Kirjoittaja Aihe: Eurovision laulukilpailu  (Luettu 84703 kertaa)

tirsu

  • BubblegumKnight
  • ***
  • Viestejä: 1 989
  • Clara, my Clara
Vs: Eurovision laulukilpailu
« Vastaus #140 : 26.01.2020 21:01:50 »
Suomi palasi sitten UMK:n ehdokkaan valinnassa. Ehkä ihan hyvä vaikka nopeasti luovuttivat itse päättämisen suhteen. Eivät halunneet kokeilla, josko kolmas kerta toden sanoo. :D

Itsestäni tuntuu, että jotenkin aikasin alkoi tänä vuonna viisuehdokkaan valinta - onks se aina alkanu näin aikaisin? Multa olisi mennyt täysin ohi, että finalistitkin on jo valittu, ellen olisi sattunut kuulemaan sitä radiosta. ::) Ja nyt satuin huomaamaan, että eka biisikin on julkaistu.

Itse tykkään Tikan biisistä. Se on kaunis, surumielinen että voimaannuttava. Mun mielestä biisi kertoo läheisen kuolemasta, kuten laulaja itsekin kertoi esittelyvideossa (jonka katsoin vasta biisin kuunneltuani). Tikan ääni on todella kaunis ja vahva.

Seuraavaksi odotan kuulevani millainen Aksel Kankaanrannan biisi on. Akselilla on todella upea ääni, toivottavasti biisi on hyvä. Aion toki kuunnella muidenkin biisit, mutta Tika ja Aksel olivat finalisteista ainoat, joiden biisejä kuulemista odotin/odotan.
>> Don't give up. Not ever. Not for one single day. >> Clara Oswald

 >> How do sharks make babies? >> The 11th Doctor 
 >> Carefully? >> Clara Oswald
>> No, no, no - happily. >> The 11th Doctor

>> I don’t think I could ever forget you. >> The 12th Doctor

Waulish

  • rohkupuusku Nedric ♡
  • Administrator
  • *****
  • Viestejä: 8 763
  • ”Mutta totta kai sitä munnaaki pittää olla.” #50
Vs: Eurovision laulukilpailu
« Vastaus #141 : 26.01.2020 22:00:42 »
Minä olen ihan hyvilläni siitä, että palattiin avoimeen kilpailuun. :) Se on hauskempi ja monipuolisempi seurattava, ja sitä kautta voi löytyä ja nousta pinnalle vaikka minkälaisia helmiä, kuten Softengine aikanaan. Pidän siitä ajatuksesta, että estradia tarjotaan myös pienille, tuntemattomille artisteille. Nyt mukana kisaa toki muutama tunnetumpikin nimi; en sitten tiedä, missä määrin aiemmat meriitit ovat painaneet UMK-ehdokkaiden valinnassa.

Itsestäni tuntuu, että jotenkin aikasin alkoi tänä vuonna viisuehdokkaan valinta - onks se aina alkanu näin aikaisin?
Tänä vuonna ollaan itse asiassa melko myöhään liikenteessä, mitä tulee joihinkin aikaisempiin vuosiin. Joskushan ehdokkaat on julkistettu jo edellisen vuoden puolella. Nyt ajankohtaan vaikuttaa varmasti osittain se, että järjestetään pelkkä finaali. Ei ole karsintoja tai semifinaaleita, jotka vaatisivat aikaa.

Porrastettua biisien julkaisua en itse ymmärrä. Se ärsyttää. Olisi paljon mukavampaa saada kaikki biisit kerralla kuunteluun ja spekulointiin, eikä tarvitsisi murehtia sitä, onko julkaisujärjestyksellä vaikutusta ehdokkaiden menestykseen. Nyt tuntuu siltä, että yritetään jotenkuten pitää UMK pinnalla ja jännitystä yllä, koska itse kilpailuun on niin pitkä aika. Mälsää. Sitten käy näin, että biisejä vuotelee ovista ja ikkunoista ja kuulijoita vain ärsyttää, kun niitä ei pysty kuuntelemaan virallista väylää. :P

Tikan biisi ei ole ainakaan toistaiseksi aiheuttanut minussa suuria väristyksiä. Se tuntuu vähän sellaiselta tiu tusinassa -balladilta, jossa on hieman kömpelöt enkkulyriikat ja huutolaulua. Tika osaa kyllä selvästi laulaa ja on ilmeisesti myös erittäin ansiokas live-esiintyjä, mutta henkilökohtaisesti en ole kovaa ja korkealta laulamisen ylin ystävä. En oikein jaksa kuunnella sitä, varsinkaan jos heti ensimmäinen kertsi vedetään täysin rinnoin niin kuin tässä tapauksessa. Hitaampi nostatus ja kasvattaminen toimisi minusta paremmin ja antaisi kappaleelle ja tulkitsijalle enemmän tilaa hengittää. Kovasti toivoisin myös, että kappale olisi mielenkiintoisempi ja monitasoisempi. Nyt se alkoi jo muutaman kuuntelukerran jälkeen tuntua minusta kovin kuullulta.

