Kirjoittaja Aihe: Eurovision laulukilpailu  (Luettu 84722 kertaa)

flawless

  • Alempi ylilehmä
  • Administrator
  • *****
  • Viestejä: 10 687
  • d a d d y
Vs: Eurovision laulukilpailu
« Vastaus #180 : 22.02.2021 22:03:17 »
Karvis, haha okei :D Musta Dark Siden lyriikoista saa hyvin selvää, se on mun korvaan melodialtaan ja laulultaan varsin selkeää. Mutta mä toisaalta oonkin tottunut kuulemaan englantia ja kuuntelen yleisesti kaikkea huutoheviä niin ehkä korvat vaan on oppineet erottamaan örinämetalliin tottuneina sanoitukset sit kaikesta :D Blind Channel on mulle kuitenkin kevyttä ja popahtavaa menomusaa (kesäisin varsinkin ihanaa fiilistellä!), jotkut biisit liiankin poppirenkutusta mun makuun. Mutta Dark Side on kyllä niiden aiempaan tuotantoon verrattuna niiden raskaimpia biisejä, niillä on paljon popimpaakin soundia. Mutta toimii laulu musta hyvin tuossa raskaammassakin, ellei jopa paremmin! Mä tykkään muutenkin niiden laulun soundista, musta se on virkistävän erilaista kun on kaksi laulajaa, joilla on molemmilla kiva ääni. Nikon ääni varsinkin on persoonallinen.

Mitä muuten olitte mieltä asuista? Teflonien ja Pandoran lavashow oli musta vähän outo ja se videon retromeininki toimi musta paremmin kuin tämä ufomeininki. Ilta taas oli todella kaunis ja näyttävä! Lauran asu oli myös musta upea ja erityisesti kiinnitin huomiota säkenöivään mekkoon ja rinnassa olevaan tatuointiin, johon oli myös kiinnitetty kimaltavia kiviä. Se oli musta ihana yksityiskohta! Akselin olemus oli symppis mutta kovin semmoinen vink vink -setämäinen esityksen ulkopuolella, mikä oli vähän vaivaannuttavaa ;D

bannu by Ingrid

Eririn

  • valomiekkalesbo
  • ***
  • Viestejä: 956
  • Jedi like my father before me
    • lesbian with a sword and a grudge
Vs: Eurovision laulukilpailu
« Vastaus #181 : 23.02.2021 02:36:17 »
Äänestin itse Tefloneita sillä perusteella, että heidän esityksensä oli euroviisumaisin ja aidosti nautin sen katsomisesta. En todellakaan ota Viisuja mitenkään vakavasti ja imo tämä olisi ollut kyllä aika loistava itse Viisuissa. Mutta mutta! Blind Channel oli myös aivan loistava ja olin todella iloinen heidän voitostaan ja samalla puulla päähän lyöty voittomarginaalista. Itse biisistä tuli hyvällä tavalla mieleen joku The Rasmusin biisi ja sitä kautta vähän lapsuusnostalgiaa, mistä en valita yhtään^^

Eli olen iloinen tästä ja toivon Blind Channelille kaikkea hyvää Rotterdamiin.

Mellossa ei ole vielä toistaiseksi löytynyt suursuosikkia. Vanhempaa kaliiberia edustavat Arvingarna ja Eva Rydberg & Ewa Roos ovat eniten viihdyttäneet, etenkin Eva & Ewa (molempien kappaleita odotan kuultavaksi Allsång på Skansenilla kesällä). Kolme osakilpailua neljästä on käyty ja neljännessä odotan viime vuoden voittajien The Mamasin kappaletta eniten. Mutta noin muuten mulle on oikeastaan se ja sama, kenet Ruotsi lähettää (mutta samalla kyllä toivon ettei se olisi geneerinen valkoinen poika joka tietää olevansa söpö).
We had each other. That's how we won.

Karvis

  • Vieras
Vs: Eurovision laulukilpailu
« Vastaus #182 : 23.02.2021 09:47:01 »
Lainaus
Musta Dark Siden lyriikoista saa hyvin selvää, se on mun korvaan melodialtaan ja laulultaan varsin selkeää. Mutta mä toisaalta oonkin tottunut kuulemaan englantia ja kuuntelen yleisesti kaikkea huutoheviä niin ehkä korvat vaan on oppineet erottamaan örinämetalliin tottuneina sanoitukset sit kaikesta

Metallinaisena epäilen, ettei johdu ainakaan tottumisesta, koska mun korvat ei ole kyllä harjaantuneet yhtään mihinkään ja olen tottunut englantia kuuntelemaan pienestä pitäen kiitos silloin uutuuden Sky Channelin. En tosin muutoinkaan kuuntele biiseissä juuri sanoituksia vaan pelkkää melodiaa. Iloisesti sitten saatan rallatella kaikkia kuolemastakin kertovia biisejä, koska en tiedä mitä niissä lauletaan, mutta kuulostaa hyvältä. Sitten kun joskus käy tsekkaamassa sanoituksia on ihan ihmeissään.  ;D Toi voittobiisi oli kivan aggressiivinen mutta ois saanut olla hevimpi. Tosin tykkään kyllä itse popistakin-

Mä tykkäsin Teflon Brothersin hohtavista aivoista.  ;D

Natura Morta

  • Iha Namo vaa
  • ***
  • Viestejä: 93
Vs: Eurovision laulukilpailu
« Vastaus #183 : 02.03.2021 20:31:23 »
Mä olen etittäin innoissani tän vuoden viisuista, kun niitä wi viimevuonna saatu (rip islannin viisumenestys). Suomi teki täysin oikeen valinnan, Dark Side on mahtava biisi, olin muutenki Blind Channelista innoissani, koska oon kuunnellu niiden musiikkia viime kesästä.

