Kirjoittaja Aihe: Tv-sarjat #2  (Luettu 789448 kertaa)

Sisilja

• Armand apologist
  • Valvoja
  • deviling my minion
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #620 : 04.08.2026 20:07:10 »
No niin menit mainitsemaan Armandin ja Danielin, se siitä mun täydellisen teeskennellystä tyyneydestä sitten! ;D JOO, kakkoskauden Dubai-osuudet on heidän osaltaan hyvin herkullisia! <3

Mä olen suositellut tätä sarjaa aivan kaikille tutuille ja melkein tuntemattomillekin, ja oon tähän mennessä antanut ihmisten lopettaa vain jos he ovat jo ekojen jaksojen jälkeen sitä mieltä, ettei sarja ole heille. Tuskistaan olen päästänyt tähän mennessä vain kuusikymppisen isäni, joka totesi ekan jakson jälkeen ettei halua katsoa enempää homovampyyreja (mikä on kriittinen ongelma kun sarjan kaikki keskeiset hahmot ovat queer :’D), kaverini joka sanoi ettei oikein tykkää vampyyreista eikä pysty katsomaan sarjaa, koska Eric Bogosian (Danielin näyttelijä) on näytellyt jossain muussa sarjassa jotain tosi kauheaa hahmoa (????? en ole vieläkään selvittänyt onko tää sarja Succession vai Billions vai mikä ihme, annoin asian olla, totesin ettei mun kannata yritä käännyttää enempää kun lähtökohdat ovat nämä :’)) ja työkaverini joka pudotti sarjan kahden jakson jälkeen toteamalla ”en osaa sanoa mitään muuta syytä kuin että nää vampyyrit ei vaan innosta”.

Mut jos tykkää vampyyreista ja tykkää Danielista (joka sanalla sanoen on sarjan paras hahmo heti Armandin jälkeen - tämä niiku aivan totaalisen puolueellisena mielipiteeni ilmauksena eikä minkään sortin faktana) JA haluaa tutustua Armandiin paremmin (ja on valmis antamaan Lestatille vielä mahiksen), kakkoskausi on sulle pelkkää juhlaa beibe! Eli pane vaan heti pyörimään, Kosmik!

LOUIS: Half-queer, mostly queer… what is it?
LESTAT: Non-discriminating.

Avan ja bannun on tehnyt flawless ♥

Larjus

• King Roach
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
« Vastaus #621 : 04.08.2026 20:33:42 »
Katsoin sen uuden Kärpästen herra -minisarjan Areenasta. En ole muistaakseni niitä vanhoja elokuvia nähnyt, mutta olipa vaikuttava ja hyvin toteutettu tuo sarja. Sopivalla tavalla jopa brutaali, vaikkei mitään mässäilyä silleen näytetty, mutta oli muutama sellainen oikein kylmäävä kohtaus.
Ai sellainenkin sarja on tullut, miks multa on mennyt ihan ohi :D Täytynee katsoa se jossain vaiheessa. Oon Kärpästen herra -kirjan lukenut joskus vuosia sitten, mutta mitään sovituksia siitä en ole katsonut, niin vois olla ihan kiva. En enää yksityiskohtiakaan tarinasta muista, niin ei tulisi tarvetta nipottaa niistä XD Juonen kyllä muistan niin sen suhteen tuskin mitään isoja yllätyksiä, mutta eipä sellainen mua ole ennenkään estänyt ohjelmista tai leffoista nauttimasta!

