Kirjoittaja Aihe: Elokuvat # 2  (Luettu 154809 kertaa)

Elfmaiden

  • ***
  • Viestejä: 1 223
  • haaveilija
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #480 : 02.09.2018 21:40:53 »
Mythofan1
Lainaus
  Kuka muu pitää Leijonakuninkaasta? 
Minä ainakin! Klassikko, joka on päässyt minulle erityisen piirroselokuvan asemaan, kun se oli ensimmäinen elokuvateatterielämykseni (7v). Musiikit ja maisemat ovat upeita ja juoni koskettaa edelleen...
USKO, TOIVO JA (POIKA)RAKKAUS

Sokerisiipi

  • Teemestari
  • ***
  • Viestejä: 5 999
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #481 : 16.09.2018 23:53:06 »
Katsoin toissapäivän Netflixistä sen uuden hömppäleffan: To all the boys I've loved before. Kumpikin siskoistani kehuivat sitä, mutta itse en odottanut paljoakaan, koska romanttinen komedia ei kuulu lempigenreihini. Yllätyin kuitenkin iloisesti! Ihan hirmu lämmin ja symppis leffa! Kaikki päähenkilöt olivat hauskoja ja pidettäviä. Etenkin päähenkilötyttö oli kauhean söpö ja samaistuttava, itse, kun olen samanlainen kotona viihtyvä introvertti :D Yleensä samaistumiseni naishahmoihin on minimaalinen, mutta ei tällä kertaa. Plus tykkäsin kovasti siitä, että pääosaa oli esittämässä juuri ei-valkoinen tyttö! Olen alkanut kiinnittää huomiota valkoisten näyttelijöiden yliotteeseen elokuvabisneksessä, ja siksi ilahduttaa, että viime vuosina monissa elokuvissa on ollut myös muita etnisyyksiä pääosassa. Enemmän tällaista, kiitos!

Todellinen hyvän mielen leffa, suosittelen lämpimästi! ^^ 

Röhkö

  • ***
  • Viestejä: 1 171
  • Oot kuuma.
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #482 : 17.09.2018 05:44:07 »
Katsoin myös ajankuluksi tuon To all the boysin, ihan ok ajanviete-elokuva.

Itse taas olen laittanut ilahtuneena merkille, miten paljon Netflixissä on nykyään leffoja Idästä. Siellä kuitenkin pyörii iso leffabisnes erillään Hollywoodista. Itse en niinkään kaipaile Hollywood leffoihin lisää etnisyyttä, vaan etsin sen etnisyyden sieltä, missä tiedän sitä olevan.
« Viimeksi muokattu: 17.09.2018 21:22:10 kirjoittanut Röhkö »
Mitä tapahtuu ficissä, jossa päähenkilö kirjoittaa ficciä? Ficcinception, K-15

niiina

  • Ylikuolonsyöjä
  • Administrator
  • *****
  • Viestejä: 5 592
  • Malfoysexual
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #483 : 17.09.2018 14:56:40 »
Katsoin toissapäivän Netflixistä sen uuden hömppäleffan: To all the boys I've loved before. Kumpikin siskoistani kehuivat sitä, mutta itse en odottanut paljoakaan, koska romanttinen komedia ei kuulu lempigenreihini. Yllätyin kuitenkin iloisesti! Ihan hirmu lämmin ja symppis leffa! Kaikki päähenkilöt olivat hauskoja ja pidettäviä. Etenkin päähenkilötyttö oli kauhean söpö ja samaistuttava, itse, kun olen samanlainen kotona viihtyvä introvertti :D Yleensä samaistumiseni naishahmoihin on minimaalinen, mutta ei tällä kertaa. Plus tykkäsin kovasti siitä, että pääosaa oli esittämässä juuri ei-valkoinen tyttö! Olen alkanut kiinnittää huomiota valkoisten näyttelijöiden yliotteeseen elokuvabisneksessä, ja siksi ilahduttaa, että viime vuosina monissa elokuvissa on ollut myös muita etnisyyksiä pääosassa. Enemmän tällaista, kiitos!