Tänä vuonna oon ollu aika kärryillä muidenkin maiden karsinnoista, Melloja en oo jaksanu tänä vuonna seurata. Tarkimmin seurasin Norjan karsintaa, koska siellä oli mukana Keiino (Norja 2019), mut sit mä kuulin TIX:n biisin ja rakastuin aivan täydellisesti. TIX valittiin edustamaan Norjaa ja mulla on voittja, jota todennäkösesti edes Islannin biisi ohita kunhan se valitaan.
"Maybe if we started looking what's the SAME instead always looking what's DIFFERENT"

Karma91

  • Sassmonster
  • ***
  • Viestejä: 415
Vs: Eurovision laulukilpailu
« Vastaus #184 : 07.03.2021 14:57:39 »
Mä olin niin into piukeena, et Blind Channel voitti, niin nyt myös Italian Sanremon voitti rock-yhtye. Valitettavasti nämä tulevat kaiketi syömään toistensa ääniä jonkin verran, mutta ainakaan semifinaalissa tämä ei vaikuta, kun Italia on automaattinen finalisti. Se lohduttaa sentään hieman, että ovat aika erilaista rockia, niin vaikka se ns ydin rock yhteisö varmasti tykkää molemmista, niin Måneskin ja Blind Channel ovat kuitenkin tyyliltään hyvin erilaisia rock/metalli bändejä. Blind Channel on enemmän mainstreamia hiphop ja pop vaikutteineen, kun taas Måneskin vedonnee niihin ns raskaamman metallin puristeihin, jotka pitää Blind Channelia aivan liian poppina.

Molemmat biisit ovat ihan pirun hyviä, mutta Dark Side on mulle se ykkönen. Oon ihan rakastunut käytännössä yhtyeen koko tuotantoon, ja tuun seuraamaan poikien uraa tämän jälkeenkin.

Natura Morta

  • Iha Namo vaa
  • ***
  • Viestejä: 93
Vs: Eurovision laulukilpailu
« Vastaus #185 : 09.03.2021 19:34:52 »
Ja Valko-Venäjä paljasti biisinsä tänään ja pääsi itselläkin vähän kiehahtamaan, kuten myös monilla muilla euroviisufaneilla. Kyseessä on nimittäin tosi poliittinen yhtye ja kappale. Itse ainakin toivon, että EBU puuttuisi tähän jollain tavalla.
"Maybe if we started looking what's the SAME instead always looking what's DIFFERENT"

Grenade

  • Fluff-fiilistelijä
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 3 471
  • ava Claire + bannu Ingrid
Vs: Eurovision laulukilpailu
« Vastaus #186 : 18.05.2021 23:33:25 »
Kaivellaanpa tämäkin topa täältä taas näkemään päivänvaloa, kun on Euroviisu-viikko! Tässä just katselen ensimmäistä semifinaalia ja aaaa, onpa kyllä kiva taas pitkästä aikaa kuunnella ja katsoa Euroviisuja. Kyllähän niitä ehti jo vähän olla ikävä. Ei tällaista musiikkispektaakkelia ihan heti ole toista.

Onko teille tullut jo omia lempiviisuja tältä vuodelta?

Itselleni ainakin tästä ensimmäistä semifinaalista nousi lemppareikseni Norja ja Malta. Muutamat jäi vähän meh-fiilikselle, mutta kyllähän niissä oli hienot lavashowt ja laulu sinänsä kiva, mutta jäi asteikollani sinne vitosen, kutosen tienoille. Ukraina toi mukavan erilaista meininkiä.

Muuten odotan kyllä Italian ja Ranskan kuulemista ja toisesta semifinaalista Suomen lisäksi myös Sveitsiä. En ole ehtinyt kaikkia viisuja kuunnella ennakkoon, vaan kuuntelen ne tässä nyt semifinaalien edetessä.

Niin, ja tärkeä kysymys! :D  Onko teillä jotain Euroviisusnäksejä, kun katsotte?
Itse ostin nyt karkkipussin, mutta voisihan sitä finaaliin sitten ostaa jotain vähän spessumpaakin.
« Viimeksi muokattu: 19.05.2021 00:28:18 kirjoittanut Grenade »
Hyppää lehtikasaan!

Lyygia

  • scorching hot mess
  • ***
  • Viestejä: 688
Vs: Eurovision laulukilpailu
« Vastaus #187 : 19.05.2021 00:18:13 »
Mä ihan herkistyin ekaa semifinaalia katsoessa, oli niin makeeta katsoa jotain isoa yleisötapahtumaa pitkästä aikaa! Ja vielä Euroviisuja! Mun Euroviisu-innostus on käynnistynyt tänä vuonna aika hitaasti, en oo muiden kuin Suomen biisejä katsonut etukäteen tai seurannut spekulointeja, mutta kyllä se tässä pikkuhiljaa lähtee.

Lainaus
Onko teille tullut jo omia lempiviisuja tältä vuodelta?

Mä en noita toisen semifinaalin biisejä vielä osaa kommentoida, mutta tässä ekassa semifinaalissa taso oli todella kova ja biisit todella jees! Mun lemppariksi nousi Ukraina, ja tykkäsin tosi paljon myös Belgiasta, Azerbaijanista (aluksi olin et ei mitä ihmettä, mutta Mata Hari jäi soimaan päähän ja nyt jo tykkään!) ja Venäjästä. Yksikään biisi ei herättänyt mitään inhotusta, ja finaaliin pääsijät miellytti kyllä – vaikka Kroatian oisin mieluusti nähnyt finaalissa. Erityisen tyytyväinen olin tuosta Belgian finaalipaikasta <3

Lavashow't oli pääasiassa tosi upeita, mutta Irlannin kohdalla se oli kyllä pettymys – varsinkin kun mä tykästyin siihen biisiin. Musta se illuusiometsä oli aika laimea ja vähän lastenohjelmamainen ja vei muuten hyvältä biisiltä vetovoimaa. Eri show'lla Irlanti ois voinut olla musta ihan varteenotettava kilpailija!

Lainaus
Onko teillä jotain Euroviisusnäksejä, kun katsotte?
Tänään mulla oli kukkakaalia XDDD Finaalia katsotaan parin ystävän kanssa, joten sitä varten voisi kehitellä jotain siistiä.

Torstaita odotellessa! Silloin saa sit vielä jännittää Suomen puolesta. :------D
« Viimeksi muokattu: 19.05.2021 00:19:57 kirjoittanut Lyygia »



ava Sokerisiiveltä
banneri Ingridiltä

Waulish

  • rohkupuusku Nedric ♡
  • Administrator
  • *****
  • Viestejä: 8 763
  • ”Mutta totta kai sitä munnaaki pittää olla.” #50
Vs: Eurovision laulukilpailu
« Vastaus #188 : 19.05.2021 00:53:47 »
Minulla on olleet viisubiisit kovassa kuuntelussa julkaisuistaan lähtien, ja osaan olen jopa ehtinyt vähän jo kyllästyä. Onneksi harjoitusten seuraaminen ja livejen jännittäminen on tuonut vähän lisämaustetta tähän viisumaniaan! :) Olen kytännyt hullun lailla virallista YouTube-kanavaa ja ahminut videoita, ja olipa ihanaa päästä nyt vihdoin ihan tositoimiin ekan semifinaalin merkeissä. Tuli melkein haikea fiilis, kun näki liveyleisön pitämässä hauskaa ja tuulettamassa. Kaksi vuotta ilman viisuja on ihan kamalan pitkä aika, ja olen niin onnellinen siitä, että se on tullut päätökseensä!

