Kirjoittaja Aihe: Musiikki #2  (Luettu 119718 kertaa)

Bloody

  • Dr. Doom
  • ***
  • Viestejä: 281
  • Bang bang shot dead.
Vs: Musiikki #2
« Vastaus #100 : 24.08.2013 15:32:00 »
Mä oon tässä muutamassa kuukaudessa löytänyt ihan hirveen läjän uusia bändejä, joita kuunnella, ja joista en edes muista kaikkea. Osa on pysyn kelkassa mukana, mutta osa on pudonnu auttamattomasti matkasta. uutena olen löytänyt esimerkiksi Avenged Sevenfoldin ja Halestormin. Jälkimmäinen putrosi melko nopeasti pois listoiltani, mutta ensimmäisellä on mielestäni upeita biisejä. Pitää myöskin mainita Lynyrd Skynyrd, joka myöskin iskee muhun. // Aika jännää on myöskin se, että Avenged Sevenfoldin uusin levy löytyy jo nyt kokonaisuudessaan juutuubista. Noh, mutta saampahan ainaskin rauhassa päättää, jotta tahdonko ostaa tän levyn, vai en...

Suosikki artistini on edelleen, ja ainavaan Alice Cooper. Olen kuunnellut äijän musiikkia 15 vuotiaasta lähtien, ja fanittamiseni ei ole enää ehkä yhtä fanaattista, kuin alkuvuosina, mutta ei oo kyllä kadonnutkaan mihinkään. Tykkään kuunnella myös Deathstarsia, sillä pidän laulajan äänestä. Mötiköitäkin tulee kuunneltua, vaikka en niin Vinskin äänestä pidäkkään. Ennemminkin muhun iskee Sixxi:n sivuprojekti Sixx A.M:än musa, ja mulla onkin kaikki niiltä ilmestyneet albumit (2). Ja voisihan sitä myös mainita The 69 Eyesin

On olemassa myös kasaribändejä, jotka ovat mielestäni aivan liian yliarvostettuja. Esim: Mötikät, Metallica... Sillä ainakin ensimmäisellä on mielestäni hieman liikaakin ulkomusiikillista kuuluisuutta. (Onhan sitä toki Cooperillakin.) En kuitenkaan missään nimessä väitä, että nämä bändit olisivat huonoja.

Mitä vanhemmaksi oon tullut, niin sitä laajemmalle musamakuni on laajentunut. Vanhat, ja uudet suosikkini pitävät kyllä pintansa, vaikka tykkäänkin välillä vaihtaa vapaalle, ja kuunnella niitä listahittejä.  ;D
- Bloody
« Viimeksi muokattu: 24.08.2013 15:38:41 kirjoittanut Bloody »

Gwenhwyfar

  • cinderella
  • ***
  • Viestejä: 478
Vs: Musiikki #2
« Vastaus #101 : 24.08.2013 15:44:05 »
Ohohohohohohoohhhh! Musiikki on elämän polttoaine. Jos joutuu olemaan päivänkin ilman niitä rakkaita, valkoisia korvanappeja, menee järki. En muunmuoassa pysty kirjoittamaan ilman musiikkia taustalla (ellei ole kyseessä joku Mysteryn tyylinen, missä tunteet eivät ole pääosassa). Muutenkin musiikki on todella tärkeä juttu, joka jaksaa kantaa yli kaikkien rankkojenkin juttujen.

Vaikuttaa siltä, että finissä on aika paljon tällasia rockista, hevistä yms. tykkääviä. Mulle ne ei vaan koskaan oo iskenyt. Minä taas kuuntelen aika indie-painoitteista kamaa, eniten ehkä indie-rockia, indie-poppia, indie-folkkia, folkkia tai jotain muuta sen tapaista. Tykkään aika paljon Imagine Dragonsin, Lana Del Reyn, First Aid Kitin, Ben Howardin, Passengerin, Kodalinen, Youngblood Hawken, Jake Buggin ja Florence + The Machinen tyyppisistä bändistä. Tuossahan ei tietenkään ole kaikki suosikit, mutta aika lailla mun musiikkimaku tiivistyy tohon porukkaan. Niin ja tietenkin The Beatles, siihen ei kyllästy koskaan.

The Beatles on ollut mukana mun elämän alusta asti, mä oon kuunnellut esim. Blackbirdiä alle kouluikäsestä asti lähes päivittäin, eikä siihen vaan kyllästy. Muutenkin tuollanen vähän vanhempien aikojen vivahteita omistavat on ihania, kuten edellä mainitut Jake Bugg ja Lana Del Rey.

