Kirjoittaja Aihe: Eurovision laulukilpailu  (Luettu 84770 kertaa)

Saphira

  • ***
  • Viestejä: 304
  • One Last Time
Eurovision laulukilpailu
« : 13.05.2016 18:27:03 »
Jos näyttää, ettei aiheesta synny paljoa keskustelua, niin poistakaa ihmeessä/liittäkää Musiikki-topiciin

Elikkä Eurovision laulukilpailu aiheena. Euroviisuja on järjestetty vuodesta 1956 lähtien ja niihin osallistuvat pääsääntöisesti Euroopaan yleisradiounionin jäsenmaat. Rahoittajamaat (Saksa, Iso-Britannia, Ranska, Espanja ja Italia) sekä viime vuoden voittaja pääsevät suoraan finaaliin, muiden maiden pääsy finaaliin selvitetään kahdella semifinaalilla.
Äänestäminen tapahtuu puhelinäänestyksillä (omaa maata ei voi äänestää), ja maan antamat puhelinäänet yhdistetään kyseisen maan tuomariston antamiin ääniin. Eniten ääniä saanut kilpailija saa 12 pistettä, seuraavaksi eniten 10, sitten 8,7,6,5,4,3,2,1. Ja luonnollisesti eniten pisteitä saanut maa voittaa ja yleensä isännöi seuraavan vuoden kilpailun. Lisäksi järjestetään myös lapsille oma euroviisukilpailu.

Onko täällä kovia euroviisufaneja? Millä maalla on mielestäsi ollut parhaimmat esiintyjät? Uskotko Suomen tahalliseen huonojen edustajaehdokkaiden valitsemiseen? Onko UMK toimiva? Ovatko euroviisut enää laulukilpailu vai voitetaanko kisat muilla avuilla? Mikä on kaikkien aikojen suosikkiesityksesi? Pitäisikö kansan päättää voittaja ilman tuomaristoa? Olisiko aika lopettaa koko kilpailu? Onko jokin todella ärsyttävä tempaus jäänyt mieleesi?

Itselläni ensimmäiset muistikuvat ovat vuodelta 2006 Suomen edustajakarsinnasta. Silloin taisi olla jokaisella ehdokkaalla kaksi laulua, joilla he kilpailivat. Lordi oli tietysti suosikkini. Enkä minä silloin pienenä tajunnut, miten iso juttu Suomen voitto oli, kun ne olivat minulle ensimmäiset euroviisut. Ja Lordi varmaan on aina lempparini <3
Suomella on minusta silloin tällöin hyviä edustajia, mutta pääasiallisesti linjana on ollut ottaa esikarsintaan mukaan heikohkoja esityksiä, jotta ei varmasti voitettaisi uudestaan. Ei minua voittaminen nyt niin kovasti kiinnosta, mutta olisihan se ihan mukavaa pärjätä finaalissa. :D (ja Ruotsi voitetaan)
Pari viime vuotta on lähetetty omasta mielestäni niin karmeat ehdokkaat (en halua loukata ketään, mutta en tajua miten heidät valittiin), että olen ollut iloinen, kun Suomi ei päässyt finaaliin, ja se on minulle aika epäluonteenomaista kilpailuhenkinen kun olen.
Pidin paljon enemmän Ylen vanhasta tyylistä valita edustaja, vierastan UMK:ta.

Olen pitänyt yleensä Tanskan esityksistä (Fly on the Wings of Love on ihana), Ruotsillakin on aika hyviä ollut (minkä myönnän vastahakoisesti, mutta he tosiaan haluavat voittaa toisin kuin Suomi... xD). Minua ärsyttää Australian mukanaolo. Toki mukana on muitakin Eurooppaan kuulumattomia maita, mutta jotenkin Australian kohdalla menee minusta yli. Kohta koko kisa laajenee käsittämään koko maapallon. Tarkoitukseni ei ole syrjiä ketään, mutta muistaakseni Euroviisut aloitettiin yhdistämään toisen maailmansodan jälkeistä Eurooppaa eli Euroviisut olisi Euroopan oma juttu.

Tänä vuonna omia suosikkejani ovat Itävalta (pidän siitä, ettei se ole englanniksi kuten niin moni, ja se on myös kaunis <3) sekä hieman yllättäen Venäjä. Taso on mielestäni laskenut todella paljon, ennen (hyvä minä olen puhumaan kun olen seurannut Euroviisuja vasta kymmenen vuotta xD) oli enemmän hyviä kappaleita. Toisesta semifinaalista meni jatkoon todella paljon huonoja kappaleita. Muuten huomasiko kukaan ensimmäisessä semifinaalissa, miten melkein jokaisessa laulussa mukana oli ollut joku ruotsalainen lauluntekijä tms? xD Toivoisin jotain itsekunnioitusta muille kilpailijoille... (tai ehkä täällä vain puhuu katkera suomalainen o: )

Ja olisihan se hienoa päästä joskus katsomaan Helsingissä paikan päällä Euroviisuja, mutta en tiedä kuinka todennäköistä se on, sillä vanha sanontahan kuuluu: helvetti jäätyy ennen kuin Suomi voittaa Euroviisut.
Muistan vuoden 2007 kilpailun pisteidenannosta sen hetken, kun ruotsalaiset antoivat pisteensä. Minusta oli todella mukavaa, kun Ruotsin pisteidenantaja onnitteli jääkiekkopelin voitosta Venäjää (?) vastaan ja sitten Hanna sai vielä 12 pistettä :) Ja mentiin vielä niille pisteillä pysyvästi Ruotsin edelle!
Ja samoin Suomen pisteidenantaja vuonna 2012 oli mahtava ;)

Minun mielenkiintoni Euroviisuihin vaihtelee vähän. Joskus katson vain finaalin, joskus myös semifinaalit ja esikatselumaratonin. Millaisia tunteita Euroviisut muissa herättävät?
Sé onr sverdar sitja hvass!

Grenade

  • Fluff-fiilistelijä
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 3 472
  • ava Claire + bannu Ingrid
Vs: Eurovision laulukilpailu
« Vastaus #1 : 13.05.2016 19:40:04 »
Hei jee, Euroviisut! Olen sellainen semivakavafani, joka tietää jotkut biisit ja viime vuosien voittajat, mutta kaikki vähänkin nippelimpi tieto kyllä kaikkoaa kaalisti autuaasti, kun on viikko kulunut koko jutusta. :D

Mutta siis tänä vuonna on mielenkiintoisia esityksiä, vaikka melko lailla ehkä jotenkin laimeita jollain tapaa. Luultavasti en tule muistamaan kuin muutaman Euroviisujen jälkeen, mutta esityshetkellä toimivat ihan hyvin. Tykkään jollain tapaa Venäjän esityksestä. Katsoin sitä semifinaaliesitystä, että miten tää on mahdollista, miten se voi kiipeillä jossain seinällä tolleen. :D Ja biisikin on kivan tarttuva. Myös Ukrainalla on vahva biisi sekä Ranskalla. Ehkä olisi aika jo maksajamaidenkin saada kilpailut omiin maihinsa. No sen verran on ainakin varmaa, ettei Ison-Britannian laimealla poikaduo-meiningillä pahemmin ens vuoden kisoja Lontoossa järjestetä. :D
Myös Ruotsilla on kiva biisi (eikä se yllättänyt ketään), ja itse olin ensin, että nääh, tämähän on melko mälsä kipale, mutta se loppu toi kivaa twistiä koko biisiin ja kyllä jee, oikein kuunneltava.

