Kirjoittaja Aihe: Japanilainen populaarikulttuuri  (Luettu 314028 kertaa)

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 520
  • 707
Vs: Anime, manga ja J-dorama || cosplay, suosikkisarjasi...
« Vastaus #420 : 04.08.2011 01:21:31 »
Niin se on jännä miten joillain se menee just toisinpäin :'> Minä löydän välistä liikaakin slasheja sieltä (tai sitten se on vaan slasharin mieli), mutta ku on hyviä hettiparituksiakin joissain sarjoissa, kuten nyt vaikkapa FMA:ssa Riza/Roy, Riza/Jean (vaikka OTP onkin Jean/Roy slashia, mutta...) ja Olivia/Roy, niitä riittää. :'> Jaja Ranfan/Ling on jees.

Aa siitä luvusta, mä oon jälkeen jäänyt ja oon suomennoksien mukana menossa :''D mietinkin jo, että missä se Rukia sitten on ollut :'D


“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.
But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

Violetu

  • Draamaprinssi
  • ***
  • Viestejä: 5 930
Vs: Anime, manga ja J-dorama || cosplay, suosikkisarjasi...
« Vastaus #421 : 08.08.2011 01:03:17 »
Kauheeta, pidetään "hätäpalaveria" mesessä kaverin kanssa siksi, että Tokyopop on lopetettu/kaatunut/pistänyt pillit pussiin.
Mikä tarkoittaa käytännössä sitä, että kauhean moni sarja jää kesken tai niiden saatavuus muuten vaikeutuu hirveästi.
Yhtenä esimerkkinä suomenkielinen Gravitation... (jonka kustannusyhtiö oli joku TP:n ja jonkun muun yhteistyön hedelmä). Ilmeisesti Princess Ai myös.
Loveless, Kyou kara maou... PRKL. Ottaa lievästi päähän.

Laskin mangani tänään. Niitä oli 256. *maanista hihitystä*

I spend my days so close to you
'cause if I'm standing here,
maybe everyone will think I'm alright.
.

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 520
  • 707
Vs: Anime, manga ja J-dorama || cosplay, suosikkisarjasi...
« Vastaus #422 : 08.08.2011 05:05:46 »
O.O tuo ei ole todellakaan hyvä, että tokyopop jättää hommat kesken, mutta taas toisaalta, kun miettii, että tokyopop on ollut suuryritys, joten luultavasti joku muu yritys ottaa ohjat (ja rahat) käsiinsä heti vain kun saa siihen tilaisuden. Sarjat siis tuskin tulevat loppumaan. :)

Ja Baude, pistät paremmaksi kun minä, pitääkin huomenna laskeskella omaa saalistani. Ja tästä voisimme aloittaa kysymyksillä ettei tule listauksia sitten, eikö? Hyllyt täynnä mangaa ja animea, eikö figuureille ole enää tilaa? Oletko materialisti? Miksi ja kuinka se kaikki on alkanut? Onko manga aiheuttanut "taloudellista haittaa" tai vanhemmat marisseet rahankäytöstä. Myynti, tilaaminen, osto ja saatavuus - kuinka toimit, käytkö kirppareilla/divereissa vai kaikki uutena marketista tai netistä?

Keskustelun aiheeksi on heitetty siis "mangamarkkinoilla" tai jotain... "otakun viimeiset sentit - mangaa koko rahalla?" :''D HAHA joo väsyttää, mutta ois kiva keskustella tämmöisestä "taloudellisemmastakin" aiheesta välillä, eikä hehkuttaa sarjoja.


