Kirjoittaja Aihe: The Walking Dead (tv-sarja)  (Luettu 77413 kertaa)

Voldemort

  • Vieras
Vs: The Walking Dead (tv-sarja)
« Vastaus #180 : 09.10.2018 20:24:20 »
Komppaan oikeastaan kaikessa sitä, mitä Kosmik sanoi ja lisään, että

Spoiler: näytä
musta se Gregoryn teloittaminen tuolleen oli Maggielta yksinkertaisesti tyhmää ja se mua ärsytti, vaikka en sinänsä välitä pätkääkään koko hahmosta, en Maggiesta enkä Gregorysta. Jotenkin olen vaan ajatellut, että Maggie olisi fiksumpi. Olisi sitten vaikka tappanut Gregoryn siinä käsirysyssä, kun Gregory yritti sen tappaa, mutta se teloitus ja pelon ilmapiirin luominen yhteisöön on vaan nuijamaista, vaikka olisi miten katkera ja kaipaisi miestään. Ääh!
« Viimeksi muokattu: 09.10.2018 20:25:53 kirjoittanut Voldemort »

niiina

  • Ylikuolonsyöjä
  • Administrator
  • *****
  • Viestejä: 5 592
  • Malfoysexual
Vs: The Walking Dead (tv-sarja)
« Vastaus #181 : 09.10.2018 21:26:05 »
Dodii, kausi korkattu eilen!

Spoiler: näytä
Minäkin tykkäsin tästä jaksosta silleen, alku oli hyvä ja oli mukava nähdä mitä tuossa ajassa oltiin saatu aikaan. Se on kyllä totta mitä Daryl sanoi, että minäkin kaipaan sitä kun porukka oli pienempi ja tiiviimpi ja tosiaan liikuttiin, eikä oltu jämähdetty yhteen paikkaan. Nyt tosiaan on ollut jo useamman kauden olo, että porukka on liian jakaantunut ja jokaisella on vähän ne omat juttunsa ja se minusta on vähän hajottanut tätä sarjan ilmapiiriä.

Gregoryn kuolema oli tosiaan ihan jees (ällö hahmo), mutta olen samaa mieltä siitä, että tapa ei ollut oikea. Koko tuo juonikuvio tuntui irtonaiselta ja ns. turhalta, eli sen vuoksi minäkin veikkaan, että Maggie löytää tämän vielä edestään. Koko tämän nuoren pojan kuolema, mikä johti tähän showhun, oli jotenkin tosi höntisti tehty. Zombeja oli vaan muutama ja ihmiset olivat jo perääntymässä, vaikka heillä tyyliin ylivoima. Oisivat mätkineet menemään! Sitten kun poikaa purtiin, niin sitten nämä zombitkin kuoli tosi helposti ja ei ollutkaan enää kiire mihinkään. En tiedä, tuosta kohdasta en pitänyt.

Ja voi luoja kun en ymmärrä miksi Rickistä tehdään noin kauhean vanhan näkönen ja ällöttävä. Ei se nyt koskaan mikään mallimies ole ollutkaan, mutta tuo look on niin OUT.

Carol ja Ezekiel on kanssa ihan kiva, en ehkä itse ole tuntenut sitä kipinää heidän välillää kuten en oikein monen muunkaan parin välillä tässä sarjassa, mutta Carolille soisi onnen. Ezekiel tuntuu hyvin ymmärtävän Carolia ja nauraa sen jääräpäisyydelle. Minustakin Daryl ja Carol on enemmän juurikin läheisiä ystäviä ja toivonkin, ettei heidän juttuaan sotketa sarjassa rakastumiseen tai muuhun. Tämä kuvio siis sopii paremmin kuin hyvin. Darylille toivoisin silti, että tulisi vaikka joku uusi hahmo, joka sopisi sille. En tiedä, musta Daryllista sai eniten irti silloin kun se blondi tyttö (herranen aika kun unohdin jo nimen) vietti hänen kanssaan aikaa siellä autiossa talossa, jotenkin tykkäsin siitä jaksosta. En tiedä miksi, mutta joku siinä viehätti hiukan.

Tästä on hyvä lähteä taas liikenteeseen ja tosiaan en tiedä jaksanko, jos tässä taas on kaikki yhteisöt nokkapokkasilla ja tappelevat keskenään, jotenkin sitä on nyt katsottu jo pari kautta, niin mielellään jotain uutta. Toki tämä on ihmisille hyvin tyypillistä, mutta toivon silti kuvitelmissani muuta. :D

niiina
Dramione

Fiorella

  • ***
  • Viestejä: 5 712
  • Hyvän tuulen kotisatama
    • https://archiveofourown.org/users/Fiorelle
Vs: The Walking Dead (tv-sarja)
« Vastaus #182 : 10.10.2018 01:00:52 »
Kerkisitte ennen minua!  ;D Ajattelin, että pitää tulla tänne heti kirjoittamaan, mutten eilen kerinnyt mitenkään, enkä tänäänkään ennen kuin nyt.

Minä tykkäsin paljon enemmän kuin olin ajatellutkaan. Olin hieman skeptinen kaiken sen hehkutuksen päälle, mutta tykkäsin ainakin ensikatsomalta tosi paljon! :)

Spoilaa 9. kauden 1. jaksoa siis.
Spoiler: näytä

Aloitanpa siitä, että jo alussa huomasi joitakin positiivisen tuntuisia muutoksia ihan jo jakson yksityiskohdissa ja tyylissä. Nautin kovasti tunnelmakohtauksista ja maisemamaalailuista. (Toki niiden lienee tarkoitus pohjustaa sitä, että kun nyt on kaikki niin mallillaan, niin eiköhän ongelmia ole luvassa hetimiten...) Uusi alkukin oli kivasti erilainen, kun nyt on kerran siitä ollut puhe, että tästä kaudesta alkaa "uusi aika" sarjassa, se sopii siihen oikein hyvin. Tykkäsin tosi paljon museomiljööstä ja vanhasta ammentamisesta, ja ylipäätään siitä, että tapahtumapaikka ja asetelma oli pitkästä aikaa erilainen. Olen kauan toivonut, että ne vihdoin vaihtaisivat vähän maisemaa; se olisi virkistävää vaihtelua, ja niin kyllä olikin. Uudet tapahtumapaikat tekevät heti tuoreemman tunnelman.

En katsonut zombeja kauhean tarkkaan (niin ällöjä ne olivat), mutta selvästikin taas oli vähän uutta keksitty niihinkin ja vähän eri tyylistä kuin ennen. Hämähäkit ja vastaavat. Se kohtaus oli minusta onnistunut, missä zombikädet nousivat kuin jossain kauhuelokuvassa sieltä esiin ennen päätä. Samoin myös se, missä kuvattiin ihmisen evoluutiota! Se osui minun makuun. :) Mutta huomasitteko sen kohdan, missä zombi notkui istumassa ja nousi siitä seisomaan ja lähti kävelemään? Se teki vähän ykköskauden tuntua, siellähän nuo kulkijat käyttivät työkaluja ja kiipesivät, kokeilivat ovenkahvoja jne. En muista nähneeni pitkään aikaan tuollaista "älyllisyyttä" zombissa ja se oli minusta jotenkin tosi jännä pikku yksityiskohta ja kiinnitti vahvasti huomioni. Eihän niiden tarvitse levätä ja en jotenkin usko, että edes osaavat sillä tavalla nousta ja laskeutua ja tehdä muutakin kuin haahuilla miten sattuu tai vaihtoehtoisesti siirtyä päämäärätietoisesti syömään ja hamuamaan jotakin.

Ihanaa oli se, että Daryl puhuu viimein normaalin ihmisen tavalla ja ylipäätään on vuorovaikutuksessa muihin. Carolin kanssa kohtaus oli suloinen ja vahvisti sitä niiden välisen siteen merkitystä. Toisin kuin moni, minä kyllä toivoisin siihen romanttistakin viritystä, mutta vain jos se on todella tehty hyvin ja toimivasti. Tällainen sydänystävyys toimii ainakin hyvin ja huonoon suhteeseen verrattuna tykkään tällaisesta paljon enemmän. Minusta oli ylettömän suloista, miten he edelleen ovat toisilleen hyvin rakkaat ja tärkeät ja läheiset. <3 Se, mikä ainakin minussa herätti pientä virettä, oli Carolin varovainen testaus. "En vielä vastannut kosintaan" teki vähän sen tunteen, että hän vieläkin tarjoaisi Darylille mahdollisuutta sanoa, että älä suostu, ole minun rakkaani. Daryl näyttää siltä kuin voisi niin ajatellakin, muttei tee mitään. Hän on passiivinen, koska ei usko että olisi itse Carolille se paras vaihtoehto onneen (eikä pakosti olekaan, ainakaan tällaisenaan) ja tahtoo ennen kaikkea, että Carol saisi olla onnellinen. Vähän ärsytti pienet käännösvirheet tekstityksessä tuossa kohtauksessa. Se muutti jonkin verran sanojen merkitystä.

