Kirjoittaja Aihe: Eurovision laulukilpailu  (Luettu 32289 kertaa)

Karvis

Vs: Eurovision laulukilpailu
« Vastaus #180 : 22.02.2021 08:31:47 »
Lainaus
Mua lähinnä huvittaa tuo biisin lyriikkojen ympärillä liikkuva keskustelu, kun Blind Channelin lyriikat on aina olleet hyvin samanhenkisiä (ja hyviä <3) eikä kaikki vaan tunnu ihan tavoittavan sitä sanomaa.

No musta tämä ei ole mikään ihme. En ollut itse koskaan kyseisestä bändistä kuullut, mutta tuon euroviisubiisin sanoista erotan vain kohdan Put your middlefingers up niin että saan siitä selvää, muuten laulu on mulle täyttä hepreaa sanojen puolesta, mutta näyttää monissa reaktiovideoissakin tuo keskarijuttu lähinnä uponneen. Sanoitukset voi olla vaikka kuinka hienoja, mutta ne ei paljon paina, jos niitä ei kuunnellessa edes erota muuta kuin kehotuksen näyttää keskaria verran. ;D

Hyvä vaan siis jos sanoituksista puhutaan, muuten olisi jäänyt mullekin epäselväksi, mistä ne oikeasti laulaa. Kun sanoista ei saa selvää, jää jäljelle se että näyttää olevan lauma angstisia nuoria, jotka haluaa näyttää keskaria jollekin ja se on ajatuksena huvittavaa joka tapauksessa. Toivottavasti viisuissa on yleisöä niin voisivat näyttää kollektiivisesti keskaria, siinä olisi kapinahenkeä.  ;D Vielä toi pimeästä puolesta laulaminen niin mulla on vaikeuksia ottaa biisin sanoja vakavasti, kun tulee mieleen Kylo Ren vai mikä se on uusien tähtien sotien tyyppi olikaan.

Mutta ihan vakavasti ottaen aihehan on tärkeä ja ajankohtainen enkä tiedä, mikä ongelma sanoissa muka on. No nykypäivänä kaikki on yleisestikin ongelma, mikä on tosi iso ongelma.
« Viimeksi muokattu: 22.02.2021 08:46:55 kirjoittanut Karvis »

flawless

• H B I C
  • Administrator
  • Folie à deux
« Vastaus #181 : 22.02.2021 22:03:17 »
Karvis, haha okei :D Musta Dark Siden lyriikoista saa hyvin selvää, se on mun korvaan melodialtaan ja laulultaan varsin selkeää. Mutta mä toisaalta oonkin tottunut kuulemaan englantia ja kuuntelen yleisesti kaikkea huutoheviä niin ehkä korvat vaan on oppineet erottamaan örinämetalliin tottuneina sanoitukset sit kaikesta :D Blind Channel on mulle kuitenkin kevyttä ja popahtavaa menomusaa (kesäisin varsinkin ihanaa fiilistellä!), jotkut biisit liiankin poppirenkutusta mun makuun. Mutta Dark Side on kyllä niiden aiempaan tuotantoon verrattuna niiden raskaimpia biisejä, niillä on paljon popimpaakin soundia. Mutta toimii laulu musta hyvin tuossa raskaammassakin, ellei jopa paremmin! Mä tykkään muutenkin niiden laulun soundista, musta se on virkistävän erilaista kun on kaksi laulajaa, joilla on molemmilla kiva ääni. Nikon ääni varsinkin on persoonallinen.

Mitä muuten olitte mieltä asuista? Teflonien ja Pandoran lavashow oli musta vähän outo ja se videon retromeininki toimi musta paremmin kuin tämä ufomeininki. Ilta taas oli todella kaunis ja näyttävä! Lauran asu oli myös musta upea ja erityisesti kiinnitin huomiota säkenöivään mekkoon ja rinnassa olevaan tatuointiin, johon oli myös kiinnitetty kimaltavia kiviä. Se oli musta ihana yksityiskohta! Akselin olemus oli symppis mutta kovin semmoinen vink vink -setämäinen esityksen ulkopuolella, mikä oli vähän vaivaannuttavaa ;D

banneri: Ingrid

“I’m better in small doses.” - Annalise Keating

Eririn

• valomiekkalesbo
  • Jedi like my father before me
    • lesbian with a sword and a grudge
« Vastaus #182 : 23.02.2021 02:36:17 »
Äänestin itse Tefloneita sillä perusteella, että heidän esityksensä oli euroviisumaisin ja aidosti nautin sen katsomisesta. En todellakaan ota Viisuja mitenkään vakavasti ja imo tämä olisi ollut kyllä aika loistava itse Viisuissa. Mutta mutta! Blind Channel oli myös aivan loistava ja olin todella iloinen heidän voitostaan ja samalla puulla päähän lyöty voittomarginaalista. Itse biisistä tuli hyvällä tavalla mieleen joku The Rasmusin biisi ja sitä kautta vähän lapsuusnostalgiaa, mistä en valita yhtään^^

Eli olen iloinen tästä ja toivon Blind Channelille kaikkea hyvää Rotterdamiin.

Mellossa ei ole vielä toistaiseksi löytynyt suursuosikkia. Vanhempaa kaliiberia edustavat Arvingarna ja Eva Rydberg & Ewa Roos ovat eniten viihdyttäneet, etenkin Eva & Ewa (molempien kappaleita odotan kuultavaksi Allsång på Skansenilla kesällä). Kolme osakilpailua neljästä on käyty ja neljännessä odotan viime vuoden voittajien The Mamasin kappaletta eniten. Mutta noin muuten mulle on oikeastaan se ja sama, kenet Ruotsi lähettää (mutta samalla kyllä toivon ettei se olisi geneerinen valkoinen poika joka tietää olevansa söpö).
We had each other. That's how we won.

Karvis

« Vastaus #183 : 23.02.2021 09:47:01 »
Lainaus
Musta Dark Siden lyriikoista saa hyvin selvää, se on mun korvaan melodialtaan ja laulultaan varsin selkeää. Mutta mä toisaalta oonkin tottunut kuulemaan englantia ja kuuntelen yleisesti kaikkea huutoheviä niin ehkä korvat vaan on oppineet erottamaan örinämetalliin tottuneina sanoitukset sit kaikesta

Metallinaisena epäilen, ettei johdu ainakaan tottumisesta, koska mun korvat ei ole kyllä harjaantuneet yhtään mihinkään ja olen tottunut englantia kuuntelemaan pienestä pitäen kiitos silloin uutuuden Sky Channelin. En tosin muutoinkaan kuuntele biiseissä juuri sanoituksia vaan pelkkää melodiaa. Iloisesti sitten saatan rallatella kaikkia kuolemastakin kertovia biisejä, koska en tiedä mitä niissä lauletaan, mutta kuulostaa hyvältä. Sitten kun joskus käy tsekkaamassa sanoituksia on ihan ihmeissään.  ;D Toi voittobiisi oli kivan aggressiivinen mutta ois saanut olla hevimpi. Tosin tykkään kyllä itse popistakin-

Mä tykkäsin Teflon Brothersin hohtavista aivoista.  ;D