Kirjoittaja Aihe: Valot, VALMIS! K-11, Draco/Astoria, (Daphne/Harry), Romance, Drama  (Luettu 21162 kertaa)

jjanitää^^

  • Vieras
Vs: Valot
« Vastaus #20 : 04.05.2009 18:21:41 »
ihanaaaaa!!!! toi loppu oli tosi ihana! kiitti ku tuli taas jatkoo!

eFFy

  • ***
  • Viestejä: 90
  • ;o
Vs: Valot
« Vastaus #21 : 04.05.2009 20:25:45 »
Oii<3 Ihana on=) En oo lukenu melkee ollenkaa tän tapasii ficcei, mut ainakin tää on hyvä :) Dracolla ja Astorialla on vaa nii erikoine ystävyys/rakkaus suhde, et siit on mukava lukee. Tietty Draco on hieman OOC, mut ei se sillee haittaa=) Mukavaa tekstii, muuta ei voi sanoo. Jatkoa, täs sulle uus lukia ;D
-eFFy
Effy: I got it. Freddie and JJ got it. That termite over there got it. But you’re not going to get it. Got it?
Cook: No, I'm confused.

Belsissa

  • Ikiunelmoija
  • ***
  • Viestejä: 760
    • Arcane Inspiration - blogini
Vs: Valot
« Vastaus #22 : 10.05.2009 17:42:48 »
janitää^^: Kiitos oikein paljon  ;)
eFFy: Mahtavaa, uusi lukija  :D Astorialla ja Dracolla tosiaan on hieman erikoinen suhde, mutta eipä ainakaan ole tylsä lukea  ;) (ainakaan toivottavasti :D)



9. luku

I will be, all that you want
And get myself together
'Cause you keep me from falling apart
All my life, I'll be with you forever
To get you through the day
And make everything okay
I thought that I had everything
I didn't know what life could bring
But now I see, honestly
You're the one thing I got right
The only one I let inside
Now I can breathe, 'cause you're here with me
And if I let you down
I'll turn it all around
'Cause I will never let you go
- Avril Lavigne: I will be

”Mitä?” huudahdin saaden samaan aikaan hirveän yskäkohtauksen.

Draco odotti, että toipuisin yskästäni ja aloitti puhumisen vasta sen jälkeen.

”Ehkä on toisaalta parempi, että sanon tämän nyt, sillä en jaksa pitää sitä enää sisälläni. En ole koskaan tuntenut ketään kohtaan mitään tällaista. Minun on myönnettävä, että kiinnostuin sinusta heti, kun ymmärsin kiinnittää huomiota. Ensinnäkin ihan sen takia, että huomasin sinussa tuon sairautesi, mutta se ei ollut ainut syy. Sinussa vain oli jotain niin… erilaista.”
”Ei minussa mitään sairautta ole.”
”Oikeastaan, se on juuri sitä. Mutta me emme olleet puhumassa siitä, vai mitä?”

Nyökkäsin pontevasti.

”Pelkäsin kuitenkin sanoa sinulle mitään.”
”Miksi ihmeessä? Sinähän tunnuit aina olevan niin varma itsestäsi… Kaikki pitävät sinusta.”
”Niin, mutta sinä olet poikkeus. Huomasin sen heti kättelyssä. Et voinut sietää minua.”
”Olet oikeassa, mutta en ole enää mikään poikkeus, joka ainoana Luihuisen tuvassa inhoaisi sinua, kuten huomaat.”
”Kyllä sinä olet. Vertaahan sinua ja Pansya.”
”Minä en ole niin säälittävä.”
”Sitähän minä tarkoitinkin”, poika totesi hymyillen arasti.
”Mutta Draco.. Et sinä voi rakastaa minua, tai tarkoitan.. Me olemme tunteneet vasta hetken verran, ei siinä ajassa voi rakastua.”
”Niin minäkin ajattelin, mutta en keksi tälle muutakaan selitystä.”
”Minä taisin juuri keksiä.”
”Ole hyvä sitten, selitä.”
”Sinä haluat saada minutkin ihastumaan sinuun, koska olen yksi niistä harvoista, jotka eivät jo ole.”
”Ei, en minä –”
”Et ehkä ymmärrä sitä nyt itse, mutta uskon todella, että se menee niin.”

En suostunut uskomaan, että Draco todella voisi olla rakastunut minuun, sillä olimme tunteneet niin vähän aikaa ja olimme todella nuoriakin. Ihastuminen on asia erikseen, mutta rakastaminen.. Se on aivan liian suuri sana.

”Ei, olen tosissani. Ei tämä johdu siitä.”

En halunnut vastata pojalle enää mitään, en edes katsonut tähän päin, vaan nousin sängyltä ylös ja astelin ovelle.

”Astoria, älä..”
”Mitä?”
”Älä tee tätä minulle!”
”Näin on ihan totta parasta. En halua olla mikään leikkikalu..”

Dracon huutaessa jotain sanomaani vastaan avasin oven kylmästä, metallisesta ovenkahvasta ja astuin linnan pimeälle käytävälle.

Pelkäsin Dracon seuraavan minua, joten kiihdytin askeliani.

Olin täysin ymmälläni kaikesta. Minut oli juuri melkein raiskattu ja samana iltana saan kuulla Dracolta, että tämä on rakastunut minuun, tai ainakin luulee olevansa.

En jaksanut enää välittää siitä, mitä Jerry oli minulle koettanut tehdä. Vähän aikaa sitten teko tuntui kalvavan sisintäni todella, mutta nyt se tuntui vain pieneltä arkipäiväiseltä murheelta kaikkien muiden joukossa.

Sen sijaan Draco.. En tiennyt osaisinko enää olla hänen ystävänsä. Entä jos minä todella rakastuisin häneen? Jossain vaiheessa ero tulisi kuitenkin ja todennäköisesti pian, kun poika ymmärtäisi, että olisin ollut oikeassa hänen suhteensa. Minusta tuntuu, etten kestäisi sitä enää kaiken muun keskellä.

Yllättäen huomasin olevani oleskeluhuoneen ovella. Vasta silloin tajusin, ettei Draco ollut todella seurannut minua, eikä sen paremmin Voro tai Norriskakaan. Sain todella kiittää onneani, etten ollut jäänyt kiinni.

Sinä yönä nukahdin yllätyksekseni nopeammin, kuin yleensä, vaikka luulisi moisen päivän pitävän unen loitolla.

Seuraava aamuni Suuressa Salissa oli todella tuskaisa, sillä Draco ei edes vilkaissut minuun, vaan istui yllättäen Pansy Parkinsonia vastapäätä, paikalle, jossa oli istunut ennen kuin tapasi minut.

Pansy sentään näytti tyytyväiseltä, oikeastaan enemmän kuin tyytyväiseltä, tämä suorastaan sädehti, eikä unohtanut heittää voitonriemuista katsetta minua kohden.

”Onko jotain tapahtunut?” Charlotte kysyi huolestuneena, kun leikin munakkaallani laittamatta palaakaan siitä suuhuni.
”Voimmeko puhua niin, etteivät muut kuule?” ehdotin.
”Sopii minulle. Et varmaankaan syö enempää?”
”En, oletko sinä jo syönyt?”
”Kyllä, tule, mennään käytävälle jonnekin syrjäiseen nurkkaan.”

Jätin paikkani kävellen halki Suuren Salin mahdollisimman ylpeänä, nenä aavistuksen verran kattoa kohden.

”Mikä on?” Charlotte kysyi, varmistaen ensin, ettei muita ollut lähettyvillä.
”Haluatko kuulla kaiken?”
”Ehdottomasti.”

Selitin eilisen tapahtumat mahdollisimman yksinkertaisesti ja liikaa yksityiskohtia korostamatta, etten järkyttäisi tyttöä liikaa. En myöskään halunnut itse joutua muistelemaan liikoja.
”Tuohan on hirveää! Minä arvasin, että Jerry suunnitteli jotain!”
”Niin ja olit oikeassa.”
”Ja Dracokin.. olisi ehkä voinut miettiä milloin tunteensa tunnustaa.”
”Ei sillä ole väliä.”
”Mitä tarkoitat?”
”Ei hän kuitenkaan ymmärtänyt tunteitaan oikein. Hänkö muka rakastunut minuun? Tuskinpa vain.”
”Ei ole ollenkaan sinun tapaistasi aliarvioida itseäsi..”
”Ei, en tarkoita tätä niin kuin luulet. Tarkoitan, että hän ei varmasti ole rakastunut minuun. Hän vaan luulee sillä tavalla, koska olen ainut, jota hän ei voisi saada.”
”Tarkoitat siis, että olet hänelle jonkinlainen haaste?”
”Aivan.”
”No se voisi kyllä olla Malfoyn tapaista, mutta minusta tuntuu, että hän todella pitää sinusta.”
”Luulet väärin.”
”No, tämä on sinun asiasi. En puutu siihen, ellet halua.”
”Minusta tuntuu, että minun täytyy ratkaista tämä itse.”
”Kuten haluat”, tyttö totesi kohauttaen olkiaan.
”Tuli muuten mieleen, en ole pitkään aikaan kysynyt, mitä sinulle kuuluu.”
”Eihän tässä mitään erikoista.”
”Rassaavatko V.I.P. :t pahasti?”
”No jaa, kyllä hieman. Sinulla on niin helppoa, kun et tarvitse edes paljoa lukemista, niin osaat kaiken.”
”Älähän nyt liioittele”, naurahdin.

Mutta Charlotte vakavoitui saman tien.

”Siitä raiskauksesta vielä…”
”Äh.. ei puhuta siitä.”
”Oletko varma ettet halua?”
”En.”
”No hyvä on sitten. Minulla on pari ässää hihassa, jos hän vielä yrittää jotakin, ajattelin vain kertoa.”
”Mitä tarkoitat?” ihmettelin.
”Satun vain tietämään, että Jerry aikoo hakea Tylypahkan jälkeen erääseen kouluun, jossa opiskellaan vain ja ainoastaan huispausta. Sattumoisin setäni on koulun vararehtori ja häntä kiinnostaisi kovasti tietää, että eräs uusi hakija on melkein raiskannut parhaan ystäväni.”
”Mahtavaa Charlotte! Nyt hän ei ainakaan koske minuun enää ikinä!” naurahdin.
”Ei kestä kiittää.”

Ymmärsin katsahtaa kelloon ja huomasin yllättäen sen näyttävän jo kymmentä.

”Minun täytyy mennä kotiin. Vanhempani kutsuivat minut vierailulle.”
”Aivan! No, nähdään sunnuntai-iltana.”

Olin vasta äskettäin muistanut vierailun ja olin oikein iloinen sen ajankohdasta; ainakaan minun ei tarvitsisi tavata Draco viikonlopun aikana.

Kiiruhdin siis saman tien Luihuisen oleskeluhuoneeseen, sillä siellä olisi takka, josta voisin hormiverkon kautta lähteä. Pakata minun ei onnekseni tarvinnut lainkaan, sillä kotona olisi kyllä kaikki tarvittava.

Oleskeluhuoneessa ei tähän aikaan ollut oikeastaan ketään lukuun ottamatta muutamaa pikkuista ensiluokkalaista. Kaikki olivat varmaankin vielä Suuressa Salissa nauttimassa kiireettömästä lauantaiaamun aamiaisesta.

Heitin pulveria liekkeihin, jotka muuttuivat saman tien virheiksi ja huudahdin ”Jeannen kartano”

Isäni oli muuttanut kartanon nimen äidin syntymäpäivänä, se oli kuin kunnian- ja rakkaudenosoitus äidilleni, joka oli ollut hyvin liikuttunut eleestä.

Ennen kuin huomasinkaan, olin jo ilmestynyt sinisellä sametilla ja tummalla puulla kalustettuun marmoriseen huoneeseen, jossa oli suuret ja avarat ikkunat. Ikkunoista paljastui näkymä kauniiseen puutarhaan ja suihkulähteelle.

”Äiti! Isä! Olen kotona!” huudahdin.
”Astoria!” hihkaisi äitini viereisestä huoneesta ja saapui paikalleen niin nopeasti, kuin jaloistaan suinkin pääsi.
”Eh.. hei”, tervehdin hämilläni vastaanotosta.
”Mitä sinulle kuuluu?”
”Ihan hyväähän tässä. Ei mitään kamalan erikoista.”