Olen pitkän linjan Caryl-shipperi kyllä, mutta jos Carol tykkää Ezekielistä niin siitä vaan, minäkin tykkään! ;)

Lainaus
porukka on liian jakaantunut ja jokaisella on vähän ne omat juttunsa ja se minusta on vähän hajottanut tätä sarjan ilmapiiriä.
Samaa mieltä tästä niiinan ja Kosmikin kanssa. Toivon, että nyt joukkoja vähän tiivistettäisiin. Nimenomaan ryhmänä tämä sarja toimii, ja heti kun joukko joutui hajalleen, niin tarina jotenkin levisi käsiin.

Se minuakin häiritsi, että tämä "meidän porukka" esiintyy nyt niin valloittajina... Miksi on pakko tehdä niin, että joka yhteisössä on joku Rickin porukasta päämiehenä? Eikö ne todella luota muihin sitä vertaa? Minä ainakin olisin mieluummin oman joukon kesken kun siihen viimein olisi tilaisuus. Maggien osalta vielä ymmärrän sen, ettei tahdo olla Neganin kanssa samassa paikassa, ja hän muutenkin kotiutui ihmeen nopeasti Hilltopin maisemiin. Jos Carol kerran "asuu Kuninkaan kanssa" virallisesti, niin hänenkin osaltaan se on ihan loogista, että on muuttanut sinne, missä Zeke on, varsinkin kun ehti jo sinne hänkin asettua. Mutta miksi jonkun (kuten juuri Darylin) on pakko olla vahtimassa Pelastajia, varsinkin kun on niin tiedossa, että Daryl ei siellä viihdy eikä varmasti ole sinne omasta tahdostaan asettunut. Varmaan joku Rickin tyhmä määräys siinäkin takana.

Maggien johtajuus ja tuo Gregoryn kohtalo oli minusta tehty aika hyvin (kuolinkohtaus erinomaisesti sarjakuvaa noudatellen ainakin visuaalisessa mielessä ja varmaan muutenkin), vaikka ymmärtääkseni aika moni katsoja on kritisoinut Maggien kovuutta ja sydämettömyyttä. Ymmärsin Maggieta tässä paljon paremmin kuin olin etukäteen kuvitellut. Tuli selvästi esille, että Hilltopin yhteisö oli jakautunut ja Gregoryn myyräntyö jatkunut jo pidemmän aikaa. Vaikka se nyt kärjistyikin äärimmilleen tässä jaksossa, niin minusta oli ilmeistä, että Maggie tahtoo yhteisön hyvää ja osaa myös johtaa maanviljelykseen painottuvaa yhteisöä paremmin kuin moni muu. Lisäksi baby Hershel oli niin söpö. Ja Judith oli ihana. <3

Se on varmaa, että Maggien teloituspäätös tulee poikimaan konflikteja, mutta minusta se oli ihan hyvä päätös. Gregory on juoninut Maggien pään menoksi alusta pitäen ja hautonut kostoa. Ilman tahallista lietsomista ei sekään vanhempi pariskunta olisi surrut poikaansa tuohon tapaan hyökkäävällä kapinamielellä; kyllähän se on tuolla oikeasti kaikilla tiedossa, että kuka tahansa voi tulla purruksi koska tahansa. Surullinen tosiasia. Ja vaikka pysyisi omien seinien sisäpuolella, voi vaikka perheenjäsen kuolla kesken yön johonkin sairaskohtaukseen ja syödä kaikki joihin ylettyy.

Lainaus
Zombeja oli vaan muutama ja ihmiset olivat jo perääntymässä, vaikka heillä tyyliin ylivoima. Oisivat mätkineet menemään! Sitten kun poikaa purtiin, niin sitten nämä zombitkin kuoli tosi helposti ja ei ollutkaan enää kiire mihinkään.
Tämä häiritsee joka kerta minuakin; zombit ilmestyvät kuin tyhjästä tappavina laumoina, mutta siitä huolimatta aina on aikaa kesken kaiken riidellä, halailla, jäädä pitämään pitkiä keskusteluja sun muuta mitä nyt milloinkin, mutta ikinä ne eivät sillä aikaa hyökkää. Vähän niin kuin sekin, miten Carl ja Enid vain herttaisesti rullaluistelivat käsi kädessä. Söpö kohtaus, mutta haloo, entä jos sieltä olisi hyökännyt kahta puolta tietä tai edestä ja takaa zombeja; miten ne olisivat paenneet tai taistelleet rullaluistimilla? ;) Plus että zombeilla on valikoiva kuulo, ja sitä voi ajella vaikka millä härvelillä josta melua lähtee vaikka kuinka, mutta heti kun suunnilleen astut risun päälle tai kuiskaat, ne syöksyvät syömään sinut! LOL.

Tykkäsin ekasta jaksosta tosi paljon ja toivon, että seuraavatkin olisivat sekä kiinnostavia että koskettavia.

I´m kind and caring Hufflepuff!
~ Iltakävelylle Fiorellan ficcitarhaan? ~

Voldemort

  • Vieras
Vs: The Walking Dead (tv-sarja)
« Vastaus #183 : 10.10.2018 11:15:43 »
Spoiler: näytä
Mä olen eri mieltä, että Gregoryn teloitus julkisesti olisi hyvä päätös ihan siksi, että se luo ihan tavallisten ihmisten elämään pelon ilmapiirin ja vaan kiihdyttää jakaantumista. Lisäksi vielä lapset päätyi näkemään sen. Ihan niin kuin paluu villiin länteen. Minusta tuo ei vaan ole hyvää johtamistapaa nähnytkään. Ja vaikka ymmärrän, että Gregory on tehnyt myyräntyötä niin tapa oli silti väärä ja mulla on epäilys, että koko kuviolla yritetään jotenkin johdattaa siihen, että Maggie alkaa ymmärtää paremmin sitä miten Negan on toiminut.

Darylin ja Carolin suhde on söpö, mutta en osaa enää nähdä niitä mitenkään romanttisena parina pitkäaikaisessa vkituisessa suhteessa keskenään. Carol ja Ezekielkin on söpö pari, mutta en mä sitäkään kovin intohimoisena näe. ;D

Mua ei mikään "vanha porukkaa yhteen" - nostalgia nappaa, kun noista kaikista hahmoista on vuorollaan on tullut idootteja ja ääliöitä niin en ole niihin kiintynyt. Mä katon lähinnä Neganin takia, koska se edes viihdytti. Ja odotan, että saataisiinko edes yhteen sarjaan toimiva homosuhde, jossa toinen osapuoli ei kohta kuole.
« Viimeksi muokattu: 10.10.2018 11:25:25 kirjoittanut Voldemort »

Fiorella

  • ***
  • Viestejä: 5 712
  • Hyvän tuulen kotisatama
    • https://archiveofourown.org/users/Fiorelle
Vs: The Walking Dead (tv-sarja)
« Vastaus #184 : 10.10.2018 22:15:33 »
Jatkoa pohdiskeluille, etenkin Voldemortille. :)

Spoiler: näytä

Lainaus
Mä olen eri mieltä, että Gregoryn teloitus julkisesti olisi hyvä päätös ihan siksi, että se luo ihan tavallisten ihmisten elämään pelon ilmapiirin ja vaan kiihdyttää jakaantumista. Lisäksi vielä lapset päätyi näkemään sen. Ihan niin kuin paluu villiin länteen. Minusta tuo ei vaan ole hyvää johtamistapaa nähnytkään. Ja vaikka ymmärrän, että Gregory on tehnyt myyräntyötä niin tapa oli silti väärä ja mulla on epäilys, että koko kuviolla yritetään jotenkin johdattaa siihen, että Maggie alkaa ymmärtää paremmin sitä miten Negan on toiminut.
Minä ihan ajattelin tuota Maggien tilannetta. Eihän siinä varmaan "hyvää" vaihtoehtoa oikeasti edes ollut, mutta ajattelisin, että jos Maggie olisi tappanut Gregoryn salassa, se olisi vain lisännyt sellaista maanalaista vastahankaisuutta häntä vastaan. Vaikka sitä ei näytetty suoraan, uskoisin että tuo tilanne on mennyt niin, että teot on tuotu julki ja ihmisillä on ennen teloitusta ollut selvillä rehti tieto siitä, miten Gregory oli käyttänyt surevaa miestä hyväkseen kostonsa ja vallanhimonsa välineenä ja sen seurauksena melkein tappanut pienen lapsen ja puolisoaan yhä kaipaavan äidin, vahingoittanut ja vammauttanut mahdollisesti pysyvästi nuorten tytön ja pyrkinyt kieroillen valtaan. Jos Maggie olisi vain itse tappanut Gregoryn siinä heti kahden kesken, olisi heti lähtenyt puheet ja juorut liikkeelle. Teloituspäätös oli julma, mutta ehkä tuossa tapauksessa välttämätön, niin ikävä tilanne kuin se olikin. Toki juonellisesti katsoen tuollainen (Neganmainen) teloitus ja vielä lasten nähden, on omiaan herättämään yhteisössä jakautumista ja pistämään tapahtumat liikkeelle.

