Kirjoittaja Aihe: Veren vangit / Vampyyrikronikat (keskustelua TV-sarjasta, kirjasarjasta ja miksei elokuvistakin)  (Luettu 7408 kertaa)

Sisilja

• Armand apologist
  • Valvoja
  • deviling my minion
Lainaus käyttäjältä: wishbone
Jacobilla sitten tosiaan on kädet täynnä ton kauhukaksikon kaitsimisessa.
Niiiiinpä! Jaksamista Jacobille, nään sen jo kädet kasvoilla vetämässä happea. :’D Kunpa ne eivät istuttaisi sitä Assadin ja Ericin keskelle, kun eikö Delainey nyt ole jo hienosti osoittanut, ettei näiden kahden väliin isketty esiliina auta yhtään mitään! ;D 8) Ja annetaan nyt vähän armoa Jacobille, se kun ei kestä niitä daddy-juttuja yhtään. Niin että sallitaan sen edes istua sivummalla, yksin, ilman Samia, raukka. Toivottavasti Samin pappisrooli on kaiken tän arvoista!

Liikkis toi sun yliviivattu toive Night Islandista, wishbone! <3 Mietin kans, kuinka ahneeksi tässä kehtaisi toiveissaan ryhtyä! Olisipa vaan mieletöntä, jos saataisiin heti kättelyssä varmistus uudesta kaudesta JA SAARISPINNARISTA!! Voihhhh, toivotaan toivotaan!! Ja jos ei, niin paneeli on varmasti muutoin silti aivan aivan ihana.
« Viimeksi muokattu: 10.07.2026 15:17:55 kirjoittanut Sisilja »

LOUIS: Half-queer, mostly queer… what is it?
LESTAT: Non-discriminating.

Avan ja bannun on tehnyt flawless ♥

flawless

• Alempi ylilehmä
  • Administrator
  • breakdowns for breakfast
Ei mulla muutaku että huomasin juuri Netflixin etusivulla pyörivistä mainoksista että kolmoskausi on tulossa Suomen Netflixiin jo 20.7. eli varmaan postaavat sen kokonaisuudessaan sinne sitten kun on kausi ilmestynyt! 😍 Koska vika jaksohan tulee ensi sunnuntaina jos nyt oikein oon käsittänyt. Ei siis tarvitse odottaa kauaa että pääsee katselemaan sitä ihan laillista kautta ja ilman karseeta värkkäystä. Jee! Palaan muihin löpinöihin jossain vaiheessa mutta oli pakko tulla hypettämään!
i like to dabble in fuckery

banneri © Ingrid

Eveliina L

No niin, piti tulla tänne sanomaan, että sorruin katsomaan ja lyhyessä ajassa sitten pyöritin tuon ekan kauden ja tartun heti kiinni Lestatin kuolemaan, koska mun mielestä se todellakin on tarpeellinen ja Lestat myös ansaitsee sen. Niin viihdyttävä hahmo kuin Lestat onkin niin se on myös kontrolloiva paska, joka kyllä itse pitää rakastajaa/rakastajia, mutta ei salli muille samaa kuin mitään itsellään. Jossain vaiheessa se olisi joka tapauksessa tullut sen silmille, koska ei nämä tyypit elänyt silloin ajalla, jolloin olisi voinut hakeutua perheterapiaan käsittelemään parisuhde/perheongelmiaan.  ;D
"Do I want him here forever? Yes, of course." -Leon Draisaitl

Sisilja

• Armand apologist
  • Valvoja
  • deviling my minion
Spoiler: Kolmoskauden kuutosjaksosta • näytä
Menneisyyden minä: Varmaankin tää suhdepaljastuskin saadaan käärittyä aivan hirveään murheellisuuspakettiin. Katsotaan löytyykö paketista sit Danielin irtopää vai mikä.  ;D ;D ;D ;D AI KAMALA!!!

NO EI LÖYTYNYT TÄSTÄ JAKSOSTA DANIELIN IRTOPÄÄTÄ!!!!!!!!!!! MUT VOI HELE MIKÄ PÄÄTÖS JAKSOLLE. Katsoin sen jo alkuiltapäivästä, mutta mun ajatukseni täst uusimmasta jaksosta ovat edelleen tasoa pelkkää (IHASTUNUTTA) huutoa!! MUN MURHAAJABEIBET!!!! JA AH SE DANIELIN JA ARMANDIN (KOSTO)VIDEO, voiko tällaista ollakaan!!! Musta tuntuu, että mun fiilikset näistä kahdesta on jo useamman jakson ajan olleet tällaisia häkeltyneen yllättyneen onnellisia, että miten miten miten minä saan katsoa jotain näin ihanaa. <3<3<3 Nautin myös mielettömästi siitä Danielin ja Louis'n sekä Lestatin dinneritapaamisesta, siinä oli mainio tunnelma ja se veren lasiin valuttaminen, miten sekin oli jotenkin eroottista? Tai siis tiedän kyllä tasan tarkkaan miten. UH AH. Ja Loustat sai tosi kivasti pienen romanttisen hetken ennen (TÄYSIN ANSAITTUA) teloitusta, mitäs menivät vittuilemaan Danielille, joka herkästi ja rakastuneesti ilmoitti tapailevansa jotakuta (!!!!!!! kuumasti porottavan auringon alla!!!)! AAAAHHHHHH! Joo. Ei järjellistä sanottavaa. Lisään vielä että se Merrick-noita oli PELOTTAVA. Tai siis Claudia oli. Ja ihan hirmuisen surullinen kohtalo sillä. En kestä. Ikuisesti etsimässä rakastaan, koskaan sitä löytämättä. AAAAGGHHHH!