Samassa kuulin huomasin jonkin raskaan tipahtaneen lattialle takanani. Käännähdin katsahtamaan takalle ja huomasin isosiskoni Daphnen saapuneen.

”Ai, sinäkin täällä”, tämä naurahti.

Daphne oli Dracon ikäinen ja kanssamme samassa tuvassa. Hänen kauttaan olin alun perin tutustunut Pansyyn ja muihin. Nykyään en kuitenkaan viettänyt kovinkaan paljon aikaa sisareni kanssa. Tämä liikkui yleensä Giselle Ruffinin ja Samantha Edisburyn kanssa. Kotona vietimme enemmän aikaa yhdessä.

”Niin, päätin tulla käymään, kun ei tässä oikein muutakaan ollut”, totesin.
”Minulla onkin paljon asiaa sinulle.”

Tuo tarkoitti, että tytöllä oli paljon kyseltävää ja tiesin kyllä aiheen, mistä tämä meinaisi minua tentata.

Myös isäni saapui olohuoneeseen lasiovista, kädessään Päivän Profeetta.

”Ai tytöt, mukava nähdä.”
”Kuin myös”, vastasin.

”Ettekö te jo kiehu jännityksestä?” äiti naurahti.
”Minkä suhteen?” ihmettelin.
”Joululahjan tietysti!” äiti tiuskaisi loukkaantuneena siitä, etten ollut muistanut asiaa.
”Siis kyllä! Totta kai, minä vain olin aivan ajatuksissani!” valehtelin.
”Sitähän minäkin”, Jeanne naurahti.
”No? Mitä me saamme?” Daphne tiukkasi.

”Tule jo avaimet!” äitimme huudahti, jolloin pöydältä lennähti avainniput hänen käteensä.

”Halusin nähdä teidän ilmeenne lahjan saatuanne, sen takia en lähettänyt avaimia postissa.”

Katsoimme Daphnen kanssa molemmat naista kysyvästi, jolloin tämä jatkoi:

”Ostimme isän kanssa teille molemmille omat asunnot.”
”Mitä?” kiljaisimme, kuin yhdestä suusta.
”Niin, Daphnelle se varmasti tulee ensi vuonna tarpeen, emmekä viitsineet sitten olla ostamatta molemmille.”
”Kiitos äiti!” huudahdin hyökäten halaamaan tätä.
”Eipä kestä”, tämä vastasi nauraen.
”Milloin me lähdemme katsomaan taloja?”
”Ajattelimme, että ehkä huomenna, tänään teidän olisi hyvä vain olla vähän aikaa kotona.”
”Miten vain.”

”Astoria, voisimmeko mennä vaikka kirjastohuoneeseen juttelemaan?” Daphe huikkasi.

Voi ei, nyt se alkaisi.

”Mikä ettei”, sanoin seuraten tyttöä suurikokoiseen huoneeseen, jossa perheemme säilytti kirjoja, sekä ikivanhoja lehtiä, joita isä vannotti vielä joskus tarvitsevansa, mutta jotka äiti olisi jo halunnut heittää pois.

Istuessamme puisen pöydän ääreen, Daphe avasi saman tien suunsa:

”Mikä tämä sinun ja Dracon juttu nyt oikein on?”, tyttö tiukkasi.

Bingo

”Olemme ystäviä.”
”Niin varmaan”, tyttö kihersi.
”Ihan oikeasti!”
”Tuota en usko!”
”No tuota.. Hän kyllä sanoi – tai unohda!”
”Mitämitämitä? Haluan kuulla kaiken!”
”Lupaatko, ettet puhu äidille ja isälle, vaikka tässä tulee esille myös eräs toinen asia, joka saattaa järkyttää sinua?”
”Totta kai”, sisareni sanoi malttamattomana.
”Katsos, minulle ja Jerrylle tuli jonkin verran erimielisyyksiä – ”
”Voi ei!” Daphne huudahti.
”Haluatko sinä kuulla vai et?” tiuskaisin.

Tyttö nyökkäsi ja hiljeni saman tien.

”No, hän lähetti minulle kirjeen tekeytyen Dracoksi houkutellakseen minut yöllä Pöllölään. Poika odotti siellä ystäviensä kanssa ja olisi raiskannut minut, ellei Draco olisi sännännyt väliin. Draco hoiteli heidät ja vei minut tarvehuoneeseen. Siellä hän.. no, myönsi, että rakastaa minua.”
”Vau! Paljon onnea teille!”
”Mitä tarkoitat?”
”Kai te seurustelette?”
”No emme.”
”Miksette?”
”Kun.. ei hän voi rakastaa minua vielä. Olemme tunteneet niin vähän aikaa.”
”Astoria! Sinä jahkailet turhaan! Annat hyvän mahdollisuuden lipua ohi!”
”Ehkä, ehkä en. Sitä paitsi, jos hän todella välittää, niin hän odottaa minua.”
”No jaa, en minä ainakaan odottaisi.”
”Sinä oletkin sinä.”
”Voisin loukkaantua tuosta! En kuitenkaan taida jaksaa nyt välittää. Arvaa, mitä minä ihmettelen?”
”No?”
”Mistä Draco tiesi, että olet pulassa tai ylipäätänsä Pöllölässä?”
”Hmm.. Minä kyllä kolistelin oleskeluhuoneessa aika lailla, ennen kuin lähdin..”
”Ehkä hän heräsi siihen, ehkä ei. Minusta vaikuttaa todennäköisemmältä, että he yhdessä järjestivät jutun Jerryn kanssa, että näkisit Dracon jotenkin paremmassa valossa, pelastajanasi, sitten kun tämä tunnustaisi tunteensa.”
”Tuo nyt on ainakin älytöntä! Jerry ei tekisi Dracolle palvelusta, saati sitten saattaisi hänet onnellisesti yhteen minun kanssani!”
”Ehkä hän teki sen maksusta.”
”Nyt sinä menet oikeasti liian pitkälle. Tuo on todella aivan älytöntä.”
”Se olisi aivan Malfoyn tapaista…”
”Tunnetko sinä edes häntä?”
”Astoria, olen ollut hänen kanssaan samalla luokalla viimeiset kuusi ja puoli vuotta.”
”Usko mitä haluat. En oikeastaan haluaisi puhua hänestä.”
”Kuinka niin?”
”No kun.. Pidän etäisyyttä.”
”Tuo on liioittelua, mutta itsepä tiedät.”

”Mutta mitäs sinulle kuuluu?” kysyin helpottuneena siitä, että uskoin äskeisen keskustelun olevan ohitse.

”No tuota.. ongelmia.”
”Ongelmia?”
”Niin.”
”Kerro kaikki.”
”Katsos kun, en usko, että minun ja Nottin avioliitto tulee toimimaan.”

Sen kuullessani olin varma, että silmäni pullistuisivat päästäni ja kaikenlisäksi sain hillittömän yskäkohtauksen.

”Sinun ja Nottin? Eihän siitä ole, kuin kuukausi, kun olimme viimeksi kotona ja hehkutit minulle hänestä.”
”Niin, mutta… Lupaatko, ettet kerro kenellekään?”
”Tietysti.”
”Minulla on eräs toinen..”
”MITÄ?! Tajuatko sinä, mitä isä sanoo, jos kuulee?!”
”Minä ymmärrän sen täysin ja taistelinkin vastaan pitkään. Valehtelin sinulle viimeksi Nottista, anteeksi. Oikeasti poika on omistushaluinen paskiainen, joka ei anna minun edes katsoa ketään muuta poikaa. En kestäisi sellaista elämää pitkään. Juuri synkimmällä hetkellä tämä toinen saapui.. Enkä voinut itselleni mitään.”
”Minä aina mietinkin, mitä sinä Nottissa näit. Hän on kamala. Ymmärrän kyllä, miksi halusit vaihtelua. Mutta kukas tämä poika on?”
”Ei, sehän tässä paha juttu onkin. En halua vain vaihtelua. Astoria, minä olen rakastunut Harry Potteriin.”
”KENEEN?”
”Harry Potteriin.”
”Tuota.. No, omapa on valintasi.. Eikö hänellä ole jotain sen Weasleyn tytön kanssa?”
”Ei enää. He erosivat juuri.”
”No eipä heidänkään juttunsa pitkään kestänyt.”
”Niin.. Se loppui oikeastaan minun takiani.”

Voihkaisin ja läimäisin käteni otsaan. Sisareni oli sekoittanut asiansa ehkä pahemmin, kuin minä omani.

”Potter on siis rakastunut sinuun?”
”Niin.”
”Miten pitkälle te olette menneet?”
”Me tuota.. olimme..”

Osasin heti tulkita, mitä tyttö tarkoitti. Puhdasverisinä meille oli opetettu olemaan puhumatta sivistymättömiä, joten osasin arvata heidän rakastelleen. Minua asia ei pahemmin kiinnostanut muuten, paitsi että jos asia leviäisi, Daphne ei ehkä koskaan naisi ketään kunniallista puhdasveristä. Kuka muka haluaisi tyttöä, joka oli saastuttanut itsensä yhdynnällä puoliverisen kanssa?

”Ymmärrän. Olethan varma, ettei Potter puhu eteenpäin?”
”Äh.. Älä viitsi, hän on rakastunut minuun ja kaikenlisäksi vielä rohkelikko!”
”Niin, mutta en laskisi liikaa sen varaan.”
”No, tämä on minun ongelmani, selvitänkin sen itse.”
”Ole hyvä vain, en halua sotkeentua moiseen.”

Lopun päivää pyrimmekin puhumaan helpommista asioista: kertasimme koulun kuumimpia juoruja, arvostelimme opettajia ja muuta arkista.

Nukkumaan mennessäni olin oikeastaan ihmeen rentoutunut, viimepäivien tapahtumat eivät jatkuvasti pyörineet mielessäni, vaan oikeastaan se, minkälainen tuleva asuntoni tulisi olemaan.


”Ylös Astoria! Lähdetään!” huudahti äitini, kun olin ollut jo muutaman tunnin hereillä.
”Olen tulossa.”

Viimeistelin vain nopeasti ulkonäköni, jota olin kohentanut viimeisen tunnin ajan, jonka jälkeen riensin alas portaita valoisaan olohuoneeseen.

”Mutta ettehän te tytöt ole syöneet mitään!” äiti kauhisteli.
”Aivan sama, minä haluan nähdä sen asunnon!” huudahdimme kuin yhdestä suusta.
”No hyvä on sitten.”

Ensiksi äiti kääntyi minun puoleeni:

”Sinun asuntosi osoite on Darothyntie 6.”

Nyökkäsin ja nappasin kourallisen hormipulveria perhosten lennellessä vatsassani. Heitin pulverin takkaan toistaen osoitteen ja astuin liekkeihin jännittyneenä.

Ympärilläni alkoi kieppua vimmatusti ja lopulta en enää erottanut olohuonettamme. Kesti ehkä kymmenen sekuntia, kunnes rojahdin toistaiseksi tuntemattomaan taloon.

Aikaisemmin olin ajatellut, että se olisi joku keskikokoinen omakotitalo, sillä kartanoilla on yleensä oma nimensä, eikä perinteistä osoitetta. Olin kuitenkin ollut väärässä, sillä talo oli, kuin olikin kartano. Se ei näyttänyt kovinkaan suurelta, mutten minä yksin asuessani isoa taloa kaivannutkaan.

Kartanon olohuone oli avara, kuten vanhempienikin kodissa ja hieman kierrellessäni huomasin siinä muitakin yhtäläisyyksiä. Tosin kotona meillä oli kolme kerrosta, tässä talossa vain kaksi, mutta uuden kotini puutarhani oli komeampi, kuin vanhassa.

Kävelin puisella lattialla totutellen jalkojani siihen, kotonani nimittäin oli kivilattiat, kuten koulussakin.

Päätin käydä katsomassa myös kotini pihaa muutenkin, kuin ikkunoista.

Ulkoa uusi kotini oli vaaleanpunainen. Sen ikkunoiden karmit olivat valkoiset, kuten kuisti ja ovikin. Kuistin rajasivat valkoiset pylväät ja edellinen asukas oli jättänyt kauniit valkoiset kalusteet, pöydän ja muutaman tuolin. Talo oli suoraan unelmistani kauniine ruusupuutarhoineen ja suihkulähteineen.

