Kirjoittaja Aihe: Elokuvat # 2  (Luettu 154481 kertaa)

Sädekehä

  • Hömelö otus
  • ***
  • Viestejä: 1 180
  • Until you believe
Elokuvat # 2
« : 20.10.2013 16:18:06 »
Vanha topic täyttyi ja sitä voi lukea täältä.
---
Elokuvat ovat ainakin omaa sydäntä lähellä, ja uskon että monen muunkin, joten päätin perustaa keskustelun niille. Tarkoituksena ei siis ole vain listata omia lempielokuvia tai -näyttelijöitä, vaan pohtia ehkä vähän enemmän asiaa.

Keskustelua voisi kehitällä vaikkapa näistä asioista: Mitä hyvään elokuvaan tarvitaan? Arvostatko eniten ohjaajan työtä, onko hän mielestäsi se, joka ansaitsee kaiken kunnian hyvästä elokuvasta vai saako hyvän elokuvan aikaan vain loistavilla näyttelijöillä? Pidätkö muita vähän pimennossa työtään tekeviä ihmisiä (käsikirjoittajia, lavastajia, puvustajia yms..) suuressa arvossa? Katsotko vain tietyn genren elokuvia vai oletko kaikkiruokainen leffojen katselija? Mikä tietyissä genreissä sitten viehättää, miksi pidät vaikka vain romanttisista komedioista tai fantasiaelokuvista? Onko mielestäsi mahdollista enää tehdä hyviä elokuvia? Ovatko aiheet mielestäsi koluttu läpi jo niin moneen kertaan, ettei uusia ideoita oikein voi saada? Sisältääkö nykyelokuvat mielestäsi liikaa kliseitä? Pidätkö enemmän nykyisistä suurella budjetilla tehdyistä leffoista vai kelpaako sinulle kotoinen suomifilmi?

Nämä ovat suuntaa antavia kysymyksiä, toivottavasti tästä saadaan aikaan hyvää keskustelua.

//Aloitus lainattu Annie Blackin viestistä
All I wanted was you

Ava by Sinderella

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 492
  • 707
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #1 : 21.10.2013 15:00:31 »
Edellisessä ketjussa oli puhetta tuosta Frozenista.

Itselleni ei tuo satu (Snow queen) ole tuttu tai sitten en vain jostain syystä muista sitä lapsuudesta tms. Joku mainitsi, että se lumiukko saisi palaa tulivuoressa ja itsekin, kun traileria katsoin niin olen samaa mieltä. En pidä siitä yhtään, eikä se jotenkin sovi sinne. Ehkä sen tarkoitus on olla hauska tai lapsia viihdyttävä, mutta hei oikeasti tämän ei pitäisi olla mikään Toy Story, missä on vaikka ne Perunapäät (oliko ne edes perunapäitä), joka siitä tuli mieleen sen nenänsä kanssa. Ja kuten sanoin, en kuullut asiata kuin vasta nyt, mutta siis alunperinkö sen piti olla piirretty? En tajua, miksi ne sitten teki siitä tuollaisen vai oliko kyseessä sitten vain se, että se myy... Luulisi Disneyn luottavan jo nimeensä ja vanhojen elokuvien suosioon sen verran, että uskaltaisivat vaalia perinteitä. Satuihin perustuvista vanhoista Pieni merenneitokin on rakastettu klassikko, miksi vastaavanlaisia ei enää nyt, jos kerran satuihin lähdetään tarinoita perustamaan. Tanglet oli hyvä, vaikkakin hyvin kaukana alkuperäisestä tarinasta (tarkoituksellisesti mutta kuitenkin).

Odottelen nyt kuitenkin ihan mielenkiinnolla kuitenkin tuota Frozeniä, että varmaan tulee ihan leffassakin katsottua. Elokuvateattereista puheen ollen, Vihan liekit leffaan ostettu liput ensi-iltapäiväksi. Luulin, että liput myydään hetkessä ja kesken työpäivän varailin niitä silloin varauspäivänä kiireellä, mutta eipä Kuopiossa ainakaan tunkua näyttänyt kyseiseen leffaan olevan. Varsinkaan tuohon aamunäytökseen. Oon katkera, ettei yönäytöstä ole!

