Kirjoittaja Aihe: Tv-sarjat #2  (Luettu 145141 kertaa)

Fiorella

  • ***
  • Viestejä: 5 712
  • Hyvän tuulen kotisatama
    • https://archiveofourown.org/users/Fiorelle
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #240 : 03.11.2016 19:54:20 »
Oih, mikä nostalgiatuokio! Tuli jossakin netissä vastaan joku juttu, joka muistutti vanhasta tv-sarjasta josta tykkäsin ja kuinka ollakaan, löysin päätösjakson youtubesta. Kyllä internet on sitten ihmeellinen!

En usko että täällä monikaan muistaa lyhyeksi jäänyttä sarjaa nimeltä Savannah, mutta silloin kun se tuli (1996-1997 tehty, eli varmaan hieman jälkikäteen esitetty Suomessa?) se oli minusta ihan huippuihana. Nyt kun katsoin en ehkä ihan täysin ymmärrä miksi, mutta jollakin tapaa tykkäsin siitä edelleen ja silloin olin sen verran fani, että nauhoitin ohjelmasta parhaita keskusteluja c-kasetille ja kuuntelin niitä joskus, kun en ilmeisesti halunnut kuluttaa videonauhaa tai jotain...  ::) ;D En muistanut tätäkään ennen kuin nyt katsoin tuosta jaksosta pätkiä ja muistin joka ikisen sanan ulkoa äänenpainoa myöten. (Tein muuten samoin myös lempielokuvien suosikkisitaateille ja lempisarjojen alkumusiikeille. Muistutan, että ennen aikaan ei kukaan ollut nähnyt edes untakaan internetistä, eikä ollut dvd:itä eikä edes videokasetteja sillä tapaa saatavilla kuin nyt on, eikä edes uusintoja tullut kovin usein mistään, joten tuollaiset oivallukset olivat paras tapa säilyttää jotakin tärkeää tallessa.)

C-kasetti oli kyllä äärimmäisen hyödyllinen ja käytännöllinen asia olla olemassa, minulla on sitä ikävä. Pystyi helposti nauhoittamaan mitä vain ääntä - omia esityksiä lapsena ja vaikka tuollaisia ohjelmien tunnareita - yksinkertaisesti laittamalla kasetin nauhuriin ja painamalla nappia. Nykyään pitää säätää kaiken maailman laitteiden kanssa, eikä voi tietää, kauanko jotakin sähköistä versiota edes mikään sovellus tukee.

Minulle oli aikoinaan hirmuinen pettymys, kun tuo Savannah ei jatkunut enää kolmatta kautta. Nyt luin netistä, että se lopetettiin, kun ohjelmapaikan valtasi toinen sarja; Buffy vampyyrintappaja.  :-\ Mikä musertava uutinen, en ikinä edes tykännyt tuosta Buffysta. :(

Ja vähän nykyaikaisempaa ohjelmatarjontaa ajatellen, katselin tällaiselta nettisivulta tämänvuotisten uutuussarjojen listausta ja tuli vähän pettynyt olo, kun totesin että katsoin noista melkoisen montaa enemmän tai vähemmän, mutta mikään ei oikeastaan ole ollut sellainen, johon olisi oikeasti tykästynyt. Koetan antaa uusille sarjoille tilaisuuden miellyttää, jos vähänkään vaikuttaa siltä, että saattaisin kiinnostua, mutta se sellainen tosi huippu on jäänyt vielä tulematta vastaan. Ehkä se tämän ajan suosikki minulle lienee sitten se TWD?

Kun nyt katselen noita uutuussarjoja, niin Believe oli ihan kuin kopio jostakin aiemmasta vähän vastaavasta sarjasta, missä isä ja erityinen lapsi pakenevat tutkijoita, josta sinänsä ihan pidin, mutta ei mitenkään jäänyt mieleen. Unohdin sen aiemman ohjelman nimenkin jo! Mutta tässä oli kaunissilmäinen mies, söpö lapsi ja erityisen kauniisti tehty alkutunnarin kuvitus - eikä juuri muuta sanottavaa olekaan. (Edit: se oli nimeltään Touch.)

Blindspot on edelleen suhteellisen mielenkiintoinen, mutta alkaa sekin käydä vähän tylsäksi. Quantico alkoi myös kiinnostavasti (ja siinä oli se sama söpöstys kuin Believessakin), mutta kiinnostus lopahti, katsoin sen kuitenkin. Alusta asti minua epäilyttänyt Outcast meni tylsäksi ja lopetin, 12 apinaa alkoi lupaavasti, meni tylsäksi ja lopetin, Wayward Pines oli ensin kiinnostava mutta meni vähän maku siihenkin nyt 2. kaudella. Kirjojen vähän erilainen tarina oli parempi.

"Tätisarjoista" Opas upeaan eroon tuotti myötähäpeää, Bad Judge oli oikeastaan aika veikeä. X-Files -minisarja oli ehkä ainut, joka oikeasti lunasti odotukset, ja siitäkin tuli vain kuusi jaksoa.

Tahtoisin, että tulisi sellainen uusi sarja kuten Frendit tai Ensisilmäyksellä, josta vain kerta kaikkiaan rakastaisi kaikkia hahmoja ihan hirveästi ja tulisi aina hyvä mieli kun sen näkeekin. Saa vinkata, jos jotakin yhtä lupaavaa tulee vastaan. :)
« Viimeksi muokattu: 08.04.2017 18:51:43 kirjoittanut Fiorella »

I´m kind and caring Hufflepuff!
~ Iltakävelylle Fiorellan ficcitarhaan? ~

Violetu

  • Draamaprinssi
  • ***
  • Viestejä: 5 928
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #241 : 03.01.2017 01:05:10 »
SPOILAA Supernaturalin ysikautta!! Vanhahan se jo taitaa olla, mutta silti.