Australia on jotenkin jännä lisä, tuo omanlaista eksotiikkaansa. Itse asiassa ite ihan tykkäilen maan mukanaolosta, tuskin siitä kauheaa vaivaakaan on. Paitsi tietty, jos se voittaa ja kaikkien täytyy lähteä Australiaan saakka. :D

Millaisia tunteita Euroviisut muissa herättävät?
Euroviisut herättää melko lailla positiivisia fiiliksiä. Koska tykkään fiilistellä tuollaisia suuria pop-spektaakkeleja, niin miksipä en Euroviisuistakin pitäisi. Eipä se pahemmin mun elämästäni aikaa vie, kun tosiaan koko tapahtuma kestää suurin piirtein sen yhden viikon. Mun mielestä on vaan kiva, että on tällainen Eurooppaa yhdistävä tapahtuma (vaikka se nyt kilpailu onkin), ja useimmat maat sentään ovat jotenkin vielä panostaneet asiaan. Jotain siis urheilun lisäksi, kun ei kaikki urheilusta niin piittaa.

Tän vuoden edustaja Sandhja oli ihana, oon tykkäillyt hänen musiikistaan jo kauemmin ja oli kiva, että hän pääsi edustamaan Suomea. Olihan se harmi, ettei pidemmälle päässyt, mutta toisaalta muilla oli sen verran vakuuttavammat lavaesitykset ja esiintymispaikaksi napsahti vielä ykköspaikka, niin se varmasti söi asiaa.

En osaa sanoa UMK:sta juuta tai jaata, yleensä herään asiaan siinä vaiheessa, kun koko juttu on jo finaalissa ja sitten vaan katson, kuka päätyy Suomen edustajaksi. 

Mikä on kaikkien aikojen suosikkiesityksesi?
Hmmmm, tää onkin vaikea. Tietysti vaikea sanoa, koska en nyt ole kahlannut kaikkia Euroviisuesityksiä läpi kaikilta vuosikymmeniltä, mutta muutamat on kyllä jääneet mieleen hyvin vahvasti. :D
Ensinnäkin Ukrainan edustaja vuodelta 2007 Verka Serduchka, jonka biisi ihastutti suuresti aikoinaan ja edelleenkin. Toinen saman vuoden edustaja oli Moldovan, joka lopulta voittikin. Molitva on todella vahva biisi ja oli silloinkin yksi voittajasuosikeistani.
Ja näköjään Koldunin biisi Work your magic oli myös vuodelta 2007, muistin sen ihan paria vuotta aikaisemmaksi. Mutta tuo on jotenkin jäänyt niin hyvin mieleen, vaikka itseänikin hämmentää se suuresti. Jos sitä ajattelee suomeksi, niin kyseessähän on melko lailla kökkö biisi, mutta jokin tässä nyt iskee. :D
(Mikä vuodessa 2007 oli niin hienoa...)
No joo, yksi suosikkibiiseistäni on myös vuoden 2010 Sveitsin edustaja, joka ei tosin päässyt edes finaaliin saakka, Michael von der Heide Il pleut de l'or.
« Viimeksi muokattu: 13.05.2016 20:25:57 kirjoittanut Grenade »
Hyppää lehtikasaan!

Karma91

  • Sassmonster
  • ***
  • Viestejä: 415
Vs: Eurovision laulukilpailu
« Vastaus #2 : 13.05.2016 21:00:21 »
Onko täällä kovia euroviisufaneja?
Minäminäminä! Oon katellut Euroviisuja kohta viisitoista vuotta. Lordin voiton jälkeen on tullut seurattua kaikki viisut, ja vuodesta 2011 asti oon ollut aivan täysi fanaatikko, mitä on seurannut lukuisat viisupuntarit ja listaukset perheen kanssa siitä, että mitkä kappaleet on parhaita. Ensimmäiset kisat tuli seurattua silleen kunnolla 2003 kun olin t.A.T.u fanaatikko, ja muistan edelleen sen pettymyksen kun Turkki voitti ne kahdella pisteellä. Vitutusta lisäsi vielä se, että se Belgian ihana mielikuvituskielellä laulettu kipale hävis pisteellä, ja skippasin seuraavat kisat tästä katkerana. Nykyään oon sitä mieltä että paras voitti, mutta Lordin osallistuminen tarvittiin siihen, että jaksoin kiinnostua karkeloista uudestaan. Koen olevani myös siitä erikoinen viisuilija, että kun monet löytää joka vuosi sen pari biisiä, joka on niistä loistava, niin mä skippaan yleensä muutaman kappaleen ja muita kuuntelen sitten hulluna kun tykkään melkein kaikista kappaleista.

Millä maalla on mielestäsi ollut parhaimmat esiintyjät?
Tää on paha, koska viisuista löytyy niin paljon kappaleita, joita rakastan. Moldovan kappaleista oon tykännyt usein tosi paljon - Natalia Barbun "Fight" sekä Sunstroke Projectin "Run Away" on sellaisia kappaleita, jotka listaisin varmaan tän vuosituhannen top 20 -listalle, jos semmoisen nyt tekisin. Italialla on ollut paluun jälkeen paljon loistavia biisejä en kestä, kuinka tuomarit vei Il Volon voiton viime vuonna </3, ja rahoittajamaista myös Espanjalla on ollut usein ihan hyviä biisejä, kuten D'Nashin "I Love You Mi Vida" tai Edurnen "Amanecer". Norjalla ja Virolla on kans ollut paljon loistavia biisejä. Oikeastaan mun olis helpompi sanoa ne maat, joiden kappaleista en yleensä pidä. Portugalin biisit on aina ihan katastrofaalisia, Itävallan ja Alankomaiden biisit on yleensä aika meh, ja sitten on maita kuten Venäjä ja Suomi, joilla on yleensä joko tosi hyvä biisi, tai sitten aivan joku järkyttävä myötähäpeää aiheuttava tekele.

