Kirjoittaja Aihe: Valot, VALMIS! K-11, Draco/Astoria, (Daphne/Harry), Romance, Drama  (Luettu 21183 kertaa)

Belsissa

  • Ikiunelmoija
  • ***
  • Viestejä: 760
    • Arcane Inspiration - blogini
Vs: Valot
« Vastaus #40 : 22.05.2009 18:38:18 »
Vastaan nyt ainoastaan susitytölle, kun hänen kommentissaan esiintyi tuo tärkeä huomio:

Tälläisen tekstin löysin hp-lexicon.org :ista:

Greengrass, Astoria (also given as Asteria) (b. circa 1982)
Astoria is the younger sister of Daphne. She entered Hogwarts two years after her sister and eventually married Draco Malfoy. Their only child was named Scorpius Hyperion Malfoy.

The spelling of Astoria/Asteria's name is in question because it was given as Astoria by Time Magazine, and as Asteria in the hand-drawn family tree shown in the ITV documentary and on Jo's website. Jo also pronounces it Astoria.

Kiitos kuitenkin huomiostasi, tässä taitaakin nyt olla jonkinmoinen ristiriita, jos en jotain jättänyt tekstistä huomiotta.

Ja anteeksi tuhannesti muille, etten kerkeä vastaamaan juuri nyt heidän kommentteihinsa!  Vastaan oikein mielelläni myöhemmin  :)
Arcane Inspiration - lifestyleblogini
Virvatulilaulu - kirjallisuusblogini

Venina

  • ***
  • Viestejä: 11
Vs: Valot
« Vastaus #41 : 24.05.2009 17:25:36 »
Aivan IHANA ! <3<3 löysin tämän vasta nyt ja luin äsken kokonaan.
Minua jäi vaivaamaan, että Astoria ja Draco eivät ole suudelleet kertaakaan?
 ja Draco vannoo rakastavansa häntä ? .

Belsissa

  • Ikiunelmoija
  • ***
  • Viestejä: 760
    • Arcane Inspiration - blogini
Vs: Valot
« Vastaus #42 : 24.05.2009 19:45:45 »
Michell: Onhan se ihanaa, että ne melkein sopi  :) Enkä mä loppuen lopuks tiedä, menikö se Dracon itkeminen yli, jos ihminen jota se rakastaa on hengenvaarassa. Mutta no... jokainen tekee omat johtopäätöksensä. Kiitos kommentistasi! :)

Nabi.: Muakin käy Draco kauheesti sääliks ja on ihan kauheeta itse kirjoittaa sitä, että se itkee ja on ihan rikki  :-\ Mutta tämä ei varmaankaan olisi hirveän mielenkiintoinen, jos kaikki olisivat vain iloisia  :D Jatkoa tulee jälleen, kunhan kerkeän. Nyt on kyllä sellainen kirjoitusinto päällä, että varmaankin aika pian.

eFFy: Draco ei tosiaan pahemmin itkeskele, se on totta, mutta minä ymmärrän myös Astoriaa. Rakastaa sana on kuitenkin sen verran voimakas sana, ettei tyttö välttämättä halua heittäytyä uskomaan sellaista ja myöhemmin pettyä. Varsinkin, kun sillä on toi sairaus. Tyttö vaan pelkää, että sitä satutetaan, mutta kyllähän se on vähän tollanen ylireagoijaluonne muutenkin  :P
Medwin, usko tai älä, ei tarkoita pahaa, mutta se vain on erittäin kömpelö tunneasioissa, eikä oikein ymmärrä mitä kannattaa sanoa ja mitä ei. Totta kai tyttären pitäisi mennä työn edelle, mutta valitettavasti on sellaisiakin ihmisiä, joilla menee toisinpäin  :-\
Kiitos sinullekin kommentista!  :)

jjanitää^^: Auts, jos toi luku oli susta lyhkänen, niin mikäköhän tämä sitten on?  :D No, pyrin kirjoittamaan jatkoa lisää nopeasti.

Tessuu: Kiva, että olet pitänyt. Valitettavasti en voi luvata Astoriaan liittyen mitään  :-X Voi olla ettei tyttö selviä, tai sitten selviää. Mutta kiitos kommentistasi  :)

Venina: Ihanaa, että olet eksynyt lukemaan tätä ja pitänyt  :) Kyllähän sellaistakin ihmistä voi rakastaa, kenen kanssa ei seurustele tai ole suudellut.  :) Että saattaahan se Draco vaikka Astoriaa oikeasti rakastaakin  ;) Kiitos kommentistasi!



13. luku

Heräsin yllättäen vasta muutaman päivän kuluttua Dracon vierailusta.

Professori Kalkaros piti tätä tietenkin suurena edistyksenä, sillä unenvajeen korjautuminen on ensimmäisiä edellytyksiä parannukselle. Tietenkin hän oli kuullut myös Dracon vierailusta ja käydessään luonani, hän ei malttanut olla hymyilemättä ”mitäs minä sanoin” – hymyä.

Pelkäsin kuitenkin edelleen, ettei tästä ehkä seuraisi hyvää. Ei siitä varmaan mitään haittaa olisi, jos Draco välillä kävisi kyselemässä kuulumisia, mutta poika ei lakannut jankuttamasta sitä rakastamisjuttua, enkä osannut uskoakaan moista. En tiennyt mitä ajatella. Minä en enää voinut kieltää, ettenkö välittäisi pojasta muutenkin, kuin ystävänä. Aina hänen vieraillessaan sairaalasiivessä sydämeni alkoi takomaan kovaa ja aloin hymyillä väistämättömästi. Yritin kuitenkin olla näyttämättä mitään pojalle itselleen, siitä seuraisi vain harmia.

Kun Draco, tai joku muu ystävistäni ei vieraillut luonani, oli minulla enimmäkseen tylsää. Ainoa, mitä saatoin tehdä oli tuijotella ikkunasta ulos. Niinpä nykyään odotin jopa Kalkaroksen vierailuja.

Eräänä sateisena päivänä professori sitten jälleen saapui luokseni, tällä kertaa mukanaan pullo laventelinväristä nestettä.

”Sain rohdon valmiiksi”, hän ilmoitti.
”Mahtavaa. Otanko minä sen nyt?”
”Olisiko ehkä hyvä, jos kutsuisit muutaman ystäväsi tueksesi?”
”Kuule, professori, osaan juoda yhden lasin jotain litkua ilman, että joku pitää kädestä kiinni, kiitos vain.”
”Se voi olla aika tuskallista. Tuo ei ole mitään tavallista litkua.”
”Siltikin. Olin kohtauksienikin aikana yksin, joten enköhän voi olla nytkin.”
”Oletko varma?”
”No jaa, ehkä sinä sitten voit pyytää muutaman ystäväni mukaan.”
”Mainiota. Menen saman tien. Nähdään pian. Älä missään nimessä koske pulloon vielä. Jos juomaa ottaa liikaa, se tappaa”, mies selitti ja lähti hakemaan ystäviäni.

Tuijotin lääkepulloa, jonka mies oli jättänyt yöpöydälleni. Jätettäisiinköhän se aina tuohon? Olisivatko muut niin tyhmiä?

Jos olisivat, voisin ottaa pienen yliannostuksen, jos tilanne alkaa näyttää aivan toivottomalta. Se olisi kerrasta poikki, yksi kulaus ja kuolema. Sattuisikohan se?

Miltäköhän kuoleminen ylipäätänsä tuntui? Onkohan se kivutonta? Mitä sen jälkeen on, vai onko se vain kuin nukkuisi ikuisesti unia näkemättä, kuin nukkujuoman vaikutuksen alaisena?

Mietteeni katkaisivat Kalkaros, Charlotte, Draco, Daphne ja Harry, jotka marssivat yhdessä sisälle sairaalasiipeen. Minua huvitti nähdä Draco ja Potter samassa porukassa, tästä voisi nimitäin tulla vielä mielenkiintoista.

”Miten voit?” Charlotte huudahti.
”Ihan hyvin, Charlotte. Professori, en ymmärrä, miksi sinun piti pyytää heidät kaikki tänne!”
”En minä oikeastaan pyytänytkään, mutta loputkin vaativat päästä mukaan”, tämä vastasi luoden halveksivan katseen Harryyn.
”Miten vain, nyt te kaikki sitten olette täällä tukenani, kun kaadan lasin nestettä kurkkuuni”, totesin sarkastisesti.
”Älä sano mitään, ennen kuin juot sitä”, totesi yllättäen Draco.
”Joitko sinä sitten tuota?”
”Joka päivä Pyhässä Mungossa. Se ei ollut erityisen nautinnollista.”
”Älä kerro enempää, parempi etten vielä tiedä.”

Ihmettelin, miten Draco saattoi puhua Potterin lähettyvillä sairaudestaan, mutta nähtävästi hän oli jotenkin saanut kuulla, että Harrylle oli kerrottu tästä hänen sairaudestaan. Olisi kovin mielenkiintoista tietää, miten Draco oli sen ottanut.

”No niin, Astoria. Olisi varmaan aika ottaa liemi.”

Matami Pomfrey käväisi luonamme tuomassa lasin, josta voisin nestettä ottaa. Se oli suunnilleen snapsilasin kokoinen.

”Kaada se täyteen lientä. Tuo on juuri oikea annostus, ei yhtään enempää, eikä yhtään vähempää.”

Kaadoin laventelinväristä, höyryävää lientä lasiin ja nostin sen huulilleni.

Tunsin Charlotten tarttuvan toiseen käteeni, jolloin pyöritin silmiäni. Myös muut olivat ottaneet asiakseen tuijottaa minua intensiivisesti.

Kaadoin nestettä suuhuni, eikä se ollut yllätyksekseni ollenkaan kuumaa, kuten höyry oli antanut ymmärtää, vaan jääkylmää. Maku ei ollut ollenkaan paha, vaan hieman makea ja jollain tavalla mystinen.

Epämiellyttävä osuus alkoi vasta, kun nielaisin rohdon.

Tuntui, että samalla kun lääke eteni sisälläni, eteni myös kylmä aalto, joka jäädytti kaiken sisältäni. Se oli hyvin kivuliasta ja muutenkin kaikin puolin epämiellyttävää, mutta ei auttanut ruveta valittamaan, sillä en hyötyisi siitä mitenkään. Samalla lävitseni kulki myös erilaisia tunneaaltoja, iloa, surua, vihaa, välinpitämättömyyttä, kaipuuta…

Yhtäkkiä Charlotte vieressäni ulvahti ja vetäisi kätensä irti omastani.

”Se on jääkylmä!” tämä huudahti.
”Kuuluu asiaan”, Kalkaros selitti.

Vähitellen, kun aine oli kulkeutunut läpi kehoni, kipu vähitellen lakkasi.

”Onko se aina tällaista, koko kehoni jäätyy?”
”Ei se oikeastaan jäädy. Kylmyys on vain ruumiillinen sivuvaikutus. Tosiasiassa liemi korjaa sieluasi. Voisin sanoa ymmärrettävämmän selityksen puutteessa, että sielussasi on ikään kuin repeämiä, jotka liemi kuroo umpeen. Kun kaikki repeämät korjautuvat, olet terve. Tämäkään liemi ei kuitenkaan pysty ihmeisiin, jos sielussasi on kovin pahoja repeytymiä, niitä ei välttämättä voi korjata. Pahimmillaan se johtaa mainitsemaani sielun tuhoutumiseen, mutta on myös lievempiä asteita”, professori selitti.
”Minkälaisia ne sitten ovat?”
”Saattaa olla, että sieluusi jää repeämä, joka muuttaa luonteesi täysin. Tästä esimerkkinä on hirnyrkin luoneet velhot, joista saattaa tulla hyvinkin julmia ja epävakaita. Hirnyrkki on siis velhon sielunpalanen, jonka tämä on tallettanut esineeseen. Voi olla myös mahdollista, ettet täydellisesti parane, jolloin sinun on varjeltava sieluasi koko loppuelämäsi, ettei se rikkoudu pahemmin.”
”Miten se sitten voi rikkoutua?”
”Normaalisti sielu ei vahingoitu helposti, mutta sinun tilassasi voi olla, että läheisen menetys tekee pahaa jälkeä myös sielullesi. Ihan pienistä jutuista sielu ei edes sinun tilassasi vaurioidu, mutta suurissa ja mullistavissa muutoksissa se on hyvinkin mahdollista.”
”Eikö elämästäni tule aika vaikeaa, jos se tulee jatkumaan tuollaisena?”

Kalkaros katsoi minua ilmeellä, joka kieli siitä, että hän oli jo paljastanut liikaa.

”Sinun ei tarvitse tietää liikoja. On turhaa murehtia asioita, mitkä ovat vain mahdollisuuksia muiden joukossa. Jos sallit, minä lähden nyt.”
”Kaiken mokomin”, mutisin, jolloin professori käänsi jälleen selkänsä minulle ja pyyhälsi pois.

