Kirjoittaja Aihe: The Walking Dead (tv-sarja)  (Luettu 77792 kertaa)

Clearwater

  • Sudentuoja
  • ***
  • Viestejä: 312
  • chaos born in candlelight
Vs: The Walking Dead (tv-sarja)
« Vastaus #140 : 24.10.2017 20:38:15 »
Jee, minä myös! Ei Fiorellan tosiaan enää tarvitse yksin puhella ;)

Olen samoilla linjoilla. Olen ihan tyytyväinen jaksoon, mutta jotenkin jäin vähän tyhjän päälle. Odotin sadannelta jaksolta jotain paljon enemmän, mutta kyllä tälläkin vauhtiin päästään, ei siinä mitään! Mutta joo, tuli bongailtua kaikenmoisia viittauksia aiempiin kausiin ja se oli oikein hauskaa.

Spoilaa 8x01

Spoiler: näytä
Tuo aikajanajuttu hämmensi muakin. Siitä partaukko-Rickistä tiesin jo jonkin verran ja se ei sinällään yllättänyt, mutta nuo muut. Etenkin se hyyppä, jolle Carl sitten vei ruokaakin; sitä tyyppiä varmaan nähdään jatkossakin, luulisin.

Kovinkaan paljon en ole spekulaatiota seurannut enkä muutakaan sellaista, että mitä tapahtuu missäkin jaksossa, mutta promon perusteella jo kakkosessa lähtee tapahtumaan. (Pelkäsin koko ykkösjakson, että Shiva kuolee, mutta promosta päätellen meneekin varmaan kakkosessa :'() Musta oli ylipäätään jotenkin hassua, ettei jaksossa kuollut kukaan tärkeä. Jotenkin 701 ehti saada jo tottumaan ajatukseen, että okei, kyllä sieltä nytkin joku menee - ja hyi että se jakso vaivaa mua välillä edelleen.

Tosiaan, ihanasti kaikkea söpöä ja kivaa! Richonne ja Caryl <3 Myöskin se Jesusin kapinallinen huudahdus oli aivan loistava, taisin jopa hurrata ääneen. Gregory voisi jo joutaa jonnekin huitulan kuuseen, kuka sitä enää kaipaa? Tyhmä mikä tyhmä. Gabrielista ei oikein tiedä onko se nyt lintu vai kala, en juurikaan hetkahtaisi jos kuolisi.

Musta oli myös ihanaa, kuinka Ross Marquandin nimi oli nostettu opening creditseihin! Aivan loistavaa, teki jotenkin hirveen iloiseksi <3 (Sitä päivää odotellessa, kun se tapahtuu myös Tom Paynelle...)

Rick ei huudellesaan Neganille, Simonille ja Dwightille ja sitten näille kahdelle muulle (Gavinille ja Reginalle?) huomioinut Eugenea ollenkaan. Hmmpf. Jännä nähdä, mihin sen tyypin tarina menee (minun puolestani voitaisiin vain heittää syötiksi).


Mä en ihan oikeasti kestä, miten söpöjä hönöjä toi cast on täynnä! :P <3
Kotimaani on Mikä-Mikä-Maa.

Quibbler

  • Luihuinen
  • ***
  • Viestejä: 168
  • Potterhead? Always.
Vs: The Walking Dead (tv-sarja)
« Vastaus #141 : 25.10.2017 00:20:43 »
Minäkin nyt sitten osallistun keskusteluun.

Spoilaa kahdeksannen kauden ensimmäistä jaksoa

Spoiler: näytä
Odotin vähän jotain enemmän, mutta kyllä se näinkin meni. Rick oli badass ja oli loistavaa kuinka hän ns. "quotasi" Negania. Jesus, Maggie, Ezekiel ja Jerry olivat myös loistavia. Kiva että Shivaakin näkyi pikkuisen. 


Jospa sitten seuraavasta jaksosta keksisi enemmän kirjoitettavaa!

Fiorella

  • ***
  • Viestejä: 5 723
  • Hyvän tuulen kotisatama
    • https://archiveofourown.org/users/Fiorelle
Vs: The Walking Dead (tv-sarja)
« Vastaus #142 : 31.10.2017 01:05:19 »
Hihii, kasikausi alkoi kivasti! Jo toinen jakso peräkkäin mistä tykkäsin!  ;D

Sitten taas spoilerin pariin. Spoilaa 8. kauden 2. jaksoa!
Spoiler: näytä
Olin oikein hyvilläni siitä, miten tämä jakso meni. En yleensä niin kiinnitä huomiota kameratyöhön, mutta tässä oli mielenkiintoisella tavalla luotu tunnelmaa yhdistelemällä lähikuvia, toimintakohtauksia ja seesteisempiä, draamallisempia kohtauksia. Ainakin minun mielenkiintoni pysyi yllä koko ajan enkä kelannut kuin muutamissa taistelukohdissa. Olin iloinen, kun ei ollut mitään liian kammottavaa vieläkään, näytettiin monia hahmoja ja mikä parasta, suosikkejani. :) Tykkäsin jaksosta enkä yhtään ikävöinyt Negania, Gabrielia, Gregorya tai edes Maggieta.

Aika monta minun kasikauden tavoitettani on jo nyt kahdessa jaksossa jossakin määrin toteutunut. :D
* Söpö Daryl / Carol -kohtaus (hali jo saatiin, suukkoa odotellessa sitten... ;) )
* Hymyilevä Carol (kaksi kertaa tänään, vaikka eka nyt olikin aika tekohymy ja toinen hyvin pieni, mutta oikeaan suuntaan ollaan silti menossa ;) Odotan vielä sitä kikatuskohtausta, mitä toivon salaa. Tykkään Melissan naurusta ja on sääli, ettei sitä juuri Carolin roolissa nähdä.)
* Söpö Jesus (se on söpö ihan koko ajan, ja vielä kilttikin <3 )
Ja ehkä jatkossa saamme lisää Judithia, Maggieta, Carl/Enidiä (moni tuntuu inhoavan, mutta minusta ne ovat söpöjä), Jerryä, sun muuta mukavaa.

Hyökkäys oli toteutettu hyvin, ei näyttänyt liian veriseltä. Myös (tahattoman) humoristisia kohtia oli, etenkin Rickin länkisääri-cowboy -henkinen tanssahtelu käytävässä varjokuvana pisti kikattelemaan. Tykkäsin siitäkin, että eri joukot hyökkäsivät yhtä aikaa eri suunnista ja siitä, että Jesus oli niin suloisen armahtavainen, oli se sitten järkevä teko tai ei, niin minusta se oli järkevää, koska ei tuolla nyt loputtomiin asti ihmisiä ole, ja ehkä niistä saisi uusia liittolaisia? Sen sijaan se yksi ärsyttävä tyyppi olisi saanut mennä, ja minua kiusasi se, että jättivät sille jopa pyssynsä (vai hahmotinko väärin?) mistä ei voi seurata mitään hyvää?

Vauvakohtaus oli jotenkin hellyttävä. Kenenhän lapsi se oli? Senkö hyökänneen miehen kuten olettaa saattaa, vai ehkä ensimmäinen pikku-Negan? Se kun oli silloin Sherryn kanssa yllättävän innostunut hankkimaan jälkikasvua... ;) Rickille tuli kova paikka, kun tajusi että mies yritti kenties vain suojella vauvaa hyökkääjältä... Jäin miettimään, mikä lienee vauvelin kohtalo. Ottaakohan Rick pikku Gracien huostaansa, kun tappoi tämän isän? Tai ottaisiko, ellei jää nyt kiikkiin Moralesin toimesta?

Morales minua vähän harmitti. Olin joskus leikitellyt ajatuksella, että ne palaisivat sarjaan, kun lähtivät niin äkisti ja ikuisiksi ajoiksi. Kuitenkin ihan nolo ratkaisu liittää se Neganin porukkaan. Ei se niin kovin ehtinyt silloin tutustua Rickiin, että olisi heille lojaali vanhan kaveruuden muistoksi. Ja minua epäilyttää, ettei sen perhe ole enää tallessa. Tai jos olisi, niin ovatko jotain Neganin työläisiä?

Morganin kajahtaneisuus sen kuin etenee, eli on melkein varmaa että se ei ole kovin pitkäikäinen enää.  :'( Siinä ekan jakson Rickin itkukuvista ja haudalla olosta piti lisätä aiemmin muuten, että ne ovat varmaan kaksi uutta hautaa, eivät Glennin ja Abrahamin vaan sijainnista päätellen niiden viereen lisäksi jatketut. Rickin nyyhkyilystä voisi päätellä että haudassa on joku hänelle läheinen. Veikkaan että ainakin toinen on Morgan, mutta voisiko toinen olla joku vielä läheisempi?

Ericiä ei jää ikävä, saa nähdä kuoliko se nyt tuohon vai vieläkö nähdään tunteikkaat jäähyväiset kuolinvuoteella... Aloin toivoa, että Tobinista päästäisiin myös. Vaikka se on hyvis, siinä on jotain epämiellyttävää, josta en yhtään tykkää.

Ai niin, ja rakastin miten Ezekiel irtautui taas roolistaan Carolin vuoksi. <3 "Fake it 'till you make it, baby." LOL. Ja Carol toki kokee tarpeelliseksi muistuttaa, että jokainen ei tule selviytymään.

Tykkäsin tiikeristäkin, mutta okei, myönnettävä on että onhan se vähän outoa, että Shiva osaa tappaa tiettyjä tyyppejä käskystä, varsinkin jos joku muu on päästänyt sen irti jossain muualla. Onko se altistettu Pelastajien tuoksulle, vähän niin kuin huumekoirat yms on koulutettu? ;) Tai jotain yhtä mielikuvituksellista...