Tänä vuonna mun suosikkeja on Tsekki, Latvia ja Autralia. Myös Venäjä, Ranska, Israel ja Armenia ovat <3
San Marino puoletaan oli mulle semmoinen guilty pleasure -kipale, joka on huono, mutta niin huono että se on hauska+hyvä (vähän kuten Georgian I'm a joker silloin 2012. Oikeastaan toivon nyt ainoastaan sitä, ettei se Ukrainan ärsyttävän poliittinen kiekuja tätä voita. En yhtään tykkää siitä kun politiikkaa sotketaan mukaan, kuten Armenia teki viime vuonna tai ne pari Venäjän "rauhalaulua" 2013&2014. Puola on kanssa aika mitäänsanomaton, mutta mä en usko sen menestyvän, joten en jaksa stressata sen finaalipaikkaa.

Uskotko Suomen tahalliseen huonojen edustajaehdokkaiden valitsemiseen? Onko UMK toimiva?
 
En usko siihen, että me tahallaan huonoja kappaleita valitaan, vaan siihen että me Suomalaiset ollaan tän asian suhteen yksinkertaisesti tyhmiä. Ja silloin kun kansa osaisi valita viisaasti niin siellä on joku helkkarin raati sössimässä hommat. En tuu varmaan koskaan pääseen yli siitä, ettei Nightwishia valittu edustajaksi silloin vuonna 2000, ja yhtä ärsyyntynyt oon siitä, että raatien takia nyt valittiin Sandhja. En tykkää Saara Aallosta erityisemmin, mutta se voitti yleisöäänet ja olisi varmasti pärjännyt viisuissa paremmin. Ehkä olis finaalissa jäänyt jonnekin sijan 20 paikkeille, mutta se olis sen huikeella lauluäänellä+taidolla yksissään päässyt kuitenkin finaaliin, vaikka biisi oli heikohko.

UMKssa on ollut paljon hyviä kappaleita, ja mielestäni Softenginen valinta osoitti, että UMKllakin voi menestyä, mutta toivoisin silti, että jos meillä on ne raadit niin me matkittais Ruotsia ja käytettäis ulkomaalaisia raateja. Suomalaisilla on usein vähän erikoisempi musamaku, niin että meidän valinnat ei aina uppoo muualle Eurooppaan. Oon kuullut monien sanovan Suomea siitä hienoksi viisumaaksi, että koskaan ei tiedä mitä täältä tulee.

Ovatko euroviisut enää laulukilpailu vai voitetaanko kisat muilla avuilla? Pitäisikö kansan päättää voittaja ilman tuomaristoa?
 
Nykyään show vaikuttaa viisuissa paljon, mutta lailaa pitää osata myös. Tuomaristo on ollut aika herkkä rokottamaan epävireestä. Itse tykkään siitä, että viisuista on tullut myös visuaalisemmat, mutta välillä toki kaipaa enemmän niitä herkkiä balladeja, joihin ei oo sotkettu mitään ylimääräisiä pyroja. Ja oon sitä mieltä, että yleisön pitäisi saada päättää, tai ainakin raadin valtaa murentaa. En tuu varmaan koskaan pääseen yli siitä että raadit lyttäs joukolla "Igrankan" (yleisöäänten kolmonen), niin ettei se päässyt edes finaaliin. Ja ihan yhtälailla ne naapurit antaa toisilleen pisteitä, vaikka raatien piti ehkäistä diasporaa, että se siitä.

Mikä on kaikkien aikojen suosikkiesityksesi? 
Yhtä esitystä on vaikea valita, mutta Venäjän vuoden 2010 esitys on jäänyt ikuisesti mieleen. Siis, se biisi oli aika kamala, mutta se "I'm looking at your photo kohta" oli jotenkin niin koominen, että huomaan joskus eksyväni sen esityksen pariin ihan vaan sen kymmenen sekuntin takia xD. Samaiselta vuodelta on jäänyt mieleen myös se joku random ukkeli joka änkes sinne lavalle kesken Espanjan esityksen. Lordin veto oli totta kai myös todella mieleenpainuva, ja saan Kaliopin 2012-vuoden viisujen kiekaisusta edelleen kylmiä väreitä <3

Onko jokin todella ärsyttävä tempaus jäänyt mieleesi?
Ei niinkään tempaus, mutta raatien suorittama ryöstö Italialta viime vuonna ärsyttää edelleen. Pahinta tässä pari vuotta on toki ollut kuunnella sitä kun Venäjän edustajille on buuattu. Etenkin 2014 teki pahaa kun kyseessä oli kaksi nuorta tyttöä, jotka ei ollut edes tarpeeks vanhoja äänestään. Polinakin oli rakkaus, ja teki suretti paljon kattoa miten se itki kun yleisö iloitsi aina kun Venäjä ei saanut isoja pisteitä. Niin, ja Sergey on rakkaus, että jos joku kehtaa buuata sille huomenna niin äänestän protestina joka vuosi Venäjää. En tykkää, että politiikka sotketaan mukaan, vaikka itseäkin kuvottaa Venäjän päättäjät...

Minua ärsyttää Australian mukanaolo.

Tekisi mieli suuttua tästä kommentista, mutta hillitsen itseni, koska ymmärrän pointtisi. Ite nyt vaan satun kuulumaan niihin ihmisiin, jotka rakastaa sitä, että Australia on mukana. Kulttuuriltaan Australia on kyllä varsin Eurooppalainen, ja ne on lähettänyt tosi hyviä kappaleitakin. Tunnustan itse kuuluvani siihen, joka pettyy joka vuosi, kun kaikki Kiina -ja Korea huhut osoittautuvat valheellisiksi, koska mua oikeesti innostaa ajatus siitä, että viisut laajenis vielä lisää. Yhdysvaltoja en halua mukaan, mutta aah, Etelä-Korea viisuissa olisi kyllä <3
No, siellä Aasiassa ilmeisesti värkätään jotain omia viisuja, joten ehkä Aussit siirtyy sinne. Niin kauan kun jenkit pidetään erossa meidän formaatista niin en valita.

@Grenade: Muistaakseni luin viime vuonna jotain sellaista, että jos Aussit voittas niin kisat pidettäis silti Euroopassa. Muistaakseni ainakin Lontoota oli pidetty vaihtoehtona.

Nava

  • Mostly Harmless
  • ***
  • Viestejä: 150
Vs: Eurovision laulukilpailu
« Vastaus #3 : 13.05.2016 21:15:06 »
En oo mikään fanaattinen Euroviisu-fani, enkä oo seurannut meneillään olevia viisuja juuri ollenkaan, joten en pysty asiasta hirveemmin keskustelemaan. Piti kuitenkin tulla kommentoimaan, koska kuulin jostain, että siellä ois tehty jotain muutoksia ääntenjaossa. Osaako joku selittää, miten se ääntenjakosysteemi poikkeaa edellisistä vuosista?