Tämä ykkössemi on ihan jäätävän kovatasoinen verrattuna kakkoseen. Todellinen kuolemansemi! Odotin tätä ihan paiseissa, koska tuntui että finaalin ulkopuolelle jää väkisinkin mahtavia esityksiä, mutta onneksi kuitenkin lähes kaikki lempparini vakuuttivat myös livenä ja pääsivät jatkoon. :) Ykkössuosikeistani ainoastaan Kroatia jäi ulkopuolelle, mistä olen vieläkin surullinen ja tyrmistynytkin. Jo biisinä olen fanittanut sitä pitkin kevättä, koska siinä on asennetta, kunnianhimoa ja koukuttavuutta ja lisäksi Albina on tosi symppis ja hänen äänensä on hunajaa korvilleni. Tykkäsin Kroatian kansallisen karsinnan livevedosta aika paljon, ja odotin pelonsekaisin tuntein tämäniltaista vetoa, koska harjoitusklipit eivät ihan vakuuttaneet minua. Pelkoni osoittautui lopulta turhaksi, mutta valitettavasti paketti ei sitten kuitenkaan purrut muihin tarpeeksi. :-\ Harmittaa niin paljon! Olin niin varma, että Kroatia liitäisi liput liehuen finaaliin. Olisin jopa nähnyt Kroatian siellä mieluummin kuin Israelin, vaikka Israelillakin oli lavalla kovat bileet ja Eden on huikea esiintyjä ja persoona.

Belgia yllätti positiivisesti. Osasin odottaa ammattitaitoista ja varmaa esitystä, mutta ounastelin sen jäävän melankolisuudessaan ja rauhallisuudessaan kaikkien bilepoppien jalkoihin. Lopussa tuli tosin sellainen fiilis, että Belgia voisi jopa erottua joukosta perinteisellä bändiylöspanollaan, ja onneksi niin sitten kävikin! :) Biisi ei kuulu omiin suosikkeihini, mutta mieluusti näen sen kyllä finaalissa. Ukraina kuului mielestäni myös illan isoimpiin onnistujiin. Aivan mieletön paketti! Katselin ja kuuntelin sitä melkein kuin jossain transsissa. Lavaylöspanossa oli minusta huomioitu täydellisesti biisin potentiaali ja draaman kaari, ja olisi ollut suuri vääryys, jos Ukraina olisi jäänyt semeihin. Myös Kypros teki minuun vaikutuksen livenä, ja biisiäkin olen kyllä digannut. Kerrankin Kyprokselta poppikuningatar, jonka tulkintaan koen pääseväni sisään ja mukaan! :D Oli kiva nähdä Elenan hymyilevän ja pitävän hauskaa lavalla. Hyvä fiilis ja energia välittyivät.

Mielestäni Azerbaidžan, Liettua ja Venäjä onnistuivat, ja jatkoonpääsy oli odotettua. Maltankin esitys oli minusta huimasti parempi kuin mitä harkkavetojen perusteella pelkäsin! Onneksi Destinyn kokopinkistä asusta luovuttiin ja lopuksi vielä niistä pinkeistä saappaistakin. :D Ekan harkkavedon vaatetus särki silmiäni. Hyvin vedetty ja laulettu lisäksi, ei valittamista!

Itselleni yhdentekevämpää osastoa ykkössemin jatkoonpääsijöistä olivat Norja ja Ruotsi, koska ne eivät vain oikein henkilökohtaisesti puhuttele minua, vaikka kummankin jatkopaikka oli odotettu. Ottaisin koska tahansa Kroatian kumman tahansa tilalle, heh! Muista selvästi jälkeen jääneet Australia ja Irlanti saivatkin minun puolestani karsiutua, mutta lievästi harmitti Romanian floppaaminen, koska se oli ennen livejä yksi suurimmista fanisuosikeista ja Roxenille olisi kyllä suonut onnistumisen. Tuollaisella livellä en kuitenkaan ihmettele, että finaalipaikka jäi haaveeksi. :-\ Minusta Romanialle olisi tehnyt hyvää irtautua musiikkivideosta enemmän ja rauhoittaa esitystä ja tulkintaa. Nyt se jäi kovin levottomaksi ja epävarmaksi.

Siitä olen ihan hyvilläni, että Slovenia jäi semeihin, koska vaikka Analla on aivan mieletön ääni ja taito käyttää sitä, uskonnollinen sanoma nostaa minulla heti karvat pystyyn, hyrrr. Pohjois-Makedonian Vasilille on pakko antaa pisteet mielettömästä laulusuorituksesta ja oman biisinsä säveltämisestä sekä tietenkin diskopallopaidasta, joka oli legenda heti syntyessään! ;D Vasil on niin herttainen, mutta ei finaalissa ja hyvä niin.

Onko teillä jotain Euroviisusnäksejä, kun katsotte?
Hyvä kysymys! ;D Meillä oli miehen kanssa miniluumitomaatteja ja viinirypäleitä. Ihan jees. Mitään vakioviisuevästä minulle ei ole kehittynyt, mutta finaalia seuratessa toivottavasti tulee herkuteltua vähän spesiaalimmin, kun pidetään työkamujen kanssa viisubileet!

// Lyygia väliin. Samaa mieltä Kroatiasta, voi että kun se olisi päässyt finaaliin!
« Viimeksi muokattu: 19.05.2021 01:54:49 kirjoittanut Waulish »


lately I’ve been looking hard
where is my love, where is my luck, where is my faith


my reason to die another day

Kiirsu

  • ***
  • Viestejä: 2 164
Vs: Eurovision laulukilpailu
« Vastaus #189 : 19.05.2021 17:45:42 »
Lainaus käyttäjältä: Lyygia
Mä ihan herkistyin ekaa semifinaalia katsoessa, oli niin makeeta katsoa jotain isoa yleisötapahtumaa pitkästä aikaa!
Minä myös! Alkoi itkettää, kun lähetys alkoi. Teki vaan niiiiiin hyvää nähdä vilaus normaalista elämästä, tätä oon kovasti tarvinnut. Tänä vuonna on erityisen ihanaa seurata viisuja <3

Mä en yleensä kuuntele biisejä etukäteen, joten kuulin nämä eilen ensimmäistä kertaa. Paitsi Ruotsin biisin, koska satuin katsomaan sen Mellon semifinaalin, jossa kyseinen kappale oli. Mulla ei jotenkin tällä kertaa kolahtanut kauhean moni. Ukraina oli ihanan erilainen ja jännittävä ja Belgialla tosi kiva biisi! Ne oli varmaan omat lempparit. Venäjästä tykkäsin myös ja olin tosi yllättynyt, että Venäjältä on päässyt mukaan noinkin kantaaottava biisi!

