Kirjoittaja Aihe: Elokuvat # 2  (Luettu 67655 kertaa)

Odo

• Sankari
  • Valvoja
  • Wow, you're hardcore.
    • Instagram @sonnjawrites
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #520 : 02.08.2019 16:37:50 »
Lainaus
Hei onko täällä muuten muita Mötley Cruesta pitäviä, jotka ovat katsoneet Netflixin The Dirtin? :)
JOO!!! Komppaan kyllä sua aika pitkälti kaikessa, mitä sanoit. Odotin leffaa kauhun sekaisin tuntein, oikeastaan ottamatta sen suuremmin selvää castauksesta, tms. ennakkoon ja tulee, mitä on tullakseen. Törkytehdas (The Dirt) ja Heroiinipäiväkirja tullut luettua kumpikin pariin otteeseen, joten leffalta odotin ja toisaalta en paljoa, kun pelkäsin floppia. Mut sehän oli varsin viihdyttävä leffateos!

Tom of Finland olisi katselulistalla jossain kohtaa, vaikka suomalaisista elokuvista en niin välitä. Tästä täällä ja muualla vain kuullut niin paljon kehuja, että aihe kiinnostaa, niin taidanpa sen vilkaista lähiaikoina! :)

Viikonloppuna ohjelmassa on Spiderman: Far from home ja John Wick 3.Tulee harvemmin käytyä leffassa, niin kaksi leffaa tulee tässä silmäiltyä ja varmaan, kuten aina ennenkin kumppani kanssa oman sohvan mutkasta animea. Löytyi Prisman alelaarista ihan mielenkiintoinen löytö viime kuussa noista animeleffoista: Naapurini Yamadat, joka on valitut New Yorkin modernin taiteen museoon ensimmäisenä japanilaisena animaationa! Studio Ghiblin teos siis kyseessä. :)

"Life is strange sometimes, wouldn't you say?"

Sokerisiipi

• Teekeisarinna
« Vastaus #521 : 10.08.2019 16:03:19 »
Lainaus
Josta kysyisinkin, mitkä ovat suosikki leffasovituksianne ja mistä teoksista?
Ensimmäisenä tulee mieleen Coraline, Neil Gaimanin kirjasta Coraline varjojen talossa. Tykkäsin kirjasta tosi paljon, ja epätyypillisesti elokuvasta vielä sitäkin enemmän!

Coraline!! Olen samaa mieltä. Näin elokuvan toki ennen kirjaa, mutta kirja ja elokuva ovat aika erityylisiä, niin jollain tavalla pidän niitä myös eri teoksina tai ainakin eri teoksina siinä mielessä, ettei niitä ole järkevää rinnastaa toisiinsa vertailun vuoksi. Coraline on yksi suosikkileffoistani, koska se on juurikin niin hyytävä. Sehän oikeastaan on tosi karmaiseva, ja lapsille tarkoitettuna animaationa hiukkasen kyseenalainen. Lapsia kun ei yleensä haluta altistaa kauhulle, mutta minulle Coraline on juurikin kauhuelokuva. Katsoin sen juuri pari päivää sitten taas eikä se ole menettänyt viehättävyyttään laisinkaan.

Kauhuleffoista puheen ollen. Kävin katsomassa teatterissa tän uuden Midsommar -nimisen leffan, joka nimensä mukaisesti sijoittuu Ruotsiin, mutta siinä puhutaan englantia, koska päähenkilöt ovat kotoisin Yhdysvalloista ja heidän antropologiaopintonsa vievät heidät seuraamaan pienen ruotsalaisen yhteisön juhannusmaininkeja. Kyseessä on siis pakanallinen kultti, ja kyllähän kaikki tietää, miten kulttikauhuleffat menevät. Itse olin pettynyt tähän kauhuaspektiin, jonka takia sinne siis menin. Minusta leffa ei niinkään ole kauhuelokuva vaan pikemminkin taide-elokuva, vähän samaan tapaan kuin Mother! joka menee hyvinkin surrealistiseksi loppua kohden. Samantyyppinen efekti tapahtui myös Midsommarin kanssa, ja kaikki kyseenalainen meni aikalailla hallusinogeenisten huumeiden piikkiin, mitä elokuvassa nautittiin runsaasti, mikä on katsojan kannalta todella ärsyttävää. Silloin ei nimittäin tiedä, mikä on ns. todellista ja mikä pelkkää pieleen mennyttä huumetrippailua.

