Kirjoittaja Aihe: Musiikki #2  (Luettu 34894 kertaa)

Nevski

• ⅓ full of it.
Vs: Musiikki #2
« Vastaus #100 : 06.07.2013 14:24:20 »
Ja hei. Scandinavian Music Groupin Balladi 1 alkaa olla mun virallinen kesäbiisi. Varsinkin sanoitus iskee jotenkin tosi paljon.

Olenko jotenkin outo, jos tuo on mielestäni yhtyeen huonoimpia kappaleita? En tarkoita, etteikö se olisi hyvä - sävelkulku on kiva, pidän rv. Kokkosen äänestä, jumaloin koko yhtyettä kaikessa, mitä he tekevät. Mutta jotenkin taso on mielestäni yleensä noin potenssiin sata tuotakin parempi...

Vau, tarkoitukseni ei ollut papattaa tämmöistä, mutta olen vain niin häkeltynyt, että joku muukin kuuntelee Depeche Modea. En ymmärrä miksi, mutta kukaan tuntemistani ihmisistä ei ole kuullutkaan yhtyeestä. Tavallaan haluaisin tutustuttaa heidät siihen, mutta en usko, että se sillä tavalla heihin kolahtaa. Luulen, että siihen täytyy tosiaan kasvaa kiinni. Miten sä tutustuit Depeche Modeen? Oletko kuunnellut enemmänkin vai oletko vain tähän Delta Machineen ihastunut? :)

Hei oww ihanaa, joku reagoi mun hehkutuksiin. :33 Voi muuten olla että tossa kiinnikasvamisessa on pointtia tän bändin kohdalla. Itse löysin bändin olisko ollut nelos- tai vitosluokalla eli melkein kymmenen vuotta sitten, tykästyin kappaleisiin kuten obvs.
[...]
Mä oon parillekin kaverille yrittänyt soittaa DM:ää, mut ei kukaan oo alkanu sitä ikinä kuuntelemaan. Ne on saattanu tykätä joistain biiseistä mut ei oo sen kummemmin intoutuneet bändiin perehtymään. Ja sit oon vaan että nfggrffgg what is wrong with u people this is my favourite fuckin' band urghggh. :'DD

Joo, siihen tosiaan pitää jotenkin kasvaa kiinni. Minulla Depeche Mode kolahti kai joskus reilu puoli vuotta sitten ja vaikken silloin edes tykännyt suurimmasta osasta heidän tuontannostaan, olen ajan myötä ruvennut pitämään yhä enemmän yhtyeestä. En usko, että tästä ikinä tulee niin suurta suosikkia itselleni kuin jostain Mike Oldfieldistä (koska sen kanssa tosiaan myös kiinni kasvaminen, olen kuunnellut hänen musiikkiaan jostain viidennestä luokasta). Peace on se kappale, jonka kautta bändiin tutustuin ja siitä pidän edelleen eniten (musiikkivideokin on aika hieno).

LeFay

« Vastaus #101 : 07.07.2013 00:17:35 »
Nightwishin Saunan ja Tuskan keikat olivat uskomattoman hyviä. Floor <3
Never met a kinder heart than yours

Let it bleed

Nevski

• ⅓ full of it.
« Vastaus #102 : 07.07.2013 10:46:41 »
Nightwishin Saunan ja Tuskan keikat olivat uskomattoman hyviä. Floor <3

En paljoakaan pistänyt arvoa yhtyeelle, kun Tarja Turunen oli sen keulakuvana (en ole jotenkin ikinä pitänyt hänestä, vaikka hänen äänensä kyllä on ihan kaunis ja kaikkea). Mutta Anette Olzonin äänestä ja naisesta itsestään solistina pidin hirveästi. Hänellä oli vähän pehmeämpi ääni ja etenkin Imaginaerumissa se pääsi oikeuksiinsa. Floor Jensen taas... en ole oikein saanut muodostettua mielipidettä hänestä. Olen kyllä kuullut hänen lauluaan ja okei, hän on lahjakas. Ja yleinen mielipide tuntuu olevan, että hänen kuuluisi jatkaa kiertueiden lisäksi varsinaisena solistinakin. Mutta en tiedä, tavallaan ajattelen Nightwishiä suomalaisena yhtyeenä ja olisi hienoa, jos joku suomalainen jatkaisi keulakuvana.