Pakko avautua nyt tästä. Tilasin siis ysikauden itselleni synttäri/joululahjaksi, kun tuon 12 kauden alettua alkoi taas tehdä mieli katsoa supernaturalia (eikä jakso viikossa tunnetusti riitä mihinkään).
Katsoin tänään ysikauden loppuun ja URGH mitä kuraa.
Tai no, melkein puoliväliin asti melkein kaikki jaksot olivat jos ei hyviä, niin ainakin katsottavia, mutta sen jälkeen alkoi traaginen alamäki. Miksi siihen pitää tunkea niin hirveästi kamaa, kun vähempikin riittäisi, jos siihen paneuduttaisiin kunnolla???
Huippupohjat veti auttamatta se filleri (oliko peräti jakso numero 19 tai 20, siinä vaiheessa, kun finaalia edeltävän jännitteen pitäisi jo kasvaa), joka koostui oikeastaan kokonaan ihan vaan tätä jaksoa varten keksaistuista hahmoista, jotka tappelevat toisiaan vastaan jossain tietyssä kaupungissa, eikä Winchesterit ole ihme kyllä koskaan kuulleetkaan heistä, vaikka siellä oli ihmissusia, muodonmuuttajia ja ties mitä. En muista tarkkaan kys jaksoa, koska alkoi vituttaa jo sen alkumetreillä niin paljon, että oli pakko skipata ;D
Samaisen jakson hahmoista taisi joskus olla suunnitteilla jopa oma elokuvansa, mutta luojan kiitos siitä ei tullut mitään, Supernatural saisi oikeasti edes yrittää pysyä genrelleen uskollisena (kauhu, angsti jne), mutta kun se on ruvennut koko ajan vitoskauden jälkeen (ja varsinkin kasikauden jälkeen tosi pahasti) lipeämään melodraamasaippuan puolelle.
Miksi niiden on niin vaikeaa ymmärtää, että hyvää sarjaa voi tehdä vähäiselläkin hahmomäärällä?? (Castielille enemmän ruutuaikaa prkl!!!)
Tai vielä parempaa: useimmat hyvät sarjat päättyvät ajoissa... jos eivät, niin ne eivät loppuessaan ole enää hyviä sarjoja...

Toinen asia, mikä vitutti ehkä vielä enemmän kun tarinan leviäminen naurettavuuksiin, oli TEKSTITYKSET.
Ennen näytti siltä, että google kääntäjä on tehnyt ne, kontekstit usein päin helvettiä mutta siinä oli kuitenkin OIKOLUKU?
Eih. Viimeisissä jaksoissa oli ihan hirveästi naurettavia typoja, kirjaimia jäänyt pois, nimiä kirjoitettu väärin, yhdyssanavirheitä jne jne.
Kuka vittu näitä oikeasti kääntää ja tekstittää?
Oli nähtävästi ollut kanssani samaa mieltä viimeisten jaksojen kökköydestä, kun ei ollut edes vaivautunut korjaamaan kirjoitusvirheitä tekstityksestä. Vai eikö kukaan enää osta mitään sarjoja DVD:llä, kun tekstitysten taso on sitä, että tekisin itse parempaa valvottuani pari vuorokautta... minne lähetän palautetta??
Minä maksoin näistä, jos tekstityksillä ei olis mitään väliä, hommaisin jostain ilmaiseksi ilman niitä godfuckingdamnit.

//Avautuminen päättyy ::)
« Viimeksi muokattu: 03.01.2017 01:09:58 kirjoittanut Violetu »

I spend my days so close to you
'cause if I'm standing here,
maybe everyone will think I'm alright.
.

niiina

  • Ylikuolonsyöjä
  • Administrator
  • *****
  • Viestejä: 5 592
  • Malfoysexual
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #242 : 20.01.2017 19:24:47 »
Höpöttely saattaa spoilata sarjaa kahdeksanteen kauteen asti, ethän lue jos et halua saada mitään vihjeitä tulevasta!

Oon jäänyt aivan koukkuun Vampyyripäiväkirjat - sarjaan (huono nimi kyllä!). Oon vältellyt tuota sarjaa, vaikka minun entinen kämppäkaveri oli aina tuohon hulluna ja kun näin miten kuolattavia miehiä siinä oli, päätin jättää katsomatta. Mulla on liian suuri taipumus aina rakastua niin tulisesti kaikkiin hahmoihin, että en olisi kestänyt. Varsinkin kun ystävä kertoi, että sarja on yhtä draamaa draaman perään ja menee kauhealla tempolla eteenpäin, ettei mistään hetkistä meinaa ehtiä nauttia.

No, hän oli aika oikeassa. Sarja liikkuu välillä liiankin vauhdilla eteenpäin ja tämmöisenä parisuhde-hiirenä kaipaisi enemmän keskittymistä myöskin parisuhteisiin ja niiden rakentamiseen eikä siihen ainaiseen draamaan! Ehkä sen takia mua toisaalta kaduttaa, että aloin sarjaa nyt ahmimaan lähemmäksi sen kahdeksan kautta putkeen, kun sydän on särkynyt useamman kerran ja kyyneliä on vuodatettu! Jotenkin tuntuu, että sarjassa ei ole yhtään pariskuntaa, jotka olisi ollut pidemmän tovin yhdessä ilman jotain älyttömiä vastoinkäymisiä ja niitähän aina löytyy joka kulman takaa! Sarja on hyvinkin sinänsä teinimeininkiä, mutta mielestäni idea on kuitenkin ollut todella hyvä.