Hetken vielä taloa tutkittuani ajattelin lähteä takaisin kotiin.

Daphne näytti olevan yhtä innoissaan talostaan, kuin minäkin omastani. Hänenkin uusi kotinsa oli juuri kuin tytön unelmistaan. Vaaleansininen pikkuinen kartano, jonka puutarhassa on suloinen puutarhakeinu ja kuisti.

”Täytyy vain toivoa, että Theodore suostuu muuttamaan sinne”, hän totesi apeana.
”Oletko edelleen sitä mieltä, että vietätte tulevaisuutenne yhdessä?” sihahdin.
”Onko minulla vaihtoehtoja?” hän kysyi ääni särkyen.

Keskustelumme katkaisi äitini, joka saapui luoksemme kirjekuorta heilutellen.

”Astoria! Tämä saapui noin tunti sitten! Se on Dracolta.”

Miksi juuri nyt?



A/N
: Anteeksi, kun tuo asuntokuvaus on aika lyhyt ja tökkivä, mutten oikein ensinnäkään malttanut kirjoittaa sitä kunnolla, kun on hieman kiirekin(anteeksi, anteeksi, anteeksi) ja kun en ole muutenkaan oikein taitava kuvailemaan asuntoja  ;D
Arcane Inspiration - lifestyleblogini
Virvatulilaulu - kirjallisuusblogini

jjanitää^^

  • Vieras
Vs: Valot
« Vastaus #23 : 10.05.2009 18:19:53 »
todella hienoo eikä se asuntokuvaus nii tärkee oo kuka niitä nyt lukee ku tossa on toi ihmis suhde draama meneillään ;)

eFFy

  • ***
  • Viestejä: 90
  • ;o
Vs: Valot
« Vastaus #24 : 10.05.2009 20:58:45 »
Ooo, tänne on tullu jatkoa=)
Tosi mukava luku<3 Ja mua jäi vaivaamaa oisko Draco oikeesti tehny jotain nii ikävää ja tehny jonku sopimuksen sen Jerryn kans : oo Mut mistä sitä ikinä tietää..
auuu, itikka puri minuu:ll no kuitekii, tosi hyvä luku ja sori ku hypin ain asiast kolmantee:D toi itikka juttu ei taas liittyny tähän tekstiin ollenkaan:D
kkiitos, jatkoo vaan tulemaa:D
Effy: I got it. Freddie and JJ got it. That termite over there got it. But you’re not going to get it. Got it?
Cook: No, I'm confused.

Belsissa

  • Ikiunelmoija
  • ***
  • Viestejä: 760
    • Arcane Inspiration - blogini
Vs: Valot
« Vastaus #25 : 13.05.2009 09:04:00 »
jjanitää^^: No hyvä, ettei se asuntokuvaus pahemmin haitannut  :)
eFFy: Itikat on rasittavia, mullakin on pari puremaa :D Ei tosiaan tainnut kauheesti liittyä aiheeseen ;D
Mutta joo.. kiitoksia paljon. Tuo Draco juttu on tosiaan aika mutkikas.. Ja tässähän tätä jatkoa on ja pyrin kirjoittamaan lisää heti, kun vain kerkeän  :)



10.luku

Daphne katsoi minua odottaen, jännittynyt kiilto syttyen silmiin. Äiti puolestaan ei tiennyt paljoakaan minusta ja Dracosta, joten ei osannut odottaa mitään erikoista.

”Taidan mennä lukemaan tämän omaan huoneeseeni”, totesin.

Todellisuudessa en edes ollut varma, halusinko lukea koko kirjettä, vai heittäisinkö sen mieluummin saman tien roskakoriin. Daphne kuitenkin seurasi minua huoneeseeni, kuin hai laivaa ja kyttäsi, milloin avaisin kirjeeni.

”En minä tiedä, onko minusta tähän”, huokaisin tytön painaessa huoneeni oven kiinni.
”Miksei muka?”
”Kyllä sinä varmaankin ymmärrät, miksi hän minulle kirjoitti.”
”Niin, mutta eihän tuon kirjeen lukeminen muuta mitään. Et sinä silloin ole päättänyt mitään ratkaisevaa. Sitä paitsi ethän sinä tiedä, vaikka hän kirjeessä selittäisikin toimintaansa jollain tavoin.
”Tämä voi hyvinkin muuttaa kaiken! Pelkään, että muutan mieleni!”
”Olet jo puoliksi muuttanut, jos uskot, että se on mahdollista”, sisareni totesi virnistäen.
”Sitä suuremmalla syyllä.”
”Joko sinä luet sen, tai sitten minä luen.”
”No äh.. Hyvä on sitten.”

Repäisin kirjeen varomattomasti auki niin, että itse kirjekin oli vähällä revetä. Taittelin kirjeen auki vapisevin käsin ja aloin lukea:

Hei Astoria!

Ensinnäkin sanon, etten ole pahoillani siitä, mitä sanoin tarvehuoneessa. En voi mitään sille, jos se järkytti sinua. En vain voinut enää pitää noin suurta asiaa sisälläni.

Mielestäni oli hyvin törkeää, ettet kertonut omista tunteistasi minulle mitään, vaan lähdit tylysti pois. Nyt sinä näytät mököttävän minulle, enkä ymmärrä miksi, minulla olisi enemmän oikeutta suuttua sinulle, kuin sinulla minulle.

Haluan kuitenkin painottaa, että olin tosissani siinä, mitä sanoin. Rakastan sinua, enkä usko, että se tulee ikinä muuttumaan. Tekisin mitä vain vuoksesi.

Toivon, että vastaat tähän kirjeeseen.

Rakkaudella,

Draco


Tuijotin kirjettä mykistyneenä, jolloin Daphne nappasi sen kädestäni  ja luki läpi.

”Olen kyllä aivan samaa mieltä hänen kanssaan siitä, ettei sinun olisi kuulunut häipyä sanomatta mitään”, Daphne huokaisi.
”Olin siinä tilanteessa hyvin järkyttynyt! Minut oli kuitenkin yritetty raiskata hetkeä ennen tuota!”
”Ymmärrän sen, mutta olisit voinut sanoa tuon Dracolle.”
”Ei se olisi hyödyttänyt mitään.”
”Sinä vain yrität paeta tätä asiaa, en ymmärrä, miksi pelkäät tilannetta niin paljon. Sinä kuitenkin näytät pitävän hänestä todella.”
”Mistä sinä niin päättelet?”
”Kyllä minä olen nähnyt teidät. Sinä katsot häntä, kuin poika olisi suurenluokan ihme ja pojan katse kielii aivan samaa hänen ajatuksistaan sinua kohtaan. Ilmeesi tuon kirjeen saadessasi oli myös aikamoinen.”
”Ei minulla ollut mitään ilmettä! Enkä minä katso häntä mitenkään erikoisesti!”
”Että sinä osaat olla jääräpäinen! Yritä ymmärtää, että olet rakastunut häneen!”
”Mutta kun en ole!”
”Omapa on asiasi, neuvon kuitenkin sinua vastaamaan tuohon, jollet halua menettää hänen ystävyyttäänkin.”
”Niin minä meinasinkin, saman tien. Voisitko lähteä, jotta saisin kirjoittaa rauhassa? tiuskaisin.
”Miten vain”, tyttö huokaisi pyöräyttäen silmiään ja sulkien oven lähtiessään.

En osannut sanoa, mitä kirjoittaisin. Minua suututti se, että Draco syyllisti minua tämän kirjeessä. En minä ollut tehnyt mitään väärää, hän se oli, joka möläyttelee asioita aivan väärällä hetkellä. Asioita, jotka ovat kaikenlisäksi valheita.

Lisäksi minua oli todella ruvennut vaivaamaan Daphnen sanat siitä, että poika olisi suostutellut Jerryn raiskausyritykseen, että Draco voisi saapua pelastamaan minut. Miten hän muka muuten olisi osannut tulla paikalle? Kukaan muu ei ollut herännyt yöllä aiheuttamiini ääniin, niin miksi hän olisi?

Hei Draco,

En pidä ollenkaan siitä, että syyllistät minua tästä. Sinä itse ilmaisit tunteesi aivan väärällä hetkellä. Enkä edelleenkään usko, että todella rakastat minua.

Lisäksi minua alkoi epäilyttää, että miten osasit tulla Pöllölään silloin yöllä. Oliko tämä koko juttu jokin suuri temppu?

Puhutaan huomenna, kun tulen takaisin kouluun.

Astoria


Lähetin kirjeen perheemme pienen helmipöllön matkaan. Draco saisi sen muutaman tunnin päästä suoraan oleskeluhuoneeseen. Toivoin, että hän osaisi selittää järkeenkäyvästi, miten oli tiennyt olinpaikkani perjantai-iltana.

Sunnuntaiaamuna katsoin parhaakseni lähteä niin nopeasti, kuin vain suinkin kykenin. En halunnut jäädä kiduttamaan itseäni kotiin, vaan päätin saman tien lähteä koululle. Hyvästelin vain vanhempani ja kiitin lahjasta. Äitini hieman ihmetteli aikaista lähtöäni, sillä Daphne aikoi lähteä vasta illansuussa. Minä kuitenkin valehtelin hänelle, että pyrin lukemaan kokeisiin.

Tartuin jo neljännen kerran hormipulveriin ja aloin matkata kohti Tylypahkaa. Tupsahtaessani oleskeluhuoneeseen, tipahdin suoraan takan ääressä istuvan Blaisen viereen.

”Öh.. hei”, mutisin.
”Tuo näytti aika koomiselta”, poika nauroi.
”No varmasti.”

Siirryin pois takasta sen vastapäätä olevalle nojatuolille.

”Onko sinulla mitään hajua siitä, minkä vuoksi Draco on ollut niin apeanoloinen koko viikonlopun?” Blaise kysyi.
”Tavallaan”, mutisin, jolloin Nottkin kääntyi minua kohden.
”Oletteko te riidelleet?”
”Tavallaan”, toistin.
”Mitä silloin perjantaina tapahtui? Draco ei tullut koko yönä makuusaliin. Näin hänet ensimmäisen kerran aamulla Suuressa Salissa.”
”Tarkoitatko sinä, että poika ei tullut missään vaiheessa iltaa käymään makuusalissa?” kysyin valpastuen.
”Niin, minä menin jo yhdeksän aikaan lukemaan muodonmuutoksia, eikä Dracoa näkynyt missään vaiheessa iltaa.”

Tuo tuki Daphnen teoriaa vahvasti. Draco ei siis ollut koko iltana mennyt makuusaliin, näytti todellakin siltä, että poika oli odottanut jossain Pöllölän lähettyvillä aikaansa.

”Anteeksi, minun täytyy mennä”, huikkasin lähtien pois pöllämystyneiden Blaisen ja Nottin luota.

Tiesin tasan tarkkaan, mitä minun täytyisi tehdä, olisi löydettävä Jerry. Haluaisin kuulla, miten tapahtumat todella menivät, enkä usko, että saisin ikinä tietää sitä suoraan Dracolta, ellei minulla olisi jo valmiina vankkoja todisteita.

Etsin kaikki paikat kirjastoa myöten, mutta lopulta löysin pojan tiluksilta, järven rannalta. Tämä näytti vähintäänkin yllättyneeltä, kun yhtäkkiä istahdin tämän viereen.

”Jerry, sinun on kerrottava minulle yksi asia.”
”Miksi ihmeessä?”
”Sen takia, että jos et kerro, ilmoitan sinne kouluun, minne olet hakemassa, että olet säälittävä raiskaaja. Koulun rehtori on nimittäin parhaan ystäväni Charlotte Gabourien setä.”

Joko Jerry tiesi tämän tosiseikan, tai sitten tämä oli yksinkertaisesti liian tyhmä epäilläkseen mitään, sillä hän nyökkäsi.

”Oliko Draco jollain tavalla mukana siinä perjantaisessa?”
”Mitä tarkoitat?” poika kysyi epäröiden.
”Suunnittelitteko te koko jutun yhdessä?”

Poika huokaisi.