Mitä muut olette mieltä, kuka on ollut paras/lahjakkain/NW:n profiiliin sopivin solisti tähän mennessä?

Hiljainen Talvi

• Laillinen
  • Ava by: Hyvä ystäväni R0land
« Vastaus #103 : 07.07.2013 11:21:06 »
Oh, Nightwish elämäni suola.

Oli aivan ihana keikka juu Tuskassa, ihan mahtava.
Minun mielipiteeni solisti asiasta on seuraava :

1. Tarjalla oli upea ääni, mutta hän oli huono faneille. Häpeä.
2.  Anette oli ihan hyvä, mutta lauloi Nemon päin mäntyä. Ihana muuten ja mukava.
3. Floor on hyvä, ja mukava. Mutta jumankauta jos se raiskaa Marcon kanssa "over the hillsin anf far awayn" pahemmin tulee turpaan.

Eli jatkakoon vaan. Se on Nightwish, joten siedän melkein mitä tahansa niiltä.

Haruka

• Taskukokoinen
  • Ava by mustapisara
    • Mietteitä musiikista
« Vastaus #104 : 12.07.2013 16:36:09 »
Viikko sitten kuulin radiosta Teleksin uuden biisin "Lainaksi ystäviltäni" ja tunnistin sen välittömästi ja rakastuin, sillä kyseisellä bändillä on ihanan tunnelmallisia, herkkiä ja haikeita biisejä, joissa on oivaltavia sanoituksia :)

Kyseinen bändi on vuodesta 2003 iskenyt muhun ja todella lujaa, koska tykkään Pepe Johanssonin lauluäänestä ja oon tällainen romantikko. Nyt kysynkin, tunnustautuuko joku muukin Teleksin faniksi? Ja onko kukaan nähnyt bändiä livenä?

Elliellie

• Vieras
« Vastaus #105 : 21.07.2013 13:24:49 »
LLFD jää kyllä paaaaljon This is Warin ja Beautiful Lien alapuolelle. Hyvää musiikkia kyllä, mutta siinä ei ole oikeastaan paljon mitään. Se jää melko lailla teinirenkutuksen tasolle. Liekö Jared kadottanut mielenkiintonsa?

Täysin samaa mieltä. Aika monilla bändeillä on just tollanen kohtalo. Omiin biisisuosikkeihin 30 seconds to marsilta lukeutuu Closer to the Edge, Hurricane ja The Kill.

Muttamutta, asiasta toiseen. Mun suurin fanituskohde on vaikea arvata jos kattoo avatar-kuvan, tittelin yms yms yms... Kyllä ne vaan niin helkutin upeeta musaa tekee. Ärsyttää ihan  älyttömästi kun en pääse Olympiastadionille 27.7. niitä kattomaan :((

Muselta löytyy paljon tosi hienoja biisejä singlejen B-puolilta, kuin moni muu on huomannut? Hyper Chondriac Music lukeutuu mun suosikkeihin (hitaampi ja kauniimpi versio Hyper Musicista). New Born on kans yks suosikeista, vaikkei b-puoli olekaan, samoin kun Showbiz (THEY MAKE MEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE...... Make me  SCREEEEEEEAM YOUR SCREEEEEEEEEAAAAAAMS). Mutta ehkä se kaikista suurin suosikki on kuitenkin Knights of Cydonia. Ihan älyttömän hyvä biisi.

Yksinkertaisesti: Rakastan Musea.