Minuukin ärsyttää Australian mukanaolo. Tuntuu epäreilulta, kun meillä on niin vähän laulajia, jotka oikeesti vois siellä pärjätä, kun taas Australiasta on monet maailmankuulut tähdet kotoisin. Onhan siellä asukkaitakin moninkertainen määrä, mutta toisaalta Venäjällä on paljon enemmän, enkä pidä Venäjää kovin suurena uhkana laulun ja suosittavuuden saralla.

Miulle on tullut sellainen fiilis, että Euroviisuihin ei haluu osallistua kukaan sellainen, joka siellä vois pärjätä. :D En tiennytkään, että Nightwish on joskus ollut ehdolla, mutta sehän sinne ois ehdottomasti pitänyt lähettää! Ois ollut varma voitto. Millä tavalla ehdokkaat sit valittiin ennen UMK:ta? Se ei tunnu kovin toimivalta systeemiltä.
”Puhutaan vain jos on tarpeen.”  – Uppo-Nalle

jossujb

  • Q
  • ***
  • Viestejä: 4 083
  • Peace & Love
Vs: Eurovision laulukilpailu
« Vastaus #4 : 13.05.2016 21:33:58 »
Ah, Euroviisut <3 Nuorena likkana inhosin vain sellaisella syvyydellä, joka on ominaista noin 13-vuotiaalle ernulle, sittemmin rakkaus syttyi ironisena "heh-heh-mitä paskaa mutta katson kuitenkin" ja kyspsyi siitä sitten täysin ironiattomaksi, puhtaaksi iloksi. Osittain varmaan siksi, että läheisimpien ystävieni kanssa vuoden tärkein harrastus on jo vuosia ollut Euroviisujen katsominen ja samaan aikaan irkkukannulla keskustelu. Mitä vanhemmaksi tulee, niin sitä vähemmän syitä pitää yhteyttä muilla paikkakunnilla asuviin ystäviin on, ja me olemme näköjään tehneet Euroviisuista sen asian, mikä kaikkia vähintään kerran vuodessa yhdistää.

Tietyllä tapaa se yhteisöllisyys koko jutussa viehättää. Aina löuytyy se biisi joka vihastuttaa, aina on riitaa siitä mikä on paras, konflikteja sen suhteen onko tarkoitus biisin olla hyvä vai shown näyttävä. Aina on uusia poliittisia tilanteista ja skandaaleja, pöyristymistä ja onnistuneiden esitysten ihastelua.

Se kai puhtaimmillaan Euroviisuissa on jotenkin jännää, on se miten se kaikessa überkaupallisuudessaan on kuitenkin huomattavan yllätyksellinen ja spontaani. Kun miettii kuinka moni laulukilpailuja ja tosi-tv-ohjelmia joita nykyään on olemassa, niin Euroviisut silti onnistuu minusta eroamaan kaikesta juuri sillä, että mitään takeista sille että kaikki liikkuvat osat toimii ei ole xD Miettii esimerkisi sitä takavuoden venäläisille esiintyjille buuamista (joka oli kyllä laulajattarille todella ikävää, tuli ihan paha mieli ajatellessa, että poliittisen tilanteen takia saa yleisön vihat niskaan), tapahtuisiko sellaista tyyliin jossain American Idolsissa? Ei, koska Euroviisut ei koskaan ole oikein kenenkään tahon täydellisessä hallinnassa :D Viisut on niinku semmonen räjähtä glitterikakku, koskaa ei tiedä kenen naamalle se pläsähtää.
Here comes the sun and I say
It's all right

leofurioso

  • ***
  • Viestejä: 1 097
  • Kiitos Koiranruusulle avasta aikoinaan. <3
    • Versova_matkalaukku
Vs: Eurovision laulukilpailu
« Vastaus #5 : 13.05.2016 22:01:18 »
Itse oon aina tykännyt Euroviisuista. Mulle oli jo lähes 20 vuotta sit perinne valvoa se lauantain finaali ja eniten aina pistelasku kiinnosti. Oon varmaan koko pienen ikäni niitä katsellut siitä saakka, kun uni ei tullut heti pikku kakkosen jälkeen niin sanotusti. En tiedä voiko luokitella kovaksi viisufaniksi, mutta on perinteistä poikkeavaa, jos en niitä katsele.

Australia on musta piristävää ja oon toisaalta tykännyt, että yli 60-vuotisen historian tehneenä ehkä maailman viisuhulluin maa sai ottaa osaa kisoihin. Ne aussit on meinaan viisuhullua kansaa ja en ees muista montako vuosikymmentä Euroviisuja on esitetty Australian televisiossa, vaikkei mitään mahkuja ikinä ois ollutkaan osallistua. Nytkin ne on kutsuvierasmaa, joten ei se musta poissulje sitä, ettei menestys silloinkaan jäisi Eurooppaan, jos siitä nyt niin mustat sukat hankkii. Ja ihan periaatteen mukaan Australian ylin johtaja on periaatteessa Englannin kuningatar kai edelleen kuten Kanadassakin, vaikka maalla oma pääministeri jne pitää poliittisesti ylintä valtaa, kun eikös vielä Brittien alusmaita ne oo, ainakin tavallaan? Ja toisaalta eipä mua sekään Australian mukana oloissa haittaa, kun ei Euroviisut nimestä huolimatta ole rajoittunut maantieteellisesti vain Euroopan mantereelle vaan mukana on EBU:n kuuluvia Aasian mantereen maitakin kuten Azerbaidjan, Georgia, Israel ja niin edelleen. Eli jos kuuluu Euroopan yleisradioyhtiöön, niin maantieteellisesti osallistuminen ei oo ongelma. Ja mä en muista koska ois kovin menestyneitä laulajia loppupelissä Euroviisuissa ollut mukana, sillä on näissä aina pieni riski, että kuulijat häviää ja tulee floppi sen jälkeen itsestä ja musiikista tulee vaan leima euroviisu-edustajana jne. Sen vuoksi kai monet suosituimmat bändit ei kisoihin maista riippumatta lähde jollei kyse oo saada näkyvyyttä ihan uran alkuvaiheessa.
endless rain,fall on my heart, kokoro no kizu,let me forget, all of the hate, all of the sadness....by X- Japan

Grenade

  • Fluff-fiilistelijä
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 3 472
  • ava Claire + bannu Ingrid
Vs: Eurovision laulukilpailu
« Vastaus #6 : 14.05.2016 10:14:46 »
Lainaus käyttäjältä: BadKarmaGirl
 Muistaakseni luin viime vuonna jotain sellaista, että jos Aussit voittas niin kisat pidettäis silti Euroopassa. Muistaakseni ainakin Lontoota oli pidetty vaihtoehtona.
No tää kuulostais paljon paremmalta vaihtoehdolta kuin kaikkien lähettäminen valtameren ylitse. Lontoo olis varmaan loogisin sijoituspaikka. Ehkä jo ensi vuonna sinne, koska Australialla on hyvä biisi, sijoittuu omaan top-vitoseeni. Vaikka olishan sen voitto aika näpäytys, kun jotkut olleet kisassa vuosikymmeniä ja silti voittosaldo joko nolla tai hyvin pieni. :D

Lainaus käyttäjältä: Demure
Osaako joku selittää, miten se ääntenjakosysteemi poikkeaa edellisistä vuosista?
Yle Euroviisujen sivuilta löytyy tästä tietoa. :)
Hyppää lehtikasaan!