Kirjojen pohjalta tehdyistä sarjoista jatken, katselin tossa hiljattain Netflixin sovituksen Pieni talo preerialla -kirjasta. Mietin eka jonkun tovin, että onko se uhka vai mahdollisuus, koska oon jo lapsesta asti tykännyt kirjasarjasta ja se alkuperäinen 70-luvun tv-sarja on mulle tooodella rakas, mutta päätin antaa mahdollisuuden! Parhaani mukaan ajattelin sitä ihan omana juttunaan, joka ammentaa inspiraatiota kirjasta mutta ottaa vapauksia niin kuin tv-sarjakin. Ja siltä pohjalta se ainakin toimi ihan jees. Olihan siinä paljon omaa (vaikka luinkin jostain että se kuulemma olisi kirjalle uskollinen, niin joo ei 😅 Siinä se häviää 70-luvulla ekan kirjan pohjalta tehdylle "leffalle/erikoisjaksolle mikä lie"), ja se oli jotenkin tosi kiilloteltu, rankatkaan kohtaukset eivät tuntuneet niin rajuilta kuin vanhemmassa sarjassa. (Mary ja Laura oli kans ihan liian vanhoja verrattuna siihen, minkä ikäisiä he oikeasti olivat noihin aikoihin.) Näin jo siitä netissä kommentteja, että se oli semmosta "Pinterest-pioneerimeininkiä" ja oli kyllä aika osuva kuvaus 😅 Ihan kiva katsottava se kuitenkin oli, ja loppujen lopuksi tykkäsin mm. siitä, että intiaanit ja heidän kokemuksensa olivat oleellisssa osassa juonta toisin kuin kirjoissa tai 70-luvun sarjassa. (Eipä sitä tosin vuonna 2026 mitään muuta olisi voinut odottaakaan.)

Vanhaan 70-sarjaan liittyen mun on vielä pakko vähän intoilla, et mun sisko löysi ja osti hiljattain mulle kaikki tuotantokaudet dvd:illä ♥ Vähän oli jäänyt harmittamaan, kun en viime syksynä itse ostanut niitä kun löysin (mutta käytännön syistä se ei silloin oikein ollut edes mahdollista), niin onneksi nyt tulee korjaus tilanteeseen ;D Pääsen katsomaan koko sarjan kunnolla alusta loppuun taas pitkästä aikaa! Viimeksi katsoin sen joskus kuutisen vuotta sitten Areenasta, muistan yhä miten töiden jälkeen aina heittäydyin sohvalle sitä katsomaan ja pelailin ohessa Animal Crossingia ;D

Minä asun tuolla. Tuolissa.

flawless

• Alempi ylilehmä
  • Administrator
  • breakdowns for breakfast
« Vastaus #622 : 04.08.2026 20:39:01 »
Lainaus
Danielia ja Armandia oli melko vähän ekalla kaudella ja he ovat ilmeisesti iso juttu fanien keskuudessa, niin siltäkin kantilta kiinnostaisi katsoa lisää, koska Danielista hahmona pidin jo ekalla kaudella.
Mä leikin etten pikkuisen kiljaissut innostuksesta tälle maininnalle 🧡 KYLLÄ ja KYLLÄ ja vielä kerran KYLLÄ, ihan vaan jo tämän kaksikon takia kannattaa jatkaa katsomista! Musta jo ykköskaudella on herkullista kemiaa näiden välillä, mutta kakkoskausipa se vasta herkkua onkin. En tiedä oonko ikinä nähnyt niin paljon niin kiihkeää ust:ia kuin Dubain kohtauksissa tämän kaksikon osalta (ykköskauden vitosjakson alku voihan uuh ja aah), ihan vaan jo pelkästään kiinnostus tätä kohtaan kantaa aika pitkälle ja oot niin asian ytimessä ;D Kovin on herkkua tarjolla jos sytyttää nämä kaksi hahmoa! Ja Daniel on aivan ihana kakkoskaudellakin, niitä kärkkäitä kommentteja ja karismaa riittää niin roppakaupalla lisää että ihastuksen määrä on ihan kovin tapissa. Komppaan siis kovin Sisiljaa että pyörimään vaan! ;D

Mulla on hyvin messevät horse blindersit nassullani kun näenkään maininnan Veren vangeista, mutta nyt kun kykenin vähän vetämään happea ja koskettamaan nurmikkoa huuruiluni lomassa niin huomasin maininnan Kärpästen herrasta, kiinnostaa kyllä mulkaista tuo varsinkin kun minisarjat on niin helposti lähestyttäviä! (Ei vie liikaa katseluaikaa lemppareiden uudelleenkatselemiselta ;D) Mulla on mennyt ihan ohi että tuollainen on tullut, kivaa kuulla!

« Viimeksi muokattu: 04.08.2026 20:41:56 kirjoittanut flawless »
i like to dabble in fuckery

banneri © Ingrid

Eveliina L

« Vastaus #623 : 05.08.2026 07:05:06 »
Mä suosittelen kanssa jatkamaan ja mua sai suositella pitkään edes aloittamaan, koska perinteisesti inhoan kaikkea mikä on juuri pinnalla ja hypetettyä ja koska katsoin jotain irtopätkiä, joita mulle tupattiin ja olin silleen, että kauniit pojat vampyyreina jälleen kerran, en jaksa vaivautua.