Jatkan huomenna, kun nyt nukuttaa... Osallistukaa taas ahkerasti keskusteluun. :)
« Viimeksi muokattu: 31.10.2017 02:40:36 kirjoittanut Fiorella »

I´m kind and caring Hufflepuff!
~ Iltakävelylle Fiorellan ficcitarhaan? ~

Quibbler

  • Luihuinen
  • ***
  • Viestejä: 168
  • Potterhead? Always.
Vs: The Walking Dead (tv-sarja)
« Vastaus #143 : 31.10.2017 17:43:42 »
Spoilaa kahdeksannen kauden toista jaksoa

Tästä jaksosta tykkäsin enemmän kuin ensimmäisestä!

Spoiler: näytä
Morales kyllä yllätti vaikka tavallaan osasin odottaa häntä, kun esim. youtuben kommenttikentässä jotkut miettivät että missä hän on tai tuleekohan hän joskus takaisin mukaan kuvioihin.

Tavallaan toivoin että Tara olisi vain painaissut liipaisinta ja odotin sitä, mutta niin ei tapahtunut ja no,
ei kai se nyt sitten niin haitannutkaan. En kyllä niin tykännyt siitäkään että Jesus koko ajan esteli tappamasta esim. Jaredia, mutta ei voi mitään.

Paljon jännempi ja toiminnallisempi jakso kuin edeltäjänsä. Jos näin olisi koko loppukauden - että nähdään monia eri ryhmiä/hahmoja samassa jaksossa, se olisi loistava juttu.

Onneksi Negania ei tässä jaksossa näkynyt ollenkaan, se oli iso plussa. Morgan oli jollain tasolla badass ja samoin Rick. Shiva oli kans badass.   

Fiorella

  • ***
  • Viestejä: 5 723
  • Hyvän tuulen kotisatama
    • https://archiveofourown.org/users/Fiorelle
Vs: The Walking Dead (tv-sarja)
« Vastaus #144 : 03.11.2017 00:55:20 »
Törmäsin jännään spekulointiin netissä, linkitän tähän ihan että en unohda koko juttua. ;)

Spoilaa mahdollisesti tulevia jaksoja ja 8. kauden 1. ja 2. jaksoja ainakin.


Spoiler: näytä
Tässä linkki itse artikkeliin, joka siis spoilaa kuten edellä mainittiinkin:
Jännä ajatus!

Olipa miten paikkansapitävä tai ei, kieltämättä voisi olla perää. Lyhyesti suomeksi sanottuna, Gracie-vauvalla oli sängyssään söpö samettipupu ja tulevaisuuden klipissä, jossa Rick juttelee pikku tyttönsä kanssa (joka on todella epä-Judithin näköinen kasvonpiirteiltään), tällä on kädessään samainen pupu, vain ajan kauhduttama ja kuluttama. On myös vahvistettu, että tätä pupua on tilattu Etsystä käsityöläiseltä kaksi kappaletta jaksoa varten, toinen uuden ja toinen käytetyn näköinen. Joten on siinä silloin ainakin jokin yhteys ihan tarkoituksella.

Onko Rick ottanut pupun viattomalta lapselta viedäkseen sen Judithille? Vai onko Rick ottanut koko Gracien pupuineen päivineen omaksi lapsekseen, korvatakseen tälle isän menetyksen? Tämä selittäisi myös toisen aikahyppykohtauksen järkyttyneen, itkuisen Rickin, jos toinen hauta kuuluisikin Judithille ja tulevaisuuden lapsi olisikin Judithin tilalla kasvanut Gracie?

Tämä jälkimmäinen toisaalta ottaisi pahan kerran päähän ainakin minua, nyt kun Judith on vaivalla kasvatettu jo tämän kokoiseksi taaperoksi, jolle voisi jo keksiä juonikuvioitakin - Rick hyppäisi takaisin pikkuvauvan hoito -vaiheeseen sen myötä ja taas olisi koko ajan joku kiinni vaipanvaihdossa ja maidonhankinnassa... Toivon, ettei niin olisi asian laita. Plus varsinkin siksi, kun tykkään nykyisestä Judithin näyttelijävalinnasta tosi paljon, nämä kaksoset ovat söpöimmät tähänastisista ja vaikka ovatkin kasvaneet Judithin iästä pahan kerran ohi, niin en silti toivoisi niiden vaihtuvan... <3


Lisäksi tuolla sivustolla törmäsin sellaiseen uutiseen, missä pohdittiin kenen hahmo näkyy peilissä Rickin takana, kun Morales osoittaa häntä aseellaan. Onko se Daryl, joka on seurannut Rickiä ja voi pelastaa tilanteen, vai kenties joku Pelastajista, jolloin Rickin asema käy entistä tukalammaksi? Vai liekö kyseessä vain kameramies, joka ei onnistunut välttämään osumasta peiliin? Näitä on jännä miettiä ja on aina hauska nähdä että joku muu kyttää noita juttuja vielä paljon minua fanaattisemmin!  ;D
« Viimeksi muokattu: 03.11.2017 00:57:24 kirjoittanut Fiorella »

I´m kind and caring Hufflepuff!
~ Iltakävelylle Fiorellan ficcitarhaan? ~

Kosmik

  • ***
  • Viestejä: 3 891
  • ava © Ingrid
Vs: The Walking Dead (tv-sarja)
« Vastaus #145 : 04.11.2017 15:19:08 »
Hmm, jotenkin mä en yhtään ole innostunut tästä uusimmasta kaudesta. Kaikki tuntuu jotenkin niin irralliselta ja se eka jakso oli ihan kummallinen, kun jotain oli selkeästi meneillään, eikä siihen tunnelmaan päässyt heti mukaan, kun ei tiennyt, mitä Rickin porukka siinä koko ajan hääräili. ::)

Spoiler: näytä
Ja ärsytti kun Gabriel meni sen paska-Gregoryn avuksi ja joutui sitten itse kuseen. Mä en silleen vihaa Gabrielia ja vaikka se ei kuulu mun suosikeihin, niin silti toivon, ettei hän ainakaan hengestään pääsisi. Voisi pitää jonkin Jeesus-saarnan Neganille siellä ajan kuluksi. ;D Ja koko ajan ihmettelin, kun Rick kurkki Negania sen jonkun auton takaa, ja antoi äijän pitää siellä jossain edessä puhetta sen sijaan että olisi ampunut sen hengiltä. ::)

Toinen jakso oli aika sekava sekin, osin kai sen vuoksi, kun en keskittynyt siihen niin intensiivisesti ja tein samalla puhelimella jotain. Pitäisi sekin katsoa uudelleen. ::)

Mä kanssa toivon, että Eric kuolisi, kun edelleen elättelen toiveita siitä, että Aaron ja Jesus löytäisi toisensa. ::)

Shivaa saisi näkyä enemmänkin, se on niin lutu. :3


En tosiaan tiedä, mitä mieltä olisin tästä uusimmasta kaudesta. En pääse oikein siihen fiilikseen mukaan jostain syystä, mutta toivottavasti asiat muuttuvat kauden edetessä. Jotenkin sitä odottaisi vähän uudempaa näkökulmaa tähän sarjaan, mutta musta tuntuu, että tässä jatketaan vaan vanhojen ideoiden kierrättämistä...

Fiorella

  • ***
  • Viestejä: 5 723
  • Hyvän tuulen kotisatama
    • https://archiveofourown.org/users/Fiorelle
Vs: The Walking Dead (tv-sarja)
« Vastaus #146 : 07.11.2017 01:42:20 »
Yhyy, kova kohtalo.  :'( Katsoin ohjelmaa nauhalta kesken nauhoituksen ja tuli joku töksähdys tuohon laitteeseen, ja kun avasin sen uudelleen, oli Walking Dead poissa! En kerinnyt katsoa siis kokonaan, nyyh. Sentään onneksi olen autuaasti spoilaantunut niin tiedän kuitenkin mitä tapahtuu. :)

// Jes, jakso löytyi Foxin nettisivulta, niin sain kuin sainkin katsottua sen kokonaan. :)

Spoilaa 8. kauden 3. jaksoa!
Spoiler: näytä
Action-faneille tässä riitti toimintaa yllin kyllin, mutta minulle jakso jätti vielä vähän laimeat fiilikset. Oli jotenkin tosi tylsää, että Morales oli noin kertakäyttöinen hahmo. Ei sillä, että olisin siitä sen kummemmin tykännyt, mutta jos olisin saanut valita, olisin mieluummin tahtonut niiden koko perheen mukaan johonkin iloisen jälleennäkemisen kohtaukseen kuin näin, että se on katkera mökö, joka on tarpeellinen vain tehdäkseen ilmeiseksi tämän "kuka onkaan hirviö" -pohdiskelun.

Tykkään Darylista joka tapauksessa, vaikka sillä onkin joku post-traumaattinen stressireaktio meneillään ja "tapan kaikki" -moodi pinnassa. Menisipä se ohi, joskin kyllä Norman on puhunut siihen malliin että eiköhän se jatku koko kauden tai ainakin koko sotatilan ajan... Tykkäsin Rickin ja Darylin yhteishengestä taistellessa. Ne ovat tuttu ja hyvä taistelupari. :) Vaikka en niin kovin taisteluista sinänsä tykkääkään.

