Kirjoittaja Aihe: Idols [Se tulee taas]  (Luettu 83954 kertaa)

Vio

  • ***
  • Viestejä: 333
  • Sonjaholisti
Vs: Idols
« Vastaus #280 : 17.11.2008 19:58:05 »
Tällainen huippufiksu kommentti: kuka muu huomas, et Wellu oli yleisön joukossa ja sil oli kyltti, jos luki "Pete on ihku - Ja Ansku kans"? ;D (Ja Ansku kans oli eri rivillä, siksi tuo viiva.)
Hurrr.

Fanpire

  • Vieras
Vs: Idols
« Vastaus #281 : 17.11.2008 19:59:49 »
Minä huomasin :D Ihan tämän ilmoittamaan tulin, ei mulla nyt enää muuta asiaa tällä erää ole... Ihan yhtä huippufiksu kommentti, kuin sullakin, Vio... Vielä fiksumpi.
//Ai niin, onko kellään muulla soinut se Annan runka-tunka-tunk koko päivän päässä vai olenko ainut?
« Viimeksi muokattu: 17.11.2008 20:03:15 kirjoittanut Fanpire »

nonaah

  • ***
  • Viestejä: 162
Vs: Idols
« Vastaus #282 : 17.11.2008 20:02:59 »
soju, jaanan lisäski siinä tiputuksessa oli kalle ja ansku.

Lainaus
Ketä veikkaatte tippuvan ensi kerralla?
En nyt tähän hätään osaa veikata ketään kun en niitä esityksiä ole vielä nähnyt, mutta toivon että kalle tai ansku tippuisi.
lalalalalaaaaaa

sokerijuurikas

  • ***
  • Viestejä: 373
Vs: Idols
« Vastaus #283 : 17.11.2008 20:05:28 »
Fanpire: JOO! Mulla soi koko aamun -.- raivostuttavaa

Amy Malfoy

  • ***
  • Viestejä: 1 121
Vs: Idols
« Vastaus #284 : 19.11.2008 14:27:19 »
Vio: Täällä suunnalla nähtiin kanssa se Wellun kyltti.. Vähän nauratti :D
ah ja kauheen kiva kun menin nyt lukemaan ton kommentin.. Arvatkaa vaan mikä biisi soi loppupäivän päässä?? argh! :D

ja keiden toivon tippuvan: Kalle ja Koop (ärsyttäviä kummatkin, sanokaa mitä sanotte)

~Amy

Ginin banneri<3
~The End is here: Deathly Hallows Part II~
~Dramione~
”Goalies don't think." - Chris Osgood
                                                                       Kiitos Leijonat <3

InFlames

  • ***
  • Viestejä: 24
  • Slice me pretty
Vs: Idols
« Vastaus #285 : 19.11.2008 18:00:37 »
Mä tykkään Kallen äänestä ja tavasta laulaa, hyvin yksinkertaisesti sanottuna. Ja mä tykkään sen asenteesta lavalla ja muutenkin. Tykkään tyypeistä, jotka vastaavat tyhmiin kysymyksiin tyhmästi. "Miten Idols on kasvattanut sinua?" Kenen idioottiaivot noita kysymyksiä keksii? Ellenin omat?  ;D Mä taas en voi ymmärtää, mitä ihmiset näkevät Pete The kirkujassa? Tykkäävät sen huudosta? ;D Mä kun luulin, että tämä on pääasiassa kumminkin laulukilpailu eikä huutokilpailu/missikilpailu/misterkilpailu. ;)

Kalle, eihän se osaa ees laulaa. Okei, tietyllä tavalla tää tietenkin on mielipidekysymys mutta tietyltä kannalta ei. melko puhtaastihan se laulaa, mutta se on sit siinä. Ei sillä ääni eikä tekniikka riitä, se on ihan eri tasolla muiden laulajien kanssa. Eikä se muutenkaan saa niihin lauluihin mitään omaa alitettua, hyvä että saa ne laulut just silleen laulettua että ne kestää kattoo ja muutenkin on aina niin eksyny siellä lavalla. Ja sen kommentit vaikutti tosi ennaltakäsin mietityiltä. Varsinkin sen perustelut siitä asenteesta. Pete sentään laulaa nuotilleen, uskaltaa ottaa riskejä ja on ihan hyvä tulkitsija. Ja se Kallen ''hevi/rock'' -asenne on niin teennäinen ja muutenkin se on musta vähän asennevammainen. Jos se ois ees laulullisesti vähän taitavampi niin vois ehkä yrittää sietää sitä vähän enemmän. Ei pysty. Siis en vaan voi käsittää miten se voi jonkun mielestä olla hyvä. Tai no tietyllä tavalla voin, mutta se nyt ei ehkä kuulu tähän :D
« Viimeksi muokattu: 19.11.2008 18:02:56 kirjoittanut InFlames »

