Kirjoittaja Aihe: Musiikki #2  (Luettu 119973 kertaa)

Ansa

  • runostaja
  • ***
  • Viestejä: 2 878
  • rakastettu
Vs: Musiikki #2
« Vastaus #80 : 20.04.2013 02:41:56 »
Tulinpas pitkästä aikaa tänne höpöttämään. :3

Olen luokitellut itseni gootiksi/goottirokkariksi jo aika kauan sitten, mutta vasta tänä vuonna olen innostunut varsinaisista "goottibändeistä" <3 Hengenheimolaisia? :3

Bauhaus || Oon nyt kuunnellut Gothamia pari kuukautta joka ikinen päivä, ja rakastun ja rakastun vaan enemmän. <3 Elitistien mielestä en ole true gootti, kun en kuunnellut Bauhausia, (ihan kuin minua kiinnostaisi niiden eteeristen goottimallien mielipide) mutta hei, nyt kuuntelen. <3 Ihan kuin Nick Cave and the Bad Seeds ei olisi muka tarpeeksi. <3 On se. Jos saisin kuunnella vain yhden artistin/bändin tuotantoa, niin kuuntelisin Nick Cavea (ja salaa HIMiä) koska mister Cave on luonut tähän maailmaan monia hienoja biisejä monista eri musiikkigenreistä. Oikeastaan mun mielestä voitaisiin perustaa uusi musagenre, mikä ois nimeltään Nick Cave, koska siltä herralta niin blues, rock kuin gospelkin kuulostaa omanlaiseltaan. Cavelta. <3 Aah, rakastan. <3

Toinen klassinen goottibändi on The Cure (vaikka bändi ei siksi itseään kutsukaan [ei sillä että Bauhauskaan kutsuisi, mutta ne nyt vaan ON. Piste.]) Unelmoin aina että kohtaan suuren rakkauteni (joka näyttäisi epäilyttävästi Robert Smithin ja seksisaksikäsi-Edwardin sekoitukselta <3) joskus sateisena perjantaina, koska Friday, I'm in love ja Lovesong. <3

Muita uusia rakkauksia vain mainitakseni: Siouxsie and the Banshees (koska Kiss in a dreamhouse, you gotta love it. :3 ja tietenkin ah niin kaunis täydellinen ihana Siouxsie Sioux.)  Christian Death (ai miten niin olen naisversio Rozz Williamsista? Höh. En ole.) Plus vielä Joy Division (Kyllä mä oikeesti tykkään, vaikka eniten huomiotani vie ikirakkauteni Ian Curtis, grr. <3)

Noniin, nyt irtaudun gothicista, ja leijun rock'n rollin hikiseen ja hiuslakanhuuruiseen maailmaan, koska...

Mötley Crue! Maailman paras kasaritukkasukkahousurokkibändi IKINÄ! <3 Voin kuolla onnellisena kun näin bändin (eturivistä Nikki Sixxin kohdalla, iik <3 <3 !!!) 2012 kaisaniemessä. Ja KUULIN ETTÄ NE LOPETTAA. Tai siis lopetti. Kuulin myös huhuja että bändin sijasta Vince Neil lopetettaisiin, koska se on vittupää (ihan kuin Nikki sixx tai Tommy Lee ei olisi. Unohdetaan se fakta, koska Terrortwins is love! <3) Mutta se taisikin olla vain unelmaa. :C Tämä bändi oli suurin syy Rock'n Roll tatuoinnin hakkaamiseen sydämeni kohtaan, koska mun elämä on suurelta osin rokkirakkautta. <3 Oon syntynyt rakastamaan Mötleytä, Hanoi Rocksia ja Poisonia ja Black Sabbathia yms. (kiitos äiti ja isi <3)

Diibadaaba.
Menipä taas kammottavaksi listaukseksi, mutta syytän tylsyyttä työpaikallani. :,D

-LadyLaga!


kirjoittelen runoja ja tunnelmoin

Puolimieli

  • Vieras
Vs: Musiikki #2
« Vastaus #81 : 25.05.2013 13:52:19 »
Joo ja! Onko kukaan muu vielä kuunnellut 30 Seconds To Marsin uutta albumia? Aivan mieletöntä settiä, vaikken ookaan vielä ehtinyt kuin vähän tsekkailla. Mutta on imo samalla tasolla jopa kuin This Is War, joka on ehkä parhaita levyjä mitä tiiän. Etenkin The Race herätti syvää rakkautta, ja tietty Up In The Air, jonka tosin oon luukuttanut kohta puhki, mutta sama se, hieno se on silti!
LLFD jää kyllä paaaaljon This is Warin ja Beautiful Lien alapuolelle. Hyvää musiikkia kyllä, mutta siinä ei ole oikeastaan paljon mitään. Se jää melko lailla teinirenkutuksen tasolle. Liekö Jared kadottanut mielenkiintonsa?

