Kirjoittaja Aihe: Twilight: Veren kutsu II - kielletyt tunteet (K-11, luku 27, osa 1 - 11.1) [keskeytetty]  (Luettu 82316 kertaa)

empö

  • ***
  • Viestejä: 29
Vs: Veren kutsu II - kielletyt tunteet | Luku 8 - 22.7.
« Vastaus #40 : 22.07.2009 23:23:27 »
tapa rebecca :DD mut renesmee ja jared olis söpö pari. JATKOA!
how can i miss you?

Embry

  • ***
  • Viestejä: 21
Vs: Veren kutsu II - kielletyt tunteet | Luku 8 - 22.7.
« Vastaus #41 : 22.07.2009 23:49:38 »
ääää.. rakastuin tähän tarinaan, aivan loistavasti kirjoitat ja kaikki kehittelemäsi juonenkäänteet ovat upeita. Olisi huvittavaa jos Rosalie voisi ottaa uudemmankin kerran yhteen Rebeccan kanssa. Luin myös ensimmäisen osan tarinaa ja pidin siitäkin, vaikka en sinne kommentoinutkaan. Toivottavasti kirjoitat jatkoa pian, olen nimittäin ihan koukuttunut tarinaasi :)

SabSab

  • Team Cullen<3
  • ***
  • Viestejä: 148
Vs: Veren kutsu II - kielletyt tunteet | Luku 8 - 22.7.
« Vastaus #42 : 23.07.2009 12:35:32 »
ÄÄÄÄ, Rebacca on kamala käärme ;'<
Eddie parka kun joutuu sen liskon uhriks ;'<
HAHAHAHAHHA, Ois Rose nyt antanut inhon ja vihan ottaa vallan niin Rebeccaa ei ehkä tarttis nähdä enään >D
Luin nyt nää 3 luku(ako?) tässä, ja kaikki oli hyviä ;)
Jared ja Nessie yhteen, vaikka Rebecca ja Jake sit yhtee, koska kummatkin on kamalia >D
Mutjoo, jatkoa ois kova sana ;)
Cullenismi<3

Cabro

  • ***
  • Viestejä: 22
  • < bellatrix >
Vs: Veren kutsu II - kielletyt tunteet | Luku 8 - 22.7.
« Vastaus #43 : 23.07.2009 13:06:06 »
JATKOAAA
 
JARED JA NESSIE YHTEEE!
jacob jonnekki hevohelevettiin ja rebecca kans!
I Killed Sirius Black .

Annoy

  • Lännen paha noita
  • ***
  • Viestejä: 383
  • Dancing through life
Vs: Veren kutsu II - kielletyt tunteet | Luku 8 - 22.7.
« Vastaus #44 : 24.07.2009 14:48:33 »
Rebecca on aika säälittävä kun haikailee Edwardin perään. Rosalie vois tintata sitä ihan kunnolla. Tai Bella.

Yäk, Jared vois mennä muualle.  Jacob ja Renesmee sen pitää olla.
"What everyone does. Like you said. Hope."

Nej, du måste finnas, du måste
Jag lever mitt liv genom dig
Utan dig är jag en spillra
på ett mörkt och stormigt hav
Du måste finnas, du måste
Hur kan du då överge mig?
Jag vore ingenstans, jag vore ingenting
Om du inte fanns

Tuhisija

  • Vieras
Vs: Veren kutsu II - kielletyt tunteet | Luku 9 - 25.7.
« Vastaus #45 : 25.07.2009 01:56:55 »
Sini(tiainen), kiitos kommentista :)  Hmm, unet ovat merkillisiä, itsekin ihmettelen miksi näen unta eräästä henkilöstä.. Alitajunta taisi prosessoida vähän tapahtumia, joita Nessie oli kokenut Jaredin kanssa (mitä ihmettä mää selitän, pistetään väsymyksen piikkiin ;D joohan?).  Onhan se Jake suloinen, mutta...

katriqqq, kiitos kommentista :)  Hei, ei se mittään, kaikilla on joskus menoa, jolloin ei pääse tekemään jotain, mitä yleensä tekee.  Juu, katsotaan, mitä se Rose saa aikaiseksi (maybe with Bella?) ehkä sitten jossain vaiheessa taas :D

UntenLaiva, kiitos kommentista :)  Juu, imprinttasi tuli nyt, kun lueskelin BD:tä ja siellähän on se sana 'imprint' ja muutenkin yleensä moni puhuu imprinttaamisesta niin se jäi päähän (ja leimautuminen painui unholaan.. ;D).  Jake parka, jos Nessie heivaa sen.. Kihlatkin olis tulossa (tai no kosinta)  :-\

Purriainen, kiitos kommentista :)  Ei sitä ikinä tiedä, mitä Edward tulee tekemään.  Hän ei kyllä halua satuttaa Bellaa ja hän rakastaa vain tätä, mutta mistäs sitä koskaan tietää, miten Becca saattaisi kietoa pojan/miehen pikkusormean ympärille.   Voi sua :D  Noh, tässä luvussa selviää, mitenkä kävi (eli näkikö vai eikö nähnyt ja kertoiko vai eikö).

empö, kiitos kommentista :)  Niinhän ne olis (kohtia, joissa Ness ja Red on nii niit on ihana kirjoittaa).

Embry, kiitos kommentista :)  Toivottavasti tämä ei muutu liian saippuamaiseksi (vaikka sitä se varmaan onkin jo hieman ;D).  Juu, kyllä Rosalie varmasti ottaa yhteen Beccan kanssa uudemman kerran.

SabSab, kiitos kommentista :)  Voi vitsit, repesin hieman, kun luin tuon "Eddie parka kun joutuu sen liskon uhriksi" ;D  En tiedä, mitä hauskaa tuossa oli (no jaa, pistetään väsymyksen piikkiin.. ja liskon!).  Rebecca ja Jake?  Joo, hyvä idea!  Haha.. Voin vain kuvitella :D

Cabro, kiitos kommentista :)  Lähetetään Jake ja Becca sinne yhdessä (viittaan tuohon SabSabin kommaan Jakesta ja Rebeccasta).  Katsotaan, miten Redille ja Nessielle käy..

Annoy, kiitos kommentista :)  Becca ei osaa pysyä erossa Edwardista + hankaluuksista.  Voii, ei Jared vielä mene muualle, ei ei.  Mut voin sanoa, että tämän hetkisen suunnitelman mukaan tässä tulee tapahtumaan vähän yhtä sun toista..


Luku 9 - Pettymyksiä


Bella, Alice ja Renesmee istuivat lentokoneessa ja olivat matkalla kotiin.  Renesmee oli nukahtanut melkein heti heidän lähdettyään, hän oli ollut niin uupunut pitkän päivän jälkeen.  Alice ja Bella taasen vain istuskelivat hiljaisina ja tuijottelivat eteensä.  Pian he olisivat kotona ja pääsisivät rakkaidensa syleilyyn.

”Bella?”
”Niin, Alice?”
”Minun pitää kertoa sinulle jotain”, Alice sanoi niin hiljaa ettei kukaan muu kuullut.  ”Näin jotain muutamia päiviä sitten.”
Bella käänsi katseensa ystäväänsä ja näytti uteliaalta.  ”Minä sinä näit?”
”Edwardin…ja Rebeccan”, Alice vastasi.  Bellan silmät muuttuivat huolestuneiksi, hänen suunsa tiukkeni viivaksi ja koko hänen kehonsa jäykistyi.  ”Ei mitään sellaista, Bella. Edward meni vain juttelemaan Rebeccan kanssa, mutta tämä yritti kyllä tehdä jotain muuta kuin puhua.”
”Miten kävi?  Jäikö se vain yritykseksi?”
”Jäi.  Edward esti.”

Bella käänsi katseensa ikkunaan ja tuijotti pimeyteen.  He olivat nyt Atlantin yllä, keskellä avomerta.  Hän huokaisi hiljaa ääneen ja tunsi itsensä huolestuneeksi.  Hän oli ollut kaksi viikkoa poissa, ja Rebecca oli koettanut käyttää tilaisuutta hyväkseen.  Eikö tämä ollutkaan muuttunut?  Oliko tämä yhä Edwardin perään vaikka tällä olikin Dominic?

”Bella, Edward rakastaa sinua.  Siksi hän ei antanut mitään tapahtua.”
”Niin.  Entä Rebecca?  Katuiko hän?”
Alice nyökkäsi, mutta sitä Bella ei nähnyt.  ”Katui, mutta näyissäni hän on ollut hyvin outo.  Kuule, ehdotan ettet ryhdy Rosalien kanssa sotatoimiin, kun pääsemme kotiin.  Rose nimittäin sai tietää siitä jokunen aika sitten, minä näin, ja nyt hän on aivan raivona.”

Bella ei vastannut.  Hän ei tiennyt, miten hän olisi reagoinut tähän.  Toki hän tunsi olonsa hieman katkeraksi ja petetyksi Rebeccan käytöksen takia, muttei sentään vihaa, ei ainakaan vielä.  Jos tämä oli kerta katunut ja se oli ollut vain jonkinlaista hetken huumaa, olisiko tarpeellista suuttua?  Ehkä ei nyt, ei juuri tällä hetkellä.

***

”Jake…Mm, minua väsyttää”, Renesmee mutisi uneliaana pyörähtäessään vasten Jacobin lämmintä vartaloa.  Tämä oli herättänyt hänet äsken, jotta hän ei myöhästyisi koulusta.  Lento oli ollut pitkä, ja Renesmee oli ollut sen jälkeen niin väsynyt, että oli nukahtanut melkein heti omaan sänkyynsä, vaikka hän olikin nukkunut lentokoneessa.
”Sinun pitää nousta ylös, jotta kerkeät kouluun”, Jacob sanoi suukottaessaan tytön otsaa.  ”Vaikka en kyllä panisi pahakseni, jos jäisit tähän viereeni täksi päiväksi.”
Renesmee hymyili ja avasi silmänsä.  Hän näki Jacobin kasvot parin sentin päässä hänen omistaan.  ”Sopii minulle.”  Hän veti Jacobin lähemmäs ja suuteli tätä.  ”Milloin sinä tulit?”
”Olin täällä jo silloin, kun te saavuitte kotiin.  Etkö muista?”
”En, taisin olla aika väsynyt. 

Jacob vei toisen kätensä tytön poskelle ja katseli tätä hymyillen, hieman kaihoisasti.  Hänellä oli ollut tyttöä hirveä ikävä, jonka viimeisiä rippeitä hän koetti poistaa pitelemällä tätä lähellään.  Renesmee suukotti Jacobin poskea kavutessaan tämän päälle.

”Mitä sinulla on mielessäsi?”  Jacob kysyi Renesmeen piirrellessä sormellaan koukeroisia kuvioita hänen olkapäähänsä ja rintaansa.  ”Nessie?”
Tyttö hymyili iloisesti nostaessaan katseensa hänen allaan makaavan pojan kasvoihin.  ”Mietin vain, että mistäköhän halusit puhua pienen lomani jälkeen.”
”Sinä muistit”, Jacob sanoi hymyillen.
”Totta kai.  Mikä se sinun asiasi oli?”  Renesmee alkoi udella, vaikka oli varma, että kyse olisi kihlauksesta.
Jacob vei kasvonsa lähemmäs Renesmeen kasvoja.  ”Puhutaan siitä illalla, jooko?  Tule La Pushiin, First Beachille.”
”Hyvä on.”

Renesmee jatkoi koukeroiden piirtämistä Jacobin olkapäähän, kun tämä alkoi silitellä hänen hiuksiaan ja poskeaan.  Jacobin läheisyydessä oli hyvä olla, mutta nyt hän ei nauttinut siitä niin kuin ennen, koska häntä hermostutti.  Renesmee mietti ankarasti, mitä sanoisi Jacobille, kun tämä kosisi tänä iltana.  Hän oli hyvin varma siitä, että se tapahtuisi tänään.