”Draco lupasi minulle tuhat kaljuunaa, jos autan häntä ja pidän suuni kiinni. Menin kuitenkin paljon pidemmälle koko jutussa, kuin hän aikoi. Minun olisi kuulunut vain pikkuisen uhkailla sinua, jonka hän olisi tullut keskeyttämään. Sen takia hän varmaan minut kirosikin.”
”Oletettavasti. Kiitos Jerry, tämä auttoi minua paljon”, totesin viskaten hänen käteensä kaljuunan,
”Siinä sinulle pieni almu, Draco nimittäin varmastikin haluaa kaljuunansa takaisin nyt, kun epäonnistuit”, tuhahdin hölkäten pois Jerryn lähistöltä.

En ollut uskoa, että Draco todellakin oli tehnyt sen. Kaikenlisäksi pojalla oli tuon jälkeen pokkaa syyllistää minua!

Oleskeluhuoneessa huomasinkin vaalean pojan jo liittyneen Blaisen ja Nottin seuraan, jolloin töksäytin tylysti tälle:

”Meillä olisi varmaankin hieman puhuttavaa.”

Poika tutkiskeli minua katseellaan ja vaikka varmastikin huomasi minun olevan vihainen, hän nousi ylös lattialta ja seurasi minua oleskeluhuoneen ovesta ulos, niin että saatoimme keskustella rauhassa.

”Onko totta, että sinä suunnittelit koko raiskausjutun Jerryn kanssa?”
”Mistä sinä noin päättelet?” poika varmisti.
”Itse vähän kelailin tapahtumia.”
”Minä itse asiassa etsin sinua, huomasin sinut illalla ja päätin seurata minne olet menossa, Riesu kuitenkin hidasti minua hieman.”
”Mitäköhän asiaa sinulla oli siihen aikaan illasta?”
”Olisi n kertonut sen, mitä kerroin sinulle myöhemmin.”

Hyvä, että varmistin asian Jerryltä, poika oli niin hyvä valehtelemaan, että olisin muuten jo mennyt lankaan.
”Jaahas, selitäpä sitten, miksi Jerry sanoi minulle, että suunnittelit jutun hänen kanssaan.”

Draco laski kasvonsa alas ja näytti nolostuneen aikalailla.

”Olen pahoillani.”
”Et ainoastaan juonittele selkäni takana, vaan myös aliarvioit minut! Luuletko tosiaan, että olen niin tyhmä, etten olisi miettinyt, miten ihmeessä löysit minut?!”
”En minä aliarvioinut sinua, olin itse vain niin tyhmä, etten ymmärtänyt seikkaa, että –”

”ETTÄ SAATAN SITTENKIN YLTÄÄ ÄLYKKYYDESSÄ SINUN TASOLLESI? TÄSTÄ HUOMAA, ETTET SINÄ TODELLA RAKASTA MINUA TAI EDES PIITTAA MINUSTA! SINÄ RAKASTAT AINOASTAAN ITSEÄSI JA ALIARVIOIT KAIKKI MUUT! VARSINKIN NAISET, JOTKA OVAT SINUN MIELESTÄSI LÄHINNÄ OMAISUUDEKSI LUOKITELTAVIA!” raivosin.
”Ei Astoria, minä en –”
”ALÄ TURHAAN NÄE VAIVAA! MINÄ EN HALUA ENÄÄ IKINÄ NÄHDÄ SINUA!” jatkoin rynnistäen oleskeluhuoneen kautta katseiden saattelemana makuusaliin.

Onnekseni makuusalissa ei ollut Pansya tai muita tämän ystäviä, vaan ainoastaan Charlotte.

”Astoria! Mitä on tapahtunut?” tämä huudahti huomatessaan raivostuneen olemukseni.
”Draco…”
”Mitä hän on tehnyt?” tyttö kysyi.
”Ei, ei, ei… Hän valehteli minulle… Hän ei välitä minusta…”
”Rauhoitu! Istu alas ja selitä minulle tapahtumat, mutta älä rasita itseäsi liikaa.”

Noudatin tytön neuvoa ja jälleen kerran kerroin tälle murheeni ja tämä kuunteli hiljaa, keskeyttämättä kertaakaan.

”Sinulla on oikeus olla hänelle vihainen. Tuo oli järkyttävää kuultavaa. En ymmärrä, miten Draco pystyi jättämään sinua keskenään Jerryn ja muiden kanssa edes muutamaksi sekunniksi.”

Nyökkäsin nieleskellen kyyneliä.

”Minä todella luulin, että hän välittää minusta.”
”Totta kai hän välittää! Draco vain on… tuollainen. Hänet on kasvatettu saamaan kaikki keinoja kaihtamatta.”
”Se ei ole mikään puolustus!”
”Ei niin, mutta se on syy, miksi hän teki niin. Kyllä hän sinusta välittää, sen näkee.”
”Enpä usko.”
”Sinun pitää vain antaa vihasi hieman tasaantua ja keskustella hänen kanssaan sitten uudestaan. Anna hänelle anteeksi, kun siltä tuntuu.”
”Minä en anna hänelle koskaan anteeksi.”
”Sinusta vain tuntuu nyt siltä.”

En ollut uskoa, että olin todellakin menettänyt ainoa, joka minua todella ymmärsin. Käsitin nyt, kun olin menettänyt Dracon, paljastanut millainen tämä todellisuudessa oli, että välitin tästä enemmän, kuin kenestäkään muusta. Totta puhuen elämässä ei tuntunut olevan enää mitään mieltä ilman tätä.

”Jätä minut yksin”, huomasin yllättäen tiuskaisevani Charlottelle.
”Mutta Astoria –”
”MENE POIS!”

Charlotte katsoi minua vielä kerran huolestunut ilme kasvoillaan, mutta poistui sitten makuusalista.

Halusin vain unohtaa kaiken, mitä oli tapahtunut. En todellakaan halunnut muistaa koko Dracoa, tai kokemiamme hetkiä. Miksen heti alussa vain tylysti ilmoittanut, etten halunnut olla tämän kanssa missään tekemisissä? Tiesinhän minä, mikä tämä on. Hän oli Malfoy, eivät Malfoyt välitä kenestäkään muusta tippakaan, ellei siitä ole heille hyötyä.

Päätin lähteä hieman jaloittelemaan pihalle, halusin saada muuta ajateltavaa, eikä henkenikään tuntunut kulkevan kunnolla.

Kävelin läpi kivisten käytävien, joidenkin muotokuvien huudellessa perääni ja täysin välittämättä Riesusta, joka tuli juuri ennen ulko-ovea minua vastaan ja heitti muutaman inhottavan herjan perääni.

Tylypahkan tilukset näyttivät hyvin kauniilta tähän aikaan vuodesta, vaikken pahemmin talvesta perustanutkaan. Polut, jotka oli raivattu lumikinosten keskelle, olivat jäätyneet, joten minun oli vaikeuksia pysytellä pystyssä. Lopulta, kun ajatukseni alkoivat harhailla jälleen Dracoon, kaaduin komeasti suoraan lumikinokseen.

”Mahtavaa”, mutisin.
”Haluatko, että autan sinut ylös?” kysyi etäisesti tuttu ääni.

Huomasin Harry Potterin ojentaneen kätensä minua kohti ja hymyillen rohkaisevasti. Tartuin siihen ja mutisin kiitokseni.

”Onko sinulla kaikki hyvin? Vaikutat jotenkin.. hermostuneelta?”
”Miksi se sinua kiinnostaa?” tuhahdin.
”Meillä rohkelikoilla on tapana olla kohteliaita.”
”No tässä on sinulle vastaus: Ei, minulla ei todellakaan ole kaikki hyvin! Paras ystäväni sattui juuri kertomaan minulle, että on rakastunut minuun, jota en usko, sillä emme ole tunteneet kovinkaan kauaa! Kohta saan tietää, että tämä on tehnyt kivan pikku suunnitelman erään toisen kanssa näyttääkseen urhealta prinssiltä, joka pelastaa minut, prinsessansa pulasta ja saisi pisteet kotiin!”

Samassa tajusin oikeastaan, mitä olin sanonut ja kenelle. Nolostuin ja veikkaisin punan levinneen kasvoilleni, vaikken yleensä pahemmin punastellut. Ihmettelin, kun Potter ei näyttänyt ollenkaan oudoksuvalta, ei edes yhtään pöllämystyneeltä vaan kysyi:

”Satutko nyt puhumaan Draco Malfoysta?”
”Ehkä.”
”Yritä unohtaa koko tyyppi, älä vaivaa itseäsi sellaisella kusipäällä, ihan totta.”
”Se ei ole niin yksinkertaista.”
”Minä ymmärrän.”

Ymmärsin, että Potter puhuu täysin omista kokemuksistaan, näin sen hänen silmistään. Hän oli varmastikin yrittänyt itsekin unohtaa Daphnen, muttei ollut kyennyt siihen.

”Daphne on onnekas, kun hänellä on sinut.”
”Mitä? Mistä sinä tiedät?” poika kysyi hätääntynyt sävy äänessään.
”Rauhoitu, olen hänen siskonsa, hän kertoi minulle itse eilen.”
”Aivan, sinä olet siis Astoria?”
”Kyllä.”
”Hän puhuu sinusta usein, mutten jotenkin osannut arvata, että Astoria olisit juuri sinä. Draco Malfoyn tapaileminen ei jotenkin sopinut siihen kuvaan, minkä Daphne sinusta antoi.”
”Mitä hän sitten sanoi?”
”Että olet itsenäinen, etkä anna muiden päättää mitään puolestasi. En uskoisi Malfoyn sietävän sellaista.”
”Tuota.. emme me oikeastaan tapaile, olemme ystäviä. Tai olimme. Luulin, että olin erehtynyt aluksi hänen suhteensa, kun ajattelin tämän olevan suurenluokan kusipää, mutta olin väärässä.”

Samassa kuulin tutun äänen selkäni takaa.

”Vai että näin ne asiat olivatkin? Selätit minut Potterin takia?”

Käännyin ja näin Dracon seisovan suoraan edessäni kädet puuskassa.

”Meillä ei ole yhtään mitään! Eikä se sitä paitsi muutenkaan kuuluisi sinulle!”
”Ei tietenkään! Astoria Greengrass tekee itse valintansa välittämättä muiden mielipiteistä tai tunteista vähääkään!” poika huudahti.
”Puhu vaan omasta puolestasi, Malfoy”, Potter sanoi viileästi takaani.
”Älä sinä puutu tähän! Pyhä Potter voi pitää huolen vain omista asioistaan!”
”Minä en anna sinun kohdella läheisiäni noin!”

Katsoin poikaa hieman kysyvästi, mutta tämä heilautti vain kättään sen merkiksi, että antaisin olla.

”Voi kuinka ritarillista! Mitäköhän sinun vanhempasikin sanovat, kun saavat tietää, että seurustelet tuollaisen kanssa! Hänhän ei ole edes puhdasverinen!” Draco vinkaisi.
”En jaksa kuunnella sinua!” huudahdin, kun huomasin, minne puheenaiheemme oli lipumassa.
”Luulisi sinun nyt miettivät hieman, kun se kunniasi oli sinulle niin kaikki kaikessa! No, ainakin näytät päässeen sairautesi yli!”

Siinä se tuli

Tuntui, etten kykenisi liikkumaan, enkä puhumaan. Kykenin vain tuijottamaan silmiin entistä parasta ystävääni, jota en tosissaan enää tuntenut. Kohta Potter tietäisi, kohta kaikki tietäisivät, että minulla on outoja kouristuksia, jotka saivat minut kuulostamaan sairaalta. Pian kukaan ei haluaisi enää olla lähelläni, kun he kuvittelisivat minun olevan jollain tavalla häiriintynyt yksilö.

”Astoria, anteeksi! En tarkoittanut sitä!” poika huudahti hätääntyneenä.

Tunsin valtavan ahdistuksen ottavan minut valtaansa, kykenin lähes käsin koskettelemaan pyörryttävää tunnetta, joka seurasi aina, kun tunsin jollain tavalla häpäiseväni itseni. Se lisättynä niihin tapahtumiin, mitä oli viimeisten päivien aikana käynyt, sai tajuntani räjähdyksen partaalle.