Saimme haikean jäähyväiskohtauksen Aaronin ja Ericin välillä (minua mietityttää aina se, miten kaikissa ohjelmissa aina ihan nurkan takaa löytyy joku turvallinen piilopaikka haavoittuneelle; ihme ellei joku kulkijoiden lauma kerääntyisi syömään Ericin porukalla, mutta ainakin tässä vaiheessa mitä katsoin, se jäi sinne söpösti puun alle lepäilemään kauniiseen ja rauhalliseen maisemaan ilman mörön mörköä näköpiirissä...) ja vaikka ehkä ensi kertaa jopa Eric oli minusta vähän symppis, en jää sen perään itkemään. Olen iloinen, että se oli siinä miehekäs ja reipas ja kannusti menemään taisteluun ihan vain siksi, että minua ärsytti jatkuvasti millainen roikkuva inisijä se oli aiemmin. Toisaalta nyt olisin kerrankin toivonut, että Aaron olisi jäänyt sen luo koska en uskonut, että se on enää sen palatessa elossa... Ja niinhän siinä sitten kävi. Muiden kulkijoiden perään hoiperteleva Eric oli tosi koskettava lopetus tuohon ja teki syvemmän vaikutuksen kuin melkeinpä mikään muu olisi ehkä tuossa tilanteessa tehnytkään. Olin tyytyväinen ratkaisuun, vaikka olihan se tosi surullinen.

Kun näin vauvakuvia Aaronista netissä, odotin sitä kohtausta uteliaana, ja suloinen se olikin. :) Aaronista on tullut koko ajan hotimpi ja se on ihan hyvä juttu se. ;) Ja aika söpöä jos siitä tulisi Gracie-vauvelin isukki. Tosin jos se pupujuttu pitää paikkansa, niin ehkä Rick sen kuitenkin lopulta itselleen omii? Ja pakko sanoa, että ärsytti miten tyhmä Rick on, kun siellä on varmaan ollut huoneen täydeltä vauvan tavaraa, niin tottahan se ottaa mukaan pelkän vauvan pakkaamatta sille edes hoitolaukkua. Mistä ne nyt taas lähtevät kesken sodan etsimään vaippoja ja maitoa? Huoneessa olisi varmasti ollut vaikka sun mitä valmiina!

Jesus & Morgan ja vangit -tilanne on sellainen, joka mietityttää. Olen varma, että niistä seuraa ongelmia, mutta luultavasti myös pitkässä juoksussa jotain hyvääkin. Jesus on oikeassa siinä, että teloitus ei ole oikea ratkaisu, enkä haluaisi nähdäkään noiden enää tekevän sellaista uudestaan, se satelliittiaseman joukkomurha oli inhottava teko. Silti en myöskään luota noihin Pelastajiin, olivatpa vangittuina tai ei, niin niitä on ylivoima lukumäärältä ja se yksi k*sipää ei varmasti helpolla taltu, jos vaikka osan saisivatkin käännytettyä. Morganin sekoaminen ja hyökkäys ystävää vastaan oli tavallaan mielenkiintoinen kohtaus. Mitä tahansa käykään, tämä sota ja aiemmat tapahtumat ovat jättäneet jo jälkensä peruuttamattomalla tavalla.

Minua huvitti miten kirpun kokoiselta Gregory näytti Hilltopin vankkojen muurien juurella. ;) Ja mitä nössön puhetta. "Negan käski minun sanoa niin..."  ::) Mutta kieltämättä oli hauskaa, kun Gregory myönsi, että olivat siinä oikeassa, ettei Neganille voi puhua järkeä.  ;D Ja Maggie on ihanan tomera. :) Ja että Gregory kehtasi viedä pikkutytön letutkin omiin suihinsa!

Alun kohtaus, jossa Zeke kannusti Kingdomin väkeä taisteluun oli aiempaan nähden vähän laimeampi sekin, mutta minua kikatutti kun taas kiinnitettiin huomiota hymyilevään Caroliin. Niin tekohymy kuin tämäkin oli, niin kuitenkin! :D Tahdon nähdä Carolin hymyilevän jossain vaiheessa ihan aidosti ja vilpittömän iloisesti. Siitä olen iloinen, että vaikka Carolin asenne on kyynisen puoleinen, hän kuitenkin on selkeästi nyt reippaana menossa mukana eikä masistele enää, ja ehkä siinä on kuninkaalla sormensa pelissä. ;) Hyvä, Ezekiel! Carolista on tulossa hyvää vauhtia kuningatar tällä menolla.

Lopussa taas palattiin näihin kahteen ja heidän porukkaansa, ja minusta oli suloista, miten pehmeällä äänellä Carol lausuu Ezekielin nimen, on siellä Kingdomissa tosissaan taidettu tehdä muutakin kuin vain suunnitella sotaretkeä. <3 Hyvä vain, jos mies saa sille hymyn huulille.

Loppu jäi jännään kohtaan. Minua harmittaa, että moni mukavasta väestä meni siinä rytäkässä, mutta toisaalta en oikein tykkää siitäkään että Pelastajiakin vain teurastettiin urakalla. Pakosti suurin osa niistäkin on vain normaalia ja suht viatonta porukkaa, jotka on käsketty sinne puolustamaan asemiaan. Oli pakko tutkailla pysäytyskuvan kanssa miten tuossa lopussa kävi ja näköjään ne olivat se punatukkainen söpöliini ja joku mustahiuksinen mies, jotka hyökkäsivät kuninkaansa eteen omaksi tuhokseen, eli teoriassa Jerry voi vielä olla turvassa. Näin jonkun ennakkokuvan seuraavasta jaksosta ja siinä Jerry karjuu surun vallassa naama veressä. En usko että Ezekieliä vielä menetetään, koska sille on vielä paljon juonenkäänteitä tiedossa, joten varmaan se itkee kavereitaan sitten. Mutta Carol saa kyllä tästä yhden huolenaiheen lisää, kun taas yksi läheinen on lähellä hengenlähtöä.

Ohjelmissa ei mikään ole typerämpää, kuin että julistetaan että "jee, kaikki on elossa!" ennen kuin ollaan edes kotiin päästy! Yhtä hyvin olisi voinut vaikka kotimatkalla joku kulkija syödä ne, vaikka eivät olisikaan joutuneet väijytykseen. Höpsö Zeke.


No niin ja nyt tyytyväisin mielin nukkumaan sitten! :) Ihanaa, että kuitenkin näin koko jakson. :)
« Viimeksi muokattu: 07.11.2017 02:48:00 kirjoittanut Fiorella »

I´m kind and caring Hufflepuff!
~ Iltakävelylle Fiorellan ficcitarhaan? ~

Kosmik

  • ***
  • Viestejä: 3 891
  • ava © Ingrid
Vs: The Walking Dead (tv-sarja)
« Vastaus #147 : 13.11.2017 16:43:51 »
Katsottiin äidin kanssa eka kausi Fear The Walking Deadia ja nyt pitää myöntää, että tykkäsin siitä enemmän kuin The Walking Deadista nykyään. :o Suhtauduin niin skeptisesti tuohon spin-offiin, mutta se olikin yllättävän hyvä, kun se pohjautui siihen zombi-epidemian alkuvaiheeseen. Oli myös raikasta, että tässä oli ihan eri hahmot, eikä mitään ärsyttävää Rickiä machoilemassa koko ajan. ::) Tiedä sitten, millaisia tuon sarjan myöhemmät kaudet on, mutta aikeissa on katsoa nekin, koska tää eka kausi oli mun mielestä ihan katsottava ja nautittava. :) Ja tää narkkarijätkän näyttelijä (Frank Dillane) on näytellyt Puoliverisessä prinssissä Tom Valedroa (se lapsenkasvoinen poika), mutta näköjään Potterissa hällä oli siniset piilolinssit, koska näyttelijällä on oikeasti ruskeat silmät. ::) En meinannut uskoa samaksi näyttelijäksi, kun hän on tässä sarjassa ihan eri näköinen ku PP:ssä, mut piilolinssit selittää paljon. ::)

En ollenkaan syty tästä TWD:n uusimmasta kaudesta, kun niin haluis jotain vähän freesimpää näkökulmaa koko sarjaan. Ne keskustelutkin on nykyään melkein koko ajan tylsiä one-linereita, eikä sen vuoksi hahmoista oikein saa otetta. Siksi tuntuikin raikkaalta katsoa tuota Fear The Walking Deadia, kun ne ihmiset osasi saakeli keskustella ihan kokonaisilla virkkeillä ja se vuorovaikutus tuntui aidommalta ja luonnollisemmalta. Tiedä sitten onko TWD tarkoituksella mennyt tuollaiseksi kökköilyksi, kun siinä ne ihmiset on niin hälytystilassa koko ajan, eikä oo mitään sanottavaa toisilleen tai jotain. En tiedä.

Spoiler: näytä
Aaronin ja Ericin viimeisistä hetkistä kyllä pidin, vaikka Ericistä en välitäkään. Hyvä vaan että kuoli, niin Aaron ja Jesus voisi alkaa johonkin romanssiin. :'D Pakko silti seurata tuota sarjaa, vaikka ärsyttääkin, että kun edellinen pahis on päihitetty, niin tulee joku uus machopahis tilalle, ja sitten sarja toistaa vanhaa kaavaa, hohhoijaa...


