Kirjoittaja Aihe: Adara, Siriuksen tähti (K-11, 160 lukua)  (Luettu 315287 kertaa)

Neiti Pimeyden Lordi

  • ***
  • Viestejä: 31
Vs: Adara, Siriuksen tähti, valmis, 160 lukua
« Vastaus #1040 : 22.04.2009 17:41:26 »
Huoh! Kesti tosi paljon saada kokonaisuudessaan ficcisi luettua! Nyt voin kuitenkin liityä kommentoijien mereen.
En voi muuta, kuin kunnioittaa sinua siitä, että jaksoit näin paljon kirjoittaa! Tulihan tuossa tavallaan melkein kaikki Harry Potterit kirjoitettua uudestaan Adaran näkökulmasta. :)
Olen ihan hulluna kaikkiin ficceihin, joissa päähenkilö liittyy kuolonsyöjiin! Kai olen jotenkin kieroutunut, kun tykkään Voldemortista niin paljon. Olin todella helpottunut, kun et pistänyt häntä tekemään mitään epäuskottavaa.
Itkin oikeasti, kun luin Siriuksen kuolemasta jaksoja eteenpäin. Olet suoraananoen nero, kun  laitoit Adaran hakemaan Siriuksen ruumiin ja käyttämään ajankääntäjää. Monissa ficeissä  on se tosi ärsyttävä asija, että päähenkilöt toipuvat läheistensä kuolemista parissa minuutissa. Tässä ei tietenkään sitäkään vikaa ollut, vaan Adara tarvitsi Georgea surunsa lievittämään!

No en saa mitään yhtään rakentavampaa aikaiseksi, joten päätän kommenttini vielä yhteen lauseeseen:
Paras fic minkä olen lukenut! :D
There is more beauty in darkness than in anything else...
Scars on my skin, scars on my hart, scars on my soul, reminding me of myself.
Living is just a slow way to die.

Lokitar

  • ***
  • Viestejä: 1 727
Vs: Adara, Siriuksen tähti, valmis, 160 lukua
« Vastaus #1041 : 22.04.2009 19:27:35 »
Ohoh, kiitoksia kauheasti  :o Kiva kun tykkäsit näistä "pikku" muutoksista mitä tein ja jos sain ilmastua Adaran surua hyvin mielestäsi :)

Verbal Jint

  • ultimate hecc
  • ***
  • Viestejä: 359
  • hecc this
Vs: Adara, Siriuksen tähti, valmis, 160 lukua
« Vastaus #1042 : 23.04.2009 01:43:40 »
ajattelin lukea tämän koko ficin uudestaan läpi ja aloitinkin sen mutta nyt pitää sanoa että kello on niin paljon etten todellakaan ehdi lukemaan sitä tänään loppuun ;< kaiken lisäksi hypin joidenkin lukujen yli, että pääsisin siihen kohtaan missä (spoili:) adara pelastaa sirren.(anteeksianteeksianteeksi Fubuki!!! :'( Ja minulla kun pitäisi huomenna olla saksankoekin...) Mutta tosiaan välihuomautuksena vain sanoin että tässä nyt sitä yritetään lukea koko ficcihirmua toiseen kertaan, luvussa 129 ollaan (miinus ne muutamat luvut). Hihii on tää kyllä paras ficci mitä oon koskaan lukenu <3
오빠는 네가 너무 밉다
오빠는 네 말 듣기 싫다

Lokitar

  • ***
  • Viestejä: 1 727
Vs: Adara, Siriuksen tähti, valmis, 160 lukua
« Vastaus #1043 : 23.04.2009 14:28:39 »
Voi kiitos  kauheasti :)

Kleopatra

  • Parantumaton luuseri
  • ***
  • Viestejä: 66
Vs: Adara, Siriuksen tähti, valmis, 160 lukua
« Vastaus #1044 : 23.04.2009 17:15:00 »
rakastan sua oot täydellinen.

Lokitar

  • ***
  • Viestejä: 1 727
Vs: Adara, Siriuksen tähti, valmis, 160 lukua
« Vastaus #1045 : 23.04.2009 19:45:59 »
Aaaha o_O

Verbal Jint

  • ultimate hecc
  • ***
  • Viestejä: 359
  • hecc this
Vs: Adara, Siriuksen tähti, valmis, 160 lukua
« Vastaus #1046 : 24.04.2009 01:20:10 »
Wihii, no nyt on ficcihirmu luettu o/ päivää nopeammin kuin viimeksi. : D Lukunautinto oli prima, super, toll und überfantastisch!