Yllätyin myös siitä, miten koominen ja hauska leffa paikoin oli. Monille reploille ja kohtauksille naurettiin, joko siksi, että ne olivat niin absurdeja tai muuten vain koomisia. Lisäksi päähenkilön ahdistuskohtaukset olivat todella hyvin ja autenttisesti kuvattu, ja niiden seuraaminen aiheutti itselle hyvin tukalan olon, koska tiedän tismalleen, miltä se tuntuu, kun ahdistaa niin kovasti, ettei pysty hillitsemään itseään. Muistan elokuvaa katsellessani ihailleeni päänäyttelijän, Florence Pughin, suoritusta, joka oli hyvin vakuuttava. Elokuva on myös visuaalisesti todella upea, mikä varmaan selittää sen muut puutteet ja yleisen sekavuuden. Se on ärsyttävä leffa myös siinä mielessä, ettei se vastaa juuri mihinkään katsojan kysymyksiin, joita muodostaa leffaa katsoessa kymmenittäin. Jos nauttii symboliikasta, visuaalisuudesta ja ratkaisemattomista mysteeristä, niin Midsommar täyttää tällaiset tarpeet vallan mainiosti. Itse odotin leffalta jotain aivan muuta ja siksi poistuinkin teatterista lähinnä hämmentyneenä ja turhautuneena kuin varsinaisesti kokemuksesta nauttineena.

Fiorella

• Hyvän tuulen kotisatama
    • https://archiveofourown.org/users/Fiorelle
« Vastaus #522 : 10.08.2019 20:40:59 »
Minä en oikeastaan pitäisi Coralinea sillä tapaa lapsille suunnattuna, ainakaan pienille lapsille. Neil Gaiman on vähän omanlaisensa ajattelija, ja näkisin että kirja on tavallaan kauhutarina, joka sopii myös lapsille. :)

Katsoin nyt yksi ilta, kun telkkarista tuli elokuva Arrival. Olin ajatellut käydä katsomassa sen silloin, kun tuli teattereihin, mutta jäi väliin. Onnistuin kuitenkin olemaan spoilaantumatta koko ajan tänne saakka, ja vaikka katsoin sen kotitelevision kautta, se onnistui välittämään kokemuksen hienosti ja teki vaikutuksen. Tämä elokuva oli juuri sellainen, että se varmasti on parhaimmillaan, kun katsoja ei tiedä ennakkoon käytännössä mitään. Olin sopivasti kerinnyt tässä muutamassa vuodessa unohtamaan kaiken senkin vähän, mitä siitä silloin puhuttiin, ja nautin elokuvasta kovasti. :) Sen tyyppisiä saisi olla enemmänkin. Pidin erityisesti siitä, että ufoleffaan otettiin nimenomaan kielitieteilijän näkökulma.

Edellinen elokuvissa näkemäni elokuva oli Spiderman - far from home. En tiedä, olenko muuten ihan täyttä kohderyhmää, mutta Endgamen jälkeen se oli hauskaa katsottavaa ja paluuta miljööseen, jota ehti jo vähän ikävöimään. :) Minä tykkäsin myös siitä, että se sijoittui Eurooppaan.

I´m kind and caring Hufflepuff!
~ Iltakävelylle Fiorellan ficcitarhaan? ~

summerblue

« Vastaus #523 : 17.03.2020 21:20:06 »
Mikä on finiläisten kanta Frozen-elokuvia kohtaan? Itselleni ei tämä ollut ollenkaan tuttu muuten kuin median otsikoista ja kerran ostin kasan Frozen-tarroja kirjeenvaihtoharrastusta varten, kun ne olivat melkein ilmaisia :D Vähän aikaa sitten oli kuitenkin mahdollisuus katsoa tuo kakkoselokuva. Siinä oli paljon sellaista, mistä tykkäsin, esimerkiksi Olafiin oli helppo ihastua. Elokuva on myös todella kaunis, ollut varmasti vielä nätimpi valkokankaalta katsottuna, mutta kokonaisuus ei sitten vain henkilökohtaisesti iskenyt niin lujaa. Jo muksuna muistan kelanneeni ohi Disney-leffojen laulukohtausten. Toisille ne ovat elokuvien suola, mutta minulle eivät :)
ava by Sokerisiipi.

