tavallisia kehityskeinoja: sokkokehitys Vaporeonille, Jolteonille ja Flareonille; buddy + 10 kilsan kävelytys Espeonille (kehitä päivällä) ja Umbreonille (kehitä yöllä); jäälure Glaceonille, sammallure Leafeonille; 70 buddysydäntä Sylveonille. Nois on se hyvä kyllä, että jos Eeveestä olis kehittymässä joku muu kuin yksi noista kolmesta arvalla tulevista, sen (varjo)kuva näkyy evolve-napin vierellä (jos on tulossa Jolteon, Vaporeon tai Flareon, näkyy kysymysmerkki).

Nimet:
Vaporeon - Rainer
Flareon - Pyro
Jolteon - Sparky
Umbreon - Tamao
Espeon - Sakura
Leafeon - Linnea
Glaceon - Rea
Sylveon - Kira


// Fiorella väliin. Yksi kikka, joka voi auttaa Giovannin (ja muiden noiden rakettiryhmäläisten kanssa) on että heti kun taistelu alkaa, vaihtaakin oman pokemoninsa toiseen. Silloin tulee pieni viive, ettei vastustaja tee iskuja, mutta oma pokemon tekee jos vain ruutua naputtelee, että saa vähän etumatkaa. Toki se estää hetkeksi oman pokemonin vaihdon, mutta kannattaakin valita siksi tokaksi (eli siihen mihin ekan vaihtaa) sellainen pokemon, jolla saa nopeasti kilvet alas (ja jonka voi sitten tarvittaessa "uhrata"). Mä yleensä käytän siinä Machampia, jolla on Cross Chop (kilpien kaatamiseen, jos oon tuhoa tekemässä niin sit käytän Dynamic Punchia). Jos ei ekalla kerralla saa vastustajaa kaadettua niin kannattaa ottaa muistiin, mitä pokemoneja se käytti ja valita oma tiimi sen mukaan. Giovanni aloittaa aina Persianilla, että siihen Machamp on tyypityksen vuoksikin hyvä (varsinkin jos Persianin isku on dark-tyyppiä).
« Viimeksi muokattu: 18.08.2021 22:17:35 kirjoittanut Larjus »
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中

Natura Morta

  • Iha Namo vaa
  • ***
  • Viestejä: 93
Vs: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all
« Vastaus #704 : 28.06.2022 11:54:01 »
Latasin pari päivää pitkästa aikaan Pokemon Gon takas puhelimeen ja se on ollut yhtä aikaa virhe ja hyvä juttu. Sovellus syö puhelimen akkua ihan hirvittävästi, joten sitä pitäisi olla koko ajan lataamassa, mikä sitten taas ei tee hyvää puhelimelle. Toisaalta oon joka ilta käyny Pokemon kävelyllä, joka on varmaan suht terveellistä.

Joka tapauksessa odotan innolla tulevan lomareissun uusia kohteita, joista saattaa saada ihan eri poksuja ku kotiseudulta.
"Maybe if we started looking what's the SAME instead always looking what's DIFFERENT"

Waulish

  • rohkupuusku Nedric ♡
  • Administrator
  • *****
  • Viestejä: 8 763
  • ”Mutta totta kai sitä munnaaki pittää olla.” #50
Vs: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all
« Vastaus #705 : 14.07.2022 16:49:20 »
Minä olen ihan myöhäisherännyt tämän pelin suhteen, koska asensin sen itselleni hetken mielijohteesta vasta eilen illalla, näin monta vuotta isoimman alkuhuuman jälkeen. :D Olisin jo silloin halunnut pelata, mutta koska mulla oli puhelimena Jolla, en jaksanut alkaa kikkailla peliä sille. Nyt sitten innostuin, kun tämä ketju osui silmiini ja aloin ajatella, että ehkäpä pokémonien metsästäminen olisi kivaa ajanvietettä lenkeille.

Täytyy kyllä tunnustaa, että olen aivan kuutamolla kaikesta, vaikka lapsena olinkin paljon tekemisissä pokémonien kanssa niin elokuvien kuin korttienkin myötä. En tiedä, olenko vain tyhmä, mutta musta tässä pelissä ei ole hirveästi avattu eikä selitetty mitään, ei esimerkiksi sen merkitystä minkä tiimin valitsee - valitsin sitten mututuntumalla keltaisen Instinctin tajuamatta esimerkiksi sitä, että salit voivat olla aina tietyn tiimin hallussa kerrallaan, ja täällä ei näyttäisi keltaisia saleja olevan mailla halmeilla. :D Ylipäätään olen onnistunut kipuamaan parissa pelitunnissa yhdeksännelle levelille (nyt juuri tulikin kymmenes) ilman, että tiedän tai osaan oikeastaan yhtään mitään. Tuntuu hassulta, että levelit karttuvat ilman osaamisen karttumista. Olen vain nappaillut pokémoneja, enkä ole vielä esimerkiksi kehittänyt niistä mitään. CP:ltään parhaimmat taitavat olla Mr. Mime (506), Gastly (363) ja Stunky (383). Pokémoneja täällä vilisee valtavasti, ja suurimman osan olenkin kotoa käsin napannut. Jotenkin kuvittelin, että ne olisivat vähän harvalukuisempia ilmestyksiä, vaikka varmasti harvinaisempia otuksia saakin metsästää urakalla. Asun isossa kaupungissa Saksassa, mutta yhdellä sen vähäväkisimmistä asuinalueista. Ensi viikolla matkustetaan Suomeen lomalle, ja on jännä nähdä, millaisia pokémoneja pienellä lapsuudenpaikkakunnallani mahtaa olla. Olisikohan siellä vesipoksuja, hmm!

