Kirjoittaja Aihe: Adara, Siriuksen tähti (K-11, 160 lukua)  (Luettu 314691 kertaa)

Elicucka

  • *
  • Viestejä: 2
  • Sirius *
Vs: Adara, Siriuksen tähti, valmis, 160 lukua
« Vastaus #1080 : 07.01.2010 19:32:19 »
Tämä oli sitten LIIAN IHANA <3 Itkin monessa kohtaa, ja saatoin lukea monta tuntia peräkkäin :') Oli kyllä niin ihana. Pitäisi julkaista kirjaksi 8'') En osaa antaa rakentavaa kommenttia :---D Oikeasti, tämä oli paras minkä olen ikinä lukenut ♥ Olisipa Sirius mun isä :)<3
Toujours Pur ~

Lokitar

  • ***
  • Viestejä: 1 727
Vs: Adara, Siriuksen tähti, valmis, 160 lukua
« Vastaus #1081 : 07.01.2010 19:59:00 »
Kiitos kiitos ^^

Amaril

  • ***
  • Viestejä: 56
Vs: Adara, Siriuksen tähti, valmis, 160 lukua
« Vastaus #1082 : 16.01.2010 18:46:25 »
Löysin tömän tarinan viime viikonloppuna ja nyt se on luettu. Rekisteröidyin tänne jotta voisi kommentoida tätä ja lukea lisää Adaran seikkailuista. Ensiksi täytyy kiittää sitä, että olet jaksanut kirjoittaa näin pitkän (160 lukua!) ja ihanan tarinan johon vielä tulee jatkoa. Voin sanoa suoraan, että minun kärsivällisyyteni ei olisi kestänyt  :D

Joskus kun luin ensimmäisen kerran Azkabanin vangin minulle tuli sellainen tunne, että kunpa Sirius olisi mennyt naimisiin ja saanut lapsen. Mietin päässä kaikenlaisia tapahtumia mitä siitä olisi seurannut. Sen takia innostuin kun huomasin tämän tarinan kertovan Siriuksen tyttärestä :) Ihastuin heti tarinan traileriin. Pystyin kuvittelemaan sen oikeaksi leffan traileriksi heti ennen kuin olin lukenut yhtään varsinaista tarinaa, vaikkakin ne päässäni muovautuneet kuvitelmat silloin olivat ihan erilaisia kuin nyt kun olen lukenut tämän. Trailerissa tuli heti sellainen jännä tunnelma joka pakottaa lukemaan lisää.

Pidän kovasti Adarasta. Hän oli niin salaperäinen ja hyvin samaistuttava henkilö. Adaralla ja Siriuksella oli aivan ihana isä-tytär suhde. Se oli jotain niin suloista <3 Olin heti alussa sitä mieltä, että Adara ja Draco kuuluu yhteen, vaikka en koskaan ole mikään Draco-fani ollut. George oli jotenkin... tylsä? En minä teidä. Jokin ei kuitenkaan iskenyt. Minulle tuli usein mieleen Adarasta ja Dracosta Julia ja Romeo. Yhdessä osassa Adarallekin tuli se mieleen.

Sinun tarinasi Severus Kalkaros oli melkeinpä ihana. En koskaan pitänyt oikeiden HP:eiden Kalkaroksesta.  Adara sai hänet muuttumaan aivan kuin toiseksi ihmiseksi.  En pitänyt yhtään Adara-Severus-rakastavaisia-jutusta. YÖK! Minun kävi sääliksi Dracoa kun Adara sanoi sen hänelle. Siinä kohdassa toivoin, että Adaran uni ja todellisuus olisi vaihtanut paikkaa  :D

Aluksi en pitänyt siitä aikamatkustus-jutusta. Ajattelin, että kuolleet saavat pysyä kuolleina, mutta jotenkin mieleni muuttui. Adara oli kärsinyt niin kovasti Siriuksen kuolemasta, että oli oikeus ja kohtuus, että hän saisi isänsä takaisin. Olisit voinut kirjoittaa enemmän siitä kun Adara oli menettänyt muistinsa. Tosin ymmärrän hyvin, että olisi ollut vaikea keksiä siihen jotain kiinostavaa. Myös siitä kun Adara oli kuolonsyöjä olisi voinut kirjoittaa enemmän esim. enemmän tehtäviä. Ne jäivät niin kovin vähäisiksi :/