Kaikki kieppui ympärilläni, aloin menettää tasapainoani ja lopulta maailma musteni, kun tunsin kovan kolauksen takaraivossani.
« Viimeksi muokattu: 07.06.2009 19:41:54 kirjoittanut Belsissa »
Arcane Inspiration - lifestyleblogini
Virvatulilaulu - kirjallisuusblogini

Belsissa

  • Ikiunelmoija
  • ***
  • Viestejä: 760
    • Arcane Inspiration - blogini
Vs: Valot
« Vastaus #26 : 14.05.2009 13:39:26 »
Eara: Ihanaa, että olet tykännyt! Minusta on outoa, ettei monikaan ole miettinyt, millainen Astoria olisi, sillä itse olen ajatellut sitä hyvinkin paljon. Kiva, että olet tykästynyt Astoriaan!
Ja kiitos kommentistasi!  ;)



11. luku

Valot leijuivat yläpuolellani valaisten valkoisen tilan, jossa makasin. Samat valot, kuin joka yö. Yritin nousta ylös, mutta se teki niin kipeää. Kauhea tuska täytti vartaloni joka sopukan.

”Ei!” kiljaisin.
”Mitä, Astoria? Oletko sinä hereillä? Sattuuko sinuun?” huudahti Draco.

Mitä Draco täällä teki? Oliko hän osa unta?

”Draco”, vinkaisin ojentaen kättäni häntä kohden.
”Ei mitään hätää, olet turvassa.”
”Meidän pitää lähteä täältä, nuo valot, ne seuraavat minua!”
”Ei mitään pelättävää! Sinä olet sairaalasiivessä minun ja… Potterin kanssa.”

Sairaalasiivessä? Eikö tämä siis ollutkaan unta?

Tihrustin katseellani valoja ja toden totta, ne olivatkin vain sairaalasiiven kattolamput.

”Luojan kiitos”, mutisin.
”Kuule, olen niin pahoillani siitä, mitä tapahtui…”

Samassa tajuntaani iski kaikki, mitä oli viimeisten päivien aikana tapahtunut ja ravistin Dracon käden irti omastani.

”ÄLÄ KOSKE MINUUN!”
”Astoria –”
”En halua nähdä sinua! En ikinä! Käsitätkö? Mene pois!”
”Älä –”
”HÄIVY!”

”Ehkä sinun todella pitäisi lähteä, Malfoy”, Potter neuvoi, jolloin poika mulkaisi tätä pahasti.
”JA TURHA SIINÄ YHTÄÄN MULKOILLA POT – HARRYA!”
”Ai niin, anteeksi, minähän unohdin kokonaan, että hän on sinun poikaystäväsi!”
”JÄTÄ MINUT RAUHAAN!”

”Mitä täällä tapahtuu?” huusi matami Pomfrey, joka oli hölkännyt paikalle.
”Herra Malfoy ei oikein osaa käyttäytyä”, totesin kylmästi.
”Mutta Astoria –”
”Herra Malfoy, pyydän sinua poistumaan”, Pomfrey sanoi rauhallisesti, mutta tiukalla äänensävyllä.
”Te ette ymmärrä - !”
”Draco, on tosiaan parasta, että poistut nyt”, sanoi kylmä ääni ovilta.

Severus Kalkaros, tuvanjohtajani oli viilettänyt sisään sänkyni vierelle.

”Mutta professori – ”
”Vaiti!”, mies huudahti,
”Neiti Greengrass, haluatko sinä, että Draco jää?”

Katsoin poikaa vielä hetken empien, mutta pysyin silti päätöksessäni ja pudistin päätäni.

”No niin, lähdehän sitten”, mies kehotti.

Draco katsoi minua hetken loukkaantuneen ja raivostuneen sekaisella ilmeellä ja kääntyi sitten kannoillaan sanomatta enää sanaakaan.

”Kykenetkö kertomaan, mitä tapahtui, neiti Greengrass?” Kalkaros kysyi.
”Tuota.. Minä lähdin hieman jaloittelemaan ja törmäsin Potteriin –”
”Onko tämä siis Potterin syytä? Hyökkäsikö hän kimppuusi?” professori kysyi ja saatoin erottaa hänen äänestään toiveikkuutta.
”Saanko minä selittää loppuun?” kysyin tiukasti.

Professori kokosi itsensä ja nyökkäsi sitten.

”Siis me jäimme hetkeksi juttelemaan ja pian Draco huomasi tämän. Meille syntyi… pientä kiistaa, jonka jälkeen en muista muuta, kuin että minua alkoi pyörryttää ja että kaikki sumeni.”
”Sinä siis pyörryit?”
”Niin.”
”Hän myös kolautti päänsä jäähän - !”
”Minä en huomannut kysyneeni sinulta mitään, Potter.”

Poika nyökkäsi vaivoin, sillä näytti siltä, kuin voisi käydä professorin kimppuun.

”Rupesiko sinua vain yhtäkkiä pyörryttämään, vai johtiko jokin tietty teko siihen?”
”Jos tarkoitat, että loitsiko joku minut, niin ei.”
”En oikeastaan tarkoittanut sitä, vaan sanoiko Draco – tai kenties Potter jotain sellaista, joka johti pyörtymiseesi?”

Voi ei, mitä minä tuohon vastaisin? Pitäisikö minun myöntää vain kieltää?

En halunnut, että kukaan saisi tietää ongelmastani, tai puuttuisi siihen. Varsinkaan sen jälkeen, mitä Dracon kanssa kävi.  Nythän tietysti saattaisi käydä niinkin, että Draco levittäisi jutun eteenpäin.

Näiden ajatusten seurauksena huokasin tuskaisesti painaen kasvoni alas.

”Tulkitsisin tuon myöntäväksi vastaukseksi.”
”Tai siis…”
”Ei sinun tarvitse yrittää peitellä sitä, minä oikeastaan näin sen sinusta –”
”MITEN MINÄ OLENKIN NOIN LÄPINÄKYVÄ, ETTÄ KAIKKI SATTUVAT NÄKEMÄÄN MINUSTA TUON KYSEISEN SEIKAN? MITEN IHMEESSÄ JO KAKSI IHMISTÄ TÄSSÄ KOULUSSA TIETÄÄ?”
”Rauhoitu, Astoria. Tiesin sen, sillä olen nähnyt vastaavia tapauksia ennenkin. Sairautesi puhkeaa joskus juuri puhdasverisille tytöille, joilla on paineita suorittaa sukunsa velvoitteita, mutta silti oma järki ja tahto sanovat vastaan!”

Tuijotin mykistyneenä Kalkarosta, joka oli juuri kiteyttänyt sairauteni muutamaan lauseeseen.

Potter yskäisi merkiksi siitä, että oli yhä paikalla, sillä ymmärrettävästi tämä mietti, että sopisiko keskustelu hänen korvilleen.

”Harry, voisitko poistua? Olisi mukavaa, jos tulisit katsomaan toistekin ja toisit sen punatukkaisen ystäväsi mukanasi.”

Vetoni oli kieltämättä ollut aika ovela, sillä nyt Kalkaros tietenkin luuli, että tarkoitin Ron Weasleytä, vaikka kyse oli siskostani. Harry kuitenkin näytti ymmärtävän vihjeeni, sillä ei näyttänyt ollenkaan kummastuneelta, vaan nyökkäsi ja poistui.

”Niin, jatkammeko?” professori kysyi.
”Sopii.”
”Oletan, että sairastat mainitsemaani Victorien syndroomaa, kun et väittänyt vastaankaan?”
”Victorien syndroomaa?”
”Niin, sairaudellesi on nimikin, kuten huomasit”, professori sanoi hieman piikikkäästi.
”Onko se sitten yleinen?” kysyin unohtaen kaiken varovaisuuden ja salaisuuteni varjelemisen.
”Ei kovinkaan, vaikka edellinen tapaus olikin jo muutama vuosi sitten. Sitä ennen en ole kuullut, kuin yhdestä tapauksesta.”
”Oliko se viimekertainen tapaus Draco?”
”Onko hän puhunut sinulle sellaista?”
”No oikeastaan...”
”Kyllä, se oli juuri Draco.”
”Hän ei vain koskaan kertonut minulle, että sairaudella on nimikin. Hän vain puhui masennuksesta ja ahdistuksesta.”
”Ehkä hän ei halunnut säikäyttää sinua liiaksi.”
”Mutta hän tiesi näistä kohtauksistani! Hänen olisi kuulunut kertoa, että saisin apua!”
”Nimenomaan, sitä minä tarkoitinkin. Sinä olisit varmasti säikähtänyt kovin, jos hän olisi ilmoittanut sinulle yhtäkkiä, että sinulla on joku kamala sairaus. Se taas ei olisi ollut positiivinen asia terveytesi kannalta.”
”Jaahas. Kamala sairaus? Onko tämä sitten vakavaa?”

Kalkaros näytti hetken tapaansa kuulumattomasti vaivaantuneelta, mutta vastasi sitten.

”Pahimmillaan tauti voi johtaa samaan, kuin ankeuttajan suudelma. Se tuhoaa siis sielusi. Jos hoidot aloitetaan tarpeeksi nopeasti, niin paranet muutaman viikon kuluessa.”
”Mitä? Professori, ethän sinä nyt vain tarkoita, että olen todellisessa vaarassa?”
”Olen pahoillani, mutta juuri siitä on kyse.”
”Joudunko minä Pyhään Mungoon?”
”Itse asiassa olisi parempi, että hoitaisimme sinua täällä. Minulla on taudin hoitamiseen kaikki tarvittava ja vakuutan, että Matami Pomfrey tekee kaiken selviytymisesi eteen.”
”Minkälaiset mahdollisuudet minulla on parantua?”
”Olen pahoillani, mutten oikeastaan voi sanoa vielä mitään tuohon asiaan. Sovitaanko, että esitän sinulle muutamia kysymyksiä huomenna? Voisin silloin suurin piirtein diagnosoida, missä vaiheessa tautisi tällä hetkellä on.”
”Sopii minulle.”
”Tällä hetkellä tarvitset kuitenkin eniten ystäviesi tukea. Voisin pyytää neiti Gabourieta tänne kanssasi ja mahdollisesti sisartasi. Herra Malfoyta et varmaankaan halua tavata?”
”Ei, en halua tavata Dracoa juuri nyt. Voisit sen sijaan pyytää vielä Potterin mainitsemiesi lisäksi.”

Kalkaros nyökkäsi kääntäen minulle selkänsä ja lähtien kulkemaan käytävää eteenpäin viitanhelma hulmuten.

En minä Potteria tänne muuten olisi kaivannut, mutta olisi hyvä, jos sisareni saisi jonkinlaisen tuen, kun kertoisin hänelle järkyttävät uutiseni.

Minä todella saattaisin kuolla. Se iski tajuntaani niin uskomattoman kovaa, että olin varma, että pyörtyisin uudestaan.

En ehkä koskaan saisikaan tutkintoja suoritettua, enkä koskaan valmistuisi Tylypahkasta. En ehkä koskaan enää näkisi Dracon hymyileviä kasvoja, sillä en uskonut enää pääseväni sairaalasiivestä pois.

En käsittänyt, miten saatoin vaivata pojalla päätäni tällaisessakin tilanteessa, mutta hänestä oli todellakin tullut minulle pakkomielle. Hänen hiuksistaan, hymystään, pehmeistä käsistään… Mitä minä oikeastaan ajattelin? Pitäisi saada mokoma pois päästäni.

Samassa ovesta syöksyikin Charlotte Gabourie, joka näytti hyvin säikähtäneeltä.

”Mitä sinulle on tapahtunut?” tämä huudahti hätääntyneenä.
”Shh! Istu alas. Odotetaan vielä Daphnea ja Potteria, jonka jälkeen voimme aloittaa.”
”Potteria?” Charlotte kysyi epäilevästi.
”Selitän myöhemmin.”

Samassa parivaljakko saapuikin sisään ovista. Daphne näytti sen verran tietäväiseltä, että Potter oli varmaankin jo kertonut hänelle jotakin.

”Meillä oli juuri taikajuomia! Et usko, minkälainen pidätteleminen Kalkaroksella oli, ettei Malfoy lähtenyt meidän peräämme!”
”Hyvä, että pidätteli, en olisi sietänyt häntä lähelläni.”

Daphne katsoi minua epäilevästi, mutta sanoi sitten:

”Minusta tuntuu, etten tiedä vielä kaikkea, vaikka Harry kertoikin minulle aika paljon.”
”Voi, se oli vain murto-osa kaikesta. Toivoisin kuitenkin, ettet kertoisi muille tästä, Harry.”