Joo. Tän uusimman jakson jäljiltä odotan entistä vahvempi hullunkiilto silmissäni Assadin ja Ericin edesottamuksia siellä Comic Conissa!! <3

JA VOI JUMPE, mä NIIN ilahduin tästä sun Netflix-tiedotuksesta, flaw! Ihanaa päästä katsomaan uutta kautta Netflixistä, suomitekstityksillä. Toki ne jää varmasti vajaiksi kun dialogia on niin paljon, mutta silti, ihanaa saada lisää ymmärrystä tähän katseluuni. ;D

Mulla olisi myös sanottavaa Lestatin edesottamuksiin menneillä kausilla, mut just nyt en kykene, so sorry. Palaan astialle!!

« Viimeksi muokattu: tänään kello 00:22:12 kirjoittanut Sisilja »

LOUIS: Half-queer, mostly queer… what is it?
LESTAT: Non-discriminating.

Avan ja bannun on tehnyt flawless ♥

wishbone

• L'enfant terrible
Tuota Eveliina L:n kommenttia lukiessa mietin samaa, jota mietin tänä vkl juhlissa kun sarjaan nyt hurahtanut ja kakkoskauden loppupuolella tällä hetkellä menevä irl-ystäväni halusi puhua aiheesta: että tästä sarjasta on tosi hankala keskustella jonkun kanssa mikäli on eri vaiheissa kausia katselukokemuksessa, koska isoja kaiken muuttavia juonenkäännespoilereita tulee usein ja koska kyseiset käännespoilerit vahvasti haastavat aiemmin totuutena esitettyjä näkökulmia. Ja myöskin koska tässä sarjassa on jotain sellaista erityistä magiaa, että eri ihmisillä on tosi vahvoja mielipiteitä eri hahmoista ja siitä mitkä asiat hahmojen pitkässä listassa syntejä ovat ok ja mitkä eivät :D Ja siis saakin olla! Saa tykätä eri hahmoista ja olla tykkäämättä toisista. Itsellänikin on ne omat suosikit, vaikka kaikista hahmoista eri tavalla tykkäänkin (tai vähintäänkin kys. hahmojen näyttelijöistä).

Se mitä en itse ymmärrä on se, miten vahvasti sellainen joku tarve todistella Sen Oman Suosikin moraalista paremmuutta verrattuna muihin (X on paska, Y on uhri) on pesiytynyt nimenomaan tähän fandomiin, kun juurikin kaikki hahmot ovat vaihtelevalla tavalla hirveitä, itsekkäitä ja kuitenkin taas tietyissä teoissaan kivualiaan vilpittömiä. Ei nyt oikeasti vampyyrisarjan äärellä voida alkaa vääntää kättä siitä kuka ansaitsee sädekehän. Enkä siis tarkoita että täällä Finissä kukaan olisi niin väittänytkään, tää on vain tällainen joka päivä uudelleen leimahtava turhautuminen kun avaan jonkun aiheeseen liittyvän somen.

Sitten spoilaavia ajatuksia viimeisimmästä jaksosta eli 3x6:

Spoiler: näytä
Hahah hah ja huh huh, olipas se :D Olin nähnyt preview kuvagalleria ja lukenut teorisointia tästä jaksosta, niin vähintäänkin kohtausten järjestys ja yön kulku oli arvattavissa. Mutta varsinkin Claudian raivon syvyys ja tietyt kommentit löivät ihan ällikällä, samoin Gabriella-paljastuksen muoto ja Louisin mukanaolo ihan lopussa. Tässä talossa (= meiken pään sisällä) toki kannatetaan Armandia ja Danielia kaikissa vääryyksissä joita he keksivät yhdessä tehdä, niin hykertelin vain tälle shokeeraavalla käänteelle, varsinkin kun Lestatilla ja Louisilla on niin hyvä plot armor päähenkilöinä. Ja yritetäänhän tässä aidosti vaan estää vampyyriapokalypsi. Oikeasti kiinnostaa kovasti, että onko Armandin taustapiruna Talamasca, koska siltä se vähän vaikuttaa. Toimiiko Armand vapaaehtoisesti yhteistyössä vai kumpi kontrolloi kumpaa? Interesting.