Olen kuullut myös molemmat vuotaneet kappaleet, F3Mn Bananasin ja Erika Vikmanin Cicciolinan. Ensimmäinen on minusta ihan ok-hauska purkkapoppi, joka saa hyvälle tuulelle eikä varmaan aiheuttaisi pakottavaa tarvetta vaihtaa kanavaa, mikäli se radiosta tupsahtaisi. Cicciolina taas on aivan omaa laatuaan, tarttuva ja huvittava. Sellaista oikein supisuomalaista iskelmäpoppia riettaalla sanoituksella. :D Siitä voisi saada ihan hauskan paketin Viisuihin muiden maiden ihmeteltäväksi. Jotenkin olisi myös hauskaa valita pitkästä aikaa jotain suomenkielistä!

Jäljellä olevista ehdokkaista odotan itse eniten Zühlkeä, joka on itse asiassa UMK-porukan ainoa, joka on minulle ennestään tuttu. En erityisemmin fanittanut hänen edellistä tyrkkyään, mutta näin hänen esiintymisensä kerran Turku Pridessa ja se oli tosi menevä ja mukaansatempaava. :)
« Viimeksi muokattu: 26.01.2020 23:14:01 kirjoittanut Waulish »


lately I’ve been looking hard
where is my love, where is my luck, where is my faith


my reason to die another day

tirsu

  • BubblegumKnight
  • ***
  • Viestejä: 1 989
  • Clara, my Clara
Vs: Eurovision laulukilpailu
« Vastaus #142 : 27.01.2020 17:08:44 »
Porrastettua biisien julkaisua en itse ymmärrä. Se ärsyttää.
Sama täällä. Olisivat saaneet julkaista kaikki samana päivänä. Jos on pakko ollut väliä saada, niin oisivat sitten julkaisseet tunnin välein.

Olen kuullut myös molemmat vuotaneet kappaleet, F3Mn Bananasin ja Erika Vikmanin Cicciolinan. Ensimmäinen on minusta ihan ok-hauska purkkapoppi, joka saa hyvälle tuulelle eikä varmaan aiheuttaisi pakottavaa tarvetta vaihtaa kanavaa, mikäli se radiosta tupsahtaisi. Cicciolina taas on aivan omaa laatuaan, tarttuva ja huvittava. Sellaista oikein supisuomalaista iskelmäpoppia riettaalla sanoituksella. :D Siitä voisi saada ihan hauskan paketin Viisuihin muiden maiden ihmeteltäväksi. Jotenkin olisi myös hauskaa valita pitkästä aikaa jotain suomenkielistä!
En ole kuullut F3M:n biisiä vaikka kuulinkin sen vuotaneen julkisuuteen jo. Ensin meinaisin, että josko kuuntelisi, mutta en sitten lähtenyt biisiä etsimään youtubesta - kai se sieltä olisi löytynyt...
Erikan biisi kyllä yllätti mut ja iloisesti. Se on tosi hyvä ja tarttuva. Mulla oli ennakkoluuloja, myönnettäköön. Erikalla on hyvät mahdollisuudet päästä edustamaan Suomea, ja kyllä ihmettelisin jos ei finaaliin veisi tie.

Huomenna (vai ylihuomennako) onkin Akselin vuoro. Sitä odotellessa.
>> Don't give up. Not ever. Not for one single day. >> Clara Oswald

 >> How do sharks make babies? >> The 11th Doctor 
 >> Carefully? >> Clara Oswald
>> No, no, no - happily. >> The 11th Doctor

>> I don’t think I could ever forget you. >> The 12th Doctor

niiina

  • Ylikuolonsyöjä
  • Administrator
  • *****
  • Viestejä: 5 592
  • Malfoysexual
Vs: Eurovision laulukilpailu
« Vastaus #143 : 27.01.2020 18:48:29 »
Minäkään en ymmärrä miksi näitä biisejä ei julkaista kerralla kuunneltavaksi. Jotenkin tämä että tiputellaan yksi aina silloin tällöin, on ihan hölmöä. Tikan biisi oli musta yllättävänkin hyvä ja soveltuisi varmasti kivasti Euroviisuihin. Ei ole sellainen, että saisi hävetä silmät päästään. Erika Vikmanin kappaleesta en taas juuri välittänyt. Hauska joo ja ihan tempaava musiikki, mutta en jaksa uskoa sen menestykseen viisuissa. Muita en itse ole kuullut vielä, mutta Akselia kyllä itsekin odottelen, koska hänellä on todella hyvä ääni.

