Kirjoittaja Aihe: Tv-sarjat #2  (Luettu 145286 kertaa)

lasihiutale

  • ***
  • Viestejä: 24
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #200 : 30.10.2015 12:09:37 »
Itse katselen tällä hetkellä levyltä Olipa Kerran kolmatta kautta, puolivälissä menossa. c: Rakastan ♥ Katsotaan sitä mun kaverin kanssa, enkä katso jaksoakaan ilman kaveria, välillä hirveet vieroitusoireet koska en pääse katsomaan sitä. Tai pääsisin, mutten kehtaa katsoa sitä ilman kaveria, johtaa siihen että katsominen ei ole maailman nopeinta... :D 
  Ja mulla on myös Supernatural-sarjan seitsemän kautta, olen kyllä ollut viidennessä kaudessa jumissa yli vuoden :'D Pelottaa katsoa sitä, varsinkin yksin. Varsinkin ekan kauden vankilajakso, jossa oli se murhaaja-kummitushoitaja ja Bloody Maryn jakso olivat aivan kamalia D: Oon vieläkin pupu pöksyssä kun ajattelen niitä. Yäh.

Muita sarjoja en oikeastaan seuraa. Satunnaisesti katson Criminal Mindsia ja Housea, jos satun telkkarin ääreen sinä hetkenä, mutta en niitäkään vakkarina seuraa. Enkä oikeastaan seuraa mitään telkkarista, katson ne jälkikäteen netistä, jos jokin ohjelma kiinnostaa. En ikinä muista avata telkkaria silloin, kun se ohjelma alkaa, ellen avaa sitä just sattumalta.

Joskus nuorempana (viisi-kuusi vuotta sitten) seurasin ihan kaikkia faktaohjelmia jotka tulivat, rikossarjoja jotka kertoivat oikeista murhista, synnytyssairaala, sairaalaohjelmia, lentokoneturmia... lempparini oli semmoinen ohjelma jossa ihminen on ollut suuressa vaarassa kuolla, mutta on selvinnyt naarmuitta. Mä en muista, että olikohan sen nimi joku Ihmepelastumiset tms? Yhdessä jaksossa oli siis monta tapausta esitelty ja video tapahtuneesta, sekä selvitys että miten ihminen oli pelastunut esimerkiksi räjähtäneestä autosta.

Ei kai mulla muuta sanottavaa mun katsomista TV-sarjoista ole :D

tirsu

  • BubblegumKnight
  • ***
  • Viestejä: 1 990
  • Clara, my Clara
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #201 : 30.10.2015 13:23:38 »
Joskus nuorempana (viisi-kuusi vuotta sitten) seurasin ihan kaikkia faktaohjelmia jotka tulivat, rikossarjoja jotka kertoivat oikeista murhista, synnytyssairaala, sairaalaohjelmia, lentokoneturmia... lempparini oli semmoinen ohjelma jossa ihminen on ollut suuressa vaarassa kuolla, mutta on selvinnyt naarmuitta. Mä en muista, että olikohan sen nimi joku Ihmepelastumiset tms? Yhdessä jaksossa oli siis monta tapausta esitelty ja video tapahtuneesta, sekä selvitys että miten ihminen oli pelastunut esimerkiksi räjähtäneestä autosta.
Tarkotatko Selviytistarinoita? Kuulostaa ainakin siltä. Itsekin on tullut välillä kattottuu sitä. Ihan uskomattomia selviytymistarinoita. Munkin tulee  seurailtua tällaisia tosielämän perustuvia rikosohjelmia. Ne menee, mutta sitten salaiset kansiot ym. ei mee vaikka ne on vaan käsikirjoitettuja. Oon outo. Sairaalasarjat  on kyll kaikki suuri ei ei.
>> Don't give up. Not ever. Not for one single day. >> Clara Oswald

 >> How do sharks make babies? >> The 11th Doctor 
 >> Carefully? >> Clara Oswald
>> No, no, no - happily. >> The 11th Doctor

