Oih, mikä nostalgiatuokio! Tuli jossakin netissä vastaan joku juttu, joka muistutti vanhasta tv-sarjasta josta tykkäsin ja kuinka ollakaan, löysin päätösjakson youtubesta. Kyllä internet on sitten ihmeellinen!
En usko että täällä monikaan muistaa lyhyeksi jäänyttä sarjaa nimeltä
Savannah, mutta silloin kun se tuli (1996-1997 tehty, eli varmaan hieman jälkikäteen esitetty Suomessa?) se oli minusta ihan huippuihana. Nyt kun katsoin en ehkä ihan täysin ymmärrä miksi, mutta jollakin tapaa tykkäsin siitä edelleen ja silloin olin sen verran fani, että nauhoitin ohjelmasta parhaita keskusteluja c-kasetille ja kuuntelin niitä joskus, kun en ilmeisesti halunnut kuluttaa videonauhaa tai jotain...

En muistanut tätäkään ennen kuin nyt katsoin tuosta jaksosta pätkiä ja muistin joka ikisen sanan ulkoa äänenpainoa myöten. (Tein muuten samoin myös lempielokuvien suosikkisitaateille ja lempisarjojen alkumusiikeille. Muistutan, että ennen aikaan ei kukaan ollut nähnyt edes untakaan internetistä, eikä ollut dvd:itä eikä edes videokasetteja sillä tapaa saatavilla kuin nyt on, eikä edes uusintoja tullut kovin usein mistään, joten tuollaiset oivallukset olivat paras tapa säilyttää jotakin tärkeää tallessa.)
C-kasetti oli kyllä äärimmäisen hyödyllinen ja käytännöllinen asia olla olemassa, minulla on sitä ikävä. Pystyi helposti nauhoittamaan mitä vain ääntä - omia esityksiä lapsena ja vaikka tuollaisia ohjelmien tunnareita - yksinkertaisesti laittamalla kasetin nauhuriin ja painamalla nappia. Nykyään pitää säätää kaiken maailman laitteiden kanssa, eikä voi tietää, kauanko jotakin sähköistä versiota edes mikään sovellus tukee.
Minulle oli aikoinaan hirmuinen pettymys, kun tuo Savannah ei jatkunut enää kolmatta kautta. Nyt luin netistä, että se lopetettiin, kun ohjelmapaikan valtasi toinen sarja; Buffy vampyyrintappaja.

Mikä musertava uutinen, en ikinä edes tykännyt tuosta Buffysta.
Ja vähän nykyaikaisempaa ohjelmatarjontaa ajatellen, katselin
tällaiselta nettisivulta tämänvuotisten uutuussarjojen listausta ja tuli vähän pettynyt olo, kun totesin että katsoin noista melkoisen montaa enemmän tai vähemmän, mutta mikään ei oikeastaan ole ollut sellainen, johon olisi oikeasti tykästynyt. Koetan antaa uusille sarjoille tilaisuuden miellyttää, jos vähänkään vaikuttaa siltä, että saattaisin kiinnostua, mutta se sellainen tosi huippu on jäänyt vielä tulematta vastaan. Ehkä se tämän ajan suosikki minulle lienee sitten se TWD?
Kun nyt katselen noita uutuussarjoja, niin
Believe oli ihan kuin kopio jostakin aiemmasta vähän vastaavasta sarjasta, missä isä ja erityinen lapsi pakenevat tutkijoita, josta sinänsä ihan pidin, mutta ei mitenkään jäänyt mieleen. Unohdin sen aiemman ohjelman nimenkin jo! Mutta tässä oli kaunissilmäinen mies, söpö lapsi ja erityisen kauniisti tehty alkutunnarin kuvitus - eikä juuri muuta sanottavaa olekaan. (Edit: se oli nimeltään
Touch.)
Blindspot on edelleen suhteellisen mielenkiintoinen, mutta alkaa sekin käydä vähän tylsäksi.
Quantico alkoi myös kiinnostavasti (ja siinä oli se sama söpöstys kuin Believessakin), mutta kiinnostus lopahti, katsoin sen kuitenkin. Alusta asti minua epäilyttänyt
Outcast meni tylsäksi ja lopetin,
12 apinaa alkoi lupaavasti, meni tylsäksi ja lopetin,
Wayward Pines oli ensin kiinnostava mutta meni vähän maku siihenkin nyt 2. kaudella. Kirjojen vähän erilainen tarina oli parempi.
"Tätisarjoista"
Opas upeaan eroon tuotti myötähäpeää,
Bad Judge oli oikeastaan aika veikeä.
X-Files -minisarja oli ehkä ainut, joka oikeasti lunasti odotukset, ja siitäkin tuli vain kuusi jaksoa.
Tahtoisin, että tulisi sellainen uusi sarja kuten
Frendit tai
Ensisilmäyksellä, josta vain kerta kaikkiaan rakastaisi kaikkia hahmoja ihan hirveästi ja tulisi aina hyvä mieli kun sen näkeekin. Saa vinkata, jos jotakin yhtä lupaavaa tulee vastaan.