//No voi nyt hemmetti, mikäs tuo kasikauden neljäs jakso oli olevinaan? D:

Spoiler: näytä
Jaksossa tympi just ne perus elämää suuremmat jorinat. Miksi sellaisen tilalla ei voi olla normaalia ihmisten välistä kanssakäymistä sen sijaan, että yritetään tehdä joka jaksosta tosi syvällinen. Ei ihmiset normaalisti pidä sellaisia palopuheita, joita tässäkin jaksossa riitti. Mut siis no, tykkäsin, että Ezekiel tippui alas pilvilinnoistaan takaisin ns. kuolevaiseksi, normaaliksi tyypiksi. Jerry on nyt mun uus lemppari. En halua että se kuolee. :D Se on ollut aikas mainio tyyppi koko ajan, vaikka ei olekaan päässyt parrasvaloihin. Kyllä haluaisin häntä nähdä enemmän jatkossa, jotenkin niin symppis tyyppi, ja kun vielä pelasti Ezekielin pahimman hädän keskellä. Mutta jakson loppu sitten. Eiih, Shiva. :'( Jotenkin toivoin ja kuvittelin, että se olisi sarjassa paljon pitempään. Sitä ei ole mielestäni tarpeesi näytetty muutenkaan ja olisin toivonut, että Negan olisi kuollut Shivan hampaisiin. :/ Ainoa hahmo, josta varmaan kaikki on pitäneet tässä sarjassa ja sitten se tapettiin, nyyh. :'( Mut mahtuihan jaksoon vähän Rickin machoiluakin, kun hyppii liikkuvasta autosta toiseen ja niin edelleen... ::)
« Viimeksi muokattu: 13.11.2017 23:09:49 kirjoittanut Kosmik »

Fiorella

  • ***
  • Viestejä: 5 723
  • Hyvän tuulen kotisatama
    • https://archiveofourown.org/users/Fiorelle
Vs: The Walking Dead (tv-sarja)
« Vastaus #148 : 14.11.2017 03:09:19 »
Minun on pakko olla puolta maailmaa ja valtavirtaa vastaan ja sanoa että olen tykännyt kasikaudesta ehkä eniten pitkään aikaan... Kaikista pikku puutteista huolimatta tämä on oikeastaan sen tyyppistä draamaa, mitä on oikein mukava katsoa. :) Kohtapa se muuttuu, kun ekat neljä jaksoa kuulemma ovat ikään kuin oma kokonaisuutensa tuohon teemaansa liittyen ja sitten taas tulee jotakin uutta, jos olen käsittänyt oikein.

Spoilaa 8. kauden 4. jaksoa!
Spoiler: näytä
Minä tykkäsin tästä jaksosta kovasti. Vaikka olikin surullinen jakso, niin siitä jäi sillä tapaa hyvä mieli, että se oli minusta onnistunut ja kiinnostava. Tykkään Ezekielistä ja koko ajan enemmän. Se kuningas-paasaus menee vielä, kun näkee välillä ihmistä kulissin takana, ja tämä jakso onnistui hyvin siinä. :) Tykkäsin myös siitä, miten Carol oli reipas ja aktiivinen toimija!

Tämä KUVA (ei pelottava eikä edes pahasti spoilaava) oli jotenkin tosi osuva, nauraa kikatin tuolle Zeken ilmeelle! ;)

Oli aika masentava ajatus, jos Neganin suunnitelma Rickin, Zeken ja Maggien osalle oli tosiaan vain naulita heidät varoittavaksi esimerkiksi aidalle. Toivoin jotenkin vähän enemmän, jotain luovempaa ideaa Neganilta. ;)

Nyt kun nelijaksoinen "hyökkäys Pelastajien tukikohtiin" -operaatio on ohi, onkin mielenkiintoista nähdä, mitä seuraavaksi on edessä. Ensi jaksossa palataan siis varsin kiukkuisen Neganin pariin. Vähän hirvittää.


Palailen aiheeseen vielä aamulla, kun huomasin juuri että hups, menipä vähän myöhäksi. ;) Kirjoitin tässä ficciä (K-15) kun sain inspiraation päivän jaksosta.
« Viimeksi muokattu: 14.11.2017 14:48:14 kirjoittanut Fiorella »

I´m kind and caring Hufflepuff!
~ Iltakävelylle Fiorellan ficcitarhaan? ~

Karvalakkirakastaja

  • Vieras
Vs: The Walking Dead (tv-sarja)
« Vastaus #149 : 14.11.2017 22:38:23 »
Mä komppaan sua Fiorella. Tähän mennessä olen tykännyt kasikaudesta. Oikeastaan juuri mun maun mukaiset hahmot on olleet esillä, ei liikaa mäisketä, mikä on vaan niin saamarin tylsää plus että tykkään siitä, että annetaan hahmoille kerralla reilummin ruutuaikaa. Hidas eteneminen on mulle mieleen. Toisaalta mua ei kiinnostakaan miten kenellekin käy. ;D

Spoiler: näytä
Okei, Fiorella mainitsi että jakso oli surullinen. Joo, niin se oli, mutta en voi sille mitään, että mulle jäi päällimmäiseksi ainoastaan nauratus. Ehkä se johtuu siitä, etten ole kiintynyt näihin hahmoihin niin seuraan enemmän komiikkaa. Ensin alkoi naurattaa Ezekielin varsin kurja päivä, sitten nauratti Darylin ja Rickin lyhyt keskustelu. Ihan parasta.

Carolista kuoriutui todellinen action-sankari. Tykkään siitä, että se ottaa roolia. Ainoa, mikä mulle todellakin mätti tässä viimeisimmässä jaksossa oli Shivan kuolema. Siis oikeasti, eikö ne muuta keksi kuin että kaikki elukat joutuu zombien suihin? Boring!!! Hieman pelottaa,
 miten Zeken pää kestää vai menikö sekin jo sekaisin niin kuin Morgan ja näyttää Darylkin olevan jollain asteella sekaisin.

Bring on Negan! ;D Odottelen jo. Toivottavasti sille on edes kirjoitettu jotain tosi typeriä reploja ja toivottavasti se näkee Rickin!
  ;D

Mun täytyy olla Kosmikin kanssa ihan eri linjoille luontavasta keskustelusta. Musta luontevaa on just se, ettei puhuta kokonaisilla lauseilla ja että puhutaan vain vähän ugh ugh. Kaikki muu on teatraalista. Mistä tuli mieleen, että pari kertaa nyt on ärsyttänyt se,
 kun "pahis" puhuu liikaa. Okei, se on enimmäkseen naurattanut, mutta se, että joku alkaa aseella uhaten selostaa ummet ja lammet ja oikein odottaa, että milloin saa kuulan omaan kalloonsa kun ei älyä ampua ensin, aiheuttaa mussa naurukohtauksia.  ;D

Fiorella

  • ***
  • Viestejä: 5 723
  • Hyvän tuulen kotisatama
    • https://archiveofourown.org/users/Fiorelle
Vs: The Walking Dead (tv-sarja)
« Vastaus #150 : 15.11.2017 00:31:01 »
Minua kyllä kiinnostaa kovastikin, mitä kullekin käy! :) Tässä taas hieman pohdiskelua tulevasta.

SPOILAA 8. kauden 5. jaksoa eli ensi viikon jaksoa!
Spoiler: näytä
Sneak peekin ja näytettyjen ensiminuuttien perusteella pääsemme taas Neganin pariin, ilmeisesti tässä jaksossa Negan avautuu Gabrielille menneisyydestään ainakin jossain määrin heidän kököttäessään keskenään motissa. Simon ja Gregory ovat myös kuvioissa mukana ja suurella todennäköisyydellä myös Jadisin kaatopaikkapoppoo. Päästään vähän eri tunnelmaan näiden edellisjaksojen jälkeen.

Olisikin mielenkiintoista, jos Neganin taustaa hieman avattaisiin, jolloin hänestäkin tulisi vähemmän sarjakuvahahmo ja näkisimme ihmisen myös hänenkin naamionsa takana, kuten kävi Ezekielin kohdalla. Toivon, että Zeke olisi jatkossa enemmän oma itsensä kuin kuningas. Haavoittuva Ezekiel oli minusta aivan ihana.

Siellä myös pohditaan, kuka on petturi joukossa, joka kaiken tämän sai aikaan. Dwight ja Eugene joutunevat koville Simonin uhkailun alla.


Mahdollisesti spoilaa seuraavaa/seuraavia jaksoa, mutta päättelyä ja arvelua, ei varmaa tietoa! Sisältää pohdiskelua hahmojen kuolemista ym.
Spoiler: näytä
Olen miettinyt, mitä tuleman pitää ja seuraillut joitakin teorioita, joita on esitetty. Näyttää siltä, että Rick on nyt menossa tapaamaan Jadisia ja kenties näyttämään hänelle ottamiaan valokuvia. (LOL) Daryl kysyy siinä kolmosjakson lopussa heidän valmistellessaan lähtöään, tahtooko Rick tosiaan mennä yksin "niiden kusipäiden luo" ja Rick sanoo itsevarmasti, että niinhän se on tehtävä. Daryl lupaa tulla etsimään, jos kestää liian pitkään. Sitten se poika aloittaa ammuskelun ja juttu jää kesken. Nelosjaksossa siitä eteenpäin lähteneet Rick ja Daryl tarttuvat toimeen ja pysäyttävät Pelastajien auton, jonka jälkeen tiet eroavat; Daryl lähtee kotiin ja Rick jatkaa omaa matkaansa. Ensikatsomalta mietin, kenestä kusipäistä ne oikein puhuvat, mutta kenestäpä muusta.