Olen varmaan aikaisemminkin tätä täällä topassa huudellut, mutta itken edelleen verta kun Mikael Saari ei päässyt edustamaan Suomea Euroviisuihin We Should Be Through - kappaleellaan. Se olisi ollut jotain erilaista ja jotenkin uskoin, että sillä olisi voinut erottuakin joukosta. Olikohan vielä juuri se vuosi kun Kristan sekopää Marry Me - biisi lähti edustamaan, vaikka meillä olisi ollut tuollainen kultakimpale kokeiluun. :D

Mutta joo, täällä odotellaan kyllä kovasti, että saisi kaikki kappaleet kuunteluun. Juuri, että onko siellä sellaisia, että jaksaisi edes toivoa että nyt lähtee sijoituksia ropisemaan!

niiina
Dramione

Waulish

  • rohkupuusku Nedric ♡
  • Administrator
  • *****
  • Viestejä: 8 763
  • ”Mutta totta kai sitä munnaaki pittää olla.” #50
Vs: Eurovision laulukilpailu
« Vastaus #144 : 28.01.2020 06:39:37 »
Ooh! Tämä Aksel Kankaanranta on minulle ihan vieras, mutta onpa hänellä kertakaikkisen upea ääni. :-* Kappalekin alkoi minusta todella lupaavasti, ja olin jo ihan fiiliksissä, että johan tämä UMK paranee paranemistaan, mutta loppubiisi toistikin itseään todella paljon. Ei se edennyt oikein mihinkään. Tosi harmi, koska yleensä sytyn juuri tällaisista vähäeleisistä balladeista ja tässä olisi ollut potentiaalia vaikka mihin!

Ei ole sellainen, että saisi hävetä silmät päästään.
Joku sanoi Viisukuppilassa hyvin, että lähettäisi mieluummin Viisuihin jotain, mitä osa kansasta häpeää, kuin jotain kädenlämpöistä ja massaan hukkuvaa. Minä olen alkanut ajatella jokseenkin samoin. Suomen on todella vaikea pärjätä millään turvallisella ja mielipiteitä jakamattomalla, mutta sen sijaan menestystä satoi Lordilla, jota varmaan puolet suomalaisista häpesi. ;D En tosin usko, että Erika Vikmanin biisi aiheuttaisi missään määrin samanlaista buumia ja suosiota, vaikka se Rotterdamiin lähetettäisiinkin. Joskus olisi minusta vain hauskaa repäistä ja kokeilla jotain uutta ja hullua.

Olen varmaan aikaisemminkin tätä täällä topassa huudellut, mutta itken edelleen verta kun Mikael Saari ei päässyt edustamaan Suomea Euroviisuihin We Should Be Through - kappaleellaan. Se olisi ollut jotain erilaista ja jotenkin uskoin, että sillä olisi voinut erottuakin joukosta. Olikohan vielä juuri se vuosi kun Kristan sekopää Marry Me - biisi lähti edustamaan, vaikka meillä olisi ollut tuollainen kultakimpale kokeiluun. :D
Kristan voitto Mikaelin sijasta on kyllä pahimpia Euroviisu-traumoja ikinä. Onneksi en silloin seurannut Suomen karsintoja, koska jälkikäteenkin olen tuntenut siitä sellaista tuskaa, että huh. :D Samaten muutama vuosi myöhemmin olisin niin kovasti toivonut Mikaelin On It Goesia Viisuihin. Se oli mielenkiintoinen kappale, ja sillä oli mielettömän upea esitys, mutta ei niin ei.


lately I’ve been looking hard
where is my love, where is my luck, where is my faith


my reason to die another day

niiina

  • Ylikuolonsyöjä
  • Administrator
  • *****
  • Viestejä: 5 592
  • Malfoysexual
Vs: Eurovision laulukilpailu
« Vastaus #145 : 28.01.2020 14:32:37 »
Ooh! Tämä Aksel Kankaanranta on minulle ihan vieras, mutta onpa hänellä kertakaikkisen upea ääni. :-* Kappalekin alkoi minusta todella lupaavasti, ja olin jo ihan fiiliksissä, että johan tämä UMK paranee paranemistaan, mutta loppubiisi toistikin itseään todella paljon. Ei se edennyt oikein mihinkään. Tosi harmi, koska yleensä sytyn juuri tällaisista vähäeleisistä balladeista ja tässä olisi ollut potentiaalia vaikka mihin!