Toistaiseksi yritän siis vain keräillä pokémoneja ja päästä jyvälle siitä, mitä kaikkea pelissä oikein voi tehdä. :) Aloitin tämän ketjun kahlaamisen ihan alusta asti, josko tätä kautta saisi hyviä pelivinkkejä tai ainakin enemmän ymmärrystä siitä, miten homma toimii.
« Viimeksi muokattu: 14.07.2022 18:35:58 kirjoittanut Waulish »


lately I’ve been looking hard
where is my love, where is my luck, where is my faith


my reason to die another day

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 562
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
Vs: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all
« Vastaus #706 : 14.07.2022 19:13:40 »
En tiedä, olenko vain tyhmä, mutta musta tässä pelissä ei ole hirveästi avattu eikä selitetty mitään, ei esimerkiksi sen merkitystä minkä tiimin valitsee - valitsin sitten mututuntumalla keltaisen Instinctin tajuamatta esimerkiksi sitä, että salit voivat olla aina tietyn tiimin hallussa kerrallaan, ja täällä ei näyttäisi keltaisia saleja olevan mailla halmeilla. :D
Sitten täytyy vain mennä valtaamaan ne salit keltaisille! ;D

Sanoisin, ettei sillä tiimillä ole pelaamisen kannalta isoa merkitystä. Käytännössä se vaikuttaa vain salitaisteluissa. Jos sali on jollain toisella tiimillä, siellä voi taistella ja sen voi yrittää vallata omalle tiimilleen, ja jos sali on jo omalla tiimillä sinne voi (jos tilaa on) lisätä oman pokemoninsa ja ruokkia puolustavia pokemoneja marjoilla, jotta ne olisivat salilla pidempään. Saleilta kun saa kolikoita puolustetun ajan perusteella (toki on maksimirajoitteet), niin siellä oman pokemoninsa pitäminen on ihan hyödyllistä.

Muuten sanoisin, että tiimi vaikuttaa käytännössä vain siihen, kuka tiiminjohtaja esim. antaa arviot napatuista pokemoneista :D En ainakaan itse huomannut sillä juuri muuta vaikutusta. Pohjimmiltaan pelaaminen on hyvin samanlaista joka tiimissä.

Jotenkin kuvittelin, että ne olisivat vähän harvalukuisempia ilmestyksiä, vaikka varmasti harvinaisempia otuksia saakin metsästää urakalla.
Silloin kun aloitin itse pelaamaan vuonna 2016, pokemoneja oli villinä selvästi vähemmän, ja niin oli saleja ja pokestoppejakin. Muistan kun piti ihan hyvän matkaa kulkea, ennen kuin pokemoneja alkoi ilmestyä, nyt niitä spawnaa kotisohvalta käsinkin aina joku kymmenen kerralla 😅 Alkuaikoina oli toki valikoima muutenkin suppeampi, kun vain eka generaatio oli tarjolla. Lähinnä Rattatoja ja Pidgeyjä silloin nappailtiin :D Aloituskokemus on varmasti erilainen nyt kuin silloin, mutta jos yhtään lohduttaa niin aika hukassa minäkin olin alkuun 😅 Suosittelen rohkeasti vain kokeilemaan pelin eri toimintoja, ei niissä suoranaisesti mitään menetä. Netti on myös täynnä kaikenmoista apua, on oppaita ja videoita jne.

Jos muuten haluat Waulish, niin voit lisätä minut kaveriksi pelissä :) Koodini on 6985 3539 7621.
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中

Kosmik

  • ***
  • Viestejä: 3 889
  • ava © Ingrid
Vs: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all
« Vastaus #707 : 14.07.2022 19:39:20 »
Sain pari päivää sitten ilmoituksen, että mun pokestop-ehdotus vuodelta 2020 on mennyt nyt läpi (eihän siinä mennyt kuin kaksi vuotta lol). :'D Se on monumentti, joka rakennettiin työkavereiden kanssa hautausmaalle ja nimesin sen pokestopin "Kausityöväen muistoksi" ja latelin siihen englanniksi jotain ihan omaa ja nyt siitä on tulossa oikeasti pokestop. XD Pakko se on mennä tsekkaamaan jossain kohtaa. Taitaa siinä jokunen viikko mennä ennen kuin se stoppi saadaan perustettua, mutta aika läppä, että meidän kyhäämä epävirallinen monumentti on ollut sen yhteisön mielestä oikein hyvä kohde pokestopiksi, kun se on nyt mennyt läpi. XD Ja nyt kun oikein muistelen, niin joku pappa taisi siitä joskus hautausmaalla meiltä kysyäkin, mitä varten se on rakennettu ja onko se joku sisällissodan muistomerkki. No ei ihan. XD

Ärsyttää, kun eteneminen pelissä on niin hidasta eikä oikein ole aikaa pelata yhtä paljon kuin joskus aikaisemmin. Pelaan kyllä edelleen päivittäin mutta se ärsyttää, kun peli ei laske pyöräiltyjä kilometrejä ollenkaan, ellei mene jotain mateluvauhtia, ja tuskin se silloinkaan niitä kilsoja laskee samalla lailla kuin kävellessä. Sinällään kyllä ottaa aivoon, kun aina työmatkoista saisi päivässä kerrytettyä yli 10 kilsaa, mutta ei niin ei. ::)

Waulish

  • rohkupuusku Nedric ♡
  • Administrator
  • *****
  • Viestejä: 8 763
  • ”Mutta totta kai sitä munnaaki pittää olla.” #50
Vs: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all
« Vastaus #708 : 14.07.2022 21:28:22 »
Kosmik, onpa hauskaa että ehdotuksesi on mennyt läpi! :D Varmasti kiva yllätys näin parin vuoden kuluttua. En tiennytkään, että noita stoppeja voi ehdottaa itse.

Larjus, kiitos paljon vinkeistä ja infosta tiimien ja salien suhteen. :) Ihan hyvä tietää, ettei tiimillä loppujen lopuksi ole kovin suurta merkitystä. Tuntuisi ehkä vain kivemmalta aloittaa saliopettelu sellaiselta salilta, joka olisi oman tiimin hallussa, mutta en tosiaan ole sellaiseen tässä ihan lähitienoilla vielä törmännyt. Aion kohta lähteä iltalenkille katsomaan, mitä kaikkea löydänkään vakiolenkkireittini varrelta!

