Kirjoittaja Aihe: Elokuvat # 2  (Luettu 154471 kertaa)

Fiorella

  • ***
  • Viestejä: 5 703
  • Hyvän tuulen kotisatama
    • https://archiveofourown.org/users/Fiorelle
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #520 : 18.03.2020 22:31:28 »
Olen ovelasti käynyt katsomassa elokuvat lapsiseurassa. ;) Mutta olisin mennyt joka tapauksessa. Itse olen aina enemmän kiintynyt Annaan, vaikka monen suosikki onkin juuri Elsa.

Se kakkoselokuvan kehtolaulu oli tosi kaunis ja jäi soimaan päähän. Itse en Let it go:sta niin tykännyt, vaikka siitä tuli supersuosittu. Usein kyllä ihan tykkään laulukohtauksista, mutta se riippuu paljolti elokuvasta, laulusta itsestään ja siitä, miten paljon niitä on. Usein nimittäin ihan liikaa ja turhissa kohtaa.

En odottanut liikoja jatko-osalta, joten yllätyin positiivisesti. Se oli kaunista katseltavaa, joskin minullekin tuli sellainen syvällisyyden puute -tunnelma. Vesihevonen oli todella vaikuttava ja se vedenalaiskohtaus suorastaan uhkaava. Tiedän useamman pikku Anna-fanin, joka poistui teatterisalista Elsa-fanina, ja eiköhän syynä ollut se heppa. ;)


I´m kind and caring Hufflepuff!
~ Iltakävelylle Fiorellan ficcitarhaan? ~

Abarat

  • ***
  • Viestejä: 683
  • Musadiggari!
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #521 : 26.03.2020 17:08:38 »
Kuka on nähnyt scifi-elokuvan Autómata? Katsoin sen Kirjastokinosta. Pääosassa Antonio Banderas. Tykkäsin leffan visuaalisesta ilmeestä todella paljon ja hyvä scifileffa. Banderas näytteli hyvin loppuunpalanutta työntekijää ja se yksin kiertävä poliisi täydensi elokuvaa. Mikä sitten lienee leffan sanoma, se on jokaisen itse päätettävissä. Alla yksityiskohtia ja kysymys.
Spoiler: näytä
Jacq oli ollut pitkään radioaktiivisen autiomaan alueella ja lopussa on huonossa kunnossa, kun häntä ammuttiinkin? Näkyikö lopussa häivähdys merestä? Oma tulkintani on että he pääsivät merenrannalle. Niin ja kun ovella lapset tappoivat tohtorinaisen, se oli säikäyttävä kohta...
« Viimeksi muokattu: 26.03.2020 23:20:25 kirjoittanut Abarat »
You're a song
Written by the hands of God
(Shakira-Underneath Your Clothes)

Fairy tale

  • ***
  • Viestejä: 2 802
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #522 : 05.07.2020 01:48:19 »
Katsoin torstaina uudelleen Nälkäpeli-sarjan avauselokuvan ja huomenna siis vuorossa Matkijanärhi 2. En tiedä miksi olen näiden muiden kolmen elokuvan katsomista niin kauan pantannut, sillä kun tuon ensimmäisen elokuvan aikanani katsoin, niin ihan pidinkin siitä. En voi olla vertaamatta elokuvia vasta äskettäin katsomiini Divergent ja Insurgent -elokuviin, koska niiden maailmat ovat jollain lailla samanlaisia. Tiukka hierarkia ja järjestys yhteiskunnassa, jossa on rikas tai menestyvä pieni joukko ja loppu suuri kansanjoukko kärsii vääryydestä.

Että tällainen maratooni menossa tänä viikonloppuna.  :)
« Viimeksi muokattu: 05.07.2020 01:50:48 kirjoittanut Fairy tale »

Röhkö

  • ***
  • Viestejä: 1 171
  • Oot kuuma.
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #523 : 05.07.2020 13:29:31 »
Viime päivien leffat:

Eurovision – The Story of Fire Saga:
Tällaisen viisufanin unelmaleffa. Cameo-rooleja ja viisuviittauksia vilisejä leffa, jossa juoni jäi omalla kohdalla sivuosaan. Musakohtaukset jäivät eniten mieleen ja olenkin kuunnellut leffan biisejä jälkikäteen. Puvustus ja maisemat myös plussaa!