”No, millainen on olo?” Daphne kysyi.
”Ihan hyvähän tässä. Sain juuri kuulla, että minun vaihtoehtoni ovat menettää sieluni, muuttua Voldemortin kaltaiseksi hirviöksi ja eristäytyä sosiaalisesti, etten vain satuta itseäni, mutta en menetä toivoani: onhan minulla pienenpieni mahdollisuus selvitä tästä ihan tuosta vain. Ainakin siihen asti, kunnes Kalkaros päättää jälleen kertoa jonkun uuden asian sairaudestani”, tuhahdin.
”Äh, piristy nyt, Astoria. On tässä se hyvä puoli, ettei sinusta ainakaan koskaan tule Voldemortin näköistä”, Harry naurahti.

Daphne katsoi tätä vihaisesti, mutta minä purskahdin vilpittömään nauruun.

”No ei sentään onneksi.”

Charlotte ilmoitti, että hänen täytyisi oikeastaan mennä, koska hänen olisi tehtävä seuraavalle tunnille valmiiksi Lipetitin tutkielma, tosin hän olisi mieluummin jäänyt minun luokseni, mutten sallinut sitä, vaan pakotin hänet lähtemään.

Draco puolestaan kumartui puoleeni, jolloin sydämeni pomppasi kurkkuun.

”Haluatko, että jään?”
”No oikeastaan minulla ei ole mitään sitä vastaan. Voisit kuitenkin odottaa hetken ulkopuolella, minulla on Daphnelle ja Harrylle asiaa.”
”Kuinka vain”, poika mutisi ja siirtyi vastahakoisesti oven ulkopuolelle.

”No niin, minä olen hieman miettinyt: Daphne, sinun kannattaisi kertoa vanhemmillemme teidän suhteestanne”, aloitin, kun Draco oli sulkenut oven perässään.
”Oletko sinä seonnut?”
”Ei, mutta eiväthän he voi pistää mitään show’ta pystyyn kuitenkaan, kun tietävät missä tilassa minä olen kaikenmaailman puhdasverisyysintoilun takia.”
”Olet oikeassa”, Daphne sanoi ja näin, kuinka jokin hänen silmissään syttyi.
”Onnea vain.”
”Kiitos, mutta sinä varmaan tarvitset sitä enemmän.”
”Ääh… Kyllä minä selviän”, vastasin, vaikken ollut siitä niin varma.
”Niin, sinä olet vahva. Me taidamme nyt mennä, että sinä ja Draco saatte olla rauhassa.”
”Ei teidän tarvitse.”
”Oikeastaan kyllä, minulla on läksyjä”, Harry huomautti, vaikka näin, että hän valehteli.
”Te vain yritätte jättää minut hänen kanssaan kahdestaan! Mutta hyvä on, menkää sitten.”
”Oikea asenne!” Daphne naurahti.
”Astoria, sitä minä vain… Minä en kauheasti pidä Malfoysta tai mitään, mutta minusta tuntuu, että hän oikeasti välittää sinusta ja hän katuu sitä temppuansa, vaikken ensin sitä oikeastaan meinannut uskoa. Poika oli aivan maassa, kun välinne olivat rikki ja paniikissa, kun ei tiennyt, miksi joudut viipymään sairaalasiivessä. Nyt kun hän tietää… minusta tuntuu, ettei kukaan ota tätä yhtä raskaasti, kuin hän.”
”Kiitos Harry, mutta minun on itse huolehdittava asioistani.”

Tämän jälkeen molemmat kaksi katosivat matkoihinsa ja heidän tilalleen saapui Draco Malfoy.

Minusta oli outoa, ettei Potterin ja Dracon välille ollut syntynyt minkäänlaista konfliktia. Pojat olivat molemmat istuneet omilla jakkaroillaan ja olleet, kuin toista ei olisi olemassakaan. Se oli minusta hyvin erikoista, sillä yleensä he eivät olleet kestäneet olla hiljaa toisen lähellä, eivät sitten millään, vaan aina jommankumman täytyi loukata toista jotenkin.

Dracon istuessa viereiselle jakkaralle, kiinnitin huomioni tämän olemukseen ja huomasin jotain järkyttävää.

Pojan silmien alle oli muodostunut tummat varjot, jotka tuntuivat hallitsevan kasvoja, kun muu iho oli niin kalpea. Tämän olemus oli täysin lysähtänyt, eikä iho näyttänyt hyvinvoivalta. Silmätkin olivat niin väsyneen näköiset, että olisi voinut olettaa, ettei hän ole nukkunut viikkoihin.

”Draco, miksi sinä näytät tuollaiselta?”
”Millaiselta?”
”Sairaalta.”

Poika painoi kasvonsa lattiaan, eikä selvästi halunnut katsoa minua.

”En minä näytä sairaalta.”
”Älä viitsi näytellä.”
”Älä sinä viitsi nöyryyttää minua jatkuvasti!”
”Nöyryyttää?”
”Niin, nöyryyttää. Sinä näet itse, mitä tämä minulle aiheuttaa, etkä siltikään usko, että rakastan sinua. Minä olen itkenyt, valvonut ja kärsinyt sinun takiasi, etkä siltikään voi luottaa minuun. Miksi sinun pitää vielä toistella kokemiani kauheuksia ja nöyryytyksiä?”
”Draco… Minä olen pahoillani.”
”Minä uskon sen, mutta sitä en ymmärrä, miten sinä et voi uskoa minua. Olen tehnyt kaikkeni, jotta sinä uskoisit. Minä en yleensä itke, enkä tee mitään muistakaan mainitsemistani asioista kenenkään tytön takia, mutta sinä olet poikkeus. En haluaisi hokea sitä enää, sillä aina kun sanon sen, minut vain torjutaan.”

Silloin kyseenalaistin ensimmäisen kerran oman väittämäni siitä, ettei Draco Malfoy rakastaisi minua. Olinko ehkä aliarvioinut pojan? Olin ainakin painanut tämän maahan ja kohdellut huonosti, suorastaan kiduttanut tätä.

”Entä jos minä yritän? Jos minä todella yrittäisin uskoa sinua? Enempää en voi luvata.”
”Voisinpa näyttää sinulle, mitä kaikkea olen kokenut sinun vuoksesi, sillä minä en todella enää jaksa ilman sinua ja luottamustasi.”
”Minä… Minä taidan uskoa, että sinä olet pahoillasi. Uskon, ettet tekisi niin kuin teit. Et enää. Et enää koskaan.”
”Kiitos”, poika henkäisi, mutta viestitti katseellaan paljon enemmän. Sillä poika viestitti, ettei hänen tänään tarvitsisi kuulla enempää ja että sanani merkitsivät tälle todella.


”Olisiko mahdollista, että pääsisin käymään ulkona täältä?” kysyin hetken hiljaisuuden jälkeen.
”Älä rasita itseäsi yhtään liikaa.”
”En minä rasita, alan voida pahoin, kun en pääse käymään ulkona.”
”Oletko varma, että jaksat?”
”Olen, olen.”
”Voin kysyä Kalkarokselta järjestyykö se.”
”Tekisitkö sen?”
”Totta kai. Mutta voisitko sinä sitten tehdä puolestasi minulle palveluksen?”
”Mahdollisuuteni ovat rajalliset, mutta voin yrittää.”
”Lähtisit ulos minun kanssani.”
”Eiköhän se järjesty”, naurahdin.

Sitten, ensimmäistä kertaa, katsoin Draco Malfoyta aivan uudella tavalla. Siihen katseeseen kuului ainakin lämpöä ja sylillinen sitä jotain, mitä pienet suloiset kuppilat ja vaaleanpunaiset puodit pursuavat ystävänpäivisin. 

Here we are
Sharing our lives
We made it through
The good and bad times
And still we stand
With hope in our hearts
No matter what
We will play our part
And now we've come so far
One chance to touch a star
Go higher and higher

Find your guiding inspiration
In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation
It's no time to be afraid
Put our difference behind us
While we shine like the sun
See what we've all become
Together we are one
Deep inside your heart and soul
You've worked so hard
To reach your goal
With every step
With every breath
You gave it all
Till there was nothing left
Seek out the strength to win
No thoughts of giving in
Go higher and higher

Delta Goodrem – Together we are one



A/N: Valitettavasti luvusta tuli nyt aika lyhyt, johtuen siitä, että se piti pätkästä sopivasta kohdasta.
« Viimeksi muokattu: 07.06.2009 20:25:39 kirjoittanut Belsissa »
Arcane Inspiration - lifestyleblogini
Virvatulilaulu - kirjallisuusblogini

eFFy

  • ***
  • Viestejä: 90
  • ;o
Vs: Valot
« Vastaus #43 : 24.05.2009 21:11:58 »
Ihana luku<3
En tajuu mistä oot keksiny tälläsen sairauden ja sen oireet, mut tää on kyll ihan himo hyvä:D Draco on aika sulone, ku se tunnustaa rakkauttaan.  Ja mukavaa, et Astoria nyt ees vähän havahtui. Ja musta ton lääkkeen tuntemukset oli kivasti kuvailtu.  joo, tosiaan oli aika lyhyt luku, mut saat sen anteeks, koska tätä tulee näin usein<3 En löytäny yhtään virhettä, mut mä en ookkaa mikään virhebongaaja.  Ehkä joskus yhen virheen löytäny jostain tekstistä, vaik siin ois ollu kuinka monta:D Oo, Harry ja Draco käyttäyty kunnolla toistensa seurassa, tää on ihme. (: Mut tietyst siin oli Astoria, joka on melkee kuolemansairas, joten sillee ei mikää ihme. Okeii, mä lopetan nyt tän höpötyksen, ja on muutekii pakko lähtee, ku toi isobroidi vinkuu tos millo pääsee koneelle. Oon mukamas ollu tääl koko päivän, toi ei oo totta:D Mut kuitekii, kiitti viel kerra ihanasta luvusta<<3 Ja tottakai mä toivon jatkoa, siitä ei oo epäilystäkään. 
Effy: I got it. Freddie and JJ got it. That termite over there got it. But you’re not going to get it. Got it?
Cook: No, I'm confused.

Nabi.

  • ***
  • Viestejä: 267
Vs: Valot
« Vastaus #44 : 25.05.2009 18:49:40 »
Awwww<3 En tajunnut kun Kalkaros selitteli tuossa jotain koska sisko alkoi mäkättää jostain pikku asiasta. Ihanaa kun tuli jatkoa. Draco/Astoria on sellainen asia jota minun on vaikea kuvitella ja nyt olen luonut itselleni päähän oman näköisen astorian. Oikeastaan tämän ficin avulla minun mielikuvani Astoriaa kohtaan hahmona hiukan parani koska jos luen jotain 19 vuotta myöhemmin ficcejä niin yleensä siellä on Scorpius ja Draco mutta Astoria ei mainita. Mmm... Jatkoa? ;D
Everyone thinks that I have it all
but it’s so empty living behind these castle walls
nobody knows i’m all alone
but there’s no place to fall.

jjanitää^^

  • Vieras
Vs: Valot
« Vastaus #45 : 27.05.2009 17:20:00 »
ihana luku<33 odotan innolla seuraavaa
kirjoitat todella sujuvasti 
varsinkin kun kyseessä on 
niiku taikamaailma
ni ei iha helposti keksi kaikkiia kuvailuja esim
toi lääkkeen otto, se oli muute hyvä kohta!!! <33

Belsissa

  • Ikiunelmoija
  • ***
  • Viestejä: 760
    • Arcane Inspiration - blogini
Vs: Valot
« Vastaus #46 : 31.05.2009 14:43:18 »
eFFy: Sairaus vain pälkähti mieleeni ja sen jälkeen aloin keksimään oireita ja muita alkuperäisen idean ympärille. Ei siihen sen enempää tarvittu.  :D
Kiva, että annoit minulle anteeksi lukunu lyhkäisyyden, tosin tämäkään ei ole mikään kovin pitkä pätkä.
Harry ja Draco todellakin tulivat toimeen, kuin ihmeen kaupalla. Heilläkin on siis edes hieman hienotunteisuutta  :D
Ja jatkoa kirjoittelen heti, kun kerkeän  :)

Nabi.: Ihanaa, että olet minun ficcini pohjalta luonut Astorian.  ;) Niin, tyttö/nainen harvoin pääse paljon esille, mutta parempi, että vähän, kuin ei ollenkaan  :D Jatkoa jälleen, kun kerkeän.

jjanitää^^: Kiitos, kiitos jälleen kerran  :)

ja vielä susitytölle: Ihan hyvä vain, että ilmoitit, olihan tuo ihan mielenkiintoista kuulla  :) Olkoot nyt sitten, mikä on.  :D
Kiitos kommenteista!  :)



14. luku
Kesti kuitenkin huhtikuun puoleen väliin, ennen kuin sain luvan lähteä ulos Dracon kanssa. Fyysinen kuntoni oli jo muuten täysin normaali, paitsi että lääkkeet nostivat minulle välillä korkean kuumeen ja olin tavallista väsyneempi.

Kalkaroksen mukaan hoidot sujuivat odotusten mukaisesti, mutta hän ei osannut sanoa vielä, olisinko lähempänä paranemista, tosin professori oli ilmoittanut, että hoidot kestävät odotettua pidempään.

Talvi oli mennyt menojaan ja kesä oli kovaa vauhtia saapumassa. Se oli kumman aikaisessa verrattuna edellisvuoteen.