“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.
But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

leofurioso

  • ***
  • Viestejä: 1 097
  • Kiitos Koiranruusulle avasta aikoinaan. <3
    • Versova_matkalaukku
Vs: Anime, manga ja J-dorama || cosplay, suosikkisarjasi...
« Vastaus #423 : 08.08.2011 13:36:04 »
Mitäääääh? Ja miksen mä ole kuullut tänne mitään Tokyopop:in kohtalosta? Toi on kamalaa. Mä en tosin tiedä mitä mä teen, mutta ehkä se selviää sitten, kun tulen Suomeen. Ainakin saan ehkä selvitettyä sen, että olisiko pikkubroidi ostanut kesän aikana tietyt sarjat ilmestymisenä, sillä täältä käsin mm. Bleachia on erittäin hankala hankkia saati sitten mm. hopeanuolta tai narutoa. No jaa, sen mä näen sitten syksyllä kotiin saavuttuani ja kiroan kyllä muutaman ihmisen jos näitä rakkaimpia sarjoja ei ole kerätty minulle tai ostettu, sillä kuitenkin broidi lukee samoja sarjoja osittain.

No taidan pistää paremmaksi, viimeksi joskus kevät-talvella laskettua mangaa oli sellainen 500 tai no oli jo ylitse mutta kuitenkin kirjahyllyssä ja totuus on, että yaoita tai shonen-aita siitä on sellainen 1/3 eli varmaan huidellaan lähellä 200 yaoin tai shonen-ai mangan tasolla. Taidan olla hullu, mutta tietyt sarjat mitä olen kerännyt on vaan niin pitkiä, kun mm. Inuyasha on siellä ja sehän oli huikea 56 pokkaria, joten ehkä se selittää hieman. Ja olen varma, että koska en päässyt Animeconiin Unkarissa oloni takia, niin veronpalautuksien jälkeen kyllä joululahjaksi tilaan ison kasan fantasiapeleistä ja ehkä Helsingissä poiketessa, syksyllä joskus, niin hommaan jo hieman etukäteen mangaa, jollen sitten poikkea Tampereen Fantasiapeleissä, jonka vakiasiakkaisiin lähes kuulun.
Ja Baude...mä todellakin pistän paremmaksi noiden mangojen suhteen. *lähes maanista naurua...koulukaverit tuijottaa, että nytkö finski (suomalainen kun olen) sekosi*  ;D

Mä en tiedä miten tuohon suhtautuu, animea ja mangaa keräilen, mutta toisaalta keräilen kirjojakin, joten ne menee siinä samassa. Hauskinta on tietysti se, että nykyään jopa ihmiset antaa jo lahjana mangaa, tosin vähemmän kuin kirjoja, mutta minulle kirjat ja mangat ovat henki ja elämä tavallaan. Mangan avulla olen huomattavasti parantanut mm. kielitaitoani, joten näen siinä hyötyä enemmän, vaikka vielä kotona asuessa vanhemmat melko laajasti kritisoi niitä. Kritisointi usein tietenkin kohdistui rahan menoon, mutta toisaalta nyt, kun itse tienaa sen mitä tienaa, niin saan käyttää osan rahasta kyllä mangaan halutessa, kunhan muistan, että laskut pitää ensiksi maksaa ja sen jälkeen budjetista katsoa, onko mangan hankinta edes mahdollista. Tänä vuonna hieman ehkä heikompaa, mutta toisaalta taas veronpalautukset tulevat melko hyvin ja sieltä tulee melko isot palautukset. Joten kyllä siitä varmaan jotain mangalle jää käytettäväksi. Ainakin niin olen budjetoinut jo. Tosin täytyy yllätyksiin varautua, mutta hyvältä näyttää. Käyn usein jopa divareissa ja katson sieltä jos löytyy jotain hyvää, mutta yleisemmin tilaan uutena netistä, sillä harvemmin löydän mieleistäni mangaa divareista, tosin suomenkieliset mangat ostan useimmiten divarista tai marketista, se taas hieman riippuu. Mutta usein manga tulee Fantasiapeleistä hommattua joko netissä tilattuna tai käymällä paikan päällä tai sitten joskus jopa Amazonilta tai muualta tilattuna ihan ulkomailta, jos on sellaisia, joita vähemmän Suomessa on saatavilla jos lainkaan.