>> I don’t think I could ever forget you. >> The 12th Doctor

lasihiutale

  • ***
  • Viestejä: 24
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #202 : 30.10.2015 14:16:36 »
Joskus nuorempana (viisi-kuusi vuotta sitten) seurasin ihan kaikkia faktaohjelmia jotka tulivat, rikossarjoja jotka kertoivat oikeista murhista, synnytyssairaala, sairaalaohjelmia, lentokoneturmia... lempparini oli semmoinen ohjelma jossa ihminen on ollut suuressa vaarassa kuolla, mutta on selvinnyt naarmuitta. Mä en muista, että olikohan sen nimi joku Ihmepelastumiset tms? Yhdessä jaksossa oli siis monta tapausta esitelty ja video tapahtuneesta, sekä selvitys että miten ihminen oli pelastunut esimerkiksi räjähtäneestä autosta.
Tarkotatko Selviytistarinoita? Kuulostaa ainakin siltä. Itsekin on tullut välillä kattottuu sitä. Ihan uskomattomia selviytymistarinoita. Munkin tulee  seurailtua tällaisia tosielämän perustuvia rikosohjelmia. Ne menee, mutta sitten salaiset kansiot ym. ei mee vaikka ne on vaan käsikirjoitettuja. Oon outo. Sairaalasarjat  on kyll kaikki suuri ei ei.

En yhtään muista, vaikka googlatessani kuulosti ihan siltä (luulin hetken et tarkotat Selviytyjiä ja mietin että eihän ne liity millään tavalla toisiinsa :'D). Mutta joo, saattoi olla se. En kyllä yhtään tiiä englanninkielisestä nimestä, muuten tarkistaisin asian YouTubesta.
Ne synnytyssairaalat sun muut on kyllä mullekkin nykyään ei, en tajua miten oon joskus jaksanut katsoa kun ihminen puristaa lasta ulos. Ja jaksossa oli kolme tai neljä eri tapausta, joilla synnytys meni kuitenkin lopuksi ihan hyvin vaikka välillä näyttikin synkältä. Eh, en tiiä miksi en kyllästynyt siihen sarjaan silloin, katsoin niitä kumminkin joka päivä ainakin puoli vuotta ja viitisen jaksoa putkeen jotka kaikki kesti tunnin verran. Eli viis tuntia joka päivä katselin niitä lasten ulos pullauttamista puolen vuoden ajan :'D Oh no.

Vargynja

  • Subject Zero
  • ***
  • Viestejä: 66
  • Fuck your feeling
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #203 : 13.12.2015 12:07:42 »
Liityn tähän American Horror Story keskusteluun. Vitos kausi on ehdottomasti paras Asulymin jälkeen, Freak show ehkä oli pasklin, sori vaan murut mutta se on oikiasti huonoin koko sarjan kausista. Ei itsellä napannut lainkaan. Tällä Hotel kaudella mun pisteet ovat saaneet Lady Gaga, joka on v*tun seksikästä katseltavaa vampina. *drool* ja Evan Peters, siinä vasta poika joka kans on niin muuntautumiskykyinen näyttelijä kuin olla voi. Rakastan tän Hotel-kauden hullua 30-luvun paronia puhetyylistä kävelytyyliin asti. Harmi ettei ainakaan vielä tällä kaudella ole ilmestynyt vanhojen kausien vakionäyttelijää Jessica Langlea, joka on yksi lempinäyttelijöistäni.

OutLaw__42

  • ***
  • Viestejä: 31
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #204 : 15.12.2015 18:23:05 »
Itse en ehtinyt katsoa Doctor Who:n uutta jaksoa, se pitää katsoa pian netistä D: Tälleen julmasti vain pomppasin tänne. Mutta seuraan silti tai olen kahtonut montaa eri TV-sarjaa :3

Abarat

  • ***
  • Viestejä: 684
  • Musadiggari!
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #205 : 15.12.2015 19:53:32 »
Itse en ehtinyt katsoa Doctor Who:n uutta jaksoa, se pitää katsoa pian netistä D:
Suosittelen. Se laahustaja oli jokseenkin pelottava, oikeastaan ne kuvaruudut varsinkin...! Jännittävä ja ovela jakso toistosta huolimatta, laatu sen kuin paranee. Oon ollu tyytyväinen tähän kauteen. Selin taululla oleva Clara oli jakson yleistunnelmaan nähden jotenkin karmiva?
« Viimeksi muokattu: 15.12.2015 19:56:10 kirjoittanut Abarat »
You're a song
Written by the hands of God
(Shakira-Underneath Your Clothes)

OutLaw__42

  • ***
  • Viestejä: 31
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #206 : 15.12.2015 20:31:45 »
Abarat: Ihan samaa mieltä edellisistä jaksoista. En ymmärrä ihmisiä, jotka ei pidä Capaldista :D Se näyttelee loistavasti ja ideatki on melkein parempia kuin ennen (Anteeksi David). Samoin huomaan, että ohjauksessa on kehitytty.