Minulle oli tullut aivan kummallisia ajatuksia. Olin muun muassa selittänyt kesän aikaisen saapumisen itselleni niin, että se olisi merkki kuolemastani. Joku korkeampi voima olisi päättänyt antaa minun elää rakastamani vuodenajan vielä kerran. Tämä oli tietenkin aivan naurettavaa, enkä viitsinyt puhua muille moisesta.

”Olemme aivan pian perillä”, Draco ilmoitti.

En tiennyt, minne poika oli minua viemässä, mutta olimme ilmiintyneet valoisaan metsään.  Täällä olimme kävelleet eteenpäin kapeaa metsäpolkua.

Samassa astuimmekin kauniin niityn reunaan, se oli niin henkeäsalpaavan kaunis, että tunsin sokaistuvani siihen paikkaan. Erilaiset, toinen toistaan kauniimmat kukat olivat vielä hieman kosteita aamukasteesta ja niihin osuessa auringonvalo taittui tavoilla, jotka muodostivat raitoja ilmaan. Niitty oli keltaisenvihreän sävyinen ja keskellä sitä kasvoi ikivanhannäköinen, vaikuttava ja mahtava tammi. Ilmassa lensi hiukkasia, jotka kimalsivat valon taittuessa niihin.

”Tule”, Draco kutsui ottaen käteni omaan, silkkisen pehmeään käteensä.
”Missä me olemme?” kysyin samalla kun kuljin pojan perässä satumaisessa kauneudessa.
”Paikka ei ole kaukana kotoani. Löysin tämän muutama vuosi sitten ja saavuin tänne jos minua vaivasi jokin. Niityllä tunnen aina olevani, kuin jossain kaukana, irrallaan tästä maailmasta.
”Tämä on kuin jostain muusta maailmasta”, totesin katsellen ylös, tammen korkeisiin oksiin.
”Ajattelin, että osaisit arvostaa tätä.”
”Kyllä, minä osaan.”

”Astoria kuule”, Draco aloitti epäröiden.
”Niin?”
”Sinä olet saanut minusta esiin uusia puolia. Olen muuttunut niin kovin sen jälkeen, kun tapasin sinut. Enkä oikeastaan koskaan ole voinut olla täysin itseni muiden kanssa.”

Nyökkäsin, sillä en tiennyt, mitä sanoa. Se Draco Malfoy, kenestä oli puoli vuotta sitten kuullut juoruja ja kaikenlaista muuta ei-niin-imartelevaa tuntui olevan tämän pojan vastakohta.

”Jos minä selviän, niin en enää tiedä mitä teen. Ymmärsin vasta äskettäin, että kaikki on minulle auki. Enää ei tarvitse miettiä vain sukua.”
”Kun sinä selviät, Astoria, ei jos. Minä taas tiedän kirkkaasti mitä haluan”, Luihuisen prinssi sanoi nostaen katseensa maasta suoraan silmiini ja lävistäen sieluni sadannen kerran.

Jossain kaukana liversi eriskummallinen lintu lauluaan. En ollut koskaan kuullut vastaavaa, mutta jotenkin tunsin sen laulavan kaipuusta, rakkaudesta, sekä jopa surustakin.

”Anteeksi”, poika kuiskasi painaen huulensa yllättäen omilleni.

En vastustellut, enkä olisi edes kyennyt, sillä olin niin yllättynyt. Hetken olin paikallani vastaamatta suudelmaan, mutta pian tajusin, että juuri tätä minä halusin.

Painoin huuleni vaativammin pojan omille ja nautin jokaisesta pienestäkin liikkeestä. Tuntui, kuin se olisi ollut enemmän kuin suudelma. Olin varma, että suudelman kautta kulki jotakin muuta. Tunteita, ajatuksia, vaiko jotakin ihmisille aivan vierasta? Oli, kuin minusta kulkeutuisi jotakin Dracoon ja tästä minuun, kuin olisin saanut itseni vihdoinkin kokonaiseksi.

Vetäydyin suudelmasta varoen ja hitaasti, jonka jälkeen kohtasin jälleen hänen katseensa.

Poika nosti kätensä epäröiden poskelleni ja silitti sitä niin uskomattoman hellävaraisesti, että näytti melkein, kuin hän ei olisi uskonut minun olevan siinä ja haluaisi harhan kestävän mahdollisimman kauan.

”Minä todella rakastan sinua, Astoria”, hän kuiskasi.

Nyökkäsin, sillä nyt uskoin sen todella. Uskomatonta, että tarvitsin vain yhden suudelman, että uskoisin poikaa. Se ei kuitenkaan ollut tavallinen suudelma. En ollut koskaan kokenut mitään, joka olisi edes hieman muistuttanut sitä.

”Toivon vain, että jonakin päivänä sinäkin vastaat tunteisiini.”
”En vielä tänään, Draco, mutta ehkä huomenna”, hymyilin ja tiesin Dracon ymmärtävän täydellisesti, mitä tarkoitin.

Tämä otti kiinni kädestäni ja suuteli sitä pienesti.

”Minua väsyttää”, tokaisin.
”Meidän olisi varmaan sitten lähdettävä.”
”Olisin kiitollinen.”

Tylypahkassa saapuessamme sairaalasiiven ovelle, matami Pomfrey riensi yllättäen meitä vastaan.

”Sairaalasiipeen ei juuri nyt oteta ketään.”
”Kuinka niin?”
”Se on pitkä juttu, mutta sanotaanko vaikka, että eräs seinä vaurioitui pahoin.”
Samassa huomasin Kalkaroksenkin pyyhältävän ulos sairaalasiivestä ja pysähtyen kohdallemme.

”Herra Malfoy, vie neiti Greengrass tupanne oleskeluhuoneeseen.”
”Mut-”
”Ei mitään muttia! Heti!”

Draco katsoi vielä hetken epäilevästi professoria, mutta kääntyi sitten ympäri ja tarttui minua kädestä.

”Hirveä häly jonkun seinän takia”, tuhahdin epäilevästi päästyämme kuuloetäisyydelle matamista ja Kalkaroksesta.
”En usko, että tuo johtuu seinästä. Veikkaan, että siellä on jotakin muutakin hajalla. Ehkä jotain myrkyllisiä liemiä on kaatunut ympäriinsä tai vastaavaa.”
”Minusta kyllä tuntuu, että he valehtelivat meille päin naamaa.”
”Äh, älä viitsi. Miksi he muka olisivat valehdelleet?”
”Ehkä se oli jotakin liian järkyttävää meidän silmillemme.”
”Mitä väliä? Annetaan olla.”
”Kuten haluat.”

Asia kuitenkin vaivasi minua koko matkan oleskeluhuoneeseen. Miksi ihmeessä sairaalasiipeä oltiin niin ahkerasti peitelty? Jos siellä oli vain hajonnut seinä, niin miksi Kalkaros oli käskenyt viemään minut äkkiä oleskeluhuoneeseen, sitä paitsi, eikö yksi seinä oltaisi saatu kuntoon käden käänteessä?

Mietteeni kuitenkin keskeyttivät luihuiset, jotka ryntäsivät luokseni iloisesti yllättyneinä.

”Mitä ihmettä? Missä sinä oikein olet ollut?” Blaise kysyi ihmeissään.
”Mitä sinä täällä teet?” Daphne huudahti.

Muutkin tapittivat minua keskittyneesti ja tunsin oloni hieman levottomaksi, kun pitäisi selittää kaikille, mikä minulla on, en tosin paljastaisi aivan kaikkea.

”Minulla on eräs sairaus, joka vaatii pitkäaikaista hoitoa. Tulin vain käväisemään täällä.”

Siitä seurasi tietysti liuta uusia kysymyksiä, joihin useimpiin jouduin keksimään vastaukset omasta päästäni. Hetken päästä minut kuitenkin viimein jätettiin rauhaan, kun ihmiset olivat saaneet minusta irti kaiken, minkä vain saattoivat saada.

Silloin Daphne saattoi viimeinkin tulla kysymään minulta syytä siihen, miten ylipäätänsä olin oleskeluhuoneessa. Selitin hänelle, mitä oli tapahtunut ja hänkin vaikutti sangen mietteliäältä, mutta kehotti kuitenkin unohtamaan koko jutun.

Dracon saavuttua jälleen luokseni ja ohjattua sohvalle lepäämään, huomasin Pansyn mulkaisevan minua pahasti ja kuiskuttavan jotakin ystävilleen. Mahtavaa, häntä minä nyt viimeiseksi olisin kaivannut.

”Oletko ihan ok?” Draco kysyi.
”Joo, paitsi että Pansy ja kumppanit ovat jälleen kerran niin ärsyttäviä, kuin vain osaavat.”

Draco loi silmäyksen Pansyyn, joka juuri sillä hetkellä imitoi minun käytöstäni takanamme. Tämä oli kohottanut nenänsä pystyyn ja inisi jotain pöyhkeän kuuloisella äänellä.

”Pansy, mitä jos katsoisit peiliin, ennen kuin arvostelet Astoriaa?”
”No voi anteeksi, jos loukkasin sinun prinsessaasi, joka on muuten vaikuttanut sinuun todella negatiivisella tavalla.”
”Kuinka niin?”
”Sinusta on tullut hirveän tyly muita kohtaan ja taas häntä kohtelet, kuin kuningatarta!”
”Pansy, tarkoitat varmaan, että hänestä on tullut tyly sinua kohtaan?” heitin.
”Myös minua, kyllä.”
”Ehkä Draco vain ymmärsi, että hän voi saada parempaakin seuraa, kuin sinut.”
”Ai sinut vai?”
”No esimerkiksi.”
”Voi Merlin, tytöt, mennään! Minä en jaksa jäädä kuuntelemaan prinsessan selitystä omasta ihanuudestaan!”

Pansy käveli ohitsemme nenä pystyssä, kikattavat ystävänsä seuranaan.

”Älä välitä hänestä”, Draco totesi.
”Vaikea olla välittämättä.”
”Minä ymmärrän sen, mutta hän ei ole huomiosi arvoinen.”
”Niin, olet oikeassa.”

Muutaman tunnin oleskeltuani Dracon kanssa sohvalla, ymmärsin jotain puuttuvan, tai oikeastaan jonkun. Charlotte ei ollut oleskeluhuoneessa, vaikka oli jo todella myöhä.

”Missä Charlotte on?” kysyin Daphnelta, joka oli jäänyt seuraamme.
”En minä tiedä.”
”Entä sinä, Blaise?”
”Näin hänet viimeksi, kun tyttö lähti ulos aamulla.”

Ettei vain Charlottella olisi jotain tekemistä sairaalasiiven onnettomuuden kanssa?

Ehkä ajatus oli hölmö ja olin vainoharhainen, mutten siltikään voinut estää sen harhailemista mielessäni.

”Mietin, ettei hänellä vain ole mitään tekemistä sen kanssa mitä sairaalasiivessä tapahtui.”

Draco huokaisi:

”Yritä jo unohtaa se juttu, en ymmärrä, miten jaksat vaivata päätäsi moisella.”
”Mieti nyt! Emme voi yhtään tietää, mitä siellä on tapahtunut!”
”Eikä meidän tarvitse, tuskin se edes on kovinkaan mielenkiintoista.”
”Mutta kun Charlottekin on hävinnyt!”
”Charlotte palaa takaisin varmasti aivan pian.”
”Enpä usko.”
”Sinä nyt vain kuvittelet”, poika totesi pudistaen päätään.

Jätin aiheen siihen ja siirryimme keskustelemaan yksinkertaisesti viime päivien tapahtumista.

Sain kuulla, että muilla ikäisilläni oli ollut vaikeuksia V.I.P:eiden kanssa. Luihuiset olivat pyörtyilleet useampaan otteeseen, eikä sillä ollut mitään tekemistä Weasleyn Welhovitsien pyörrytyspastillien kanssa.

Lopulta nukahdin muiden kertomuksiin viime päivistä.

Aamulla heräsin siihen, kun kaikilla muilla alkoi tunnit ja oleskeluhuoneessa oli menossa melkoinen hälinä.

”Kalkaros kävi täällä”, totesi Draco, joka oli vaihtanut vaatteet nukkuessani.
”Miksi?”
”Hän sanoi, että sinun pitäisi mennä takaisin sairaalasiipeen, kun heräät.”
”Minä en käsitä, mitä teen siellä. Olen jo ihan hyvässä kunnossa fyysisesti.”
”Mutta et henkisesti, etkä siedä nyt minkäänlaista henkistä rasitusta, kuten professori sanoi.”
”Äsh, miten vain sitten.”
”Aika lähteä”, Draco naurahti ojentaen kätensä auttaakseen minut ylös sohvalta.

”Äh, älä viitsi. En minä mikään rampa ole”, tuhahdin nousten itse sangen ketterästi seisomaan.

Poika saattoi minut sairaalasiipeen, jonka jälkeen tämä lähti taikaeläintenhoidon tunnille.  Itse keskitin huomioni sairaalasiiven tarkkailemiseen. Olisiko missään mitään merkkejä eilisestä?

En tietenkään löytänyt pienintäkään vihjettä, sillä totta kai sairaalasiipi oltaisiin huolellisesti puhdistettu tapahtumien jälkeen, ettei mitään epäilyttävää vahingossakaan löytyisi.

Lopulta luovutin ja otin kulauksen rauhanjuomaa, jota oli asetettu pöydälleni.