Carolynne

  • A proud Hufflepuff
  • ***
  • Viestejä: 1 341
Vs: Idols
« Vastaus #286 : 19.11.2008 18:38:10 »
Lainaus
Kalle, eihän se osaa ees laulaa
--
Ja se Kallen ''hevi/rock'' -asenne on niin teennäinen ja muutenkin se on musta vähän asennevammainen.


Väittelyä! ^^
Minä olen täysin päinvastaista mieltä molemmista kommenteista. Kallen ääni on minusta kaikkein paras, jos pistää silmät kiinni vaikka niin sitä kuuntelisin mieluiten levyllisen verran. Harva mieskään pääsee niin matalalle. Tekniikasta tai puhtauksista en tiedä mitään, minä arvostelen vain sillä, mikä minusta kuulostaa hyvältä.

Ja tuosta asenteesta. Se on suurin syy, miksi Kallesta pidänkin. Minusta hänen asenteessaan on sitä jotain ja hänestä näkee kauas, että hän tosiaan rakastaa musiikkityyliään ja muutenkin sitä, mitä tekee. Voin täysin samaistua ja arvostaa hänen arvojaan siitä, että on tehtävä omaa juttuaan välittämättä muiden mielipiteistä. Samoin hän suhtautuu minusta viisaasti tuomareihin - katsojathan päättävät ja osatavat levyjäkin, ja minusta tuomariston ammattimaisuuteen on turha vedota, ainoastaan Patrick saattaa olla jotenkin kykenevä arvioimaan toisia. Nina Tapio on niin läppä itse ja laulaa itse melkoisen kamalasti, sinä en kehtaisi mennä toisia neuvomaan, puhumattakaan Jone Nikulasta joka ei omaa muuta kuin muutamia verbaalisia kykyjä.

Joten hyvä Kalle (jos äänestäisin niin äänestäisin sua tai Anna-Kaisaa ^^)!
"Forever may only be twelve days."
"Then we'll take those twelve days, and we'll live twelve lifetimes."

Firdilien

  • Fiktiiviseksuaali
  • ***
  • Viestejä: 554
  • Semi-ilkeä ihmissyöjätossu
    • Tossun ficit
Vs: Idols
« Vastaus #287 : 19.11.2008 18:42:34 »
Hih. Oltiin Mäksän ja Qanthan kanssa tänään Kampissa katsomassa noita jäljellä olevia Idols-finalisteja ja oli hauskaa. Koko ajan piti olla kääntymässä poispäin, jos joku kamera meinasi alkaa kuvata meidän suuntaamme.  ;) Finalistit lauloivat ensimmäisiä semifinaalikappaleitaan ja jakoivat nimikirjoituksia. Koopin With or without you oli taas niin hyvä, että tuli kylmiä väreitä. Ihan mieletön. Samoin Annan Hallelujah oli komea veto. Tytön ääni olisi varmaan täyttänyt koko tilan ilman mikrofoniakin. Huomasin, että Anna-Kaisa vetää livenä paremmin kuin televisiossa. Ehkä se on se kilpailutilanne, joka lukittaa hänen äänensä aina ohjelman aikana, mutta tuolla kun sai vaan laulaa ja esiintyä niin tilanne ehkä oli rennompi ja Ansku veti Walking in Memphisin vallan mallikkaasti. Mutta Pete ja Kalle eivät valitettavasti jaksaneet juurikaan sytyttää. Kyllä kai ne hyvin lauloivat, mutta ei vaan iskenyt ei.