Fairy tale

« Vastaus #524 : 18.03.2020 21:22:14 »
Olen kerran katsonut molemmat Frozenit. Ykkösen katsoin paljon koko elokuvan julkaisun jälkeen, kakkosen kävin tammikuussa katsomassa elokuvateatterissa. Tarinoina yksinkertaisia ja helppo pysyä juonessa mukana, mutta ottaen huomioon että ikäryhmä jolle elokuvat on suunnattu on hyvinkin nuorta, niin tarinat toimivat kivasti. Halusin nuo katsoa, jotta tiedän mistä veljentyttö oikein puhuu. Myös hänen pikkuveljensä on ainakin ylkkösleffan nähnyt.

Mielestäni elokuvissa on monia elementtejä, joista saa hyvin nostettua keskustelua muksujen kanssa. Useita ihan tärkeitä asioita, joista olisi kiva kuulla myös pikkuväen ajatuksia. Mihin he ylipäänsä kiinnittävät suurimman huomion tällaisia elokuvia katsoessaan? Aikuisena sitä on jo niin paljon elokuvia nähnyt, että katsoo noita eri tavalla.

Kelsier

• Korpinkynsi
  • ava by raitakarkki
« Vastaus #525 : 18.03.2020 21:41:24 »
Ensimmäisen Frozenin olen katsonut telkkarista usempaan kertaan ja kakkososan kävin teatterissa katsomassa. Ymmärrän kyllä mikä niissä pikkutyttöjä viehättää. Etenkin kakkonen oli visuaalisesti välillä hengästyttävän upea. Kohtauksista missä Elsa kamppailee veden kanssa pidin eniten. Myös se sävel, joka kutsui Elsaa ja tyttöjen äidin kehtolaulu olivat mielestäni kauniit.

Minä en ole vielä ole saanut yliannostusta Let it go:sta. Onhan siinä kappaleessa hieno sanoma, ettei pidä piilotella itseään ja yrittää ikuisesti mielyttää muita itsensä kustannuksella.
I make it a policy not to tell anybody to sit down
               I still encourage everybody else to stand up

(Sick of Sittin´ - Christina Aguilera)

Fiorella

« Vastaus #526 : 18.03.2020 22:31:28 »
Olen ovelasti käynyt katsomassa elokuvat lapsiseurassa. ;) Mutta olisin mennyt joka tapauksessa. Itse olen aina enemmän kiintynyt Annaan, vaikka monen suosikki onkin juuri Elsa.

Se kakkoselokuvan kehtolaulu oli tosi kaunis ja jäi soimaan päähän. Itse en Let it go:sta niin tykännyt, vaikka siitä tuli supersuosittu. Usein kyllä ihan tykkään laulukohtauksista, mutta se riippuu paljolti elokuvasta, laulusta itsestään ja siitä, miten paljon niitä on. Usein nimittäin ihan liikaa ja turhissa kohtaa.

En odottanut liikoja jatko-osalta, joten yllätyin positiivisesti. Se oli kaunista katseltavaa, joskin minullekin tuli sellainen syvällisyyden puute -tunnelma. Vesihevonen oli todella vaikuttava ja se vedenalaiskohtaus suorastaan uhkaava. Tiedän useamman pikku Anna-fanin, joka poistui teatterisalista Elsa-fanina, ja eiköhän syynä ollut se heppa. ;)