Angelina

  • Stark-Rogers
  • ***
  • Viestejä: 6 480
Vs: Musiikki #2
« Vastaus #82 : 04.06.2013 01:12:41 »
Onko täällä muita Reckless loven fanittajia? :D Oon jo pitkään kuunnellut kyseistä bändiä jonkin verran ja tykännyt, mutta nyt mun fanitus on jotenkin noussu ihan uusiin sfääreihin. Mun on _PAKKO_ päästä kattoon niitä johonkin ja mahdollisimman pian.

Jotenkin noi kasarihenkiset biisit ja toi meininki vaan iskee ja lujaa.


ava & bannu © Inkku

Ivory Cutter

  • ***
  • Viestejä: 62
Vs: Musiikki #2
« Vastaus #83 : 05.06.2013 19:25:33 »
Mut hei. Depeche Moden uusi levy Delta Machine, anyone? Oon rakastunut. Täysin rakastunut. Se on masterpiece. "Heaven", "Secret To The End", "Slow", "Long Time Lie"... se koko levy. ♥

Nyt tulee vähän myöhänen vastaus, mutta kun Depeche Mode!!! Voisin puhua yhtyeestä ikuisuuksiin. Bon Jovin ohella mun ikuisuusrakkauteni. Siinä musiikissa on vain sitä jotain. Daven täyteläinen ja kaunis ääni, hän laulaa niin tunteella. Ja ne sanoitukset ja tunnelmat... woah. Mutta ettei tästä tulis nyt ihan tyhjäpäistä hehkutusta, niin sanottakoon, että olen ikäänkuin kasvanut kiinni Depeche Modeen. Isä soitti aina, ja jo silloin tykkäsin niistä soundeista. Mutta sitten kun aloin oikeasti ymmärtämään niitä sanoja, niin aloin oikeasti rakastamaan Depeche Modea. Voisin jopa sanoa, että pidän bändin kaikista kappaleista, 80-luvun hiteistä uusimpiin luomuksiin. Erityisesti kappaleet Enjoy the Silence, Never let me down again ja Walking shoes koskettavat minua. Delta Machinea en ole hankkinut vielä, mutta mitä nyt olen kuunnellut, niin ihan ehtaa Depeche Modea se on. Heaven on taas sellainen synkistelybiisi, joka toimii tietyssä mielentilassa. Soothe My Soulista en jostain kumman syystä ensiksi pitänyt, mutta pari kertaa uudelleenkuunneltuna se on aivan loistava!

Vau, tarkoitukseni ei ollut papattaa tämmöistä, mutta olen vain niin häkeltynyt, että joku muukin kuuntelee Depeche Modea. En ymmärrä miksi, mutta kukaan tuntemistani ihmisistä ei ole kuullutkaan yhtyeestä. Tavallaan haluaisin tutustuttaa heidät siihen, mutta en usko, että se sillä tavalla heihin kolahtaa. Luulen, että siihen täytyy tosiaan kasvaa kiinni. Miten sä tutustuit Depeche Modeen? Oletko kuunnellut enemmänkin vai oletko vain tähän Delta Machineen ihastunut? :)

Kävikö kukaan muuten Bon Jovia katsomassa tuolla Ratinassa? Itse kävin ja oli kyllä ihanaa! Toivoisin toki, että Richiekin olisi päässyt taituroimaan kitarallaan (ja laulamaan taustat, woah!), mutta kyllä mä ihan fiiliksissä olin ilmankin. Pidin muuten kovasti siitä, millainen Jon oli lavalla. Oikein hyväntuulinen ja sympaattinen. Semmoinen jalat maassa-tyyppi.