Louis ja Lestat olivat tosi symppiksiä yhdessä ja ihanaa että viimein saivat reippaasti ruutuaikaa. On se Jacobin ja Samin kemia vaan sellainen, että pistää kyllä miettimään onko tämä ruutuajan säännöstely täysin tarkoituksellista kun yksi jakso yhdessä ja käsikirjoittajatkin ovat heti silleen että hei, itse asiassa nämä hahmothan voisivat vain mennä elämään onnellisesti yhdessä aavikolle, makes total sense. Niin ihania kuin ovatkin, niin voi jösses kyllä tota egon ja itsekkyyden määrää, koen että Daniel ja Claudia saavatkin riehua ihan niin paljon sen edessä kuin haluavat.

(Claudiasta puheen ollen, sata näyttelypalkintoa taas Delainey Haylesille, ja siis hggffhhhh yhyy Madeline, niin raastavaa kuin koko Claudian puhe olikin niin oli ihana kuulla Claudian itsensä puhuvan tunteistaan rakastaan kohtaan. En osaa oikein vielä sanoa tekeekö Claudia jonkun ruumiillistuneen paluun Reginan kropan kautta vai miten tämä juonikuvio etenee/eteneekö ollaankaan, katsotaan.)

Olisin taas voinut ottaa reippaasti lissä devil's minion -sisältöä, mutta se on sellainen itsekäs laulu jota olen laulellut läpi kauden, enkä pääse siitä eroon vaikka kuinka vedottaisiin siihen syyhyn että tämä on Lestatin kausi Lestatin rajallisesta näkökulmasta. Mutta mikäli sarja itse ei ainakaan tällä kaudella näytä Danielin aurinkokävelyn opettelua menneinä viikkoina, niin sehän vain tarkoittaa että siitä ajasta voidaan kirjoittaa kasapäin ficcejä.

Olen yrittänyt nyt tehdä rauhan sen kanssa, että tämä kausi on mielestäni kaikin puolin jokseenkin heikompi kuin aiemmat kaksi ja sillä on täysin omasta näkökulmastani katsottuna keskitytty usein vääriin asioihin + kiirehditty kun olisi pitänyt hidastaa ja hidastettu kun olisi pitänyt kiirehtiä. Silti olen kuitenkin viihtynyt ja rakastanut tällä kaudella fanittaa näyttelijäkaartia, jonka haastatteluiden (varsinkin Assad, ja usein myös Eric, Jacob, Jennifer ja Delainey) koen tuoneen paljon sellaista taustatietoa hahmomotivaatioista, joista koen että ihan sarja itse olisi paljon hyötynyt kirjoittamalla sen selkeämmin mukaan. Katsotaan miten finaalijakso vaikuttaa tähän mielipiteeseen.

Se mitä en jaksaisi nyt yhtään on cliffhanger loppu liittyen Danielin kuolemaan, että onko se nyt pysyvä ja kun hyvin varmasti ei niin iik ja ääk mitä se sitten tarkoittaa; mistä komerosta Luke oikein kiskaistaan tuuraamaan vai onko uusi Daniel-kroppa sittenkin Raglan/Alex/Sam/Salamander/Talamascan hahmo X/naapurin Pekka. Ai miten niin vihaan tätä fandomin vallannutta bodyswap-hysteriaa muiden hahmojen kuin Lestatin kohdalla tuhannen auringon voimalla? :D Mutta siis enteilen vahvasti että tää on sellainen asia jossa saan pettyä, että jotain hyvin kurjaa Danielille käy, varmaan juuri sen jälkeen kun Armand ja Daniel ovat ehtineet ihan hetken olla onnellisia yhdessä, niin saadaan sitten Armandille taas vähän lisää traumaa niskaa ettei liian onnelliseksi menisi. Perusmeininki  8) Onneksi se Comic Con on melkein heti finaalin perään, niin voi toivoa että Eric välittömästi spoilaa Danielin tulevaisuuden.

Luin jostain että finaalijakso olisi kaksi tuntia pitkä, saa nähdä pitääkö se paikkansa. Sormet ristissä!

I will love you as misfortune loves orphans,
as fire loves innocence, and as justice loves to sit
and watch while everything goes wrong.

Eveliina L

No mun mielipide Lestatin tappamisesta liittyy ehkä enemmänkin siihen vanhaan elokuvaan. Sen vaan kuuluu ainakin kerran kuolla.  ;D Sinänsä mä olen jo nyt sitä mieltä, että oikeaa totuutta mistään ei ole olemassakaan, koska ei voi tietää, kuka missäkin vaiheessa on manipuloitu tai ehkä uudestaan vielä muokattu muistia, kun kerran sekin on mahdollista. Moraalipuolen keskustelun sinänsä ymmärrän, koska on olemassa tietynlaisia teon ja ajatuksen asteita ja sanotaanko, että mua ainakin lakkaa kiinnostamasta koko sarja sillä hetkellä, jos kaikki on vaan täysiä perseilijöitä ilman minkäänlaisia tunnontuskia mistään. Se tunnepuolen kipuilu on se, mikä minua kiinnostaa kaikessa psykologisessa manipulaatiossa, ei niinkään se kuka paneskelee kenenkin kanssa ja on kuinkakin ylpeä hirviöstatuksestaan. Seksi ja väkivalta on tylsää pelkän seksin ja väkivallan takia.
"Do I want him here forever? Yes, of course." -Leon Draisaitl