Jonain kauniina päivänä kun saan tulostimen jostain niin saletisti tulostan koko tarinan paperille ja laitan kansien väliin ja piirrän sille kansikuvan ja semmosta.

Tai sitten vaan valtaan koulun atk-luokan ja tulostan sieltä...
오빠는 네가 너무 밉다
오빠는 네 말 듣기 싫다

Alegría

  • ***
  • Viestejä: 49
Vs: Adara, Siriuksen tähti, valmis, 160 lukua
« Vastaus #1047 : 24.04.2009 23:18:21 »
HUHHUH. :o :o
Noniin. Sain vihdoin tämän ficin luettua - suunnilleen viikko siihen meni. En tiedä mistä aloittaisin.

Ensin suurensuuri KIITOS. Tämä oli kyllä niin elämys. Täytyy myöntää, että minulla on ennakkoluuloni pitkiä jatkoficcejä kohtaan, oikeastaan vain muutamaa olen jaksanut seurata hamaan loppuun saakka. (Luen niitä silti kasvavaan potter-ikävääni. nyyh.) Mutta tähän jäin koukkuun ja pahasti. Huhhuh. Melkein vieläkin hengästyttää tämä lukumaratoni  ;D

Ookei, luulenpa että tämä kommentointi menee vain muiden sanomisien toisteluksi.. Kuten monet on sanonu, niin todellakin tässä huomaa sun kirjoitustaidon huiman kehityksen. Huipennuksena nuo viimeiset luvut. Täytyy sanoa, että todella osaat kirjoittaa. Alku oli alkua, joo, niin se tuppaa (kai) pitkissä ficeissä olemaan.. Nostan hattua ehkäpä eniten sun juonenkehittelylle (okei, myönnän että alussa oli hieman tylsää kun oli vain potterkirjojen toistoa..) Siis nuo Adaran suunnitelmat, kuolonsyöjätouhut, ajassataaksepäinmeno, muistinmenetys - mahtavaaamahtavaaaa!! Varsinkin tuo muistinmenetys, se oli todellakin ennalta-arvaamaton ja mielenkiintoinen käänne!!

Sitten henkilöistä.. Sirius oli niin Sirius. Kirjoitit Siriuksen TODELLA hyvin kuten myös Kalkaroksen - ja henkilökuvat syventyivät ficin myötä ja toit heihin myös uusia puolia (varsinkin Kalkarokseen). Myös Lupin sun muut, todella hyvin kirjoitettu. Ainoa joka ei mielestäni ollut niin IC, oli Draco.. Aikalailla koko ficin ajan. Ei pahalla, se ei sinänsä häirinnyt mitenkään ja hahmona todellakin kasvua tapahtui ja näinpoispäin, mutta sinun Dracossa ei vain ollut sitä dracoa. :-\ Ja Adara, huhhuh, tätä ficciä voisi pitää kasvukeromuksena!! Mielenkiintoinen hahmona ja tulen kyllä varmasti jatkossa lukemaan muut sun Adara-ficit, kunhan saan tämän sulateltua  :)

Ehkäpä ainoa kunnon pettymys oli se, etteivät Adara ja George saaneet toisiaan... Jossain puolivälissä aavistelinkin tällaista lopetusta, mutta silti surettaa. Adara ja Georga vaan sopi niin mahtavasti yhteein ja sitä niiden söpöilyä olisi voinut olla rutkasti enemmän  ;)

Jotkut kielioppivirheet hyppivät silmille hiukka häiritsevästi, mutta juoni ja tapahtumat vain tempaisivat mukaansa niin totaalissti, ettei muuhun voinutkaan enää keskittyä... Juonenkäänteitä oli, jännitystä oli, sait mut itkemään (monesti) ja nauraman (vielä useammin). Tämä oli kokonaisuutena LOISTAVA. Vielä kerran SUURI KIITOS tästä lukukokemuksesta<33
Every thawing heart plays your theme with care
ava ashtraylta

Miss-Remus

  • Vieras
Vs: Adara, Siriuksen tähti, valmis, 160 lukua
« Vastaus #1048 : 24.04.2009 23:24:03 »
Elikkäs, minä olen vasta toisella sivulla ja lukenut 13 lukua.
Pidän tästä todella  ;D
Ikävä kyllä luen aika hitaasti, kun enhän minä voi koko aikaa olla nokka ruudussa kiinni  ;)
Silmäni on jo ihan ristissä, mutta en millään viitsisi keskeyttää lukemista, on se niin mukaansa minut temmannut  :D