kiilibiili

  • ***
  • Viestejä: 80
  • nyt oon lentänyt karkuun
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #207 : 05.01.2016 02:34:43 »
Tässä joululomalla olen Doctor Whon jouluspesiaalia ja Sherlockin erikoisjaksoa (joista jälkimmäiseen on ihan leffaliput, jee!) odotellessani kuluttanut aikaani lähinnä Supernaturalin kasikauden ja John Cusackin romkomien parissa, mutta tänään päätin ruveta katsomaan netflixiin ihan juuri lisättyä sarjaa. Ala-asteaikoinani olin nimittäin kavereistani ainoa, joka ei kyseistä sarjaa seurannut, joten päätinpä nyt kymmenisen vuotta myöhemmin antaa mahdollisuuden. Ja tämähän on siis aivan huikean tunnarin omaava The O.C. Varmaan joku muukin tämän tietää, itselle ainakin tulee kunnon nostalgiafiilikset vaikken aiemmin tykännytkään. Mitä mieltä? Oletteko katsoneet silloin joskus vai onko tuoreempana muistissa? Mä jäin aivan totaalisen koukkuun, vaikka onhan tuossa käytetty ihan kaikki kliseiden kliseet.
näin sinut unessa, tuulenhenkäys ennusti ukkosta

Lyra

  • ***
  • Viestejä: 1 984
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #208 : 13.01.2016 20:29:32 »
Oon ollu koko päivän ihan onneni kukkuloikla, koska tänään suomen netflixiin ilmestyi ensimmäinen jakso the mortal instruments sarjaa! Oon odottanu tätä ohjelmaa ikuisuuden, mut nyt en oikeen tiiä mitä sanoa. Muutamia juttuja oisin vielä tehny toisin, mutta varmaan tulevat jaksot auttaa.

Muita jotka on jo tuon jakson katsonut/aikoo katsoa? Mielipiteitä tai odotukdia?

Chuva

  • Mursumarsu
  • ***
  • Viestejä: 656
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #209 : 17.01.2016 17:26:12 »
Lyra, toi Shadowhuntersin ilmestyminen Netflixiin ilahdutti muakin suuresti!
Mun mielestä se ainakin vaikuttaa tosi lupaavalta. Joitain asioita on muutettu, mutta mun mielestä se on vaan todella hyvä asia, sillä paikoittain TMI oli kirjasarjanakin aika... tökkivä. Ehdottomasti plussaa tulee esim. Claryn vanhentamisesta 18-vuotiaaksi ja siitä, että Luken ammatista tehtiin vähän kiinnostavampi.

Monet kirjasarjan fanit motkottaa muutoksista ja kaikista pienimmistäkin asioista, ja musta ainakin tuntuu siltä ettei monelle kelpaa oikein mikään :D Luukaupungin elokuvaversio ei kelvannut kun Claryn tukka ei ollut tarpeeksi punainen ja tv-sarja ei kelpaa kun sen tukka on liian punainen. TV-sarja vaikuttaa tosi hyvältä ja toivottavasti ne sais tehtyä koko sarjan läpi!
"I understand what you're saying, and your comments are valuable, but I'm gonna ignore your advice."
-Roald Dahl (Fantastic Mr. Fox)

Grenade

  • Fluff-fiilistelijä
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 3 472
  • ava Claire + bannu Ingrid
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #210 : 29.01.2016 23:28:01 »
Lainaus
Mitä tv-sarjoja muut finiläiset odottavat?

Meikäläinen odottaa Outlanderin toista kautta. Onhan ne kirjat tullu kahlattua kahteen kertaan ja eka kausi vaikutti hyvältä, vaikka Caitriona ei ehkä ihan vielä ole oman Claireni näköinen, mutta eihän se pointti olekaan. :D Mutta kakkoskaudelle castattiin Rogeriksi Richard Rankin, joka ihastutti mut totaalisesti jo Kenttäsairaalan sisarissa. (Ja Sam Heughan on vienyt mun sydämen jo, joten mikäpä siinä.)

