Kirjoittaja Aihe: Twilight: Veren kutsu II - kielletyt tunteet (K-11, luku 27, osa 1 - 11.1) [keskeytetty]  (Luettu 82224 kertaa)

kakku.

  • ***
  • Viestejä: 501
  • I know it hurts, it was meant to
Vs: Veren kutsu II - kielletyt tunteet | Luku 4 - 16.7.
« Vastaus #20 : 16.07.2009 22:38:16 »
Tykkään kamalasti. Jotenki kiva lukea Nessiestä ja sillee. Mutta siltikin; TAPA SE REBECCA!!!! ;D
Oot kehittänyt ihan uskomattoman hyvän ficin, mutta mä vaan en pysty sietämään tota naista :D Mutta en pysty/halua lopettaa lukemistakaan :D
Joten joudun siis pyytämään JATKOA!!!
But I am the chosen one.
Avatar by Aiju

SabSab

  • Team Cullen<3
  • ***
  • Viestejä: 148
Vs: Veren kutsu II - kielletyt tunteet | Luku 4 - 16.7.
« Vastaus #21 : 17.07.2009 09:44:31 »
Aaah, uus osa :D
Hihi, hyvä osa tää :D<3
Mmm... Voi Rose parkaa ku joutu lähtee pöydäst >DDD
Mutjoo, Jaredist ja Nessiest tulis ihana pari, koira sikseen >))
Hihi, jatkoa odotan ^^
Cullenismi<3

mayapple

  • ***
  • Viestejä: 373
Vs: Veren kutsu II - kielletyt tunteet | Luku 4 - 16.7.
« Vastaus #22 : 17.07.2009 19:10:07 »
Jee uus osa! Tää olikin mielenkiintonen...

Tuhisija

  • Vieras
Vs: Veren kutsu II - kielletyt tunteet | Luku 4 - 16.7.
« Vastaus #23 : 18.07.2009 11:00:41 »
Annoy, kiitos :)  Jep, BD:ssä sitä ei oikein kuvailtu (ja olihan Nessie aika pieni siinä kirjassa, että niin..), joten oli toki pakko luoda hänestä jonkinlainen.  Yhdistellä hieman Bellaa ja Ediä?

Purriainen, kiitos :)  Mm, saattavat jossain vaiheessa udellakin ;)  Vitos luvussa on semmoinen kiva pätkä vähän Philipin ja Zian tapaamisesta ja näin.  Mutta sitten kuutos luvussa niistä ja Nicistä lisää.

katriqqq, kiitos :)  Nessie on kiva henkilö, tykkään itse hänestä paljon.  Juu, katotaan mitä pystyn tekemään Rebelle :D

SabSab, kiitos :)  Niin, mut Rosie ei vaan halunnu istuskella samassa pöydässä petturi punapään kaa (vielä n. sadan vuodenki jälkeen se on katkera).

Pixie, kiitos :)  Kiva, jos miellytti.


Saan ehkä viidennen luvun tänne tänä iltana/yönä.  Se on siinä yli puolivälin valmiina.  En ole pystynyt kirjoittamaan sitten tostain, koska kaverillahan sitä ollaan majailtu ja katottiin se Potter  :D  *haluu kirjoittamaan*  Mjut koetan saada sen tänään (huomenna?) tänne :)  (ja kuutos lukua alulle).

Kiitos kaikille kommenteista, ne piristää tosi paljon!

empö

  • ***
  • Viestejä: 29
Vs: Veren kutsu II - kielletyt tunteet | Luku 4 - 16.7.
« Vastaus #24 : 18.07.2009 17:02:17 »
tää on kyllä ihana! mulla on aina tälläsiä lyhyitä kommentteja mutta toivottaavast ei haittaa :D
jatkoa !
how can i miss you?

tonkss

  • ***
  • Viestejä: 43
Vs: Veren kutsu II - kielletyt tunteet | Luku 4 - 16.7.
« Vastaus #25 : 19.07.2009 12:36:02 »
Hyvä luku! 8 ) joku ärsyttää Rebecassa vieläkin, toivottavast se kuolis :D toisaalt ois hyvä jos se sotkis pakkaa. Tuleekohan Jaredille ja Renesmeelle jotain.. Jakesta tulee mustis ; D Uutta lukua odottelen  = )

p.s. Olikos  mielestäsi uusin Potter-leffa hyvä?
Parempi muutama ruuvi löysällä kuin kymmenen liian tiukalla!

Tuhisija

  • Vieras
Vs: Veren kutsu II - kielletyt tunteet | Luku 5 - 20.7.
« Vastaus #26 : 20.07.2009 00:33:25 »
empö, kiitos :)  Ei tietenkään haittaa!  Kaikenlaiset kommentit ovat tervetulleita.

tonkss, kiitos :)  Jaa-a, ei sitä ikinä tiedä mitä tapahtuu (mä muutan mieltä nopeasti, joten itekään en aina tiedä, että mitäs sitten ja sitten ;D).   Spoilaa kuudetta Potter leffaa! --->Juu, Potter oli hyvä.  Draco ja Severus <33  Ja oli Harry oli hyvä siinä kohtaa, kun oli Hämäkäkin "hautajaiset", hauskaa :) Ne hampaat/leuat tai se juttu.. hihi..Spoil ends..


Yli 3500 sanaa tässä luvussa!  Wow :D  Sori, että kesti, lauantai-iltana olin niin väsynyt etten saanut tekstiä oikein aikaiseksi.  Toivottavasti ei töki pahasti.

Luku 5 - Sormus


”En ymmärrä miksi Rosalie ei voi antaa Rebeccan olla”, Bella huokaisi maatessaan Edwardin vierellä heidän sängyssään.  ”En olisi uskonut hänen olevan niin pitkävihainen.”
”En minäkään, mutta kerran kun Rose alkaa vihata jotain, hän vihaa sitä loppuelämänsä.  Siis maailmanloppuun saakka”, Edward sanoi silitellen Bellan poskea.  Hän veti tämän syliinsä ja kietoi kätensä hellästi tämän ympärille.  ”Onneksi Rebecca ei kuitenkaan tunnu välittävän Rosaliesta.”
 ”Totta.  Pelkäsin aluksi, että he olisivat kiinni toistensa kurkuissa, mutta ihan hyvin he ovat käyttäytyneet viime päivien ajan.  Mietin vain, että milloin Rosalien itsehillintä mahtaa pettää.”  Bella kuulosti huolestuneelta.
”Emmett on luvannut pitää huolen Rosesta, joten uskon, että kaikki tulee menemään hyvin jatkossakin.”  Edward suukotti Bellan otsaa.  ”Älä ole huolissasi.”

Mutta Bella oli.  Hän oli viimeisten päivien aikana tutustunut uudestaan Rebeccaan ja he tulivat toimeen mainiosti, vaikka molemmat olivatkin hieman varuillaan toistensa seurassa.  Edward ja Dominic olivat myös tutustuneet toisiinsa ja muutkin Cullenit olivat parin viimeisen päivän aikana alkaneet olla myötämielisiä Rebeccaa ja Dominicia kohtaan.

”Mitä sinä mietit?”
Bella käänsi katseensa Edwardiin ja suuteli tätä ennen kuin vastasi.  ”Nessietä.”
”Mitä sinä hänestä?”  Edward uteli kiinnostuneena sivellessään Bellan kaulaa sormellaan.
”Mietin vain häntä ja Jaredia.  He näyttävät tulevan erittäin hyvin toimeen keskenään”, Bella kertoi.  ”Mietin myös Nessietä ja Jacobia.  He vaikuttavat onnellisilta.”
Edward painoi päänsä Bellan päätä vasten.  ”He ovatkin.  Tiedätkö muuten, mitä Jacob suunnittelee?”  Bella pudisti päätään.  ”Nessie ei välttämättä ole valmistautunut siihen, mutta Jacob kertoi minulle aikovansa kosia häntä.”
”Mitä?”

Bella nousi käsivartensa varaan ja tuijotti Edwardia tyrmistyneenä.  Jacob kosisi Renesmeetä?  Piakkoin?  Olihan aikaa kulunut jo kymmeniä vuosia, mutta siltikin idea tuntui Bellasta järjettömältä.

”Hän aikoo kosia Nessietä”, Edward toisti hymyillen vinoa hymyään.  ”Et tainnut itsekään olla valmistautunut siihen?”
”En tosiaankaan!  Miksi Jacob sitä nyt on ajatellut?  Nessiehän esittää 16-vuotiasta, joten heillä ei tosiaan ole asiaa papille vielä muutamiin vuosiin.”
”Bella”, Edward silitti tytön hiuksia, ”minustakin asia tuntuu äkkinäiseltä vaikka vuosia onkin kulunut jo lähes sata.  Tiesit varmasti, että jossain vaiheessa tämä tulisi eteen?”
”Joo, mutta muuttaako Nessie sitten pois?  En halua erota ainoasta lapsestani”, Bella selitti haikeana.  Renesmee oli hänen ainokaisensa, silmäteränsä.
”Kyllä me ratkaisun keksimme.  Voihan Jacob muuttaa tänne meidän luoksemme”, Edward ehdotti, mutta näytti epäilevältä.
”Sanonko ketkä kaksi eivät pitäisi siitä?”

Edward pudisti päätään.  Hän tiesi kyllä, että Alice ei haluaisi Jacobia asumaan heidän luokseen, koska tämä vaikutti hänen näkökykyynsä.  Ja Rosalie ei vain pitänyt Jacobista.

***

Harmaat pilvet olivat peittäneet taivaan ja auringon, joka kuitenkin pilkisteli pilvien takaa luoden valoa metsään.  Jacob ja Renesmee istuskelivat sylikkäin Cullenien talon kulmalla.  Kumpikaan ei puhunut mitään, he vain olivat siinä ja nauttivat toistensa seurasta.
Renesmee nojasi päätään Jacobin olkapäätä vasten ja kuljetti sormiaan pitkin tämän kaulaa ja paljasta rintakehää.  Hän katsahti välillä ylös nähdäkseen Jacobin hymyilevät kasvot ja saadakseen edes pienen suukon huulilleen.  Mutta tällä kertaa tämä suuteli tyttöä intohimoisemmin ja veti hänet mukanaan nurmelle makaamaan.  Renesmee alkoi nauraa hiljaa Jacobin kaulaa vasten.

”Jake?”
”Nessie?”

Kumpikin katsoivat toisiaan, heidän silmänsä kiiluivat kuin kirkkaat tähdet tummalla yötaivaalla.  Jacob painoi huulensa Renesmeen poskelle ja otti sitten tämän kasvot käsiinsä varovaisesti, jolloin tytön posket punehtuivat hieman.

”Kuule, minulla on sinulle yllätys”, hän sanoi hymyillen.
”Onko?  Millainen?”  Renesmee alkoi kysellä.
”Tällainen.”

Jacob siirsi toisen kätensä farkkujensa taskuun ja etsiskeli hetken aikaa ennen kuin toi kätensä Renesmeen kasvojen eteen.  Hänen kädessään oli hyvin pieni puinen rasia, jota Renesmee tuijotti uteliaana.

”Ota vain.”

Renesmee nousi pois Jacobin päältä ja istahti nurmelle tämän viereen.  Hän otti rasian käteensä, avasi sen kannen ja kippasi sisällön avonaiselle kämmenelleen.  Puinen sormus, johon oli kaiverrettu kiemuraisia kuvioita, putosi Renesmeen kädelle.  Tyttö laski rasian kädestään ja katseli sormusta ihmeissään.

”Tein sen itse”, Jacob kertoi noustessaan istumaan.  ”Koristelu oli vaikeaa, mutta toivottavasti tykkäät.”  Hän nappasi sormuksen käsiinsä ja pujotti sen Renesmeen oikean käden nimettömään.  ”Pidätkö siitä?”
”Se on kaunis, mutta en ymmärrä, miten sinä oikein osaat tehdä jotain tällaista, Jake!”  Renesmee katseli sormusta sormessaan, se oli hieman liian iso hänelle.  ”Kiitos.”
Jacob hymyili.  ”Tiedän, hopea tai kulta olisi varmasti ollut hienompaa, mut-”.  Renesmee hiljensi hänet painamalla huulensa hänen huulilleen.
”Ihan sama onko tämä puuta vai hopeaa vai kultaa.  Minä välitän vain siitä, että se on sinulta.”

”Hyvä.  Kuule, lähdetkö mukaani La Pushiin?”
”Nyt?”
”Nyt.”
Renesmee pudisti päätään.  ”En voi, Jake, mutta joku toinen päivä, jooko?”
”Joo.  No, tuletko sitten saattamaan minut edes rajalle?”
”Totta kai.”

Jacob muuttui punaruskeaksi sudeksi ja Renesmee lähti tämän kanssa La Pushin rajalle.  Hän tiesi sopimuksesta, jonka mukaan vampyyrit eivät saaneet astua reservaattiin, mutta se ei koskenut häntä, eihän hän ollut kokonaan vampyyri.  Renesmee olisi aina tervetullut La Pushiin, niin Jacob oli aikoinaan sanonut.

***

”Philip, kuuntelisit minua!”
”Minä olen kuunnellut sinua jo aivan tarpeeksi, Lucrezia.  Jätä minut jo rauhaan tai muuta pois!”
”En ikinä jättäisi sinua kahdestaan Nicin kanssa, ties mitä te kaksi keksisitte!”

Jared ja Dominic istuivat olohuoneessa vaalealla sohvalla ja kuuntelivat keittiöstä kantautuvaa huutoa.  Lucrezia oli päättänyt, ties kuinka monennen kerran, saada Philipin tajuamaan, että hän olisi tälle hyväksi, mutta kaikki ei ollut aivan onnistunutkaan.

”Itse asiassa minäkään en ymmärrä Philipiä”, Jared tokaisi.
”Miten niin?”
”No, Zia on todella viehättävä nainen!   En ymmärrä miten hän pystyy pitämään näppinsä erossa tästä.”

Dominic kohotti kulmiaan.  ”Jos hän kerta on niin viehättävä, mikset sitten itse kerro sitä hänelle?  Lucrezia varmasti pitäisi sanoistasi…ja sinusta.”
Jared näytti hapanta naamaa.  ”Liian vanha, valitan.”
”Niin, hän on lähes tuplasti sinun ikäisesi.”

Jokin meni rikki keittiössä ja Lucrezia ryntäsi olohuoneeseen Philip perässään.  Tämä näytti hieman yli nelikymppiseltä ja miehellä oli lyhyet, ruskeat hiukset.

”Kiitos vain tauluni rikkomisesta!”  Philip huusi Lucrezian perään, joka juoksi ulos koko talosta.  Hän huokaisi pudistelleen päätään ja kiinnitti sitten huomiota sohvalla istuviin Jarediin ja Dominiciin.  ”Anteeksi, hän on ihan mahdoton.”
”Ei se mitään”, Jared sanoi, ”kyllä tuohon on totuttu.  Lucrezia on vain niin intohimoinen nainen, joka ei helposti luovuta.”
”Niin”, Dominic myötäili.  ”Philip, voi olla, että saat kestää häntä vielä pitkään.”

Ruskeahiuksinen mies istahti vaaleaan nojatuoliin ja rypisti otsaansa.  Hän oli kauan sitten pelastanut Lucrezian aviomieheltään, joka oli yrittänyt tappaa naisen.  Se oli tapahtunut Italiassa, lähellä Venetsiaa…

”Missä minä olen?”  Lucrezia vaikeroi tuntiessaan viileän yötuulen kasvoillaan.  Hän tunsi kylmät käsivarret ympärillään ja värähti.  ”Kuka sinä olet?”
”Philip”, mies vastasi ja laski naisen kostealle nurmikolle.  He olivat aidan metsän laidalla, kaukana Lucrezian kodista.  ”Onko sinulla sukulaisia?”
Nainen mietti hetken ja pudisti sitten päätään.  ”Ei ketään, joka välittäisi.  He pakottaisivat minut takaisin mieheni luo.”  Hänen silmänsä rävähtivät kunnolla auki ja hän tarttui miestä paidasta.  ”Älä pakota minua menemään takaisin kotiin!  Hän tappaa minut!”

Mies otti mustan viitan ympäriltään ja kietaisi sen yöpukuisen naisen ympärille.  Tämä puristi viittaa lujasti ja alkoi itkeä lohduttomasti.

”Hän tappoi meidän lapsemme, mutta kukaan ei usko!  Hän tappoi pienen vauvamme.”
”Shh, minä lupaan, ettet enää ikinä joudu takaisin hänen luokseen.  Haluatko lähteä minun matkaani?”
Lucrezia tuijotti Philipiä pitkään itkuisin silmin.  ”Ha… Haluan!  Ota minut mukaasi, muukalainen!”


Philip oli ottanut Lucrezian mukaansa ja vienyt tämän sen aikaiseensa asuinpaikkaan, jossa hän oli muuttanut naisen vampyyriksi tämän omasta tahdostaan.  Siitä lähtien Lucrezia oli kulkenut Philipin kanssa yhdessä ja alkanut pikku hiljaa osoittaa rakkauttaan tätä kohtaan saamatta vastakaikua.