”Jake, nähdään illalla.”  Renesmee hyppäsi ylös sängystä ja meni vaatekaapilleen.  Jacob nousi istumaan huokaisten.  ”Hei, itsehän sanoit, etten saa myöhästyä koulusta.”
”Niin, mutta sitten sanoin, ettei se haittaisi, jos jäisit viereeni sänkyyn”, Jacob muistutti Renesmeen palatessa sängyn luo.  Tämä istahti sen reunalle ja suuteli häntä.
”Onhan meillä illalla vaikka kuinka paljon aikaa olla yhdessä.”
”Mutta en haluaisi päästää sinua menemään nyt, koska tulit juuri hetki sitten takaisin.”
”Jake”, Renesmee sanoi hiljaa sivellessään sormenpäällään pojan huulia, ”minä tiedän.  En minäkään haluaisi päästää sinua lähtemään, jos sinä olisit ollut poissa niin kuin olitkin.  Tiedätkö, minä kaipasin sinua ihan hirveästi, kun lähdit Ranskasta.”
Jacob nyökkäsi.  ”Tiedän.”  Hän veti Renesmeen syleilyynsä ja suukotti tämän otsaa.  ”Minäkin kaipasin sinua silloin.”  He olivat hetken aikaa hiljaa ja vain tuijottivat toisiaan silmiin.  Heidän välillään tosiaan oli side, vahva sellainen, kuten Edward oli Rebeccalle sanonut.  Se side pitäisi heitä yhdessä ikuisesti, mikään ei rikkoisi sitä.  Niin Jacob ja Renesmee ajattelivat, mutta olivatko he oikeassa?

***

”Miksi hän teki niin?”  Bella kivahti Edwardille kävellessään ympäri keittiötä pettyneenä.  Hän oli juuri kertonut Edwardille, että tiesi, mitä oli meinannut tapahtua.  ”Taasko hän yrittää viedä sinut minulta?  Taasko te aiotte suudella?  Ehkä lähteä yhdessä kiertelemään maailmaa?”
”Bella, minä työnsin hänet pois.  Estelin häntä”, Edward sanoi rauhallisesti.  ”Sanoin hänelle, että korjaisi suhteensa Dominiciin.”
Bella hymähti.  ”Ei hän sinua tottele, vaikka kuinka juokseekin perässäsi!  Miksi?  Minä en ymmärrä!”

Hän tarttui ruokapöydällä lojuvaan valkoiseen lautaseen ja heitti sen lattialle.  Sirpaleet lensivät pitkin keittiötä ja osan niistä Bella murskasi kengillään.  Häntä oli alkanut suututtaa Rebeccan temppuilu heidän kanssaan.  Tämä oli pettänyt hänet, yrittänyt vietellä hänen Edwardinsa.  Se ei todellakaan sopinut Bellalle.

”Edward, en halua menettää sinua hänelle!”  Bella pysähtyi Edwardin eteen ja tämä kaappasi hänet syleilyynsä.
”Minä rakastan vain sinua, Bella.  Olen sanonut sen hänelle.”
”Ei hän usko mitään!  Hän vain jatkaa sinun jahtaamistasi, kunnes saa sinut.  Lopulta sinä kyllästyt ja luovutat.”
Edward katsoi Bellaa silmiin vakava ilme kasvoillaan.  ”Minä en ikinä enää satuttaisi sinua.  Se oli jo tarpeeksi kamalaa, kun jätin sinut yksin, menit hyppäämään kalliolta, ja luulin sinun kuolleen!  En halua enää ikinä luoda tuskaa sinulle, Bella.”
”Tiedän, mutta minua pelottaa!  Hän voi keksiä mitä vain!  Hän voi huijata sinua ja…jotain.”
”Miten hän huijaisi minua?  Luen hänen ajatuksensa ja voin sanoa, ettei hän ole kovin hyvä salaamaan niitä”, Edward kertoi ja väläytti pienoisen hymyn, jolloin Bellakin alkoi hieman hymyillä.  ”Hän ei vie minua sinulta.  Hän tulee vain pilaamaan suhteensa Dominiciin entistä pahemmin.”

Bella painoi päänsä Edwardin rintaa vasten kietoessaan kätensä tämän kaulan ympärille.  ”Oletko aivan varma?  Entä, jos annat periksi?”  Bella katsahti ylös ja tunsi huulet omillaan.
”Minä en”, Edward kuiskasi, ”anna periksi, sillä sinä olet minun kaikkeni.  Sinä ja Nessie olette ainoat asiat, joita tarvitsen.”
”Toivottavasti punapää ei tunge väkisin tuolle listalle.”

Edward ja Bella katsahtivat keittiön ovelle.  Rosalie seisoi siellä Emmettin kanssa kovin ilottoman näköisenä.  Häntä näki sellaisena melkein joka päivä nykyään.

”Rose, tuskinpa Edward ottaisi tunkeilevaa Rebeccaa listalle mukaan”, Emmett huomautti pidellessään käsiään vaalean kaunottaren vyötäröllä.
”Niin, mutta Rebecca tuntuu haluavan tunkea Edwardin jonnekin”, Rosalie mutisi ja yskäisi heti perään.  ”Bella, taidat olla aika vihainen.”
”Pettynyt, vähän vihainen”, Bella korjasi.  ”Sinä olet varmaankin jo käynyt höykyttämässä Rebeccaa puolestani?”
Rosalie hymyili omahyväisesti.  ”Tietenkin!  Hän ei pitänyt siitä, en kyllä minäkään.  Se Nic tuli liian aikaisin taas väliimme, mutta ensi kerralla sitten.  Em lupasi tulla mukaani.”

Bella loi kysyvän katseen Emmettiin, joka kohautti olkiaan pahoittelevan näköisenä.

”Me lähdemme jo koululle”, Rosalie sanoi kääntyessään Emmettiin päin.  ”Odotan muuten ruokatuntia, ihan vain tiedoksi, Bella.”  Hän iski silmää ja poistui karhumaisen pojan kanssa.  Bella tuijotti Edwardia, joka oli ilmeetön.
”Emmett auttaa häntä?  Hän odottaa ruokatuntia?  Mitä?”
”Rebecca puraisi Rosalieta, ja Emmett pahastui hieman.  Oikeastaan paljon, mutta hän lupasi Roselle, ettei enää mene tämän ja Rebeccan väliin.  Ja Rose haluaa kuulla ruokatunnilla, kun sinä huudat Rebeccalle”, Edward selitti.  ”Aiotko muuten sanoa hänelle jotain?”
Bella kohautti olkiaan.  ”Joo kai.  Hänelle pitää tehdä selväksi, että sinä et ole jaettavissa.”  Hän kurottautui suutelemaan Edwardia.  ”Niinhän?”
”Niin.”

***

Musta Audi pysäköi Forksin lukion parkkipaikalle ja kaksi apeannäköistä punapäätä astui ulos autosta.  Rebeccan hiukset sojottivat sinne tänne ja hän puristi hermostuneena mustan laukun hihnaa.  Jared taasen piti käsiään mustan hupparin taskuissa tuijotellen maata.  Ikävä raastoi pojan sydäntä.
Jared ja Rebecca vilkaisivat toisiaan ja sanomassa toisilleen jotain, mutta molemmat sulkivat suunsa.  He eivät olleet puhuneet pariin päivään toisilleen, eivätkä kyllä muutenkaan.  Rebecca oli taas tapellut Rosalien kanssa, mutta Dominic ja Emmett olivat tulleet väliin.  Sitä hän ihmetteli.  Miten Dominic jaksoi välittää, vaikka hän oli käynyt kiinni Edwardiin?

”Hei.”

Rebecca kääntyi ympäri ja näki mustahiuksisen pojan.  Dominic oli ilmeetön kietaistessaan kätensä hänen hartioilleen.  Rebecca vei katseensa maahan eikä pukahtanutkaan.

”Mennään”, Dominic sanoi katsahtaessaan Jarediin, joka näytti vaipuneen ajatuksiinsa.  ”Jar, tuletko sinä?”
”Kohta.”

Rebecca lähti Dominicin kanssa pois parkkialueelta, ja Jared jäi katsomaan heidän peräänsä.  Poikakaan ei ymmärtänyt, miten Dominic jaksoi olla kiltti Rebeccaa kohtaan, vaikka tämä olikin syyn hänelle selittänyt.  Dominic oli sanonut, että jos hän olisi Rebeccan tukena, tämän lähellä, tämä ehkä päästäisi muistoista ja Edwardista helpommin irti.  Jaredista idea oli ihan hyvä, mutta se vain ei tuntunut toimivan.  Rebecca ei ollut puhunut Dominicille laisinkaan sen jälkeen, kun oli kertonut tälle, mitä oli tapahtunut.

Dominic istahti Rebeccan sängylle ja loi kysyvän katseen tähän.  ”No, mitä sinun piti kertoa?”
”Suutut, kun kuulet”, Rebecca mutisi surullisen näköisenä.  ”Minä tuota…”
”Liittyykö se Edwardiin?”  Dominic kysäisi kuin ohimennen.  Rebecca nyökkäsi hermostuneena ja vei toisen kätensä kasvoilleen.  ”Kerro vain, minä kuuntelen.”
”Hän kävi täällä, ja me juttelimme, mutta minä sitten…minä kävin hänen kimppuunsa.”
Dominic tuijotti Rebeccaa pettyneen näköisenä.  ”Ja?”
”Hän työnsi minut pois.  Nic, se oli tyhmää!”
”Se, että hän työnsi sinut pois?”
”Ei!  Vaan se, että tein niin!  Minä-”

Dominic ilmestyi nopeasti Rebeccan kasvojen eteen.  Hän katsoi tätä surullisesti, silmät pettymystä ja suuttumusta täynnä.  Miksei Rebecca osannut olla kunnolla edes hetken aikaa?  Pitikö tämän aina mennä pilaamaan kaikki käytöksellään?  Rebecca laski katseensa maahan, mutta Dominic otti hänen kasvonsa käsiinsä, ja he tuijottivat taas toisiaan.

”Mutta mitään ei tapahtunut?  Sinä et suudellut häntä, ethän?” tämä kysyi.
”En”, Rebecca vastasi hiljaa.  ”Nic, jos tämä nyt on ohi…Jos meidän juttum-”
Dominic veti hänet syleilyynsä.  ”Se ei ole ohi.  Minä en sinusta niin helposti luovu, Rebecca.  Vaikka alankin olla katkeroitunut ja pettynyt sinuun, en silti halua olla erossa sinusta.  Haluan auttaa!  Haluan auttaa sinua hautaamaan muistot ja Edwardin samalla.  Annathan minun auttaa?”


Dominic ei ollut saanut vastausta kysymykseensä.  Rebecca oli mennyt hämilleen pojan käyttäytymisestä ja kiltteydestä.

Voi Becky,  Jared ajatteli lähtiessään kävelemään hitain askelin pois parkkialueelta.  Päästäisit vain irti siitä Edwardista ja jatkaisit onnellista elämää Nicin kanssa.  Hmm, missäköhän Ness on?  Mitäköhän hän tekee?  Jared huokaisi ääneen.  Hänen ikävänsä oli alkanut pahentua päivä päivältä.  Haluan nähdä sinut nyt heti!

”Red!  Red!”

Jared pysähtyi heti paikoilleen tuon äänen kuullessaan.  Kaipaus ja haikeus väistyivät, lämpö täytti hänen kylmän kehonsa jokaisen sopukan.  Poika kääntyi ympäri ja näki Renesmeen juoksevan häntä kohti hymy huulillaan.

Ness!

”Red!”  Renesmee pysähtyi Jaredin eteen ja epäröi hetken ennen kuin halasi tätä.  Jared nuuhkaisi tytön hiuksia ja piteli tätä varovaisesti lähellään.  Siitä tuntui olevan niin kauan, kun he viimeksi olivat olleet niin lähekkäin.  ”Hei.”
”Hei.  Mitä kuuluu?  Saitko asiat selvitettyä?”
Renesmee nyökkäsi.  ”Sain jotenkuten.  Mitä sinä olet puuhannut?  Minulla oli ikävä.”
”En paljoa mitään, kaikkea normaalia.”  Jared hymyili iloisesti ja tunsi suurta halua kaapata tyttö syliinsä uudestaan.  Hän suorastaan säteili nyt, kun Renesmee seisoi siinä hänen edessään.  Ja vielä viisi minuuttia sitten hän oli ollut niin allapäin.  ”Minullakin oli ikävä sinua.”  Jared kietoi kätensä Renesmeen ympäri ja halasi tätä uudestaan, jolloin hän huomasi tämän poskien punehtuvan hitusen.  Poika painoi huulensa huomaamattomasti tytön hiuksiin taas kerran ja tunsi täyttyvänsä ilosta.
”En löytänyt sinulle mitään tuliaista, anteeksi.  Mut-”
”Ness, minähän sanoin, etten tarvitse mitään”, Jared muistutti ja naurahti.  ”Kuule, millaista Ranskassa oli?”