Joo pakko olla aika samoissa aatteissa. Äsken kuuntelin tuon ja alku on tosi hyvä, mutta tosiaan loppu on pelkkää toistoa että olisi kaivannut kyllä jotain lisää tuohon. Akselilla on kyllä loistava ääni, mutta uskon, että tuokin kappale saattaisi hukkua massaan eikä välttämättä jää juuri mieleen. Toisaalta minusta juuri esim Ruotsi sijoittuu hyvin aina tämän tyylisillä kappaleilla. Noista kolmesta varmaan Tika on edelleen itselle sellainen kenet ehkä noista lähettäisin Euroviisuihin, vaikka en nyt tätäkään biisiä häpeäisi. :D Ja joo, totta kai sekin, että mielummin jopa biisi jota häpeää kun joku ihan hajuton ja mauton, mutta menee melkein koko into katsoa koko Euroviisuja esim kun Pertti Kurikan nimipäivät pääsi mukaan, niin en ollut kovin innoissani. Hype oli kova, mutta ei erilaisuus silti takaa tuloksia tai se, että erottuu joukosta. 

Ja joo, Mikael on niin aliarvostettu Suomessa! Meillä on täällä tommonen taikuri, joka on tosiaan paristi jo yrittänyt päästä Euroviisuihin ja me tontut ei sitä sinne päästetä :< We Should Be Through on itselle ehdoton lemppari ja uskon, että sillä olisi oltu kärkikahinoissa, mutta ei On It Goes - myöskään huono ollut. Juuri sitä Saaren tyyliä ja vähän erilaista, mutta semmosta mahtipontista. Sillä on niin hieno äänikin, että toivottavasti joskus nämä kappaleet/muitakin pääsisi kuulemaan livekin! Ja salaa toivon, että nyt kun UMK palasi, niin Saari vielä kerran kokeilisi, jos saisi sellaisen kappaleen aikaiseksi, millä itse tuntisi pärjäävänsä hyvin. Tuli muutenkin Kristan Marry me - vuonna olo, että kappale pääsi tosiaan tyttöpusun ansiosta etenemään, että Suomi saisi näytettyä miten ihana ja suvaitseva maa me olemme. Hieno aate, mutta kappale itsessään ei ollut kummoinen... En mahda katkeruudelleni mitään :D

niiina
Dramione

tirsu

  • BubblegumKnight
  • ***
  • Viestejä: 1 989
  • Clara, my Clara
Vs: Eurovision laulukilpailu
« Vastaus #146 : 28.01.2020 20:34:17 »
Ooh! Tämä Aksel Kankaanranta on minulle ihan vieras, mutta onpa hänellä kertakaikkisen upea ääni. :-* Kappalekin alkoi minusta todella lupaavasti, ja olin jo ihan fiiliksissä, että johan tämä UMK paranee paranemistaan, mutta loppubiisi toistikin itseään todella paljon. Ei se edennyt oikein mihinkään. Tosi harmi, koska yleensä sytyn juuri tällaisista vähäeleisistä balladeista ja tässä olisi ollut potentiaalia vaikka mihin!

Joo pakko olla aika samoissa aatteissa. Äsken kuuntelin tuon ja alku on tosi hyvä, mutta tosiaan loppu on pelkkää toistoa että olisi kaivannut kyllä jotain lisää tuohon. Akselilla on kyllä loistava ääni, mutta uskon, että tuokin kappale saattaisi hukkua massaan eikä välttämättä jää juuri mieleen.

Olen kanssa samoilla linjoilla. Akselilla on todella upea ääni, laulussa on hyvä sanoma (yleensä lapsi odottaa aikuisuutta ja aikuisena vasta osaa arvostaa
lapsuuttaan), mutta lopulta siitä jäi jotain puhumaan. En usko, että kappaleella pärjäisi viisuissa. Pienellä parantamisella siitä voisi saada oikein hyvän.

Tähän hätään mun mielestä Tikan tai Erikan pitäisi edustaa Suomea (olisi kiva, jos Suomi lähettäisi pitkästä aikaa laulajan, joka laulaa suomeksi). Mutta mielipide saattaa vielä muuttua, kun on muutkin kuulleet.