Mä kylläkin tykkäsin ekastakin kaudesta, mutta se johtui enemmän muista tekijöistä kuten Danielista. Mä kyllä tykkään myös kolmannen kauden Lestatista ja äänifetissini nautiskelee Sam Reidin äänestä.  ;D Kakkoskauden vitosjakso on edelleen mun suosikkini, tosin se mikä myi mut ficcien lukemisen puoleen, tapahtui vasta kolmoskaudella. ::)

Mä nyt vihdoinkin sain katsottua toista kautta Fargoa, kun siinä se eka kausi iski niin kovaa aikoinaan, etten jatkanut siitä eteenpäin, kun tarina vaihtui ja nyt sitten nautiskelen.
"Do I want him here forever? Yes, of course." -Leon Draisaitl

Sisilja

• Armand apologist
  • Valvoja
  • deviling my minion
« Vastaus #624 : 05.08.2026 10:30:59 »
Esittääkseni hetken verran että mua liikuttaa myös muut sarjat kuin Veren vangit, niin pakko tulla huikkaamaan, että mulle kävi Fargon kanssa ihan samalla tavoin kuin sulle, Eveliina! Tykkäsin ekasta kaudesta aivan hillittömästi ja uskottelin itselleni vuosikaudet, että seuraavien kausien katsominen olisi täyttä ajanhukkaa, kun hahmot vaihtuu ja tarina on joka kaudella eri. Sitten jossain mielenhäiriössä menin kuitenkin katsomaan seuraavia kausia ja yllätys yllätys nehän olivatkin kelpo kamaa. Ei tietenkään ole ykköskauden voittanutta, mutta oon tykännyt joka kauden jutuista (tosin neloskausi jäi kesken, silloin oli just viitoskausi tullut ulos ja kiirehdin sen pariin, kun mafiahommat eivät jotenkaan innostaneet siinä hetkessä. Pitäisi yrittää nelostakin uudestaan vielä joskus.... hamassa tulevaisuudessa), ja etenkin kolmoskausi oli tosi viihdyttävä, David Thewlisin pahishahmo oli AIVAN TÖRKEÄN HIENO JA TÄYDELLISEN HIRVEÄ. Siinä oli jotain samaa kuin ykköskauden Billy Bob Thorntonin Malvo-hahmossa, mutta siinä missä Malvo oli tosi vetävä ja seksikäs, Thewlisin Varga on ÄLLÖ. Mut silti mieletön hahmo, ah että sentäs. Ja kakkoskauden Kirsten Dunstin ja Jesse Plemonsin esittämän pariskunnan sekoilu oli kyllä kans erittäin erinomaista settiä. ;D ;D

Ja jatkaakseni Veren vangeista, kolmoskauden suurimpia lahjoja kyllä on, että voin popitella kokonaista The Vampire Lestatin The Failures -levyä aina kun haluan eli heheheee, kaiken aikaa! 8) Vähän tietty menneet roolit väärin päin (NO EI KYL OIKEESTI), kun Jacob Anderson on oikeassa elämässä myös muusikko ja Sam Reid todellakaan ei, mutta ehkä just siksi Samin suoritus kolmoskaudella on niin mieletönnnnnnnnn. :-*

Meldis

• puuskupurilainen
« Vastaus #625 : 08.08.2026 18:54:52 »
Sain itse katsottua kaikki kolme kautta Veren vankeja ja ei tämä nyt iskenyt. :'') Harmittaa, koska olin toivonut niin uutta sarjaa, johon upota, mutta ei vaan nyt ollut minun juttuni. Siksi tulinkin tänne tsekkaamaan löytisikö täältä jotain uutta kivaa Netflix-sarjaa ja suosituksella saa myös heittää, jos sellaista löytyy! Olen selaillut netin suosituksia ja kaikki parhaat olen mielestänyt tsekannut. Tällä hetkellä mikä vaan mielenkiintoinen kiinnostaa. ^^ North and South, Fargo, Musta Kuningatar, Juhlat, sarjat, jotka Crys mainitsi, olen katsonut ja tykännyt tosi paljon, Never Have I Ever ja Sex Education katsoin myös, mutta ne eivät niinkään innostaneet. Huomasin myös tuon Pieni talo preerialla sarjan, minkä Larjus mainitsi! En ole lukenut kirjaa, mutta jos uudessa sarjassa kuvataan enemmän intiaaneja, se kiinnostaa. Paitsi jos tietenkin muutoin sarja ei toimi. :D
Hine on ylde, eft gewunigen wilgesiþas, þonne wig cume.