Onneksi eivät vanhempani tainneet koskaan tietää, millaisia mangoja todellisuudessa luen. Genrenä menee melkein mikä vaan, vaikken yurista niin välitä. Enemmän luen yaoita, shonen-aita sekä shojoa. Juu, mä luen shojoa, sillä se on välillä ihan virkistävää aivot narikkaan genreä. Toisaalta kaverit nauraa, että yleensä smut on sekoitettuna shojoon. En tiedä, olenko pervo vai mikä, mutta näin se vaan on.  Historialliset mangat on kanssa kivoja ja jopa koulumaailmaan sijoittuvat. Sen lisäksi kyllä Manhwaa tulee luettua, sehän ei ole genre, mutta tyyli ja erityisesti Hwang Mi rin ja hänen manhwat on yleensä sellaisia, jotka genreinä ovat minulle sopivia. EI liian lässyjä, mutta niissä on sitä jotain. Ja juonet ehkä kliseisiä, mutta jotenkin kuitenkin kiinnostavia ja erilaisia.

Fire, joka on tällä hetkellä Internet-mangasivuston suurkuluttaja, kun mangapokkarit on Suomessa ja itse Unkarissa.  8)
endless rain,fall on my heart, kokoro no kizu,let me forget, all of the hate, all of the sadness....by X- Japan

Violetu

  • Draamaprinssi
  • ***
  • Viestejä: 5 930
Vs: Anime, manga ja J-dorama || cosplay, suosikkisarjasi...
« Vastaus #424 : 08.08.2011 22:15:48 »
Joo, en uneksiskaan, että minulla olisi täällä eniten mangaa (kun kaverillakin on yli 300)... toisaalta pisin keräämäni sarja on Naruto, jota on tällä hetkellä 42 ilmestynyttä osaa, joten eipä ole varsinainen ihme, ettei ole enempää kasaantunut. Seuraavaksi eniten taitaa olla furubaa (23 osaa), sitten Ourania (16 osaa), sitten Wallfloweria (15 osaa, muutama puuttuu välistä). Paljon pieniä sarjoja kyllä löytyy (2-12 osaa). Ja Yaoia, ihan hemmetisti irtoyaoia xD

En halua missään nimessä lähteä laskemaan, paljonko noihin  on mennyt rahaa... xD Toisaalta olen kyllä ahkerasti hyödyntänyt mangakirppistä ja divareitakin, sekä tietysti markettimangaa, joka on auttamatta edullisempaa kuin vaikka fantsusta hommattu. Mutta, paheensa kullakin, on se parempi panna raha mangaan kuin nyt vaikka viinaan tai huumeisiin.

Aika huvittavaa, että kaikki alkoi (muistaakseni?) Love Hinasta, joka oli ensimmäinen sarja, jota aloin keräämään. Ensimmäinen "takaperin" luettu myös. Kunnia kuuluu tädilleni, joka toi tukholmasta kihlajaismatkalta tuliaisiksi tuon ekan osan varmaan kesällä 2006. Yep, tissit ja pantsut houkuttelivat yhä syvemmälle mangan maailmaan :D *nauraa katketakseen*
Yuri on oikeastaan ainut (?) genrellinen aluevaltaus, joka on vielä tekemättä (kyllä minä vielä sen teen). Tosin Meccha tai oikein kunnon scifi ei ole koskaan edes kiinnostanut, joten niihinkään ei ole tullut tutustuttua (eikä toisaalta ole halujakaan).

Viimeisin yaoi taitaa olla rankin, jonka olen oikeasti paperisena lukenut (eikä se ole minun). Ayano Yamanen The finder series (ensimmäinen osa). Enkä todellakaan menisi suosittelemaan herkimmille.

I spend my days so close to you
'cause if I'm standing here,
maybe everyone will think I'm alright.
.