Kypros olisi ollut kiva, jos ei olisi ollut ihan liian vahvat Lady Gaga -vibat. Kun kertosäe alkoi, hetken ihan kuvittelin, että nyt lähtee Bad romance soimaan, koska kuulosti aivan samalta :D Romanialla taas oli musta visuaalisesti todella upea show mutta itse biisi ei valitettavasti ollut kovin hyvä. Ruotsin menestystä taas en tajua. Ne pistää joka vuosi ihan saman biisin, miten ne voi silti aina vaan menestyä :D Musta tää esitys on jo niin moneen kertaan nähty.

Italiasta tykkäsin myös kovasti! Se voi koitua Suomen kohtaloksi finaalissa, koska varmasti kilpaillaan aikalailla samoista äänestäjistä.

And some people, dance.
"Ja pysyä loitolla heteromiehistä, lesboista ja biseksuaaleista."
-Severus Kalkaros

Karvis

  • Vieras
Vs: Eurovision laulukilpailu
« Vastaus #190 : 20.05.2021 11:26:46 »
Lainaus
Kypros olisi ollut kiva, jos ei olisi ollut ihan liian vahvat Lady Gaga -vibat

Komppaan tätä täysillä! Asua myöten tuli kyllä niin mieleen Bad Romance, että mietin voiko toi välttyä plagiointisyytteeltä. Olisi pitänyt hylätä jo ennen esitystä.  ;D Myös aihe kuulostaa samalta, joten epäilen ettei ole edes mikään vahinko.

Mulle kävi niin, että vaikka kuuntelin pätkiä jo etukäteen Viisukuplassa en jälkeenpäin muistanut kuin Ukrainan, joka on musta ihanan erilainen, mutta aika pop ja Norja sen esiintymisasunsa takia. Niin, ja myös Venäjä.

Mun piti etsiä toi Italian biisi, kun kerran ne kilpailee Suomen kanssa ja pakko sanoa, että tykkään Italian biisistä enemmän. No jos Suomi pääsisi ekana edes finaaliin...

Waulish

  • rohkupuusku Nedric ♡
  • Administrator
  • *****
  • Viestejä: 8 763
  • ”Mutta totta kai sitä munnaaki pittää olla.” #50
Vs: Eurovision laulukilpailu
« Vastaus #191 : 20.05.2021 21:06:49 »
Komppaan tätä täysillä! Asua myöten tuli kyllä niin mieleen Bad Romance, että mietin voiko toi välttyä plagiointisyytteeltä. Olisi pitänyt hylätä jo ennen esitystä.  ;D Myös aihe kuulostaa samalta, joten epäilen ettei ole edes mikään vahinko.
Viisukansa on tyypillisesti aika tarkkana plagioinnin kanssa, ja muistan useammalta vuodelta plagiointiepäilyjä, mutta Kyproksen tapauksessa en ole varsinaisiin syytöksiin tänä vuonna törmännyt. Todella moni on kyllä tuonut esiin yhdenmukaisuuden Lady Gagan kanssa, ja minullakin ensimmäinen mielleyhtymä biisiä ekaa kertaa kuunnellessani oli Lady Gaga. Se unohtui kuitenkin nopeasti, kun pääsin paremmin sinuiksi kappaleen kanssa. Kyproksen tavaramerkki tuntuu kyllä nykyään olevan tällainen naisartistitanssipoppi, kun ainakin kolmena perättäisenä viisuvuonna ollaan saatu sieltä samanlaista kamaa. :P El Diablo toimii itselleni kuitenkin huomattavasti paremmin kuin Fuego tai Replay, ja Elena on esiintyjänä jotenkin helpommin lähestyttävä ja samaistuttavampi.

Enää tunti kakkossemiin, jee! :-* Jännitys tiivistyy! Odotan itse Suomen lisäksi eniten Latviaa, joka on suosikkini koko tämänvuotisesta kattauksesta, vaikkei se muuten kovin suurta suosiota olekaan saavuttanut. Sen finaaliinpääsy lienee vähän kiikun kaakun, mutta koska Samanta on huikea live-esiintyjä, jaksan uskoa hyvään lopputulokseen.


lately I’ve been looking hard
where is my love, where is my luck, where is my faith


my reason to die another day

Grenade

  • Fluff-fiilistelijä
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 3 471
  • ava Claire + bannu Ingrid
Vs: Eurovision laulukilpailu
« Vastaus #192 : 21.05.2021 01:06:54 »
Herranjestas, kun meinasin jo seinille pomppia, kun jättivät Suomen viimeiseksi finaaliin päässeeksi maaksi. :D Voi sitä jännityksen määrää, ja ehdin jo ajatella, että "ei kai taas putoaminen semifinaaleissa", mutta onneksi päästiin.

Itse jopa tykkäsin ehkä enemmän tästä toisesta semifinaalista ja äänestinkin Sveitsiä, kun se ääni on niin hieno. Myös Kreikka oli kiva, sellainen pirteä poppibiisi ja tietysti Islanti. Toivottavasti Islanti pääsisi jollain tavalla lauantaina finaaliin livenäkin, mutta voi olla, että se on vaikeaa järjestää tässä vaiheessa. Ehkä silloin näytetään tätä samaa harjoituksista kuvattua videota kuin tänäänkin.

Tykkäsin kovasti myös tämän toisen semifinaalin väliajan tanssiesityksestä. Se vangitsi mukaansa esitykseen. Ja nämä vanhojen viisuvoittajien muistelmat on myös kivoja.
Hyppää lehtikasaan!

Kiirsu

  • ***
  • Viestejä: 2 164
Vs: Eurovision laulukilpailu
« Vastaus #193 : 21.05.2021 02:23:47 »
Huhhuh siinä oli vähän turhankin paljon jännitystä! :D Olin ihan varma Suomen jatkoonpääsystä, mutta kieltämättä meinasi vähän alkaa usko horjua, kun täytyi viimeiseen paikkaan asti odottaa. Mutta oli ehkä hienoimpia hetkiä koskaan, kun yleisö huusi Suomea <3 Kyllä sen takia kannatti jännittää!