Tuo selittääkin paljon, että pokémoneja on nykyään enemmän ja laajemmin kuin alkuaikoina. Kummastelin nimittäin, kun aloitin lukemaan tätä ketjua alkupäästä, miten niin moni tuskaili vähäistä pokémon-valikoimaa ja hidasta etenemistä. Mutta se tosiaan selittää, että peli on kehittynyt ja runsastunut tässä vuosien mittaan! Hauskaa kuitenkin, että ilmeisesti yhä ihmiset tätä kuitenkin pelaavat eikä into ole kokonaan hälvennyt, vaikka peli on ollut olemassa jo useamman vuoden. :)

Voih, minä niin haluaisin Rattatan, mutta ei ole tullut vastaan yhden yhtä! Eikä ainoatakaan Pidgeytä. Hoppipeja minulla sen sijaan on jo kymmenen, kun niitä hyppelee jatkuvasti täällä meidän kämpässä. :D Hauskaa muuten, miten monet pokémonit ovat minulle tyystin tuntemattomia. Juuri esimerkisi pyydystin läppärini päältä Stunfisk-nimisen kummallisuuden.

Lähetin sulle kaveripyynnön, Larjus (ja taisitkin jo hyväksyä sen - aww, kiitos kovasti lahjasta! ♥). Jee, mulla on kaveri! ;D Mua saapi muutkin lisäillä, jos tahtoo. Olen 6239 1950 6765 / Mysterinna. Mutta olen tosiaan aivan ulapalla vielä enkä ihan perillä siitä, miten esimerkiksi nämä kaverijutut toimivat. Pikkuhiljaa opettelen ja toivottavasti alan tajutakin jotain!
« Viimeksi muokattu: 15.07.2022 01:10:42 kirjoittanut Waulish »


lately I’ve been looking hard
where is my love, where is my luck, where is my faith


my reason to die another day

mursuhilleri

  • vihertumpelo
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 3 227
  • kahvia koneeseen
Vs: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all
« Vastaus #709 : 14.07.2022 22:05:57 »
Waulish, kiva kuulla, että olet alkanut pelaamaan! Voin kuvitella, että nyt vähän myöhemmin on hankala päästä sisään peliin, kun on ihan hirveästi kaikenlaista opeteltavaa. Lisään sut kaveriksi ihan hetikohta :P Oon itse sellainen on/off-pelaaja, pelaan aina kun on sellainen fiilis. Mut saa kanssa muutkin lisätä kaveriksi! Koodini on 2426 9349 7058.

Ihan innostuin, kun tänne topaan oli tullut viestejä, että pitäisikö alkaa taas pelaamaan! En oo pelannut oikeastaan yhtään yli vuoteen :P Mustakin tuntuu tällaisen tauon jälkeen, että on ihan älyttömän paljon kaikkea opeteltavaa, kun osa jutuista on unohtunut ja peli tuntuu jotenkin tosi sekavalta :D Ehkä siihen oppii takaisin nopeasti.

Kosmik, vähänkö eeppistä, että teidän monumentista on tulossa pokestoppi ;D

Waulish

  • rohkupuusku Nedric ♡
  • Administrator
  • *****
  • Viestejä: 8 763
  • ”Mutta totta kai sitä munnaaki pittää olla.” #50
Vs: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all
« Vastaus #710 : 14.07.2022 23:49:07 »
Nyt on iltalenkki heitetty. Vähän harmitti, kun alkumatkasta mobiilinetissä oli tilapäinen katko juuri yliopiston kampuksella, jossa olisi ollut useita pokéstoppeja ympäriinsä, joten niistä jäi valitettavasti useampi kääntämättä, kun en viitsinyt jäädä sinne notkumaan. Myöhemminkin netti vähän takkusi niin, että jotkin stopit eivät ladanneet ollenkaan ja joissakin taas luki "Try again later", mutta ne kuitenkin vaihtoivat väriä ikään kuin olisin ne avannut, vaikken niitä päässytkään pyörittämään enkä niistä mielestäni mitään saanut. Hmm! Noiden stoppien perässä erityisesti olin, kun pallot alkoivat olla lopussa, eikä näin lenkin jälkeen pallotilanne ole hirveän paljon parempi. :D Mutta jospa huomenna olisi parempi onni! Kävelen joka päivä ainakin sen 10 000 askelta, kun seuraan sitä aktiivisuusrannekkeesta, joten matkaa tulee taitettua. Huomaan jo nyt, että tämä peli innostaa tutkimaan myös vieraampia alueita ja kävelemään eri reittejä, mikä on tosi kiva tällaiselle kaavoihin kangistuneelle lenkkeilijälle. :)

Oli hauska huomata, että peltojen poikki kävellessä tuli vastaan tietynlaisia pokémoneja. Hämäräkin tuntui houkuttelevan tiettyjä pokémoneja esiin. Tuli napattua monta uutta tuttavuutta, ja etenin levelille 15. Isoin yllätys oli lenkin lopussa aivan kotipihaan ilmestynyt Oranguru, joka on ensimmäinen yli tuhannen CP:n catchini (CP 1 217) - hui miten yllätyin noin isosta lukemasta, kun en ole aikaisemmin mitään sitä liippaavaakaan kohdannut! Ihmeen helposti sain sen lopulta napattua. Paljon pidempään taistelin 244 CP:n Fennekinin kanssa. :D

mursis, kiitokset sinullekin kaverilisäyksestä (ja muillekin lisänneille). :) Kiva jos sinullakin innostus alkoi taas tehdä paluuta! Eiköhän pelistä nopeasti pääse taas takaisin jyvälle, kun sen kerran on opetellut.


