Kirjoittaja Aihe: Adara, Siriuksen tähti (K-11, 160 lukua)  (Luettu 315278 kertaa)

Lokitar

  • ***
  • Viestejä: 1 727
Vs: Adara, Siriuksen tähti, valmis, 160 lukua
« Vastaus #1060 : 28.05.2009 19:50:21 »
Kuurankukka, kiitos pitkästä kommentista  ;D Voin kertoo ettet ole ainoa joka oli Georgen kannalla, ja maininnut Dracon IC:stä. Tiedän että Draco meni vähän liian pehmoksi mutta en oikeen voinu sille mitää ku haaveilen ikiomasta pehmodracosta  ::)

Lerosa, kiitos kommentista sinullekin  :) Mukavaa kun tykkäsit, ja kuten sanoin kuurankukallekin niin et ole ainoa joka oli Georgen kannalla xD Minusta oli vaan niin epärealistista että kaikki menee naimisiin kouluaikaisten poika/tyttöystäviensä kanssa, ja George/Adara tuntu itselleni aina jotenki väärältä :/

Viisisataakaksi

  • Hyppelipompeli
  • ***
  • Viestejä: 108
  • Monimutkaista
Vs: Adara, Siriuksen tähti, valmis, 160 lukua
« Vastaus #1061 : 31.05.2009 20:19:50 »
Sain juuri luettua tämän, pian käyn kakkososan kimppuun.

Tämä. On. Paras. Tarina. Ikinä.
Oikeesti, paras tarina, minkä olen eläissäni lukenut. (Tai, no, jos totta puhutaan, häviää niukasti LotRille.) Jopa parempi kuin alkuperäiset Potterit. En pysty sanoin kuvaamaan, kuinka mahtava tämä ficci on.
Yritän kuitenkin (tästä tulee romaani):

Kun luin Azkabanin vangin, rakastuin Siriukseen. Totta puhuen ajattelin hänet jotenkin 'veljekseni'. Feeniksin killassa, kun Sirius kuoli, itkin koko kirjan loppuun ja olin muutenkin todella masentunut Siriuksen kuolemasta. (Tässä pitää mainita: minä olen hyvin taipuvainen empatiaan ja minulla on - sanoisinko - hyvä mielikuvitus, joten tarinoiden henkilöihin samastun suurinpiirtein täyellisesti.) Koin kaikki Harryn tunteet, joiden mukana myös omanikin (olihan Sirius minulle kuin veli). Puoliveristä prinssiä ja Varjeluksia oli vaikea lukea, koska Sirius oli kuollut. Luinkin Azkabanin vankia useita kertoja peräkkäin, Pikarissa sama homma. Feeniksin kiltaakin tuli luettua ja aina Siriuksen kuollessa itkin. Hirveä tuska. Mutta kuitenkin, kuka jaksaa lukea kolmea kirjaa tuhansia kertoja uudestaan ja uudestaan. Sirius-ficitkään eivät juuri auttaneet, eiväthän ne tuoneet Siriusta takaisin kirjoihin, oikeaan tarinaan. Oikea tarina oli kuitenkin jo tavulleen ulkoa opittu.

Tämä ficci teki sen, mihin mikään muu ei kyennyt. Se toi Siriuksen takaisin oikeassa tarinassa, mutta silti eri lailla. En osaa selittää.

Luin ja luin ficciä eteenpäin, koska se oli niin ihana ja Sirius oli siinä. Adarakin oli aivan ihana. Kuin jokin uusi mauste tutussa ruokalajissa.

Tiesin kuitenkin, että kun Sirius kuolee, tuska palaa taas kahta kauheampana, olihan tässä nyt myös Siriuksen tyttären tunteet mukana. Silti jatkoin lukemista, ja olenkin nyt onnellinen siitä. Ilman Siriustakin ficci oli ihana ja käsitti erikoisia juonenkäänteitä. Ja sinä herätit Siriuksen henkiin ja vielä vapautit hänet. Eikä Fred kuollutkaan, eikä Severus kuollutkaan. Eikä Remus. <3<3<3<3

Tämä ficci teki muutakin, mitä yksikään ficci ei ole tehnyt tätä ennen. Ja se on koko tunteiden kirjo. Koin tätä lukiessani jok'ikisen tunteen, mitä voit keksiä, tai ainakin melkein. Milloin huokaisin ihastuksesta, milloin putosin tuoliltani silkasta hämmästyksestä, milloin nauroin vedet silmissä. Kaikkea 'aww'-reaktioista itkuun purskahtamiseen. Ihan totta, se kertoo jo, kuinka fantastinen tämä ficci on. Olen kyllä nauranut ja itkenyt ficcien (ja muiden tarinoiden) mukana, mutta ikinä en ole lukenut ficciä, joka olisi herättänyt näin paljon tunteita ja ihme reaktioita.