Renesmee oli avaamassa suutaan, mutta sulkikin sen ja vei kätensä Jaredin poskelle.  Tämä värähti ja ihmetteli, mitä Renesmee oikein teki, mutta ymmärsi pian, kun hän alkoi nähdä kauniita maisemia.  Eiffel-torni, kadun täydeltä pieniä putiikkeja, kimalteleva lahti… Mutta yhtäkkiä Jared näki tutun paikan, sen järven, minne hän oli vienyt Renesmeen.  Hän näki heidät vedessä hyvin lähekkäin.  Hän suukotti Renesmeen otsaa ensin, sitten poskea ja lopuksi… Jared ei nähnyt enempää, kuva oli jo poissa, samoin Renesmeen käsi hänen poskeltaan.

”Mm, kauniita maisemia”, hän tuumasi ja huomasi tytön nolostuneen ilmeen.  ”Kävittekö kaikissa niissä pienissä kaupoissa?”  Renesmee nyökkäsi tuijotellen kenkiään.  ”Ostitteko kaikista jotain?”  Tyttö nyökkäsi uudestaan.  ”Kävittekö te Eiffel-tornissa?”
”Joo”, Renesmee vastasi kohottaessaan katsettaan.   Hän kohtasi Jaredin hämmentyneen hymyn ja koetti hymyillä takaisin.  ”Näköalat olivat kauniita, kuten näit.  Tuota, mennäänkö?  Jutellaan lisää ruokatunnilla.”

Jared nyökkäsi ja he lähtivät nelosrakennukselle Renesmeen alkaessa kertoa ajatuksiaan kihlauksesta.  Mutta Jared ei kuullut, hän oli liian mietteissään.  Mikä se kuva heistä oli ollut?  Kuvitelma, joka oli vahingossa lipsahtanut näkyville?  Vai oliko Renesmee tarkoituksella halunnut näyttää sen?

Me olimme järvellä.  Minä…suutelin häntä.  Jokin Jaredin sisällä vääntyi ja hän tunsi olonsa oudoksi.  Mutta mitä se oikein oli?  Uni?  Ei, ei Ness uneksisi minusta.  Hän uneksii Jacobista.  Hän murisi viimeisen lauseen ajatuksissaan ja katsahti Renesmeehen, joka vain puhui ja puhui.  Tämä katsoi vain eteensä ja selvästi vältteli Jaredin katsetta, sillä hän huomasi tämän vilkaisevan häntä silmäkulmastaan hyvin usein.  En uskalla kysyä siitä!  Tai ehkä minun pitäisi keksiä siitä jokin vitsi niin voisimme nauraa asialle.  Jared pudisti päätään.  Ei, miksi minä sille nauraisin?

”Red?”
He pysähtyivät biologian luokan eteen ja katsoivat toisiaan.  ”Kerro, Ness.”
”Hän aikoo kosia tänään.”
Mustasukkaisuus iski viillon Jaredin sydämeen.  ”Oletko varma?”
”Olen”, Renesmee sanoi kuulostaen hyvin varmalta.  ”Aion sanoa hänelle, etten ole valmis.  Luuletko, että hän suuttuu?”
”Ei.  Ehkäpä pettyy, mutta tajuaa kyllä, kunhan vain kerrot syyn”, Jared tuumasi vieden kätensä tytön olkapäälle.  ”Tunti alkaa.  Nähdään myöhemmin, Ness.”  Hän katseli hetken aikaa epäröiden tytön kasvoja, mutta suikkasi sitten erittäin nopeasti suukon tämän poskelle ja katosi.  Renesmeen laukku tipahti hänen olaltaan ja kolahti lattiaan.

”Nähdään myöhemmin, Red”, hän huokaisi hiljaa tuntiessaan veren pyrkivän takaisin kasvoihin.  Hän kosketti poskeaan sormenpäillään ja hymyili.

***

Ruokalassa kävi kova pulina ruokatunnilla.  Jokaisessa pöydässä joko naurettiin tai puhuttiin illan suunnitelmista, mutta yksi pöytä oli poikkeus.  Cullenit, Rebecca ja Dominic istuivat hiljaisina, kädet rinnalle ristittyinä, eivätkä tuntuneet huomaavankaan toisten läsnäoloa.  Rosalie mulkoili Rebeccaa tuttuun tapaansa, ja Dominic oli kääntänyt selkänsä tälle Bellan kanssa.  Rebecca tunsi olonsa hyvin ulkopuoliseksi, muttei hänkään kyllä ollut antanut huomiota Dominicille moneen päivään.

Bella on selvästi kuullut tapahtuneesta, koska hän on tuon näköinen, Rebecca ajatteli katsahtaessaan Bellaan, joka tuijotteli Edwardia.  En malta odottaa, että saan kuulla tuomioni!

Alice oli sulkenut silmänsä ja Jasper piti häntä kädestä heidän istuessa pöydän ikkunanpuoleisessa päässä.  Emmett oli kietonut kätensä Rosalien harteille ja koetti saada tätä lopettamaan Rebeccan mulkoilun, mutta turhaan.  Edward näytti keskittyneeltä tuijotellessaan pöydän pintaa, mutta välillä hän vilkaisi Bellaa ja suukotti tätä.

Minä taidan häipyä täältä!

Rebecca oli nousemassa ylös, mutta Bella ja Dominic tarttuivat häntä molemmista käsistä ja vetivät hänet alas.  He kääntyivät häneen päin pettynyt ilme molempien kasvoilla.

”Ei kai sinulla ole kiire?”  Bella kysyi ja loihti pienoisen hymyn kasvoilleen.
”Ei”, Rebecca mutisi, ”mutta en kestä istua tässä pöydässä enää sekuntiakaan.  Hauku minut, Bella, lähden sitten.”
”Halusin vain muistuttaa sinua siitä, että Edward on minun, ei sinun.  Hän ei ole jaettavissa.”
”Niin.  Ja vai mitä, että haluat hänen pysyvän erossa meistä?”  Rosalie sanoi vihaisesti liittyen keskusteluun.
Bella kohautti olkiaan.  ”Rebecca, en ymmärrä sinua.  Miksi sinun pitää olla tuollainen ja roikkua menneessä?  Etkö voi jo päästää irti ja jatkaa elämääsi Dominicin kanssa?”
”Minä en roiku menneessä”, Rebecca mutisi kääntäessään katseensa Rosaliesta Bellaan.  ”Olen kovin pahoillani siitä, mitä tein!  En olisi saanut tehdä niin, mutta tein ja onneksi Edward esti minua.  Tai siis totta kai hän esti, hän rakastaa sinua.”
”Ja sinä rakastat häntä?”  Jasper kysyi koettaessaan hillitä kurjaksi muuttunutta ilmapiiriä.
”En, kait.  En minä tiedä.”

Rosalie tuhahti.  ”Et tiedä?  Miten niin et tiedä?  Sehän on päivänselvää!  Sinä yritit käydä Edwardiin käsiksi ja sanot, ettet tiedä, rakastatko häntä vai et?  Onko tämä jokin vitsi?”
”Rosie, Rebecca sanoi minulle, että kyse on vain muistojen yhtäkkisestä purkautumisesta”, Dominic kertoi alkaessaan nojata tuolin selkänojaa vasten.  ”Mutta toisaalta hän tunnusti, että ajattelee Edwardia usein ja kuvittelee min-”
”Pää kiinni, Nic!”  Rebecca huudahti ja nousi ylös.  Tuoli lensi kumoon ja läheisten pöytien oppilaita kääntyi katsomaan heitä.  ”Minä en tiedä, oikeasti!  Hyvä on, minä pidän Edwardista, okei?  Minulla on jotain tunteita, mutta siinä se.”
Bella pudisti päätään.  ”Istu alas.”  Rebecca ei liikahtanutkaan.  ”Kuule, olen pettynyt ja hieman vihainen, enkä varmaan enää ikinä pääse eroon katkeruudestani sinua kohtaan, mutta annan sinulle anteeksi.”
Rosalien silmät suurenivat.  ”Mitä?”
”Rose, annan hänelle anteeksi, mutten aio luottaa häneen enää niin paljoa!  Rebecca, toivon, että pystyisit kuoppaamaan kaiken Edwardiin liittyvän ja jatkamaan eteenpäin Dominicin kanssa.”
”Jos hän edes haluaa olla kanssasi enää”, Rosalie lisäsi.

Rebecca huokaisi syvään ja käänsi selkänsä Culleneille.  ”Kiitos, Bella.  Yritän käyttäytyä kunnolla tästä eteenpäin, mutta se on vaikeaa, kun kaikki syyllistävät minua!”

Hän lähti juoksemaan pois ja Dominic meni hänen peräänsä.  Rosalie murahteli ja hakkasi haarukkaa pöytää vasten.  Bella katsoi Edwardia kysyvänä, tämä oli ollut hiljaa koko ajan.  Edward käänsi katseensa häneen.

”Hänestä tuntuu kurjalta”, tämä sanoi hiljaa.  ”Ja hän ajattelee, ettei ansaitse anteeksiantoasi.”
Bella nyökkäsi.  ”Ei ehkä ansaitsekaan, mutta annan hänelle vielä tilaisuuden osoittaa, että hän pystyy päästämään sinusta irti.  Tai no olemaan käymättä kimppuusi.”
”Katsotaan, jos hän pystyy siihen.  Jos ei, minä työnnän hänet kyllä pois.”
”Hyvä.”

Bella toivoi Rebeccan pystyvän siihen, mutta häntä epäilytti.  Jos tämän tunteet olivat vahvoja, pystyisikö tämä siihen kuinka hyvin?  Kyllä Rebeccalla itsehillintää varmasti oli, mutta se vain ei tainnut olla parhainta ja vahvinta mahdollista.

***

Päivä oli hämärtynyt illaksi ja taivas oli tummunut tumman siniseksi.  Muutama tähti loisti yksinäisenä pilvisellä iltataivaalla vailla seuraa.  Myös nuori, ruskeahiuksinen tyttö kulki hiekkatietä pitkin kohti First Beach nimistä rantaa.  Hiekka kahisi hänen jalkojensa alla, ja tuuli leikitteli hänen pitkillä hiuksillaan.  Tytön mielestä ilta oli hyvin kaunis ja se olisi vielä kauniimpi, jos kuu ilmestyisi esiin pilvien takaa.

Jake ei olisi voinut parempaa iltaa valita.  Mutta hän joutuu pettymään.  Renesmee pysähtyi ja näki jo rannan edessään.  Jacob istuskeli hiekalla iloisesti roihuavan nuotion vierellä tuijotellen taivaalle.  Renesmee huokaisi ääneen, hän ei halunnut tuottaa pettymystä Jacobille, mutta hänen olisi pakko olla rehellinen.

Renesmee jatkoi kävelyä hitain, lyhyin askelin.  Hän kuunteli puiden lehtien kahisevaa ääntä, pieniä rasahduksia ja koetti pitää mielensä vakaana.  Hermostuneisuus piti häntä kuitenkin otteessaan ja sai hänen kätensä tärisemään.

Rauhoitu, Nessie.  Ole kuin et tietäisi mitään.

Tytön varjo heijastui Jacobin ylle ja tämä kääntyi ympäri ja nousi ylös.  Jacob halasi Renesmeetä tiukasti ja suukotti tätä poskelle ennen kuin he istuivat nuotin ääreen hiekalle.  Hän kävi selälleen makaamaan ja tyttö kapusi hänen päälleen painaen päänsä hänen rintaansa vasten.