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 520
  • 707
Vs: Anime, manga ja J-dorama || cosplay, suosikkisarjasi...
« Vastaus #425 : 08.08.2011 23:09:46 »
245 mangaa (suomenkielisiä, englanninkielisiä, japaninkielinen) ja 27 dvd:tä animea ja 3-dvd boksia on minun saaliini. "Pienihän" se on moneen verrattuna ja tulee jälleen pienentymään, kun luovun varmaan sadasta mangasta kirjahyllystäni (vanhat pois uusien tieltä), kuten olen jo joskus aiemminkin tehnyt. Vaikka kuinka nostalgista olisi aina säilyttää jokainen manga niin silti olen ottanut itseäni niskasta kiinni ja vienyt kirpparille/divariin mangojani, dvd:eitäni, jotta saan rahaa uusiin ja divareiden vaihtopiste on monesti kiva. :'>

Mm. Tokyo mew mew:it saivat lähteä aikoinaan, Love Hinat, D.N. Angel, Card Captor Sakura, Inuyashaa (suomeksi), manhwaa (joka nyt kaduttaa)... ja seuraavaksi yritän saada itseni luopumaan Ranmoistani joita on melkein koko sarja, yksikkö kappaleita puuttuu. Lähinnä siksi, etten mä enää lue sitä. Ei ole silleen kiinnostanut vuosiin, vaikka toisinaan palaankin sen pariin huvikseni. Jotain niin nostalgista siinä kuitenkin on, etten osaa luopua siitä sarjasta. Ekoja mangasarjojani, hei! Ja vieläpä peilattuna... :D

Sarjoja minulla on no, suomennoksia ja englanninkielisiä, mutta en rupea niitä luettelemaan, mutta harmikseni olen huomannut sen, että harva sarjoistani on kokonainen. Monet ovat jääneet kesken. Liian monet. Ainoita täysin kokonaisia sarjoja taitavat olla Kingdom Hearts (1-4), Fullmetal Alchemist (1-27), Kamikaze Kaitou Jeanne (1-7), Wolf's rain (1-2) ja Trinity Blood (1-12). No sitten on "kokonaisia" eli sarjoja, joista on tähän mennessä kaikki osat Bleach ja Neon Genesis Evangelion, ainakin. Mutta todella on liikaa noita keskeneräisiä... ;___; monia on vaikea hankkia ja toiset taas ovat "unohtuneet" tai jostain muusta jääneet kesken. Ja mangoissani huomaa sellaisen taloudellisen romahduksen, kun monet sarjat, joita seurasin jäävät samana julkaisuvuonna vuonna kesken (ja se vuosi sattuu olemaan jotenkin kummasti se ja sama, kun aloitin tupakanpolton -.-').

Raha on siis ollut yksi asia, mikä on rajoittanut mangaa ja animea minun elämässäni, sekä tilaaminen netistä/muualta, kun olen tyytynyt ostamaan kaiken, eikä rahaa tai liikkeitä ole ollut tarpeeksi. Ja olen myös ollut pihi, että kalliimmat sarjat (yaoi :<<) ovat jääneet ostamatta +12e hinnan takia /kappale. Ehkä olen liian pihi ja tahdon maksaa mangasta max sen 10e kappale. :'D Rahaa on tosni silti palanut aivan kauheasti, kun otttaa vielä huomioon figuuripakkomielteeni... :D

Mutta pakkosanoa, että ihailen teidän monien kokoelmia, whoa! o/ Kateeksi käy.


“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.
But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