Abarat

« Vastaus #527 : 26.03.2020 17:08:38 »
Kuka on nähnyt scifi-elokuvan Autómata? Katsoin sen Kirjastokinosta. Pääosassa Antonio Banderas. Tykkäsin leffan visuaalisesta ilmeestä todella paljon ja hyvä scifileffa. Banderas näytteli hyvin loppuunpalanutta työntekijää ja se yksin kiertävä poliisi täydensi elokuvaa. Mikä sitten lienee leffan sanoma, se on jokaisen itse päätettävissä. Alla yksityiskohtia ja kysymys.
Spoiler: näytä
Jacq oli ollut pitkään radioaktiivisen autiomaan alueella ja lopussa on huonossa kunnossa, kun häntä ammuttiinkin? Näkyikö lopussa häivähdys merestä? Oma tulkintani on että he pääsivät merenrannalle. Niin ja kun ovella lapset tappoivat tohtorinaisen, se oli säikäyttävä kohta...
« Viimeksi muokattu: 26.03.2020 23:20:25 kirjoittanut Abarat »

Fairy tale

« Vastaus #528 : 05.07.2020 01:48:19 »
Katsoin torstaina uudelleen Nälkäpeli-sarjan avauselokuvan ja huomenna siis vuorossa Matkijanärhi 2. En tiedä miksi olen näiden muiden kolmen elokuvan katsomista niin kauan pantannut, sillä kun tuon ensimmäisen elokuvan aikanani katsoin, niin ihan pidinkin siitä. En voi olla vertaamatta elokuvia vasta äskettäin katsomiini Divergent ja Insurgent -elokuviin, koska niiden maailmat ovat jollain lailla samanlaisia. Tiukka hierarkia ja järjestys yhteiskunnassa, jossa on rikas tai menestyvä pieni joukko ja loppu suuri kansanjoukko kärsii vääryydestä.

Että tällainen maratooni menossa tänä viikonloppuna.  :)
« Viimeksi muokattu: 05.07.2020 01:50:48 kirjoittanut Fairy tale »

Röhkö

• Otaku
  • Oot kuuma.
« Vastaus #529 : 05.07.2020 13:29:31 »
Viime päivien leffat:

Eurovision – The Story of Fire Saga:
Tällaisen viisufanin unelmaleffa. Cameo-rooleja ja viisuviittauksia vilisejä leffa, jossa juoni jäi omalla kohdalla sivuosaan. Musakohtaukset jäivät eniten mieleen ja olenkin kuunnellut leffan biisejä jälkikäteen. Puvustus ja maisemat myös plussaa!

Weathering with you: Kaunis elokuva, jonka soundtrackia olin kuunnellut etukäteen. Juonessa oli pari ärsyttävää selittämätöntä seikkaa. Rakastin Tokion kuvausta.
Mitä tapahtuu ficissä, jossa päähenkilö kirjoittaa ficciä? Ficcinception, K-15

Tamsin

« Vastaus #530 : 12.07.2020 22:48:33 »
Olen hullaantunut Poirot-elokuviin! Ne ovat tulleet vastaan ennenkin ja olen varmasti nähnyt niistä osia, mutta tänä kesänä olen katsonut elokuvia ajatuksella. Juhannuksena olin yksin, keräsin kukkakimpun kuistille ja katsoin Kuoleman Niilillä - ja olin ällistynyt miten paljon pidin siitä. Eli todella paljon.

Miten hienostunutta tarinankuljetusta, yksityiskohtia, ihmisiä, käänteitä. On hauska tunnistaa näyttelijöitä, jotka ovat tulleet tutuiksi 2010-luvun rooleista. Kaikki tuntuvat olevan mukana 100% palvellakseen tarinaa ja roolihenkilöään, jokainen on tärkeä, ja sitten elokuvaan uppoaa ja unohtaa oman ulkopuolisen tarkkailunsakin.

Onko joku muu kokenut saman?