”Hei”, Renesmee sanoi hiljaa tuijotellessaan punertavan keltaisia liekkejä ja leikitellessään Jacobin hiuksilla.  ”Täällä on kaunista tänään.”
”Sinä olet kaunis”, Jacob kuiskasi.
”Kiitos.”

Renesmee nosti päätään ja painoi huulensa Jacobin huulille.  Tämä kiepautti tytön varovaisesti pois päältään hiekalle ja hivuttautui sitten hänen viereensä.  Renesmee hymyili katsellessaan kaunista taivasta Jacobin pidellessä häntä lähellään.  Välillä tämä painoi huulensa joko tytön poskelle, kaulalle tai olkapäälle.

”Tämä on meidän iltamme, Nessie”, Jacob sanoi hiljaa.  ”Minä rakastan sinua.”
”Minäkin sinua.  Jake, sinun piti puhua jostain”, Renesmee muistutti ja tunsi hermostuneisuuden palaavan.  ”Mistä?”
Jacob hymyili.  ”Hmm, olen piilottanut jotain tänne rannalle ja toivoin, että voisit etsiä sen.”
”Tuskin löydän so- siis sitä juttua ikinä”, Renesmee huokaisi.  ”Missä se juttu on?”
Jacob nousi istumaan ja osoitti veden äärellä olevia kiviä.  ”Tuolla.  Se on ihan helposti löydettävissä.  Tarvitsetko apua?”
”Enköhän löydä sen itsekin.”

Renesmee suukotti Jacobia ennen kuin nousi ylös, puisteli hiekat yltään ja lähti kävelemään kohti kiviä.  Häntä hermostutti entistä enemmän.  Kohta hän löytäisi sormuksen, sitten hän näyttäisi sitä Jacobille ja sanoisi, ettei voisi vielä mennä kihloihin tämän kanssa.  Se vaikutti helpolta, mutta oli oikeasti vaikeaa.  Miten hän löytäisi oikeat sanat?

Nessie, sanot vain, että et ole vielä valmis.  Ja jos hän alkaa kysellä, vastaat totuudenmukaisesti.

Aallot löivät vasten läheisiä kallioita ja kiviä.  Renesmee kastui hieman, mutta se ei häntä haitannut.  Hänen piti löytää se esine, sormus.  Hän kierteli ympäri kivikkoa ja koetti nähdä jotain kimaltelevaa, muttei nähnyt mitään.  Eivät kai aallot olleet vieneet sitä mukanaan?
Tyttö kyykistyi kivikon äärelle ja työnsi kätensä kivien väliin.  Hän tunsi vain tyhjää, mutta yhtäkkiä jokin kova, sileä osui hänen käteensä.  Renesmee otti esineen käteensä ja veti sen silmiensä eteen, sormusrasia.

Tässä se nyt on.

Hän kuuli askeleita selkänsä takaa avatessaan rasiaa.  Kansi ponnahti auki ja Renesmee näki hopeisen sormuksen, johon oli upotettu pari pientä timanttia.  Jacob laski kätensä tytön olkapäille ja suukotti tämän poskea.  Renesmee tuijotti sormusta ihastuneena, se oli todella kaunis.

”Nessie”, Jacob kuiskasi, ”haluaisitko… tulisitko vaimokseni?”
Renesmee oli vähän aikaa hämillään, vaikka oli tiennytkin asiasta etukäteen.  Hän ei vain tiennyt mitä sanoa, sillä kaikki tänä iltana vaikutti olevan upeaa.
”Nessie?”
Renesmee nousi seisomaan ja katsoi Jacobia hämmentyneenä, hieman pahoittelevana.  ”Jake, tämä on kaunis.  Minä…en tiedä mitä sanoa.  Tai tiedän, mutta…”
”Ei sinun tarvitse sanoa mitään.  Voit kertoa vastauksesi myös muuten.”

Se oli totta.  Renesmee siirsi katseensa sormukseen ja katseli sitä ihaillen hetken aikaa.  Hän ei voinut suostua tähän vielä, vaikka hän rakastikin Jacobia ja vaikka tämä olikin hänen sielunkumppaninsa.  Niinpä Renesmee sulki rasian kannen ja ojensi sen Jacobille, jonka ilme muuttui hetkessä epäuskoiseksi.

”Sinä…sinä et halua?”  tämä kysyi kuulostaen hämmästyneeltä.
”En vielä, Jake.  Minä rakastan sinua, mutta tämä tuli liian äkkiä”, Renesmee selitti katsoessaan taas rakastaan, jonka silmät kimaltelivat surullisina illan hämärässä.  ”Palasin vasta kotiin, me saimme toisemme vasta takaisin.  Tämä on liian äkkiä.”
Jacob laski rasian kivelle ja vei kätensä tytön olkapäille.  ”Nessie, mehän olemme olleet kauan yhdessä.”  Renesmee oli avaamassa suunsa sanoakseen jotain, mutta Jacob ehti jatkaa.  ”Minä kyllä ymmärrän sinua.  Jos et ole vielä valmis, en voi pakottaakaan sinua.  On vain hyvä, että olet rehellinen.”
”Kiitos.  Eihän tämä vain ollut pettymys?”
”Ehkä pienoinen, mutta haluan sinun olevan onnellinen kanssani.  Jos et vielä halua kihloihin, kysyn sitä myöhemmin uudestaan.  Mutta eihän tähän liity mitään muuta?  Onhan tämä oma päätöksesi?”

Renesmee nyökkäsi.  ”On, tietenkin.  Miksi luulet, että joku olisi voinut vaikuttaa mielipiteeseeni?  Enhän edes tiennyt, että aiot kosia!”
”Mutta jos olet puhunut jostain tällaisesta jonkun kanssa, ja tämä joku on sanonut, ettei sinun kannattaisi vielä.”

Renesmee näki Jacobin kasvoista, että tällä selvästi oli mielessään joku yksi henkilö, joka olisi muka vaikuttanut hänen mielipiteeseensä.  Asia ei kuitenkaan ollut niin.  Hän oli ihan itse päättänyt kieltäytyä.

”Jake, en ole jutellut kenenkään kanssa mistään kihloista.  Äidin kanssa vähän, mutta hän käski kuunnella omaa sydäntäni ja tehdä omat päätökseni”, Renesmee kertoi melko rehellisesti.  ”Hei, ei joku yksittäinen henkilö saisi minun päätäni käännettyä.”
Jacob suuteli Renesmeetä.  ”Se on hyvä.”  Hän nosti tämän syliinsä ja nappasi sormusrasian käteensä.  ”Mennään takaisin nuotiolle ja nautitaan illasta muuten vain.”

Ja he menivät.  He olivat toistensa kimpussa maatessaan hiekassa, mutta Renesmeestä se ei tuntunut samalta kuin ennen sormuksen löytymistä.  Jacob tuntui olevan jotenkin etäisempi, kylmempi, mutta mistä se johtui?  Ei kai vain hänen kieltäytymisestään?

”Jake, oletko varma, ettei sinua haittaa?”  Renesmee kysäisi Jacobin sivellessä hänen kaulaansa sormillaan.
”Mikä?”
”Se, etten suostunut.”
Jacob pudisti päätään.  ”Ei tietenkään.  Sinä rakastat minua, se riittää minulle.  Ja se, että olet tässä vierelläni nyt ja aina.”
”Entä jos joskus lähden?”  Renesmee kysyi leikillään, mutta Jacobin ilme vakavoitui ja tämä suuteli häntä intohimoisesti.  ”Se oli vitsi.”
”Nessie, en halua, että lähdet.  Se oli jo tarpeeksi paha juttu, kun minä itse jätin sinut Ranskaan.  Menin sekaisin ja halusin palata luoksesi, mutten pystynyt.  Halusin soittaa sinulle, mutten kehdannut lähtöni jälkeen.”
”Mutta lopulta soitit, ja minä olin niin iloinen.  Jos minä lähtisin, soittaisin kyllä sinulle.  En haluaisi, että olisit onneton.”

Jacob alkoi hymyillä.  ”Kiitos.  Jos jätetään nämä ikävät puheet pois ja nautitaan vain toisistamme, jooko?  Emme näe toisiamme huomenna kuitenkaan.”
”Hyvä on.”

Renesmee nousi ylös, riisui ruskean toppinsa ja juoksi kohti merta.  Jacob lähti hänen peräänsä ja tarttui tätä vyötäröstä, jolloin he molemmat kaatuivat rantaveteen ja nauroivat.  Vesi kasteli heidän hiuksiaan ja vaatteitaan, mutta he eivät välittäneet.  Ainoa asia, mistä he välittivät, oli toinen.

”Minä luulin, ettet osaa uida”, Jacob sanoi heidän noustessa ylös ja kahlatessa hieman syvemmälle.
”En osaakaan”, Nessie myönsi, ”mutta eikö olisi aika opetella?”
”Joo, mutta varo, tässä jossain on yhtäkkinen syvänne”, Jacob varoitti, mutta Renesmee vain nauroi iloisesti.
”Ei, ei täällä mitään syvänteitä ol-”

Renesmee vajosi veden alle, mutta nousi pian pintaan.  Jacob tarttui tyttö kädestä ja veti tämän lähemmäs itseään.

”Eikö?” hän kysyi hieman huvittuneena.
”Ei, ei todellakaan”, Renesmee sanoi ja naurahti.  ”Ehkä parempi, että menemme rantaan, vai mitä?”
”Niin, olet oikeassa.  En halua, että hukut.”
Renesmee hymähti.  ”Miten muka voisin hukkua sinun seurassasi?”
Jacob nauroi nostaessaan tytön syliinsä.  ”En tiedä, kultaseni.  Etpä kai mitenkään.”


A/N:  Rakastan tuota kohtaa, kun Jared näki Nessien ja tätä ihan viimeisintä Jake/Nessie kohtaa (näitä oli ihana kirjoittaa).  Awws..  Pelkäsin etten saa tätä kirjoitettua, sattui pieni onnettomuus ja toinen käteni (ranne, kämmen) on kipeä.  Mutta onneksi pystyin.  Kommentteja yksinäistä päivääni piristämään? :)

Sini(tiainen)

  • Vieras
Vs: Veren kutsu II - kielletyt tunteet | Luku 9 - 25.7.
« Vastaus #46 : 25.07.2009 04:25:54 »
Renesmee on kyllä tyhmä! Kunpa se valitsisi Jacobin, Jared vois painua hevonperseeseen!
Ja Rebecca on yhtä tyhmä kuin aina. Ja Rosalie haastamassa riitaa (jesss!!! ;D)
Mutta onneks (ja toivottavasti!) Edward pysyy Bellan kaa. :D
Jatkoa tää on niin ihana! ;)

Annoy

  • Lännen paha noita
  • ***
  • Viestejä: 383
  • Dancing through life
Vs: Veren kutsu II - kielletyt tunteet | Luku 9 - 25.7.
« Vastaus #47 : 25.07.2009 11:53:40 »
Pyh, Jared on mustasukkainen.

Tulisipa kunnon tappelu Jacobille ja Jaredille, ja Jared vois kuolla! Mut taidan toivoo turhaan.
"What everyone does. Like you said. Hope."

Nej, du måste finnas, du måste
Jag lever mitt liv genom dig
Utan dig är jag en spillra
på ett mörkt och stormigt hav
Du måste finnas, du måste
Hur kan du då överge mig?
Jag vore ingenstans, jag vore ingenting
Om du inte fanns

SabSab

  • Team Cullen<3
  • ***
  • Viestejä: 148
Vs: Veren kutsu II - kielletyt tunteet | Luku 9 - 25.7.
« Vastaus #48 : 25.07.2009 13:25:22 »
Whii, jatko : D
Et uskokkaan miten paljon tykkäsin tosta Nes/Jar kohasta, ne on niiiiin söpöjä<3
Hihi, no se o sellane lisko :'D
Bella saatto tehdä hieman liian hätiköidysti, kun antoi Rebecalle uuden mahdollisuuden, saa nähdä...
Ite oon sitämielt, et jos Jar ja Jake tappelee, Jake sais olla se joka delaa :'D
Mutjoo, tykkäsin :)
Koitappa saada se käpälä kuntoon niin voit ainakin hyvin kirjottaa meille jatkoa ;)
Cullenismi<3

Amanecer

  • ***
  • Viestejä: 392
Vs: Veren kutsu II - kielletyt tunteet | Luku 9 - 25.7.
« Vastaus #49 : 25.07.2009 15:06:36 »
Lainaus
Ite oon sitämielt, et jos Jar ja Jake tappelee, Jake sais olla se joka delaa :'D
Oi vitsi, olihan täällä joku, joka on samaa mieltä tästä Nessie/Jake/Jared -jutusta. Mahtavaa. Musta Jared on luonteeltaan jotenki mukavempi ku Jacob, josta nyt en muutenkaan pahemmin tykkää. Yleensä OC -hahmot ei oikeen oo mun juttu, mut tässä on pakko tehdä poikkeus.