Poika nyökkäsi.
Yllättäen huomasinkin selostavan tapahtumia kohtauksistani lähtien juurta jaksaen, jolloin Charlottellekin näytti vihdoinkin valkenevan, miksi olin viettänyt niin paljon aikaa Dracon seurassa. Hän kuitenkin pysyi ääneti, kun puhuin, sen sijaan Daphne keskeytti minut useammin, kuin kerran.

”Niin siis… Sinulla on nyt tämä Victorien syndrooma. Mitä se oikein tarkoittaa?”

Nyt olisi edessä se kaikista vaikein osuus, enkä ollut varma, olisiko minusta kertomaan totuutta.

”Tilanne on nyt se…”, aloitin ääni värähtäen hieman,
”että minä saatan menehtyä tähän tautiin.”
”MITÄ? EIHÄN SE OLE MAHDOLLISTA! ET SINÄ VOI KUOLLA!”
”Daphne!” Potter huudahti, kun ymmärsi, että minulla oli vielä sanottavaa.
”En minä oikeastaan kuole, vaan sieluni tuhoutuu… Minulle käy siis samankaltaisesti, kuin jos ankeuttaja suutelisi minua.”
”MITÄ?” älähtivät nyt kaikki yhteen ääneen.
”Mikään ei kuitenkaan ole varmaa. Voi olla, että paranen tästä aivan kevyesti muutamassa viikossa, Kalkaros lupasi, että alkaa tänään valmistella minulle kysymyksiä, joilla voi päätyä oikeaan diagnoosiin.”
”ALKAA VALMISTELLA? TAJUAAKO HÄN MISTÄ TÄSSÄ ON KYSE?”
”Rauhoitu, Daphne!” huudahdin.
”Minun mielestäni on aivan käsittämätöntä, ettei sinua viedä Pyhään Mungoon, vaan Kalkaros todella pyrkii parantamaan sinut”, Charlotte mutisi.
”Hän uskoi yltävänsä parhaaseen tulokseen.”
”Totta kai hän uskoo yltävänsä! Hän on Kalkaros! Hän luulee aina yltävänsä kaikkeen, mihin muut eivät missään tapauksessa kykenisi”, sanoi Harry sen näköisenä, kuin olisi niellyt juuri saavillisen pollomuhkun mätää.

”Professori Kalkaros tietää, mitä hän tekee, Harry!” huomautti ääni ovelta.

Käännyimme kaikki katsomaan äänen suuntaan ja kuten kaikki olivat ymmärtäneet, siellä seisoi koulun rehtori Albus Dumbledore.

”Olen kuullut valitettavasta tilanteestasi, Astoria, mutta vakuutan, että teemme parhaamme.”
”Tuohan kuulostaa jo siltä, kuin kohtaloni olisi selvä”, mutisin.
”Ei, ei se ole suinkaan sitä. Uskon kylläkin, että professori Kalkaros kykenee parantamaan sinut, sillä hän on parantanut jo kaksi muutakin tapausta.”
”Eikö Malfoy parannettu Pyhässä Mungossa?” Harry tuhahti.
”Siellä hänet parannettiin tosiaan, mutta professori Kalkaros suunnitteli hoitotoimenpiteet ja toimitti tarvittavat lääkkeet”, Dumbledore selitti,
”kehottaisin sinua kuitenkin olemaan kuittailematta Malfoylle sairaudesta, sillä vaikka te ette tulekaan hirveän hyvin toimeen, niin sairaus on kuitenkin hyvin arka paikka”, rehtori jatkoi.

Harry nyökkäsi merkiksi siitä, että ymmärsi asian.

”Halusin vain tulla ilmoittamaan sinulle, Astoria, että koko koulu on tukenasi, mitä tahansa tapahtuukin. Lupaamme, ettemme jätä sinua yksin. Lisäksi tulin toivottamaan sinulle henkilökohtaisesti pikaiset paranemiset.”
”Kiitos.”
”Nyt minä taidan kuitenkin lähteä, te varmaankin haluatte viettää aikaa keskenänne. Näkemiin!”
”Hyvää päivänjatkoa!” huudahdimme rehtorille.

Tämän mentyä huomasin Charlotten poskille valuneet kyyneleet.

”Älä itke suotta, Charlotte! Teen kyllä kaikkeni paranemiseni eteen! Ja tiedät, etten luovuta helpolla!”
”Ei tässä mitään. Minä vain säikähdin. Totta kai sinä paranet, olet vahvin ihminen, jonka tunnen.”

Hymyilin tytölle rohkaisevasti, jonka jälkeen käännyin Daphneen ja Harryyn päin. Poika oli kietonut kätensä tyttöystävänsä ympärille ja Charlotte oli niin ajatuksissaan, ettei ymmärtänyt kysyä heistä mitään. Daphne tuijotti lattiaa epäuskoisesti, kuin odottaisi sen hetkenä minä hyvänsä romahtavan altaan.

Muutamia tupatovereitani, kuten Blaise Zabini kävi katsomassa minua, mutta valehtelin, että olin vain pyörtynyt, kun oli niin kovat tutkintopaineet. Olin kuitenkin kuullut, että käytävillä huhuttiin yhtä sun toista. Jotkut olivat väittäneet minun sairastavan vaikeaa anoreksiaa, toiset taas sanoivat, että olin järkyttynyt pahanpäiväisesti, kun Draco jätti minut(joka ei ollut minusta lainkaan niin hupaisaa, kuin Blaisesta.) Hurjin huhu oli varmaankin, se että olisin saanut ankeuttajalta suudelman. Se tosin ei 0llut kovin kaukana totuudesta loppuen lopuksi.

Kalkaros oli selittänyt Matami Pomfreylle, mikä minua vaivasi ja tämä oli valmistanut minulle Rauhanjuomaa, sekä Nukkujuomaa, jotta saisin unen vailla tuskaa ja ennen kaikkea rentouduttua.

Maanantaina Kalkaros saapui sairaalasiipeen mukanaan suuri pinkka papereita täytettäväksi.

”Vastaile sinä vaan kysymyksiin, niin minä teen merkinnät”, tämä kehotti, jolloin nyökkäsin hyväksyvästi.

”Tunnetko usein olevasi stressaantunut?”
”Kyllä.”
”Aiheuttaako se sinulla voimakkaita paniikkikohtauksia?”
”Toisinaan.”

Kalkaros piti pienen tauon ja raapusti jotain paperille.

”Koetko olevasi riittämätön?”
”Joskus.”

Taas mies kirjoitti paperiinsa.

”Oletko koskaan saanut kohtauksia liittyen tähän sairauteesi? Kohtaukseksi luetaan järkyttävän kova kipu ja mahdollinen kouristelu.”
”Kyllä, jokainen aamu”, vastasin, jolloin mies kurtisti hieman kulmiaan.
”Kuinka usein pyörtyilet?”
”Tämä oli ensimmäinen kerta.”
”Koetko, ettet voi elää normaalia elämää?”
”Kyllä.”
”Kuinka usein?”
”Jatkuvasti.”
”Uskotko, että sinulla on mahdollisuuksia sellaiseen elämään?”
”En.”
”Pelkäätkö, ettet voi löytää itsellesi sopivaa elämänkumppania?”
”Kyllä.”
”Vaikuttaako se suuresti elämääsi?”
”Kyllä.”

Minulla oli hieman kiusaantunut olo noista kaikista kysymyksistä, joita mies minulle esitti, mutta tiesin, ettei olisi paljon vaihtoehtoja. Olisi vastattava kaikkeen rehellisesti, mitä professori vain päätti kysyä.

”Otatko paineita koulutyöstä?”
”Kyllä.”
”Mietitkö yleensä, ennen kuin aloitat tekemään jotain, onko se sovinnaista sukusi periaatteisiin nähden?”
”Usein.”
”Oletko koskaan uhmannut perhettäsi mitenkään?”
”Joskus harvoin.”
”Mietitkö liikkeesi ja puheesi aina etukäteen?”
”Kyllä.”
”Näetkö lähes joka yö kummallisia unia, jotka tuntuvat todentuntuisilta?”
”Kyllä.”
”Pakottaako jäseniäsi usein syyttä tai onko sinulla hengenahdistusta?”
”Kyllä.”

”Osaan näiden vastausten perusteelta jo sanoa aika paljon. Tilasi on vakava, mutta älä menetä toivoasi.”
”Tuo kuulostaa siltä, ettei minulla ole toivoa.”
”Aloitimme kieltämättä hoitosi hieman liian myöhään, mutta jos vain itse haluat parantua, niin uskon että sinulla on mahdollisuuksia, ellei jopa hyvätkin mahdollisuudet.”

Tuo ei helpottanut oloani ollenkaan, olin jo lähes varma siitä, että tähän kaikki päättyisi.

”Voinko itse vaikuttaa tilaani mitenkään?”
”Voit. Yritä välttää stressaavia tekijöitä. Älä vaivaa päätäsi kouluasioilla, älä tee edes läksyjä. Unohda kaikki suvun velvoitteet, äläkä anna niiden vaikuttaa elämääsi.”

Ihan kuin minulla täällä sairaana olisi mitään mahdollisuuksiakaan häpäistä sukuani.

”Onko vielä muuta?”

”Pura tunteesi avoimesti, äläkä mieti, mitä saa ja mitä ei saa tehdä.”
”Kiitos.”
”On vielä yksi asia.”
”Niin?”

”Hoida välisi kuntoon herra Malfoyn kanssa.”
« Viimeksi muokattu: 07.06.2009 19:45:24 kirjoittanut Belsissa »
Arcane Inspiration - lifestyleblogini
Virvatulilaulu - kirjallisuusblogini

Kuurankukka

  • Onnenhileet
  • ***
  • Viestejä: 865
  • T'hy'la
Vs: Valot
« Vastaus #27 : 14.05.2009 18:07:05 »
Mukava huomata, että lukuja on tullut näin monta lyhyessä ajassa. Yllättyin hieman tapahtumista, tuollaista en todellakaan odottanut.
Ja juuri siitä minä pidänkin, mukavaa että sait ainakin minut yllättymään. Draco oli kyllä aika törkeä, hyvä että Astoria tuolleen "puollusti" itseään.
Harryn, Kalkaroksen ja taudin "syvällisempi" mukaanotto oli hyvä ja tietyllä tapaa ovela veto, joka toi lisämehevyyttä juoneen.
Otsikkokin selittää tätä ficciä jo paremmin. Mua jäi kuitenkin vaivaamaan se, että Harryko siis seurustelee Astorian isosiskon Daphnen kanssa? Unohdo koko juttu, tuolla tekstissähän se mainittiinkin ku uudelleen luin läpi. Luvuista löytyi muutama sellainen pienehkö kirjoitusvirhe, jotka löytää kyllä kunhan tarkasti lukee lävitse.
”Ei!” kailjaisin.
Kenties kiljaisin?
”Draco…” vinkaisin ojentaen kättäni häntä kohden.
Tuossa on sellainen pilkkuvirhe, kun jos lause on toteamuslause ja jos se on lainausmerkki ni se ei pääty pisteeseen vaan pilkkuun joka tulee lainausmerkin jälkeen. Eli se olisi ollut näin: "Draco", vinkaisin ojentaen kättäni häntä kohden. Tuo sama virhe löytyi muutamasta muustakin lauseesta.
Kuitenkin, tykkäsin näistä luvusta. Mukavaa luettavaa on.