Kaikin puolin tämä tarina Adarasta oli todella loistava. En löytänyt melkenpä yhtään kirjoitusvirheitä. Kylläkin huomasin (toivottavasti en muista väärin), että Violan silmät olivat alussa vihreät ja jossain vaiheessa ne muuttuivat ruskeiksi. Juoni oli mielenkiintoinen eikä sitä voinut arvata ennalta. Kiitän vielä kerran, että jaksoit tehdä tämän :)


ps. Toivottavasti jaksoit lukea tämän romaanikommentin :D

tuizkukka

  • *
  • Viestejä: 2
Vs: Adara, Siriuksen tähti, valmis, 160 lukua
« Vastaus #1083 : 20.02.2010 12:51:02 »
Heipsan Fubuki!

*Kumartaa*. Kunnioitukseni upeasta tarinasta.

Mä en oo ennen tiennyt mistään tällasista fanisivustojutuista yhtään, enkä tiedä olisinko käynyt vaikka olisinki tiennyt. Potterit on mielestäni aivan jumalaisen ihania ja taidokkaasti kijrjotettuja, mutta mä en vaan oo sellanen tyyppi että antaudun mihinkään totaaliseen fanitukseen. Silti fanitan niitä sisimmässäni:D No mut anyway, mun yksi Potter-fani-kaveri kertoi mulle kolmisen viikkoa sitten mitä tekee vapaa-aikanaan, lukee ficcejä englanninkieliseltä fanfiction.net sivustolta. En silloinkaan takertunut asiaan sen kummemmin, laitoin vaan korvan taakse. Noin pari viikkoa sitten mainitsin asiasta toiselle kaverilleni, ohimennen tyyliin "tiiätkö että on sellasia fanisivuja missä fanit on kirjottanu omia tarinoita potteriin liittyen". Vannoutunut Potter-fani ystäväni tietenkin tiesi ja sanoi nuorempana lukeneensa enemmänkin niitä. Tämä ystäväni näytti minulle finfanfun sivuston. Sitten noi viikko sitten ajauduin kotonani "tsekkaamaan" näitä sivustoja.

Menin ensin fanfiction.net:iin ja luin lyhyehkön tarinan (olikohan 5 lukua), joka jatkui siitä mihin Rowling jäi. Se oli mun mielestä aika hauska, ja päätin käydä myös suomenkielisillä sivuilla katsomassa. Hieman epäillen menin sivustolle, kun olen viimeeksi lukenut Potterit englanniksi ja ruotsiksi, ja jotenkin suomenkieli tuntuu niin tönköltä kirjoitettuna niiden jälkeen.. :o Otin ihan summassa yhden tarinan mikä haullani tuli. Katsoin otsikkoa "..160 lukua". Olin varma, että siinä oli virhe, nollan oli täytynyt tulla perään vahingossa. Ja niimpä aloitin lukemisen. Ja alusta asti olin koukussa. Näin mukavasti tenttiviikon ratoksi ;D Kun jossain vaiheessa tajusin, että tarinassa oikeesti on 160 lukua, olin täysin ymmälläni, silmät ymmyrkäisinä ja leuka lattiassa ;)

Kuten sanoin, koukutin tarinaasi silmät sumeina tietokoneen tuijotuksesta ja yöunirytmit ihan sekaisin, koska en vain millään malttanut lopettaa. Ja tenttiin lukemiset jäi tosiaan aika vähälle  :o Ja tosiaan, kirjotuksesi kehittymisen huomaa selvästi tarinan edetessä! Sanon silti jotain kommentteja, vaikka tarinasi onkin ollut valmis jo kauan.