Oli kyllä hauskaa olla siellä, kun kaikki muut olivat kymmenen vuotta nuorempia tai niiden kymmenen vuotta nuorempien vanhempia. Mutta pitihän se tilaisuus käydä katsomassa, kun sattui olemaan sopivassa paikassa. Katsellaan nyt sitten, löydämmekö itsemme Ilta-Sanomien jostain "Idols-hysteriaa" -kuvasta. ;D
Lopeta totuuden etsiminen ja asetu aloillesi hyvään fantasiaan.

68 to go.

Makisuke

  • Killan ex-Ylinoita
  • ***
  • Viestejä: 486
  • Mäksä
Vs: Idols
« Vastaus #288 : 19.11.2008 18:42:57 »
Käytiin Tossun ja Qanthan kanssa kattomassa jäljellä olevia kilpailijoita Kampissa ja tuli vähän semmonen olo, että taidettiin olla ainoat yli 15-vuotiaat paikalla. Pysyteltiin mahdollisimman reunassa ja aina kun kamera kohdistu meihin, käännettiin taktisesti päätä. Mutta ohjelma oli ihan fiksusti suunniteltu: ensin Pete laulo ekan semi-finaalibiisinsä, sitten oli nimmareiden jakoa muutama kymmenen minuuttia ja sitten esiintyi Anna-Kaisa, taas nimmareita ja sitten Koop, jne. Kaikki kilpailijat esittivät tietty paljon rennommin noita alkuaikojen biisejä kuin silloin, ja huomasi että he tunsivat olonsa paljon itsevarmemmaksi kuin aikaisemmin. Pete ja Kalle saivat molemmat paikoitellen yleisöltä pientä hurrausta, mutta Koopin laulaessa With or Without You, kaikki olivat täysillä mukana.

Mutta aivan tajuttomasti teinityttöjä siellä oli! Hävetti usein niiden puolesta, kun yksikin joukko kiljui jatkuvatsi Kallea katsomaan sinne päin ja ilkamoivat muutenkin niin kovin, että järjestysmies tuli seisoskelemaan siihen porukan taakse. On se kyllä jännä ilmiö tuo julkisuus, miten nuokin ovat ihan tavallisia pulliaisia, mutta on ihmisiä jotka tunnistavat heidät kadulla ja antavat nallekarhuja, pipareita, suklaata, pyytävät kuviin ja pyytävät nimmareita. Ja näille faneille nuo tavikset ovat jotain maailmaa suurempaa ja käsittämätöntä.

Niin ja juu, ei menty jonottamaan nimmareita. Houkutti tosin mennä Heikiltä pyytämään tissiin nimmari, mutta se sitten jäi, kun se herra viihtyi niin paljon pikkutyttöjen joukossa.  :D

//: tosiaan Koopin esityksen aika tuli kylmät väreet ja sitten Annan Halleluujahin lopussa kun se nainen oikein revitteli. Ah! <3
If you do not believe in any kind of magic, you might as well be dead. - Albert Einstein

Voldemort

  • Vieras
Vs: Idols
« Vastaus #289 : 20.11.2008 11:44:53 »
Lainaus
//Ai niin, onko kellään muulla soinut se Annan runka-tunka-tunk koko päivän päässä vai olenko ainut?

Joo, mulla soi se päässä aina silloin tällöin.  :D Tossu ja Mäksä, olisi pitänyt teidän kanssa tulla sinne, niin olisin ollut taatusti vanhin! ;D Ja olisi ihan piruuttaan voinut liittyä niiden hävettävien Kalle-ihkuttajien joukkoon.