Kiitokseni, laita vain pian jatkoa :)
Einmal ist keinmal


Tessuu

  • ***
  • Viestejä: 150
Vs: Valot
« Vastaus #28 : 14.05.2009 18:17:01 »
Hei anteeks etten oo kommannu aikasemmin;D
luin tän vast tänää kaikki luvut putkeen ja mä tykkäsin täst ihan hirveesti ;)
Kamalaa,ku Astorial on se victoren(tai mikä sit olikaa)tauti :D
oot muute tosi hyvä ja nopee kirjottaja;Dtoivottavast jatkoa tulis samaan tahtiin :D

Belsissa

  • Ikiunelmoija
  • ***
  • Viestejä: 760
    • Arcane Inspiration - blogini
Vs: Valot
« Vastaus #29 : 15.05.2009 09:41:04 »
Päätinpä nyt vastata näihin kommentteihin jo erillisessä viestissä, vaikka yleensä vastaan vasta luvun alussa. Syy on lähinnä se, että nuo virheet häiritsivät minua niin kovasti, että päätinpä nyt sitten vastata samalla, kun ne korjailen  :D

Kuurankukka: Päätin jo heti alussa, että otan mukaan jotain vähän syvällisempää ja vakavampaakin, enkä vain pelkästään pyöritä ficciä imelän suhteen ympärillä.
Olen itseasiassa nyt sairastellut, niin olen saanut kirjoitettua nopeammin tätä. Tahti kuitenkin pysyy suhteellisen nopeana, niin, että pyrin julkaisemaan vähintään yhden osan viikossa tämän tautini jälkeenkin. Kiitos, kun huomautit noista virheistä, korjasin ne. Kiitän myös siitä, että vaivauduit jälleen kommentoimaan ja ylipäätänsä lukemaan tätä  :)

Tessuu: Ihanaa, että olet noinkin paljon tykännyt.  :) Sairaus on toki kamala juttu, mutta ilman sitä ficci saattaisi olla vähän tylsähkö, tai sanoisinko, että se pyörisi lähinnä suhteiden ympärillä (kyllähän se oikeastaan tekee sitä nytkin, mutta sairaus vähän maustaa ficciä)  :D Jatkoa lupaan 1 luku/ viikko, mutta saattaa sitä tulla useamminkin. Kiitos kommentista, eikä haittaa mitään, ettet ole kommentoinut kommentoinut aikasemmin, kiva kun ylipätäänsä kommentoit!  :)
Arcane Inspiration - lifestyleblogini
Virvatulilaulu - kirjallisuusblogini

jjanitää^^

  • Vieras
Vs: Valot
« Vastaus #30 : 16.05.2009 17:53:50 »
heeii waaauu! taas tosiiii hyyvin 
kirjotettu!!! tätä kyllä lukee 
mielelläään. sori ku viimeeks
oli hieman lyhyt kommentti....
jatkoa odotellen... :-*

 -jjanitää^^

eFFy

  • ***
  • Viestejä: 90
  • ;o
Vs: Valot
« Vastaus #31 : 16.05.2009 23:05:17 »
JJee, tätä on tullu jo näin paljo lisää=) Sori, mie en oo ollenkaa huomannu, et on tullu jatkoo. Mut ihana yllätys sinänsä. Pidin luvuista ihan älyttömästi ja toi sairaus on todellakin hyvä lisä tähän ficciin. Ja on mielenkiintosta seurata, miten Astoria  suhtautuu tähän sairauteen. Olin  eka sillee wow, tost Harryn ja Daphnen jutusta, mut kai sekin on ihan ok:)
Mukava, et tätä ilmestyy näin usein, kiitoss siitä. Jatkoa odotellessa, eFFy.
Effy: I got it. Freddie and JJ got it. That termite over there got it. But you’re not going to get it. Got it?
Cook: No, I'm confused.

Michell

  • ***
  • Viestejä: 49
  • You always have to wake up
Vs: Valot
« Vastaus #32 : 17.05.2009 15:51:03 »
Tää oli tosi hyvä. Erikoisemman parituksen takia en ensin meinannut lukea, mutta onneksi luin. Kirjoitat hyvin ja kaikki on niin uskottavaa eikä ollenkaan teennäistä, esim. tuo sairaus juttu on hyvä. Eipä tässä mitään muuta. Jatoa odotellessa...
"Minä lensin tai ainakin minusta tuntui siltä"  l  "...Tietää outoja se puu tuskin enää oudoksuu..."

Nabi.

  • ***
  • Viestejä: 267
Vs: Valot
« Vastaus #33 : 17.05.2009 16:44:40 »
Ihana! En ole yleensä lukenut tälläistä ficciä, missä kerrotaan Astoriasta niin tarkasti ja vielä koulu ajoilla.  Todella mielenkiintoinen ficci. Minusta kaikki tuollaiset sairaudet ovat mielenkiintoisia ja tämä Victorian syndrooma sai minut lukemaan tätä ficciä. Kirjoitat oikein hyvin ja tätä on helppo ymmärtää. Jatkoa pian?
Everyone thinks that I have it all
but it’s so empty living behind these castle walls
nobody knows i’m all alone
but there’s no place to fall.

Belsissa

  • Ikiunelmoija
  • ***
  • Viestejä: 760
    • Arcane Inspiration - blogini
Vs: Valot
« Vastaus #34 : 22.05.2009 14:49:37 »
jjanitää^^: Ei kommenttien lyhyys haittaa. Parempi lyhyt kommentti, kuin ei ollenkaan kommenttia  :)
eFFy: Onhan se Daphnen ja Harryn juttu aika paukku, mutta kyllä se käy järkeen, kun tilannetta vähän seurailee  :D Sairaus on yksi tämän ficin tärkeimmistä elementeistä ja olen iloinen, että muutkin ovat kiinnostuneita sen etenemisestä.
Michell : Ihanaa kuulla, että olet pitänyt, vaikka kirjoitankin aika erikoisesta parituksesta ja samoin, ettei tämä ole teennäinen, jota olen suuresti pelännyt  :)
Nabi.: Astoriasta lukeminen voi olla monille pieni kynnys, kun häntä ei ole Potter kirjoissa mainittu, kuin Dracon vaimona, eikä nimeltäkään suoranaisesti. Mukavaa, että olet pitänyt. Kuten mainitsin jo vastatessani Michellille, sairaus on yksi tämän ficin tärkeimmistä elementeistä  :)

Kiitos kaikille kommenteista!



12. luku

”Hoida välisi kuntoon herra Malfoyn kanssa.”

Mitä Kalkaros luuli olevansa, kun komenteli minua tuohon tapaan? Ihan kuin hän mistään mitään tietäisi. Dracosta olisi minulle tässä tilassa vain ja ainoastaan harmia. Luulin professorin olevan fiksu, eikä puuttuvan oppilaiden suhdeasioihin, joista hän ei kaikenlisäksi edes ymmärrä mitään! Nähtävästi olin kuitenkin väärässä.

Jos minä sopisin välini Dracon kanssa, saisin saman tien lisää murehdittavaa, enkä halunnut murtua enää yhtään enempää.

Daphne, Charlotte ja Potter olivat rampanneet tiheään tahtiin sairaalasiivessä luonani ja Kalkaroskin oli käväissyt muutaman kerran kyselemässä lisää.

Yllätyksekseni olin todennut, että oikeastaan pidin Harrystä. En sinänsä ollenkaan ihmetellyt, että Daphne rakastui tähän, sillä poika oli hyvin välittävä ja huolehtivainen, muttei kuitenkaan takertuva. Poika ei ollut käsittääkseni kertonut sairaudestani kenellekään, ei edes ystävilleen, josta olin kovin kiitollinen.

Kukaan ystävistäni ei ollut onnekseni kysellyt Dracosta, edes he siis ymmärsivät pitää suunsa kiinni moisesta. Toisin kuin Kalkaros, joka eräänä päivänä tuli jälleen luokseni ja otti aiheen esille:

”Miten sinulla ja Dracolla sujuu?”
”Ei mitenkään.”

Professori huokaisi ja pudisteli päätään.

”En minä haluaisi henkilökohtaisuuksiin puuttua, usko pois, mutta minun on pakko.”
”Kuinka niin?”
”Paranemisesi kannalta. On tärkeää, että asiasi ovat järjestyksessä.”
”Professori, olen varma, että näin on paras.”
”Ei, sen näkee sinusta ja myös hänestä, sen, että teillä on vaikeaa ilman toisianne.”
”Hän valehteli minulle ja puukotti selkään”, puolustelin.
”Ehkä sinun täytyisi kuunnella häntä. Mistä tiedät, vaikka Draco katuisi tekoaan enemmän, kuin mitään muuta?”
”En tiedäkään.”
”Anna hänelle mahdollisuus.”
”Hyvä on, mutta vain yksi.”
”En usko, että hän tarvitsee enempää.”

Nyökkäsin pontevasti toivoen, että Kalkaros vaihtaisi aihetta.

”Ilmoitin vanhemmillesi.”
”Teit mitä?”
”Älä viitsi olla hölmö, olihan se välttämätöntä.”
”Eikä ollut! Ainakaan vielä! He vain huolehtivat turhaan ja häsläävät ympärilläni! Entä jos minä paranenkin? Äitini on sitten stressannut aivan turhaan ja isäni sekoittanut työasiansa aivan suotta…”
”Rauhoitu nyt! Perheesi pärjää kyllä! Eivätkä he häslää ympärilläsi. Vanhemmillasi on vierailuaika huomenna kello 11.”
”Hmph.. Olihan se mukava, että viitsit ilmoittaa”, totesin sarkastisesti.

”Mutta se ei oikeastaan ollut varsinainen asiani… Tulin ilmoittamaan, että olen kysellyt tarpeeksi nyt, että voin alkaa valmistaa rohtoja.”
”Mahtavaa.”
”No, siinä oli kaikki. Miellyttävää päivänjatkoa!” professori toivotti ja liihotti jälleen ulos ovista.

Miellyttävää päivänjatkoa, toki minulla on miellyttävää yksin kuolemanvuoteellani kaikkien hiivatin ajatusteni kanssa!


Matami Pomfrey kiikutti minulle rauhanjuomaa ja nukkujuomaa muutaman tunnin välein, että sain nukuttua enkä stressannut jatkuvasti, huonona puolena vain sattui olemaan, etten ollut kovinkaan täysjärkisen oloinen, kun heräsin. Otettuani molempia juomia tiuhaan tahtiin kohtuullisen suurina annoksina saatoin olla hyvinkin sekava.

Mielialanikin vaihtelivat, sen en tosin uskonut johtuvan lääkkeistä. Tunsin raivoa, kun ajattelin, etten ehkä selviäisi tästä sairaudesta. Se ei ollut reilua. Olin lahjakas monessa asiassa, hyvä koulussa ja viehättävä. Ei olisi reilua, että kaikki loppuisi näin pian. Miksei joku mitäänsanomaton ja paha ihminen voi saada tätä tautia puolestani?

Välillä taas olin aivan rauhallinen, sillä tiesin, etten voisi tehdä enempää, kuin parhaani. Jos se ei riittäisi, niin kohtaloni olisi väistämätön, eikä sitä kannattaisi surkutella sen enempää.

Sieluani en kuitenkaan aikoisi menettää: Jos tilanne alkaisi näyttää niin huonolta, että kohtaloni olisi sinetöity, surmaisin itseni. Sielun tuhoutuminen olisi miljoonasti pahempi asia, kuin kuoleminen. Tätä en kuitenkaan aikonut sanoa ystävilleni, saati perheelleni tai he järkyttyisivät liiaksi.

Seuraavana päivänä vanhempani sitten saapuivatkin. Äiti purskahti saman tien itkuun minut nähdessään ja isäkin tuntui pyristelevän kyyneliä vastaan.

”Voi kulta, anteeksi! Tämä on minun syytäni!” äiti itki.
”Äh… Ei tämä typerä sairaus ole sinun syytäsi.”
”Rehtori kertoi meille kaiken… Astoria, emmehän me ole painostaneet sinua liiaksi?”

Totuus olisi, että kyllä, he ovat. En kuitenkaan viitsinyt olla niin julma, että antaisin vanhemmilleni niin suuren taakan kannettavaksi, joten valehtelin.

”Me lähetämme sinulle joka päivä jotain mukavaa, että tunnet olosi varmasti mukavaksi!”
”Miten vain, äiti”, huokaisin.
”Lupaathan selvitä tästä?”
”Totta kai minä selviän, älkää nyt hupsiko.”

Äitini sortui jälleen kyyneliin, jolloin isä koetti rauhoitella tätä:

”Älähän nyt, Jeanne. Totta kai Astoria pärjää.”
”Minua vain pelottaa niin kovasti”, äiti nyyhki tarttuen käteeni ja puristaen sitä hieman liiankin lujasti.

”Mitä teille muuten kuuluu?” kysyin koettaen vaihtaa keskustelun aihetta.
”Minä olen juuri tehnyt mahtavan tonttikaupan ja Jeanne… hän on lähinnä hoitanut ostospuolet. Hän rakastaa käydä huutokaupassa ystäviensä kanssa ja kuluttaa rahat, jotka olen vaivalla tienannut”, isä naurahti.
”Ihan kuin meillä rahasta olisi puutetta”, äiti naurahti.