HONE

• HermiONE
« Vastaus #106 : 25.07.2013 17:33:09 »
Haruka, Minä tykkään Teleksistä. Minun lempi laulut ovat -Täällä huojuu metsät ja meikä - Hiipivä aamu ja muita hyviä, mutta nuo kaksi on minulle rakkaimmat, TELEKS ON HYVÄ BÄNDI!
"Jos uskot uskomattomaan,uskomaton uskoo sinuun"

pahvimursu

• tohelo
« Vastaus #107 : 22.08.2013 10:33:40 »
Ketkä ovat teidän 5 parasta bändiä/artistia? Tässä mun: 1. One Direction (Louis <3) 2. Cheek 3. Robin 4. Isac Elliot 5. Sunrise Avenue :) on myös paljon muita esim. Lovex, Nickelback... ja sit on niitä joil on pari hyvää biisii. Älkää sit dissatko ku tykkään 1D:stä, Ikestä ja Robinista!
Elämä on täynnä kaksimielisyyttä.

Eririn

• captain of skyrissian
  • Jedi like my father before me
    • kiliel is a lesbian ship
« Vastaus #108 : 22.08.2013 22:33:51 »
Ketkä ovat teidän 5 parasta bändiä/artistia?
Nyt heitit kuule pahan. Mitään ylivoimaisia suosikkeja ei ole, mutta tällä hetkellä olen eniten kuunnellut Girls' Generationia, KARAa, Aileeta, Howard Shoren soundtrackejä (Sormusten herrat ja Hobitti) ja Morning Musumea. En pahemmin enää kuuntele länsimaista musiikkia. Joskus tulee kyllä kuunneltua, mutta olen selvästi suuntautunut enemmän Japaniin ja Etelä-Koreaan. Suurimman poikkeuksen muodostavat Nightwish, Lady Gaga ja Adam Lambert, heitä tulee kuunneltua lähes päivittäin, mutta kuitenkin vähemmän kuin noita ensimmäiseksi mainitsemiani.

Sormusten herrojen ja Hobitin soundtrackejä on tullut kuunneltua oikein reippaasti viime kuukaudet, koska ne sopivat ficin kirjoittamisen taustamusiikiksi (no kyllä kai kun Hobitista kerran kirjoitan!) ja täytyy kyllä sanoa, että Howard Shore on oikea velho mitä tulee leffamusiikkiin. Tänään ostin omaksi Sormusten herrojen soundtrackit, kun olivat yhtenä boksina vain 11,60. Noin halvalla kyllä ostan. (Aikaisemmin olin siis lainannut kirjastosta - Hobitin soundtrack on ollut omana jo muutaman kuukauden.)

Eririn

• captain of skyrissian
« Vastaus #109 : 22.08.2013 23:07:47 »
Eririn, pakko kysyä kun näemmä korealaisesta popista tykkäät: onko 2NE1 tuttu ja kuunteletko poikabändejä ollenkaan? Ei sillä että pitäis, mutta ihan uteliaisuudesta pakko heittää! :-D (Joo ja kuunteletko Momusun lisäksi muita Hello Projectin bändejä tai yleensä muuta japanipoppia? Ihan vaan jos löytäisin jonkun toisen joka tykkä C-utesta, eheh. :-DD)
Joo, 2NE1 on myös yksi suosikkiryhmiäni^^ lempibiisi on ehkä I AM THE BEST. Poikaryhmiä en oikeastaan kuuntele, ne eivät vain vetoa. Joskus tulee SHINeeta kuunneltua, mutta siinä se oikeastaan on. Ja Momusun lisäksi kuuntelen kaikkia muitakin Hello! Projectin tämänhetkisiä ryhmiä ja muun J-popin puolelta AKB48:a, Utada Hikarua, Nishino Kanaa, Otsuka Aita, BABYMETALia... olikohan vielä jotain muitakin? No, lisään ne myöhemmin jos mieleen tulee. C-ute on kyllä ihana ryhmä. Rakastan Maimia!