Karvalakkirakastaja

  • Vieras
Vs: Eurovision laulukilpailu
« Vastaus #7 : 14.05.2016 11:56:58 »
Euroviisut on joka vuotinen huvi, jota en jätä välistä, jos ei vaan ole pakko. Voi aina naureskella, miten omat suosikit ei pärjää, mutta olen alkanut pitää viisujen melkein jokaisesta biisistä ja arvostaa erilaisia virityksiä. Tämänvuotisista viisuista en kyllä muista kuin Kyproksen biisin ja senkin ilmeisesti vain siksi, että mun veli sen mainitsi katsottuaan jotain euroviisuennakkoa, joten kiinnitin siihen erityisesti huomiota.

Unohtumaton

  • Uno
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 2 703
Vs: Eurovision laulukilpailu
« Vastaus #8 : 14.05.2016 20:57:56 »
Lainaus
Mikä on kaikkien aikojen suosikkiesityksesi?

Ukrainan 2007 veto oli kyl lyömätön! Samaten Kreikan 2013 biisi "Alcohol is free" oli aikamoinen veisaus, suosikkeja löytyy melkein joka vuosi, mutta harva jää kyllä pitkäksi aikaa mieleen. Joku vuosi Valko-Venäjällä oli sellainen sinisilmäinen nuorimies, jota kehuttiin miespuoliseksi prinsessa Dianaksi. Aika flirtti biisi se tais olla. :-D Grenade taisi tän mainitakin tuolla aikaisemmin! Ehkä 2007 vuodesta biisit jäi parhaiten mieleen siksikin, että kisat oli Suomessa ja niitä seurasi normaalia tarkemmin kuin yleensä. Silloin kävi läpi kaikki esikatselut sun muut.  :D

Tämän vuoden ehdokkaista Kroatia yllätti ja nousi mun suosikiksi, toki veikkaan että voitto menee Israelille tai Venäjälle. Ekalla biisi on parempi, jälkimmäisellä puolestaan visuaalisuus on häikäisevä. Mutta saa nähdä kuinka käy.

Onko teillä mitään euroviisuperinteitä?

jossujb jo mainitsikin, että ystäväporukalla pitää yhdessä katsoa joka vuosi, onko muilla samanlaisia perinteitä vai kenties jotain muuta? Meillä ei oikein porukkaa saa kasaan euroviisujen ajaksi, mutta sitäkin hauskempaa on kommentoida netissä tuttujen kesken biisejä ja nauttia samalla vähän viiniä.  :D

ja ilo viilsi heitä miekan lailla
ja heidän ajatuksensa liitivät maille joilla tuska ja ilo virtaavat yksiin
ja kyyneleet ovat siunauksen viini.

listaus

jossujb

  • Q
  • ***
  • Viestejä: 4 083
  • Peace & Love
Vs: Eurovision laulukilpailu
« Vastaus #9 : 14.05.2016 21:09:45 »
Mulla on vähän silleen, et suosikkiesitykset on harvoin oikeasti sillä tavalla "hyviä" siinä mielessä että biisi olisi jotenkin laadukas :D Eniten minua viehättää mahdollisimman pöhköt esitykset. Ehkä eniten itseäni naurattaa vielä kaikkien näiden vuosien jälkeen vuoden 2011 Moldova ja niiden ihan täysin umpisekaisin olevat yksipyöräisellä ajavat puutarhatontut :D

Ei mut, huvistä biiseistä Unkarin ByeAlexin Kedvesem <3 Se äijä näytti siltä, että se oli väkisin revitty lavalle ja ilmeisesti näin olikin. Biisi on ihana, olen opetellut sen verran lausumaan unkaria että pystyn laulamaan sitä ihihi.

Mulla on iPodilla kans jonkun vuoden jo semeissä pudonnut Latvian piisi Angel in Disguise, jta kuuntelen yhä joka päivä noin kymmenen kertaa, vaikka sen lyriikat A)nolot B)perseestä ja C)mö olin koko ajan kuullut ne väärin, mutta se on vaan niin symppis <3

Musta ihan oikein et Australia on mukana, australiaisten ystävieni todistuksen mukaan ne on siellä päin ihan viisukreisiä porukkaa, vaikka lähetys tulee niiden aikaan ainvan helkkarin liian paljon aikaiseen aamulla. Jos joku mua ärsyttää, niin se, että Justin Timberlake kuulemma esiintyy väliaikashowssa tänävuonna. Haistakee ny huilu xDDD

Tämän vuoden ehdoton suosikkibiisi on Ukraina, siitä tulee kylmät väreet kuunnellessa. Mitta ehkä se on hivenen poliittinen ja raskaasti historiaa käsittelevä, ettei sillä kyllä varmaan voiteta. Kyllä se varmaan sijoittuu silti hyvin. Hieman harmittaa, ettei se Valko-Venäjän vuoden 2004 deviantartin susityttö-estetiikkaa lainannut systeemi mennyt jakoon, olisin vaan mielelläni nähnyt alastomia miehia ja susia finaalissa xD
« Viimeksi muokattu: 15.05.2016 04:27:31 kirjoittanut jossujb »
Here comes the sun and I say
It's all right

Karvalakkirakastaja

  • Vieras
Vs: Eurovision laulukilpailu
« Vastaus #10 : 14.05.2016 21:21:13 »
Toi Ukraina 2007 on yksi niitä harvoja, jotka muistaa vielä vuosien jälkeenkin.  ;D En tiedä, kyllä onko se mun suosikkibiisini. En osaa päättää, mikä mun suosikki olisi. Muistan kyllä toisenkin Ukrainan viisun, vuoden 2004 voittajan, josta tykkäsin kovasti ja olen viime vuosina lämmennyt paljon parjatulle Jamma jammalle. ;D

Musta Venäjän biisi on vähän ehkä tylsä eikä edes visuaalisuus pelasta sitä, mutta toisaalta mun mielestä myös viime vuonna Ruotsin biisi oli tylsä ja se voitti. Samoin 2014 voittaja Itävalta oli musta vähän tylsä, joten tylsät biisit jyllää. Kroatian tämänvuotisesta biisistä mäkin tykkään.