Näitä kirjoituksia pitäisi julkaista oikeaksi kirjaksi :D



Lokitar

  • ***
  • Viestejä: 1 727
Vs: Adara, Siriuksen tähti, valmis, 160 lukua
« Vastaus #1049 : 24.04.2009 23:35:08 »
JJJJ, kiitoksia pitkästä kommentista. Se on aina mukavaa kuulla että sen kehitykseni huomaa, koska itse sitä tietty aina huomaa ekoja lukuja lukiessa että "no joo tää ois voinu mennä näin eikä noin, voi kun oon nolo" mutta kehittyminen on osa elämää :D

Miss-Remus, voi kiitos, jos voit sanoa noin jo ensimmäisistä luvuista jotka eivät tasoltaan ole kummoisia uusimpiin lukuihin nähden  ;D

Nelea

  • ***
  • Viestejä: 363
Vs: Adara, Siriuksen tähti, valmis, 160 lukua
« Vastaus #1050 : 26.04.2009 22:46:29 »
Mähän olen näitä himo-lukijoita, joiden on pakko lukea ficci mahdollisimman nopeasti läpi, ja muistaa sen jälkeen vain pääkohdat ;)

Mun on pitänyt lukea tämä läpi jo ties kuinka kauan sitten, mutta koska tämä oli niin pitkä...
Sen miitin jälkeen (kamalaa mainostusta ja spoilausta harrastit hyi, hyi) minä menin koneelle, etsin tämän, istuin puoli kolmeen viime yönä lukemassa, nukuin 5 tuntia ja tänään luin loppuun. Läksyt tekemättä ja väsyttää kivasti, mutta oli se sen arvoista ;D.

Sitten se ficci.
Jouduin monta kertaa käyttämään jesaria, repesin (monta kertaa) todella pahasti, penaali on pilalla, kun itkin siihen (näppis ei saa kastua, näppis ei saa kastua) ja mulla on leuka kipeänä epilogien jäljiltä (kiitos muuten Adara/Dracosta).

//jatketaanpas

Olet saanut hyvin Potterit tähän mukaan ja silti ei seuraa orjallisesti kirjoja ( Sainko sanottua mahdollisemman vaikeasti? Ja silleeen ettei kukaan ymmärrä? Hyvä!) Muutamassa kohdassa ärsytti se että Adara teki (melkein) samat asiat kuin Harry. Vaikka Adara ja George olivatkin mukava pari, pidän kumminkin enemmän Dracosta ja Adarasta yhdessä ;D. Lisäksi ihmisten pitäminen hengissä oli eritäin hyvä juttu J.K.Rowlingin pitäs lukea tämä, ne ihmiset pitää pitää hengissä eikä tapaa jokaista eteen tulevaa

Pöh, mun olisi pitänyt kirjoittaa tää eilen, nyt en oo enää fiiliksissä. Sori tällänen tynkä viesti, olisin kyllä saanut paremman. :P
Adara 2?
« Viimeksi muokattu: 27.04.2009 14:19:59 kirjoittanut Elli L »
Damn it feels good to be a Lannister.

//puoliprolle kiitos avasta!

Lokitar

  • ***
  • Viestejä: 1 727
Vs: Adara, Siriuksen tähti, valmis, 160 lukua
« Vastaus #1051 : 26.04.2009 23:07:26 »
Voi kiitus, Elli L, pidit tosiaan lupauksesi (tai uhkauksesi) lukea tämän : DDD

Lerosa

  • ***
  • Viestejä: 250
  • Ava by Rebecca Lupin
Vs: Adara, Siriuksen tähti, valmis, 160 lukua
« Vastaus #1052 : 28.04.2009 12:56:26 »
Maailman ihanin Potter ficci ikinä!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Sori ku en ole kommentoinut piiitttkäään aikaan mutta en täällä ole pahemmin käynytkään.
Ihana että Sirre, Fred, Tonks ja Remus ei kuollu.
Kalkaroksen olisi kyllä voinut murhata ;D
Mutta aivan ihana 8)


Everybody left me behind...

Lokitar

  • ***
  • Viestejä: 1 727
Vs: Adara, Siriuksen tähti, valmis, 160 lukua
« Vastaus #1053 : 28.04.2009 13:38:47 »
EIIII Kalkarosta  :o Senkin julmuri >:/

Lerosa

  • ***
  • Viestejä: 250
  • Ava by Rebecca Lupin
Vs: Adara, Siriuksen tähti, valmis, 160 lukua
« Vastaus #1054 : 03.05.2009 14:56:28 »
Minä mikää julmuri oo.
Vihaan Kalkarosta (mokomaki pedofiili)


-Lerosa
Everybody left me behind...

nnelli.