Minä en tiedä mitään laulamisen tekniikoista enkä vireistä enkä mistään, mutta mä tykkään matalaäänisistä mieslaulajista ja niitä on minusta liian vähän. Enemmän on justiinsa tuollaisia kiekujia. Pete voi laulaa teknisesti oikein ja muuta vastaavaa, mutta mun korvaan sen äänessä ei ole oikein mitään persoonallista tai sellaista, mikä erottaisi sen edukseen nimen omaan laulajana. Minä en tee mitään rohkealla esiintyjällä, jonka äänellä lauletuista levyistä ei jaksa innostua muuta kuin jos katselee samalla tyyppiä videolta. (Enkä mä innostuisi siitäkään, paitsi että voisin kyylätä että kouriiko se haaroja laulaessaan). Mä tykkään enemmin kuunnella musiikkia, vaikka livekeikat onkin ihania. Tietty Petenkin levystä voi tulla hyvä, jos siihen saadaan hyviä biisejä, koska musiikki menee aina laulajan edelle, mutta hyvä laulaja - sellainen siis, jota on itsestä kiva kuunnella, on bonus. Koopin äänessäkin on enemmän persoonaa ja sillä on äänessä vahvuutta persoonan lisäksi. Se ei ole matala, mutta siinä on kiva vibraatto ja se kuulostaa kokonaisuutena korvaan hyvältä. Siksi mun korvaan Kalle ja Koop kuulostaa paremmalta, vaikka Pete osaisi kuinka teknisesti laulaa paremmin ja vaikka se olisi rohkea jne. (Voisin kyllä väittää vastaan. Se on laulanut läpi tasan yhden kappaleen Idolsissa, loput on olleet enemmän äänen rääkkäämistä, mikä sekin voi olla ihan viehättävää, mutta jos tekee vain sitä, niin se on tylsää ja minä kuuntelen mieluummin laulua, vaikkei se olisikaan teknisesti täysin puhdasta eikä englannin ääntämisen puolestakaan.  ;D) Kalle voi olla naurettava kaikella tapaa, mutta toistaiseksi se on sentään laulanut ja sen ääni kuulostaa mun korvaan hyvältä, ei mahda mitään. 

Muoks: Miksi mä vedän aina Peten mukaan, vaikka mun piti vaan sanoa, että musta vaan tietyt tyypit kuulostaa kivemmalta kuin toiset eikä se sinänsä liity paremmuuteen.  ;D Se tyyppi jotenkin jurppii mua, vaikkei siitä ole mitään sanottavaa. En osaisi edes arvioida sitä persoonana tai mitenkään. ;D Ehkä mua vaan jurppii se, että se ei laula! ;) Kyllä Annastakin viimeksi kuuli, että sen laulu meni vähän metsään, mutta silti se kuulosti siitä huolimatta hyvältä. Sen sijaan Jaana taisi laulaa aina tasaisen varmasti, mutta ei vaan sytyttänyt. Nämähän on tällaisia makuasioita. Anna-Kaisa on jäänyt minulle vähän etäiseksi, koska olen pari kertaa missannut sen laulamisen.
« Viimeksi muokattu: 20.11.2008 11:59:05 kirjoittanut Voldemort »

Carolynne

  • A proud Hufflepuff
  • ***
  • Viestejä: 1 341
Vs: Idols
« Vastaus #290 : 23.11.2008 12:23:21 »
Eli tässä MTV3:n sivuilta otetut kappalevalinnat tämän illan finaaliin:


Koop Arponen Tapio Rautavaara: Kulkurin iltatähti

Pete Parkkonen Sara: Rauhan aika

Anna Puustjärvi Tehosekoitin (Vesa-Matti Loirin versio): Hetken tie on kevyt

Anna-Kaisa Riitijoki PMMP: Joutsenet

Kalle Löfström Tehosekoitin: Valonkantaja


Jee, näyttää olevan tulossa paljon Tehosekoitinta. Nostalgista ^^ Minä en oikein tiedä kenen haluaisin putoavan tänään, tykkään kaikista paljon (paitsi Petestä), joten täytyykin valmistautua suosikkini tippumiseen. Nyyh.
"Forever may only be twelve days."
"Then we'll take those twelve days, and we'll live twelve lifetimes."

Voldemort

  • Vieras
Vs: Idols
« Vastaus #291 : 23.11.2008 12:43:09 »
Mielenkiintoisia valintoja! Koop laulamassa Kulkurin iltatähteä. Ainoa biisi, jota en nyt tässä heti tunnista on tuo Peten valinta, mutta minullapa onkin biisien suhteen yleensä aika hatara nimimuisti. ;D Hetken tie on kevyt on aivan ihana biisi. Nytpä odotan kovasti iltaa enkä suosikkini tippumista.  ;D

Fanpire

  • Vieras
Vs: Idols
« Vastaus #292 : 23.11.2008 17:13:38 »
Oho, en edes tajunnut, että Idols tulee tänään... Hienoa! Mikä teema siellä on tänä iltana? Ja kuka on vieraileva tuomari? Ei kun joo, olikos se Jippu tai joku?