lately I’ve been looking hard
where is my love, where is my luck, where is my faith


my reason to die another day

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 562
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
Vs: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all
« Vastaus #711 : 15.07.2022 09:56:18 »
Tuo selittääkin paljon, että pokémoneja on nykyään enemmän ja laajemmin kuin alkuaikoina. Kummastelin nimittäin, kun aloitin lukemaan tätä ketjua alkupäästä, miten niin moni tuskaili vähäistä pokémon-valikoimaa ja hidasta etenemistä. Mutta se tosiaan selittää, että peli on kehittynyt ja runsastunut tässä vuosien mittaan! Hauskaa kuitenkin, että ilmeisesti yhä ihmiset tätä kuitenkin pelaavat eikä into ole kokonaan hälvennyt, vaikka peli on ollut olemassa jo useamman vuoden. :)

Voih, minä niin haluaisin Rattatan, mutta ei ole tullut vastaan yhden yhtä! Eikä ainoatakaan Pidgeytä. Hoppipeja minulla sen sijaan on jo kymmenen, kun niitä hyppelee jatkuvasti täällä meidän kämpässä. :D Hauskaa muuten, miten monet pokémonit ovat minulle tyystin tuntemattomia. Juuri esimerkisi pyydystin läppärini päältä Stunfisk-nimisen kummallisuuden.
Joo, paljon on ehtinyt muuttua tässä vuosien aikana. Muistan kun silloin 2016 musta tuntui siltä, että Rattatan ja Pidgeyn lisäksi kaikki paikat oli täynnä Drowzeeta, niinkin paljon että alkoi ihan tympiä, mutta eipä niitäkään nykyään tule kovin usein vastaan. Mikä on kyllä ihan ymmärrettävää, kun aiemmin tosiaan oli saatavilla vain eka generaatio, ja siitäkin osa oli niin harvinaisia, ettei niitä tullut juuri ikinä vastaan (ja ihan vain kourallinen oli ns. yleisiä). Vaati jopa työtä että olis löytänyt jotain muutakin kuin niitä :D Ennen ei edes nearby näyttänyt, missä niitä pokemoneja on, muuta kuin että jossain lähellä. Nythän näkee hyvin, mitä stoppien lähistöltä löytyy. Spawn/nest-paikkojakin jaeltiin aiemmin sen takia, muistan mm. itse löytäneeni Squirtle-nestin yhdestä puistosta, mistä sitten kerroin muutamille samalla alueella pelaaville tutuille, koska Squirtleja ei muuten niillä tienoilla näkynyt. Nykyään ei tule edes noteerattua mitään spawnpaikkoja.

Hitto kun nyt alan tässä vähän kaivata sitä aikaa, kun peli oli ihan uusi kokemus itsellekin ja jo se, että sai napattua Oddishin Pidgeyn sijasta, oli niin hienoa :D Nykyäänkin kyllä tulee vastaavia hienoja kokemuksia, kuten Go Festin aikaan sain napattua mm. aika monta Tropiusta, Torkoalia ja Nihilegoa, tosin niitä varten piti olla lippu ostettuna, ja muutenkin vastaavanlaiset tilanteet ovat harvassa eivätkä silloinkaan yleensä osana "tavallista pelaamista".

Ensi sunnuntaina on muuten taas Community Day! Tällä kertaa Starlyn, joka ei käsittääkseni mikään kummoinen ole (en tiedä, mikä sen CD-iskuna tosin on, että oisko siitä esim. PVP:ssä hyötyä), mutta shiny nyt ainakin pitää napata! Eli 17.7. klo 11-14 paikallista aikaa, Starlya spawnaa paljon (ja shinyversion todennäköisyys on huomattavasti tavallista suurempi), lisäksi tuolla aikavälillä kiinniotetuista pokemoneista kolminkertaiset XP:t ja kaksinkertaiset karkit sekä luret ja incenset kestää kolme tuntia. Yhden ylimääräisen erikoistradenkin voi tehdä ja pokemonien vaihtaminen kuluttaa vähemmän stardustia kuin normaalisti! Mulla itsellä menee tuo päivä tosin Muumimaailmassa mutta eiköhän sielläkin onnistu Starlyjen nappaus. 🤔
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中

Violetu

  • Draamaprinssi
  • ***
  • Viestejä: 5 928
Vs: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all
« Vastaus #712 : 15.07.2022 10:20:56 »
Joo, oi niitä aikoja, kun oli vaan ykkösgeneraatio :-*
Silloin oli jopa ihan kaupunkikohtaista, mitä pokemonia näkyi paljon missäkin. Täällä omassa kotikaupungissa oli kaikkialla magnemitea, eikä jotain pidgeytä tai rattataa paljon näkynyt.
Samaisena syksynä muutin sitten Kauniaisiin, joka oli Eeveiden luvattu maa😍

Ja Suomenlinna oli ihan uskomaton sillon, sieltä löysin mm ekan Ninetalesini ja eka nähty Ivysaur pääsi karkuun xD
Ylipäätään oli hirveä järkytys kun pokemon ekan kerran karkasi😂
Kaveri vaan nauroi mulle kun olin ihan tuohtunut Parasin häivyttyä savuna ilmaan xD

Nyt taas eilen tuli sinne tehtäviin jotain team rocket -leaderien hakkaamista, enkä ole vielä tähän päivään mennessäkään nähnyt yhtä ainoaa leaderia tai muuta isompaa pomoa. Vaan grunteja ja sen animesta tutun rakettiryhmän🤔🙄
Nää on varmaan taas näitä, että pitäis ensin kerätä jotain komponentteja tai käyttää "tutkaa" tms, että pääsee edes näkemään leadereita?
Ärsyttävää.

I spend my days so close to you
'cause if I'm standing here,
maybe everyone will think I'm alright.
.