Alussa ärsytti kun Adara teki niin kaiken samalla tavalla kuin Harry. Sitten kun tuli kohta, että Adara sanoi harkitsevansa aurorin uraa, meinasin jopa kihistä kiukusta  ;D Tuntui että se menee ihan Harryn kopiona, mutta huomasinkin jossain sun kirjottamassa viestissä jollekin, että se varmaan johtui siitä, että olit niin nuori vielä silloin. Ymmärrettävää. Sitten siitä lähtien kun ekaa kertaa aloit liittämään Adaraa kuolonsyöjiin, niin mukaan alkoi tulemaan sopivasti uutta ja juoni pääsi vähän erilleen alkuperäisestä. Aluksi ihmettelin, miksi muka Adaran pitäisi liittyä vakoojaksi kuolonsyöjiin kun kerran Dumbledorella oli jo Kalkaros vakoojana. Mutta sittenhän se selittyi lopulta, kun Kalkaros esitti kaikille kiltalaisillekin ettei ole niiden puolella, joten jonkunhan piti välittää tietoa killallekin :D Ja muistinmenetys juttu oli tosi hyvä, samoin koko juttu Siriuksen pelastamisesta.

Toinen mikä ärsytti, ihan pieni juttu, oli kun käytit alussa tosi paljon (laskujeni mukaan tyyliin  seitsemän kertaa) sellaista ilmaista kuin ".. oli kuin halolla päähän lyöty". Se ei vaan jotenkin istu, kun sehän on oikeesti puulla päähän lyöty. Ja kun se toistu niin monta kertaa ja suht lyhyen ajan sisään, niin aloin jopa laskee niitä  ;D
Mut huomasin myös, että jossain vaiheessa se katosi, olit päässyt siitä eroon  :D Ja sen jälkee jos käytit ilmaisua, niin sit se oli ihan että puulla päähän lyöty.

Sitten yks pieni juttu mistä en tykännyt oli Harryn rakkauden tunnustus Adaralle. Adara oli siihen mennessä kerännyt jo ihan tarpeeksi ihailijoita, ja jotenkin Harryn ja Adaran välille ei vaan sovi mikään suhde. Ehkä kun ne on liian samanlaisia. Ja koska mun mielestä Harryn ja Ginnyn suhde on pyhä, niin en tykkää ajatella että Ginny olisikin vaan kakkosvaihtoehto kun ykkösrakkauteen ei ollutkaan mahiksia.
Ja vielä yksi ihan pieni huomautus, että aika monesti käytit pieleen hän-tämä viittauksia. Sekin tosin korostui enemmän alussa ja lopussa ei ollut enää varmaan yhtään. Sehän menee oikeesti niin, että hän viittaa ensimmäiseen ja tämä jälkimmäiseen tekijään. Eli esimerkiksi vaikka näin "Harryn juostessa Kalkarosta kohti hän näki tämän hapuilevaan sauvaa taskustaan". Toi esimerkki ei liittynyt mihinkään sun kirjottamaan lauseeseen, vaan on ihan päästäheitetty randomilla, mutta siinä on siis viittaukset oikein: hän viittaa Harryyn, joka on mainittu ensin ja tämä viittaa Kalkarokseen, joka mainitaan sen jälkeen. Tää nyt ei oo iso juttu, mutta se oli alkupään tekstissä etenkin aika toistuva virhe, mikä tavallaan vähän teki joistain lauseista hassun kuulosia.

Sitten sanoisin muutaman mun ihan lempparikohdan. En oo ottanut niitä tarkemmin muistiin, joten viittaan niihin vaan sinnepäin, että tiiät mitä kohtaa tarkotan.

1) Sairaalasiivessä kun Sirius näyttä isän tunteitaan Adaralle ja Weasleyn äiti kauhistuu ("Nyt, nyt riitti!...)

2) Adaran ilmiintymiskoe ja loppuhuijaus

3) Kun Adara saapuu Kotikoloon ja suutelee Georgea ja Fred huutaa "FRED!!.."

