Kirjoittaja Aihe: Valot, VALMIS! K-11, Draco/Astoria, (Daphne/Harry), Romance, Drama  (Luettu 21153 kertaa)

Belsissa

  • Ikiunelmoija
  • ***
  • Viestejä: 760
    • Arcane Inspiration - blogini
// Alaotsikko: Epilogi ilmestynyt!

Title: Valot
Author: Belsissa
Genre: Romance, Drama, Fluff
Pairing: Draco/Astoria, Daphne/Harry
Rating: K-11
SummaryI have dreamt of a place for you and I
                      No one knows who we are there
                      All I want is to give my life only to you
                      I've dreamt so long I cannot dream anymore
                      Let's run away, I'll take you there
   
         We're leaving here tonight
         There's no need to tell anyone
         They'd only hold us down
         So by the morning light
         We'll be half way to anywhere
         Where love is more than just your  name
         Forget this life
         Come with me
         Don't look back you're safe now
         Unlock your heart
         Drop your guard
         No one's left to stop  you
        -Evanescence: Anywhere

Disclaimer: Hahmot, paikat ym, jotka tunnistatte Rowlingin aikaansaannokseksi, kuuluvat hänelle. Juoni ja muut hahmot ovat omiani. Summary Evanescencen tekstiä.
Warnings: Hahmon kuolema, sisältää kliseitä. Seksiin pakottaminen.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Valot, ne pienet kuolettavan vaaralliset tikarit seurasivat minua tässä tiheässä, painavassa mustuudessa.

Juoksin henkeni edestä, mutta pienet, ilkeät kädet kiskoivat minua kohti valoja, joiden tykö en halunnut.

En halunnut sokeutua.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

1. luku

      Tunsin rajun nykäisyn vartalossani, kun säpsähdin hereille valoisana lauantaiaamuna keskellä joululomaa.

Nykäyksien järkeen seurasi aina kipu, loputon tuska, joka tunkeutui jokaiseen soluuni. Kukaan ei koskaan ollut langettanut minuun kidutuskirousta, mutta uskon ettei se voi olla kovinkaan paljon pahempaa, kuin oma toistuva kipuni.

Enkä ollut tälläkään kerralla väärässä. Vain muutaman vaivaisen, odotuksentäyteisen sekunnin jälkeen kehoni käytti sanoinkuvaamaton tuska.  Keskityin tuijottamaan yöpöydälläni kukkivia hempeänvärisiä orkideoja.  Ne omasivat vahvat, tummanvioletit terälehdet ja taipuisan varren.

Tuska ei kuitenkaan koskaan häivy, ei, vaikka miten keskittäisin ajatukseni kauniisiin orkideoihini, se vain muunsi muotoaan.

Lopulta kipu vaihtui turtumukseen, jota seuraisi seuraavan yön kauhunhetkiin asti, kunnes valot taas syttyisivät.

Nousin sängyltäni ylös, ihmetellen, että olin ylipäätänsä enää elossa. Luulisi kenen tahansa luovuttaneen jo. Olisi täysin ymmärrettävää, että hento, nuori nainen antaisi periksi. Kukaan ei voinut vaatia minua elämään helvetillistä, ennalta määrättyä elämääni.

Tiedän olevani sangen kiittämätön. Elämänihän oli jo valmiiksi turvattua, vanhempani jättäisivät minulle koko huomattavan omaisuutensa kuoltuaan. En koskaan itse joutuisi alentumaan tekemään töitä. Kuten vanhempani sanoivat, työnteko oli rahvaan tehtävä.

Minun, puhdasverisen Astoria Greengrassin tehtävä olisi naida rikas, tunnettu puhdasverinen mies ja synnyttää suvulleni viehättävä perijä.

Ei minulla ollut mitään rikkauttani vastaan, ei edes vanhempieni ärsyttäviä, selkään puukottavia ja juonittelevia ystäviä. Ei edes sitä, että suurimman osan kotona viettämästäni ajasta jouduin viettämään salaten todelliset tunteeni, sillä olisi epäsopivaa ja sangen moukkamaista osoittaa tärkeiden henkilöiden aatteista eroavia mielipiteitä, varsinkin, jos sattui olemaan nainen.

Ainut osa elämästäni, jonka vuoksi kärsin, oli rakkauden puute.

Vanhemmillani ei koskaan ollut aikaa minulle, vaikka he eivät edes käyneet töissä. Heillä oli vain kamala kiire käydä erilaisissa juhlatilaisuuksissa. Pöllöt toivat isälleni lähes päivittäin jonkinlaisia kutsuja, puoliakaan niiden lähettäjistä mies ei edes muistanut. Isän mielestä perheemme on ylläpidettävä vaivalla saatua mainetta.

Niin, ja millä vaivalla? Sillä, että hän lahjoitti muutamia tuhansia kaljuunoita vuosittain jollekin säätiölle.

Säpsähdin, kun ystäväni Charlotte Gabourie asteli yllättäen sisään makuusalin oviaukosta.

”Vieläkö sinä täällä olet? Taisit nukkua aika pitkään?” hän naurahti.
”Hmph.”
”Nousitko väärällä jalalla?”
”Pääni tuntuu olevan tulessa.”
”Ainahan voit käydä Matami Pomfreyn luona. Saat hetkessä helpotuksen vaivaasi.”
”Tuo kuulosti surkealta mainoslauseelta”, tuhahdin.
”No jaa. Tulisitko kanssani aamiaiselle? En haluaisi mennä yksin”, Charlotte pyysi kallistaen hieman päätään ja väläyttäen kasvoilleen vastustamattoman hymyn.
”Kuinka vain”, totesin kohauttaen olkiani.

”Kuulitko muuten jo, että Harry Potter ja Ginny Weasley ovat yhdessä?” tyttö kysyi lähes innosta vavisten kävellessämme kohti Suurta salia.
”Minua ei pahemmin kiinnosta Potterin ja hänen verenpetturihuoransa yksityisasiat.”
”Kuvittele! Luulisi, että Potterilla olisi hieman parempi maku! Tai siis onhan hän kuitenkin Harry Potter! Saisi kenet tahansa, onhan hän sentään kuuluisa!” Charlotte päivitteli kävellen melkein muutamaa neljäsluokkalaista korpinkynttä päin.

Niinpä niin, siinä se taas tuli. Tietäisipä Charlotte, että eivät edes kaikista rikkaimmat ja kuuluisimmat voi saada kaikkea mitä haluavat, itse asiassa eivät varsinkaan he.

”Minun mielestäni pojassa ei ole mitään erikoista. Jos ei oteta mukaan sitä naurettavaa arpea keskellä otsaa.”
”Oikeastaan se on aika kiehtova!”
”Siinä pojassa ei ole mitään kiehtovaa.”

”Harvinaisen hyvin sanottu, Greengrass!” huudahti tyttö takanani.

Se oli Pansy Parkinson ystävineen, jotka nyökyttelivät hyväksyvästi tytön sanoille.

Kiitin tyttöä viileästi.

”Tämä on varmaan miljoonas kerta, kun sanon tämän, mutta mielestäni Potterin kaltaiset ihmiset pitäisi saman tien kärrätä Pyhään Mungoon.”
”No jaa, tuo nyt oli ehkä hieman liioittelua”, huomautin.
”Ei suinkaan, Pansy on aivan oikeassa. Potter on yksinkertaisesti hullu, ehkä jopa vaarallinen.”

Joukkoomme Suuren salin eteen oli liittynyt nyt myös Draco Malfoy ja hänen järkälemäiset ystävänsä, vai sanoisinko mieluummin henkivartijansa.

”En kiellä, etteikö hän olisi epämiellyttävä, mutta ei hän kai sentään hullu ole.”
”En olisi siitä niin varma”, Malfoy totesi ja heilautti samalla hiuksiaan tavalla, joka sai puolet käytävän tytöistä kuolaamaan.

Minua oksetti.

Pojan perhe oli yhtälailla yksi uskomattoman rikkaista ja tunnetuista puhdasverisistä perheistä, kuin meidän perheemme. Se ei kuitenkaan ollut ainut ässä hänen kaapunsa hihassa. Malfoy oli myös todella.. kaunis. Käytän yleensä miehestä mieluummin sanaa komea, tai hyvännäköinen, mutta kumpikaan niistä ei oikeastaan sovi Dracon siroon olemukseen, hänen platinanvaaleisiin, kiiltäviin hiuksiinsa, terävään nenäänsä tai teräksenharmaisiin, sielun lävistäviin silmiinsä.

Mitä minä ajattelinkaan? En todellakaan halunnut vajota Pansy Parkinsonin tasolle.

”Voisimmeko kenties puhua jostakin hieman miellyttävämmästä?”
”Sopii mainiosti. Tiesittekö, että isäni valittiin takaisin koulun johtokuntaan?”
”Fantastista”, Pansy sirkutti.
”Miksi hänet oikeastaan heitettiin sieltä ulos?” töksäytin.

Draco Malfoy kurtisti kulmiaan, mutta ennen kuin hän kerkesi vastata kysymykseeni mitään, Charlotte olikin yllättäen avannut suunsa.

”Älä välitä hänestä, Draco. Astorialla on tänään huono päivä.”
”Näköjään”, poika totesi katsoen minua närkästyneenä.
”En minä –”
”Ala tulla, minulla on nälkä!” Charlotte huudahti sanojeni päälle, vetäisten minut kauemmas muista luihuisista.

”Miksi sinä noin teit?” kysyin närkästyneesti.
”Et halua suututtaa Draco Malfoyta.”
”Enkö minä saa kysyä, miksi hänen isänsä ei ollut pätevä hoitamaan virkaansa?”
”Et. Älä sano hänelle mitään, joka vähänkään kyseenalaistaa hänen tai hänen perheensä asemaa.”
”Miksi en sanoisi?”
”Koska et halua hänestä vihollistasi.”
”Aivan sama, ei hän minulle mitään merkitse.”
”Ole kiltti, Astoria. Yritä niellä ylpeytesi edes hänen seurassaan, minun vuokseni.”
”No hyvä on sitten.”

Charlotte ei todellakaan ollut läheisistään huolehtivaa tyyppiä, tiesin hänen vain pelkäävän oman kunniansa puolesta.

Minua ärsytti Malfoyn ylimielinen käytös, mutta toisaalta, olisiko siitä haittaa, jos olisin kerrankin hiljaa omista mielipiteistäni?
Tunsin jonkun tarkkailevan minua istuessani luihuisten pöytään. Annoin katseeni vaeltaa salissa ja lopulta katseeni osui Draco Malfoyhin, joka yllätyksekseni tuijotti minua.

Katsahdin poikaa kysyvästi, jolloin tämä käännähti sanomaan Pansylle jotakin. Parkinson nyökkäsi.

Jo toinen yllätys samana aamuna, blondi nousi ylös penkiltä ja käveli suoraan kohti minua.

”Tuleeko Malfoy tänne?” Charlotte henkäisi, vihreät silmät laajeten hämmästyksestä.
”Siltä näyttää”, tuhahdin siirtäen katseeni pastakulhoon, josta kauhoin ruokaa lautaselleni.

”Saako tähän istua?” kysyi viileä ääni.
”Mikäs siinä”, mutisin.

Draco Malfoy istahti toiselle puolelle pöytää, minua vastapäätä. Hänen harmaat silmät tutkivat minua tarkkaavaisesti, kuin etsien minusta jotain, johon tarttua kiinni.

”Etkö sinä ole se Greengrassin tyttö?”
”Sepä se.”
”Minun isäni tuntee sinun isäsi.”
”Tiedän.”
”Sinä varmaankin tiedät kuka minä olen”, blondi enemmänkin totesi, kuin kysyi.

Mieleni teki vastata, että mistä hän sellaista päätteli. Luuliko hän kenties olevan jotain enemmän kuin muut, vain sillä perusteella, että sattui olemaan Malfoy?
Draco ei kuitenkaan ollut yhtään enempää, kuin minäkään. Poika olisi yhtä lailla sidottu kulkemaan ennalta suunniteltua polkua, kuten minäkin. Sekö hänestä oli ylpeyden aihe?

Tyydyin kuitenkin vain nyökkäämään hänen sanoilleen.

”Niin arvelinkin. Kuinka vanha sinä olet?”
”Viisitoista”, kerroin,
”entä sinä?” lisäsin kohteliaasti, etten vaikuttaisi aivan barbaariselta.
”Seitsemäntoista.”

Charlotte istui paikallaan, seuraten keskusteluamme lumoutuneena. Hän oli niin haltioitunut vierellään istuvasta blondista, ettei huomannut, vaikka puolet hänen suuhunsa kauhomasta pastasta tipahti takaisin lautaselle. Tytön onneksi poika oli keskittänyt huomionsa minuun.

”Tuntini alkaa pian. Voisimmeko jatkaa keskusteluamme myöhemmin?” Malfoy kysyi.
”Miksi?”

Sitä sanaa Draco ei ollut selvästikään odottanut. Pojan mielistelevä, imelä hymy valahti kasvoilta ja vaihtui tyrmistykseen.

Sitä ei kestänyt kuitenkaan, kuin muutamia sekunteja. Pian Malfoyn kasvoille nousi taas ylimielinen virne.

”Minusta tuntuu, että meillä voi olla paljonkin yhteistä. Käykö seitsemältä huispauskentän edustalla?”
”En huomannut vastanneeni myöntävästi edelliseen kysymykseen.”
”Siinä tapauksessa odotan edelleen vastaustasi.”
”Saatan ilmaantua, mutta en lupaa mitään.”

Poika nyökkäsi hymyillen itsevarmasti ja käänsi selkänsä minulle, lähtien astelemaan Pansya ja niitä gorillakavereitaan kohden.

Olin ehtinyt jo unohtaa säryn päässäni, mutta nyt se palasi entistä kovempana, kuin minua hakattaisiin nuijalla päähän.

Mitäköhän ihmettä tästä tulisi seuraamaan?
 
-------------------------------------------------------------------------------------

A/N: Tällainen tuli sitten väsättyä. Jatkoa tulee, jos sitä toivotaan. Kommentit ovat tervetulleita ja toivottuja. Kiitos, jos jaksoit lukea tänne asti.
 :)
« Viimeksi muokattu: 20.02.2015 13:25:13 kirjoittanut Kaapo »
Arcane Inspiration - lifestyleblogini
Virvatulilaulu - kirjallisuusblogini

shira

  • ryövärintytär
  • ***
  • Viestejä: 184
  • ava © becca ♥
Vs: Valot
« Vastaus #1 : 15.03.2009 23:14:35 »
Aluksi kiinnostuin otsikosta, sitten meinasin jättää kokonaan lukematta parituksen vuoksi. En nimittäin ole kovinkaan kiinnostunut Astoriasta, mutta tämä ficci muutti kokonaan mieleni. Onneksi luin, sillä tämähän on loistava! Odotan innolla jatkoa, tämä on ensimmäinen jatkoficci noin miljoonaan vuoteen josta todella kiinnostun  :o Onnistuit todella vangitsemaan mielenkiintoni.
Ainoa virhe, jonka bongailin(tästähän on tulossa ihan harrastus minulle ;D):
Lainaus
Enkä ollut tälläkään keralla väärässä.
Kerralla, olettaisin.
Muttamutta, en keksi mitä sanoa. Todella toivon jatkoa ja pidin oikein paljon. Kiitos.

~ shira

When you touch me it's so delicious

Belsissa

  • Ikiunelmoija
  • ***
  • Viestejä: 760
    • Arcane Inspiration - blogini
Vs: Valot
« Vastaus #2 : 17.03.2009 20:34:37 »
shira: Arvelin itsekin, että tämän ficin lukijamäärä voisi jäädä erittäin alhaiseksi parituksen vuoksi, mutta päätin kuitenkin kirjoittaa tämän.  :) Hyvä, että huomasit virheen, korjaan sen!
Ja kiitos paljon kommentistasi, olen otettu! :)

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

2. luku

Kello alkoi lähestyä seitsemää, joten minun oli vähitellen päätettävä, olisinko menossa tapaamiseen Draco Malfoyn kanssa, vaiko en?

Ei niin, että hän olisi minua juurikaan kiinnostanut. Vaikka poika oli minua kaksi vuotta vanhempi, hän oli aivan kakara henkiseltä tasoltaan. Tosin varmaankin juuri sellainen mies, jonka isä ja äiti minulle kelpuuttaisivat. Jos ehdottaisin heille esimerkiksi Seamus Finnigania, joka on puoliverinen, avioliitto ei olisi tullut kysymykseenkään.

Ehkä minun kuitenkin kannattaisi lähteä. Entä jos poika kertoisi vanhemmilleen ja nämä minun vanhemmilleni? Saisin kuulla pitkät saarnat käytöstavoista ja hyvän mahdollisuuden hukkaan heittämisestä.

Niinpä lähdin väsyneenä löntystämään kohti kenttää.

Minkäköhän ihmeen takia Draco edes halusi nähdä minut? Mikä oli syy siihen, että hän alentui tuhlaamaan aikaansa itseään kahta vuotta nuoremman tytön kanssa, jota tuskin tuntee?

Ulkoilma oli puhtaan raikas ja se tuntui piristävän minua hieman. Aurinko oli alkanut jo hiljalleen laskea puiden taakse.

Noin kymmenen metrin etäisyydellä minusta seisoi poika, jonka hiuksista se vielä pyrki heijastamaan valoa maailmaan. Miksi tuon ulkonäön alla ei voinut olla mitään kiinnostavaa?

”Hei Greengrass, päätit sittenkin tulla!”
”No niinpä näkyy”, ivailin.
”Et vaikuta oikein innostuneelta.”
”Kuule, tapaamisesi voi olla Pansy Parkinsonin elämän kohokohtia, muttei minun.”
”Jos sinua ei kiinnostanut tulla, niin mitä sinä täällä teet?” poika kysyi, muttei minkäänlaista syytöstä äänessään.
”No mitäköhän olisi tapahtunut, jos en olisi tullut? Muutaman päivän päästä olisi tullut sellainen kiva, pieni punainen kirje postissa.”
”Äsh.. Olemme päässeet jo tuon vaiheen yli aikoja sitten. Emme ole enää lapsia ja kerro jokaisesta elämämme pikkuasiasta vanhemmillemme.”

Nuo sanat tulivat minulle yllätyksenä. Eikö Malfoy aina painottanut sitä, miten mahtava hänen isänsä on ja miten tämä voi vaikuttaa poikansa elämän pieniinkin epäkohtiin?

”Mutta sinun isäsihän–”
”Miten minun isäni tähän liittyy? Luuletko, että laitan hänet selvittämään minun ihmissuhdekuvioitani? Arvelin, ettei kuvasi minusta olisi mikään maailman paras, mutta en sentään ajatellut, että se noin huono olisi.”
”Taisin olla hieman väärässä sinun suhteesi.”
Taisit olla hieman väärässä?”
”Minä en muuta helposti kuvaani ihmisistä.”
”Tuo on tyhmää.”
”Antaisitko sinä itse Potterille mahdollisuuden?”
”Minä tunnen Potterin!”
”Ei, et sinä tunne häntä. Sinä vain olet luonut pojasta kuvan sen perusteella, mitä näet.”
”No jaa, tuohan todistaa vain sen, että sinun kannattaisi antaa minulle mahdollisuus!”
”Eikö sinunkin kannattaisi antaa Potterille mahdollisuus?” ivailin.
”Älä viitsi. Isäni varmaan riemastuisi.”
”Siinä olet varmasti oikeassa. Miksi sinä ylipäätänsä haluaisit tutustua minuun?”
”Onko sillä väliä?” poika tiuskaisi.
”On sillä”, totesin viileästi.
”Olenko sanonut, että haluan välttämättä tutustua sinuun?”
”Miksi muuten olisin täällä?”
”Mennäänkö istumaan vähän matkan päähän? En haluaisi jumittua tähän koko illaksi.”
”Mennään vain.”

Astelimme muutaman metrin päähän, suuren hopeapajun alle. Sen runko oli tumma, sekä jykevä ja paju omasi hopeanhohtoiset, auringon viimesäteissä Dracon hiuksien tapaan kimaltelevat lehdet.

Pojan yllättävä puheenaiheen vaihtaminen oli saanut minut ymmälleen. Nyt minua kiinnosti entistä enemmän, mikä hänet sai viettämään aikaansa minun kanssani. Mikä voisi olla niin pahaa, ettei hän voinut sanoa sitä ääneen?

”Mitä perheellesi kuuluu?” poika kysyi yllättäen.
”Ihan sitä tavallista. Entä omallesi?”
”Kuten kerroin, isäni pääsi takaisin koulun johtokuntaan.”
”Minkä takia hänet oikeastaan erotettiin sieltä?” kysyin tällä kertaa aivan ystävälliseen sävyyn.
”Sinä et ole kovin hienotunteinen”, poika naurahti.
”Tietyssä seurassa olen.”
”Ymmärrän. Tuskin voit vanhempiesi vieraille pahemmin aukoa päätäsi.”
”No en todellakaan! En halua edes tietää, mitä siitä seuraisi.”
”Joskus voisi olla hupaisaa todeta jollekin, muka-niin-viisaalle keksijälle, että hänen uusin tuliterä keksintönsä on täyttä roskaa.”
”Hupaisaa? Ehkäpä, mutta seuraukset olisivat kaikkea muuta kuin hupaisat!”
”En voi väittää vastaan”, Malfoy naurahti.
”Jätit muuten vastaamatta kysymykseeni!”
”Minä jo kerkesin toivoa, että unohdit sen.”
”Oliko syy sitten arkaluontoinen?”
”No ei oikeastaan, isä erotettiin vain Dumbledoren höpinöiden takia.”
”Niinpä tietenkin.”
”En ymmärrä miten se vanha hullu on päässyt koulun rehtoriksi!”
”Hän on erittäin viisas tarvittaessa, mutta kyllä hän hullukin on, en kiellä sitä.”

Ajattelin, että Draco saattaisi olla närkästynyt siitä, kun puolustin Dumbledorea, olin erimieltä hänen kanssaan, mutta ei; poika hymyili.

”Onko sinulla jo avioliitto tiedossa?” blondi kysyi.
”Ei, ovat vanhempani minulle ehdotelleet ties ketä, mutta kieltäydyn tarjouksista niin pitkään, kun vain on mahdollista.”
”Oletko varma, että se on viisasta? Parhaat viedään ensin.”
”Haluan rakkausavioliiton.”
”Ymmärrän, se vain on meidän kaltaisillemme erittäin epätodennäköinen vaihtoehto.”
”Ei välttämättä, elämä voi yllättää.”
”Toivottavasti.”
”Sinun avioliittosi on varmaankin jo sovittu?”
”Omalta osaltani ei, mutta vanhempani olettavat minun naivan Pansy Parkinsonin.”
”Ei mitenkään yllättävää”, naurahdin.
”Hmph. Minä en tiedä, haluanko häntä.”
”Kuinka niin?”
”Haluan vaimon, jolla on omat aivot ja mielipiteet.”
”Oletko varma, että haluat kertoa tuon juuri minulle? Pansy suuttuu varmasti jos kuulee.”
”No, minähän kerroin jo, ei sanojaan voi vetää takaisin”, Draco naurahti.
”Totta.”
”Ethän sinä kerro hänelle?” poika lisäsi vakavoituen.
”Ei minulla ole mitään syytä kertoa, joten en.”
”Kiitos. Siitä ei olisi seurannut mitään hyvää.”
”Ymmärrän täydellisesti.”

Dracon katse harhaili huispauskentän suuntaan. Olin kyllä huomannut pojan pitävän huispauksesta. Hän nimittäin oli tupamme joukkueen etsijä.