  • ***
  • Viestejä: 4
  • "Se ei ole namia, mutta siihen jää koukkuun"
Vs: Adara, Siriuksen tähti, valmis, 160 lukua
« Vastaus #1055 : 04.05.2009 17:04:30 »
oh, aivan ihana!
"Räjäyttäneet vessan? Ei me olla koskaan räjäytetty vessaa."

Tessuu

  • ***
  • Viestejä: 150
Vs: Adara, Siriuksen tähti, valmis, 160 lukua
« Vastaus #1056 : 21.05.2009 21:58:31 »
Tä oli käsittämättömän ihana ;D

Lokitar

  • ***
  • Viestejä: 1 727
Vs: Adara, Siriuksen tähti, valmis, 160 lukua
« Vastaus #1057 : 21.05.2009 23:07:26 »
nnelli. ja Tessuu, kiitos vain harvinaisen lyhyistä kommenteistanne, toivottavasti harrastatte yleensä rakentavampaa palautetta  ;D

Kuurankukka

  • Onnenhileet
  • ***
  • Viestejä: 865
  • T'hy'la
Vs: Adara, Siriuksen tähti, valmis, 160 lukua
« Vastaus #1058 : 27.05.2009 20:13:52 »
Tuntuu ihan, että olisin kommentoinut tätä jo aikaisemmin koska luin tämän kolmannen kerran läpi tai sitten se saattaa johtua siitä että olen lukenut ja kommentoinut jatko-osaa. Mutta kaikesta huolimatta tätä jaksaa lukea vaikka kuinka monta kertaa läpi, ja jotkut kohdat ovat vain niin hyviä että ne on pakko lukea useampaan kertaan :D   

Nyt kolmannella lukukerralla ne jotkin kirjoitusvirheet ja pienet ensimmäisten lukujen töksähtelyt tuntuvat erottuvan helpommin.
Mutta samalla huomaa myös, kuinka paljon olet kehittynyt kirjoittajana. Luvuissa ei ole enää sitä olematonta kuvailua, liiallista nopeatempoisuutta tai töksejä, ja tuntuu muutenkin että teksti olisi huomattavasti syvällisempää. Tekstiä on helppo jokaisen ymmärtää, kun asiat eivät mene liian monimutkaisiksi ja vaikeaselkoisiksi. Ihan muutamassa kohdassa olin kyllä hieman ullalla, mutta se on enemmän luonteeni kuin ficin syytä ;D Viimeisistä luvuista erottuu myös hienosti se tietty synkkyys, jonka huomaa myös viimeisimmissä Pottereissa.

Olet ujuttanut Adaran hyvin tiettyihin tärkeisiin tapahtumatonta, ja on lähes tulkoon uskomatonta, kuinka paljon olet keksinyt ja jaksanut kirjoittaa ;)
Kaikki ne juonenkäänteet, tapahtumat… Mielestäni et ole ottanut mukaan liikaa kirjojen tapahtumia, koska ne kaikki olivat tavallaan pakollista, esim. ilman Siriuksen tapaamista Rääkyvässä Röttelöstä tästä ei olisi tullut läheskään niin hyvää. Mutta nekään eivät ole suoraan kirjasta ja niitäkin on ainakin jotenkin muokattu. Onneksi et kuitenkaan änkenyt Adaraa kaikkeen mahdolliseen mukaan, vaan keksit hänen ympärilleen uusia tapahtumia. Itse Adaran hahmosta pidän hyvinkin paljon, häneen on helppo samaistua eikä Adara mene liian Mary Suemaiseksi, vaan niitä vikojakin löytyy. Tykkään muutenkin suhteellisen paljon OC hahmoista, joten miksen Adarastakin.

Pidin jokaisesta luvusta, olivatpa ne lyhyitä tai pitkiä. 19 vuotta myöhemmin pätkässä menin kyllä ihan totaalisen sekaisin lapsista, varsinkin kun osalla lapsista oli samat nimet kuin ”alkuperäisillä hahmoilla”.
Muutamat kohdat myös nousivat suuriksi suosikeikseni, ja olen oikeastaan tyytyväinen jokaiseen valintaan ja päätökseesi.
Paitsi ehkä siihen, että Adara päätyi yhteen Dracon kanssa, George olisi ollut parempi vaihtoehto siihen, mutta kyllä Dracokin kelpaa.