”Kadutko sitä, että pelastit hänet?”  Dominic kysyi rikkoen hiljaisuuden.  Philip pudisti päätään ilmeettömänä.  ”Miksi muuten teit sen?”
”Koska oma isäni oli tappanut äitini, enkä halunnut sen vääryyden tapahtuvan kenellekään toiselle.  Ihan sattumaltahan minä törmäsin Lucreziaan ja hänen aviomieheensä.  Tiesin heidän pienestä tytöstään, Agnesesta, ja kun kuulin tämän kuolleen, tiesin, mitä oli tapahtunut ja mitä tapahtuisi myöhemmin.  Minun oli pakko pelastaa hänet.”
Jared virnisti.  ”Ja nyt Philip on ikuisesti Zian prinssi!”

”Tapasin muuten Carlisle Cullenin eräänä päivänä”, Philip sanoi vaihtaen aihetta.  ”Hän vaikutti erittäin mukavalta.  Mites muiden Cullenien laita on?”
”Mukavia hekin ovat, mutta Rebeccalla ja heillä on yhteinen menneisyys, joka ei ollut mitä parhain.  Ainakin yksi Cullenien tytöistä vihaa häntä”, Dominic kertoi.  ”Ja Jared on tehnyt lähempää tuttavuutta sen puolivampyyrin kanssa.”  Hän loi vihjaavan katseen oranssitukkaiseen poikaan vieressään.
”Millainen hän on?”  Philip kysyi luoden katseensa Jarediin, joka kohautti olkiaan välinpitämättömästi.
”Ihan mukava.”
”Ihan mukava?”  Dominic toisti naurahtaen.  ”Tarkoitit varmaan erittäin mukava?”

Jared tönäisi häntä ja katsoi varoittavasti.  ”Niin, Nic juuri sanoi, mitä oikeasti ajattelin.”  Jared vilkaisi Philipiä, jonka suu oli vääntynyt hymyyn.
”Tapasin myös yhden jäsenen susilaumasta.”
Dominicin ja Jaredin ilmeet muuttuivat kiinnostuneiksi.  ”Ja?”  he sanoivat yhteen ääneen.
”Hän selvitti pari asiaa eräästä sopimuksesta, jonka heidän isoisänsä olivat tehneet kauan sitten Cullenien kanssa.  Pojat, La Pushiin teillä ei ole asiaa, muistakaa se.”
”Miksi?”  Jared kysyi.  ”Onko siellä jokin susien salainen tukikohta?”
”Se on heidän aluettaan, heidän maataan ja meidän pitää kunnioittaa sitä.  Ette mene sinne huvin vuoksi, ettekä missään nimessä metsästämään.”

Pojat nyökkäsivät ja Philip lähti korjailemaan rikkoutunutta tauluaan keittiöön.  Jared oli lähdössä takaisin naapuritaloon, mutta Dominic tarttui häntä kädestä ja veti hänet takaisin istumaan.

”Haluatko, että pyydän Beckyn tänne?”
”En”, Dominic sanoi, ”menen hänen luokseen ihan kohta.  Kuule, sinä tosiaan näytät viihtyvän sen Renesmeen kanssa.”
”Entä sitten?”  Jared puuskahti välttelevästi.
Dominic hymyili leveästi.  ”Ajattelin vain, että jos sinä-”
”Älä sinä ajattele sellaisia”, Jared mutisi pompatessaan pystyyn.  Hän tunsi itsensä hieman kiusaantuneeksi Dominicin sanoista.  Miksi minusta tuntuu tällaiselta?  Jared tuijotti ulos ikkunasta ja toivoi tunteen katoavan, mutta se ei lähtenyt pois.  ”Nic?”
”Niin?”
Jared huokaisi hiljaa ja oli jo aloittamassa kysymään jotain, mutta sulkikin suunsa ja keksi nopeasti jotain muuta sanottavaa.  ”Mennään.  Ei anneta Beckyn odottaa prinssiään liian kauan.”

***

Renesmee istuskeli pöydän ääressä keittiössä syöden paprikavoileipää ajatuksissaan.  Jacobilta saatu puinen sormus koreili hänen sormessaan edelleen ja välillä hän ihasteli sitä hymyillen.  Se oli omaperäinen, kaunis lahja, jonka teossa oli varmasti mennyt kauan.

Hän varmaan joutui aloittamaan sormuksen teon alusta monia kertoja,  Renesmee pohti ihastellessaan sormusta taas kerran.  Tämä on kyllä niin Jakea.

Hän laski kätensä pöydälle ja hymyili itsekseen.  Jacob oli aiemmin antanut Renesmeelle puisen tähtikaulakorun, jonka hän oli vahingossa hukannut Italiassa.  Se oli harmittanut todella kauan ja hän oli yrittänyt etsiä sitä joka paikasta, mutta koru oli ja pysyi kadoksissa.

”Täällähän sinä olet!”  Bella oli ilmestynyt keittiön ovelle seisomaan ja katseli Renesmeetä, joka haukkasi juuri palasen leivästään.  ”Ol- hmm.. mikä sinulla on sormessasi?”
Renesmee katsahti sormusta ja hymyili.  ”Jacob antoi sen minulle.  Hän teki sen itse.”  Bella käveli lähemmäs ja tarttui Renesmeetä oikeasta kädestä.  ”Eikö olekin hieno?”
”Joo.  Tuota, olisiko meillä nyt siis aihetta juhlintaan?”  Bella kysyi varovaisesti tuijottaen sormusta hieman järkyttyneenä.  Ei kai Jacob ollut mennyt kosimaan nyt?
”Miten niin?”  Renesmee ihmetteli ja pisti leivänlopun suuhunsa ja alkoi pureskella.  Hän tuijotti Bellaa, joka tuijotti edelleen sormessa komeilevaa korua.
”Sinä pidät tätä väärässä kädessä, Nessie.”
”Mitä?”

Bella siirsi katseensa tyttäreensä ja huokaisi.  ”Et varmaankaan halunnut kertoa meille vielä?  Ymmärrän kyllä, mutta minä tiedän jo.  Kuule, eikö tämä ole vähän hätiköity päätös?  Tehän vasta saitte toisenne takaisin.”
”Mistä sinä puhut, äiti?”  Renesmee kysyi noustessaan ylös.
”Teidän kihlauksestanne!”

Keittiö kävi hiljaiseksi ja molemmat tuijottivat toisiaan hetken aikaa.  Renesmee alkoi nauraa, eikä Bella ymmärtänyt, miksi.

”Kihlauksesta?  Äiti, emme me ole kihloissa!  Miksi sinä sellaista luulit?”
”Ajattelin vain, kun näin tuon sormuksen.”
”Ei, sinä valehtelet.  Kerro totuus!”
Bella huokaisi.  ”Edward kertoi, että Jacob aikoo kosia sinua.”
”Mitä?”  Renesmee henkäisi ja tarrasi kädellään pöydän reunasta.  Jacob aikoisi kosia häntä?  Ei, Bella varmasti pelleili.  ”Sinä vitsailet, etkö?”
”En, kysy vaikka isältäsi.”

Renesmee tuijotti pöydän tummaa pintaa ajatukset sekaisin.  Ei hän halunnut vielä kihloihin.  He olivat vasta palanneet Italiasta, hän oli vasta vähän aikaa sitten päässyt takaisin Jacobin syliin ja tämän vahvojen käsivarsien suojiin.  Hän ei halunnut sitä, ei nyt.

”Nessie, onko kaikki hyvin?”  Bella kysyi.  Hän näytti hieman huolestuneelta ja kuulostikin siltä.  ”Sinä et halua sitä?”  Renesmee nyökkäsi.  ”Ymmärrän sinua.  Minäkään en pitänyt ajatuksesta avioliitosta niin nuorena, mutta minä tein sen kuitenkin.  Kuule”, Bella veti tyttärensä syliinsä ja silitteli tämän hiuksia, ”tee niin kuin sinusta tuntuu.  Älä tee niin kuin muut haluaisivat sinun tekevän, jooko?”
”Joo, minä lupaan.”

***

Lähes kahden viikon ajan Renesmee ja Jared olivat istuneet joko kahdestaan tai sitten Cullenien pöydässä, jossa myöskin Rebecca ja Dominic olivat istuneet.  He kaikki olivat ahtautuneet pöydän ympärille, ja Rosaliekin oli aivan yllättäen päättänyt istua heidän kanssaan ja olla välittämättä Rebeccasta.  Välillä välinpitämättömyys kuitenkin rakoili ja tytöt saivat aikaan pieniä kiistoja.
Rosalie murjotti ja silppusi sämpylää tarjottimelleen.  Hän oli kuin muita ei olisikaan istunut koko pöydässä, Emmettkin oli täyttä ilmaa hänelle.  Rebecca taasen tuijotti herkeämättä vaaleahiuksista vampyyria ärsyyntynyt ilme kasvoillaan.  Kaikki olivat ihan hiljaa, paitsi Jared ja Renesmee, jotka kuiskivat hiljaa toistensa kanssa.

”Voisitko lopettaa?”  Rosalie kysyi kireästi siirtämättä katsettaan sämpylästä, josta oli hädin tuskin enää puoliakaan jäljellä.
”En”, Rebecca vastasi ääni yhtä kireänä.  ”Odotan yhä anteeksipyyntöäsi.”
Rosalie pudisti päätään.  ”Minä en sinulta anteeksi pyydä.”  Hän mulkaisi punatukkaista tyttöä, joka istui häntä vastapäätä.  ”Voitko jo lopettaa?”

Rebecca kohautti olkiaan ja käänsi katseensa pois.  Silloin Rosalie mutisi jotain, jonka hän kuuli ja pomppasi pystyyn ketterästi.

”Mitä sanoit?”
Rosalie kohotti katseensa sämpylästä.  ”En mitään.”
”Sanoithan!  Minä tiedän, ettet pidä minusta, mutta voisit yrittää edes käyttäytyä!”
”Kukahan se tässä ei käyttäydy?”  Rosaliekin ponnahti seisomaan, samoin Emmett ja Dominic.  ”Minä en ymmärrä kuinka te muut pystytte istumaan samassa pöydässä hänen kanssaan!  Hän on petturi!”
”Rose, rauhoitu”, Emmett kuiskasi hiljaa ja sai rakkaaltaan vihaa täynnä olevan katseen.  ”Menkää edes ulos tappelemaan.”
”Sinähän sen sanoit, Em!  Punapää, tule!”

Rosalie siirtyi Emmettin, Alicen ja Jasperin ohi pois pöydän äärestä ja viittoili Rebeccaa mukaansa, joka lähti hänen peräänsä hieman vastahakoisena.  Emmett ja Dominic katsahtivat toisiinsa ja lähtivät näiden mukaan, ihan vain varmuuden vuoksi.

”Alice, mitä tapahtuu?”  Renesmee kysyi huolestuneena.
”Tappelua”, keijukaismainen tyttö vastasi päätään pudistellen.  ”Meidän pitäisi mennä perään, jos jotain vakavaa sattuu.”
”Niin”, Bella sanoi nyökäten.  ”He ovat tähän asti pärjänneet niin hyvin, mutta nyt kaikki hajosi käsiin.”

”Vedä sanasi takaisin!”  kuului Rebeccan huuto käytävältä.  Suurin osa oppilaista kääntyi katsomaan ruokalan ovelle ja osa heistä meni käytävään katsomaan, mitä siellä tapahtui.  ”Minä vihaan sinua!”
”Minä vielä enemmän!  Olisit vain kuollut sinne metsään, petturi!  Sinä yritit hajottaa meidän perheemme!  Me emme kaipaa sinua!”  Rosalien huuto kantautui ruokalaan.   ”Päästä irti!”

Jared ja Renesmee vaihtoivat huolestuneita katseita, samoin Bella ja Alice.  Edward ja Jasper nousivat pöydästä ja kiisivät äkkiä käytävään, josta kuului entistä enemmän huutoa.  Renesmee huokaisi ja painoi päänsä pöytää vasten.

”Miksi he eivät voi tulla toimeen?  Siitä on varmaan miljoona vuotta!”  hän vaikeroi tuntiessaan käden hiuksissaan.  Jared silitti varovaisesti tytön hiuksia ja puhui tälle kuiskaamalla.  ”Minä en kestä istua täällä!  Tule, Red, mennään.”

He nousivat pöydästä, veivät tarjottimet ruokineen pois ja lähtivät käytävälle varovaisina.  Bella ja Alice istuivat kahdestaan pöydässä ja tuijottivat ruokalan ovea kiinnostuneina.  Pian käytävästä kuului kilinää, jotain oli mennyt rikki.

***

Rosalie ja Rebecca olivat saaneet pari taulua rikotuksi käytäviltä, mistä rehtori ei tosiaankaan ollut mielissään.  Emmett ja Dominic olivat koettaneet hillitä kaksikkoa, mutta huonoin tuloksin.  Nämä olivat olleet toistensa kurkuissa kiinni ja solvanneet toisiaan niin pahasti kuin olivat pystyneet.  Rosalie oli lähtenyt heti ruokailun jälkeen kotiin Emmettin kanssa.  Hän oli ollut niin vihainen, ettei olisi voinut millään istua paikoillaan tunnilla ja keskittyä opiskeluun.

”Aikamoinen tappelu”, Jared sanoi hiljaa Renesmeelle heidän kävellessään englannin luokasta ulos.  ”Onkohan Rose kunnossa?”
”Tuskinpa hän kolhuja sai, paitsi ehkä itsetuntoonsa.  Minä en tosiaan ymmärrä heitä kahta!  He ovat kuin toistensa pahimmat viholliset.”  Renesmee huokaisi ja pyöritti päätään.  ”Minä en enää jaksa.”
”En minäkään.”

He kävelivät rakennuksen läpi ulko-ovelle ja puhuivat lukutehtävästä, jonka opettaja Lane oli määrännyt heille juuri äskeisellä tunnilla.  Heidän pitäisi lukea määrätty kirja ja tehdä muutamia tehtäviä.  Renesmee oli ihan iloinen tehtävästä, hän tykkäsi kirjoista, mutta Jared oli huokaissut ja katsonut epätoivoisesti Renesmeetä.

”En ole oikein lukuihmisiä, Ness”, Jared mutisi.  He kävelivät tihkusateessa kohti parkkipaikkaa, josta autot olivat alkaneet huveta.  ”Mutta kai minun on pakko yrittää lukea se kirja.”
Renesmee nyökkäsi.  ”Tiedän, että pystyt siihen, Red.  Ja jos haluat vähän apua, niin kysy vain.”
”Kiitos.”

Parkkipaikalle saavuttuaan Renesmee pysähtyi ja katseli ympärilleen.  Hänen ilmeensä muuttui hätäiseksi Jaredin kohottaessa kulmiaan kysyvästi.  Renesmee huokaisi ja loi katseensa poikaan.

”Mitä nyt?”
”He ovat jo lähteneet.”
”Perheesi?  Miksi?”  Jared ihmetteli ristiessään kätensä rinnalleen.
”He varmaan luulivat, että Jacob tulee hakemaan minua niin kuin muina päivinä”, Renesmee mutisi.  ”Nyt joudun kävelemään kotiin!”
Jared pudisti päätään.  ”Minä vien sinut.  Nic ja Becky menivät Nicin autolla ja minulle jäi Audi.  Tule, Ness.”

Jared tarttui Renesmeetä kädestä ja veti tämän mukaansa mustan Audin luo.  He kapusivat autoon, Jared kuskin paikalle ja Renesmee hänen viereensä.  Tyttö katseli pojan kasvoja, kun he ajoivat pois koulun pihasta parin muun auton perässä.

”Tiedätkö edes, missä asun?”  Renesmee kysyi varmana siitä, ettei Jared osaisi ajaa heille.  Tämä nyökkäsi itsevarmasti kääntämättä katsettaan pois tieltä.  ”Taitosi ansiosta?”  Poika nyökkäsi uudestaan ja vilkaisi nopeasti tyttöä vierellään.  ”Olen kateellinen, Red.”
”Miksi?  Sinulla itselläsihän on varsin erikoinen kyky”, Jared tuumasi iloisesti.
”Niin, näytän toisille asioita.  Sinä taasen näet toisista asioita.  Minäkin haluaisin tehdä sellaista!”

Jared naurahti.  ”Ness, voin sanoa, että joskus tästä taidosta saattaa olla pelkkää haittaa.  Joskus, kun katsoo jotakuta itselleen tärkeää, saattaa nähdä jotain sellaista mitä ei haluaisi.”  Hän tuijotti katse lasittuneena eteensä hetken aikaa ennen kuin kääntyi katsomaan Renesmeetä.  ”Ole iloinen siitä, mitä sinulla on.”
”Joo, niin kai.  Kuule, saanko pyytää sinulta jotain?”  Renesmee hymyili kauniisti ja Jared hymyili takaisin.
”Siitä vain.”
”Minä voin näyttää sinulle joskus menneisyyttäni, mutta koska sinä et voi näyttää minulle niin voisitko kertoa siitä?”
”Nyt?”
”Ihan sama.”

Jared käänsi katseensa tiehen ja kohautti olkiaan.  ”Sopii minulle.  Mm, käykö sinulle, jos käydään nyt sitten ajelemassa jossain?  Jos en viekään sinua heti kotiin?”
”Sopii”, Renesmee sanoi.  ”Minulla ei ole kiire minnekään tänään.”
Jared hymyili leveästi.  ”Ei minullakaan.  No, mitä haluat tietää?”
”Kaiken.”