Weathering with you: Kaunis elokuva, jonka soundtrackia olin kuunnellut etukäteen. Juonessa oli pari ärsyttävää selittämätöntä seikkaa. Rakastin Tokion kuvausta.
Mitä tapahtuu ficissä, jossa päähenkilö kirjoittaa ficciä? Ficcinception, K-15

Tamsin

  • Vieras
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #524 : 12.07.2020 22:48:33 »
Olen hullaantunut Poirot-elokuviin! Ne ovat tulleet vastaan ennenkin ja olen varmasti nähnyt niistä osia, mutta tänä kesänä olen katsonut elokuvia ajatuksella. Juhannuksena olin yksin, keräsin kukkakimpun kuistille ja katsoin Kuoleman Niilillä - ja olin ällistynyt miten paljon pidin siitä. Eli todella paljon.

Miten hienostunutta tarinankuljetusta, yksityiskohtia, ihmisiä, käänteitä. On hauska tunnistaa näyttelijöitä, jotka ovat tulleet tutuiksi 2010-luvun rooleista. Kaikki tuntuvat olevan mukana 100% palvellakseen tarinaa ja roolihenkilöään, jokainen on tärkeä, ja sitten elokuvaan uppoaa ja unohtaa oman ulkopuolisen tarkkailunsakin.

Onko joku muu kokenut saman?

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 492
  • 707
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #525 : 14.07.2020 10:01:14 »
Lainaus
Weathering with you: Kaunis elokuva, jonka soundtrackia olin kuunnellut etukäteen. Juonessa oli pari ärsyttävää selittämätöntä seikkaa. Rakastin Tokion kuvausta.
Röhkö, mitkä jutut ärsyttivät? Jos haluat kertoa, laita spoilertägin alle, itse olen leffan katsonut! :) Itse tykkäsin kyllä ehdottomasti, enkä ollut oikeastaan ottanut mitään selville ennakkoon, joten tuli positiivisena yllätyksenä mm. se soundtrack ja ylipäätään koko tarina. Finnkinon esittely, kun ei kuitenkaan paljoa paljastanut, mikä olikin ainut kosketus elokuvaan. Minua ei suuremmin häirinnyt mikään vaan nautin kyllä koko kokemuksesta Weatherin with you:ssa. Tykkäsin myös piirrosjäljestä, kuten tykkäsin saman tekijöiden Your name:ssakin. Your name oli mahtava, enkä sanoisi tätä yhtään huonommaksi. Mielellään seurailee, millaista settiä heiltä tuleet tulevaisuudessakin. Studio Ghibli ollut aina numero yksi, mutta kieltämättä he saavat haastajan, vaikka siihen onkin vielä matkaa. Your name kuitenkin yksi suosikkianimeistani, eikä tämäkään taida jäädä sen varjoon. :)

Leffateattereissa kiinnostaisi myös käydä katsomassa Pikku naisia, joka voisi olla ihan jännä! Muuten tarjonta ei hirveästi sykähdytä, paitsi hetken olleet Inception ja Imperiumin vastaisku uusintaesitykset, jotka olisivat voineet olla aika makeet. Inception on ehdoton yksittäinen leffasuosikkini, kun sarjoista puolestaan Taru Sormusten Herrasta. :) Voisi toki katsella, mitä tulevaisuudessa on tulossa...

Kotisohvalta taas pitäisi katsoa Frozen 2, Räyhä-Ralf 2 ja varmaan Näin koulutat lohikäärmeesi 3. Näitä lastenleffojen jatko-osia on jäänyt katsomatta, kuten em. lisäksi myös Toy Story 4. Jospa Natural pitäisi kanssani lastenleffa -maratoonin, kun kumppania tuskin siihen saan houkuteltua, kun se on ennen kaikkea jatko-osavastainen. ;D Uusiakin toki tullut, mm. se Corgi -elokuva (?). Addams Familyyn (animaatio) on sen verran ristiriitaiset tuntemukset, etten sitä varmaan katso. Erehdyin katsomaan pienen pätkän suomidubbi -traileria ja tuli vain mieleen Hotel Transsylvania ja pelkään, että rakastamani Addams Family on pilattu. Olen erityisesti sen 60-luvun tv-sarjan ystävä, joten nykyaikainen animaatio voisi olla mukavuusalueeni ulkopuolella. Vai kannattaako se siitäkin huolimatta katsoa? Jos joku osaisi spoilaamatta kertoa, millanen oli. ???