Mulle on kans todella tärkeetä, että lauluissa on hyvät lyriikat. Ei siis sillä, että kieltäytyisin kuuntelemasta jotain muuten mahtavaa biisiä, jonka sanat on ihan päin persettä. Joskus mä saatan napata sen tunnelman paremmin itse sainoista, kuin melodiasta. Kuitenkin loppujen lopuksi, lyriikat ovat vain osa kokonaisuutta, joka on se kaikista ratkaisevin.

Joku tuolla kysyi viidestä parhasta Bändistä. Hmm... Nyt heitit kyllä pahan. Mun on pakko sanoa, että en pysty sijoittelemaan artisteja/bändejä paremmuusjärjestykseen, sillä musiikkimaku on muuttuva, aina löytää jotain uutta, ja muutenkin tehtävä on hyvien bändien kanssa mahdoton. Kaikki on hyviä, en mä nyt niitä muuten kuuntelis.

Gwen

Mursu99

  • Vieras
Vs: Musiikki #2
« Vastaus #102 : 24.08.2013 19:03:59 »
Tässä ois teille toinen hankala kysymys :D Mitkä on teidän 5 parasta biisiä tällä hetkellä? Itse pidän näistä todella paljon juuri nyt: One Direction-Best song ever, Cheek-Timantit on ikuisia, (näit on vaikee valita... XD) Italo Brothers-This is nightlife, Lovex-Don juan ja HP tunnari: Hedwig's Theme, Hedwig's Flight <3 :)

Eririn

  • valomiekkalesbo
  • ***
  • Viestejä: 956
  • Jedi like my father before me
    • lesbian with a sword and a grudge
Vs: Musiikki #2
« Vastaus #103 : 24.08.2013 19:10:53 »
Mitkä on teidän 5 parasta biisiä tällä hetkellä?
No, iPodin viisi soitetuinta ovat seuraavat:
Richard Armitage - Misty Mountains
Girls' Generation - Into the New World
Howard Shore - Concerning Hobbits
Leijonakuningas - Tunnetko jo rakkauden?
Neil Finn - Song of the Lonely Mountain

... ai miten niin pidän leffamusiikista? Mutta joo, Misty Mountains on ihana. Melkein aloin hyppiä riemusta leffateatterissa (ja trailerin nähdessäni), kun tajusin, että ko. biisi on mukana Hobitissa. Pidin siitä nimittäin todella paljon jo silloin kun 13-vuotiaana luin Hobitin ekaa kertaa.
We had each other. That's how we won.

Varja

  • ***
  • Viestejä: 248
Vs: Musiikki #2
« Vastaus #104 : 24.08.2013 19:45:17 »
Mulla ei ole olemassa parhaiden biisien listaa, mutta Tokio Hotelin World behind my wall on yksi lemppareista. Eteenkin akustisena versiona.
It's not what you said,
It's the way you say it
It's not what you did,
It's the way you do it

Uusi Tokio Hotel Routine-foorumi

Sofiesque

  • Vieras
Vs: Musiikki #2
« Vastaus #105 : 25.08.2013 15:05:39 »
Huu kun on vaikeita kysymyksiä. Lempiartisteista mieleen nousee ensimmäisenä Beyoncé, jota oon siis fanittanut kasuaalisti jo lapsena ja intohimoisemmin viimeiset kuutisen vuotta. Beyoncé on aina ollut mulle lähinnä idolia. Se ääni, se lavakarisma, ne biisit. Yks mun elämäni suurimmista epäkohdista on oikeasti se, etten oo toistaiseksi nähnyt häntä livenä (itkin itse asiassa vähän sen perään, etten saanut lippuja Mrs Carter Tourin Tukholman keikalle). Beyoncé on myös yks niistä hyvin harvoista artisteista, joita en seuraa pelkästään musiikin takia, vaan olen kiinnostunut myös hänestä itsestään persoonana.

Loput lempparit onkin sitten hankalampia nimetä. Marina and the Diamonds on yksi kestosuosikki, joskin tykkäsin paljon enemmän Electra Heartista albumina ja konseptina kuin aiemmasta diskografiasta, mikä näyttäis kauhistuttavan eräitä tosifaneja. Ellie Goulding ja Imagine Dragons kipuaa myös viiden parhaimman joukkoon. Kpopista on pakko mainita Brown Eyed Girls, vaikka moni muukin nousee mieleen. Yhteen aikaan kuuntelin melkein pelkästään miespuolisia artisteja, mutta viime vuosien aikana naiset on taas dominoineet mun soittolistoja.