Silti pakko myöntää, että sarja on vienyt mukanaan ja juonikuviotkin on suurimmaksi osaksi ollut ok, toki huonompiakin kausia joukkoon mahtuu. Monessa jutussa olisi toivonut kyllä käsikirjoittajilta vähän erilaisia ratkaisuja, kuten juurikin tuohon, että uskon kyllä katsojien mielenkiinnon pysyvän yllä, vaikka ihan kaikkea ei nyt tuhottaisi kokoajan. :D Hahmot on mielenkiintoisia ja ainakin itse olen kyllä kiintynyt eniten Stefaniin. Tiedän, että varmasti suurinosa katsojista liputtaa Damonin puolesta eikä hänenkään hahmossa ole sinänsä vikaa, mutta jotenkin hän on mielestäni niin lapsenmielinen ja onnistuu aina pilaamaan kaiken, että jotenkin osaan hahmona samaistua Stefaniin paremmin, koska se on niin symppis ja ajattelevainen. Kuitenkin pakko myöntää, että olen ollut hänenkin hahmoon aika pettynyt tässä viimeisimmillä kausilla juurikin sen vuoksi, että on lähtenyt pariinkin otteeseen lätkimään ja molemmilla kerroilla hänen on pitänyt kuitenkin napata joku emäntä itselleen vaikka on aikaisemmin ollut hyvinkin pidättyväinen ja tunteilla elävä, joten jotenkin hahmo on silleen lähtenyt kyllä käsikirjoittajilta käsistä ja siitä on tehty hyvin sellainen, millaisena en nää Stefania.

Ainut iso plussa uusimmilla kausilla on kuitenkin, että Stefanille on luotu se uusi ja isompi rakkaus sinne taakse ja toivon tosissaan, että homma toimisi loppuun asti kerran kahdeksas kausi jää viimeiseksi. Olin alussa aivan järjetön Elena/Stefan -fani, mutta Elenan hahmo mielestäni muuttuu kokoajan sarjassa vaan sietämättömämmäksi ja kiittämättömäksi. Olin jo niin kyllästynyt muutaman kauden jälkeen hänen eipäs-juupas meininkiin ja toisaalta Damon ansaitsee kyllä Elenansa. En edelleenkään ymmärrä kuka koskaan voisi jättää Stefanin taakseen. ;D Kun selvisin Elenan ja Stefanin suhteen loppumisesta ja tyhmä sarja jaksoi kuitenkin roikottaa asiaa vielä mukana kausi tolkulla, niin olin ihmeissäni kuinka lopulta tajusin itsekin, että Caroline on tosiaan Stefanille paljon parempi kuin kukaan muu. Kuitenkin heidän ystävyytensä on ollut sarjan yksi kantava teema ja Carolinen hahmo on juurikin kasvanut vain parempaan suuntaan. Alussa en häntä voinut oikein sietää, mutta kuten sarjassa on sanottukin useampaan otteeseen, vampyyrina olo sopii Carolinelle. Se oli niin ihana jakso, missä Stefan kosii Carolinea, ah. Olin yhtä hymyä, ne ansaitsisi onnensa viimein! Toivottavasti mikään ei pilaa sitä enää!

Puhun paljon sarjan huonoista puolista ja niitähän riittää, kun joutuu välillä melkein hyppäämään jonkun kohtauksen, kun ei vaan oma henkinen puoli riitä niiden katsomiseen, mutta sitten onneksi on paljon ihaniakin asioita ja kohtauksia, mistä olen ihan haltioissani. Suosittelen kyllä, mutta en ehkä putkella näin tiiviisti katsottuna kuin itse tein. Hahmot pyörii unissa asti! Huomenna viimein tulisi uusi jakso sarjaan ja en malta odottaa sen näkemistä kun on taas menossa yksi "oliko tämänkin pakko tapahtua" - juonikuvio. Säälikää toisen syräntä jo joskus!

Eikä, voisin höpöttää kyllä sarjasta pienen ikuisuuden, joten ehkä jätän asian tähän. Kuitenkin mielellään jos on muita sekoboltseja sarjaa kohtaan, niin juttukaverit olisi iso plussa!

/ Aa, ihanaa Syksy! Muitakin faneja. "Guilty pleasure" kuvaa sarjaa juuri oikein! :D
« Viimeksi muokattu: 20.01.2017 19:48:41 kirjoittanut niiina »

niiina
Dramione

Neiti Syksy

  • Korpinkynsi
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 1 750
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #243 : 20.01.2017 19:42:03 »
Tämäkin viesti saattaa sisältää spoileja Vampyyripäiväkirjoista, joten luethan omalla vastuulla!

Voi ei niiina! Mitä tulitkaan puhumaan tästä sarjasta. Tosiaan, koen tämän vähän sellaiseksi "quilty pleasure"-sarjaksi itselleni, koska saan draama-annokseni tästä hyvin. Itkettää ja naurattaa ja välillä joudun painamaan pausea monta kertaa tai hetkeksi keskittymään muuhun, sellaisten kohtauksien edessä, joissa vaan on sellainen myötähäpeä.. Itse olen aina pitänyt Elenaa harvinaisen ärsyttävän hahmona, heti alusta asti. Sen sijaan Bonnie ja Jeremy ja Alaric ovat olleet suosikkeja. Kuten myös Klaus ja Caroline (paras paritus ehkä ikinä?). Tykkäsin myös Jennasta, siinä vasta itkinkin, kun hän kuoli. :< Oli jotenkin tylsä loppu, jotenkin.. äh. Vasta Alaric ja Jenna sai asiat kuntoon ja pam. :(

Itse tapahtumatkin välillä menevät niin, että pitää pitää tiukasti kiinni sohvasta, ettei tipahda. Vähän välillä pettynytkin, kuten esimerkiksi toisen kauden jälkeen Katherinen hahmo meni myös jotenkin vikasuuntaan. Tykkäsin itse hahmosta siihen asti, kun siinä oli luonnetta. Sitten yhtäkkiä tuntui vain muuttuvan vikasuuntaan, mikä vei hyvää, vahvaa pohjaa. Ja Klausiin rakastuin. <3 Originaalit muutenkin olivat mielenkiintoisia, mutta Klaus oli jotain kultaa. Vei minun sydämeni, katsoin viimeksi sarjaa vain kyseisen henkilön takia, kunnes lopetin. Nyt olen aloittanut uudestaan maratoonaamaan!

Stefan on myös ollut aina mulle se, ketä ihannoin. Damon on vain liian lapsellinen (jos näin voi sanoa), vaikka Ian on kyllä kuuma kuin mikä. Se kuumuus ei vain ylety tähän hahmoon, kun itse hahmo tekee mitä sattuu... :P Oli tultava laittamaan tällainen lyhyt ja nopea vastaus, kun hypin paikallani kun näin tämän!

