Kirjoittaja Aihe: Walt Disney Pictures  (Luettu 78869 kertaa)

iira

  • Vieras
Vs: Walt Disney Pictures
« Vastaus #80 : 22.08.2009 22:21:53 »
Rakastan Disneytä. Lähinnä niitä '90 luvun elokuvia mutta kyllä nämä uudetkin ovat todella jees! Disney Channelkin on hankittuna lähinnä kyllä tuli se omalle kämpälle mutta muutin takaisin kotiin niin nyt se kuitenkin on jäänyt.

En pelkästään pidä niistä elokuvista vaan myös lauluista. Nom♥ Kesällä tuli hieman katseltua Disneyn elokuvia näin nostalgisessa mielessä ihan kasetilta ja ai että rakastan.
Suosikkejani on Kaunotar ja Hirviö. Ei mutta rakastan niitä lauluja siinä. Tarina on surullinen ja valloittava. Lumiere ja Könni ovat aivan ihania.

Lisäksi Mulan on mielestäni hyvä... tai omalla tavalla koskettava, kun ajattelee sitä että Kiinassahan on/ollut (en todellakaan ole varma nykytilanteesta) niin pistetty likat pakkonaimisiin ja kaikkea muuta ikävää.


Aa ja nyt kun katsoin Elonetin sivuilta kuka Kaunottaressa ja Hirviössä kuka lainaa ääntänsä Kipolle niin eksyin nyt vähän muitakin katsomaan ja en tajunnutkaan että Santeri Kinnunen on ollut monessa Disneyn leffassa ääninäyttelijänä. Ja hauskaa ja omituista ainakin omalla kohdalla on se etten osaa aina yhdistää ääniä toisista elokuvista yhteen ja samaan henkilöön. lol.

Palatakseni kuitenkin takaisin itse elokuviin niin aah Maija Poppanen on ihana myös ja välillä en oikein sisäistä sitä miksei joku ole nähnyt tätä klassikkoa! Etenkin yksi kaverini joka teki sarjakuvan jossa mainitsi Maija Poppasen, mutta ei tätä elokuvaa ole kuitenkaan nähnyt vaan pelkällä sivuseikka tiedolla tehnyt tälläisen. I don't get it.

Joskus tarhaikäisenä tykkäsin todella paljon Leijonakuninkaasta, mutta nyt oikeastaan en ole katsonut sitä vähään aikaa ja se mitä muistan siitä niin ei oikein kiinnosta enään.

Aladdinistäkään ei oikein tule mieleen mitään koska siitäkin on varmasti kohta yli 10-vuotta kun sen olen viimeksi katsonut ja muistelisin näin että sekään ei ole lemppareitani, vaikka paikassa X tykkäsin kovasti katsella Jafarin paluuta. (I think so.)


Disney on kuitenkin aina Disney ja minusta ne pitäisi edelleen olla piirrettyjä eikä mitään 3D-animaatioita.

puolipro

  • ***
  • Viestejä: 497
  • BANG
Vs: Walt Disney Pictures
« Vastaus #81 : 23.08.2009 11:58:48 »
Lainaus
Lisäksi Mulan on mielestäni hyvä... tai omalla tavalla koskettava, kun ajattelee sitä että Kiinassahan on/ollut (en todellakaan ole varma nykytilanteesta) niin pistetty likat pakkonaimisiin ja kaikkea muuta ikävää.

aivan, tätä kehtaa popittaa vaikka ikää onkin jo yli 14 vuotta, perustuuhan sentään tosiasioihin kiinan 'ikävistä' ajoista. itse ainakin henk. koht. tykkään tästä todella paljon, ja voin ihan IRL myöntää, että kuuluu lempielokuviini. ja tässä on sentään ideaa ja oikeaa huumoria. ja toimii kerta toisensa jälkeen. pienenä en aihetta tajunnut ihan täysin, mutta nykyään tajuan, että tuo on periaatteessa suuri kannanotto.
can't you see, in my handwriting
the curve of my g? the longing

syysmyrsky

  • ***
  • Viestejä: 194
Vs: Walt Disney Pictures
« Vastaus #82 : 23.08.2009 14:22:52 »
Ah, Disney :3 Tykkäsin jo lapsena ihan hurjasti piirretystä, ja kyllä Disneyltä ne kaikkein parhaimmat leffat löytyvät. Tähän väliin pitää tosin sanoa, että eniten Disneyn tuotannoista tykkään nimenomaan klassikoista. Jatko-osia ei tueta (onneksi halpisjatko-osia ei enää tehdä!) ja Disney Channel on kirosana. Tietty noista ihan näytellyistäkin leffoista löytyy niitä suosikkeja, Narniat ovat ihan söpöjä (vaikka D ei olekaan mukana enää tulevassa kolmannessa Narnia-leffassa) ja Pirates of the Caribbeanit ovat ihan ok-tavaraa, vaikka niiden laatu laski jatko-osissa huomattavasti.

Mutta siis ne rakkausleffat, eli klassikot. Lapsena minulla ei ollut kovinkaan montaa niistä, joten aloin sivistämään itseäni pari vuotta sitten, kun hurahdin taas Disneyyn. Siinä välissä oli se perinteinen "mä oon nyt niin aikuinen enkä salee kato mitään piirrettyjä, ne on vaan lapsille!!11!"-vaihe. Ja ikää oli 12, köh köh :D

Leijonakuningas on paras, ehdottomasti. Lapsena se on nähty lukemattomia kertoja, joten laulut ja suomidubbi yleensä ovat syöpyneet päähän lähtemättömästi. Se Scarin ääni, hui! <3 Myös Mulan on ihana, siinä on ihan kaikki kohdillaan ja Mulan hahmona on ihan paras : ) Muitakin suosikkeja on: Notre Damen kellonsoittaja, Pieni merenneito, Keisarin uudet kuviot, Tarzan, Lilo & Stitch... Näitähän riittää!