Lilyena

  • Vieras
Vs: Idols
« Vastaus #293 : 23.11.2008 19:01:40 »
Teemana kotimaisuus ja vierailevana tuomarina Jippu.

Carolynne

  • A proud Hufflepuff
  • ***
  • Viestejä: 1 341
Vs: Idols
« Vastaus #294 : 23.11.2008 21:01:52 »
Ne tuomarit on ihan jostain mielipiteineen, olen näköjään aina eri mieltä kaikesta niiden kanssa. Minusta taso oli tänään aika alhainen, mutta Kalle oli silti ylivoimaisesti paras, Koop hyvänä kakkosena. Eli juuri ne jotka sai punaisia.

Koopin ja Kallen äänet vaan pelkästään on niin ihania ja... en mä tiedä, niiden kappalevalinnatkin oli onnistuneita tai ainakin ne vetosi minuun. Kulkurin iltatähdessä meni kylmät väreet ja Kalle kuulostaa edelleen korvaan ehdottomasti parhaalta, lauloi se mitä vaan. Sitä paitsi kyllä minua ainakin kosketti se Valonkantaja. Ja todella paljon vielä.

Pete oli edelleen huono. Yksinkertaisesti. En ymmärrä, kuka voi väittää, että sillä on hyvä ääni tämän päivän jälkeen, siitä ihanasta posteljooni-kappaleesta ei ollut jälkeäkään ja odotin vaan koko ajan, koska sen ääni hajoaa pirstaleiksi (sen lisäksi että odotin kappaleen loppumista).

Hetken tie on kevyt on yksi kauniimmista suomalaisista kappaleista, mutta Anna ei onnistunut. Se kirkui liian korkealta ja toivoin vain, että saisin pian kuunnella oikeaa Tehosekoitinta, jotta voisin unohtaa koko kappaleelle saamani mielikuvat ja palata niihin vanhoihin.

Ansku oli keskiverto. Ihan hyvä, ei mitenkään erikoinen. Ei jäänyt mieleen.
"Forever may only be twelve days."
"Then we'll take those twelve days, and we'll live twelve lifetimes."

Slytherin

  • Vieras
Vs: Idols
« Vastaus #295 : 23.11.2008 21:06:24 »
Koop oli ihana ;3 ainakin ne matalat sävelet siinä Kulkurin _ILTA_tähti. Niin se ilta kohta oli niin hmhmyyhyhm (: Ihana kaappi ! <3 pääsistpä jatkoon !

Anna on ihana sellainen iloinen persoona. Kaunis ääni, tosin ne korkeet sävelet vähän särähti mun korvaan :( Mut toivottavasti Anna pääsee jatkoon !

Ansku on lempparini kaikista. Hän ja Koop ovat parhaimmat, sitten tulee Anna. Ansku on surullinen, mutta miksi peittää itsensä muilta? Kaikki puhuvat aitoudesta ja sen sellaisesta ja sitten valittavat hänen surullisuudestaan ? :o mutta hän on kyllä paras, ja hänen tämäniltainen veto oli kyllä pysäyttävä (: ihana!

Pete... pitääkö edes sanoa ? :o :( tietenkin huutamisella taas läpi. Okei, jos se on hänen tyylinsä laulaa, laulakoot (jos sitä laulamiseksi kutsutaan) mutta hei. Ulkonäköä sillä on muitten mielestä (eimun) mutta siis se ei riitä, pitää osata laulaa ei karjua. Minäkin osaan karjua. Joku taisi vetäistä jalat suustani tässä aiemmin sanomalla että jos Pete on loppu, kuitti, finito  + hengästynyt ja hikinen yhden kiljukappaleen jälkeen, miten hän pärjää finaalissa/keikoilla? :o MIETTIKÄÄ SITÄ, OIKEESTI!

Kalle,aiaiaiaiai. Neljä punasta :( No, epävireisesti se meni, mutta en uskonut että neljä punaista :o En silti pidä kallen äänestä yhtään. En tiedä mikä mättää, epävireisyys ? huhhuh. Tämäniltainen veto ei saanut minua kuuntelemaan loppuun asti.