Violetu

  • Draamaprinssi
  • ***
  • Viestejä: 5 928
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #244 : 22.01.2017 03:02:17 »
Sanokaa, että joku muukin on katsonut Yle areenasta norjalaisen nuortensarjan nimeltä SKAM <3<333
Katsoin just kolmannen kauden loppuun ja seuraavaa joutuukin sitten varmaan odottamaan.
Hitto tuon sarjan kanssa on ihan liekeissä. Olen varmaan joka kaudella itkenyt, nauranut, turhautunut ja muutenkin reagoinut erittäin äänekkäästi tavalla tai toisella. Parasta vähään aikaan, tunteet on vaan kuvattu tuossa niin hienosti ja täysillä.

I spend my days so close to you
'cause if I'm standing here,
maybe everyone will think I'm alright.
.

Crys

  • Taivaanrannanmaalari
  • ***
  • Viestejä: 4 503
  • inFINIty
    • Listaukseni
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #245 : 22.01.2017 12:41:23 »
Olen miettinyt tuota Skamin aloittamista, mutta tällä hetkellä on kesken How to Get Away With Murderin kolmas kausi, ehkä sen jälkeen sitten.

Pakko tulla parista sarjasta tänne hehkuttamaan. Ekana Eyewitness, jonka ykköskausi tuli viime syksynä. Siinä juonena on kaksi kaapissa olevaa poikaa todistaa kolmoismurhan ja he joutuvat tuskailemaan pitääkseen sekä suhteensa että tuon murhan todistamisen piilossa sillä välin kun tappaja on yhä vapaana ja kun varsinkin toinen pojista ei ole ihan sinut seksuaalisuutensa kanssa. Siinä yhdistyy ihanasti hyvä LGBT+ esitys sekä rikosjuoni.

Toka sarja jota kattelen parhaillaan on Lucifer, joka kertoo itse paholaisesta joka kyllästyy helvettiin ja muuttaa Los Angelsiin, jossa Lucifer ystävystyy erään etsivän kanssa ja alkaa ratkomaan murhia. Lucifer on hahmona kiinnostava ja mielestäni sarjan kahden ilmestyneen kauden aikana hahmon kasvutarina on kirjoitettu hyvin.

Never underestimate the power of fanfiction

Parris

  • menteur artistique
  • ***
  • Viestejä: 3 185
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #246 : 22.01.2017 13:02:27 »
Voi apuva, Skam, onko ehkä ihanin sarja tooosi pitkään aikaan?! Katoin kaksi ekaa kautta jouluna kolmeen päivään, ja kolmoskausikin hujahti aika nopeasti (oli jopa pakko ettiä se enkunkielisillä teksteillä etukäteen, kun jäi kauhea tyhjiö :D). Eka kausi oli vähän jotenkin tylsä, mutta kakkoskausi ja kolmoskausi oli molemmat ihan äärettömän ihania ja paritukset sellaisia, että oikeasti oli ihan "awwwwwws", kun katseli niiden onnellisia hetkiä (surulliset ja onnettomatkin hetket olivat ihan ookoo, mutta oon sen verran fluffihöttöhenkilö... :P). Neloskautta vaan odotellessa, tosiaan; viime vuonna kakkoskausi alkoi maaliskuun alussa, joten ehkä siinä samoilla paikkeilla siis nyt, toivotaan!

Ja Crysted, aa, ihanaa, että joku muukin on HTGAWMin USA:n esitystahdissa (suht koht) mukana. Mun mielestä kakkoskausi oli jotenkin ihan hitusen heikompi kuin ykköskausi, ja kolmoskausi taas on ollut äärettömän jännittävä. Loppui tosi ilkeään kohtaan ennen joulutaukoa, joten odotan innolla, miten ne lähtevät ensi torstaista eteenpäin purkamaan sitä stooria. :D

Abarat

  • ***
  • Viestejä: 684
  • Musadiggari!
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #247 : 08.04.2017 16:08:16 »
Heroes-sarjaa on tehty 4. Tuotantokautta?! Itse olen nähnyt vain ensimmäistä... mitä mieltä olette kyseisestä sarjasta?
You're a song
Written by the hands of God
(Shakira-Underneath Your Clothes)

Kosmik

  • ***
  • Viestejä: 3 889
  • ava © Ingrid
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #248 : 08.04.2017 16:59:46 »
Mä olen katsonut Heroesia kaksi tuotantokautta, se toka kausi mulla on itsellä. En käsitä, miten olen missannut sen kolmannen ja neljännen kauden. Joku vuosi tai pari sitten teevestä tuli uusintana kaksi ensimmäistä kautta ja katsoin ne muistin virkistykseksi, mutta jostain syystä kolmos- ja neloskautta ei esitetty ollenkaan sen tokan kauden jälkeen. Toi sarja palaa välillä mieleen siinä mielessä, että harmittaa, kun ei ole ollut mahdollista katsoa niitä kahta viimeistä kautta. Olin aikoinaan niin ihastunut Sylariin (ja Zachary Quintoon joka sitä näyttelee), että lähinnä hänen takiaan sarjaa seurasin ja olihan se sarja muutenkin ihan kiinnostava. Olisi kyllä aika mahtia jos kolmos- ja neloskausi joskus nähtäisi vielä maksuttomilta kanavilta.