”Pidätkö sinä lentämisestä?” poika kysyi.
”Vanhempani sanovat, että naisille löytyy hienovaraisempiakin tapoja liikkua.”
”Väitätkö, ettet koskaan ole lentänyt?”
”En ole, sanoinhan, että vanhempani kieltävät sen.”
”Et sinä ole kovin kohtelias koulussa, vaikka vanhempasi varmasti vannottavat sinua olemaan, ainakin oikeille ihmisille.”
”Niin, totta. En ole tullut ajatelleeksi tuota.”
”Haluaisitko sinä kokeilla lentämistä?”
”Totta kai.”
”Minä voisin opettaa sinua.”

Ensimmäinen reaktioni oli halu kieltäytyä, mutta sitten aloin miettiä: miksi en suostuisi? Ei Malfoy ollut niin paha tapaus, kun olin ajatellut ja kaikenlisäksi olin aina halunnut oppia lentämään luudalla. Elämästäni olivat ilot aika vähissä, joten ehkä tämä voisi tehdä hyvääkin.

”Oletko tosissasi?”
”Totta kai.”
”Mikäs siinä. Kunhan et puhu vanhemmilleni.”
”Ei minulla ole mitään syytä puhua”, poika totesi virnistäen.
”Sovitaanko vaikka perjantaisin klo 18?” ehdotin.
”Sopii hyvin.”

En kysynyt, miksi poika halusi opettaa minulle lentämistä, sillä minusta tuntui, että se oli yksi niistä kysymyksistä, jotka saivat hänet hermostumaan.

Vaihdoimme puheenaiheen Tylypahkan opettajiin ja oppilaisiin. Minulle selvisi, että Draco ei tosissaan pidä oikein kenestäkään, tai ainakin hän on kärkäs arvostelemaan muita.

”Millainen minä mielestäsi olen?” kysyin naurahtaen juuri, kun poika oli päässyt haukkumasta Hermione Grangeria.
”Sinäkö? Olet aika kärkäs arvostelemaan ihmisiä ja käsittääkseni taidat luulla olevasi hieman enemmän, mitä todellisuudessa olet.”
”Anteeksi mitä? Puhuitko itsestäsi?” henkäisin, mutta oikeastaan huvittuneena.
”Pidätkö sinä minua tuollaisena?”
”Kysytkin vielä!”

Dracon ilme antoi ymmärtää, ettei hän oikein osannut päättää, ollako huvittunut vai ärtynyt. Ilme oli niin koomisen näköinen, etten saanut pidätettyä hillitöntä naurukohtausta, eikä nähtävästi Dracokaan enää sen jälkeen, kun minä aloitin hihittämisen. Kohtauksemme vain pitkittyi ja pitkittyi, eikä sille tuntunut tulevan loppua ollenkaan. Jos joku olisi nähnyt meidät nyt, hän epäilisi meidän menettäneen järkemme.

Hetkinen! Miksei pihalla ollut ketään? Ja miksi siellä oli niin pimeää?

Ymmärsin katsoa kelloa ranteessani, jolloin sydämeni tuntui pomppaavan kurkkuun. Se oli jo reilusti yli puolenyön. Oppilaiden olisi kuulunut olla tuvissaan nukkumassa jo muutama tunti sitten! Nyt käytävillä vartioisi Voro kissansa Norriskan kanssa, sekä räyhähenki Riesu, joka rakasti käräytellä oppilaita yöllisiltä reissuiltaan.

”Draco! Kello on jo yli kaksitoista!”
”Todellako?”
”Meidän olisi pitänyt olla oleskeluhuoneessamme jo aikoja sitten!”
”Olet oikeassa. Lähdetään.”
”Miten pääsemme Voron ja muiden ohi?”
”Ei se ole kovin vaikeaa. Ei hän voi kaikkialla olla. Riesu yleensä kolistelee jossain päin ylempiä kerroksia tähän aikaan ja mies on sen perässä. Kissaan saatamme kyllä törmätä. Kai sinä olet nopea juoksemaan?”
”Tarvittaessa olen.”
”Mahtavaa, sitten meillä ei ole ongelmaa.”
”Tunnut tietävän aika tarkasti vahtimestarin yölliset liikkeet.”
”Kokemusta on.”
”No, en pistä sitä pahakseni.”

Pujahdimme linnan ovista sisään mahdollisimman äänettömästi, kuunnellen mahdollisia askeleita läheltämme. Niitä ei kuitenkaan kuulunut, joten saatoimme huokaista helpotuksesta.

Malfoy hoiti etenemisen todella huolellisesti. Pysähdyimme aina jokaisen nurkan luokse, tarkistaaksemme, ettei sen takaa tulisi ketään.

Kun pääsimme viimeisiin portaisiin ennen oleskeluhuonetta, saatoimme jälleen huokaista helpotuksesta, olimme selvinneet.

Purskahdimme molemmat jälleen nauruun, se oli kevyttä, helpottunutta ja hieman epäuskoistakin naurua.

”Nähtävästi me sitten selvisimme”, totesin.
”Tietysti selvisimme! Ei tämä ole ensimmäinen kertani linnan öisillä käytävillä!”

”…mutta uskon, että professori Kalkaros pitää huolta, että se jää viimeiseksi.”

Vereni seisahtui kuullessani tutun, aavistuksen käheän äänen suoraan edestäni. Oleskeluhuoneen ovella seisoi rähjäisen näköinen vahtimestari, vierellään uskollinen kissansa.
Mies virnisti vahingoniloisesti paljastaen keltaiset hampaansa.

”Aivan niin, leikki loppui. Jäitte kiinni.”

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

A/N
: Olen miettinyt, että voisin kirjoitaa jotkut osat tästä Dracon kannalta, jos kommentoitte, niin voisitte esittää mielipiteenne siitä mahdollisuudesta. :) Pääasiassa kirjoitan kuitenkin Astorian kannalta, sillä koko ficin idea oikeastaan kiinnittyy hänen tuntemuksiinsa, mutta en paljasta etukäteen liikaa ;) Toivottavasti piditte tästä osasta!

Keskityin nyt enemmän Dracon ja Astorian kanssakäymiseen, kun Astorian tunteisiin, seuraavasta osasta tulossa enemmän tunnepitoinen.
Arcane Inspiration - lifestyleblogini
Virvatulilaulu - kirjallisuusblogini

janitä

  • Vieras
Vs: Valot
« Vastaus #3 : 18.03.2009 19:21:10 »
tämä on todella loistava ficci! hyvin erikoinen verrattuna muihin varsinkin kun osa hamoista on keksitty kuten astoria. on myös todella hyvä että astoria ei pidä dracosta (ainakaan vielä eikö vain?!......:D)  ja sitten he huomaavatkin että nauravat yhdessä!    tämä on kyllä aivan ihana!!! <3jatkoa!!!!!!

Belsissa

  • Ikiunelmoija
  • ***
  • Viestejä: 760
    • Arcane Inspiration - blogini
Vs: Valot
« Vastaus #4 : 21.03.2009 18:40:26 »
janitä: Kiitos oikein paljoa ja jatkoa laitan tulemaan aina, kun kerkeän  ;) Eikä Astoria aivan itse ole keksitty, Rowlinghan hänet periaatteessa on keksinyt, minä vain rakennan tytölle tarinan ja luonteen :) Dracon ja Astorian välinen suhde kehittyy, tai sitten ei, sen tulette lukemaan seuraavista osista  ;)

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

3. luku

Sunnuntaina herätessäni jouduin jälleen käymään läpi sen joka-aamuisen, järkyttävän tapahtumasarjan. Sitä lukuun ottamatta, olin oikeastaan ihmeellisen hyvällä tuulella, olotilani oli jopa lähellä iloista.

Oli outoa, että olin iloinen aamuna, jota edeltävänä iltana olin jäänyt rysän päältä kiinni, vaellellessani yöllä käytävillä. Olimme Dracon kanssa joutuneet saman tien Kalkaroksen puhutteluun, eikä hän ollut lainkaan iloinen. Uskon tosin, että mies olisi paljon mieluummin jättänyt asian sikseen, kuin raahautunut puoliunessa keskellä yötä miettimään, mitä asialle täytyisi tehdä.

Olimme saaneet tunnin jälki-istuntoa, joka toteutettaisiin järjestellen professorin liemivarastoa kello yhdeksäntoista.

Luulisi siis, etten olisi kovinkaan iloinen joutuessani pölyiseen ja kaikin puolin erittäin saastaiseen kopperoon järjestelemään purkkeja, joissa oli ties mitä litkuja.

Kuitenkin, kaikesta huolimatta, oloni oli mainio verrattuna siihen, mitä se oli ollut aikaisimpina kuukausina. Uskoisin muutoksen johtuneen siitä, että olin pitkästä aikaa uhmannut sääntöjä ja tehnyt jotain repäisevää.

”Hyvää joulua, Astoria!” kailottivat Charlotte ja Matilda Packett sännätessään makuusaliin.
”Sitä samaa”, totesin unisesti.
”Oho, onpas sinulle tullut iso kasa lahjoja!” jälkimmäinen tytöistä hämmästeli.

En ollut muistanut koko joulupäivää, mutta totta tosiaan, sänkyni jalkopäähän oli ilmestynyt melkoinen kasa erikokoisia paketteja. Määrä ei ollut mikään yllätys, sillä sain vuosittain lahjoja kaiken maailman siskonkaimantädeiltäkin. Lisäksi vanhempani toimittivat minulle useita lahjoja joka joulu.

Huitaisin peittoni syrjään ja ojensin käteni kohti lahjoja.

Ensimmäinen lahja oli paketoitu smaragdinvihreällä paperilla, joka oli koristeltu Luihuisen vaakunoilla.

”Tuo on minun lahjani!” Charlotte kirkaisi.

Avasin varovaisesti kääreet, jolloin lahja paljastui kokonaisuudessaan.

Charlotte oli ostanut minulle yksinkertaisen hopeisen kaulanauhan, josta roikkui suuri smaragdi.

”Onko tämä.. aito?” kysyin ihmeissäni.
”Olet sinä saanut arvokkaampiakin lahjoja”, Charlotte totesi hämillään.

Se oli totta, vanhemmiltani sellainen lahja olisi ollut pieni, mutta ei Charlottelta. Tyttö nimittäin oli vain hieman keskitasoa rikkaammasta perheestä.

”Mistä sait rahat tähän?”
”Säästin”, tyttö selitti kohauttaen harteitaan.
”Mutta miksi?” hämmästelin.
”Halusin vain, että sinulla olisi jokin konkreettinen muisto minusta.”
”Miksi juuri nyt?”
”Minusta vain tuntui siltä. Eihän tässä enää ole montaa vuotta, kun lähdemme omille teillemme, lisäksi olisin varmaan käyttänyt rahat itse, jos en olisi ostanut sitä nyt.
”Olet kultainen”, huudahdin kiertäen käteni tytön ympärille.

”Mitäs täällä on meneillään?” Parkinson kiljaisi makuusalin oviaukosta.
”Ei mitään erikoista”, mutisin.

Olin ajatellut, että voisin ehkä viettää hetken kolmestaan ystävieni seurassa, mutta ei, Pansy Parkinsonin oli nähtävästi pakko tunkea mopsimaisen naamansa joka paikkaan.

”Haluatteko kuulla mitä minä sain lahjaksi?” Pansy kysyi innoissaan.
”Totta kai!” huudahti Charlotte, ehkä vähän liiankin innokkaasti.

Pansy alkoi luetella listaa kaikista niistä kalleuksista joihin hänen vanhempansa ja ystävänsä olivat rahaa tuhlanneet, enkä minä jaksanut kuulla moista kerskailua, vaan keskityin omiin lahjoihini.

Seuraavaksi avasin Matildan lahjan, joka käsitti kosmetiikkaa, joitakin arvokkaita koruja, sekä niille oman, mustalla nahkalla päällystetyn rasian. Vanhempani olivat ostaneet minulle muutamia kaapuja, sekä arki- että juhlakäyttöön, koruja ja uusia sivistäviä kirjoja. Mukana oli myös kirje jossa he mainitsivat, että paras lahja olisi vielä kotona ja että näkisin sen, kun tulisin käymään. Sain lisäksi lukuisia kaljuunoita, makeisia ja rihkamaa monelta muulta. Juuri sopivasti avattuani viimeisen lahjani, Pansy ehdotti, että voisimme lähteä oleskeluhuoneeseen muiden seuraan.

Mustilla nahkasohvilla istuikin jo Draco Malfoy, seuranaan Blaise Zabini.

Hän heilautti laiskasti kättään meihin päin, jonka jälkeen jatkoi jutteluaan Zabinin kanssa, he tuntuivat puhuvan huispauksesta.

Mitäköhän Draco oli eilisestä mieltä? Hän ei ollut juurikaan puhunut minulle liemimestarin saarnan jälkeen. Olikohan hän vihainen minulle? Olinko tehnyt jotakin väärin?

Samassa Pansy suunnistikin suoraan poikaa kohden.

”Hei Draco, mitä sinä sait lahjaksi? Kiitos muuten niistä ihanista korvakoruista, jotka lähetit!” tyttö hihkaisi.
”Enpä mitään erikoista.”

Ilmeestään päätellen Draco jätti korvakorut tahallaan huomiotta. Saatoin hyvin arvata, ettei hän suinkaan ollut lähettänyt niitä itse, vaan todennäköisemmin pojan äiti.

”Ulkona on aivan mahtava ilma ja meillähän on lupa lähteä Tylyahoonkin! Oletteko te tulossa?” tyttö jatkoi teennäisellä äänellään.
”Hmm.. Ajattelin, että se kävisi oikein mainiosti, minun täytyisi tavata vanhempanikin.”
”Mahtavaa! Mehän voisimme lähteä porukalla!”
”En oikein usko”, blondi totesi vilkaisten minua hieman epäröivästi.
”Kuinka niin?” Pansy ihmetteli.
”Ei mitenkään. Minun vain täytyy ostaa paljon kaikkea tylsää perustavaraa, enkä usko, että haluatte tulla mukaan”, Draco valehteli päin Pansyn naamaa.
”No mutta tulisitko sinä sen jälkeen vaikka Kolmeen luudanvarteen?”
”Ihan kuinka vain”, poika mutisi.
”Mahtavaa, nähdään neljältä vakiopöydässämme!”

Kahden maissa löysin itseni Pansyn ja muiden seurasta, matkalla kohti Tylyahoa. Alun perin olin ajatellut jäädä linnaan ja vetäytyä makuusaliin, mutta Charlotte oli pakottanut minut mukaan.

Olin kyllä vakuutellut hänelle, ettei minusta oli kovinkaan paljon iloa, sillä oloni oli suoraan sanottuna tyhjä. Aamun hyväntuulisuuteni oli vaihtunut tunnottomuuteen. En osannut enää päättää, olinko iloinen vai alakuloinen. Tuntui, kuin talven synkkyys olisi imenyt minusta kaiken inhimillisen, kuin puista roikkuvat, komeat jääpuikot olisivat pistelleen tikarienomaisesti tuntoni hajalle.

Minulta meni suurin osa tapahtumista aivan ohi, kun keskityin vain synkkiin mietteisiini ja horroksenomaiseen tilaani. Heräsin transsistani kuullessani tutun naurun takaani.

Hunajaherttuan ovilla seisoi pitkä, rubiininpunaiset hiukset omaava, kalpea tyttö, jolla oli ihmeellinen, oliivinvihreästä ruskeaan taittuva väri silmissään, kuten tytön äidilläkin, mutta tämä oli vaalea hiuksiltaan. Perheen isä oli ylväs olemukseltaan, mutta hieman pyöreähkö. Miehellä oli viivasuoranenä ja sinertävät silmät.

Minun perheeni.

”Anteeksi”, pahoittelin Pansylle, joka selitti jotakin uusimmasta Me Noitien numerosta ja raivasin itselleni tien perheeni luokse.

”Astoria rakas! Ihanaa nähdä sinua!” kiljaisi äitini sulkien minut syleilyynsä.
”Äh, anna olla, äiti”, mutisin.
”Pidithän lahjoistamme?”
”Totta kai.”
”Oletko varma, ettet halua mitään lisää?”
”Olen, täysin varma.”
”Sinä olet aivan kalpea, kuten siskosikin! Oletteko te aivan aliravittuja siellä koulussa?” äiti kauhisteli.
”Äiti, sinä olet aivan yhtä kalpea.”
”Ei, minä en –”
”Rauhoitu jo, Jeanne! Anna tytön hieman hengittää!” isäni naurahti kolkosti.
”Kiitos, isä.”
”Eipä kestä, tyttäreni.”

Äitini katsoi minua etsien selkeästi lisää jotakin, mistä ehkä voisi huomauttaa, mutta tyytyi sitten vain kuuntelemaan, kun hänen miehensä avasi jälleen suunsa.

”Itse asiassa on aivan mahtavaa, että olet nyt siinä. Olemme sopineet Malfoyden kanssa yhteisen päivällisen Sir Quarfordin ravintolaan.”
”Malfoyden?”
”Niin. Eikös Lucius Malfoyn poika ole teidän kanssanne samassa tuvassa?”
”Onpa hyvinkin ja Astoria on näyttänyt viihtyvän oikein mainiosti hänen seurassaan”, sisareni Daphne ivaili.
”Todellako?”, isäni uteli ja huomasin, kuinka jokin hänen silmissään syttyi.
”Äsh, Daphne vain kuvittelee.”

Se ärsyttävä tuike ei kuitenkaan kadonnut isäni silmistä yhtään mihinkään, vaan hän tuntui suunnittelevansa jo seuraavaa suurta sijoitustaan – nuoremman tyttärensä naittamista.

Daphnen isämme oli jo kunniallisesti naittanut Theodore Nottille, johon sisareni tyytyi aivan mainiosti. Hän ei nimittäin vaatinut mieheltä, kun hyvän sukunimen, suuren kasan omaisuutta ja kohtuullisen ulkonäön, kuten puhdasveristen naisten kuului.

Sir Quarfordin ravintolalla oli rahvaan keskuudessa sangen ikävä maine. Sinne nimittäin oli tarkka raja, niistä, ketkä pääsivät sisään. Ei riittänyt ainoastaan, että maksoi ruuista ja muusta ohjelmasta sievoisen summan, asiakkailla piti olla myös nimeä ja sitähän minun, sekä Dracon perheellä piisasi.

Ravintola oli ainakin yhtä korkea, kuin Tylypahkan Suuri Sali ja sen kattoa korostivat purppuraiset ruusut, sekä enkelit. Lähes kaikki huonekalut olivat kullattuja, ja tuolit vuorattu punaisella sametilla. Jokaiseen pöytään oli asetettu sekä punaisia, että kultaisia ruusuja.

”Herra Greengrass, saanko ohjata teidät pöytäänne?”
”Mielihyvin Christian.”

Malfoyt istuivatkin jo ylimielisen näköisenä eräässä nurkkaan sijoitetussa, hieman rauhallisemmassa pöydässä.

”Ihastuttavaa nähdä, Medwin, asettukaa vain pöytään”, Lucius Malfoy kehotti.

Istuuduttuamme äitini ja Narcissa Malfoy alkoivat saman tien puhua uusimmasta Me Noitien numerosta, miten se saattoikaan kiinnostaa kaikkia?

Sir Quarfordin lautasille saattoi tilata mitä vain ruokaa, vain toivomalla sen lautaselle, samaa käytäntöä toteutettiin välillä myös Tylypahkassa. Tilasin itselleni häränlihapihvin, vaikkei minulla oikeastaan edes ollut nälkä.

Isämmekin olivat jo syventyneet keskusteluun ministeriöstä ja talousasioista, ne olivat heidän lempipuheenaiheensa, siksi kai he yhdessä viihtyivätkin. Ainoa työksi luokiteltava asia mitä isä teki olikin ainainen sijoittaminen.

Lopulta pöydässä hiljaa olimmekin vain minä ja Draco.

Poika naputteli haarukallaan lautasta sen näköisenä, ettei hänelläkään tainnut olla kummoinen ruokahalu.

”Sinulla ei taida olla kovin nälkä”, hymähdin.
”Ei taida olla itselläsikään”, blondi huomautti.
”Ei pahemmin.”
”Meillä on illalla se jälki-istunto.”
”Niin on. Epämiellyttävää, eikö? Nyt on kuitenkin jouluaatto.”
”Totta puhut. Mitä vanhempasi sanoivat seikkailustasi?”
”Miten he muka siitä tietäisivät?”
”Et taida olla kovin kokenut sääntöjenrikkoja?”
”No en oikeastaan.”
”Jälki-istunnosta ilmoitetaan aina vanhemmille.”
”Oletko varma? Olisin luullut, että vanhempani olisivat jotenkin kommentoineet asiaa.”
”Eivät minunkaan vanhemmat ole kommentoineet.”

Mutta samassa Narcissa Malfoy käännähtikin meihin kauniit, vaaleat hiukset heilahtaen.

”Draco, monelta sinulla on se jälki-istunto?”
”Kello yhdeksäntoista.”
”Hupaisaa, Astorialla on omansa samaan aikaan”, äitini totesi.
”Äiti, itse asiassa se on sama jälki-istunto. Me olimme Dracon kanssa yhdessä siellä käytävillä.”

Saman tien tajusin, että sitä ei olisi kannattanut sanoa, sillä tiesin varsin hyvin, miltä moinen kuulosti. Isäni silmiin syttyi jälleen se sama palo, kun aikaisemmin päivälläkin, mutta hän ei ollut ainut, tällä kertaa myös Luciuksen silmät loistivat, kuin keksiessä erittäin hyvän idean.

”Onko Dracolla jo aviopuoliso?” isä uteli.

Siinä vaiheessa poikakin käsitti mistä on kyse, jonka takia hänen poskensa punehtuivat hieman. Tämä laski katseensa lautaseensa ja tutki pastaansa muka kovinkin kiinnostuneena.

”Ei, hänelle ei kelpaa kukaan. Yritimme pitkään ja aktiivisesti saada häntä kiinnostumaan Pansy Parkinsonista, mutta se ei tuottanut tulosta. Entäs onko Astorialla?”
”Hänen tilanteensa on samankaltainen, olemme yrittäneet vaikka mitä, mutta kukaan ei kelpaa.”
”Uskon, että saamme tämän ongelman ratkaistua”, Lucius Malfoy totesi hymyillen lipevästi.
”Minusta tuntuu, että minun on aika lähteä, on niin paljon läksyjä. Tuletko sinä Astoria?”
”Mielelläni”, totesin ja ponnahdin ylös helpottuneena syystä poistua.

Vanhempamme katsoivat meitä hieman hölmistyneinä, mutta nyökkäsivät sitten hyväksyvästi.

Päästyämme pois ravintolasta, käännyin kiittääkseni Dracoa.

”Kiitos, että pelastit meidät.”
”Ole hyvä vain, vaikken kyllä tehnyt sitä sinun vuoksesi.”
”Tiedän sen”, naurahdin.
”Tuo ei varmaankaan jäänyt viimeiseksi kerraksi, kun joudumme kestämään vastaavaa.”
”Tuskin, ainakaan minun isäni tuntien.”
”Tai minun isäni.”

Kului vain hetki, kun olimme molemmat jo uppoutuneet omiin ajatuksiimme.

Tylyahon kylä oli sinä päivänä erittäin kaunis, kun söpöjen pienien kuppiloiden ja liikkeiden katoille oli kerääntynyt kasoittain lunta ja puiden oksat olivat jäätyneet, kuin sokerikuorrutteisiksi, ne muistuttivatkin paljon Hunajaherttuan jouluisia piparminttukaramelleja.