cooperaur

  • grieving widow smith
  • ***
  • Viestejä: 618
  • multipussies on vaa porttihuume
Vs: Musiikki #2
« Vastaus #84 : 10.06.2013 00:07:34 »
Vau, tarkoitukseni ei ollut papattaa tämmöistä, mutta olen vain niin häkeltynyt, että joku muukin kuuntelee Depeche Modea. En ymmärrä miksi, mutta kukaan tuntemistani ihmisistä ei ole kuullutkaan yhtyeestä. Tavallaan haluaisin tutustuttaa heidät siihen, mutta en usko, että se sillä tavalla heihin kolahtaa. Luulen, että siihen täytyy tosiaan kasvaa kiinni. Miten sä tutustuit Depeche Modeen? Oletko kuunnellut enemmänkin vai oletko vain tähän Delta Machineen ihastunut? :)

Hei oww ihanaa, joku reagoi mun hehkutuksiin. :33 Voi muuten olla että tossa kiinnikasvamisessa on pointtia tän bändin kohdalla. Itse löysin bändin olisko ollut nelos- tai vitosluokalla eli melkein kymmenen vuotta sitten, tykästyin kappaleisiin kuten obvs. Enjoy the Silence, People Are People, It's No Good ja sain sitten jossain vaiheessa Best of -levyn lahjaksi. Siinähän biisit on suuremmaksi osaksi vanhemmasta päästä ja aika pitkään kuuntelinkin lähinnä vaan noita synapoppikasarisoundeja (en siis juuri ollenkaan 2000-luvun puolella ilmestynyttä musiikkia). Viimesen muutaman vuoden aikana oon uppoutunut bändin tuotantoon enemmän ja enemmän, ja vaikka nykyäänkin suosikkilevyt on ehdottomasti Violator ja Songs of Faith and Devotion niin oon rakastunut myös uudempaan musiikkiin, Playing the Angeliin ja varsinkin tähän uusimpaan (tosin Sounds of the Universe ei oo kyllä onnistunut vakuuttamaan vieläkään). Ääsh no joo huomaat varmaan ettet oo ainoa joka innostuu aiheesta vähän liikaakin! : D

Mä oon parillekin kaverille yrittänyt soittaa DM:ää, mut ei kukaan oo alkanu sitä ikinä kuuntelemaan. Ne on saattanu tykätä joistain biiseistä mut ei oo sen kummemmin intoutuneet bändiin perehtymään. Ja sit oon vaan että nfggrffgg what is wrong with u people this is my favourite fuckin' band urghggh. :'DD

Eh no mut jotta tää ei menis nyt ihan pelkäks DM:äks niin voisin kysellä sattuuko täältä löytymään yhtään ruotsalaisen The Knifen kuuntelijoita? Niiltähän tuli uusi levy myös tässä hiljattain. Odotukset oli suuret koska edellisestä (joskin melko täydellisestä Silent Shoutista ♥) oli jo kuitenkin se seitsemän vuotta. Tykkäsin helkkaristi molemmista sinkuista, Full of Firesta ja A Tooth for an Eyesta joten sekin vaan nosti odotuksia. Jotenkin sitten Shaking the Habitual oli ainakin ensikuuntelemalla vähän pettymys enkä sen jälkeen ole hirveämmin sitä istunutkaan kuuntelemaan. Sekava, tuntuu että siinä on keskitytty entistä enemmän johonkin muuhun kuin musiikkiin, ehkä vähän jopa liikaakin tällä kertaa? Hirveän vaikea tulkita, enkä yhtään saa siitä kokonaisuudesta otetta. Nah, en tiedä, katsotaan josko levy alkaisi kuitenkin toimia hiljalleen vähän paremmin. Arvosteluthan on olleet jälleen huikeita kuitenkin.

Hei niin ja mitäs muuten Finin musiikkiväki oli mieltä tän vuoden Euroviisurallatuksista? Ite tykkäsin yli kaiken Byealexin ihanasta Kedvesemistä (Unkarin edustaja), voittaja Emmelie de Forestin kappale oli myös ihan jees (vinkkinä tykänneille, neidin koko tuore debyyttialbumi on ihan kelpoa kuunneltavaa). Cezarin It's My Life oli mahtava ja Robinin You kanssa ihan oolrait.