Mitkä on teidän 5 parasta biisiä tällä hetkellä?
Nää ei nyt ole varsinaisesti paremmuusjärjestyksessä, mutta:

1. Sunmi - 24 Hours
2. Ladies' Code - Hate You
3. EXO - Growl
4. Zedd feat. Foxes - Clarity (Acoustic Version)
5. Envy - Am I Wrong


On muuten aika ihmeellistä kuinka suuret kicksit voi saada siitä, kun löytää jonkun biisin jota on etsinyt pidemmän aikaa. Yhteen aikaan tota Zeddin Claritya soitettiin jatkuvasti baareissa, mutten ikinä saanut sanoista selvää sen verran, että olisin voinut googlettaa niitä. Sitten ihan sattumalta yks päivä törmäsin videoon, jossa toi biisi soi taustalla. Vitsit kun olin fiiliksissä :D

Lunatic

  • ***
  • Viestejä: 78
Vs: Musiikki #2
« Vastaus #106 : 25.08.2013 15:52:31 »
Ketkä ovat teidän 5 parasta bändiä/artistia?
Green Day, Black Veil Brides, HIM, Thirty Seconds to Mars ja Linkin Park jakavat ykkössijan. Nää viis saa aina kaiken tuntumaan vähän paremmalta.

Mitkä on teidän 5 parasta biisiä tällä hetkellä?
No toi oli kyllä paha. Aika usein ne vaihtelee, mutta luulisin, että tällä hetkellä kutakuinkin sellanen litania kuin:
Green Day - Restless Heart Syndrome
Eminem - Beautiful
Sixx: A.M. - Skin
Dj Ashba - Respect
The 69 Eyes - Devils tai Eternal tai Wasting The Dawn

cooperaur

  • grieving widow smith
  • ***
  • Viestejä: 618
  • multipussies on vaa porttihuume
Vs: Musiikki #2
« Vastaus #107 : 26.08.2013 22:10:02 »
Ketkä ovat teidän 5 parasta bändiä/artistia?
Ohhh. Depeche Mode nousee varmaan ykköseksi jos sinne joku pitää nostaa, sillä fanitushistoria on varmaan pisin ja tasaisin tätä nykyä, eikä rakkaus sitä musiikkia kohtaan oo muuta kuin kasvanut kymmenen vuoden aikana. Toinen on ruotsalainen Lykke Li, jonka upea musiikki on ollu mulle tärkeetä vaikeassa elämäntilanteessa, kolmas ehkä sitten Scissor Sisters joka vaan on mahtava. Neljänneksi täytyy sanoa Kanye West, ja gawd jos joku olisi 4 vuotta sitten kertonut että sanoisin Kanye Westin tällaselle listalle niin olisin sylkäissyt sitä naamaan. Mut se vaan on vaikuttava, ja oon sen ansiosta löytänyt ihan uuden uskon rap-musiikkiin. Viimeiseksi sitten vielä The Beatles, jonka oon valitettavasti löytänyt vasta jokin aika sitten kunnolla, mutta se on jo nyt kohonnut helposti suosikkien joukkoon. Niillä vaan ei ole huonoja biisejä.

Pakko mainita vielä että Lady Gaga ja Radiohead tekee kyllä tiukkaa jättää listasta ulos!

Mitkä on teidän 5 parasta biisiä tällä hetkellä?

(en oikeesti mitenkään pysty sanoo viittä joten sanon kymmenen fuck da pouliis : DD)

Kanye West - I Am A God
Ólafur Arnalds - So Close
Lady Gaga - Applause
Marina And The Diamonds - Starring Role
Kasabian - Fire
The Flaming Lips - Yoshimi Battles The Pink Robots Part 1
Kubb - Wicked Soul
Hans Zimmer - Time
The Black Keys - Lonely Boy
Bob Dylan & Johnny Cash - Girl From The North Country


Nää on todellakin tällä hetkellä parhaimpia/kuunnelluimpia, all time favs -lista näyttäisi kyllä kovin erilaiselta... Hmm mutta niin, kun nyt tässä kysellään, niin entäs sitten 5 parasta albumia? Tällä hetkellä tai koskaan, ihan miten tykkäätte. Itse voisin sanoa tällä hetkellä parhaat, menisi aamuun asti kun rupeisin varsinaisia suosikkilevyjäni määrittelemään. : D

Kanye West - Yeezus
Depeche Mode - Delta Machine
Kasabian - Velociraptor!
Ólafur Arnalds - Broadchurch
The Beatles - Abbey Road tai Revolver