”Mihin haluat mennä?” Draco yllättäen kysyi.
”Anteeksi?”
”Mihin haluat mennä?”
”Ajattelitko sinä, että me menisimme yhdessä johonkin?”
”Joo, tai siis – En tarkoita mitään treffejä!”
”En minä luullutkaan, että tarkoitit..”
”Mutta toivoit.”
”Anteeksi mitä?” naurahdin.
”Sinä toivoit sitä”, poika totesi virnistäen.
”Ehkä sinä toivot, että minä olisin toivonut sitä!”
”Tuosta en kyllä saanut mitään tolkkua.”
”Äh, miten vain.”
”Minne sinä oikeastaan halusitkaan mennä?”
”En minä osaa päättää.”
”Mennäänkö jonnekin istumaan? Minusta tuntuu, että Pansy ja muut ovat jo Kolmessa Luudanvarressa, että ei mielellään sinne. Sianpää puolestaan on niin saastainen, ettei siellä kehtaisi edes olla. Jäljelle jää Matami Puddifoot.”
”Sekin on täynnä rakastuneita pareja.”
”Et ole tainnut käydä siellä, kuin ystävänpäiväisin?”
”En, mutta se riitti minulle.”
”Sinä yllätyt jos tulet.”
”En minä oikein tiedä..”
”Tule nyt!”
”No hyvä on sitten”, mutisin vastahakoisesti.

Matami Puddifootin kahvila oli juuri sellainen, pienehkö ja suloinen kuten muistinkin. Yllättäen siellä ei kuitenkaan nyt ollut sitä kammottavaa ihastuneiden teinien laumaa, kuin viimeksi. Sen sijaan siellä istui vain muutamia pieniä puuskupuheja, muutama kuudesluokkalainen luishuistyttö, sekä Potter ystävineen.

”Mahtavaa”, Draco mutisi.

Pöytiä oli nyt sen verran vähemmän, kun ystävänpäivänä, että jouduimme aika lähelle Potteria ja muita. Meidät nähdessään, sen Weasleyn pojan suu loksahti auki.

”Viitsisitkö olla kuolaamatta seuralaistani, Weasley?”
”En minä ole kiinnostunut sinun tyttöystävästäsi, älä pelkää, Malfoy.”
”Miksi sitten tuijotat häntä, kuin vähäjärkinen apina?”
”Ihmettelin vain, ettei se Parkinson enää roikukaan sinussa”, Weasley tuhahti.

Panin merkille, ettei Draco ollut vaivautunut korjaamaan pojan käsitystä siitä, että olisin Dracon tyttöystävä.

”Ihan pienenä vinkkinä, sinuna en hukkaisi aikaani tuohon.”
”En minä hukkaa aikaani häneen, sitä paitsi Draco ei ole poikaystäväni, käsitit väärin.”
”Kuinka vain? Voisitteko lähteä nyt pilaamasta ilmapiiriä?”
”Ainut ilmapiirin pilaaja täällä olet sinä, Weasley, ihme, että ne edes päästävät tuollaisia sisälle”, Draco tuhahti.
”Turpa kiinni, Malfoy!” Potter sihahti.
”Voi, totta kai Pyhän Potterin pitää puuttua asioihin, jotka eivät hänelle kuulu.”
”Lopettakaa nyt!” huusi se kuraverinen, Granger.
”Sinä et anna minulle käskyjä, kuraverinen!”
”Vaikka olen jästisyntyinen, olen silti parempi kuin sinä! Muut tulevat päättämään sinun elämästäsi koko sen ajan, kun taas minä voin itse tehdä päätökseni!”

Grangerin sanat eivät tuntuneet vaikuttaneen Dracoon millään tavalla, mutta ne, täysin tarkoituksetta, sattuivat minuun.

Sydämeni täytti jälleen suunnaton kipu ja tunsin, kuinka keuhkoni painuivat kasaan. Kahvila alkoi pyöriä silmissäni aina vain lujempaa.

”Astoria, mikä sinulle tuli?” Draco kysyi säikähdyksen hiven äänessään.
”Ei mikään, minua vain hieman huimaa”, änkytin.

Salamannopeasti Draco veti läheisen tuolin viereensä ja ohjasi minut siihen.

”Hengitä ihan rauhallisesti, pistä pää jalkojesi väliin.”
”Älä hössötä! Kyllä minä pärjään, en vain halua liikaa huomiota kohtauksellani.”

Yllättäen poika tirskahti.

”No mitä?” tiuskaisin samalla, kun pyörryttävä tunne alkoi vähitellen tasaantua.
”Sinäkö et haluaisi huomiota?”
”En sillä, että saan jotain outoja kohtauksia oudoissa tilanteissa”, sihahdin.

Potter ja muut näyttivät hieman säikähtäneiltä, mutteivät kommentoineet tilannetta mitenkään. Se oli varmasti heillekin erittäin outo, mutta jos siitä piti jotain hyvää etsiä, niin ainakin kolmikko jätti meidät rauhaan.

Hetken päästä istuimme Dracon kanssa läheisessä pöydässä, edessämme höyryävä kuppi kahvilan ensiluokkalaista kaakaota. Poika pyöritteli lusikkaa kaakaossaan ja näytti vaipuneen ajatuksiinsa.

Minä puolestani häpesin äskeistä kohtaustani. Miten ihmeessä minä saatoin käyttäytyä hullun tavoin vain sen takia, että Granger puki ajatukseni sanoiksi?

”Millainen olo sinulla on?” Draco yllättäen uteli.
”Ajatteletko sinä nyt, että saatan pyörtyä hetkenä minä hyvänsä?” ärähdin.
”Minä vain kysyin!”
”Anteeksi, olen pahoillani, mutta tuo äskeinen nolottaa minua kovin.”
”Ymmärrän sen kyllä. Varsinkin jos Potter ja muut kertovat siitä muille –”
”Oletpas sinä kannustava!”
”- mutta en kyllä usko sitä, sillä hehän ovat rohkelikoita.”
”Miten se siihen vaikuttaa?”
”No mieti nyt, rohkelikoiden hyveisiinhän kuuluu jalous, eikä ole kovin jaloa huudella tuollaista ympäriinsä.”
”Jaa-a. Saatat olla oikeassa.”
”Sinä vain mietit liikaa syitä ja seurauksia.”
”Eikö se ole ihan viisasta?”
”On, mutta ei aina tarvitse käyttäytyä niin viisaasti.”
”En minä voi käyttäytyä kuin kuka tahansa! Nolaisin sukuni totaalisesti!”
”Kuule, et sinä nolaa sukuasi kaikilla teoillasi ja sitä paitsi, onko se aina niin tarkkaa?”
”Anteeksi, mutta oletkohan sinä aivan oikea ihminen saarnaamaan kyseisestä asiasta?”
”Minäkö? Isänihän huomauttelee minulle harva se päivä, mikä epäonnistuja olen ja miten nolaan sukumme”, poika selitti, mutta läimäisi saman tien käden suulleen ja vaikeni.
”Se on varmasti kamalaa. Siksi pyrinkin pitämään kunniaa yllä”, totesin myötätuntoisesti.
”Minä vain vitsailin –”
”Älä viitsi Draco! Sinun on turha näytellä minulle. Kyllä minä tiedän millaista on elää puhdasverisessä perheessä, jossa on maine ylläpidettävänä!”
”Älä, Astoria. Me emme saa puhua perheistämme noin!”
”Tuo minua ärsyttää! Että me emme muka saisi sanoa mitään perheistämme ja suvustamme! Mittani alkaa vähitellen olla täysi!”
”Mutta –”
”Itsehän sinä juuri sanoit, ettei aina tarvitse toimia kunnian mukaan!
”Tarkoitin tuota sinun liioitteluasi. Et sinä nolaa sukuasi sillä, että sinua alkaa pyörryttää!”

Kohautin vain olkapäitäni ja esitin keskittyväni juomaani.

Mielestäni Malfoyn käytös oli todella uskomatonta ja idioottimaista. Miten hän kehtasikin ensin itse saarnata kunnian ylläpitämisen liioittelemisesta, kun sen jälkeen käyttäytyy noin?

”Kello alkaa olla neljä, meidän pitäisi mennä Pansyn ja muiden luokse.”

Vastaamatta mitään, otin takkini tuolini nojalta, potkaisten tuolin melkein kumoon.

Marssin pois kahvilasta edeltä, katseiden saattelemana ja Draco seurasi nolostuneena kannoillani.

”Oliko sinun aivan pakko järjestää tuollainen kohtaus?” poika kysyi astuessamme jäätävään ulkoilmaan.
”Mitä ihmeen väliä sillä on?” tiuskaisin.
”Sitä vain, että tuolla jos jollakin nolaat sukusi.”
”En halua kuulla enää yhtäkään asiaa, jolla nolaisin sukuni, varsinkaan sinun suustasi!”
”Oletko sinä vihainen minulle?”
”Olen”, totesin viileästi.
”Jaaha. Selvä.”

Astelimme molemmat yhtä tuohtuneina kohti Kolmea Luudanvartta sanomatta sanaakaan. 

Tunteeni suorastaan säikäyttivät minut, en ollut pitkään aikaan tuntenut mitään näin voimakasta, en edes vihaa. Olin viimeisen vuoden aikana ollut kokoajan täysin neutraali, en ollut kyennyt tuntemaan kunnollista vihaa, enkä rakkautta. Nyt kaikki oli muuttunut ja se pelotti minua. Aivan, kuin olisin vajonnut takaisin uppiniskaisen kolmetoistavuotiaan tasolle.

Tönäisin pubin oven auki ja sen jouluinen tuoksu leijaili vastaani. Tuoksu oli erittäin miellyttävä, mutta nyt se vain ärsytti minua, aivan kuten kaikki iloiset ja joulumieliset ihmisetkin.

Huomasin Pansyn, Blaisen, Charlotten, Millicentin ja ne Dracon kaverit, Crabben ja Goylen eräässä nurkkapöydässä, jonne astelin määrätietoisin askelin.

”Tulitteko te Dracon kanssa yhtä matkaa?” Pansy kysyi närkästyneesti.
”Perheemme olivat yhteisellä lounaalla”, totesin, kuin se selittäisi kaiken.
”Jaahas.”

Draco harppoi pöytäämme ja istahti Pansyn viereen sanaakaan sanomatta. Hänen perässään saapui matami Rosmerta.

”Mitäs nuorille?” nainen huikkasi.
”Kermakaljat kaikille”, Zabini selitti.
”Minä jätän väliin”, totesin, jolloin Rosmerta vaikutti hieman loukkaantuneelta, muttei sanonut mitään.
”Minä myös”, Draco mutisi, jolloin naisen kulmat kohosivat kattoon asti.

Hänen mentyään, Pansy aloitti keskustelun:

”Uskomaton ämmä! Näittekö, mitä hän teki, kun Draco kieltäytyi kermakaljasta? Aivan kuin se olisi jokin rikos! En minä ainakaan täällä kävisi, jos Tylyahossa olisi parempaa tarjolla.”
”Tämä on ihan riittävän hyvä”, Draco mutisi jälleen.
”Ala-arvoista palvelua”, Pansy tuhahti.

Charlotte seurasi keskustelua, nyökytellen sopivissa kohdissa, uskaltamatta kuitenkaan sanoa mitään. Hänen mielistelevä ja ihaileva käytöksensä masensi minua suuresti, aivan kuin Pansy, Draco ja muut olisivat muka olleet jotenkin meitä muita parempia.

Pian Rosmerta toi kermakaljat muille, jolloin Crabbe ja Goyle jäivät ulkopuolelle keskustelusta, keskittyen vain juomiinsa. Eivät he kyllä muuta olleetkaan, kuin välillä murahdelleet.

”Ajattelin, että olisimme illalla voineet varata vielä pöydän Sir Quarfordista! Se olisi ollut täydellinen joulupäiväilta!” Pansy hihkaisi.
”Minulla on jälki-istunto”, mutisin.

Oikeastaan Pansy ei näyttänyt yhtään pahastuneelta, etten päässyt tulemaan, se varmaan johtui siitä, että hän oli nähnyt minut kahdestaan Dracon seurassa.

”Minäkään en pääse”, Draco totesi.
”Kuinka niin?” tyttö kysyi närkästyneesti.
”Minullakin on jälki-istunto, sitä paitsi me olemme jo syöneet siellä Astorian kanssa.”
”Mitä te olette oikein tehneet, että saitte jälki-istuntoa?” Pansy kysyi hihittäen tekonaurua.
”Emme mitään erikoista”, tuhahdin.
”Älkää selittäkö, yllättikö Voro teidät kenties kesken puuhien”, Zabini kysyi virnistäen.

Silloin mittani täyttyi. Ponkaisin ylös penkiltä, Charlotten vierestä ja marssin suoraan ulos pubista.

Että ihmiset jaksoivatkin ärsyttää minua.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

A/N: Tällaista tänään ;D Toivottavasti pidätte  :)


















« Viimeksi muokattu: 07.06.2009 17:19:28 kirjoittanut Belsissa »
Arcane Inspiration - lifestyleblogini
Virvatulilaulu - kirjallisuusblogini

shira

  • ryövärintytär
  • ***
  • Viestejä: 184
  • ava © becca ♥
Vs: Valot
« Vastaus #5 : 21.03.2009 20:51:02 »
Oh , tänne onkin jo ilmaantunut peräti kaksi uutta lukua ! Oletpas nopea - tosin se on vain ja ainoastaan hyvä asia. Itse kun tahdon olla melkoisen hidas  :D
Mutta, hienosti tää Astorian ja Dracon suhde kehittyy ja luen enemmän kuin mielelläni JATKOA!  ;)
Ehdotan muuten, ettet kirjoittaisi Dracon näkökulmasta mitään, vaan keskittyisit vaan Astoriaan. Dracon PoV voisi olla vähän kummallista lukea, nyt kun on tottunut Astoriaan  :)

~ shira

When you touch me it's so delicious

janitä

  • Vieras
Vs: Valot
« Vastaus #6 : 21.03.2009 20:54:36 »
uskomattoman hyvä!!! kirjoitat todella hyvin!!!

Belsissa

  • Ikiunelmoija
  • ***
  • Viestejä: 760
    • Arcane Inspiration - blogini
Vs: Valot
« Vastaus #7 : 22.03.2009 16:25:30 »
janitä: Kiitos jälleen kommentistasi  :) Kiva, että tykkäät  :)
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
4. luku

Yllätyksekseni huomasin Charlotten juoksevan perääni, kun olin kävellyt jonkin matkaa. Nähtävästi Pansyn ja muiden seura ei sittenkään korvannut minun tarjoamaani ystävyyttä.

”Odota, Astoria!”
”No mitä?” tiuskaisin.
”Mikä ihme sinulla on?”
”Ei mikään.”
”Kyllä on, ethän sinä ole käyttäytynyt noin viimeiseen vuoteen!”
”Sinäkin siis huomasit”, huokaisin.
”Tuliko sinulle ja Dracolle riitaa?” tyttö kysyi huolestuneena.
”Kyllä, mutta etköhän sinä silti voi heidän porukassaan roikkua”, tuhahdin.
”Mitä sinä oikein tarkoitat?”
”Sitä, että sinä tunnut nostavan heidät jonkinlaiselle jalustalle!”
”Enhän!”
”Ai et vai? Miten sinä sitten mielistelet heitä jatkuvasti ja katsot kuola valuen, aina, kun Draco edes avaa suunsa!”
”Hetkinen! Oletko sinä mustasukkainen Dracosta?”
”Pah, miksi olisin?”
”Eikö teillä sitten ole mitään?”
”Mistä sinä noin päättelet?”, ärähdin.
”No tehän olette olleet aika paljon yhdessä..”
”Tarkoittaako se, että me seurustelisimme?”
”No äh.. Hyvä on. Sinä olet muuttunut niin paljon tässä muutamien päivien aikana. Tai siis, kun ennen sinä hädin tuskin osoitit tunteitasi ja välillä epäilin, onko sinulla niitä lainkaan. Lähipäivinä sinä olet jopa hymyillyt hymyä, joka ulottuu silmiin asti ja tänään sait kunnon raivokohtauksen ja kaikki tuo on tapahtunut sen jälkeen, kun tutustuit Draco Malfoyhin.”
”En minä ole huomannut mitään muutoksia”, töksäytin.

Se oli vale, olin nimittäin huomannut sisälläni huimia muutoksia. En ollut kokoajan vain turta, tai epätoivoinen. Tunsin välillä jopa iloa. Tänään puolestani olin saanut ensimmäisen raivokohtauksen pitkään aikaan.

Kuoreni oli alkanut rakoilla. Minun ei olisi pitänyt näyttää ihmisille mitä oikeasti tunnen, siitä olisi vain haittaa. Kaikki näkisivät heikkouteni ja tietäisivät mihin iskeä. Ei olisi hyvä myöskään välittää kenestäkään, jos välittäisin, niin joskus se vielä kostautuisi minulle. Oli jo liikaa, että olin päästänyt Charlotten elämääni.

”No miten vain. Haluan kuitenkin korostaa sinulle, etteivät Pansy ja muut merkitse minulle kovinkaan paljoa. Sinä puolestasi olet paras ystäväni.”
”Hyvä on. Olen pahoillani äskeisestä, en tiedä mikä minuun meni.”
”Älä turhaan, on hyvä välillä nähdä sinusta muitakin puolia, kuin se entinen tunteeton paskiainen.”
”Kiitos vain!” naurahdin.
”Ole hyvä”, tyttö totesi virnistäen,
”muista kuitenkin, että voit aina puhua minulle, kun haluat”, hän lisäsi vakavoituen.

Kiitin tarjouksesta, mutta tiesin sen olevan hyödytön.

Huomasin, että olimme saapuneet jo Tylypahkan porteille. Keskustelu oli nähtävästi vienyt huomioni aivan muualle. Kellokin oli jo pitkälle yli viisi, joten minulle ei jäänyt paljoakaan aikaa ennen jälki-istuntoa.

Muutaman minuutin kuluttua naputtelin jo hermostuneesti yöpöytääni.

Olin lukittautunut makuusaliin lukemaan ”Greengrassin suvun tutkimusta”. Se oli aivan uunituore kirja, jonka vanhempani olivat teettäneet erittäin suurella summalla. Jokaisesta sukumme henkilöstä oli pieni kuva ja teksti, mitä hän oli suorittanut. Kirjaan oli langetettu loitsu, joka lisäisi siihen tietoja, jos joku sukulainen tekisi jotakin merkittävää.

Pian kuitenkin huomasin kellon olevan jo lähellä kuutta, joten olisi aika lähteä kohti tyrmiä.

Minua oksetti ajatus saastaisesta varastosta, mutta en voinut tehdä asian eteen mitään.

Kalkaros ohjasi minut varastoon ja selitti, mitä täytyi tehdä. Draco olikin siellä jo hankaamassa puhtaaksi muutamia purnukoita.

”Neiti Greengrass voikin pyyhkiä hyllyjä”, Kalkaros totesi viileästi.
”Kuinka vain, professori”, mutisin.
”Hienoa, toivotan teille miellyttävää iltaa”, mies sanoi hymyillen maireasti, jonka jälkeen hän pyyhälsi pois varastosta, viitan helmat hulmuten.

”Oletko sinä vielä vihainen minulle?” Draco kysyi viileästi.
”No en oikeastaan. Minulla on vain muutenkin ollut niin huono päivä.”
 ”Niin arvelinkin, ymmärrän käytöksesi vanhempiemme puheiden jälkeen.”
”En ymmärrä, mikseivät he anna minun olla kenenkään toista sukupuolta edustavan ystävä, ilman, että alkavat ehdottelemaan avioliittoa.”
”He ovat vain huolissaan. Vanhempasi pelkäävät, että et huoli ketään ja jäät yksin.”
”Kyllä minä osaan pitää huolen itsestäni.”
”Totta kai, mutta sellaisia vanhemmat ovat.”
”Puhut minulle, kuin viisivuotiaalle.”
”Anteeksi.”
”No ääh, ei se mitään, takerrun taas pikkuseikkoihin. Minun tässä pitäisi anteeksi pyytää.”
”Miten vain, mutta minusta tuntuu, että meidän täytyisi jatkaa tätä… urakkaa”, poika totesi närkästys äänessään.
”Ei mitenkään miellyttävää puuhaa.”
”Ei ole, mutta pakkohan se on tehdä.”
”Aloitetaan sitten.”

Draco jynssäsi tahroja pois erilaisten purnukoiden kyljistä samalla, kun minä pyyhin pölyjä hyllyiltä.

Kumpikaan meistä ei erityisemmin pitänyt työstä. Kirkaisin aina nähdessäni satunnaisen hämähäkin, jolloin Draco virnisti. Tätä oli jatkunut jonkin aikaa ja kun olimme jo melkein siivonneet kaiken, minulle riitti.

”Vaihdetaanko osia? Minulla on uskomaton hämähäkkifobia!”
”Pelkäätkö sinä hämähäkkejä?” poika tyrskähti.
”Pelkään. Entä sitten?” tiuskaisin.
”En olisi kyllä uskonut.”
”Kuinka niin?”
”Vaikutat muuten niin varmalta ja pelottomalta, mutta kun näet pienen hämähäkin, olet aivan kauhuissasi.”
”Älä viitsi! Kyllä sinäkin pelkäät jotain!”
”En olekaan kieltänyt sitä. Se ei vain ole yhtä naurettavaa, kuin sinun pelkosi.”
”Mitä sinä sitten pelkäät?”
”Pelkään, että epäonnistun isäni silmissä.”
”Tuo se vasta naurettavaa onkin!”
”Miksi olisi? Eikö jokainen halua tehdä vanhemmistaan ylpeitä?”
”Tietenkin, mutta ei niin pakkomielteisesti, että pelkäisi epäonnistumista.”
”Sinäkin pelkäät kasvojesi menettämistä, pelkäät sitä niin paljon, ettet päästä ihmisiä lähellesi!”
”Mitä tarkoitat?”
”Pelkäät heidän löytävän keinon, jolla satuttaa sinua, pelkäät, että säryt.”
”Minä olen särkymätön, ei minua noin vain rikota.”
”Sen sinä haluat muille viestittää.”
”Sinä et tiedä, mistä puhut.”

Olinko minä noin läpinäkyvä, että kaikki näkivät lävitseni? Charlottekin oli huomannut jotain ja Draco näki selvästi muurini lävitse. Otteeni taisi alkaa lipsua.

”Tuo ei auta mitään. Sinä rikkoudut kyllä joskus, kaikkien täytyy särkyä. Mitä pidemmälle jatkat sen välttelemästä, sitä enemmän se sattuu, kun sen aika tulee.”
”Mitä sinä muka mistään tiedät?”
”Sitä, että näen itseni sinussa, Astoria! Yritin niin pitkään olla samanlainen, särkymätön, mutta lopulta ymmärsin, ettei se kannata. Näytelmä vain vie voimasi!”
”Minä en näyttele mitään!”
”Sen näkee sinusta. Tuolla menolla kuihdut olemattomiin.”
”Voin täydellisen hyvin.”

Yllättäen poika laski rättinsä ja asteli minua kohden.

”Älä tule lähemmäs!” huudahdin hänen ollessa vain muutaman askeleen etäisyydellä minusta.
”Huomaatko? Sinä pelkäät läheisyyttä, pelkäät, että joku rikkoo kuoresi!”

Peräännyin hätäisin, kömpelin askelin ja törmäsin suoraan lattialla makaavaan vesisankoon.

Mätkähdin kiviselle lattialle ulvaisten kivusta.

”Älä! Anna minun olla!” kiljuin.

Mutta poika vain polvistui viereeni, tarttuen käteeni.

”Minä en satuta sinua, Astoria. Yritä vain rauhoittua!”
”Sinä ja Charlotte olette yksinkertaisesti väärässä kaiken sanomanne suhteen”, änkytin ja yritin vetää kättäni pois pojan otteesta, mutta tämä vain tiukensi otettaan.
”Charlottekin on siis huomannut sen. Se ei sinänsä ole ihme, kun vietät hänen kanssaan niin paljon aikaa.”
”Minä en.. minä en ole kuten te luulette”, selitin voimattomana.
”Anna jo periksi. Sinulla ei ole syytä valehdella minulle.”