Minulla vaihtelee ihan elokuvakohtaisesti, että tykkäänkö katsoa leffan suomidubilla vai alkuperäisellä. Jommassa kummassa on aina se huono ääninäyttelijä, jonka takia sillä ääniraidalla ei vaan pysty katsomaan yhtään mitään.

Onkos teillä muuten ehdotonta inhokkielokuvaa noista klassikoista? Itse en voi sietää Peter Pania, en jotenkin tykkää sen maailmasta ja Peter on hahmona raivostuttava keskenkasvuinen ääliö. Se elokuva jää aina vähän vaisuksi kokemukseksi, siinä ei edes ole hyvää pahista!

Mistä päästäänkin hillittömään Disney-pahisten hehkutukseen 8) Oikeasti, parhaimmillaan ne ovat elokuvan loistavimmat ja mielenkiintoisimmat hahmot: kajahtaneita suuruudenhulluja ja jos hyvin käy, niin oikeasti uhkaavia.

elzz.

  • ***
  • Viestejä: 93
  • Pidä Musta Kii. Älä Päästä Koskaan...
Vs: Walt Disney Pictures
« Vastaus #83 : 16.09.2009 22:09:52 »
AH DISNEY!!! <3

Siis olen aivan totaalisesti hurahtanut vanhoihin kunnon disneyn piiroselokuviin!!! Pidin niistä toki pienenä, mutta sitten tuli se 'olen iso tyttö'-vaihe, jolloin Disney-leffojen kattominen oli niiiiin lapsellista, mutta nykyään tosiaan lempileffani löytvät näistä klassikoista.

Lemppareitani on Pieni Merenneito, Kaunotar ja Hirviö ja Mulan, mutta se ei siis todellakaan alenna muiden arvoa! Ne ovat jotenkin vain niin rakastettavia >.<

Mä en uskaltanu kattoo mm. Kaunotarta ja Hirviötä iha sika pitkää aikaa, ku katottii se joskus leikkikoulus(eli eskari... olin n.5v) ja se oli must niin pelottava, et uskalsin kattoo sen seuraavan kerran kun oli jotain 13v!!! Sama kävi myös Lumikin kanssa, mut sen ehdin kattoo vähä aikasemmin XD Tällä hetkellä ehkä asia jonka haluisin eniten on Pieni Merenneito-DVD xDDD

Leffoissa ehkä asia joka eniten koskettaa on musiikki! Mielestäni se on niin hyvin onnistunut ja sävähdyttää aina! Ja näissä kuuntelen siis mieluiten alkuperäistä eli englantilaista ääniraitaa.

Toinen asia miksi niin rakastan näitä elokuvia on varmasti se, että niistä vain tulee aina niin hyvä fiilis! Hyvä voittaa ja rakkaat saavat toisensa, mitä muuta voi toivoa? ;D Osa kavereistani aina päivittelee innostumistani näitä kohtaan, mutta ihan sama! Tulen varmaan sitten olemaan ikuinen lapsi, mutta Disneystä en tingi XD
~I don't need no fakes around me~
~All I want is you to be with me~
~Here I am~

Upsila

  • aallotar
  • ***
  • Viestejä: 1 248
    • and here are all your lies
Vs: Walt Disney Pictures
« Vastaus #84 : 17.09.2009 16:42:57 »
Yksi Disneyfani ilmoittautuu mukaan!~ ;3

Lemppareitani ovat Pieni merenneito, Prinsessa ruusunen, Robin hood , Kaunotar ja Kulkuri, Bambi, Rottatouille, Nemoa etsimässä, Liisa Ihmemaassa, (Nalle Puhit), Leijonakuningas, Notre Damen kellonsoittaja.. tuo viimeinen on ainakin nyt ehdoton ykköslemppari! (;

Meilläkin on Disney Channel ja sitä tulee katottua oikeastaan joka päivä. Hannah Montana, Wizards of waverly place, Sonny's chance, yms.

Disneyfanitus alkoi minulla pikku taaperona, mutta loppui äkillisesti täyttäessäni 10-11 vuotias ja silloin tuntui, että disney-leffat olisivat aika lapsellista hommaa. Nyt olen sitten alkanut katsoa jälleen Disney-leffoja ja sarjoja, mutta kyllä siinä joskus jää harmittelen kun meillä ei ole niitä kaikkia elokuvia joita haluaisin katsoa yhä uudelleen ja uudelleen. Nykyään 3D-tekniikalla tehtyjä elokuvia on aika paljon (osa niistä on kyllä iha hyviä) ja minäkin myönnän olevani klassikko Disney-leffojen ystävä.

Tänään just tuli katottua Liisa Ihmemaassa, se on miulle se ykkönen jostain syystä. Rakastan Hullua Hatuntekijää ja sitä kissaa (onko se Veijari o___O), samoin kun se kuningas on parhautta!

Hih, hatuntekijä on ihana!~ Jotenkin kyllä pidin pienenä tuota Veijaria ärsyttävänä, kun se katosi kokoajan, mutta nyt se on kyllä superihana ja yksi lemppareista tuosta elokuvasta. Herttakuningattarestakin pidän myös vähän ja varsinkin valkoinen kani on kyberhyperihana, aww, minulle kelpaisi tuollainen söpö kani, haha.<3

Anteeksi nyt kaikki, jotka pitävät Pinokkiosta. Pienenä inhosin pinokkiota yli kaiken Disney-leffoista. Nyt en valitettavasti osaa sanoa pidänkö pinokkiosta vielä, koska jotenkin ei ole tehnyt mieli edes katsoa sitä elokuvaa taas.