Hmm, mites Edward vaikuttaa niin poissaolevalta? Kaipa nää jutut vähän senkin mielessä pyörii. Meinaan Beccaa ja Bellaa (oi jee mitkä nimet :D) ja sitte toisaalta myös Nessietä ja Jacobia. Rosalie on vieläkin ihastuttavan oma itsensä ja menettää kaiken itsehilliintäntä Rebeccan kanssa.

Kitti taas tästä, jatkoa!
Onni on kuin lasi: kun se on kirkkaimmilleen hiottu, se särkyy.

empö

  • ***
  • Viestejä: 29
Vs: Veren kutsu II - kielletyt tunteet | Luku 9 - 25.7.
« Vastaus #50 : 25.07.2009 23:27:00 »
ihana ! mutta jacob pois ! vaikka se särkis kyllä jacobin sydämen mutta silti renesmeen pitää jättää jake ja ottaa jared !
how can i miss you?

kakku.

  • ***
  • Viestejä: 501
  • I know it hurts, it was meant to
Vs: Veren kutsu II - kielletyt tunteet | Luku 9 - 25.7.
« Vastaus #51 : 26.07.2009 13:08:37 »
Vaikka mä oon aina vihannut rakkia (Jacobia), niin nyt haluisin, että Nessie valkkais Jaken, ja heivais sen Jaredin. En vaan tykkää siitä. Saattaa johtua siitä, että se on "sukua" sille punapää-bimbolle, joka vois kuolla... :D
Olen tooodella tyytyväinen, että se Bella vähän örisi Rebelle :D
Jaatkoaaa (:
But I am the chosen one.
Avatar by Aiju

Embry

  • ***
  • Viestejä: 21
Vs: Veren kutsu II - kielletyt tunteet | Luku 9 - 25.7.
« Vastaus #52 : 26.07.2009 16:06:21 »
Rosaliesta en ole ikinä pitänyt, mutta tämä ficci on saanut mielen muuttumaan, alkaa olla ihan lempihenkilö :D Kaipaisin tarinaan hieman lisää Carlislea ja Esmeä, en mitenkään suuresti, mutta jos saisit ujutettua tarinaan hieman sananvaihtoa heidän kanssaan ym.? Muttamutta, tarinasta pidän vieläkin, kirjoitat oikein hyvin ja kuvailet myös tarinan edetessä.. Kiitos taas päivää piristävästä hetkestä :)
 
Jatkoa odotellessa.. :)

Tuhisija

  • Vieras
Vs: Veren kutsu II - kielletyt tunteet | Luku 10 - 26.7.
« Vastaus #53 : 26.07.2009 22:08:05 »
Sini(tiainen), kiitos kommentistasi :)  Mielipiteet selvästi hajoavat Jared/Nessie/Jacob asian kohdalla.  Katsotaan, jos Rosie pääsee haastamaan oikein kunnolla riitaa :D

Annoy, kiitos kommentistasi :)  Niinpäs Jared taitaa olla, hiukan ainakin.

SabSab, kiitos kommentistasi :)  Sun käärmees pääs tähän lukuun, hehe :D  Juu, käsi alkaa olla kunnossa, se taisi vaan tärähtää, onneksi (mut vaikka ois tullut jotain pahempaa, mä oisin silti kirjoittanut, viis kivusta, mä kirjotan!).

Amanecer, kiitos kommentistasi :)  Mukavaa, että täällä on sekä Jaredin puolesta, että sitä vastaan olevia.

empö, kiitos kommentistasi :) Ja taas yksi Jaredin puolella.

katriqqq, kiitos kommentistasi :)  Ahaa, sukulaisuudesta kiikastaa :D  Sehän on sukua, Beccan veljenpoika.

Embry, kiitos kommentistasi :)  Rosie on niin ihana, kyllä.  Mm, juu, koetan saada heitäkin vilahtelemaan joihinkin väleihin.  Myös Philipiä ja Lucreziaa koitan saada vilahtelemaan.  


Varoitan, että luku sisältää aika paljon Jared/Nessietä  ;)  Koitan seuraaviin lukuihin saada enemmän Rebecca/Edward/Bella/Rosalietä.. (vai miksiköhän sitä vois kutsua?).

Luku 10 - Mustat kiilusilmät


”Sinä kieltäydyit?”
”Kuulit oikein, Rose-täti.  Minä sanoin ei.”

Renesmee istui mustassa nojatuolissa jalat ristittyinä.  Alice ja Rosalie istuskelivat mustavalkoisella sohvalla kiinnostuneina kuulemaan eilisestä illasta rannalla.   Alice tietenkin tiesi, mitä oli tapahtunut, mutta hän oli kuitenkin utelias kuulemaan, miksi.

”Miksi?”  Rosalie kysyi ihmeissään.  ”Luulisi, että rannalla kosiminen hämärän aikaan olisi romanttista!”
”Niinhän se olikin, mutta se tuli liian aikaisin”, Renesmee selitti ja palautti mieleensä eilisen illan rannalla.  Heillä molemmilla, hänellä ja Jacobilla, oli ollut hauskaa, ihanaa.  Hän ei ollut halunnut lähteä kotiin nukkumaan, mutta Jacob oli lopulta vienyt hänet takaisin Culleneille ja jäänyt hänen viereensä nukkumaan.
”Mitä koira sanoi?  Suuttuiko hän?  Mitä te teitte?”  Rosalie kyseli uteliaana.
”Ei, hän ymmärsi, vaikka pettyikin.  Mutta loppuillan hän oli ihana, todellakin!  Minua vain harmittaa, että hän suunnitteli kaikkea kauan, ja minä menin pilaam-”
”Ei, Nessie”, Alice sanoi lempeästi, ”et sinä mitään pilannut.  Teit vain niin kuin parhaaksesi näit.  Vai mitä, Rose?”
Rosalie nyökkäsi.  ”Niin, kuuntele Alicea.”

Renesmee hymyili, mutta hänen hymystään kuulsi vivahde surullisuutta.  Hän tosiaan toivoi, ettei Jacob miettisi hänen kieltäytymistään paljoa, eikä ajattelisi enää, että joku oli muka vaikuttanut hänen päätökseensä.  Se oli hänen mielestään naurettavaa.  Renesmee teki itse omat päätöksensä, ei kukaan muu.

”Hei”, Esme sanoi iloisesti ilmaantuessaan Bellan kanssa olohuoneeseen.  He istahtivat sohvalle Alicen ja Rosalien molemmin puolin ja näyttivät uteliailta.  Renesmee huokaisi, hän saisi kertoa illasta uudestaan.  ”Me kuulimme, mitä eilen tapahtui.  Kerro meille jotain illasta.”
Renesmee alkoi nojata päätään nojatuolin selkämystä vasten.  ”Me olimme rannalla ja siellä oli todella kaunista.  Jake oli hyvin ihana, hän pisti minut etsimään sormusta.”
”Ja mitä sinä vastasit?”  Bella kysyi kuulostaen siltä kuin olisi jo tiennyt.
”Minä sanoin, että on liian aikaista.  Hän ymmärsi, ainakin hän vakuutti minut siitä.”
Esme nousi ylös ja meni Renesmeen luo.  Hän kyykistyi nojatuolin viereen ja silitti tytön hiuksia.  ”Sinä teit oikein, jos kerta kuuntelit sydäntäsi.  Jos olisit vastannut myöntävästi, et varmaan olisi ollut niin onnellinen?”
”Vastannut myöntävästi mihin?”

Kaikki kääntyivät katsomaan olohuoneen ovelle.  Emmett seisoi siellä Jasperin kanssa kädet ristittyinä rinnalle, virne naamallaan.  Renesmee huokaisi uudestaan ja oli vastaamassa, mutta Emmett ehti jatkaa.

”Ai niin, koira taisi kosia sinua?”
”Niin”, Renesmee myönsi.
”Etkö vastannutkaan myöntävästi?”
”En.”
”Miksi?”  Renesmee oli avaamassa suutaan, mutta Emmett ehti taas jatkaa.  ”Hetkinen, taidankin tietää.  Sinä et suostunut sen punapään takia!  Olet ihastunut häneen.”

Veri lähti kiertämään Renesmeen suonissa ja kiisi kohti tytön poskia.  Hänen sydämensä löi muutamia lyöntejä normaalia nopeammin ja hän tunsi olonsa hetkellisesti kiusaantuneeksi.  Emmettin kasvoilla ollut virne leveni entisestään ja Jasperkin virnisti pikkuisen.

”Oo, hän punastui”, Emmett nauroi.  ”Taisin olla oikeassa.”
Renesmee hypähti pystyyn ja harppoi setänsä luokse.  Hän tönäisi tätä, mutta tämä vain nauroi.  ”Et ole oikeassa!  Red ei liity mitenkään tähän asiaan!  En tykkää hänestä sillä tavalla!”  Renesmeen puna syveni, hän tunsi poskiensa kuumotuksen.  ”Olet tyhmä, Em-setä!”

Tyttö juoksi pois olohuoneesta, ja Bella oli lähdössä hänen peräänsä, mutta Alice ja Esme estivät.  Emmett katsahti ihmettelevänä Jasperiin, joka pudisti päätään ja huokaisi.

”Mitä minä muka sanoin?”  Emmett ihmetteli vilkaistessaan ulko-ovelle, joka oli juuri pamahtanut kiinni.  ”Häh?”
Rosalie huokaisi.  ”Em, älä kiusaa häntä tuollaisilla asioilla!  Hän juuri kieltäytyi koiran kosinnasta, ja sinä vain kiusaat häntä.”
”Pitäisikö jonkun meistä mennä katsomaan häntä?”  Bella kysyi ehdottavaan sävyyn, mutta kaikki pudistivat päätään.
”Bella, annetaan hänen olla rauhassa”, Alice sanoi.  ”Hänen tarvitsee miettiä asioita.  Hänellä on paljon miettimistä.”
”Kuten Jared”, Emmett tuumasi hiljaa ja keräsi Rosalien, Jasperin, Esmen, Alicen ja Bellan kyllästyneet katseet itseensä.  ”Mitä?”
”Ei mitään!”

***

Renesmee hytisi istuessaan metsässä erään kaatuneen puun rungolla.  Vettä tihkutti taivaalta, eikä tuulikaan kovin ystävällinen ollut.  Se oli suorastaan raivoisa, kiihtynyt, ja riepotteli tytön hiuksia ja kiusasi tätä parhaansa mukaan.  Renesmee hymähteli hiljaa ääneen itsekseen.  Miksi Emmett-sedän piti olla sellainen?  Pitikö tämän olla muka niin hauska ja vitsailla kaikesta?  Ei, ei tämä varmaan vitsaillut, sanoi vain, mitä ajatteli.

Miksi ihmeessä minä punastuin?  Eihän kosinta liittynyt Rediin mitenkään!  Renesmee painoi päänsä polviin ja tunsi pientä kiusaantuneisuutta.  Miksi?  Miksi hän tunsi niin?  Setä vain kiusaa minua, siinä kaikki.  Ja olen sekaisin kaikesta, siksi punastuin.  Niin sen täytyy olla.