Minulla oli syy valehdella hänelle. Jos paljastaisin itseni, hän löytäisi heikkouteni. Siltikin, tunsin, että halusin vain paljastaa kaiken pojalle. Kertoa, kuinka raskaaksi tämä kävi ja kuinka kärsin. Kärsin siitä, ettei minulla ole ketään, jota rakastaa ja joka rakastaisi minua, sekä siitä, etten voinut olla sitä, mitä olin.

Painoin pääni käsieni väliin ja pudistelin sitä. Olin jo melkein luovuttanut, enkä missään nimessä saanut edetä sille tasolle.

”Älä pelkää, en aio rikkoa sinua, lupaan sen.”

Katsoin Dracon teräksenharmaisiin silmiin ja muistin ajatelleeni, että ne tuntuivat lävistävän sielun. Ne todellakin näkivät lävitseni, jokaiseen pimeimpäänkin sieluni kolkkaan.

Hän kiersi kätensä ympärilleni ja sai sen tuntumaan turvalliselta. Liian turvalliselta. Sehän olisi pelkkä harha, joka huijaisi minut uskomaan hänen sanojansa. Ne olisivat kuitenkin pelkkää tyhjää, kun hän muuttaisi mieltänsä. Se päivä nimittäin tulisi varmasti.

Kukaan ei varoittanut minua seuraavasta. En kerjennyt estämään sitä, enkä edes reagoimaan mitenkään, kun tunsin kuumien kyynelien valuvan poskiani pitkin alas.

”Itke vain. Se on sinulle hyväksi.”

Enkä enää jaksanut taistella. En voinut enää pitää kaikkea sisälläni, vaan annoin pahan valua kyynelien mukana ulos minusta.

Lopultakin minä luovutin.

Painoin pääni pojan rintaa vasten, eikä tämä työntänyt minua pois, vaan silitti hiuksiani.

”Miksi sinä teet tämän?” änkytin itkuisesti.
”En tiedä. Tämä vain tuntuu oikealta, kuin olisin elänyt sitä varten, että autan sinut ylös.”

Pudistin vain epäuskoisena päätäni.

En tiennyt enää, mitä minun kuuluisi tehdä.

Has no one told you she's not breathing?
Hello, I'm your mind, giving you someone to talk to... Hello...
If I smile and don't believe
Soon I know I'll wake from this dream
Don't try to fix me
I'm not broken
Hello, I'm the lie, living for you so you can hide...
Don't cry...
-Evanescence: Hello
« Viimeksi muokattu: 07.06.2009 17:32:21 kirjoittanut Belsissa »
Arcane Inspiration - lifestyleblogini
Virvatulilaulu - kirjallisuusblogini

janitä

  • Vieras
Vs: Valot
« Vastaus #8 : 24.03.2009 19:40:09 »
ja aivan ihanaa jälleen kerran!!! ♥♥♥♥♥♥♥♥♥ toivottavasti jatkoa tulee taas piakkoin!

Mathilda P.

  • ***
  • Viestejä: 11
Vs: Valot
« Vastaus #9 : 28.03.2009 20:47:16 »
Aivan ihana tarina. Tätä lukiessa tuli kutkuttava tunne vatsanpohjaan.  Draco on säilynyt ihanan "vaarallisena" ja itsevarmana, vaikka onkin hellä.  Ja Astoriaankin taisin rakastua.
Jatkoa pian.

shira

  • ryövärintytär
  • ***
  • Viestejä: 184
  • ava © becca ♥
Vs: Valot
« Vastaus #10 : 28.03.2009 21:54:57 »
Hienoa tekstiä jälleen kerran , onnittelut  ;)

Lainaus
Kuoreni oli alkanut rakoilla. Minun ei olisi pitänyt näyttää ihmisille mitä oikeasti tunnen, siitä olisi vain haittaa. Kaikki näkisivät heikkouteni ja tietäisivät mihin iskeä. Ei olisi hyvä myöskään välittää kenestäkään, jos välittäisin, niin joskus se vielä kostautuisi minulle. Oli jo liikaa, että olin päästänyt Charlotten elämääni.
Tämä oli upea kohta, olit niin hyvin osannut kuvailla Astorian tunteet ja ajatukset. Oh  :-*
Kiitos tästä ja jatkoa mahdollisimman pian !

~ shira

When you touch me it's so delicious

Belsissa

  • Ikiunelmoija
  • ***
  • Viestejä: 760
    • Arcane Inspiration - blogini
Vs: Valot
« Vastaus #11 : 05.04.2009 21:00:36 »
A/N: Olen pahoillani, että minulla kesti nyt vähän tavallista kauemmin julkaista uutta lukua. Olen ollut kipeänä ja reissussa ja ties mitä. Tässä tämä nyt kuitenkin sitten on kaikki kommentteineen.

shira
: Kiitos, kiitos ja kiitos oikein paljon! Huomasin muuten, että olin jättänyt yhden kommenttisi täysin huomiotta! Se ei todellakaan ollut tarkoituksellista  :o Vastaan siis siihenkin nyt: Luovuin viimeistään tuon kommentin myötä Dracon kannalta kirjoittamisesta, sillä tarina voisi mennä silloin hieman sekavaksi  :)
Mathilda P.: Ihanaa, että olet pitänyt, olen aivan mykistynyt  :D Kiitos sinullekin :)
janitä: Kiitos, tässähän tätä jatkoa nyt on  ;)

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

5. luku

Loman viimeiset päivät vietin sulkeutuneena makuusaliin. Käytökseni jälki-istunnossa oli saanut minut aivan hämilleni ja tyrmistyneeksi. Charlotte ja muut ihmettelivät käytöstäni yrittäen aluksi udella syitä siihen, mutta kun en vastannut sanallakaan, he tyytyivät vain kohottamaan kulmiaan.

Olin purskahtanut itkuun niiden päivien aikana, jotka vietin yksinäni, enkä oikein edes tiennyt mistä se johtui. Ehkä kaikki sisälleni padotut tunteet vain ottivat minusta vallan.

Tavallaan olin helpottunut tunnustuksestani, sillä minulle oli tullut paljon parempi olo sen jälkeen. Valotkaan eivät olleet unissani ehtineet lähellekään minua. Toisaalta minua hävetti ja kadutti. Mitä jos tieto leviäisi? Entä jos poika halusikin nolata minut julkisesti?

Mutta miksi ihmeessä hän muka niin tekisi? Meistä oli tullut – no – oikeastaan ystävät loman aikana. En tiedä merkitsikö se hänelle loppuen lopuksi paljoakaan, mutta en ymmärtänyt, miten Draco moisesta juorusta hyötyisi.

Lopulta kuitenkin koitti päivä, jona oppitunnit alkaisivat, joten minun täytyi tulla esiin piilopaikastani.

Liityin saman tien Charlotten seuraan. Aluksi tyttö käyttäytyi seurassani varovaisesti, mutta vähitellen, oppituntien lomassa hän ymmärsi, että parasta olisi vain olla, kuin mitään ei olisi koskaan tapahtunutkaan.

Oppituntien välillä ja Suuressa Salissa Draco Malfoy yritti jatkuvasti tavoittaa katsettani, joka oli melko kiusallista. En nimittäin ollut varma, olisinko valmis kertamaan jälki-istunnon tapahtumia aivan vielä, tai ylipäätänsä koskaan. Onneksi sain sentään tunneilla rauhan häneltä, kerrankin nuoruudestani oli jotakin hyötyä. 

Tunneillakaan ajatukseni eivät kuitenkaan pysyneet poissa Draco Malfoysta ja avautumisestani. Esimerkiksi loitsutunnilla onnistuin lähinnä räjäyttelemään luokkatovereideni tavaroita, josta nämä eivät olleet lainkaan iloisia.

Charlotte ei edelleenkään kysellyt mitään, mutta loi minuun monia mietteliäitä katseita.

Kaiken huipuksi sain ensimmäisenä päivänä niin paljon läksyä, etten uskonut sitä todeksi. Kalkaros, McGarmiwa, Punurmio ja Lipetit määräsivät jokainen kirjoittamaan yli viiden sivun tutkielman mitä vaikeimmista aiheista. Hagrid puolestaan käski piirtämään kuvan yksisarvisesta ja nimeämään kuvaan, mihin mitäkin ominaisuutta saattoi hyödyntää.

Päätin aloittaa Kalkaroksesta, sillä tämä olisi kuitenkin kaikista vaativin. Olisi siis hyvä tehdä se aine nyt, kun olin vielä hyvässä vireessä. Rustasin pergamentin yläreunaan otsikon ”Kuukiven käyttö ja ominaisuudet juomien valmistuksessa”.  Aloitin kuvailemalla kiven ulkonäköä, sen sileätä, joko maidonvalkoista tai rusehtavaa pintaa, mainiten myös sen olevan yleisessä käytössä korujen valmistuksessa, vaikkei se olennainen tieto taikajuomien kannalta ollutkaan. Samalla hypistelin omaa kuukivi koruani, jonka olin saanut äidiltä, kun olin aivan pieni. Riipus roikkui hopeisesta ketjusta, joka korosti kauniisti itse kiveä. Kuukiven maidonvalkea sävy oli melkein identtinen oman ihonvärini kanssa.

Seuraavaksi siirryin kertomaan kiven käytöstä erilaisissa taikajuomissa ja esineissä. Mainitsin monia esimerkkiä ja lisäsin mukaan myös muutaman valmistusohjeen, kuten rauhanjuomasta.
Tämän jälkeen selitin vielä ominaisuuksista pergamentin verran ja siitä, mitä seurauksia väärinkäytöllä voi olla.

”Astoria! Täällähän sinä olet! Olen etsinyt sinua jo vaikka miten pitkään!”

Ymmärsin saman tien, että huutaja oli Draco Malfoy ja kaduin, etten ollut saman tien mennyt makuusaliin tekemään läksyjäni, sinnehän poika ei voisi millään änkeä. Nyt hän saattoi vallan mainiosti istahtaa viereiseen nojatuoliin.

”No mitä?” ärähdin.
”Mitä sinä teet?”
”Läksyjä.”
”Voinko auttaa?”
”En minä tarvitse apuasi, kiitos vain.”
”Kuule, sinä olet mököttänyt jo aivan tarpeeksi kauan. Ei ole minun vikani, että päätit avautua silloin jälki-istunnossa.”
”Sinä provosoit minua siihen!”
”Älä viitsi olla lapsellinen! Voin auttaa sinua!”
”Minkä suhteen?”
”Kaiken!”
”Miksi?”
”Enkö minä jo sanonut? Koska minusta vain tuntuu siltä.”
”Ahaa, mielenkiintoista. Entä jos sinusta ei kohta enää yllättäen tunnukaan siltä? Hylkäätkö minut saman tien?”
”Astoria, tämä ei ole vain mikään hetkellinen tunne, vaan oikeastaan vaisto.”
”Vaistot voivat pettää.”
”Tällä kertaa niin ei käy.”
”Mistä tiedät?”

Poika hiljeni ja pudisteli päätänsä luovuttaneena edestakaisin. Oliko hän jo antanut periksi suhteeni?

”Kai minun on sitten kerrottava sinulle muutama asia itsestäni.”

Nostin katseeni ensimmäistä kertaa tutkielmastani Dracon silmiin, joissa ei ollut enää sitä itsevarmaa pilkettä, kuin yleensä. Nyt ne näyttivät pelokkailta ja epävarmoilta, samankaltaisilta, kuin omani olivat näyttäneet viimeisten päivien ajan.

”Katsos, sinä et ole yksin tuon ongelmasi kanssa. Tarkoitan siis, että minä olen potenut samaa. Minulla oli vielä viime vuonna kova tarve näyttää, että ansaitsen nimeni ja paikkani suvussa. En voinut tehdä mitään, kun pelkäsin tuottavani pettymyksen. Olin kamalan ahdistunut ja masentunut, josta seurasi unettomuutta ja painajaisia. Minun piti tehdä töitä vielä koulunkin eteen.. arvaat mitä siitä seurasi. Tein tehtävät useimmiten rättiväsyneenä ja vailla vähäisintäkään kiinnostusta, jolloin arvosanani laskivat. Vanhempani saivat tietää tästä, jolloin he pettyivät todella ja arvaat varmaan miten se vaikutti minuun. Pyrin petraamaan koulussa jälleen, pakotin itseni töihin. Lopulta en enää kestänyt vaan vaivuin jonkinlaiseen horrokseen. En jaksanut enää nousta sängystä ylös, jolloin jouduin Pyhään Mungoon. Siellä minulle tehtiin lukuisia psykologisia testejä, joista selvisi, että olen vakavasti masentunut ja ahdistunut. Äitini palkkasi minulle henkilökohtaisen psykologin, jolta sain ohjeita jatkoon. Vähitellen pääsin, kuin pääsinkin jaloilleni, mutten sano toipuneeni, minä vain kestän nykyään paremmin. Olemme molemmat samassa tilanteessa, kumpikin jonkin suuremman tarpeessa, muttemme ikinä voi saavuttaa sitä, jos vaalimme kunniaamme. Meidät masentaa päätös kunnian ja onnen välillä.”

Kuuntelin mykistyneenä Draco Malfoyn kertomusta kokemuksistaan ja noita sanoja, jotka sopivat tunteisiini täydellisesti, palaset loksahtelivat paikalleen, kuin valettuina.

Ymmärsin pojan sanojen myötä paljon uutta itsessäni, jotka hän oli nähnyt heti kättelyssä.

”Tämän takia näin sinusta heti kaiken, näin kaiken sinun silmistäsi, jotka ovat kuin peili omiini.”
”Silmät ovat sielun peili”, kuiskasin.
”Sittenhän me taidamme olla sukulaissieluja”, Draco totesi hymyillen lähes huomaamattomasti.
”Uskomatonta. En koskaan ajatellut.. Ajattelin aina.. Luulin olevani yksin, oletin, että muut ovat onnellisia asemassaan. Älä ota tätä loukkauksena, mutta olet viimeinen ihminen, kenen suusta tuon odotin kuulevani.”
”Joskus elämä yllättää.”
”Niin taitaa tosiaan tehdä.”

Hetken vain tuijotimme toisiamme silmiin. En edelleenkään uskonut, että olin löytänyt toisen, jonka ajatusmaailma kohtasi omani. Tämä oli kuin jotain unta ja jos niin todella olisi, en haluaisi herätä.

”Draco?”
”Niin?”
”Lupaathan, ettet kerro kenellekään siitä, mitä tapahtui jälki-istunnossa?”
”En kerro, saat sanani, kunhan sinäkään et puhu äskeisestä eteenpäin.”
”En puhu, minä lupaan.”
”Olet ensimmäinen, jolle kerron tästä oma-aloitteisesti. Kalkaros tietää, sillä hän huomasi ongelmani, sekä vanhempani, jotka kuulivat parantajilta.”
”Eivätkö Pansy tai muut ystäväsi siis tiedä?”
”Ystäväsi? Luuletko sinä Pansya minun ystäväkseni?”
”No eikö hän sitä ole?”
”Ei oikeastaan, kyllä minä hänen kanssaan liikun ja pidän hauskaa, mutten koskaan puhu hänelle asioistani mitään. Sitä paitsi Pansy on aika rasittava, jos totta puhutaan.”

Sitä en oikeastaan yhtään ihmetellyt, sillä keneltäkään ei varmaan ollut jäänyt huomaamatta Pansyn mustasukkainen roikkuminen Dracossa.

”Hän kokee sinut uhkana”, poika totesi.
”Kuinka niin?” pärskähdin.
”No katsos – minä tulen aina luoksesi oma-aloitteisesti, en niin, että sinä roikkuisit minussa ensin puolituntia, kuten hän tekee. Hän on huomannut, että sinulla on jonkinlainen erityisasema silmissäni.”
”Anteeksi nyt, mutta tuo on aika lapsellista. Ihmettelen, että hän edes kehtaa roikkua sinussa.”
”Olen aivan samaa mieltä, uskomatonta, ettei hän mieti omaa mainettaan ollenkaan.”

Vaikenimme äkisti kumpikin, kun ymmärsimme, mitä Draco oli sanonut. Siinä se taas tuli: pakkomielle maineeseemme.

”Mitä me oikein teemme?” tuskailin.
”Hmm.. Ihan ensiksi pitäisi varmaan saada sinut pahimman yli ja sitten alkaa miettiä minuakin.”
”Emmehän me ole vajoamassa millekään Weasley-tasolle , Draco, emmehän?”
”Emme tietenkään, älä edes mieti sellaista!”
”No hyvä. Mutta mitä minä tälle voin tehdä?”
”Sinulle tekisi hyvää tehdä jotakin repäisevää.”
”Kuten?”
”No tuota.. meidän tupamme huispausjoukkueesta vapautui yksi paikka, kun yksi jahtaajistamme sai pelikiellon, kun hän, tuota.. no teloi Ron Wealseytä aika pahasti viime ottelussa..”
”MITÄ?! Tarkoitatko oikeasti, että hakisin jahtaajaksi?”
”Vain, jos osaat lentää.”
”Mutta enhän minä ole edes kokeillut!”
”Eihän sitä tiedä, vaikka olisit luonnonlahjakkuus. Se selviää huomenna, kun on ensimmäisen lentotuntimme aika!”
”Ai niin, sekin vielä!”
”Karsinnat joukkueeseen ovat ensiviikon keskiviikkona kello 19. Pääsethän silloin?”
”Draco, ihan todella, minä olen nainen, eivätkä puhdasveriset, sivistyneet naiset lennä luudilla, saati sitten pelaa huispausta!”
”Tästä on hyvä lähteä liikkeelle”, poika naurahti.
”En ole enää niin varma tästä..”
”Tule nyt ainakin huomenna, niin mietitään sitten jatkoa.”
”Hyvä on.”
”Nyt minä taidan lähteä nukkumaan, nähdään aamulla!” poika huikkasi nousten nahkaiselta nojatuolilta ja lähtien harppomaan kohti poikien makuusalia.
”Nähdään..”

Toivoin todella, etten osaisi lentää, sillä sukuni nolaaminen ei todellakaan houkutellut minua pätkän vertaa. Tavallaan olisin ehkä halunnut joukkueeseen, huispaaminen oli aina näyttänyt niin mukavalta, mutta enhän minä voisi.. Mitähän vanhempani sanoisivat, kun kuulisivat?

Äsh, olin aivan tyhmä, kun hermoilin näin.  Enhän minä ollut koskaan lentänyt, enkä oppisi sitä todellakaan ensi keskiviikkoon mennessä. Mutta entä jos minulla sittenkin olisi piilevä kyky, kuten Draco sanoi? Ei, ei olisi.  Se on erittäin harvinaista ja meidän koulussamme on jo yksi ihmeellinen kysy, Potter. Sitä tosin ei kannattaisi sanoa Dracolle päin naamaa, sillä Potter oli hänelle todella arka paikka.

Otin laukustani seuraavan kirjan ja pergamentin, että voisin jälleen aloittaa uuden tutkielman. Miksi ihmeessä en ollut ottanut Dracon apua vastaan? Olisin varmasti päässyt puolet helpommalla. Nyt en varmastikaan voisi nukkua, kuin muutaman tunnin.

Kirjoitin tutkielmat puoliunessa, mutta ainakin oman käsitykseni mukaan ne eivät olleet aivan pahimmastakaan päästä. Puolessa välissä Hagridin antamaa läksyä en kuitenkaan enää pystynyt pitämään silmiäni auki, vaan nukahdin.


Valoja, tuhansia kirkkaita valoja.

Niitä oli enemmän, kuin koskaan ennen. Valojen kirkkauskin oli maksimoitunut. Juoksin synkässä mustuudessa karkuun niiden sokaisevia säteitä, mutta painovoima tuntui sekin voimistuneen. En jaksaisi enää kauaa, olin niin lopussa. Kipu jaloissa yltyi yltymistään ja kirkkaus lähestyi.

Kaaduin mustaan pimeyteen ja tunsin sen hukuttavan vaikutuksen ympärilläni valojen kohdatessa pian kehoni.

Yllättäen tunsin voimakkaan ravistuksen kehossani.

Seuraavaksi näin ympärillä vain tummansävyisen oleskeluhuoneen soihtuineen, sekä edessä seisovan pojan, Draco Malfoyn.

Ei, mene pois. En haluaisi sinun olevan täällä kohtaukseni aikaan. En tahtonut näyttää heikkouttani ja uusia tuttavuuksiani, kyyneliäni, ole kiltti, mene pois.

Kehoni nyki tuttuun tapaansa enkä kyennyt sanomaan pojalle, että kaikki on aivan hyvin, tämä on normaalia.

Tämä oli jähmettynyt paikalleen tuijottamaan ystävänsä outoa kouristuskohtausta.

Rukoilin kivun saapuvan pian, sillä se ei olisi yhtä näkyvää, kun nämä yksittäisten
riuhtaisujen muodostamat kohtaukset.

”Astoria! Mikä sinulla on?! Puhu minulle!”

Samassa nykäykset taukosivat ja tiesin vallan mainiosti, että nyt olisi puhuttava tarvittava, sillä kivulta en voisi sanoa sanaakaan. Kuulin sen jo nauravan kulman takana kolkkoa nauruaan kävellessään minua kohti käsi kädessä pelon kanssa.

”Tämä on tavallista, älä pelkää.”

Enempää en kerjennyt selittämään, sillä tuskani saapui juuri sillä hetkellä laskien tumman viittansa hartioilleni.

Keskityin tuijottamaan lasittunein silmin vastakkaiseen seinään, jossa komeili suuri Luihuisen käärme. Pyrin keskittymään käärmeen koristeellisiin piireisiin ja sen tuhansiin levänvihreisiin suomuihin.

Käteni makasivat paikoillaan nojatuolin kiiltävän mustilla käsinojilla, mutta jos en olisi kyennyt näkemään niitä, olisin voinut vannoa ranteideni kiertyvän loputtomasti. Sama tunne oli muissakin nivelissäni. Päässäni jokin tuntui kasvavan loputtomasti ja olin aina yhtä varma siitä, että kohta kuolisin. Kohta pääni todella räjähtäisi. Tuskan noustessa kestämättömään se lopulta katosi hiljalleen, jolloin valuin voimattomana lattialle kolauttaen pääni sen kiviseen pintaan.

En kuitenkaan tuntenut kipua, en kyennyt tuntemaan yhtään mitään. Liikkuminenkin oli jälleen käynyt mahdottomaksi.

Draco oli rientänyt luokseni auttamaan minut takaisin tuoliin.  Poika nosti minut käsivarsilleen, joissa näytti olevan enemmän voimaa, mitä näytti.

”Älä pelkää, Astoria.”
”E-en minä pelkää.”
”Syytä kyllä olisi. Mikä sinuun oikein meni?” blondi kysyi vieläkin aivan poissa tolaltaan.
”Ei mikään. Tuo on aivan normaalia.”
”Tarkoitatko, että noin on käynyt ennekin?” hän kauhisteli.
”Joka ikinen aamu.”
”Et voi olla tosissasi!”
”Älä viitsi, ei minulla mitään hätää ole.”
”Greengrass.. minä sain tuollaisen kohtauksen silloin, kuin jouduin Pyhään Mungoon ja olin aivan varma, että kuolen siihen paikkaan. Sinun pitää päästä yli tuosta ahdistuksestasi, tai se tappaa sinut.”
”En minä tiedä pystynkö. Voimani ovat niin lopussa.”
”Sinun on pakko! Et sinä ole luovuttaja!”
”En niin, mutta vahvimmatkin murtuvat joskus.”
”Nyt lopetat tuon! Jos sinä et suostu yrittämään, niin minä kerron kohtauksistasi jollekkin!”
”Kelle muka?” naurahdin.
”Voi kuule, vaihtoehtoja on runsaasti.. Kalkaros, Dumbledore, Matami Pomfrey, vanhempasi..”
”Älä sekoita heitä tähän!” kiljaisin.
”Sitten sinun on parannuttava itse!”
”Mutta Draco –”
”Ei, en anna periksi. Sinun on nyt päätettävä teetkö sen itse minun avullani, vai pakotetaanko sinut siihen Pyhässä Mungossa. Voin luvata, ettei se ole kovinkaan nautinnollista.”
”Hyvä on, minä lupaan yrittää.”
”Sinä pystyt siihen, olet uskomattoman vahva.”