Fiorella

  • ***
  • Viestejä: 5 712
  • Hyvän tuulen kotisatama
    • https://archiveofourown.org/users/Fiorelle
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #249 : 08.04.2017 17:27:10 »
Minä taisin katsoa sen ensimmäisen kauden silloin joskus kun se tuli uutena. Onhan siitä jo pitkä aika. Heroes vain oli yksi niistä sarjoista, joissa ei loppujen lopuksi oikein jaksanut kiinnostua kenestäkään hahmosta kunnolla. Muistan siitä enää vain että siinä oli se japanilainen mies, ja joku lapsi. Muistelen, että ensimmäinen kausi päättyi niin että petyin siihen eikä kiinnostanut nähdä enää pidemmälle. En kyllä enää muista mitä siinä edes tapahtui.  ::)

I´m kind and caring Hufflepuff!
~ Iltakävelylle Fiorellan ficcitarhaan? ~

Kiirsu

  • ***
  • Viestejä: 2 164
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #250 : 08.04.2017 17:37:57 »
Minä aikanani tykkäsin Heroesista tosi paljon ja katsoinkin kaikki neljä kautta. Tosin ensimmäiset kaudet olivat ehdottomasti parhaat ja sen jälkeen juonesta tuli vähän blääh ja kaikki tuntui tosi venytetyltä. Olisivat voineet pistää vain sarjan purkkiin siinä kahdessa kaudessa :D Katsojaluvuthan romahtivat kolmannen ja neljännen kauden aikana, ja viides kausi peruttiin. Neljäs loppuikin siis tyhmästi vähän kesken ja paljon asioita jäi auki. Itselleni jäi silloin tosi pettynyt olo kokonaisuudesta, koska lopulta ei saatu edes vastauksia niihin kysymyksiin, joita oltiin venytetty iät ja ajat. Sitä kai jatkettiin myöhemmin jonain minisarjana, jossa käsiteltiin TV-sarjan jälkeistä aikaa, mutta en itse jaksanut enää sitä katsoa. Heroes on tosi harmillinen sarja juuri siksi, että mielestäni siinä oli paljon potentiaalia, mutta se tuhlattiin :<

And some people, dance.
"Ja pysyä loitolla heteromiehistä, lesboista ja biseksuaaleista."
-Severus Kalkaros

Fiorella

  • ***
  • Viestejä: 5 712
  • Hyvän tuulen kotisatama
    • https://archiveofourown.org/users/Fiorelle
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #251 : 08.04.2017 18:05:10 »
Muistattekos kun joskus on tullut sellaisia sarjoja, jotka on lopetettu katsojaluvun vähyyden tai ties minkä johdosta, ja jotka ovat tämän vuoksi päättyneet ihan pöhköllä tavalla. Minulle tulee mieleen ensimmäisenä sellainen sarja (unohdin jo senkin nimen), jossa maapallolla oli jostain syvästä maankuoresta vapautunut mereen jotain, joka teki ihmeellisiä hirviöitä jotka puraisivat valaankin kahtia ja kaikkea. (Siis ihan yli-epäuskottava jo ihan lähtöasetelma, mutta se alku vaikutti tosi mielenkiintoiselta.) Lapsi löysi otuksen munan tai vastaavaa ja kasvatti oman hirviön ja joku tutkija yritti selvittää koko tilannetta. Se lähti kiinnostavalla tavalla käyntiin, oli paljon juonenkäänteitä, ja yhtäkkiä se meni tosi sekavaksi, loppui niin että kaikki langanpäät kahmaistiin vain rouheasti kasaan tai jätettiin kokonaan selvittämättä ja viimeisessä kohtauksessa päähenkilöt olivat jumissa vedenpaisumuksen valtaamassa maailmassa ja katsoivat tornista, miten hirviöt siellä uiskentelivat. Ja siihenpä loppui!  :o ::) Eli eräänlainen maailmanloppu, tavallaan, kun ihmiskunta käytännössä tuhoutui. Jossain vaiheessa tuli kyllä jo sellainen olo katsoessa, että aika taitava pitää olla jos tämän sotkun olevinaan saisi jotenkin selvitettyä, mutta eivät ne edes yrittäneet. Siitä jäi tosi lattea ja hämmentynyt olo.

Joskus ehkä 2000-luvun taitteessa oli myös sellainen teinisarja kuin Popular, joka myös tyssäsi lyhyeen, olisiko ollut toisen kauden lopussa. Siinä oli mielestäni tosi epämiellyttävä lopetus sarjalle, kun oikeastaan kaikille kävi tavalla tai toisella huonosti, vaikka hahmot olivat muistaakseni aika sympaattisia kautta linjan, ne "pahiksetkin". Mietin, että liekö jollakin kirjoittajalla ollut kaunoja joita tahtoi purkaa tuon kautta. ;)

Tekisi mieli joskus katsoa LOST uusiksi, että tietäisi vieläkö siitä pitäisi. Siinäkin päähenkilö-mies oli minusta vähän ärsyttävä. ;) Tai sellainen, että vähän niin kuin Walking Deadin Rickiin, en siihenkään yhtään itse samaistunut. (Ja siinäkin oli söpö pitkätukkainen äijä se mielenkiintoisempi sivuhenkilö, vaikka Sawyer oli minusta kuitenkin vähän sellainen, että ei se ihan täysillä kolahtanut.) 

Seuraavana suunnitelmissa on ottaa ilmainen kuukausi HBO-kanavaa ja katsoa Fear the Walking Deadin uudet jaksot, joita en vielä ole nähnyt ja se Westworld, jota on moni kehunut.
« Viimeksi muokattu: 08.04.2017 18:42:30 kirjoittanut Fiorella »

I´m kind and caring Hufflepuff!
~ Iltakävelylle Fiorellan ficcitarhaan? ~

Abarat

  • ***
  • Viestejä: 684
  • Musadiggari!
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #252 : 08.04.2017 18:39:50 »
Ykköskautta katselen pitkästä aikaa lähipäivinä. Heroes-sarjaa seurasin silloin kun se tuli televisiosta. 2.kaudesta en muista mitään mutta näytettiinkö kahta viimeistä tuotantokautta yleiskanavilla? Lost-sarjasta sen verran että oon nähny sen kahteen kertaan ja loppu on aina yhtä outo. Lost pääsi oikeasti vauhtiin vasta joskus 3.kaudella.
You're a song
Written by the hands of God
(Shakira-Underneath Your Clothes)