Disney on tosiaankin aina Disney ja minä ainakin pidän siitä!~ (--;

// Taidan perua hiukan sanaani tuosta Pinokkiosta. Tuli eilen katsottua sitä ja kyllä se ihan ookoo on. Samu Sirkka on ihana, jotenkin pidin siitä hirmuisesti. Rupesin itkemään, kun luulin, että Pinokkio kuoli. :----D
« Viimeksi muokattu: 31.03.2010 19:32:01 kirjoittanut Upsila »
I'd rather have one sunflower from you than a million roses from any other boy.

Annoy

  • Lännen paha noita
  • ***
  • Viestejä: 383
  • Dancing through life
Vs: Walt Disney Pictures
« Vastaus #85 : 21.09.2009 15:26:44 »
Amy Malfoy,  niin, se oli ihan hirveä kohta. Katoin Tarzain pari viikkoa sitten YouTubesta ja kelasin sen kohdan koska en halunnut nähdä sitä.

Oi, tää on topa mun makuun <3 (Kuten avastani saattaa huomata) Mulla on nyt joku ihme Disney-buumi. Olen katsonut varmaan ainakin 15 Disneyn piirrettyä YouTubesta kuukauden sisällä.

Lemppareitani ovat Pieni merenneito, Prinsessa Ruusunen, Lumikki ja seitsemän kääpiötä, Tarzan, Aladdin, Mulan, Pocahontas ja Notre Damen kellonsoittaja. Ja näistä uudemmista Karhuveljeni Koda. Niitten musiikki on vain niin ihanaa. Mp3:ssa on ainakin parikymmentä Disneyn kappaletta.

En tiedä mistä johtuu, mutta Leijonakuningas ei ole koskaan erityisemmin kolahtanut muhun. Eikä Herkules.

"What everyone does. Like you said. Hope."

Nej, du måste finnas, du måste
Jag lever mitt liv genom dig
Utan dig är jag en spillra
på ett mörkt och stormigt hav
Du måste finnas, du måste
Hur kan du då överge mig?
Jag vore ingenstans, jag vore ingenting
Om du inte fanns

Upsila

  • aallotar
  • ***
  • Viestejä: 1 248
    • and here are all your lies
Vs: Walt Disney Pictures
« Vastaus #86 : 20.03.2010 23:30:33 »
Hei, nyt tätä topiikkia pitää vähän elävöittää! Viimeisin postaus oli viime vuoden syyskuussa, että nyt ruvetaan vähän tsemppaamaan ja käynnistämään tätä keskustelua eteenpäin - ellei kukaan ole sitten kiinostunut ja hölisen yksikseeni täällä. :D

Tuossa hiljattain tuli elokuvateattereille Tim Burtonin ohjaama Liisa Ihmemaassa - elokuva, mitä piditte siitä? Itse kävin katsomassa sitä tänään ja tottakai en voinut olla pitämättä, vaikka ristiriitaisia kommentteja olen kuullut täällä sun siellä, mutta itse sanon ihan suoraan, että en kadu ollenkaan sitä hetkeä, että menin katsomaan elokuvaa, koska se oli ihan sen arvoistakin. Ei siinä pysty ole mitenkään pettynyt, kun väri-iloisuutta näkyilee jatkuvasti, leikillistä ja hupakkomaista käytöstä ja puhumista mainitaan ohimennen, että saa koko elokuvasalin tirskahtamaan ja hymyilemään. En meinannut edes tunnistaa, että Alan Rickmanin ääni oli kaalimatona, ihmettelinkin miksi sillä kaalimatolla oli niin miellyttävä, jumalainen, tuttu ääni ja paljastuihan se Alan Rickman sieltä, meidän tutusta Pottermaailmasta, olin kyllä ihan häkeltynyt, haha. :'D Ja sitten Punainen kuningatarkin paljastui Helena Bonham Carter - meille tuttuna Bellatrix Lestrange - hän esitti roolinsa kyllä tosi onnistuneesti, huvittava, aavistuksen pelottavakin iso päinen kuningatar, haha. Todella onnistuneet näyttelijä ja äänivalinnat, elokuva ylitti odotukseni. Johnny Depp, hulluna hatuntekijänä, Valkoinen kuningatar omaa siskoaan vastaan, Irvikissakin on jotenkin miellyttävämpää tässä elokuvassa, suloisempi ja hm, avuliaampi? Hurmaava tapaus!<3 Ah, suosittelen kaikille tämän elokuvan, todella ihana värimaailma ja kaikki.~

Sitten vähän aikaisemmin on ilmestynyt Prinsessa ja sammakko - disneyelokuva, mitä mieltä te olette siitä? Minusta ihan hyvä elokuvahan se on, vaihtelua sille, että Disneyllä tulee yleensä vaaleaihoista prinsessoja, tässä nähdään tummaihoinen. Elokuvan Dr. Facilierin ääni on kyllä miellyttävän kuuloinen, hah. :)

/Nyt tuli katsottua todella paljon Notre Damen kellonsoittajaa, todella ihastuttava leffa. Voisin sanoa katsovani sitä todella monta kertaa, tämä taisi olla ensimmäinen kerta kun näin kokonaan sen ensimmäisen ja toisen leffan. Rakastuin tyystin mustalaistytön Esmeraldaan, Clopiniin ja Phoebukseen. Quasimodoa jotenkin rupesin säälimään ensimmäisessä elokuvassa, raukka ei saanut mennä aluksi ulos, yksipuolista rakkautta ja kaikkea hirvittävää. Mutta tämä disneyelokuva kyllä kohosi yksi lemppareihini, aws, ihana disneyelokuva.<3
« Viimeksi muokattu: 28.03.2010 12:26:47 kirjoittanut Upsila »
I'd rather have one sunflower from you than a million roses from any other boy.

öoliver

  • Vieras
Vs: Walt Disney Pictures
« Vastaus #87 : 21.04.2010 21:45:25 »
Haa! Koska olen vaihteeksi hurahtanut Disneyn leffoihin, voisinpa selittää hiukan jotain viimeksi katsotuista.