Siitä olen samaa mieltä, että pelon ilmapiiri ei tee hyvää kenellekään, eikä pelon kautta johtaminen pitkälle mahda kantaa. Ja teki pahaa se ajatus, että lapset olivat näkemässä. Mutta siltikin, Maggien teko ei ollut mielihyvän hakua toisten pelosta tai oman egon pönkitystä kuten Neganilla, vaan ennemminkin minusta pakkotoimi ehkäisemään saman myyräntyön jatkumista ja tässä tapauksessa varmastikin edistämään pikku Hershelin turvallisuutta. Kyllä, Maggie osoittaa tällä, että hän vaatii kunnioitusta asemaansa kohtaan, mutta ei minusta sitä, että hän olisi kylmä ja julma. Minulle jäi vaikutelma, että tuo Gregoryn meininki on jatkunut kaiken aikaa, ja että hän on silti yrittänyt antaa miehelle tilaisuuden olla osa yhteisöä. Viime kaudella Gregory oli vankien kanssa häkissä, mutta nyt hän oli vapaana ja keskusteli johtamisesta sun muusta Maggien ja muiden kanssa, oli ollut vaaleissa rehellisesti ehdokkaana itsekin, vaikka voisi kuvitella, ettei hänelle olisi enää sellaista mahdollisuutta edes annettu. Gregory yritti tappaa Maggien jo aiemmalla kaudella ja juonitteli kaiken aikaa häntä vastaan, vaikka mielisteli päin naamaa. Tässä vaiheessa, kun tosiaan oli jo valmis murhaamaan suoraan, säästämättä edes pikkuvauvaa, vaikka näki lapsen olevan mukana iltakävelyllä, tuntuu koko Gregoryn olemassaolo silkalta turvallisuusriskiltä. Ei hän olisi lopettanut ennen kuin olisi päässyt päämääräänsä. Kurjaahan se tietysti on yhtä kaikki. :(

Tuo oli hyvä pointti, että Maggie tämän kautta ehkä alkaakin ymmärtää Negania, ja koska siihen viitattiin niin vahvasti, ettei hän ole voinut astua jalallaan Alexandriaan puoleentoista vuoteen, koska Negan on siellä, on melkein varmaa että jossain vaiheessa näemme, kun Maggie käy kellarivisiitillä Neganin luona. ;) Sitä odotellessa.  ;D

Unohdin sanoa aiemmin, että Jesus / Aaron näyttää kieltämättä olevan kehittymässä. Tuohon, ettäkö saataisiin edes joku homosuhde, jossa toinen ei kohta kuole, voisi melkein tämän sarjan yhteydessä sanoa, että ihme jos ylipäätään olisi mikään suhde, jossa toinen ei kohta kuole... ;) Maggie & Glenn taisivat pitää ennätystä yllä, hyvänä kakkosena ehkä juurikin Aaron ja Eric. Kaikki muut suhteet riippumatta sukupuolesta ja muusta ovat minun nähdäkseni olleet tuhon omia lyhyen ajan sisällä, ja eiköhän se kohtalo häämötä pian päähenkilönkin yllä... Sen verran herttaisesti oli kuvattu tuota perheidylliä.

I´m kind and caring Hufflepuff!
~ Iltakävelylle Fiorellan ficcitarhaan? ~

Kosmik

  • ***
  • Viestejä: 3 889
  • ava © Ingrid
Vs: The Walking Dead (tv-sarja)
« Vastaus #185 : 16.10.2018 18:44:56 »
Tulkaapa kertomaan mietteitänne tuosta 9. kauden 2. jaksosta. :)

Spoiler: näytä
Hui kamala, että Aaron menetti kätensä! Mutta ehkä osaltaan voisi kuvitella, ettei hän ole kuolemassa ainakaan tällä kaudella, ja voisi jopa tässä toivoa, että Aaronista ja Jesuksesta tulisi pari. Joskin tässä jo ehti haaveilla tässä jaksossa jopa Aaron/Darylistä. XD Ja Rick/Daryl-vibat väreili taas vahvana tässä jaksossa, Daryl on Rickin narttu ja muutenkin se kohta, jossa Rick ja Carol keskusteli Darylista, senkin voi tulkita tavalla, jollaiseksi sitä ei ole takoitettu. ;) On kyllä positiivinen juttu, että Darylillakin on tällä kaudella joku isompi rooli kuin murahtelu ja kovalta näyttäminen. ::)

Tulipa myös puskista tämä Gabrielin ja sen kaatopaikkanaisen juttu?! Mutta siis selkeästi nyt haluttu vähän enemmän panosaa näihin hahmojen välisiin suhteisiin tällä kaudella, mikä ei ole ollenkaan huono juttu, joskin tuntuu hieman erikoiselta, että kaikki nyt yhtäkkiä löytää sen kumppanin vierelleen. :'D Toisaalta nyt on sellainen suvantovaihe noiden elämässä meneillään, niin ehkä se on sitten kannustanut "elämään" vähän.

Lainaus käyttäjältä: Fiorella
Unohdin sanoa aiemmin, että Jesus / Aaron näyttää kieltämättä olevan kehittymässä. Tuohon, ettäkö saataisiin edes joku homosuhde, jossa toinen ei kohta kuole, voisi melkein tämän sarjan yhteydessä sanoa, että ihme jos ylipäätään olisi mikään suhde, jossa toinen ei kohta kuole... ;) Maggie & Glenn taisivat pitää ennätystä yllä, hyvänä kakkosena ehkä juurikin Aaron ja Eric. Kaikki muut suhteet riippumatta sukupuolesta ja muusta ovat minun nähdäkseni olleet tuhon omia lyhyen ajan sisällä, ja eiköhän se kohtalo häämötä pian päähenkilönkin yllä... Sen verran herttaisesti oli kuvattu tuota perheidylliä.
Tuota minäkin toivoisin, että edes joku suhde kestäisi vähän pitempään kuin tyylin yhden kauden. Olen edelleen katkera, kun se Denise piti tappaa, kun juurihan se oli sarjaan tullut Taran kumppaniksi ja sitten se tapetaan saman tien. ::) Ja toivon todella, ettei Michonne kuole, koska sitten se menisi jo naurettavaksi, miten paljon menetyksiä Rickin kohdalle osuu. ::)

Olikohan se Daryl jakson lopussa, kun hyökkäsi sen koviksen kimppuun, jonka Rick hääti? Kun tuntuu, että Daryl on vähän kapinallisella tuulella Rickiä kohtaan. ::)

Ja hyvä että Jesus ja Michonne sai vähän taottua järkeä Maggien päähän. Ja ihan hyvä, että sitä Kenin isää näytettiin vielä, ettei se koko jupakka jäänyt vain yhden jakson jutuksi, vaan sillä oli tavallaan jotain merkitystäkin tarinan juonen kannalta.

Ja jes, Neganiakin nähtiin hieman, kamalan parran kanssa, joka vanhensi sitä kyllä huomattavasti. :'D Saapa nähdä, saako se järkättyä jotain Rickin ja muiden päänmenoksi. Jotenkin vaikea kuvitella, että se hamaan tappiin asti pysyisi siellä sellissä, vaikka Rick niin uhosikin. Ainahan joku voi sen sieltä vapauttaa... ::)

Fiorella

  • ***
  • Viestejä: 5 712
  • Hyvän tuulen kotisatama
    • https://archiveofourown.org/users/Fiorelle
Vs: The Walking Dead (tv-sarja)
« Vastaus #186 : 16.10.2018 23:32:23 »
Minä tykkäsin kovasti. :) Lyhyesti nyt ennen nukkumaanmenoa...

Spoilaa 9. kauden 2. jaksoa
Spoiler: näytä
Toinenkin jakso oli minusta tosi kiva! Paljon lämpöisiä perhe- ja romanssi- ja ystävyyskohtauksia ja tunnetilojen kuvausta. :) Nähtiin melkein kaikkia hahmoja, jännityksen vastapainona oli myös hellyttäviä ja hauskoja kohtauksia. Ja Carol hymyilee. :)

Varmasti tyyntä myrskyn edellä, mutta nautin siitä suuresti. :) Palaan tarkempaan analyysiin ehkä huomenna. :)

I´m kind and caring Hufflepuff!
~ Iltakävelylle Fiorellan ficcitarhaan? ~

Kosmik

  • ***
  • Viestejä: 3 889
  • ava © Ingrid
Vs: The Walking Dead (tv-sarja)
« Vastaus #187 : 03.11.2018 22:47:50 »
Siis luinko nyt ihan oikein, että Rick kirjoitetaan ulos sarjasta!?!?!? :o siis joo, ei ole kuulunut mun lempi hahmoihin mut koko sarjahan on pohjautunut Rickiin niin mitä helvettiä!?!? Mihin suuntaan toi sarja voi tuosta enää lähteä, kun päähenkilö lähtee sarjasta? Ja tuo tieto on niin monesta lähteestä löytynyt, niin voiko olla edes mitään spekulaatiotakaan? Alkaa nyt vahvasti tuntua että koko sarja on kuolemassa viimeistään sitten Rickin lähdön myötä...