Yllättäen ovet avautuivat ja sisään astui professori Dumbledore.

”Saanko häiritä hetken, Astoria?”
”Totta kai. Mitä asia koskee?”
”Halusin vain kysellä vointiasi.”
”Uskoakseni se on ihan hyvä”, vastasin samalla, kun rehtori istui jakkaralle viereeni.

”Olemme professori Kalkaroksen kanssa hieman tulkinneet tuloksia.”
”Mitä tuloksia?”
”Tuloksia, mitä sinusta näkyy. Seuraamme sinua aktiivisesti, jotta saamme tietoomme kaiken mahdollisen muutoksen.”
”Aika ahdistavaa.”
Rehtori naurahti kepeästi, mutta jatkoi sitten:

”Olet edistynyt, Astoria. Lähenet jatkuvasti parantumista, mutta pidä huoli siitä, että eteneminen jatkuu. Et saa rasittaa itseäsi.”
”Sopii minulle.”
”Olet vahva tyttö, sinä pystyt paranemaan, jos suinkin yrität. Professori Kalkaros huolehtii toki lääkkeen valmistamisesta, mutta liemi yksin ei riitä. Sinun on myös pyrittävä itse parempaan.”
”Pyrin jatkuvasti.”
”Mahtavaa.”
”Rehtori?”
”Niin?”
”Mietin vain, että mitä sairaalasiivessä tapahtui eilen.”
”Seinä vaurioitui, kun siihen kaatui erään todella vaarallisen kasvin mettä. Aine syövyttää pahoin kaikki, minkä kanssa se joutuu kosketuksiin. Sen takia sairaalasiipeen ei saanut tulla.”
”Aivan, mutta Charlottekin oli pois oleskeluhuoneesta, eikä palannut edes aamulla. Mistä on kyse?”
”Hän auttoi meitä puhdistamaan sairaalasiipeä, nimittäin juuri hän kaatoi sen meden.”
”Ai, no hyvä on.”

En ollut varma, uskoisinko, mitä Dumbledore sanoi, mutta päätin ainakin yrittää toistaiseksi, jos Charlottea ei kuuluisi sairaalasiipeen minua tapaamaan, alkaisin todella epäillä.

”No niin, neiti Greengrass. Minulla on hieman asioita selvitettäväni, miellyttävää päivänjatkoa.”
”Teille myös.”

Ihmettelin suuresti myös sitä, miksei Kalkaros tai matami Pomfrey voinut kertoa minulle tuota ja sitä, minkä takia ylipäätänsä juuri Dumbledore tuli kertomaan minulle tuloksia.

Meneillä oli jotain hämärää, kunpa vain tietäisin mitä.
« Viimeksi muokattu: 07.06.2009 21:10:11 kirjoittanut Belsissa »
Arcane Inspiration - lifestyleblogini
Virvatulilaulu - kirjallisuusblogini

jjanitää^^

  • Vieras
Vs: Valot
« Vastaus #47 : 31.05.2009 17:04:20 »
taas tosi ihana luku ja anteeksi kun
 kommenttini ovat niin lyhyitä.....
tuo kohta missä astoria ja draco
oli nityllä oli koko luvun iiiihanin 
kohta!!!! olikohan se oikeasti vain sitä mettä???
sitä mikä kaatui sinne sairaalasiipeen?o.- 

 ♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

jatkoa odotellen:jjanitää^^

Nabi.

  • ***
  • Viestejä: 267
Vs: Valot
« Vastaus #48 : 31.05.2009 23:40:16 »
Okei. Aika outo luku jos saan sanoa. Se tuli todella nopeasti, mutta se oli jotenkin lyhkäinen. Ymmärrän tietenkin, että ei voi kirjoittaa lyhyessä ajassa kauheita romaaneja, mutta kummiski.

Sisältö oli ihan jees. Kun Draco vei Astorian sinne ihme paikkaan, niin silloin tajusin, että Astoria on vähän paranemaan päin. Silloin kun ne tuli sieltä, niin en ymmärrä miten Astoria puhui Blaiselle siitä sairaudesta. Kun en oikein muista olisiko se käynyt siellä sairaalasiivessä Astorian luona. Pansy oli taas ärsyttävä itsensä joka on kauhea !minäminä! tyyppi (itserakas suomenkielellä).

Mmmm... Ihan näin kiva luku jatkoa tulemaan vaan. Öm. Tämä menee todella hyvin toivottavasti saat todella hyvän luvun tehtyä seuraavasta. ;D

TODELLA OUTO KOMMENTTI TÄLLÄ KERTAA
Everyone thinks that I have it all
but it’s so empty living behind these castle walls
nobody knows i’m all alone
but there’s no place to fall.

eFFy

  • ***
  • Viestejä: 90
  • ;o
Vs: Valot
« Vastaus #49 : 03.06.2009 17:18:40 »
Tänne on tullu jatkoa<3
Oli tietenkin ihana huomata, että jatkoa on tullut. Luku oli aika lyhyt, mutta luku kuitenkin.
Plussaa Dracon ja Astorian suudelmasta, ihanaa kuvailua ja tunteiden käsittelyä. Astoria oli hellyyttävä, ku se huomas, että hän haluaakin juuri tätä, eikä mitään muuta. Sellanen herätys horroksesta(:
Tuo seinän kaatuminen sairaalasiivessä ja kun sinne ei päässyt, oli salaperäistä ja haluaisin pian tietää mitä siellä oikeasti tapahtui. Sillä minä sain ainakin sen kuvan, että Dumbledore ei puhunut aivan totta.
Pansy on inhottava ja oma itsensä, aina Dracon kimpussa ja kiusaamassa toisia. Draco on aika suloinen, kun puolustaa Astoriaa kaikessa:)
Mutta kuitenkin, taas kerran sujuvaa tekstiä, tykkäsinn<3 Jatkoa vaan tulemaan, odotan innolla mitä seuraavaksi tapahtuu. KKiitos tästä.
Effy: I got it. Freddie and JJ got it. That termite over there got it. But you’re not going to get it. Got it?
Cook: No, I'm confused.

Belsissa

  • Ikiunelmoija
  • ***
  • Viestejä: 760
    • Arcane Inspiration - blogini
Vs: Valot
« Vastaus #50 : 04.06.2009 13:48:31 »
jjanitää^^: Parempi, että kommentit ovat lyhyitä, kuin että niitä ei olisi ollenkaan  :)
Sairaalasiivessä on todella tapahtunut jotain, vai onko? Se selviää myöhemmin  ;)
Kiitos oikein paljon kommentistasi ja kehuista. Jatkoa kirjoittelen niin pian, kuin suinkin ehdin  ;)

Nabi.: En ymmärtänyt tuota, mitä tarkoitit oudolla mitä tarkoitit oudolla luvulla täysin, mutta ei se mitään. Toivottavasti tämä ei ole yhtä outo.  :D Tuosta Blaisesta, Astoria oikeastaan kertoi sen kaikille läsnäoleville, sillä nämä olivat varmasti ihmeissään, kun tyttö oli ollut useita viikkoja pois koulusta. Pitihän tämän muillekin jotain sanoa.
Ja Pansy tosiaan oli jälleen ärsyttävä. Joihinkin ficceihini teen hänestä mukavamman ja ystävällisemmän, mutta mieleni teki vaihteeksi kirjoittaa tällaisesta "ilkeästä Pansystä".  :D
Kiitos kommentista, toivottavasti tämä luku miellyttää  :)

eFFy: Luku tosiaan oli aika lyhyt, eikä tämäkään valitettavasti kamalan pitkä ole, mutta oli välttämätöntä pätkäistä tämä tähän kohtaan, sillä halusin kertoa kokonaisuutena seuraavassa luvussa siitä, kun Astoria palaa jälleen arkeen.
Yritin tehdä Astorian ja Dracon ensisuudelmasta mahdollisimman suloisen, romanttisen ja koskettavan, mukavaa, kun pidit siitä.
Astoriakin nyt viimein tajusi mitä haluaa, eikä enää ole niin hakoteillä.  :D
Tuosta sairaalasiivestä, en paljasta siitä vielä mitään, mutta jotain hämärää siinä ehkä saattaa olla takana  ;)
Pansy on tässä ficissä juuri sellainen ärsyttävä ja ilkeä, jota totta puhuen tekisi mieli vetästä turpaan, mutta sellaiseksi minä hänet pyrinkin tekemään  ;)
Kiitos kommentistasi, jatkoa tulee jälleen kunhan kerkeän, varmasti ainakin viikon sisällä  :)



15. luku

Tunsin jälleen jäätävän tunteen kehossani, sillä olin juuri ottanut päivän annoksen lääkettä. Toivoin totisesti, että tästä olisi jotakin hyötyä. En haluaisi joutua turhaan nielemään tuota litkua, koska se ei ollut kovinkaan miellyttävää puuhaa.

Draco istui jälleen kerran vierelläni, itse asiassa hän istui nykyään aina jos vain suinkin kykeni.

”En ymmärrä, miksi minun täytyy makoilla täällä päivät pitkät. Kyllähän he itsekin huomasivat, että pärjäsin oleskeluhuoneessa oikein hyvin eilen.”
”Tiedät itsekin, ettei kyse ole siitä, pärjäisitkö siellä fyysisesti, vaan että joudut henkisen paineen alle.”
”Että olen kyllästynyt kuuntelemaan tuota”, tuhahdin narskutellen hampaitani.

Poika virnisti.

”No, tuskin tätä enää kauaa kestää, vai mitä luulet?”
”En usko, että ainakaan kauempaa, kuin koulun loppuun.”
”Niin ja sitten sinä voitkin tulla käymään minun kotonani.”
”Vanhempasi ainakin ilahtuisivat nähdessään meidät yhdessä.”
”No niin. Tuosta tulikin mieleeni… Astoria, seurustelemmeko me?”
Itse asiassa en ollut miettinyt asiaa ollenkaan. Kyllähän minä Dracosta pidin kovastikin ja viihdyin mainiosti hänen seurassaan. Poika oli osoittautunut niin erilaiseksi, kuin millaiseksi häntä ensin luulin. Itse asiassa hän oli kovin erilainen, kuin kukaan tähän mennessä tapaamani henkilö. Hyvällä tavalla. Niin että miksei?

”Minun puolestani kyllä”, totesin hymyillen.

Hymyni ei ollut kuitenkaan mitään verrattuna pojan ilmeeseen. Hänen olemuksensa suorastaan säteili onnesta. Teräksenharmaat silmät tuikkivat nyt hopeisena ja kauniimpina, kuin olin niitä koskaan nähnyt.

Tämä painoi pienen suudelman otsalleni ja sanoi pahoitellen:

”Minun täytyisi oikeastaan mennä nyt. Tunti alkaa.”
”Hmph. Nähdään.”
”Älä viitsi. Kyllä sinäkin saat raataa kesällä meidän muidenkin edestä, kun luet V.I.P:eihin.”
”Niin, olet oikeassa”, huokasin.

Poika käänsi selkänsä minulle ja pyyhälsi pois kevein askelin.

Itse jäin tutkailemaan kuvioita, jotka sade muodosti ikkunaan. Oli uskomatonta, että minä tosiaan seurustelin. Se tuntui aika epätodelliselta, varsinkin kun juuri Draco Malfoy oli poikaystäväni. Jos minulle olisi kerrottu vuosi sitten, että tulen seurustelemaan hänen kanssaan, olisin varmaankin vain nauranut epäuskoisesti.

Vanhempamme tietenkin olettaisivat tämän kertovan siitä, että aikoisimme tosiaan joissain vaiheessa kihlautua, jota en tosiaan meinannut tehdä ennen kuin rakastuisin. En rakastanut Dracoa, en varmasti rakastanut, vaikka tunsinkin tätä kohtaan paljon enemmän kuin koskaan ketään.

Hetken päästä matami Pomfrey saapui antamaan lääkettä viereisessä sängyssä makaavalle pojalle, jolloin käsitin, että olisi vielä yksi ihminen jolta saatoin kysyä muutama päivä sitten tapahtuneesta välikohtauksesta sairaalasiivessä.

”Matami?”
”Niin?”
”Mitä täällä oikeastaan eilen tapahtui?”
”Eikö sinulle jo kerrottu? Erään kasvin mettä kaatui tänne ympäriinsä. Se syövytti paikkoja pahoin.”
”Hyvä on. Kiitos.”
”Professori Kalkaros sanoi, että tulee käymään luonasi pian. Hän on kuulema tutkinut lisää etenemistäsi, ja sanoi että on löytänyt jotain hyvin merkittävää.”
”Mahtavaa, kiitos.”

Mitäköhän ihmettä Kalkaros oli löytänyt? Mahtaisiko se olla huonoa vai hyvää? Olisiko tässä kyse siitä, että paranisin, vai että kohtaloni olisi lopullisesti sinetöity? Sydämeni alkoi jälleen hakata kovaa, olin varma, että kohta se pulpahtaisi ulos rintakehästäni. Yritin keskittyä sateen muodostamiin kuvioihin ikkunassa, mutta se ei tuntunut oikein onnistuvan, kun kaikki nämä ajatuksen pyörivät mielessäni.