4) Kun George kertoo Adaralle Sirius- ja Adara-tähdistä Siriuksen kuoleman jälkeen

Musta oli tosi ihanaa kun keksit miten Siriuksen ei tarvinnutkaan kuolla. Ja että Fred ja George molemmat säily hengissä lopputaistelun. Ja ettei kukaan muukaan kiltalaisista sitten kuollut. Mä vaan tykkään onnellisista lopuista, oon sen verran tylsä  :D

Itkin muuten aika paljon, kaikissa herkissä kohdissa. Mutta itse Siriuksen kuolemassa en kyllä melkein itkeny yhtään, vasta sitä seuraavissa luvuissa, sitäkin enemmän.. ;D Siis en voi muuta kun toistaa, mahtavaa työtä olet tehnyt. Ja mieletön urakka, kun näin pitkän tarinan oot kirjottanut. Dodiin, eiköhän mun kommentti ollu tässä. En ees tiiä käytkö vielä lukemassa näitä, mutta toivotaan, rekisteröidyin tänne vaan et pääsen kommentoimaan ja kiittämään ihanasta lukukokemuksesta.

Kiitos ja kumarrus.

Tuizkukka

//: Ainiin, ja ihanasti sait Kalkaroksen mukaan tohon, nyt nähtiin sitä sen hyvää puolta enemmän kun kirjoissa.. Kirjojen perusteella vihasin sitä vaikka se paljastuki lopulta hyväks, mutta sä sait mun sympatiat sen puolelle Hymyilee
Ja hyvä ettei se kuollu, hyvin keksitty keino pelastaa se.

(Arte yhdisti.)
« Viimeksi muokattu: 20.02.2010 14:19:41 kirjoittanut Arte »

Lokitar

  • ***
  • Viestejä: 1 727
Vs: Adara, Siriuksen tähti, valmis, 160 lukua
« Vastaus #1084 : 20.02.2010 20:00:23 »
tuizkukka, kiitos pitkästä kommentistasi, olen jälleen kerran otettu kun joku jaksaa antaa rakentavaa palautetta *silmäilee toruvasti niitä jotka aina huusivat vain "jatkoa!"*
Tosiaan teksti on varsinkin alkupuolella tosi tönkköä ja ajattelin joskus alkaa vähän parantelemaan sitä, mutta juuri nyt mulla ei ole siihen ollut kauheasti aikaa :/ oon niin koukussa tekemääni tsh-ficciin ja sen kirjotteluun ;D mutta kiitos kommentista, laitan rakentavat korvan taakse kun alan tätä siistimään

Potatokoo

  • *
  • Viestejä: 1
Vs: Adara, Siriuksen tähti, valmis, 160 lukua
« Vastaus #1085 : 08.01.2011 10:54:51 »
Hyvä tarina, löysin 5.1 ja nyt olen jo lukenut koko pitkän tarinan. :D

muistipallo

  • ***
  • Viestejä: 31
Vs: Adara, Siriuksen tähti, valmis, 160 lukua
« Vastaus #1086 : 09.03.2011 22:17:41 »
Löysin tarinan aikoja sitten, mutta nyt selasin sen uudelleen läpi ja päätin jättää pienen kommentin.
Tarina on hyvin kirjoitettu, pitkä, helppolukuinen ja tärkeintä tässä on se että se ei jäänyt kesken!
Silti, Adara ärsytti minua syvästi, erityisesti se miten hän periaatteessa anasti Harrylta osan seikkailuista ja kunniasta, Harryhan tässä koko sarjassa on se sankari! Harryn ja Voldemortin lopputaistelussa rupesi oikein ärsyttämään kun Adara vaan paljastaa Kalkaroksen ja alkaa selittämään jotain paskaa Voldemortille, vaikka se oli Harryn ja Volden juttu.
Adara on kuitenkin saatu ujutettua tarinaan hienosti mukaan, Adarahan on tämän tarinan päähenkilö.
Se, että Sirius, Kalkaros ja kaikki muut rakkaat hahmot jäivät henkiin oli tottakai plussaa, mutta lopun kannalta ehkä vähän turhan happy ending. Ruumiita kuuluu tulla.

En halua lytätä kovan urakkasi hedelmää, mutta minulle se sankari tulee aina olemaan Harry, ja vain Harry. Mutta tämä tarina onkin vain yksi näkökulma siitä mitä olisi voinut tapahtua.
I believe in old magic.
And I believe in all that is good.
I know that I can do this,
if he believed that I could.