Onko joku muu katsellut Mr. Robotia? Olen nyt saanut itseni kiinni Ylen tahtiin, kun en ollut aikaisemmin edes kuullut koko sarjasta ja jee, olen vaikuttunut. Aion jäädä seurailemaan tätä sarjaa, vaikuttaa alkujaan melko kiinnostavalta. Sarja on tietääkseni voittanut joitain palkintojakin, ja amerikkalaiset ovat tykkäilleet, joten tuskin se ihan surkea voi olla. :D Päähahmona siis on epäsosiaalinen hakkeri, jolla on angstinen menneisyys ja nykyisyys jokseenkin menee huumeiden ja kaiken kyseenalaistamisen kanssa.
Hyppää lehtikasaan!

Karvalakkirakastaja

  • Vieras
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #211 : 05.02.2016 20:23:46 »
Emmerdale on muuttunut tylsäksi; mua ei ainakaan kiinnosta Lawrencen viha Robertia kohtaan tai Andyn ja Robertin jännitteet keskenään tai Alin ja Rubyn kuviot. Seuraako kukaan muu tätä sarjaa?

Minä. En enää muista mistä syystä ja mikä se kuvio oli, minkä takia aloin taas seuraamaan. Olisin niin halunnut, että Declan olisi onnistunut murhaamaan Charityn ja että oltaisiin sitten seurattu, miten Declan lopulta jää kiinni. No, jospa tulevaisuudessa. Muakaan tuo sun mainitsema kuvio ei niin kiinnosta, mutta menin spoilaamaan itseni jatkosta, kun luulin että katsoin mennyttä ja siellä on sellaisia juttuja, jotka pikkaisen kiinnostaa, joten sivusilmällä seuraan sarjaa vieläkin.

tirsu

  • BubblegumKnight
  • ***
  • Viestejä: 1 990
  • Clara, my Clara
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #212 : 15.02.2016 21:07:55 »
Mä alan itkemään, jos ne tekee Emmerdalessa sen, mitä mä pelkään niiden tekevän. Ja se alkaa pahasti näyttämään siltä. Mihin saa valittaa typeristä juonikuvioista, joita alkaa olemaan hiukan liikaakin Dalessa?

Seuraava saattaa sisältää spoilaantumisvaaran, jollei ole nähny tän päiväsii jaksoi! Robert katto Aaronia tän päiväisissä jaksoissa sellattiin, että tuli sellane tunne, ett se just melkein tuli housuihinsa. Siis ei, ei, ei! Käsikirjoittajat, mikä teitä vaivaa? Ei Aaronia ja Robertia yhteen. Se mulkvisti ei ansaitse Aaronia, se ei oo todellakaan Aaronin arvonen. Aaron ansaitsee jonkun paljon, paljon paremman kuin Robert. Vittu, jopa ääliö Ross olisi parempi vaihtoehto Aaronille kuin saatanan Robert (Ross ihan oikeesti vaikuttaa Robertin rinnalla mukavalta kaverilta).

Robert hei, tee palvelus ja painu takasin sinne mistä tulitkin. Ei ollu meinaa ikävä.
>> Don't give up. Not ever. Not for one single day. >> Clara Oswald

 >> How do sharks make babies? >> The 11th Doctor 
 >> Carefully? >> Clara Oswald
>> No, no, no - happily. >> The 11th Doctor

>> I don’t think I could ever forget you. >> The 12th Doctor

Crys

  • Taivaanrannanmaalari
  • ***
  • Viestejä: 4 503
  • inFINIty
    • Listaukseni
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #213 : 15.02.2016 21:53:06 »
Heh, itse menin spoilaamaan itseni Emmerdalen kanssa täysin joskus puoli vuotta (?) sitten ja hylkäsin sen sarjan katsomisen kokonaan. Välillä tulee luettua jaksojen kuvaukset katsomosta, mutta olen kyllä ihan tyytyväinen päätökseeni, koska menin sitten koukuttamaan itseni uusiin sarjoihin.

Ekana on Supernatural, jonaka alotin tossa viime syksyllä ja siitä kattonu kauheessa spurtissa kaikki 10 ja puol kautta, sillä tahdilla nyt ärsyttää kun pitää oottaa se koko viikko, että seuraava jakso ilmestyy... Spoiler Varsinkin kun mun lempparihahmo Cas!!!! Argh kun ärsyttää Casin tilanne miks Cas miks menit tekemään niin!!!! Vaikka nyt mulla on peukut pystyssä Destielin suhteen, vaikka se teknisesti ei oliskaan Destieliä. En tiedä jos kukaan ymmärtää tästä mitään, mutta ainakin toivottavasti ne jotka on katsonut 11 kautta jenkkitahtiin. Saakelin Lucifer, vaikka toisaalta rakastan sitä! Ymmärtääkö kukaan mun ongelman? Toisaan tää sarja on vaikuttanut aika paljon siihen mitäs nykyään kirjottelen ja shippaan :P Kuka tahansa joka haluaa tästä sarjasta keskustella mun kanssa on vapaa ottamaan yksärillä yhteyttä!