Tuli myös pari päivää sitten katsottua Suuri puhallus (ihanat suomalaiset nimet... eli Now you see me). Minä ainakin tykkäsin siitä ideasta todella paljon, mutta jostain syystä henkilöt eivät sykähdyttäneet oikein mitenkään. Se, ettei leffan henkilöiden nimiä edes muista elokuvan  lopussa kertoo jo hieman siitä, miten hyvin henkilöt jäivät itsessään mieleen elokuvassa... Osaisiko joku suositella jotain muita uusia hyviä dvd-julkaisuja (kaikki kategoriat käy). Kiitos uuden työpaikkani (Filmtown!♥) pääsen katselemaan niitä opiskelijabudjetilla, mutten osaa valita että mitä katsoisin. Leffassakin olisi tietty kiva käydä, mutta tosiaan nuo Finnkinon hinnat on nousseet niin hurjiksi, ettei todellakaan ole varaa lähteä katsomaan kuin silloin tällöin (13-15e ensi-illat, normaalit 10e).

« Viimeksi muokattu: 21.10.2013 16:01:46 kirjoittanut Odoshi »


“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.
But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

Funtion

  • Vieras
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #2 : 25.10.2013 16:28:58 »
Terveisiä The Fifth Estaten ensi-illasta! Jessus mikä tungos, peräti kaks ihmistä mun lisäks... no, itsekin meinasin jättää menemättä, koska luin tätä ennen Wikileaksin artikkelin leffasta ja sain kuulla monelta taholta että menemällä katsomaan tuota leffaa, mä kartutan lippukassoja eli tuen sitä rahallisesti ja liibalaaba. No. Parempi itse arvioida kuin kuunnella muiden arvioita (niin että mut voi nyt ignoorata), koska, kuten leffastakin kävi ilmi, jokainen kertoo oman totuutensa (tai tässä tapauksessa mielipiteen) ja sen Oikean Totuuden saa vain hakemalla sen itse (...tai sen Mielipiteen, hah). Benedict oli ihastuttava roolissaan, yllätyin et siinä oli toisessa pääosassa Daniel Brühl, en ollut tehnyt taustatyötäni ajatuksen kaa nähtävästi, kun missasin tän kokonaan. Yllätyin myös Remus Lupinista! Tai siis, David Thewlisista. Sekin veti hienon roolin, mutta pakosti tuli Potterin kautta yhdistettyä se Davidin ääni Remukseen ja ääks.

Mutta... kyllä se vähän kylmäks jätti. En lämmennyt leffalle täysillä, juurikin tuo lukemani artikkelin takia. Leffamaailma ei oo kuitenkaan oma maailmansa, tai siis sitä ei pysty mitenkään keinotekoisesti irrottamaan tästä maailmasta koska leffamaailma hengittää tätä maailmaa ja tää maailma hengittää leffamaailmaa. Lisäks en pitänyt siitä, miten leffa yritti puolustaa itseään, lainaan tähän nyt hieman repliikkejä leffasta, siispä: SPOIL! Julian: The Wikileaks movie? Which one. That one? It's based on the worst two books. Full of lies and distortion, like all bad propaganda. SPOIL!

Nythän "vastaiskuna" Wikileaks teki oman leffansa, ihan ilmaiseksi katsottavan Mediastanin. Musta tuntuu että aion katsoo tuon(kin), koska toi The Fifth Estate ei oikein tarjonnut mulle mitään. Olihan se ihan kivaa katteltavaa, Benedict näytti hyvältä ja sen ääntä oli kiva kuunnella, tykkäsin kauheesti päähenkilöiden välisestä dialogista... mut jotenkin silti mulla jäi paha maku suuhun. Tavallaan. Mä mietin et vaikuttaako tähän mun mielipiteeseen liikaa tuo Wikileaksin artikkeli, yrittääkö se tahallaan kääntää mut tota leffaa vastaan, vai enkö mä oikeasti pitänyt siitä? Mulla ei leffan jälkeen ollut minkäänlaisia selkeitä ajatuksia.

Tositapahtumiin perustuvat leffat on aina hankalia. :DD

miukeli

  • Blaubeere
  • ***
  • Viestejä: 497
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #3 : 25.10.2013 21:34:55 »
Itsekin kävin juuri katsomassa The Fifth Estaten,ja tosiaan kuten sensaatio juuri sanoi, tositapahtumiin, ja etenkin todellisiin yhä eläviin ihmisiin perustuvat leffat on tosi vaikeita. Teki miten hyvänsä, aina jonkun mielestä tapahtumaa vääristeltiin eikä sitä täydellistä totuutta tosiaan tavoita lähes koskaan. Mun mielestä tossa leffassa korostettiin just hyvin sitä, että mitään kaikkivoipaa totuutta ei oikein ole vaan on jokaisen oma, subjektiivinen totuus, ja se pätee tähän leffaankin.
En kävinkaan paljoa tiedä todellisista tapahtumista tai kuinka hyvin leffa seurasi niitä, mutta ainakin mun mielestä aikas puolueettoman kuvan se loi asettumatta oikein kenenkään puolelle kokonaan. En tosiaan tiedä, olisivatko asianosaiset itse tätä mieltä mutta silti, hyvin inhimillisen yms kuvan leffa antoi Julianista kyseenalaistaen kuitenkin hänen tekonsa jossain määrin, aikalailla jätti katsojalle päätettäväksi mitä mieltä on.