Mä en Kristan aikoihin katsonut UMK:ta enkä siten ole aikaisemmin kuullut Mikael Saaresta. Kävin youtubesta kuuntelemassa yhden hänen biisinsä. Hällä on kiva, upea ja erottuva ääni. Miten hänestä lähteekään sellainen ääni! Ehkä hän ensi vuonna hakee mukaan, jospa kolmas kerta toden sanoisi.

Ehkä Suomen pitäisi koettaa lähettää hovimuusikko Ilkka viisuihin edustamaan. Hänellä on mahtava ääni (joka ei yhtään sovi yhteen ulkonäön kanssa) ja laulut on hauskoja. Siinä erottuisi varmasti, kun Ilkka vetäisisi oman huumoriversion jostain suositusta biisistä.

//

F3M:n Bananas on nyt tullut kuultua. Mulle tuli pikkasen Spice Girls viboja - mikä johtui enimmäkseen kyllä kengistä. :D Ihan kiva biisi, muttei sillä viisuissa pärjätä. Muutenkin itselleni sellainen biisi, ettei sitä tule kuunneltua myöhemmin, ellei sitten radiossa satu soimaan, toisin kuin Tikan ja Erikan biisit.

Kahdenko ehdokkaan biisit on vielä kuulematta?
« Viimeksi muokattu: 29.01.2020 20:00:41 kirjoittanut tirsu »
>> Don't give up. Not ever. Not for one single day. >> Clara Oswald

 >> How do sharks make babies? >> The 11th Doctor 
 >> Carefully? >> Clara Oswald
>> No, no, no - happily. >> The 11th Doctor

>> I don’t think I could ever forget you. >> The 12th Doctor

Eririn

  • valomiekkalesbo
  • ***
  • Viestejä: 956
  • Jedi like my father before me
    • lesbian with a sword and a grudge
Vs: Eurovision laulukilpailu
« Vastaus #147 : 21.02.2020 01:58:38 »
Mä en oo kuullu vielä ainuttakaan biisiä xD yritän pitää itseni tietämättömänä UMK:hon asti. Sen sijaan olen katsonut ahkerasti Ruotsin Melodifestivalenia, jossa on yksi semifinaali käymättä vielä. Mitään suosikkia ei ole muodostunut, enkä osaa veikata voittajaa. Finaaliin ja andra chanseniin päässeet on so far olleet aika tyypillisiä ruotsalaisia viisuedustajia, ei oikeastaan mitään yllättävää ole ilmaantunut. Meno on ollut aika tasapaksua, mutta äidin kanssa ollaan tykätty osiosta, jossa on esitellään männävuotten Mello-ehdokkaita (nyt on Mellon 60. juhlavuosi).
We had each other. That's how we won.

tirsu

  • BubblegumKnight
  • ***
  • Viestejä: 1 989
  • Clara, my Clara
Vs: Eurovision laulukilpailu
« Vastaus #148 : 08.03.2020 21:27:15 »
Olin kyllä hieman pettynyt, kun Suomen edustajaksi valittiin nyt Aksel (miksi piti olla kansainväliset tuomarit mukana?). Kivat Akselille, toki, mutta se biisi ei ole mitenkään erikoinen eikä lavashow'ssakaan ollut mitään kehumista. Se olisi tarvinnut jotain enemmän.

Aksel on erittäin hyvä laulaja, hänellä on upea ääni, joten mua harmittaa että sen viisubiisi sanomastaan huolimatta on vaan eh.  :-\ Aksel olisi ansainnut paremman biisin. Ihmettelen, jos Aksel pääsee finaaliin (ja sattuisi voittamaan) pelkän äänensä avulla. Toki se voi kyllä olla mahdollista, koska, anteeksi vain toitottaminen, Akselin ääni on uskomattoman upea,

Ja siis, mikä ihmisiä vaivaa? Akselia on kuulemma haukuttu kovin nyt, kun hänet valittiin edustajaksi. Siis mitä hittoa?  >:( Jotain rajaa vaikkei päätöksestä pitäisikään. Jos ei jostain pidä, niin mölyt voisi pitää sisällään ellei osaa menemättä henkilökohtauksiin.

Erikan lavashow oli kyllä hyvä ja hauskakin, kun ne karhut rupesi tanssimaan. :D Olisin hänet mielummin nähnyt Suomen edustajana. Oltaisiin voitu päästä ainakin finaaliin. Sama homma Tikan kohdalla.