Fiorella

  • ***
  • Viestejä: 5 712
  • Hyvän tuulen kotisatama
    • https://archiveofourown.org/users/Fiorelle
Vs: The Walking Dead (tv-sarja)
« Vastaus #188 : 03.11.2018 23:34:47 »
Kosmik, huomenna olemme viisaampia sen suhteen miten tämä toteutuu, mutta se ei varmaan ole enää mikään spoileri, että Andrew Lincoln on tosiaan ilmoittanut lähtevänsä sarjasta. Onhan siitä ilmoituksesta jo aikaa, keväälläkö se julkistettiin. Hänen perheensä on Englannissa ja TWD:n kuvaukset ovat Amerikassa, joten se valtameren yli reissaaminen on vaatinut veronsa. Andy tahtoo viettää aikaa perheensä kanssa, ja onhan hänellä sen verran omaisuuttakin kertynyt jo tässä vaiheessa elämää, että jos niin päättää, ei mikään rahamäärä houkuttele jatkamaan. Tässä tapauksessa siis ei todellakaan ole käsikirjoitettu miestä ulos sarjasta, vaan ovat taatusti tehneet kaikkensa saadakseen hänet jäämään.

Tarkemmin tagin alla, ja tämä siis tosiaan spoilaa, mutta ei suoraan paljasta tapahtumia vaan ihan yleisesti aiheesta:

Spoiler: näytä
Tässähän jo ensi jaksossa on tulossa Rickin kohtalon hetket ja sen jälkeen aikahyppy jonnekin 5-6 vuoden päähän. Siinä alkaa tavallaan uusi aikakausi sarjassa, kun Rick ei ole enää kuvioissa. Myös Maggie poistuu sarjasta, ilmeisesti siksi että Lauren sai pääroolin sarjassa Whiskey Cavalier, mutta hän sentään jätti paluunsa avoimeksi. Aikahypyn myötä myös minun suosikki-Judithiani näyttelevät kaksoset vaihtuvat isompaan tyttöön, joka edustaa isompaa Judithia. Paljon muutoksia on siis luvassa, mutta myös mielenkiintoisia uusia käänteitä ja uusia henkilöhahmoja. Ei siis kannata jättää katsomista vaan katsoa, mitä tuleman pitää. :)

I´m kind and caring Hufflepuff!
~ Iltakävelylle Fiorellan ficcitarhaan? ~

niiina

  • Ylikuolonsyöjä
  • Administrator
  • *****
  • Viestejä: 5 592
  • Malfoysexual
Vs: The Walking Dead (tv-sarja)
« Vastaus #189 : 05.11.2018 18:05:41 »
Spoilaa 9. kauden 5 jaksoa.

Spoiler: näytä
No, jakso oli aika erikoinen. Tosiaan käytiin läpi vaan oikeastaan Rickin tilannetta ja näytettiin muutama jo menehtynyt hahmo, kenen kanssa käytiin syvällisiä keskusteluita. Kyllähän jakso aika pitkälti toi ilmi sen, että nyt on Rickin loppu, vaikka kuinka yrittäisi taistella vastaan. On se hurja ukko, kun tommoisessa vammassakin jaksaa painaa! :D

Negan oli jaksossa kyllä todella lyöty ja vain haamu entisestä olemuksestaan, olin jopa järkyttynyt kuinka lyöty hän oli. Jopa niin lyöty, ettei Maggiellakaan ollut enää mielenkiintoa tappaa koko tyyppiä. Jotenkin selliin vapaaehtoisesti takaisin könyäminenkin oli niin erikoista, odotin vaan kokoajan että hyökkäisi Maggien kimppuun niin se hakkaisi tyypin hengiltä, mutta ei tietenkään! Toki vuodet varmasti vankilassa on tehnyt mielelle hallaa ja alkanut miettiä kuolemaa, koska haluaa pois ja kuolleen vaimonsa tykö.

Mutta siis joo, jaksohan oli pitkälti Rickiä ja kyllä itsekin hiukan järkyttyneenä katsoin kun hänen viimeiset hetkensä olivat käsillä ja koko porukka sai todistaa hänen rohkeuttaan pelastaa muut yhteisöt tuhoamalla sillan, jota he ovat koko kauden rakentaneet. Sen verran iso zombie lauma oli, ettei se saanut päästä sillan toiselle puolelle. Daryl itkemässä :<. Kuitenkin, jotenkin mietinkin, että meinaako ne todella tappaa koko hahmon vai antaako he kuitenkin hänelle mahdollisuuden halutessaan palata sarjaan ja veikkaan, että taas fanien kannalta tämä ratkaisu oli paras, vaikkakin itse tuli ehkä hiukan huokaistua, että ei jumalauta, ei se kuole millään! Toki Rick selvisi räjähdyksestä ja ajautui virran mukana juurikin sinne, missä Jadis oli tekemässä omaa liikettään ja sai pelastettua samalla Rickin helikopterin kyytiin johonkin mystiseen paikkaan, missä ne paikkaa miehen kuntoon!

Lopussa päästiin myös kurkkaamaan tosiaan miltä Judith näyttää hiukan isompana, vaikka toki hän näytti todella pieneltä edelleen ja muutenkin todistettiin pienoisia ehkä järkyttäviäkin hiuksmuutoksia muilla hahmoilla. Carolin hiukset!! Ihan kuin joku Legolas.  :o

Mutta niin, en tiedä pidinkö jaksosta vai en, vähän ristiriitaiset tunteet.. saa nähdä mitä tuleva tuo tullessaan. Kyllä sarja niin vahvasti on ollut Rickin niskassa.

niiina
Dramione

Kosmik

  • ***
  • Viestejä: 3 889
  • ava © Ingrid
Vs: The Walking Dead (tv-sarja)
« Vastaus #190 : 06.11.2018 12:30:54 »
Spoilaa 9. kauden 5. jaksoa!

Spoiler: näytä
Hyi kamala, kun oli rankka jakso. Ihan purskahdin itkuun monessakin kohtaa, kun tiesi, että tää tulee olemaan Rickin loppu ja mä en vaan pysty näkemään tuota sarjaa ilman Rickiä. :'( Oli kyllä yks vaikuttavimmista jaksoista pitkään aikaan. Musta se oli hienosti tehty, että Rick tapasi jo menehtyneitä hahmoja tuon jakson aikana, joskin toivoin, että Kuvernöörikin olisi vilahtanut siellä, sekä Carl, mutta oli tuo hyvä noinkin. :) Ja jotenkin sopii Rickin luonteeseen, että sinnitteli noin pitkään omillaan.

Aika sanattomaksi veti nyt tuo tuorein jakso. Voi Darylia kyyneleet silmissä. Siinä edellisessä jaksossa se Darylin ja Rickin Leijonakuningas-moment oli muuten ihan 5/5. :'D Siis se kun ne sieltä kuopasta kiipesi ylös, joskin montun pohjalla oli nyt zombeja eikä antilooppeja. :'D Tää kausi alkoi Rickin ja Darylin kannalta jotenkin mukavissa merkeissä, kun niiden välistä keskustelua oli melkein joka jaksossa ja siitä sai aineksia Rick/Daryl-paritukseen, niin siinäkin mielessä harmittaa että Rick lähti sarjasta. Mä kyllä olen kiitollinen tuosta ratkaisusta, ettei Rickiä tapettu. Mä elin koko jakson siinä uskossa, että Rick kuolee sen jakson aikana, mutta toi loppu helpotti tosi paljon. Olis muuten mennyt varmaan koko loppuviikko pilalle, kun olis surrut Rickin kuolemaa. Nyt sillä on joo mahdollisuus palata takaisin sarjaan jossain kohtaa, mutta tuskin ihan heti tulee tapahtumaan jos ollenkaan. Muutenkin tuntuu, että sarjaa on pitkitetty niin paljon, että tavallaan jo toivoisi, että sarjan teko lopetettaisiin.

Negan oli kyllä hyvä tuossa jaksossa ja niiinan tavoin koko ajan odotin, että se hyökkäisi Maggien kimppuun, mut se oli ilmeisesti sitten ihan oikeasti noin romuna. Tavallaan toivon, että Negan nousisi Rickin tilalle sarjassa ja saisi paljon ruutuaikaa, mutta vähän kyllä epäilyttää, että niin ei tule käymään. Ja sneak peakeissa Negankin oli mukana, joten jes. :)

Voi Michonne, kun säälittää nyt sen puolesta. Se on ollut niin ihana tällä kaudella, kun on tullut jotenkin rennommaksi ja onnellisemmaksi, kun on saanut olla Rickin ja lapsien kanssa ja nyt Rick sitten riistettiin siltä. :/ Ja ne Carolin Legolas-hiukset muuten... mitä helvettiä. :'D Carol on niin söpö niillä lyhyillä hiuksilla ja noi pitkät hiukset saa sen näyttämään ikäistään huomattavasti vanhemmalta... ::)

Kasvanut Judith... hmm, en tiedä oikein mitä mieltä siitä olisi. Nyt vaan tuntuu, että kaikki muut hahmot on jo ikäloppuja ja yritetään niiden tilalle tuoda uusia, nuorempia hahmoja, mistä en ajatuksena tykkää. Nyt on niin vähän alkuperäisiä hahmoja jäljellä enää sarjassa ja alkaa tuntua, että niitä yritetään korvata uusilla... Ilmeisesti FTWD:lle kävi vähän samoin, jos oikein olen käsittänyt? Sen seuraaminen jäi mulla siihen tokaan kauteen, mut ilmeisesti siinäkin lähes kaikki alkuperäiset hahmot on menneet vaihtoon, mitä en vaan ymmärrä. ::)

Mut pakko tätä on vielä seurata, vaikka tuntuukin aika tyhjältä, että Rick puuttuu sarjasta.