Renesmee hypähti alas puun rungolta ja lähti kävelemään poispäin heidän talostaan.  Hän ei tiennyt, minne oli menossa, hänellä ei ollut määränpäätä.  Tyttö vain halusi olla nyt hetken aikaa yksin ja miettiä asioita rauhassa, eikä kuunnella kysymyksiä siitä, miksi hän vastasi kieltävästi, eikä hän myöskään halunnut selittää illan tapahtumia juuri nyt.

Voi ei!  Red… Hän on varmaan ihmetellyt, mikä se kuva meistä oli!  Renesmee pysähtyi ja muisti yhtäkkiä, kuinka hän oli pidellyt kättään Jaredin poskella näyttäessään tälle kuvia Ranskasta.  Niiden joukkoon oli kuitenkin vahingossa eksynyt pieni palanen hänen näkemästään unesta, mikä nolotti häntä vieläkin.  Ihme, ettei hän ole kysynyt mitään.  Ehkä hän ei vain ole kehdannut?  Mutta minua nolottaa niin hirveästi!  Miten ihmeessä päästin sen unen palasen hänen nähtäväkseen?

Rasahdus sai Renesmeen pysähtymään ja katselemaan ympärilleen säikähtäneenä.  Hän oli hiljaa ja kuunteli.  Pian kuului toinen rasahdus, sitten kolmas ja lopulta vielä monia lisää.  Jokin lähestyi häntä, mutta mikä?  Renesmeetä alkoi pelottaa, mutta hän koetti ajatella, että se oli vain joku eläin, jonka hän kyllä voittaisi, jos se kävisi hänen päälleen.  Hänhän ei ollut vain ihminen.
Tuli hiljaista, vain sateen ropina ja Renesmeen hengitys kuuluivat metsässä.  Tyttö puristi kätensä nyrkkiin ja katsahti pensaikkoon muutaman metrin päästä hänestä.  Jokin väijyi siellä häntä, jokin iso ja karvainen.

Pysy rauhallisena, älä tee äkkinäisiä liikkeitä.  Peräänny aivan hitaasti.

Renesmee lähti kävelemään takaperin hyvin hiljaa ja hitaasti pitäen katseensa edelleen eläimessä, joka tuijotti häntä pusikosta.  Hän oli juuri katsomassa taakseen, kun eläin syöksähti puskasta esiin suoraan Renesmeen eteen ja murisi lempeästi.  Tyttö tuijotti hämmentyneenä punaruskeaa sutta, jonka mustat silmät kiiluivat huolestuneina.

”Jake!”  hän huudahti ja laski toisen kätensä suden pään päälle.  Tämä kantoi mukanaan vaaleaa laukkua.  ”Mitä sinä täällä teet?  Älä säikäyttele minua tällä tavalla!”

Susi tuijotti Renesmeetä hetken ennen kuin katosi läheisen pensaan taakse.  Renesmee katsoi siihen suuntaan, minne Jacob-susi oli kadonnut ja pian hän näki tämän pään kohoavan esiin pensaikon takaa.

”Anteeksi, Nessie”, Jacob sanoi pahoittelevaan sävyyn pukiessaan polviin ylettyviä sinisiä housuja ylleen.  Hän astui pois pensaikon takaan ja meni syleilemään Renesmeetä, joka oli vieläkin hieman säikähdyksissä.  ”Ei ollut tarkoitus säikäyttää.  Oletko kunnossa?”
”Olen nyt.  Luulin, että siellä väijyi joku eläin, joka halusi syödä minut.”
Jacob naurahti.  ”En minä sinua söisi.”  Hän suuteli Renesmeetä ja tämä painoi kätensä hänen rinnalleen.  ”Rakastan sinua liian paljon syödäkseni sinut.  Sitä paitsi, maistuvatko vampyyrit muka hyviltä?”
”Puolivampyyrit, Jake”, Renesmee korjasi virnistäen.  Hän antoi käsiensä liukua Jacobin vartaloa pitkin yhä alemmas ja alemmas, kunnes ne saavuttivat tämän lantion.  ”Mitä sinä täällä teet?  Vakoiletko minua?”
”En oikeastaan.  Olin juoksentelemassa ja päätin sitten tulla katsomaan sinua.  Mutta mitä sinä täällä teet?”

Renesmee kohautti olkiaan viedessään kätensä pojan olkapäille.  ”Mietiskelen asioita.  Emmett-setä ärsyttää minua.”
”Miten?”  Jacob uteli.
”Hän sanoi, että…Tai antaa olla, ei se ollut mitään erikoista”, Renesmee mutisi.  Hänellä oli vahva tunne siitä, ettei voisi kertoa, mitä Emmett oli sanonut.  Jacob saattaisi ottaa sen tosissaan ja siinäpä heillä olisikin selvitettävää.
”Kerro vain, Nessie.  Sanoiko hän jotain eilisestä?  Vitsaili jotain?”  tämä kyseli silitellessään tytön sekaisin menneitä, hieman kosteita hiuksia.
Renesmee nyökkäsi.  ”Joo, mutta antaa olla.  Tuletko meille?”
”Ei, en voi juuri nyt.  Pitää palata La Pushiin toisten luo”, Jacob selitti ja muuttui surulliseksi.  ”Haluaisin jäädä luoksesi, mutten pysty.”

Hän otti Renesmeen kasvot käsiinsä ja suuteli tätä hellästi, hyvin lempeästi.  Tyttö kietaisi kätensä pojan ympäri tiukasti, hän ei halunnut tämän lähtevän.  Hän halusi viettää loppupäivän pojan kanssa.  Jacob irrotti Renesmeen otteen itsestään ja perääntyi pari askelta.  He katsoivat toisiaan kaipaavasti hymyillen ja pitivät toisiaan vielä kädestä, mutta hetki hetkellä he koskettivat entistä vähemmän toisiaan.

”Nähdään huomenna, Jake”, Renesmee kuiskasi, kun heidän sormenpäänsä koskettivat enää toisiaan.  Lopulta Jacob katosi pensaan taakse ja tuli esiin sudeksi muuttuneena, laukku suussaan.  Renesmee hymyili katsellessaan suden juoksua ja katoamista metsään.

Jake, minun iso paha suteni.

***

Edward painoi huulensa punatukkaisen tytön kaulalle ja eteni siitä alaspäin hyvin hitaasti.  Tyttö oli työntänyt kätensä pojan kuparinruskeisiin hiuksiin ja tuijotteli kattoa hymy huulillaan, mutta huokaisi pojan huulien pysähtyessä hänen vatsalleen.

”Tule tänne”, Rebecca mumisi ja Edward liikahti ylemmäs.  Hän suuteli poikaa ja alkoi availla tämän valkoisen paidan nappeja. Yksi, kaksi, kolme… Rebecca ei malttanut odottaa, joten hän tarttui paidasta tiukasti kiinni ja repäisi sen auki päästäen kätensä vaeltamaan pojan kauniilla vartalolla.  ”Rakastatko sinä minua?”
Edward katsoi Rebeccaa intohimoisesti.  ”Enemmän kuin mitään muuta.”  Hän tarttui tästä lujasti kiinni ja pian hän makasi alimpana pehmeällä sängyllä.
”Ihanko totta?  Entä Bella?”
”Kuka Bella?”
Rebecca nauroi.  ”Ei kukaan, Edward.  Ketään Bellaa ei ole olemassakaan.  Vain minä olen, vain minä kuulun sinulle.”  Hän alkoi availla Edwardin vyötä juuri, kun huoneen ovi pamahti auki ja raivostunut Rosalie ryntäsi sisään silmät vihasta kiiluen.

”Irti Edwardista!”  Rosalie huusi hyökäten Rebeccan kimppuun.  He lensivät lattialle.  ”Sinä noita!  Sinä veit Edwardin Bellalta ja nyt tämä on kuollut!  Sinä sait Edwardin uskomaan, ettei Bellaa ollut olemassakaan!”
Rebecca murisi.  ”Minä tein, mitä minun täytyi!  Minä rakastin Edwardia, rakastan yhä!  Hän rakastaa minua!”
”Entä Nic?  Etkö rakasta häntä enää?”  Rosalie kysyi heidän noustessa lattialta.  Hän lipui ovelle, jonka luo Dominic oli ilmestynyt.  ”Etkö?”  Rosalie asetti sormensa pojan huulille ja siveli niitä.  ”Etkö kaipaa häntä?  Hänen pehmeitä huuliaan?”  Rosalie painoi huulensa Dominicin huulille ja riisui tämän paidan.  ”Etkö kaipaa mitään hänessä?”  Vaaleahiuksinen vampyyri nauroi ilkeää naurua sivellessään Dominicin paljasta ylävartaloa.  Rebeccan ilme oli muuttunut järkyttyneeksi.
”Älä koske häneen!”  hän huudahti rynnätessään ovelle.  ”Pidä näppisi erossa hänestä!”
Rosalie nauroi edelleen.  ”En!  Sinäkään et pitänyt näppejäsi erossa Edwardista!”


”Ei…Ei, ei, ei!”

Rebecca huitaisi lampun alas yöpöydältään ja huusi.  Miksi hän oli ajatellut sellaista?  Miksi hän oli kuvitellut tuollaista?  Edward ei ikinä sanoisi rakastavansa häntä, eikä kysyisi, kuka ihmeen Bella?  Eikä Rosalie varmastikaan vikittelisi Dominicia.

Hei haloo!  Becky, tuo voi olla mahdollista, mutta ilmiselvästikään ei ihan paras vaihtoehto.  Jos kaipaat Niciä vielä silloinkin, kun olet Edwardin kanssa, kaikki olisi ihan turhaa!

Pää kiinni, ääni!


”Becky?”
”Sanoin, pää kiinni!”
”Et sanonut.”
Rebecca katsahti ovelle ja näki Jaredin astuvan sisään ja istahtavan sängyn reunalle.  ”Jar?  Anteeksi, min-”
”Sinä olet tulossa hulluksi”, Jared totesi huolestuneen kuuloisena.  ”Tarvitsetko lääkäriä?  Psykologia?  Psykiatria?”
”En.”
”Tarvitsetko kenties Edward Cullenin sitten?”
Rebecca pudisti päätään.  ”Miksi tarvitsisin?  Minulla on Nic.”
”Et ole puhunut Nicille laisinkaan viime aikoina”, Jared muistutti raaputtaessaan sormellaan päiväpeittoa.  ”Mikä sinun on?  Kertoisit edes minulle.”

”Ei minua mikään vaivaa.  Sitä paitsi, sinä vain vitsailisit!  Niinhän sinä aina teet ja sitten satutat toisia”, Rebecca tuhahti ristiessään kätensä rinnalleen.  Hän painoi päänsä tyynyyn ja tuijotteli kattoa miettien äskeistä kuvitelmaansa.
”Miten vain.”
Jared oli juuri nousemassa ylös, kun Rebecca alkoi puhua.  ”Jar?”
”Niin?”
”Voitko pyytää Nicin tänne?  Sano hänelle, että haluan puhua.”
Jared nyökkäsi.  ”Hyvä on, yksi prinssi Nic siis tilattu.  Menen heti tilaamaan hänet tänne yhdeksi tunniksi.  Millä mahdatte maksaa prinssi Nicin käynnin?”
Rebecca heitti Jaredia koristetyynyllä.  He virnistivät toisilleen.  ”Maksan suukoilla, käykö se?”
”Eiköhän.  Odottakaa hetki, niin haen prinssi Nicin.”

Jared häipyi ja Rebecca naurahti hiljaa mielessään.  Poika osasi toisinaan olla hauskakin ja naurattaa, mutta liian usein tämä vitsaili vakavistakin asioista ja sai hänet ja monet muut tuntemaan olonsa pahaksi.  Rebeccakin sai toiset tuntemaan olonsa pahaksi, mutta aivan eri asioiden takia.  Hän oli se pahempi, Jared ei ollut mitään verrattuna häneen.

Saan ihmiset vain vihaisiksi ja katkeriksi.  En tuota kenellekään iloa, en edes itselleni.  Kuinka olen antanut itseni vajota näin alas?  Miksi en voisi elää ajattelematta Edwardia?  Pystyin siihen ennenkin ja olin onnellinen!  Mikä nyt on muuttunut?  Rebecca huokaisi ääneen.  Varmaan minä olen, mutta en halua olla tällainen!  Haluan olla se Rebecca, joka nautti joka hetkestä Nicin kanssa, eikä ajatellut toisia poikia.