”Hyvä on.  Minä olen siis Rebeccan veljenpoika ja asuin Seattlessa vanhempieni kanssa, mutta he kuolivat, kun olin kymmenen.  Menin sitten asumaan setäni luokse.  En pitänyt hänestä, enkä hänen perheestään, joten muutamia vuosia siellä asuttuani minä pakenin.  En tiennyt minne mennä.  Minä vain harhailin ympäriinsä ja nukuin pari yötä metsässä, kunnes sitten eräs aamu heräsin pehmeästä sängystä kauhean kivun jälkeen.  Näin Rebeccan ensimmäisenä, enkä tiennyt kuka hän on.  Sitten Caroline, ”meidän äitimme”, tuli ja selitti kaiken.  Ymmärsin ja uskoin kaiken heti ensi kuulemalla ja olin iloinen, että istuin siinä sängyllä sen naisen kanssa.  He, Becky ja Caroline, olivat löytäneet minut metsästä ja Becky oli pyytänyt, että minut muutettaisiin.”

”Oliko hän tunnistanut sinut?”  Renesmee kysyi väliin Jaredin kääntyessä vasemmalle risteyksessä.  Tie muuttui kapeaksi hiekkatieksi, jota puut ympäröivät.
”Niin Caroline kertoi.  Hän sanoi Beckyn kiljahtaneen nähdessään minut ja sitten tämä oli alkanut pyydellä, että minusta tehtäisiin vampyyri.  Caroline ja Adam olivat lopulta suostuneet siihen”, Jared kertoi.  ”Olen elänyt heidän kanssaan yli kuusikymmentä vuotta ja tappanut vain kaksi ihmistä.”

Hän pysäytti auton järven rannalle.  Sen ympärillä kasvoi pelkkää metsää, eikä siellä ollut ketään muita, vain he.  Jared astui autosta ulos ja Renesmee teki samoin.  He kävelivät laiturille Jaredin selittäessä samalla Dominicista ja Philipistä.

”Nic on ranskalainen ja hänet muutettiin, kun hän oli kahdeksantoista.  Yöllä kuulemma joku tunkeutui heidän kotiinsa ja tappoi hänen vanhempansa, mutta tämä murhaaja jätti Nicin henkiin, otti mukaansa ja muutti vampyyriksi.  Miehen nimi oli Ferdinand ja Nic eleli hänen kanssaan monia vuosia juoden ihmisverta, mutta lopulta Nic lähti omille teilleen ja tapasi jonkin ajan päästä Philipin.  He lyöttäytyivät yhteen ja Nic alkoi totutella eläimen vereen, tosin huonolla menestyksellä.”
”Hän edelleen tappoi ihmisiä?”  Renesmee kysyi tuijotellen liplattelevaa vettä.  Taivas oli harmaa, hyvin surullisen näköinen, mutta vettä ei satanut.
”Niin.  Philipillä oli kova työ saada Nic lopettamaan se ja lopulta hän onnistui.  Ja sitten me Beckyn kanssa tapasimmekin Nicin Kanadassa ja he rakastuivat.”  Jared huokaisi ja loi katseensa Renesmeehen, joka tuijotteli edelleen vettä.
”Teitä on siis sinä, Rebecca, Caroline, Adam, Philip ja Nic?”  Renesmee kysäisi ja kävi makuuasentoon laiturille.

”Ja Lucrezia.”
”Kuka hän on?”
”Italialainen vampyyri, oikea romantikko.  Philip pelasti hänet mieheltään joskus kauan sitten ja siitä lähtien he ovat kulkeneet yhdessä.  Zia rakastaa Philipiä, mutta tämä ei välitä hänestä laisinkaan.  He riitelevät aina, ja Zia itkee Philipin perään.”
Renesmee naurahti.  ”Ei kai?  Eikö hän osaa päästää irti?”
”Ziako päästäisi irti?  Philipistä?  Ei ikinä!”  Jared huudahti huvittuneena.  Hän nousi seisomaan ja katseli taivaanrantaa mietteliäänä.  Pian eräs hänestä hauska idea nousi hänen mieleensä saaden hymyn nousemaan hänen kasvoilleen.  ”Ness?”
”Niin?”
”Onkohan vesi kylmää?”
”Sinulle mikään ei ole kylmää.  Olet vampyyri, muista se.”

Jared kohautti olkiaan ja kumartui Renesmeen ylle.  Hän nosti tytön syliinsä, jolloin tämä katsoi häntä kysyvästi ja kiljui sitten.

”Päästä minut alas, Red!  Oikeasti, minä en-”

Mutta Jared oli jo pudottanut Renesmeen veteen ja tämä upposi.  Hän katseli veden pintaa ja odotti tytön nousevan kohta ylös, mutta tätä ei kuulunut.  Pelko ja katumus hiipivät hänen sydämeensä, eikö Renesmee osannut uida?  Oliko tämä lyönyt päänsä kiveen?  Ei!

Voi ei! Jared huudahti ajatuksissaan sukeltaessaan veteen etsimään tyttöä.  Hän löysi tämän nopeasti, kietoi kätensä tämän ympärille ja ui pintaan.  Mitä oikein ajattelin?  Olen tyhmä, oikea idiootti!

Poika kapusi takaisin laiturille tikkaita pitkin ja asetti yskivän Renesmeen selälleen.  Tämä yski ja Jared katseli tätä huolestuneena.  Mitä hän oli taas tehnyt?  Renesmee oli taatusti vihainen.

”Ness, oletko kunnossa?  Olen todella pahoillani!  En tiennyt, ettet osaa uida”, Jared puhui käydessään polvilleen Renesmeen viereen.  ”Anteeksi, olen todella typerä.  Tämä-”
”Red”, tyttö sanoi käheästi ja tarttui poikaa kädestä, ”kaikki hyvin.  Saat anteeksi.  Et voinut tietää, etten osaa uida.”
”Sinä olit sanomassa sitä, ihan varmasti!  Ja minun olisi pitänyt nähdä se sinusta, mutten nähnyt”, Jared melkein huusi vihaisena itselleen.  Hän silitti Renesmeen märkiä hiuksia, kun tämä hivuttautui lähemmäs häntä ja painoi päänsä hänen syliinsä.  ”Sori.”
”Säästä pahoittelusi vanhemmilleni.  Alice taatusti näki, mitä tapahtui, ja Edward näki sen hänen ajatuksistaan.  Ja kun viet minut kotiin, he ovat valmiina kuulustelemaan sinua”, Renesmee totesi ja yskäisi.  ”Ja Jake ei ainakaan ilahdu kuullessaan.”
Jared pudisti päätään.  ”Anteeksi kuitenkin.  Se oli tyhmää, aivan älytöntä.  Olen tehnyt niin ennenkin ja silloin se oli hauskaa, koska ne, jotka heitin veteen, nauroivat, eivätkä meinanneet hukkua.  Mi-”

Renesmee nousi istumaan ja painoi sormensa Jaredin huulille, jolloin tämä hiljeni ja alkoi tuijottaa häntä jokseenkin hermostuneena.  Renesmee hymyili ja kumartui lähemmäs Jaredia, jolloin tämä vetäytyi hieman taaksepäin.  Mitä tyttö oikein aikoi?  Yhtäkkiä kuului loiskahdus ja Renesmeen naurua.  Hän oli työntänyt pojan veteen.

”Anteeksi, Red”, hän sanoi ja iski silmää.  Jared hymyili vedestä ja ui laiturin laidalle ottaen käsillään siitä kiinni.  Hän ja Renesmee katsoivat toisiaan silmiin hymyillen.  Jared sipaisi hiussuortuvan tytön korvan taakse ja huokaisi hiljaa mielessään.

Sinä olet niin kaunis.


A/N: <3  Hmm.. toivottavasti teksti ei tosiaan tökkinyt joissain kohti.. Kommentteja? :)
« Viimeksi muokattu: 20.07.2009 00:43:43 kirjoittanut Tuhisija »

SabSab

  • Team Cullen<3
  • ***
  • Viestejä: 148
Vs: Veren kutsu II - kielletyt tunteet | Luku 5 - 20.7.
« Vastaus #27 : 20.07.2009 09:59:28 »
Jeeh, jatkoa!
Awwwww, Jared ja Ness<3
HIHIHIIH, Että mä rakastan tota Rosea<3
Tää oli kyl tosi hyvä osa :)

Meen mökkeilemään nyt maanantaihin saakka, ja ois kivaa jos tääl odottas pari osa valmiina luettavaksi ;)
Cullenismi<3

Amanecer

  • ***
  • Viestejä: 392
Vs: Veren kutsu II - kielletyt tunteet | Luku 5 - 20.7.
« Vastaus #28 : 20.07.2009 12:38:04 »
Rosalie on kyllä mahtava, rakastan hänen luonnettaan. Ja nyt olen ruvennut pitämään aina vain enemmän ja enemmän Jared/Nessiestä. Kokonaisuudessaan todella ihana luku. Laitapa äkkiä jatkoa! ;)
Onni on kuin lasi: kun se on kirkkaimmilleen hiottu, se särkyy.

Tuhisija

  • Vieras
Vs: Veren kutsu II - kielletyt tunteet | Luku 6 - 20.7.
« Vastaus #29 : 20.07.2009 18:11:06 »
SabSab, juu, eiköhän täällä odota 2-4 lukua ainaskin? :)  Rose on ihana henkilö, hänen suuttumuksestaan on kiva kirjoittaa.  Kiitos kommentista :)

Amanecer, niinhän Rose on.  Ja Jared/Nessie..  :)   Kiitos kommentista :)  (tykkäilen sun avasta, btw.  Bellatrix on yksi lemppari pahiksistani Pottereissa).

Purriainen, itsekin tykkäilen luvun lopusta.  Mietinkin, että tuo vähän vaikutti siltä, että Nessie suutelisi tai jotain vastaavaa, mutta niin ei vielä käynyt.   Khyllä, ranskishan se.  Kiitos kommentista :)


Luku 6 - Matka


”Eivät kai vanhempasi ole enää vihaisia minulle?”  Jared kysäisi hänen ja Renesmeen kävellessä Cullenien talon läheisessä metsässä.  Pari päivää sitten Jared oli heittänyt Renesmeen järveen tietämättä, ettei tämä osannut uida.  Hän oli saanut kuulla siitä tytön vanhemmilta ja myöskin Rebeccalta.

”Isä, hän ei tiennyt!”  Renesmee puolusteli Jaredia, joka seisoi hiljaisena Edwardin ja Bellan edessä keittiössä.
”Sinä melkein hukuit!”  Bella sanoi huolestuneisuutta äänessään.  ”Tiedätkö kuinka surullisia olisimme, jos niin olisi käynyt?”
”Rouva Cullen, olen todella pahoillani tapahtuneesta”, Jared pyysi anteeksi ja kohotti katseensa lattiasta.  Edwardin katse oli tiukka, hieman huolestunut, Bella näytti huolestuneelta ja vihaiselta.  ”Jos olisin tiennyt, ettei hän osaa uida, en olisi tehnyt niin.  Sen piti olla hauskaa.”  Jared katsoi surullisesti Bellaa, jonka viereen Rosalie ilmestyi valmiina sanomaan jotain.
”Anna olla, Rose”, Edward mutisi nostaessaan kätensä ylös vaikenemisen merkiksi.  ”Olet haastanut tarpeeksi riitaa Rebeccan kanssa, joten jätä Jared rauhaan.”  Rosalie mulkaisi Jaredia ja lähti vähin äänin olohuoneeseen.  ”Jared, muista, että Nessie ei ole kaltaisemme.  Muista, että hän saattaa mennä rikki helposti, joten kohtele häntä sen mukaisesti.”
”Kyllä, herra Cullen.  En halua satuttaa häntä, hän on ainoa kaverini täällä.”  Jared nyökkäsi ymmärtäväisesti.  ”Tiedän, että rakastatte tytärtänne suunnattomasti, hän on hyvin hieno… ihminen.”

Alice ilmaantui keittiöön Rebecca ja Jacob perässään.  He eivät hymyilleet, eivätkä näyttänet muutenkaan tyytyväisiltä.  Jared laski katseensa takaisin lattiaan ja huokaisi.

”Mitä sinä olet mennyt tekemään, Jar?  Sinä yritit hukuttaa Renesmeen?”  Rebecca huusi kiihtyneenä päästyään pojan luo.  ”Oletko sinä ihan tyhmä?  Eikö sinulla ole aivoja?”
”En tiennyt, että hän ei osaa uida!”
”Olisit voinut kuunnella häntä”, Jacob murahti kietoessaan kätensä suojelevasti Renesmeen ympärille.  ”Hänhän yritti kertoa sinulle?”
Jared ei sanonut mitään, tuijotti vain lattiaa hiljaisena.
”Eikö yrittänyt?”
”Yritti”, Jared myönsi ja kääntyi katsomaan Jacobia, joka suukotti Renesmeen otsaa.  ”Olen todella pahoillani, en tarkoittanut mitään pahaa, oikeasti!  Luulin, että Ness olisi minulle vihainen, mutta hän ei ole.  Hän otti sen lopulta vitsinä, etkö ottanutkin?”
Renesmee nyökkäsi.  ”Niin.  Minä työnsin hänet veteen melkein heti sen jälkeen, ja me nauroimme lopuksi koko jutulle. En ymmärrä, miksi teidän pitää nostaa koko jutusta kauhea meteli!”
”Nessie, me vain emme halua, että sinulle tapahtuu mitään pahaa”, Jacob sanoi hiljaa tiukentaen otettaan tytöstä.  ”Hei, Jared, koeta olla tekemättä mitään tällaista enää ikinä Nessielleni.”  Jared kohtasi Jacobin varoittavan katseen ja nyökkäsi.


”Eivät, mutta Jake on hieman”, Renesmee vastasi tasapainoillessaan kaatuneen puun päällä.  Jared käveli hänen vieressään ja oli valmiina ottamaan tytön kiinni, jos tämä tippuisi.  ”Mutta hän sanoi ymmärtävänsä sinua ja ideaasi.  Sinähän tulet ikuisesti olemaan teini ja ilmeisesti pieni keppostelija.”
Jared naurahti iloisesti.  ”Niin, hän on oikeassa.  Mutta olen edelleenkin pahoillani.  Pelkäsin, että kuolet.”
”Hmph, anna jo olla, Red.  Se on vanha juttu.”  Renesmee hypähti maahan Jaredin eteen ja hymyili.  ”Kuule, haluatko tietää jotain?”
”Kerro vain.”

He kävelivät pienen matkan eteenpäin hiljaisina ja asettuivat sitten istumaan eräälle kannolle, jonka juurella kasvoi sieniä.

”Minä haluaisin lähteä vähäksi aikaa täältä pois, ulkomaille”, Renesmee kertoi kuulostaen haikealta.
”Miksi?”  Jared kysyi.  Hän oli yllättynyt Renesmeen sanoista.
”Täällä asuminen on alkanut tavallaan ahdistaa.  Haluaisin omaa rauhaa edes vähäksi aikaa, pariksi viikoksi vaikkapa.  Pieni loma jossain päin Eurooppaa tekisi hyvää”, Renesmee selitti ja alkoi pyöritellä puista sormusta kädessään.  ”Ja lisäksi tämä vaivaa minua.”  Hän näytti sormusta Jaredille, joka koetti pitää ilmeensä normaalina.
”Sormus?”  tämä ihmetteli.  ”Ahaa, oletteko sinä ja Ja-”
”Ei, emme.  Mutta äiti kertoi, että hän aikoo kosia minua, enkä minä halua sitä vielä.  Me vasta palasimme takaisin.  Rakastan kyllä Jakea, mutta kihlaus olisi kiirehtimistä, eikö niin?”

Renesmee katsoi Jaredia, joka epätoivoisesti loihti pienen, ymmärtäväisen hymyn huulilleen ja nyökytteli.  Pojan silmät kuitenkin olivat muuttuneet yhtäkkiä kylmiksi, mutta sitä Renesmee ei huomannut.

”Niin, olet oikeassa, Ness.  Jos se on sinusta liian nopeaa toimintaa, kerro se Jacobille.  Hänen pitäisi ymmärtää, jos todella rakastaa sinua”, Jared sai lopulta sanotuksi.  Hän ei ymmärtänyt, mistä yhtäkkinen kateellisuuden ja suuttumuksen tunne olivat livahtaneet hänen sydämeensä.  ”Ja jos tarvitset tilaa, niin lähde ihmeessä matkalle.”
Renesmee hymyili.  ”Kiitos, Red.  Taidanpa tosiaan lähteä, täytyy vielä vain puhua äidille ja isälle.”

Hän halasi Jaredia, joka hätkähti, ja kateellisuus väistyi hetkellisesti pois.  Sen sijaan lämmin tunne levisi kaikkialle hänen kehoonsa, kun hän haistoi Renesmeen hiuksia ja asetti kätensä tämän ympärille pieneksi hetkeksi.  Jared painoi vaivihkaa huulensa tytön hiuksiin ja toivoi, ettei tämä huomaisi.

Jos lähdet, minä ainakin odotan sinua täällä..

***

Rebecca makasi sängyllään ja tuijotteli ulos ikkunasta.  Ulkona satoi lujaa ja se sai aikaan ropinaa, kun pisarat osuivat ikkunalasiin.  Puinen rannekoru lojui Rebeccan vieressä ja välillä hän katsoi sitä, jolloin muistot syöksähtivät aivojen pohjalta päällimmäisiksi.

Ei, ei!  Miksi tein niin?  Miksi ihmeessä edes tunsin niin?  Hän käänsi katseensa kattoon ja otti korun oikeaan käteensä.  Hän muisteli niitä aikoja, kun oli ollut ihminen ja asunut Forksissa.  Rebecca, miksi teit sen?  Miksi satutit ystävääsi suutelemalla tämän poikaystävän kanssa?  Miksi annoit poikaystävän suudella sinua?  Rosalie on oikeassa, olet pelkkä petturi.  Sinun olisi pitänyt kuolla metsään!