Lokitar

  • ***
  • Viestejä: 1 727
Vs: Adara, Siriuksen tähti, valmis, 160 lukua
« Vastaus #1087 : 09.03.2011 22:31:38 »
kiitos potatokoo :)
muistipallo, näkökulmansa kullakin, mä henk. koht. en pidä Harrysta hahmona (saatika sankarina, Kalkaros se sankari oli) lainkaan joka selvästi varmaan heijastuu tässäkin tarinassa, kun hahmoni "vie osan kunniasta". En vain ole Harry-ihmisiä, jos tuntisin sellaisen ihmisen todellisessa elämässä niin välttelisin kyllä moista ihmistä :D Mutta mielipiteensä kullakin

Fevier

  • väsynyt vaeltaja
  • ***
  • Viestejä: 143
Vs: Adara, Siriuksen tähti, valmis, 160 lukua
« Vastaus #1088 : 17.03.2011 19:52:24 »
Voi herran tähden kuinka hyvä! Luin tätä kolme päivää putkeen ja jouduin välillä jättämään kesken vastahakoisesti tosin yön tullessa vastaan. Taisin ehkä lukea vähän liiankin innokkaasti sillä näin viime yönä unta että luin tätä fanficciä ja Adara odotti lasta Georgelle. Kaiken huipuksi heräsin keskellä yötä miettimään sitä puoleksi tunniksi, että odottiko se sille oikeasti lasta tässä ficissä  ;D

Mutta juu, suuni loksahti auki lukiessani tuota epilogia siittä kohdasta kun Adara tuli Dracon kanssa Weasleylle.  Tosin olin koko ajan salaa toivonut Adaran ja Georgen seurustellessa et Adara olis Dracon kanssa. Mutta George ja Adara olivat kyllä niin suloinen pari, että säälin Georgea 8(

Ja Siriuksen ja Adaran isä tytär suhde omh ♥  Samoin se kun Adara näki Severuksen ajatukset. Se oli mahtavasti kirjoitettu. Kuten koko tarina.  Tein tänne tunnuksen vain sen takia, että pääsisin kommentoimaan ficciäsi : D

Lokitar

  • ***
  • Viestejä: 1 727
Vs: Adara, Siriuksen tähti, valmis, 160 lukua
« Vastaus #1089 : 17.03.2011 22:31:53 »
Aaaw, kiitos Fevier ja toivottavasti nyt viihdyt vähän kauemminkin finissä  ;D Ja muista, että Adarasta on 2. osa Suuressa salissa ;D

Fevier

  • väsynyt vaeltaja
  • ***
  • Viestejä: 143
Vs: Adara, Siriuksen tähti, valmis, 160 lukua
« Vastaus #1090 : 17.03.2011 23:26:54 »
Juuh, aloitan heti huomenna lukemaan. Taas alkaa maratooni :'D

Bosamo

  • ***
  • Viestejä: 38
  • -Love Is Forever-
Vs: Adara, Siriuksen tähti, valmis, 160 lukua
« Vastaus #1091 : 28.03.2011 16:00:11 »
M-A-H-T-A-V-A!!!!!!!!!!!!!!! ;D

Tosi kivasti keksitty noi kaikki kohtaukset yms. tosin jossain vaiheessa menit aika nopeeta vauhtii :D mut pläääh, mitä pienistä :D


Aaaaaaah toi Fred kohta missä sen ois oikeesti pitäny kuolla oli ihan paras!! nauroin varmaa kaks tuntii  ;D

oon aika huono näissä rakentavissa kommenteissa :D

No mut minä menen lukemaan toista osaa ;D

Psychofobia

  • Nieida
  • ***
  • Viestejä: 270
Vs: Adara, Siriuksen tähti, valmis, 160 lukua
« Vastaus #1092 : 05.05.2011 17:56:45 »
Huhhuh, tässä oli ainakin lukemista, jos ei muuten. Tosin kolmessa päivässä kahlasin tämän nautinnon lävitse. Urakkaahan tässä oli, mutta mikäs siinä. Kelpaa tällaiselle työttömälle ja koulutuksettomalle olennolle.