Grenade

  • Fluff-fiilistelijä
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 3 472
  • ava Claire + bannu Ingrid
Vs: Eurovision laulukilpailu
« Vastaus #11 : 15.05.2016 02:02:51 »
No niin, tän vuoden Euroviisut on aika lailla paketissa. Mitkäs on fiilikset voittajasta? Tai ääntenlaskusta, sillä se oli nyt uudenlainen. Itse ainakin tykkäilin sinänsä, että oli loppuminuuteille asti jännitystä. Ja oli vielä hyvin vahva top-kolmonen. Vaikka Puola tuossa lopussa olikin melko lailla random. :D

Hyppää lehtikasaan!

Karma91

  • Sassmonster
  • ***
  • Viestejä: 415
Vs: Eurovision laulukilpailu
« Vastaus #12 : 15.05.2016 02:26:31 »
No niin, tän vuoden Euroviisut on aika lailla paketissa. Mitkäs on fiilikset voittajasta? Tai ääntenlaskusta, sillä se oli nyt uudenlainen.
V*tuttaa saatanasti Ukrainan voitto - yksi niistä harvoista biisesistä finaalissa, jotka eivät olleet mielestäni hyviä. Tuntuu pahasti kompromissiratkaisulta, koska Australia voitti raatiäänet ja Venäjä puhelinäänet. Pelkään tämän kappaleen voiton myötä myös sitä, että politiikkaa aletaan sekoittaa kisoihin entistä enemmän, koska vaikka Jamala sanoo laulavansa vuodesta 1944 niin ihan selvästi on liitoksissa Ukrainan nykytilanteeseen. Mitenköhän Ukraina edes ajatteli järjestää viisut ensi vuonna, kun tuon maan tila on mitä on. No, jos jotain positiivista pitää Ukrainan biisistä etsiä, niin ekaa kertaa sitten vuoden 2007 ja Molitvan voiton biisi ei ollut kokonaan englanniksi, että siitä plussaa. Ehkä maat uskaltavat tulevaisuudessa lähettää omalla kielellä esiintyviä artisteja...

Bulgarian ja Ranskan huikeille sijoituksille <3, kun molemmilla mailla on ollut aika huonoa menestystä edeltäneinä vuosina. Ranska pääsi kerrankin kymmenen joukkoon ja Bulgaria saalisti parhaan sijoituksensa ikinä. Kroatian floppaus yllätti, samoin Puolan suosio puhelinäänestäjien keskuudessa. Tsekin finaalipaikka lämmitti, mutta älytöntä että saivat 0 pistettä yleisöääniä :o

Suomi oli sentään 15 semissään, itse aattelin sijoittuneen jopa huonommin. Viron viimeinen sija hämmästyttää kyllä todella paljon.

Kiirsu

  • ***
  • Viestejä: 2 164
Vs: Eurovision laulukilpailu
« Vastaus #13 : 15.05.2016 02:37:33 »
Kerrankin oma suosikkini voitti, ihan mahtavaa! Ukrainan esitys oli koskettava ja sai kylmät väreet kulkemaan selkää pitkin. Henkilökohtainen koskettava tarina, oma kieli, kaunista laulua ja upea show. Aivan täydellinen kappale ja olen mielettömän iloinen, että voitto meni oikeaan osoitteeseen. Israelin ja Itävallan kappaleista tykkäilin myös kovasti.

Ääntenlaskusta jäi vähän sekava vaikutelma. Ymmärrän jännityksen säilyttämisen ja kyllä tämä järjestely saikin yllättymään, ettei Australia voittanut. Ja Puolakin teki yllätysnousun (tykkäsin kyllä kapteeni Koukustakin :D). Eniten siinä häiritse se, mitä vauhtia 16 huonoimman maan pisteet kerrottiin. Nekin olisi voinut kertoa rauhassa yksi kerrallaan, ei se olisi niin kauan vienyt. Nyt en yhtään pysynyt perässä, kun maat vielä hyppi listalla enkä tiennyt kuka nyt on menestymässä ja kuka ei.

// Hahhaa olipas erilainen näkemys :D Ymmärrän ettei haluta sekottaa politiikkaa viisuihin, kun kyse on "kaikkien kansojen yhdistämisestä", mutta tykkäsin silti kappaleen henkilökohtaisuudesta.

And some people, dance.
"Ja pysyä loitolla heteromiehistä, lesboista ja biseksuaaleista."
-Severus Kalkaros

Chuva

  • Mursumarsu
  • ***
  • Viestejä: 656
Vs: Eurovision laulukilpailu
« Vastaus #14 : 15.05.2016 02:41:25 »
Viisuhullu täällä terve!

Tän vuoden voittaja oli mulle pettymys. Olihan se Ukrainan biisi omalaatuinen, mut yksittäisiä mielenkiintoisia sävelkulkuja lukuun ottamatta se oli mun mielestä tylsä ja tosi syyllistävä laulu. Tietysti sellainen me vs ne -ajattelu on luonnollista tilanteessa, jossa laulajalla on asiasta verrattain henkilökohtaista kokemusta, mut jotenki mä en silti vaan tykänny siitä, miten poliittiselta ja "manipuloivalta" se laulu mun korviin kuulosti. Voi hyvinkin olla, että kritisoin Ukrainan laulajaa nyt vähän liiankin innokkaasti harmistukseni takia, mut kai sitä saa välillä olla lapsellisen vihainen!

Itse tykkään aina ehdottomasti enemmän niistä keveämmistä ja mieluusti iloisemmista lauluista. Mä en kuuntele musiikkia (saati sitten katso euroviisuja) syvällisten syiden takia, vaan siks että se tekee mut iloiseksi. Jossain vaiheessa euroviisut oli tosi hauskoja, kun siellä oli enemmänkin sellaisia jopa pilailulauluja -joku tuolla mainitsikin sen alcohol is freen, ja sit toki voi muistella esimerkiksi sitä Espanjan yhden vuoden outoa "chiki chiki" -laulua (jonka nimeä en nyt muista). Nykyään siellä tuntuu lähinnä olevan dramaattisia uikutuslauluja, synkkiä iltapukuja ja hitaita tempoja. Se on vähän tylsää.
Mieleen on parhaiten jäänyt Alexander Rybakin voitto. Oi että mä olin ihan korviani myöten ihastunut siihen ja sen musiikkiin, eikä se fairytale oo mun mielestä vieläkään huono kappale :D. Ja tänäänkin, kun kyseinen mies käväisi lavalla, mun vanha fanityttöhenkeni heräsi jälleen. Jotenkin se Rybak on edelleen tosi sympaattinen!