”Ei!  Minä ansaitsen elää, vaikka teinkin väärin”, Rebecca huudahti ja vei kädet kasvoilleen.  Häntä suututti ja hän oli hyvin varma, että itki nyt, vaikka kyyneliä ei näkynytkään.  ”Minä en halua käydä tätä läpi uudestaan.  Menkää pois.”

Sinä rakastat häntä yhä, Rebecca, hyväksy se.  Sinä haluat häntä!  Sinä haluat suudella häntä, haluat repiä paidan hänen päältään ja tuntea hänen huulensa ihollasi.

”Enpäs.  Minä haluan vain Nicin, tarvitsen vain häntä.  En kaipaa Edward Cullenia!”

Voi raukkaa, pakenetko totuutta?  Ei onnistu, kultaseni!  Sinä haluat Edwardin suutelevan kaulaasi ja haluaisit hänen makaavan vierelläsi nyt.  Et kaipaa Niciä, hän on sinulle pelkkä korvike!

”Se ei ole totta!”  Rebecca huudahti vihaisena noustessaan istumaan.  Adam ja Caroline seisoivat ovella hyvin ihmettelevän näköisinä.  ”Ömm, hei.”
”Onko kaikki hyvin?”  Adam kysyi vaihtaen huolestuneita katseita Carolinen kanssa.
”On, toki.  Miksi ei olisi?”  Rebecca hymyili viattomasti ja koetti vaientaa äänen aivoissaan, joka hoki Edwardin nimeä.
”Äsken sinä huusit, ja me luulimme, että täällä tapahtuu jotain”, Caroline selitti.  ”Haluaisitko jutella?”
Rebecca pudisti päätään.  ”En, kaikki on hyvin.  Menkää vain, minä pärjään yllä.”

Adam ja Caroline nyökkäsivät ja jäivät hetkeksi vielä ovelle ennen kuin lähtivät ja jättivät Rebeccan rauhaan.  Tämä kävi takaisin makaamaan sulkien silmänsä.  Hän näki itsensä suutelemassa Edwardia heidän keittiössään.

Edward Cullen, Edward Cullen, Edward Cullen… Et saa tarpeeksesi hänestä.  Jokaisen matematiikan tunnin jälkeen haluaisit häätää opettajan pois, lukita oven ja raivata opettajan pöydän.  Viettelisit Edwardin, ja hän nostaisi sinut pöydälle, riisuisi vaattee-

”Turpa tukkoon”, Rebecca murahti ärtyneenä.  Hän näki mielessään muiston koulun käytävältä, kun hän oli suudellut Edwardia ennen tämän lähtemistä retkelle.  ”Tämän on loputtava.  En voi muistella niitä aikoja, en missään nimessä!  Ihastun häneen vielä uudestaan.”  Hän huokaisi tuskaisasti ja katsahti ikkunaan, sade oli laantumaisillaan.  ”Tai ehkä olen jo tehnyt niin.”

***

”Äiti, minulla olisi kerrottavaa.”
”Tiedän.  Haluat lähteä ulkomaille.”

Renesmee mutristi huuliaan ja risti kätensä rinnalleen istuessaan vanhempiensa huoneen sängylle.  Tietenkin Edward oli lukenut hänen ajatuksensa tai Alice oli nähnyt hänet ulkomailla.  Tässä talossa salaisuuksia ei tosiaan ollut.

”Isäkö?”
”Ja Alice”, Bella sanoi nyökäten.  ”Ymmärrän kyllä, että haluat saada asioihin etäisyyttä, mutta koulu vasta alkoi, Nessie.  Etkö voisi-”
”En.  Eikä se haittaa, jos olen pari viikkoa poissa.  Saan kyllä toiset kiinni helposti”, Renesmee sanoi.  ”Tämähän on jo kolmas kerta, kun olen lukion ensimmäisellä.”
”Niin, mutta luuletko, että opettajat tykkäävät hyvää pienestä lomastasi?”  Bella kysyi ja Renesmee käänsi katseensa häneen anova ilme kasvoillaan.  Bella pudisti päätään.  ”Miettisit hieman ennen kuin päätät mitään, jooko?”
”Minä olen jo miettinyt, äiti!  Tarvitsen tilaa ja aikaa miettiä asioita.”
”Minne ajattelit lähteä?”

”Ranskaan”, Renesmee ilmoitti kuulostaen päättäväiseltä.  Hän lähtisi sinne, sanoisi Bella mitä tahansa.  ”Haluaisin sinulta ja isältä vain luvan lähteä, muuta en pyydä.  Minä pärjään siellä.”
Bella huokaisi.  ”Alice kyllä puhui meille ja koetti vakuuttaa, että se olisi vain hyväksi, mutta emme Edwardin kanssa halua sinun lähtevän yksin.  Tarvitset jonkun mukaasi.”
”Saanko siis lähteä, jos joku tulee mukaani?”  Renesmee kysyi.  ”Saanko?”  Hän tapitti Bellaa edelleen anovasti.  ”Otan kenet tahansa mukaani!”
”Sehän on hyvä”, Alicen ääni kuului ovelta.  Hän oli ilmestynyt huoneeseen äänettömästi ja piteli mustaa matkalaukkua käsissään.  ”Oletko jo pakannut?”

Renesmee hypähti innoissaan ylös ja juoksi rutistamaan keijukaismaista tyttöä, joka tipautti laukun lattialle.  Alice siis lähtisi hänen mukaansa, ihanaa.

”Ja Bella myös”, Edward lisäsi kuunneltuaan tyttärensä ajatukset.  Hän seisoi Alicen takana ja heilutteli kolmea lentolippua kädessään.  ”Lento lähtee huomisiltana, joten eikö olisi parasta alkaa pakata?”
”Joo”, Renesmee sanoi iloisesti ja halasi isäänsä.  ”Kiitos, isä, äiti ja Alice.”

Hän lähti Alicen kanssa huoneeseensa etsimään matkalaukkuaan ja vaatteita, jotka ottaisi mukaansa.  Alice tyhjensi melkein koko vaatekaapin Renesmeen huoneeseen ja poimi sitten muutamia vaatekappaleita mustaan laukkuun.

”Kiitos, että puhuit heille”, Renesmee kiitti laskostaessaan tummia farkkujaan.  Hän asetti ne sängylleen ja otti lattialta punaisen topin.  ”He eivät varmaan muuten olisi päästäneet minua.”
”Sinä olisit lähtenyt kuitenkin, etkö olisikin?”  Alice kysyi yrittäessään sulkea matkalaukkua, joka pursui vaatteita.
”Niin olisin”, Renesmee myönsi.  ”Hmm, Alice?”
”No?”
”Taidamme tarvita toisen laukun, ehkä kolmannenkin.”

He nyökkäsivät ja alkoivat nauraa.  Renesmee käväisi hakemassa toisen laukun miettiessään samalla, minne he majoittautuisivat Ranskassa, mitä he tekisivät siellä…ja miten hän kertoisi Jacobille, että lähtisi jo huomenna.

Hän yrittää kuitenkin estellä minua, olen varma siitä.

***

 Rebecca naputti kynäänsä matematiikan kirjaa vasten ja koetti pitää katseensa opettajassa, mutta liian useasti hän vilkaisi vaivihkaa Edwardia, joka istui hänen vieressään, eikä tuntunut huomaavan hänen olemassa oloaan.  Rebecca yritti myös muistaa pitää ajatuksensa kasassa, jottei Edward kuulisi mitään paljastavaa, mutta se oli vaikeaa.  Ajatukset harhailivat poikaan koko ajan ja ääni hänen päänsä sisällä hoki Edwardin nimeä ja lyhyet kuvitelmat tupsahtivat muutamiksi sekunneiksi Rebeccan silmien eteen.

Ei… Hmm, mitäköhän sitä koulun jälkeen tekisi?  Pitäisi varmaan lähteä juoksemaan.  Hmm…

Edward vilkaisi nopeasti Rebeccaa ihmettelevän näköisenä, muttei sanonut mitään.  Tämä lopetti kynän naputtamisen ja alkoi sutata vihkon kantta.

Sinä haluat häntä.  Tunnin jälkeen haluat-

Rebecca pamautti matematiikan kirjan kiinni ja sai kaikki katsomaan itseään.  Hän hymyili ja avasi kirjan uudestaan ja koetti hillitä itseään.  Hän ei voisi alkaa huutaa nyt itselleen.  Ei täällä.
Kun tunti sitten viimein loppui, opettaja pyysi Rebeccaa ja Edwardia keräämään pulpeteille jätetyt kirjat ja viemään ne opettajan pöydälle.  Hänellä itsellään oli kiire kokoukseen.

”Kiitos”, opettaja sanoi ja poistui luokasta jättäen oven hieman raolleen.  Rebecca huokaisi mielessään, kun eiliset ajatukset pyrkivät pinnalle hänen aivoissaan.  Miksi he?  Miksi nyt?
”Rebecca?”  Edward sanoi hiljaa ja he keräsivät kirjat nopeasti ja veivät ne pöydälle.  Silloin Rebecca säpsähti ja tuijotti pöytää.

Tee niin kuin haluat.  Kuka sinua estää?

Hän katsoi Edwardia, jonka ilme oli kysyvä.  Rebecca pudisti päätään ja lähti hakemaan tavaroitaan pulpetiltaan, mutta pysähtyi keskelle luokkaa ja kääntyi ympäri.  Hän tunsi haluavansa juosta Edwardin syliin, mutta ei, sitä hän ei voinut tehdä.

”Onko kaikki hyvin?”  Edward kysyi ilmaantuessaan tytön eteen.  Hän oli vain parin sentin päässä tästä, niin lähellä.  ”Vaikutat hermostuneelta.”
”Ei tässä mitään”, Rebecca mutisi ja tarttui huomaamattaan Edwardia kädestä.  Hän oli kurottautumassa lähemmäs tämän kasvoja, mutta tämä tarttui häntä olkapäistä ja työnsi hänet pois.  ”Anteeksi.”

Rebecca keräsi kiireesti tavaransa, tunki ne laukkuun ja kiirehti ulos luokasta.  Hän ei hidastanut vauhtiaan, vaan juoksi ulos parkkipaikalle ja etsi autonsa.  Musta Audi ajoi pian pois koulun pihasta.

Hän rakastaa Bellaa!  Sinä rakastat Niciä!  Me emme halua toisiamme!

Hän pysäköi auton tien varteen ja hautasi kasvot käsiinsä.  Miksi?  Miksei hän voinut vain unohtaa?  Oliko vanhojen tunteiden pakko nousta pinnalle nyt?

Sinä haluat häntä, älä kiellä sitä.  Ja jos oikein yrität, voit saada sen, mitä haluat.  Kukaan ei ole tielläsi, jos niin haluat.

Mutta Rebecca pudisti päätään ja kietoi kätensä itsensä ympärille.  Hän ei antaisi itsensä tehdä mitään typerää.  Hän hautaisi muistot, tunteet, kaiken.  Hän ei päästäisi toista puoltaan, joka selvästi halusi Edwardia, valloilleen.  Ei nyt, eikä koskaan.

***

”Outoa.”
”Mikä?”
”Rebecca ajoi äsken pois parkkipaikalta”, Renesmee ilmoitti Jaredille.  He kävelivät kahdestaan koulun pihalla kohti läheistä metsää.  ”Onkohan jotain tapahtunut?”
Jared kohautti olkiaan.  ”En tiedä.  Hän on kyllä viime päivinä ollut vähän kummallinen.  Eilen hän puhui, oikeastaan huusi, itsekseen huoneessaan.”
”Mm, toivottavasti kaikki on hyvin.”

He saapuivat viitosrakennuksen kulmalle, siellä ei ollut muita.  Jared alkoi nojata vaaleankeltaista seinää vasten Renesmeen asettuessa lyhyelle ruohikolle istumaan.  He olivat hiljaa ja katselivat taivaalle mietteissään.

”Minä lähden tänään”, tyttö ilmoitti yhtäkkiä.  Jared käänsi katseensa häneen ja he tuijottivat toisiaan.  ”Ranskaan.”
”Milloin tulet takaisin?”  Jaredin ääni kuulosti haikealta, hän ei halunnut Renesmeen lähtevän.
”Parin viikon päästä.  Alice-täti ja äiti lähtevät mukaani.  Haluatko tuliaisia?”
Jared hymyili surullisesti.  ”En tarvitse.  Minulle riittää, että tu…”, hän keskeytti ja siirsi hitusen nolostuneena katseensa pois.  Sano vain, ei siinä ole mitään pahaa.  Olette kavereita, herran isä!
”Niin?  Sinulle riittää, että…?”

Renesmee nousi ylös ja meni Jaredin luo asettuen seisomaan tämän eteen.  Hän katsoi poikaa kysyvästi ja asetti kätensä seinää vasten niin ettei tämä pääsisi livahtamaan pois.

”Kerro.”
”En.”
Renesmee vei kasvonsa lähemmäs Jaredin kasvoja.  ”Kerro vain, Red.”

Poika tuijotti tytön silmiä, sitten tämän huulia, jotka olivat hyvin lähellä.  Hetkellisesti hän halusi painaa huulensa tämän omia vasten.

Jared, ota rauhallisesti.  Sano vain hänelle, mitä olit sanomassa, Jared puhui itselleen ajatuksissaan, kun Renesmee edelleen tuijotteli häntä kysyvänä.  Tai älä kerro ja pitkitä tätä hetkeä parhaasi mukaan…

”Niin?”  tyttö sanoi hiljaa ja perääntyi hieman.  Hän tunsi veren pyrkivän kasvoihin, hänen poskiinsa.  Pian ne alkaisivat punoittaa.
”Minä, tuota…”, Jared aloitti empien.  Se sama lämmin tunne täytti hänen kehonsa, kuten eilen metsässä, kun hän oli halannut Renesmeetä.  Nyt se vain oli voimakkaampi, vahvempi.  ”Ness, minulle riittää, että”, hän kaappasi tytön vikkelästi halaukseen ja kuiskasi loput sanoista tämän korvaan, ”tulet takaisin.”

Renesmee hymyili ja hänen poskensa hehkuivat hänen asettaessaan kätensä pojan vyötärölle.  Hän tunsi Jaredin viileiden huulten hipaisevan hänen niskaansa hyvin nopeasti ennen kuin he erkanivat toisistaan.  Sydän oli alkanut lyödä hänen sisällään nopeammin, hän oli hieman hermostunut.
Kumpikaan ei sanonut mitään pitkään aikaan.  He vain tuijottelivat maata ja koettivat keksiä jotain nokkelaa sanottavaa, mutta kaikki mitä he keksivät, kuulosti heistä tyhmältä.

Ness, hyvää matkaa?  Ei.  Minun tulee ikävä sinua?

Kiitos?  Mm, ei.  Tuo oli mukava kuulla?  Ei!
  Renesmee vilkaisi vaivihkaa Jaredia, joka näpläsi mustan hupparinsa hihaa.  Sanoisi nyt jotain!

Mutta hiljaisuus vallitsi heidän välillään välitunnin loppuun asti.  He vilkaisivat välillä toisiaan, joskus katseet kohtasivat sekunniksi ja sen jälkeen kumpikin heistä tunsi olonsa vaivaantuneeksi.  Hiljaisuus oli niin raastavaa.  Edes sade ja ukkonen eivät saaneet heitä puhumaan, eikä Renesmeen kännykän sointi.  Tyttö vain antoi sen soida, kunnes se lakkasi.

”Mennäänkö?”  Jared kysyi viimein, kun välituntia oli enää pari minuuttia jäljellä.  Renesmee nyökkäsi ja he lähtivät kävelemään kohti nelosrakennusta.  ”Mitä Jacob muuten sanoi?”
”Jake?  Mm, hän yritti saada minua jäämään.  En tietenkään kertonut hänelle, miksi lähden, koska hän ei tiedä, että tiedän kosimisesta”, Renesmee kertoi.  ”Joten hän ihmettelee, miksi oikein lähden.”
Jared nyökkäsi.  ”Hän saa sinut takaisin kahden viikon kuluttua, kyllä hän kestää.”  Mutta enpä tiedä itsestäni. ”Ness?”
”Niin?”

He pysähtyivät ja katsoivat toisiaan.  Jared hymyili ja veti tytön halaukseen uudestaan.

”Hyvää matkaa.”

***

Koulun jälkeen kaikki Cullenit seisoivat heidän talonsa edessä ja halasivat vuorollaan Renesmeetä, Bellaa ja Alicea, jotka olivat lähdössä lentoasemalle.  Neljä matkalaukkua oli ahdettu hopeisen Volvon takaluukkuun.

”Rose”, Renesmee sanoi halattuaan Rosalieta, ”älä pistä tappeluksi, jooko?”
”En lupaa mitään”, Rosalie sanoi ja hymyili perään.  ”Hyvä on, minä en haasta riitaa ainakaan Jaredin kanssa, mutta punapäästä en vielä tiedä.”
”Kiitos.”

”Katso sitten Alicen perään, jottei tämä tyhjennä kaikkia kauppoja”, Jasper pyysi pidellen kättään Alicen vyötärön ympärillä.
”Joo, joo”, Renesmee lupasi.  ”Minä katson Alicen ja Bellan perään.”
”Kai joku katsoo myös sinun perääsi?”