Voldemort

  • Vieras
Vs: The Walking Dead (tv-sarja)
« Vastaus #191 : 06.11.2018 13:36:54 »
Spoiler: näytä
Mä tykkäsin jaksosta siihen saakka, kun Rickin luultiin kuolleen. Darylin yksinäinen kyynel -tyyppinen reaktio aiheutti mussa ihan väärän reaktion eli alkoi naurattaa ja Michonnen romahdus aiheutti mulle lähinnä vaivautumisen tunteen. Assosiaation oli liian vahvaksi kaikissa eeppisesti epäonnistuneissa tunteenilmaisukohtauksissa. Jopa enemmän tunteita herätti Maggien ja Neganin kohtaus. Toivoisin, ettei se ollut täysi kusetus, koska se tekisi Neganista mielenkiintoisemman ja toisaalta toisi mielenkiintoiseen valoon sen pullistelun, koska se on koko ajan vaikuttanut nimenomaan näytelmältä. Toisaalta se olisi siltä just ovelaa pelata noin, koska sillä säilyy hengissä.

Mutta siis joo, mulle tämä ei tarjonnut suuria elämyksiä. Harmittaa sinänsä, että Rick lähti ja Jadis. Rick oli sen verran hölmö, että sitä oli kiva seurata. Nyt kun Negan on vankina niin jäjelle jäävisä ei ole oikein ole mulla mitään mielenkiintoa. Uusia hahmoja... tuossa on mennytja tullut ummet ja lammet yhdentekeviä tyyppejä ja jäänyt yhdentekeviä tyyppejä. Jotenkin kokonaisuutena plääh.

Fiorella

  • ***
  • Viestejä: 5 712
  • Hyvän tuulen kotisatama
    • https://archiveofourown.org/users/Fiorelle
Vs: The Walking Dead (tv-sarja)
« Vastaus #192 : 06.11.2018 23:11:11 »
Spoilaa 9. kauden 5 jaksoa.
Spoiler: näytä


Pitää varmaan katsoa vielä uusiksi että saa tarkemman vision, mutta näin ensinäkemältä kyllä tykkäsin. Ehkä odotuksetkin olivat aika matalalla, niin yllätys oli positiivinen. :)

Rick ei ole ikinä ollut minulle mikään lempihahmo, enemmänkin hieman koominen hahmo, mutta kyllähän twd on nimenomaan Rickin tarina. Ja hänen perheensä. Niinpä tämä muutos on tosiaan iso laatuaan. Pelkäsin, että Rickin kuolema ja/tai eloonjääminen vedetään liiaksi yli suuntaan tai toiseen, mutta tämä oli minusta aika miellyttävä versio siitä, mitä tiesi olevan tulossa.

Minua häiritsevät aina sellaiset kohtaukset, kuten tuossakin oli edellisen jakson lopussa, että zombit lähestyvät kiihtyvällä vauhdilla, mutta sitten tässä jaksossa ne kuitenkin jumittuivat samaan kohtaan siksi, kunnes Rick tokeni, sai itsensä kammettua ylös ja vielä ehti hevoselleenkin. Edellisen jakson vauhdilla (ja ylhäältä kuvatun mukaisesti) edeten zombit olisivat herkutelleet Rickillä täysiään jo ennen kuin se olisi kunnolla silmänsä avannut!  ::) Mutta parempi tietysti näin.

Hallusinaatiokohtaukset olivat ihan ok, eivät ehkä koskettaneet niin paljon kuin joitakin muita, koska Shane oli minusta alusta saakka epämiellyttävä hahmo, en ollut ihan niin kiintynyt Hersheliin kuin useimmat tuntuivat olevan, ja vaikka Sasha olikin lempihahmojani sarjassa, niin se oli tuossa ehkä vähän lattea. Mutta olen silti tosi iloinen että Sasha valikoitui siihen! :) Siltakohtaus, jossa Rick kuvittelee näkevänsä läheistensä tulevan auttamaan, kosketti minua eniten, koska se oli ehkä noista se kohtaus, johon Rick itse uskoi eniten, eikä se kuitenkaan ollut totta...  :'( Sekin kosketti, kun Rick ikäänkuin sai siinä suloiset jäähyväiset Michonnen kanssa, mutta Michonne ei saanut kokea samaa ja hyvästellä Rickiä, vaan ainoastaan näki tämän räjähtävän tulimereen.

Darylin kyyneleet saivat minut itsekin melkein kyyneliin. Ja se väpättävä alahuuli...  :'( Daryl yritti viimeiseen asti auttaa ystäväänsä, vaikka näki että tilanne oli mahdoton. Ja se kosketti myös, kun Daryl vaelsi yksin suremaan metsään, kun muilla sentään oli toisensa lohtuna. Se oli tyypillistä Darylille ja myöskin muistui mieleen joku haastattelu, jossa Norman (muistaakseni?) sanoi, että Daryl voisi poistua sarjasta niin, että vain kävelisi jonnekin metsään eikä häntä nähtäisi enää koskaan sen jälkeen... No, mehän tiedämme että Daryl palaa vielä kuvioihin, mutta miten kauan lie on kestänyt toipua tästä menetyksestä, sitä voimme vain arvailla tässä vaiheessa.

Olin yksi niistä, jotka vitsailivat tällä Jadis ja helikopteri -jutulla jo ennen kuin selvisi, että Jadis oli oikeasti helikopterin kanssa tekemisissä. ;) Siinä mielessä tuo loppu oli koominen, ja koska olin spoilaantunut jonkin verran ennakkoon, pelkäsin että se herättää minussa vain hilpeyttä, kun tietää kuitenkin että Jadis on ollut kovasti Rickin perään. Pollyanna pelasti tilanteen kohtauksella, jossa se heitti aseen pois ja pyysi vilpittömästi apua ystävälleen. Se oli ehkä yksi kohtaus, johon oikeasti uskoin, joka tuntui aidolta ja joka kosketti sydäntä. (Se kopterikohtaus sitten puolestaan oli enemmän jotain, mistä tuli joku tuhma ficci mieleen.  ;D )

Se kyllä jäi tökkimään, miten muka yksikään ei nähnyt tai kuullut helikopteria, nyt eikä aikaisemmin (paitsi Rick silloin kerran tiellä). Sen ääni kuitenkin kuuluu pitkälle. Ja kun on tyhjä taivas, niin näkeehän sen myös. Sekin mietitytti, miten kukaan ei etsinyt Rickiä, mutta ilmeisesti tosiaan Rick sitten ajautui joessa jonkin matkan päähän (savupatsaan sijainnista päätellen) ja päätyi Jadisin löydettäväksi.


EKSTRA SPOILER:


Ilmeisesti on luvassa kolmen elokuvan sarja Rickistä (lol), jossa kenties saamme tietää, mitä tapahtui noiden kuuden vuoden aikana, joina perhe ja ystävät eivät tiedä Rickistä mitään ja uskovat miehen kuolleen. Onko Rick viety ulkomaille, pidetäänkö häntä vankina, onko hän menettänyt muistinsa tai jälleen koomassa, vai väitetäänkö hänelle, että entinen on tuhoutunut ja läheiset kuolleet? Tuo aikahypyn kuusi vuottahan on pidempi aika kuin se, minkä Rick on ollut näiden ystäviensä parissa, tuntenut koko Michonnen, saati ollut hänen kanssaan yksissä. Jos Rick onkin päätynyt yksiin Jadis/Annen kanssa, niin siinä ajassa he ovat ehtineet saada melkoisen pesueen pikku Jadiseja ja kehittää vahvan siteen. Jotenkin jo herkuttelin ajatuksella, että jos tuleekin jälleennäkeminen jossain vaiheessa, onko molemmilla silloin jo uusi rakkaus; Michonne yllättyy nähdessään Rickin uuden perheen, ja Rick vasta yllättyykin kun siellä myhäilee vastassa Judithille (ja mahdolliselle jälkikäteen syntyneelle pikku "Richonnelle" - kovastihan ne olivat vauvaa tekemässä vasta viime jaksoissa... ;) ) isäksi ruvennut Negan.  ;D


Neganista puheen ollen, minä kyllä uskon, että Negan vähintään puolittain veti showta. Hän on manipuloiva ja laskelmoiva ihminen. Negan sai jo Michonnen kieroiltua kertomaan Lucillen kohtalosta (mistä vetoa, että kun Negan pääsee vankikopista, seuraa harras jälleennäkeminen... ;) ) ja Rick oli yhtä lailla hänen pauloissaan. Tietenkin hän pelasi myös Maggien mielellä. Sitähän hän tekee parhaiten. Jäin ainoastaan siitä epäselvyyteen, yrittikö Negan manipuloida Maggien tappamaan itsensä ärsyttämällä hänet kiihdyksiin Glenn-puheillaan (totta kai hän muistaa Glennin nimen), vai pelkästään tehostaa kontrastia siihen ihmisraunioon, jota hän lopuksi esitti? Minusta tuntui, että Negan virnisti kohtauksen lopussa, mutta pitää joku kerta kelata ja katsoa oliko se oikeasti niin. Nyt jos naisilla on hänestä lannistunut ja avuton, katuva ja sureva visio, niin onkos iso vaiva esittää vähän lisää, että pääsee "vaarattomana" pois vankilastaan...