Joo ja ettei mee ihan pelkäksi listailuksi, niin hei onko ketään muita menossa katsomaan Depeche Modea 15.12. tai Hurtsia 2.11? Aa toi DM, oon oottanut niiiiin kauan ja nyt vihdoinkin pääsen näkemään ne. Ja Hurtsikin on tosi kiva nähdä uudestaan nyt kun on se uusi levy tullut. Ja hei, onko joku muu muuten kuunnellut tota Kanye Westin uutta Yeezus -levyä? Siis itse tosiaan olen aivan rakastunut siihen, päihittää jopa tähänastiset suosikilevyni herralta (The College Dropout & My Beautiful Dark Twisted Fantasy). Parasta uutta musiikkia taas aikoihin, ihanaa. Suosikkikappaleita atm ovat ainakin I Am A God, New Slaves, Blood On The Leaves ja Guilt Trip ja oikeesti tbh kaikki. Täydellinen.
Ei ollut gluteenia Hitlerin aikaan.
- Steve Rogers


Classick

  • Pelinrakentaja
  • ***
  • Viestejä: 1 137
  • Because of you, I’m becoming ruined
Vs: Musiikki #2
« Vastaus #108 : 26.08.2013 23:09:29 »
Ja Bon Jovi. <3 Onko kukaan keksinyt mitään parempaa? Ihan parasta musiikkia. Varsinkin 80- ja 90-luvuilta, itse en ole juurikaan 2000-luvun puolella tehtyä kuunnellut. Kappaleista Runaway, Always, You give love a bad name ja Wanted dead or alive ainakin ansaitsevat miulta maininnan tässä! :)
Mä en henkilökohtaisesti tiedä yhtään ihmistä, joka ei tykkäisi kyseisestä bändistä! Aivan mahtavan uran jätkät tehneet ja vaikkei uudempi musiikki aivan uppoakkaan, Bon Jovi tulee aina olemaan jotenkin tärkeä. Jännä, koska itse en ole koskaan oikeasti "kuunnellut" bändiä (eli popittanut levyjä toistolla useita viikkoja) ja tiedänkin vain about 15 biisiäkin niin silti kuuluu ihan top luokkaan. :) Ehkä johtuu siitä, että iskä on ollut alusta asti niiden fani ja se on varmaan aivopessyt mut!

Ketkä ovat teidän 5 parasta bändiä/artistia?
All Time Low, Simple Plan, Mayday Parade, 30 Seconds To Mars ja Green Day tulevat varmaan aina olemaan top 5:seni. Sitten löytyy myös iso kasa muitakin kuten Linkin Park, Paramore, Every Avenue, Sum 41, You Me At Six, A Day To Remember. Aikalailla alternativen ja pop punkin nimeen vannon (ja mieslaulajien näköjään). Heh. :) Alleviivatut bändit olen jopa sattunut näkemään livenäkin!

Mitkä on teidän 5 parasta biisiä tällä hetkellä?
Kids In Love - Mayday Parade
Jesus of Suburbia - Green Day
Follow Me - Muse (rakastuin kun olin katsomassa World War Z:tä)
Miss Jackson - Panic! At The Disco
Dead Walker Texas Ranger - Sleeping With Sirens (paras lenkkibiisi ikinä!)

Tuosta Miss Jacksonista puheenollen: mitä mieltä olette panic! at the discon uusista biiseistä? Iskevätkö? Itse olen vähän uudempia faneja, joten en osaa ottaa kantaa siihen, onko bändi mennyt kaupallisempaan suuntaan (god, vihaan tuota ilmausta.) mutta monet siitä tuntuvat ainakin internetin ihmeellisessä maailmassa valittavan.

Muutenkin inhottaa, kun melkein jokaisen bändin uudempia videoita katsellessa törmää näihin ääliöihin, jotka kommentoivat jotain tyyliin "Bändi X oli parempi 10 vuotta sitten. Nyt se on liian kaupallinen ja myynyt sielunsa 10-vuotiaille teinitytöille ja levy-yhtiöille!!!!!!". Yyh. Jotkut eivät osaa ajatella, että jos bändin jäsenet olivat 19 aloittaessaan musiikin tekemisen ja ovat nyt melkein 30-vuotiaita, heidänkin mieltymykensä oman musiikkinsa suhteen ovat saattaneet hiukan muuttua. Tästä hyvänä esimerkkkinä Green Day.

Oletteko löytäneet viimeaikoina jotain hyvää uutta musiikkia? Miten yleensä löydätte uusia artisteja/bändejä/kappaleita joita kuuntelette?
Itse taas päivitin musiikkikirjastoani parilla uudella biisillä, jotka jäivät leffasoundtrackista mieleen.
scars  are  only  skin  deep
beauty  comes  from  within

Nide

  • Tittelinturska
  • ***
  • Viestejä: 359
  • hukankorentoja
Vs: Musiikki #2
« Vastaus #109 : 27.08.2013 00:16:16 »
Haha, mun on pitänyt tulla höpisemään tänne jo ties kuinka kauan mut joo, unohdus.