leofurioso

  • ***
  • Viestejä: 1 097
  • Kiitos Koiranruusulle avasta aikoinaan. <3
    • Versova_matkalaukku
Vs: Anime, manga ja J-dorama || cosplay, suosikkisarjasi...
« Vastaus #426 : 09.08.2011 11:13:28 »
Mä en tiedä, mutta olen The Finder Seriesin ja muutenkin Ayano Yamanen lukija. No tottahan se on, ettei kyllä kovin herkille sitä suosittelisi. Toisaalta se uppoaa minuun taas, kun kuuma veitsi voihin. Jotenkin ehkä tykkään siitä ja muutenkin koko teema on ihana oikeastaan. Olen jotenkin nauttinut aina hieman tuollaisista mafiamaisista/yakuzamaisista tarinoista ja muutenkin. Piirrostyylikin on mielestäni ihan hyvää ja juonellinen se on myös. Vaikka välillä hieman hämmentää jopa kaiken kokenutta Fireä. Juu, itse olen mm. Kizunan, Under Grand Hotelin ja monia muita hieman katsellut, mutta totuus kyllä on, että mm. Under Grand Hotel:in hinta on kyllä melkoinen ja sitten se koko muuten. No ainakin saan kaveriltani lukea senkin mangan. Odotan kyllä sitä päivää, kun olen Suomessa ja saan tilata itselle vihdoin The Finder Seriesia. Sillä se on pitkään ollut listoilla seuraavana yaoina, tosin näyttää siltä, että taitaa seuraava tilaus muutenkin olla melko yaoi-painotteinen, vaikka yleensä pyrin hieman tasoittamaan sitä, ettei olisi ainoastaan yaoita, mutta katsoo nyt sitten, kun joskus saapunee Suomeen takaisin. Unkarista en näemmä hanki mangaa lainkaan, sillä hyviä sarjoja olisi kyllä, mutta ei englanniksi vaan unkariksi. Eli taitaa mangamuistot täältä jäädä hommaamatta.
endless rain,fall on my heart, kokoro no kizu,let me forget, all of the hate, all of the sadness....by X- Japan

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 520
  • 707
Vs: Anime, manga ja J-dorama || cosplay, suosikkisarjasi...
« Vastaus #427 : 09.08.2011 23:56:50 »
Mun uteliaisuus heräsi, millanen tää finder seriers sitten on? :D Ja mikä siinä on sitten niin karua, ettei herkempi hermoisille? Seksi vai jonkin muu täh?


“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.
But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

Surunmurhaaja

  • Arvuuttaja
  • ***
  • Viestejä: 2 618
Vs: Anime, manga ja J-dorama || cosplay, suosikkisarjasi...
« Vastaus #428 : 14.08.2011 17:43:51 »
Viimeisin yaoi taitaa olla rankin, jonka olen oikeasti paperisena lukenut (eikä se ole minun). Ayano Yamanen The finder series (ensimmäinen osa). Enkä todellakaan menisi suosittelemaan herkimmille.
Voi ei, Violet, minkä menit tekemään.  :D Mun oli pakko käydä penkomassa viimeisen lauseesi takia löytyykö netistä ja oon ihan paniikissa kun ei löytynyt ja mulla ei oo rahaa tilata tota nyt heti. D: Oh mi god. Läähätän jo nyt kun ajattelen tuota. Haluunhaluunhaluun!
Vanhan runontekijän sanoin
Täynnä uhmaa ja kauneutta
Luon rannanmitan valkeaa vaahtoa
Sinut kauniina kuin kärsivä jumala

Violetu

  • Draamaprinssi
  • ***
  • Viestejä: 5 930
Vs: Anime, manga ja J-dorama || cosplay, suosikkisarjasi...
« Vastaus #429 : 14.08.2011 20:47:25 »
Lainaus
Voi ei, Violet, minkä menit tekemään.   Mun oli pakko käydä penkomassa viimeisen lauseesi takia löytyykö netistä ja oon ihan paniikissa kun ei löytynyt ja mulla ei oo rahaa tilata tota nyt heti. D: Oh mi god. Läähätän jo nyt kun ajattelen tuota. Haluunhaluunhaluun!
Syytä (epäsuorasti) kaveriani, hän sen osti Animeconista :D (ja sattumoisin vielä mangakirppikselta muistaakseni!)
K-18 Spoilia:Harvan mangan oikeilla, paperisilla sivuilla about raiskataan uke vibraattorilla... ja muutenkin sidotaan mielenkiintoisesti jajaja... köh, juu.

Aloin eilen katsoa Kuroshitsuji (aka. Black Butler) animea ja tykästyin heti (toisaalta onhan se eka manga jo luettuna, mutta silti). Seuraavaksi nelosjaksoon, joka näytti previewn perusteella aikas namilta  :D Ihanaa löytää joku "uus" anime näin syksyn kriittisessä vaiheessa ♥


I spend my days so close to you
'cause if I'm standing here,
maybe everyone will think I'm alright.
.