Samassa sisään saapuikin jälleen mustiin pukeutunut professori, jonka ilmeestä ei millään voinut lukea, oliko tiedossa hyviä vai huonoja uutisia.

”Neiti Greengrass, on löytynyt jotakin hyvin merkittävää.”
”Mitä?”
”Diagnoosi kertoo, että sinä olet paranemaan päin. Jos etenemisesi jatkuu samaan malliin, pääset pois jo viikon kuluttua.”
”Mitä?! Viikon?”
”Niin. Sitä minäkin ihmettelin, mutta näyttää siltä, että olet aivan viimepäivien kuluessa edistynyt hurjasti.”
”Uskomatonta”, ihmettelin.

Mahdotonta. Minä en kuolisi sittenkään. Saisin todellakin perustaa joskus vielä perheen, hankkia hyvän työpaikan ja elää normaalia elämää ja mikä parasta, ilman jatkuvia paineita.

”Nyt on kuitenkin tärkeää, ettet rasita itseäsi liikaa.”
”En tietenkään. Tarkoitatko, että minä todella paranen viikon kuluessa?”
”Ei, en. Sinä et parane, mutta olet siinä kunnossa, että voit jo palata normaaliin arkeen. Sinun on edelleen oltava varovainen.”
”Kuinka kauan kestää, ennen kuin paranen kokonaan?”
”Se riippuu. Paraneminen voi kestää vuosia, mutta voit kuitenkin toimia normaalisti, eikä sairaus haittaa elämääsi.”
”Mahtavaa!” huudahdin lähes shokinomaisessa tilassa.
”Haluatko kenties, että kutsun ystäväsi paikalle?”
”Tee se”, sopersin.

Olin niin uskomattoman onnellinen, etten edes huomannut professorin lähtöä.

Minä todella paranisin. En sittenkään kuolisi pois, vaan sain takaisin kaiken sen, mitä olin elämältäni halunnut. Voisin seurustella Dracon kanssa normaalisti, pelkäämättä, että jokainen päivämme olisi se viimeinen.

Mutta niin kauan kuin tämä sairaus minussa eli, minun oli oltava varuillani. Minun täytyisi myös pyytää Dracolta jotain, joka saattaisi olla liian suurta toteutettavaksi ja toivoin hartaasti, ettei hänen täytyisi tehdä sitä. Sitäkin enemmän kaipasin kuitenkin sitä, että poika suostuisi pyyntööni.

Ajatukseni kuitenkin keskeytyivät, kun ovet potkaistiin apposen ammolleen ja sisään ryntäsivät Daphne Greengrass, Draco Malfoy ja Harry Potter.

”Missä Charlotte on?” kysyin epäröiden.

Daphne vilkaisi muihin vaivaantuneena ja sanoi sitten:

”Hän ei päässyt tulemaan.”

Huomasin sisareni äänensävystä huokuvan epävarmuuden ja aioin nyhtää hänestä kaiken tarpeellisen tiedon aikanaan, mutta en nyt vaan myöhemmin, sillä nyt ei ollut sen aika.

”Arvatkaa mitä?” huudahdin.
”No?” kaikki kysyivät odottavasti yhteen ääneen.
”Minä paranen.”

Kaikkien osallisten suut loksahtivat auki, kykenemättä puhumaan. Daphne purskahti itkuun, Draco ryntäsi halaamaan minua ja Harry vain tuijotti edelleen. Kukaan heistä ei oikein näyttänyt uskovan sanojani todeksi.

”Sinä todella paranet? Sanoiko Kalkaros oikeasti niin?” Draco kysyi pystymättä peittämään epäuskoisuutta äänessään.
”Kyllä, hän sanoi, että jos jatkan samaan malliin, olen viikon kuluttua siinä kunnossa, että voin jatkaa normaalia opiskelua!”
”Minä tiesin, minä tiesin!” Daphne kiljaisi kyynelien valuessa alas tämän poskilta.

Tämän jälkeen kolmikko hehkutti paranemistani vielä jonkin aikaa, kunnes Daphne lopulta keskeytti sen kertomalla minulle suuren uutisen:

”Minä kerroin vanhemmillemme minusta ja Harrystä!”
”Todellako? Mitä he sanoivat?”
”Isä ei aluksi oikein tykännyt, sen huomasi, vaikkei hän tämän sinun sairautesi huomioon ottaen voinut kommentoida mitenkään negatiivisesti. Lopulta hän itse asiassa vaikutti suorastaan tyytyväiseltä, kuten hän itse totesi, niin onhan Harry sentään poika-joka-elää”, Daphne naurahti,
”Äiti vain purskahti itkuun ja kysyi minulta, ei kai hän ole pilannut minun elämääni ja muuta vastaavaa. Loppuen lopuksi he hyväksyivät suhteemme ja ilmoittivat Notteille, etteivät heidän suunnitelmansa ainakaan toistaiseksi onnistu”, tämä jatkoi.
”Uskomatonta!” kiljaisin halaten tyttöä.
”Kaikki näyttää kääntyvän parhain päin”, Harry totesi hymyillen.

Samassa minulle tuli mieleeni kysymys Charlottesta.

”Daphne, minä huomasin, ettet äsken puhunut totta.”
”Niin mistä?”
”Charlottesta.”
”No kun… Älä nyt loukkaannu, suutu hänelle tai mitään, mutta hän lähti lomalle vanhempiensa kanssa. Sinä tiedät, etteivät he ole yhtä varakkaita, kuin me muut. Hän ei voinut jättää tilaisuutta käyttämättä.”

En tiennyt, uskoako vaiko en. Toisaalta, tuo olisi kyllä syy, mitä he olisivat saattaneet haluta pimittää minulta, sillä he varmaankin pelkäsivät minun suuttuvan tytölle, joka lähti mieluummin lomalle, kun olisi ystävänsä kanssa tämän mahdollisesti viimeiset hetket.

Mutta silti, olivatko Dumbledore ja Kalkaroskin lähteneet mukaan moiseen juoneen? Jos olivat, olin todellakin yliarvioinut heidät. Se olisi nimittäin uskomattoman epäreilua ja lapsellista käytöstä.

”Vai että niin. Hän lähti mieluummin jonnekin lojumaan, kuin viettäisi minun kanssasi mahdollisesti viimeiset hetkeni.”
”Mutta sinähän paranet! Kaikki on hyvin!”
”Charlotte ei ole mikään näkijä! Hän ei tiedä, että minulla on kaikki hyvin ja se ratkaisee.”
”Matka oli oikeasti todella tärkeä. En osaa selittää sitä sinulle, mutta ymmärrät kyllä jonain päivänä.”
”Mitä? Vihjaatko sinä, että olen liian nuori ja typerä ymmärtämään teidän asioitanne?” rääkäisin.
”RAUHOITU ASTORIA! ET SAA KIIHTYÄ LIIKAA!” Draco huudahti

Yritin tasata kiukkuni, mutta se tuntui todella vaikealta moisen jälkeen. Kuinka Daphne kehtasi puhua minulle noin? Minulle, joka nuoresta iästäni huolimatta oli kokenut tuplasti enemmän, kuin hän.

”En vaan, että saat lisää tietoa myöhemmin”, tyttö sanoi tuijottaen lattiaan.

Nyökkäsin, vaikka mieleni olisi tehnyt huutaa keuhkoni pihalle.

”No, me varmaan sitten lähdemmekin”, Daphne totesi.
”Alkakaa painua, paitsi Draco, jää sinä tänne”, pyysin.

Kaksi muuta nousivat ylös sänkyni reunalta ja alkoivat astella käsikädessä kohti ovea.

”Daphne –”
”Niin?”
”Jos nyt valehtelit minulle Charlottesta, niin tiedä, en anna sitä sinulle ikinä anteeksi.”

Tyttö näytti epäröivältä, mutta nyökkäsi sitten ja poistui.

Jos Daphne oli valehdellut minulle, kyse oli jostain erittäin pahasta asiasta, sillä ei hän muuten olisi pitänyt sitä sisällään. En kuitenkaan uskonut enää, että tyttö valehteli, ainakaan kovin pahasti. Oli vain muutamia asioita, jotka minun vielä täytyisi selvittää Charlotten itsensä kanssa. Hänellä täytyisi kuitenkin olla hyvä syy matkaansa, tai en antaisi hänelle anteeksi sitä, että hylkäsi minut tällaisella hetkellä.

”Astoria?”
”Ai anteeksi, olin aivan vaipunut omiin ajatuksiini.”
”Oliko sinulla jotain erityistä asiaa?”
”Kyllä minulla oikeastaan. Tämä, mitä pyydän sinua tekemään, saattaa olla todella vaikeaa, mutta tiedän, että pystyt siihen. Se on vain omaksi parhaakseni.”
”Kerro.”
”Jos kävisi niin, että tilani yllättäen pahenisi ja mahdollisuuteni näyttäisivät olemattomilla, niin lupaa, että surmaat minut.”
”MITÄ SINÄ SANOIT?” Draco huudahti, eikä voinut piilotella järkytystään.
”Sinun on tehtävä se, sillä muuten menetän jotain paljon arvokkaampaa, iankaikkisen sieluni.”
”Miten minä muka voisin tehdä sen?”
”Kyllä sinä voit. Tee se minun takiani. Voin itse kertoa Dumbledorelle tahtoni. Hän kyllä ymmärtää. Sinulle ei tule siitä mitään seurauksia, lupaan sen.”
”Hittoako minä mistään seurauksista välitän! En minä voi tappaa sinua, minä rakastan sinua!”
”Jos todella rakastat minua, niin silloin teet sen, sillä muuten tuomitset minut johonkin paljon pahempaan.”

Poika näytti kärsivältä. Hänellä tuntui olevan todella kiusaantunut, epämukava ja järkyttynyt olo.

”Miksi juuri minä?” hän kysyi epätoivoisesti.
”Koska tiedän sinun pystyvän siihen ja koska sinä rakastat minua, joten tiedän sinun lopulta tekevän sen.”
”Etkö voi pyytää Dumbledorea?”
”Ei, se ei vain tunnu samalta. Ole kiltti ja suostu. Tiedät itsekin, että on erittäin epätodennäköistä, että joudut tekemään sen.”

Draco oli hetken hiljaa ja nyökkäsi sitten luovuttaneena.

”Hyvä on, minä lupaan.”
”Kiitos.”

Muutaman päivän kuluttua tuosta lupauksesta vanhempani saapuivat jälleen katsomaan minua. Kalkaros oli kertonut heille tilastani, jolloin nämä olivat viipymättä ilmoittaneet saapuvansa koululle.

 Siinä me sitten istuimme, minä sängyssäni ja vanhempani kahdella jakkaralla. Medwin hieroi hermostuneena leukaansa ja Jeanne pidätteli kyyneliä.

”Sinä siis todella paranet?” nainen nyyhkytti.
”Kyllä, minä paranen.”

Katsoin äitini kauniisiin silmiin ja yllättäen purskahdin itkuun. Kaikki purkautui sillä hetkellä, vaikken ollut osannut odottaa itkukohtausta. Tuntui, kuin kaikki jännitys ja paine olisi vuotanut pois sillä hetkellä.
Huomasin isänikin silmien kostuvan, mutta tämä koetti pidätellä kyyneliään itsepintaisesti.

Äitini syöksyi halaamaan minua ja siinä me yhdessä vuodatimme ulos kaikkea sitä pelkoa ja painetta, joka näiden viikkojen aikana sisällemme oli patoutunut. Isäni taputti minua kömpelösti olalle ja sanoi:

”Olet upea ja vahva tyttö, Astoria.”

Jeanne purskahti vielä äänekkäämpiin kyyneliin, joka herätti jo muidenkin sairaalasiiven potilaiden huomion.

”Shh, Jeanne!” rauhoitteli Medwin punan noustessa tämän kasvoille.

Mutta äiti ei kuunnellut vaan hyökkäsi vuorostaan isän kaulaan, joka lopulta heltyi halaamaan naista. Äidin päästäessä irti, isä halasi vielä minuakin ja sanoi:

”Olen niin ylpeä sinusta.”

Miehen ääni värähti hieman, muttei kuitenkaan sortunut.

”Kiitos, isä.”

”Minun pitäisi varmaankin kertoa eräs asia.”
”Niin?” äiti kysyi.
”Minä seurustelen Draco Malfoyn kanssa.”

Jeanne joutui nyt vuorostaan pidättelemään kyyneliään, sillä oli varmasti mielestään itkenyt tarpeeksi ja olin salaa samaa mieltä naisen kanssa.

”Mahtavaa! Minähän sanoin, että olet upea tyttö! Isäänsä tullut!” Medwin huudahti nyt välittämättä vuorostaan muiden katseista.

Naurahdin kepeästi.

Lopun aikaa puhuimme kaikenlaisesta, mitä oli tapahtunut ulkomaailmassa sairauteni aikana. Loppuen lopuksi ulkomaailma ei ollut juurikaan muuttunut siitä, mitä se oli ennen sairauttani, mutta itse olin muuttunut senkin edestä.

Vanhempieni lähdön jälkeen pyysin matami Pomfreyta hakemaan luokseni rehtori Dumbledoren. Aluksi nainen näytti epäröivältä, mutta suostui sitten pyyntööni.