Eli jees; Ketkä ovat teidän 5 parasta bändiä/artistia?
Haha, yllättävän vaikea kymysys. Uskoisin että Muse, Green Day, Queen, Guns N' Roses sekä Elvis Presley. Miks? No sanotaanko että mä kuuntelin pienenä paljonkin Elvistä, en juurikaan muuta, mut sitten se jäi muun musiikin kanssa. Nyt syksyllä 2012 mä tajusin että hei, onhan sitä musiikkiakin olemassa - ja tartuin Queeniin. Ne kappaleet ja niistä huokuva mahtavuus asdfghjkl, oikeasti rakastan. Ja ko mä olin löytäny Queenin niin sitten hoksasin David Bowien ja sitä myötä taas Elviksen. Talvella mä aloin kuunnella Musea ko serkut on faneja, sit löysin myös Green Dayn ja Guns N' Rosesin ja ne kappaleet. Eli en voi sanoa olevani (muuten ko Elviksen kohalla) mikään vuosien fani, mutta ei kai se nyt katso sitä aikaa? c;

Jos muita bändejä/artisteja pitäis sanoa niin Hector (!!!), Bay City Rollers, David Bowie, Mötley Crüe, Ramones, Sigur Rós ja The Beatles. Niitä on tullut kuunneltua ja rakastun uudestaan ja uudestaan eikä mulla oo oikein järkevää sanottavaa. Öh. Ja yhyy oikeasti kappaleiden topvitosen kanssa koska en mä osaa sanoa, niin paljon mahtavuutta. ; ___ ; Mut jos soveltaisin ja sanoisin jokaiselta lemppariltani tänhetkiset suosikkini? (nää on kyllä pysyneet aika pitkään mut joo)

Muse - Undisclosed Desires
Green Day - Jesus of Suburbia
Queen - Bohemian Rhapsody
Guns N' Roses - Paradise City
Elvis Presley - Jailhouse Rock

Oikeesti aaaaa koska Jailhouse Rock oli mun lemppari jo sillon pikkukakarana ko en tajunnut melkein yhtäkään sanaa mut silti jammasin mukana levyn tahdissa. Tosin myös Suspicious Minds ja Hound Dog on mahtavia. c: Joo, vaikka tuossa olikin tuota listausta niin kyllä mä kuuntelen myös sitä mitä sattuu tulemaan, plus tietenkin joku pari kappaletta bändiltä tai artistilta joista tykkään, esim. Coldplayn Paradise ja Depeche Moden Enjoy the Silence (awawa tääkin yks lapsuuden suosikki, oli siinä yhessä tetris-pelissä).

Oletteko löytäneet viimeaikoina jotain hyvää uutta musiikkia? Miten yleensä löydätte uusia artisteja/bändejä/kappaleita joita kuuntelette?
Hmm... Placebo? Mä tykkään albumista Sleeping Whit Ghost, ja sieltä kappaleista English Summer Rain sekä Bulletproof Cupid, niissä on vaan sitä jotain (lål niinko näemmä kaikessa muussakin). Ja joo, mä selailen aina vähän nettiä ja Spotifya, kattelen mitä serkut ja kaverit kuuntelee, kokeilen sitä mistä mä löydän fanfictionia (köh) ja mitä nyt oon kuullut joskus ja pitänyt. Niin ja lapsuusmuistot! (Vaikka mä sanoin etten juurikaan kuunnellut musiikkia, niin siinä tetriksessä oli kyllä mahtavat kappaleet, ainakin just Depeche Moden Enjoy the Silence ja Red Hot Chili Peppersin My Friends, sit tais olla myös Eurythmicsin There Must Be An Angel (Playing Whit My Heart) ja The Cardigansin My Favourite Game. :3)

Haha, piti saada jotain järkevää sanottua mut aaa nukuttaa, lisäilen sitten jos jäi.
sielo is kaikkee
Ava by Pyry
                               he olivat yhdessä nidepeter

Mursu99

  • Vieras
Vs: Musiikki #2
« Vastaus #110 : 27.08.2013 08:32:47 »
Viisi parasta albumia:
One Direction-Up all night
One Direction-Take me home
Lovex-Watch out!
Robin-Chillaa
Vain elämää-levyt
Tuo oli kyllä aika hankala kysymys :D joutu miettimään ihan kunnolla :P

Vostok

  • Vieras
Vs: Musiikki #2
« Vastaus #111 : 27.08.2013 17:24:37 »
 
Lainaus
Joo ja ettei mee ihan pelkäksi listailuksi, niin hei onko ketään muita menossa katsomaan Depeche Modea 15.12. tai Hurtsia 2.11? Aa toi DM, oon oottanut niiiiin kauan ja nyt vihdoinkin pääsen näkemään ne. Ja Hurtsikin on tosi kiva nähdä uudestaan nyt kun on se uusi levy tullut.