Sä herätit minut henkiin. Minä haluan tämän kovakantisena kirjana!

---

En oikein osaa päättää, pidinkö enemmän Adara/George- vai Adara/Draco-parituksesta. Se vähän vaihteli. Epilogi sai minut kuitenkin pitämään ehkä hiukan enemmän Adara/Dracosta.
Se Adara/Severus oli aika - paremman sanan puutteessa - ällöä. Vaikka se olikin esitystä. Tai ehkä se, että se oli esitystä, teki siitä juuri niin ällöä.
Remus ja Sirius olivat ihanan huolehtivaisia. (Severuskin - omalla tavallaan.)

Vitsi rakastan sinua ja ficciäsi!

Tämä muuten muistuttaa (enemmän tai vähemmän) etäisesti erästä omaa ficciäni (, jota en siis ole koskaan kirjoittanut mihinkään, vain miettinyt sen täysin valmiiksi.), jossa esiintyy erään (ei Siriuksen, erään toisen) henkilön tytär, jota ei ole olemassakaan oikeissa kirjoissa. Joskus ajattelin kirjoittaa sen, mutta en taida kuitenkaan kirjoittaa sitä. Varsinkin, jos se tuntuisi sinusta matkimiselta.


"Mennä yöllä yläkertaan? Hui!"
And honey you should see me in a crown

Lokitar

  • ***
  • Viestejä: 1 727
Vs: Adara, Siriuksen tähti, valmis, 160 lukua
« Vastaus #1062 : 31.05.2009 23:05:07 »
Aaaaawwww, kiitos kauheasti kommentistasi ^^ Olen tosi otettu ja ihanaa löytää tämmöne "samis" joka eläytyy kans kirjoihin niinku minä. Onneksi olen eläytynyt Adaraan niin paljon että kiellän J.K. Rowlingin ratkaisut (kuten Siriuksen ja Kalkaroksen kuolemat) tyystin x) Mutta kiva kun tykkäsit :)

Belsissa

  • Ikiunelmoija
  • ***
  • Viestejä: 760
    • Arcane Inspiration - blogini
Vs: Adara, Siriuksen tähti, valmis, 160 lukua
« Vastaus #1063 : 03.06.2009 15:16:00 »
Varoitan etukäteen, että tästä voi tulla todella sekava kommentti ja unohdan todennäköisesti mainita puolet niistä asioista, jotka oli tarkoitus.

Aloitan henkilöistä:

Mielestäni päähenkilö Adara oli totta puhuen hieman ärsyttävä. Aluksi en oppinut pitämään hänestä, en sitten millään. Hän oli todellinen Mary Suen ruumiillistuma, joka ärsytti suunnattomasti. Joka asiassa, mitä tämä teki, hän onnistui. Vähitellen aloin kuitenkin tottua Adaraan, eikä hän sitten loppupuolella ärsyttänytkään enää niin paljoa.  :)
Pidin Severuksesta mielettömästi! Hän oli aivan ihana, oma itsensä. Myös monet hahmot, kuten Sirius ja Remus olivat aivan kuten Pottereissakin.
Draco puolestaan oli aika OOC, liian välittävä ja lempeä, mutta se ei haittaa ollenkaan. Tuo on myös minun heikkouteni kirjoittaessani, Dracosta tulee aina liian OOC ja oikeastaan juuri tuollaisesta Dracosta on kiva lukeakin  :)

Minusta oli hienoa, että olit kirjoittanut näin pitkän ficin. Aluksi mietin, että mitäköhän tästä tulee, kun juoni myötäilee aika tarkalleen Pottereita, tai siis, että olisiko tämä melkein sama asia kuin jos lukisin kirjoja. Huomasin kuitenkin aika nopeasti, että tämähän on aika mielenkiintoinen. Aluksi tosin hieman tylsä ja lapsekas, mutta ajattelin, että myöhemmin alkaa varmasti tapahtumaan enemmän. Ja niinhän siinä kävikin.
Minua vähän ärsytti, kun kaikki pojat alkoivat pitää Adarasta. Minusta se oli aivan liikaa, että Harrykin lankesi häneen lopulta. Oli mielenkiintoista seurata, kumman Adara valitsee: Georgen vai Dracon. No sitten minä tyhmä tietysti menin ja kurkkasin tuota kakkososaa ja siinähän se sitten selvisi. Auts, tyhmä minä. En oikein osaa sanoa, kumpi minusta olisi ollut parempi vaihtoehto loppuen lopuksi. Olisin nimittäin tykännyt Adara/Sevistä.  :D Nyt tosin ajatus hieman yököttää, kun tiedän miehen olevan Adaran eno.