Vaikuttaa jo aika ilmeiseltä, että nyt koittaa se hetki, jolloin Rick tapaa jälleen Jadisin kaatopaikkalaisineen. Ja sekin näyttää jo varmalta, että Rick totisesti on nakuna siellä kontissa Jadisin luona. Mitäpä tästä päättelisimme. ;) Minua jotenkin kikatuttaa jo ajatuskin, että Rick koettaa saada Jadisin kääntymään takaisin puolelleen sulalla karismallaan. (Nyt kun hän tietää, että Jadis tahtoisi kellistää hänet, niin kaipa siinä ollaan Rickin mielestä jo voiton puolella?  8) ) No, olipa kyse iskuyrityksestä tai neuvottelusta, se päättyy siihen että Rick odottaa kopissaan Negania saapuvaksi, veikkaisin vahvasti. Ajatella, jos Jadis on jo siinä vaiheessa niin sanotusti nuollut kermat kakun päältä, ennen kuin Negan ehtii omimaan Rickin.  ::) Veikkaan vahvasti, että Jadis aikoo käyttää Rickiä valttikorttinaan saadakseen Neganin tanssimaan pillinsä mukaan. Jadis tykkää tehdä kauppaa, varsinkin jos itse on niskan päällä.

Sitten meillä on Hilltop, jossa on iso joukko arveluttavaa porukkaa vankina (mitä vangit tekevät - kapina ja pako voisi luhistaa Hilltopin?), on Alexandria, jossa vammoistaan toipuvat naiset pitävät toistaiseksi vartiota. On Kingdom, jossa on enää kourallinen naisia ja lapsia jäljellä taistelun jälkeen. Kuka heitä puolustaa (paitsi Carol) jos sinne joku keksii hyökätä? Ehkä porukkaa jaetaan hieman tasaisemmin, että omat tukikohdat saadaan turvatuiksi?

Suunnilleen kauden puolivälin maita tulee iso ja näyttävä hyökkäys Alexandriaan. Tästä on osviittaa sarjakuvassa, ja siinä kohtaa tulee melko varmasti joku isompi kuolemantapaus myös, sitähän ovat sarjan tekijätkin jo pelotelleet ennakkoon. Tästä on vuotanut mahdollisia tietoja julki ja jos ne pitävät paikkansa niin se tulee oikeasti olemaan isompi juttu. Laitan siksi varalta vielä lisäspoilerivaroituksen ja pienennän tekstin:

Vaikuttaa ihan mahdolliselta, että siinä kuolisi Carl. Tämä tukisi koko kauden teemaa, joka on käytännössä "kosto vs. armahdus". Rick on julistanut tappavansa Neganin omin käsin niin moneen kertaan, että siinä melko varmasti käy käänteisesti. (Jos mennään sarjakuvan mukaan, Rick säästää Neganin hengen ja vangitsee hänet selliin.) Koska Carl on kauden alussa korostanut mahdollisuuden antamista, armahdusta, auttamista ja luottamusta, on hyvin mahdollista, että Carlin takia Rick päätyisi tällaiseen ratkaisuun, jota ei muuten varmasti tekisi. Samoin se selittäisi Rickin äärimmilleen järkyttyneen itkusilmäisen ilmeen aikahyppykohtauksessa.

Carlin näyttelijä alkaa olla collegeenmenoiässä ja saanut paikankin, joten sitä on jo mietitty kovasti, miten käy kun Chandler lähtee opiskelemaan. Tässä voisi olla siihen sopiva sauma. Epäilyksiä tukee sekin, ettei Carlia ole nähty 9. jaksoa myöhemmissä kuvauksissa lainkaan. Se nyt ei tietysti varmaksi kerro muuta kuin että häntä ei ole niissä kuvauksissa tarvittu, mutta silti...
   
Youtubessa oli todella epäselvä salavideoklippi, josta joku on hyvällä tahdolla ja arvaustaidolla tehnyt tulkintaa, että Alexandrian hyökkäyksessä Rick huutaa, missä on Carl, kuuluu laukauksia, räjähdyksiä, puukoniskujen ääntä, ja maassa makaava Carl taistelemassa. Trailerissakin nähdään kohta, jossa Carl on alakynnessä zombin hyökätessä, liekö samaa vai eri tilannetta. En pitäisi siis ollenkaan epätodennäköisenä.

Ne haudat joita Rick aikahypyssä katselee, ovat siis joko kaksi uutta hautaa tai ovelasti kuvaten yksi uusi hauta entisten kahden vieressä. Kun vertaa kuvia, ne ovat vähän sivumpana kuin Aben ja Glennin haudat. Olisiko siinä siis Carlin hauta ja kenties Morganin vieressään? Morgan on tällä kaudella melko lailla varma lähtijä, harmi kyllä.


Näitä on kiinnostava pohdiskella ja katsoa, miten tulee käymään. Mutta nyt menen taas välissä nukkumaan. :)


« Viimeksi muokattu: 15.11.2017 00:36:00 kirjoittanut Fiorella »

I´m kind and caring Hufflepuff!
~ Iltakävelylle Fiorellan ficcitarhaan? ~

Fiorella

  • ***
  • Viestejä: 5 723
  • Hyvän tuulen kotisatama
    • https://archiveofourown.org/users/Fiorelle
Vs: The Walking Dead (tv-sarja)
« Vastaus #151 : 28.11.2017 02:40:59 »
Edellinen jakso ei tainnut juuri puhuttaa, varsinkaan kun en itsekään kerinnyt tietokoneelle, viime viikko oli niin kiireinen. ;)

Mutta tässä siitä pari ajatusta näin jälkikäteen: SPOILAA 8. kauden 5. jaksoa Tykkäsin paljon tästäkin jaksosta!
Spoiler: näytä
Epäilin ennakkoon etten pitäisi jaksosta, koska se oli Negan ja Pelastajat -painotteinen, mutta se olikin tosi mielenkiintoinen. Viimein avattiin vähän Neganiakin hahmona, eikä vain jonakin myyttisenä sarjakuvan pahiksena. :) Gabriel sai hänestä kivasti poimittua esiin myös niitäkin inhimillisiä puolia ja synnintunnustuskohtaus oli onnistunut. En tosin heti tajunnut että siinä oudossa syöksyssä oven taakse varmaan oli nimenomaan kyse siitä, että he olivat ikään kuin rippituolissa, pystyen tunnustamaan pahat tekonsa katsomatta toisiinsa.

Minusta oli veikeä huomata, miten äkkiä Pelastajien rivit rakoilivat, kun pikkupomot pääsivät valtaan ja luulivat ettei Negania enää ollut. Se oli tosin koomista, että sieltä oli vesi lopussa, ja Negan ilmoitti menevänsä kunnon suihkuun.  ;D

Moni on ihmetellyt, miksi kukaan ei vain ota ja tapa Negania kun siitä jatkuvasti uhotaan, mutta mies käppäilee tyynesti siellä täällä eikä kukaan jostain syystä reagoi mitenkään. Syy on tietysti se, että Negania tarvitaan vielä juonen kulkuun, mutta silti se on rasittavaa, että tarina etenee tämän asian suhteen vitkastellen. Todennäköisesti Negan selviytyy ensi kaudelle elossa, hyvin luultavasti kauden loppuhuipennuksena tapetaan Simon, joka on se "seuraavaksi pahin pahis" mutta turhempi juonen kannalta. Negan luultavasti vangitaan, sillä jo sarjis antaa siitä viitteitä, ja tietysti kun koko kasikauden teema on kosto vs. armo... Mitäpä siitä voisi muutakaan päätellä? 


SPOILAA 8. kauden 6. jaksoa Tämän illan jaksoa moni tuntuu pitävän tylsänä ja turhana välijaksona, sekä kovin laimeana sellaisena, mutta minusta se oli aivan loistava kaikin puolin! :) Tykkäsin kovasti.
Spoiler: näytä

Ensinnäkin, minusta oli ihanaa miten jaksossa ehdittiin nähdä niin montaa henkilöä ja mitä missäkin oli tekeillä. :) Tällainen pieni update oli oikein tarpeellinen ja kiinnostava. Oli ihanaa, miten he lähettelivät kirjeitä toisilleen. Se oli minusta tosi kiva yksityiskohta, tykkään paperikirjeistä!

Minusta oli erityisen ihanaa nähdä Carolia, joka oli niin kaunis ja suloinen kaikkineen, pääsi näyttämään niin henkistä kanttiaan kuin myötätuntoaan. Melissa on näyttelijänä uskomattoman taitava ilmaisemaan tunteita silmillään.

Jerry oli myös ihana. Ja taas syönyt yhden piirakan, mitä voi päätellä murusista vadilla. ;)

Katsoiko kukaan muu, miten paljon pikku Henry näytti Sophialta metsäkohtauksessa? Paitsi että Carol viittasi Sophian kohtaloon toruessaan lasta, hän myös näytti heltyvän juuri samaisesta syystä.

Ezekiel möyri itsesyytösten syövereissä, ja toisin kuin ficissäni, ei meinannut päästää Carolia luokseen lohduttamaan. Pikkuisen enemmän halia ja suukkoa olisi voinut kyllä siinä nähdä... Varsinkin kun kävi ilmeiseksi, että Zeke on kuitenkin vieraillut Carolin luona ahkerasti, vaikkakaan suhteen laatu ei ollut vielä päässyt selväksi asti heille itselleenkään. Ehkä siellä on vain istuskeltu takkatulen hohteessa puhumassa syvällisiä, tai sitten kenties jotain muuta... ;) Se jäi vielä vähän auki... Mutta Carolia taisi hieman loukata väite, että kuningas olisi muuten vain vieraanvaraisuuttaan käynyt kyläilemässä. ;)

Zeke murheessaan oli hellyttävän inhimillinen. Khary on myöskin taitava näyttelijä ja tykkäsin kohtauksista kovasti. :) Yhtä kaikki heillä selvästi on vahva suhde, mitä laatua sitten onkaan, joten varo vain, Daryl, tai Carol menee taas nenän edestä!