Fiorella

  • ***
  • Viestejä: 5 712
  • Hyvän tuulen kotisatama
    • https://archiveofourown.org/users/Fiorelle
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #253 : 08.04.2017 18:48:23 »
Abarat, jotenkin epäilen että uudempia kausia ei ole edes peruskanavilla esitetty? Itsekin kuvittelin, että sitä olisi tehty vain kaksi kautta. Tai sitten on vain mennyt minulta kokonaan ohi. Ei olisi mikään ihme sekään. ;)

Lostin minäkin olen katsonut ainakin kahteen kolmeen kertaan läpi kaikki jaksot, ja se loppu on sellainen outo minustakin edelleen. Sen suhteen harmittaa vähän, etten silloin vielä osannut hakeutua mihinkään kunnolliseen faniyhteisöön (no, en tosin mikään huima fani ollutkaan, vaikka ohjelmaa mielenkiinnolla seurasinkin), koska siitä olisi ollut tosi hauska keskustella oikein viimeisen päälle puiden, mitä mikäkin vihje voisi merkitä ja miten juoni etenisi... Se oli niin outo, että pohdittavaa ja faniteorioita olisi riittänyt ihan kunnolla! :D

Nyt voisi muuten etsiä käsiinsä uudet jaksot Olipa kerran -sarjasta. Niitä esitetään jollakin ruutu + -kanavalla tai vastaavalla, muttei normaalissa televisiossa?
« Viimeksi muokattu: 08.04.2017 19:15:19 kirjoittanut Fiorella »

I´m kind and caring Hufflepuff!
~ Iltakävelylle Fiorellan ficcitarhaan? ~

Clearwater

  • Sudentuoja
  • ***
  • Viestejä: 312
  • chaos born in candlelight
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #254 : 09.04.2017 11:36:28 »
Tekisi mieli joskus katsoa LOST uusiksi, että tietäisi vieläkö siitä pitäisi. Siinäkin päähenkilö-mies oli minusta vähän ärsyttävä. ;) Tai sellainen, että vähän niin kuin Walking Deadin Rickiin, en siihenkään yhtään itse samaistunut. (Ja siinäkin oli söpö pitkätukkainen äijä se mielenkiintoisempi sivuhenkilö, vaikka Sawyer oli minusta kuitenkin vähän sellainen, että ei se ihan täysillä kolahtanut.) 

Oioi, Lost! :D Olen muuten ihan samoilla linjoilla Jackiin liittyen! Tai siis joku siinä äijässä oli, että lähinnä vain otti päähän. Hahmot sarjassa olivat suurin osa aika sympaattisia ja niitä kuitenkin kuoli melkoinen liuta, niin sinällään se oli aika kamalaakin. Mutta tykkäsin sarjasta silloin joskus ihan kunnolla ja suunnittelinpa itsekin katsovani sen uudestaan; viime kesänä tuli yritettyä, mutta sain katsottua vain puolet kuudennesta kaudesta.

Se sarja kävi ihan oudoksi jossain neljännen kauden aikoihin. Mä tipahdin totaalisesti kärryiltä ja menin ihan sekaisin, että miten tuo voi olla tuolla, kun se kuoli tai, kun sehän on siellä paikassa x eikä millään tuolla :D Ne takaumat ja etuumat vai mitä ihmettä ne oli teki siitä loppupeleissä tosi hämmentävän. Sinällään vähän petyin, että se meni niin sekavaksi, mutta seurasin sitä silti. Ja olihan se loppu nyt tunteellinen. Pitäisi tosiaan katsoa se uudestaan, kunhan tuon The Walking Deadin uusintakierroksen saa päätökseen :)
Kotimaani on Mikä-Mikä-Maa.

Natura Morta

  • Iha Namo vaa
  • ***
  • Viestejä: 93
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #255 : 01.05.2017 20:12:36 »
Mulla tuli noista sarjoista, jotka on syystä X keskeytetty mieleen erityisesti Flash Forward, joka tuli suomessa joskus 2010. Se oli just yks semmonen sarja, jonka loppuminen on ottanut mua älyttömästi päähän. Siis vielä enemmän kuin vaikka Terra novan loppu.
Flash Forwardista en tiedä, miksi se lopetettiin ekan kauden jälkeen, mutta se on jäänyt harmittamaan tähän päivään asti, koska se loppui juuri sillä tavalla, että homma jatkuu seuraavalla kaudella. Vaan eipä jatkunut.
"Maybe if we started looking what's the SAME instead always looking what's DIFFERENT"

niiina

  • Ylikuolonsyöjä
  • Administrator
  • *****
  • Viestejä: 5 592
  • Malfoysexual
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #256 : 04.05.2017 19:33:53 »
Katsoin Netflixistä tuon paljon kohutun "Thirteen Reasons Why" -sarjan, eli Kolmetoista syytä. Onko muut kattonut? Mitä ootte pitänyt?

Vähän tiivistystä juonesta wikistä: "Sarjassa seurataan lukiolaispoika Clay Jenseniä (Dylan Minnette), joka koulusta kotiin palatessaan löytää mysteerisen laatikon kuistiltaan. Laatikon sisältä hän löytää äänikasetteja, jotka on äänittänyt hänen edesmennyt koulukaveri ja ihastus Hannah Baker (Katherine Langford). Hannah oli riistänyt oman henkensä kaksi viikkoa ennen kuin Clay saa kasetit itselleen. Kaseteilla Hannah kertoo kolmetoista syytä miksi hän riisti oman henkensä."

Mulle iski tuo juonen tiivistelmä välittömästi ja kun tästä alkoi paisua jopa lehtijuttuja, että sarja on vaarallinen teineille tai itsetuhoisille, eikä sitä pitäisi katsoa alaikäisenä yms. niin toki mun oli pakko tämä nähdä, oliko sarja oikeasti niin "paha".