Isä naurahti ja pudisti päätään huvittuneena.

”Meidän täytyisi lähteä. Tulemme kyllä vielä katsomaan sinua, mutta minulla on… työasioita”, Medwin totesi nolostuneena.

Isällä oli hyvin usein kiire kaikkien asioidensa kanssa, joka välillä ärsytti minua, kun kävin vierailuilla kotona: isä oli harvoin paikalla.

Jeanne mulkaisi miestään pahasti, hänestä olisi varmaankin ollut hienotunteisempaa olla sanomatta töistä mitään.

Samassa sairaalasiiven ovet pamahtivat auki ja sisään astui kukas muukaan, kuin Draco Malfoy.

”Ai anteeksi, Astorialla onkin jo seuraa… Minä odottelen ulkopuolella”, poika tokaisi siirtyen jälleen ovien ulkopuolelle.
 
Vanhempani siirsivät katseensa Dracosta minuun, mutta luojan kiitos, eivät alkaneet puhua mitään mahdollisesta avioliitosta.

”No, ei anneta herra Malfoyn odottaa”, isä totesi kumartuen halaamaan minua.

Äitikin kiersi kätensä ympärilleni nyyhkyttäen kiivaasti, jonka jälkeen isä talutti hänet varovaisesti ulos.

Hetken päästä Malfoy saapui jälleen sairaalasiipeen. Hän istui lupaa kysymättä sänkyni vieressä lojuvalle jakkaralle.

”Kalkaros kertoi, että olisit valmis puhumaan kanssani.”
”Minusta se ei ollut kovinkaan hyvä idea, mutta hän oikeastaan pakotti minut tähän.”
”Älä viitsi olla noin ylimielinen!”
”Minäkö ylimielinen? Katsopa –”
”Ei aleta nyt riitelemään!” poika huudahti.
Vaikenin ja nyökkäsin hieman epäröivästi.

”Minä en edelleenkään tiedä, mikä sinulla on.”
”Parempi, ettet saakaan tietää.”
”Ei, en halua olla ainut, joka ei tiedä. Jopa Potter tietää!”
”Ai senkö takia sinä haluat tietää? Ettet vain jäisi Potterin varjoon!”
”En minä sitä tarkoittanut!”
”Vaan mitä?”
”Tuota Astoria –”
”Mitä?”
”Oletko sinä ihastunut Potteriin?”
”Herranjumala en!”
”Miksi hän sitten ramppaa täällä niin usein?”
”Olen pahoillani, mutten oikeastaan saa kertoa sitä. Sitä paitsi olemme nykyään ystäviä.”
”Onhan se toki söpöä, että sinulla ja Potterilla on salaisuuksia, joista ei saa kertoa kenellekään!” Draco tuhahti sarkastisesti.
”Lopeta nyt! En kaipaa yhtään enempää rasitusta!”
”Voi, onko pikku prinsessa joutunut kestämään liiaksi henkistä kuormitusta?”
”RIIPPUU SIITÄ, PIDÄTKÖ TÄHÄN KUOLEMISTA LIIAN SUURENA HENKISENÄ KUORMITUKSENA!”
”Mit- Mitä sinä sanoit?”
”Niin, Draco, minä en välttämättä selviä? Oletko nyt tyytyväinen?”

Poika näytti menettäneen puhekykynsä. Hän katsoi minua suu ja silmät apposen ammollaan. Luihuisen kasvoista katosi vähäisinkin väri.

”Ei, ei, tämä ei voi olla mahdollista”, hän kuiskasi, kuin olisi unohtanut miten puhua kovempaa.
”Niin minäkin ensin ajattelin. En oikeastaan vieläkään usko sitä.”

Poika painoi päänsä syliini sängylle ja tunsin hänen kehonsa nykivän niin, että se enteili kyynelien tuloa.

”Älä viitsi, Draco. Tuo ei helpota oloani tippaakaan.”
”Olen niin pahoillani. Minä vain en pysty tähän. Sinä et voi kuolla.”
”Kalkaros sanoi tekevänsä parhaansa. Minä teen myös. Enempää en voi luvata. Minulla on käsittääkseni yhtä suuret mahdollisuudet selvitä, kuin kuolla. Sellaisen kuvan he antoivat.”
”Kuolla… Sanoiko hän todella, että saatat kuolla?”
”Ei oikeastaan, vaan että sieluni tuhoutuu.”
”MITÄ?”
”Niin.”
”Ei, tämä ei voi olla mahdollista. Ei minulle sanottu mitään tuollaista, kun minä olin Pyhässä Mungossa… Sinähän olet täällä Victorien syndrooman takia?”
”Olen, enkä usko, että sinun tilasi oli yhtä vakava, kuin minun. Olen sinulle hyvin vihainen, ettet kertonut tästä aikaisemmin. Olisin voinut kuolla.”
”Syytätkö sinä minua tästä?”
”En, en todellakaan.”
”Enpä tiedä. Ehkä se on minun vikani… Minun olisi täytynyt kertoa sinulle, vaikken tiennytkään, että noin voi käydä.”
”Niin olisi, mutta sitä on turha murehtia nyt.”

Poika nosti päänsä sylistäni ja katsoi minua suoraan silmiin, jolloin huomasin hänen poskellaan kimaltavan kyyneleen.

Nostin käteni pyyhkiäkseni sen pois, mutta poika ehti ensin.

”Olen naurettava. Miehet eivät itke.”
”Älä viitsi.”
”Mutta sinun takiasi minä todella itken, sillä rakastan sinua.”
”Älä aloita tuota taas! Minä en usko sinua. Anna minulle sen verran rauhaa.”
”Astoria, entä jos jotain tapahtuu? Haluan, että sinä tiedät, että rakastan sinua ja että todella uskot sen.”
”Kuuntele! Jos minä menehdyn tähän, sinä suret minua jonkin aikaa, mutta ei kestä kauaa, kun unohdat minut ja löydät toisen. Saat hänen kanssaan ihania lapsia ja elätte onnellisina elämänne loppuun asti”, sanoin, vaikka se teki kipeää.

Would you know my name
If I saw you in heaven
Would it be the same
If I saw you in heaven
I must be strong, and carry on
'Cause I know I don't belong
Here in heaven
Would you hold my hand
If I saw you in heaven
Would you help me stand
If I saw you in heaven
I'll find my way, through night and day
'Cause I know I just can't stay
Here in heaven
Time can bring you down
Time can bend your knee
Time can break your heart
Have you begging please
Begging please
Beyond the door
There's peace I'm sure.
And I know there'll be no more...
Tears in heaven

Eric Clapton – Tears in heaven

”En minä voi. Astoria, minä todella tarkoitan sanojani. En voi enää elää ilman sinua. Olet ainut kenet haluan, tai ketä tulen koskaan haluamaan.”
”Sinusta voi tuntua siltä nyt mutta -”
”Mitä minun täytyy tehdä, jotta uskot sanaani?”
”En minä tiedä. Tukea minua. Olla valehtelematta minulle.”
”Riittääkö se?”
”En voi luvata sitä.”

Draco nyökkäsi merkkinä siitä, että ymmärsi.

”Saisinko kuulla, miksi sinä kohtelit minua niin kuin kohtelit sinä eräänä iltana?”
”Olen pahoillani siitä. En tiedä mikä minuun meni. Halusin niin kovasti osoittaa, että pidän sinusta.”
”Sinulla on hassu tapa osoittaa se.”
”Minä tiedän. Olen pahoillani.”
”Minä en voi antaa sinulle anteeksi vielä. Olen valmis siihen, että käyt katsomassa minua ja muuta, mutten vielä ole antanut sinulle anteeksi.”
”Hyvä on”, Draco sanoi vinkaisten oudosti.
”Voisitko nyt mennä? Minun olisi varmaan hieman nukuttava.”

Se oli aivan totta, sillä tunsin oloni todella uupuneeksi.

”Enkö voisi jäädä?”
”Etkö sinä kuullut? Minä haluan nukkua.”
”Haluan varmistaa, ettei sinulle käy mitään.”
”Tuo menee jo yli. En minä ymmärrä, miksi ihmeessä sinut on laitettu Luihuiseen. Olet hemmetin rohkelikkomainen!”
”Luuletko sinä, että minä ihan kenestä tahansa huolehtisin tähän tapaan?”
”Mistä minä tiedän?”
”En, en todellakaan. Mutta nyt, ota se nukkujuomasi.”
”Äsh. Onko sinun aivan pakko jäädä siihen?”
”On, vaikka se sinua kuinka ärsyttäisi.”
”Muista, etten ole antanut sinulle anteeksi!”
”Muistan, muistan”, Draco totesi hymyillen pientä hymyä, joka ei ulottunut silmiin asti.

Otin nukkujuomalasini yöpöydältä ja kulautin kylmän juoman kurkkuuni. Pian silmäni alkoivatkin painua kiinni ja ruumiini tuntua velholta.

”Nuku hyvin, prinsessa”, Draco kuiskasi.
Arcane Inspiration - lifestyleblogini
Virvatulilaulu - kirjallisuusblogini

Michell

  • ***
  • Viestejä: 49
  • You always have to wake up
Vs: Valot
« Vastaus #35 : 22.05.2009 15:46:33 »
Jee olin eka! ihana luku. Ihanaa et ne taas sopi ainaki melkee. Mutta toi et Draco itki oli vähä :/ siis yli. Mut minkäs mie oon sanomaa.  En keksi muuta kommenttii. Jatkoo...
"Minä lensin tai ainakin minusta tuntui siltä"  l  "...Tietää outoja se puu tuskin enää oudoksuu..."

Nabi.

  • ***
  • Viestejä: 267
Vs: Valot
« Vastaus #36 : 22.05.2009 15:57:43 »
Awwww~~<3 Draco on varmana suloinen kun se itkee~~<3 Voi raukkaa kun kärsii rakkaudesta niin paljon 8'D Sitä se teettää.

Mmm... Muuta en osaa sanoa. Jatkoa? ;D ;D
Everyone thinks that I have it all
but it’s so empty living behind these castle walls
nobody knows i’m all alone
but there’s no place to fall.

eFFy

  • ***
  • Viestejä: 90
  • ;o
Vs: Valot
« Vastaus #37 : 22.05.2009 16:02:16 »
Oo, tänne on tullu jjatkoaa<3 Ihana luku, ja tosi fluffy, mut se oli vaan hyvä, mä tykkäsin. Draco itki, hmm. Siis se oli musta ihan sillee jees, mut se ehkä vähän häiritsi, ku Astoria ei uskonu vielkää, et Draco rakastaa häntä, vaik se itki. Ja kui usein Draco niiku itkee? Tai siis sillee et näyttää tunteensa. Mut ei se todellakaan paljoo haitannu, pisti vaa miettii.
Oli taas sujuvaa tekstii ja toi Astorian isä on vaa nii kauhee:
Lainaus
”Meidän täytyisi lähteä. Tulemme kyllä vielä katsomaan sinua, mutta minulla on… työasioita”, Medwin totesi nolostuneena.
Tai siis en tykkää vaa siit yhtää, ku se sanoo tyttärelleen tollei. Työt on tärkeempii kuin sä. Meen kato tekee töitä, vaik sulla on kuoleman vakava sairaus. Mutt hei, hyvä et on tollasii ihmisii jotka herättää erilaisii mielikuvia ja tunteita.
Tulipas tästä outo kommentti, mutta sille ei voi nyt mitään. Eli kiitti uudesta luvusta<3 ja mä toivon tottakai lisää jatkoa.  :)
Effy: I got it. Freddie and JJ got it. That termite over there got it. But you’re not going to get it. Got it?
Cook: No, I'm confused.

jjanitää^^

  • Vieras
Vs: Valot
« Vastaus #38 : 22.05.2009 17:01:33 »
tosi kiva luku, vaikka se tuntu vähä lyhkäseltä...
mut ootan innolla jatkoo sitte ku sitä
tulee.......... ;D

Tessuu

  • ***
  • Viestejä: 150
Vs: Valot
« Vastaus #39 : 22.05.2009 17:07:07 »
Ihana luku ;)
astoria paranee,paraneehan? ;)
jatkoa ootan innolla sitten ku sitä tulee ;D