Eririn

  • valomiekkalesbo
  • ***
  • Viestejä: 956
  • Jedi like my father before me
    • lesbian with a sword and a grudge
Vs: Anime, manga ja J-dorama || cosplay, suosikkisarjasi...
« Vastaus #430 : 16.08.2011 10:52:59 »
Animesta olen pitänyt koko ikäni (Muumit, Digimon), mutta mangaa aloin lukea vasta 12-vuotiaana vuonna 2006 Tanemura Arinan Kamikaze Kaitou Jeannen myötä. Sen jälkeen olenkin ollut japanilaisen kulttuurin fani. Manga ja anime on kyllä jäänyt jo vähän taka-alalle ja tilalle on tullut musiikki; Morning Musume., Berryz Koubou, S/mileage ja AKB48 etunenässä ryhmistä, soololaulajista Utada Hikaru, Otsuka Ai ja Nishino Kana. Kyllä sitä mangaa ja animea edelleen luen ja katson, vähemmän vain. Tällä hetkellä katson Ranmaa YouTubesta ja aloin katsoa Muumeja alusta^^ Mangaa omistan paljon, suosikkitaiteilijani on Watase Yuu (Fushigi Yuugi, Alice 19th, Imadoki!). Odotan, että häneltä julkaistaisiin Ayashi no Ceres suomeksi. Toinen suosikkimangakani on Tanemura Arina, jolta omistan Kamikaze Kaitou Jeannen, Full Moon wo Sagashiten ja Shinshi Doumei Crossin. Tykkään myös Takaya Natsukin Fruits Basketista.
Animesarjoista suosikkini ovat Muumit, Digimon, Ranma½ ja Sailor Moon. Elokuvista pidän erityisesti Miyazaki Hayaon tuotannosta, erikoismainintoina Ponyo rantakalliolla, Liikkuva linna ja Naapurini Totoro.
We had each other. That's how we won.

leofurioso

  • ***
  • Viestejä: 1 097
  • Kiitos Koiranruusulle avasta aikoinaan. <3
    • Versova_matkalaukku
Vs: Anime, manga ja J-dorama || cosplay, suosikkisarjasi...
« Vastaus #431 : 24.08.2011 14:01:23 »
Oi mitä nostalgiaa tää onkaan katsoa Ai No Kusabia jälleen. Enhän mä olekaan kuin elämäni aikana kyseisen sarjan 2 OVA nähnyt kuin varmaan satoja jollei tuhansia kertoja. Voisi ehkä joku sanoa jotain siitä, että vietän osittain koulupäivät yaoin parissa, mutta mitä väliä. Ylhäisessä yksinäisyydessä yliopiston kampuksella. Ensin vakavasti ottaen tehnyt kouluhommat ja sen jälkeen huvi. No jaa, ja nimesin jopa kannettavani aikanaan Iasonin mukaan, mutta voisinhan minä tänkin uuden Macin nimetä Iasoniksi, jos jaksan. Jotenkin Iason ja Riki on vaan niin nostalgisia. Olen kyllä sen 2010 vuonna uusintana tehdyn 8 minuuttia katsonut, mutta ei siinä ole sitä samaa nostalgiaa kuin 90-luvulla tehdyssä Ai No Kusabissa. Ja muutenkin häiritsee se, ettei tietenkään rahatilanteen ollessa mikä on, niin remakeakaan jatkettu 8 minuuttia pidemmäksi, mutta jotenkin se ehkä jätti kylmäksi. Olen ehkä herkistynyt nyt täytettyä jo huikean 22, mutta eipä Ai no Kusabissa silmät pysy lopussa kuivana. On se niin herkkää, vaikka yaoita onkin. No mitäpä tuosta. Sillä kuka sanoi, ettei yaoi, jopa kovemman luokan yaoi voi olla herkkää.