Hannibalin kolme kautta vetäsin tässä vuoden alussa, täytyy sanoa että tykkäsin yllättävän paljon, vaikka päähenkilö syö ihmisiä ja tappaa kavereitansa. En vaan jotenkin pysty vihaamaan Hannibalia vaikka täysin psyko se onkin. Ehkä se on se juttu, että se on oikeesti sivistynein ihminen ikinä huolimatta kannibaaliudesta. Kolmoskauden finaali jäi kyllä ärsyttämään koska hei hä? Spoiler kuka menee tappamaan päähenkilöt sarjan lopussa?? siis cmoon... Toisaalta se oli ihan toimiva loppu, mutta ärsyttää kun se neljäs kausi peruttiin, vaikka kolmoskaudesta tykkäsin kyllä vähiten.

Oon ollu koko päivän ihan onneni kukkuloikla, koska tänään suomen netflixiin ilmestyi ensimmäinen jakso the mortal instruments sarjaa! Oon odottanu tätä ohjelmaa ikuisuuden, mut nyt en oikeen tiiä mitä sanoa. Muutamia juttuja oisin vielä tehny toisin, mutta varmaan tulevat jaksot auttaa.

Muita jotka on jo tuon jakson katsonut/aikoo katsoa? Mielipiteitä tai odotukdia?

Itse olen lukenut varjojen kaupunki kirjasarjan (miinus kaks vikaa, joista toinen on tuolla kirjahyllyssä vieläkin lukemattomana, koska en uskalla alottaa sitä koska tiedän juonen suurinpiirtein ja en tykkää siitä erityisemmin. Tykkäsin kolmannen kirjan lopusta nimittäin, joten haluan esittää että kaikki on hyvin ja se loppu siihen) ja tykkäsin niistä siis. Joten kun kuulin että näistä tehdään sarja olin sillee jes, koska tykkäsin elokuvastakin, mutta kun menin katsomaan trailerin youtubesta olin sillee hä?? Selvästi pieni budjetti näkyy. Ja hei mitkä ne Claryn mansikkablondit hiukset on?? Elokuva!Clarylla oli paljon paremmat, oikeesti oranssinpunaset hiukset, sen väriset mitkä oikeesti kuvittelin kirjan perusteella. Muutenkaan pääkolmikon näyttelijät ei vakuuta, varsinkin kun tykkäsin elokuvassa Lily Collinsista, eikä trailerin perusteella Katherine McNamara yhtään vakuuta.

Eli siis trailerista en tykänny, mutta mielelläni kuulisin mielipiteitä onko tätä sarjaa järkeä alkaa katsomaan?

Never underestimate the power of fanfiction

Neiti Syksy

  • Korpinkynsi
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 1 750
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #214 : 15.02.2016 21:58:15 »
Crysted, ehdottomasti voin vakuuttaa, että kannattaa alkaa katsomaan!

Itse tykkään niin kovasti, ja nyt kun on tosiaan sarja, niin se menee paljon hitaammin eteenpäin kun elokuva ja kaikkeen syvennytään ihan eri tavalla. Tykkään vähän liikaakiin. :---D Plus Magnus Banesta tulee niin paljon jotenkin POTC Jack Sparrow -vibat että ihan senkin takia. ;)