Prinsessan ja sammakon kävin katsomassa suomidubeilla ja todellakin tykkäsin. Mikään ei voita käsinpiirrettyjä animaatioita, ei niin ikinä.
Vaikkakin olen varma, että alkuperäisversiona kys. leffa olisi ollut vieläkin miellyttävämpi katselukokemus, ainakin mitä Youtubesta kyylityt pätkät antavat ymmärtää. Erityisesti tykästyin tähän pahikseen eli Dr. Facilieriin. Veeti Kallio suomalaisena äänenä oli toki hyvä, mutta jäi kuitenkin niiiin kauas Keith Davidin suorituksesta *eargasm*. Samoin prinsessa Tianan kohdalla, Anika Noni Rosen ääni nyt vain sopii paremmin tummalle prinsessalle kuin Laura Voutilaisen, koska no, tummalla naisella "tumman naisen ääni". Sanavalinnat, sanavalinnat.. *headdesk* Tajusitte kuitenkin varmaan, mitä ajan takaa?

Alice in Wonderland taas oli taattua Burtonia. Päätöntä, visuaalisesti upeaa ja niin edelleen, mutta jokin jäi puuttumaan.
En tiedä oliko se juonellinen "aikuiseksikasvamislässynsässyn"siirappi, mikä tökki, mutta en vain saanut täysillä nautittua elokuvasta, mikä oli todella sääli. 3-D oli toki mukava lisä (teki mieli rapsutella Irvikissaa) ja Helena Bonham Carter loisti Punaisen kuningattaren roolissa <3

Sitten on pakko avautua tämänhetkisesta obsessiostani eli hiukan vanhemmasta Disneyklassikosta. Taannoin kipeänä pahassa tekemisenpuutteessa ollessani katselin Youtubesta Treasure Planetin eli Aarreplaneetan suomeksi ja arvata saattaa tuloksen. Viimeistään alkuperäisversion katsottuani olin sooo back to the fangirl mode, mikä onkin erittäin pelottavaa, koska a) yleensä en todellakaan syty päähenkilöihin ja b) kys. päähenkilö sattuu olemaan 15-vuotias angstiteini. (Heheee. Miettiä sopii, mikä tälläkertaa on vialla päässäni, kun kuvittelen, että fanituskohteeni missään määrin kiinnostavat.) Aarreplaneetassa ihastuttivat myös musiikit. James Newton Howard, olet uusi idolini.

Layra

  • Hämykeiju
  • ***
  • Viestejä: 187
  • I'm not easily impressed. Wow, a blue car!
Vs: Walt Disney Pictures
« Vastaus #88 : 22.04.2010 20:21:06 »
Iki-ihanat klassikot <3

Näille ei vaa voi mitää, vanhoille kunnon piirretyille ei löydy vertaa. Toivon oikeesti et uuden sukupolven lapset saa kokea nää oikeat piirroselokuvat <3 Ei voi mitään, digitaalisesti animoidut leffat on hyviä, mut ei ne piirrettyjä voita.

Parhaat on Mulan & Pocahontas. Ne voi kattoo aina uudestaa, niihi ei kyllästy. <3

     -  L
ava by aiju ♥

13072011 ♥

I'd catch a grenade for ya
Throw my hand on a blade for ya
I'd jump in front of a train for ya
You know I'd do anything for ya.

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 543
  • 707
Vs: Walt Disney Pictures
« Vastaus #89 : 02.05.2010 21:23:34 »
Ah, rakastetut Disneyn klassikot  ja kaikki muut elokuvien helmet tämä on loistava topicci.  :)

Sitten asiaan asiaan Disneyn klassikot on ollut pennusta astin todella tärkeitä ja merkittäviä elokuvia! Niillä on tosissaan ollut lähtemätön vaikutus. Vaikka monet Disneyn vanhat klassikot ovatkin minulle hyvin tärkeitä niin tästäkin luokasta on löytynyt yksi ylitse muiden. Se on ehdottomasti Leijonakuningas I.
Minä en kyllästy siihen koskaan, se on kauniisti tehty ja hyvin koskettava tarina ystävyydestä, menettämisestä, välittämisestä. Se on aivan uskomaton sisältää suuria tunteita, surua kuten Mufasan kuoleman, joka on hyvin hyvin koskettava. Itken. Mutta tarina sisältää myös paljon huumoria, onnea, ystävyyttä ja pikkuisen rakkautta. Se on vain jotain uskomatonta.

Sitten myös Herkules on mainittava, se on loistava. Hades-fani ilmoittautuu joukkoonne!  ;)
Sekin on toimivatarina ja HAADES! Muutahan se ei enää tarvitsekkaan kuin sankarin - ja hänet itsensä manalanherran.

Noiden vanhojen klassikojen lisäksi on sitten iskenyt myös tälläiset uudemmat Disneyn elokuvat, kuten myös ei nämä piirretyt vaan nämä oikeastikkin tehdyt. Pirates of the Caribean : Mustan helmen kirous on aivan ihana leffa. Johnny Depp on loistava roolissaan ja elokuva on toiminnallinen ja hyvä paketti! Harmi vain, ettei jatko-osat oikein iskenyt. Sitten on vielä tämä Disneyn uusi Tim Burtonin ohjaama Alice in Wonderland. Se elokuva oli jotain niin kaunista, etten muista äskettäin nähneeni mitään vastaavaa ja Burton ylitti itsensä. Siitä ei kuitenkaan sen enempää (koska Burtonista voi keskustella muulloinkin ja Alice in Wonderlandilla on oma topic).