Tänä vuonna tykkäsin eniten Liettuan, Ranskan, Belgian ja UK:n lauluista.

Ai niin, ja piti vielä sanoa että uusi pistejärjestely ärsytti mua tosi paljon, koska ehdin jo toivoa, että Ukrainan valitusvirsi ei voittaisikaan, kun Australia sai niin komeat johdon raadin pisteillä...

//jaha siellä ehti pari väliin ennen minua! :D
"I understand what you're saying, and your comments are valuable, but I'm gonna ignore your advice."
-Roald Dahl (Fantastic Mr. Fox)

serafina II

  • ***
  • Viestejä: 130
Vs: Eurovision laulukilpailu
« Vastaus #15 : 15.05.2016 03:07:48 »
Täällä kans yksi, jokle voittaja oli pettymys. Ei iskenyt muhun yhtään vaikka tarina nyt kappaleen takana onkin koskettava. Jotenkin masentava, eikä laulajana mielestäni kuulunut parhaimmistoon. Raadin pisteetkin nostivat esille selkeää vastakkainasettelua Ukraina vs. Venäjä, harvalta tuli molemmille pisteitä. Harmi, että laulukilpailun yli nousee politiikka, tosin aiemminkin pisteitä on herkemmin esim. naapurimaihin rapissut.

Oma henkilökohtainen suosikkini oli yllättäen unkari, symppis raspiääninen komistus ja mielestäni oikein miellyttävä biisi. Ruotsinkin kappale jo paljon radiosta kuultuna miellyttää korvaa, vaikka Fransin esitys olikin jätetty hyvin simppeliksi. Australian esiintyjä oli omaa luokkaansa, oli kuin supertähti muiden "ihan kivojen" rinnalla.

Pisteiden jako oli myös mun mielestä melko kummallinen, oisko ne yleisö- ja raatiäänet mennyt samassa suhteessa mikäli ne olisi ilmoitettu samalla kertaa niinkuin aiempina vuosina? Tosi kummallista et ne oli sitten satoja pisteitä eniten saaneilla niin tilanteet muuttui lopussa radikaalistikin.

Serafina

leofurioso

  • ***
  • Viestejä: 1 097
  • Kiitos Koiranruusulle avasta aikoinaan. <3
    • Versova_matkalaukku
Vs: Eurovision laulukilpailu
« Vastaus #16 : 15.05.2016 03:27:44 »
Olen tällä kertaa harvinaisen samaa mieltä BadKarmaGirlin kanssa siitä, että, kompromissi tää valinta. Eniten tässä ehkä se huokuu, kuinka yritettiin oikein tekemällä tehdä Ukraina voittajaksi ja se kyllä onnistui loistavasti. Itse taas oon ärsyyntynyt siitä, että periaatteessa koen nykyisen poliittisen tilan vuoksi jopa tän liian poliittiseksi vedoksi. Sitä se kyllä musta ja monesta muustakin tainnut olla, kun kerta EBU sai aikoinaan pyynnön tutkia tän, mut totesivat tän ei niin poliittiseksi. Toki sanoma kiinnostava historiallisesti, mutta toisaalta myös tän perusteella tuli tunne, että halveksittiin muita, jotka mahdollisesti kokeneet Josef Stalinin hirmuteot. Ei ainoastaan Krimin tataarit olleet niitä, jotka kokivat kyydityksiä tai puhdistuksia. Niitä on Neuvostoliiton entisillä alueilla valtavasti, sukuja siis, jotka kokivat näitä, eikä tälläiset hirmuteot suomalaisessakaan suvussa oo kaukaa haettuja, varsinkin jos sukusi itärajan takaa paenneita juuri tästä syystä.

Tää uus pistelaskusysteemi oli kyllä varsin kiinnostava, joskin oisin toivonut vähemmän selkeää politikointia varsinkin tuomarijuryjen antamissa pisteissä. En oikein vielä myöskään sisäistänyt, miksi esim. Suomi antaa täydet 12 pistettä Ruotsille näissä tuomarijuryjen pisteissä. Joskin oli aika kiintoisaa nähdä kuinka hajautettuna pisteet lähti, vaikka niissä näki myös sen, että Venäjälle pyrittiin mahdollisimman huonot lähtökohdat antaa. Ja ehkä tässä systeemissä eniten sai ihmettelemään Puolan menestystä yleisöäänissä ja sitä, miksi Tšekki sai nollan yleisöäänien osalta. Australia kyllä juryn mielestä taitavin ja olihan se ehkä ammattimaisin esitys siellä noin lausunnan ja muun osalta, mutta ehkei myöskään Australia sais voittaa, kun ajatellaan ettei se pomonsa Eurooppaa kuitenkaan, vaikka on kisoissa mukana muita maita, jotka ei myöskään maantieteellisesti oo Euroopassa.

Ukrainan kappaleesta sen verta, etten tykännyt siitä ja koin sen olevan ehkä huonompi voittaja kuin edellinen voittaja Ukrainan leivissä. Ruslanan kappale oli aikoinaan mahtava ja sen lisäksi Ukrainalla on muutamia hyviä kakkossijan saaneita kuten juuri Verka tai Ani Lorak, joiden kappaleista tykännyt. Venäjältä kuitenkin tulee muuan suosikkini ja se on Dima Bilanin Believe. Hän tosin lähes peräkkäisinä vuosina oli korkealla sijalla Euroviisuissa. Sen lisäksi Venäjän iloiset isoäidit olleet mahtavia, Serebron kappale aikoinaan, Serbialta Molitva, In your eyes 1993 vuodelta ihan klassikko, josta lapsena tykkäsin paljonkin, ajalta ennen syntymääni Celine Dionin voittokappale, Azerbaidjanin Elnur ja Samirin kappale, jos oikein muistan ja Ranskan Sognu on olleet sellaisia, jotka löysi tiensä mun soittolistoille. Näiden lisänä yleensä Unkarilla ja Turkilla ollut kiinnostavia kappaleita tai Irlannilla.

Tänä vuonna itse tulin ja äänestin Venäjää ja Unkaria. Ne oli mielestäni kaikkein mahtavimpia esityksiä. Puolaa edelleen ihmettelin ja Ruotsin "pikkupoikaa", joka oli lähinnä syötävän suloinen ja aivan liian nuori. Tais olla yksi viisujen nuorimmista osallistujista historian valossakin mietittynä. Isoista rahoittajamaista kyl täytyy sanoa sen verta, että Ranskalla ja Italialla mahtavat laulut, mut ne muut aiheuttaa edelleen kisojen jälkeenkin tunteen, että mitä hittoa se oli. Australia taas yksinkertaisuudessaan oli mahtava ja esitys kokonaisuutena sellainen, joskin sydän sykki tänäkin vuonna eniten kyl Venäjän Sergeylle. Ja Unkarin Freddille.