”Rebecca?”

Dominic seisoi huoneen ovella epävarman näköisenä.  Rebecca hymyili hänelle lämpimästi ja taputti sänkyä.  Poika ilmestyi nopeasti makaamaan tytön viereen, mutta piti etäisyyttä tähän.

”Hei.”
”Hei.”
”Anteeksi, että olen ollut idiootti.”
”Niinhän sinä olet ollut”, Dominic myönsi, ”mutta rakastan sinua vieläkin.”
”Ihmettelen sitä suuresti.  Miksi et vain jätä minua?”  Rebecca kysyi.  Sen hän halusi tietää.
”Koska en halua luovuttaa sinua jollekin Edward Cullenille.  Ei Edwardissa mitään vikaa ole, hän on mukava, mutta minä kuulun sinulle, ei hän!”  Dominic vastasi ääni hieman kireänä.  ”Tajuatko?  En luovu sinusta, en ikinä!”
Rebecca hymyili surullisesti.  ”Etkö?  Entä jos jotain tapahtuu?  Jaksatko siltikin vielä pitää minua omanasi?”
”En tiedä.  Ehkä silloin luovun sinusta.  Rebecca, unohda hänet!  Satutat vain itseäsi ja meitä kaikkia, kun koetat metsästää häntä.  Etkö rakasta minua?”
”Rakastan!”  Rebecca tarttui Dominicia kädestä.  ”Minä rakastan sinua hyvin paljon, enkä halua menettää sinua!”

Dominic irrotti kätensä Rebeccan omasta.  ”Haluaisin uskoa sinua koko sydämestäni, mutten voi.  Osa minua on sitä mieltä, ettei sinuun kannata luottaa, mutta suurin osa minusta luottaa ja rakastaa sinua edelleen yhtä paljon kuin ennenkin.  Älä anna sen osan minusta kadota, ethän?”
”En.  Minä lupaan sinulle, etten  anna sen osan sinusta hälvetä pois.”

Rebecca hymyili ja huokaisi hiljaa mielessään.  Hän oli juuri tullut luvanneeksi, ettei koskisi Edwardiin, ei suutelisi tätä, ei mitään.  Jos hän pettäisi lupauksensa, Dominicin usko ja rakkaus häneen hiipuisivat.  Sitä hän ei halunnut, hän rakasti tätä!  Mutta miksi hän sitten haaveili Edwardista?

Kuka tietää?  Ehkä minä vain olen tällainen petturi, oikea käärme.

***

Taivas oli harmaa, täysin pilvien peitossa, eikä aurinko päässyt pilvikerroksen läpi paistamaan.  Sade oli jatkunut koko päivän, mutta se oli lakannut juuri äskettäin, kun Renesmee oli ilmestynyt järvelle.  Tyttö istuskeli laiturin toisessa päässä ja oli upottanut jalkansa veteen.  Mustat kengät ja valkoiset sukat lojuivat laiturilla hänen vieressään yhdessä kasassa.  Hän tuijotteli veden aaltoilevaa pintaa tuntien olonsa yksinäiseksi.  Jacob joutui olemaan La Pushissa tänään, äidillä ja isällä oli menoa, eikä Renesmee halunnut viettää aikaansa muiden Cullenien kanssa juuri nyt.

Hmm, kai sitä on välillä hyvä olla yksin.  En haluaisi mennä kotiin ja kuunnella Em-setää, hän vain kiusaa minua koko ajan.  Kun menin aiemmin kotiin, hän oli ensimmäisenä puhumassa minulle ja selittämässä jotain Redistä.  Onneksi Rosalie vei hänet pois.

Renesmee hivuttautui taaksepäin, jotta saisi nostettua jalkansa laiturille.  Vesi alkoi olla liian viileää hänen makuunsa ja se sai hänet värähtelemään kylmästä.  Kunpa hänellä olisi ollut pyyhe mukana, silloin jalkojen ei olisi tarvinnut hytistä.
Tyttö asettautui selälleen sulkien silmänsä ja tuntien tuulen kevyen henkäyksen kasvoillaan.  Järvellä oli kauniin lisäksi niin hiljaista ja rauhallista.  Lehtien ja kaislikon havina, sekä veden liplatus olivat ainoita ääniä, joita Renesmee kuuli.  Ja avatessaan silmänsä hän oletti näkevänsä surullisen harmaan taivaan, mutta näkikin ruskeat silmät muutaman sentin päästä kasvoistaan.

”Hei”, Jared tervehti hymyillen vetäytyen kauemmas tytön kasvoista ja kävi istumaan tämän viereen.  ”Mitä sinä täällä teet?”
Renesmee huokaisi.  Hän oli saanut kuulla tuon kysymyksen jo kerran aiemmin tänään.  ”Kunhan vain olen.  Entä sinä?”
”Päätin lähteä pienelle kävelylle, oikeastaan juoksemaan”, Jared kertoi Renesmeen noustessa istumaan.  Hän sipaisi nopeasti pari hiussuortuvaa pois tytön kasvoilta.  ”En jaksa istua kotona, enkä Nicin luona.  Lucrezia raivoaa taas Philipin takia, ja Rebecca puhuu itsekseen.  Eikä Nicistä ole seuraksi, hän koettaa suunnitella, miten voisi auttaa Beckyä.”
Renesmee nyökkäsi.  ”Minä kuulin, mitä tapahtui.  Sinun tätisi kävi isäni kimppuun.”
”Olen pahoillani siitä.  En halua, että Becky rikkoo perheenne, se olisi niin väärin.  Mutta onneksi isäsi tietää mitä tekee, eikä anna periksi hänelle.”

Jared käänsi katseensa taivaalle, eikä kumpikaan heistä puhunut vähään aikaan.  Renesmee ei tuntenut oloaan enää yksinäiseksi.  Oli mukavaa, että Jared oli ilmestynyt hänen seurakseen yhtäkkiä.  Hänellä oli itse asiassa kysymyksiä tälle, hän halusi kuulla lisää tämän menneisyydestä ja hän halusi näyttää tälle omaa menneisyyttään.

”Kosiko hän sinua?”  Jared kysyi rikkoen hiljaisuuden.  Äänestä kuulsi ripaus mustasukkaisuutta, mutta Renesmee ei pistänyt sitä merkille.
”Mm”, tämä mutisi vastaukseksi.
”Vastasit kieltävästi”, poika totesi itsevarmasti katsoessaan tyttöä, joka tuijotteli veden pintaa haaveilevan näköisenä.  ”Ness?”
”Joo, joo, niin vastasin”, Renesmee huokaisi.  Hän ei halunnut puhua nyt eilisestä.  ”Red, minähän lupasin näyttää sinulle menneisyyttäni, muistatko?”  Poika nyökkäsi.  ”Haluatko nähdä sitä nyt?”
”Jos vain kehtaat näyttää.”

Tyttö vei kätensä pojan poskelle ja tämän eteen syöksähti kuva tytön elämän alkuajoilta.  Renesmee oli Bellan sylissä ja painoi kätensä tämän poskea vasten.  Kuva vaihtui, ja Jared näki seuraavaksi pitkän, tummahiuksisen miehen, sitten hän näki Renesmeen joella Bellan ja Jacobin kanssa.  Mitä enemmän kuvia Jared näki tytön menneisyydestä, sen paremmin hän tajusi, kuinka läheisiä Jacob ja tyttö todella olivat.

”Se oli mahtavaa”, Jared sanoi hymyillen, kun Renesmee laski kätensä syliinsä.  ”Kuka se mies muistojesi alkupäässä oli?”
”Charlie, minun isoisäni.  Hän oli ihminen, hän on kuollut”, Renesmee vastasi kuulostaen haikealta.  Jared kietaisi kätensä hänen harteilleen.
”Olen pahoillani, vaikka siitä on varmasti kauan?”
”Niin.  Siinä ei tietenkään ollut kaikkia muistoja, näytin vain osan.”
Jared nyökkäsi.  ”Loput ovatkin sitten henkilökohtaisempia, niinkö?”
”Mm.  Tuota, haluaisitko sinä kertoa minulle jotain omasta menneisyydestäsi?  Tiedän, että kerroit minulle jo jotain, mutta haluan tietää lisää.”

Renesmee katsoi Jaredia silmiin ja he molemmat jäivät toistensa silmien vangeiksi, tunsivat saman kutkuttavan tunteen mahanpohjassaan.  Renesmee laski katseensa ja painoi päänsä Jaredin olkapäätä vasten, jolloin tämä aikoi hivuttautua kauemmas, mutta tuntiessaan lämmön lisääntyvän sisällään ja kuullessaan Renesmeen sydämen lyönnit, hän vetikin tätä hieman lähemmäs itseään.

”Mitä haluat tietää?”
”Kerro vaikka siitä, kun olit vielä ihminen ja vietit normaalia elämää setäsi luona.  Kerro millainen olit, oliko sinulla paljon ystäviä, tyttöystäviä…”
Jared naurahti.  ”Ikävä tuottaa sinulle pettymys, mutta minä olin aika yksinäinen poika.  Vanhempieni kuoleman jälkeen eristäydyin toisista ja aloin lukea ihmisistä asioita heidän käyttäytymisensä ja puhumisensa perusteella.  Minulla ei siis ollut kauheasti ystäviä, vaikka liikuinkin eräässä porukassa.  Ja ennen katoamistani lähennyin erään tytön kanssa.”
”Eikä sinulla ole ollut sen jälkeen ketään?”
”Ei, paitsi oikeastaan tapasin Kanadassa erään tytön.”
Renesmee kohotti kulmiaan.  ”Mikset sitten tuonut häntä tänne?”
”Hän oli ihminen”, Jared vastasi.

”No, niin minunkin äitini oli”, Renesmee tuumasi nostaessaan päätään nähdäkseen pojan kasvot.  Tämä kuitenkin tuijotti eteensä, eikä kääntänyt katsettaan häneen.  ”Oletko tavannut sen jälkeen ketään tyttöä?”  Jared oli hiljaa.  ”Siis et ole?”
Poika käänsi katseensa Renesmeehen ja hymyili salaperäisesti.  ”Voi olla, että tapasin erään, mutten ole aivan varma.  Ness, saanko kysyä jotain?”
”Siitä vain.”
Jared vetäisi henkeä ja antoi sanojen juosta ulos suustaan.  ”Mikä se kuva meistä oli?”
”Täh?  Mitä sanoit?”
”Se kuva meistä kahdesta tällä järvellä”, Jared toisti hitaasti, kun Renesmee käänsi katseensa pois hänestä.  ”Minua vain jäi mietityttämään.”
”Mm, se oli unta”, Renesmee vastasi hiljaa koukistaessaan polvensa ja painaessaan päänsä niitä vasten.  Häntä oli alkanut nolottaa, eikä hän halunnut katsoa Jaredia posket hehkuvanpunaisina.
”Niin arvelinkin.”

Käsi tytön hartioilta katosi ja hän kuuli vetoketjun avautuvan.  Renesmee kurkkasi, mitä Jared oikein teki ja huomasi tämän riisuneen harmaan hupparin pois päältään ja asettaneen sen hänen kenkiensä viereen.

”Mitä sinä teet?”

Jared riisui ruohonvihreän paitansa ja heitti sen Renesmeelle, joka seurasi kummastuneena hänen puuhiaan.  Pian Jaredia ei enää näkynyt laiturilla, poika oli sukeltanut veteen.

”Red?”
”Niin, Ness?”
Renesmee säikähti kuullessaan pojan äänen takaansa.  ”Yritättekö te kaikki säikäyttää minut kuoliaaksi tänään?  Mitä sinä teet?”
”Uin”, Jared vastasi hymyillen tarttuessaan Renesmeetä kädestä.  ”Tule sinäkin.”

”Tule nyt, Ness. Tule.”

Renesmee tuijotti Jaredia hämmentyneenä, kun uni heistä juuri samaisella laiturilla palasi hänen mieleensä.  Jared oli ollut vedessä, houkutellut häntä mukaansa, ja hän oli epäröinyt, mutta lopulta suostunut.  Tytöstä tuntui oudolta, uni oli käymässä toteen.