Todellinen hyvän mielen leffa, suosittelen lämpimästi! ^^
Tää oli ihana, tykkään just hirveesti tämmösistä hömppä leffoista mistä jää sellanen mukava fiilis ilmoille. Toinen Netflixin kiva on se The Kissing Booth, se on kanssa jotenkin tosi semmonen symppis. Eihän nämä mitään Oscar elokuvia ole, mutta ei tarvitsekaan. <3 Juuri semmosta ihanaa ajanvietettä. Ja pakko sanoa, että mustakin oli kiva, että tuossa sun mainitsemassa leffassa oli päähenkilönä joku muu kuin aina niitä perus valkoisia nättejä tyttöjä. Oli kyllä tosiaan suloinen likka ja tykkäsin sen pikkusiskosta kanssa ihan älyttömästi. :D Myös tuossa Kissing Booth leffassa on minusta sellainen se päähenkilö tyttö, että en välttämättä olisi uskonut, että hänet olisi valittu, kun tuntuu että nykyään kaikki on aina niiin mallimaisia ja täydellisiä ja jotenkin tuossakin elokuvassa hän on ihan tavallisen näköinen ja jotenkin siis sellainen tyttö, joka voisi olla vaikka omana naapurina. Mielestäni kaikki on omalla tavallaan kauniita, enkä yritä sanoa tuotakaan näyttelijää mitenkään rumaksi, vaan mielestäni hänkin oikein suloinen tyttö, silti tuli olo kun hänet tuossa näin, että pitää nostaa peukut, ettei aina valita vaan tiettyä naistyyppiä.

Voi pojat, on ne näissä niin suloisia myös. Saa hiukan kuolata, mutta nätisti vaan. :D On tullut nuo leffat katsottua nimittäin aika useasti, kun on kaivannut sitä hömppäfiilistä.
« Viimeksi muokattu: 17.09.2018 14:58:13 kirjoittanut niiina »

niiina
Dramione

Kosmik

  • ***
  • Viestejä: 3 889
  • ava © Ingrid
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #484 : 17.09.2018 16:57:31 »
Olenkos ainoa, joka on käynyt katsomassa sen BlacKkKlansmanin? Tämä on siis se Spike Leen elokuva, jossa Jasper Pääkkönen näyttelee valkoista ylivaltaa kannattavaa rasistia. Pääkkösestä pitää sanoa, että ihan huikea roolisuoritus, vaikka hahmo onkin hyvin karikatyyrimainen ja stereotyyppinen rasisti. Suomiaksentista ei ollut tietoakaan, Pääkkösen eleet, ilmeet ja se ajoittainen hullunkiilto silmissä oli kyllä hienoa seurattavaa.

Elokuvassa näyttelee tosiaan myös Star Warsista tuttu Adam Driver, jota käsittääkseni kritisoitiin Kylo Renin roolista, mutta tässä elokuvassa teki mielestäni oikein mainion roolisuorituksen. Että hänessä on kyllä potentiaalia elokuviin, jotka ei ole niin mainstream-kamaa ja oli muuten paljon hotimpi tässä elokuvassa kuin Star Warsissa siloposkineen. XD Denzel Washingtonin poika John David Washington teki myös hienon roolisuorituksen ja itsekin olen sen verran kyllästynyt valkoisten näyttelijöiden yliotteeseen elokuvabisneksessä, että jo siksikin tämä elokuva oli mieleinen, ettei kaikki pääosan esittäjät olleet valkoisia.

Elokuva oli tosiaan hyvinkin alleviivaava ja tavallaan aliarvioi katsojaa, mutta ei se mua ainakaan haitannut, vaikka siitä elokuva on kritiikkiä saanut. Ja vaikka elokuvan aihe on vakava, tulenarka ja hyvin ajankohtainen, oli Lee saanut ujutettua mukaan toimivaa huumoria. Ron Stalworthin puhelinkeskustelut David Duken kanssa oli jotenkin tosi koomisia. :') Elokuva asettui selkeästi sorrettujen puolelle ja sai nämä KKK:n jäsenet näyttäytymään lähinnä typeriltä, machoilta uhoajilta. Mutta elokuvan tarkoitus on ilmeisesti esittää, miten järjetöntä rasismi pohjimmiltaan on ja että se edelleen vaikuttaa tässä maailmassa vahvasti tänäkin päivänä, kuten elokuvan lopussa nähdään...

Vendela

  • Teeholisti
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 7 201
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #485 : 11.11.2018 14:01:58 »
Vinkkaan tänne, että tänään klo 21 TV5 esittää Tanskalainen tyttö -leffan :)

Itse en ole tätä nähnyt aikaisemmin mutta aion kyllä katsoa. Kehuja tämä on ainakin saanut!