˚*・༓☾ Tóspringe!☽༓・*˚

Eveliina L

« Vastaus #626 : 08.08.2026 22:23:29 »
Oletko kokeillut Boroughsia? Se oli musta kivaa vaihtelua, ei tosin varmaan oikein sellaista, mihin voi pahemmin uppoutua. Mä olen viimeksi enimmässä määrin uppoutunut Dexteriin, mutta jos miettii ficcaamismielessä niin mua ei oikein saa ficcaamaan pitempiakaisesti mistään muusta kuin lätkästä.  ;D

Meldis

• puuskupurilainen
« Vastaus #627 : 09.08.2026 19:18:13 »
Meninpä heti tsekkaamaan tuon The Boroughsin ja maratoonasin yhdessä päivässä. :D Että kauaksi ei saanut uppoutua, mutta tykkäsin tosi paljon! Se ehkä pitää mainita, että tykkään nykyään eniten, kun hahmoina on mahdollisimman vähän valkoisia cis hetero miehiä. XD Pahiksia saavat olla kyllä. Joten tämä senkin puolesta yllätti positiivisesti, eleetön representaatio on niin erinomaista, kun se tehdään hyvin. ^^ Kiitos suosituksesta!

˚*・༓☾ Tóspringe!☽༓・*˚

Sisilja

• Armand apologist
  • Valvoja
  • deviling my minion
« Vastaus #628 : tänään kello 10:22:00 »
Mäkin panin hakukoneeseen tuon The Boroughsin, kun en ollut kuullutkaan ja mielenkiintoni aina hiukan herää, kun kuulen jonkun maratoonanneen. ;D Mut voi ei, mitä Wikipedia heti kertoikaan, taas yksi sarja, joka on joutunut leikkuriin heti ekan kauden jälkeen. Mä en siedä tätä suoratoistofirmojen harjoittamaa julmuutta. Wikipedia ei ainakaan tarjonnut mitään selvää syytä, miksi tuo sarja on heitetty roskiin, arvostelut oli hyviä ja katsojiakin oli: In its first week, according to figures reported in Deadline Hollywood, the drew in "5.6m views", debuting in second place on Netflix's TV series chart behind Nemesis, then in its second week of release. Collider reported that this accounted for 35 million hours viewed. :( Mä oon vähän sellainen, etten tahdo tarttua sarjoihin, joihin voisin muutoin tykästyä, jos tiedän etukäteen, että loppu ei kuitenkaan tyydytä. Ja kyllähän se panee harmittamaan, jos juttu jää kesken! Mut ilmeisesti sarja ei kuitenkaan pääty ihan hirveään cliffhangeriin?

Lainaus käyttäjältä: Meldis
Se ehkä pitää mainita, että tykkään nykyään eniten, kun hahmoina on mahdollisimman vähän valkoisia cis hetero miehiä. XD Pahiksia saavat olla kyllä.
Arvelen että tää on kysymys, jota mun ei pitäisi kysyä, mutta eikö Veren vangit täyttänyt nämä molemmat toiveesi? ;D No mut tietty sarja voi muista (lukemattomista) syistä olla innostamatta. Ihailen silti sun sinnikkyyttä, että jaksoit läpi kaikki kolme kautta, vaikka sarja ei iskenyt suhun!

Eveliina L

« Vastaus #629 : tänään kello 13:38:41 »
Olenko mä ainoa, joka ei kiinnitä mitään huomiota siihen, että onko päähenkilöt valkoisia cis-heteroita vai jotain muita? Musta sillä että kiinnittää niin paljon huomiota muuhun kuin sisältöön, menettää paljon hyvää, jos se on vaan periaate, ettei katso, koska ei ole kuin valkoisia cis-heteroita. Mistä sen edes tietää? Mä voin sanoa, etten tiedä määritelmällisesti edes sitä, että mikä nyt lasketaan valkoiseksi ja milloin joku on cis-hetero. Okei, en ala vääntää tästä, koska mua ei kiinnosta enkä aio syrjiä mihinkään suuntaan, koska ei vaan kiinnosta.