Kesti muutamia minuutti, joiden aikana lähinnä pyörittelin peukaloita. Yllätyksekseni sain huomata, että professori oli koululla ja mikä ihmeellisempää, vapaana.

”Astoria, sinulla oli asiaa”, mies sanoi istuen jakkaralle, jossa isäni oli jokin aika sitten istunut.
”Niin. Tämä on aika raskas ja vaikea asia.”
”Sitä suuremmalla syyllä toivon sinun kertovan sen minulle.”
”Minun on oikeastaan pakko, ei oman etuni vuoksi vaan erään toisen. Jos minun tilani huononisi tästä ja alkaisi näyttää toivottomalta, niin toivon, että minut surmataan. Toivon, että sen tekee nimenomaan Draco Malfoy.”

Yllätyksekseni professori ei väittänyt minulle vastaan, tai sanonut, ettei minun kuuluisi edes miettiä moista.

”On hyvä, että olet miettinyt asiaa ja olen tyytyväinen päätökseesi. Sinulla on oikea tärkeysjärjestys asioissa. Sielusi on ruumistasi tärkeämpi ja minäkin luopuisin ruumiistani mieluummin, jos olisin sinä.”
”Kiitos, professori, ettet estellyt minua, sillä olen päätökseni tehnyt ja joutuisin näkemään vain turhaa vaivaa yrittämällä vakuuttaa muita, että haluan todella tätä.”
”Kuten jo sanoin, päätöksesi on mielestäni oikea. Oletko jo puhunut herra Malfoylle?”
”Kyllä ja taivuttelun jälkeen hän suostuikin.”
”Niin arvelinkin. Hän todella rakastaa sinua”, Dumbledore totesi hymyillen vaivihkaa.
”Voisitteko pyrkiä siihen, että jos hetkeni koittaa… että se olisi mahdollisimman kivutonta?”
”Totta kai. Professori Kalkaroksen varastossa on muutamia myrkkyjä, jotka tekevät sen nopeasti ja täysin kivuttomasti.”
”Kiitos.”

Panin merkille, että rehtori puhui kuolemasta kepeään sävyyn, kuin se olisi pikkujuttu. Kai se oli yksi niistä asioista, joita vanhuus tuo mukanaan.

”Näyttää nyt kuitenkin siltä, että sinä paranet, eikä meidän tarvitse edes miettiä asiaa. Oli kuitenkin viisasta, että kerroit minulle tämän, ettei tule mitään väärinkäsityksiä”, rehtori totesi.
”Sitä minäkin ajattelin.”
”Nyt Astoria, lepää. Älä murehdi mitään, sillä siihen sinulla on rutkasti aikaa myöhemminkin.”



A/N: Ajattelin tässä vaiheessa ilmoittaa, että lukuja tulee nyt varmaankin vielä muutama 2-4 + epilogi  :)
Arcane Inspiration - lifestyleblogini
Virvatulilaulu - kirjallisuusblogini

Tessuu

  • ***
  • Viestejä: 150
Vs: Valot
« Vastaus #51 : 04.06.2009 17:42:26 »
Jes Astoria on paranemaan päin ;)
Draco<3Astoria, ne seurustelee viimeinkin;D
sujuvaa tekstiä,hyvin oot kirjottanu ;)
jatkoa :D

justnu

  • ***
  • Viestejä: 40
Vs: Valot
« Vastaus #52 : 05.06.2009 15:48:28 »
Onko Charlotte kuollut? Ihan pakko kysyä kun kaikki (tarinassa) välttelee aihetta, siis sitä missä Charlotte on...
 
Tosi sujuvaa tekstiä ja lukujakin on tullut hyvää vauhtia.

Jatkoa!!

eFFy

  • ***
  • Viestejä: 90
  • ;o
Vs: Valot
« Vastaus #53 : 05.06.2009 17:07:06 »
Jatkoa on tullut, nam<3
Taas mukava luku, jota oli helppo lukea, kun on niin sujuvaa tekstiä. Astoria ja Draco on yhessä, hihiii.<3
Lainaus
”No niin. Tuosta tulikin mieleeni… Astoria, seurustelemmeko me?”
Toi missä Draco kysyy on jotenkin hellyyttävä kohta. Jotenki Draco ottaa ton seurustelun esille hyvässä kohdassa.
Jee, Astoria on paranemaan päin. Mutta heti kun luin tuosta, että Dracon pitäis surmata Astoria, jos se sairaus meneekin vielä pahemmaks, tuli heti mielee et voi ei, tässä tapahtuu vielä jotakin traagista. Mutta mistäs sitä vois tietää..
Charlotte on myös mysteeri, mut sekin varmasti selviää myöhemmin, joten en utele siitä sen enempää.
Enää 2-4 lukua, miten mä kestän tän?:D Mutta hyvä, että ilmoitit jo nyt, että tää ficci lähenee loppuaan, kerkeen nyt valmistautumaan. (: Ja parempi näin, et kirjotat ficin loppuun, ku et jättäisit sen kesken. Kiitos taas tästä luvusta, odottelen vielä viimeisiä lukuja(:
Ai niin, siitä mun pitikin vielä mainita! Ajattelin aluksi, että kun Daphnen ja Harryn suhde tulee Astorian ja Daphnen vanhemmille tiedoksi, siitä tulee isokin juttu. Olin väärässä, ja tämä kieltämättä sopi tähän hyvin.
Okei, nyt taidan olla hiljaa, tai muuten nää mun jutut menee ihan yli, en enää itsekään tajuu mitä kirjotan tänne: D hei ja kiitos.
Effy: I got it. Freddie and JJ got it. That termite over there got it. But you’re not going to get it. Got it?
Cook: No, I'm confused.

Belsissa

  • Ikiunelmoija
  • ***
  • Viestejä: 760
    • Arcane Inspiration - blogini
Vs: Valot
« Vastaus #54 : 05.06.2009 21:29:15 »
Tessuu: Kiitos oikein paljon kommentistasi  :)

justnu: En voi sanoa vielä mitään Charlottesta, mutta paljon selviää tässä luvussa  ;) Kiitos kommentista!

eFFy: En voi sanoa mitään ficin tulevista tapahtumista, ettekä te varmaan sitä oikeasti edes halua, sillä pilaisin lukunautintonne  ;)
Joo, tosiaan aletaan vähitellen edetä kohti loppua, mutta voin luvata vielä ainakin kaksi lukua ja epilogin.
Anteeksi, etten pidemmin kerkeä vastaamaan, kun on vähäsen kiire. Kiitos kuitenkin oikein paljon kommentistasi, arvostan sitä  :)




16. luku

Avasin sairaalasiiven oven käsittämättömän onnellisena. Koettelemukseni oli jo suurimmaksi osaksi ohi, ei vielä täysin taakse jätetty, mutta kuitenkin ylipäästy.  Minun ei myöskään tarvinnut nauttia lääkettä enää ollenkaan.

Poikaystäväni, aivan niin poikaystäväni Draco Malfoy tarttui minua kädestä nauraen iloisesti. Oli suorastaan uskomatonta, että kaikki oli lopulta kääntynyt hyvin ja että tuo poika, sukulaissieluni ja paras ystäväni oli todella nyt vierelläni.

Kävelin innoissani tyrmille, jossa saisin nähdä lähes kaikki tupatoverini. Viime viikolla en oikeastaan ollut kerjennyt keskustelemaan heidän kanssaan kovinkaan paljoa.

Astuessani sisään oleskeluhuoneeseen kääntyivät jälleen lähes kaikki päät katsomaan minua. Pansy Parkinson ja muut pettyneenä, Blaise ja tämän ystävät hymyillen, sekä Daphne hypäten kaulaani.

”Mahtavaa, että sinä olet täällä nyt vihdoinkin!”
”Ota ihan rauhallisesti nyt!” naurahdin tytön rubiininpunaisten hiusten kutittaessa poskiani.
”Anteeksi, mutta minusta on vain niin ihanaa nähdä sinua muuallakin, kuin sairaalassa.”

Pansy ja muut tirskahtivat takanamme ja yllättäen Daphne kääntyi heihin päin.

”Kukaan ei jaksa tuota. Emme ole Dracon ja Astorian kanssa ainoita, joiden mielestä olette säälittäviä ja lapsellisia, joten ihan oman maineenne kannalta: olkaa hiljaa!”
”Mitä sinä olet sanomaan mitään maineesta, Greengrass, kun seurustelet Potterin kanssa?”
”Jos sinusta maineeseeni vaikuttaa negatiivisesti seurustelu valitun kanssa, joka on vielä uskomaton huispaajakin, niin ehkä en vaivaakaan itseäni tällä keskustelulla.”
”Muka valittu, Potterko? Älä viitsi!” Parkinson ähkäisi.
”Luulen, että tiedän siitä asiasta paljon enemmän kuin sinä”, sisareni sanoi mairea hymy kasvoillaan.

Katsoin häntä kysyvästi, mutta tyttö väisti katseeni.

Pansy näytti kohdistaneen energiansa muualle, sillä kuiskasi ystävilleen jotain, joka sai koko tyttöporukan kikattamaan.

Blaise Zabini oli jo jonkin aikaa koettanut tavoittaa katsettamme, kunnes lopulta poikaystäväni vilkaisi tätä.

”Hei Draco, lähdetäänkö ulos porukalla? Siellä paistaa aurinkokin!”
”Mikäs siinä”, poika totesi kohauttaen olkiaan.

Niinpä lähdimme Blaisen, Theodoren, Millicentin ja Dracon kanssa kohti tiluksia. Daphne mutisi jotain, eikä tullut mukaan, vaan perääntyi makuusaliin.

”Mikä hänelle tuli?” kuiskasin Millicentille.
”Eihän hän tietenkään voinut tulla mukaan, kun Theo on kanssamme.”

Aivan, totta kai, kaksikon välit olivat varmasti huonontuneet, kun sisareni ja Harryn suhde tuli julki.

Blaise oli ollut oikeassa sään suhteen. Aurinko todellakin porotti kirkkaalta taivaalta tuoden mieleen keskikesän. Monet oppilaat olivat saapuneet pihamaalle ottamaan kaiken irti ensimmäisistä lämpimistä päivistä.

Asetuimme lähelle rantaa, jossa oli suurin osa muistakin. Saimme joiltakin rohkelikoilta halveksuvia katseita osaksemme, muttemme kiinnittäneet näihin mitään huomiota.

”Sinulla on kyllä uskomaton tuuri päästessäsi juuri sinä päivänä sairaalasiivestä, kun tuli näin upea ilma.”
”Niin, olisi voinut olla ikävää katsella muiden pitävän hauskaa ulkona, kun itse lojun sairaalasiiven kuppaisella sängyllä.”
”Minun mielestäni Dumbledoren pitäisi satsata enemmän sisustukseen. Sairaalasiipikin on aivan järkyttävän näköinen”, Millicent tuhahti.
”Totta”, totesin hieman vastahakoisesti, sillä ymmärsin olla koulun henkilökunnalle kiitollinen hoidostani, sillä ilman heitä olisin tuskin tässä.

En viitsinyt aloittaa riitaa aiheesta, sillä Millicentillä oli tosiaan taipumusta väittelyyn, enkä minä jaksaisi nyt moista.

”Pansy nähtävästi kantaa sinulle edelleen kaunaa?” tyttö kysyi.
”Mm-m.”
”En oikeastaan ymmärrä, miten hän jaksaa. Kun ettehän sinä ja Draco edes seurustele!”
”Tuota, oikeastaan me seurustellaan”, totesin hieman nolostuneena.
”Mitä? Miksei minulle ole kerrottu mitään?” älähti vuorostaan Blaise.
”Anteeksi, mutta meillä ei ollut mitään kiirettä kertoa sitä eteenpäin.”
”Aivan niin, ymmärrän kyllä miksi”, Blaise naurahti.

Millicent oli mennyt hiljaiseksi, hän ei varmaan keksinyt, mitä olisi voinut sanoa, sillä oli sekä minun, että Pansyn ystävä.

Muut syventyivät keskusteluun viime viikon huispausmatsista, joka oli ollut Luihuinen vastaan Korpinkynsi. En kuitenkaan jaksanut kuunnella kaikkia yksityiskohtia, kun en itse ollut mukana, vaan päästin katseeni harhailemaan.

Yllättäen huomasin tuijottavani Hermione Grangerin, sen kuraverisen silmiin. Tein jotain harkitsematonta ja minulta vähintäänkin odottamatonta, nimittäin hymyilin tytölle.

Tämä näytti tarkalleen yhtä ällistyneeltä, kuin se, miltä minusta tuntui, enkä jäänyt sen enempää katsomaan vastasiko tämä hymyyn. Käänsin nopeasti kasvoni poispäin nolostuneena.