“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.
But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

Röhkö

  • ***
  • Viestejä: 1 171
  • Oot kuuma.
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #526 : 14.07.2020 16:49:51 »
Röhkö, mitkä jutut ärsyttivät?

Lähinnä pieniä juttuja, jotka spoilaa vähän juonta, joten:
Spoiler: näytä

- Miksi Hodaka karkasi alunperin kotoa? Hän kuitenkin sitten palasi takaisin, eikä tässäkään kohtaa asiaa selitetty. Itseäni tämä mietitytti koko leffan, koska siihen viitattiin parikin kertaa.
- Lastensuojelu puuttui todella myöhään siihen, että kaksi alaikäistä lasta asuu keskenään.


Mutta kaiken kaikkiaan leffa siis saa minulta 8/10. Your name mun mielestä kuitenkin oli huomattavasti parempi, koska siinä huumoria oli käytetty paremmin hyödyksi ja tarina oli jotenkin eheämpi.
Mitä tapahtuu ficissä, jossa päähenkilö kirjoittaa ficciä? Ficcinception, K-15

Fiorella

  • ***
  • Viestejä: 5 703
  • Hyvän tuulen kotisatama
    • https://archiveofourown.org/users/Fiorelle
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #527 : 15.07.2020 22:09:13 »
Minäkin harmittelen, kun Pikku naisia meni ohi, sen olisin ehdottomasti halunnut nähdä valkokankaalta ja ehdin ihan odottaa sen tuloa teatteriin.

Toinen mikä odotuttaa kovasti on se Black Widow, joka siirtyi koronan takia loppuvuoteen. Kunhan nyt edes sitten sen julkaisisivat.

Myös uusi Bond-leffa ja tuo jo mainittu Weathering with you kiinnostaisivat.

Kotisohva-katsottavia on jemmattu Elisaviihteeseen sellainen määrä, että niitä katsellessa kyllä aikaa saisi kulumaan. ;)

I´m kind and caring Hufflepuff!
~ Iltakävelylle Fiorellan ficcitarhaan? ~

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 492
  • 707
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #528 : 15.07.2020 23:26:17 »
Fiorella täällä päin yhä pyöritetään Pikku naisia! Jatkettuja esitysaikoja koronan takia. Weathering with younkin ensi-ilta oli maaliskuussa, että nyt kerkesi ainakin. En tiedä, kerkesikö pyöriä, kuten Pikku naisia, mutta tsekkaahan pyörisikö teilläkin yhä. :)


“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.
But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

Abarat

  • ***
  • Viestejä: 683
  • Musadiggari!
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #529 : 22.07.2020 18:40:50 »
Rakkautta-elokuvien ystäviä? Katsoin piiitkästä aikaa kirjaston elokuvana Rakkautta ennen aamua eli Before Sunrise. Tykkäsin!!  LP-levyjen kuuntelukoppi, katurunoilijan runo, ne näytelmää mainostavat tyypit, ilmainen viinipullo, "puhelu" kaverille jne oli ihania. Oon toki nähny joskus jatko-osan Rakkautta ennen auringonlaskua. Tässä ekassa leffassa keskustelut on hyviä ja leffa soljuu itsestään eteenpäin. Rakkautta ennen keskiyötä on sellainen, joka jostain syystä on jääny välistä. Ajattelin lainata 2.osan kirjastosta mutta onko 3.osa eli Rakkautta ennen keskiyötä edes hyvä?
You're a song
Written by the hands of God
(Shakira-Underneath Your Clothes)