Sisilja

• Armand apologist
  • Valvoja
  • deviling my minion
« Vastaus #630 : tänään kello 14:39:18 »
Mä ainakin tunnustan, että oon vasta nyt Veren vankien (ja niiden ympärillä käytävän keskustelun) myötä ruvennut kiinnittämään huomiota siihen, kuinka vähän ja kapeasti edustettuina muut kuin valkoiset hahmot tv-sarjoissa edelleen on. Kun lähes jokaisen TV-sarjan päähenkilö ja lähes kaikki muutkin keskeiset hahmot ovat valkoisia miehiä, sitä alkaa pitää itsestään selvänä normina, johon ei ole tarvekaan kiinnittää erikseen huomiota. En mä ainakaan ole osannut ajatella, että vaikkapa eteläaasialaiset ihmiset ansaitsisivat nähdä enemmän kaltaisiaan (länsimaisessa) teeveessä. Mutta kun sain kuulla, että suosikilleni Assad Zamanille merkitsi valtavasti, että hänen hahmonsa nimetään ääneen sarjassa ranskalais-bengalilaiseksi, heräsin siihen että aivan, enpä ole ikinä joutunut etsimään itseäni ja kaltaisiani teeveestä suurennuslasin kanssa ja lopulta toteamaan, ettei minun näköisiäni ja oloisiani oikein löydy.

Toki asiaa on auttanut, että oon aina vaivatta samaistunut mieshahmoihin enkä ole erityisesti osannut surra vaikkapa naishahmojen puutetta... Naisten näkymättömyyteen ja kapeaan kuvaustapaan liittyen silmäni avautuivat aikamoisesti, kun luin Anu Silfverbergin huipputeoksen Sinut on nähty. Suosittelen sitä kaikille jotka haluavat katsoa elokuvia ja sarjoja jatkossa toisenlaisella katseella ja sitten kunnolla raivostua (kulttuuri)elämän epäreiluudesta!

Hahmon näyttelijän ulkonäkö toki paljastaa jonkin verran hahmon etnisyydestä, mutta sitten se, että milloin muka varmasti tietää hahmon olevan cis-hetero, niin..... näin fikkaajan näkökulmasta aika harva hahmo on varmasti ja kivenkovaan hetero. ;D ;D ;D ;D ;D Mut oon myös sitä mieltä, että on ihanaaaaa, kun televisiossa on yhä enemmän hahmoja jotka ovat kiistattomasti queer - ja joiden ainoa ominaisuus (ja samalla usein tragedia) ei kuitenkaan ole se että he ovat queer.
« Viimeksi muokattu: tänään kello 15:02:39 kirjoittanut Sisilja »

Eveliina L

« Vastaus #631 : tänään kello 15:04:33 »
Mä olen kiinnittänyt samaan huomiota jonkun aikaa ja siihen, miten se aiheuttaa samanlaista märinää ihmisten keskuudessa kuin se, että vaihdetaan jonkun hahmon sukupuolta.

Mä epäilen välillä tutuissani ja sukulaisissani sitä, että ne ei katso tai ei tykkää joistain ohjelmista ihan sillä, että siinä on väärännäköisiä ihmisiä tai puhutaan väärää kieltä. Eräs tuttuni ei voinut katsoa jotain animejuttua mun kanssa, koska ne ei puhu englantia. Ja joskus tuli pienenä järkytyksenä vastaan yhdeltä kaverilta, että hän ei voinut parittaa joitain hahmoja, koska toinen ei ollut valkoinen. Tätä tarkoitin, kun sanoin, että en tule ajatelleeksi kuin vasta kun joku sen sanoo. Nyt vasta olen keskustellut oman äitini kanssa siitä, miten kaikki on valkoista, mutta silti mulla hirttää kiinni, että pitäisi vältellä nyt sitten valkoisia cis-heteroita. Sekin olisi syrjintää.

Lainaus
Toki asiaa on auttanut, että oon aina vaivatta samaistunut mieshahmoihin enkä ole erityisesti osannut surra vaikkapa naishahmojen puutetta...