Jacob oli ilmestynyt heidän luokseen ja kaappasi Renesmeen lämpimään syleilyynsä.  Hän kantoi tämän sivummalle ja suuteli tätä.  Jacobin silmät olivat surulliset, hän ei halunnut Renesmeen lähtevän.

”Minä lupaan olla kiltisti”, tyttö sanoi kietoessaan kätensä Jacobin ympärille.  ”En katsele toisia poikia.”
”En halua, että lähdet, Nessie.  En edes ymmärrä, miksi lähdet!”  Tämä kaappasi tytön syliinsä ja puristi häntä tiukasti paljasta ylävartaloaan vasten.  ”Minun tulee ikävä sinua.”
”Minunkin sinua, Jake.  Lupaan lähettää sinulle postikortin.”  Renesmee suikkasi suukon Jacobin poskelle.  ”Ja soittaa myös.”
Jacob koetti hymyillä.  ”Kun palaat, minulla on sinulle tärkeää asiaa.  Mieti sinä asioita pari viikkoa niin minä valmistaudun puhumaan eräästä asiasta kanssasi.”  Hän painoi huulensa Renesmeen huulia vasten ja laski tämän takaisin maahan.  ”Rakastan sinua.”
”Minä rakastan enemmän.”

He suutelivat vielä kerran hyvästiksi, sitten Renesmeen piti jo lähteä.  Hän istui Volvon takapenkille Alicen viereen ja vilkutti kaikille, kun Edward lähti viemään heitä kentälle.  Muutama kyynel valui pitkin Renesmeen poskea, hänen oli jo nyt ikävä Jacobia.

”Kaksi viikkoa kuluu nopeasti, Nessie”, Alice koetti lohduttaa Renesmeen pyyhkiessä kyyneliään.  ”Ja nyt saat ajatella sitä, mistä Jacob tulee kanssasi puhumaan.”
”Niin.”  Renesmee nyökkäsi, ”olet oikeassa.”  Hän kuivasi kasvonsa ja loihti hymyn kasvoilleen.  ”Mihin kauppaan aiot juosta ensimmäisenä?”
Alice alkoi hymyillä.  ”Parhaimpaan mahdolliseen.”


A/N:  Tuo kenen kanssa Rebecca "kinaa" on niin kuin hänen omatuntonsa tai joku sellainen :D  Hänen toinen puoliskonsa?  Ja näin Nessien hetkellisen poistumisen takia saadaan Rebeccaa enemmän valoon... *naurua* .. Kommentteja? :)

empö

  • ***
  • Viestejä: 29
Vs: Veren kutsu II - kielletyt tunteet | Luku 6 - 20.7.
« Vastaus #30 : 20.07.2009 19:21:06 »
ihania oli nää kaks uusinta, tai on nää kaikki ollu kyl ihania!  en ehtinny eriksee noihin vastaa :D jatkoa !
how can i miss you?

Amanecer

  • ***
  • Viestejä: 392
Vs: Veren kutsu II - kielletyt tunteet | Luku 6 - 20.7.
« Vastaus #31 : 20.07.2009 20:45:48 »
Ohoh, oletkin kirjoittanut jo kuudennenkin luvun valmiiksi. Todella hyvä taas. Ähääh, Bella menee Renesmeen mukaan, joka saattaa koitua hänen kohtalokseen. Mennyt taitaa taas (valitettavasti) nousta pinnalle. Kiitos tästäkin luvusta. ;)

(Menee täällä ruudun toisellakin puolella taas offiksi, mutta Bellatrix on myös minusta yksi parhaista henkilöistä Potterissa. Ja kunnia avastani tietenkin Annabellelle.)
Onni on kuin lasi: kun se on kirkkaimmilleen hiottu, se särkyy.

UntenLaiva

  • A Musketeer
  • ***
  • Viestejä: 175
  • "Every man for himself"
Vs: Veren kutsu II - kielletyt tunteet | Luku 6 - 20.7.
« Vastaus #32 : 21.07.2009 16:11:14 »
Mul tulee niin paha aavistus tosta Rebeccasta ku Bella on poissa...  :o

Mut Renesmee on ihana, ja Jared on kans. Ne sopii niin hyvin toisilleen! <3

Jatkoa jatkoa jatkoa vaan...  :D

Tuhisija

  • Vieras
Vs: Veren kutsu II - kielletyt tunteet | Luku 7 - 21.7.
« Vastaus #33 : 21.07.2009 20:21:45 »
empö, kiitos :)  Mukava kuulla, että pidät.

Amanecer, kiitos :)  Mm, mennyt nousee pinnalle (eikä se välttämättä tiedä hyvää).

UntenLaiva, kiitos :)  Rebelle sattui loisto tilaisuus, haha :D  Mutta käyttääkö hän sen?

Purriainen, kiitos :)  Ei tietenkään ole paha juttu!  Jared on lutuinen, nuori, vitsailija ja omalla tavallaan se kyllä osaa olla lempeä.  Juu, Rebe kinastelee vielä kauan itsensä kanssa (ja me keskitymme häneen enemmän).


Mm, Rebecca on siis valossa nyt enemmän ja saadaan Rosalienkin näkökulmasta hieman lukea :)  (btw, saa onnitella nimipäivän johdosta :D)

Luku 7 - Vanhat  tunteet


Melkein viikko oli kulunut ja sen ajan Renesmee, Bella ja Alice olivat olleet poissa Forksista.  Cullenit kaipasivat heitä, samoin Jacob ja Jared, joka oli ollut hyvin vaisu koko ajan.  Tämä oli tunneilla vain istuskellut ja miettinyt, ruokalassa hän oli istunut Cullenien kanssa välittämättä Rosalien ja Rebeccan jokapäiväisestä sanasodasta ja kotona poika sulkeutui aina tätinsä huoneeseen (koska siellä oli sänky, jota hänen huoneessaan ei ollut).
Jared makasi taas kerran Rebeccan sängyllä ja tuijotti tyynyn vieressä lojuvaa ruutupaperia, joka oli repäisty vihkosta.  Siihen oli piirretty ruusuköynnöstä ja kyyhkysiä, se oli Renesmeen tekemä.  Poika huokaisi kuljettaessaan sormeaan pitkin köynnöstä, hänellä oli ikävä.

Kunpa toinen viikko kuluisi nopeasti.  Haluan hänen palaavan, jotta hän voi näyttää minulle menneisyyttään ja Ranskaa.

”Mikä sinulla oikein on?”

Jared ei kääntynyt ympäri, hän tiesi Rebeccan seisovan ovella.  Hän halusi tämän häipyvän, häntä ei huvittanut jutella.

”Oikeasti, Jar.  Olet käyttäytynyt todella kummallisesti!  Et ole vitsaillut etkä puhu lähes mitään enää.  Mikä sinulla on?  Onko kaikki hyvin?”  Rebecca kyseli kuulostaen huolestuneelta.  Jared ei kuitenkaan vastannut.  ”Johtuuko se Renesmeestä?”

Jared painoi kasvonsa tyynyä vasten.  Mene pois!  Haluan olla yksin.

”Jar, kerro minulle”, Rebecca pyysi.  ”Sinä pidät hänestä, etkö pidäkin?  Ja nyt kaipaat häntä?  Kuule, min-”
”Häivy!”  Jared huudahti ärtyneenä.  ”Mene Nicin luo!”
”Jos sinä kerta pidät hänestä, niin mikset kerr-”
Jared tarttui yöpöydällä olevaan violettiin lamppuun ja kääntyi katsomaan Rebeccaa.  ”Mene!  Vai haluatko, että rikon tämän?”

Rebecca epäröi hetken aikaa ennen kuin lähti.  Jared pisti lampun takaisin pöydälle ja pyörähti selälleen puristaen Renesmeen piirustusta kädessään.  Hänestä tuntui niin oudolta, tyhjältä.  Koko viikon ajan hänestä oli tuntunut siltä.

Ness…

Jared avasi rypistämänsä paperin ja katseli piirrosta.  Hän hymyili  ja tunsi lämpimän ailahduksen sisällään.  Se koetti täyttää tyhjyyttä hänen kehossaan.

Kaipaan sinua.

***

Rebecca Parker tahtoo Edward Cullenin!  Rebecca vie Edwardin pussauskoppiin ja…

Rebecca puristi kynää kädessään.  Viimeinen tunti, Foxin biologia, oli menossa.  Rebecca, Edward ja Bella olivat sillä samaisella tunnilla, mutta tällä kertaa yksi heistä ei ollut paikalla.  Ja koska Rebeccan pari oli kipeänä, hän joutui istumaan Edwardin vieressä ja olemaan tämän parina.

Hän pitää minua hulluna, jos lukee ajatukseni.  Tai tyhmänä.  Miksei tunti voisi jo loppua!

Rebecca kääntyi katsomaan Edwardia, joka nojasi käteensä ja tuijotti pöydän pintaa.  Hän huokaisi hiljaa ääneen, jolloin tämä siirsi katseensa hetkeksi häneen.  Rebecca hymyili ja koetti vaientaa ääntä päässään.

Iske kiinni vain.  Ei hän pure, ainakaan kovaa.

Hän käänsi katseensa pois ja loppu tunnin ajan tuijotteli vaalea kivilattiaa täyttäen mielensä muistoilla, joissa Nic ja Jared esiintyivät.  Se helpotti hänen oloaan hieman, sai hänet rentoutumaan.  Kunhan vain hän pitäisi kiinni noista muistoista, eikä antaisi muiden asioiden lipsahtaa päällimmäiseksi.
Tunti loppui lopulta ja Rebecca keräsi tavaransa ja lähti ulos luokasta Edwardin perään.  Hän ei tiennyt miksi, mutta yhtäkkiä hänen teki mieli jutella tämän kanssa.

”Edward!”

Edward pysähtyi ulos päästyään ja odotti Rebeccaa, joka kiiruhti hänen luokseen.  Tämä jäi hetkeksi tuijottamaan hänen kasvojaan, kunnes aukaisi suunsa.

”Oletko kuullut Bellasta mitään?  Miten heillä menee Ranskassa?”
”Hyvin, mutta heillä kaikilla on koti-ikävä”, Edward kertoi.
”Niin, uskon.  Sinullakin on varmasti ikävä Bellaa ja Renesmeetä?”  Rebecca kysyi vilkaisten Edwardin olan yli parkkipaikalle.  Cullenit seisoivat Volvon luona ja tuijottivat heitä.
”Et arvaakaan kuinka paljon kaipaan heitä”, Edward sanoi kaipaavasti.  ”Minun täytyy mennä, toiset odottavat.
”Odota!”

Edward oli juuri kääntymässä ympäri, mutta pysähtyi paikoilleen ja katsoi Rebeccaa, joka näytti nolostuneen.  

”Oliko sinulla vielä jotain?”
”Mm, ei oikeastaan.  Luulin, että oli, mutta ei se ollutkaan mitään”, Rebecca selitti ja kohtasi Edwardin katseen.  Se oli epäilevä, hieman syyttävä.  ”Nähdään”.  Hän liikahti kohti Edwardia ja meinasi suikata suukon tämän poskelle, mutta käänsi päänsä nopeasti pois ja lähti hoipertelemaan kohti parkkipaikkaa sekavana.  Mitä hän oli oikein tekemässä?

Tyhmä, tyhmä!  Älä yritä tehdä noin enää ikinä!  Sinä et saa tehdä niin,  Rebecca sanoi itselleen tullessaan parkkipaikalle.  Hän vilkaisi Culleneihin päin ja kohtasi Rosalien vihaisen katseen.  Missä Nic on?

Rebecca kiirehti mustalle Audille, jonka kuskinpaikalla Jared jo istuskeli.  Poika tarkasteli hetken aikaa Rebeccaa, joka istahti hänen viereensä hitusen hermostuneena.  Hän pudisti päätään ja lähti ajamaan.

”Sinä olet tehnyt jotain”, Jared totesi hiljaa ajaessaan pois koulun pihasta hopeinen Volvo perässään.
”Mitä?  Puhutko sinä?  Jar, oletko taas oma itsesi?”  Rebecca huudahti ilahtuneena ja puhkesi hymyilemään.  ”Ihanaa!  Aloin oikeasti olla huolissani sinusta.”
”Mitä sinä olet tehnyt?”  Jared kysyi pitäen katseensa tiessä.  ”Eivät kai hiiret ala hyppiä pöydällä, kun kissa on poissa?”
Rebecca kurtisti kulmiaan.  ”Mitä tarkoitat?  Eivät tietenkään!”
”Niin varmaan, joo”, Jared sanoi ja pyöräytti silmiään.

Rebecca tuhahti ja kääntyi katsomaan ikkunasta ulos.  Maisemat vilisivät silmien ohitse nopeasti ja pian hän näki silmäkulmastaan kuinka Volvo ohitti heidät.  Haikeuden tunne hänen sisällään kasvoi isommaksi, hän huokaisi ääneen.  Jared vilkaisi sivusilmällä tätiään, muttei sanonut mitään.

Sinä pidät hänestä,  ääni Rebeccan pään sisällä sanoi, tällä kertaa lempeämmin, hieman säälivästi.

”Niin”, Rebecca mutisi hiljaa itselleen painautuessaan penkkiä vasten.  Pieni liekki roihusi hänen kylmässä, pysähtyneessä sydämessään.

***

Näköala hotellihuoneiston parvekkeelta oli todella kaunis.  Jonkinlainen lahti kimmelsi kaukana puiden keskellä ja kauniit talot ympäröivät hotellia.  Ilma oli kaunis, vaikka aurinko ei paistanutkaan.  Valkoiset pilvet peittivät sinistä taivasta, ja tuuli puhalteli hennosti liikutellen nuoren tytön ruskeita hiuksia.  Renesmee istui yksin hotellihuoneiston parvekkeella siemaillen mehua korkeasta lasista.  Hän oli istunut siinä jo kauan ja miettinyt.  Miettinyt Jacobia, kihlausta.  Miten hän sanoisi tälle, ettei vielä ollut aika?  Hän ei halunnut satuttaa Jacobia ja toivoi tämän ymmärtävän.

Kyllä hän ymmärtää, jos hän todella rakastaa minua.  Niin kuin Jared sanoi,  Renesmee ajatteli laskiessaan lasin pyöreälle pöydälle.  Hän ummisti silmänsä ja muisteli sitä hetkeä, kun Jacob oli antanut hänelle sormuksen. Se taisi olla jonkinlainen vihjaus.  Miksi en tajunnut?

Renesmee sujautti sormuksen pois sormestaan ja asetti sen pöydälle.  Hän tuijotteli sitä hetken ennen kuin pujotti sen takaisin sormeensa huokaisten.

Mitäköhän muut tekevät nyt kotona?  Tai Jared? Hän huokaisi ääneen jääden ihastelemaan vettä kauempana.  Viikontakainen muisto Jaredista viitosrakennuksen kulmalla palasi tytön mieleen.  Hän oli tuntenut silloin olonsa hyväksi pojan seurassa, hän tunsi aina.  Mutta silloin se oli ollut jollainlailla hieman erilaista.  Jaredin halaus ja tämän huulten hipaisu hänen niskassaan olivat saaneet hänen olonsa jotenkin hermostuneeksi, hieman nolostuneeksi.

Minun pitää ostaa hänelle jotain, vaikka hän sanoikin, että, Renesmee alkoi hymyillä, hänelle riittää se, että tulen takaisin.  Mm, mistähän hän pitäisi?

”Miss?”

Renesmee kääntyi ympäri ja näki hotellin palvelijan seisovan parvekkeen ovella käsissään pieni tarjotin, jonka päällä oli lasilautanen täynnä suklaajäätelöä.  Renesmee tuijotti nuorta miestä, tämä näytti aivan Jaredilta, vanhempana vain.

”Kiitos”, Renesmee sanoi palauduttuaan maan pinnalle.  Nuori mies asetti tarjottimen lasipöydälle ja poistui.  Renesmee tarttui lusikkaan ja tökki sillä isoa suklaapalloa.

Niin, mitä ostaisinkaan hänelle?  Hmm.

Mutta tytön ajatukset harhailivat aivan muualla kuin tuliaisissa.  Jared pyöri hänen mielessään liiankin paljon tuona iltapäivänä, lähes koko ajan.  Vasta shoppailu Alicen kanssa sai tytön ajatukset kääntymään muualle, mutta taas illalla ne palasivat oranssitukkaiseen poikaan.

***

”Rose, Edward on järkevä, eikä menisi pettämään Bellaa.”
”Niin, mutta Rebecca ei ole järkevä!  Hän ei osaa pysyä meistä erossa, ei varsinkaan Edwardista.”

Emmett ja Rosalie istuivat valkoisessa Mercedeksessä ja ajelivat kohti Seattlea ilman syytä.  Rosalie oli halunnut päästä ulos, muttei juoksemaan.

”Punapää kietoo Edwardin vielä pikkusormensa ympärille ja siinä sitä taas sitten ollaan!”  Rosalie puristi rattia ja katsahti Emmettiin, joka ei näyttänyt uskovan rakkaansa sanoja.  ”Kaikki tulevat kärsimään vielä toisen kerran, olen varma.”
”Rose, sinä vihaat Rebeccaa, ymmärrän sen, mutta hän ei ole tehnyt mitään väärää.”
”Vielä.  Oletko sinä hänen puolellaan?”
Emmett pudisti päätään ja hymyili.  ”En tietenkään, Rose.”  Hän tarttui vaaleahiuksista tyttöä kädestä.  ”Rauhoitu, olet ilmiselvästi räjähtämispisteessä.”
”Et arvaakaan”, Rosalie murahti painaessaan kaasua.  ”Näitkö, mitä hän yritti, kun he juttelivat tänään ulkona?  Hän selvästi yritti suudella Edwardia.”