flawless

• Deathbat
  • Administrator
  • Folie à deux
« Vastaus #110 : 24.08.2013 12:19:11 »
Avenged Sevenfoldin uusi levy, anyone? Aivan mahtava lätty! Olen kuunnellut sen nyt tässä pariin kertaan, ja joka kuuntelukerralla tuntuu, että meno vaan paranee. Lempparikseni tuolta levyltä nousivat ainakin näin ensivaikutelman perusteelta Crimson Day ja bonusbiisi St. James, koska the feeeeeels. Crimson Day on sekä sanoituksiltaan että soundiltaan ihan älyttömän kaunis biisi, ja olen aivan totaalisen rakastunut siihen. En muista, milloin viimeksi olisin ruvennut itkemään musiikkia kuunnellessani ihan vaan sen takia, että biisi oli niin kaunis, enkä joidenkin sen tuomien assosisaatioiden vuoksi, mutta tämä biisi kyllä sai minut tirauttamaan kasan kyyneliä ihan vaan silkan kauneutensa vuoksi. Tosi nätti kipale. St. James taas ei varmaan kaipaa muita selittelyjä kuin "The Rev"? Arvasin jo bonuskipaleen lunastuskupongin tekstiä lukiessani, että biisi tulee painelemaan kaikkia FEEEEEELS-nappuloitani, ja niin se tekikin. Se oli kaikessa iloisuudessaan ja Revin elämän juhlimisessaan niin vahva ja koskettava biisi, samalla iloinen ja surullinen, etten voinut olla tirauttamatta kyyneliä senkin kohdalla, kunhan vaan mukana hoilaamiseltani ehdin. Ihanaa saada myös sanoinkuvaamattoman mahtavan aiemman tuotannon So Far Awayn lisäksi vähän optimistisempi biisi, jota kuunnellessa voi kunnioittaa Revin muistoa. St. James todellakin oli "valo So Far Awayn pimeydelle", kuten lunastuskupongissa kerrottiin, ja biisinä se on aivan mahtava myös ihan täysin soundia ajatellen. Harmi, ettei biisi sisälly varsinaiselle levylle, koska pidin siitä hurjan paljon. Toivottavasti marraskuussa saamme levyltä pois jättämisestä huolimatta kuulla biisin ihan livenä.

Mistä päästäänkin sopivasti bändin tulevaan Suomen keikkaan! En millään jaksaisi odottaa sekuntiakaan pidempään. Juoksin heti pää kolmantena jalkana lunastamaan lippuni keikalle, kun ne tulivat myyntiin, ja siitä lähtien olen intopiukeana hypistellyt lippuani ja hokenut ääneen malttamattomuuttani. Innostustani vaan lisää se, että Shadows lupaili eräässä haastattelussa mahtavia showelementtejä ja lavarakennelmia, jotka jättävät katsojat päälistelemään suu auki hämmästyksestä. Olen aivan varma, että keikka tulee olemaan jotain niin eeppistä ja mahtavaa, ettei sitä voi sanoin kuvatakaan! Kuten ei myöskään innostukseni määrää.

Lainaus
Avenged Sevenfold, Disturbed, Escape The Fate ja Bullet For My Valentine ovat ne selkeät ykköset. Kakkosia voisinkin sitten luetella roppakaupalla :D

by Sokerisiipi

Lumihopea

• Vieras
« Vastaus #111 : 24.08.2013 14:34:47 »
Täällä ketään muuta, joka kuuntelisi Three Days Gracea?
Bändistä on tullut miulle suuri rakkaus. Tosin alkuperäisen laulajan Adam Gontierin eroaminen bändistä oli miulle henkinen puolikuolema. En suoranaisesti väitä uuden laulajan olevan surkea, mutta itse pidin Adamista enemmän. Mitä mieltä muut mahdolliset ko. bändin kuuntelijat?