Mulla on vähän sama homma tai en ajattele tai kiinnitä huomiota sukupuoleen muutenkaan. Fiorellan kautta olen alkanut kiinnittää huomiota naisten puutteeseen, kun mietin, että suosittelisinko hänelle jotain vai en. ;D
« Viimeksi muokattu: tänään kello 15:12:17 kirjoittanut Eveliina L »

Meldis

• puuskupurilainen
« Vastaus #632 : tänään kello 15:08:15 »
Sisilja, minustakin on tyhmää, kun hyviä sarjoja ei jatketa, mutta The Boroughs kyllä oli sellaisenaan hyvä yhden kauden sarja, eikä minusta vaatinut jatkoa. Jatkokin on aina riski, että jatketaan liian pitkään. :D

Lainaus
Arvelen että tää on kysymys, jota mun ei pitäisi kysyä, mutta eikö Veren vangit täyttänyt nämä molemmat toiveesi?

Täytti! Ja siitä syystä eniten harmitti, että muut asiat mättäsi minulle. :D Ensimmäisestä kaudesta tykkäsin, joten jatkoin tokaan, jossa innostus lopahti, mutta toivoin kolmannen kauden olevan enemmän omaan makuun, eikä sitten ollutkaan. :3

En jätä katsomatta sarjoja, jos niissä enemmistö on valkoisia cis hetero miehiä, kunhan olen tyytyväinen, jos näin ei ole. Näin on ollut minulla jo varmaan teini-iästä saakka, mutta tuntunut kyllä joka vuosi aina vain voimakkaammin. Sarja on hyvä, jos sarja on hyvä, mutta tykkään suunnattomasti, jos naishahmot on osattu kirjoittaa hyvin. Minulla on sama juttu kuin Sisiljalla, että samaistun useimmiten mieshahmoihin, koska heidän kirjoittamiseen jaksetaan oikeasti panostaa, kun naiset taas ovat usein edelleen rekvisiittaa. Mutta jos naishahmot on osattu kirjoittaa mielenkiintoisesti, se on minusta iso plussa ja on ihanaa, kun huomaa löytävänsä itsensä naishahmosta. A Good Girl's Guide to Murder oli itselleni tällainen tuore esimerkki! Näin itseni sarjan päähahmossa, joka oli teinityttö, niin monessa kohtaa. <3

˚*・༓☾ Tóspringe!☽༓・*˚

Eveliina L

« Vastaus #633 : tänään kello 15:13:43 »
Mikä tuo sarja on? Kuulostaa meinaan jo nimenä hyvältä. ;D

Sisilja

• Armand apologist
  • Valvoja
  • deviling my minion
« Vastaus #634 : tänään kello 15:15:38 »
Lainaus käyttäjältä: Eveliina
mutta silti mulla hirttää kiinni, että pitäisi vältellä nyt sitten valkoisia cis-heteroita. Sekin olisi syrjintää.
Hehee, tokihan aina saa hirttää kiinni myös valkoisten miesten puolesta. ;D Mutta ehkäpä tässä merkitsevänä erona on se, ettei yhden tai kahden naisihmisen kapina vielä kunnolla tutisuta yhtään kenenkään valkoisen miehen punttia, jolloin ei ole oikeastaan ongelma eikä mikään, jos kieltäytyy katsomasta valkoisista cis-heteromiehistä kertovia sarjoja. Kun taas se, ettei sarjoihin rooliteta juurikaan muita kuin valkoisia miehiä, koska halutaan kertoa vain valkoisten miesten tarinoita - siinä on minusta iso ongelma.

Lainaus käyttäjältä: Meldis
Täytti! Ja siitä syystä eniten harmitti, että muut asiat mättäsi minulle. :D Ensimmäisestä kaudesta tykkäsin, joten jatkoin tokaan, jossa innostus lopahti, mutta toivoin kolmannen kauden olevan enemmän omaan makuun, eikä sitten ollutkaan. :3
Awww, tykkäsitkö siis Loustat+Claudia-perhe-elämästä, joka sitten traagisesti rysähti karille? ;D Koska mun mielestä tyylillisesti ykkös- ja kakkoskausi ovat hyvin samanlaisia (ja kakkosessa on ihanaa kolmiodraamaaaaaaa, kaikilla aikatasoilla), kun taas kolmoskausi seikkailee sitten jossain aivan omassa tarinankerrontamaailmassaan (voi Lestat! :'D).

Meldis

• puuskupurilainen
« Vastaus #635 : tänään kello 15:22:46 »
Lainaus
Mikä tuo sarja on? Kuulostaa meinaan jo nimenä hyvältä.