Oli miten oli. Akselilla mennään ja toivon hänelle menestystä viisuihin. Ja ehkä tämän kautta hän saisi oman albuminkin? Itse olen sitä ainakin tässä odotellut kauan tapahtuvaksi. ;)

Ai joo. Sen verran piti vielä sanomani, että F3M:n esityksestä tuli melkoset ysärivibat. Johtui kaiketi vaatteista, varsinkin sen joka oli pukeutunut pinkkiin.
>> Don't give up. Not ever. Not for one single day. >> Clara Oswald

 >> How do sharks make babies? >> The 11th Doctor 
 >> Carefully? >> Clara Oswald
>> No, no, no - happily. >> The 11th Doctor

>> I don’t think I could ever forget you. >> The 12th Doctor

Karvalakkirakastaja

  • Vieras
Vs: Eurovision laulukilpailu
« Vastaus #149 : 09.03.2020 13:24:39 »
Pakko sanoa, että mä tykkään biisistä, joka lähetetään viisuihin, mutta samalla tiedostan, että sillä ei kyllä tulla pärjäämään.  ;D Se ei tule erottumaan tarpeeksi. Se on osastoa ihan kiva. Lavashow oli aika mitäänsanomaton, mutta en nyt niistä muutenkaan niin piittaa. Yksinkertainen on usein ihan kaunista. Mä oisin kyl itse kallistunut Cicciolinan suuntaan ihan siksi, että se olisi sellaista euroviisukamaa.  ;D ;D Voin vaan kuvitella, kuinka itsensä ehkä turhan vakavasti ottanut kv-raadi on äänestänyt mieluummin Akselin.

niiina

  • Ylikuolonsyöjä
  • Administrator
  • *****
  • Viestejä: 5 592
  • Malfoysexual
Vs: Eurovision laulukilpailu
« Vastaus #150 : 09.03.2020 19:20:25 »
Oon vähän samoilla linjoilla aikaisempien kanssa, että Akselin valinta oli yllätys. Upea ääni ja biisikin on ihan kuunneltava ja ok, mutta tosiaan omakin ajatus on, että en vaan usko tällä hetkellä, että kappale voisi pärjätä. Sillä voisi ehkä päästä finaaliin, mutta tuskin kärkipäähän. Toivon kyllä itsekin, että Akselin ääni hurmaisi porukkaa, mutta en tiedä riittääkö se. Mietin kyllä lähetyksen aikana, että kenet sitten itse olisin tuonne laittanut niin varmaan tosiaan Tikan, F3M tai Erikan. Musta Tikalla oli selkeästi sellainen erottuvampi "balladi" kuin Akselilla, koska siinä biisi pääsee oikeasti kasvamaan paremmin. Akselin kappale jää aika pitkälti kertosäkeen laulannaksi varsinkin lopussa. Erikan kappale ei ehkä ole itselle sellainen mieleisin ja tulee vähän oksennus suuhun juurikin siitä, kuinka euroviisumainen rallatus se on, mutta se olisi saattanut jopa toimiakin tuolla. Melkein olisin toivonut kuulevani kappaleesta enkku versionkin, että millaiselta olisi kuulostanut silleen. Tykkään kyllä sinänsä kappaleen melodiasta. :D F3M taas siksi, koska tuo voisi kanssa olla hyvinkin sellainen rallatus, mikä myös toimisi, vaikka ei ehkä sekään juuri omaa musiikkimakua edusta. Yrittää aina miettiä siltä kannalta, mitkä yleensä menestyy. :D

Silti Akselia on minustakin turha haukkua, toivon hänelle ehdottomasti menestystä ja varmasti nuorelle mahtava kokemus! Toivotaan hyvää sijoitusta. :)
(Kuuntelin taas Akselin biisin ja alku on kyllä hyvä! Harmi kun biisin loppu ei aivan yllä alun tasolle. :<)
« Viimeksi muokattu: 09.03.2020 19:22:46 kirjoittanut niiina »

niiina
Dramione

Grenade

  • Fluff-fiilistelijä
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 3 471
  • ava Claire + bannu Ingrid
Vs: Eurovision laulukilpailu
« Vastaus #151 : 18.03.2020 15:41:52 »
Ja näin Euroviisut jäivät tältä vuodelta pitämättä. Linkki Eurovisionin twiittiin

Kieltämättä harmittaa tää, kun olisi ollut kiva saada jotain piristystä tähän harmaaseen kevääseen, mutta onhan se kaikkien terveyden kannalta parempi, ettei lähetetä porukkaa samaan paikkaan. Vaikka olisi ollut niin, että oltaisiin tehty televisiointi ilman yleisöä, niin olisihan sieillä ihmisiä silti ollut, kaikki esiintyjät ja lavateknikot ja televisioihmiset jne. Harmi, ettei ensin tehty siirtoa syksylle, mutta toisaalta tällä hetkellä ei yhtään tiedetä, millainen tilanne on parin kuukauden päästä. Paheneeko vai paraneeko tilanne, huoh.