Raudanluja HURTS-fani ilmoittautuu!
Olen indeed menossa kyseiseen konserttiin 2.11. Kyttäsin lippuja viimeiseen asti kunnes yritin verisesti viedä hyvät paikat. Pakkohan sitä on Theodore Hutchcraft nähdä livenä - ja kuulla hänen mairean kirkasta ja tunteellista ääntään! Oh the joy.

HURTS-bändin Happiness-albumi on eittämättä yksi parhaimmista brittialbumeista 2000-luvulla.  Wonderful Life on monien suosikkikappale, eikä ihme, sillä se koskettaa kaikkia musiikkimakuja. Itse kuuluun tähän ryhmään - aivan kuin seireenit säestämässä Theodoren kirkasta ääntä interludessa. Videokin on moderni ja silti vintagehko, kuten heidän koko imagonsakin. Tätä juuri rakastan HURTSissä! Herrasmiehet eivät jätä kylmäksi...

...Puhumattakaan Illuminatedista! Kyseessähän on sielunmaisemalta se kaikkein rikkain ja kaunein kappale! Videon audio on kyllä parempi kuin albumin alkuperäinen - rakastan oopperalaulajaa taustalla, sekä hieman kovempaa vivahdetta. Voisi miltei verrata uskomattomaan valokontrastiin, joka näkyy vahvan dramaattisena Theon kasvoilla...

Uusin EXILE - onnellisuus maanpaossa- on laadultaan mielestäni hieman alempana, mutta se oli odotettavissa rock-vivahteilla. Laadukkaampaa se kuitenkin on kuin moni rock-bändi ikinä, ja syvällisempää kosketusta saa hakea. Se vain todistaa, kuinka heidän makunsa soveltuu moniin tyylilajeihin tehden niistä niin... HURTS <3
Eli musiikissa HURTS all the way.

Briteistä tulevat taatusti parhaimmat muusikot, unohtakaa toki Amerikka. Naisellisemmassakin popissa on todiste tästä Jessie Warelta. Vuoden 2012 NRGM:kin äänestämä parhain albumi.

Lunatic

  • ***
  • Viestejä: 78
Vs: Musiikki #2
« Vastaus #112 : 27.08.2013 21:07:39 »
Oletteko löytäneet viimeaikoina jotain hyvää uutta musiikkia? Miten yleensä löydätte uusia artisteja/bändejä/kappaleita joita kuuntelette?

Öäh, no niin, meikäläinen aika usein bongailee kaikkea kivaa uutta musiikkia, mutta voitaneen sanoa, että Lord Of The Lost on sellanen, joka on itselle melko uus tuttavuus, mutta ehdottomasti tsekkaamisen arvonen. Sitten toinen on sellanen meikän kotipaikkakunnalta kotosin oleva Rust n' Rage nimellä kulkeva pumppu, joka soittaa aika menevää glamin tapasta. Keikalle menin vähän sillä fiiliksellä, että mitä helvettiä noikin kuvittelee olevansa, mutta keikan päätyttyä olin jo muuttanu mieleni aivan täydellisesti. Kotona tuli kuitenkin todettua, että eihän tää bändi kuulosta levyllä yhtään miltään, eikä erotu mitenkään. Ihan ehdottomasti on kuitenki sellanen livebändi, joka kannattaa käydä tsekkaamassa, jos vaan suinkin mahdollisuus tulee.
Ja niin, useimmiten kyllä bongailen bändejä ihan nettiä selailemalla, mutta Rust n' Rageen törmäsin Porisperessä ihan sattumalta, tietämättä ennakkoon bändistä yhtään mitään.

+ Classick oon kyllä sun kanssa aika paljon samoilla linjoilla tosta bändien kehittymisestä valittamisesta. Onhan se totta, että toiset biisit toimii paremmin ja toiset huonommin ja rehellisesti sanottuna olin kauniistiikin sanoen enemmän kuin vähän pettynyt esimerkiksi tuohon mainitsemasi Green Dayn Uno/ Dos/ Tré- levysarjaan. En mä niitä levyjä huonoksi väitä ja aika paljon niitäkin kuuntelen, mutta se vaan on niin erilaista, ku mitä odotin. Tottahan se kuitenkin on, että ei ole yksinkertasesti millään tavallan mahdollista, ettei mitään musiikillista kehitystä tapahdu. Eikä se kaavoihin kangistuminenkaan hyvä juttu ole.