EKSTRA SPOILER, tai no, olettamus mutta kuitenkin melko varma juttu:

Varmaahan on, että se sieltä pääsee. JDM on kallis näyttelijä pitää tyhjän panttina häkissä, ja varsinkin kun nyt on poistunut sarjasta kaksi isoa hahmoa (Rick ja Maggie) niin siihen tarvitaan joku uusi kantamaan tarinaa eteenpäin. Sarjakuvassa Negan on isossa roolissa taistelussa Kuiskijoita vastaan ja nyt kun niiden tulo on vahvistettu, hahmot roolitettu ja kaikkea, niin eiköhän se kohta ole vapaalla jalalla... Itse veikkaan, että Judith saa sen Carlin juonikuvion, jossa bondaa vangin kanssa ja vapauttaa Neganin.


Lopussa esitellyt uudet hahmot ovat suoraan sarjakuvasta, ja vaikuttavat mielenkiintoisilta. Kuiskijoita en sen sijaan odota innolla, koska ne ovat raakoja ja ilkeitä. Voi toki olla, että tässäkään juonikuviossa ei ylletä ruudussa sarjakuvan tasolle raakuudessa, ja hyvä vain jos niin. Voi olla, että uudet hahmot tuovat vähän uutta ja kiinnostavaa sarjaan, joka on jo jonkun aikaa vähän polkenut paikallaan. :)

Lainaus
Ilmeisesti FTWD:lle kävi vähän samoin, jos oikein olen käsittänyt? Sen seuraaminen jäi mulla siihen tokaan kauteen, mut ilmeisesti siinäkin lähes kaikki alkuperäiset hahmot on menneet vaihtoon, mitä en vaan ymmärrä. ::)
Mainittu Fear teki neloskaudellaan jännän tempun ja käytännössä vaihtoi koko castin, ihan muutamaa hahmoa vaille. Toivon, ettei TWD:n kanssa käy yhtä radikaalisti, mutta Fearista on pakko sanoa, että sille tämä muutos oli eduksi. Neloskausi oli minusta parempi kuin koko kolme ensimmäistä yhteensä. En tykännyt kenestäkään alkuperäisessä castissa, ja nyt siihen tuli kerralla monta miellyttävää ja kiinnostavaa uutta hahmoa. :)

I´m kind and caring Hufflepuff!
~ Iltakävelylle Fiorellan ficcitarhaan? ~

Voldemort

  • Vieras
Vs: The Walking Dead (tv-sarja)
« Vastaus #193 : 07.11.2018 09:33:08 »
Spoiler: näytä
Mä en ainakaan nähnyt virnettä Neganin ilmeessä, koska totta kai mä kyyläsin sitä eniten, mutta ehkä mulla on vaan liian pieni telkkariruutu, että olisin nähnyt. Musta olisi tylsää, jos se olisi pelkästään manipulointia ja tyypistä olisi tehty täysi narsisti/sosiopaatti, koska sellaisissa ei ole ulottuvuutta. Siksi mä toivon jonkinlaista välimuotoa, koska muuten koko homma on tylsääääää.

Rickin leffoihin en tiedä uskoisinko. On kai sillä niin paljon kannatusta sitten ja totta, että sen pöljyyden poistaminen on ainakin mun fiilikset lässäyttänyt ihan täysin. Pakko sanoa, että Darylin väpättävä alahuuli oli viimeinen niitti sille, että aloin nauraa. Mulle se ei vaan näyttänyt yhtään uskottavalta ja pikemminkin tuli mieleen huono näytteleminen, mutta jotenkin koko kohtauskin vaikutti musta epäuskottavalta niin ehkä vika on minussa ja mun ajatusten kohtaamisessa ohjaajan ajatusten kanssa. Rickin harhanäkykohtaukset toimi mulle paljon paremmin.

niiina

  • Ylikuolonsyöjä
  • Administrator
  • *****
  • Viestejä: 5 592
  • Malfoysexual
Vs: The Walking Dead (tv-sarja)
« Vastaus #194 : 26.11.2018 18:33:08 »
Spoilaa 9.kauden 8.jaksoa!
Spoiler: näytä
Jakso vaikutti aluksi ehkä hiukan tylsältä, mutta silti suhkot mielenkiintoiselta. Enid on myös näköjään löytänyt sutinaa! Harmi Henryn kannalta, poika taitaa olla hiukan ihastunut. No kuitenkin, mua jopa vähän kyllästyttää Michonnen vänkääminen ja mielenmuutokset kuinka se haluaa, että jokainen seisoo itsenäisesti omillaan eikä olisi varsinaisia liittoumia paikkojen välillä ja eeeen jaksa sen hölmöyttä tuossa asiassa. En ehkä tajua kuinka Rickin ns. "kuolema" on vaikuttanut häneen noin. Kuitenkin en näkisi heidän liittoutumiaan sen syynä. Lisäksi näköjään Negan päätti lähteä kenties omille retkilleen vai päättääkö mies kuitenkin olla ns. kiltti ja näyttää, että on luottamuksen arvoinen ja valmistaakin pappimiehelle aamiaisen. :D Voisin kuitenkin kuvitella, että jotain miehelle on voinut tapahtua tuona vankeusaikana, vaikka vitsit on edelleen yhtä huonoja. Kyllähän se selvää on, että joku isompi rooli hänelle on vielä tulossa kun istua kausitolkulla vankisellissä.

Sitten nämä kuiskuttelijat alias kuiskaajat... En ole heihin vielä perehtynyt muuta kuin mitä nyt olen Fiorellan juttuja lukenut. Aloinkin ihan googlettamaan heistä enemmän, koska tässä olin ihan ihmeissäni kun heillä onkin päällä ns. valepuku ja se kuiskaaminen on ylipäätään kauhean inhottavaa. Olin myös järkyttynyt, kun aikaisemmin he eivät olleet käyttäneet mitään taistelutaitoja ja nyt yksi heistä sitten iski Jesusta veitsellä. :( En kyllä tuon hahmon kuolemaa (?) osannut odottaa saati toivonut. Kuitenkin sarja menetti vasta kaksi päänäyttelijää niin mietin liekkö Jesus kuitenkin jäisi henkiin? Sarjakuvissa ilmeisesti juurikin Jesus veisi jonkun kuiskaaja tytön leiriin mukanaan, mutta toisaalta ei tämä ihan sarjakuvien mukaan tunnu menevän kun osa sen hahmoistakin on nyt poissa. Kuitenkin kun luin enemmän näistä kuiskaajista niin kauhistuin, että kyseessä tosiaan on ihan ihmisiä! Kuinka ne voi elää edes noin.. Saati on omaksunut tuollaisen tavan. Tuossa sekoitti kyllä se, että he liikkuvat ihmeisesti jonkun tavallisen zombilauman mukana, eli osa on kuiskaajia ja osa taviskuolleita. Jäi jakso jännään kohtaan kyllä pitkästä aikaa.. Mutta toisaalta, oon vähän pettynyt että kuiskaajat on ihmisiä, olisi oikeasti ollut aika mielenkiintoista jos kuolleet olisi kehittyneet jollain muotoa. Pojilla sarjassa olikin tästä mielenkiintoinen keskustelu.

niiina
Dramione

Kosmik

  • ***
  • Viestejä: 3 889
  • ava © Ingrid
Vs: The Walking Dead (tv-sarja)
« Vastaus #195 : 29.11.2018 15:49:36 »
Spoilaa 9. kautta!
Spoiler: näytä

Siis voi nyt sanonko mikä. Taasko sitten oli ihan pakko poistaa sarjasta joku tärkeämpi hahmo, eli tällä kertaa Jesus?! Siis mitä helvetin järkeä? Alkaa niin kyllästyttää tuo, että näitä päänäyttelijöitä tippuu pois tuota tahtia. Se ei palvele juonta mitenkään. >:( Joo, ymmärrän, että Jesuksen näyttelijä oli turhautunut rooliinsa, mutta hänellä ei itsellään käsittääkseni ollut mitään ylitsepääsemätöntä pakkoa päästä ulos sarjasta, vaan käsikirjoittajat taas halusi vaan "shokeerata" faneja tappamalla yhden pidetyn, kauemmin sarjassa olleen tyypin. Toisaalta tämä pitkäaikaisten näyttelijöiden häviäminen sarjasta kertoo kyllä aika paljon siitä, ettei näyttelijät enää nauti tuon sarjan tekemisestä. Kuten Jesuksen näyttelijä sanoi, olisi hänen hahmossaan ollut paljon potentiaalia ja koko ajan olen odottanut, että Jesus/Aaronista tulisi jotain ja sekin pätkäistiin noin lyhyeen. Voi siis vittu. Ei tässä voi muuta enää sanoa... >:( Paskamainen mid season finale... Ja haluaako joku valaista, että mistä se Henry on revitty? Mä en muista ollenkaan sitä aikaisemmilta kausilta, vai liittyikö se jotenkin Morganiin? Niin tai näin, en yhtään välitä siitä, pikemminkin ärsyttävä hahmo. ::)

Sen sijaan seiskajaksossa taas väreili niin vahvat Daryl/Rick-vibat, kun Daryl on edelleen etsinyt Rickin ruumista, kaikkien vuosien jälkeen. :'D Mitä kaikkea tuosta saisikaan revittyä fikiksi asti, jos olisi vaan kiinnostusta tuohon paritukseen. ;D Daryl ja koira sen sijaan on aika lyömätön parivaljakko. Daryl kun hoki "koiraa" melkein koko 8. jakson ajan. :D

Mäkin tahtoisin ajatella, että Negan näyttäisi nyt sen inhimillisen puolensa, ja ettei hän ole läpeensä paha. Eihän sillä ole mitään liittolaisiakaan, jonka luokse palata. Olis just mielenkiintoista, jos siitä tulisi osa "hyviksiä". Ja mun muisti nyt reistailee tässäkin asiassa, mut osaako joku valaista, mihin Dwight on hävinnyt? Lähtikö se etsimään sitä naistaan, vai mihin se katosi tuosta sarjasta?

