Hahah hah ja huh huh, olipas se

Olin nähnyt preview kuvagalleria ja lukenut teorisointia tästä jaksosta, niin vähintäänkin kohtausten järjestys ja yön kulku oli arvattavissa. Mutta varsinkin Claudian raivon syvyys ja tietyt kommentit löivät ihan ällikällä, samoin Gabriella-paljastuksen muoto ja Louisin mukanaolo ihan lopussa. Tässä talossa (= meiken pään sisällä) toki kannatetaan Armandia ja Danielia kaikissa vääryyksissä joita he keksivät yhdessä tehdä, niin hykertelin vain tälle shokeeraavalla käänteelle, varsinkin kun Lestatilla ja Louisilla on niin hyvä plot armor päähenkilöinä. Ja yritetäänhän tässä aidosti vaan estää vampyyriapokalypsi. Oikeasti kiinnostaa kovasti, että onko Armandin taustapiruna Talamasca, koska siltä se vähän vaikuttaa. Toimiiko Armand vapaaehtoisesti yhteistyössä vai kumpi kontrolloi kumpaa? Interesting.
Louis ja Lestat olivat tosi symppiksiä yhdessä ja ihanaa että viimein saivat reippaasti ruutuaikaa. On se Jacobin ja Samin kemia vaan sellainen, että pistää kyllä miettimään onko tämä ruutuajan säännöstely täysin tarkoituksellista kun yksi jakso yhdessä ja käsikirjoittajatkin ovat heti silleen että hei, itse asiassa nämä hahmothan voisivat vain mennä elämään onnellisesti yhdessä aavikolle, makes total sense. Niin ihania kuin ovatkin, niin voi jösses kyllä tota egon ja itsekkyyden määrää, koen että Daniel ja Claudia saavatkin riehua ihan niin paljon sen edessä kuin haluavat.
(Claudiasta puheen ollen, sata näyttelypalkintoa taas Delainey Haylesille, ja siis hggffhhhh yhyy Madeline, niin raastavaa kuin koko Claudian puhe olikin niin oli ihana kuulla Claudian itsensä puhuvan tunteistaan rakastaan kohtaan. En osaa oikein vielä sanoa tekeekö Claudia jonkun ruumiillistuneen paluun Reginan kropan kautta vai miten tämä juonikuvio etenee/eteneekö ollaankaan, katsotaan.)
Olisin taas voinut ottaa reippaasti lissä devil's minion -sisältöä, mutta se on sellainen itsekäs laulu jota olen laulellut läpi kauden, enkä pääse siitä eroon vaikka kuinka vedottaisiin siihen syyhyn että tämä on Lestatin kausi Lestatin rajallisesta näkökulmasta. Mutta mikäli sarja itse ei ainakaan tällä kaudella näytä Danielin aurinkokävelyn opettelua menneinä viikkoina, niin sehän vain tarkoittaa että siitä ajasta voidaan kirjoittaa kasapäin ficcejä.
Olen yrittänyt nyt tehdä rauhan sen kanssa, että tämä kausi on mielestäni kaikin puolin jokseenkin heikompi kuin aiemmat kaksi ja sillä on täysin omasta näkökulmastani katsottuna keskitytty usein vääriin asioihin + kiirehditty kun olisi pitänyt hidastaa ja hidastettu kun olisi pitänyt kiirehtiä. Silti olen kuitenkin viihtynyt ja rakastanut tällä kaudella fanittaa näyttelijäkaartia, jonka haastatteluiden (varsinkin Assad, ja usein myös Eric, Jacob, Jennifer ja Delainey) koen tuoneen paljon sellaista taustatietoa hahmomotivaatioista, joista koen että ihan sarja itse olisi paljon hyötynyt kirjoittamalla sen selkeämmin mukaan. Katsotaan miten finaalijakso vaikuttaa tähän mielipiteeseen.
Se mitä en jaksaisi nyt yhtään on cliffhanger loppu liittyen Danielin kuolemaan, että onko se nyt pysyvä ja kun hyvin varmasti ei niin iik ja ääk mitä se sitten tarkoittaa; mistä komerosta Luke oikein kiskaistaan tuuraamaan vai onko uusi Daniel-kroppa sittenkin Raglan/Alex/Sam/Salamander/Talamascan hahmo X/naapurin Pekka. Ai miten niin vihaan tätä fandomin vallannutta bodyswap-hysteriaa muiden hahmojen kuin Lestatin kohdalla tuhannen auringon voimalla?

Mutta siis enteilen vahvasti että tää on sellainen asia jossa saan pettyä, että jotain hyvin kurjaa Danielille käy, varmaan juuri sen jälkeen kun Armand ja Daniel ovat ehtineet ihan hetken olla onnellisia yhdessä, niin saadaan sitten Armandille taas vähän lisää traumaa niskaa ettei liian onnelliseksi menisi. Perusmeininki

Onneksi se Comic Con on melkein heti finaalin perään, niin voi toivoa että Eric välittömästi spoilaa Danielin tulevaisuuden.
Luin jostain että finaalijakso olisi kaksi tuntia pitkä, saa nähdä pitääkö se paikkansa. Sormet ristissä!