Yhdessä vaiheessa pelkäsin, että meinaat syrjäyttää Lilyn aseman Kalkaroksen rakastettuna(Violahässäkkä  ;D), enkä tiedä olisinko minä lopettanut lukemisen kesken, jos sen olisit tehnyt. Välillä minusta tuntui, että Adara vei liikaa muiden hahmojen "tehtäviä" tässä ficissä. Hän teki ja sanoi niin paljon sellaista, jonka oikeasti tekivät muut hahmot. Sinulla on uskomattoman hyvä mielikuvitus, joten olisit varmaan näissäkin tilanteissa keksinyt Adaralle omiakin juttuja. En kuitenkaan syytä sinua enempää siitä, tämä kommentti alkaa jo kuullostaa ainoastaan negatiiviselta, eikä siitä suinkaan kuulunut sellainen tulla!

Siriuksen kuolema oli traaginen ja toivoin, että Adara lyötäisi miehen elävänä sielä luolasta, mutta niin.. Onneksi Sirius kuitenkin heräsi myöhemmin henkiin.

Mielestäni oli kuitenkin oikein mahtavaa, että olit keksinyt Adaralle tehtäväksi tuon vakoilemisen kuolonsyöjissä. Se herätti mielenkiintoni uudestaan, juuri kun se oli hieman lopahtamassa. Tyttö kuitenkin oppi mielestäni okklumeuksen hieman liian nopeasti. Pimeän piirtokin oli hänellä kädenkäänteessä jne. mutta oikeastaan se oli ihan hyvä, etteivät tapahtuneet jääneet jummaamaan paikalleen.

Kun Adara sai mahdollisuuden pelastaa Siriuksen hyppäsin suunnilleen metrin ilmaan innosta, mutta into lopahti ja vaihtui pelkoon, kun kuulin, että Adaran täytyisi kuolla pelastaakseen isänsä. Minua suututti tytön puolesta, jolloin tajusin, etten ehkä inhonnutkaan häntä niin paljon kuin luulin. Kun selvisi, että he molemmat pysyvät hengissä niin minun olisi tehnyt mieli lähettää sinulle samantien kukkia  :D

Kun tyttö jäi tuohon kyseiseen aikaan ja menetti muistinsa, pelkäsin, että kelaisit vuoden tapahtumat uudestaan, hitaasti läpi, muttet onneksi tehnyt niin ja Adaran muistikin palautui nopeasti takaisin  :)

Oli mahtavaa, että jätit Severusksen ja Fredin henkiin, kuten Siriuksen! Kiitos siitä aivan valtavasti! Mietin juuri, että miten kestän heidän kuolemastaan uuden version, mutta sinä ihana ihminen onneksi säästit heidät  :)

Loppu oli mielestäni oikein hyvä ja tykkäsin kovasti noista Adaran kaksosista. Mielestäni olisi ollut kuitenkin mukavaa tietää vielä enemmän Georgen elämästä.

Yksi pieni kritiikki vielä: paljastit ehkä kommenteissasi liikaa ficin seuraavista tapahtumista, tai ehket oikeastaan suoranaisesti paljastanut, mutta vihjasit, mutta no, ei se kauheasti haittaa  :D

Kiitos tästä, tykkäsin  :) Luen kyllä sen toisenkin osan, kunhan sulattelen tämän ensin  :D


« Viimeksi muokattu: 05.06.2009 14:57:18 kirjoittanut Belsissa »
Arcane Inspiration - lifestyleblogini
Virvatulilaulu - kirjallisuusblogini

Lokitar

  • ***
  • Viestejä: 1 727
Vs: Adara, Siriuksen tähti, valmis, 160 lukua
« Vastaus #1064 : 04.06.2009 00:31:14 »
Belsissa, kiitos kommentista, eikä se minun mielestäni ollut niin negatiivinen. Eihän kaikesta voi aina tykätä  ;D