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 562
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
Vs: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all
« Vastaus #713 : 15.07.2022 10:44:14 »
Nyt taas eilen tuli sinne tehtäviin jotain team rocket -leaderien hakkaamista, enkä ole vielä tähän päivään mennessäkään nähnyt yhtä ainoaa leaderia tai muuta isompaa pomoa. Vaan grunteja ja sen animesta tutun rakettiryhmän🤔🙄
Nää on varmaan taas näitä, että pitäis ensin kerätä jotain komponentteja tai käyttää "tutkaa" tms, että pääsee edes näkemään leadereita?
Joo, leadereihin tarvitsee sen radarin (ja senkin pitää olla aktivoituna), muuten ne eivät ilmesty.
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中

Waulish

  • rohkupuusku Nedric ♡
  • Administrator
  • *****
  • Viestejä: 8 763
  • ”Mutta totta kai sitä munnaaki pittää olla.” #50
Vs: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all
« Vastaus #714 : 15.07.2022 23:42:36 »
Joo, oi niitä aikoja, kun oli vaan ykkösgeneraatio :-*
Silloin oli jopa ihan kaupunkikohtaista, mitä pokemonia näkyi paljon missäkin. Täällä omassa kotikaupungissa oli kaikkialla magnemitea, eikä jotain pidgeytä tai rattataa paljon näkynyt.
Samaisena syksynä muutin sitten Kauniaisiin, joka oli Eeveiden luvattu maa😍
Tämä kuulostaa kyllä tosi innostavalta ja inspiroivalta! Onpa harmi, jos tällaiset eroavaisuudet ovat vähentyneet, koska ne olisivat varmaan ihan hauska lisä sopivissa määrin. Vaikka toki varmasti myös ärsyttää, jos ei omilta lähialueilta meinaa millään jotain tiettyä poksua löytyä. :D

Muistan kun silloin 2016 musta tuntui siltä, että Rattatan ja Pidgeyn lisäksi kaikki paikat oli täynnä Drowzeeta, niinkin paljon että alkoi ihan tympiä, mutta eipä niitäkään nykyään tule kovin usein vastaan.
Ei kyllä tosiaankaan, en ole törmännyt vielä ensimmäiseenkään Drowzeehen! Sen sijaan sain tänään vihdoin ihka ensimmäisen Rattatani. ;D Oltiin puolison kanssa kävelemässä bussipysäkille, ja yllätyin niin, että ensimmäinen reaktioni oli hihkaista ääneen Rattata! Alkoi ihan naurattaa, ettei ainakaan pelin alkuaikoina kovin moni varmaan olisi ollut yhtä riemuissaan Rattatasta, jos niitä kerran vipelsi kaikkialla.

Puolisoni (jota en ole vielä saanut houkuteltua asentamaan peliä, mutta joka on innokas lenkkeilijä) innosti minut lähtemään pienelle pokékävelylle yliopistolle ja sen yhteydessä sijaitsevaan puulajipuistoon, ja siellä olikin stoppeja parhaimmillaan parin metrin välein, huhhuh. Olen kärsinyt tänään täydestä repusta, ja piti välissä sitten poistella heikompia potioneja, jotta sain tilaa itselleni tällä hetkellä hyödyllisemmälle tavaralle. Lenkin iloisin yllätys oli puulajipuistossa vastaan tullut keltaisen tiimin hallussa ollut sali! ♥ Siellä oli vahdissa vain yksi poksu, yli 3 000 CP:n Metagross. Ihmetyksekseni huomasin, että pystyin laittamaan sinne omankin poksun, joten ilmeisesti kyseessä on ainakin kakkoslevelin sali? Pystyykö jostain näkemään, mikä salin level on eli montako pokémonia sinne ylipäätään mahtuu? En ole keksinyt, mistä sen näkisi, vaikka toki senhetkisten poksujen lukumäärän voi laskea. // Ah, siis mitä, ovatko levelit kokonaan poistuneet käytöstä? Googlasin ja törmäsin sellaiseen tietoon, että nykyään kaikissa saleissa on kuusi slottia. Kannattaisi minun vissiin muistaa tämän ketjun alkupuolta lukiessani, ettei kaikki tieto välttämättä pidä enää paikkaansa... :D Vähän kummastelinkin salilla ollessani, miksei siellä muka pysty treenaamaan, vaikka se on oman tiimin hallussa.

No, heitinpä joka tapauksessa sitten ensimmäistä kertaa omankin otukseni salille kaveriksi, eli juuri pyydystämäni yli 1 400 CP:n Swampertin - tietämättä ollenkaan, onko siitä siellä mitään hyötyä, mutta saanpahan ainakin kokemusta. :D Kyllähän se kalpenee yli kolmetonnisen Metagrossin rinnalla, ja voi olla, että joku jossain nyt kiroaa minua ja poksuni hyödyttömyyttä, mutta halusin kuitenkin kokeilla. Koska akku oli silloin jo vähissä, en ehtinyt edes tarkistaa Swampertini movesettiä - pystyykö sen näkemään jostain, vaikka pokémon onkin salilla? Jos etsin kyseisen poksun pokédexistäni, sen tiedoissa näkyy vain salivoitot ja puolustamassa vietetty aika, enkä siis näe sen omia statteja (paitsi CP:n jos menen katsomaan sitä salille).

Aiemmin päivällä ajeltiin linkillä kaupoille, ja matkan aikana ehdin aika monta stoppia käännellä. Naapurikaupunginosasta löytyi yllättäen myös parikin keltaista salia ihan vieretysten, joten täytyypä joskus pistäytyä siellä ihan ajan kanssa! Huomenna ollaan menossa keskustan sykkeeseen kalamarkkinoille, ja odotan mielenkiinnolla, mitä siellä tulee vastaan.
« Viimeksi muokattu: 16.07.2022 03:22:33 kirjoittanut Waulish »


lately I’ve been looking hard
where is my love, where is my luck, where is my faith


my reason to die another day

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 562
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
Vs: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all
« Vastaus #715 : 16.07.2022 07:15:55 »
Onpa harmi, jos tällaiset eroavaisuudet ovat vähentyneet, koska ne olisivat varmaan ihan hauska lisä sopivissa määrin. Vaikka toki varmasti myös ärsyttää, jos ei omilta lähialueilta meinaa millään jotain tiettyä poksua löytyä. :D
Voihan se olla, että vastaavia eroja on edelleenkin. Tämmöinen minunlaiseni pitkän linjan pelaaja ei ainakaan enää sellaisia tosin huomaa, kun lähes kaikkia pokemoneja on napannut jo niin monta, etteivät ne tunnu yhtään sen erikoisemmilta tai harvinaisemmilta kuin muutkaan. Lisäksi pokemonvalikoima on nykyään niin laaja, että on vaikeampi tehdä mitään selviä aluehavaintoja. Toki jos sattuisin löytämään vaikka Noibateja jostain ison kasan niin aivan varmasti kiinnittäisin huomiota ja lähtisin kokeilemaan onneani myös muina päivinä samalla alueella.