Olen edelleen vähän ristiriitaisissa tunnelmissa, katsoin sarjan tosiaan pääsiäisen alla yhden päivän aikana, kun sarja ei sisältänyt kuin sen 13 jaksoa. Päähenkilöön Clayhin en meinannut millään samaistua alussa sen vuoksi, että näyttelijä ei mielestäni ollut kovin kummoinen, mutta kai siitäkin pääsi ylitse. Sarja on alussa tosi hidastempoinen ja jotenkin itseäni ainakin alkoi turhauttamaan kuinka ei edetty tarpeeksi. Lopummalla ongelmaksi muodostuikin, että sarja lähti menemään liian nopeasti ja monia asioita jäi mielestäni liian auki. Lisäksi itsellä olisi ollut toiveissa, että kaikkiin hahmoihin olisi ehkä perehdytty vielä paremmin. Osa jäi hyvinkin pintaraapaisuksi. Siitä kyllä plussa, että aika tuntemattomia näyttelijöitä remmissä. Tutuin oli varmaan Greyn Anatomian Addison Montgomery eli Kate Walsh.

Sitten ideaan, en ole lukenut kirjaa johon sarja perustuu, mutta kirja on ainakin saanut paljon kehuja. Muuten idea kiehtoo minua, koska itsekin on tullut oltua hyvinkin syvissä vesissä räpinöinyt teini ja muutenkin varmaan liiankin herkkä, että pienetkin asiat on voinut kasvaa päässä liian suuriin mittakaavoihin ja juuri tätä yritin sarjankin aikana miettiä, että vaikka alussa Hannahin syyt on suhteellisen pieniä, niin tavallaan sitä itse muistaa sen kuinka tuossa iässä ne tuntui niin erilaiselta kuin miltä tuollaiset asiat kenties tuntuisi nyt. Sarja sai myöskin hyvin ajattelemaan sen, että asioista pitäisi muistaa aina puhua ja olla avoimempia ja juurikin pitää mielessä se, kuinka ilmaisee itseään muille.

Tarinan katsominen on siitäkin aika raastavaa, koska lopputulos on jo kaikkien tiedossa. Vaikka kuinka toivoisi, että kyllä sieltä joku hyvä käänne tulee, niin päähenkilö ei herää enää henkiin, koska hänen todetaan kuolleen jo ensimmäisissä lauseissa. Sarjan koukku onkin siinä, että miksi. Itsekin ahmin jaksoja jo senkin vuoksi nopeasti, koska halusin tietää kaikki 13 syytä. Vaikka osa vaikutti todella vähäpätöisiltä on ne kokonaisuutena suuri taakka ja varsinkin lopussa jutut pahenee. Sarja sai ainakin minut ajattelemaan paljon omaa teini-ikää ja niitä sen ajan murheita sekä elämää ylipäätään. Sitä harmitusta, mitä teko aiheutti tytön perheelle sekä ihmisten ilkeyttä ja ajattelemattomuutta. Tuntuu, että kun itsekin on kasvanut noista ajoista niin hurjasti, että teki mieli ravistella hahmoja, että mikä teitä vaivaa ja puhukaa ja pitäkää puolenne!

Vaikka sarja sisältääkin paljon teiniangstia, niin suosittelen kyllä katsomaan! En kokenut sarjaa sellaisena, että se kannustaisi itsemurhaan tai pitäisi sitä oikeutettuna tekona (siksi vähän ihmettelen tuota hulabaloota sarjan ympärillä, ei itsemurhan pitäisi olla tänäpäivänä tabu, hyvä nuorien on nähdä millainen tuska voi myös jäädä taakse). Ratkaisun voi osittain ymmärtää ja osittain ei. Sitä ymmärtää omalla kokemuksella miksi joku ei näkisi muuta tietä, mutta toki sarjan aikana iski se täti-mode, että kuka voi jättää perheensä noin oman tuskansa vuoksi. Faktahan kuitenkin on, ettei masentunut ajattele asioita samoin kuin minä tänäpäivänä, eikä omalta tuskaltaan ajattele muiden.

Ihmettelin kyllä, mutta sarja ei itkettänyt ainakaan minua kertaakaan, vaikka aihe onkin todella karu. Tuntui vaan ettei se jostain syystä päässyt niin syvälle, vaikka toisaalta taas se pääsi. Aika ristiriitaista tosiaan.  ;D Katsokaa ihmeessä!

niiina
Dramione

Fiorella

  • ***
  • Viestejä: 5 712
  • Hyvän tuulen kotisatama
    • https://archiveofourown.org/users/Fiorelle
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #257 : 04.05.2017 21:06:31 »
En ole nähnyt, mutta tämä ajatelmasi sarjasta sai minut mietteliääksi, niiina. Kuulostaa siltä, että toivottavasti sarja vaikuttaisi katsojiin mieluummin niin, että se herättäisi ajattelemaan miksi ei kannata tehdä itsemurhaa. Elämässä voi olla tosi rankkojakin aikoja ja vaiheita, mutta suurella todennäköisyydellä ne tosiaan ovat vain vaiheita, jotka menevät jossakin vaiheessa ohi ja elämä ja sen tilanteet voivat muuttua todella paljonkin. Nuorena niin moni asia vain oikeasti tuntuu niin vahvasti, joskus sitä on vaikea edes kunnolla muistaa, miten vahvasti.

Jos joskus kerkiän katsomaan ja saan aikaiseksi ottaa vaikka Netflixin ilmaiskuukauden niin saattaa olla että tutkin tuota tarkemminkin. Sitä paitsi tykkään Kate Walshista. :)

I´m kind and caring Hufflepuff!
~ Iltakävelylle Fiorellan ficcitarhaan? ~

niiina

  • Ylikuolonsyöjä
  • Administrator
  • *****
  • Viestejä: 5 592
  • Malfoysexual
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #258 : 04.05.2017 21:30:52 »
En ole nähnyt, mutta tämä ajatelmasi sarjasta sai minut mietteliääksi, niiina. Kuulostaa siltä, että toivottavasti sarja vaikuttaisi katsojiin mieluummin niin, että se herättäisi ajattelemaan miksi ei kannata tehdä itsemurhaa. Elämässä voi olla tosi rankkojakin aikoja ja vaiheita, mutta suurella todennäköisyydellä ne tosiaan ovat vain vaiheita, jotka menevät jossakin vaiheessa ohi ja elämä ja sen tilanteet voivat muuttua todella paljonkin. Nuorena niin moni asia vain oikeasti tuntuu niin vahvasti, joskus sitä on vaikea edes kunnolla muistaa, miten vahvasti.