apparition

  • ***
  • Viestejä: 52
Vs: Adara, Siriuksen tähti, valmis, 160 lukua
« Vastaus #1065 : 08.07.2009 21:54:52 »
Mun on nyt pakko kommentoida tätä, vaikka en osaakkaan sano mitään rakentavaa tähän. Sori siitä :)
Elikkä alotin lukemaan tätä tässä ehkä viikko sitten ja alotin tietenki ihan ekasta luvusta ja luin tonne viimiseen lukuun asti enkä voi muuta sanoa kun että VAU!
Alotin vähän sillä meiningillä, että en oikeen tienny, että mitä pitäs aatella. Se että Siriuksella olis tytär tuntu lievästi oudolta mun makuun, mutta aloin kuitenki lukemaan ja aloin tykätä ajatuksesta yhä enemmän mitä pitemmälle pääsin. Adara on niin jotenki hieno hahmo... En osaa selittää :D Ja Siriuski oli isänä niin jotenki sulonen. Tykkäsin myös siitä, miten sait Adaran hienosti mukaan kirjojen tapahtumiin, mutta mukailit kuitenkin suurimmaksi osaksi tapahtumia, mutta lisäilit sinne mukavasti sekaan kaikkea kiinnostusta lisäävää juttua. (Tajuaako tästä mitään? :DD)

Ja tykkäsin siitä, että herätit Siruksen henkiin <3 Ihanaa. Ja teit sen vielä niin luonnollisesti... Etkä mitenkään, että "joo, Sirius nousi haudasta" :D Ajankääntäjä oli niin hyvä keksintö. Ja vielä Lupin, Tonks ja Fred hengissä <3 Kaikenlisäksi sait minut pitämään Kalkaroksesta! Eikä Dracokaan tunnu enää kovin vastenmielisemmältä, vaikka tykkäsinkin enemmän Georgesta... Toivottavasti George löytää vielä jonkun :)

Nyt lopetan tämän sekavan kommenttini, mutta kiitos tästä lukuelämyksestä! Nautin joka luvusta :)

Lokitar

  • ***
  • Viestejä: 1 727
Vs: Adara, Siriuksen tähti, valmis, 160 lukua
« Vastaus #1066 : 08.07.2009 23:27:10 »
kiitoksia, apparition ^^ jos haluat lisää Adaraa, siirry Suureen saliin lukemaan kakkososaa ;)

Cindy

  • ***
  • Viestejä: 79
  • Let them know.
Vs: Adara, Siriuksen tähti, valmis, 160 lukua
« Vastaus #1067 : 10.08.2009 17:51:36 »
Hmmm. En nyt oikeen tiedä mistä aloittaisin.  No okei, ihan ensimmäiseksi, tahdon kiittää sua, Fubuki (ja tottakai Adaraa), koska te olitte se syy, minkä takia rekisteröidyin tänne. Jos totta puhutaan, niin siitä on aika kauan (mun mielestä :9 ), silloin tää ficci oli jossain luku 50-kohdassa.

Piti jo silloin kommentoida, mutta jostain syystä se jäi. Uusi fini taisi sekoittaa mun päätä aika paljon.. Kun vihdoin sain ficin luettua loppuun, taas jostain kumman syystä, kommentointi jäi.  Sitten, aikaa meni. Ja meni.

Kun sitten n. viikko sitten, muistin tän ficin, kun näin kirjautuneissa sun nimen. Oli aivan pakko aloittaa tää ihanuus uudestaan. Vieläkin samat kohdat (usko pois, muistin joitakin) nauratti ja itketti.

Nyt mä oikeestaan voisin alottaa sen varsinaisen kommentin...

Mä samastuin Adaraan hetkessä (eikä varmaankaan johdu siitä, että mullakin on tummat, aika pitkät hiukset, ja tummat silmät, no ei, hlö oli vaan niin... mun tyyliä ;)), eikä Adara mun mielestäni ollut liian täydellinen alussa, koska mitä pidemmälle ficissä pääsi, sen ymmärsi.

Sirius olisi ihana isä, huomasin sen heti:)  HP-kirjoissakin, Sirius oli aika huoleton, mutta silti, vastuullinen, silloin kuin siltä tuntui. Oot aika hyvin saanut Siriuksen vieläkin enemmän isämäiseksi, ilman että on tuntunut aivan.. No tiedäthän sä.

Draco. Monet on kommentoinut, että Draco oli aika epäDracomainen. No, kyllähän asia niin oli, mut, pitää myöntää, sun ajatus pehmoDracosta osu suoraan mun sydämeen:D
Rakastin-rakastan Adara/Draco paritusta, se vaan on jotain.. ihanaa.

George ja Fred. Tykkäsin aika paljon alussa, kun kaksosista ja Adarasta tuli kaverit, mut ehkä olisin halunnut tietää miten jne.  George ja Adara oli suloista, mutta.. Ihan niin kuin sä, olin (ehkäpä alitajuisesti:'D) kuitenkin koko ajan Dracon puolella, ja tajusin sen, oiskohan ollut, jossain lopun lähellä. Sry, eksyin kaksosista.. George ja Fred olivat normaalit omat ihanat itsensä.