Human_cannonball

  • ***
  • Viestejä: 308
Vs: Musiikki #2
« Vastaus #113 : 30.08.2013 13:32:04 »
cooperaur mainitsit Ólafur Arnaldsin (Mahtavaa!). Tällä hetkellä en oikeen tiedä mitään mahtavampaa kuin hänet. Uusi levy on upee. Aiotko mennä Arnaldsin keikalle Helsinkiin 25.11? Itse suuntaan sinne :)

Ja kun kerrankin sain vastausikkunan auki niin osallistutaan nyt muuhunkin keskusteluun...

Oletteko löytäneet viimeaikoina jotain hyvää uutta musiikkia? Miten yleensä löydätte uusia artisteja/bändejä/kappaleita joita kuuntelette?
Toisin kuin Lunaticilla, mulla on usein ongelmia tän kanssa ja mä olen usein aika kriittinen musiikin suhteen. Mikä vaan ei kelpaa. Tuntuu kuin missään ei olisi kiinnostavaa musaa ja kaikki mitä mulla on koneella on niin monta kertaa jo soitettu, ettei niitä jaksais enää kuunnella. Silti mulla on aika laaja musamaku, tosin metallipainotteinen ja sitä mulla onkin eniten koneella. Mutta viimeaikoina on alkanut mennä vähän fiilikset metallin suhteen. Tai sitten en vain osaa kuunnella oikeita biisejä.

Yleensä löydän hyvää musiikkia siten, että joku suosittelee ja alan sitten kuunnella. Yleensä kuitenkin kuuntelen ensin vain sitä yhtä biisiä ja sitten vasta oikeasti koko bändiä kun tulee niitä kohtauksia, että ei mikään musiikki tunnu kiinnostavan. Tällä hetkellä olen erittäin innoissani Dream Theaterista ja Moonsorrow'sta (ja mitä mä just sanoin siitä metallin kuuntelemisesta) sekä jo kommentin alkupuolella mainitusta hra Ó. Arnaldista.

Banneri by: Ingrid

Varja

  • ***
  • Viestejä: 248
Vs: Musiikki #2
« Vastaus #114 : 01.09.2013 13:02:01 »
Mä olen aivan koukussa saamenkieliseen musiikkiin. Pidemmän aikaa on tullut jo kuunneltua, toistaseksi en ole laajentanut tästä bändistä muualle.
It's not what you said,
It's the way you say it
It's not what you did,
It's the way you do it

Uusi Tokio Hotel Routine-foorumi

SuklaaKissa

  • ***
  • Viestejä: 427
Vs: Musiikki #2
« Vastaus #115 : 12.09.2013 20:16:39 »
Varja, saanko tiedustella, mikä bändi on kyseessä?

Haruka

  • Taskukokoinen
  • ***
  • Viestejä: 1 110
  • Ava by mustapisara
    • Mietteitä musiikista
Vs: Musiikki #2
« Vastaus #116 : 17.09.2013 11:31:38 »
Tiedän, että on vielä liian aikaista aloittaa keskustelua tästä, mutta kuitenkin...
Mitkä ovat teidän suosikkijoululaulujanne?

Lauloin itse viikonloppuna joululauluja kuoroni kanssa ja ihastuin muutamiin uusiin, mutta myös uusilla sovituksilla tehtyihin vanhoihin joululauluihin. Uusista, ennen kuulemattomista joululauluista, joita olen tässä nyt viimeisen parin vuoden sisään laulanut, voisin sanoa suosikeiksini sellaiset kuin "Lumi hiljaa leijailee" sekä toisen kuoroni ohjelmistoon kuuluvan "Lumen valon maassa". Myös vanhat tutut "Joulupuu on rakennettu", "Varpunen jouluaamuna" ja "Maa on niin kaunis" kuuluvat omiin suosikkeihini.

Nyt viimeiset pari päivää olen kuitenkin itkenyt hyräillessäni "Varpusta" ja mua on ruvennut mietityttämään, kykenenkö laulamaan sitä meidän kuoron joulukonserteissa ilman, että itken. Aiemmin en ole vielä koskaan itkenyt, mutta uudella sovituksella lienee jotain tekemistä asian kanssa.