Odo

• Sankari
  • Valvoja
  • Wow, you're hardcore.
« Vastaus #531 : 14.07.2020 10:01:14 »
Lainaus
Weathering with you: Kaunis elokuva, jonka soundtrackia olin kuunnellut etukäteen. Juonessa oli pari ärsyttävää selittämätöntä seikkaa. Rakastin Tokion kuvausta.
Röhkö, mitkä jutut ärsyttivät? Jos haluat kertoa, laita spoilertägin alle, itse olen leffan katsonut! :) Itse tykkäsin kyllä ehdottomasti, enkä ollut oikeastaan ottanut mitään selville ennakkoon, joten tuli positiivisena yllätyksenä mm. se soundtrack ja ylipäätään koko tarina. Finnkinon esittely, kun ei kuitenkaan paljoa paljastanut, mikä olikin ainut kosketus elokuvaan. Minua ei suuremmin häirinnyt mikään vaan nautin kyllä koko kokemuksesta Weatherin with you:ssa. Tykkäsin myös piirrosjäljestä, kuten tykkäsin saman tekijöiden Your name:ssakin. Your name oli mahtava, enkä sanoisi tätä yhtään huonommaksi. Mielellään seurailee, millaista settiä heiltä tuleet tulevaisuudessakin. Studio Ghibli ollut aina numero yksi, mutta kieltämättä he saavat haastajan, vaikka siihen onkin vielä matkaa. Your name kuitenkin yksi suosikkianimeistani, eikä tämäkään taida jäädä sen varjoon. :)

Leffateattereissa kiinnostaisi myös käydä katsomassa Pikku naisia, joka voisi olla ihan jännä! Muuten tarjonta ei hirveästi sykähdytä, paitsi hetken olleet Inception ja Imperiumin vastaisku uusintaesitykset, jotka olisivat voineet olla aika makeet. Inception on ehdoton yksittäinen leffasuosikkini, kun sarjoista puolestaan Taru Sormusten Herrasta. :) Voisi toki katsella, mitä tulevaisuudessa on tulossa...

Kotisohvalta taas pitäisi katsoa Frozen 2, Räyhä-Ralf 2 ja varmaan Näin koulutat lohikäärmeesi 3. Näitä lastenleffojen jatko-osia on jäänyt katsomatta, kuten em. lisäksi myös Toy Story 4. Jospa Natural pitäisi kanssani lastenleffa -maratoonin, kun kumppania tuskin siihen saan houkuteltua, kun se on ennen kaikkea jatko-osavastainen. ;D Uusiakin toki tullut, mm. se Corgi -elokuva (?). Addams Familyyn (animaatio) on sen verran ristiriitaiset tuntemukset, etten sitä varmaan katso. Erehdyin katsomaan pienen pätkän suomidubbi -traileria ja tuli vain mieleen Hotel Transsylvania ja pelkään, että rakastamani Addams Family on pilattu. Olen erityisesti sen 60-luvun tv-sarjan ystävä, joten nykyaikainen animaatio voisi olla mukavuusalueeni ulkopuolella. Vai kannattaako se siitäkin huolimatta katsoa? Jos joku osaisi spoilaamatta kertoa, millanen oli. ???

Röhkö

• Otaku
  • Oot kuuma.
« Vastaus #532 : 14.07.2020 16:49:51 »
Röhkö, mitkä jutut ärsyttivät?

Lähinnä pieniä juttuja, jotka spoilaa vähän juonta, joten:

- Miksi Hodaka karkasi alunperin kotoa? Hän kuitenkin sitten palasi takaisin, eikä tässäkään kohtaa asiaa selitetty. Itseäni tämä mietitytti koko leffan, koska siihen viitattiin parikin kertaa.
- Lastensuojelu puuttui todella myöhään siihen, että kaksi alaikäistä lasta asuu keskenään.

Mutta kaiken kaikkiaan leffa siis saa minulta 8/10. Your name mun mielestä kuitenkin oli huomattavasti parempi, koska siinä huumoria oli käytetty paremmin hyödyksi ja tarina oli jotenkin eheämpi.
Mitä tapahtuu ficissä, jossa päähenkilö kirjoittaa ficciä? Ficcinception, K-15

Fiorella

« Vastaus #533 : 15.07.2020 22:09:13 »
Minäkin harmittelen, kun Pikku naisia meni ohi, sen olisin ehdottomasti halunnut nähdä valkokankaalta ja ehdin ihan odottaa sen tuloa teatteriin.

Toinen mikä odotuttaa kovasti on se Black Widow, joka siirtyi koronan takia loppuvuoteen. Kunhan nyt edes sitten sen julkaisisivat.

Myös uusi Bond-leffa ja tuo jo mainittu Weathering with you kiinnostaisivat.