Bannu©Waulish

I think it's time for little story... It's definitely Storytime!

liljankukka

  • Vieras
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #486 : 11.11.2018 14:36:03 »
Apuvaaa, kiitos Vendelalle muistutuksesta!! Rakastuin tuohon elokuvaan jo mainoksen perusteella ja olen koko viikon muistutellut itseäni, mutta kuitenkin näköjään unohtanut! :D Suosittelen kyllä, vaikka en ennen ole nähnyt!

tirsu

  • BubblegumKnight
  • ***
  • Viestejä: 1 989
  • Clara, my Clara
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #487 : 11.11.2018 21:29:08 »
Ite olen tuon Tanskalainen tyttö-elokuvan nähnyt. Oli oikein hyvä ja mielenkiintoien. Redmayne veti roolinsa oikein hyvin, samoin kuin muut. Petyin tosin loppuun, mutta eihän sitä olisi muuttaakaan voinut, kun tositapahtumiin perustuva elokuva kyseessä. Tunteita herättävä elokuva. Suosittelen kyllä katsomaan.

>> Don't give up. Not ever. Not for one single day. >> Clara Oswald

 >> How do sharks make babies? >> The 11th Doctor 
 >> Carefully? >> Clara Oswald
>> No, no, no - happily. >> The 11th Doctor

>> I don’t think I could ever forget you. >> The 12th Doctor

Vendela

  • Teeholisti
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 7 201
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #488 : 12.11.2018 09:49:13 »
Oli kyllä hyvä elokuva tuo Tanskalainen tyttö. Itsekin yllätyin ehkä hieman sen loppuratkaisusta, mutta toisaalta juuri niin sen piti mennä. Roolisuoritukset olivat hyvät ja itselläni leffa herätti paljon ajatuksia ja tunteita. Minusta Gerda oli todella mielenkiintoinen hahmo ja hänen rakkautensa oli jotain käsittämättömän kaunista. Joten todella vahva suositus tälle leffalle!

Jos jollakin meni leffa ohi eilen, niin se näyttää tulevan vielä pe 16.11. ja su 18.11. TV5:lta.

Bannu©Waulish

I think it's time for little story... It's definitely Storytime!

Mohea

  • Vieras
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #489 : 12.11.2018 12:42:55 »
Olenkos ainoa, joka on käynyt katsomassa sen BlacKkKlansmanin? -- Elokuva oli tosiaan hyvinkin alleviivaava ja tavallaan aliarvioi katsojaa, mutta ei se mua ainakaan haitannut, vaikka siitä elokuva on kritiikkiä saanut.

Miten alleviivaaminen näkyy?

liljankukka

  • Vieras
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #490 : 12.11.2018 13:42:55 »
Minäkin pidin kovasti Tanskalaisesta tytöstä! Oli todella koskettava elokuva ja vaikkakin arvasin loppuratkaisun niin oli todella surullista :( Eddie sopi minusta tosi hyvin Lilin rooliin ja suoriutui hyvin! Myös Gerdan rooli oli tosi hyvin toteutettu ja kuten Vendela sanoi, hänen rakkautensa oli todella kaunista.

Suosittelen vahvasti kyllä tätä elokuvaa kaikille!

Waulish

  • rohkupuusku Nedric ♡
  • Administrator
  • *****
  • Viestejä: 8 763
  • ”Mutta totta kai sitä munnaaki pittää olla.” #50
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #491 : 12.11.2018 14:06:51 »
Kiitos leffavinkistä minunkin puolestani, Vendela! :) En juuri katso televisiota, enkä yleensä siis ole yhtään perillä siitä, mitä sieltä milloinkin tulee, joten olisi tämä Tanskalainen tyttö kyllä mennyt varmasti ihan ohi, jos en olisi sattunut lukemaan viestiäsi täällä elokuvatopassa juuri h-hetkellä eli paria minuuttia yli yhdeksän illalla!

Elokuva oli minusta tosi mielenkiintoinen ja piti otteessaan. Näyttelysuoritukset olivat hatunnoston arvoisia. Realistisuudesta en sano juuta enkä jaata, mutta tarina kosketti, mikä lienee yksi onnistuneen elokuvan merkeistä. Aluksi häiritsi tietenkin kieli, koska olisi ollut ihanaa kuulla ajan ja paikan hengen mukaisesti tanskaa (Lukijakin jäi minulta joskus katsomatta, kun en päässyt yli siitä ärsytyksestä, että elokuvaan olisi takuulla löydetty pätevät saksankieliset näyttelijät), mutta olisihan tämä teos ollut tosi vaikea ellei mahdotonkin toteuttaa autenttisesti, joten siitä on turha nurista. ;D


lately I’ve been looking hard
where is my love, where is my luck, where is my faith


my reason to die another day

Violetu

  • Draamaprinssi
  • ***
  • Viestejä: 5 928
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #492 : 30.11.2018 00:43:30 »
Oletteko pistäneet merkille, että Artemis Fowlista on vihdoin tulossa leffa elokuussa 2019?
Itse olin ihan kikseissä (vaikka tapahtuukin sellaiset 12 vuotta liian myöhään :'D), kunnes kaveri rupesi kertomaan vähän taustatietoja miten Disney (ja Kevin Branagh) Artemiksen toteuttaa...
Nyt olenkin sitten lähinnä kauhuissani, mutta pakko se lienee silti mennä katsomaan sitten kun aika koittaa🙈