No! Mutta ainakin nyt ehtii luukuttaa sitten omia lemppareita vuoden lisää. En oo ihan vielä kaikkia ehtinyt kuunnella, mutta ainakin Islanti ja Sveitsi ovat kavunneet omalle top3-listalle. Jostain syystä tykkään myös Saksasta, ja Venäjä oli totaalinen yllätys. En osannut odottaa tätä, varsinkin kun viimeiset vuodet Venäjällä on muistaakseni ollut aika laimeita esityksiä.

Ootteko te ehtineet kuunnella muita maita ja mikä on tämänhetkinen suosikki?

//Tässä vielä Hesarin juttu aiheesta.
« Viimeksi muokattu: 18.03.2020 15:44:40 kirjoittanut Grenade »
Hyppää lehtikasaan!

Karma91

  • Sassmonster
  • ***
  • Viestejä: 415
Vs: Eurovision laulukilpailu
« Vastaus #152 : 12.01.2021 22:47:55 »
Huomenna piti olla sitten tulevien UMK artistien julkaisutilaisuus, mutta joku oli ilmeiseti onnistunut selvittämään tämän tulevan videon url osoitteen tjsp etukäteen, ja vuotanut listan noista artisteista. Jos haluatte pysyä jännityksessä, niin laitan nämä 7 artistia/yhtyettä/kokoonpanoa kiltisti Spoilereiden taakse piiloon

Spoiler: näytä

Aksel
Blind Channel
Danny
Ilta
Laura Põldvere
Oskr
Teflon Brothers feat. Pandora


Mitä ajatuksia? Minulla on kovat odotukset etenkin listauksen toisena mainittua kohtaan. Luukuttanut koko illan heidän musaa  ;D

tirsu

  • BubblegumKnight
  • ***
  • Viestejä: 1 989
  • Clara, my Clara
Vs: Eurovision laulukilpailu
« Vastaus #153 : 13.01.2021 09:56:14 »
Ai. Ne aikoo valita edustajan Euroviisuihin? Kuvittelin, ettei niitä pidettäisi tänäkään vuonna, koska korona. Ei tunnu kovin järkevältä ratkaisulta, varsinkin kun on sanottu, että menee varmaa vuoden loppuun ennen kuin tilanne rauhoittuu - hyvällä tuurilla. Olisi hyvä jättää tänä vuonnakin viisut välistä eikä ottaa riskiä. :-\
>> Don't give up. Not ever. Not for one single day. >> Clara Oswald

 >> How do sharks make babies? >> The 11th Doctor 
 >> Carefully? >> Clara Oswald
>> No, no, no - happily. >> The 11th Doctor

>> I don’t think I could ever forget you. >> The 12th Doctor

Karma91

  • Sassmonster
  • ***
  • Viestejä: 415
Vs: Eurovision laulukilpailu
« Vastaus #154 : 13.01.2021 15:47:45 »
Ai. Ne aikoo valita edustajan Euroviisuihin? Kuvittelin, ettei niitä pidettäisi tänäkään vuonna, koska korona. Ei tunnu kovin järkevältä ratkaisulta, varsinkin kun on sanottu, että menee varmaa vuoden loppuun ennen kuin tilanne rauhoittuu - hyvällä tuurilla. Olisi hyvä jättää tänä vuonnakin viisut välistä eikä ottaa riskiä. :-\

Sieltä on tullut aikoja sitten ilmoitus että Viisut pidetään "keinolla millä hyvänsä." Oliko siellä joku neljän stepin suunnitelma viisujen suhteen, mitä tulee koronaan. Ilman yleisöä luultavasti mennään, mutta parempi sekin mielestäni kuin ei mitään.

Grenade

  • Fluff-fiilistelijä
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 3 471
  • ava Claire + bannu Ingrid
Vs: Eurovision laulukilpailu
« Vastaus #155 : 13.01.2021 16:36:01 »
Samankaltaisia suunnitelmia minäkin kuulin kuin Karma91. Katsotaan, pääseekö laulajat sitten vetämään suorana vai striimaako jokainen omista paikoistaan. Toivon mukaan siis saataisiin edes jonkinlaista spektaakkelia aikaiseksi, kun viime vuosi mentiin kokonaan ilman. Vähän jo innolla odotan viisuhumua.