Ach so btw, viikon päästä Lana Del Rey Helsingissä, ketään muita menossa sinne? :3

Ei ollut gluteenia Hitlerin aikaan.
- Steve Rogers


Ansa

  • runostaja
  • ***
  • Viestejä: 2 878
  • rakastettu
Vs: Musiikki #2
« Vastaus #85 : 10.06.2013 06:48:05 »
Onko täällä muita Reckless loven fanittajia? :D Oon jo pitkään kuunnellut kyseistä bändiä jonkin verran ja tykännyt, mutta nyt mun fanitus on jotenkin noussu ihan uusiin sfääreihin. Mun on _PAKKO_ päästä kattoon niitä johonkin ja mahdollisimman pian.

Jotenkin noi kasarihenkiset biisit ja toi meininki vaan iskee ja lujaa.
Kannattaa liittyä Reckless Loven street-teamiin, se on kivaa, saat samanhenkisiä kavereita ja julisteita ja flyereita ja yksityistapaamisia poikien kanssa. Nimim. käynyt 13 Reckless loven keikalla vuodesta öääh... 2006 alkaen.  :,D

-LadyLaga!


kirjoittelen runoja ja tunnelmoin

Haruka

  • Taskukokoinen
  • ***
  • Viestejä: 1 110
  • Ava by mustapisara
    • Mietteitä musiikista
Vs: Musiikki #2
« Vastaus #86 : 27.06.2013 09:32:58 »
Eilinen Rock The Beachin eka päivä oli jotain niin mahtavuutta että... Olin sekä talkoolaisena että bändejä seuraamassa ennen talkoovuoroani narikassa ja kumpikin sujui leppoisasti...

Jätkäjätkiä oli hienoa kuulla pitkästä aikaa livenä päivällä, sillä edellisestä kerrasta on lähemmäs neljä vuotta, kun olen heidät nähnyt. Ja All Time Low oli makuuni liian poppia, kun kävin kuuntelemassa heitä, ei jostain kumman syystä iskenyt, mutta bändin poikien välispiikit huvittivat... Nuoria kavereita taisivat olla :D

The Gaslight Antemia en ehtinyt kunnolla seurailemaan, mutta kuuntelin heidän keikkaansa sen, mitä kykenin ja lupaan seuraavalla kerralla hieman enemmän perehtyä bändiin ja sen biiseihin, että tunnistan joitain mikäli näen bändin vielä joskus livenä jossain... Koko päivän ennen työvuoroani kruunasi ehdottomasti Billy Talent... Mieletön energia ja porukka niin kuin bändikin mukana koko show'ssa :) Vaikka eilinen oli vasta toinen kerta, kun näin Billy Talentin livenä, mä voin vannoa, että käyn niiden keikalla (tai ainakin pyrin käymään) aina, kun sellainen on mahdollista ja bändi eksyy taas Suomeen.

Tapasin ennen keikkaa myös yhden Finiläisen serkkuineen ja olin jutuissa (varmasti tunnistaa itsensä, kun tämän lukee). Green Dayn missaaminen ei jaksanut harmittaa, sillä kuulin talkoopaikalleni keikan tarpeeksi hyvin ja lauleskelin mukana niitä biisejä, jotka heiltä onnistuin tunnistamaan...

Ensi vuonna on pakko päästä taas talkoolaiseksi johonkin festareille, jos vaan siihen on mahdollisuus...

HONE

  • HermiONE
  • ***
  • Viestejä: 78
Vs: Musiikki #2
« Vastaus #87 : 02.07.2013 23:54:11 »
Rakastan Barbie elokuvien lauluja sekä Disneyn elokuvien lauluja, ja Dream worksin, esimerkiksi -Nyt leikkkiin lähdit aikuisten on Dream worksin laulu elokuvassa Egyptin prinssi, eli siis animaatio, ja esimerkiksi Wald Disneyn laulut joista tykkään, ovat -Tuulen värit elokuvassa Pocahontas ja elokuvassa Bellen lumottu joulu kaunis laulu-Kirjat- ja Herculeksessa -en saa rakastaa! Bändi Teleks, ON HYVÄ, lempi lauluni Teleksiltä on -Täällä huojuu metsät ja meikä-  RAKASTAN Disco musiikkia ja klassista musiikkia, riippuu laulusta ja laulajan äänestä tykkään Lady Gagan disco musiikista, kun olin Viking Linen M/S Isabella risteilyaluksella joskus vuonna 2011 äitini kanssa, olimme yöllä pitkään discossa niin kun välillä sai toivoa musiikkia,niin toivoin Lady Gagan lauluja.
"Jos uskot uskomattomaan,uskomaton uskoo sinuun"

Angelina

  • Stark-Rogers
  • ***
  • Viestejä: 6 480
Vs: Musiikki #2
« Vastaus #88 : 03.07.2013 00:39:40 »
Mä oon tässä parin viikon aikana huomannu itestäni jotain todella yllättävää... :D Oon alkanu kuunteleen ihan hulluna mm. Cheekiä ja Nicki Minajia. Siis mitä! Mun sisällä on asunu joku salainen hiphoppari ja nyt se puskee esiin. Oon yllättyny, mutta samalla ilonen. Oikeestaan se voiskin olla ihan mun juttu, noin niinkun musiikin ja ehkä tyylinkin osalta.