Emmett kohautti olkiaan.  ”Ehkä, et voi tietää sitä.  Koettaisit olla hieman kiltimpi Rebeccaa kohtaan.  Siitä on kauan, Rose.”
Rosalie hymähti.  ”Entä sitten?  Hän on taatusti edelleen samanlainen petturi!  Satuttaa vain läheisiään.”

Kumpikaan ei enää puhunut.  Rosalie puristi rattia vielä enemmän ja painoi lisää kaasua.  Hän oli vihainen, vihaisempi kuin lähtiessään tien päälle.  Miksei kukaan uskonut, ettei Rebecca ollut muuttunut?

Se punapää ei muuttuisi edes tuhannessa vuodessa.

***

Dominic painoi Rebeccan seinää vasten ja suuteli tätä.  Hän hiveli huulillaan tämän leukaa, kaulaa ja jatkoi alemmas Rebeccan etsiessä pojan paidan helmaa.  Kun tyttö löysi sen, hän liu’utti kätensä paidan alle ja painoi ne pojan kylmää vartaloa vasten.  Silloin Dominic nosti Rebeccan syliinsä ja laski tämän keskelle sänkyään käyden tämän viereen.  Hän painoi huulensa Rebeccan huulille ja tunsi tämän kädet hiuksissaan.

”E- mm, Nic”, Rebecca huokaisi Dominicin kuljettaessaan huuliaan hänen kaulallaan.  Pidä se Edward nyt poissa mielestäsi!  Tämä riisui hänen paitansa, jolloin mielikuva Edwardista ja hänestä siinä samaisella sängyllä syöksähti hänen mieleensä.  Rebecca kohtasi Dominicin katseen, kun tämä riisui oman paitansa ja heitti sen lattialle.  ”Ehkä tämä ei olekaan hyvä idea.”
”Miten niin?”  Dominic kysyi ihmeissään painautuen Rebeccan vartaloa vasten.  ”Minä ainakin pidän tästä.”  Hän suuteli tyttöä.
”Ed- älä”, Rebecca voihkaisi ja yritti työntää Dominicin pois päältään, mutta tämä oli vahvempi.  ”Ei minua huvita nyt.”
”Ei se siltä äsken vaikuttanut.”

Dominic kävi selälleen ja vetäisi Rebeccan päällensä.  Tämä koetti hymyillä ja pitää ajatuksensa koossa, muttei onnistunut.  Kun Rebecca suuteli Dominicia, hän kuvitteli tämän olevan Edward ja oli taas sanoa väärän nimen.

”Ei!”

Rebecca kiepsahti makaamaan Dominicin viereen ja peitti kasvonsa käsillään.  Edward ei ollut siinä, se oli Dominic!  Edward oli kotona, Dominic tässä.  Hän ei haluaisi Edwardin olevan siinä… Väärin!  Hän halusi Edwardin viereensä, hän halusi suudella tätä, repiä vaatteet tämän päältä ja tuntea tämän kosketuksen ihollaan.

”Rebecca?  Mikä sinun on?”  Dominic kysyi sivellen sormellaan tytön kaulaa.  Tämä katsoi poikaa vierellään näyttäen pahoittelevalta.  ”Hei, anteeksi.  Jos sinua ei tosiaan huvita niin minä ymmärrän kyllä.”
”Ei, kun…”, Rebecca aloitti, mutta lopetti.  Mitä hän muka sanoisi?  Että Edward pyöri hänen mielessään?  Että kuvitteli tämän kokoajan vierelleen?  ”Niin, ei se mitään, Nic.”  Hän suikkasi nopeasti suukon Dominicin poskelle ja tuijotti sitten kattoa.

Mitäs minä sanoin?  Haluat Edward Cullenia!  Mutta et voi saada häntä, ellet yritä.  Rebecca, vain Edwardin kosketus voi saada sinut rauhoittumaan.  Älä kiellä sitä.  Sinä janoat häntä!

”En!  Minä en halua Edward Cul-”.   Rebecca tunsi Dominic käden oman kätensä ympärillä.  Tämä puristi sitä lujaa, ja hän tajusi, että olikin puhunut ääneen.  Rebecca kääntyi katsomaan poikaa vierellään, tämän kasvot olivat pettymyksestä surkeat, vihaiset myös.
”Mitä sanoit?”
Rebecca tunsi itsensä hermostuneeksi.  ”En mitään.”
”Miksi sanoit, ettet halua Edward Cullenia?  Mikä sinun on?  Oletko taas ajatellut häntä?”  Dominic kuulosti mustasukkaiselta.  Hänen silmänsä tummenivat sen takia.  ”Oletko?”
”En.”
”Sinä valehtelet.”

Dominic nousi istumaan päästäen Rebeccan kädestä irti.  Tätä pelotti, Dominic oli niin kiihtynyt.

”Unelmoitko hänestä?  Kuvittelitko äsken, että minä olin hän?  Siksikö sinua ei huvita?”  hän kyseli tuijottaen valkoista seinää edessään.  ”Vastaa!”
”Minä… olen pahoillani!  Muistot ovat palanneet mieleeni ja olen yrittänyt sanoa itselleni, ettei niillä ole väliä!  En ole unelmoinut hänestä, enkä kuvitellut sinua häneksi”, Rebecca valehteli.  Hänen äänensä oli pettää.  ”Minä rakastan sinua, en ketään muuta.”
Dominic pudisti päätään.  Hän loi surullisen katseen Rebeccaan, joka nousi istumaan.  ”Minä rakastan sinua koko sydämestäni, Rebecca.  En halua menettää sinua.  Ja jos kerta rakastat minua, miksi sitten ajattelet häntä?  Onko hän jollain tapaa houkuttelevampi?  Parempi?  Kerro!  Onko minussa jotain vikaa?”
”Ei!”  Rebecca huudahti ja tarrasi molemmin käsin Dominicista kiinni painaen päänsä tämän olkapäätä vasten.  ”Minäkään en halua menettää sinua.  Tämä on ohimenevää, jonkinlainen muistojen purkautuminen.  Oikeasti.”

Dominic irrotti Rebeccan otteen, poimi paidan lattialta ja puki sen päälleen.  Hän nousi sängyltä ja käveli huoneensa ovelle.  Rebecca katsoi pojan perään haikeana.

”Älä mene.”
”Tulen takaisin illemmalla.  Toivon, että olet silloin täällä, jotta voimme jutella asiasta lisää”, Dominic sanoi hiljaa.  ”Nyt tarvitsen raitista ilmaa ja aikaa ajatella.”  Hän avasi oven ja pujahti siitä ulos.  Rebecca vaipui takaisin makuulle ja kirosi itseään.

Että osaankin olla tyhmä!  Pilaan aina kaiken.  Nyt hän luulee, etten rakasta häntä.  Tyhmä minä!

Rebecca poimi tyynyn syliinsä ja rutisti sitä.  Hän toivoi voivansa itkeä ja nukahtaa omaan itkuunsa, mutta niin ei kävisi, ei koskaan.  Hän pystyisi vain miettiä ja tuntea olonsa pahaksi.

Nic, älä tee mitään harkitsematonta.

***

Jared kuunteli naputusta, joka tuli saksista, joita hän naputti keittiönpöytää vasten.  Hän tuijotti eteensä katse lasittuneena, olo haikeana.  Hän oli taas ollut hiljainen ja näkymätön, mutta tänään kukaan ei ollut huomauttanut siitä.

Ness, miksi tunnen näin, kun ajattelen sinua?  En saisi tuntea näin.

Hän päästi saksista irti ja ne kolahtivat pöydälle.  Jared alkoi nojata käsiinsä toivoen, että joku tupsahtaisi hänen eteensä ja kertoisi, miksi hän tunsi niin.  Kyllä hän vastauksen tiesi itsekin, muttei vain voinut sanoa sitä itselleen.  Siitä oli niin kauan, kun hän viimeksi oli tuntenut samoin.

Ness, taidan olla… ei, se on kiellettyä.

Yhtäkkiä hän kuuli kolinaa eteisen suunnalta ja kohotti katsettaan keittiön ovelle, josta Dominic asteli sisään ja istahti häntä vastapäätä.  Dominicin kasvoilla oli, surun, vihan ja järkytyksen sekainen ilme.

”Heippa, Jar.”
”Moi.”
”Miksi istut täällä yksin?  Oletko surullinen?”
Jared kohautti olkiaan.  ”Sinä taidat olla.  Mitä Becky on tehnyt?”
”Unelmoinut Edward Cullenista.”
”Ja sinä olet mustasukkainen?”
”Mm.”
”Onko hän tehnyt jotain muutakin?”  Jared kysyi, muttei kuulostanut kiinnostuneelta.
”Hän kuvitteli minut Edwardiksi, kun olimme huoneessani”, Dominic kertoi.  ”Hän kyllä kielsi sen, mutten usko häntä.  Jar, mikä häntä vaivaa?”
”Muistot?”  Jared ehdotti tuijottaessaan saksia pöydällä.

”Pitäisikö minun uskoa häntä?  Hän sanoi rakastavansa minua ja että muistot vain vaivaavat häntä väliaikaisesti tai jotain.  Olisitpa nähnyt hänet, kun huusin.  Hän oli niin pelästyneen ja surullinen näköinen.”  Dominic vilkaisi Jaredia, joka näytti siltä kuin ei olisi kuullut sanaakaan.  Hän heilutteli kättään pojan silmien edessä.  ”Jar!”
Jared kohotti katseensa Dominiciin.  ”Joo, minä kuulin.  En tiedä pitäisikö sinun uskoa.  Puhu hänelle, seuraa tilannetta.”  Hän katsoi taas saksia ja nappasi ne käteensä.
”Mikä sinun on?  Olet käyttäytynyt niin omituisesti koko viikon!”  Jared ei vastannut.  ”Renesmeekö?”

Jared katsoi Dominicia ja nyökkäsi vaisusti.  Hän ei kuitenkaan halunnut sanoa mitään asiasta.

”Hän tulee pian takaisin, Jar.  Sitten pääset taas olemaan hänen kanssaan”, Dominic sanoi lohduttavasti.  Jared oli odottanut kysymyksiä, jonkinlaista piikittelyä, ei lohduttavia sanoja.  ”Hmm, pidätkö hänestä?”
”Hän on ihan kiva”, Jared vastasi välttelevästi kääntäessään katseensa ikkunaan.  Hän tunsi olonsa taas pikkuisen kiusaantuneeksi.
”Tarkoitin, että tykkäätkö sinä hänestä?  Tykkäätkö?  Siis sillä tavalla?”

Jared katseli puussa istuskelevaa pientä lintua, eikä vastannut.  Hän ei tiennyt, mitä olisi sanonut, koska ei ollut vielä itselleenkään myöntänyt totuutta.  Mutta ehkä hänen pitäisi myöntää se nyt itselleen, sitten Dominicille.

”Nic”, Jared sanoi, kun Dominic oli nousemassa pöydästä, ”minä taidan tykätä hänestä… erittäin paljon.”


A/N:  Mm... Aww  :D  Okei, joo.. Voi Rebeä, se pilaa pian suhteensa Niciin.  Kommentteja? :)
« Viimeksi muokattu: 21.07.2009 21:32:21 kirjoittanut Tuhisija »

Sini(tiainen)

  • Vieras
Vs: Veren kutsu II - kielletyt tunteet | Luku 7 - 21.7.
« Vastaus #34 : 21.07.2009 20:47:29 »
Vautsi, vaikka kuinka paljon jatkoa! :o
Mutta noista Parkereista on vaan harmia! Mutta Rosalie puhuu kyllä asiaa!! Miksi kukaan ei kuuntele sitä? :(
Nyt ootan entistä enemmän että Jacob saa lyödä Jaredia turpaan ;D
Jatkoa samaan malliin! ;D

Amanecer

  • ***
  • Viestejä: 392
Vs: Veren kutsu II - kielletyt tunteet | Luku 7 - 21.7.
« Vastaus #35 : 21.07.2009 22:26:06 »
Joo, todella mielenkiintoista. Minua kiinnostaa erityisen paljon muutamat asiat. Erityisesti Renesmeen tunteet Jaredia kohtaan (enkä panisi pahakseni, jos hän jättäisi Jaken, Jared vaikuttaa mukavemmalta ihmiseltä vampyyrilta) ja noiden Rebeccan tunteiden nouseminen uudestaan pintaan. Toisaalta taas käy sääliksi Dominicia, joka joutuu kestämään Beccan oikkuja ja haikailua toisen miehen perään.

Ei herran jestas, minä siis tosiaan luen vain kaikenlaisia ihmissuhdesotkuja (voiko näin sanoa, kun on kyse vampyyreista?) ja siirappimaisuuksia, ihan oikeasti. Ei näytä hyvältä, ei todellakaan. :D
Onni on kuin lasi: kun se on kirkkaimmilleen hiottu, se särkyy.

Tuhisija

  • Vieras
Vs: Veren kutsu II - kielletyt tunteet | Luku 8 - 22.7.
« Vastaus #36 : 22.07.2009 14:48:56 »
Sini(tiainen), kiitos :)  Rosalie on vihansa riivaama, joten kukaan ei viitsi ottaa häntä todesta (paitsi ehkä Edward ja Alice hiemen, taitojensa takia).  Katsotaan saako Jake tilaisuuden lyödä Jaredia turpaan :D

Purriainen, kiitos :)  Juu, mä lähetän Nicin sinne sun luokse.  Se varmaan osaa suunnistaa sinne teille, kunhan saa ensiksi vihiä sun verestä (haha).  Mm, niin, kyllä jotain pientä rähinää niiden välillä varmasti on tulossa.  Sitä samaa Beccakin miettii  :-\

Amanecer, kiitos :)  Voisiko vielä sanoa Nessien tunteet?  Hmm, no tämän luvun jälkeen ehkäpä voisi.


Juu, lisää tulee :)  Mut var så god...

Luku 8 - Unia


Edward makasi hänen ja Bellan parisängyllä selällään silmät kiinni.  Clair de Lune soi huoneessa hiljaisena ja sai Edwardin muistamaan Bellan ihmisajat.  Hänellä oli ikävä tätä ja Renesmeetä.  Edellisiltana Edward oli suunnitellut lähtevänsä Ranskaan heidän luokseen, mutta Bella oli soittanut hänelle ja pyytänyt tätä pysymään kotona.  Alice oli nähnyt hänen suunnitelmansa, totta kai.
Kappale loppui ja hiljaisuus laskeutui huoneeseen.  Edward henkäisi ja alkoi miettiä Rebeccaa.  Tämä oli käyttäytynyt oudosti viime päivinä ja tämän ajatukset olivat aivan outoja.  Oliko tällä jotain salattavaa?  Jotain sellaista, mitä hän ei olisi saanut tietää?

Hän on mitä luultavimmin kaivanut muistot ylös, ehkä vanhat tunteetkin.  Siksi hän luultavasti peittelee ajatuksiaan minulta.

Edward nousi istumaan ja palautti mieleensä matematiikan luokassa melkein tapahtuneen suudelman.  Rebecca oli kurottautunut häntä kohti, mutta hän oli työntänyt tämän pois.  Ei hän olisi voinut antaa sen tapahtua, hän rakasti Bellaa, ei Rebeccaa.  Menneisyys ei piinannut Edwardia, sillä ei ollut merkitystä hänelle enää.  Oli aivan sama, oliko hän silloin joskus ehkä tuntenutkin jotain Rebeccaa kohtaan.  Nyt asiat olivat aivan toisin heillä molemmilla.

En anna itseni enää satuttaa Bellaa.  Mutta jos jostain syystä niin teen, lähden, kuten lupasin silloin.  Lähden kauas pois, enkä enää palaa.

***

Rosalie oli ajelemassa valkoisella Mercedeksellä, mutta tällä kertaa yksin.  Hän ei halunnut seuraa, sillä tiesi, ettei silloin voisi mennä sinne, minne oli matkalla.  Niin, Rosaliella oli päämäärä, joka sattui olemaan Rebeccan asuinpaikka.

Onneksi seurasin häntä eilen kotiin.  Muuten en ikinä löytäisi perille!

Rosalie kääntyi vasemmalle ja lähti ajamaan mäkeä ylös.  Omakotitaloja oli molemmilla puolilla tietä, mutta pian ne vähenivät ja hetken aikaa Rosalie ajoi pelkän metsän ympäröimänä.  Kaksi taloa näkyi kuitenkin piakkoin edessäpäin.  Rosalie hymyili omahyväisesti ajaessaan toisen talon pihaan.

Tämä se on.  Toivottavasti punapää on kotona.

Hän astui ulos autosta ja käveli ripeästi ulko-ovelle.  Jared avasi oven ennen kuin hän oli ehtinyt soittaa ovikelloa.  Poika tuijotti Rosalieta varoittavasti, mutta päästi tämän lopulta sisään sanaakaan sanomatta.

”Onko punapää kotona?”  Rosalie kysyi Jaredin sulkiessa ovea.  ”Minulla olisi hieman asiaa hänelle.”
”On.  Hän on huoneessaan, puhuu taas itsekseen”, Jared vastasi ja vinkkasi Rosalieta mukaansa.  He menivät portaat ylös ja pysähtyivät valkoisen oven eteen muutaman askeleen päähän portaikosta.  ”Älkää alkako tappelemaan.”
Rosalie hymyili.  ”Ei tietenkään, Jared.  Kiitos.”