Carl ei ole suosikkini noin yleensä, päinvastoin enemmänkin aina ollut vähän ärsyttävä hahmo, joten yllätyin miten pidin hänestä tässä Siddiq-kohtauksessa. Siddiq vaikutti mielenkiintoiselta ja välittömästi sellaiselta hahmolta, josta oli helppo pitää, joten toivon, ettei häntä tapeta turhan äkkiä pois. Tykkäsin siitä, että Carl löysi oman tiensä ja kutsui miehen yhteisöön - siihen nähden fiksumpi kuin isänsä, joka uudelleen jääräpäisesti tahtoi Jadisin kumppanikseen.  ::) Voi Rick!

Maggien johtajuuden kasvua oli mielenkiintoista seurata, samoin sitä, miten Gregoryn arvostus luhistui samaa matkaa. Minua mietityttää, käykö samoin kuin sarjiksessa, että * SPOILER *
Maggie hirttää Gregoryn... En toivoisi niin käyvän, eikä niinkään Gregorya säästääkseni, vaan en tahtoisi nähdä Maggien syyllistyvän sellaiseen julmuuteen.


Jesus oli suloinen ja herttainen oma itsensä. Vähän lämpenin myös sille kiltille Pelastajalle. Oli myös söpöä nähdä Maggie Gracie-vauva sylissään.

Michonnea ja Rositaa ei ole paljon keskenään nähty, heidän oma seikkailunsa oli siksi kivaa seurattavaa. Ja vaikka minusta on hölmöä lähteä omin päin tuollaiseen itsemurhaiskuun vasten yleistä sopimusta, niin silti ne koko ajan tekevät niin kukin vuorollaan, samassa jaksossa kolmekin porukkaa, joskin Michonne ja Rosita yhdistivätkin voimansa Darylin ja Taran kanssa. Mitä ihmettä varten sen Aaronkinkin piti lähteä samaan aikaan sooloilemaan? Yhden asian tästä voi ainakin päätellä, luottamus Rickin johtajuuteen ja taitoihin ei taida olla ihan huipussaan. ;)

Eikä toki ole aihettakaan! Oli suorastaan koomista seurata Rickin uljasta hurmausyritystä. Se näyttää luottavan charmiinsa ja siihen, että Jadis tuntui olevan hänen peräänsä. ;) En voinut olla kikattelematta kautta linjan. Ihan jo se naku Jadis (miksi ihmeessä se vaivautui pukeutumaan Rickin tapaamista varten?) oli jotenkin hilpeä yksityiskohta! Michonne ei mahda olla hyvillään, kun Rick lähti niin itsevarmana hurmauskyvystään naisiin ja kuinka ollakaan, että päätyi vangiksi ja vielä vaatteitta. ;) Jäi ihan mietityttämään, että jäikö meiltä jotain näkemättä, kun Rick oli paitsi naku myös ihan hikinen, eikä se päivä kovin helteiseltä näyttänyt. ;) Apua...  ;D

Kiinnittikö kukaan muu huomiota siihen, että kaatopaikkalaisilla on about kaikilla tukka omituisen näköisesti kammattu otsalta taakse pään yli? Todella epäpukeva ja otsat näyttivät valtavilta. Sen sijaan Jadisilla on voimakkaasti erottuva otsatukka ja mietin, onko se joku hänen johtajuutensa ulkoinen merkki?

Ja mikä parasta, kukaan ei kuollut tässä jaksossa! :D Jes! Sillä kohtahan niitä taas lähtee menemään, kun kauden puolivälin huipennus lähestyy.  ::) Minulla on jo omat aavistukseni, mitä tuleman pitää, kun olen tutkaillut spekulointia aiheesta.


Jakson jälkeisessä Talking Deadissa oli paljastettu pitkään pohdittu hahmo, joka tulee yhdistämään TWD:n ja Fear-sisarsarjan.

SPOILAA FTWD ja sisältää niin tietoa kuin arvailuakin: (joskin se on jo kaikkialla niin vaikea tiedolta on välttyäkään)
Spoiler: näytä
Koska FTWD tapahtuu toisella puolella Amerikan mannerta ja vieläpä aiemmin kun TWD:n vaiheet, niin luonnollisesti kaikki odottivat että se olisi Abraham, jolla oli ennen tätä kaikkea oma elämä ihan toisaalla päin, tai Rositaa, samasta syystä. Tämähän olisi helppo yhdistää niin, että ovat tavanneet jossakin vaiheessa. Mutta aika moni yllättyi, kun sen paljastettiinkin olevan Morgan! Kuinka kummassa? Ja missä välissä?

Voisin kuvitella, että kohtaaminen sijoittuisi jonnekin sinne ajalle, milloin Rick törmäsi Morganiin, joka oli linnoittautunut sekopäisen vainoharhaisena omilleen poikansakin kuoltua. Morgan oli melko sekopäinen ja todellakin suorastaan vainoharhainen.

On jo pitkään arvailtu, että sekopää Madison ja hänen porukkansa muuttuisivat matkansa varrella "whisperers"-joukkioksi, joka pukeutuu kuolleiden nahkoihin (jopa ällöttäviin päähuppuihin) voidakseen kulkea zombien seassa vapaasti. He ovat myös osoittaneet olevansa tunteettomia ja pystyvänsä ikäviinkin tekoihin. Voisin hyvin kuvitella Madisonin kuiskailijoiden johtajaksi, Alphaksi.

Tällaiseen porukkaan törmääminen olisi voinut hyvinkin saada Morganin järjiltään, varsinkin jos olisi päässyt heiltä täpärästi turvaan. Senhän tiedämmekin jo, että he eivät ole jääneet Morganin kanssa hengailemaan pysyvästi. Toinen aikajanallinen vaihtoehto voisi olla hänen lähdettyään turvapaikastaan ja ennen Eastmanin kohtaamista, jolloin Morgan oli myös varsin sekopäinen ja tappoi jokaisen kohtaamansa kulkijan. Voisikin kysyä mikä sai hänet liikekannalle ja miksi hänelle tuli tällainen "puhdistamisen" tarve? Olivatko kuiskailijat syynä siihen?

Ikävä juttu on se, että koska Morgan siirtyy siihen sarjaan, hän poistuu TWD:sta, ainakin näin on puhuttu ja jäähyväisiä heitetty, joten pitäisin todennäköisenä, että tällä kaudella Morgan kohtaa tiensä pään.  :'( Nyyh. Lennie Jameshan on todella lahjakas näyttelijä, joten ehkä hänen siirtymisensä tuohon sisarsarjaan on ajateltu nostavan sen suosiota ja arvostusta?

En ole muuten vieläkään kerinnyt katsomaan Fearin kolmoskautta, mutta pitää varmaan tehdä se piakkoin etten tipu kärryiltä kun sarjojen yhdistyminen toteutuu.   


Ajatuksia tästä? Liittykäähän taas keskusteluun. :)
« Viimeksi muokattu: 29.11.2017 00:46:52 kirjoittanut Fiorella »

I´m kind and caring Hufflepuff!
~ Iltakävelylle Fiorellan ficcitarhaan? ~

Kosmik

  • ***
  • Viestejä: 3 891
  • ava © Ingrid
Vs: The Walking Dead (tv-sarja)
« Vastaus #152 : 07.12.2017 14:39:10 »
Edellinen ja tää uusin jakso oli mielestäni oikein mainiota katsottavaa. :)

Spoiler: näytä
En voi sietää Eugenea! Se on kuin iso vauva ja niin itsekäs opportunisti, että koko ajan vaan toivoo, että joku tappaisi sen. ::) Dwight puolestaan on nostanut pisteitään mun silmissä, kun ilmeisesti hän nyt kuitenkin on Rickin kelkassa. Niin toivoin, että olisi ampunut kuulan Eugenen kalloon siellä katolla, vaikka kyllä sen arvasikin, ettei Eugenea olla tappamassa. Ja vaikka en voikaan sietää Eugenea, on se kuitenkin mainio hahmo, kun herättää niin voimakasta vihan tunnetta katsojissa. :'D Taitaakohan kukaan tykätä siitä? ::)

Gabrielin tilanne sen sijaan mua harmittaa, sillä hänkin on nostanut pisteitään mun silmissä tässä lähiaikoina. Musta se oli mielenkiintoista, kun Gabriel ja Negan oli loukussa siellä jossain kontissa. Mut Gabrielin osalta tilanne näyttää nyt aika huonolta, jos hän on nyt jonkin zombikuumeen mennyt saamaan. :/

Daryl taas on valitettavasti alkanut ärsyttää mua jotenkin. Se puhuu niin silleen mörisemällä ja vaikuttaa vähän epäaidolta ja ylinäyttelemiseltä, mikä on harmi. Onhan se varmaan koko ajan ollut vähän tuollainen, mutta mulla alkaa vaan mennä hermoon, kun sille ei ole taas keksitty mitään omaa juttua, vaan se heiluu vaan mukana kuvioissa. Se kohtaus oli kyllä ihan jees kun Daryl otti painimatsia Rickin kanssa. Just jotain tontyylistä settiä toivoisin Darylilta enemmän. Uusimmassa jaksossa sitten tapahtui aika paljonkin, kun Daryl ja kumppanit sitten rysäytti läpi sinne Pelastajien hoodeille. Jännää nähdä, mitä seuraava jakso tuo tullessaan. :) Vähän kyllä uumoilen, että Gabriel saattaa kuolla seuraavassa jaksossa tai ainakin kauden loppuun mennessä. Ja todellakin toivon, että Negania vähän nyt näpäytettäisiin. Mut pahoin pelkään, että se jotenkin onnistuu kääntämään tilanteen edukseen ja näpäyttää puolestaan Rickin sakkia.