Joten takaisin tähän aiheeseen, nyt kun olen nimennyt minulle merkittäviä teoksia niin mitähän tässä vielä voisi sanoa. Disneyn elokuvat ovat siis vaikuttaneet minuun syvästi ja tuleevat vaikuttamaankin. Ja vaikka 3D animaatiot ovatkin hienoja ja toimivia leffoja niin toivoisin Disneyltä vieläkin niitä vanhoja klassikoita, kuten Pinoccio, Pieni meren neito, Leijonakuningas, Prinsessa ruusunen...missä ovat vanhat kunnon Disneyn klassikot?  Niitä toivoisin enemmän, vaikka prinsessa ja sammakko tulikin vasta elokuviin (enolenähnytvielä).  Toivotaan, että vanhat kunnon leffat tulevat vielä takaisin teattereihin!  :D

Sitten Disneyland, haluaisin käydä joskusvielä ehkäpä joku minut sinne vie.
En ole nähnyt, mutta kunnioitusta on sitä paikkaa kohtaan siinä missä itse Disneytä ja kaikkia niitä, jotka ovat osallistuneet näihin täydellisiin teoksiin! Ehkä joskus vielä pääsen sinne.  ;)


Od, kuittaa kiittää ja toivoo, että joku ymmärsi!   :P

thanks for disney
“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.



But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

Ayos

  • Nöpötiainen
  • ***
  • Viestejä: 440
  • Ylemmyyskompleksi
Vs: Walt Disney Pictures
« Vastaus #90 : 19.07.2010 20:30:43 »
Rakastan vanhoja disney elokuvia. Itselläni on leijonakuningas, topi ja tessu, kaunotar ja hirviö ja pinokkio. Oli mulla Pieni merenneitokin joskus ( lempparini, mihinhän se katosi ).
Kaikki videoilla.
Ja suosikkejani ovat ehdottomasti leijonakuningas ( mufasan kuolema, itken ihan aina siinä kohdassa... ) ja topi ja tessu ( itken aina hillittömästi tässäkin ). Molempien tarina on niin koskettava, tosin topissa ja tessussa kyyneleet kestävät puolikin tuntia, se on niin surullinen.
Oli kyllä ihanaa kun pienenä oli sellainen hoitopaikka jossa oli miltei kaikki disney videot, kattelinpa niitä sitten päivät pitkät. Oli prinsessa ruusunen lempparini myös joskus, mutta se johtuu siitä että Aurora on blondi. Tunsin aina samaistuvani blondeihin  ;D

Kaikenmaailman Hannah montanat saavat kylmät väreet aikaan. Roskakoppaan tuollaiset hömpötykset, hyi. Sitten näistä yli 7 vuotiaille suunnatuista elokuvista en sano mitään. Potc:it ovat hyvä esimerkki siitä ettei disneyn taika ole kuollut. Muualla kuin disney channelilla etc. Hyi taas kerran.

Brianna

  • Tigger
  • ***
  • Viestejä: 286
  • Bounces a lot
Vs: Walt Disney Pictures
« Vastaus #91 : 21.07.2010 20:04:45 »
Oi oi Disney!

Onneksi olen sen verran vanha jo eli syntynyt jo sen verran aikaisin että legendaariset vanhat Disney -leffat olivat kultaa siihen aikaan! Leijonakuningas on tietenkin aina ollut yksi suosikeista, mutta top-listaan kuuluvat myös esimerkiksi Mulan, Robin Hood ja Peter Pan. Meiltä löytyy nuo kaikki veehooässinä, joka on vaikuttanut siihen että olen saanut vanhemmat ostamaan meille sellaisen videokoneen, jolla pystyy myös noita vanhoja kasetteja katselemaan, hih.
Nuo neljä Disneyklassikkoa ovat siis selvästi omia suosikkejani ja muistan ne suunnilleen ulkoa kun alan niitä katsomaan. Se ei kuitenkaan haittaa, ei noihin piirrettyelokuviin voi vaan millään kyllästyä! Kyllä me niitä toisinaan katsellaan vieläkin isoveljeni kanssa, joka tosiaan on minuakin vielä vajaa pari vuotta vanhempi. Disney ei taida kuolla sydämestä koskaan kun sen kerran sinne päästää!
Meillä on melko paljon noita Disneyn veehooässiä; molemmat Bambit, Leijonakunigas 2, Notre Damen kellonsoittaja, 101 dalmatialaista, Pocahontas, Tarzan, Dumbo, Pieni merenneito, Viidakkokirja, sekä Topi ja Tessu. Noista vähän uudemmista leffoista meillä on deeveedeellä Karhveljeni Koda, Rottatouille, Leijonakunigas 3 ja Lehmäjengi.
Tähän väliin: nyt tekisikin hirveästi mieli katsoo Mulan!

Tosiaan minäkään en lämpene yhtään Hannah Montanalle ja näille uusille tulokkaille, yyh. High School Musical, en menisi ikinä katsomaan näitä leffoja enkä olekaan nähnyt niistä yhtäkään, enkä tunne itseäni millään tavalla ulkopuoliseksi niiden seurassa jotka ovat kyseiset elokuvat käyneet katsomassa.
Pirates of the Caribbean -tirlogia on jotain tosi hienoa! Tykkään elokuvista mahdottomasti, näyttelijöidenkin takia jo. Kuitenkin, niin kuin jo joku totesi, niissä on sitä disneymaisuutta joka saa katsomaan niitäkin aina uudestaan ja uudestaan. Tässäkin trilogiassa on tosin se juttu, että ensimmäinen on paras, eivätkä kaksi viimeisintä vedä sille vertoja. Tämä on oma mielipiteeni siis. Toivottavasti neljännestä Potcista tulee positiivinen ylläri, vaikkei mikään noista nykyisistä kolmestakaan missään nimessä huono ole.