Kaunista luettavaa, ihanaa! Tykkäsin tästä kaikenkaikkiaan. Jotenkin ei vain iske se, että Sirius palasi takaisin, vaikka hyvin tehtykin Sirren palaaminen "elävien kirjoihin." Tai se, että Fred ei kuollutkaan. Kuolleiden täytyy pysyä kuolleina.

Kivoja mielikuvia syntyi monta, hyvin monta itseasiassa. Kiva, että joku ryhtyi tällaiseen isoon prokkikseen, vaikka nuorena aloititkin. No, okei, olet samanikäinen, mitä minäkin, jos oikein tuolta päiväyksiä katselin. Että siis täytit 17 vuonna -08, ja nyt olet kakskymmentä, pikkusen ylle tai alle :> Olet alottanut tämän prokkiksen siis tosi nuorena!

Mutta pitäisi vissiin päästä ihan alkuun tässäkin kirjottamisessa..
Adara oli kyllä hieman liian täydellinen alussa, mutta sitten kehitit hänelle hienosti omat heikkoudet ja vahvuudet. Harry, Ron ja Hermione olivat kyllä ihan omia itsejään, kuten heidän tässä pitikin olla. Adara oli ihana Kuolonsyöjänä, pelkäsin jo, ettei hänestä tulekaan Kuolonsyöjää enää ollenkaan, mutta huoleni oli turha. Amnesia oli hieno keksintö, kuin myös se pitemmän ajan ajankääntäjä, harmi, ettei ne linkit kuviin enää toiminut. (Olit siis ilmeisesti poistanut ne Picasan verkko-albumistasi.) Mie jo kuvittelin jossain vaiheessa, että Sevvy ja Viola olisivat olleet .. rakastavaisia, ja että Adara olisikin ollut Sevvyn ja Violan aikaansaannos, mutta pelko oli siinäkin ihan turha. Loppupeleissä en voi edes kuvitella, että Sirrellä oli lapsi. Se on vain niin.. hmmm outoa. Tai sitten olen vain tuudittautunut siihen uskoon, ettei siitä voi edes keksiä mitään tällaista.
Olin jossain vaiheessa menettänyt uskoni, että Adarasta ei tulekaan enää Kuolonsyöjää ja meinasin lopettaa lukemisen kesken. Tosin mulla on se periaate, että jos on valmis fic, luen sen loppuun, tuli mitä tuli. Ja kuitenkin tämä on näinkin pitkä.
Myös Tonksin ja Lupinin olisi pitänyt mielestäni kuolla, tässä oli hiukan liian onnellinen loppu omaan makuuni. Joku pitää uhrata yhteisen hyvän vuoksi.

Huomasin myös, miten muutkin olivat huomanneet saman mitä minä. Sen, että Adara oli kyllä kerännyt melkoisen ihailijajoukon taakseen, kuten Harrynkin. Ei, ei Harrya, Harry kuuluu Ginnylle tässä tarinassa. ( Muutoin se kyllä kuuluu Dracolle:DD) Tosin inhoan heidänki onnellista loppuaan, koska en muutenkaan ole tykännyt Ginnystä koskaan. Ginnystä jotenkin huokuu sellainen.. ällöttävä kylmät väreet- fiilis. Ihan niinkuin hänet olisi pakotettu mukaan koko kirjaan ja leffoihin, tai siis pakottamalla pakotettu.

Inhosin yli kaiken Adara/George- paritusta tässä, hän vain jotenkin kuului Dracolle, vaikka ei sitä nyt ajatellutkaan nuorena. Onneksi he löysivät toisena kuitenkin ajan saatossa, ja saivat muutaman muksunkin. George oli jotenkin.. hmm outo, en tykännyt yhtään siitä, miten kuvailit Georgen lääppimässä Adaraa ja hän oli ihan mielissään moisesta.  Onneksi Adara tajusi kuuluvansa Dracolle, niin loppu hyvin kaikki hyvin.
Jännää on myös se, kuinka hyvin Sirre, Severus ja muut tulevat toimeen. Se on jotenkin häiritsevää. Aivan liian häiritsevää, tietenkin plussaa oli se, miten hienosti he vieläkin naljailivat. Ihmeellistä oli myös se, miten Adara ja Draco muuttivat Godricin Notkoon Harryn ja Ginnyn perässä. Olisin kuvitellut heidä muuttavan jonnekin ihan muualle, kuin sinne tai Malfoyiden kartanoon, vaikka Cissyhan se siellä olisi paapomassa muksuja aina.