Minäkin tykkäsin Michonnen ja Rositan "sekoilusta", kun tosiaan niitä ei ole oikein kaksin nähty. Ja uusimmassa jaksossa nauratti väkisinkin, kun se kaatopaikkajengin pomo (mikä sen nimi nyt on? en ikinä muista :')) halusi tehdä Rickistä veistoksen. :'D Olin ihan että jes, kun Rick lopulta päihitti sen akan ja sai ne tekemään yhteistyötä kanssaan. Ja onneksi Rick pysyi lujana, eikä taipunut neuvottelussa sen akan tahtoon. ::)

Mä en ole vielä ehtinyt katsoa edes tokaa kautta FTWD:ta, mutta Fiorella, kuulostaa kyllä mielenkiintoiselta, mitä siinä sarjassa saattaa olla luvassa! Mulla on nyt se toka kausi tässä työn alla ja uskon kyllä, että aion katsoa siitä eteenpäinkin, koska se eka kausi oli sen verran hyvä. :)

Nyt tuntuu taas siltä, että tuota Walking Deadia jaksaa taas seurata. Mennyt kyllä kauden edetessä parempaan suuntaan ja musta on kanssa kivoja ne jaksot, joissa näytetään montaa eri hahmoa yhdessä jaksossa eikä keskitytä vain yhteen tai muutamaan. :)

niiina

  • Ylikuolonsyöjä
  • Administrator
  • *****
  • Viestejä: 5 596
  • Malfoysexual
Vs: The Walking Dead (tv-sarja)
« Vastaus #153 : 12.12.2017 15:11:09 »
Monta jaksoa on ollut taas sellaista, että ne on katsonut, mutta niistä ei ole oikein ollut sanottavaa. Ärsyttää kun nukahdin tuon 7 jakson lopussa, enkä nähnyt sitä kokonaan, mutta 8 jaksossa näkikin mitä siinä oli tapahtunut noin suurinpiirtein. Nyt kuitenkin uusin jakso oli sellainen, mistä sanottavaakin on.

Spoilaa 8. kauden 8. jaksoa

Spoiler: näytä
Muutama kysymys tuli 7 jaksosta mieleen, että miksi roskisjengi päästi Rickin pois ja keksi lähteä hurjalle retkelleen, mistä karkasivat heti? Ja mitä Eugene keksi, että Negan joukkoineen pääsi ulos? Nuo jutut meni ohi ja en jaksa kaivaa jaksoa mistään tähän hätään. :D

Uusin 8 jakso taas, hmm.. Olin tosi ihmeissäni kuinka Negan niin nopeasti kasasi joukkonsa ja sai kasan autoja ja aseita + miehiä tuntui olevan hirmuisia määriä, vaikka myöskin iso osa on jo menehtynyt. Tuntui jotenkin vähän turhan organisoidulta kuviolta, mille nostelin kulmiani. Lisäksi mua ärsytti suunnattomasti kun noita ns. Neganin ykkösmiehiä ei edes kuollut!

Pakko sanoa, että toisaalta nään Neganissakin pieniä positiivisuuden merkkejä silloin kun hänetkin saa puhumaan ns. pehmeitä. Juuri nämä asiat itseäni mietityttää aina, että kuka hän on ollut ennen tätä, miksi hän on halunnut alkaa rakentamaan uutta tulevaisuutta tähän tyyliin, pelon kautta? Miksi ei olemalla reilu ja hyvä johtaja ilman tuollaista sontaa. Kyllä ihmiset varmasti yhdistäisivät voimansa mielellään muutenkin tietyissä tilanteissa eikä pelkästään sen kautta, että he pelkäävät kuinka heidän käy jos eivät suostu. Kiinnostaa kuinka jostain, joka kertoo, että hänellä on ollut vaimo joka on menehtynyt yms. tulee tuollainen. Toisaalta Rick on myös muuttunut aika reippaasti siitä mitä oli alussa ja juurikin Neganin suuntaan, mutta hänellä kuitenkin on ollut edelleen hyvin erilainen tapa toimia johtajana.

Tämä jakso kuitenkin herätti eniten tunteita juurikin Carlin vuoksi. Minusta keskustelu jonka hän käy Neganin kanssa on juuri sellainen, mikä hänen kanssa pitäisi käydäkin ja harmitti jopa, että se loppui kesken. Minulle jää tosi epäselväksi missä välissä zombi ehtii purra Carlia, mutta jotenkin se tuntui tosi surulliselta. Hahmo ei tosiaan ole itselle ihan se ykkönen, mutta hän ei sinänsä ärsytäkkään, hän vaan on. Rick on kuitenkin menettänyt jo paljon, kuten monet muutkin, niin tuntuu tosi surulliselta, että hän menettää poikansakin. Ainoan biologisen lapsensa. Jotenkin olin tosi harmissani tästä kuviosta ja toisaalta tosi hämmentynyt omasta reaktiostani hahmon suhteen.

Kuitenkin pakko sanoa, että minua alkaa koko tämä Negan kuvio jo tympimään niin paljon, että tästä pitäisi päästä irti. Luin netistä muidenkin fanien kommentteja ja alkoi sama tosiaan toistumaan aika monen muunkin suusta. Kyllästyttää, että hommia venytetään sen vuoksi, että yksi hahmo on olevinaan niin suosuttu ja ilmeisesti sarjakuvissakin tätä samaa kaavaa on jatkettu. Huoh. Lisää ratkaisua zombi-ongelmaan. Melkein saisi Negan kääntää vaikka takkinsa ja saisivat Rickin kanssa yhdessä ratkaista tämän ongelman, kuin tätä samaa kokoajan. Sekin olisi yllättävämpää!

Neganissa on varmasti paljon muutakin kuin kovaa käyvä moottorisuu, jos antaisivat hahmolle vähän syvyyttä.

/ Fiorella vähän valaisikin kohdissa, mitkä on mennyt multa ohi. Kiitti!
« Viimeksi muokattu: 12.12.2017 17:38:26 kirjoittanut niiina »

niiina
Dramione

Kosmik

  • ***
  • Viestejä: 3 891
  • ava © Ingrid
Vs: The Walking Dead (tv-sarja)
« Vastaus #154 : 12.12.2017 17:57:02 »
Spoilaa kasikauden 8. jaksoa!

Spoiler: näytä
Eiiii, Carl! :''( Se oli ihan mahtava tässä uusimmassa jaksossa ja sit vittu sitä olikin purtu. Viime aikoina olen enemmän tykästynyt Carliin, kun se on toiminut itsenäisemmin, eikä ole ollut vain suojeltavaa "kalustoa". Niin paskaa, että se lähtee sarjasta. Jotenkin aina tuntunut siltä, että Rick ja Carl on sarjassa koskemattomia, jotka ei voi kuolla, joten tää tuli kyllä puskista. Pitkästä aikaa tää sarja herätti tunteita. Oikeasti alkoi itkettää siinä lopussa, kun kaikki oli siellä viemärissä ja siellä perällä istui Carl heikossa hapessa pureman kanssa. :'( Ja kun Michonne huolissaan lähti etsimään selviytyneitä ja pisti sen yhden äijän lihoiksi siellä. Myöskin hienoa näyttelyä hänen osaltaan. Todella tuntui, että hän on ottanut Rickin lapset omikseen. :'( Voi vittu oikeesti, että ottaa päähän. :/ Jotenkin sitä toivoo aina, että löytyisi joku zombeille immuuni tässä sarjassa, mutta eipä ole vielä tullut vastaan, joten Carlinkin osalta on kai turha toivoa, että hän olisi immuuni. En kyl käsitä, miten Rick ja Michonne ja muut tulee pääsemään tuosta yli.

Muakin alkaa valehtelematta kyrsiä tää koko Negan-kuvio. Kun häntä ei ole edelleenkään hahmona tarpeeksi avattu mielestäni. Sarjassa vaan tunnutaan ratsastavan Neganin suosiolla ja sitten väkisin kehitellään tätä vastakkainasettelua ja säätämistä, vaikka se alkaa jo toistaa itseään reippaalla kädellä.

Dwightin loikasta olen hyvilläni, enkä inhoa häntä enää. Eugene sen sijaan. Vitun urpo ja kyllä vähän väärään aikaan lopulta suostui auttamaan Gabrielin ja sen lääkärin pakoon. Edelleen kyl ihmetyttää se Maggien raskaus, joka ei näy ollenkaan ja tuntuu kuin sarjassa oltaisi eletty jo monta vuotta siitä, kun Glen kuoli. ::) Mut ehkä se vaan tuntuu siltä, koska sarja sitten on nähtävästi junnannut paikoillaan, kun Maggien raskauskaan ei ole edennyt mihinkään suuntaan. ::)

Jotenkin taas osasin arvata, että Negan kuitenkin vetäisi pitemmän korren ja kuinka kävikään. :/ Joskin olen iloinen Rickin ja Neganin välisestä turpasaunasta. Saa sekin äijä välillä olla retuutettavana.