Vielä kun miettii viisuhistoriaa, niin karaokemielessä Waterloo Abbalta ihan hauska kappale ja muutenkin Abbaa saanut kuulla kiitos tätinsä. Kuitenkin myös Bonnie Tylerin, Vanilla Ninjan, Sakis Rouvasin ja Dana Internationalin kappaleet ja erityisesti tietenkin 1997 soinut Diva, jääneet myös elämään ja herättää muistoja. Toki joissain kappaleissa oon syntynyt jälkeen esityksen kuten Celine Dionin tai Suomen edesmenneiden esiintyjien kuten Riki Sorsan tai Lasse Mårtensonin, niin ne jää elämään ainakin historiankirjoissa mut myös radiokuunnelmien ansiosta. Ja sen vuoksi myös muistan hyvin esim. 2011 Unkarin edustajan, koska kesän kuuntelin sitä radiossa Budapestissä. Tosin viime vuosina kyl Unkarilla hyviä esiintyjiä, mut ehkä ihmiset vaatii kypsyttelyä, että ne järjestetään joskus sit Budapestissäkin.  Ja nyt kun mietitään mikä se kesäbiisi oli, niin Katie Wolfea siellä tuli kuunneltua silloin.

Semifinaaleista jäi harmittaan melkein tää, ettei Pohjoismaat päässyt finaaliin. Sitten muistan parhaiten sen ihmeellisen susiesityksen, joskin maata en enää ees muista. Ettei se esiintyjä ollut sama kuin joka näytti ihan Legolakselta. Ja niin semifinaaleissa kuin itse finaalissa jäin miettimään esim. miksi Israelin Hovi näytti ihan maansa versiolta Jesse Kaikurannasta tai Adam Lambertista ja toisaalta, miksi Kyproksen kappaleesta tuli mieleen Linkin Parkin ja The Killersin sekoitus? Ja monia yhtä kiintoisia asioita, kuten Twitterin sekoaminen Maltan esiintyjän kohdalla, kun Suomen juontaja puhui masuasukista. Tosin oisin voinut tänäänkin kyl nähdä Månsin vähemmissä vaatteissa kuten torstainakin, koska kyllähän sitä katselee mielellään. Ja nahkatakit tais olla tän vuoden juttu tai ihomyötäiset haalarit?
« Viimeksi muokattu: 15.05.2016 03:52:25 kirjoittanut leofurioso »
endless rain,fall on my heart, kokoro no kizu,let me forget, all of the hate, all of the sadness....by X- Japan

jossujb

  • Q
  • ***
  • Viestejä: 4 083
  • Peace & Love
Vs: Eurovision laulukilpailu
« Vastaus #17 : 15.05.2016 05:07:12 »
Todellakin äänestin Ukrainaa, tosin en tiedä onko näissä karkeloissa tarkoitus olla oikeasti jotenkin merkittäviä, ajatuksellisia lyriikoita. Sitä paitse se biisi iski minuun kuin metrinen halko - mutta oli se kyllä aika poliittinen :D Jännästi meni kuitenkin poliittisen esitutkinnan läpi Venäjän vastuksesta huolimatta. Se joka sanoo, ettei Euroviisuissa harrasteta politiikkaa niin valehtelee.

Ääntenlasku oli kyllä niin paras, melki koko ajan kuvitteli että noni, nyt Australia voittaa ja sit vime tingassa siitä tuli überlatautunut Venäjä vastaan Unkari mättö xD Tosin itse sain iloa eniten Puolan Rose of Versailles + Johnny Depp rakkauslapsen 222 pistettä yleisöltä upgradesta. Biisi oli vähän perseestä, mutta muoti puhutteli ja altavastaaja on aina hieno yllätys.

Tää ääntenlaskutapa on ehdottomasti minusta edellistä parempi, sillä nyt todella ei tiennyt voittajaa kun aivan lopussa, kun aikaisemmin usein voittajan suurin piirtein tietää ennen kuin äänistä on puoliakaan laskettu.
Here comes the sun and I say
It's all right

Isilwen

  • ***
  • Viestejä: 491
  • Wildfire
Vs: Eurovision laulukilpailu
« Vastaus #18 : 15.05.2016 10:43:08 »
Olipahan hienot viisut! Juontajat olivat todella hauskoja ja se heidän "väliaika-biisinsä" todella huikea ja osuva! Olisin toivonut Australian voittavan, koska biisi oli mielestäni ehdottomasti kilpailun tasokkain, mutta mieluummin Ukraina kuin Venäjä, poliittisen ilmapiirin takia. On jokseenkin hauskaa kun väitetään, että Euroviisut eivät olisi poliittinen tapahtuma, koska sitähän ne juuri ovat. Ukrainan kappale oli hyvinkin osuva nykyiseen tilanteeseen nähden Euroopassa ja mukavan omaperäinenkin.
Jotka tulevat suorinta tietä, saapuvat tyhjin taskuin.
Jotka ovat kolunneet kaikki polut,tulevat säihkyvin silmin,
polvet ruvella, outoja hedelmiä hauraassa säkissään.
Niin se ystäväni on, niin se on,
että eksymättä
et löydä perille


~ Tommy Tabermann

https://harrydracorecs.wordpress.com/

Karvalakkirakastaja

  • Vieras
Vs: Eurovision laulukilpailu
« Vastaus #19 : 15.05.2016 11:48:41 »
Mä en osaa päättää oikein, mitä mieltä olisin. Musta on todella keinotekoista toisaalta kieltää poliittiset sanoitukset ja poliittiset tapahtumat, koska ne vaikuttavat oikeasti ihmisten elämään ja sitten pitäisi muka ignoroida sellaiset viisuissa kokonaan, koska ollaan muka yhtenäistä perhettä tapahtui Euroopassa, mitä hyvänsä. Sellainen teeskentely tuntuu oksettavalta. Siinä mielessä olen oikein tyytyväinen, että rankka biisi voitti. Tykkäsin myös Ukrainan biisin tunnelatauksesta, vaikka itse biisi ei muutoin niin suuresti kolahtanut. Venäjän menestyksestä olen edelleen yllättynyt, koska niiden biisi on vaan tylsä visuaalisen kikkailun takanakin. Laulalja puolestaan oli tosi sympaattisen oloinen. Australian esiintyjä kuulosti hyvältä laulajalta, mutta sekin biisi oli musta melko tylsä, joten olen tyytyväinen, että sekä Venäjä että Australia jäivät Ukrainan taakse.