Itse pidin tiistain esiintyjistä enemmän. Tämänpäiväisistä tykkäsin Islannista ja Tanskasta mutta siinä se olikin. Varsinkin alkupään esityksissä monissa laulu kuulosti tosi pahalta. En tiedä oliko jotenkin poikkeuksellisen paljon jännitystä ilmassa tai jotain, mutta tiistain esiintyjistä jäi taidokkaampi kuva.

Odotan kyllä niiiiiin innolla lauantaita! Aivan mahtava fiilis, että kerrankin meillä on edustaja, joka on omasta mielestä ihan aidosti koko porukan paras! Ihanaa kun voi niin täysiä seisoa Suomen edustajan takana <3

And some people, dance.
"Ja pysyä loitolla heteromiehistä, lesboista ja biseksuaaleista."
-Severus Kalkaros

Lyygia

  • scorching hot mess
  • ***
  • Viestejä: 688
Vs: Eurovision laulukilpailu
« Vastaus #194 : 21.05.2021 13:08:27 »
Sanoin et olin herkillä ykkössemifinaalin aikaan, mutta toi Suomen meno finaaliin viimeisenä aiheutti sellaisia sydämentykytyksiä että huh huh! Ja se kun yleisö oikein huutamalla kannusti Suomea, en mä kestä! Yleisesti ottaen komppaan Kiirsua, mäkin tykkäsin tiistain esiintyjistä enemmän. Tässä tokassa semissä oli aika paljon semmoisia esityksiä, jotka eivät tarjonneet mitään mielenkiintoista tai uutta. Kyllä sekin taitaa sanoa jotain, et kun kokosin mun "nää haluan nähdä finaalissa" -listaa, en saanut ees kymmentä kokoon... :----S

Kakkossemistä lemppareiksi lopulta nousivat San Marino, Islanti, Suomi ja Sveitsi. Taistelu tän vuoden korvamadosta taidetaan käydä Adrenalinan ja Mata Harin välillä, mun päässä ainakin soi sellainen kaoottinen remix kumpaakin. Ja siis Flo Rida?!?!? Euroviisuissa??!?! San Marino tykittelee kovilla aseilla ja no, toimii. Islanti on niin symppis että melkein itkettää pelkkä ajatuskin, sairaan harmi että eivät varmaankaan pääse esiintymään livenä lauantaina. Voi vaan kuvitella, että kun etukäteen nauhoitettu harjoitusveto on noin kova, niin millainen energia ois sitten livevedossa. Sveitsi oli positiivinen yllätys. Mies ja kitara -genreä nähtiin tässä semifinaalissa aika paljon ja en esim. Virosta ja Georgiasta juuri välittänyt, mutta Gjonin sydämellisyys ja ihana ranskankielinen biisi kyllä iski muhun.

Ja Suomi! Blind Channelin veto oli just sitä mitä tää semifinaali tarvitsi, vähän herättelyä unesta peräpohjolan tapaan. Biisi on hyvä ja bändin lavapreesens ja mieletön show kyllä vaan korostaa sitä että tänä vuonna mennään pitkälle. Voittoon en ikuisena pessimistinä jaksa uskoa, mutta top kymppiin – eiköhän!

Semifinaalien summa summarum mun kohdalla on se, että finaalissa seuraan erityisesti Ukrainaa ja Sveitsiä (ja Suomea!) Ja no, sitä Belgiaa kans, mutta lähinnä vaan innolla siitä että pääsivät ees finaaliin :----D  Ranska ja Italia on mulle finaalissa uusia tuttavuuksia, mutta semifinaalien sneak peekien kautta vaikuttaa hyvältä.

Mut hei! Finaalin esiintymisjärkkä on julkaistu, ja Suomi esiintyy lauantaina kuudentenatoista. Miltä kuulostaa?



ava Sokerisiiveltä
banneri Ingridiltä

Unohtumaton

  • Uno
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 2 703
Vs: Eurovision laulukilpailu
« Vastaus #195 : 21.05.2021 14:04:55 »
Ihanaa kun vuoden tauon jälkeen on taas Euroviisut! Molemmissa semifinaaleissa on ollut monia hyviä kappaleita, joista on älyttömän vaikea valita parasta. Ekasta semifinaalista tykkäsin eritoten Norjan ja Kroatian esityksistä, joista jälkimmäisen jääminen finaalin ulkopuolelle oli kyllä suuri yllätys. Irlannilla oli kiva kappale, mutta lavashow oli kyllä melkoinen sekamelska (tokasta semifinaalista Kreikka oli kanssa sellainen, että lavashow heikensi omasta mielestäni kappaletta). Kyproksen El Diablo on ihan kiva, mutta aivan samaa kauraa kuin edelliskerran Fuego.

Tokassa semissä olikin sitten San Marino ja Moldova meneviä ja hyviä tanssikappaleita, jälkimmäinen myös monella tapaa hauska! Ja tietysti Suomen esitys oli kyllä raikkaalla tavalla erilainen, kun näitä tanssihetkutushytkytysbiisejä on aika monella.

Moni on tainnut tykätä Ukrainasta, mutta minä en siitä kyllä kappaleena välitä. Jotenkin vaikea kuunneltava. On kyllä todettava, että joka vuosi on myös sellaisia guilty pleasure -kappaleita, joita moni dissaa, mutta jotka on itelle sellaisia, että ei mitään suurempaa vikaa. Kuunneltavaa tavaraa. Tänä vuonna Puolan oma Cheek ja Georgia ovat ainakin olleet tällaisia.  :D

Lainaus
Suomi esiintyy lauantaina kuudentenatoista. Miltä kuulostaa?

Minusta ihan hyvä paikka, hyvä että Suomen veto tulee ennen Italiaa! Mutta en usko, että Suomen kohdalla olisi haitannut mikään muukaan esiintymisvuoro, kun se on kappaleena niin erottuva joka tapauksessa.

Olen huomannut keskusteluja seuratessa, että aika moni antaa laululle arvoa myös sen perusteella, että onko se laulettu alkuperäiskielellä. Onko se teidän mielestä laulussa tärkeää?