Nuo kuiskaajat ei järin innosta ja mustakin olis ollut mielenkiintoisempaa, jos normi zombit olis vaan kehittyneet. Ja toi Jesuksen kuolemakin oli niin laimeasti toteutettu, että se olis ansainnut kuolla jollain eri lailla, eikä noin randomisti. Hohhoh, kyllä nyt väkisinkin tuntuu, että sarja alkaa mennä kovaa kyytiä alamäkeen, kun oleellisia hahmoja tapetaan noin typerästi pois.

Voldemort

  • Vieras
Vs: The Walking Dead (tv-sarja)
« Vastaus #196 : 29.11.2018 17:23:22 »
Spoilaa viimeisimpiä jaksoja 9.kaudella

Spoiler: näytä
Mä nauroin tuolle samalle jutulle, että Daryl on käyttänyt aikansa etsimällä Rickin ruumista. Haha, kyllä siitä hyvät slash-vibat irtoaa. Mä oon sun kanssa ärtynyt siitä, että käytännössä Aaron/Jesus -skipattiin kokonaan. Olin odottanut että siitä tulisi jotain, mutta eipä näköjään. Mulla on tämän kauden kanssa se ongelma, että mun mielestä tästä hommasta puuttuu tunnelma. Tykkään kun pysyn kärryillä, mutta jotenkin en ole koko kautena päässyt tunnelmaan. No oikeastaan mulla on vakio-ongelma tämän sarjan kanssa, etten välitä kenestäkään. Jesus nyt oli sympaattinen niin tietysti ne sen tappo. Michonnesta on tullut ärsyttävä, Carol on jotenkin liian syrjässä, Daryl koirinensa on tylsä enkä mä tykkään siitä että sarjaan on tuotu koira kun sen tietää miten sille käy että saadaan shokkiarvoa.
Ainoa kiinnostus nyt on sitten että pääseekö Negan yhteen Lucillensa kanssa pitkän eron jälkeen vai joutuuko tyytymään korvikkeeseen. Kuiskaajat vaikuttaa joltain sekopääjoukolta. Eikö tuolla enää ole kuin hulluja?

Fiorella

  • ***
  • Viestejä: 5 712
  • Hyvän tuulen kotisatama
    • https://archiveofourown.org/users/Fiorelle
Vs: The Walking Dead (tv-sarja)
« Vastaus #197 : 29.11.2018 21:02:20 »
Ehtisipä joskus tännekin jotain kirjoittamaan... No, tässä joitakin ajatuksiani. :)

Spoilaa 9. kautta ja viimeisintä jaksoa.

Spoiler: näytä
Angela Kang sai aikamoisen tehtävän eteensä ja on minusta tehnyt hyvää työtä koettaessaan pelastaa hyvää vauhtia uppoavaa laivaa. Eiköhän se Gimplekin siellä hääri takapiruna edelleen. Mutta minusta noin yleisesti tämä kausi on tuonut paljon parannusta edellisiin ja tämä edellä mainittu tunteen puuttuminen on ainakin minulle yhteydessä aikahyppyihin. Etenkin tämä jälkimmäinen, yhtäkkinen noin kuuden vuoden hyppäys on aika hurja muutos.

Minusta on aina kiva nähdä Carolin hymyilevän. Pidän siitä, että tällä kaudella hän on valtaosin onnellisen oloinen, samoin Daryl on taas ollut mielenkiintoinen hahmona, päässyt puhumaan ja näyttämään toimivansa monella tapaa. Monet romanssit ja lapsetkin kertovat siitä, että elämässä on viimein päästy eteenpäin akuuteimmasta hädästä. Minusta se on ihan realistista, sillä niinhän ihmiset toimivat. Elämä jatkuu. Pidin erityisesti siitä, että vaikka Carol onkin nyt Ezekielin "kuningattarena", niin hän on pitänyt aktiivisesti yhteyttä Daryliin ja heillä on edelleen vahva side välillään. Darylin erakoituminen tuntui minusta myös varsin uskottavalta ratkaisulta. Pidän koirastakin ja siitä, että sen nimi on Koira. ;) Toivon vain hartaasti, ettei sen kohtalo olisi sama kuin tähän asti jokaisen sarjan eläinhahmon...  :'(

Nuo uudet hahmot viimeisissä muutamassa jaksossa vaikuttavat myös ihan kiinnostavilta, vaikka ei heihin ole vielä kunnolla päästykään tutustumaan. Minusta oli erityisen miellyttävä kohtaus se, jossa Carol reagoi välittömästi viittoen, vaikka ei paljon osannutkaan. Se oli ihana yksityiskohta. :) Mietin vain, miten käy kuulovammaisen tytön sitten, jos tulkki menetetään...

Pidin myös sitä musikaalista miekkosta sympaattisena ja surin viulun puolesta.

Lainaus
Alkaa niin kyllästyttää tuo, että näitä päänäyttelijöitä tippuu pois tuota tahtia. Se ei palvele juonta mitenkään.
Ärsyttää minuakin ja pahan kerran. :( Mutta palveleehan se, tavallaan. Tässä tapauksessa tuotiin esiin se, että nuo mystiset Kuiskijat ovatkin oikeasti vakava uhka (taatusti eivät uskoneet Eugenea, joka höpötti paniikissa puhuvista, kehittyneistä zombeista ::) ) ja päihittivät porukan parhaan taistelijan. Tosin yllätystaktiikalla, mutta kuitenkin. On sarjalle tyypillistä, että välikausifinaalissa kuolee joku tärkeä hahmo. Siltikin se vaatisi minusta sen, että hyvin kehitettyjä ja pohjustettuja hahmoja, joista katsojat välittävät, olisi riittävästi ettei menetys ole liian suuri. Tässä tapauksessa se oli minusta tosi kurjaa. Sitäkin enemmän ärsyttää se, että Tom Payne halusi jättää sarjan, koska häntä turhautti se, että sarjakuvan näyttävimpiä taistelusankareita ollut Jesus, joka olisi voinut olla tosi cool, jätettiin hyvin pieneen sivurooliin eikä hahmon potentiaalia päässyt hyödyntämään. Luin, että he olivat kuvanneet myös jonkinlaisen Hilltop-romanssin hahmolle, mutta se leikattiin lopulta sarjasta kokonaan pois, mikä sekin oli hänelle pettymys.

Lainaus
mistä se Henry on revitty?
Henry on se pikkupoika, jonka Ezekiel oli ottanut vastuulleen ystävänsä kuoltua. Henryn isoveli kuoli siinä meloni puuttui kuormasta -jupakassa. Henry kasvoi ja on nyt teini, joka pitää nykyään Ezekieliä ja Carolia (kasvatti)vanhempinaan. Ja yhtä ärsyttävä näyttää olevan isona kuin pienenäkin. Sarjassa on kyllä se puute, ettei kukaan tunnu osaavan kirjoittaa miellyttävää lapsihahmoa. Toistaiseksi Judithissa on vielä potentiaalia. Minua kosketti se, että edelleen surussaan vellova Michonne tuntuu keskittyvän enemmän Rick Junioriin kuin tyttäreensä, josta on kasvanut varsin itsenäinen tyttö.

Michonnella ja Darylilla nähdyt X-arvet ovat herättäneet paljon keskustelua. Michonnella on arpi selässä, Darylilla selässä ja otsassa. (Yläselän x- ja suorat viiltoarvet oletan olevan entiset, jotka vain on joku eri tyyppi maskeerannut tällä kertaa, etteivät näytä ihan samalta, tai sitten vaihtoehtoisesti joku todella sadistinen tyyppi on tehnyt Darylille uudet identtiset arvet entisten päälle!) Joku puhui niin kuin Carolillakin olisi näkynyt vastaava arpi siinä aiemman jakson kohtauksessa, jossa hän nousee vuoteesta ikkunaan, mutta en ole kerinnyt tarkistaa, enkä itse ainakaan siinä huomannut. Näiden oletetaan liittyvän jotenkin Michonnen ja Maggien välien tulehtumiseen, mutta en tiedä. Minusta oli varsin silmiinpistävää, että sekä Carol että Daryl (jolla on myös se arpi) toivotettiin Hilltopiin tervetulleeksi lämpimin halauksin, siinä missä Michonnea hädin tuskin päästettiin portista sisään. Selvästi tuossa kuuden vuoden aikana on tapahtunut jotakin, joka tämän on aiheuttanut, ja kenties sitä valaistaan kauden loppupuolella paremmin.

