Kirjoittaja Aihe: Tv-sarjat #2  (Luettu 142207 kertaa)

Kosmik

• ava © Ingrid
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #560 : 11.02.2024 19:18:42 »
Joo siis hyvä huomio tuo, että Heartstopperissa kanssa käsitellään kyllä rankempiakin aiheita, vaikka pohjavire sarjassa onkin suhteellisen kevyt. Olen kyllä samaa mieltä siinä, että on vain hyvä juttu, että on myös LGBTQ-sarjoja, joissa asiat on hyvin, eikä pelkkää kärsimystä, koska tuollaisia sarjoja ja elokuvia on harvemmassa ja niitä tarvitaan. Aion ehdottomasti sitäkin sarjaa seurata edelleen, koska siinäkin on ihanat hahmot ja hyvät näyttelijät.

Lainaus käyttäjältä: Violetu
Young Royals tuntuu aidolta eri lailla kun monet muut sarjat (esim nyt vaikka Euphoria), ja se varmaan ainakin viehättää siinä.
Joo, oon tästä kyl samaa mieltä. ^^ Musta on myös hienoa, että sarjassa hahmot ei näytä liian siloitelluilta, esim. akne saa näkyä jne. Tykkään myös siitä, että sekä Young Royalissa että Heartstopperissa on eri etnisyyksien edustajia näkyvissä rooleissa.

Lusikkasirri

• Pölypallero
« Vastaus #561 : 12.02.2024 21:20:09 »
Remo toi traileri oli julkastu tyyliin 4 tuntia aikaisemmin kuin kirjotin ton viestin asiasta, että ei ihme, että et ollu vielä kuullut asiasta! Mun tumblr-feedi kertoi mulle ku jotkut oli tehny jo gifejä siitä ja mä tunnistin, että nyt on uutta materiaalia, en oo nähny tämmöstä ennen. Seuraava osoite olikin sit Youtube ;D

Mä löysin Heartstopperin alunperin Tapas-sarjakuvapalvelusta ennen kuin koko netflix-sarjasta oli mitään tietoa tai yhtäkään fyysistä sarjakuva-albumia oli painettu ja määrittelen itseni og-faniksi. Oon kyllä Kosmikin kanssa samoilla linjoilla että siitä netflix-sarjasta jäi jotain puuttumaan. Jokin viimeinen särmä tai loppusilaus. Tykkään kyllä sarjakuvasta tosi paljon. Ehkä se vaikutti mun katselukokemukseen, kun jo tiesin tarinan kulun ja uudelleentulkinta ei tuonu tarpeeksi uutta ja oli liian ennalta-arvattava, mulle joka jo tunsi tarinan. Young Royals on taas alkuperäinen tv-sarjaformaattiin suunniteltu tarina. Kakkoskautta Heartstopperista en ole nähnyt; ehkä senkin voisi nyt tässä samalla katsoa kun hommaan taas netflixin Young Royalsia varten.

Yksi iso ero, joka näissä kahdessa sarjassa on myös, on nuorten alkoholin ja päihteiden käytön kuvaaminen. Heartstopperissa ei näytetä sitä lainkaan ja Young Royalsissa taas näytetään hyvinkin paljon, siloittelematta ja jopa inhorealistisesti. Tämä osa-alue tuo sarjaan mielestäni hyvää kontrastia. Ainakin Young Royalsin ensimmäinen kausi oli aikamoinen tunteiden vuoristorata. Heartstopper on tunnelmaltaan tasapaksumpi. Makuasioitahan nämä on, ehkä mä vaan tarviin korkeampia panoksia ja enemmän synkkyyttä tarinoihin, että tykkään niistä.
it's been a long time coming
- Miss Americana & the Heartbreak Prince -

Pipe

« Vastaus #562 : 12.02.2024 21:43:24 »
Ihanaa, täällä puhutaan mun lempisarjasta (Young Royals).
Siis mä kuulin tästä sarjasta jo kauan kauan aikaa sitten ja halusin ehdottomasti nähdä tän. Mutta kun netflix, mä oon vähän huono ostamaan mitään ns. lisäkanavia, mutta sitten mä onneksi löysin nää prepaid liittymät ja ai että maailma avautu kun sain Netflixin avattua ja aika nopealla selailullahan löysin sitten tuon Young Royalsin ja siis se meni sillai niinkun melkein kerta rykäyksellä kaikki 12 jaksoa (jotka oli ilmestyny) ja sen jälkeen ne on katsottu aika moneen kertaan. Mä rakastan sitä, että tää sarja on ruotsalainen, koska ruotsalaiset sarjat vaan on yksinkertaisuudessaan loistavia ja ruotsalaiset näyttelijät on ihan oma lukunsa. Edvin Ryding ja tarviiko muuta sanoa, siis mä oon tutustunut tuohon poikaan jo Älska mig-sarjassa ja en kyl heti hokannut et oli sama kundi mut silloinkin jo ihailin tuon pojan taitoa näytelllä ja luoja se on *painosana* maailman ehdottomasti KAUNEIN poika ikinä. ♥ Ne silmät (enemmän kuin täydelliset ikinä),saatika se taito näytellä? :O Ihan siitä syystä katsoin Gåsmammanin kaikki kaudet samantein putkeen.

Omar Rudberg herranjumala ton kundin ääntä. Kuten joku mainitseekin Simonin äidille siinä sarjassa "Sinun poikasi laulaa kuin enkeli" ja herranjumala niin laulaa. Simonin hahmo on myös ihana ja Omar vetää sen aivan jumalattoman taidokkaasti. Ja miettikää tää on EKA rooli jossa Omar on ikinä näytellyt?!   :o (+ tää et Young Royals ja Gåsmamman toimi hyvin yhteen kun jos molemmat sarjat nähneenä ootte huomioineet ketkä näyttelee isää ja poikaa molemmissa sarjoissa. ;D Oli pieni WTF, fiilis ku alotin Gåsmammania katsomaan)

Mä tykkään myös siitä Young Royalsin moninaisuudesta ja siitä et kaikki ei ole siloteltua ja kuvataan hyvin myös sitä et millaisia paineita nuoret kohtaa on ne sitten missä asemassa tahansa ja miten prinssi rakastuu tavispoikaan. Aivan ihana idea. Sateenkaari rakkaus vain toimii. 

Mä törmäsin myös Young Royalsin myötä tähän Heartstopper sarjaan ja se jäi jotenkin kauheen pinnalliseksi, mä en saanu siitä lähellekään niin syvällistä tarinaa kuin Young Royalsissa ja sit mua vaan häiritsi suunnattomasti ne piirrustukset siellä seassa. Okei, joo tiedän et se pohjaa sarjikseen mut jotenkin siitä vaan tuli sellanen "lapsellinen" kuva kun siinä oli niitä piirrustuksia, ja luulin myös alunperin et Heartstopperissa oli prinssi/tavis asetelma myös kun olin saanut muilta vähän sellaisen kuvan ni petyin suunnattomasti kun näin ei ollutkaan ja muutenkin se ei vaan mennyt luihin ja ytimiin samalla tavalla kuin Young royals.
Yritän vain hymyillä, vaikka olen jo kuollut sisältä <3
♥Polseres Vermelles- Polseres amunt♥

Tuuli Lumi<3Draco Malfoy
Drarry♥
Wilmon♥
Edmar♥ *bromance*

♥Twc♥

Ava by: Ingrid