Ja Bon Jovi. <3 Onko kukaan keksinyt mitään parempaa? Ihan parasta musiikkia. Varsinkin 80- ja 90-luvuilta, itse en ole juurikaan 2000-luvun puolella tehtyä kuunnellut. Kappaleista Runaway, Always, You give love a bad name ja Wanted dead or alive ainakin ansaitsevat miulta maininnan tässä! :)

Tietysti myös muut vanhemmat ja uudemmatkin rock ja hevibändit ovat todella hyviä. Olen näitten suhteen suhteellisen kaikkiruokainen, mutta itse rakastan eniten Metallicaa, AC/DCta, Hanoi Rocksia (+ Michael Monroe itsekseenkin) ja Scorpionsia. Sitten muuten vaan HIM, Green Day ja vastaavat ovat myös huippuja.

Uusin löydökseni on todella kaukana siitä, mitä normaalisti kuuntelen. Hollywood Undead, nimittäin. Yleensä en pidä musiikista, jossa on räppiä mukana (Linkin Park menee kanssa rajoitetusti...), mutta tällä bändillä on loistavat lyriikat ja jotkut biiseistä -kyllä en kuuntele heiltä kaikkia kappaleita - vain kuulostavat todella hyviltä.

Ja taidan minäkin vielä tunkea ylisuuren nenäni tuohon Nightwish-soppaan. Tämänkin bändi on ollut suurimpia rakkauksiani joskus. Nykyään en juurikaan sitä enää kuuntele. Miun mielipide vaan on se, että Tarja oli paras Nightwishille, tosin olen aina ollut kaikissa bändeissä sitä mieltä, että alkuperäinen laulaja on vain paras, koska bändin vanha tuotanto on tehty tietyn laulajan kanssa. Anettekin tottakai osaa laulaa, muttei ikinä noussut kovinkaan loistavaksi minun silmissäni. (Tai korvissani, miten vaan.) Pidin hänestä kuitenkin, varsinkin Imaginaerumissa. Uusinta laulajaa en komemntoi, sillä hänen lauluaan en ole ollenkaan kuullut.
Korostan kuitenkin sitä, että jokainen on aina näistä asioista erimieltä. Täydellistä yhteisymmärrystä mielipiteiden kohdalla on vain mahdotonta saavuttaa!

Ainiin, joku kysyi tälläistä:

"Ketkä ovat teidän 5 parasta bändiä/artistia?"

Minä vastaan, että tasoissa ykkösinä ovat Bon Jovi, Three Days Grace, Green Day, HIM ja Scorpparit. :-)

Bloody

• Dr. Doom
  • Bang bang shot dead.
« Vastaus #112 : 24.08.2013 15:32:00 »
Mä oon tässä muutamassa kuukaudessa löytänyt ihan hirveen läjän uusia bändejä, joita kuunnella, ja joista en edes muista kaikkea. Osa on pysyn kelkassa mukana, mutta osa on pudonnu auttamattomasti matkasta. uutena olen löytänyt esimerkiksi Avenged Sevenfoldin ja Halestormin. Jälkimmäinen putrosi melko nopeasti pois listoiltani, mutta ensimmäisellä on mielestäni upeita biisejä. Pitää myöskin mainita Lynyrd Skynyrd, joka myöskin iskee muhun. // Aika jännää on myöskin se, että Avenged Sevenfoldin uusin levy löytyy jo nyt kokonaisuudessaan juutuubista. Noh, mutta saampahan ainaskin rauhassa päättää, jotta tahdonko ostaa tän levyn, vai en...

Suosikki artistini on edelleen, ja ainavaan Alice Cooper. Olen kuunnellut äijän musiikkia 15 vuotiaasta lähtien, ja fanittamiseni ei ole enää ehkä yhtä fanaattista, kuin alkuvuosina, mutta ei oo kyllä kadonnutkaan mihinkään. Tykkään kuunnella myös Deathstarsia, sillä pidän laulajan äänestä. Mötiköitäkin tulee kuunneltua, vaikka en niin Vinskin äänestä pidäkkään. Ennemminkin muhun iskee Sixxi:n sivuprojekti Sixx A.M:än musa, ja mulla onkin kaikki niiltä ilmestyneet albumit (2). Ja voisihan sitä myös mainita The 69 Eyesin

On olemassa myös kasaribändejä, jotka ovat mielestäni aivan liian yliarvostettuja. Esim: Mötikät, Metallica... Sillä ainakin ensimmäisellä on mielestäni hieman liikaakin ulkomusiikillista kuuluisuutta. (Onhan sitä toki Cooperillakin.) En kuitenkaan missään nimessä väitä, että nämä bändit olisivat huonoja.