A Good Girl's Guide to Murder, vai? Löytyy Netflixistä ja alunperin kirja. Salapoliisiromaani, jossa teinityttö ratkoo murhaa. Älyttömän hyvin kirjoitettu, enkä malta odottaa kolmatta kautta. <3

Sisilja, en vain tykännyt oikein Pariisi-juonikuviosta. En innostunut Armandin hahmosta *hyppää ydinasebunkkeriin* enkä teatterin muista vampyyreista. Myös Danielin hahmo alkoi turruttamaan kakkoskauden aikana. Ja Claudiasta en saanut enää kiinni tokalla kaudella, ekalla kaudella hän oli ihan lempparini. <3 Ensimmäinen kausi oli hyvin suoraviivainen tarina Loisin sopeutumisesta ja perhe-elämä oli kyllä söpistä. ^^ Ja jooh, tajusin tokalla kaudella, että täähän on vain kolmiodraamasuhdesoppaa, jossa sattuu oleen vampyyreita. En välitä kolmiodraamoista, ellei ole jotain muuta tarinaa mukana, johon kiinnittyä.

˚*・༓☾ Tóspringe!☽༓・*˚

Sisilja

• Armand apologist
  • Valvoja
  • deviling my minion
« Vastaus #636 : tänään kello 15:29:49 »
Aaa, okei! Mä en itse tiivistäisi sarjaa, tai edes sen kakkoskautta, kolmiodraamaksi, vaikka se sitä sisältääkin, ja löysin tosi paljon itseäni innostavia juttuja tuosta sarjasta, ja hahmot on minusta loputtoman mielenkiintoisia! Etenkin Armand ja Daniel. ;D Mutta! Makuja on toki monia, eikä kaikki mitenkään ole kaikille.

Eveliina L

« Vastaus #637 : tänään kello 15:32:25 »
Meldis, pitää ottaa katselulistalle tuo seuraavaksi. Mä tykkäsin aikoinaan kovasti sarjasta Why Women Kill, tuli nyt mieleen näistä naishahmoista ja naispääosista.

Lainaus
Sisilja, en vain tykännyt oikein Pariisi-juonikuviosta. En innostunut Armandin hahmosta *hyppää ydinasebunkkeriin*

Juokse juokse karkuun!  ;D Sisilja ei ole ainoa, joka hyökkää. ;D Okei, voin ymmärtää, kun mäkin innostuin siitä oikeastaan vasta kolmannella kaudella. ;D Mä tartten hahmoihin tarpeeksi särmää lol.

Sisilja

• Armand apologist
  • Valvoja
  • deviling my minion
« Vastaus #638 : tänään kello 15:40:48 »
Hei apua, mitä on tämä panettelu! Lupaan olla käymättä kenenkään kanssani eri mieltä olevan kimppuun viidakkoveitsellä tai olla kantamatta kaunaa vuosikymmeniä. ;D Saahan sitä olla tykkäämättä Armandista ja/tai Danielista ja/tai Armandanielista. Kunhan ei tule fikkieni kommenttikenttään tätä kertomaan! :D

Mä oon liian vanha shippisotiin mä oon liian vanha shippisotiin mä oon liian vanha shippisotiin!

Meldis

• puuskupurilainen
« Vastaus #639 : tänään kello 15:44:17 »
Lainaus
Mä tartten hahmoihin tarpeeksi särmää lol.

Kolmannella kaudella pidin vielä vähemmän Armandista, eikä se ollut särmän puutteesta. Mutta puhuinkin jo Discordissa, että minusta minun on turha alkaa avaamaan mielipiteitä tästä sarjasta kovin syvällisesti, kun tiedän, että täällä sitä fanitetaan ja menisi yksinpuheluksi. Minä en tykännyt sarjasta ja se on ok ja voin etsiä toisen sarjan, josta tykkään sen sijaan, että hinkkaisin naamaan, miksi minusta tämä ja tämä asia ei toiminut. On kurjaa pilata ihmisten fanitusiloa. ^^

Ja ranttasin jo siskolleni sydämeni kyllyydestä. XD

Oi, tuo Why Women Kill kuulosti lyhyen kuvauksen perusteella erinomaiselta, mutta ei ole millään alustalla, jossa minulla olisi tili. :')

˚*・༓☾ Tóspringe!☽༓・*˚