”En taida.”
”Miksi et?  Minä en anna sinun hukkua.”
”Kyllä minä luotan sinuun, mutten halua kastella vaatteitani.  Sitä paitsi on liian kylmä.”
Jared tarttui varovaisesti Renesmeen mustan hupparin vetoketjuun ja avasi sen.  ”Jätä huppari laiturille ja tule.”
Renesmee pudisti päätään.  ”Ei.”
”Kiltti?”

Jaredin silmät katsoivat tyttöä hyvin lempeästi ja pyytävästi, eikä Renesmee voinut vastustaa sitä katsetta.  Hän huokaisi hiljaa ja nyökkäsi, jolloin poika siirtyi hieman kauemmas laiturista.  Renesmee ei riisunut huppariaan vaan hyppäsi se päällään veteen ja tunsi kovat käsivarret vyötäröllään.  Ne pitivät häntä pinnalla, eivätkä päästäneet vajoamaan pohjalle.

”Tämä on kylmää!”  Renesmee kiljaisi Jaredin uidessa kohti rantaa.  Tytön jalat koskettivat pian pohjaa ja poika päästi hänestä irti.  ”Oikeasti!”
”Totut veteen kohta, Ness.  Koeta vähän liikutella itseäsi.”

Renesmee tuhahti ja katsoi muka vihaisena Jaredia, joka hymyili nauravaa hymyään lipuessaan lähemmäs häntä.  Järvelle tuli hiljaista, vain pari yksinäistä lintua lauloi läheisessä koivussa ja tapitti kahta nuorta vedessä.  Renesmee tarttui Jaredia kädestä veden alla ja he lipuivat pienen matkan syvemmälle.  Katseitaan he eivät irrottaneet toisistaan, eivätkä käsiään.  Renesmee pelkäsi vajoavansa, jos irrottaisi otteensa pojasta.

Miksi hän on niin hiljaa?  hän mietti Jaredin tarttuessa laiturin reunasta kiinni ja vetäessä hänet lähemmäs itseään. Se uni…

Ness, kunpa voisinkin toteuttaa unesi, mutten voi.  Tuntisin oloni syylliseksi ja erittäin pahaksi sen jälkeen.  En halua olla kuin Becky, en halua olla petturi, perheen rikkoja.  En halua olla se, joka tunkee kahden ihmisen väliin. Jared hipaisi sormillaan Renesmeen poskea.  Tyttö oli alkanut juuri hytistä kylmästä, joten hän tarttui tätä vyötäröstä ja he olivat hyvin lähellä toisiaan. Ness…

Renesmee tunsi Jaredin viileän hengityksen kasvoillaan, joille puna uhkasi taas ilmestyä.  Hänen sydämensä hakkasi hänen rinnassaan uskomattoman lujaa.  Renesmee tarttui varovaisesti Jaredin vyötäröstä kiinni, ja tämä nosti hänet laiturin reunalle istumaan.  Hän hieroi käsiään yhteen täristen ja katsellen Jaredia, joka nousi vedestä ja istahti hänen viereensä.

”Riisu hupparisi ja paitasi”, tämä sanoi käskevään sävyyn.
”Mitä?  Ei, miksi minä niin tekisin?”  Renesmee kysyi ihmetellen ja huomasi tuijottavansa Jaredin paljasta ylävartaloa.  Hän käänsi nopeasti katseensa rantaan ja oli näkevinään liikettä puun takana.  ”Re-”
”Haluat siis tulla kipeäksi?”  Jared tuumasi ottaessaan käsiinsä kuivan paitansa ja hupparinsa.  ”Ajattelin, että haluaisit jotain kuivaa päälle, mutta ei sitten.”
Renesmee käänsi katseensa takaisin poikaan, joka heilutti vaatteitaan hänen silmiensä edessä.  Renesmee otti ne ja Jared käänsi selkänsä hänelle.  ”Kiitos.”

Tyttö riisui märän hupparinsa, minkä jälkeen hän kurkkasi olkansa yli.  Jared nojasi käteensä ja tuijotteli taivaanrantaa hiljaisena.  Renesmee riisui paitansa ja puki ylleen pojan kuivan hupparin ja veti vetoketjun kokonaan kiinni, minkä jälkeen hän tökkäsi Jaredia olkapäähän.

”Mikset pukenut paitaa?”  tämä kysäisi kääntyessään takaisin tyttöön päin.
”Ajattelin, että sinä haluat sen päällesi”, Renesmee vastasi ja ojensi paidan pojalle.  ”Kiitos vielä.”
Jared vetäisi paidan ylleen.  ”Onko sinulla vielä kylmä?”
”Jonkin verran.”

Ennen kuin Renesmee tajusikaan, hänen päänsä nojasi pojan rintaa vasten ja kädet olivat hänen ympärillään.  Ne hieroivat hänen omia käsiään koittaen lämmittää niitä.  Renesmee hymyili ja tunsi huulet hiuksissaan.  Hän katsahti pojan kasvoihin, joilla oli hämmennyksen ja hätääntymisen sekainen ilme, mutta kun Renesmee vain hymyili, tämäkin alkoi hymyillä.

Olet niin kiltti.  Koetat lämmittää minua, vaikka olet itse niin kylmä. Tyttö asetti vasemman kätensä pojan solisluun päälle ja alkoi piirtelemään siihen kuvioita etusormellaan.  Hänen sydämensä, joka oli hakannut lujaa äskettäin, pumppasi nyt normaalia tahtia, mutta se outo, kutkuttava tunne mahanpohjalla ei ollut kadonnut.  Lisäksi puna tytön kasvoilla häilyi poskipäillä, eikä aikonut kadota.  Red…

Jared koetti olla painamatta päätään Renesmeen päätä vasten, mutta lopulta hän luovutti ja teki niin.  Hän tunsi tytön säpsähtävän ja jäykistyvän, mutta rentoutuvan sitten.  Jaredin sydän oli tulessa, se suorastaan roihusi ja sai hänet tuntemaan olonsa onnelliseksi.

Tiedän, etten saisi pitää sinua lähelläni tällä tavalla, Ness, mutta sinulla on kylmä ja tarvitset lämmitystä.  Ei, se on vain pelkkä tekosyy pitää sinua tässä sylissäni.  Jos minulla ei olisi sellaista, tuntisin oloni karmeaksi, koska en halua petturin leimaa otsaani.  Vaikka olenkin sukua Beckylle, emme ole samanlaisia.

Poika painoi uudemman kerran huulensa tytön hiuksiin, eikä välittänyt, huomasiko tämä sitä.  Hänestä ei ollut tuntunut näin hyvältä pitkään aikaan, eikä hänen sydämensä ollut ollut milloinkaan näin tulessa.  Tytön kosketus hänen solisluullaan tuntui hyvältä, hän ei halunnut tämän lopettavan.  Poika halusi pitkittää tätä hetkeä niin pitkäksi kuin mahdollista.

Ness, olet jo toisen omaa, ja minä voin vain katsoa sinua.  Katsoa, mutten koskea ja siltikin minä nyt kosken sinua.  Eikö se sinusta ole väärin?  Eikö, Ness?

”Ei”, Renesmee mumisi saaden Jaredin säikähtämään.  Ei tyttö ollut voinut kuulla pojan ajatuksia.

Vai niin,  Jared ajatteli alkaessaan hymyillä.  Renesmee oli varmasti vain mumissut itsekseen, eikä tämän ’ei’ ollut liittynyt mitenkään hänen ajatuksiinsa, mutta silti se sai hänet tuntemaan entistä enemmän iloa ja lämpöä. Sinä poltat minut kohta poroksi, Ness, mutta en välitä.

Tyttö ja poika olivat niin ajatuksissaan etteivät kuulleet pieniä rasahduksia läheisessä pusikossa, joka kasvoi aivan rantaveden äärellä.  Mustat, vihaiset silmät kiiluivat tumman hahmon tuijotellessa kaksikkoa laiturilla.  Vaimea murina muuttui äänekkäämmäksi, vihaisemmaksi, mutta hahmo pysyi paikoillaan.  Se peruutti pari askelta ja pensaikon oksat tarttuivat sen punaruskeaan turkkiin.  Mustat silmät vilkaisivat vielä kerran tyttöä ja poikaa ennen kuin eläin katosi sankkaan ja hämärään metsään.


A/N:  Luvussa piti olla vielä lisää asiaa, mutta tämä uhkasi venyä yli kymmensivuiseksi, joten ajattelin, että tähän on hyvä päättää tämä luku.  Eipäs se haittaa minua, saadaan ainakin enemmän lukuja..  Kommentteja? :)
« Viimeksi muokattu: 26.07.2009 22:11:44 kirjoittanut Tuhisija »

Piipe

  • ***
  • Viestejä: 88
Vs: Veren kutsu II - kielletyt tunteet | Luku 10 - 26.7.
« Vastaus #54 : 26.07.2009 23:00:18 »
Voi elämä että jäi jännään kohtaan! Muutenkin jääny tähän koukkuun :S Alussa en pitänyt ollenkaan koko tarinasta (silti oli pakko lukea), mutta nyt jäin kyllä tähän jumiin - ajatuksiani myöten :/. No ei se haittaa, kiitos sulle nautinollisesta tarinasta ja Jacobia mustiksena peliin kiitos ;)
Stray Kids! 😍

kakku.

  • ***
  • Viestejä: 501
  • I know it hurts, it was meant to
Vs: Veren kutsu II - kielletyt tunteet | Luku 10 - 26.7.
« Vastaus #55 : 26.07.2009 23:00:41 »
Lainaus
Jake, minun iso paha suteni.
Hah, hajosin :D
Hajoilin myös Emmetin kommenteille :)
Hyvä luku, jos siis tykkää Nessie/Jar parituksesta :D
Odotan kovasti seuraavaa lukua, jos siinä kerta on Edward/Bella/Rebecca/Rosalie -hässäkkää:D
But I am the chosen one.
Avatar by Aiju

SabSab

  • Team Cullen<3
  • ***
  • Viestejä: 148
Vs: Veren kutsu II - kielletyt tunteet | Luku 10 - 26.7.
« Vastaus #56 : 26.07.2009 23:04:09 »
Whii, jatkoa tuli! :D
Hahahhahaha, käärme mikä käärme ;)
Oiii, Red ja Nes alkaa jo todella olla jotain ;> <3
Toivotaa et Jake hukuttaa ittensä ämpärii ja ottaa Beccyn mukaa ;)
Hihii, jatkoa kiitosss ;)
Cullenismi<3

empö

  • ***
  • Viestejä: 29
Vs: Veren kutsu II - kielletyt tunteet | Luku 10 - 26.7.
« Vastaus #57 : 26.07.2009 23:11:20 »
aivan ihana !
how can i miss you?

Sini(tiainen)

  • Vieras
Vs: Veren kutsu II - kielletyt tunteet | Luku 10 - 26.7.
« Vastaus #58 : 26.07.2009 23:21:45 »
Aaaaargh!!! Kunpa Jacob vois VIHDOINKIN lyödä Jaredia turpaan! >:(
Ja Rebecca vois painua italiaan ja tapattaa ittensä. Tai sitten pitää toivoa että Dominic pitää Rebeccasta kiinni eikä anna sen pilata enempää Bellan ja Edin suhdetta!
Jatkoa! :D

Amanecer

  • ***
  • Viestejä: 392
Vs: Veren kutsu II - kielletyt tunteet | Luku 10 - 26.7.
« Vastaus #59 : 26.07.2009 23:36:08 »
Aww, ihana Jared/Renesmee -luku. Tulin todella hyvälle tuulelle, ja nautin siitä, että Jacob mustasukkaistuu jne, kun ei jaksa ruveta selvittämään, mitä oikeasti on tapahtumassa. Muutenkin hänellä on sellainen luonne. Harmittaa, jos Jake luulee kaiken olevan Jaredin vika. Minkäs poika tuolle mahtoi (ei yhtään puolueellista tai mitään).

Kiitti taas tästä. ;)
Onni on kuin lasi: kun se on kirkkaimmilleen hiottu, se särkyy.