Mitä vanhemmaksi oon tullut, niin sitä laajemmalle musamakuni on laajentunut. Vanhat, ja uudet suosikkini pitävät kyllä pintansa, vaikka tykkäänkin välillä vaihtaa vapaalle, ja kuunnella niitä listahittejä.  ;D
- Bloody
« Viimeksi muokattu: 24.08.2013 15:38:41 kirjoittanut Bloody »

Gwenhwyfar

• cinderella
« Vastaus #113 : 24.08.2013 15:44:05 »
Ohohohohohohoohhhh! Musiikki on elämän polttoaine. Jos joutuu olemaan päivänkin ilman niitä rakkaita, valkoisia korvanappeja, menee järki. En muunmuoassa pysty kirjoittamaan ilman musiikkia taustalla (ellei ole kyseessä joku Mysteryn tyylinen, missä tunteet eivät ole pääosassa). Muutenkin musiikki on todella tärkeä juttu, joka jaksaa kantaa yli kaikkien rankkojenkin juttujen.

Vaikuttaa siltä, että finissä on aika paljon tällasia rockista, hevistä yms. tykkääviä. Mulle ne ei vaan koskaan oo iskenyt. Minä taas kuuntelen aika indie-painoitteista kamaa, eniten ehkä indie-rockia, indie-poppia, indie-folkkia, folkkia tai jotain muuta sen tapaista. Tykkään aika paljon Imagine Dragonsin, Lana Del Reyn, First Aid Kitin, Ben Howardin, Passengerin, Kodalinen, Youngblood Hawken, Jake Buggin ja Florence + The Machinen tyyppisistä bändistä. Tuossahan ei tietenkään ole kaikki suosikit, mutta aika lailla mun musiikkimaku tiivistyy tohon porukkaan. Niin ja tietenkin The Beatles, siihen ei kyllästy koskaan.

The Beatles on ollut mukana mun elämän alusta asti, mä oon kuunnellut esim. Blackbirdiä alle kouluikäsestä asti lähes päivittäin, eikä siihen vaan kyllästy. Muutenkin tuollanen vähän vanhempien aikojen vivahteita omistavat on ihania, kuten edellä mainitut Jake Bugg ja Lana Del Rey.

Mulle on kans todella tärkeetä, että lauluissa on hyvät lyriikat. Ei siis sillä, että kieltäytyisin kuuntelemasta jotain muuten mahtavaa biisiä, jonka sanat on ihan päin persettä. Joskus mä saatan napata sen tunnelman paremmin itse sainoista, kuin melodiasta. Kuitenkin loppujen lopuksi, lyriikat ovat vain osa kokonaisuutta, joka on se kaikista ratkaisevin.

Joku tuolla kysyi viidestä parhasta Bändistä. Hmm... Nyt heitit kyllä pahan. Mun on pakko sanoa, että en pysty sijoittelemaan artisteja/bändejä paremmuusjärjestykseen, sillä musiikkimaku on muuttuva, aina löytää jotain uutta, ja muutenkin tehtävä on hyvien bändien kanssa mahdoton. Kaikki on hyviä, en mä nyt niitä muuten kuuntelis.

Gwen

pahvimursu

• tohelo
« Vastaus #114 : 24.08.2013 19:03:59 »
Tässä ois teille toinen hankala kysymys :D Mitkä on teidän 5 parasta biisiä tällä hetkellä? Itse pidän näistä todella paljon juuri nyt: One Direction-Best song ever, Cheek-Timantit on ikuisia, (näit on vaikee valita... XD) Italo Brothers-This is nightlife, Lovex-Don juan ja HP tunnari: Hedwig's Theme, Hedwig's Flight <3 :)
Elämä on täynnä kaksimielisyyttä.