Sisälsit kaiken tärkeän tähän ficiin, mitkä omastakin mielestäni kuuluvat. (Oho, katkes ajatus, kun piti ruveta muksua kaitsemaan samaan aikaan ja näppäimistö oli hiukan vaarassa :DDD)

Sisällytit ihania uusia juttuja tähän "perus"tarinaan, kuten nämä Kuolonsyöjien tapahtumat ja tilanteet heidän näkökulmastaan, että ei kaikki ihan menny Rowlingin mukaan. Onneksi.

Ei siis siinä, en kommentoi enempää, kuin että kiitos ihanasta ja pitkästä tarinasta! <3

- Psyckis
« Viimeksi muokattu: 05.05.2011 18:55:21 kirjoittanut psychofobia »
Saat olla juuri tuollainen,
en tahdo jumalaa, tahdon ihmisen
Saat olla keskeneräinen,
en tahdo valmista, tahdon sinut heikkouksineen
Sinä riität minut täyttämään

rruina

  • ***
  • Viestejä: 21
Vs: Adara, Siriuksen tähti, valmis, 160 lukua
« Vastaus #1093 : 15.05.2011 22:11:31 »
Päätin minäkin tulla kommentoimaan ^^ Tää oli todella hyvä! Oikeesti :o Oon ihan yllättynyt, sillä itselläni on "pieniä" ennakkoluuloja tälläsiä kohtaan... Luen oikeestaan pelkästään James/Lily paritusta heidän kouluvuosistaan ja päätin tehä poikkeuksen ja en kadu ^^
Oikeestaan pidin tästä enemmän verrattuna oikeaan päätökseen. Tää tietenkin johtuu siitä, että SIRIUS <3 elää ja olin ihan innoissani kun tajusin että se ei kuolekaan.
Oon lukenut tätä oikeesti koko ajan! Meniköhän mulla kolmisen päivää?  Pääsi kyllä top3 listalle ja edellä ovat vain pakkaskukkia ja memory!

Näin ollen. Kiitän ja kumarran (;

mellonami

  • ***
  • Viestejä: 194
Vs: Adara, Siriuksen tähti (K-13, 160 lukua)
« Vastaus #1094 : 03.07.2011 15:01:11 »
mie rupesin lukemaan tätä uudestaan ja olen huomannut, että olet vähän muokkaillut tätä :D ei, en valita ;D minusta se on itseasissa parempikin näin ;)
Toivon, koska uskon
uskon, koska rakasta
ja rakastan, koska toivon

Arion

  • ***
  • Viestejä: 622
  • Huffleclaw Bard
Vs: Adara, Siriuksen tähti (K-13, 160 lukua)
« Vastaus #1095 : 04.07.2011 11:22:29 »
Törmäsin tämän fikin toiseen osaan, ja päätin lukea ensin tämän osan siitä huolimatta,että lukuja oli 160.
 Valitettavastimulla ei ole nyt parhaat mahikset kommata tätä, joten yritän toistaiseksi muistaa tämän pitkän fikin, jota olen pääosin lukenut kännykän avulla.

No, näin öisin kun olen lukenut tätä fikkiä, kommentoin mitä on kommentoitavana mulla.

