Kirjoittaja Aihe: Tv-sarjat #2  (Luettu 785970 kertaa)

Sisilja

• Armand apologist
  • Valvoja
  • deviling my minion
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #620 : tänään kello 20:07:10 »
No niin menit mainitsemaan Armandin ja Danielin, se siitä mun täydellisen teeskennellystä tyyneydestä sitten! ;D JOO, kakkoskauden Dubai-osuudet on heidän osaltaan hyvin herkullisia! <3

Mä olen suositellut tätä sarjaa aivan kaikille tutuille ja melkein tuntemattomillekin, ja oon tähän mennessä antanut ihmisten lopettaa vain jos he ovat jo ekojen jaksojen jälkeen sitä mieltä, ettei sarja ole heille. Tuskistaan olen päästänyt tähän mennessä vain kuusikymppisen isäni, joka totesi ekan jakson jälkeen ettei halua katsoa enempää homovampyyreja (mikä on kriittinen ongelma kun sarjan kaikki keskeiset hahmot ovat queer :’D), kaverini joka sanoi ettei oikein tykkää vampyyreista eikä pysty katsomaan sarjaa, koska Eric Bogosian (Danielin näyttelijä) on näytellyt jossain muussa sarjassa jotain tosi kauheaa hahmoa (????? en ole vieläkään selvittänyt onko tää sarja Succession vai Billions vai mikä ihme, annoin asian olla, totesin ettei mun kannata yritä käännyttää enempää kun lähtökohdat ovat nämä :’)) ja työkaverini joka pudotti sarjan kahden jakson jälkeen toteamalla ”en osaa sanoa mitään muuta syytä kuin että nää vampyyrit ei vaan innosta”.

Mut jos tykkää vampyyreista ja tykkää Danielista (joka sanalla sanoen on sarjan paras hahmo heti Armandin jälkeen - tämä niiku aivan totaalisen puolueellisena mielipiteeni ilmauksena eikä minkään sortin faktana) JA haluaa tutustua Armandiin paremmin (ja on valmis antamaan Lestatille vielä mahiksen), kakkoskausi on sulle pelkkää juhlaa beibe! Eli pane vaan heti pyörimään, Kosmik!

LOUIS: Half-queer, mostly queer… what is it?
LESTAT: Non-discriminating.

Avan ja bannun on tehnyt flawless ♥

Larjus

• King Roach
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
« Vastaus #621 : tänään kello 20:33:42 »
Katsoin sen uuden Kärpästen herra -minisarjan Areenasta. En ole muistaakseni niitä vanhoja elokuvia nähnyt, mutta olipa vaikuttava ja hyvin toteutettu tuo sarja. Sopivalla tavalla jopa brutaali, vaikkei mitään mässäilyä silleen näytetty, mutta oli muutama sellainen oikein kylmäävä kohtaus.
Ai sellainenkin sarja on tullut, miks multa on mennyt ihan ohi :D Täytynee katsoa se jossain vaiheessa. Oon Kärpästen herra -kirjan lukenut joskus vuosia sitten, mutta mitään sovituksia siitä en ole katsonut, niin vois olla ihan kiva. En enää yksityiskohtiakaan tarinasta muista, niin ei tulisi tarvetta nipottaa niistä XD Juonen kyllä muistan niin sen suhteen tuskin mitään isoja yllätyksiä, mutta eipä sellainen mua ole ennenkään estänyt ohjelmista tai leffoista nauttimasta!