Grenade

  • Fluff-fiilistelijä
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 3 468
  • ava Claire + bannu Ingrid
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #530 : 23.07.2020 01:05:02 »
Leffateatterit on taas auki ja oon sinne kerennyt jo kaksi kertaa heinäkuun aikana. Oon huomannu, että oon kauheen impulsiivinen elokuvissa käyjä. Ensin en käy puoleen vuoteen ja sitte vaan yks päivä mietin asiaa ja sit oon jo seuraavana menossa. :D

Ensin kävin katsomassa The Gentlemeniä, joka oli kyllä varsin jees toiminta/herrasmiesvarkaat -leffa, ja onhan Hugh Grant ja Matthew McGonaughey nyt vaan nähtävä samassa leffassa, haha. Tykkäsin kovasti, mutta mua onkin erittäin helppo viihdyttää toimintaleffoissa ja tän leffan kerronnallinen ratkaisu toimi erittäin kivasti. Pidin siitä, että yksi tekijä toimi ns. kertojana koko ajan.

Tänään (tai siis eilen) kävin katsomassa Nuoren naisen muotokuvaa, joka oli myös viihdyttävä, mutta ehkä jätti vähän kylmemmäksi. Laitan loput mietteeni elokuvasta spoilereiden taakse.
Spoiler: näytä
Tykkäsin kovasti leffan miljööstä ja taustatarinasta ja hahmoista, mutta jollain tavalla tarina tuntui ensin laahaavan ja hahmot olivat etäisiä ja sitten pum, yhtäkkiä he olivatkin rakastuneita. Ja hämmensi se apulaistytön sivutarina. Pitikö sen lähentää hahmoja vai oliko sillä joku muu tarkoitus? Jätti vaan enemmän kysymyksiä. :D Ehkä katsoin sitä liian kriittisesti tai jotain. Muuten leffa oli kyllä vaikuttava ja loppukohtaus oli voimakas ja lopetusratkaisu oli hieno.


Vielä hiukan kutkuttaisi käydä katsomassa Upseeri ja vakooja, mutta jäänee nähtäväksi, saanko raahauduttua kolmannen kerran kuussa elokuviin. Ja vähän lompakkoa katsoessa sattuu, kun opiskelijalippukin on sen kympin. Ei sinne niin montaa kertaa viitsisi mennäkään. :D Muuten olen kyllä ilahtunut näistä Finnkinon ratkaisuista, että vain puolet salista on käytössä, ei ainakaan varaile kukaan vierestä paikkaa, kun ei siihen ole edes mahdollisuutta, ja Finnkino on myös tehnyt niin, ettei kukaan ole takanakaan hönkäilemässä niskaan (tai mun tapauksessa istu edessä ja sitte ei näe mitään, lol).

Tulevista leffoista en tiedä niinkään, muutama vaikutti ihan mielenkiintoiselta, varsinkin Terapiaa tunisialaisittain, mutta muuten näyttää vielä vähän njääh-leffavuodelta. Moni leffa tosin on varmasti edelleen vähän epävarma, kannattaako julkaisu tai milloin olisi sopivin julkaisuajankohta, kiitos Amerikan tilanteen.

Onko muut ehtineet leffateattereihin asti? Mitä mieltä olette niiden avautumisesta?
Hyppää lehtikasaan!

Abarat

  • ***
  • Viestejä: 683
  • Musadiggari!
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #531 : 23.07.2020 08:01:34 »
Mun mielestä on hyvä, että ihmiset pääsee elokuvateattereihin taas. Weathering with you tulis tänään elokuvateatterissa, ja kiinnostaa täysillä. Ongelma on siinä, etten todellakaan saa ketään mukaan.  :( Menisinkö itsekseni katselemaan? 
You're a song
Written by the hands of God
(Shakira-Underneath Your Clothes)