// Ah, siis mitä, ovatko levelit kokonaan poistuneet käytöstä? Googlasin ja törmäsin sellaiseen tietoon, että nykyään kaikissa saleissa on kuusi slottia. Kannattaisi minun vissiin muistaa tämän ketjun alkupuolta lukiessani, ettei kaikki tieto välttämättä pidä enää paikkaansa... :D Vähän kummastelinkin salilla ollessani, miksei siellä muka pysty treenaamaan, vaikka se on oman tiimin hallussa.
Joo, salitasot ovat poistuneet jo aikapäiviä sitten, ja nykyään kaikille saleille mahtuu suoraan kuusi pokemonia. Treenaamaankaan ei siellä siksi enää pysty, nykyään vastaava toiminto on se, että taistelee tiiminjohtajia vastaan (se vaihtoehto löytyy battle-napin takaa).

Sillä ei omasta mielestäni ole kovinkaan isoa merkitystä, mitä pokemoneja salille jättää. Toki vaikka jonkun liki kolmetonnisen Blisseyn kaataminen on hitaampaa kuin parhaimmankaan Magicarpin, mutta kyllä asialle omistautuneet saa mitä tahansa salilta pois :D Ja jos sydän on täynnä niin se vaatii joka tapauksessa muutaman voiton ennen kuin pokemonin saa kokonaan lyötyä. Pieni-cp:isillä pokemoneilla on kyllä se hyvä puoli, että niiden sydän tyhjenee (jolloin myös CP laskee) hitaammin, joten niillä kestää ilman marjoja kauemmin sydämen tyhjentyminen. Osa pelaajista muutenkin laittaa salille "mitä sattuu", itsekin joskus tungen sinne jotain harvinaisimpia shinyjani ynnä muuta, enkä automaattisesti aina "parhaimpia salipuolustajia". 1400 CP:n Swampert salilla ei siis (ainakaan minun mielestäni) ole yhtään sen huonompi vaihtoehto salille kuin vaikka ne omat shiny-leveilyni :D

Koska akku oli silloin jo vähissä, en ehtinyt edes tarkistaa Swampertini movesettiä - pystyykö sen näkemään jostain, vaikka pokémon onkin salilla?
Ei tietääkseni. Itse en ainakaan ole koskaan onnistunut mistään katsomaan pokemonin yksilökohtaisia tietoja, kun se on salia puolustamassa.
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中

Waulish

  • rohkupuusku Nedric ♡
  • Administrator
  • *****
  • Viestejä: 8 763
  • ”Mutta totta kai sitä munnaaki pittää olla.” #50
Vs: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all
« Vastaus #716 : 16.07.2022 21:07:26 »
Kiitos sali-infosta, Larjus! :) Hyvä kuulla, ettei siitä välttämättä tarvitse tehdä mitään rakettitiedettä, minkä pokémonin salille laittaa. Kävikin niin, että Swampertini ehti puolustaa salia yli 13 tuntia ennen kuin se sitten sieltä potkittiin pois, joten sain siitä hyvästä onneksi sen 50 kolikkoa, mikä taitaakin olla maksimimäärä päivässä. Tästä innostuneena lähetin sen tänään keskustassa kohtaamani keltaisen salin kuudenneksi puolustajaksi, mutta siellä ei käynyt ihan yhtä hyvä tuuri, sillä sinne hyökättiin melkein heti sen jälkeen ja poksuni taisi ehtiä olla siellä huimat kymmenen minuuttia. :D Myöhemmin yhdessä puistossa jätin sitten juuri pyydystämäni Donphanin Chanseyn kaveriksi, ja se on pysynyt siellä nyt kaksi tuntia. On ollut kiva huomata, että olen näin pian uskaltautunut noille saleillekin, vaikka aluksi olin ihan varma, ettei minun pelaamiseni kyllä sellaisille ulotu. Vieraille saleille taistelemaan en ole vielä rohjennut, mutta ehkä joskus voisi sitäkin kokeilla. Kovasti olen yrittänyt puhua puolisoa asentamaan pelin, jotta voitaisiin harjoitella noita saleja yhdessä, mutta ei hän ainakaan vielä ole innostunut.

Kivoin saalis tänään oli aika hyvällä CP:llä varustettu villi Flareon, jonka sain napattua linkissä kotimatkalla. Ei ole vielä muita Eeveen kehittyneitä muotoja tullut vastaan, ja olenkin Eeveitä keräillyt sillä ajatuksella, että saisin vielä joskus nimikikan turvin kaikki muodot kehitettyä, mutta oli hauska yllätys törmätä ihan luonnossa tuohon Flareoniin. Muutenkin oli hyvä pelipäivä, akku kesti koko päivän täyden latauksen turvin ja ihan kohta pääsen levelille 21. :) Monta uutta paikkaa ja stoppia tuli tutkittua. Siellä puistossa, johon jätin Donphanini, vilisi muuten valtoimenaan Rattataa! Tosi hassua, kun täällä meillä niitä taas ei ilmaannu suin surminkaan.