Samassa kuulin käytävästä äänekästä kikatusta ja näin Pansyn, Charlotten, Matildan ja Millicentin astelevan makuuhuoneesta.

Kikatus loppui kuin seinään tyttöjen huomatessa minut ja erityisesti sen, kenen seurassa olin.

Parkinson nosti nenänsä taivasta kohden mulkaisten minua, kuin pahinta vihollistaan, jonka jälkeen tyttö käveli ohi, kuin ei mitään erikoista olisi huomannutkaan.

Saattoi todella näyttää joltakin, kun minut ja Dracon näki siinä yhdessä, vierekkäin, lähes sylikkäin samassa nojatuolissa pojan pidellessä minua kädestä.

Laskin kasvoni maata kohdin ja pudistelin päätäni, miten Pansy olikaan eksynyt tänne pahimmalla mahdollisella hetkellä? En millään jaksaisi kamalaa show’ta juuri tänään.

Charlotte ei kuitenkaan jatkanut matkaansa huoneen toiseen päähän ystäviensä perässä, vaan jättäytyi porukasta tullakseen minun luokseni. Siitäkään Pansy ei varmaan pahemmin pitäisi.

”Huomenta, mitä kuuluu?” hän kysyi hymyillen.
”No jaa, ihan hyvää lukuun ottamatta tuota äskeistä.”
”Pansyakö tarkoitat?”
”Häntä juuri.”
”Älkää hänestä välittäkö, ei hän voi ikuisesti pitää kiinni Dracosta.”
”Mutta Charlotte, me emme ole yhdessä.”
”Ette vai?” tyttö kysyi epäröiden tuijottaen käsiämme, jolloin älysin vetää omani pois pojan otteesta.
”Emme! Minulla oli vain hieman vaikea hetki..”
”Aivan, ymmärrän. Sanonko tuon Pansylle?”
”Ei, älä. Nyt hän ehkä ymmärtää jättää minut rauhaan”, Draco vastasi.
”Minä vaan en nyt oikein jaksaisi mitään välirikkoa ja paheksuvia katseita.”
”Emmekö me juuri puhuneet siitä, että sinun ei pitäisi välittää niin paljoa siitä, mitä muut ovat mieltä?” Draco kysyi viileästi.
”Käytätkö sinä tätä oman etusi tavoitteluun?” sihahdin niin, ettei Charlotte varmasti kuulisi.
”Tästä on hyötyä myös sinulle”, poika naurahti.
”Äh, miten vain sitten”, tuhahdin.
”Hyvä on, mutta minun täytyy mennä nyt, Pansy ja muut odottavat”, Charlotte totesi lähtien ystäviensä luokse.

”Hyvä juttu, nyt minulla tuskin on enää ystäviäkään.”
”Et sinä Pansya ja muita tarvitse ystäviksesi, sinulla on minut”, poika ilmoitti.
”Meinaatko, että alan roikkua sinussa Pansyn tapaan?”
”Et sinä roikkuisi, minä viihdyn sinun seurassasi.”
”Kuinka vain. En kuitenkaan kovin mielelläni menettäisi Charlottea ja Matildaa.”
”Tuskin sinä heitä mihinkään hukkaat. Ainakin Charlotte tuntuu pitävän visusti huolen ystävyydestänne.”
”Kuinka niin?”
”No, tuota.. Kun sait sen raivokohtauksen Tylyahossa, niin Pansy rupesi vääntämään siitä jotain älytöntä läppää. Charlotte vain lähti ja käski häntä pitämään turpansa kiinni.”
”Vau. En olisi Charlottesta totta puhuen uskonut.”
”En kyllä minäkään. Hän vaikutti aina hieman aralta, tai siis, kyllähän minä olen huomannut, että tyttö sinulle puhuu vilkkaasti, mutta meitä muita hän tuntuu hieman mielistelevän ja lähinnä kuuntelevan.”
”Niin, olet oikeassa. Nyt minun kuitenkin täytyy tehdä tämä loppuun”, totesin osoittaen Hagridin läksyä.
”Äh, anna se tänne! Minä teen sen, sinä olet joutunut kestämään ihan tarpeeksi tältä aamulta.”
”Mitä sinä sanoit?” ihmettelin.
”Niin, että minä teen sen.”
”Sinä?” naurahdin.
”Entä sitten?” poika tiuskaisi.
”Ei mitään”, naurahdin yllättyneenä ojentaen läksyni Dracolle.

Ajattelin, että ihmeen oli täytynyt tapahtua, Draco Malfoy tarjoutui tekemään läksyt puolestani! Kerrassaan omituista. Pitäisiköhän minun saada kohtaukseni useamminkin hänen lähettyvillään?

Loppupäivä ennen ensimmäisiä lentoharjoituksiani sujui aika surkeasti. Pansy oli juuri niin inhottava, kuten olin olettanutkin. Tyttö ei puhunut minulle mitään, lukuun ottamatta nasevia kommentteja, joita tämä heitteli pitkin päivää. Oppitunnitkaan eivät sujuneet kovinkaan hyvin. McGarmiwa huomautti minulle pian aineiden palautusten jälkeen, ettei se vastannut normaalia tasoani. Hagrid ei onneksi huomannut, etten ollut tehnyt läksyjäni kokonaan itse.

Charlotte pomppi minun ja Pansyn väliä ja huomasin useasti päivän aikana, että olin aivan ypöyksin. Dracoa en ollut nähnyt ollenkaan, eikä minua pahemmin huvittanut lyöttäytyä muiden luihuisten seuraan, sillä en oikeastaan tuntenut heistä hyvin muita, kuin Pansyn porukan, Dracon, sekä Blaisen ja Nottin, jotka kumpikin olivat uppoutuneita läksyihinsä.

Aika mateli hitaammin, kuin koskaan, mutta lopulta kuitenkin koitti aika lähteä lentämään. Omaa luutaa minulle ei ollut, mutta Draco oli luvannut lainata omaansa sen verran. Hän kutienkin vannotti, että minun täytyisi ostaa oma jossain vaiheessa, varsinkin jos olisin pyrkimässä joukkueeseen.

Ulkona oli onnekseni hyvinkin kirkasta, nyt en ainakaan lentäisi mitään päin sen takia, että näkyvyys olisi huono.

Näin Dracon vihreässä huispauskaavussaan jo kaukaa, sen verran huomattava ilmestys tämä oli. Lähistöllä seisoskeleva puuskupuheista muodostuva tyttöporukka kikatteli siihen malliin, että heistä jokainen toivoisi olevansa minun asemassani, eli saavansa yksityistunteja Malfoylta.

”Meillä taitaa olla yleisöä”, Draco naurahti nyökäten puuskupuheihin päin.
”Eivät he tuonne näe”, totesin viitaten huispauskenttään.
”Kuule, lyön vaikka vetoa, että se seuraavat meitä sinne.”
”Et sinä nyt niin erikoinen voi olla”, tuumasin virnistäen.
”Luulet vain”, blondi sanoi iskien silmää.

Ja yllätyksekseni Draco oli täysin oikeassa, puuhkupuhit lähtivät todella seuraamaan meitä kentälle.

”Voi ei. Miten minä nyt voin lentää, kun nuo katselevat vierestä?!” tuskailin.
”Unohdit varmaan mainita, että he etsivät sinusta mahdollisimman paljon puutteita, kateellisia kun ovat.”
”Älä viitsi! Tuo ei ainakaan auta tilannetta yhtään enempää!”

Poika nauroi paljastaen säteilevän valkoiset hampaansa, enkä voinut olla panematta merkille, että hän oli aivan uskomaton ilmestys. Sitä Draco ei kuitenkaan minulta kuulisi.

Malfoy avasi minulle pukuhuoneen kopin oven, että pääsisin vaihtamaan vaatteeni.

”Ai niin, laita tämä päällesi”, hän kehotti ja ojensi vihreän mytyn käteeni.
”Mitä ihmettä?” hämmästelin.

Avasin mytyn varovaisesti ja numero kaksi selässä paljasti minulle, mikä se oli olevinaan: huispauskaapu.

”Eikö tämä ole vähän aikaista?”
”Ei ollenkaan, pitäähän sinulla olla hyvä asu harjoitella”, poika selitti.
”No jaa, jos kyse on todellakin vain tuosta, niin en pane pahakseni.”

Astelin pukuhuoneeseen ja suljin oven perässäni kehottaen samalla Dracoa olemaan kurkkimatta, johon poika vastasi naurulla.

Huone haisi hielle ja se oli tunkkainenkin. Ihmettelin suuresti, kuinka Malfoy edes suostui käyttämään moista kopperoa, olihan hän kuitenkin.. no, Malfoy.
Asetin vaatteeni penkille, joka näytti kaikista vähiten kärsineeltä, mutta samassa kuulin oven avautuvan, jolloin peitin rintani kämmenilläni.

”Mitä helkkaria sinä teet?!” kiljuin sisälle lukittautuneelle vaalealle pojalle.
”Härnään puuskupuheja”, tämä totesi virnistäen.
”Hullu! Olisin voinut olla vaikka alasti!”
”Niin kuin minä sitä pahakseni olisin pistänyt!”

Pyöräytin silmiäni ja vetäisin kaavun nopeasti päälleni, sillä en todellakaan ottaisi sitä riskiä, että poika todellakin katselisi vartaloani arvioivasti.

”No niin, voimme sitten kai mennä.”
”Joo, mikäs siinä”, totesin.

Draco avasi pukuhuoneen oven, jolloin se tulvahti täyteen auringonvaloa.

Kävelimme keskelle kenttää ja samalla huomasin katsomossa istuvien puuskupuhien nyrpeät ilmeet.

En voinut mitään sille, että minua alkoi naurattaa. Tilanne oli niin koominen, nuokin luulivat meidän nyt olevan pari. Muutaman päivän aikana jo Potter ja hänen ystävänsä, Pansy ja muut, sekä nuo puuskupuhit olivat erehtyneet suhteestamme. Kohta koko koulu olettaisi meidän seurustelevan, no, ainakaan vanhempamme eivät pistäisi pahakseen.

Nauraminen oli minulle uutta pitkästä aikaa, olin oppinut taidon uudestaan näiden muutaman päivän aikana, enkä pistänyt sitä ollenkaan pahakseni.

”Mille sinä naurat?” poika kysäisi.
”Noille puuskupuheille.”

Draco vilkaisi tyttöihin päin ja alkoi nauraa itsekin.

”Saa nähdä, kuinka moni on huomenna kuullut, että kouluumme on syntynyt uusi pari.”
”Eikö se häiritse sinua?” ihmettelin.
”Miksi häiritsisi?”
”Siis, minähän olen kuitenkin sinua muutaman vuoden nuorempi, eikä sinua varmasti katsella niin paljon, kun ihmiset olettavat sinun olettavat sinun seurustelevan.”
”Sinä olet nuori, mutta myös erittäin viehättävä, jos saan sanoa. Enkä usko, että katseet mihinkään kaikkoavat, niitä on ollut aina aivan riittävästi.”
”Ai – tuota.. kiitos”, änkytin.
”Mikäs siinä, tottahan minä puhuin. Mitäs jos nyt kuitenkin siirryttäisiin siihen, miksi täällä ollaan – eli lentämiseen.”
”Aivan, totta kai!”

Pojan sanat saivat minut aivan hämilleni. En ollut olettanut tämän vilkaisseen minuun tuossa mielessä kertaakaan, mutta ei hän nähtävästi voinut olla katsomatta jokaista vastaan kävelevää vastakkaisen sukupuolen edustajaa arvioiden.

”Eli, aseta jalat ensin luudan molemmin puolen.”

Otin Nimbus 2001:sen blondin käsivarsilta varoen. Sen pinta oli musta ja kiiltävä. Voisin vaikka lyödä vetoa, että Draco huolsi luutaansa joka päivä.

Asetin luudan jalkojeni väliin hieman pelokkaasti, mutta varmasti.

”Noin, hyvä. Seuraavaksi otat hieman vauhtia maasta ja lykkäät itsesi ilmaan. Älä kuitenkaan lennä vielä liian korkealle.”

Tein työtä käskettyä ja yllätyksekseni en löytänytkään itseäni nenälläni maasta, vaan muutaman metrin korkeudelta maasta.

”Nyt voit laittaa jalkasi molemmin puolin lepääville jalustoille. Ohjaa luutaa käsin, olet varmasti nähnyt koulun otteluissa, miten sitä ohjataan.”

Tyhmäkin kyllä ymmärtäisi, miten luutaa ohjattiin, jos oli koskaan nähnyt hiemankaan lentämistä. Käänsin sitä ensin hieman vasemmalla ja sitten oikealle.

”Mahtavaa! Nyt voit kiihdyttää ja lisätä hieman korkeutta.”

Nousin jälleen muutaman metrin korkeammalle ja samalla kiihdytin vauhtiani. Lentäminen oli oikeastaan todella hauskaa. Minun oli kuitenkin oltava vielä hieman varovainen, etten menettäisi luudan hallintaa.

Kiertelin ympäri kenttää ja annoin heikon tuulen hyväillä kasvojani kohotessani jälleen hieman ylemmäs, kuinka helppoa tämä olikaan!

Vähitellen unohdin kaiken varovaisuuden ja maailman, joka odotti alhaalla, keskityin vain kiertelemään yläilmoissa kokeillen erilaisia liikkeitä, joita olin huomannut pelaajien tekevän.

Laskeutuessani hieman alemmas, kuulin Dracon kutsuvan minua.

Kiihdytin suoraan tätä päin, jolloin poika meni aivan paniikkiin ja huudahti säikähdyksestä, mutta tein jyrkän käännöksen oikealle juuri, ennen kuin olisin törmännyt häneen.

Poika ei näyttänyt oikein ymmärtäneen tapahtunutta, enkä voinut muuta, kuin nauraa tämän pyöristyneelle ilmeelle.

”Astoria, minusta tuntuu, että joukkueemme uusi jahtaaja on vallan selvä.”

Kiljaisin, sillä olin aivan innoissani. Minä – Luihuisen tuvan jahtaaja, se kuulosti uskomattoman hyvältä.

Mutta sitten muistin, mitä se merkitsi kunnialleni. Mitäköhän vanhempani sanoisivat? Entä Dracon vanhemmat? Olisivatko he kauhistuneita, millaisen tytön kanssa heidän poikansa liikkui?

”Draco.. en oikein tiedä.. Mitä sinun vanhempasikin sanovat sitten siitä, että liikut kanssani?” kysyin laskeutuessani alas maan kamaralle.

Poika purskahti nauramaan.

”Luuletko sinä, että minun vanhempani välittävät, pelaatko sinä huispausta vai et? Tiedätkö sinä Astoria, että täydellisen kunniakasta puhdasveristä ei ole olemassakaan?”
”Oletko nyt aivan varma, että se ei aiheuta kamalaa kohua?”
”No ei aiheuta. Olet aivan neuroottinen noiden harhaluulojesi kanssa!”
”No hyvä on, minä tulen karsintoihin.”
”Loistavaa!”

Ehkä tämä ei ollutkaan niin huono idea. Vanhempani varmaan hieman paheksuisivat harrastustani, mutta ei se haitannut niin paljoa, sillä lentäminen oli taivaallista. Jos kunniani ei kärsisi siitä juurikaan, niin miksi en voisi mennä karsintoihin?

”Hei Greengrass! Älähän omi sitä kaapua aivan vielä!” Draco huudahti, kun lähdin kävelemään linnalle päin.
”Minusta tuntuu, että tämä on jo minun! Palautan sen kyllä, jos on tarpeen!” huudahdin virnistäen.
« Viimeksi muokattu: 13.05.2009 09:05:31 kirjoittanut Belsissa »
Arcane Inspiration - lifestyleblogini
Virvatulilaulu - kirjallisuusblogini

jjanitää^^

  • Vieras
Vs: Valot
« Vastaus #12 : 06.04.2009 18:11:32 »
ihana. ♥♥♥   ttooooodella ihana!!!!!!!  jatkoo-oo....! :D:D:D

Belsissa

  • Ikiunelmoija
  • ***
  • Viestejä: 760
    • Arcane Inspiration - blogini
Vs: Valot
« Vastaus #13 : 13.04.2009 18:59:08 »
jjanitää^^: Jälleen: paljon kiitoksia  :) Tässähän tätä jatkoa nyt on.



6. luku

Myöhään illalla istuskelin makuusalissa ja tutkailin sylissäni makaavaa huispauskaapua. Toivoin niin, että minusta tulisi Luihuisen joukkueen jahtaaja, sillä lentäminen oli ollut upeaa. Olin vihdoinkin tuntenut olevani vapaa kaikista velvoitteista ja esteistä.

Oli kuitenkin vielä paljon epävarmaa, ei riittäisi, että lentotaitoni on hyvä. Minun täytyisi myös saada kiinni kaato, jos joku heittäisi sen minulle. Tässä oli ongelmana se, että olin aina pelännyt minua kohti lentäviä esineitä. Kaiken lisäksi minun täytyisi tähdätä kaato täysin oikeaan suuntaan, eikä vain sinne päin.

Joukkueeseen olisi hakemassa runsaasti muitakin, erityisesti raskasrakenteisia poikia. Luihuisen joukkue koostuikin suurimmaksi osaksi heidänlaisistaan, lukuun ottamatta Dracoa ja minua, jos nyt sattuisin ihmeen kaupalla pääsemään joukkueeseen.

"Mitä sinä mietit?" viereisellä sängyllä makaava Charlotte kysyi.
"Kuinka niin?"
"Vaikutat hieman hermostuneelta. Onko Dracon kanssa ongelmia?"
"Ääh, miten sinä oletat kaiken liittyvän Dracoon?"
"En minä muuten, mutta kun sinä taisit jälleen olla hänen kanssaan päivällä."
"Hmph.. Mietin huispausta."
"Huispausta?" Charlotte kysyi ihmeissään, kun ei näyttänyt oikein käsittävän, miksi minä moisella vaivaisin päätäni.
"Lupaatko, ettet kerro kenellekään?"
"Totta kai", tyttö lupasi.
"Katsos, Draco lupasi opettaa minua lentämään, ensimmäinen tuntini oli tänään ja tuota.. minä olin siinä aika hyvä, itse asiassa erittäin hyvä, Dracokin huomasi sen, jolloin hän kutsui minut huispausjoukkueen karsintoihin."
"Sinut?" tyttö ihmetteli.
"Entä sitten?"
"Oletko sinä nyt varma, ettei hän yritä ikään kuin... mielistellä sinua?"
"Enkö minä muka voisi olla hyvä lentämään muuten vain? Enkä kyllä ymmärrä, miksi hän yrittäisi mielistellä minua."
"Totta kai voit! En minä sitä kiellä, mutta mietin lähinnä sitä, kun joukkueessa ei ole koko sinä aikana, kun minä olen Tylypahkassa opiskellut, ollut yhtään tyttöä. Varsinkaan noin.. siroa, kun sinä olet."
"Jaahas, mutta mitä sinä oikeastaan tarkoitit tuolla mielistelyllä?" tiukkasin.
"Älä nyt suutu.. Minä tiedän, että sinä oletat, ettei teillä ole mitään ystävyyttä enempää, mutta oletko varma, että Dracokin olettaa? Tai siis, kun te vietätte niin runsaasti aikaa keskenänne."
"Charlotte, Dracolla on täysi syy, miksi hän viettää kanssani paljon aikaa, mutta en oikeastaan haluaisi puhua siitä."
"Kuinka vain", brunette totesi kohauttaen olkiaan.

Hän syventyi takaisin käsissään lepäävään piirustuslehtiöön, joka oli jo muutamaa sivua vaille täynnä.
Charlotte oli aina ollut lahjakas piirtämisessä. En ymmärrä, miten se sujui häneltä niin uskomattoman luontevasti. Itse olin monesti yrittänyt, mutta useasti ihmisten asennoista tuli jotenkin epänormaalin ja luonnottoman näköisiä. Charlotte puolestaan loi ihmisten raajoista ja asennoista niin luonnollisen näköisiä, kuin suinkin. Hänen jokainen piirroksensa olisi mielestäni ansainnut tulla julkaistuksi.

"Mitä sinä piirrät?" kysyin uteliaana.
"Maisemaa."
"Mistä?"
"En minä oikeastaan tiedä.. jostain kaukana täältä."
"Saanko nähdä sen?"

Tyttö ojensi minulle piirroksen, johon oli kuvattu kultaisena hohtava ohraniitty ja sininen taivas, jossa oli vain muutamia pilven haivenia. Se oli ehkä kaikista kaunein piirros, minkä olin koskaan nähnyt hänen piirtävän.

"Tämä on todella kaunis", kuiskasin.
"Minä tiedän."

Joku muu olisi voinut pitää tuota lausetta itserakkaana, mutta mielestäni se oli Charlotten suusta enemmän, kuin luonteva, sillä miksi hän itseään vähättelisi, piirros oli uskomaton.

"Astoria.."
"Niin?"
"Tai ei mitään."

Tämä näytti kasvoiltaan siltä, kun olisi halunnut kertoa minulle jotain, muttei kuitenkaan pystynyt.

"Kerro vain", kehotin.
"Ei se ollut tärkeää."
"Charlotte.."
"Ihan totta!"
"Oletko aivan varma, ettet halua kertoa?"
"Ei se ollut tärkeää."

Huomasin kyllä tytön valehtelevan, mutten viitsinyt enää väitellä hänen kanssaan. Tiesin, että Charlotten arvostelukyky on vallan mainio, joten hän varmaan oletti, etten tee tiedolla mitään, tai sitten hän kertoisi asiansa myöhemmin.

"Taidan käydä nukkumaan, kaikki muut ovat jo syvässä unessa", totesin.
"Niin, olet oikeassa. Minä taidan kuitenkin piirtää vielä."
"Miten vain. Hyvää yötä."
"Öitä."

Seuraavana aamuna Suuressa Salissa Charlotte näytti väsyneemmältä, kuin pitkiin aikoihin, tai koskaan. Hänen kasvonsa olivat aivan kalpeat, lukuun ottamatta tummia varjoja silmien alla.

"Kuinka pitkään sinä oikein valvoit?"
"Nukuin ehkä muutaman tunnin."
"Sinun pitäisi malttaa nukkua enemmän, nyt on kuitenkin V.I.P-vuosi!"
"Alat kuullostaa äidiltäni."
"Ehkä sinun pitäisi kuunnella häntä enemmän."
"Älä viitsi nyt, Astoria."
"No hyvä on, omapa on asiasi", totesin ottaen palasen paahtoleipää.

Samassa huomasin postipöllöjen saapuneen, jolloin huomasin vanhempieni jättimäisen huuhkajan lentävän keskellä pöllöparvea uljaan näköisenä.

"Mitäköhän ne nyt kirjoittavat?" mutisin.

Huuhkajan laskeutuessa irrotin kirjeen sen nokasta, jolloin se nousi jälleen siivilleen lähteäkseen.

Avasin miellyttävän tuoksuisen kirjekuoren, jonka sisältä paljastui äitini koristeellisella ja vanhanaikaisella käsialalla kirjoitettu kirje.

Hei Astoria!

Kuinka voit? Et ole kirjoittanut mitään vähään aikaan, joten ehdin jo huolestua. En kyllä oikeastaan kirjoittanut sinulle sen takia, vaan ajattelin kysyä, huvittaisiko sinua tulla käymään kotona ensiviikonloppuna? Dumbledorelle se kuulema sopii vallan mainiosti, joten päätös on kokonaan sinun. Ajattelin vain, että haluaisit jo nähdä parhaan joululahjasi.