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 492
  • 707
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #532 : 23.07.2020 08:18:25 »
Lainaus
Weathering with you tulis tänään elokuvateatterissa, ja kiinnostaa täysillä. Ongelma on siinä, etten todellakaan saa ketään mukaan.  :( Menisinkö itsekseni katselemaan?
Leffa oli hyvä, voin suositella. :) Kävin itse aikanaan paljonkin yksin elokuvassa, on siinäkin oma tunnelmansa. :) Saa uppoutua varmasti täysillä elokuvaan, eikä kukaan kummastele olitpa sitten yksin tai seurassa, vaikka sille voikin tuntua. Ainoa, mikä yksinkatselussa harmittaa on, ettei saa heti just sillä sekunnilla jakaa fiiliksiä, kun astuu leffateatterista. Silloin yleensä kiiruhdan äkkiä Finiin jakamaan fiilikseni. ;D

Mutta kyllä, suosittelen. Itsekseen leffassa on ihan fine ja leffavalintasi ainakin hyvä. :)


“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.
But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

Fairy tale

  • ***
  • Viestejä: 2 802
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #533 : 23.07.2020 17:42:20 »
Kävin viime viikon alussa kolmena päivänä elokuvateatterissa katsomassa elokuvan (ihan vain jotta sain smartumini käytettyä). Salit täytettiin vielä väljästi.
Ensin kävin katsomassa animaation Eteenpäin. Juoni oli jollain lailla hieman turhauttava, koska siinä tehty taika ei täysin onnistunut ja sen puoliksi epäonnistuneen taian takia sitten säntäiltiin sinne sun tänne.
Seuraavaksi kävin katsomassa elokuvan Näkemiin professori. Sanoisin että muuten pienen budjetin elokuva, perusleffa, paitsi ettei se varmaan ollut päänäyttelijä Deppin takia kuitenkaan ihan pienen budjetin elokuva. Ihan katsottava. Yleisö jopa nauroi välillä ääneen, mitä harvemmin tapahtuu.
Ja viimeisenä kävin katsomassa suomalaisen elokuvan Aika jonka sain. Olin ottanut elokuvasta etukäteen selvää tuskin mitään pientä juonipaljastusta lukuunottamatta ja tämä oli positiivinen kokemus. Elokuva pohjautuu tositarinaan eikä sen sisältö jättänyt katsojaa kylmäksi. Se elokuva kannatti käydä katsomassa. Harvemmin kotimaisia elokuvia vartavasten edes valitsen, mutta tämä oli oikein onnistunut katsottava.  :)
Kaikissa kolmessa elokuvassa käsiteltiin jollain lailla sairastumista tai kuolemaa. Hassu yhteensattuma.

Tuo Pikkunaisia tuli nähtyä jo kevättalvella. Joissakin teattereissa sitä näytetään edelleen. Pidin kovasti siitäkin.
« Viimeksi muokattu: 23.07.2020 17:44:24 kirjoittanut Fairy tale »

tirsu

  • BubblegumKnight
  • ***
  • Viestejä: 1 987
  • Clara, my Clara
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #534 : 23.07.2020 21:32:49 »
Uusista elokuvista odotan itse eniten Isäni Marianne sekä Summerland. Molemmat vaikuttavat trailerien perusteella hyvin mielenkiintoisilta. Kätyrit: Grun tarinakin kiinnostaa, koska Minionit on vaan niin hauskoja. ;D Tosin, en mene elokuvateatteriin katsomaan vaan odotan kiltisti, että nuo ilmestyvät DVD:nä. Oon aina tykännyt katsoa elokuvat omassa rauhassa tai tietyssä porukassa. Ja nykyään asiaan vaikuttaa myös toki se, että pystyn hyvällä tuurilla istumaan vartin ilman hemmetillisiä kipuja, niin ei olisi järkeä mennä elokuvateatteriin. :P

Huomenna tai alkuviikosta postiin pitäisi kolahtaa uusin versio Emmasta. Jane Austenin tarinoista Emma on suosikkini ja kaikki mahdolliset versiot yritän aina katsoa.