Draco katsoi minuun hieman ihmeissään ja rukoilin, ettei tämä vain olisi huomannut äskeistä. Nähtävästi ei ollut, sillä tämä tarttui kiinni kädestäni ja kysyi:

”Mikä sinulle tuli?”
”Ei mikään”

Tämä hymyili minulle hieman oudoksuen ja huomasin Hermione Grangerin tuijottavan meitä. Hänen kasvoillaan oli hieman paheksuva ilme. Valitettavasti myös Draco pani merkille tämän tuijotuksen ja kysyi:

”Mikä sinua vaivaa, kuraverinen? Oletko mustasukkainen, vai?” tämä naurahti.
”Draco, ei aloiteta mitään riitaa nyt, en jaksa –”
”Mitä sinä sanoit Hermionelle?” tiuskaisi Weasley.
”Kysyin mitä tämä tuijottaa. En kyllä totta puhuen ihmettele enää, en minäkään jaksaisi katsoa tuollaisen poikaystävän naamaa!”
”Minä ottaisin Ronin miljoonasti mieluummin, kuin sinut!” tyttö huudahti.
”Olen siitä ihan kiitollinen, en kaipaa kuraveristen huomiota!”
”OLKAA NYT JO HILJAA, MINÄ EN JAKSA KUUNNELLA TUOLLAISTA JUURI, KUN PÄÄSIN POIS VUOTEESTA!” kiljaisin.

Draco loi parivaljakkoon vielä vihantäyteisen ja halveksivan katseen, kunnes kääntyi minun puoleeni.

”Älä heistä huolehdi, mokomatkin ääliöt.”
”Eivät he minua haitanneet, sinua enemmänkin.”
”Miten vain. Mitä jos kääntäisimme huomiomme kuitenkin vähän muunlaisiin asioihin?”
”Kuten?”
”Tiedän oikein hyvin mihin, mutta odotetaan ensin että muut lähtevät.

Moinen kommentti sai minut tyrmistyksen valtaan, jolloin kohotin kulmiani kysyvästi.

”Siis äh.. Ei mitään sellaista. Näet sitten.”

Hymyilin ilkikurisesti ja syvennyin keskusteluun muiden kanssa. Lopulta ihmiset alkoivat kuitenkin lähteä takaisin sisälle illan hämärtyessä. Viimeisenä poistuivat Blaise ja Theodore, jotka vielä huikkasivat meille:

”Yrittäkäähän sitten tällä kertaa selviytyä jäämättä kiinni!”

Mieleeni muistui edellinen kerta, kun olimme Dracon kanssa olleet liian myöhään ulkona ja jääneet aivan viime metreillä kiinni. Purskahdimme molemmat nauruun.

”Yritetään”, huikkasin.

Katselimme molemmat hetken poikien menoa, kunnes uskaltauduin kysymään:

”Mikä se sinun asiasi oikein oli?”
”Tämä”, poika huudahti ottaen minut yhtäkkiä käsivarsilleen ja juosten kohti järveä.

”Mitä sinä teet? Oletko aivan sekaisin?” kiljuin.

Räpiköin hulluna, yrittäen päästä irti pojan otteesta. En kuitenkaan sattunut ymmärtämään, että olimme jo sen verran pitkällä järvessä, että sen pinta yli Dracon lantiolle. Päästessäni irti, mätkähdin siis suoraan veden alle.

Säikähtäneenä nousin nopeasti ylös hyytävästä vedestä aivan läpimärkänä.

”Sinä.. Sinä!” kiljuin.
”Mitä? En minä tehnyt mitään?” poika nauroi.
”Ethän sinä tietenkään!” huudahdin.

Hetken tuijotin Dracoa mököttäen, mutta sitten ymmärsin yhden asian, jolla voisin näpäyttää takaisin:

”Olet itsekin vedessä napaa myöten!”
”Mit -? Yyh!” tämä kiljaisi.

Nauroin kippurassa pojan reaktiolle ja tyhmyydelle, eikö tämä tosiaan ollut ymmärtänyt kastuvansa itsekin?

”Näkisivätpä muut sinut nyt!” nauroin.
”Et ole itsekään kehuttava näky!”

Kostoksi roiskutin vettä pojan päälle, joka syöksyi luokseni kaataen minut päistikkaa veteen.

”TUON SINÄ SAAT VIELÄ MAKSAA!”

Mutta sitten ymmärsin jälleen tuijottavani noihin lävistäviin silmiin, jotka katsoivat takaisin räpäyttämättä.  Pojan maidonvalkealla iholla kiilteli vesipisaroita, jotka loistivat kuunkajossa.

Tiesin, mitä seuraavaksi tapahtuisi, kun pojat kasvot lähenivät hiljalleen omiani ja lopulta huulemme kohtasivat toisensa.

Suudelma erosi jonkin verran ensimmäisestämme, sillä siihen sekoittui nyt myös himoa, sekä hieman jotakin, jota en osannut kuvailla. Tunne oli sellainen, mitä olin jo kauan kaivannut tietämättäni, se tuntui täyttävän minussa tyhjiä monttuja, joita en tiennyt olevan olemassakaan.

Dracon kädet hivelivät selkääni ja tunsin olevani aivan toisessa maailmassa. Minulle alkoi kuitenkin tulla jo todella kylmä, enkä halunnut, että poikakaan jäätyy hyiseen järveen, joten irrottauduin tästä varovaisesti.

”Alkaa tulla kylmä”, totesin.
”Niin. Meidän kannattaisi varmaankin jo lähteä, vai mitä luulet?”
”Olen täysin samaa mieltä.”

Laahustimme rannalle vaatteet märkinä ja painavina, hieman katuvina siitä, mitä oli tullut tehtyä.
”Sinun seurasi ei ole hyväksi minulle. Saat minut tekemään kaikkea hullua ja päätöntä, mitä en normaalisti harkitsisikaan tekeväni.”
”Hah! Älä syytä minua äskeisestä! Minä en pakottanut sinua hilaamaan minua sinne jääkylmään veteen”, hihitin.
”Et niin, se on totta. En oikeastaan tiedä miksi tein sen, mutta mieleni teki tehdä jotain päätöntä”, poika sanoi katuvaisena.
”Hei, ei se mitään. Se on joskus ihan sallittuakin”, sanoin hymyillen rohkaisevasti.”
”Malfoyt eivät tee tyhmyyksiä. Malfoyt harkitsevat tekojaan. Isäni ei koskaan olisi tehnyt mitään tuollaista.”

Kuulin pojan äänestä samanlaisen sävyn, kuin omastani ennen kuin sairauttani oli ruvettu hoitamaan ja sanoin:

”Hei, älä viitsi. Etkö muista, mitä me sovimme? Emme saa enää ottaa suvun velvoitteita niin kirjaimellisesti. Joskus on hyvä tehdä jotain päätöntäkin.”
”Niin, olet oikeassa”, poika totesi pieni hymynkare huulillaan.

Tällä kertaa pääsimme oleskeluhuoneeseen jäämättä kiinni. Itse asiassa emme olleet edes nähneet käytävillä Voroa, Norriskaa saati sitten Riesua.

”Draco muuten?”
”Niin?”
”Missä Charlotte oikein on lomalla?”
”Öö… Muistaakseni Ranskassa, Pariisissa.”
”Ai, hyvä on.”
”Hyvää yötä, Astoria”, poika kuiskasi ja tiemme erosivat.

Makuusalissa oli aivan hiljaista, sillä kaikki muut nukkuivat jo, paitsi minulla oli pieni epäilys, että Parkinson oli hereillä. Olin näkevinäni tämän räpäyttävän silmiään. Ehkä hän oli huomannut poissaoloni ja nähnyt lähtöni Dracon kanssa. Silloin hän tietenkin jäisi päivystämään, milloin saapuisin takaisin.

Otin yöpukuni tyynyni alta sujauttaen sen nopeasti märkien vaatteideni tilalle, jonka jälkeen sukelsin nopeasti pehmeään ja lämpöiseen sänkyyni. Se tuntui todella suloisen kodikkaalta hyisen järviseikkailun jälkeen.

 Aamulla heräsin, enkä tuntenutkaan mitään. En yhtään mitään.

Odotin hermostuneena kamalaa kipua, jonka odotin pian koettavan, mutta sitä ei todellakaan tullut, vaikka kuinka makasin paikallani.

Lopulta uskalsin liikahtaa, olettaen, että viimeistään silloin jokin laukaisisi tuskan, muttei sittenkään. En todellakaan ilokseni enää tuntenut kipua.

Yhtäkkiä ymmärsin toisenkin asian, valot eivät vaivanneet minua enää.  Olin nukkunut yön vailla yhtäkään unta. Ilman yhtäkään valoa. Ne olivat poissa.

En ollut uskoa sitä todeksi. Miten kaikki saattoi päättyä näin nopeasti ja hyvin? Ei tämä voisi olla millään mahdollista.

”Huomenta, prinsessa! Sinäkin heräsit!” Daphne naurahti.
”Joo, niin tosiaan.”
”Vaikutat kauhean yllättyneeltä, mikä on?”
”Ei yhtään mikään”, totesin hymyillen.
”Hyvä no.”
”Mitä se valittu –juttu oli eilen olevinaan?”
”Niin mikä?”
”Se mitä sanoit Harrystä.”
”Äh, ei se ollut mikään, kunhan näpäytin. Katsos, halusin nolata Pansyn”, sisareni naurahti.
”Miten vain.”

Samalla päähäni pälkähti idea. Saattoi olla, ettei siitä olisi mitään apua, mutta saatoinhan minä koettaa.

”Daphne, mihin Charlotte lähti lomalle?”

Tyttö käänsi kasvonsa poispäin minusta ja alkoi viikata vaatteitaan.

”En ole ihan varma… muistaakseni Espanjaan, Barcelonaan.”

Mitä ihmettä tämä nyt oli?

Draco oli sanonut tytön olevan Ranskassa, Daphne taas Barcelonassa. Nyt todellakin huomasin, että minua yritettiin huijata pahemman kerran.

”Ai, hyvä on”, vastasin kuitenkin.

”Oletko sinä jo valmis?” sisareni kysyi.

”Kyl –”

Samassa äkkäsin jotain Daphnen yöpöydällä – tämän päiväkirjan.

Tiesin tämän kirjoittavan sitä säännöllisesti ja kirjaavan pikkuiseen kirjaan päivän tärkeimmät tapahtumat. Olin monesti salaa lukenut hänen kirjoituksiaan, jos tyttö ei ollut myöntänyt minulle suoraan, kuka olisi hänen milloin kukakin ihastuksensa. Siitä oli kuitenkin jo aikaa.

”Tai siis, minun täytyy tehdä eräs asia. Nähdään suuressa salissa”, selitin hätäisesti.

Daphne nyökkäsi kasvoillaan hieman epäilevä ilme, mutta lähti lopulta. Katselin tytön menoa ja tämän kadottua näkyvistä odottelin vielä, jos tämä tulisi takaisin jostakin syystä – en halunnut jäädä kiinni itse teossa.

Onneksi makuusali oli muuten jo aivan tyhjä, joten saatoin tarttua pieneen, vaaleanpunakantiseen päiväkirjaan ja selata merkintöjä viime viikolta.

15. 04.

Uskomatonta! Draco kertoi, että hän sai professori Kalkarokselta luvan viedä Astorian ulos! Olen hänelle hieman katkera, sillä olisin itse halunnut olla mukana, mutta Draco sanoi, että heidän on ehdottomasti tavattava kahdestaan. Kyllä minä sen tavallaan ymmärränkin, vaikka Astoria väittääkin ties mitä, tiedän hänen pitävän pojasta.

Minä todella kerroin vanhemmilleni kaiken, kun kävin kotona eilen. Isäni ei oikein tykännyt. Hän haukkui minut hyödyttömäksi luntuksi, joka heilastelee ties minkälaisten puoliveristen kanssa. Äitini kuitenkin puuttui tähän… ja hän uhkasi isää erolla, ellei tämä lopeta. Yllätyin, oikeastaan järkytyin, kun isä vain pudisteli päästään ja poistui olohuoneesta. Myöhemmin tämä kuitenkin pyysi anteeksi ja totesi, että olenhan minä onneksi kuitenkin valinnut kaikista puoliverisistä juuri valitun.

Olen huolestunut Astoriasta. Eihän se toki uutta ole, onhan hän vakavasti sairas. Haluaisin puhua hänelle, kertoa miten rakastan häntä, eikä kukaan koskaan ole ollut minulle parempi ystävä, kuin hän. Emme aina ole olleet niin hyvissä väleissä, mutta silti. Hän on ollut aina se tärkein. En kuitenkaan uskalla sanoa mitään, sillä pelkään, että se muistuttaisi liikaa jäähyväisiä.


Teksti liikutti minua kovasti. Daphne välitti minusta enemmän, kuin olin koskaan saattanut kuvitella. Sillä hetkellä olin varma, etten voisi saada parempaa sisarta. Ajatellessa Daphnea huulilleni nousi pieni hymynpoikanen.

Hän ei ollut kuitenkaan kertonut aivan kaikkea siitä, mitä tapahtui, kun hän kertoi Harrystä vanhemmillemme. Esimerkiksi sitä, kun isä haukkui häntä luntuksi. Samalla, kun kiintymykseni ja säälini sisartani kohtaan kasvoi, kasvoi myös inhoni isää kohtaan.

En ollut kuitenkaan saanut mitään irti edellisestä merkinnästä, joten siirryin seuraavaan merkintään.

16.04

Tämä on uskomatonta! En uskonut, että mitään tällaista voisi tapahtua. Ei nyt, kun Astoriakin on niin pahasti sairaana. Dumbledore puhui minulle, Harrylle ja Dracolle. Mies käski meitä valehtelemaan tapahtuneesta, varsinkin sisarelleni, sillä tämä järkyttyisi kovasti. Kaikki olisi silloin turhaa, voisi olla, että hän vaipuisi huonompaan tilaan, kuin koskaan aikaisemmin.