Oletko muuten pitänyt vielä yhteyttä Draco Malfoyhin? Hän on kerrassaan suloinen poika ja aivan sopivaa seuraa sinulle, joten suosittelisin pitämään lämpimät välit hänen kanssaan.

 Kirjoitathan mahdollisimman pian.

Tervesin äitisi, Jeanne Greengrass

P.S. Voit kutsua jonkun ystäväsi mukaan viikonloppuna, kunhan ilmoitat ensin kenet.


Menisin käymään kotona oikein mielelläni ja sitäkin mieluummin näkisin sen äidin kehuman lahjan. Mitäköhän ihmettä se sisältäisi?

Dracosta hän tietenkin oli kysellyt, se ei ollut mitenkään erityisen yllättävää. Vanhempani varmaan tälläkin hetkellä valmistelivat häitämme harhaluuloissaan. Myös jälkikirjoitus oli tietenkin viitannut juuri häneen, vaikka ei äiti Charlotteakaan mitenkään halveksinut. Ei tämä tytöstä siltikään pahemmin välittänyt, sillä tällä ei ollut yhtä maineikasta sukua, kuin meidän sukumme.

”Mitä äitisi kirjoittaa?”
”Pyysi kylään.”
”Sehän mukavaa, saat varmaan nyt nähdä sen lahjasi.”
”Niinhän minä taidan.”
”Mukavaa”, tyttö totesi lämpimästi hymyillen.

Olikohan väsymys todella sekoittanut tytön pään, vaan mistä johtui, että hän tuntui nykyisin paljon lämpimämmältä ja ystävällisemmältä, kuin ennen. Muutenkin asiat olivat muuttuneet lähiaikoina niin paljon.. Draco oli astunut kuvioihin ja jakanut ongelmani, aioin hakea huispausjoukkueeseen… mutta kaikista suurin muutos oli tapahtunut sisälläni. Olin vieläkin aivan pyöristynyt siitä, että kykenin jälleen tuntemaan aitoa iloa ja näyttämään tunteeni. Ennen kaikki oli ollut niin väritöntä, etten ollut kyennyt muuta kuin olemaan.

”Astoria…”, Charlotte aloitti.
”Niin?”
”Olisitko voinut viettää tämän päivän minun kanssani?”
”No mikä ettei”, totesin hymyillen.
”Haluaisitko sinä tehdä jotakin eritystä?”
”En oikeastaan. Entä sinä?”
”Olen hieman väsynyt. Jos me vain pelaisimme esimerkiksi velhoshakkia makuusalissa?”
”Sopii mainiosti.”

Se oli aivan vilpitön vastaus, sillä minuakin hieman väsytti.

Samassa huomasin Dracon astelevan minua kohti, jonka Charlottekin pisti merkille.

”Seuraako tuo sinua nykyään maailman ääriinkin?”

Ohitin kysymyksen tuhahtamalla kyllästyneesti, sillä mielestäni moinen ei ollut vastaamisen arvoinen.

”Hei, Astoria, onko sinulla tänään mitään?” poika huikkasi.
”Tuota.. olen oikeastaan luvannut viettää tämän päivän Charlotten kanssa.”
”Ai.. Ajattelin vain, että sinun olisi varmaankin syytä harjoitella ennen itse karsintoja. Voin auttaa sinua jos haluat.”
”Sopisiko huomenna?”
”Se sopii mainiosti, nähdään”, Draco huudahti kääntäen minulle selkänsä ja kävellen sulavin askelin ulos Suuresta Salista.
”Minä en ymmärrä, miten sinä jaksat vielä väittää, ettei hän muka olisi kiinnostunut sinusta.”
”Charlotte.. kun se on tosiaan henkilökohtainen asia. Hän auttaa minua.. ja minä häntä.”
”Missä?”
”Se on tavallaan salaisuus.”
”Aivan niin”, tyttö naurahti iskien minulle silmää.

Nähtävästi hän ei kuitenkaan ollut ymmärtänyt, mitä olin tarkoittanut vaan käsittänyt sen jollain kammottavalla tavalla väärin.

”Hetkinen.. Siitä tulikin mieleeni, sinä et ole pitkään aikaan kertonut minulle mitään sinun asioistasi. Nyt saat kyllä kertoa kaiken!”
”Minkä kaiken?” tyttö kysyi epäröiden.
”Esimerkiksi sen, oletko sinä tällä hetkellä kiinnostunut jostakusta?”

Tyttö vain naurahti sanoen:

”Kuulostat aivan ensiluokkalaiselta.”
”Luuletko sinä, etteivät muut, kuin ensiluokkalaiset puhu näistä asioista?”
”En oikeastaan, mutta luulin, että sinä et puhu.”
”Kuinka niin?” ihmettelin.
”Puhuimme vastaavalla tavalla viimeksi ehkä vuosi sitten.”
”Äh.. Voisit silti vastata.”
”Hyvä on. Mielessäni ei ole yhtään ketään. En oikeastaan jaksa keskittyä moiseen nyt.  Entä sinä?”
”Samat sanat”, totesin hymyillen.

Huomasimme molemmat syöneemme ja nousimme pöydästä, ottaen suunnaksemme oleskeluhuoneemme.

”Miten sinun opiskelusi sujuu?” kysyin.
”No jaa, ihan hyvin. Vähän väsyttää vain.”
”Mitäs valvot myöhään yöhön.”
”Paraskin puhuja! Itse kekkaloit Malfoyn kanssa yötä myöten pihamailla!”
”Se oli vain yksi kerta”, selitin nolostuneena.

Charlotte nauroi vilpittömästi, en ollutkaan muistanut kuinka kauniin heleä tytön nauru oli. Tuntui, että siitä oli niin pitkä aika, kun olin kuunnellut kunnolla, kun joku nauroi.

Makuusalissa aloin tutkia Charlottea muutenkin tarkemmin. V.I.P- vuosi näytti todella rasittaneen häntä, sillä tytössä näkyi selkeät merkit uupumuksesta. No, hän olikin aina yrittänyt hyvittää maineen puutteen kovalla työllä.

Charlotten hiukset olivat ohentuneet reilusti, vaikka tämä koetti peittää sen kaikenlaisilla aineilla, joita tytön yöpöydällä lojui. Tämän iho oli ohuemman ja kalpeamman näköinen, kuin yleensä ja silmien alla olevat varjot olivat paljon tummemmat, kuin olin aikaisemmin pannut merkille. Ennen huomio tytön kasvoissa oli kiinnittynyt pisamiin, jotka sopivat hänelle erittäin hyvin, mutta nykyään varjot veivät huomion niistä. Hän oli myös laihtunut huomattavasti, oikeastaan luihuinen oli enää luuta ja nahkaa. Charlotte ei ollut ollenkaan terveen näköinen.

”Charlotte?”
”Niin?” tämä kysyi samalla, kun mietti mihin mitä nappulaansa siirtäisi shakkilaudalla.
”Ethän väsytä itseäsi liikaa, vaikka onkin V.I.P - vuosi?”
”En tietenkään.”
”Väsytät kuitenkin, ei nyt millään pahalla, mutta sen huomaa.”
”Voidaanko olla puhumatta siitä? Minä kun yritän juuri lepäillä ja ottaa rennosti.”
”Ai.. Olen pahoillani, vaihdetaan puheenaihetta.”
”Ei se mitään”, tyttö totesi hymyillen lempeästi.

Lopun päivää juttelimme aivan arkisista asioista ja pelasimme monta erää velhoshakkia, vaikken siitä oikeastaan paljoakaan edes pitänyt.

Sunnuntaina Draco juoksi minut käytävällä kiinni tarkoituksenaan kysellä mahdollisista harjoituksista.

”Jos näkisimme tänään kello 17?”

Ja niinhän me sitten teimme, saavuin kentälle tasan kello 17, jossa poika odotti minua vihreässä huispauskaavussaan.

”Tuo kaapu pukee sinua”, hän totesi osoittaen omaa huispauskaapuani.
”Toivottavasti pukee jatkossakin”, nauroin.
”Aloittaisimmeko?”

Nyökkäsin, jonka jälkeen nousimme molemmat luudillemme, Draco kädessään nahkainen, suuri pallo, jota tiesin kutsuttavan kaadoksi.

”Sinun tehtäväsi on saada tämä vastustajan maalisalkojen läpi. Ajattelin, että tänään voisimme harjoitella tähtäämistä, huomenna saisit lisää haastetta, kun minä olisin torjumassa ja tiistaina harjoittelisimme kuljettamista”, poika selitti.
”Kuulostaa hyvältä.”

Poika heitti kaadon minulle ja sain sen onnekseni täpärästi kiinni, enkä nolannut itseäni heti ensimmäisissä harjoituksissa.

Lisäsin korkeutta, niin, että olin muutaman metrin etäisyydellä korkeimmasta maalisalosta ja heitin.

Ensimmäinen heittoni meni täpärästi ohi yläpuolelta, joka sai minut raivon valtaan.

”Ei voi olla totta!” huudahdin.
”Älä välitä, ei se nyt niin kamalan huono ollut, kyllä sinä pystyt parempaakin.

Kuitenkin, seuraavalla yrittämällä kaato lensi liikaa vasemmalle, muttei onneksi muutamaa senttiä enempää.

”Yritä tähdätä aavistuksen verran tarkemmin!” huusi Draco takaani.

Ja minä yritin. Siltikään en saanut kaatoa aivan maaliin saakka.

”Laskeudutaan, täällä ei kuule toisen sanoja kovin selkeästi!” poika huudahti.

Se oli täysin totta, sillä ulkona oli suuren luokan lumipyry, joka ei todellakaan helpottanut kuulemista.

Laskeuduimme lumen peittämälle kentälle prikulleen samaan aikaan, Draco maltillisesti, minä nolostuneena siitä, että olin epäonnistunut kaadon kanssa.

”Astoria, sinun täytyy vain hieman hienosäätää tarkkuuttasi, keskity enemmän. Voisit itse asiassa kuvitella maalin kohdalle jonkun erittäin ärsyttävän henkilön kasvot. Se auttaa.”
”Hyvä on”, totesin nyökäten, asettuen jälleen luudalle ja kiihdyttäen vauhtia niin, että lumi piiskasi naamaani armotta.

Katsoin keskelle korkeinta maalitolppaa, kuvitellen siihen Pansy Parkinsonin kasvot ja tähtäsin.
Yllätyksekseni kaato lensi suoraan maaliin, eikä hipaissutkaan sen reunoja.

”Mahtavaa!” Draco huudahti.
”No ääh.. Ei tuo nyt niin ihmeellistä ollut.”
”Mutta sinä edistyit!”

Tein vielä muutaman maalin, jonka jälkeen Draco ehdotti, että voisimme lopettaa siltä päivältä. Kävelimme yhdessä pukukopeille, mutta vasta sisällä siellä ymmärsin, että Draco alkoi riisuuntumaan samaan aikaan, kun minä olin sisällä.

”Öö.. Draco?”
”Niin?”
”Mietin vain. Vaihdammeko yhdessä vaatteemme?”
”Totta kai, niinhän me teemme harjoituksissa ja otteluissakin.”
”Mutta teillä ei ole ollut aikaisemmin yhtään tyttöä..”
”No muilla joukkueilla on tyttöjä ja he vaihtavat varusteensa yhteisissä pukuhuonetiloissa”, poika totesi käännähtäen ympäri.

Dracolla ei ollut paitaa päällään ollenkaan, joka paljasti hänen maidonvalkean ihonsa ja uskomattomat vatsa-, sekä rintalihakset. Oli todella vähällä, ettei suuni olisi loksahtanut auki. Pojalla oli takuulla kaunein vartalo, jonka olin koskaan nähnyt.

”Mitä sinä tuijotat?” tämä kysyi.
”Anteeksi, en mitään”, pahoittelin nolostuneena.

Olinpa minä tyhmä! Enkö tosiaan osannut olla tuijottamatta yläosattoman miehen vartaloa kuola valuen? Tuntui, että voisin vajota maanalle. Mitäköhän Dracokin ajatteli?

Edelleen nolostuneena vaihdoin nopeasti ylleni kaapuni ja viiletin ulos pukuhuoneesta.

Äskeistä en varmasti unohtaisi ikinä.

Seuraavan päivän harjoitukset menivät ihan kohtalaisen hyvin, vaikka alkuun pelkäsin nolaavani itseni totaalisesti, kun maalisalkojen edessä olisi nyt joku, joka torjuisi epätoivoisia yrityksiäni.

Enkä jäänyt pukuhuoneessa tuijottamaan Dracon vartaloa, tai no, hyvä on, saatoin hieman vilkaista, mutta uskoisin, ettei tämä huomannut sitä.

Viimeisissä harjoituksissamme ennen karsintoja oli päämääränä, että oppisin kuljettamaan kaatoa. Ensin kaikki sujui hyvin, enkä pudottanut kaatoa, mutta Dracon aloittaessa häiritsemään kuljetustani, pallo tippui hetkessä.

Tuntien harjoittelun jälkeen aloin kuitenkin hieman edistyä ja lopulta Draco jälleen ilmoittikin, että nyt saisi riittää.

”Etköhän sinä pärjää aivan hyvin nyt”, poika totesi.
”Toivottavasti”, naurahdin.

Samassa huomasimme muutaman seitsemäsluokkalaisen luihuisen astelevan kentälle luudat käsissään.

”Voi ei”, Draco huokaisi.
”Mitä?”
”Katsos.. Minähän olen meidän tupamme joukkueen huispauskapteeni, joten minulla on suurin valta päätöksessä siitä, kuka on joukkueemme uusi jahtaaja. Nuo eivät ole joukkueessa, joten oletan niiden tulleen harjoittelemaan karsintoja varten. Nyt kun he näkevät sinut kanssani ja huomenna karsinnoissa, niin ymmärrät varmaan, mitä siitä voi seurata.”
”Ja minulla on tämä kaapukin!” kiljaisin.
”Voi paska.. Nyt ne ainakin olettavat, että olen antanut sinulle jonkinlaisen etulyöntiaseman.”

Yllättäen huomasimmekin poikien hölkkäävän suoraan meitä kohti.

”Hei Malfoy, mitä tämä nyt on?” kysyi isokokoisin pojista.
”Opetan Astoriaa lentämään.”
”Ja arvatenkin tyttö tulee huomenna karsintoihin?”
”Onko sillä väliä?” Draco tiuskaisi.
”Sitä vain, että tytöllä on aikamoinen etulyöntiasema.”
”Luuletko sinä, että kolmen päivän harjoittelu mitään auttaa? Hän vain kertaa ja minä hänen ystävänään autan häntä.”
”Sinun pitäisi olla puolueeton, olet kapteeni.”
”Ja sinun pitäisi osata pitää suusi kiinni, jos haluat joukkueeseen!”

Samassa poika hiljeni, mutta mulkaisi minua ja Dracoa vielä viimeisen kerran pahasti.

”Toivottavasti korvaat tämän Malfoylle mahdollisimman hyvin”, luihuinen naurahti ja kääntyi matkoihinsa.

Ymmärsin vallanmainiosti, mihin tämä tarkoitti inhottavalla vihjailullaan, enkä sietänyt moista, joten huudahdin:

”No minulla oli onnea, että Draco on hyvännäköinen! Sinunlaisellesi en antaisi yhtään mitään!”
”Anteeksi mitä?” poika tiuskaisi käännähtäen ympäri.
”Sitä vain, että sinä tuskin edes ymmärrät, mistä puhut, tuolla naamalla ei varmasti saa yhtään mitään, yhtään keneltäkään.”
”Kuinka sinä uskallat?”
”Ja sinä jätät Astorian rauhaan tällä sekunnilla, tai sinun on turha tulla karsintoihin ollenkaan!”

Poika murahti jotain, mistä en saanut selvää ja häipyi.

”Ei sinun olisi tarvinnut, olisin pärjännyt itsekin”, tiuskaisin.
”Älä nyt. Et halua tuota kimppuusi.”
”Ei hän minulle olisi uskaltanut tehdä mitään.”
”Kuule, Jerry on ennenkin raiskannut tyttöjä.”
”Raiskannut? Meinaatko, että hän raiskaisi minut?” naurahdin.
”Äskeisen keskustelunne jälkeen en ihmettelisi lainkaan, mutta uskon hänen jättävän sinut rauhaan nyt, kun puutuin siihen.”
”En minä pelkää häntä, yrittäkööt vaan.”
”Tiedätkö Astoria, sinä olet jo hieman edistynyt.”
”Missä?”
”Tässä meidän yhteisessä pikku tavoitteessamme.”
”Kuinka niin?”
”Et mennyt paniikkiin, kun huomasit muiden näkevän, että olet lentämässä ja tuokin miten huusit Jerrylle.. wow!”
”No jaa, ehkä vähän.”
”Olen oikeasti ylpeä sinusta”, poika totesi katsoen suoraan silmiini täysin varoittamatta.

Hänen silmänsä.. Miksi ihmeessä niiden piti olla noin kauniit ja lävistävät?

”Kiitos.”

Loin katseen alas maahan, niin, ettei poika varmasti huomaisi pientä hymynkaretta, joka nousi huulilleni.
« Viimeksi muokattu: 07.06.2009 18:07:52 kirjoittanut Belsissa »
Arcane Inspiration - lifestyleblogini
Virvatulilaulu - kirjallisuusblogini

jjanitää^^

  • Vieras
Vs: Valot
« Vastaus #14 : 13.04.2009 19:55:54 »
ihanaa kun tuli jatkoa!   :-* kiitos kun olet jaksanut kirjoittaa niin ahkerasti!  toivottavasti tulee taas jatkoa....... ;D

Belsissa

  • Ikiunelmoija
  • ***
  • Viestejä: 760
    • Arcane Inspiration - blogini
Vs: Valot
« Vastaus #15 : 26.04.2009 18:53:03 »
jjanitää^^: Tässähän tätä jatkoa jälleen on, äläkä turhia kiittele, teen tätä oikein mielelläni, vaikka tulos voi ollakin hieman epämääräinen  ;D



7. luku

Seuraavana aamuna joka-aamuinen, no kohtaukseksi sitä varmaan voisi sanoa, oli yllättäen siedettävämpi, kuin yleensä. Se saattoi johtua vatsaani yllättäen ilmestyneistä perhosista, jotka eivät antaneet minulle hetkeäkään rauhaa.

Mielessäni pyöri vain yksi ajatus: karsinnat.

Minua pelotti, että nolaisin itseni jotenkin niiden lukuisten luihuisten edessä, jotka joko osallistuivat karsintoihin tai katsoisivat niitä, mutta se ei ollut ainoa syy, miksi olin niin jännittynyt, nimittäin minä todella halusin joukkueeseen. Huispaaminen vaikutti olevan upeaa, mutta lentäessä myös unohti kaiken muun, jokaisen suurenkin ongelman ja saattoi keskittyä vain liitämiseen yläilmoissa.

”Jännittääkö?” Charlotte kysyi istuuduttuani paikalleni muodonmuutosten luokassa.
”Arvaa vain!” inahdin.
”Oletko nyt varma, että haluat ryhtyä koko hommaan?” tyttö kuitenkin vielä varmisti.
”Totta kai!”
”Miten vain, muista vain pitää pää kylmänä ja keskittyä lentämiseen.”
”Neuvoo tyttö, joka ei koskaan ole luudan selässä ollut!”
”Sen verran minäkin kuitenkin tiedän”, tämä naurahti.

”Neidit Greengrass ja Gabourie, suvaitsisitteko olla hiljaa?” McGarmiwa tiuskaisi.
”Totta kai”, mutisin.
”Mahtavaa”, nainen totesi jatkaen opetustaan siitä, kuinka siilistä saa muutettua kilpikonnan.

”Hemmetin harppu”, tuhahdin Charlottelle.
”Älä muuta sano”, tämä vastasi.

Yritykseni muuttaa siilin muotoa olivat aika epätoivoisia, sillä en ensinnäkään ollut kuunnellut ohjeita lainkaan ja toisekseen, olin aivan liian hermostunut keskittyäkseni mihinkään.

Ruokatunnin aikoihin satuin yllättäen törmäämään Dracoon käytävällä, oikeastaan aika kirjaimellisesti, sillä poika juoksi suoraan minua päin.

”Mihin sinulla on noin kiire?” ihmettelin.
”Lähinnä ilmoittamaan sinulle, että karsinnat alkavat tasan kolmen tunnin kuluttua.”

Olin tyystin unohtanut kysyä Malfoylta karsintojen alkamisaikaa, joka tuntui sinänsä aika uskomattomalta, kun miettii miten paljon olin niiden vuoksi hermoillut.

”Aivan, no kiitos, että ilmoitit.”
”Totta kai ilmoitin, olethan kuitenkin paras vaihtoehto ehdokkaista”, poika totesi iskien silmää.
”Oletko sinä muka nähnyt, miten muut lentävät?”
”En, mutta onko sillä väliä?” poika naurahti.
”Mietin vain, kun..”
”Anteeksi, minun on nyt mentävä, nähdään karsinnoissa!”

Pian poika olikin jo viilettänyt portaita alas tyrmiin.

Mitä tämä nyt tarkoitti? Eihän poika vain ollut päättänyt päästää minua joukkueeseen tuosta vain, ilman että suunnilleen vilkaisee muita?

Mutta eihän se olisi lainkaan hänen tapaistaan, Dracolle kuitenkin oli tärkeää, että hänellä olisi vahva joukkue, joka toisi tuvalle huispauspokaalin ja jättäisi Potterin ja muut nielemään pölyä.

Vaikka kaikki tosiasiat taistelivat epäluulojani vastaan, en siltikään saanut moista päästäni. 

Kalkaroksen tunnilla lähinnä kiersin pöytää, kun Charlotte valmisti juomaamme. Yleensä opettaja kyllä panee merkille moiset asiat, mutta ei hän mitään sanoisi, eri asia olisi jos olisin jostakin muusta tuvasta kuin luihuisesta.

Enkä sitä paitsi ollut suinkaan ainoa, sillä monet luokkamme pojat vaikuttivat vähintäänkin yhtä hermostuneilta, kuin minä: juomia paloi pohjaan, tavarat tippuilivat ja heidän katseensa vaelsivat muissa hakijoissa, mittaillen näiden mahdollisuuksia. Minuun nämä nyt hädin tuskin kiinnittivät huomiota, sillä olin täysin päinvastaisen oloinen, kuin joukkueen pelaajat yleensä. No, sittenpähän nähdään, keneen kannattaa kiinnittää huomiota, kun nousen luudalle.

Ja minun olisi tosiaan lennettävä todella hyvin, jos haluaisin vakuuttaa kaikki osaamisellani, enkä saada samankaltaisia epäilyjä osakseni, kuin Jerry oli esittänyt.

Lopulta kuitenkin oli vihdoinkin aika lähteä karsintoihin.

Kaivoin laukustani asun, joka päällä voisin lentää, sillä en todellakaan nyt voisi käyttää Luihuisen huispausjoukkueen kaapua, se vain aiheuttaisi lisää huhuja ja luuloja. Draco oli jälleen luvannut lainata luutaansa, mutta vain ainoastaan karsintojen ajaksi, sen jälkeen minun olisi pyydettävä luutaa vanhemmiltani, joka tulisi olemaan aikamoinen askel.

Ripustin vielä Charlotten antaman korun kaulaani tuomaan onnea ja lähdin kohti huispauskenttää.  Kävelytyylini saattoi näyttää koomiselta, sillä en tuntenut enää omia jalkojani, saati hallinnut niitä.

Kilpailijani nähdessäni toivoin hartaasti, että olisin sittenkin pyytänyt vanhemmiltani oman luudan, sillä nämä eivät olleet aivan siitä ruipeloimmasta päästä. Mitäköhän he tekisivät, kun huomaisivat Dracon avustavan minua? Voisi olla, että pelistä tulisi hyvinkin likaista, enkä välttämättä selviäisi siitä ehjin nahoin. No, joka leikkiin lähtee, se leikin kestäköön.