Hän avasi oven ja astui äänettömästi sisään.  Rebecca makasi sängyllään tyyny kasvoillaan ja mumisi jotain Edwardista.  Rosalie yskäisi ja Rebecca viskasi tyynyn pois naamaltaan.

”Sinä?”  tämä huudahti pompatessaan pystyyn.  ”Ulos!”
”Rauhoitu, tulin juttelemaan”, Rosalie sanoi rauhallisesti kävellessään sängyn luokse.  ”Mitä sinä puhuit äsken?  Olin kuulevinani Edwardin nimen.”
”Ei kuulu sinulle, blondi”, Rebecca mutisi vihaisesti osoittaessaan ovea.  Rosalie ei liikahtanutkaan.  ”Kuka päästi sinut sisään?”
”Jared.  Lupasin, ettemme tappele.  Ethän sinä halua tapella?”
”En.  Kerro mitä asiaa sinulla on ja lähde sitten.”

Rosalie nyökkäsi ja istahti sängylle.  Rebecca oli ristinyt kätensä rinnalleen ja tuijotti häntä tiiviisti, hyvin ärtyneenä.

”Voisitko jättää meidät rauhaan?  En haluaisi ongelmia perheeseemme.”
”En ole kuullut keneltäkään muulta valitusta paitsi sinulta, Rosalie, joten miksi minä en saisi olla kanssanne tekemisissä?”  Rebecca kysyi.
”Koska olet haitaksi.  Olen hyvin varma, että jokin päivä roikut taas Edwardin kaulassa ja satutat Bellaa”,  Rosalie selitti kuulostaen syyttävältä.  Hänen katseensa oli samanlainen ja hyvin tiukka.  ”He rakastavat toisiaan ja heillä on Renesmee eivätkä he tosiaan halua sinua sotkemaan asioita!”
”Ovatko he sanoneet niin?”  Rebecca siirsi katseensa ikkunaan.  ”Eivät varmaan ole.”
”Eivät olekaan, mutta ajan ollen Bella tulee sanomaan niin, kun huomaa, ettet ole muuttunut.  Haikailet yhä Edwardin perään, etkö?”

Rebecca mutristi huuliaan ja ääni hänen päänsä sisällä pääsi taas vauhtiin.  Se hoki, kuinka hän tosiaan halusi Edwardia, kuinka Rosalie oli oikeassa.  Rebecca sulki silmänsä yrittäen pitää itsensä koossa.  Hän ei halunnut huutaa itselleen Rosalien nähden.

”Miksi et sano mitään?  Taidan olla oikeassa.”  Rosalie nousi seisomaan ja oli lähdössä ovelle, mutta Rebecca esti häntä menemällä seisomaan oven ja hänen väliin.  ”No, sano nyt.”
”Minä en haikaile Edwardin perään.  Minä rakastan Niciä!”
”Kysytäänkö Niciltä?  Onko hän täällä?”
Rebecca värähti.  Dominicilta ei voisi nyt kysyä mitään.  He olivat edelleen huonoissa väleissä pari päivää sitten tapahtuneen takia.  ”Hän on varmaan kotonaan, sinunkin pitäisi olla.”  Rebecca siirtyi sivuun ja osoitti ovea taas.  ”Lähde, ole niin hyvä.”
Rosalie pudisti päätään.  ”En ennen kuin myönnät.  Näen, että valehtelet.  Olet  hermostunut, melkein täriset.  Sano vain totuus, niin jätän sinut rauhaan… tältä erää.”

Rebecca murisi, avasi oven ja tarttui Rosalieta käsivarresta yrittäen heittää tämän ulos huoneestaan, mutta tämä pisti vastaan ja pian he molemmat makasivat lattialla muristen.  Rosalie solvasi Rebeccaa, joka koetti riuhtoa häntä ylös lattialta.  Rosalie kuitenkin yllätti tämän nousemalla itse vikkelästi ylös ja työntämällä tämän vaatekaappia päin.  Kaapin seinä petti ja se hajosi kokonaan Rebeccan päälle.

”Joko myönnät?  Vai pitääkö minun käyttää enemmän kovia otteita?”  Rosalie kysyi uhmakkaasti Rebeccan kömpiessä ylös lauta- ja vaatekasan alta.  Tämä pudisti päätään ja kävi vaaleaan vampyyriin kiinni työntäen tämän seinää vasten.  Mutta Rosalie oli vahvempi ja tönäisi Rebeccan lattialle.  Hän oli potkaisemassa tätä, kun joku tarttui häntä vyötäröstä ja veti hänet kauemmas punatukkaisesta tytöstä.

”Päästä irti!”  Rosalie huusi rimpuillessaan Dominicin vahvassa otteessa.  ”Päästä irti!  Tapan tuon petturin!”
”Oletko kunnossa, Becky?”  Jared kysyi ilmaantuessaan huoneeseen Dominicin ja Rosalien ohi Caroline ja Adam perässään.  Hän kyykistyi tätinsä viereen.  ”Anteeksi, että päästin hänet tänne.”
”Ei se mitään”, Rebecca sanoi noustessaan seisomaan.  Caroline ja Adam vilkaisivat hajonnutta vaatekaappia ja sitten Rosalieta, joka murisi ja koetti potkaista Dominicia.
”Sinä taidat olla Rosalie”, Adam totesi tasaisella äänellä.  ”Sinun olisi parasta lähteä kotiin ja rauhoittua.”
”Niin”, Dominic sanoi kireästi päästäessään Rosaliesta irti.  ”Älä enää ikinä koske Rebeccaan!  Hän on ehkä tehnyt vääryyksiä, mutta voisit jo antaa anteeksi!”
Rosalie mulkaisi Rebeccaa.  ”Hän tekee ne vääryydet vielä uudestaan.  Katsotaan sitten, Dominic, kenen puolella oikein olet.”  Hän marssi pois ovelta ja Jared lähti hänen peräänsä varmistamaan, että hän varmasti lähtisi.  Caroline ja Adam juttelivat hetken Rebeccan kanssa ennen kuin lähtivät pois ja jättivät hänet ja Dominicin kahdestaan.  Nämä tuijottivat toisiaan surullisen näköisinä.

”Nic”, Rebecca henkäisi, kun poika vetäisi hänet halaukseen, ”kiitos.  Ja anteeksi.”
”Onko kaikki hyvin?  Sattuuko sinua?”  Dominic kyseli suukottaen Rebeccan hiuksia.
”Ei tietenkään satu, hölmö”, Rebecca naurahti, mutta vakavoitui saman tien.  Hän katsoi Dominicia silmiin.  ”Kuule, ehkä Rosalie on oikeassa, ehkä minä vielä toistan ne asiat!”
Tämä pudisti päätään.  ”Ei, niin ei pääse käymään.  Sinähän rakastat minua.”
”Niin, mutta kun minä olen ajatellut Edwardia viime päivinä!  Ja kuvittelin sinut häneksi!  Ja yritin jopa suudella häntä, kun jäimme luokkaan kahdestaan.  Anteeksi!”

Rebecca polvistui lattialle Dominicin eteen ja odotti kuulevansa huutoa, mutta sitä ei kuulunut.  Sen sijaan hän tunsi käden puristuvan hänen käsivartensa ympärille ja vetävän hänet ylös.  Rebecca kohtasi Dominicin vihaisen katseen, häntä alkoi taas pelottaa.

”Alan olla pettynyt sinuun, Rebecca”, tämä sanoi ääni kireänä.  ”Ja minä suojelin sinua Rosalielta!  Olisi pitänyt antaa hänen tapella kanssasi, ehkäpä olisit oppinut jotain!  Rebecca, mikset voi päästää irti Edward Cullenista?”
”En tiedä”, Rebecca vinkaisi tarrautuessaan Dominiciin kiinni.  Tämä työnsi hänet pois, kauas itsestään.  ”Nic, minä yritän koko ajan unohtaa, ihan oikeasti.  Nic, usko minua!”
Dominic huokaisi raskaasti.  ”Rebecca, minä tosiaan haluan olla kanssasi, joten annan sinulle yhden mahdollisuuden unohtaa hänet.  Jos jotain tapahtuu sinun ja hänen välillään, se on ohi.  Silloin sinua ja minua ei tule enää olemaan, ymmärrätkö?”

Rebecca nyökkäsi.  Hänen tosiaan olisi taisteltava vanhoja tunteita vastaan, sillä hän ei halunnut menettää Dominicia.  Hän rakasti tätä koko sydämestään, oli rakastanut monien vuosien ajan.  Mutta olisivatko vanhat tunteet Edwardia kohtaan lopulta vahvemmat?  Vai olivatko ne pelkästään muisto, joka oli hyvin tiiviisti takertunut Rebeccan sydämen ympärille?

***

”Kuulin, mitä eilen tapahtui.”

Rebecca pakkaili biologian tavaroita laukkuunsa.  Tunnilla hän oli taas istunut Edwardin vieressä, tällä kertaa hyvin hiljaisena, lähes puhumattomana.  Ajatuksiaan hän ei ollut jaksanut suojella, vaan hän oli kinannut itsensä kanssa Edwardista aivan vapaasti, välittämättä tämän ajatustenlukutaidosta.

”Aijaa”, Rebecca mutisi sulkiessaan laukun vetoketjun.
”Olen pahoillani Rosalien puolesta”, Edward sanoi vilpittömänä.  Hän katsoi Rebeccaa anteeksipyytävästi, mutta tämä ei nähnyt sitä.  ”Oletko kunnossa?”
”Joo”, Rebecca vastasi ja heilautti laukun olalleen.  ”Minä sen oikeastaan aloitin, joten syy on minun.  Toivottavasti Rose on kunnossa.”
”On hän.  Kuule, voisimmeko me jutella?”
”Nytkö?  Minulla on kiire kotiin.”
Edward rypisti otsaansa.  ”Tiedän ettet halua jutella minulle minusta.”

Haluanpas!  En vain… Nic olisi mustasukkainen.

”Niin ehkä olisikin”, Edward tuumasi, ”mutta aivan turhaan.  Haluan vain jutella.”
Rebecca huokaisi.  Hän halusi itsekin jutella Edwardin kanssa, halusi tehdä tämän kanssa paljon muutakin.  ”No, hyvä on, mutta myöhemmin tänään, jooko?  Tulisitko illalla luokseni?”
”Minä tulen”, Edward lupasi.  ”Nähdään.”  Hän lähti pois luokasta, jonne Rebecca jäi aivan yksin seisomaan.  Tämä puristi oikean kätensä nyrkkiin, mitä hän oikein tekisi?

Älä kuvittelekaan tekeväsi mitään illalla!  Kuuntelet vain häntä ja puhut hänelle välillä, siinä kaikki!

Mutta Rebecca oli jotenkin varma, ettei siinä välttämättä olisi kaikki.  Hän menettäisi taatusti itsehillintänsä ja roikkuisi Edwardin kaulassa, jos tämä vain antaisi.  Mutta tämä pitäisi varmasti huolen siitä, että he vain puhuisivat eivätkä tekisi mitään muuta.

Rebecca Parker aikoo kellistää Edward Cullenin sänkyyn tänä iltana!  ääni Rebeccan päässä ilkkui ja sai tytön murisemaan hiljaa. Työnnät hänet sängylle, napitat hänen paitansa auki, hivelet hänen paljasta vartaloaan käsilläsi ja antaudut hänen vietäväksi.  Hän kiepsauttaa sinut alleen, riisuu paitasi ja hivelee huulillaan kasvojasi…

”Hiljaa!  Minä en aio tehdä mitään sellaista tänään!”

Ehkäpä, mutta haluaisit tehdä niin.  Haluaisit hänen tekevän niin!

Rebecca huokaisi ja lähti matelemaan kohti biologian luokan ovea puristaen laukkunsa hihnaa.  Hän kuvitteli tätä iltaa, näki heidät sängyllä alastomina kiinni toisissaan.  Rebecca pudisti päätään, niin ei kävisi ikinä!

Ei todellakaan.  Vaikka kuinka haluaisinkin, sitä ei tulisi tapahtumaan.  Hän pysähtyi ja näki Dominicin käytävän toisessa päässä odottamassa häntä.  Ja minä en saisi haluta, mutta taidan kumminkin tehdä niin.  Se on väärin, petos Niciä kohtaan!  Mutta en voi kieltää asiaa itseltäni, en vain voi.

***

”Red, minä en osaa uida”, Renesmee sanoi punahiuksiselle pojalle, joka oli juuri sukeltanut veteen laiturilta ja koetti saada nyt häntä mukaansa.
”Ei se mitään, minä kannattelen sinua”, poika sanoi hymyillen tarttuessaan Renesmeetä kädestä.  ”Tule, tässä ei ole niin syvää.”

Renesmee katsoi epävarmana veden pintaa ja pudisti päätään.  Hän kyllä luotti Jarediin, muttei halunnut siltikään veteen.  Häntä pelotti.

”Minulla ei ole uimapukua”, hän huokaisi.
Jared naurahti.  ”Ei minullakaan ja vaatteeni ovat ihan märät.  Tule nyt, Ness.  Tule.”

Renesmee katsahti taivaalle.  Aurinko pilkotti pilvien välistä iloisesti ja sai järven pinnan kimaltelemaan.  Myös heidän molempien ihot kimaltelivat, se oli kaunista.  Tuuli ei puhaltanut lähes laisinkaan, oli melko tyyntä.

”Ness, luota minuun.”
Tyttö nyökkäsi ja ojensi toisen kätensä kohti poikaa.  ”Minä luotan sinuun, Red.”  Sitten hän hyppäsi alas veteen ja vajosi pinnan alle.  Jalat koskettivat pohjaa, kädet hapuilivat poikaa, johon hän luotti.  Pian hän tunsi kädet ympärillään ja hänen päänsä nousi pintaan.  Renesmee yski vettä keuhkoistaan ja tarttui laiturin reunaan.
”Oletko kunnossa?”  poika kysyi hieman hätääntyneenä.
”Joo”, Renesmee vastasi epävarmana.  Hän päästi laiturista irti ja tarttui Jaredia käsistä.  Tämä oli ollut oikeassa, tässä ei ollut niin syvää.  ”Kiitos.”
Jared hymyili.  ”Mistä?”
”Kaikesta.  Olen niin iloinen nyt!”  Renesmee liikahti vedessä lähemmäs Jaredia.  ”Mm, vesi on ihanan viileää ja täällä on niin kaunista!  Kiitos, kun toit minut tänne.”
”Täällä on jotain muutakin kaunista, jotain erityistä.”
”Kuten mitä?”

Jared kietoi kätensä Renesmeen ympärille veden alla ja veti tytön kiinni itseensä.  Hän painoi huulensa ensiksi tämän otsalle, sitten poskelle ja lopuksi huulille.  Renesmee kietoi kätensä pojan kaulan ympärille, eikä halunnut ikinä lähteä pois tämän viereltä.

”Sinä”, Jared kuiskasi hänen korvaansa ja painoi viileät huulensa hänen niskaansa.  Renesmee huokaisi ja alkoi toistella Jaredin nimeä, kun kaikki alkoi tummua…


Renesmee hätkähti herätessään.  Oli pimeää, vain radiokellon digitaaliset numerot näkyivät huoneessa.  Kello oli varttia yli kolme aamuyöllä, Renesmee oli nukkunut vasta hieman yli viisi tuntia.  Hän kohottautui istumaan ja hapuili kädellään lukulampun katkaisijaa.  Kirkas valo napsahti päälle ja sokaisi hänet hetkellisesti.

Mm, väsyttää.  Olipas se… hmm, mielenkiintoinen uni. Renesmee haukotteli ja koetti kuunnella, josko kuulisi Alicen ja Bellan puhetta, mutta mitään ei kuulunut.  He puhuvat varmaan hyvin hiljaa tai ovat lähteneet ulos.  Mm… Jared.

Hän oli vieläkin hieman unessa painaessaan päänsä takaisin tyynyyn.  Hän muisteli unen viime hetkiä, sitä kun Jared oli suudellut häntä, painanut huulet lopulta hänen niskaansa.  Se oli tuntunut niin todelliselta ja ihanalta.

Hän hipaisi niskaani huulillaan oikeasti,  Renesmee muisti sulkiessaan silmänsä.  Mitäköhän tuo uni tarkoitti?  Se oli hieman outo, mutta ainahan unet ovat.

Hän koetti saada unen päästä kiinni uudestaan ja oli hyvin lähellä sitä, kun huoneen ovi avautui ja Alice asteli sisään Bellan kanssa.  Renesmee hätkähti, muttei avannut silmiään, hän oli vaipumaisillaan takaisin uneen.

”Onko kaikki hyvin?”  Alice kysäisi kuiskaten istuessaan sängyn reunalle.
”On”, Renesmee mutisi epäselvästi.  ”Alice?”
”Niin?”
”Jared… Mhinä… untha…”, Renesmee mutisi vaipuessaan yhä syvemmälle ja syvemmälle tiedottomuuteen.  ”Mhe… shuudelhma…”

Alice suukotti Renesmeen poskea Bellan napsauttaessa lukuvalon pois päältä.  He jättivät tytön nukkumaan huoneeseen ja poistuivat vähin äänin.  Tämä mutisi Jaredin nimen vielä kerran ennen kuin toinen uni pojasta alkoi.