Lainaus
Sitten Disneyland, haluaisin käydä joskusvielä ehkäpä joku minut sinne vie.
On kokemisen arvoinen todella, suosittelen lämpimästä! Olen käynyt siis Pariisin Disneylandissa.
Kannatan muuten myös, että kun sinulta löytyy tarpeeksi ikää ja mielellään ranskankielen taitoa (jos Pariisin Disneylandiin haluat, mutta toki englanninkielen taitokin käy Yhdysvaltojen Orlandossa), hae töihin Disneylandiin. Serkkupoikani oli pari vuotta takaperin töissä puolisen vuotta Pariisin Disneylandissa ja sanoi että oli todella huippua.
Itsekin sitä voisi kokeilla sitten vähän myöhemmin, opiskelujen jälkeen.
M ♥ T amour depuis 230410

Dude, you were like "Whoa!"
and then we were like "WHOA!"
and then you were like "Whoa."

Annoy

  • Lännen paha noita
  • ***
  • Viestejä: 383
  • Dancing through life
Vs: Walt Disney Pictures
« Vastaus #92 : 22.07.2010 23:00:40 »
Mäkin rakastan Disneyn piirrettyjä todella paljon. Ne on vaan ihania. Mun suosikkeja on esimerkiksi Pieni Merenneito, Prinsessa Ruusunen, Lumikki, Aladdin ja Notre Damen Kellonsoittaja. Harmikseni en omista mitään Disneyn elokuvista, mutta olen tosi monet katsonut esim. YouTubesta. Tosin se on vähän ärsyttävää kattoa niitä alkuperäisellä dubbauksella, sillä olen tottunut tosi monen suomalaiseen dubbaukseen.

Semmosia Disneyn leffoja mistä en kauheesti välitä, ovat esim. Leijonakuningas ja Herkules. Tiedän kyllä että Leijonakuningas on klassikko ja plaa plaa, mutta se ei ole koskaan iskenyt muhun. Ja Herkules on vaan jotenkin ärsyttävä leffa. Kummastakaan päähenkilöstä en tykännyt, mutta Haades oli kyllä hyvä.

Mulla on vähän ristiriitainen fiilis noista nykyisistä Disneyn leffoista. Hannah Montanaa en ikinä suostuisi katsomaan, mutta jotkut muut ovat itseasiassa aika hyviä. Esim. Camp Rockista tykkäsin. Ja Starstruckista. Molemmissa oli hyvä juoni ja hyvä musa. Okei, oli ne nyt vähän semmosia teinileffoja, mutta kun ei ota liian vakavasti, niin niistä voi tykätäkin. High School Musicalitkin on ihan okei, ainakin eka osa, mutta ne on semmosia vähän mitäänsanomattomia. Pirates of the Caribbeanista tykkäsin, varsinkin ykkösestä ja kolmosesta. Tosin Will oli hirveen ärsyttävä.
"What everyone does. Like you said. Hope."

Nej, du måste finnas, du måste
Jag lever mitt liv genom dig
Utan dig är jag en spillra
på ett mörkt och stormigt hav
Du måste finnas, du måste
Hur kan du då överge mig?
Jag vore ingenstans, jag vore ingenting
Om du inte fanns

Yuujishi

  • Vieras
Vs: Walt Disney Pictures
« Vastaus #93 : 15.08.2010 03:44:48 »
Oi Disney! ♥

Suosikkini on ehdottomasti Mulan,pienenä Mulan olikin mun idolini. Kaikki kaverini tykkäsivät
Ruususesta ja Tuhkimosta sun muista prinsessoista,mutta mun mielestäni Mulanissa oli niin
paljon asennetta kun lähti sotaan isänsä puolesta. Ja tietenkin Mushu on niin liikkis kuin olla
ja voi. :D Varsinkin kun se valittaa ettei ole käärme. Nauran sille vieläkin.

Tuosta Leijonakuninkaasta.. Olenko ainut jota ei Mufasan kuolema koskettanut paljoakaan? Enemmän
minä itkin kun Bambin äiti ammutiin. :< Mutta tosiaan,olen aina rakastanut Timonia ja Pumbaa!
Timonilla on hienoja elämänviisauksia. Ihana kaikkitietävä mangusti.<3

Ja Hades!! Hades on kuningas! Sekin on toinen mille aina nauran,kun Hadesin hiukset sammuvat. :D
"Sammuks fleda?" Äää söppänä. <3 Ja Jafar! Jafar on ihan loistava! Suomeksi dubatussa Aladdinissa
Jafarin ääninayttelijä on ihan mahtava. Kaikki ne laulut ovat täyttä kultaa.

Ashley

  • Paholainen
  • ***
  • Viestejä: 138
Vs: Walt Disney Pictures
« Vastaus #94 : 15.08.2010 10:35:45 »
Disneyn leffat... niillä on aina paikka mun sydämmessä. :D  En voi uskoo, että tulevaisuuden sukupolvet ei saa kokea videonauhurin kostoa, kun vhs-kasetti ei ookkaan kelattu viimeks kun elokuvaa katottiin :( tai sitä, kun rakkain vhs-kasetti juuttuu videon sisälle ja se mustakelahomma vaa repeytyy auki kasetin sisältä, kun juuri ja juuri oot saanu sen vaivoin koneesta irti. SE OLI HIENOA AIKAA JA NYT PIKKU LAPSET EIVÄT SAA KOKEA SITÄ, KOSKA DVD:EET OVAT OTTANEET VALLAN ! On se surullista  :'( En nimittäin muista kuinka monta kertaa rikoin omat disney videoni >.D

Mutta lempielokuvista kun nyt on kyse... Mä raaaaaakastin Pientä merenneitoa (traagisesti sekin video lopulta meni rikki, MUTTA sen takia, koska tarhassa oli paha poika :< ) JA Peter pania. - Siis rakastin Peter pania ihan oikeesti... luulin, että tämä vihreään pukuun, pukeutunut punahiuksinen herra on oikea ja, että hän tulisi jonakin päivänä hakemaan minut mikä-mikä-maahan. (: - Valitettavasti, sitten kun häntä ei näkynyt, niin kun täytin kahdeksan tajusin, ettei häntä ja Helinä keijua ollut olemassa. (Traagista tämäkin ;< )