Ja no, näyttelijäsuorituksista pidin oikein kovasti, etenkin Benin, joka oli suurikin syy siihen että katsoin tuon. Aihe oli toki kiinnostava ja mun mielestä on ihan kiva nähä eri näkökulmia tositapahtumiin. En olisi kuitenkaan ehkä pitänyt siitä niin paljon ilman Benin aikas intensiivistä roolisuoritusta (oudolla aussiaksentilla), ei ole ihan mun juttunu yleensä tollaset tarinat ja ehkä hieman tuntu siltä, että jotain jäi puuttumaan.

Funtion

  • Vieras
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #4 : 25.10.2013 22:12:06 »
^ Hyvin inhimillisen kuvan? Julianhan esitettii egoistisenä friikkinä. :DD Tai no, ehkä sana 'friikki' on liian julma, mut kyl siitä aika kauhee kuva annettiin. Lisäks siinä lopussa tuli ne tekstit, joissa väitettiin että SPOIL! Juliania olis syytetty raiskauksesta Ruotsissa SPOIL!, vaikka sitä ei ole syytetty yhtään mistään missäkään maassa. Et musta oli iha törkeetä laittaa vääriä syytöksiä leffaan, joka kuiteki perustuu tositapahtumien ympärille. Ne jotka ei vaivaudu ottamaan totuudesta selvää (mitä ironiaa tän leffan kohdalla), luulee että näin on oikeesti tapahtunut. Sen takia mä ymmärrän täysin, miks Wikileaks on tätä leffaa vastaan.

Aihe on joo kiinnostava, mut toi leffa tarjos just sen kuvan, mitä niissä kahdessa kirjassa oli. Niitä kirjoja kirjoitettaessa on valittu tietty näkökulma, tietynlainen totuus, joten minkäänlaista puoluettomuutta tässei ollu, mun mielestä. Mä pidin kyllä siitä, miten katsoja sai ite arvioida tekikö Julian moraalisesti vai ei, mut yhtä hyvin tätä juttuu vois pohtii muuteki Wikileaksin kohdalla; onko oikein että ne vuodattaa salaisia tietoja? Lisäks leffassa väitettiin että USA:n hallitukselle olis koitunut haittaa Wikileaksista, mikä ei myöskään pidä paikkaansa, USA:n hallitus on sanonut ettei Wikileaks oo aiheuttanut harmia yhdellekään ihmiselle (mistä leffa oli ihan eri mieltä).

Emmä tätä leffaa huonoks sano, mutta tää totuuspohja vaivaa mua iha hirveesti (mikä on faktaa ja mikä on fiktiota). Tykkäsin kyllä siinä lopussa olleesta SPOIL! Julianin puhuttelusta, tai siis kun siinä Julian ikään kuin puhui suoraan katsojalla SPOIL!, se oli tosi vaikuttava kohtaus.

// Eek, en muuten yhtään tienny mitä kohtia laittaa spoilerilla ja mitä ei, koska periaatteessa kaikesta voi "spoilaantua" kun nää jutut on oikeesta elämästä. Mut mut.
« Viimeksi muokattu: 25.10.2013 22:56:09 kirjoittanut sensaatio »

miukeli

  • Blaubeere
  • ***
  • Viestejä: 497
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #5 : 25.10.2013 23:47:25 »
^ Hyvin inhimillisen kuvan? Julianhan esitettii egoistisenä friikkinä. :DD Tai no, ehkä sana 'friikki' on liian julma, mut kyl siitä aika kauhee kuva annettiin. Lisäks siinä lopussa tuli ne tekstit, joissa väitettiin että SPOIL! Juliania olis syytetty raiskauksesta Ruotsissa SPOIL!, vaikka sitä ei ole syytetty yhtään mistään missäkään maassa. Et musta oli iha törkeetä laittaa vääriä syytöksiä leffaan, joka kuiteki perustuu tositapahtumien ympärille. Ne jotka ei vaivaudu ottamaan totuudesta selvää (mitä ironiaa tän leffan kohdalla), luulee että näin on oikeesti tapahtunut. Sen takia mä ymmärrän täysin, miks Wikileaks on tätä leffaa vastaan.
Ei mutta kyllähän sitä on oikeasti syytetty Ruotsissa (x, x - vai olinko ymmärtänyt nuo jotenkin aivan väärin, en tosiaan ole perehtynyt asiaan kunnolla). Tosin oot kyllä siinä oikeessa että toi mun "hyvin inhimillinen kuva" ei ehkä ollu maailman paras kuvaus - osaksi varmaan johtuu siitä, että olin puoliksi odottanut paljon pahempaa. Ja tosiaan kun eikös tuo kerro periaatteessa pikemminkin Daniel Domscheit-Bergin näkökulmasta tuota niin periaatteessa ymmärrän sen värittäneen luotua kuvaa. Tarkoitin että vaikka siitä ei mitään sankaria tehty niin ei täyttä hirviötäkään, ja painostettiin sitä kuinka hän välittää uhreista ja ihmisten kärsimyksestä - tai ainakaan musta ne hetket eivät tuntuneet epäaidoilta.