Pottertrio.  Harry, Ron ja Hermy oli aika paljon samanlaista, mitä kirjoissakin oli, mikä ei oikeastaan haittaa, koska tää on Adaran<3

 Ruikul- anteeksi, Severus Kalkaros.
Osaahan Kalkaroskin olla mukava. Yleensähän en rasvaletistä (sorii), tykkää, mutta sä sait mut sen puolelle. Ainakin Adara-ficeissä. Sekin oli vällillä epäKalkarosmainen, mutta.. Mä ymmärrän & hyväksyn.

Lucius ja Narcissa Malfoy. Mukavan ystävällisiä. Luciuskin:)


Nyt mä varmaan taidan eksyttää tämän kommentin lukijat, kun siirryn lukuihin+tapahtumiin..


Monet on sanonut tän jo, mutta kertaan sen vielä:D   Todellakin huomaa, miten oot kehittynyt tätä kirjoittaessa!  Alussa Adaraa oli jonkun verran ängetty kirjojen tapahtumaan, mut se parantu.  Adaran viidennen kouluvuoden jälkeen (se Liekehtivä Pikari), änkemisestä ei ollut muistoakaan, vaan Adara sujahti nätisti kaikkiin tapahtumiin.

Adaran toisena vuonna Malfoy, ihan pikkiriikkisen vain, lentokohtauksessa, oli outo. Johtui ehkä siitä, että se tuli, kun ekaa kertaa luin tän, yllätyksenä.
Teit aika hyvin, kun todellisia tapahtumia tuli vasta Adaran neljäntenä vuonna. Täytyy kyllä sanoa, että ehkäpä vähän nopeasti Adara uskoi, luotti ja "rakastui" Siriukseen. Mutta eipä sekään kauheasti haitannut.

Viidentenä (Adaran) vuonna, melkein huom. melkein säikädin, et menisit laittaa Pikarin sylkäsemään Adaran nimen, mut onneks et tehnyt sitä:D  Jaa-a, mua kyllä vähän häiritsi se, että esim. Irkoroff tuijotti neiti Mustaa. Mutta sitten toisaalta, hautausmaakohdan hoidit ihailtavan hyvin. Mua hymyilytti, kun Dumbledore kiitti siinä loppupuheessaan Adaraa. Joulutanssiaisissa George oli kyllä törkeä. Mun mielestä Draco ihana<3

No sitten, kutosvuonna, tapahtumat suoraansanottuna lensi. Hmmph, että pitikin Pimennon kiduttaa Adaraa, mutta toisaalta, Malfoy oli taas söpö sen jälkeen, ja harhautus loistava. Pieni säälintunne kuitenkin mulle tuli, kun se oli vain harhautus (sen siitä saa, kun luulee olevansa itse tarinassa mukana:D).
Lucius oli törkeä, kun melkein kuristi Adaran, mut, tavallaan, se oli pakollista juonen kannalta:) Mutta, itketit mua, kun Sirius kuoli. Itse se luku, missä Sirius oikeesti kuoli, ei itkettänyt, mutta se luku, mikä tuli sen jälkeen, meinasin hukkua kyyneleisiin;(

Tykkäsin, kun Adara 'seurusteli' Dracon kanssa, ja mun mielestä oli hyvä, että Adaralla oli se tehtävä, koska silloin se erosi kirjoista ihanan paljon. Luku;  Silmeia rukoilee , sai kauheen tunteen aikaan mun kurkussa-.-" Mut tiesin, ettei Adara pystyisi, tai sä et pystyisi, tappamaan adoptioperhettänsä (EIKÄ SE OLE MIKÄÄN HEIKKOUS!).

Awwws, mun mielestä ajankäännintemppu oli paras, kun Adara sai isänsä takaisin, ja liikuttavaa, kun hän kuoli Sirren puolesta<3 Teoriassa.

Sitten, kun Adara tahtoo lisävuoden Tylypahkaan, niin tottakai se vallataan;( Ja sitten Adara kaapataan takaisin. Voi Draco-parkaa, kun se luuli että Adara ja Kalkaros.. Mulla ei ollu mitään sitä vastaan, että Adarasta tulisi vakooja uudestaan, mutta en tykännyt kun se sai uudestaan sen ruman Kakka-joka-jääkön-tulematta-tyypin merkin:( Eikä nyt ollut käännintä ottamassa sitä pois.

IHANAA, kun Viola ja Severus olikin kaksosia. Voi, miten pelkäsin, et ne olis... Sait todella hyvin Adaran loppukohtaukseen sujautettua, niin, että Adara liittyi Voldun kuolemaan.

Sitten epilogeista.

Pelkäsin, oikeesti pelkäsin, että olisit laittanut George-Adaran naimisiin, mutta.. Aah, miten kävikään! Unelmien täyttymys:)

Toinen epilogi oli ihana ja valaiseva.