Myöskin nämä tavallisimmat; ARISTOKATIT (aaivan parhaita ne hanhet ;)), Mulan, Prinsessa ruusunen, Tuhkimo, Aladdin, Topi ja Tessu, Oliver ja kumppanit (Katottiin tää joskus viime viikonloppuna yhden 5 vuotiaan tytön kanssa, niin huomaa ettei MINUA olla luotu enää katsomaan pikku tyttöjen kanssa lastenelokuvia, koska töksäytin yhdessä vaiheessa että "Nyt ne kuoli" ja tyttö lyö minua ja sanoo "eikä ku ne koirat meni hakemaan sen kittan turvaa!!" ;D)  LeijonakuninkAAT (mun mielestä jatko-osat LK:sta olivat oikeasti ihan hyviä...) Viidakkokirjat (tässä sama, mun mielestä oliihan hyvä juoni kakkosessakin, vaikka ei se tutun Viidakkokirja 1sen tasolle nouse... mutta oli kiva tietää miten Mowglille (JOOKERTOKAA MULLEKIN MITEN SE KIRJOTETAAN :D) tapahtui tämn lähtiessä Shantin mukaan. :)) ja kaikki muutkin.

Pari leffaa on mitä en ole katsonut sitten sen kun pinenä niitä selailin läpi, on Lumikki ja seitsemän kääpiötä ja Kaunotar ja hirveiö. - Jotenkin kummassakin oli sellainen hirveen pelottavia kohtia, joista siten sain traumoja. x_x no ei vaa ;). Esim. Lumikissa se mssä tää ilkeä äitipuoli (mikä sen nimi nyt onkaa...) muuttuin noidaksi ja kuoli, niin HYVIN pelottavia kohtia jos saan sanoa. ja sitten kaunottaressa ja hirviössä... no se oli aika pelottava, kun ne miehet tuli tappamaan hirviötä ja mitä kaikkee muuta pelottavaa nyt siinä tapahtu...

Uusimmista disneystä en osaa sanoa mitään, sillä en tahtonut mennä katto sitä sammakkoleffaa, koska pelkään sammakoita :) (turha sanoa että ne sammakot on animaatiota mutta !!!) ja noh, Tim Burtonin Liisa Ihmemaassa voin sanoa sen verran, että en tykännyt piirrettynä/animaationa (mikä se nyt silloin oli), enkä oikeastaan tykännyt nytkään.  Näyttelijät olivat hyviä ja pelasivat roolinsa täydellisesti (vaika hatun tekijässä olikin usein hipaus Jack Sparrowta) mutta jokin jäi puuttumaan, niin kuin joku täällä sanoikin... Sitä paitsi todella mukavaa katsoa leffaa jossa tyttö itsekkin pitää itseään hulluna kun hän hyppii karkuun jotain korttipakkaa...kamalaa. PoTCnista en sano mitään paitsi että rakastan ja jumaloin. Yhtiä parhaista leffoista Harry Pottereitten jälkeen.

Apua, kun oon löpissyt paljon joten lopetan varmaan tähän, että ees joku muu saisi puheen vuoroa, mutta sen sanon, että HAADES ! <3 Harmi kun hiuksesi sammuivat ;)

laurajoo  :-*

Yuujishi

  • Vieras
Vs: Walt Disney Pictures
« Vastaus #95 : 15.08.2010 17:59:23 »
Lainaus
Kun siis kaikki oli aina (ainaki lapsena) sillee "tahon olla niiku toi rinsessa" ja "leikitää rinsessaa" ni mä siinä "okei, oo sä toi ruusunen ni mä oon pahatar" mut ei niille kelvannu koskaa.

Mulla oli tuo ihan sama juttu! Oon itsekin aina tykännyt pahiksista enemmän. Ainakun mentiin uimaan ja leikittiin Pientä merenneitoa,en saanut koskaan olla Ursula! Vieläkin kismittää. (Ursulasta puheenollen,hänenkin ääninäyttelijänsä oli
todella hyvä valinta.) Pahatarkin olisin aina halunnut olla,mutta ei kelvannut ei. Aina jouduin olla joku Haltijakummi ym.
koska kaverini olivat prinsessoja. Olipas kiva leikkiä niiden kanssa.

Ashley

  • Paholainen
  • ***
  • Viestejä: 138
Vs: Walt Disney Pictures
« Vastaus #96 : 15.08.2010 21:17:16 »
Lainaus
Kun siis kaikki oli aina (ainaki lapsena) sillee "tahon olla niiku toi rinsessa" ja "leikitää rinsessaa" ni mä siinä "okei, oo sä toi ruusunen ni mä oon pahatar" mut ei niille kelvannu koskaa.

Mulla oli tuo ihan sama juttu! Oon itsekin aina tykännyt pahiksista enemmän. Ainakun mentiin uimaan ja leikittiin Pientä merenneitoa,en saanut koskaan olla Ursula!

Meillä päin mää taas leikin pokemon kouluttajaa ja digimonia, mutta ehdottomasti paras oli kun suostuttelin kaverini leikkimään Peter pania, jossa kaikki oltiin kadonneita poikia. :D KYLLÄ VOIN SANOA, ETTÄ SIIHEN JÄI RINSESSA LEIKIT ! .D Tarhassa juostiin pakoon meijän "tätiä", joka oli muka Kapteeni koukku ja Peter pan oltiin kidnapattu, koska kaikki halus sitten loppujen lopuks olla se. Voin sanoo, että oli kyllä kivat leikit siihen aikaan. ;D

Ja oon samaa mieltä Yuujishin kanssa Ursulan ääninäyttelijästä... hyvää valinta!

laurajoo  :-*

Penber

  • Vieras
Vs: Walt Disney Pictures
« Vastaus #97 : 16.08.2010 09:14:53 »
Lainaus käyttäjältä: EpikFeil
Siinähän ne kakrut viedään "huvitusten saarelle" missä ne vetää  röökii ja kaljaa ja niistä tehdään aaseja.