Muutenkin on tullut kauhean nostalgiset fiilikset, sillä tälläkin hetkellä korvissa soi Nanjo Kojin laulama Bad Blood. Ja kyllä tämäkin yaoi ja nostalgiaa, sillä mitä muuta Zetsuai/ Bronze onkaan. Ja uskomatonta kyllä, näiden veitikoiden ja sarjojen sekä mangojen parissa on tullut vietettyä aikaa jo kauan. En edes muista kuinka kauan, taitanee olla pian 7-8 vuotta mangan parissa ja vielä enemmän animen parissa tullut aikaa vietettyä. 

Ja mitä siihen tulee, niin kyllähän The Finder Series löytyy internetistä, sillä sehän nimi on You're my loveprize in Viewfinder. Ainakin itse olen sen pystynyt ihan lukemaan englanniksi loppuun saakka tai no niin loppuun kuin kestän. Ja toi Violetin spoili oli kyllä aika hyvin paikkansa pitävä.  ;D

-Fire ja nostalgiset fiilikset melkein 40 asteisesta Budapestistä huolimatta.  8)
endless rain,fall on my heart, kokoro no kizu,let me forget, all of the hate, all of the sadness....by X- Japan

Violetu

  • Draamaprinssi
  • ***
  • Viestejä: 5 930
Joko on Traconin cosseja tiedossa? (itse nähtävästi uusiokäytän animeconin Kanku-cossia)
Tuntuu, että tuo tulee ihan liian nopeasti, enää vähän päälle viikko :O

Lisäksi huolena matkat (hotelli tosin on onneksi varattu ja maksettu jo). Pitänee seuraavaksi suunnata VR:n sivuille...
Traconnnn!!! Jei!

I spend my days so close to you
'cause if I'm standing here,
maybe everyone will think I'm alright.
.

Cas

  • ***
  • Viestejä: 60
The mahtava ja awesome mörkö muumeista~ Lauantaina~ Ja sunnuntaina cosplayn puuttuessa vedän ylleni neko korvat, jotain koristeita sinnetänne, kivat vaatteet ja ruusun käteen, saapastelen sit silleen ainakin Hetalian Skotlannin ja Pottereiden Severus Kalkaroksen seurassa~ Tulkaa moikkaa jos näätte xD
"When in trouble, when in doubt, run in circles scream and shout"
~~~~~~~~~~~~~~~~
"Jos kuolet multa häviää horisontti. Alan törmäillä seiniin, alan törmäillä esineisiin. Alan kaatua, alan tippua. Jos katoat, hajoan"
~Kirjasta Ruttolinna Aaws Kusti x Mikael~

Violetu

  • Draamaprinssi
  • ***
  • Viestejä: 5 930
Vs: Anime, manga ja J-dorama || cosplay, suosikkisarjasi...
« Vastaus #434 : 26.08.2011 23:55:44 »
Uusi Naruto löytyi vihdoin ärrältä, ja miten paksu se olikaan! Ja sisällöstäkin tykkäsin <3
Muuten on jäänyt manga viime aikoina vähän vähemmälle, koulun alku vienyt ajatukset aika tehokkaasti muualle. Pitänee siis tuppautua aina välillä sarjakuvalinjalaisten seuraan

Olisi kiva, jos joku muukin kirjottaisi jotain Princess Princessistä. Edes ihan pienen ficin? Raapaleen? On taas omituinen mielihalu lukea ficciä kyseisestä sarjasta... :D Tai La Esperancasta.
Tai jos Glee:tä olisi saatavana mangana...<3 olisin taivaassa. Vähän randomia ehkä, mutta...
Mikä tv-sarja/kirja olisi sinusta kiva lukea mangaversiona/nähdä animena?

Ahahahaha.

I spend my days so close to you
'cause if I'm standing here,
maybe everyone will think I'm alright.
.

Noruz

  • pandafanaatikko
  • ***
  • Viestejä: 136
  • KH-kaudella
    • Love♥Shine- Noruzin blogi
Cas, toi on nii siistiä!! Mun o pakko ettii sut lauantain koska MÖRKÖ! <3

Mä ite oon lauantain James, ja sunnuntain Mio-silmät, ja ehkä tänää ostama hame ja joku paita. Tai koulupukutyylillä mennään :D Ja ehkä kissankorvatr, mut siit en oo yhtää varma. XDD
Nyt se on virallista. ♥

Cas

  • ***
  • Viestejä: 60
James Potter oletan? Sunnuntaina oisit saanu kiusata miun pikku Severusta, mut voivoi, ei se nyt onnistu~ Ja oishan miulla nyt sunnuntaina ollukki Remus mukanani, tosin sil ei oo ihan oikeenlaisia hiuksia, mut anyways~ xD
"When in trouble, when in doubt, run in circles scream and shout"
~~~~~~~~~~~~~~~~
"Jos kuolet multa häviää horisontti. Alan törmäillä seiniin, alan törmäillä esineisiin. Alan kaatua, alan tippua. Jos katoat, hajoan"
~Kirjasta Ruttolinna Aaws Kusti x Mikael~