Ja Jace/Clary on KUUMAA ja kaikki on ihanaa ja uh. Ylistänkö vielä lisää? :----D

Lyra

  • ***
  • Viestejä: 1 984
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #215 : 15.02.2016 22:01:04 »
Lainaus käyttäjältä: Crysted
Itse olen lukenut varjojen kaupunki kirjasarjan (miinus kaks vikaa, joista toinen on tuolla kirjahyllyssä vieläkin lukemattomana, koska en uskalla alottaa sitä koska tiedän juonen suurinpiirtein ja en tykkää siitä erityisemmin. Tykkäsin kolmannen kirjan lopusta nimittäin, joten haluan esittää että kaikki on hyvin ja se loppu siihen) ja tykkäsin niistä siis. Joten kun kuulin että näistä tehdään sarja olin sillee jes, koska tykkäsin elokuvastakin, mutta kun menin katsomaan trailerin youtubesta olin sillee hä?? Selvästi pieni budjetti näkyy. Ja hei mitkä ne Claryn mansikkablondit hiukset on?? Elokuva!Clarylla oli paljon paremmat, oikeesti oranssinpunaset hiukset, sen väriset mitkä oikeesti kuvittelin kirjan perusteella. Muutenkaan pääkolmikon näyttelijät ei vakuuta, varsinkin kun tykkäsin elokuvassa Lily Collinsista, eikä trailerin perusteella Katherine McNamara yhtään vakuuta.

Eli siis trailerista en tykänny, mutta mielelläni kuulisin mielipiteitä onko tätä sarjaa järkeä alkaa katsomaan?

Katsottuani nyt tähän mennessä kaikki ilmestyneet jaksot. Oon lähinnä sitä mieltä, että (tätäkin) sarjaa pitää katsoa omana sarjanaan. Eikä liittää sitä kirjoihin tai elokuviin ennen sitä. Tykkään joistain jutuista sarjassa, mutta monen asian kanssa on taas menty metsään. Ymmärrän kyllä, että sarjasta ei voida tehdä juuri sellaista kuin kirjat, mutta esim eikö Dotin pitäny olla vanha kääkkä, entä kun ne hakee ne kortit ja Dot on jo kuollu. Mikä **** se suurdemoni oli? Ei se liittynyt aiheeseen mitenkään? Ja mitä nää Clarylle kirjoitetut puheet on?Ei toimi ei

Lainaus käyttäjältä: Neiti Syksy
Itse tykkään niin kovasti, ja nyt kun on tosiaan sarja, niin se menee paljon hitaammin eteenpäin kun elokuva ja kaikkeen syvennytään ihan eri tavalla. Tykkään vähän liikaakiin. :---D Plus Magnus Banesta tulee niin paljon jotenkin POTC Jack Sparrow -vibat että ihan senkin takia. ;)

Ja Jace/Clary on KUUMAA ja kaikki on ihanaa ja uh. Ylistänkö vielä lisää? :----D

Tässä on kuitenkin toinen puoli. Ja osittain minänkin olen sarjaan yhtä koukussa

Crys

  • Taivaanrannanmaalari
  • ***
  • Viestejä: 4 503
  • inFINIty
    • Listaukseni
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #216 : 15.02.2016 22:09:17 »
Kiitos nopeista mielipiteistänne :D ehkäpä katson pari jaksoa varmuuden vuoksi :P  Täytyy sanoa, että Magnusesta itseasiassa tykkäsin paljon trailerissa, ja kirjassa myös, joten sitä ainakin odotan innolla. Toisaalta ihan varmuuden vuoksi voisi olla viisasta, että odotan vähän aikaa, koska kuten aikasemmassa viestissä sanoin, kun kunnolla koukutun, on tuskaa oottaa sitä viikkoa seuraavan jakson ilmestymiseen :P
Oon lähinnä sitä mieltä, että (tätäkin) sarjaa pitää katsoa omana sarjanaan. Eikä liittää sitä kirjoihin tai elokuviin ennen sitä.
Voi olla, koska kyllähän siinä elokuvassakin oli paljon eroavaisuuksia kirjan kanssa, mutta siitä huolimatta se oli hyvä elokuva.

Never underestimate the power of fanfiction

Kosmik

  • ***
  • Viestejä: 3 890
  • ava © Ingrid
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #217 : 30.03.2016 17:21:10 »
En tiedä, miten moni finiläinen seuraa The Walking Deadia, mut haluun nyt vähän siitä tulla avautumaan tänne, kun kutoskauden finaalijakso lähestyy uhkaavasti ja viime jakso ainakin vähän säikäytti mut. D:

Seuraavaksi luvassa spoilereita kutoskaudesta ja spekulaatiota, mitä kauden vika jakso voi tuoda tullessaan.