Ihme vimma tuli heti ostaa Blockfesteille liput! Onko joku muu lähdössä sinne?
« Viimeksi muokattu: 03.07.2013 01:09:00 kirjoittanut Angelina »


ava & bannu © Inkku

Chelle

  • partner in crime
  • ***
  • Viestejä: 25
Vs: Musiikki #2
« Vastaus #89 : 06.07.2013 14:07:39 »
Lainaus
Mä oon tässä parin viikon aikana huomannu itestäni jotain todella yllättävää...  Oon alkanu kuunteleen ihan hulluna mm. Cheekiä ja Nicki Minajia. Siis mitä! Mun sisällä on asunu joku salainen hiphoppari ja nyt se puskee esiin. Oon yllättyny, mutta samalla ilonen. Oikeestaan se voiskin olla ihan mun juttu, noin niinkun musiikin ja ehkä tyylinkin osalta.
!!! Sama juttu ainakin jossain määrin. Mä en tiedä onks se tää kesä vai mitä hittoa, mutta mulla on soinu kans just Cheek ja tyyliin T.I. viime aikoina, vaikka mä oon varmaan olemukseltani niin kaukana mistään hopparista kuin vaan voi olla :D

Muutenkin musta tuntuu, että mulla soi kesällä ihan erilainen musiikki kun muuten. Kyllä mä aika paljon nytkin kuuntelen näitä mun ikuisia lempibändejä (Aerosmith, Mötley etc.), mutta niiltäkin paljon enemmän sitä upbeat/balladi-osastoa kun mitä yleensä? Ja esim. Marina And The Diamondsia on tullut kuunneltua tänä kesänä kohtuu paljon, vaikka joskus aiemmin olen sivuuttanut koko artistin täysin :D Ja hei. Scandinavian Music Groupin Balladi 1 alkaa olla mun virallinen kesäbiisi. Varsinkin sanoitus iskee jotenkin tosi paljon.
this is a fairytale
and i am the witch

LeFay

  • ***
  • Viestejä: 33
Vs: Musiikki #2
« Vastaus #90 : 07.07.2013 00:17:35 »
Nightwishin Saunan ja Tuskan keikat olivat uskomattoman hyviä. Floor <3
Never met a kinder heart than yours

Let it bleed

Hiljainen Talvi

  • Eskapisti
  • ***
  • Viestejä: 1 110
  • Ava by: R0land
Vs: Musiikki #2
« Vastaus #91 : 07.07.2013 11:21:06 »
Oh, Nightwish elämäni suola.

Oli aivan ihana keikka juu Tuskassa, ihan mahtava.
Minun mielipiteeni solisti asiasta on seuraava :

1. Tarjalla oli upea ääni, mutta hän oli huono faneille. Häpeä.
2.  Anette oli ihan hyvä, mutta lauloi Nemon päin mäntyä. Ihana muuten ja mukava.
3. Floor on hyvä, ja mukava. Mutta jumankauta jos se raiskaa Marcon kanssa "over the hillsin anf far awayn" pahemmin tulee turpaan.

Eli jatkakoon vaan. Se on Nightwish, joten siedän melkein mitä tahansa niiltä.
"Caught in all, the stars are hiding,
That's when something wild calls you home, home,

If you face the fear that keeps you frozen
Chase the sky into the ocean
That's when something wild calls you home, home"

                  - Lindsey Stirling

Haruka

  • Taskukokoinen
  • ***
  • Viestejä: 1 110
  • Ava by mustapisara
    • Mietteitä musiikista
Vs: Musiikki #2
« Vastaus #92 : 12.07.2013 16:36:09 »
Viikko sitten kuulin radiosta Teleksin uuden biisin "Lainaksi ystäviltäni" ja tunnistin sen välittömästi ja rakastuin, sillä kyseisellä bändillä on ihanan tunnelmallisia, herkkiä ja haikeita biisejä, joissa on oivaltavia sanoituksia :)

Kyseinen bändi on vuodesta 2003 iskenyt muhun ja todella lujaa, koska tykkään Pepe Johanssonin lauluäänestä ja oon tällainen romantikko. Nyt kysynkin, tunnustautuuko joku muukin Teleksin faniksi? Ja onko kukaan nähnyt bändiä livenä?