Nyt kotiin päästyäni olen sitten yrittänyt napata Abraa, joka on jo pari kertaa näyttäytynyt, mutta aina karannut ennen kuin olen saanut sen jäämään palloon... Ei ole sitäkään tullut vielä missään vastaan ennen kuin nyt. On kyllä aivan älyttömän koukuttava tämä peli, olen ihan hullaantunut jo nyt vaikka alussa vähän epäilin! Ja näköjään olen myös muuttanut Finissä asumaan tähän ketjuun, kun tekee mieli höpötellä pokéjuttuja koko ajan. ;D Jäin varmaan paljosta paitsi silloin aikoinaan, kun oli isoin villitys valloillaan, mutta onneksi täälläkin kuitenkin yhä on niitä, jotka vielä pelaavat. :)


lately I’ve been looking hard
where is my love, where is my luck, where is my faith


my reason to die another day

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 562
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
Vs: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all
« Vastaus #717 : 17.07.2022 21:13:21 »
On kyllä aivan älyttömän koukuttava tämä peli, olen ihan hullaantunut jo nyt vaikka alussa vähän epäilin! Ja näköjään olen myös muuttanut Finissä asumaan tähän ketjuun, kun tekee mieli höpötellä pokéjuttuja koko ajan. ;D Jäin varmaan paljosta paitsi silloin aikoinaan, kun oli isoin villitys valloillaan, mutta onneksi täälläkin kuitenkin yhä on niitä, jotka vielä pelaavat. :)
Kiva vaan kun pelistä höpöttelykin innostaa! Minustakin on mukavaa, että ollaan saatu tähän ketjuun vähän eloa taas ♥ Minä ainakin oon vielä aktiivinen pelaaja, ihan päivittäin tulee pelattua edes vähän. Huomaan myös, että sun tuore intosi lisää omaakin intoani peliä kohtaan! ;D

Nyt kotiin päästyäni olen sitten yrittänyt napata Abraa, joka on jo pari kertaa näyttäytynyt, mutta aina karannut ennen kuin olen saanut sen jäämään palloon...
Abra on semmoinen tapaus, että jos se ei jää ekaan palloon, se karkaa jollain 99 prosentin todennäköisyydellä. Heijastelee sitä, kun pääsarjan peleissä villi Abra käyttää teleporttausta aina ekana liikkeenään. Abroja napatessa kannattaa siis suosia hyviä palloja ja vattujen käyttöä, jotta niiden palloon jääminen on todennäköisempää.

Mulla itsellä menee tuo päivä tosin Muumimaailmassa mutta eiköhän sielläkin onnistu Starlyjen nappaus. 🤔
Muumimaailmassa oli ihan mukavasti stoppeja ja muutama salikin, mutta pokemoneja sinne spawnasi vain lurejen ja incensen avulla. Onnistuin kuitenkin lopulta nappaamaan kolme shiny-Starlya monen tavallisen lisäksi, vaikka ekan tunnin jälkeen alkoi jo vähän iskeä epätoivo vaikka varauduinkin, ettei shinya tulisi 😅 No, sain mitä halusin ja nyt multa ainakin parin päivän ajan saa kivoja lahjoja muumistopeilta ;D Tai no, riippuu ihan siitä, miten ahkerasti pääsen niitä lähettelemään muille.
Mites muiden community dayt meni?
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中

Waulish

  • rohkupuusku Nedric ♡
  • Administrator
  • *****
  • Viestejä: 8 763
  • ”Mutta totta kai sitä munnaaki pittää olla.” #50
Vs: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all
« Vastaus #718 : 18.07.2022 22:38:44 »
Kiva vaan kun pelistä höpöttelykin innostaa! Minustakin on mukavaa, että ollaan saatu tähän ketjuun vähän eloa taas ♥ Minä ainakin oon vielä aktiivinen pelaaja, ihan päivittäin tulee pelattua edes vähän. Huomaan myös, että sun tuore intosi lisää omaakin intoani peliä kohtaan! ;D
Ihan huippua, jos mun into on ollut tarttuvaa laatua! ;D Mietin jo, kehtaanko tänne koko ajan tykittää uusia pokékuulumisia, mutta onhan se kivaa fiilistellä silloin, kun aihetta on. Harvoin innostun tällä tavalla mistään pelistä, joten parasta varmaan ottaa siitä kaikki irti. Ja voihan olla, että minäkin jään aktiiviseksi pelaajaksi vielä tämän alkuinnostuksen hiipumisen jälkeenkin! Ainakin tällä hetkellä tuntuu siltä, että kyllähän tässä pelattavaa riittää varmaan pidemmäksikin aikaa, kun voi tavoitella täyttä pokédexiä ja yrittää kehittää pokémoneista parhaita mahdollisia muotoja.

Abra on semmoinen tapaus, että jos se ei jää ekaan palloon, se karkaa jollain 99 prosentin todennäköisyydellä. Heijastelee sitä, kun pääsarjan peleissä villi Abra käyttää teleporttausta aina ekana liikkeenään. Abroja napatessa kannattaa siis suosia hyviä palloja ja vattujen käyttöä, jotta niiden palloon jääminen on todennäköisempää.
Haa, no tämä selittää! Mietinkin, että on kyllä harvinaisen vikkeläliikkeinen kaveri, kun otti hatkat saman tien yhden hutikaappauksen jälkeen. :P Mutta ah onnea, tänään se ilmestyi iltalenkin varrelle (saavuttiin juuri tänään Suomeen mun lapsuuden kotipaikkakunnalle kesälomailemaan) - ja sain sen kiinni! Paniikissa poistin jonkin toisen poksun tieltä, jotta pystyin edes yrittämään Abran nappaamista, kun multa oli juuri silloin tila lopussa, ja otin saman tien myös marjan ja ultrapallon käyttöön. Ja kiinni jäi tosiaan, jes!