Eli siis todella hyvä fikki. Välillä löysin virheitä, enkä jaksa etsiä niitä todellakaan uutta kertaa, mutta osa oli kyllä huolimattomuutta, uskoisin.
Siriuksen kuolema sai itkemään, ja ihme kyllä, selvisin sinä yönä ilman nenäliinoja, vaikka oli tipalla! Samaan suruun tuli myös Adaran masennus. Hyvin kirjoitettu!
Toi aikavääntö jotenkin sekotti mut, enkä vieläkää täysin tajua sitä, oli jotenki outo, mutta tajusin lopulta, uskoisin kaiken.
Tää oli tosissaan hieno versio ei-harry -kannalta, mutta jotkut repliikit oli must väärällä henkilöllä, ei jotenki sopinut. En osaa valitettavasti antaa esim.iä, sillä se oli tolannetajua...
Vaikka pidin kovasti, että Sirius, Fred ja Severus + Remus ja Tonks selvisivät, lopputaistelu oli jotenki outo, ku vain tärkeitä pahoja kuoli. Tuntu vähän lasten "happy end", mut muuten teksti oli K-15 kamaa...
Pidin Sev-Sirre selvityksest, ja jotenki tunsin vähän ennen Sevin muistoi, et Sev ja Viola on jotain sukuu... Osaan ennustaa ;)
Pidin myös epilogista, vaikka oletin G/A enkä D/A, mut luettuani myös puheesi, tajuan kyllä, et A/D oli sust oikee. Myös muut kysymykset saivat vastauksia.
Pidin epilogis myös lasten nimistä, vaikka suurin osa oli Potterista. Erityisesti pidin Sirius ja Sev junioreista!

Mutta siirtyilen pian toiseen osaan (, jonka prologi oli hyvä!).
« Viimeksi muokattu: 05.07.2011 01:45:55 kirjoittanut Anturajalka93 »
"I think kids will read more good books than we can possibly produce " - Rick Riordan

Lokitar

  • ***
  • Viestejä: 1 727
Vs: Adara, Siriuksen tähti (K-13, 160 lukua)
« Vastaus #1096 : 19.07.2011 15:08:36 »
Näyttää siltä, että mulla on kohta 50 000-bileet kun lukukerrat on jo yli 49 000:ssa :D ja koskien Adaraa, niin lupaan että kun 50 000 on rikki niin luvassa on pieni ylläri ;D ::)

lunaprinsessa

  • ***
  • Viestejä: 26
  • Rohkelikko
Vs: Adara, Siriuksen tähti (K-13, 160 lukua)
« Vastaus #1097 : 21.07.2011 16:04:55 »
Siis, a-i-v-a-n mahtava ! Aloitin lukemaan vasta paripäivää sitten, ja nyt on saatu luettua! Luin tätä monta tuntia päivässä, enkä tehnyt koneella mitään muuta. Illaksi aina tulostin muutaman luvun, jotta voin lukea niitä.
...Sanoin jo äidillekin yhdessä vaiheessa että "Se fic on ehkä jopa parempi kuin itse Potter kirjat".
Paras fic mitä oon koskaan lukenu! Rakastan tätä♥

Tykkäsin itse Adara/George parituksesta. Mutta kyllä repesin monissa kohdin kun Kalkaros suuteli Adaraa tai jotain.
Kun lopussa oli että Adara oli mennyt naimisiin Dracon kanssa, olin että MITÄ?!?!?! Ensin en pitänyt siitä yhtään, mutta olikin sitten todella hyvä paritus, Adara/Draco siis. Dracon luonne♥ Käy sääliksi Georgea :(

Mutta kiitän, tästä ! ♥
Vihollisista viimeisenä kukistetaan kuolema

Pansy Paradise

  • mummon suosikki
  • ***
  • Viestejä: 481
Vs: Adara, Siriuksen tähti (K-13, 160 lukua)
« Vastaus #1098 : 22.07.2011 22:04:49 »
Fubuki oot ihana !

Rakastin tätä jajaja nytku sain tän luettua loppuun ni ainoo asia mitä haluun moittia on että Adara/George 4ever ! Shame on u gurl.

Mut muuten tää oli täysin mainio ja täydellisen ihana ja taidan lukee tän tässä jossain vaiheessa toistekki ! Oli äärimmäisen nautittava viikko Adaran ja kumppaneiden seurassa !
ole muutos jonka haluat nähdä maailmassa

Lokitar

  • ***
  • Viestejä: 1 727
Vs: Adara, Siriuksen tähti (K-13, 160 lukua)
« Vastaus #1099 : 23.07.2011 00:29:50 »
Pansy Paradise ja lunaprinsessa kiva kuulla  ;D mut pysykää kuulolla sitten kun tässä tulee 50 000 lukukertaa täyteen, multa tulee silloin yllätys ;)