En ole itse kovinkaan innostunut antamaan pisteitä musiikille sen perusteella, että ei ole englanniksi laulettu. Ehkä oon vähän sellainen ihminen, että lyriikat on tärkeitä, ja sitten jos sanomaa ei ymmärrä, niin laulusta jää osa kokematta.

ja ilo viilsi heitä miekan lailla
ja heidän ajatuksensa liitivät maille joilla tuska ja ilo virtaavat yksiin
ja kyyneleet ovat siunauksen viini.

listaus

Felia

  • ***
  • Viestejä: 1 605
  • jokainen päivä on sun arvoinen
Vs: Eurovision laulukilpailu
« Vastaus #196 : 21.05.2021 14:11:48 »
Tuli eilen sitten katsottua osa kakkossemifinaalista, ja miehän en ole Euroviisuja kattonu sitten vuoden 2008 jälkeen. En olisi varmaan nytkään kattonu, mutta koska kerrankin pidän Suomen ehdokkaasta, niin pitihän se katsoa (ja osittain tuli katsottua senkin takia, kun ukkosti ja se saa mut aina hermostumaan, joten en olisi saanut unen päästä kuitenkaan kiinni). Odotukset muiden maiden kohdalla ei ollu korkeella ja sitä perinteistä viisumatskuahan suurin osa tarjoili. Ei siis olleet kovin mieleenpainuvia mun mielestä. Blind Channelin biisi (ja musiikki ylipäätään) on tyylillisesti lähempänä omaa makua, joten luonnollisesti, se pesi kaikki muut mennen tullen. :)

Kreikan esiintyjästä ja biisistä sain aikamoiset Erika Vikman -vibat... Ehkä se oli se esiintymisasu tai jotain...? Toinen esitys, josta pidin Suomen lisäksi, oli Puolan. Islannin esityksestä puolestaan tuli Stig-vibat. ;D Harmi kuitenkin, kun eivät voineet esiintyä livenä. Portugalin kohdalla yllätyin - odotin aika erilaista meininkiä - mutta olipahan persoonallinen ääni laulajalla ja biisi muutenkin hieman erilainen kuin muilla. Ihan hyvä, että kaikki ei menneet sillä perinteisellä balladi tai bilepoppi tms. -tyylillä. Bulgariankin laulaja ja biisi toi mieleen jonkun muun tunnetun laulajan, mutta en saa nyt päähäni kenet.
 
On huippua, että Suomi pääsi finaaliin, ja toivottavasti pääsis nyt edes top 10. Voittoon en jaksa uskoa, mutta mahdollisuudet hyvin pärjäämiseen on, kun on sentään paras ehdokas taas vuosikausiin. Pakkohan se finaalikin nyt on katsoa, ihan vain Suomen takia. :) Ei musta ehkä samanlaista Euroviisu-intoilijaa saa kuin mitä olin joskus 13 vuotta sitten, mutta näkeepähän samalla, miten paljon karkelot on muuttuneet vuosien varrella.

Mun mielestä se, että lauletaan alkuperäiskielelle, ei saa lisäpisteitä. Joo, monet kielet kuulostaa kivoilta laulettuina, mutta kansainvälisissä karkeloissa jotenkin se englanti tuntuu kaikkein järkevimmältä. Plus tietysti, englantia sentään ymmärrän, ja lyriikat ja niiden ymmärtäminen on itselle kuitenkin tärkeä osa musiikkia.
minne ikinä sä meet, sinne minä jään
ku siellä missä oot ei oo ikävää

Waulish

  • rohkupuusku Nedric ♡
  • Administrator
  • *****
  • Viestejä: 8 763
  • ”Mutta totta kai sitä munnaaki pittää olla.” #50
Vs: Eurovision laulukilpailu
« Vastaus #197 : 21.05.2021 17:51:36 »
Toivottavasti Islanti pääsisi jollain tavalla lauantaina finaaliin livenäkin, mutta voi olla, että se on vaikeaa järjestää tässä vaiheessa. Ehkä silloin näytetään tätä samaa harjoituksista kuvattua videota kuin tänäänkin.
Islannille on tarjottu mahdollisuutta esiintyä ilman koronapositiiviseksi testattua jäsentään sillä ehdolla, että kaikki muut testataan negatiivisiksi, mutta Islanti on kieltäytynyt, koska he eivät halua esiintyä vajaalla kokoonpanolla. Kunnioitettava "kaveria ei jätetä" -asenne, mutta minuakin kyllä harmittaa Islannin puolesta. :'( Heillä on tänäkin vuonna niin loistava paketti, joka on vieläpä saavuttanut suurta suosiota viisupiireissä. Onneksi eilen nähty veto oli kaikin puolin onnistunut! Äänestinkin Islantia eilen, koska paitsi tykkäsin esityksestä, halusin tukea heitä finaaliin tässä ikävässä tilanteessa. Tosi sympaattisia tyyppejä koko sakki!

Suomi räjäytti kyllä koko areenan eilen ilmiliekkeihin! :D En muista, milloin oltaisiin viimeksi nähty Suomelta yhtä tykki esitys. Energia ja asenne välittyivät käsinkosketeltavina. Viisukuppilassa analysoidaan, josko Suomi olisi jopa voittanut kakkossemin puhelinäänet, koska melko varmasti Ukraina voitti ykkössemin puhelinäänet ja sekin julkistettiin jatkoonmenijöistä viimeisenä. ;D Tiedä näitä, mutta siitä olen aika varma, ettei finaalipaikkojen julkistuksessa hyödynnetty satunnainen järjestys ole aivan täysin satunnainen. Satunnainen ehkä siinä mielessä, etteivät finalistit ole missään äänimääräjärjestyksessä, mutta aivan varmasti siellä mietitään, millainen järjestys luo parhaiten tunnelmaa ja jännitystä. Melkein kiukkua kihisin, kun Suomi jätettiin viimeiselle sijalle! Tosin kaiken jännityksen ja hetken epäuskonkin jälkeen finaalipaikka tuntui entistäkin makoisammalta.

Islannin lisäksi äänestin Albaniaa ja Latviaa. Albania on ollut kestosuosikkimaani Eurosiivuissa viitenä perättäisenä vuotena, ja vaikka tämänvuotinen biisi ei kolahda minuun ihan samalla tavalla kuin muut viimeaikaiset, se on silti oikein miellyttävää kuunneltavaa (rakastan tällaista albaniankielistä kohtalokasta musiikkia), ja Anxhelan esitys oli minusta silkkaa täydellisyyttä. Mainio osoitus siitä, miten hyvin hän osaa ottaa kokonaisen lavan haltuun ilman ainoatakaan taustatanssijaa! Albania oli minusta yksi semin suurimmista onnistujista. Latvialle valitettavasti kävi vähän päinvastoin. :-\ Samantalla on ollut vähän ylävireisyysongelmaa, ja samaa oli havaittavissa myös eilen. Esitys jäi muutenkin vähän sekavaksi kokonaisuudeksi levottomine taustoineen. Ymmärrän hyvin Latvian karsiutumisen, mutta halusin silti tukea Samantaa äänelläni, koska biisi on niin ylivoimaisesti yksi tämän vuoden suosikeistani. Olisin hyvinkin voinut äänestää myös Sveitsiä, koska biisi on uskomattoman kaunis ja esityskin vakuutti, mutta ajattelin säästää roposiani finaalia varten, koska pidin Sveitsin finaaliinpääsyä varmana.