Elliellie

  • Vieras
Vs: Musiikki #2
« Vastaus #93 : 21.07.2013 13:24:49 »
LLFD jää kyllä paaaaljon This is Warin ja Beautiful Lien alapuolelle. Hyvää musiikkia kyllä, mutta siinä ei ole oikeastaan paljon mitään. Se jää melko lailla teinirenkutuksen tasolle. Liekö Jared kadottanut mielenkiintonsa?

Täysin samaa mieltä. Aika monilla bändeillä on just tollanen kohtalo. Omiin biisisuosikkeihin 30 seconds to marsilta lukeutuu Closer to the Edge, Hurricane ja The Kill.

Muttamutta, asiasta toiseen. Mun suurin fanituskohde on vaikea arvata jos kattoo avatar-kuvan, tittelin yms yms yms... Kyllä ne vaan niin helkutin upeeta musaa tekee. Ärsyttää ihan  älyttömästi kun en pääse Olympiastadionille 27.7. niitä kattomaan :((

Muselta löytyy paljon tosi hienoja biisejä singlejen B-puolilta, kuin moni muu on huomannut? Hyper Chondriac Music lukeutuu mun suosikkeihin (hitaampi ja kauniimpi versio Hyper Musicista). New Born on kans yks suosikeista, vaikkei b-puoli olekaan, samoin kun Showbiz (THEY MAKE MEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE...... Make me  SCREEEEEEEAM YOUR SCREEEEEEEEEAAAAAAMS). Mutta ehkä se kaikista suurin suosikki on kuitenkin Knights of Cydonia. Ihan älyttömän hyvä biisi.

Yksinkertaisesti: Rakastan Musea.

HONE

  • HermiONE
  • ***
  • Viestejä: 78
Vs: Musiikki #2
« Vastaus #94 : 25.07.2013 17:33:09 »
Haruka, Minä tykkään Teleksistä. Minun lempi laulut ovat -Täällä huojuu metsät ja meikä - Hiipivä aamu ja muita hyviä, mutta nuo kaksi on minulle rakkaimmat, TELEKS ON HYVÄ BÄNDI!
"Jos uskot uskomattomaan,uskomaton uskoo sinuun"

Mursu99

  • Vieras
Vs: Musiikki #2
« Vastaus #95 : 22.08.2013 10:33:40 »
Ketkä ovat teidän 5 parasta bändiä/artistia? Tässä mun: 1. One Direction (Louis <3) 2. Cheek 3. Robin 4. Isac Elliot 5. Sunrise Avenue :) on myös paljon muita esim. Lovex, Nickelback... ja sit on niitä joil on pari hyvää biisii. Älkää sit dissatko ku tykkään 1D:stä, Ikestä ja Robinista!

Eririn

  • valomiekkalesbo
  • ***
  • Viestejä: 956
  • Jedi like my father before me
    • lesbian with a sword and a grudge
Vs: Musiikki #2
« Vastaus #96 : 22.08.2013 22:33:51 »
Ketkä ovat teidän 5 parasta bändiä/artistia?
Nyt heitit kuule pahan. Mitään ylivoimaisia suosikkeja ei ole, mutta tällä hetkellä olen eniten kuunnellut Girls' Generationia, KARAa, Aileeta, Howard Shoren soundtrackejä (Sormusten herrat ja Hobitti) ja Morning Musumea. En pahemmin enää kuuntele länsimaista musiikkia. Joskus tulee kyllä kuunneltua, mutta olen selvästi suuntautunut enemmän Japaniin ja Etelä-Koreaan. Suurimman poikkeuksen muodostavat Nightwish, Lady Gaga ja Adam Lambert, heitä tulee kuunneltua lähes päivittäin, mutta kuitenkin vähemmän kuin noita ensimmäiseksi mainitsemiani.