Mistäs aloittaisin. No, tämä kutoskausi on ollut mielestäni vähän puiseva joiltain osin. Paikoitellen on kyllästyttänyt, mutta sitten onkin tapahtunut jotain yllättävää, eteen on tullut jopa typeryyteen asti meneviä "juonenkäänteitä". Se Carlin silmän menetys lähinnä nauratti mua. Näytti siltä kun se luoti olis mennyt silmästä läpi aivoihin, mut jätkä porskuttaa edelleen eteenpäin, ilman toista silmää vain. Saiko ne muka kaivettua sen luodin sen päästä pois vai miten se luoti muka sai sen silmän niin pahaan kuntoon? Denisen kuolemaa vähän johdateltiin, siis siinä mielessä, että yhtäkkiä hän oli niin paljon esillä ja hänen taustojaan avattiin katsojille ja sitten yhdessä hetkessä hänet jo tapettiin. Tuo mua on paikoitellen sarjassa häirinnyt. Hetken sitä kuvittelee, että joku "sivuhahmo" on nousemassa isompaan osaan tarinassa ja sitten se jo tapetaakin jo saman jakson aikana. :/ Denisen kuolema harmitti mua, aloin todella tykästyä häneen ja meinasin saada sydärin, kun se saikin niin yhtäkkiä nuolen päähänsä...

Sitten toinen ärsyttävä juttu tässä kaudessa on Rick/Michonne-paritus. Siis mitä?! Mä en vieläkään kykene näkemään niitä pariskuntana. Eka aattelin, että ne vaan kerran nusasee toisiaan, mut näköjään ne sitten on ihan oikee pariskunta. En ole vaan koskaan kyennyt näkemään Rickiä ja Michonnea yhdessä, mut pakko kai siihen ajatukseen on totuttautua. :/ Oon aina saanut niistä vain sellaisen fiiliksen, että ne on kuin sisaruksia tai että niiden välillä on vain platonista rakkautta, eikä mitään sen enempää. Olin siis aika hämmästynyt, kun ne päätyikin yhteen ja kaikki tuntui tapahtuvan niin yllättäen ja ilman mitään johdattelua.

Noh, tämän kauden finaalijaksosta on kohistu paljon etukäteen. Ilmeisesti jotain järkytyksiä on luvassa ja mitä olen spekulaatioita lukenut, niin Maggien syntymätön vauva on herättänyt keskustelua. Maggie ja Carolhan oli Neganin porukoiden vankina tällä kaudella ja paetessaan joku niistä viilsi Maggieta mahaan. Jo siinä vaiheessa pelkäsin, että Maggie saa keskenmenon. No, nyt ihmiset spekuloi, että Maggien vauva on kuollut ja muuttunut zombiksi sen mahassa ja periaatteessa sitten syö tiensä ulos Maggien sisältä. Jos tämä tulee olemaan kutoskauden loppurysäys, niin huhhuh, mitä settiä. Rickin näyttelijäkin sanoi jossain, että tämän kauden finaalijakson kässäriä lukiessaan hän tunsi niin suurta puistatusta, että menetti yöunensa. Eli on hyvinkin mahdollista, että Maggie tulee kuolemaan finaalijaksossa. Toivon tosiaan, ettei niin käy ja sarjakuvan mukaan Maggien ei pitäisi kuolla tuollaiseen, mutta tv-sarjahan ei noudata sarjakuvaa kovinkaan tarkasti. Toisaalta Maggie on ollut todella paljon esillä tällä kaudella ja sen perusteella voi vähän jo uumoilla, että hänet saatetaan kirjoittaa ulos sarjasta.