En yhtään tykkää, kun ne ovat menneet ja dubanneet Muumipeikko ja Pyrstötähti-elokuvan uusiksi. Onneksi itseltä löytyy kotoa alkuperäisillä Suomi dubilla. Huolimatta, että oon aika hvyin tottunut asiaan, niin mull tekee silti vieläkin pahaa ne maikkarin uudelleen dubbaamat Muumit. Jättäkää Muumilaakson tarinat rauhaan jo, hitsi vie.
>> Don't give up. Not ever. Not for one single day. >> Clara Oswald

 >> How do sharks make babies? >> The 11th Doctor 
 >> Carefully? >> Clara Oswald
>> No, no, no - happily. >> The 11th Doctor

>> I don’t think I could ever forget you. >> The 12th Doctor

Tamsin

  • Vieras
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #535 : 23.07.2020 22:56:51 »
Rakkautta-elokuvien ystäviä? Katsoin piiitkästä aikaa kirjaston elokuvana Rakkautta ennen aamua eli Before Sunrise. Tykkäsin!!  LP-levyjen kuuntelukoppi, katurunoilijan runo, ne näytelmää mainostavat tyypit, ilmainen viinipullo, "puhelu" kaverille jne oli ihania. Oon toki nähny joskus jatko-osan Rakkautta ennen auringonlaskua. Tässä ekassa leffassa keskustelut on hyviä ja leffa soljuu itsestään eteenpäin. Rakkautta ennen keskiyötä on sellainen, joka jostain syystä on jääny välistä. Ajattelin lainata 2.osan kirjastosta mutta onko 3.osa eli Rakkautta ennen keskiyötä edes hyvä?

On ystävä!

Näin Rakkautta ennen auringonlaskua kerran kyläillessä puolisukulaisen isossa maalaistalossa (olin siellä ehkä viikon). Se oli Teeman ohjelmistossa joskus melkein sysiyöllä, ja valvoin isossa tuvassa yksikseni. Elokuva kiinnitti huomion alunperin sen takia, että siinä käytiin Shakespeare & companyn kirjakaupassa, missä olen päässyt käymään itsekin Hemingway-päissäni 19-vuotiaana. Aluksi vierastin elokuvaa, koska oletin etten pidä sen näyttelijäparista. Jaa että pidän.

Jäin siis katsomaan. Ja minun oli pakko katsoa ja katsoa kuin lapsi istuen melkein television edessä kankaiseen rahiin nojaten. Se alku, keskikohta ja loppu. Se loppu. Se todellinen elokuvakokemus. Se tunne sydämessä. Liioittelematta.

Kolmannen osan ostin DVD:nä videovuokraamon loppuunmyynnistä ja pidin siitäkin, vaikka tietysti asetelmat ja keskustelut ovat siinä erilaisia. Elämä on silti valtavan aitona läsnä.

Ensimmäistä elokuvaa olen säästellyt ja sittemmin vähän unohtanut, että en ole koskaan katsonut sitä. Ehkä seuraavan kerran, kun käyn kirjastossa?

Abarat

  • ***
  • Viestejä: 683
  • Musadiggari!
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #536 : 02.08.2020 16:19:49 »
Lainasin kirjastosta myös sen kakkososan eli Rakkautta ennen auringonlaskua. Näin sen joskus kauan sitten mutta nyt ootan innolla onko yhtä hyvä kuin se eka osa! Suosittelen kaikille elokuvaa Rakkautta ennen aamua, sitä kun on saatavilla just kirjastoissa.

tirsu mitä tykkäsit uusimmasta Emma-elokuvasta? Mun mielestä puvustus on ihana! Ootko sattumalta nähny 4h ja 22 min kestävää Emma-minisarjaa vuodelta 1972?
You're a song
Written by the hands of God
(Shakira-Underneath Your Clothes)

tirsu

  • BubblegumKnight
  • ***
  • Viestejä: 1 987
  • Clara, my Clara
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #537 : 06.08.2020 20:22:25 »
tirsu mitä tykkäsit uusimmasta Emma-elokuvasta? Mun mielestä puvustus on ihana! Ootko sattumalta nähny 4h ja 22 min kestävää Emma-minisarjaa vuodelta 1972?
Oikein hyvä elokuva, pidin kovasti. Laitan loput spoilerin alle.
Spoiler: näytä
Roolivalinnat olivat aika nappiin osuvia, erityisesti Miranda Hart neiti Batesina. Bartholomew ja aisaparinsa, jonka nimeä en nyt muista, olivat kyllä mainioita pienissä sivurooleissaan. Heitä olisi voinut näyttää enemmänkin. ;D Silloin kun he joutuivat avaamaan sen taulun, voi luoja. :D Niin ja Josh O’Connor oli loistava Eltonina.