Toi lopetus oli kyllä hyvä, sillä varmasti on vaikeaa leffan tekijöiden keksiä kunnollinen lopetus tarinalle, joka jatkuu yhä. Ja etenkin, kun ainakin mun käsittääkseni pari kohtaa siitä oli aivan oikeasti Julianin sanomaa.

Funtion

  • Vieras
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #6 : 26.10.2013 00:10:49 »
Pakko selvittää tää: siis vuonna 2010 poliisi aloitti tutkinnan sen mahdollisesta sekaantumisesta seksuaalisiin väärinkäytöksiin, mutta sitten jutun tutkiminen hylättiin, lopulta sitä jatkettiin taas ja siitä annettiin pidätysmääräys mutta sitä ei syytetty mistään rikoksesta. Lehdistö on väittänyt virheellisesti, että häntä on syytetty raiskauksesta. Ja tätä samaa juttua nyt syötti leffakin. Lisää aiheesta voi lukee esim. täältä. (Assange itse pitää noita syytöksiä salajuonena jolla saatais Wikileaks huonoon valoon, mutta ite en ota tähän kantaa.)

Joo, Danielin näkökulmasta toi kai enemmän kertoi, mikä on ihan naurettavaa koska leffan Daniel Domscheit-Berg on ihan fiktiivinen, oikea Domscheit-Berg ei ollut läsnä kun esim. Cablegate tai Irakin sodan logit (mikä tää on suomeks?) vuodettiin. Oon kyllä samaa mieltä tuosta, että siitä ei ihan täydellistä hirviötä maalattu, se pikemminkin (elokuvan perusteella) arvioi tilanteen kokonaisuhrien lukumäärän perusteella, ajatteli ns. tulevaisuutta etukäteen, kun taas Daniel ajatteli vain sillä hetkellä kuolevia. Moraalisesti mun mielestä Julian teki ihan oikein ja mua oikein suututti se kohta kun SPOIL! Daniel "poltti" sen huoneen missä niitä tietokoneita oli. SPOIL!

// Ai niin, unohdin mainita sen SPOIL! kulttijutun. Ei jessus, mistä ihmeestä tää oli repästy? Ihan fiktiivistä jälleen ja musta tuntui pahalta Julianin puolesta, kun sille keksittiin tuollainen lapsuus. SPOIL! Vaikka, juonellisesti se olikin aika kiva lisä.
« Viimeksi muokattu: 26.10.2013 00:16:07 kirjoittanut sensaatio »

miukeli

  • Blaubeere
  • ***
  • Viestejä: 497
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #7 : 30.10.2013 21:51:35 »
Thor: Dark World tuli nähtyä äsken, ja ihan hyvähän se oli. Tän genren leffat ei ole kauheesti mun suosikkejani (okei, suoraansanottuna inhoan supersankareita) ja lähinnä Thorin ja Lokin kemian ja ylipäätänsä Lokin takia seurailen näitä tapatumia, en siis tosifani olleskaan ole. Mutta nautin kyllä ja naureskelin useaan otteeseen eikä se ylenpalttinen räiskintämäiskintä haitannut niin kauheasti, lähinnä hyvien näyttelijöiden ansiosta. En selvästikään ollut ainoa Tom Hiddlestonen perään kuolailija paikalla, sillä heti Lokin astuessa kuvaan kuulu suuret aplodit ja erinäistä yninää yms. aika lailla aina Lokin ollessa ruudussa - etenkin Thorin kanssa.
Ennen ton alkua näytettiin Hobitin traileri ja olin iloisesti yllättynyt etten ollut ainoa, joka odottaa Hobittia kuin kuuta nousevaa, ainakaan jos niistä vislauksista ja aplodeista trailerin alussa ja lopussa voi jotain päätellä ;)