San Marinon finaalipaikasta olen tosi onnellinen, vaikken biisistä erityisesti perustakaan! Tsemppaan ja symppaan San Marinoa aina hirveästi, ja minusta tuntuu, että Serhatin finaaliinpääsy vuonna 2019 auttoi San Marinoa laittamaan uuden vaihteen silmään. Tänä vuonna heillä on ihan maailmanluokan paketti, ja varmaan myös Flo Ridan läsnäolo auttaa. Voi että, ihanaa että San Marino on jälleen finaalissa! Myös Serbian finaalipaikan ymmärrän hyvin, vaikkei biisi kuulu omiin suosikkeihini. Serbian kolmikko otti lavan haltuun todella hienosti, uskomaton energia! Samoin ymmärrän Bulgarian ja Kreikan finaalipaikat. Bulgaria ei biisinä itselleni oikein toimi, mutta esitys oli kaunis ja toimiva. Kreikasta tykkään taas biisinä enemmän kuin esityksenä, mutta olihan tuo lavaylöspano jotain erilaista ja hauskaa!

Portugali yllätti minut positiivisesti! Biisi on edelleen aika valju, vaikkakin kaunis, mutta esitys oli niin harmoninen ja onnistunut, etten ihmettele finaalipaikkaa. Sen sijaan Moldovan paikkaa ihmettelen kovasti! Siinä missä ykkössemissä minulle oli shokkiputoaja Kroatia, tässä kakkossemissä oli shokkifinalisti eli Moldova. :D Biisi on menevä ja koukuttava, mutta esitys oli minusta kertakaikkisen tasapaksu. Viisi ihmistä ei minusta oikein riittänyt ottamaan lavaa haltuun, vaikka esimerkiksi Albanialla riitti yksi, ja lisäksi laulu oli yllättävän heikkoa. Olisin ottanut Moldovan tilalle mieluummin vaikka Latvian. Tai Tanskan, jonka hulvaton kasarienergia oli todella tarttuvaa ja hyväntuulista. Ehkä jopa Tšekin! Tšekillä kyllä floppasi live. Benny oli jotenkin flegmaattinen, vähän kuin olisi huvikseen rallatellut tuiki tavallisen torstai-illan ratoksi, vaikka biisi on minusta yksi hauskimmista ja energisimmistä tänä vuonna. Itävaltaa sen sijaan itse asiassa jopa povailin finaaliin, koska ajattelin juryjen arvostavan sitä, mutta olen joka tapauksessa ihan tyytyväinen siihen, että se jäi semeihin. Vincent on hyvä laulaja ja tulkitsija, mutta biisi ei ollut oikein minun juttuni, eikä pelkästään uskonnollisesta tematiikasta johtuen.

Georgia ja Viro eivät minusta erottuneet joukosta millään tavalla, enkä harmistunut niiden tippumisesta. Sen sijaan Puolasta on pakko mainita, että vaikkei sen tippuminen ihmetyttänyt, se on minulle ihan mahdoton guilty pleasure tänä vuonna! ;D Popitan sitä aina ihan fiiliksissä, vaikka tiedostankin, ettei se pure valtavirtaan. Samaistun siis tähän Puolan osalta:
On kyllä todettava, että joka vuosi on myös sellaisia guilty pleasure -kappaleita, joita moni dissaa, mutta jotka on itelle sellaisia, että ei mitään suurempaa vikaa. Kuunneltavaa tavaraa. Tänä vuonna Puolan oma Cheek ja Georgia ovat ainakin olleet tällaisia.  :D

Olen huomannut keskusteluja seuratessa, että aika moni antaa laululle arvoa myös sen perusteella, että onko se laulettu alkuperäiskielellä. Onko se teidän mielestä laulussa tärkeää?
Itse olen taipuvainen tykkäämään kappaleista, jotka on laulettu jollakin muulla kielellä kuin englanniksi, ihan jo siitä syystä että harvemmin tulee Euroviisujen ulkopuolella kuunneltua musiikkia muista maista niiden omilla kielillä. Ehkä siksikin olen tykännyt esimerkiksi monista Albanian viisuista, koska heillä on tapana laulaa albaniaksi. Joskin esimerkiksi vuonna 2018 oli kauhea pettymys, kun luin suomenkielisen käännöksen Eugent Bushpepan huikeasta Mall-kappaleesta, joka osoittautuikin perinteistäkin perinteisemmäksi rakkauskaihoiluksi, vaikka olin musiikin perusteella kuvitellut vaikka mitä oodia vapaudelle... :P Mutta joo - vaikka tykkäänkin kuunnella vieraita kieliä, en kuitenkaan anna mitään lisäarvoa kappaleille kielivalinnan perusteella ainakaan tietoisesti. Englantikin menee yhtä lailla, jos on hyvä biisi.

Mut hei! Finaalin esiintymisjärkkä on julkaistu, ja Suomi esiintyy lauantaina kuudentenatoista. Miltä kuulostaa?
Minusta on hyvä, että päästiin finaalissakin jälkipuoliskolle! :) Vähän kyllä mietityttää, miten Suomi mahtaa purra superenergisen Saksan vanavedessä, mutta toisaalta tyylilaji on tyystin erilainen. Mieluummin olisin kyllä suonut Suomelle Italian esiintymispaikan kolmanneksi viimeisenä! Italialle on siunaantunut loistavia esiintymispaikkoja mieleenpainuvuuden kannalta. Olen kuitenkin Unon kanssa samaa mieltä siitä, että Suomi erottuu kappaleena massasta niin hyvin, että eiköhän se herättele Eurooppaa esiintymispaikasta riippumatta. Esiintymissija 16 on muuten ainoita vielä jäljellä olevia sijoja, joilta kukaan ei ole vielä finaalissa voittanut, heh! Ei ole montaa sellaista enää, tiesi joku Viisukuppilassa kertoa.
« Viimeksi muokattu: 12.07.2021 20:04:09 kirjoittanut Waulish »


lately I’ve been looking hard
where is my love, where is my luck, where is my faith