Kirjojen pohjalta tehdyistä sarjoista jatken, katselin tossa hiljattain Netflixin sovituksen Pieni talo preerialla -kirjasta. Mietin eka jonkun tovin, että onko se uhka vai mahdollisuus, koska oon jo lapsesta asti tykännyt kirjasarjasta ja se alkuperäinen 70-luvun tv-sarja on mulle tooodella rakas, mutta päätin antaa mahdollisuuden! Parhaani mukaan ajattelin sitä ihan omana juttunaan, joka ammentaa inspiraatiota kirjasta mutta ottaa vapauksia niin kuin tv-sarjakin. Ja siltä pohjalta se ainakin toimi ihan jees. Olihan siinä paljon omaa (vaikka luinkin jostain että se kuulemma olisi kirjalle uskollinen, niin joo ei 😅 Siinä se häviää 70-luvulla ekan kirjan pohjalta tehdylle "leffalle/erikoisjaksolle mikä lie"), ja se oli jotenkin tosi kiilloteltu, rankatkaan kohtaukset eivät tuntuneet niin rajuilta kuin vanhemmassa sarjassa. (Mary ja Laura oli kans ihan liian vanhoja verrattuna siihen, minkä ikäisiä he oikeasti olivat noihin aikoihin.) Näin jo siitä netissä kommentteja, että se oli semmosta "Pinterest-pioneerimeininkiä" ja oli kyllä aika osuva kuvaus 😅 Ihan kiva katsottava se kuitenkin oli, ja loppujen lopuksi tykkäsin mm. siitä, että intiaanit ja heidän kokemuksensa olivat oleellisssa osassa juonta toisin kuin kirjoissa tai 70-luvun sarjassa. (Eipä sitä tosin vuonna 2026 mitään muuta olisi voinut odottaakaan.)

Vanhaan 70-sarjaan liittyen mun on vielä pakko vähän intoilla, et mun sisko löysi ja osti hiljattain mulle kaikki tuotantokaudet dvd:illä ♥ Vähän oli jäänyt harmittamaan, kun en viime syksynä itse ostanut niitä kun löysin (mutta käytännön syistä se ei silloin oikein ollut edes mahdollista), niin onneksi nyt tulee korjaus tilanteeseen ;D Pääsen katsomaan koko sarjan kunnolla alusta loppuun taas pitkästä aikaa! Viimeksi katsoin sen joskus kuutisen vuotta sitten Areenasta, muistan yhä miten töiden jälkeen aina heittäydyin sohvalle sitä katsomaan ja pelailin ohessa Animal Crossingia ;D

Minä asun tuolla. Tuolissa.

flawless

• Alempi ylilehmä
  • Administrator
  • breakdowns for breakfast
« Vastaus #622 : tänään kello 20:39:01 »
Lainaus
Danielia ja Armandia oli melko vähän ekalla kaudella ja he ovat ilmeisesti iso juttu fanien keskuudessa, niin siltäkin kantilta kiinnostaisi katsoa lisää, koska Danielista hahmona pidin jo ekalla kaudella.
Mä leikin etten pikkuisen kiljaissut innostuksesta tälle maininnalle 🧡 KYLLÄ ja KYLLÄ ja vielä kerran KYLLÄ, ihan vaan jo tämän kaksikon takia kannattaa jatkaa katsomista! Musta jo ykköskaudella on herkullista kemiaa näiden välillä, mutta kakkoskausipa se vasta herkkua onkin. En tiedä oonko ikinä nähnyt niin paljon niin kiihkeää ust:ia kuin Dubain kohtauksissa tämän kaksikon osalta (ykköskauden vitosjakson alku voihan uuh ja aah), ihan vaan jo pelkästään kiinnostus tätä kohtaan kantaa aika pitkälle ja oot niin asian ytimessä ;D Kovin on herkkua tarjolla jos sytyttää nämä kaksi hahmoa! Ja Daniel on aivan ihana kakkoskaudellakin, niitä kärkkäitä kommentteja ja karismaa riittää niin roppakaupalla lisää että ihastuksen määrä on ihan kovin tapissa. Komppaan siis kovin Sisiljaa että pyörimään vaan! ;D

Mulla on hyvin messevät horse blindersit nassullani kun näenkään maininnan Veren vangeista, mutta nyt kun kykenin vähän vetämään happea ja koskettamaan nurmikkoa huuruiluni lomassa niin huomasin maininnan Kärpästen herrasta, kiinnostaa kyllä mulkaista tuo varsinkin kun minisarjat on niin helposti lähestyttäviä! (Ei vie liikaa katseluaikaa lemppareiden uudelleenkatselemiselta ;D) Mulla on mennyt ihan ohi että tuollainen on tullut, kivaa kuulla!

« Viimeksi muokattu: tänään kello 20:41:56 kirjoittanut flawless »
i like to dabble in fuckery

banneri © Ingrid