On ollut kiva huomata, että täällä pikkupaikkakunnallakin vaikuttaisi poksuja liikkuvan. :) Toivoin kyllä enemmän vesipokémoneja, kun ollaan aivan suuren järven rannalla ja muutenkin vesistöisessä ympäristössä, mutta melko samoja peruspokémoneja täällä vaikuttaisi pyörivän kuin Saksan kodissakin. Muutama aivan uusikin tuttavuus on tosin ehtinyt jo tulla vastaan. Stoppeja ja saleja täällä sen sijaan on ymmärrettävästi paljon vähemmän, mutta iloisesti yllätyin siitä, että tässä ihan lähellä parin minuutin kävelymatkan päässä on sekä stoppi että sali. Sali on keltaisten hallussa, ja kävin sitten heti iltalenkillä nakkaamassa sinne lisävahvistusta. Veikkaan, ettei sitä kovin aktiivisesti puolusteta saati valloitella, mutta saapahan ainakin kolikoita, ja tuollaisella rauhallisemmalla salilla voisi olla hyvä sauma harjoitella myös taistelemista, mikäli jokin toinen tiimi sen itselleen tässä parin viikon aikana anastaa. Huomenna ajattelin lähteä vähän pidemmälle lenkille kartoittamaan ainakin urheilupuiston kohteita, kun siellä päin niitä vaikuttaisi olevan.

Onnea Larjus shiny-Starlyista - ihan mahtavaa, että sait peräti kolme kappaletta! ♥ Minua ei valitettavasti onni suosinut. Starlyja oli siihen aikaan kyllä kovasti liikkeellä, ja nappasin kaiken minkä kykenin, mutta ei vain osunut shiny-versiota minun tielleni. Koko aikaa en kyllä niitä päivystänytkään, osan vain. No, jospa joskus vielä saisin laajennettua kokoelmaa shinyihinkin! Keräättekö te muut niitä, tai oletteko niistä innostuneita? :)


lately I’ve been looking hard
where is my love, where is my luck, where is my faith


my reason to die another day

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 562
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
Vs: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all
« Vastaus #719 : 19.07.2022 17:49:39 »
Ihan huippua, jos mun into on ollut tarttuvaa laatua! ;D Mietin jo, kehtaanko tänne koko ajan tykittää uusia pokékuulumisia, mutta onhan se kivaa fiilistellä silloin, kun aihetta on. Harvoin innostun tällä tavalla mistään pelistä, joten parasta varmaan ottaa siitä kaikki irti. Ja voihan olla, että minäkin jään aktiiviseksi pelaajaksi vielä tämän alkuinnostuksen hiipumisen jälkeenkin! Ainakin tällä hetkellä tuntuu siltä, että kyllähän tässä pelattavaa riittää varmaan pidemmäksikin aikaa, kun voi tavoitella täyttä pokédexiä ja yrittää kehittää pokémoneista parhaita mahdollisia muotoja.
Tykitä ihmeessä pelikuulumisia, kiva vaan kun pysyy ketju hereillä :) Pelattavaa kyllä riittää, ja lisäksi on loppujen lopuksi aika helppo keksiä itselleen halutessaan erinäisiä tavoitteita pelin mausteeksi.

No, jospa joskus vielä saisin laajennettua kokoelmaa shinyihinkin! Keräättekö te muut niitä, tai oletteko niistä innostuneita? :)
Kyllä säkin varmasti saat vielä ainakin jonkin pokemonin shinyna! :) "Tavallisessa" pelaamisessa ne on tosi harvinaisia, mutta raideissa ja esim. just community dayssa mahdollisuudet saada sellainen on paremmat.

Mä ilman muuta innostun jokaisesta shinysta, jonka saan, ja aina niiden perään vähän haikailen, mutta en kyllä ihan niin ahkerasti niitä yritä saada kuin jotkut. Kun esim. jostain legestä lisätään shinyversio peliin, niin en mä ala raideja tykittämään sen takia. Community dayn aikana yritän kyllä aina saada vähintään yhden shinyn, jos vain pystyn pelaamaan (pari kertaa kun on ollut esteitä, etten ole voinut pahemmin pelata niin on voinut jäädä shiny saamatta).

Mulla oli muuten tänään harvinaisen hyvä pelionni! Mulla oli taas pitkästä aikaa hyvä tilaisuus pelailla niillä kulmilla, joilla tuli pelattua pelin ilmestymsaikoihin (olen porukoilla talovahtina, ja he asuvat ihan kohtuullisen kävelymatkan päässä sieltä, missä ennen pelasin paljon siinä 2016-2018), ja tuli tehtyä hyviä löytöjä. Ensin innostuin siitä, kun mulle ilmestyi nearbyhyn Jangmo-o, jota en ole nähnyt koko pelissä ennen kertaakaan (paitsi salilla puolustamassa). Sen kävin tietenkin nappaamassa itselleni. Sitten kävin yhdellä salilla raidaamassa Rockruffin, jonka sitten sain shinyna! Ja heti sen raidin jälkeen nappasin siitä salin viereltä Girafarigin, joka oli shiny sekin! Kaksi shinya siis peräkkäin, en voinut uskoa. Sitten vielä vähän myöhemmin, kun olin jo palaamassa kaupan kautta porukoideni talolle, vastaan tuli vielä shiny Glameow. Yhdenkään shinyversiota mulla ei noista vielä ollut, ja vaikka olisikin ollut, oli toi tuuri siltikin ihan mieletöntä. Et vaikka just sanoin shinyjen olevan tavallisesti harvinaisia, joskus voi käydä näinkin :D En muista, että olisin koskaan saanut päivän aikana kolmea eri shinya - pois lukien Go Festit pääsylipulla, mutta niissä nyt on silloin muutenkin paremmat mahikset napata shinyja. Sitä en vain vielä tiedä, kumpaan muotoon Rockruffin kehittäisin, vai odotanko siihen asti, että Dusk Form lisätään joskus peliin 🤔

Mut siis joo, tosi hyvä pelipäivä, ja huomasin löytäväni itsestäni vähän semmoista alkuaikojen intoa. Toi Jangmo-o oli kyllä makee varsinkin siitä syystä, etten muista, milloin mulla olis viimeksi "tavallisena pelipäivänä" nearby näyttänyt pokemonia, jota en ole vielä napannut (eli kun ei lasketa niitä päiviä, että just on lisätty uusia pokemoneja/jotain event-versioita). Ihana kun sai vielä edes kerran kokea sen innostuksen tunteen, jonka kokonaan uusi löydetty pokemon synnyttää :D
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中