Hiljainen Talvi

  • Eskapisti
  • ***
  • Viestejä: 1 110
  • Ava by: R0land
Vs: Musiikki #2
« Vastaus #117 : 17.09.2013 12:10:49 »
Tulen purkamaan tuskani. Within Temptationilla on kahden vuoden sisällä kaksi suomen keikkaa ja molemmat on k18, meitä alaikäisiä sorretaan. Mun sydän itkee verta ja harmittaa kun muuten saisin lipun sinne.

Joululauluihin sen verran että omia suosikkejani on selkeästi, Heinillä härkien kaukalon, Walking in the air ja Petteri Punakuono.
"Caught in all, the stars are hiding,
That's when something wild calls you home, home,

If you face the fear that keeps you frozen
Chase the sky into the ocean
That's when something wild calls you home, home"

                  - Lindsey Stirling

Varja

  • ***
  • Viestejä: 248
Vs: Musiikki #2
« Vastaus #118 : 18.09.2013 18:46:15 »
Varja, saanko tiedustella, mikä bändi on kyseessä?

Totta kai. SomBy.
It's not what you said,
It's the way you say it
It's not what you did,
It's the way you do it

Uusi Tokio Hotel Routine-foorumi

hannavaan

  • Vieras
Vs: Musiikki #2
« Vastaus #119 : 19.09.2013 08:38:18 »
Musiikki on rakkaus, sitä ilman en voisi elää! Paljon on tullut kuunneltua kaikenlaista musiikkia elämäni aikana ja tullut käytyä melkein kaikenlaiset genret läpi etsiessä sitä itselle sopivaa musiikkia, joka loppujenlopuksi kaartui goottipuolelle. Nykyään olen melkoisen nirso musiikkimaun suhteen, enkä oikeastaan kuuntele, kuin neljää bändiä, jotka ovat vieneetkin sydämeni sitten kokonaan. :)

Bändit, joista tällä hetkellä diggailen eniten ovat; Lord of the Lost, joka puolestaan on saksalainen goottimetalliryhmä ja, jonka musiikkin rakastuin suunnilleen vuosi sitten Trash Fest - tapahtumassa, jossa näin heidät livenä ensi kerran. Jo aiemmin olin hieman Spotifystä kuunnellut ja todennut, että tämän minä haluan nähdä Deathstarsin lisäksi, jota pääasiassa menimme tuonne Trashiin katsomaan ja kävikin sitten niin, että LOTL veti mielestäni paljon paremman keikan ja samalla varasti sydämeni. Mukaan tarttui keikalta heidän uutukainen levynsä "Die Tomorrow" ja huomasinpa myöhemmin kotona tuota kuunnellessani etsiväni netin uumenista aiempiakin levyjä ja tilattua lopulta nekin hyllyyni. Nyt olen suunnilleen vuoden fanittanut tätä mainiota bändiä ja Trash Festssä heidät taas tulee näkemään livenä toisen kerran. <3 (Why I don't live in Germany?!)  On vain niin minun musiikkiani. Suosittelen tutustumaan ja kuuntelemaan mm. sellaisia kappaleita kuin "Die Tomorrow", "Credo", "See you soon", "Prison", "Dry the rain", "Sex on legs" jne.

Muita suosikkejani ja niitä, joita olen kuunnellut jo useamman vuoden ovat; Marilyn Manson, joka jo yläasteiässä iski "Beautiful people" kappaleellaan ja vielä tänäkin päivänä tulee kyllä kuunneltua, joten pitääpi kai todeta, että minun ja Mansonin välinen rakkaus on ikuista. Sitten toinen, jota olen kuunnellut reilut kolme - neljä vuotta, on Deathstars. Tuo ruotsalainen indrustial - yhtye varasti sydämeni joskus 2009 luvun loppupuolella "Death dies hard" - kappaleellaan ja sekin oli samanlaista rakkautta ensi kuulemiselta, kuin Lord of the Lostinkin kanssa. Lisäksi noina samoina aikoina tutustuin nykyiseen parhaaseen ystäväänikin juurikin Deathstarsin kautta ja tuo bändi yhdistää meitä vielä tänäkin päivänä. DS on kyllä yksi suurimpia rakkauksiani, mitä levyhyllystäni löytyy. I really love this band! <3

Näiden lisäksi uusin suosikkini on saksalainen Lost Area, jonka löysin Lord of the Lostin kautta ja, jonka levyjä en vielä omista, mutta netin kautta olen kuunnellut paljonkin ja aivan mielettömän rakastunut heidän musiikkiinsa. Juuri niin minulle tehyä musiikkia kuin vain olla ja voi.

« Viimeksi muokattu: 28.09.2013 10:41:20 kirjoittanut hannavaan »