____________________________________________________________________

No niin, toi oli tiivistelmä siitä, mitä oon n. vuoden (?) sisälläni pitänyt. Pahoittelen kommentin laatua, ja sen sekavuutta.

Mutta, nyt, mä haluun sanoo sulle yhden ainoon sanan:

KIITOS!
Cindy kiittää ja kumartaa. Vielä kerran ~

Lokitar

  • ***
  • Viestejä: 1 727
Vs: Adara, Siriuksen tähti, valmis, 160 lukua
« Vastaus #1068 : 10.08.2009 22:25:52 »
Kiitos kauheesti kommentistasi, Cindy. Olin ihan hämmentynyt kun Adaraan oli pitkästä aikaa tullut kommentti  :)

Narusegawa

  • ***
  • Viestejä: 45
  • Jos maailma muuttuu... Muutun minäkin.
Vs: Adara, Siriuksen tähti, valmis, 160 lukua
« Vastaus #1069 : 12.08.2009 16:27:09 »
Mä luin tän ficin putkeen!! Siis oikeesti.. tai no ehkä kahdessa osassa, mutta kuittenkin.
(halusin lukea nopeasti loppuun kun kerta aloitin eilen kun Lukio alkaa..)

En voi muuta kuin kehua uskomattoman hyvästä kirjotuksesta!
Minulla ei oikein ole mitään kommentoitavaa sillä tämä on loistava ja muut ovat jo kertoneet sen kaiken muun jo varmaan useaan otteeseen.

Taytyy kuitenkin sanoa että kaikki juonen käänteet ovat uskomattoman hyviä! ^^
Everything is that and everything is these, but when you came everything was fine.
*
Hyvät päättyivät onnellisesti ja huonot onnettomasti. Sitä tarkoittaa fiktio.

Lokitar

  • ***
  • Viestejä: 1 727
Vs: Adara, Siriuksen tähti, valmis, 160 lukua
« Vastaus #1070 : 12.08.2009 22:09:19 »
Kiitos kovasti  ;D

Rosalie

  • ***
  • Viestejä: 20
Vs: Adara, Siriuksen tähti, valmis, 160 lukua
« Vastaus #1071 : 31.08.2009 19:38:52 »
Pitää nostaa tätä  vähän ylöspäin, kun luen tätä (taas vaihteeks..). En jaksa aina ettiä tätä. :D

Mutta kiitos ficistä sulle. :) hyvä on edelleen toisellakin lukukerralla.

Lokitar

  • ***
  • Viestejä: 1 727
Vs: Adara, Siriuksen tähti, valmis, 160 lukua
« Vastaus #1072 : 01.09.2009 00:08:02 »
Kiitos kiitos ^^

Glorisablet

  • vampyyritar
  • ***
  • Viestejä: 795
Vs: Adara, Siriuksen tähti, valmis, 160 lukua
« Vastaus #1073 : 23.12.2009 11:03:30 »
Adara jäi mulle etäiseksi hahmoksi. Hän oli neutraali hahmo, jonka luonne ja teot eivät ärsyttäneet mainittavimmin. Kenties ainut asia mikä todella ärsytti hänessä, oli se kun hän oli niin in lovena Georgeen. Hyi, hyi! :D Minusta Weasleyssa - etenkään mukamas-niin-hauskoja-vitsejä-laukovissa kaksosissa - ei ole mitään kuolattavaa- Adarassa oli tiettyjä Mary-Suen piirteitä kuten traagininen menneisyys ja se että hän onnistui helposti kaikessa.

Olen ollut aina sitä mieltä, että Potterit pitäisi kirjoittaa uusiksi, ja sä todellakin teit sen. Sun tekemät ratkaisut on paljon parempia kuin Rowlingin tekemät. (Ei millään pahalla, Row.) Jätit suunnilleen kaikki canonissa kuolleet henkilöt henkiin. Sirius, Remus, Tonks ja Fred ei ole lempihahmojani, mutta olin iloinen kun he jäivät Kalkaroksen ohella henkiin. Alkupuolella Adara oli liikaakin  mukana the trion ja yleensäkin Harryn seikkailuissa, mutta ficin edetessä olit onnistunut luomaan hänelle omat kuvionsa. Pidin tavastasi käyttää canon-tekstiä omasi seassa, vaikka olit jättänyt joitain kirjojen parhaimpia kohtauksia pois.

Luvut olivat lyhyitä, keskimäärin kolmesivuisia. Niistä olisi saanut pidempiä yhdistelemällä kolme lukua yhdeksi luvuksi, siten lukemiseen olisi voinut uppoutua vielä paremmin.

