Shinytuurini oli niinkin kiva että sain shinyna kaksi Sudowoodoa (joka mulla oli ennestäänkin shinyna), yhden shinyn Cranidosin (joka mulla myös oli shinyna jo ennestään) ja yhden shinyn Hitmonleen (joka oli kyllä uusi shiny ja kiva nappaus). Vähän parempaa saalista olisin toivonut 😅
Minusta tämäkin on jo loistava saalis!

Tuntuu, että itselläni on shiny-onnea lähinnä eventtien ulkopuolella. Olen vieläkin ihan fiiliksissä shinysta Woobatistani (kehitin sen tosin jo Swoobatiksi), jonka sain tavallisella lenkillä kirjaimellisesti juuri sen jälkeen, kun olin ajatellut shinyjen nappaamista - se oli siis ensimmäinen poksu, jonka ajatusketjuni jälkeen nappasin, enkä vieläkään meinaa uskoa, miten hauska sattuma se oli!

Googlailun perusteella se on varsin harvinainen shinyna, joten olen siitä tosi iloinen. Nämä eventit kyllä mietityttävät, kun ei meinaa shinyja tulla vastaan, vaikka kuinka nappaan tai vähintäänkin avaan kaiken mikä tielle osuu. Nyt Fashion Weekin aikana olen saanut vain Blitzlen shinyna, vaikka olen kovasti koettanut kaikkia muotiveikkosia metsästää. Roggenrola-päivä oli sekin yhtä epätoivoista pelaamista, kun kahteen ja puoleen tuntiin ei tullut vastaan yhden yhtä shinya, vaikka nappasin kymmeniä ellen satojakin kivikavereita! Ja sitten viimeisen puolen tunnin aikana tuli vastaan
viisi shinya, joten tiedä näitä.

Oltiin silloin Itävallassa lomalla, mutta onneksi päivän ohjelmana oli kävellä valtavassa palatsin puistossa, niin ei puolisokaan ihan päässyt minuun turhautumaan.
Minulla nuo taannoiset ultra beastit olivat kanssa tosi helppoja napattavia! Ekoihin palloihin jäivät. Ihan kiva välillä niinkin. Vaikeasti napattavia tuntuu riittävän näissä normipoksuissakin.

Tosi monet näistä muotiviikon otuksista ovat hankalia pallotettavia - esimerkiksi Kirliaan menetän hermoni kerta toisensa jälkeen... Luin jostain, että sen nappaamisen pitäisi helpottua, jos on kultamitalit fairy- ja psychic-tyyppien nappaamisesta, mutta ei kyllä tunnu kovin helpolta vieläkään.
Tykkäättekö te muuten taistella GO Battle Leaguessa? 
Käyttekö hakkaamassa ne viisi päivittäistä, vai osallistutteko satunnaisemmin, jos ollenkaan? Itse innostuin aivan älyttömästi taannoisen Psychic Cupin aikaan, ja silloin tuli käytettyä aina ne kaikki viisi päivittäistä osallistumiskertaa. Psychic Cupissa oli se kiva, että CP-rajoitus oli 1 500, eli minullakin oli mahdollisuus pärjätä siinä. Siellä oli tosi paljon Alolan Raichua, Galarian Rapidashia ja Victiniä, joista mitään minulla ei ole ja jotka aiheuttivat kyllä kovasti harmaita hiuksia, mutta minulla oli kuitenkin oma vakitiimini, jonka heikkoudet ja vahvuudet opin tuntemaan sen verran hyvin, että pääsin rankingiin 18 asti. Käytin avaajana Lunatonea, sillä toisaalta se oli helppo uhrata ylivoimaisten vastustajien edessä, mutta toisaalta se taas oli kivi-iskuineen tosi tehokas lentäviä vastaan, joita (lähinnä Xatua) toisinaan tuli avaajina vastaan. Toisena minulla oli Bronzong ja päättäjänä galarialainen Slowkingini - jee, vihdoin jotain käyttöä sillekin ilkeän näköiselle mötkölle!

Slowkingin poison-iskut tekivät aika hyvin selvää viimeisistä vastustajista, jos oli kiperä taistelu.
Sen sijaan nyt, kun on käynnissä Master League ja ML Premier Classic ilman CP-rajoituksia, en pärjää enää ollenkaan. Tavallaan on harmi, että ranking on kausikohtainen, koska mun ranking tällä hetkellä ei vastaa ollenkaan kykyjäni tai pokémonejani näissä tämänhetkisissä liigoissa, kun se oli yksinomaan siinä aiemmassa cupissa saavutettu.

Niinpä minulla ja otuksillani pyyhitään lattiaa mennen tullen, eikä oikein ole fiilistä taistella, kun ei voita vahingossakaan. Tuntuu, että kaikki vastustajat ovat CP:ltään vähintään yli kolmetonnisia, siinä missä oma paras on juuri ja juuri yli kolmen tonnin. Masentavaa mätkiä jotain Dragonitea näillä Vaporeoneilla ja Beweareilla. Saahan siitä stardustia, mutta silti. No, josko pian tulisi taas jokin toinen liiga! Swampertini on valmis, sillä opetin sille juuri toisenkin charged attackin.