Luultavasti tuo on jokin vertauskuva siihen, ettei tupakkaan ja kaljaan kannata koskea koska ne tekevät ihmisistä tyhmiä (vrt. aasi). Eli ehkä ideana onkin vähän säikäyttää katsojaa, ettei tämä sitten myöhemmin moisiin myrkkyihin koskisi.

Mutta joo. On ihana olla 90-luvun lapsonen! Kaikki oli sillo jotenki niin erilaista. VHS-laitteet surisi ja videot oli sellasia ihania paksuja pöniköitä :'D. Meillä aina kavereiden kanssa käytiin vaihtokauppaa näillä. Hyvät vhs:t vaihdettiin aina kertaan jos toiseenki. Ja sit niitä samoja katsottii yhä uudestaa ja uudestaan.

En kyllä yhtää osaa sanoa, mikä olis miu lemppari Disney-leffa! :O Kaikki ne kuitenkin on omalla tavallaan hyviä. Hmm. No ehkä toisaalta tavallaan Aristokatit vois nousta aika korkeallen tässä suosikkilistassa, koska oon aina pitäny kissoista ja se biisi missä laulettiin "Kaikki tahtoo, kaikki pyytää. Kaikki päästä rytmiin kattien", on ihan paras! :'D<3

Lainaus käyttäjältä: Laurajoo
En voi uskoo, että tulevaisuuden sukupolvet ei saa kokea videonauhurin kostoa, kun vhs-kasetti ei ookkaan kelattu viimeks kun elokuvaa katottiin

Hihii! Joo, tää kanssa! Jotenki muistan että itselleni kävi tollensa melkoisen usein! :'DD Sit se videonauhuri surisi sillee jännästi ku se kelas. Tykkäsin siitä äänestä ja tykkäisin varmaa edellee jos ois mahdollista moista kuulla. Mut ei oo vhs-nauhuria enää meillä ):

Ashley

  • Paholainen
  • ***
  • Viestejä: 138
Vs: Walt Disney Pictures
« Vastaus #98 : 16.08.2010 21:20:47 »
Sit se videonauhuri surisi sillee jännästi ku se kelas. Tykkäsin siitä äänestä ja tykkäisin varmaa edellee jos ois mahdollista moista kuulla. Mut ei oo vhs-nauhuria enää meillä ):

Meillä onki vanha vhs-nauhuri ja just aloin kattoo kaikkii vanhoja disneyn leffoja! <3 Aristokatit on viime leffa jonka näin ja <3<3<3 KAIKKI TAHTOOOO, KAIKKI PYYTÄÄ... Just niinku Pender sanoit! Aiiivan ihana laulu :).

Myös tuosta Pinokkiosta, että INHOSIN PIENENÄ JA INHOAN VIELÄKIN!  Yhdyn EpikFeil kuten Penderiinkin, että "huvitusten saari" tupakka ym. kohtaus on kamala, mutta kuitenkin ajattelen sen nykyään vertauskuvana siihen, ettei tupakkiin ja kaljaan kannata koskea. (; Myös pinokkiossa oli ihan kauheeta, ku se halus olla niin hirveesti ihmine ja toivo kokoajan "olisinpa oikea poika" KAUHEEN TRAAGISTA KUN SE SITTEN EI OLLUT! Ja se kun pinokkio joutu sinne valaan vatsaan :( ei kiva. Aivan kauhea leffa! Hyi en ees tahdo ajatella sitä. :D

laurajoo :-*

Brianna

  • Tigger
  • ***
  • Viestejä: 286
  • Bounces a lot
Vs: Walt Disney Pictures
« Vastaus #99 : 13.09.2010 21:08:15 »
Lainaus
Kun siis kaikki oli aina (ainaki lapsena) sillee "tahon olla niiku toi rinsessa" ja "leikitää rinsessaa" ni mä siinä "okei, oo sä toi ruusunen ni mä oon pahatar" mut ei niille kelvannu koskaa.
Mulla meni puolestaan silleens, että halusin aina leikkiä joko Peter Pania tai Robin Hoodia. Ja tietenkin oli itse jompikumpi näistä sankareista. Koskaan itsellenikään ei täysin tuo prinsessailu kolahtanut. Mulan tosin oli poikkeus. Se olikin yksi niistä Disneyn tytöistä, joka suostuin olemaan jos jotain rinsessaleikkejä piti leikkiä. Minua tosin aina harmitti, kun muille prinsessoille oli ne kaikenmaailman tiarat ja valtikat, ja mitäs Mulanille oli? Joku kälynen keppi, jolla vähän huitoa jos joku tuli uhittelemaan. No, iltaisin sitten tuli aina salaa harjoiteltua "taistelutaitoja", josta sitten varmaan lähtikin innostus siihen että nykyään harrastan itsepuolustuslajeja.

Lainaus
Mutta joo. On ihana olla 90-luvun lapsonen! Kaikki oli sillo jotenki niin erilaista. VHS-laitteet surisi ja videot oli sellasia ihania paksuja pöniköitä :'D.
I agree! Tosiaan, meiltä löytyy vieläkin noita veehooässiä, koska niitä ei vaan millään raaski heittää pois. Meillä tosin on nauhuri, johon sopii sekä deeveedee että veehooäs, joten toki noita jälkimmäisiä edelleen voisi katsella. Ne kuitenkin on jotkut aika huonossa kunnossa, ja jotkut ollaan hankittu jo deeveedeelle, mutta... Noilla paksuilla pöniköillä nyt vaan on hirveästi tunnearvoa. :--)
M ♥ T amour depuis 230410

Dude, you were like "Whoa!"
and then we were like "WHOA!"
and then you were like "Whoa."