Parhaat kohdat ajoittuivat Huispauksen MM-kisoihin ja DH:n tapahtumiin. Pidin helkkaristi siitä kohdasta, missä Adara tapasi ensimmäistä kertaa Malfoyn perheen. Kuolonsyöjä Adara oli hyvä keksintö ja ne tilanteet loistavia, joissa Adara oli olevinaan Carrowien ja muitten kuolonsyöjien puolella. Naureskelin vähän Severuksen ja Adaran feikkisuhteelle.

Sun olisi pitänyt kirjoittaa Potterit! :P

Aloitan joskus Viekää minut sinne missä hän on - ficcisi lukemisen ja koetan saada kommenttia aikaiseksi.


Kiittäen,
Lavinia
« Viimeksi muokattu: 27.12.2009 20:03:20 kirjoittanut Lavinia »

Lokitar

  • ***
  • Viestejä: 1 727
Vs: Adara, Siriuksen tähti, valmis, 160 lukua
« Vastaus #1074 : 27.12.2009 19:40:09 »
Lavinia, Reguluksesta kertovan? Tarkoitatko Adaran jatko-osaa?  ???
Emily Black, kiitos kommentista, ja eiköhän betani hoida nuo virheet aikanaan kun pääsee ficissä siihen asti ^^

Epeli

  • Vieras
Vs: Adara, Siriuksen tähti, valmis, 160 lukua
« Vastaus #1075 : 27.12.2009 21:19:32 »
Kuulin tästä ficistä muutama vuosi sitten kun itseäni vanhempi ystäväni kertoi lukeneensa erittäin hyvän 'tarinan' eräällä Potter-sivustolla (En silloin vielä edes tiennyt Finistä, että niin tuore kävijä olen täällä^^) Halusin tietää tietenkin tästä lisää, koska Sirius oli jo silloin lempihahmoni ja tietysti ystäväni kertoi minulle osoitteen (Finfanfun->Hunajaherttua->Adara, Siriuksen tähti) Myöhemmin samana iltana koetin etsiä ficciä, mutten muistanut enää osoitetta, nyt yllätyin iloisesti kun luin osan tästä, ja kommenttini tästä on mahtava! Rakentavaa en ole koskaan osannut antaa, en osaa nyt, enkä tule koskaan osaamaan, mutta pidin tästä! En tietenkään ole vielä lukenut kaikkia lukuja, niin paljon niitä on(!) mutta yritän ;D
-Epeli-

Lokitar

  • ***
  • Viestejä: 1 727
Vs: Adara, Siriuksen tähti, valmis, 160 lukua
« Vastaus #1076 : 27.12.2009 21:34:40 »
Epeli, kiitos :>

Lew

  • ***
  • Viestejä: 163
  • © Eero Ettala
Vs: Adara, Siriuksen tähti, valmis, 160 lukua
« Vastaus #1077 : 29.12.2009 15:36:22 »
Luin tämän pitkästä, pitkästä aikaa ja ajattelin kommentoida, koska en koskaan ennen ole kommentoinut tähän
mitenkään rakentavasti edellisellä tunnuksillani ja enimmäkseen kommenttini hävettävät minua sillä ne olivat laatua "IHQUU JATKOO
AWWAAW!", joten yritetään vähän korjata tilannetta tällä kröhöm ehkä hieman myös ihkuttavalla, mutta kumminkin ehkä
hieman enemmän sisältöä omaavalla kommentillani.

Yllättävän paljon tästä ficistä olin unohtanut, joten se piti yllä mielenkiintoa. Enimmäkseen vain nuo loppupään tapahtumat
olivat minulla hämärän peitossa, tai korkeintaan pieniä sumuisia mielikuvia tulevista tapahtumista.

Jos kirjoittaisin listan mistä kaikesta tästä ficistä rakastan, siitä tulisi niin pitkä, että en edes viitsi aloittaa.
TÄMÄ ON MAHTAVA, TÄYDELLINEN, PARAS FIC, IHANA, MUKAVA, JÄNNÄ.. ja iso liuta muita ihkutusadjektiivejä.

Rakastan Adaraa, hahmona niin mielenkiintoinen ja niin ihanan Siriusmainen. Olet onnistunut pitämään hahmon samanlaisena
ficin läpi, joten tarinassa hahmon luonnenpiirteet eivät heittelehdi, vaan pysyvät tasaisina. Adara on mielestäni hahmona
paljon mielenkiintoisempi, kuin Harry ja muut. Sirius, Adara, Remus ja Severus<3

Juoni menee aikalailla Rowlingin tarinan mukaan, siitä tulee ehkä pieni miinus, mutta onneksi olet onnistunut ujuttamaan
tarinaan myös omia tapahtumia, ilman että tarinasta tulisi sekava ja täysi. Voisin jopa sanoa, että luin tätä isommalla
mielenkiinnolla, kuin Pottereita. Lempihahmoni Sirius ja Remus jäivät henkiin, ja Adara&Draco saivat oman Happy Endinginsä,
- ainakin hetkeksi sillä olenhan lukenut tuota kakkososaa.