Jos joskus kerkiän katsomaan ja saan aikaiseksi ottaa vaikka Netflixin ilmaiskuukauden niin saattaa olla että tutkin tuota tarkemminkin. Sitä paitsi tykkään Kate Walshista. :)
Tulit heti mieleen, kun näin Katen sarjassa ekaa kertaa! Jostain tuolta sopukoista muistin, että pidät hänestä! Ja itsekin toivon vahvasti, että sarjalla on juuri se päinvastainen järjestys, eli se herättäisi juurikin ajattelemaan ettei itsemurha ole välttämättä se paras ratkaisu, koska juuri tuo mitä sanoit, niin iso osa erilaisista ongelmista on väliaikaisia ja kenties sen hetken elämässä isoja juttuja, mutta myöhemmin välttämättä ei enää niin suuresti läsnä tai semmoisia, minkä kanssa ei kykenee elämään. Onneksi kuitenkin kuten sanoinkin ylempänä, ei sarja mielestäni ihannoi itsemurhaa tai kannusta siihen, jonka takia minusta nuo lehtiotsikot on hiukan yliampuvia, mutta en toki vähättele, että aihe ei voisi olla rankka jo valmiiksi itsetuhoiselle ihmiselle, joka ei välttämättä poimi sarjasta samoja asioita kuin esimerkiksi minä, vaan näkee taas oman näkemyksensä.

Jos tosiaan otat Netflixin joskus, niin kurkkaa sarja ihmeessä, vaikka Katen vuoksi. Tekee mielestäni hyvän roolisuorituksen surevana äitinä.

niiina
Dramione

Crys

  • Taivaanrannanmaalari
  • ***
  • Viestejä: 4 503
  • inFINIty
    • Listaukseni
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #259 : 19.05.2017 17:30:12 »
Onko täällä ketään jotka on kattonu Supernaturalin kauden 12 finaalin? Jaanpa tässä vähän kiivaita tunteitani, spoilereita siis.

Spoiler: näytä
Argh mun CAS!!!  >:( Niinkun mitä? Siis se tuntu ihan turhalta kuolemalta, eiks kukaan kertonu Casille niiden suunnitelmaa??? Eihän se enkeliterä ees toimi arkkienkeliä vastaan niin mitä varten se meni yrittämään??? Ihan surkeasti kirjotettu kohtaus siinä ei ollut mitään järkeä olis edes tappanu Casin vähän JÄRKEVÄMMIN jos niin oli pakko tehdä. Tuli vähän puskan takaa, mutta toisaalta osasin odottaa että joku kuolis, mutta sitten kuoli Rowena ja Crowleykin joten jaaha. Sentään ei tappanu Jodya siinä vaiheessa olis kyllä pöydät lentäny. Olin kyllä tosi katkera että Rowenaa ei ees viitsitty näyttää yhtään vaan se onki jo kuollu siinävaiheessa ku Lucifer vaan kerskuu. Noin vaan lakastaan sekin suosittu naishahmo maton alle. Ja olinko ainoa joka oli ihan missä Claire? Claire on niin halunnu olla kunnon metsästäjä ja sitte sitä ei oteta mukaan suurimpaan taisteluun joka lähiaikoina on käynyt. No, ehkä sinäänsä ehkä hyvä, koska ne olis varmasti tappanu senkin ihan vaan tappamisen ilosta.

Olin kyllä yllättynyt siitä, että Crowley oli yhtäkkiä "hei rakastan Winchestereitä ja tapan itteni mieluusti". Öö hieman oc, kun koko sarjan läpi Crowley on aina kuvattu sellasena että se aina pelastaa oman nahkansa, jotenkin en usko että yhtäkkiä se siinä rotan sisässä muuttu hyväks ::)

Vaikka tykkäsin Bobbystä niin olin hieman pettnyt koska toivoin, että se Casin ystävä ois ollu Gabriel tai Balthazar koska yhyy kaipaan näitä hahmoja vieläkin.

En ihan tajunnu sitä loppua kun Sam lähti ettii sitä nephilimiä ja sitte se olikin jo ihan aikuisen kokonen?? mut oliks sillä jotkut vauvan kasvot vai mitä se näytettii niin nopeesti ja olin ihan hyi mikä ihme toi on. Joo enpä usko ihan että se Casin "näky" paratiisista toteutuu.

Mutta hei pääsipähän Dean vihdoin käyttämään sitä kranaatinheitintä, onneks koska muuten ois ollu aika huonoa tarinankerrontaa kun läpi kauden dean on halunnu sitä käyttää. Oikeestaan ainoo kohta missä meinasin itkeä oli se kun Dean yritti saada Marya hereille siellä päänsä sisällä. Siinä oli kyllä hyvää näyttelyä Jenseniltä. Ja saipahan Dean vihdoin vähän purettua sydäntään. Siinä onki ehkä ainoat positiiviset jutut jonka keksin finaalista.

Juupa juu en taida kyllä Supernaturalia seurata jos ne ei tuo Casia takasin, vaikka saattaahan se käydä, kun ei kukaan Supernaturalissa ole ikinä 100% kuollut paitsi kaikki hyvät naishahmot (bitter much, well yes. Saakeli kun menivät tappamaan Eileeninki). Ihme kyllä kun Cas tapettiin en oikeestaan tuntenu mitään, koska odotin että eikai ne nyt Casia voi tappaa. Ehkä se kertoo jotain että tää sarja on kyllä pettäny mut jo niin monta kertaa että enää en ees ylläty.

On Supernatural kyllä mennyt aikamoista laskua alaspäin, 11 ja 12 kaudet on ollut juonellisesti aikamoista soopaa. Eikä auta että bucklemming on kirjoittanut suurimman osan ainaki 12 kaudesta ja sen kyllä näkee, todellakin ne on pilannut tän sarjan.

Never underestimate the power of fanfiction