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 520
  • 707
Tracon lähestyy! Milläs mallilla teijän puvut on? :>

Ah, ite en malta odottaa Traconia, mutta kun... puku ei ota edetäkseen. Okei mulla on Edon peruukki, vähän muokattuna ja vaatetus löytyy kirpparilta (ei siis perus edo punases takis jne) ja omasta vaatekaapista, mutta ku se sen automail. Oon angstannu sitäkin jo varmaan täällä ja sadassa muussa paikassa, mutta kun... automailit on kamalia. Koskaan en ole proppia tehnyt ja nyt pitäis tehdä jotain automailia --- ei onnistu. :< Ää, tai sitten oon tylsä ja jätän "automailin" piiloon, mutta en halua. Äww.

Toiseks, en haluis olla vaan Edo siellä. :'D Haha, vähä myöhästä nyt ruveta miettii hei haluun olla joku muukin, mutta hups. x) Shikiä ja Riniäkin suunnitelin jo ennen Aconia mutta tässä se nähdään... laiskuus... vai mikä se oli?


“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.
But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 520
  • 707
Lainaus
Anteeks purkautuminen mutkun. Miks nää jää aina viime tippaan hyi.
"Tarkoituksena tarjota cossaajille kakkukahvit, apua ja tukea sekä yleistä keskusteluhenkeä aiheesta", näin itseäni lainaten eli siis saa valittaa ja avautua ja mitä tahansa; myöskin sitä vartenhan tää topikki on, että pääsee purkamaan puvun valmistumispaineita! :) Kyl sä Epikkisein selviät, ei panikointia! :>

Ja, tosiaan ei ole offia puhua myöskään conejen ohjelmasta tai en minä ainakaan sitä offaamiseksi laske, kun onhan tämä tavallaan Cosplay ja siinä samalla Contopic (näille kun ei olisi mitään järkeä perustaa omia topikkeja XD), mutta joo minä olen varmaan tulossa tuohon kirjoittamisjutkskaan, uskoisin ainakin! :> Ois kiva jos muutkin finiläiset yrittäisivät sinne tulla, jos ovat Traconiin tulossa! :)


“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.
But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

Cas

  • ***
  • Viestejä: 60
Ehheh... tuota sanottasko et miun cossi on hyvällä mallilla... ~
Mörkö tosiaan kilpailuun tulossa ja vasta 1/4 kankaista leikattu... ensmäinen koeversio on siis tehty, mutta lopullinen vasta ihan alkutekijöissään~ xD
"When in trouble, when in doubt, run in circles scream and shout"
~~~~~~~~~~~~~~~~
"Jos kuolet multa häviää horisontti. Alan törmäillä seiniin, alan törmäillä esineisiin. Alan kaatua, alan tippua. Jos katoat, hajoan"
~Kirjasta Ruttolinna Aaws Kusti x Mikael~