P.S. Kotimatkalla metrossa vieressä istui saman eläkuvan nähny poikajoukko, jotka kovaan ääneen valittivat Lokin ja Hobitin (jonka totesivat olevan kultti, mistä olen kyllä aikas samaa mieltä^^) faneista ja heti perään ihkuttivat Mjölniriä ja Thorin liikkeitä sen kanssa siihen malliin, että olisivat voineet perustaa sille oman kulttinsa xD
« Viimeksi muokattu: 31.10.2013 00:00:19 kirjoittanut miukeli »

Sofiesque

  • Vieras
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #8 : 30.10.2013 22:06:22 »
Mä kävin myöskin katsomassa Thor kakkosen ja idk, muhun ei kauheasti iskenyt :D Täytyy heti kättelyssä myöntää, etten oo mikään vannoutunut Thor-fani (mikä on outoa koska yleensä rakastan melkein kaikkia supersankareita), mutta en vaan jaksanut lämmetä juonelle, leffa tuntui tuplasti todellisuutta pidemmältä ja vitsit oli tosi väkinäisiä. Loki oli ihan jees ja oikeastaan koko elokuvan sielu, ilman sitä olisin varmaan nukahtanut tuoliini. Sen sijaan Thor ja Jane on musta vaan niin tappavan tylsä kombo eikä niiden rakkaustarina itsessään jaksa kiinnostaa mua pätkän vertaa.

Tulipa yltiönegatiivisen kuuloinen kommentti, mutta oon itsekin niin hämmentynyt siitä, kuinka vähän tosta elokuvasta oikeasti tykkäsin. Erikoistehosteet oli kyllä tosi hienoja ja visuaalisesti miellyttävää katsottavaa, SPOIL etenkin Friggan ja muiden kaatuneiden hautajaiset oli törkeän kauniisti toteutettu.

Eririn

  • valomiekkalesbo
  • ***
  • Viestejä: 956
  • Jedi like my father before me
    • lesbian with a sword and a grudge
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #9 : 30.10.2013 23:57:53 »
Itse käyn tuon Thorin katsomassa heti kun bestis palaa pääkaupunkiseudulle. Olisi nimittäin tarkoitus mennä yhdessä katsomaan, hän rakastaa Tom Hiddlestonea yhtä paljon kuin mä ja mun sisko^^ ykkösosasta pidin kovasti, samoin Avengersistä, joten pakkohan tuo on nähdä.

Mutta se leffa, mitä tässä eniten odotan, on kyllä tuo Desolation of Smaug. Enkä ole sitä odottanut kuin noin vuoden. Lisäksi odotan Frozenia, joka trailerin perusteella vaikuttaa ihan hyvältä (menen varmaan katsomaan enkuksi, mikä olisi eka kerta, kun menen Disney-leffaa katsomaan teattereihin enkuksi. Yleensä menen katsomaan dubatun version, koska suomidubbaukset ovat ainakin omasta mielestä ihan laadukkaita).
We had each other. That's how we won.

Q+Black

  • ★Lheage★
  • ***
  • Viestejä: 1 148
  • "What i want, i take."
    • Fantasiakirja-blogi
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #10 : 01.11.2013 09:25:52 »
Nälkäpeli : Vihan liekit - leffasta on julkaistu uusi traileri. Tuo pätkä oikeestaan vasta sai mun Nälkäpeli-innostuksen taas syttymään. Mahtava!

Onkos kukaan lukenut sitä Divergent - sarjaa? Siitähän tulee eka suomennos ensi vuonna ja elokuvakin, joka vaikutti kyllä todella mielenkiintoiselta. Katso traileri täällä.

Hei, ja jes! TMI:n toinen kirjakin tulee elokuvaksi! Alunperin se oli vähän epävarmaa kun Luukaupunki menestyi melko vaatimattomasti, mutta nyt kakkososa on tulossa! Jesh! Olen niin onnellinen! <3

Huh, mulla on jotenkin jäänyt elokuvien katselu vähemmälle ja leffoja on kasaantunut katsottavien listaan. Tänään käydään vissiin katsomassa kaverin kanssa se Leijonasydän. En tykkää suomalaisista elokuvista, mutta tää herätti kyllä mielenkiinnon.

Sit pitäs kattoo Thor 2, Wolverine, Iron Man 3, Kirottu, The Bling Ring ja ja ja...

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 492
  • 707
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #11 : 01.11.2013 13:06:41 »
Nälkäpeli : Vihan liekit - leffasta on julkaistu uusi traileri. Tuo pätkä oikeestaan vasta sai mun Nälkäpeli-innostuksen taas syttymään. Mahtava!

