Kirjoittaja Aihe: Eurovision laulukilpailu  (Luettu 59723 kertaa)

Claire

• tuulikannel
  • ava by Sokerisiipi
Vs: Eurovision laulukilpailu
« Vastaus #240 : 02.03.2023 10:12:36 »
Katsoitteko UMK:n viime lauantaina? Mitä mieltä olitte live-esityksistä, sijoituksista ja Käärijän valinnasta Euroviisuihin? Miten arvelette Suomen pärjäävän viisuissa?

Meillä oli oikea vanhan kunnon UMK-kotikatsomo pystyssä kamujen kanssa, ja ai että, kun fiilisteltiin. Pakko sanoa, että olin todella positiivisesti yllättynyt livevedoista. Esimerkiksi Portion Boys ja Robin eivät kappaleiden perusteella kuuluneet suosikkeihini, mutta live-vedot olivat kyllä heidän kohdiltaan todella hyvin vedettyjä. Lxandra veti kauniin herkän numeron. Benkun biisiä olin luukuttanut jo ennestään paljon ja se oli yksi lemppareistani, mutta live-esityksessä laulanta oli mielestäni vähän epävireistä: toisaalta uskon, että tuo pyörivä lava ja Benkun tanssimoovit siellä olivat vaativia ja veivät sitten veronsa lauluäänestä. Muuten Benkun esitys ja lavashow olivat hyviä, ja en kyllä olisi suonut tuota viimeistä sijoitusta hänelle. Toisaalta en tiedä kelle se sitten olisi mennyt, kun kaikki vetivät niin kunnioitettavan hyvin.

Kuumaa ja Keira olivat myös lemppareitani ennestään ja vetivät myös livevedot tosi hyvin. Kuitenkin Käärijä oli mielestäni paras valinta viisuihin sekä kappaleen että esityksen perusteella, joten olen tosi onnellinen, että hän voitti ja pääsee edustamaan Suomea Liverpooliin. On ollut myös ihanaa seurata kansainvälistä hypetystä Käärijän ympärillä, ja miettikää, että ollaan vedonlyöntitilastoissa kolmantena! Toki niihinkään ei voi luottaa, koska muistelisin, että Saara Aalto aikoinaan oli myös melko korkealla vedonlyöntitilastossa, mutta jäikin sitten finaalissa toiseksi viimeiseksi. Uskon kuitenkin Käärijän mahdollisuuksiin menestyä viisuissa, mutta se jääköön nähtäväksi - joka tapauksessa, odotan innolla Euroviisuja! :)
Look, if you had one shot or one opportunity
To seize everything you ever wanted in one moment
Would you capture it or just let it slip?

Fairy tale

Vs: Eurovision laulukilpailu
« Vastaus #241 : 04.03.2023 21:04:36 »
Katsoitteko UMK:n viime lauantaina? Mitä mieltä olitte live-esityksistä, sijoituksista ja Käärijän valinnasta Euroviisuihin? Miten arvelette Suomen pärjäävän viisuissa?

Katsoin läppäriltä Areenasta (niin että läppäri sauhusi ja hajosi just ennen pisteittenjakoa, jolloin jouduin katsomaan loput kännykältä).
En ollut niin välittänyt Robinin ja Lxandran kappaleista mutta heidän lavashownsa olivat hyviä. Heille live-esiintymispisteet.

Mulla vähän sama kokemus kuin Clairella tuosta Benjaminin kappaleesta, kovasti olen tykännyt, mutta liveosuus tökki ja huomasin myös tuota epävireyttä laulun aikana.

Kuumaa ja Keira olivat siinä keskellä, mutta he vähän unohtuivat kun miettii muiden esityksiä. Portion Boysin show oli mukaansatempaava ja onnistunut. Vielä kun luin jälkeen että Tiinan korvanappi oli hajonnut just kun esitys alkoi ja se on paha paikka. Mutta tuo ei näy esityksessä mitenkään, sillä hyvin meni. He saivat ihan oikeutetusti toisen sijan.

Käärijän lavashow oli hulvaton ja hilpeä. Kuten musiikkivideokin, tuo on pitänyt katsoa muutaman kerran että ehtii päästä jyvälle mitä kaikkea siellä lavalla oikein tapahtuukaan. En ole ennen äänestänyt mitään televisiossa, mutta Käärijä sai mut tekemään poikkeuksen ja äänestin.  :D
Olen myös katsonut useita reaktiovideioita ja seurannut että kappaleesta tykätään kovasti ulkomaita myöten. Ellei Käärijä ykköspaikkaa saa, niin veikkaan että hän on kuuden parhaan joukossa. Sellanen perstuntuma tällä hetkellä. Hänen kappaleensa kuitenkin jakaa paljon väkeä. Joko hoksaa ja mieltyy tai sitten ei uppoa lainkaan.