Nyt toivon että Kalle tippuu ja sen jälkeen Pete.

Whaa? Jippu puhuu koko ajan itestää :o
'Minä huomasin... tos tekstis oli jtn mua... sä muistutat mua... minä mibnä minä.... mä en ajatellu ku mun menneisyyttä... mun surullisuus... mun angstit, please kysykää onks kaikki kunnos...'

Voldemort

  • Vieras
Vs: Idols
« Vastaus #296 : 23.11.2008 21:09:47 »
Kiva kuulla, etten ollut tänäänkään yksin mielipiteineni, vaikka repesin kyllä nauramaan aina kun näin ne valorivit.  :D Pete ja Anna olivat ne tänään minusta ne huonoimmat, mutta niin vaan sinistä taas näytettiin. Peten ääni on tylsä (piti sanomani, vaikka kirjoitin että Pete on tylsä  :D) ja Anna kuulosti ihan epävireiseltä, hetkittäin jopa pahalta (ainoa, joka kuulosti tänään missään kohti pahalta)  ja biisi muutenkin rytmittömältä ja sävelettömältä. Ehkei kovin täydellinen muunnos Hetken tie on kevyestä. Pisteet sentään Niinalle, että kerrankin se huomautti Petelle edes jostain sen maneereista. :D
« Viimeksi muokattu: 23.11.2008 21:13:50 kirjoittanut Voldemort »

Penber

  • Vieras
Vs: Idols
« Vastaus #297 : 23.11.2008 21:23:37 »
Siis, mä en oo tykänny Kallesta yhtää ja nyt ku musta se jopa laulo (yleensä se vaa karjuu : D) nii heti pelkkää punasta. Oli melkei silmät pudota piästä. Yhden kerra ku tän jätkän esityksestä pidin se vaa haukutaan.. Ja Koop (Pook) veti kans hyvin verrattuna siihe miten ne jotkut sanat tuli äännettyä.

Yleensä oon Annasta pitäny, mut nyt se meni jotenki.. En tiedä, ehkä se oli ne ylä-äänet, mitkä otti pahasti korvaa ja kuulosti nii karseelta, mut sit tuomarit taas alko ylistää ja teki mieli lähtee paikalta. Kyllä se Annan alku kuulosti nätiltä, mut sit se vaa lähti. Samoin Petestä pidin tässä aikasemmilla kierroksilla ja nyt.. En ees muista mitä tyyppi veti :')..

Anna-Kaisa, Kallen tavoin, kuuluu niihi joista en oo nii pitäny, mut nyt ku oli niin "ranteet auki"-aihe, mitä se Jone taas urputtikaa, nii tää jotenki sopi, tai siis ku se oli sellanen rauhallinenki ja nätti : D.. Nyt sössötän itsekin. Heh.

Jippu oli jotenki tosi ärsyttävä. Argh.

Voldemort

  • Vieras
Vs: Idols
« Vastaus #298 : 23.11.2008 21:31:15 »
Tuossa varmaan vaikuttaa ainakin osittain se ero, että me katsellaan tätä telkkarista ja ne tuomarit katsoo sitä paikan päältä. :) Lavakarisman kyllä näkee täältä asti, mutta se ei riitä kompensoimaan laulua yhtä paljon kuin livenä.

Qantha

  • ***
  • Viestejä: 83
  • Martsa
Vs: Idols
« Vastaus #299 : 23.11.2008 21:37:34 »
Niinpä. Kun satuin nyt olemaan viime keskiviikkona siellä Kampissa samaan aikaan, kuin nuo esittivät kappaleita siellä, niin kyllä sen eron heti huomasi. Livenä tunne vain tulee älyttömän paljon selvemmin esille ja samoin se äänen syvyys. Toisaalta taas kyllähän levylläkin pitää osata laulaa hyvin, mutta eihän televisiosta näytetty pätkä tuo sitä ääntä yhtä hyvin esille. Live-esiintymisissä ei nyt yleensäkään ole pääasiana se puhtaus, mutta tietenkin Idolsin tapauksessa pitää arvostella joka kantilta.
We are all in the gutter but some of us are looking at the stars.