my reason to die another day

Beatrix Bones

  • Ylempi alilehmä
  • ***
  • Viestejä: 3 605
Vs: Eurovision laulukilpailu
« Vastaus #198 : 21.05.2021 18:15:58 »
Ai herranjestas tuo eilinen, mulla oli sykkeet kyllä korvissa siinä viimeistä finaalipaikkaa odotellessa ja untakin sai tovin odotella. :D Joka vuosihan on se yksi "varma jatkoonmenijä", joka sitten kuitenkin tippuu, niin mulla kävi jo mielessä et tietenkin se on sit tänä vuonna Suomi, kun meillä taitaa olla paras biisi tuolla sitten vuoden 2006. :D Mutta ONNEKSI mun paniikkipessimismi oli väärässä ja Blind Channel pääsi finaaliin, kuten mä kovasti toivoin ja olin vahvasti uskonutkin ennen illan semifinaalia! Se heidän esitys oli mun mielestä illan paras, jota imo tukee vahvasti se, että Suomi nousi oddseissa sijalta 14 sijalle 7. Samaten mua hykerrytti suuresti, kun Aftonbladetin äänestyksessä (2. semifinaalin paras esitys) Suomi johti ylivoimaisesti 25% äänistä, ja kun kävin 10 minuutin kuluttua etsimässä sitä äänestystä screenshottia varten niin se oli poistettu. XD

Mä oon @eurovision-tiliä Instagramissa tsiigaillut, niin 2. semifinaalista jatkoon menijöissä Suomella on eniten tykkäyksiä heti Serbian jälkeen (atm Suomella on 43,5k tykkäystä postauksessa). Tietenkin noin suuri tykkääjämäärä voi olla myös ihan pelkkien suomalaistenkin tykkääjiä, mutta kyllä somesuosio musta jotain indikoi siitä, pitääkö yleisö esityksestä vai ei. Eli näillä spekseillä yleisöltä olisi mahdollisesti tulossa paljonkin ääniä (toki riippuu aivan siitä miten äänet jakautuvat nyt, kun on mm. Italia mukana myös rock-sceneen kuuluvalla esityksellä), mutta jury voi olla toinen homma. :D Riippuu aivan täysin siitä mitä jury painottaa ja miten politiikka näkyy Euroviisuissa, koska juryt yleisesti ovat antaneet ääniä naapurimaille, mutta yleisöäänestyksessä voi tulla enemmänkin hajontaa.

Näistä mukana olevista mä tykkään ihan älyttömästi Liettuan ja Islannin biiseistä, ne kolahtavat todella hyvin. Italian biisi on myös aivan mahtava, ymmärrän aivan täysin miksi siitä tykätään ja miksi se atm johtaa oddseissa. Ruotsilla on myös ihan hyvä kappale, mutta musta hyvin hyvin mainstream eikä oikein erotu joukosta.
Ava © flawless

niiina

  • Ylikuolonsyöjä
  • Administrator
  • *****
  • Viestejä: 5 592
  • Malfoysexual
Vs: Eurovision laulukilpailu
« Vastaus #199 : 21.05.2021 18:27:43 »
Suomi oli loistava ja tosiaan tuli kyllä tuosta toisesta semifinaalista ihan selvästi sellaiseksi, mikä nousi esille. En ole itse kuunnellut muiden viisubiisejä etukäteen, koska musta on mukavampaa katsoa, kun ei tiedä ja ainakin näin katsottuna Suomi oli edelleen ainakin itselle se suosikki noista. Ainut oikeastaan joka jäi mieleen toisena tuolta oli San Marino ja kiva kun menivät jatkoon. En tiedä onko sekään semmoinen mitä jaksaisin montaa kertaa kuunnella, mutta siitä jäi hyvä fiba. Pitää varmaan ajatuksen kanssa nyt kuunnella noita finaalibiisejä, että saisi itsekin otetta muistakin kuin Suomesta.

Olin kyllä aivan jäätävässä jännityksessä kun Suomi julkaistiin vasta viimeisenä jatkoon. Pakko kyllä todeta kanssa, että mullekin oli kyllä melkein sitäkin isompi juttu toi kuinka Finland - huudot alkoi yleisöstä kovasti. En muista tuollaista kyllä ihan heti tapahtuneen. Tuli ihan kylmät väreet. Toivon todella, että Suomi pääsisi ainakin TOP-10!

Pakko kyllä todeta (päivän juttu selkeesti tää toteeminen), että olen varmaan ihan vähemmistöä, kun sanon, että Islannin biisi oli melkein mun inhokein näistä kaikista kappaleista. Oon kuunnellut sen nyt useamman kerran ajatellen, että joku tässä nyt on mitä mä en tajua, mutta ei. En löydä siitä sitä jotain. :D Toivon, ettei se kyseinen kappale ainakaan tule voittamaan. En pitänyt esityksestä tai kappaleesta ja ainut tosiaan mitä se sai aikaan minulta oli ne säälit, että korona on ilmennyt heidän joukkueessaan, eikä he sen vuoksi esiintyneet livenä. Toisaalta se tässä onkin hauskinta, miten erilaiset maut ihmisillä on!

Portugali oli myös ihan jees, musta laulajalla oli niin erikoinen ääni, että pysähdyin välittömästi kuuntelemaan kappaletta tarkemmin kun varmasti montaa muuta. Silvennoinen oli selkeästi tosi hämmentynyt, että Portugali pääsi jatkoon, mutta musta se oli ihan hyvä valinta. En olisi itse saanut noista edes valittua 10 etenemään. :'D Sveitsi oli myös ok. Harmitti kuitenkin osittain koko tämän vuoden kattaus, koska en jotenkin vaan syttynyt monestakaan kappaleesta eikä mikään vieläkään ole sellainen, mitä lisäisin soittolistalleni, paitsi toki Suomi josta pidän. Italia piti kanssa tässä kuunnella, kun moni sanonut, että se on Suomelle isoin kilpailija ja en kyllä oikein siitäkään välittänyt. :D Ruotsikin joka monesti rokkaa, oli musta tosi pliisu tällä kertaa.

Oon kauheen negatiivinen, ehkä tosiaan pitää kuunnella uusi kierros. xD

Mutta ihana euroviisujen täyteinen viikko ollut ja en malta odottaa lauantaita, koska nyt uskon, että Suomella on mahis päästä ihan kivalle sijoitukselle! Monesti en ole pitänyt Suomen kappaleesta, joten on ollut vaikea ajatella sitä kovin korkealle, mutta nyt on hyvä fiilis. :D


niiina
Dramione