Eririn

• captain of skyrissian
« Vastaus #115 : 24.08.2013 19:10:53 »
Mitkä on teidän 5 parasta biisiä tällä hetkellä?
No, iPodin viisi soitetuinta ovat seuraavat:
Richard Armitage - Misty Mountains
Girls' Generation - Into the New World
Howard Shore - Concerning Hobbits
Leijonakuningas - Tunnetko jo rakkauden?
Neil Finn - Song of the Lonely Mountain

... ai miten niin pidän leffamusiikista? Mutta joo, Misty Mountains on ihana. Melkein aloin hyppiä riemusta leffateatterissa (ja trailerin nähdessäni), kun tajusin, että ko. biisi on mukana Hobitissa. Pidin siitä nimittäin todella paljon jo silloin kun 13-vuotiaana luin Hobitin ekaa kertaa.

Varja

« Vastaus #116 : 24.08.2013 19:45:17 »
Mulla ei ole olemassa parhaiden biisien listaa, mutta Tokio Hotelin World behind my wall on yksi lemppareista. Eteenkin akustisena versiona.
It's not what you said,
It's the way you say it
It's not what you did,
It's the way you do it

Uusi Tokio Hotel Routine-foorumi

Sofiesque

• Vieras
« Vastaus #117 : 25.08.2013 15:05:39 »
Huu kun on vaikeita kysymyksiä. Lempiartisteista mieleen nousee ensimmäisenä Beyoncé, jota oon siis fanittanut kasuaalisti jo lapsena ja intohimoisemmin viimeiset kuutisen vuotta. Beyoncé on aina ollut mulle lähinnä idolia. Se ääni, se lavakarisma, ne biisit. Yks mun elämäni suurimmista epäkohdista on oikeasti se, etten oo toistaiseksi nähnyt häntä livenä (itkin itse asiassa vähän sen perään, etten saanut lippuja Mrs Carter Tourin Tukholman keikalle). Beyoncé on myös yks niistä hyvin harvoista artisteista, joita en seuraa pelkästään musiikin takia, vaan olen kiinnostunut myös hänestä itsestään persoonana.

Loput lempparit onkin sitten hankalampia nimetä. Marina and the Diamonds on yksi kestosuosikki, joskin tykkäsin paljon enemmän Electra Heartista albumina ja konseptina kuin aiemmasta diskografiasta, mikä näyttäis kauhistuttavan eräitä tosifaneja. Ellie Goulding ja Imagine Dragons kipuaa myös viiden parhaimman joukkoon. Kpopista on pakko mainita Brown Eyed Girls, vaikka moni muukin nousee mieleen. Yhteen aikaan kuuntelin melkein pelkästään miespuolisia artisteja, mutta viime vuosien aikana naiset on taas dominoineet mun soittolistoja.

Nää ei nyt ole varsinaisesti paremmuusjärjestyksessä, mutta:

1. Sunmi - 24 Hours
2. Ladies' Code - Hate You
3. EXO - Growl
4. Zedd feat. Foxes - Clarity (Acoustic Version)
5. Envy - Am I Wrong

On muuten aika ihmeellistä kuinka suuret kicksit voi saada siitä, kun löytää jonkun biisin jota on etsinyt pidemmän aikaa. Yhteen aikaan tota Zeddin Claritya soitettiin jatkuvasti baareissa, mutten ikinä saanut sanoista selvää sen verran, että olisin voinut googlettaa niitä. Sitten ihan sattumalta yks päivä törmäsin videoon, jossa toi biisi soi taustalla. Vitsit kun olin fiiliksissä :D

Lunatic

« Vastaus #118 : 25.08.2013 15:52:31 »
Green Day, Black Veil Brides, HIM, Thirty Seconds to Mars ja Linkin Park jakavat ykkössijan. Nää viis saa aina kaiken tuntumaan vähän paremmalta.