Hyvältä kyllä näyttää! Itsekin odottelen tuota leffaa innolla ja sain sovittua työvuorotkin niin, että ehdin katsoa tuon ensi-illassa. Meni hieman tiukille, kun työvuoro olisi alkanut 17 ja elokuvan arvioitu päättymisaika oli n. 16:50. :D Onneksi pomo oli kiltti ja lupasi tehdä hieman pidemmän aamuvuoron niin ei tarvitse lähteä elokuvasta ainakaan kesken kaiken.

Itsellänikin kyllä jäänyt elokuvien katsominen vähemmälle ja varsinkin elokuvateattereissa. Ei yksinkertaisesti ole vara, mutta ei kyllä ole aikaakaan. Sen sijaan tullut tuijotettua Walking deadia, mutta kunhan sen saa katsottua loppuun niin ehkä sitten paremmin aikaa olisi taas elokuville. Listalla nyt ainakin Lone ranger, ehdottomasti!


“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.
But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

miukeli

  • Blaubeere
  • ***
  • Viestejä: 497
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #12 : 05.11.2013 01:42:13 »
Hobitti-fanit ohoi, täällä olisi uusi traileri(sneak peek) kliketi klik!
Taisin kuolla ja päätyä taivaaseen, en saa mitään kovin järkevää ajatusta koottua - kädet on täynnä hampaiden jälkiä etten ulinalla herättäis koko taloa ja kyyneleet ei meinaa millään tyrehtyä eikä tärinä lakata.

Eli jos joltain on mennyt jostain syystä ohitse tuo, niin tänään/eilen Peter Jackson & kumppanit piti live tapahtuman ympäri maailman tettereita + suorana lähetyksenä netissä, jonka voi käsittääkseni katsoa täältä (alkaa vasta 10 minuutin kohdalta suunnilleen :P )
Ketään muuta täällä jonka Smaugin ääni jätti hengettömäksi uudelleen? Ja huhhuh, Järvikaupunkia ja Bardia näkyy vähän lisää, sekä ihanan paljon Thranduilia josta en vain saa tarpeekseni. Ja voi Thorin pikkuinen ja Bilbo-raukka...

Yritä nyt sitten tässä tilassa mennä nukkumaan kahelta yöllä kunnon fanihysterikohtauksen jälkeen...kiva, 5 tuntia aikaa enää ja hobitit juoksee ympyrää kääpiöiden ypärillä mun pään sisällä xD
« Viimeksi muokattu: 05.11.2013 16:43:39 kirjoittanut miukeli »

Eririn

  • valomiekkalesbo
  • ***
  • Viestejä: 956
  • Jedi like my father before me
    • lesbian with a sword and a grudge
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #13 : 05.11.2013 11:48:50 »
Hobitti-fanit ohoi, täällä olisi uusi traileri(sneak peak) kliketi klik!
Taisin kuolla ja päätyä taivaaseen, en saa mitään kovin järkevää ajatusta koottua - kädet on täynnä hampaiden jälkiä etten ulinalla herättäis koko taloa ja kyyneleet ei meinaa millään tyrehtyä eikä tärinä lakata.
Etpä kuule ole ainoa, joka reagoi tuohon malliin. Mun piti itse asiassa mennä aikaisin nukkumaan. Thorinia lainatakseni, en ole eläissäni ollut niin väärässä. Ei hemmetti oikeasti tuo sneak peek! Miksei ole jo joulukuu? Tahtoo nähdä!

Ja sitten se uusi videoblogi! Ei jessus kun repeilin xD Tauriel näyttää keskaria Thranduilille! Rakastan Taurielia jo nyt^^

Okei, okei, en taida saada tämän selvemmin ajatuksiani kulkemaan, pahoittelen. Mutta olisi jo joulukuu!
We had each other. That's how we won.

Angelina

  • Stark-Rogers
  • ***
  • Viestejä: 6 480
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #14 : 05.11.2013 16:17:41 »
Mä kävin kattomassa Thorin sunnuntaina ja tykkäsin kyllä! Oli mun mielestä melkosesti parempi kun ensimmäinen. Kaverikin tykkäs, vaikkei ollu ensimmäistä edes kattonu :D

Täytyy heti kättelyssä myöntää, etten oo mikään vannoutunut Thor-fani (mikä on outoa koska yleensä rakastan melkein kaikkia supersankareita), mutta en vaan jaksanut lämmetä juonelle, leffa tuntui tuplasti todellisuutta pidemmältä ja vitsit oli tosi väkinäisiä. Loki oli ihan jees ja oikeastaan koko elokuvan sielu, ilman sitä olisin varmaan nukahtanut tuoliini. Sen sijaan Thor ja Jane on musta vaan niin tappavan tylsä kombo eikä niiden rakkaustarina itsessään jaksa kiinnostaa mua pätkän vertaa.