Ensi alkuun Emman ja Knightleyn välillä ei tuntunut olevan tarpeeksi kemiaa (tämä tosin saattaa johtua siitä, että vertasin heitä hieman Emma Approvedin Emmaan ja Alexiin – Joannan ja Brentin välillä oleva kemia oli alusta asti sellaista, että oksat pois), mutta lopulta se sitten räiskähtikin oikein. Anya Taylor-Joy teki upeaa työtä Emman tunteiden kanssa, kaikki se tunteiden kirjo hänen kasvoillaan toi ilmi mitä Emman mielessä pyöri, siihen ei tarvittu sanoja lainkaan. Sama toki Johnny Flynnillä, vaikkakin parissa kohtauksessa loppua kohden näytti siltä, että Knightley parka oli saamassa sydänkohtausta. 

Loppupuolella Emman nenän verenvuoto oli vähän kummallista, sen olisi voinut jättää hyvin pois. Ehkä sen oli tarkoitus tuoda komiikkaa tilanteeseen? Samoin ne ilmoitukset, että mikä vuodenaika milloinkin oli meneillään, olisi voinut jättää pois.

Puvustus oli hienoa, oikein silmiä hivelevää. Mistä mieleeni tuli se kohta, kun Emma lämmitteli takamustaan takkatulen edessä. Se oli oiva sekä hauska kohta.

Kaiken kaikkiaan oikein hyvä ja viihdyttävä elokuva, suosittelen katsomaan sen, jos vain mahdollisuuden saa.

Ikävä kyllä en ole sitä versiota nähnyt. Yritystä on tosin ollut, mutta en ole vain onnistunut löytämään sitä mistään. Sama aika monien Emma-versioiden kohdalla.  :-\
>> Don't give up. Not ever. Not for one single day. >> Clara Oswald

 >> How do sharks make babies? >> The 11th Doctor 
 >> Carefully? >> Clara Oswald
>> No, no, no - happily. >> The 11th Doctor

>> I don’t think I could ever forget you. >> The 12th Doctor

Abarat

  • ***
  • Viestejä: 683
  • Musadiggari!
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #538 : 14.08.2020 11:11:29 »
Onko kukaan nähny elokuvaa Ta meg med eli Ota minut mukaan? Kyseessä on norjalainen musikaali vuodelta 2014. Katsoin sen kirjaston elokuvana ja tykkäsin! :) Oli siis yllätyslöytö verkkokirjastosta. Kaikenikäisille sopiva elokuva ihmisistä, jotka etsii rakkautta.
« Viimeksi muokattu: 14.08.2020 11:17:19 kirjoittanut Abarat »
You're a song
Written by the hands of God
(Shakira-Underneath Your Clothes)

Abarat

  • ***
  • Viestejä: 683
  • Musadiggari!
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #539 : 30.08.2020 15:09:44 »
Oon nähny elämäni aikana monta kertaa elokuvan Rakkautta ennen auringonlaskua. Tänään katsoin sen pitkästä aikaa moneen vuoteen! Ihana elokuva. Miltei yhtä loistava kuin 1.osa Rakkautta ennen aamua. Ykkösosa on kuitenkin aina ykkösosa! Kolmatta osaa en oo koskaan nähny, vaikka siitä juttuja lukenu, ehkä pitäis katsoo myös se...

Tässä kakkososassa Che-kissa oli suloinen! Ihania elokuvia tällaiselle romantikolle! Pitää ostaa omaksi joskus. Erikoista ja upeaa on juuri se, että leffat perustuu miehen ja naisen keskusteluille! Suosittelen kahta ekaa osaa kaikille!
« Viimeksi muokattu: 01.09.2020 08:45:47 kirjoittanut Abarat »
You're a song
Written by the hands of God
(Shakira-Underneath Your Clothes)