Kotisohva-katsottavia on jemmattu Elisaviihteeseen sellainen määrä, että niitä katsellessa kyllä aikaa saisi kulumaan. ;)

Odo

• Sankari
  • Valvoja
  • Wow, you're hardcore.
« Vastaus #534 : 15.07.2020 23:26:17 »
Fiorella täällä päin yhä pyöritetään Pikku naisia! Jatkettuja esitysaikoja koronan takia. Weathering with younkin ensi-ilta oli maaliskuussa, että nyt kerkesi ainakin. En tiedä, kerkesikö pyöriä, kuten Pikku naisia, mutta tsekkaahan pyörisikö teilläkin yhä. :)

Abarat

« Vastaus #535 : 22.07.2020 18:40:50 »
Rakkautta-elokuvien ystäviä? Katsoin piiitkästä aikaa kirjaston elokuvana Rakkautta ennen aamua eli Before Sunrise. Tykkäsin!!  LP-levyjen kuuntelukoppi, katurunoilijan runo, ne näytelmää mainostavat tyypit, ilmainen viinipullo, "puhelu" kaverille jne oli ihania. Oon toki nähny joskus jatko-osan Rakkautta ennen auringonlaskua. Tässä ekassa leffassa keskustelut on hyviä ja leffa soljuu itsestään eteenpäin. Rakkautta ennen keskiyötä on sellainen, joka jostain syystä on jääny välistä. Ajattelin lainata 2.osan kirjastosta mutta onko 3.osa eli Rakkautta ennen keskiyötä edes hyvä?

Grenade

• Call me Grenu
  • Valvoja
  • Elämme kovia aikoja, ystävä hyvä
« Vastaus #536 : 23.07.2020 01:05:02 »
Leffateatterit on taas auki ja oon sinne kerennyt jo kaksi kertaa heinäkuun aikana. Oon huomannu, että oon kauheen impulsiivinen elokuvissa käyjä. Ensin en käy puoleen vuoteen ja sitte vaan yks päivä mietin asiaa ja sit oon jo seuraavana menossa. :D

Ensin kävin katsomassa The Gentlemeniä, joka oli kyllä varsin jees toiminta/herrasmiesvarkaat -leffa, ja onhan Hugh Grant ja Matthew McGonaughey nyt vaan nähtävä samassa leffassa, haha. Tykkäsin kovasti, mutta mua onkin erittäin helppo viihdyttää toimintaleffoissa ja tän leffan kerronnallinen ratkaisu toimi erittäin kivasti. Pidin siitä, että yksi tekijä toimi ns. kertojana koko ajan.

Tänään (tai siis eilen) kävin katsomassa Nuoren naisen muotokuvaa, joka oli myös viihdyttävä, mutta ehkä jätti vähän kylmemmäksi. Laitan loput mietteeni elokuvasta spoilereiden taakse.
Tykkäsin kovasti leffan miljööstä ja taustatarinasta ja hahmoista, mutta jollain tavalla tarina tuntui ensin laahaavan ja hahmot olivat etäisiä ja sitten pum, yhtäkkiä he olivatkin rakastuneita. Ja hämmensi se apulaistytön sivutarina. Pitikö sen lähentää hahmoja vai oliko sillä joku muu tarkoitus? Jätti vaan enemmän kysymyksiä. :D Ehkä katsoin sitä liian kriittisesti tai jotain. Muuten leffa oli kyllä vaikuttava ja loppukohtaus oli voimakas ja lopetusratkaisu oli hieno.

Vielä hiukan kutkuttaisi käydä katsomassa Upseeri ja vakooja, mutta jäänee nähtäväksi, saanko raahauduttua kolmannen kerran kuussa elokuviin. Ja vähän lompakkoa katsoessa sattuu, kun opiskelijalippukin on sen kympin. Ei sinne niin montaa kertaa viitsisi mennäkään. :D Muuten olen kyllä ilahtunut näistä Finnkinon ratkaisuista, että vain puolet salista on käytössä, ei ainakaan varaile kukaan vierestä paikkaa, kun ei siihen ole edes mahdollisuutta, ja Finnkino on myös tehnyt niin, ettei kukaan ole takanakaan hönkäilemässä niskaan (tai mun tapauksessa istu edessä ja sitte ei näe mitään, lol).