Sormusten herrojen ja Hobitin soundtrackejä on tullut kuunneltua oikein reippaasti viime kuukaudet, koska ne sopivat ficin kirjoittamisen taustamusiikiksi (no kyllä kai kun Hobitista kerran kirjoitan!) ja täytyy kyllä sanoa, että Howard Shore on oikea velho mitä tulee leffamusiikkiin. Tänään ostin omaksi Sormusten herrojen soundtrackit, kun olivat yhtenä boksina vain 11,60. Noin halvalla kyllä ostan. (Aikaisemmin olin siis lainannut kirjastosta - Hobitin soundtrack on ollut omana jo muutaman kuukauden.)
We had each other. That's how we won.

Eririn

  • valomiekkalesbo
  • ***
  • Viestejä: 956
  • Jedi like my father before me
    • lesbian with a sword and a grudge
Vs: Musiikki #2
« Vastaus #97 : 22.08.2013 23:07:47 »
Eririn, pakko kysyä kun näemmä korealaisesta popista tykkäät: onko 2NE1 tuttu ja kuunteletko poikabändejä ollenkaan? Ei sillä että pitäis, mutta ihan uteliaisuudesta pakko heittää! :-D (Joo ja kuunteletko Momusun lisäksi muita Hello Projectin bändejä tai yleensä muuta japanipoppia? Ihan vaan jos löytäisin jonkun toisen joka tykkä C-utesta, eheh. :-DD)
Joo, 2NE1 on myös yksi suosikkiryhmiäni^^ lempibiisi on ehkä I AM THE BEST. Poikaryhmiä en oikeastaan kuuntele, ne eivät vain vetoa. Joskus tulee SHINeeta kuunneltua, mutta siinä se oikeastaan on. Ja Momusun lisäksi kuuntelen kaikkia muitakin Hello! Projectin tämänhetkisiä ryhmiä ja muun J-popin puolelta AKB48:a, Utada Hikarua, Nishino Kanaa, Otsuka Aita, BABYMETALia... olikohan vielä jotain muitakin? No, lisään ne myöhemmin jos mieleen tulee. C-ute on kyllä ihana ryhmä. Rakastan Maimia!
We had each other. That's how we won.

flawless

  • Alempi ylilehmä
  • Administrator
  • *****
  • Viestejä: 10 687
  • d a d d y
Vs: Musiikki #2
« Vastaus #98 : 24.08.2013 12:19:11 »
Avenged Sevenfoldin uusi levy, anyone? Aivan mahtava lätty! Olen kuunnellut sen nyt tässä pariin kertaan, ja joka kuuntelukerralla tuntuu, että meno vaan paranee. Lempparikseni tuolta levyltä nousivat ainakin näin ensivaikutelman perusteelta Crimson Day ja bonusbiisi St. James, koska the feeeeeels. Crimson Day on sekä sanoituksiltaan että soundiltaan ihan älyttömän kaunis biisi, ja olen aivan totaalisen rakastunut siihen. En muista, milloin viimeksi olisin ruvennut itkemään musiikkia kuunnellessani ihan vaan sen takia, että biisi oli niin kaunis, enkä joidenkin sen tuomien assosisaatioiden vuoksi, mutta tämä biisi kyllä sai minut tirauttamaan kasan kyyneliä ihan vaan silkan kauneutensa vuoksi. Tosi nätti kipale. St. James taas ei varmaan kaipaa muita selittelyjä kuin "The Rev"? Arvasin jo bonuskipaleen lunastuskupongin tekstiä lukiessani, että biisi tulee painelemaan kaikkia FEEEEEELS-nappuloitani, ja niin se tekikin. Se oli kaikessa iloisuudessaan ja Revin elämän juhlimisessaan niin vahva ja koskettava biisi, samalla iloinen ja surullinen, etten voinut olla tirauttamatta kyyneliä senkin kohdalla, kunhan vaan mukana hoilaamiseltani ehdin. Ihanaa saada myös sanoinkuvaamattoman mahtavan aiemman tuotannon So Far Awayn lisäksi vähän optimistisempi biisi, jota kuunnellessa voi kunnioittaa Revin muistoa. St. James todellakin oli "valo So Far Awayn pimeydelle", kuten lunastuskupongissa kerrottiin, ja biisinä se on aivan mahtava myös ihan täysin soundia ajatellen. Harmi, ettei biisi sisälly varsinaiselle levylle, koska pidin siitä hurjan paljon. Toivottavasti marraskuussa saamme levyltä pois jättämisestä huolimatta kuulla biisin ihan livenä.