I spend my days so close to you
'cause if I'm standing here,
maybe everyone will think I'm alright.
.

Aelina

  • ***
  • Viestejä: 488
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #493 : 02.01.2019 03:27:58 »
Oletteko pistäneet merkille, että Artemis Fowlista on vihdoin tulossa leffa elokuussa 2019?
MITÄMITÄMITÄ!!! Apua, pakko päästä katsomaan! Ei kyllä enää ole niin pinnalla, mutta olihan se hyvä sarja. :D

Miten se toteutetaan? :o

Nyyhti

  • ***
  • Viestejä: 3 899
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #494 : 19.01.2019 21:56:59 »
Onkos muut käyneet katsomassa Bohemian Rhapsodyn?

Mä en tykkää mistään bändeistä tai artisteista, en jaksa katsoa tyyppejä soittamassa keikoilla tai muualla, ja Queenista tiesin tasan, että se laulaja on kuollut aidsiin. Mies puoliksi raahasi mut katsomaan tuon leffan, ja oioi kun olikin hyvä! Olen tosiaan kerran elämässäni käynyt jonkun artistin keikalla, enkä erityisesti tykännyt siitä tai ole ikinä ajatellut, että haluaisin jatkossa jonkun keikalle mennä - mutta tuossa leffassa olleet keikkapätkät olivat tosi hyviä! Juonikin oli rakennettu kivasti, ja leffaa oli hirmu mukava seurata. Leffan perusteella ainakin tuli sellainen käsitys, että se laulaja ei halunnut häntä sääliteltävän aidsin takia, ja mikäli tämä piti paikkaansa, leffa oli sille tosi uskollinen. Siitä olisi saanut hienon nyyhkyaspektin elokuvalle, mutta siihen ei ollut menty, vaan se nyt vain oli tosiasiana mukana. Koko elokuva oli hieno kunnianosoitus Queenille!
Never regret something that once made you smile.

Violetu

  • Draamaprinssi
  • ***
  • Viestejä: 5 928
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #495 : 19.01.2019 22:48:56 »
Aelina, laitan spoilertagin alle lisätietoja Artemiksen toteutuksesta siltä varalta, että joku ei halua tietää... ei spoilaa leffan juonta, enemmänkin asioita, joita on päätetty muuttaa alkuperäisestä.

Spoiler: näytä
Artemis Fowlin ohjaajahan on siis sama heppu, joka näytteli Pottereissa Gilderoy Lockhartia, ja erittäin Lockhartmaisesti pelkurimaisesti hän on päätynyt tekemään Artemiksesta pahiksen sijaan "tavallisen" pojan, josta varmaan sitten leffojen (tai tämän yhden leffan, en tiedä) aikana kuoriutuu kunnollinen sankari.
Kun Disneyleffoissa on kuulemma vaikeaa tehdä "vastuullisesti" pahispäähenkilöä, kun ei haluta antaa lapsille sellaista viestiä, että pahiksena oleminen olisi jotenkin coolia ::) ::)
Mitenköhän ne meinaavat saada ensimmäisen kirjan juonen mitenkään toteutettua, jos Artemis ei ole pahis... vaikka taisin lukea jostakin, että tässä olisi ympätty useampi kirja yhteen leffaan, hmmmmm.


« Viimeksi muokattu: 19.01.2019 23:34:23 kirjoittanut Violetu »

I spend my days so close to you
'cause if I'm standing here,
maybe everyone will think I'm alright.
.

Parris

  • menteur artistique
  • ***
  • Viestejä: 3 185
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #496 : 19.01.2019 23:15:08 »
Artemis Fowl -keskusteluun.

