Katsoin sen uuden Kärpästen herra -minisarjan Areenasta. En ole muistaakseni niitä vanhoja elokuvia nähnyt, mutta olipa vaikuttava ja hyvin toteutettu tuo sarja. Sopivalla tavalla jopa brutaali, vaikkei mitään mässäilyä silleen näytetty, mutta oli muutama sellainen oikein kylmäävä kohtaus.
Ai sellainenkin sarja on tullut, miks multa on mennyt ihan ohi

Täytynee katsoa se jossain vaiheessa. Oon Kärpästen herra -kirjan lukenut joskus vuosia sitten, mutta mitään sovituksia siitä en ole katsonut, niin vois olla ihan kiva. En enää yksityiskohtiakaan tarinasta muista, niin ei tulisi tarvetta nipottaa niistä XD Juonen kyllä muistan niin sen suhteen tuskin mitään isoja yllätyksiä, mutta eipä sellainen mua ole ennenkään estänyt ohjelmista tai leffoista nauttimasta!
Kirjojen pohjalta tehdyistä sarjoista jatken, katselin tossa hiljattain Netflixin sovituksen
Pieni talo preerialla -kirjasta. Mietin eka jonkun tovin, että onko se uhka vai mahdollisuus, koska oon jo lapsesta asti tykännyt kirjasarjasta ja se alkuperäinen 70-luvun tv-sarja on mulle tooodella rakas, mutta päätin antaa mahdollisuuden! Parhaani mukaan ajattelin sitä ihan omana juttunaan, joka ammentaa inspiraatiota kirjasta mutta ottaa vapauksia niin kuin tv-sarjakin. Ja siltä pohjalta se ainakin toimi ihan jees. Olihan siinä paljon omaa
(vaikka luinkin jostain että se kuulemma olisi kirjalle uskollinen, niin joo ei 😅 Siinä se häviää 70-luvulla ekan kirjan pohjalta tehdylle "leffalle/erikoisjaksolle mikä lie"), ja se oli jotenkin tosi kiilloteltu, rankatkaan kohtaukset eivät tuntuneet niin rajuilta kuin vanhemmassa sarjassa. (Mary ja Laura oli kans ihan liian vanhoja verrattuna siihen, minkä ikäisiä he oikeasti olivat noihin aikoihin.) Näin jo siitä netissä kommentteja, että se oli semmosta "Pinterest-pioneerimeininkiä" ja oli kyllä aika osuva kuvaus 😅 Ihan kiva katsottava se kuitenkin oli, ja loppujen lopuksi tykkäsin mm. siitä, että intiaanit ja heidän kokemuksensa olivat oleellisssa osassa juonta toisin kuin kirjoissa tai 70-luvun sarjassa. (Eipä sitä tosin vuonna 2026 mitään muuta olisi voinut odottaakaan.)
Vanhaan 70-sarjaan liittyen mun on vielä pakko vähän intoilla, et mun sisko löysi ja osti hiljattain mulle kaikki tuotantokaudet dvd:illä ♥ Vähän oli jäänyt harmittamaan, kun en viime syksynä itse ostanut niitä kun löysin (mutta käytännön syistä se ei silloin oikein ollut edes mahdollista), niin onneksi nyt tulee korjaus tilanteeseen
Pääsen katsomaan koko sarjan kunnolla alusta loppuun taas pitkästä aikaa! Viimeksi katsoin sen joskus kuutisen vuotta sitten Areenasta, muistan yhä miten töiden jälkeen aina heittäydyin sohvalle sitä katsomaan ja pelailin ohessa Animal Crossingia