Yksi suuremmista plussista minkä keksin tähän, on se, miten hahmot esiintyvät tässä, mitä he tekevät jne ja ne ovat vain niin hyvin onnistuneita. Ainut henkilö, joka ei ollut IC, oli Draco. Draco tuntui hieman turhan kiltiltä ja ei-Luihuismaiselta, mutta saahan Dracosa tietenkin olla hyviäkin puolia ;D
Erityisen hyvin olet onnistunut mielestäni Siriuksessa ja Severuksessa(vanhemissa siis). Sirius vain oli niin isällinen, hellä, huolehtivainen ja.. siriusmainen. Severus taasen oli vain niin oikeanlainen, hyvin IC. Mukamas kylmä, tunteeton jne. Pidin siitä, mitä "uutta" häneen olit keksinyt, Adaran setä ja kaikkea. Oikein teit, kun paljastit kaiken lopullisesti vasta ihan loppumetreillä, se herätti paljon pohdintaa. Minusta myös Violan ja Severuksen välinen sisar-rakkaus sopii heille huomattavasti paremmin kuin Lilyn ja Severuksen suhde. Olisi tuntunut tyhmältä jos asia olisi ollut niin. Myös muut henkilöt onnistuivat hyvin, joihinkin sait vielä kaivattua lisäulottuvuutta.

Ja sitten pitää kiittää siitä, että jätit Fredin, Siriuksen ja Severuksen eloon. Siitä ilahduin suunnattomasti. Haluan myös kiittä tästä hienosta lukunautinnosta jonka olet tarjonnut, tykkään tästä ja jatko-osasta hyvin, hyvin paljon. Sitä on vaikea kertoa, kuinka paljon tähän olen mieltynyt ;D
Tämä on vain niin hyvä, koukuttava, mieleenpainuva, onnistunut jne. Ja nyt on iha  pakko sanoa, että tykkään tästä enemmän kuin jatko-osasta.

Kiitos todella paljon tästä kaikesta, ihan koko ficistä!

Yksi pieni asia minua jäi vaivaamaan, mistä en ole kyllä täysin varma. Nimittäin, eikö Severuksen Adaralle antama hiuslenkki(mikä lie olikaan) ollut kultainen, tai niin ainakin muistelisin? Kun siinä Severusken muistossa sitä kuvailtiin hopeansävyiseksi? Asialla ei ole kuitenkaan suurtakaan merkitystä.
« Viimeksi muokattu: 27.05.2009 21:41:13 kirjoittanut Kuurankukka »
Einmal ist keinmal


Lerosa

  • ***
  • Viestejä: 250
  • Ava by Rebecca Lupin
Vs: Adara, Siriuksen tähti, valmis, 160 lukua
« Vastaus #1059 : 28.05.2009 17:51:05 »
Nyt tulen kommaamaan tätä kunnolla.
Edellisissä kommenteissani olen ollut lähinnä shokissa tämä päättymisestä.
Adara on ollut paras keksintö ikinä. Olen ollut aina positiivisesti yllättynyt siitä, että Adaralla on oma elämä eikä hän seuraa Harrya kuin aivoton lammas niin kuin Ron.
Adara on kirjoitettu mukaan ihan täydellisesti ja kivaa että et tunkenut jäntä mukaan ykkös ja kaakos kirjaan.

Adara ei ole sellainen inhottava pyhimys, kuin Harry ja eikä yritä pelastaa maailmaa.
Kuolari Adara oli aivan ihana keksintö ja sai minut pitämään tästä paljon enemmän kuin Pottereista.
Harryn kapinallisin teko oli murtautua irvetaan, mikä on aika kulunutta.

Hahaa, epäilykseni osuivat oikeaan eli Violet ja Severus olikin sisaruksia. Minulla oli alusta lähtien sellainen fiilis ja sen takia Adara/Severus ällötti vieläkin enemmän.
Tunnustan, että vihaan Draco/Adara paritusta koska satuin rakastumaan Georgeen tämän ficin aikana, eikä hän saa jäädä yksin ikinä (Adaran ja Georgen lapset olisi ihania <3)

Kunnioitan tämän ficin pituutta hirveästi, koska muut ficit oat usein vain 13 lukuisia ja tässä lukuja on 160.
Haluan sanoa kiitos siitä, kun jaksoit kirjoittaa tämän ficin ;D


-Lerosa
Everybody left me behind...