Daryl on toinen huolenaiheeni. Häntähän ilmeisesti ammuttiin 15. jakson lopussa, mutta se jäi vielä epäselväksi koko tilanne. Norman Reedus kuitenkin jossain haastattelussa sanoi, että Darylia tosiaan ammuttiin tuon jakson lopussa, mutta ei paljastanut, kuinka pahasti hahmo mahdollisesti loukkaantui. Tosin en tiedä, kuinka luotettava lähde se oli, josta tuon jutun luin, mut toivon todellakin, ettei Daryl lähde vielä sarjasta. Jossain spekuloitiin, että Daryl on periaatteessa käynyt jo läpi kunnollisen hahmonkehityksen sarjan aikana ja että nyt voisi olla sopiva hetki kirjoittaa hahmo sarjasta ulos. Mutta musta tuntuu, ettei Daryl vielä ole kuolemassa yhtään mihinkään, sillä hän ei ole mielestäni ollut niin paljon esillä tällä kaudella. Olisi aika typerää tappaa hänet ihan randomisti, ilman mitään pohjustusta. Daryl on niin suosittu, että varmasti lähtisi ohjelmalta katsojia, jos hän nyt häipyisi sarjasta. Toisaalta Negan tekee mahdollisesti ensiesiintymisensä kutoskauden finaalijaksossa ja jossain on povattu, että hänestä tulee uusi katsojien suosikki, joten periaatteessa Darylin voisi muka päästää päiviltä sen varjolla. Toivottavasti niin ei kuitenkaan käy, kukaan ei voi korvata Darylia. :/ Kuvernöörin jälkeen ei sarjassa oikein ole ollut sellaisia isoja juonellisia elementtejä ja kunnon pahiskin on puuttunut. Sarjakuvassa Negan on ilmeisesti "megapahis" ja varmaan hänestä tehdään sellainen tv-sarjaankin. Glenn ilmeisesti kuolee sarjakuvassa aika brutaalisti Neganin toimesta ja jää nähtäväksi, toteutetaanko se "ikoninen kuolema" (kuten jotkut sitä kutsuu) tv-sarjassakin. Toivon, että Neganista muodostuisi seiskakauden päänvaiva, sillä jotain isompia juonellisia elementtejä olen sarjaan kaivannut Kuvernöörin jälkeen.

Äh, miten jaksan odottaa sitä kauden päätösjaksoa, kun spekulaatiotkin jo kuulostaa niin hurjilta. XD Varmaan se loppuukin sitten lällysti, kun ihmiset on niin hulluja juttuja jo kehitelleet etukäteen päässään ja sit ne ei toteudukaan itse ohjelmassa. XD Mut joo, hyvin sai sarja minut taas koukkuun viimeisimmän jakson jälkeen. Jännittyneenä ja osittain kauhullakin odotan, mitä tulee tapahtumaan ja loppuuko kausi kamalaan cliffhangeriin. XD


Huh, tulipa nyt spekuloitua enemmän kuin pitäisi. Oli pakko saada nuo ajatukset pois mielestä, kun olen koko viikon niitä päässäni pyöritellyt. XD

Karvalakkirakastaja

  • Vieras
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #218 : 04.04.2016 23:31:37 »
LOL en ole seurannut juuri Walking Deadia kun musta aihe on kyllä ihan kiinnostava, mutta ei niin että sitä jaksaisi monta kautta putkeen. Katsoin tänään oikeastaan vain, koska veli seuraa ja sanoi että tulee kauden päätösjakso. Ja voi LOL, että on kiva kokea pitkästä aikaa samoja viboja kuin aikoinaan tuli koettua Luciuksen suhteesta käärmekeppiin.:D

Lähetetty minun GT-I9305 laitteesta Tapatalkilla


tirsu

  • BubblegumKnight
  • ***
  • Viestejä: 1 990
  • Clara, my Clara
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #219 : 05.04.2016 17:30:58 »
Hitto, lehden ohjelmatiedois luki, ett Murdochin murhamysteerien uusin kausi alkais tänään. Odotin sitä innolla, koska se on aivan loistava ohjelma. Niin, ja haluan tietää, että miten mun rakkaan Georgeni käy. En suostu uskomaan, että George ois oikeesti syyllinen. Koska George ei ole sellainen. Se suojelee Ednaa ja Simonii ottamalla syyt niskoille, koska se taasen on niin Georgea. Epäilen siis vahvasti, että Edna olisi saattanut itsepuolustuksena tappaa miehensä. Tai ehkä jopa Simonkin puolustaakseen äitiään, sehän oli niin pettynyt itteensä kun ei ollut aikaisemmin pystynyt siihen. Kallistun kuitenkin enempi Ednan puolelle. Oli miten oli, George parka. Just se kosi Ednaa ja tämä suostus ja sitte käsikirjottajat pilas kaiken. Kehtasivatkin.  >:( :'( George ansaitsee onnensa!

Mutta siis joo, uusi kausi alkaakin vasta huomenna eikä tänää, vaikka lehti niin väittikin. Pien pettymys siis. No, onneks ei tartte enää kovinkaa kauan odottaa.
>> Don't give up. Not ever. Not for one single day. >> Clara Oswald

 >> How do sharks make babies? >> The 11th Doctor 
 >> Carefully? >> Clara Oswald
>> No, no, no - happily. >> The 11th Doctor

>> I don’t think I could ever forget you. >> The 12th Doctor