Ja totta kai Albus oli pakko kuolla, se ei nyt ollut niin kauheaa, mutta onneksi sentäs Severus, Sirius, Remus, Tonks, Fred ja ketä
muita vielä, niin jäivät eloon ja Adaralla oli sekä setä että isä. Kiitokset<3

ELI JOS KAKKOSOSAAN EI ALA KOHTA TULLA JATKOA NIIN TULEN KATKOMAAN KYNÄSI JA RIKKOMAAN KONEESI:)
- elä siis ota mitään paineita.

Elikkäs jos et vielä tajunnut, niin yhteenvetona; tämä on paras fic mitä koskaan olen lukenut ja rakastan tätä. Riittääkö?

Ja minun piti kirjoittaa vähintään kahden wordsivuin pituinen teksti mut kröhöm en keksinyt enempää mitä sanois, joten
tää ny jäi lyhyeks, mutta toivottavasti antaa edes vähän tsemppiä kakkososan kirjoittamiseen.

~alias.m

I'm sure I could face the bitter cold,
but life without you.. I don't know.

Lokitar

  • ***
  • Viestejä: 1 727
Vs: Adara, Siriuksen tähti, valmis, 160 lukua
« Vastaus #1078 : 29.12.2009 15:54:50 »
Kiitos kommentista Alias Moony, ja eiköhän se Adaran jatko-osakin jossain välissä saa jatkoa. Se on vain niin vaikeaa välillä kun ei ole mitään kirjaa johon sitä pohjustaa ;D

koete

  • Puuskupuh
  • ***
  • Viestejä: 1 117
  • ava: we♥it
Vs: Adara, Siriuksen tähti, valmis, 160 lukua
« Vastaus #1079 : 30.12.2009 00:23:43 »
Ah, pakkohan munki8n on heti kommentoida, vaikka se tuskin on järkevää tähän aikaan yöstä/illasta, miten vaan. : D Mutta nyt on turha odottaa mitään mammutti kommenttia, vaikka sellasen mieluusti kirjottasin.

Teksti oli ihanaa, ja helposti huomaa, että oot kehittynyt kirjottaja, varsinkin kun sain lukea koko tekstin alusta loppuun, ilman keskeytyksiä. Tai siis olinhan mä pois koneelta aina välillä, mutta silloin kuin luin, niin ei tarvinnut jäädä odottamaan jatkoa.

Ah, loppua kohden sai pelätä milloin tappaisit jonkun ihanan henkilön ja taistelun kohdalla suurinpiirtein panikoin, että tappaisit Siriuksen tai jonkun muun, mutta et sitten tappanut. Ihanaa. <3

En pettynyt kyllä tohon Adara/Draco paritukseen, vaikka olin melkein koko tekstin ajan sitä mieltä, että George ja Adara kuuluu yhteen, ne oli vaan niin ihania. Arvatkaa, bvaan kuinka monta kertaa teki mieli kommentoida välissä kun porukka huuteli noita Adara/Draco tai Adara/George parituksiaan, mutta sain pysyttyä poissa. XD

Mahtavia juonenkäänteitä, lukuja oli paljon, muta kertaakaan en tylsistynyt. Jäin todella pahasti jkoukkuun tähän, en pystynyt kirjoittamaan kolmeen päivään kunnolla omia tekstejä, sillä halusin lukea vain tätä. : D

Yh, en osaa sanoa enää yhtään mitään. Jos kopioisin tekstistä parhaita pätkiä, tulis liian vaikee urakka. Joten sanon vain : Kiitos! Kiitos mahtavasta ficistä. (: <3

Taidanpa muuten jumittaa vielä pari päivää koneella vain lukien Adaran jatko-osaa. Omat tekstit siis tauolla. XD No ei vaan.. Mutta lopetan tähän. Kiitos vielä kerran. <3

Noniin, arvasinhan että mä unohdin jotain, minkä muistinkin melkein heti. Sirius opettajana! Olin vähän silleen o_O mut oikeestaan, toi on aika kiva idea, tai oikeestaan mahtava! (: Ei mulla muuta. : D
« Viimeksi muokattu: 30.12.2009 00:41:47 kirjoittanut koete »