***

Oli jo hämärää, kun joku koputti Rebeccan huoneen oveen.  Hän oli silloin nojaamassa ikkunaa vasten ja miettimässä, mitä illan aikana oikein tapahtuisi.  Jos hän päästäisi toisen puoliskonsa valloilleen, se ei tietäisi hyvää, ei laisinkaan.  Hän ei saisi koskea Edwardiin, ei edes hipaista tätä sormellaan.

Nyt hän varmaan tuli!

”Niin, minä täällä”, Edwardin ääni kuului oven läpi.  Rebecca avasi oven, ja hän käveli sisään tarkastellen huonetta.  ”Vaatekaappisi on vähän kärsinyt.”
Rebecca katsahti kaappia, joka oli mennyt rikki Rosalien kanssa tapellessa.  ”Joo, mutta ei se mitään.  Minun piti ostaa muutenkin uusi.  Tuo oli liian tilava.”
”Ymmärrän.”

Edward istahti sängyn reunalle, mutta Rebecca jäi nojaamaan ovea vasten odottaen, että Edward kysyisi jotain.  Poika tarkkaili tyttöä mietteliäänä lukien samalla tämän ajatuksia, jotka vaihtuivat yllättävän nopeasti.  Yhdessä hetkessä tytön ajatukset olivat pojassa ja seuraavassa hetkessä hän tuntui kinastelevan itsensä kanssa.

”Saanko kysyä jotain?”  Rebecca sanoi viimein, kun Edward ei aukaissut suutaan.  Tämä nyökkäsi ja käänsi katseensa seinällä roikkuvaan tauluun, jossa Rebecca ja Dominic olivat sylikkäin.  ”Minua kiinnostaisi kuulla Renesmeestä, joten haluaisitko kertoa?  Saat kyllä sitten jutella siitä, mistä halusitkin.”
Edward kohautti olkiaan.  ”Mikä ettei.  No…”

Hän kertoi kaiken, mitä Rebeccan katoamisen jälkeen oli tapahtunut ja tämä kuunteli.  Osa asioista meni tytöltä kuitenkin ohi, sillä toisinaan hän vaipui tuijottamaan Edwardia päästäen samalla äänen päässään taas riehumaan.  Mutta hän sai aina lopulta itsensä taas hereille ja jatkoi pojan kuuntelemista.

”Mielenkiintoista”, Rebecca mutisi Edwardin lopetettua.  Hän oli siirtynyt istumaan keskelle sänkyä ja Edward oli kääntynyt puoliksi hänen puoleensa.  ”Ja aika outoa.  Jacob siis imprinttasi Renesmeehen?  He ovat sielunkumppaneita?”
”Niin.  Kun Jacob imprinttasi Nessiehen, tämä automaattisesti alkoi tuntea jonkinlaista vetoa häntä kohtaan”, Edward selitti.  Rebecca liukui hänen viereensä istumaan, mutta hivuttautui nopeasti sängyn toiseen päähän.
”Hienoa, Jar- hmm, niin, todella hienoa”, Rebecca sanoi ja hymyili.  Pidä suusi kiinni!  Tosin Edward on varmaan jo lueskellut Jaredin ajatuksia.
Edward kohotti kulmiaan.  ”Olisiko minun pitänyt kuulla jotain Jaredin ajatuksista?”
”Ei, ei tietenkään.  Minä vain… Hän kun ei kertonut mitään imprinttauksesta, hän ei varmaan nähnyt sitä?”
”Voi olla.  Rebecca, siirrytäänkö siihen toiseen asiaan nyt?”

Rebecca nyökkäsi vastentahtoisesti ja toivoi, että hänen tarvitsisi suurimmaksi osaksi vain kuunnella.  Jos Edward olisi lukenut, kuten varmaan olikin, hänen ajatuksiaan, kun hän oli kinannut itsensä kanssa, ja kysyisi siitä, mitä hän muka vastaisi?  Vai tarvitsisiko hänen vastata?

”Sinun ajatuksesi ovat olleet yhtä sekamelskaa monien päivien ajan, ja minulla on omat epäilykseni siitä, miksi näin on”, Edward kertoi hiljaisella äänellä.  Rebecca liikahti lähemmäs häntä.  ”Toivon kyllä, ettei asia ole niin.”
”Mitä sinä sitten luulet?”  Rebecca kysyi uteliaana ristiessään kätensä rinnalleen.
”Olet kaivanut kaiken vanhan ylös”, Edward vastasi ja käänsi katseensa tyttöön.  ”Olet ajatellut kaikkea tapahtunutta.”
Rebecca mutristi huuliaan.  ”Entä sitten, jos olenkin?  Rosalie saa tuntemaan minut edelleen syylliseksi, joten olen yrittänyt vakuutella itselleni, ettei menneillä ole enää väliä.”  Just joo, Rebecca.  ”Etkö sinä muka ole ajatellut niitä aikoja?”
”Hieman kyllä, mutten sillä tavalla kuin sinä.  Sinä kaipaat niitä päiviä, Becca.”  Rebecca värähti kuullessaan Edwardin käyttämän lempinimen hänestä.  Se sai muistot heidän suudelmistaan keittiössä pyörimään hänen päässään.  ”En tietenkään syytä tai tuomitse sinua siitä.”

Rebecca pudisti päätään.  ”Minä en kaipaa niitä aikoja”, hän valehteli.  ”Ehkä vähän, mutta hyväksyn sen, että ne ovat mennyttä.”  Becky, älä valehtele!  Myönnä se hänelle!  Kerro totuus.  ”Edward, kun tajusin, että sinä olet sinä, kaikki palautui mieleeni ryminällä.  Aloin pohtia kaikkea, mitä olin silloin joskus tehnyt.  Anteeksi.”  Pelkuri!
”Rebecca, näen kyllä, että valehtelet.  Lisäksi ajatuksesi paljastavat sen myös”, Edward sanoi kohottaen kätensä ja vieden sen Rebeccan poskelle.  ”Kerro totuus.”

Tyttö vavahti pojan kosketuksesta ja tunsi liekin sisällään roihahtavan suuremmaksi saman tien.  Hän ei pystynyt pitämään ajatuksiaan kasassa vaan antoi äänen riekkua aivan rauhassa.  Se kehotti häntä kertomaan ja käymään kiinni, mutta ei hän voisi.  Rebecca sulki silmänsä ja kohotti omaa kättään koskettaakseen Edwardin kättä, mutta tämä veti sen pois ennen kuin hän ehti edes hipaista sitä.

”Sinä kaipaat niitä aikoja.  Kaipaat kosketustani, suudelmiani.  Haluaisit minun pitelevän sinua sylissäsi”, Edward alkoi luetella ja käänsi katseensa pois Rebeccasta.  Hän näytti pettyneeltä, kuten Dominic eilen.  ”Becca, se-”
”Älä kutsu minua tuolla nimellä”, Rebecca sanoi hiljaa roikottaen päätään.  Hän hypähti kohti Edwardia tarkoituksenaan kietoa kätensä tämän ympärille, mutta hän mätkähtikin patjalle ja kolautti päänsä sängyn päätyyn, siihen jäi pieni jälki.  Edward oli siirtynyt ovelle ja katsoi häntä sieltä pettyneempänä kuin äsken.  ”Edward.”

Rebecca oli siinä samassa seisomassa pojan edessä ja painautui tämän vartaloa vasten.  Edward työnsi häntä poispäin, muttei onnistunut irrottamaan hänen otettaan itsestään.  Rebecca lopulta pääsi takaisin Edwardiin kiinni ja painoi päänsä tämän rintaa vasten.  Hänen kätensä saivat pari Edwardin paidan nappia auki tämän estelyistä huolimatta.

”Lopeta, Becca!”  Edward huudahti ja Rebecca iskeytyi lattiaan.  Hän napitti napit kiinni ja käänsi selkänsä tytölle.  ”Kaivoit vanhat tunteetkin esiin.”
”En”, Rebecca sanoi vastaan noustessaan ylös.  Hän tarrasi Edwardin käsivarsista kiinni painaen päänsä nyt tämän selkää vasten.  ”Minä vain…en tiedä.  Anteeksi.”  Hän irrotti otteensa ja tuijotteli syyllisenä lattiaa.  Mitä hän oli aikonut tehdä?  Hän ei saanut tehdä niin, ei missään nimessä.

Olen tyhmä, tyhmä!

”Et ole”, Edward kuiskasi hiljaa.  Hän oli kääntynyt takaisin Rebeccaan päin.  ”Olet vain tunteidesi vietävänä.  Dominic taitaa tietää?  Ainakaan hän ei ole ajatellut sinusta hyvää viime päivinä.”
”Mitä?”  Rebecca henkäisi.  ”Mitä hän ajattelee minusta?  Kerro!”
”Hän pelkää sinun pettävän hänet”, Edward kertoi lyhyesti tarttuessaan oven kahvaan.  ”Rebecca, selvitä ajatuksesi ja korjaa suhteesi Dominiciin.  Tiedän, että rakastat häntä, ja hän rakastaa sinua.  Älä pilaa sitä!”

Sen sanottuaan hän katosi.  Rebeccasta tuntui kuin äsken tapahtunut olisi ollutkin vain unta, harhaa, kuvitelma.  Eivät he olleet kunnolla edes keskustelleet hänen tyhmien ajatuksiensa ja tekojensa takia.  Hän oli yrittänyt suudella Edwardia taas, saada aikaan jotain enemmänkin ja vieläpä väkisin.  Nyt häntä kadutti niin kovasti, mutta liekki roihusi silti yhtä valtavana hänen sisällään kuin aiemmin, ehkä isompanakin.

Edward, tule takaisin.  Haluan selittää!  Edward! Rebecca istahti lattialle ja nojasi päätään sängyn jalkaan. Hän kuunteli tarkkaan, josko Edward sattuisikin palaamaan, mutta tätä ei kuulunut eikä näkynyt. Miksi yritin tehdä niin?  Miksi aloin avaamaan hänen paitansa nappeja?  Miksi?

Koska tunnet häntä kohtaan vahvoja tunteita, Becky-kulta. Olisit vain jatkanut, ehkäpä hän olisi lopulta sulanut ja antanut sinulle, mitä haluat.[/i]

Rebecca tuhahti.  Olet väärässä!  Minä…Hyvä on, minulla on tunteita häntä kohtaan, mutta ovatko ne aitoja?

Ovat, Becky.  Kun seuraavan kerran teillä on matematiikkaa, lukitkaa itsenne luokkaan ja käyttäkää välitunti hyväksenne.  Bella ei palaa vielä muutamiin päiviin, olet turvassa!

Mutta Alice on Bellan kanssa, hän näkee tulevaisuuteen.  Hän varmasti näki tämänkin ja kertoo Bellalle.  Sitten olen tuhon oma.  Bella ja Rosalie tulevat yhdessä haukkumaan minua.  Mitä oikein teen?

Älä välitä heistä, Edward on sinun, jos niin haluat.  Hän on ollut liian kauan Bellan kanssa!  Oikeasti, tahdot maata tuossa sängyssä Edwardin kanssa lähekkäin ja tuntea hänen huulensa niskassasi, selässäsi…Kaikkialla!


Rebecca alkoi nauraa hiljaa ääneen ja pudisteli samalla päätään.  Miksi hän oikein kinasi itsensä kanssa?  Miksei hän voinut häätää häiritsevää ääntä pois?  Siksikö, koska tämä oli osa häntä?  Koska tämä oli hän?

Niin, haluaisin tuntea hänen huulensa omillani edes yhden kerran.  Yhden ainoan kerran…

***

Pojan huulet painautuivat hänen niskaansa ja kädet painoivat häntä lähemmäs pojan kylmää vartaloa.  Hän huokaisi huulten siirtyessä kaulalle ja yhä ylemmäs.  Ne etsivät hänen omia huuliaan, jotka janosivat pojan huulien kosketusta.

”Ness…”

Hän sulki silmänsä ja tunsi heidän huultensa kohtaavan.  Kaikki muu unohtui, sekin, että he olivat vedessä, laiturin alla.  Oli jo hämärää, lähes pimeää ja vain kuu antoi valoa järvelle.

”Jared”, hän mumisi, ”älä jätä minua.”

Siinä samassa hän huomasi olevansa ypöyksin, poika oli kadonnut.  Hän hätääntyi ja huusi pojan nimeä, kun ilma pimeni entisestään ja hän alkoi painua pinnan alle.  Miksi?  Miksi tämä oli kadonnut?


Televisiosta kantautuva räjähdys sai Renesmeen avaamaan silmänsä.  Hän oli nukahtanut sohvalle katsoessaan romanttista ranskalaista elokuvaa, joka oli loppunut jo yli tunti sitten.  Nyt tv-ruudussa pyöri uutiset, joissa uutisoitiin joidenkin maiden välisestä sodasta.  Renesmee tuijotti hetken aikaa televisiota, kunnes nappasi kaukosäätimen lattialta käteensä ja sulki koko laitteen.

Taas samankaltainen uni.  En ymmärrä.

Renesmee nousi istumaan punaisella satiinisohvalla ja kietoi kätensä ympärilleen.  Viime yönä hän oli nähnyt kahta eri unta Jaredista ja nytkin hän oli nähnyt unta tästä.  Kaikissa unissa he olivat olleet hyvin läheisiä, vähän liiankin, mutta Renesmee ei tuntunut välittävän.  Nehän olivat vain unia.

Näen minäkin outoja unia.  Taidan ikävöidä kotia ja kaikkia, erityisesti Jaredia.  Siitä unet varmasti johtuvat.  Mutta Renesmee muisti Jaredin huulien hipaisun niskassaan ja kellahti takaisin makuulleen.  Tai sitten aivoni vain käsittelevät sitä, kun hän…niin.  En tiedä, se oli vain unta.

Hänen puhelimensa alkoi soida pöydällä.  Hän nappasi sen käteensä ja vilkaisi nopeasti näyttöä, jossa vilkkui Jacobin nimi.

”Hei.”
”Kuulostat väsyneeltä”, Jacobin ääni nauroi.  ”Mitä kuuluu?  Mitä kello siellä on?”
Renesmee tähyili seinäkelloa.  ”Mm, melkein kuusi illalla.  Mitä Forksiin kuuluu?”
”Hyvää, Rosalie tosin kävi tappelemassa Rebeccan kanssa tämän luona”, Jacob kertoi.  Renesmee huokaisi, tietenkään Rosalie ei voinut pitää vihaansa kurissa.  ”Mitenkäs siellä?  Kaikki hyvin?”
”Joo, kaikki hyvin.  Kaipaan vain teitä ihan hirveästi.”
”Minuakin?”
Renesmee oli hiljaa tovin ennen kuin vastasi.  ”Joo, sinua erityisesti.”
”Minäkin kaipaan sinua.  Tulethan pian takaisin?”
”Totta kai, Jake.  Minä rakastan sinua.”
”Niin minäkin sinua, Nessie.”


A/N: Edwardin näkökulmasta kirjoittamisessa oli hiukkasen vaikeuksia.  Omasta mielestäni en osaa kirjoittaa hänestä.  Mutta toivon, että onnistuin jotenkin.  Ja Rebecca… Se on niin aaltoileva noine tuntemuksineen.  Se vain ei halua kokonaan myöntää itselleen, mitä haluaa.  Kommenttia?
« Viimeksi muokattu: 22.07.2009 14:52:38 kirjoittanut Tuhisija »

Sini(tiainen)

  • Vieras
Vs: Veren kutsu II - kielletyt tunteet | Luku 8 - 22.7.
« Vastaus #37 : 22.07.2009 15:21:21 »
Jess, jatkoa!
Jes Edward työnsi Rebeccan pois!!! Hahahaa!
Mutta miksimiksimiksi Renesmee näkee niitä unia Jaredista? Jacob on suloisempi!!! >:(
Jatkoo!!! ;)

kakku.

  • ***
  • Viestejä: 501
  • I know it hurts, it was meant to
Vs: Veren kutsu II - kielletyt tunteet | Luku 8 - 22.7.
« Vastaus #38 : 22.07.2009 15:52:42 »
ÄÄÄ!! Sori kauheesti hirveesti paljon. Olin reissussa ja en päässyt kommentoimaan. Luin nut luvut 5-8 :) Ja tykkäsin. Niinkun kaikista muista luvuista.
Hyvää tekstiä. Vaikka se Becca mua nyt vieläkin kuvottaa. Rosalie vois vaikka "vahingossa" repii siltä pään irti. Ja tietty Bella vois vähän auttaa.
Jotenki kauheen julmaa rakkia kohtaan, jos Nessia nyt alkaaki Jaredin kaa sillai... Vaikka mä en oikee Jakesta niin tykkää, mut silti se on julmaa.

Jatkoa peliin ^^
But I am the chosen one.
Avatar by Aiju

UntenLaiva

  • A Musketeer
  • ***
  • Viestejä: 175
  • "Every man for himself"
Vs: Veren kutsu II - kielletyt tunteet | Luku 8 - 22.7.
« Vastaus #39 : 22.07.2009 16:10:49 »
Hyvä hyvä hyvä!!! Tää on niin ihanaa <3 Renesmee ja Jared sopii hyvin yhteen. Pistä Jacob vekeen siitä suhteesta  ;D

Toi mitä kirjotit, et IMPRINTTASI, ei kuulosta hyvältä. Parempi olis et LEIMAUTUI. :D Ainakin mun mielestä..

 Mutta.. Jatkoa vaan kehiin! :D