Tulevista leffoista en tiedä niinkään, muutama vaikutti ihan mielenkiintoiselta, varsinkin Terapiaa tunisialaisittain, mutta muuten näyttää vielä vähän njääh-leffavuodelta. Moni leffa tosin on varmasti edelleen vähän epävarma, kannattaako julkaisu tai milloin olisi sopivin julkaisuajankohta, kiitos Amerikan tilanteen.

Onko muut ehtineet leffateattereihin asti? Mitä mieltä olette niiden avautumisesta?

Ei tehä tästä ny numeroo

Ava ja banneri by Sokerisiipi

Abarat

« Vastaus #537 : 23.07.2020 08:01:34 »
Mun mielestä on hyvä, että ihmiset pääsee elokuvateattereihin taas. Weathering with you tulis tänään elokuvateatterissa, ja kiinnostaa täysillä. Ongelma on siinä, etten todellakaan saa ketään mukaan.  :( Menisinkö itsekseni katselemaan? 

Odo

• Sankari
  • Valvoja
  • Wow, you're hardcore.
« Vastaus #538 : 23.07.2020 08:18:25 »
Lainaus
Weathering with you tulis tänään elokuvateatterissa, ja kiinnostaa täysillä. Ongelma on siinä, etten todellakaan saa ketään mukaan.  :( Menisinkö itsekseni katselemaan?
Leffa oli hyvä, voin suositella. :) Kävin itse aikanaan paljonkin yksin elokuvassa, on siinäkin oma tunnelmansa. :) Saa uppoutua varmasti täysillä elokuvaan, eikä kukaan kummastele olitpa sitten yksin tai seurassa, vaikka sille voikin tuntua. Ainoa, mikä yksinkatselussa harmittaa on, ettei saa heti just sillä sekunnilla jakaa fiiliksiä, kun astuu leffateatterista. Silloin yleensä kiiruhdan äkkiä Finiin jakamaan fiilikseni. ;D

Mutta kyllä, suosittelen. Itsekseen leffassa on ihan fine ja leffavalintasi ainakin hyvä. :)

Fairy tale

« Vastaus #539 : 23.07.2020 17:42:20 »
Kävin viime viikon alussa kolmena päivänä elokuvateatterissa katsomassa elokuvan (ihan vain jotta sain smartumini käytettyä). Salit täytettiin vielä väljästi.
Ensin kävin katsomassa animaation Eteenpäin. Juoni oli jollain lailla hieman turhauttava, koska siinä tehty taika ei täysin onnistunut ja sen puoliksi epäonnistuneen taian takia sitten säntäiltiin sinne sun tänne.
Seuraavaksi kävin katsomassa elokuvan Näkemiin professori. Sanoisin että muuten pienen budjetin elokuva, perusleffa, paitsi ettei se varmaan ollut päänäyttelijä Deppin takia kuitenkaan ihan pienen budjetin elokuva. Ihan katsottava. Yleisö jopa nauroi välillä ääneen, mitä harvemmin tapahtuu.
Ja viimeisenä kävin katsomassa suomalaisen elokuvan Aika jonka sain. Olin ottanut elokuvasta etukäteen selvää tuskin mitään pientä juonipaljastusta lukuunottamatta ja tämä oli positiivinen kokemus. Elokuva pohjautuu tositarinaan eikä sen sisältö jättänyt katsojaa kylmäksi. Se elokuva kannatti käydä katsomassa. Harvemmin kotimaisia elokuvia vartavasten edes valitsen, mutta tämä oli oikein onnistunut katsottava.  :)
Kaikissa kolmessa elokuvassa käsiteltiin jollain lailla sairastumista tai kuolemaa. Hassu yhteensattuma.

Tuo Pikkunaisia tuli nähtyä jo kevättalvella. Joissakin teattereissa sitä näytetään edelleen. Pidin kovasti siitäkin.
« Viimeksi muokattu: 23.07.2020 17:44:24 kirjoittanut Fairy tale »