”Astoria, tulisitko käymään täällä?” Draco huikkasi viitaten pukuhuoneelle päin.
”Miten vain.”

Monien päät kääntyivät seuraamaan meitä, eikä Jerry ollut suinkaan ainut, jonka kasvoilta paistoi hapan ilme.

Astuessani sisään pukuhuoneen ovesta, poika tarkisti vielä, ettei kukaan seuraa meitä, jonka jälkeen tämä nosti erään penkin alta luutansa ja ojensi sen minulle.

”Oikeastaan tämä ei ole kiellettyä, mutta oman etusi nimissä en suosittele, että huutelet ympäriinsä, että sinulla on luutani lainassa”, poika varoitti,
”tai oikeastaan se ole minun etuni mukaista”, tämä lisäsi naurahtaen.
”Kiitos”, sain sanotuksi, jonka jälkeen kurkussani oleva pala tuntui nousevan vain ylemmäs, joten suljin suuni.
”Onnea Astoria, enää en voi auttaa sinua, mutta toivon tosissani, että pääset mukaan.”

Hetkinen! Tuohan kuulosti siltä, että hän tosiaan meinasi arvostella koelennot reilusti!

Kivi sydämeltäni vierähti saman tien alas ja tunsin vapauttavan tunteen leviävän kehooni.

”Kiitos, Draco.”

Poika hymyili minulle sädehtivästi ja käänsi selkänsä avatakseen oven.

Pukuhuoneen oven takana oli suuri joukko eri-ikäisiä luihuisia, jotka näyttivät siltä, että haluaisivat kunnollisen selityksen kahdenkeskeiseen hetkeemme.

”Mitä te teitte, Malfoy? Antoiko huorasi sinulle vihdoinkin? Vai jaoitko sinä hänelle kenties lisää vinkkejä, miten hakata meidät kaikki?”
”Tuota –”
”Ei, Jerry, en antanut hänelle ja korjaan vielä väärinkäsityksesikin: En ole hänen huoransa.
Vaikka olisin kyllä paljon mieluummin hänen, kuin sinun.”
”Kuinka sinä uskallat?” tämä sähähti.
”Teoriasikin oli vähintään yhtä yksinkertaisen epälooginen, kuin sinä itse”, jatkoin kuin en olisi kuullutkaan pojan edellistä kommenttia.
”Enkä minä mielestäni puhunut sinulle Greengrass”, tämä tuhahti.
”Kuinka vain. Voi Dracokin sinulle vastata, jos vaivautuu.”
”No, Malfoy? Mitä te teitte?”
”Lähinnä minä varoitin Astoriaa tästä ja muusta vastaavasta mahdollisessa sivistymättömästä kohtelusta, jota hän voi täällä kohdata.”
”Aivan, mutta minä en todella välitä. Oma on virheenne, jos haluatte mainostaa lapsellisuuttanne”, lisäsin.
”Puhuu tyttö, joka ei ole edes V.I.P: eitä suorittanut.”
”Eikö olisi aika jo aloittaa karsinnat?” Draco kysyi äkisti.

Jerry näytti miettivät hetken pienillä aivoillaan, miten kannattaisi toimia, mutta nyökkäsi sitten.

”Odotankin innolla, että näen, miten nukke lentää”, tämä tuhahti viitaten minuun.

Hymyilin tälle vain mahdollisimman ärsyttävästi, jonka jälkeen siirsin katseeni mustahiuksiseen poikaan, jolla oli käsissään lista, jossa luki osallistujien nimet.

”Ensimmäisenä Samuel Adell, ole hyvä.”

Samuel oli myöskin hyvin vankkarakenteinen, mutta tämä ei ollut ainakaan yhtä tyhmännäköinen, kuin Jerry, joka hakkasi idioottimaisuudellaan ja ilkeydellään jopa ne Dracon kaksi lihavaa ystävää.

Samuel näytti hyvin hermostuneesta ja melkein kaatui, kun tarpoi lumikinosten läpi pienelle auratulle alueelle, josta saattoi lähteä liikkeelle.

Kuulin mustahiuksisen kertovan ohjeet pojalle, joka nyökkäili ehkä hieman liiankin innokkaasti.

Loppuen lopuksi hän lensi ihan hyvin, mutta ei missään tapauksessa yhtään sitä paremmin.  Hän sai viidestä kaadosta maaliin kaksi. Olin varma, että kykenisin parempaan.

Vuorossa oli vielä muutama samantapainen tapaus, kunnes lopulta kuulin oman nimeni listasta:

”Greengrass, sinä seuraavaksi.”

Tarvoin lumen läpi vaivalloisesti ja kuulin Jerryn huutavan jotain ilmeisen loukkaavaa perääni, mutten nyt jaksanut välittää.

”Eli sinun täytyy ensiksi hieman lennellä ympäriinsä, että saamme jonkinlaisen käsityksen lentotaidostasi, pienenä vinkkinä, kannattaa tehdä parhaansa, se ei ole mikään läpihuutojuttu. Kun pitäjä nousee paikalleen, alat kokeilla heittää kaatoa maaliin.”
”Hyvä on”, nyökkäsin ja otin vastaan hänen tarjoamansa kaadon.

Minua hieman jännitti, kun tiesin muiden katselevan, mutta jos sattuisin onnistumaan, niin siitähän olisi minulle vain ja ainoastaan hyötyä.

Nousin luudalleni ja potkaisin maasta vauhtia päästäkseni ilmaan. Pian tunsinkin jo satavan lumen pyryttävän kasvoilleni, ja kaduin, kun en ollut loitsulla parantanut näkyvyyttäni.

En halunnut hukata aikaa, joten tein heti ensimmäisenä muutaman syöksyn vuorotellen ylös ja alas. Pääni meni siitä niin pyörälle, että seuraavaksi päätin jättää liiallisen heilumisen vähemmälle. Kiihdytin suoraan maalisalkoja päin ja täydessä vauhdissa pujottelin niiden välistä.

Vilkaisin joukkueen jäsenien kasvoja ja nämä näyttivät olevan sangen tyytyväisiä suoritukseeni, mutteivät kuitenkaan mitenkään ylitsepursuavan innoissaan olevilta.

Samassa sain idean. En oikeastaan tiennyt, oliko se kovinkaan järkevää tai edes tarpeellista, mutta olisi ehkä paras vain näyttää taidoistaan kaikkea mahdollista.

Irrotin toisenkin käteni luudasta ja tartuin sillä kaatoon, jonka heitin suoraan eteenpäin. Sekunnin murto-osan päästä siitä lähdin itse syöksyllä matkaan, napatakseni pallon.
Lensin hieman alaviistoon täydellä vauhdilla ja sain, kuin sainkin kaadon kiinni, vaikka olin heittänyt sen suhteellisen kauas.

Samassa huomasin pitäjän nousseen saloille.

Tunsin käsieni alkavan täristä ja paniikin tekevän tuloaan. Onnistuisinko minä? Entä jos en saisi yhtäkään kaatoa maaliin? Ylpeyteni kärsisi siinä aivan liikaa.

Tartuin kuitenkin vapisevilla käsilläni kaadosta kiinni ja tähtäsin suoraan eteenpäin.

Pettymyksekseni pitäjä sai sen kiinni todella helposti. Mitä ihmettä minä nyt tekisin?

Nappasin kaadon takaisin tämän heittäessä sen minulle ja pyrin rentoutumaan. Tiesin, ettei minun kannattaisi ajatella ainakaan sitä, että jännittäminen pahentaisi tilannetta. Se oli yksi niistä harvoista asioista, jotka eivät olleet tahtoni vallassa, rupeaisin vain panikoimaan enemmän.

Yritin kuvitella pitäjän paikalle Dracon ja että nämä olisivat aivan tavalliset harjoitukset. Pyrin kaivamaan mielestäni kaiken, mitä poika oli minulle opettanut ja päädyin harhautukseen.

Tein äkkikäännöksen vasemmalle, jolloin pitäjä seurasi perässä. Naamioin taktiikkani epäonnistuneeksi, kehnoksi harhautusyritykseksi ja olin heittävinäni kaadon oikeanpuoleiseen salkoon, mutta aivan sormieni päillä kalastin sen takaisin, kun pitäjä oli syöksähtänyt oikealle. Heitin nopeasti kaadon vasemmanpuoleiseen salkoon ja se meni, kuin menikin läpi.

No, nyt en ainakaan ollut nolannut itseäni niin pahasti.

Seuraavan heittoni tein vastaavalla tyylillä, mutta heitin kaadon vasemman puoleiseen salkoon, enkä vienyt harhautustani aivan yhtä pitkälle, kuin äsken.

Vastaavasti jatkui hetken, kunnes huomasin, että olisi viimeisen heiton aika. Pitäjä näytti päättäneen, ettei antaisi minun härnätä itseään enempää, vaan estäisi heittoni, joka puolestaan innosti minua entisestään saamaan kaadon salon läpi.

Tänään näytti olevan päivä, jolloin mieleeni tuli hyvin yksinkertaisia, mutta mahdollisesti hyvinkin toimivia ideoita, sillä olin juuri keksinyt omasta päästäni yhden.

Nostin katseeni kaadosta ja käännähdin oikealle, kuin olisin huomannut jotakin ihmeellistä ja yllätyksekseni pitäjä toimi samoin, jolloin sain heitettyä kaadon keskimmäiseen salkoon aivan liiankin helposti.

”Tuohan oli selvä pitäjän häirintä!” poika karjui.
”Älä nyt. Sinä itse tiirailet muualle, etkä pidä katsettasi kaadossa!” huusi mustahiuksinen poika alhaalta.

Poika tuhahti, mutta näytti tyytyneen kohtaloonsa.

Pian olinkin tukevasti maankamaralla ja suhteellisen tyytyväinen suoritukseeni.

Huomasin Draconkin hymyilevän minulle kannustavasti, joten kai lentoni sitten oli tosiaan mennyt ihan hyvin.

Jälkeeni oli minua vuoden nuorempi poika, joka ei hallinnut edes luutaansa kunnolla ja oli vähällä törmätä salkoa päin. Joukossa oli myös muutama muukin vastaava tapaus. En ymmärtänyt ollenkaan, kuinka heillä oli ollut pokkaa tulla karsintoihin tuollaisella osaamisella.

Yhtäkkiä kuulin jonkun huutavan Fernando Jerryn nimen ja kiinnostukseni heräsi.

Keskityin katsomaan poikaa, joka harppoi kentälle itsevarman näköisenä, kuin varmana siitä, että pääsisi joukkueeseen.

Ikäväkseni jouduin toteamaan, että hän oli itse asiassa oikein hyvä lentäjä. Hän kieppui ja kaarteli ties minkälaisissa asennoissa, mutta puolet niistä vaikutti mielestäni tarpeettomalta kerskunnalta. Lisäksi tämä pihisti minulta idean heittää kaato kauemmas ja hakea se itse takaisin, no niillä aivoilla ei olisi hirveästi varaa kehitellä mitään omaakaan.

Kaadoista Jerry sai maaliin kuitenkin vain kolme, sillä hänellä ei ollut tarpeeksi mielikuvitusta harhauttamiseen.

Kaiken kaikkiaan olin sitä mieltä, että poika saattoi olla minulle todellinen uhka ja aloin vähitellen hermostua.

”No, Greengrass, voisit keskittyä ottamaan tuosta mallia, etkä lahjomaan kapteenia!” poika huudahti minulle laskeuduttuaan.
”Oletko sinä tosiaan noin epävarma suorituksestasi, että sinun pitää pyrkiä nostamaan sen taidokkuutta moisilla heitoilla?” kysyin ivallisesti naurahtaen.
”Ei, minä vain annoin sinulle hyödyllisen neuvon”, tämä totesi poistuen leuhkasti hymyillen paikalta.

Panin merkille, että taistelusta oli tosiaankin tulossa minun ja Jerryn välinen. Suurimmaksi osaksi tupalaiseni lensivät keskivertotason mukaisesti. Muutamia hieman parempiakin tapauksia oli, mutta monet kaatuivat maalintekoihin.

Vihdoinkin, monen lentäjän ja Jerryn pilkallisen mulkauksen jälkeen kaikki olivat lentäneet ja joukkueen jäsenet vetäytyivät hetkeksi neuvottelemaan.

Huomasin muutamien koelentäjien suuntaavan jo linnaa kohti, he näyttivät menettäneen uskonsa mahdollisuuksiinsa, eivätkä pystyneet nielemään ylpeyttään. Suureksi ihmeekseni kaikista huonoimmin lentäneet neljäsluokkalaiset jäivät seisomaan kentänliepeille ja heidän ilmeensä kertoivat, että nämä todella luulivat heillä olevan jonkinlaisia mahdollisuuksia jahtaajaksi.
Lopulta Draco harppoi luoksemme suurin askelin, ilme viileän rauhallisena.

”No niin, olemme nyt joukkueen jäsenien kanssa keskustelleet asiasta ja päättäneet parhaan mahdollisen jahtaajan. Edellytyksiä olivat hyvä lento-, koppienottamis-, syöttö-, sekä maalintekotaito. Arvioimme myös teidän persoonianne ja niiden sopivuutta joukkueeseen.”

Ehdokkaat nyökkäilivät hyväksyvästi.

”Tervetuloa joukkueeseen, Astoria Greengrass.”

Hymyilin maireasti Jerrylle, jonka jälkeen kiinnitin katseeni Dracoon ja kiitin tätä uskomattoman iloisena uudesta paikastani jahtaajana.

”Epäreilua! Minä valitan Kalkarokselle, että sinä suosit Greengrassia!” Jerry huudahti.
”Tee se, sinulla ei ole todisteita. Professori voi itse tulla tarkistamaan tytön lentotaidon ja tehdä siitä johtopäätöksensä.”

Jerry näytti räjähtävän kohta, hänen kasvoillaan oli vihainen irve ja niiden iholla hehkui kirkkaanpunainen sävy.

”Tämä ei jää tähän!” hän kivahti kääntäen selkänsä meille ja lähtien tarpomaan vihaisena ulos huispauskentältä.

Se näytti uskomattoman huvittavalta, sillä lumi vaikeutti liikkumista valtavasti, jonka takia Jerry lähes lensi naamalleen lumipenkkaan.

Minä ja Draco repesimme äänekkääseen nauruun, jolloin tunsin lähes kaikkien paineiden valuvan minusta pois.

Uskomatonta, aivan uskomatonta, että minusta oli todella tullut Luihuisen tuvan jahtaaja. En ollut ollenkaan uskoa sitä.

”Sydämelliset onnittelut!” poika huudahti hymyillen.
”Kiitos, mutta Draco..”
”Niin?”
”Oletko sinä aivan varma, ettet edesauttanut pääsyäni joukkueeseen lahjonnalla tai kiristyksellä?”
”No en todellakaan! Sehän olisi ollut joukkueelle katastrofi, jos en olisi valinnut parasta mahdollista ehdokasta, minunhan täytyisi olla aivan hullu!”

Se oli siis ollut todella kiinni minun omista taidoistani, olin todella paras jahtaaja ehdokkaista!

”Tämä on uskomatonta!” huudahdin ylitsepursuavan onnellisena hypäten halaamaan blondia.

Tämän vartalo jäykistyi saman tien, jolloin ymmärsin, että tämän tapoihin ei varmaankaan kuulunut hyppiä ympäriinsä halailemassa ihmisiä. Nolostuin ja aion jo vetäytyä irti tästä, mutta yllättäen Draco rentoutuikin ja tiukensi otettaan minusta.

”Lupaathan kuitenkin olla varovainen Jerryn suhteen?” hän varmisti.
”Äh.. Ei hänessä ole mitään pelättävää.”
”En olisi niinkään varma, minulla ei ole ollenkaan hyvä olo tästä.”

Vetäydyin rauhallisesti irti pojasta, jolloin huomasin kaikkien muiden jo lähteneen kentältä. Naurahdin huvittuneena:

”Älä nyt viitsi, sinä ylireagoit!”
”Etkö kuullut, kun hän sanoi, ettei tämä jää tähän?”
”Hän vain uhoaa”, huokaisin.
”Enpä tiedä.. Lupaa minulle, että olet varovainen.”
”Joo, joo”, ähkäisin.
”Astoria!” poika huudahti vaativasti.
”Olen varovainen, ihan oikeasti!”

Yllättäen poika kietoi jälleen kätensä ympärilleni ja kuiskasi korvaani:

”Olen hyvin ylpeä sinusta.”

Tämän jälkeen hän hiljeni, irrotti varovaisesti luutansa kädestäni ja jätti minut seisomaan ymmälläni ypöyksin keskelle huispaskenttää.

Draco Malfoy… Ylpeä minusta?
Arcane Inspiration - lifestyleblogini
Virvatulilaulu - kirjallisuusblogini

Neiti Pimeyden Lordi

  • ***
  • Viestejä: 31
Vs: Valot
« Vastaus #16 : 26.04.2009 19:36:35 »
Innostuin todella jatkosta!
Kirjoitat todella hyvin ja sujuvasti, enkä löytänyt virheitä.
Onnistunut luku siis! Tykkäsin myös siitä, että lisäsit huispauksen mukaan.
Tähän hätään en taida mitään rakentavampaa saada aikaiseksi, mutta ehkä yritän uudestaan, jos laitat pian jatkoa. ;)
There is more beauty in darkness than in anything else...
Scars on my skin, scars on my hart, scars on my soul, reminding me of myself.
Living is just a slow way to die.

jjanitää^^

  • Vieras
Vs: Valot
« Vastaus #17 : 30.04.2009 22:54:36 »
ihanaa!!! jatkoo tuli taas todella nopeesti eikä virheitäkää ollu (kai ;D) jerry on kylä aika scary.....tänks agen!♥

Kuurankukka

  • Onnenhileet
  • ***
  • Viestejä: 865
  • T'hy'la
Vs: Valot
« Vastaus #18 : 01.05.2009 13:29:32 »
Tuleekin taas pitkästä aikaa luettua tällaista tekstiä, jossa keskeisessä osassa ovat luihuiset :D

Astoria ei todellakaan ole minulle mikään tuttu hahmo, ainut käsitys minkä olen saanut hänestä on tämä ficin kautta, enkä Dracosta kovinkaan paljon perusta, H/D:tä on nykyään aivan liikaa, mutta aloitin tämän lukemisen eilen ihan huvikseni, ja tykkäsinkin. Ei tämä mitään mahdotonta hurrausreaktiota herättänyt, mutta tämä on kuitenkin mukavaa luettavaa jota seuraan mielelläni. Joten ilmoittaudun lukijaksi.

Itse sain ainakin Astorian ja Dracon suhteesta sellaisen normaalin, ei-ystävyyttä-suurempaa käsitys, vaikka molemmista, erityisesti Dracosta nousee uusia puolia esiin. On mukava huomata kuinka suojelevasti hän suhtautuu Astoriaan, ja olen yllättynyt hieman Dracon kiltteydestä yms. En voi oikein sanoa, meneekö Astorian käyttäytyminen OOC:seksi, koska en tunne häntä ollenkaan, mutta Dracolla se menee kyllä hieman OOC:seksi, mutta se ei haittaa ollenkaan. Tuo vaihtelua lukea tällaisesta ystävällisestä Dracosta. Charlotte, Astorian ystävä, on hänkin mukava persoona, sellainen perusystävä jota jokainen tarvitsee. Huispaus toi tähän hieman lisää makua, toivon tavallaan että Dracon ja Astorian suhde kehittyy astetta vakavammaksi :)
Olen alkanut pitämään Astoriasta, jotenkin tuosta päänaukomisesta tulee mieleen oma persoonani :P

Teksti on sujuvaa ja hyvää, virheitä en ole ainakaan vielä havainnut. Otsikko oli vähän jännä, ja kyllä se ainakin pikaisesti ajateltuna sopii tähän. Laitathan jatkoa pian. Kiitokseni, jatkoa odottelen :D

//Ihan sattumalta tuli netistä katsottua kuka Astoria "oikeasti on", ja sieltähän selvisi että Astoriasta tuli Dracon vaimo ja Scorpiuksen äiti. Muistan kyllä lukeneeni että Draco meni naimisiin jonku naisen kanssa, Scorpiuksen kyllä muistin, mutta sen nimen unohdin.//
« Viimeksi muokattu: 03.05.2009 10:21:12 kirjoittanut Kuurankukka »
Einmal ist keinmal


Belsissa

  • Ikiunelmoija
  • ***
  • Viestejä: 760
    • Arcane Inspiration - blogini
Vs: Valot
« Vastaus #19 : 03.05.2009 14:06:03 »
Neiti Pimeyden Lordi: Hyvä, että tykkäsit :) Mietin ensin, että viitsinkö lisätä huispuasta tähän; tai siis, että osaanko kirjoittaa siitä, mutta nähtävästi sain ainakin jotakin aikaiseksi ;) Kiitos kommentistasi, ei sen tarvitse aina niin rakentavaa ollakaan, vaikka toki mielelläni otan sitäkin vastaan  ;D

jjanitää^^ : Kiitos kommentistasi! Henkilökohtaisesti mielestäni Jerry on tosiaan aika vastenmielinen hahmo, mutta kai niitä melkein kaikissa tarinoissa on oltava  ;)

Kuurankukka: Ihanaa, että olet noin pitkän kommentin saanut rustattua, kiitos :) Kiva, että olet löytänyt ficin ja tykännytkin siitä. Lukijat kelpaavat aina  :D

Pyrin alussa juuri siihen, ettei hahmojen välinen suhde heti alussa olisi kovinkaan romanttinen, kuten olit huomannut. Paritus tosin kielii, että muutoksia on ehkä tulossa. Dracolla on omat syynsä suhtautua Astoriaan niin huolehtivasti, ja OOC:hen meneminenkin on käytännössä tuon syyn takana  ;) Tässä luvussa tulee tosin huomattua, ettei Draco välttämättä ole kaikille aivan yhtä ystävällinen.

Tuosta huispauksesta, kuten jo mainitsinkin jo vastauksessani Neiti Pimeyden Lordille, en itseasiassa ollut ollenkaan varma, onko minusta kirjoittamaan siitä, mutta toivottavasti tulos nyt on edes luettava :D

Minun on myönnettävä, että kun loin Astorian hahmoa, lisäsin siihen jonkinverran omia piirteitäni ja on mukavaa, että sinäkin olet löytänyt hänen piirteitään itsestäsi. En näköjään ole ainut täällä, joka harrastaa päänaukomista  ;D

Tuo otsikkokin saa myöhemmin ficissä vähän lisää valaistusta, tai oikeastaan sen syvempi merkitys tulee paremmin esiin.

Rowling ei kertonut Astoriasta paljoakaan, joten ajattelin, että hänestä voisi olla helppo kirjoittaa, kun saa käytännössä kirjoittaa hyvin vapaasti ilman, että hahmosta tulee aivan OOC  :)



8. luku

Torstaina huomasin Jerryn käyttäytymisessä jotakin huolestuttavaa, mitä siinä ei ollut ennen ollut. Poika tuijotti minua toisinaan pitkään kasvoillaan halveksiva katse, joka sinänsä ei ollut erikoista, mutta tämä myös supisi usein ystäviensä kanssa vilkuillen minuun päin. Ihmeellisintä oli kuitenkin, etteihän ollut puhunut minulle mitään, ei heittänyt yhtäkään inhottavaa kommenttia, vaikka olisi hänen luullut tappionsa jälkeen jotain sanovan.

Charlotte oli ollut erittäin huolissaan, kun olin kertonut minun ja Jerryn yhteenotosta, sillä pojan maine näytti olevan tuttu hyvinkin monelle. Maanantai-iltana tämä jälleen otti asian puheeksi makaillessamme makuusalissa syöden Matildan vanhemmiltaan saamia suklaasammakoita.