Spoiler: näytä
Violetu: Kulostaapa typerältä ratkaisulta tuon ohjaajan osalta! Mulle ainakin suuri osa Artemiksen tiettyä vetovoimaa on se, kuinka vahvasti siinä hahmossa sitoutuu juuri toi tietty ylivoimaisuus ja moraaliset dilemmat. Merkittävä juonikulku kirjasarjassa on pikemminkin, miten Artemiksesta kuoriutuu lämpimämpi ja enemmän "antisankarimainen" hahmo ajan myötä. Mä nään sen jopa olennaisena osana koko juttua, joten enpä sitten tiiä, kuinka paljon kiinnostaa mennä kattomaan tota, jos se on pilattu täysin Disney-pehmoilulla :p

Violetu

  • Draamaprinssi
  • ***
  • Viestejä: 5 928
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #497 : 19.01.2019 23:32:21 »
Ronen, sanopa muuta...

Artemiksesta vielä:

Spoiler: näytä
Ja lisäksi Hollyn näyttelijä on siis ihan teini, varmaan suunnilleen samaa ikäluokkaa Artemiksen kanssa. Että todennäköisesti ne lähtevät niiltä osin hyvin  vahvasti parituslinjalle, mikä ei sinällään itseäni haittaa, koska siis Arty/Holly on yksi ensimmäisiä OTP:eitä ;D Kunhan ne eivät kuse sitä... apua.
Pakko tuo on mennä katsomaan (tai katsoa edes jossain vaiheessa), ihan sama, miten paljon kaikkea on muutettu.
Root on myös nainen, mikä riitelee aika pahasti sitä vastaan, että Holly olisi ensimmäinen naispuolinen komisario, ja sillä olisi sen takia vaikeaa... um what. Trouble Kelp on näköjään myös nainen, jaahas.
https://www.imdb.com/title/tt3089630/fullcredits?ref_=tt_cl_sm#cast

I spend my days so close to you
'cause if I'm standing here,
maybe everyone will think I'm alright.
.

Abarat

  • ***
  • Viestejä: 684
  • Musadiggari!
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #498 : 21.01.2019 07:21:11 »
Kuka meni kattoon joskus A star is born-elokuvan? Ite rakastin sen musiikki- ja rakkausrikasta alkupuoliskoa mutta loppuosio... Se oli niin surullinen! Näyttelijät oli kuitenkin valittu hyvin.
« Viimeksi muokattu: 21.01.2019 10:22:59 kirjoittanut Abarat »
You're a song
Written by the hands of God
(Shakira-Underneath Your Clothes)

Avaruuspiraatti

  • varattua puraisi
  • ***
  • Viestejä: 2 240
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #499 : 21.01.2019 16:57:37 »
Minä kävin katsomassa A Star Is Bornin o/ En olisi sitä oikeastaan mennyt katsomaankaan, elleivät kaksi kaveriani olisi minua sinne pyytäneet. Elokuva oli minun makuuni vähän tylsä, koska omat preferenssit vain sattuu kaatumaan toisaalle, mutta tykkäsin siitä silti ihan ookoosti! Elokuvan äänimaailma oli minusta kivasti suunniteltu: se ettei kohtauksissa ollut muuta taustamusiikkia kuin kappaleet, joita päähenkilöt soittavat (ainakaan muistaakseni missään muussa kuin esiintymiskohtauksissa ei ollut musiikkia taustalla). Tykkäsin myös siitä, miten tietyt kohtaukset oli kuvattu.

Spoileri!
Spoiler: näytä
Erityisesti Bradley Cooperin hahmon itsemurha oli mun mielestä tosi hienosti kuvattu, se kohtaus kun hänen roikkuvat jalkansa vain näkyvät. Siinä oli musta valot ja kaikki kohillaan.


Vaikka juoni ei ihan kolahtanut ja hahmojen nimetkin olen jo unohtanut, niin pidin silti siitä, että Hollywoodista ja musabisneksestä näytettiin, mitä kulissien takana voi tapahtua ja ettei se elämä oikeasti ole ihan pelkkää glamouria. Että jos jotain elokuvasta jäi mieleeni, niin juuri tuo musabisneksen varjopuoli ja miten helppoa siinä prosessissa on menettää itsensä. Oli myös todella iloinen yllätys nähdä, ettei Gaga ollut ihan surkea näyttelijä! Elokuvan alkupuoliskolla minua kuitenkin vähän jäi häiritsemään, että Gagan oma varmuus esiintyjänä näkyi myös hänen esittämässään hahmossa :D

Kaikenkaikkiaan ihan ookoo leffa jopa tällaisen "tarvitsen äksöniä!!"-tyypin mielestä! Suosittelisin kaikille, jotka tykkää romanttisista, elämänmakuisista elokuvista :)

"I am as constant as a northern star."
"Constantly in the darkness, where's that at?"