Oon samaa mieltä siitä, että jotkut vitsit oli vähän 'awkward'-linjalla, mutta kokonaisuudessaan mun mielestä oli ihan hauska leffa. Plus mä taas nimenomaan tykkään Thor/Janesta, vaikka yleensä oon ihan canonvastanen ihminen : D Ne on vaan jotenkin söpsöjä. Loki on kyllä loistava, mutta tykkään kyllä ihan ite Thoristakin. (Sanoinkin leffan jälkeen, et kauhee ongelma ku en osaa päättää kummasta tykkään enemmän.)


ava & bannu © Inkku

Q+Black

  • ★Lheage★
  • ***
  • Viestejä: 1 148
  • "What i want, i take."
    • Fantasiakirja-blogi
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #15 : 06.11.2013 21:07:15 »
Leijonasydän

Dome Karukosken elokuva Leijonasydän on koskettava ja särmikäs kertomus pikkukaupunkilaisesta uusnatsista, Teposta (Peter Franzén), joka rakastuu kiihkeästi temperamenttiseen Sariin (Laura Birn). Uudella avovaimolla on tummaihoinen poika Ramu (Yusufa Sidibeh). Kasvaako Teppo ulos ennakkoluuloistaan? Voittaako rakkaus vai kaveriporukan luoma paine? Entä miten käy Ramun, joka saa isäpuoliehdokkaakseen uusnatsin? Elokuvan yllättävän ja kulmikkaan huumorin taustalla on suuria tunteita ja sen ytimessä sykkii rohkea ja lempeä leijonasydän.

Leijonasydämen keskeisissä rooleissa nähdään Peter Franzén, Laura Birn, Yusufa Sidibeh, Jasper Pääkkönen, Timo Lavikainen, Jussi Vatanen, Pamela Tola ja Jani Toivola. Leijonasydän on palkitun ohjaajan Dome Karukosken viides pitkä elokuva. Karukosken edellinen elokuva Napapiirin sankarit oli vuoden 2010 katsotuin elokuva Suomessa. Leijonasydämen on käsikirjoittanut ja tuottanut Aleksi Bardy.


Voin laskea yhden käden sormilla suomalaiset elokuvat, jotka olen jaksanut ja pystynyt katsomaan alusta loppuun. En tiedä mikä siinä on, että kotimaiset pätkät ei kiinnosta pätkääkään. Jätän suosiolla katsomatta monet tuotokset. Tämä elokuva kiinnosti ehkä eniten siksi, että tätä kehuttiin kovasti ja että aihe on ns. lähellä sydäntä eräästä katselukulmasta ja vaikka tämä leffa oli (taas kerran) yksi niistä elokuvista, joissa on pääosissa Peter Franzén. Pidin kaikista roolihahmoista, mutta jotenkin ehkä Jasper Pääkkönen veti kaikista parhaimman roolin. Hän oli päästä varpaisiin niin roolihahmossaan, että aiheutti melkein vilunväreitä. Plussaa tottakai, että elokuvaan oli saatu huumoria mukaan. Hiukan ehkä ärsyttää joskus, että näihin elokuviin pitää työntää jokin opetus ja onnellinen loppu koska veikkaan, että tosielämän nahkapäät eivät ehkä hyväksyisi tummaihoista lasta omakseen. Vai voiko rakkaus todella "parantaa" niin kuin sanotaan? Todella hyvä suomalainen pätkä aiheesta, joka ei koskaan tule vanhenemaan suomessa, ja tämä on paljon sanottu minun suustani.

Dolls

  • ***
  • Viestejä: 2 081
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #16 : 07.11.2013 14:00:59 »
Ton Leijonasydämen tahtoisin nähdä! Vaikkakin arvelen että se loppuu onnellisesti, niin olen kuullut siitä niin paljon kehuja että pakkohan se on itse nähdä. Lisäksi oikeastaan tykkään suomalaisista leffoista aika paljonkin, niissä on sellaista oikeanlaista huumoria joka uppoaa muhun. Suomalaisista lempparini on ehkä Helmiä ja sikoja. Lisäksi arvostan suomalaisia näyttelijöitä tosi paljon, tykkään suurimmasta osasta ja harva onnistuu naittamaan itseään yhteen rooliin (paitsi pidän Minttu Mustakalliota tosi ärsyttävänä, koska Sooloilua..). Mites teidän suhde suomalaisiin leffoihin?
darling i'm a nightmare dressed like a daydream