No toi oli kyllä paha. Aika usein ne vaihtelee, mutta luulisin, että tällä hetkellä kutakuinkin sellanen litania kuin:
Green Day - Restless Heart Syndrome
Eminem - Beautiful
Sixx: A.M. - Skin
Dj Ashba - Respect
The 69 Eyes - Devils tai Eternal tai Wasting The Dawn

cooperaur

• Martti
  • Grieving widow Smith
« Vastaus #119 : 26.08.2013 22:10:02 »
Ohhh. Depeche Mode nousee varmaan ykköseksi jos sinne joku pitää nostaa, sillä fanitushistoria on varmaan pisin ja tasaisin tätä nykyä, eikä rakkaus sitä musiikkia kohtaan oo muuta kuin kasvanut kymmenen vuoden aikana. Toinen on ruotsalainen Lykke Li, jonka upea musiikki on ollu mulle tärkeetä vaikeassa elämäntilanteessa, kolmas ehkä sitten Scissor Sisters joka vaan on mahtava. Neljänneksi täytyy sanoa Kanye West, ja gawd jos joku olisi 4 vuotta sitten kertonut että sanoisin Kanye Westin tällaselle listalle niin olisin sylkäissyt sitä naamaan. Mut se vaan on vaikuttava, ja oon sen ansiosta löytänyt ihan uuden uskon rap-musiikkiin. Viimeiseksi sitten vielä The Beatles, jonka oon valitettavasti löytänyt vasta jokin aika sitten kunnolla, mutta se on jo nyt kohonnut helposti suosikkien joukkoon. Niillä vaan ei ole huonoja biisejä.

Pakko mainita vielä että Lady Gaga ja Radiohead tekee kyllä tiukkaa jättää listasta ulos!

(en oikeesti mitenkään pysty sanoo viittä joten sanon kymmenen fuck da pouliis : DD)

Kanye West - I Am A God
Ólafur Arnalds - So Close
Lady Gaga - Applause
Marina And The Diamonds - Starring Role
Kasabian - Fire
The Flaming Lips - Yoshimi Battles The Pink Robots Part 1
Kubb - Wicked Soul
Hans Zimmer - Time
The Black Keys - Lonely Boy
Bob Dylan & Johnny Cash - Girl From The North Country

Nää on todellakin tällä hetkellä parhaimpia/kuunnelluimpia, all time favs -lista näyttäisi kyllä kovin erilaiselta... Hmm mutta niin, kun nyt tässä kysellään, niin entäs sitten 5 parasta albumia? Tällä hetkellä tai koskaan, ihan miten tykkäätte. Itse voisin sanoa tällä hetkellä parhaat, menisi aamuun asti kun rupeisin varsinaisia suosikkilevyjäni määrittelemään. : D

Kanye West - Yeezus
Depeche Mode - Delta Machine
Kasabian - Velociraptor!
Ólafur Arnalds - Broadchurch
The Beatles - Abbey Road tai Revolver

Joo ja ettei mee ihan pelkäksi listailuksi, niin hei onko ketään muita menossa katsomaan Depeche Modea 15.12. tai Hurtsia 2.11? Aa toi DM, oon oottanut niiiiin kauan ja nyt vihdoinkin pääsen näkemään ne. Ja Hurtsikin on tosi kiva nähdä uudestaan nyt kun on se uusi levy tullut. Ja hei, onko joku muu muuten kuunnellut tota Kanye Westin uutta Yeezus -levyä? Siis itse tosiaan olen aivan rakastunut siihen, päihittää jopa tähänastiset suosikilevyni herralta (The College Dropout & My Beautiful Dark Twisted Fantasy). Parasta uutta musiikkia taas aikoihin, ihanaa. Suosikkikappaleita atm ovat ainakin I Am A God, New Slaves, Blood On The Leaves ja Guilt Trip ja oikeesti tbh kaikki. Täydellinen.

Are you nervous? Irritable? Depressed? Tired of life? Keep it up.
- Monty Python