Lainaus
osaako joku valaista, mihin Dwight on hävinnyt? Lähtikö se etsimään sitä naistaan, vai mihin se katosi tuosta sarjasta?
Dwightin kohtalo näytettiin edellisen kauden lopussa. Daryl olisi voinut tappaa Dwightin kostoksi, mutta armahti hänet ja hätisti matkaan "mene äläkä enää takaisin tule" -meiningillä. Sitä ei sanottu, mutta minusta annettiin vahvasti ymmärtää, että Dwight lähti etsimään, löytääkö vielä Sherryn sieltä talolta, missä kuitenkin jossakin jaksossa vahvistettiin hänen käyneen. Toivon, että löysi ja elävät onnellisina keskenään missä sitten ovatkin.

Dwightilla on sarjakuvassa iso rooli, ja moni pitää mahdollisena, että palaa vielä sarjaan jossakin vaiheessa. Jäämme odottamaan ja katsomaan.


Lisäksi varalta erikseen mahdollista tulevan spekulointia, eli juonipaljastuksia/epäilyjä/aavistuksia mitä tuleman pitää. Eli allaoleva osittain spoilaa pahasti, saattaa olla että osin menee arvailut ihan metsään, mutta kuitenkin, onpahan varoitettu. :)
Spoiler: näytä

Nuo Kuiskaajat ovat ilmeisesti tosiaan julmaa porukkaa, jotka elävät kuin eläimet juurikaan puhumatta ja toimimatta, haahuilevat lähinnä laumojen matkassa verhoutuneena kuolleiden nahkoihin. Sarjakuvassa on nimetty vain Alpha ja Beta, jotka kuvaavat asemaa heimossa/laumassa, ja Alphan tytär Lydia, joka on juonen kannalta olennainen. Kuiskijoiden epäinhimillisestä luonteesta kertovat sellaiset tapaukset, että he teloittavat omiaankin armotta, Alpha antaa teinityttönsä raiskattavaksi vailla myötätunnon häivää, ja vaatii itkevän vauvan hylkäämistä, koska se paljastaa heidät zombeille. Käsittääkseni vauva-kohtaus ainakin toteutunee tv-sarjassa, samoin teloitus (ehkä jo ensi jaksossa), mutta epäilen, että raiskausta eivät näytä kuin korkeintaan viitteenä, sillä AMC on ollut aika tarkka tuossa sarjassa seksuaalisen sisällön suhteen.

Lainaus
Sarjakuvissa ilmeisesti juurikin Jesus veisi jonkun kuiskaaja tytön leiriin mukanaan, mutta toisaalta ei tämä ihan sarjakuvien mukaan tunnu menevän kun osa sen hahmoistakin on nyt poissa.
Käsittääkseni on vahvistettu, että joku (luultavasti Daryl?) tuo tytön leiriin turvaan, ja jonkin ajan perästä Beta (jota näyttelee se iso äijä, Ryan Hurst) tulee vaatimaan tyttöä takaisin, mutta eivät halua häntä luovuttaa kuultuaan, miten rumasti ovat toista kohdelleet. Lydialla oli sarjakuvassa seksisuhde Carlin kanssa, joten veikkaanpa vahvasti, että sopivasti teini-ikään päässyt Henry saa tämän roolin.

En odota suurella innolla sitä, mikä on luultavimmin se kauden shokkipäätös, eli Kuiskijoitten nappaama joukko (oliko niitä tusinan verran) tapettuina ja päät tikun nenässä. Siinä on melko varmasti useampi näkyvämpi hahmo mukana ja tunnetta tuomassa kiinnostavia sivuhenkilöitä myös.

Neganilla oli sarjakuvassa iso rooli taistelussa Kuiskijoita vastaan ja veikkaan, että se tulee näkymään myös sarjassa, koska onhan se kallis näyttelijä pitää pelkästään istumassa sellissä. Mikä lienee se, millä saadaan porukka unohtamaan Neganin menneet pahuudet ja hyväksymään hänet yhteisön jäseneksi. Olen myös varma, että jostain se Lucillekin vielä esiin putkahtaa, että Negan saa jälleennäkemisensä ja pääsee lopulta itkemään sen haudalle. ;)


I´m kind and caring Hufflepuff!
~ Iltakävelylle Fiorellan ficcitarhaan? ~

Kosmik

  • ***
  • Viestejä: 3 889
  • ava © Ingrid
Vs: The Walking Dead (tv-sarja)
« Vastaus #198 : 18.02.2019 13:08:43 »
Herätellään nyt tätä topaa, kun 9. kausi jatkuu taas. :)

Spoiler: näytä
Negan alkaa nyt olla melkeinpä ainoa syy, miksi sarjaa jaksaa enää katsoa ja tuossa 9. jaksossa olikin mielenkiintoista juuri tuo, että Negan lähti kiertämään vanhoja hoodeja ja tajusi, ettei siellä ole hänelle enää mitään. Koko jakson ajan ounastelinkin, että palaa varmaan takaisin vangitsijoidensa luo. Saa nyt nähdä, pääseekö tosiaan isompaan rooliin. Olisi aika tympeää, jos vaan istuisi taas sellissään, sen kohdalle kaipaisi enemmän äksöniä. :)

Sen sijaan mua ärsytti jaksossa se ilmeisten sivuhenkilöiden osuus. Mua ei kiinnosta pätkääkään se poika (Henrykö sen nimi on), tai sitten ne kaksi tyyppiä (Enidin poikakaveri ja se mies joka näyttelee Jakobia Ihmeotuksissa). Jotenkin niin kyllästynyt tähän päähenkilöiden jatkuvaan lahtaamiseen, ettei jaksa kiinnostua ollenkaan sivuhenkilöistä. Ei niitä pysty nostamaan millään lailla samalle tasolle nyt vaikka Carolin, Michonnen tai Darylin kanssa, joten siksi tuntuu turhauttavalta seurata kohtauksia, joissa esiintyy noita sivuhenkilöitä. ::) Sitten se kuiskaajanainen, joka jäi vangiksi vaikuttaa kyllä niin epäilyttävältä. Eiköhän niistä kuiskaajista muodostu seuraava uhka ja toivon, että nuo Fiorellan pohdinnot siitä, että Neganilla olisi niiden kukistamisessa iso rooli, pitäisi paikkansa.

Fiorella

  • ***
  • Viestejä: 5 712
  • Hyvän tuulen kotisatama
    • https://archiveofourown.org/users/Fiorelle
Vs: The Walking Dead (tv-sarja)
« Vastaus #199 : 18.02.2019 22:27:20 »
Hmm... Pakko myöntää, että tällä välitauolla kiinnostus ehti hiipua jo minimiin. En ollut turhan innoissani tuoreimmista juonenkäänteistä ja lopetus ei ollut minulle cliffhanger, joten jännitys ei siihen antanut omaa säväystään sekään. Tosin siskoni, joka innostui katsomaan sarjaa viime vuonna, koki tuon kauden päätöksen tosi hurjana ja pelottavan jännänä, lähinnä siksi tosiaan, ettei tunne sarjakuvaa eikä tiennyt juonipaljastuksia lainkaan. Olenkin miettinyt, missä määrin ihmisten lopahtanut kiinnostus mahtaa olla yhteydessä siihen, että nykyään juonipaljastuksia, kuvia ja tietoa vuotaa niin tahallaan kuin vahingossakin jo hyvissä ajoin etukäteen esille. Se parhaimmillaan innostaa fanittamaan, mutta kääntöpuolena se kyllä vie sen jännityksen, kun tietää liikaa siitä, mitä (ehkä) tuleman pitää.

Olen ollut niin kiireinen kaiken aikaa ja koko ajan menossa, että kerkisin tänään katsoa vasta viime viikon jakson alkua... Jäljessä aikataulusta. Mutta se kummastuttaa, että ei edes niin kovin paljon haittaakaan.

Spoilaa 9. kauden 9. jaksoa
Spoiler: näytä
Minä tajusin vasta tuosta ysijaksosta, että se musiikkimies (Luke) on sama näyttelijä kuin Ihmeotusten Jacob!  ::) Jokuhan siinä tuntui tutulta jo aiemmin, mutten tajunnut ollenkaan ennen kuin näin saman hymyn tuossa jaksossa. Voi hyvänen aika. :D Tosi piristävä havainto!

Itse olen alun pitäen tykännyt siitä Aldenista ja toivon (joskin pahoin pelkään vähän samaa kuin Kosmik edellä) ettei sitä hetimiten tapettaisi.

Negan lähti seikkailulle, ja näytti paljon aiempaa mukavammalle, kun siitä turaparrasta on päästy. Pidin sen ja Judithin keskustelusta, vaikka pakko sanoa, että pikku "Judithit" ovat kasvaneet jo niin isoiksi tytöiksi, että melkein voisivat esittää edelleen samaa roolia. ;) Tykkäsin niistä enemmän, mutta tämäkin Judith on kyllä kiva.

Ja sieltähän se tyttö saatiin porukkaan, kohtapa nähdään, miten se sekoittaa pakkaa. Ovela temppu Darylilta testata ampumalla, kuka on aito zombie ja kuka ei. ;)

I´m kind and caring Hufflepuff!
~ Iltakävelylle Fiorellan ficcitarhaan? ~