Minä pelkään, etten osaa valehdella Astorialle, tai että hän ei usko meitä ja ottaa itse selvän tapahtuneesta. Ei hän ole niin tyhmä, että uskoisi sairaalasiiven ”onnettomuutta”, kun Charlotte katosi samalla hetkellä.

Enkä ymmärrä, miten Charlotte saattoi olla niin itsekäs, että teki tämän meille, mutta erityisesti Astorialle. Eikö hän ymmärtänyt, mitä tästä voi seurata?

En tiedä, miten tästä selvitään, vai selvitäänkö ollenkaan.

Minä myös pohdin: Mikä oli niin kamalaa, että se sai Charlotten surmaamaan itsensä? Mikä meni vikaan?
« Viimeksi muokattu: 07.06.2009 20:58:08 kirjoittanut Belsissa »
Arcane Inspiration - lifestyleblogini
Virvatulilaulu - kirjallisuusblogini

Tessuu

  • ***
  • Viestejä: 150
Vs: Valot
« Vastaus #55 : 05.06.2009 22:01:55 »
apua :o
tahtoo tietää miks Charlotte teki itsarin..
Dracon ja Astorian "kuutamouinti" oli tosi ihana :D
ja tietenkin Dracon "tyhmyys" kun se ei tajunnu et se kastuu itsekin :)
jatkoa ;D

eFFy

  • ***
  • Viestejä: 90
  • ;o
Vs: Valot
« Vastaus #56 : 06.06.2009 00:11:37 »
Itsarin? :o
Yllättävä juonen käänne, enkä todellakaan oottanut mitään tälläistä.
Tuun huomenna kommentoimaan lisää, kun nyt on vähän kiire:)
Effy: I got it. Freddie and JJ got it. That termite over there got it. But you’re not going to get it. Got it?
Cook: No, I'm confused.

justnu

  • ***
  • Viestejä: 40
Vs: Valot
« Vastaus #57 : 06.06.2009 12:03:55 »
Mä tiesin!!!
Kaikki oli niin vaivautuneita puhuessaan Charlotesta, että se oli pakostikkin kuollut/ tai sille oli käynyt jotain....
Lisäksi apuna oli  tuo varoitus alussa.
Mutta itsemurha...
 Nyt jäi vaivaamaan juuri tuo: Miksi??
Toivottavasti syy selviää ja tietysti miten Astoria tuon itsemurhan ottaa....

Lisäää!!!!

Ei pahalla,
 mut tahallaan

eFFy

  • ***
  • Viestejä: 90
  • ;o
Vs: Valot
« Vastaus #58 : 06.06.2009 13:20:41 »
Nonii, nyt on enemmän aikaa.
Lainaus
”Olet itsekin vedessä napaa myöten!”
”Mit -? Yyh!” tämä kiljaisi.
Toi oli ihana kohta, jotenki niin Dracoa, tai sit ei, mut silti sulone<3
Uuu, voi Astoria... lukea nyt toisen päiväkirjaa. Toisaalta tajuun sitä, toisaalta en. Tietysti se halus saada selville mitä toiset salaa, mut apuaaa : D nyt astoria alkaa kuitekii taas oireilee:l Mut vaik sattu näi ikävä jutsku(SanavarastoniOnTyhmä), tää on silti lisä tähän tarinaan ja se tekee tästä hyvän.
Ja viel tosta ku toi Astoria kysy noilta, että mihin Charlotte meni lomalle, ni siin heräs heti mielenkiinto.
Yks asia vaan vaivaa. Dumbledore.. Ni oisko se sitten valehdellu Charlottesta, ja käskeny muita valehtelemaan. Tietysti siin oli kyse Astorian terveydestä, mutta silti se mietityttää.
Mut kiitos taas tästä, jatkoa odotellessa. :)
Effy: I got it. Freddie and JJ got it. That termite over there got it. But you’re not going to get it. Got it?
Cook: No, I'm confused.

Belsissa

  • Ikiunelmoija
  • ***
  • Viestejä: 760
    • Arcane Inspiration - blogini
Vs: Valot
« Vastaus #59 : 06.06.2009 14:57:23 »
Tessuu: Edellinen luku oli tosiaan alkupuolelta aika suloisen pehmeä, siirappinen ja todella fluffyinen kaikkine kuutamouinteineen  :D
Charlotten itsemurhan syy selviää vielä, kunhan maltat odottaa  ;) Kiitos kommentistasi!

eFFy: Ajattelin, että joku voisi keksiä tuon Charlotten kuoleman, joten keksin vielä vähän lisää jotain, mistä yllättyä. Syy ilmenee vielä, malta vielä jonkin aikaa  :)
Ja tosiaan, luku oli kyllä aika fluffyntäyteinen ja kliseinen alussa  :D
Tuosta päiväkirjajutusta, Astoriahan on luihuinen, joten hänen luonteensa on vähän sen kaltainen, eli että hän ei oikeastaan pahemmin kaihda keinoja.  Oli se sitten hyvä, tai huono asia.
Dumbledore tosiaan valehteli, sillä vaihtoehtoja ei oikeastaan ollut. Ymmärrät kyllä tulevien lukujen myötä paremmin, tai ainakin toivon niin  :D Kiitos paljon kommentistasi!

justnu: Sinä tosiaan arvasit tuon kuoleman ja rupesin jo ajattelemaan, että taisin tehdä jutusta vähän turhan läpinäkyvän. Onneksi kuitenkin yllätyit itsemurhasta. Jatkoa tulee pian, en itsekään malta olla kirjottamatta saman tien lisää.



17. luku

Tuijotin viimeistä lausetta sanattomana.

Ei tämä voisi olla mahdollista. Tämä olisi jokin kepponen.

Aivan, Daphne olisi loihtinut päiväkirjaansa jonkinlaisen loitsun, joka sai lukijan näkemään pahimmat pelkonsa.

Syvällä sisimmässäni kuitenkin tiesin, mikä totuus oli. Charlotte oli kuollut. Surmannut itsensä, enkä tiennyt ollenkaan miksi.

Kuinka hän saattoi tehdä tämän meille? Miten hän saattoi lähteä?

Rinnassani puhkesi syvä ahdistus.


Halusin löytää Daphnen ja muut. Tahtoisin löytää Dumbledoren ja vaatia selitystä.

Mutta ei… Ei Charlotte… Ei hän voinut olla kuollut. Ei tytöllä olisi ollut mitään syytä tehdä itsemurhaa, eihän?

Tunsin, kuinka maa veti minua puoleensa. Se houkutteli minua lyyhistymään, mutten millään voinut nyt: minun täytyi löytää ystäväni. Mieluiten Charlotte. Hän voisi selittää, mitä tämä kaikki tarkoittaa.

Mutta sitten ymmärsin, etten enää koskaan voisi puhua Charlottelle. En voisi enää koskaan tavata tätä tai yhtään millään lailla kommunikoida hänen kanssaan.

Yllättäen näin Daphnen lähestyvän minua.

Hän ei kuitenkaan näyttänyt normaalilta. Mikään ei näyttänyt samanlaiselta, kuin tavallisesti.

Minun ympärilläni sykki satoja pieniä valoja, niitä petollisia, pelottavia, ja ne tuntuivat kauheammilta kuin koskaan.

”Daphne”, huudahdin saaden aikaan valittavan rääkäisyn.
”Astoria! Mikä ihme sinulla on?”
”Miksi, Daphne?”
  
Minusta tuntui, että tyttö näki totuuden silmistäni, sillä hänelle näytti valkenevan jokin. Se ei kuitenkaan näyttänyt ilahduttavan Daphnea kovinkaan.

”Mitä tarkoitat, Astoria?”
”Charlotte… Charlotte on kuollut”, ulvahdin.
”Mistä sinä olet kuullut tuollaista?”
”Sinun… sinun päiväkirjasi. Kuinka te saatoitte salata tämän minulta? Kuinka te voitte? Minä sanoin sinulle, Daphne, minä sanoin, etten ikinä antaisi anteeksi valehteluasi. Silti sinä valehtelit.”

”Minun oli pakko. Dumbledore sanoi, että sinä saatat kuolla – sinun sielusi voi tuhoutua noin järkyttävästä tiedosta näin kriittisellä hetkellä. Olisimme kertoneet sitten, kun olisit tarpeeksi hyvässä kunnossa!”

Jalkani pettivät allani ja valahdin maahan nyyhkyttämään.

Ihmiset ympärilläni katsoivat minua kummissaan ja kyselivät toisiltaan, mitä on tapahtunut. En halunnut kuulla heidän ääniään, sillä se sattui kovasti päähäni. Tuntui, kuin joku hakkaisi sitä.

Huomasin Harryn juoksevan ystäviensä kanssa suuresta salista luoksemme, mutten kyennyt muistamaan tämän kumppanien nimiä.

”Mitä on tapahtunut?” Harry huudahti.
”EI! OLKAA HILJAA! SATTUU…”
”Mitä? Mihin sattuu?” Daphne parahti.
”Päähän, joka paikkaan…”
”Meidän täytyy viedä hänet sairaalasiipeen!” Potter huudahti vierelläni.

Mitä hyötyä siitä muka olisi? Ei se toisi Charlottea takaisin! Eikä se auttaisi ketään millään tavalla. Minulla oli kaikki kunnossa, toisin, kuin ystävälläni, joka…

En voinut edes ajatella asiaa.


”Ne valot, Daphne…”
”Mitä?”
”Ne ovat täällä, joka puolella. Niitä on paljon enemmän kuin koskaan, auttakaa. Ne sattuvat niin paljon.”
”Hän puhuu aivan sekavia! Harry mitä me teemme?”
”Viedään hänet sairaalasiipeen!”,
”Astoria! Kuuletko minua?” poika huudahti.

Nyökkäsin.

”Ota tukea minusta ja Daphnesta, me viemme sinut sairaalasiipeen.”

En nähnyt siinä mitään järkeä, mutta ehkä Harryllä olisi jokin suunnitelma. Olihan hän kuitenkin valittu, poika-joka-elää. Ehkä hän voisi tuoda Charlotten takaisin. Minun täytyisi vain tehdä niin kuin hän sanoo.

”Onko hän kuullut Charlottesta?” poika kysyi.
”Hän luki minun päiväkirjaani… eli kyllä”, Daphne nyyhkytti.

Harry näytti säikähtäneen pahemman kerran. Nähtävästi oli tapahtunut jotakin, joka ei miellyttänyt poikaa vähääkään.

Harry ja Daphne ohjasivat käteni heidän niskojensa kiinni, jolloin sain tukea. Sitten he nostivat minut pystyyn ottaen varovaisesti muutaman askeleen eteenpäin.

”HAKEKAA JOKU DUMBLEDORE! SANOKAA, ETTÄ ON KYSE ASTORIASTA, ETTÄ TILA ON HUONO!” Potter huusi väkijoukkoon.

Tämän ystävät, se punapää ja tyttö juoksivat suureen saliin perässään suuri joukko muita, jotka näyttivät järkyttyneiltä, mutta myös hieman uteliailta.

Miksi minun ympärilläni oli näin suuri hässäkkä? Eihän minulla ollut mitään hätää. Miksei kukaan surrut Charlottea?

Tunsin Harryn ja Daphnen raahaavan minua jonnekin, enää en muistanut minne.

”Harry? Kai sinä tuot Charlotten takaisin?”
”Älä nyt, Astoria. Ole ihan hiljaa!”
”Mutta miksi?”

Valot seurasivat minua edelleen. Ne olivat piirittäneet minut, Harryn ja Daphnen, jotka eivät näyttäneet edes huomaavan mokomia.

Valot muistuttivat pieniä aurinkoja.

Nämä lähenivät jatkuvasti. Lähenivät kutsuen minua luokseen. Vetäen puoleensa.

”Ne lähenevät…”

Daphne vinkaisi ja vilkaisi Harryä.

”Älä anna niiden tulla”, poika huudahti.
”En voi… pidätellä kauempaa.”

Samassa koko käytävä valottui, enkä kyennyt enää näkemään. Olin, kuin sokea. Joka paikaan sattui vain enemmän, kuin koskaan. Tuska oli sanoin kuvaamaton ja hirveä. Halusin kuolla. Tunsin menettäväni tietoisuuden vähitellen tasapainoni mukana, kunnes mätkähdin maahan nuorten otteesta näkemättä enää mitään.



A/N: Joo, eli luku oli nyt todella, todella lyhyt, mutta tämän ei oikeastaan ollut tarkoituskaan olla ihan sellainen kunnon luku. Anteeksi, olen huono selittämään.  :D Minun oli vain jätettävä välttämättä tämä juuri tuohon kohtaan, enkä keksinyt millä enää venyttää lukua, niin ettei siitä tule ikävystyttävä. Uusi luku ilmestyy kyllä pian.  :)
« Viimeksi muokattu: 07.06.2009 21:07:21 kirjoittanut Belsissa »
Arcane Inspiration - lifestyleblogini
Virvatulilaulu - kirjallisuusblogini