Tämän vuoden UMK-tyypit vaikutti kyllä mielenkiintoisilta, tosi laaja skaala kaikkea. :D Täytyy kyllä myöntää, että olin vähän hämmentynyt Dannysta, mutta njoo-o, kyllä sitäkin kappaletta odotan. Eniten ehkä tällä hetkellä odotan Teflareita, koska mulla ei oo mitään hajua mitä sieltä vois olla tulossa, ja vielä Pandoran kanssa. :D
Hyppää lehtikasaan!

Eririn

  • valomiekkalesbo
  • ***
  • Viestejä: 956
  • Jedi like my father before me
    • lesbian with a sword and a grudge
Vs: Eurovision laulukilpailu
« Vastaus #156 : 13.01.2021 22:52:53 »
Dannysta menen vähän linjalla että mitä eksä edellä sitä hän perässä xD toivottavasti kansa ei valitse häntä. En kestä Dannya millään muotoa.

Teflon Brothers feat. Pandora sen sijaan kiinnostaa oikeastaan eniten tuosta porukasta, minkä lisäksi olen valmis iloisiin yllätyksiin muun porukan taholta :)
We had each other. That's how we won.

Angelina

  • Stark-Rogers
  • ***
  • Viestejä: 6 480
Vs: Eurovision laulukilpailu
« Vastaus #157 : 13.01.2021 23:14:41 »
En oo mikään kauhee Euroviisufani ja yleensä katson korkeintaan finaalit jos niitäkään, mutta TEFLON BROTHERS :''D Oon ihan pähkinöinä ja toivon että se biisi on hyvä! Oon kauhee teflonifani ja tää oli kyllä aika ylläri, mutta ehdottomasti positiivinen sellanen ;D


ava & bannu © Inkku

niiina

  • Ylikuolonsyöjä
  • Administrator
  • *****
  • Viestejä: 5 592
  • Malfoysexual
Vs: Eurovision laulukilpailu
« Vastaus #158 : 14.01.2021 19:27:57 »
Jee tulisipa Euroviisut! Tosiaan vaikka sitten etänä! Viime vuonna oli kurjaa, kun jo valitut eivät päässeet edustamaan. Voin kuvitella sen pettymyksen ja kun tosiaan samoja biisejä ei voi tässä enää valita. :/

Mielenkiintoinen kattaus kyllä tänä vuonna, harmi vaan kun biisejä saa odotella niin kauan!

Nyt julkaistiin Oskr: Lie

Musta toi oli kyllä hyvä kappale, mutta en tiedä pärjäisikö se itse viisuissa, mutta taidan napata soittolistaan!

niiina
Dramione

flawless

  • Alempi ylilehmä
  • Administrator
  • *****
  • Viestejä: 10 687
  • d a d d y
Vs: Eurovision laulukilpailu
« Vastaus #159 : 15.01.2021 18:51:08 »
Blind Channelista olin kyllä tosi innoissani minäkin! Oon kyseistä bändiä aktiivisesti kuunnellut sen jälkeen kun vuoden 2018 (muistaakseni?) Rockfesteillä olivat esiintymässä ja heihin sitä kautta innostuin kunnolla, ja uusi musa on pojilla ollut aina vaan edellistä parempaa (vaikka ekalla levylläkin on kyllä tosi hyviä biisejä). Tuorein levy oli jo niin bängeri, että sitä tuli luukutettua viime vuonna niin paljon, että kyseinen bändi nousi Spotifyn tilastojen mukaan mun kuunnelluimmaksi. Suurella innolla odotan siis uutta biisiä! Biisin nimi ja kerrottu taustatarina ainakin lupailee todella hyvää ja odotan kyllä, että tuttua taattua laatua tulee sekin olemaan.

Edelleen oon kyllä harmistuksissani siitä, että Erika Vikman ei vienyt edellistä UMK:ta! Oon rokki- ja metalli-ihminen henkeen ja vereen, joten musiikillisesti en erikoisemmin välitä tämän kappaleista, mutta Cicciolinan sanoma on musta ihan loistava ja allekirjoitan sen täysin. Biisin tematiikka oli musta tärkeä ja sopiva tällaiseen Euroviisujen kaltaiseen tilaisuuteen, jossa se oltaisiin saatu hyvin esille. Ja nautin kovasti sen aiheuttamasta pahennuksesta kaikkien takakireiden kukkahattutätien keskuudessa. ;D

Toivottavasti tänä vuonna voitto menee oikeaan osoitteeseen eikä tyyliin Dannylle :D
« Viimeksi muokattu: 23.02.2021 13:46:00 kirjoittanut flawless »

bannu by Ingrid