”Se Jerry suunnittelee jotain.”
”Haluaisin tosissani nähdä, kun se idiootti yrittäisi todella suunnitella jotain”, naurahdin.
”Olen ihan tosissani, Jerry todella on vaarallinen. Ei Dracokaan turhasta olisi huolissaan.”
”Hän nyt on huolissaan ihan kaikesta.”
”Draco Malfoyko?” Matilda tirskahti.
”Tuntisittepa hänet.. Hän ei tee mitään muuta, kuin huolehtii kaikesta.”
”Astoria, minä olen kuullut Pansylta hänestä todella paljon, eikä hän yleensä huolehdi mistään. Sinuna olisin ihan tosissani varuillani”, tyttö jatkoi vakavoituen.
”Oli miten oli. Minä en jaksa välittää Jerrystä. Ihan totta, hänellä ei riitä aivokapasiteetti mihinkään muuhun, kuin hakkaamiseen ja minä olen tyttö. Poika olisi uskomattoman säälittävä jos alentuisi lyömään minua saati sitten kiroamaan minut.”
”Ei, en usko, että hän sinua löisi tai edes kiroaisi. Raiskaus onkin sitten eri juttu”, Charlotte huomautti normaalia aavistuksen verran korkeammalla äänensävyllä.
”Ääh.. Älkää viitsikö! Missä muka? Keskellä Suurta Salia?” tirskahdin.
”Ihan totta, Astoria. Hän voi tehdä sen sellaisella hetkellä, kun et osaa sitä aavistaa.”
”Ihan totta, Charlotte. Hän ei voi tehdä sitä yhtään millään hetkellä, koska minulla ei ole tapana hiipiä itsekseen missään siihen aikaan, että hän voisi hyökätä minkään nurkan takaa.”
”Kuinka vain”, tyttö huokaisi syventyen kirjaan kädessään.

”Mitenkäs Pansy?” kysyin Matildalta.
”Mitä hänestä?”
”Vieläkö hän jaksaa olla minulle vihainen?”
”Uskoisin, että niin kauan, kun olet noin läheisissä väleissä Malfoyn kanssa.”
”Todella lapsellista! Ei hän voi oikeasti käyttäytyä noin, tuohan on naurettavaa.”
”Kyllä hän voi. Sinä tiedät millainen se tyttö on..”
”No nyt ainakin, enkä taida jaksata vaivata päätäni hänellä.”
”Miten vain, minä taidan nyt käydä nukkumaan”, tyttö totesi kääntäen kylkeään.
”Hyvää yötä.”

Matilda ei vastannut laisinkaan, vaan ainoastaan ummisti silmänsä.

Tytöt olivat saaneet minut miettimään monia lähipäivien tapahtumia: Oliko Jerryn käytös todella ollut niin uhkaavaa, että minun täytyisi olla huolissani? Eikö Draco todella normaalisti todella ollut niin.. huolehtivainen, kuin minua kohtaan? Häiritsikö Pansya todella noin paljon minun ja Dracon välinen ystävyys?

En kuitenkaan saanut vastauksia kysymyksiini, vaikka miten pohdin erilaisia vaihtoehtoja, vaan vaivuin syvälle uneen.

”Astoria!”
 
Kuulin etäältä jonkun kutsuvan minua nimeltä. Olin keskellä peltoa, jolla kasvoi mustaa ohraa. Taivas oli tummanharmaa, mutta kuu paistoi kirkkaammin, kuin ikinä valaisten peltoa hieman.

Ympärilleni oli kerääntynyt ihmisiä. Mustakaapuisia hahmoja, kuolonsyöjiä.

Yritin huutaa äänelle, joka minulle puhui. Koetin saada sitä pelastamaan minut täältä, mutta ääni vain loittoni jatkuvasti.

Yhtäkkiä minua vastapäinen kuolonsyöjä riisui naamionsa ja alta paljastuivat Jerryn kasvot.

”Hei, Astoria! Leikitäänkö hieman?” poika kysyi hymyillen julmaa hymyä.
”Ei, älä.. anna minun olla…”
”Älähän nyt, me haluamme vain hieman keskustella sinun kanssasi”, puhui tytön ääni.

Tyttö riisui naamionsa, jonka alta paljastuivat Pansy Parkinsonin mopsimaiset kasvot.

”Pansy -”
”Ei, Astoria, nyt puhun minä –”, hän huudahti nostaen taikasauvansa,
”Kidutu!” tyttö kiljaisi.

Näin polttavan valon syöksähtävän minua kohti ja peittelevän minut tuskalla, joka väänsi niveliäni joka suuntaan, se poltti, pisti, jomotti, se tuntui tappavan minua miljoonan erilaisen kivun välityksellä, mutten kuitenkaan kuollut.

Samassa säpsähdin paikoillani.

Huomasin olevani jälleen omassa sängyssäni ja tuskan edelleen polttavan jokaista soluani.

Huokaisin kuitenkin helpotuksesta, koska ymmärsin sen kaiken kamaluuden olleen vain unta. Ei kestäisi, kuin muutamia minuutteja ja olisin jälleen kunnossa.

Ja niin tapahtui, tuska loppui aikanaan, jolloin saatoin tunnottomana katsahtaa pöydälläni lepäävään kelloon, joka näytti seitsemää.

Charlotte ja muut olivat vielä makuusalissa, tosin toisella puolella sitä, eivätkä olleet onnekseni huomanneet mitään. Eivät he yleensäkään huomanneet, osasin olla suhteellisen hiljaa jopa kohtaukseni aikana jos halusin.

”Huomenta!” huikkasin, kun tunsin turtumuksen alkavan hellittää.
”Huomenta vain, lähdetkö aamiaiselle?” Charlotte kysäisi.
”Odota vain hetki, kun vaihdan vaatteet.”

Laitoin itseni muutaman minuutin kuluessa valmiiksi, jonka jälkeen raahauduimme tytön kanssa Suureen Saliin, ikäväkseni Pansyn ja muiden seuraan. Tämä loi minuun katseen, joka kieli pahasti, etten ollut tervetullut, mutta yritin vain olla välittämättä koko ihmisestä ja keskittyä syömään leipääni.

”Minun mielestäni on aika outoa, että joukkueeseen valittiin tyttö”, Pansy totesi.
”No, Rohkelikkohan on hakannut meidät muutamana vuonna, joten olisi ehkä aika uudistaa rivejä”, totesin.
”Miten sinä muuten yllättäen kiinnostuit huispauksesta, Astoria?”
”Vihjaatko sinä jotain?”
”Kai minä saan viattoman kysymyksen kysyä?”, tyttö vastasi kasvoillaan julma virne.
”No, jos haluat niin paljon tietää, niin kokeilimme sitä Dracon kanssa ja ihastuin lajiin heti.”
”Oletko ihan varma, että ihastuit huispaukseen?”, tämä sihahti.
”Odotas, kun mietin… kyllä.. olen aivan varma”, sanoin ivaillen tytön kustannuksella.

Pansy katsoi minua kulmat koholla ja syventyi sitten munakkaaseensa.

Tyttö malttoi olla kommentoimatta minulle peräti tuntien loppuun asti. Oleskeluhuoneeseen saapuessani tämä istuksi yllättäen yksin takkatulen ääressä, tummanvihreällä matolla.

”Katsos, siinähän on meidän uusi jahtaajamme.”
”Jätä minut rauhaan, Pansy.”
”Voi ei, eikö sinulle ole opetettu kotona lainkaan käytöstapoja?”
”Kyllä on, mutta sovellan niitä hieman epämiellyttävien ihmisten kohdalla.”
”Jaahas… Oletko nähnyt Dracoa?”
”E-”

Samassa poika marssikin sisään oleskeluhuoneen ovesta näyttäen hieman yllättyneeltä nähdessään minut Pansyn seurassa.

”Draco! Haluaisitko tulla kanssani Tylyahoon viikonloppuna?” Pansy sirkutti.
”Hmm.. En kyllä ole luvannut kenellekään, mutta ajattelin kyllä mennä Astorian kanssa.”
”TAAS?”
”Niin, en ymmärrä,  miksi ihmeessä se sinua noin häiritsee.”
”Ei toki häiritse, sinulla ei vain nykyisin ole aikaa muille ystävillesi ollenkaan”, Pansy tuhahti mulkaisten minua ilkeästi.
”No, se on minun asiani”, poika töksäytti.
”Anteeksi mitä?”
”Se on minun asiani.”
”Et sinä voi puhua noin! Onko tuo sumentanut sinun mielesi kokonaan?” Pansy huudahti itku kurkussa, jolloin moni kääntyi seuraamaan tilannetta.
”Anna nyt olla Pansy, ihmiset tuijottavat.”
”En minä välitä siitä! Haluan vain sinut takaisin!”
”En ymmärrä, mistä sinä puhut.”
”Siitä, että roikut tuon kanssa kaiken vapaa-aikasi! Sinä käyttäydytkin hänen seurassaan aivan erilailla! Et sinä minulle koskaan apua tarjonnut, mutta hänelle sinä annat kaiken, mitä tyttö vain keksii pyytää!”
”Pansy, PÄÄ KIINNI!” huudahdin, kun huomasin kaikkien loppujenkin kääntäneen päänsä meitä kohden.
”Minä en ole puhunut sinulle mitään!”
”Jätä Astoria rauhaan, hän ei ole tehnyt sinulle mitään!” Draco huudahti viileästi.
”Tuota juuri tarkoitin… Mitä hänessä muka on sellaista, mitä minussa ei ole?” tyttö parkaisi lyyhistyen maahan polvilleen nyyhkyttämään, jolloin poika katsoi tätä inhoten.

”Todella paljon, Pansy, todella paljon.”
”Älä tee tätä minulle!”, tyttö huusi tarttuen kiinni Dracon kaavun helmaan ja itkien katkerasti.
”Päästä irti!” poika kivahti vetäisten kaapunsa helman tytön otteesta,
”ja voisit saman tien nousta siitä ylös ja säästää maineestasi ne rippeet, jotka siitä nyt enää on jäljellä”, blondi tuhahti kääntyen tytöstä poispäin ja marssien ulos oleskeluhuoneesta.

Pansy jäi lattialle nyyhkyttämään, monien katseiden tutkaillessa häntä. Osa tuijotti häntä hieman säälien, osa inhoten ja osa huvittuneena. Päätin luikahtaa paikalta, ennen kuin joku kiinnittäisi huomionsa minuun.

Astelin ylös portaita tyttöjen makuusaliin, jossa ei ollut lisäkseni ristinsielua. Rojahdin sängylle, ei-niin-naiselliseen tapaan, joka ei yleensä kuulunut tapoihini, mutten jaksanut edes välittää.

Otin yöpöytäni laatikosta uusimman Me Noitien numeron, jonka kannessa komeili Kohtalottarien laulaja. En oikeastaan olisi jaksanut välittää koko lehdestä, mutta tarvitsin kiireesti muuta ajateltavaa, kuin Pansyn ja Dracon.

Samassa mieleeni palasi muisto äitini kirjeestä, enhän minä kuitenkaan olisi voinut mennä koko Tylyahoon! Olisin välttänyt äskeisen nolon tilanteen vain sanomalla, etten pääse Dracon mukaan. Kuitenkin jossain rintani perukoilla tunsin piston, kun mietin poikaa Pansyn kanssa Tylyahossa. Olisivatkohan he käyneet Puddifootilla, kuten mekin? Ihailisikohan Pansy Dracon vaaleita, kullan tavoin loistavia hiuksia, kuten minä olin ihaillut? Katsoisiko Draco Pansya silmiin teräksenharmailla, lävistävillä silmillään?

Yritin karistaa moiset ajatukset päästäni ja syventyä juttuun, jossa kerrottiin Gilderoy Lockhartin nykyisestä elämästä Pyhässä Mungossa, mutta samassa kuulin koputuksen ikkunastani.

Yksi koulun pöllöistä, suloinen helmipöllö oli laskeutunut ikkunalleni ja koputteli siihen nokallaan.

Repäisin auki melkein kiinni jäätyneen ikkunan ja otin kirjeen pöllön jalasta, jonka jälkeen tämä lensi saman tien ikkunasta.

Avasin rusehtavan, kirjekuoren, jonka alta paljastui viesti:

Astoria!

Meidän täytyy jutella. Nähdään tänään Pöllölässä klo 00.00.

Draco


Mitäköhän asiaa hänellä oli? Olikohan hän vihainen minulle, vai mistä oli kysymys? Ehkä hän oli jo kuullut joltain, että menen viikonlopuksi vanhemmilleni.

Nyt minun täytyisi poiketa siitä, mitä sanoin Charlottelle. Minun täytyisi poiketa siitä, etten liikkuisi käytävillä yksin yömyöhään. Olisi kuitenkin erittäin epätodennäköistä, että Jerry hyökkäisi kimppuuni juuri tänään.

Kello näytti jo kymmentä ja muutama oppilas olikin jo saapunut nukkumaan. Minäkin päätin vaihtaa yöpaidan hetkeksi päälleni ja esittää nukahtanutta. Olisi kuitenkin varottava, etten oikeasti vaipuisi uneen.

Vähitellen yhä enemmän ihmisiä saapui petiin ja kun kaikki olivat nukahtaneet, uskaltauduin vilkaisemaan kelloa, joka näyttikin jo yhtätoista.

Vaihdoin varovasti, ääniä päästämättä päälleni arkivaatteet ja lähdin matkaan.

Oleskeluhuone oli melko pimeä, enkä ollut nähdä eteeni ollenkaan. Soihdut valaisivat vain pientä aluetta ympäriltään, muuten erotin vain ääriviivoja.

Yllättäen tunsin kompastuvani johonkin, joka särkyi kovaäänisesti.

Voi ei

”Valois”, mutisin ja huomasin esineen olevan kristallipallo. 

Muistin, että jollain luokkamme pojalla oli sellainen omanaan ja katsoin parhaaksi, että minun kannattaisi korjata se.

”Entistus!” sihahdin, jolloin kristallipallo korjaantui taas entiselleen.

Yllätyksekseni kukaan ei ollut tullut alas katsomaan, mistä ääni oikein johtui, mutten jäänyt ihmettelemään sitä, vaan jatkoin matkaani eteenpäin.

Joutuisin kulkemaan erittäin varovasti, etten vain törmäisi vahingossakaan Voroon, Norriskaan tai yhtään keneenkään muuhunkaan.

Matka ylös Pöllölään kesti pitkän ajan, sillä jouduin monesti pysähtymään nurkkien taakse katsoakseni, ettei edessäpäin olisi ketään.

Lopulta kuitenkin astuin sisään Pöllölään, johon Draco itse ei ollut vielä saapunut.

Rannekelloni mukaan kello oli viittä vaille kaksitoista, joten pojan pitäisi kyllä saapua kohta.

Minua ällötti suuresti paikka, jonka Draco oli tapaamisellemme valinnut, sillä se oli aivan saastainen, täynnä pöllöjen jätöksiä ja muuta saastaa.

Yhtäkkiä kuulin oven kolahtavan, mutta tulija ei suinkaan ollut Draco.

Se oli Jerry.

”Karkotaseet!” huusi toinen, hintelä poika hänen vierellään.

”Noin on paljon parempi”, Jerry totesi kasvoillaan ilkeä virne.

Ymmärsin saman tien, ettei viestin lähettäjä ollut suinkaan Draco, vaan todellakin itse Jerry. Hän oli varmaankin pannut merkille meidän tämänpäiväisen sanaharkkamme Pansyn kanssa ja saanut siitä idean, että voisi houkutella minut Tähtitorniin sen nojalla.

Jerry koetti selvästikin etsiä minusta pelon merkkejä, mutta en aikonut vajota sille tasolle. Päätin kestää tulevan, vaikkei kukaan ehkä tulisikaan auttamaan minua.

” No, Greengrass, kai sinä olet ymmärtänyt, ettei tämä ole mikään mukava iltapäivätapaaminen.”
”Joo, kellohan näyttääkin jo kahtatoista, ettei tätä kai iltapäiväksi voi sanoa”, näpäytin ennen kuin sain kieleni kuriin.
”Juuri tuo on yksi niistä syistä, miksi olet täällä, et osaa pitää lainkaan kieltäsi kurissa. Toisekseen olet ehkä liiankin ovela pikku huora, joka keksi vietellä Malfoyn päästäkseen parempiensa sijasta huispausjoukkueeseen.”
”Tuossa oli vain yksi pikkuinen seikka, joka sinun täytyisi ottaa huomioon: Minä en ole vietellyt yhtään ketään.”
”Niinhän sinä sanot. Olet olevinasi kovan luokan puhdasverinen, säädyllinen ja moitteeton, mutta oikeasti olet aivan toista luokkaa. Käyttäydyt, kuin mikäkin kuraverinen. Sinua täytyisi hieman opettaa”, poika vihjasi pahaa enteilevästi astuen muutaman askeleen lähemmäs minua.

Yritin hivuttautua ovelle, mutta poika paiskasi minut yllättäen kivuliaasti vasten seinää, jolloin parahdin kivusta.

”Olen pahoillani, mutta minulla ei ole pahemmin aikaa olla hellä ja näin sinä taidat oppia paljon paremmin.”

Yritin riuhtoa itseni irti pojan otteesta, mutta tämä oli aivan liian vahva. Hänen ystävänsä olivat sijoittuneet oville, joten ulospääsykin olisi mahdoton. Potkaisin poikaa haarojen väliin, jolloin tämä ulvahti kivusta, mutta sai minut pian kiinni paiskaten minut uudestaan seinään.

”Olet säälittävä, Astoria, et pääse karkuun.”
”Sinä olet säälittävä, kun sinun täytyy pelotella ihmisiä saadaksesi tahtosi läpi.”
”Tiedätkö, tavallaan tuo on aika seksikästä..”
”Niin mikä?”
”Tuo, kun sinä jaksat vängätä vastaan… Se tekee tästä ehkä jopa mielenkiintoisempaa. Täytyy myöntää, että olet ehkä kaikista kiinnostavin tytöistä, jotka olen hoidellut. Yleensä he itkevät, parkuvat ja anovat lopettamaan, mutta lopulta eivät jaksa enää taistella vastaan. Sinä et ole osoittanut vielä yhtäkään noista merkeistä, mutta yksi asia on varmaa. Sinäkään et puhu tästä eteenpäin, tai muuten joudut kestämään saman uudestaan ja tuplasti pahempana”, poika selitti hivuttaen paitaani ylöspäin, enkä voinut vastustella, sillä toinen hänen ystävistään oli saapunut luoksemme pidelläkseen käsistäni kiinni.

Yritin potkia heitä, mutta nämä kaatoivat minut saastaiselle lattialle ja Jerry istui jalkojeni päälle toisen pojan edelleen pidellen käsistäni kiinni. Ensimmäinen riisui vaatteeni päältäni kokonaan ja nauroi räkäisesti päälle.

”Et sinä lainkaan hullumpi ole, en yhtään ihmettele, että Draco huoli sinut, olisin minäkin varmaan ottanut”, Jerry mutisi hengitys kiihtyen.

Tämän jälkeen hän alkoi avata housujensa vetoketjua.

Yhtäkkiä ovi lensi selälleen, eikä hintelä poika voinut sille mitään, sillä voima, jolla ovi paukautettiin auki, oli paljon hänen omaansa suurempi.

”Tainnutu!” kuului pojan ääni ja tämä suuntasi loitsunsa päin Jerryä, joka kaatui jalkojeni päälle.

Toinen poika koetti kangistaa tulijaa, muttei onnistunut, vaan joutui itse lopulta kangistetuksi. Hintelin pojista oli jo ymmärtänyt luikkia pakoon, joten jäljellä olimme vain minä ja pelastajani. Nappasin maasta nopeasti viittani peittämään alastomuuteni.

”Oletko kunnossa?” kysyi vaalea poika harppoen sisään.

Olin jo aikaisemmin arvellut, että pelastajani voisi olla Draco Malfoy, mutta nyt kun näin hänen silmiensä loisteen keskellä sitä saastaista ja pimeää huonetta, varmistuin asiasta.

”Kai minä olen.. melkein”, änkytin.

Poika nosti minut ylös maasta vierelleen seisomaan.

”Tulinko… liian myöhään?”
”Et, olit juuri ajoissa”, selitin ääni pelkkänä pihauksena.

En vieläkään oikein jaksanut uskoa, että minut oli äsken todella koetettu raiskata ja läheltä piti, ettei se onnistunutkin.

”Luojan kiitos. Minähän sanoin, että hän tekisi vielä jotain.”

Samassa tunsin kuumien kyyneleiden jälleen tekevän tuloaan. Ei, en todellakaan halunnut itkeä. Olin itkenyt niin monesti Dracon seurassa, ettei se saanut enää toistua. Hänhän ajattelisi minun olevan uskomattoman heikko.

En kuitenkaan kyennyt taistelemaan kyyneliäni vastaan, vaan tunsin niiden lopulta valuvan silmistäni, jatkaen matkaansa poskilleni ja siitä viitalleni.

”Ei ole enää mitään pelättävää, kaikki on hyvin. Olen tässä”, poika lohdutti kuivaten kyyneleeni.
”Anteeksi..”
”Älä pyytele anteeksi, se ei ollut sinun vikasi.”
”Minä.. minä vain itken sinun seurassasi.. olen säälittävä.”
”Sinä et ole lainkaan säälittävä, olet vain joutunut kestämään paljon enemmän, kuin moni muu.”
”Draco.. mitä me nyt teemme?”
”Haluan vielä puhua kanssasi. Tiedän erään paikan jonne voimme mennä.”

Poika korjasi vaatteeni lattialta ja johdatti minua varovasti käytäviä pitkin kohti päämääräämme. En oikeastaan tiennyt missä päin Tylypahkaa olimme, enkä miten kauan olimme kävelleet, kaikki tuntui vain sumealta.

Tulkitsin meidän olevan perillä, kun Draco avasi puisen oven pieneen huoneeseen, jossa oli vaaleanpunasävyinen sisustus ja huonekaluja vain muutama; sänky, pari nojatuolia ja hämärä valaistus.

”Missä me olemme?”
”Älä sinä välitä siitä, asetu vain sängylle.”

Huomasin sängyn päällä puhtaan pyjaman, jonka Draco yritti auttaa päälleni, mutta käskin hänen vain olla katsomatta vaihtaessani sen.

”Mitä oikein tapahtui?” poika kysyi päästyäni puiselle antiikkisängylle makaamaan.
”Jerry lähetti minulle viestin.. Hän esiintyi sinuna ja pyysi yöllä Pöllölään, no siellä hän riisui minut aseista ja..”, ääneni sortui kesken selitykseni ja painoin pääni alas.

Tuntui, että kaikki voimani olisivat loppu ja että keuhkoistani olisi puserrettu ilma kovakouraisesti ulos.

”Älä pelkää”, Draco kuiskasi hiusteni lomaan ja silittäen poskeani hänen silkinpehmeällä kädellään.
”Miksi olet minulle tuollainen?” parahdin.
”Mitä tarkoitat?”
”Sinä et huolehdi muista samalla lailla.”
”Astoria, sinä kuvittelet vain.”
”Älä! Minä tiedän totuuden, kaikki puhuvat siitä!”
”Älä pakota minua tähän..” poika kuiskasi laskien kasvonsa alas käsiinsä.
”Minun on pakko! En kestä ajatella, että sinä jotenkin säälit minua niin paljon, että huolehdit minusta!”
”En minä sääli sinua.”
”Mitä tämä sitten on?”

Poika nosti katseensa ja hänen lävistävät silmänsä tuijottivat nyt suoraan omiini niin, että tunsin sisälläni jonkin muljahtavan.

”Minä.. minä taidan olla rakastunut sinuun.”

« Viimeksi muokattu: 07.06.2009 19:09:43 kirjoittanut Belsissa »
Arcane Inspiration - lifestyleblogini
Virvatulilaulu - kirjallisuusblogini