Mistä päästäänkin sopivasti bändin tulevaan Suomen keikkaan! En millään jaksaisi odottaa sekuntiakaan pidempään. Juoksin heti pää kolmantena jalkana lunastamaan lippuni keikalle, kun ne tulivat myyntiin, ja siitä lähtien olen intopiukeana hypistellyt lippuani ja hokenut ääneen malttamattomuuttani. Innostustani vaan lisää se, että Shadows lupaili eräässä haastattelussa mahtavia showelementtejä ja lavarakennelmia, jotka jättävät katsojat päälistelemään suu auki hämmästyksestä. Olen aivan varma, että keikka tulee olemaan jotain niin eeppistä ja mahtavaa, ettei sitä voi sanoin kuvatakaan! Kuten ei myöskään innostukseni määrää.

Lainaus
Ketkä ovat teidän 5 parasta bändiä/artistia?
Avenged Sevenfold, Disturbed, Escape The Fate ja Bullet For My Valentine ovat ne selkeät ykköset. Kakkosia voisinkin sitten luetella roppakaupalla :D

bannu by Ingrid

Lumihopea

  • Vieras
Vs: Musiikki #2
« Vastaus #99 : 24.08.2013 14:34:47 »
Täällä ketään muuta, joka kuuntelisi Three Days Gracea?
Bändistä on tullut miulle suuri rakkaus. Tosin alkuperäisen laulajan Adam Gontierin eroaminen bändistä oli miulle henkinen puolikuolema. En suoranaisesti väitä uuden laulajan olevan surkea, mutta itse pidin Adamista enemmän. Mitä mieltä muut mahdolliset ko. bändin kuuntelijat?

Ja Bon Jovi. <3 Onko kukaan keksinyt mitään parempaa? Ihan parasta musiikkia. Varsinkin 80- ja 90-luvuilta, itse en ole juurikaan 2000-luvun puolella tehtyä kuunnellut. Kappaleista Runaway, Always, You give love a bad name ja Wanted dead or alive ainakin ansaitsevat miulta maininnan tässä! :)

 Tietysti myös muut vanhemmat ja uudemmatkin rock ja hevibändit ovat todella hyviä. Olen näitten suhteen suhteellisen kaikkiruokainen, mutta itse rakastan eniten Metallicaa, AC/DCta, Hanoi Rocksia (+ Michael Monroe itsekseenkin) ja Scorpionsia. Sitten muuten vaan HIM, Green Day ja vastaavat ovat myös huippuja.

Uusin löydökseni on todella kaukana siitä, mitä normaalisti kuuntelen. Hollywood Undead, nimittäin. Yleensä en pidä musiikista, jossa on räppiä mukana (Linkin Park menee kanssa rajoitetusti...), mutta tällä bändillä on loistavat lyriikat ja jotkut biiseistä -kyllä en kuuntele heiltä kaikkia kappaleita - vain kuulostavat todella hyviltä.

Ja taidan minäkin vielä tunkea ylisuuren nenäni tuohon Nightwish-soppaan. Tämänkin bändi on ollut suurimpia rakkauksiani joskus. Nykyään en juurikaan sitä enää kuuntele. Miun mielipide vaan on se, että Tarja oli paras Nightwishille, tosin olen aina ollut kaikissa bändeissä sitä mieltä, että alkuperäinen laulaja on vain paras, koska bändin vanha tuotanto on tehty tietyn laulajan kanssa. Anettekin tottakai osaa laulaa, muttei ikinä noussut kovinkaan loistavaksi minun silmissäni. (Tai korvissani, miten vaan.) Pidin hänestä kuitenkin, varsinkin Imaginaerumissa. Uusinta laulajaa en komemntoi, sillä hänen lauluaan en ole ollenkaan kuullut.
Korostan kuitenkin sitä, että jokainen on aina näistä asioista erimieltä. Täydellistä yhteisymmärrystä mielipiteiden kohdalla on vain mahdotonta saavuttaa!


Ainiin, joku kysyi tälläistä:

"Ketkä ovat teidän 5 parasta bändiä/artistia?"

Minä vastaan, että tasoissa ykkösinä ovat Bon Jovi, Three Days Grace, Green Day, HIM ja Scorpparit. :-)