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 492
  • 707
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #17 : 07.11.2013 15:07:53 »
Lainaus
Mites teidän suhde suomalaisiin leffoihin?
En ole erityisesti suomileffojen ystävä, vaikka myönnän, että klassikot (kuten edellä mainitullakin) Helmiä ja sikoja sekä Pitkä kuuma kesä löytyykin hyllystä. Jälkimmäisestä jopa tykkään aika paljon. Myös Napapiirin sankarit oli ihan jees, mutta yleensä suomileffoissa on vain se jokin mikä ei nappaa. Kotimaisista leffoista katselulistalla nyt kuitenkin 8-pallo, joka pitää jo katsoa varmaan senkin takia, että sitä on kuvattu täällä meillä päin (Kuopiossa) ja tuntuu olevan paikallisten must-see-elokuva. Voisihan tuo muutenkin olla ihan katsottava, vaikka kaverilta sainkin kuulla sen olevan surkea. :D

Onko kukaan käynyt muuten katsomassa Don Jon elokuvaa? Itse mietin, että pitäisiköhän se lähteä katsomaan elokuviin, mutta toisaalta raha tilanne on sen verran huono, että mietin onko se sen arvoista vai odottaako dvd -julkaisua? Joseph Gordon-Levitt pääroolissa, sekä ensikertailaisena ohjaamassa ja käsikirjoittamassa kiinnostaa kyllä aika paljon, sillä ainakin näyttelijänä olen tykännyt hänestä valtavasti.


“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.
But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

Eririn

  • valomiekkalesbo
  • ***
  • Viestejä: 956
  • Jedi like my father before me
    • lesbian with a sword and a grudge
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #18 : 07.11.2013 19:31:02 »
Mites teidän suhde suomalaisiin leffoihin?
Enemmän katson kyllä ulkomaisia leffoja, mutta on niitä joitain suomalaisiakin, jotka nappaavat. Yksi suuria suosikkejani on Komisario Palmun erehdys, joka on mielestäni paras suomalainen leffa ikinä. Pidän myös Agapetuksen komediasta Hilman päivät, josta on meidän perheelle tullut kunnon traditio. Se katsotaan joka marraskuu kun on Hilman päivä. Napapiirin sankarit on myös yksi suosikkeja, aivan loistavat roolisuoritukset ja hyvää huumoria. Nämä kolme tulee ekana mieleen, kun suomalaisista leffoista puhutaan. On niitä varmasti muitakin, mistä pidän. No, Komisario Palmut on hyviä, niitä katsoo ihan mielellään. Ja hitto, miten meinasinkin unohtaa Tuntemattoman sotilaan? Pitääpi katsoa se nyt taas kun itsenäisyyspäivä pukkaa.
We had each other. That's how we won.

miukeli

  • Blaubeere
  • ***
  • Viestejä: 497
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #19 : 07.11.2013 20:05:32 »
Mites teidän suhde suomalaisiin leffoihin?
Täällä onkin mainittu pari suosikkiani, Komissario Palmu-leffat ja Joulutarina, joiden lisäksi suunnilleen jumaloin Rölli ja metsänhenki -elokuvaa, kesto suosikki ollut aina ja tuli itse asiassa taas katsottua pari viikkoa sitten tyttöystävän synttäreillä.

Suoraan sanottuna kuitenkin inhoan nykyisiä leffoja, joita Suomessa tehdään - näyttelijät ja heidän taitonsa yleensä korkeintaan keskinkertaisia ja aiheet on aina yhtä synkeitä: alkoholi- ja huumeongelmia, perheväkivaltaa ja parisuhdesotkuja. Ei siinä, ihan hyviä ja tärkeitä aiheita joita ulkomaalasissakin leffoissa vilisee, mutta kun muuta niissä suomalaisissa ei tunnu olevan. Tai sitten ne on erittäin huonolla ja usein mauttomalla huumorilla höystettyjä komediantapaisia, joiden päähahmona on yleensä epäonnistunut tavismies joka ei edes blondia sinisilmästä naista onnistu saamaan rakastumaan/vaimo heittää pihalle. Hahmot aina lähes kopioita toisistaan ja miljöö samoin.

Tuntuvat toistavan jatkuvasti itseään ja jotenkin kaikki se charmi jota vanhoissa mustavalkoelokuvissa oli on tyystin kaikonnut. Ne ovat tietysti vähän naiveja yms mutta oikeasti, mä kerta kaikkiaan rakastan vanhoja suomalaisia leffoja ja niitten näyttelijäkaarti on paljon tutumpi kuin näiden nykyisten :P