Sain eilen katseltua loppuun toisen kauden Fear The Walking Deadia ja pitää edelleen olla sitä mieltä, että sarjana se on parempi kuin TWD nykyään. Oli kamalan rankkaa settiä tuo toinen kausi loppua kohden, kun Chris alkoi saada sosiopaattisia piirteitä ja kun Travis lopulta menetti Chrisin. Nyt kyllä jännittää Nickin puolesta, miten hänen käy. Kun olin lukevinani kolmoskaudesta jonkun sellaisen otsikon, että kauden avausjaksossa joku päähenkilöistä kuolee, kunhan nyt ei olisi Nick tai Travis, tai Strand. :/ Madison on musta hieman ärsyttävä jo senkin puolesta, että tuntuu, että Dickensin näytteleminen jää puolitiehen. Ilmeisesti tuo kolmoskausikin on jo julkaistu, mutta en ole vielä sitä saanut työn alle. Todella koukuttava sarja ollut tähän asti.

Clearwater

  • Sudentuoja
  • ***
  • Viestejä: 312
  • chaos born in candlelight
Vs: The Walking Dead (tv-sarja)
« Vastaus #155 : 12.12.2017 18:09:06 »
Huh, minäpäs olen ollut kauan hiljaa. No, en nyt käy puhumaan muista jaksoista, vaan tästä uusimmasta. Mid-season finalet on aina pahoja, mutta tää herätti itsessä aika paljon tunteita.

Spoilaa 8x08!

Spoiler: näytä
Mua tympii Eugene entistä enemmän. Nyt kun se säheltää menemään ja on olevinaan jotenkin ihan hirvittävän tärkeä tyyppi. Oon aika varma, että Negan enimmäkseen testaa sitä eikä läheskään luota siihen niin paljon kuin väittää.

Negan... Samaan aikaan vihaan sitä hahmoa niin paljon, mutta hän on myös hyvin mielenkiintoinen, joten en tiedä mitä ajatella. Katsoin mielenkiintoisen videon siitä, miksi Negan on sellainen kuin on: johtuu pitkälti siitä, että Negan on pohjimmiltaan aika epävarma eikä kestä sitä, että joku kukkoilee ja on ylempänä, joten pyrkii siksi alistamaan. Siksi tappoi Abrahamin, ei suinkaan sattumanvaraisesti - toisin sanoen pelkäsi Abrahamia. Reaktionsa jaksossa siihen, että Rick otti Lucillen, oli hämmentävä - toisaalta tajuan kyllä, mutta ukko ihan mylvi. Sattui pesäpallomailan ottaminen enemmän kuin lyönnit yhteensä. Turpasauna ihan oikein Neganille kyllä.

Maggie ei ota minkään valtakunnan ryttyilyä vastaan. Se on musta hyvä, mutta kunhan hän ei vain ihan liiallisuuksiin sen kanssa nyt vaan menisi. Ja Ezekiel... Veikkaan, että Morgan menee apuun. Ja Dwight! Vihaan sitä vain vähemmän ja vähemmän koko ajan. Olen vain iloinen minäkin siitä loikasta.

Ja sitten se viimeinen... Carl. Siis ei Carlia, ihan oikeasti. Muistan sen hetken, kun Talking Deadissä sanottiin joskus sitä, että ainoa joka on turvassa on Carl. Ei sitten. Miksi Rickin pitää kärsiä koko ajan? En vaan tajua. Eikö se ole kärsinyt jo tarpeeksi? Löysin netin syövereistä sen kuvan, jossa Shane sanoi, ettei Rick pysty pitämään Loria ja Carlia elossa... No, tottahan tuo nyt sitten on. Vähän kuiteniin jotenkin ärsyttää tämä ratkaisu, koska Carl alkoi hahmona löytää sen potentiaalinsa ja olisi aivan hyvin voinut olla the last man standing (ja uskoin old man Carl teoriaan aika hanakasti, se olisi ollut mainio). Multakin meni kyllä ohi, että missä vaiheessa kulkija pääsi Carlia puremaan.
« Viimeksi muokattu: 12.12.2017 18:10:57 kirjoittanut Clearwater »
Kotimaani on Mikä-Mikä-Maa.

Fiorella

  • ***
  • Viestejä: 5 723
  • Hyvän tuulen kotisatama
    • https://archiveofourown.org/users/Fiorelle
Vs: The Walking Dead (tv-sarja)
« Vastaus #156 : 14.01.2018 23:24:37 »
No johan se on aika minunkin taas tässä ketjussa aktivoitua. ;)

Taannoisten tapahtumien vuoksi sarjassa, katsojat ovat olleet pahan kerran kiukuissaan ja vaatineet ahkerasti Gimpleä poistettavaksi, kun hän "pilaa koko sarjan". No, nytpä on se pyyntö kuultu ja showrunnerin paikalla jatkaa Angela Kang, joka on jo ennestään tuttu useampienkin jaksojen (ainakin osittaisena) kirjoittajana. Gimpleä nyt ei voinut mitenkään panna viralta kokonaan, joten se sai uuden edustustittelin (miten suurta valtaa sitten pitääkään sisällään, se jää nähtäväksi) mutta ainakin nyt on julkistettu että 9. kausi on tulossa. :)

Sarjan laatu on lähtenyt ehkä heikkenemään, mutta pakko myöntää että olen kyllä itse nauttinut tästä kasikaudesta kovasti. :) Sekin taitaa olla katsojan silmissä, ehkä tyydyn sitten vähään, mutta ihan ilolla tuota on vielä jaksanut seurata! Ei kai nyt minkään sarjan katsojaluvut ole enää näin pitkällä samoissa lukemissa kuin suurimman suosion aikakautena.

I´m kind and caring Hufflepuff!
~ Iltakävelylle Fiorellan ficcitarhaan? ~

Kosmik

  • ***
  • Viestejä: 3 891
  • ava © Ingrid
Vs: The Walking Dead (tv-sarja)
« Vastaus #157 : 15.01.2018 00:47:33 »
Spoilaa kasikauden 8. jakson tapahtumia!

Spoiler: näytä
Jos käsitin oikein, niin Gimple on kai vastuussa Carlin lynkkaamisesta, joten ihan oikein, jos potkaistaan pois "showrunnerin" paikalta. >:( Sen verran haistakaapaska-veto tappaa Carl tv-sarjassa. Oikeesti mulla meni vähän maku koko sarjaan sen uusimman jakson myötä. Kun koko ajan sarjassa on tavallaan ollut pääpointtina luoda tulevaisuutta jälkikasvulle ja sitten joku urpo päättää tappaa päähenkilön pojan, jota on sarjassa suojeltu alusta asti. Ihan hyvin Carlin näyttelijä olis voinut mennä opiskelemaan välillä ja palata sarjaan myöhemmin. Mä olisin jopa hyväksynyt ennemmin Rickin kuoleman kuin Carlin. Sekös vasta olisi heittänyt sarjan mielenkiintoiseen ulottuvuuteen, jos Rick potkaisisi tyhjää ja Carl nousisi vähitellen hänen tilalleen johtohahmona ja päähenkilönä. Vaikea kuvitella sarjaa ilman Carlia ja Carl on ollut tavallaan nuorison edustaja, joita ei mielestäni sarjassa ole turhan paljon esillä. Siinäkin mielessä Fear The Walking Dead tuntui raikkaalta, kun siinä käsitellään hyvinkin paljon tätä zombimaailmanloppua nuorten näkökulmasta. Ihan tylsää, jos TWD tulee jatkossa painottumaan enemmän aikuishahmoihin...

Fiorella

  • ***
  • Viestejä: 5 723
  • Hyvän tuulen kotisatama
    • https://archiveofourown.org/users/Fiorelle
Vs: The Walking Dead (tv-sarja)
« Vastaus #158 : 12.02.2018 19:08:11 »
Parisen viikkoa, ja tarina jatkuu! ;D Jee, jee, jee! Olen innoissani, siitäkin huolimatta mitä suurella todennäköisyydellä tuleman pitää.

No niin ja spoilerin alle taas tarkempi pohdiskelu 8. kaudesta, erityisesti sen viimeisimmistä jaksoista ja tulevan loppupuoliskon mietinnästä... Spoilaa myös uutta traileria!
Spoiler: näytä

Uusi traileri on saanut minut ihastuksiini siinä missä muutkin Caryl-fanittajat, mutta mistä vetoa että siinä on taas esitelty koko loppukauden Caryl-tarjonta? ;D Kyllä ne osaavatkin huijata faneja katsomaan, tavalla jos toisella! Minua ilahdutti erityisesti se kohta, missä Carol juoksee onnellisen näköisenä vastaan tulijoita (vaikka se ilo loppunee lyhyeen). Olen odottanut hymyilevää Carolia kovasti ja arvostan jokaista kohtausta, missä se voi olla edes hetken kevyemmällä sydämellä.

Carol lienee nyt suuressa osassa loppukautta, erityisesti näköjään Ezekielin ja Morganin kanssa iskujoukoissa, joten olen myös hieman huolissani sen puolesta. Etteivät nyt sitä virhettä tekisi, että tappaisivat Carolin nyt, kun se on viimein taas saanut itsensä koottua kasaan. Morganin on sanottu kilahtavan kauden loppua kohden ja sen myötä saattanee kuolla tai ainakin poistunee sarjasta, voi ei.

Roskisporukan vihaajat pääsevät luultavasti nyt tuulettamaan, koska ne niitettäneen kohta pois maailmankartalta. En ole mikään Jadisin ykkösfani todellakaan, mutta surettaa silti sen puolesta, jos se jää yksinään suremaan. :( Voihan olla, että se tekee sitten oman loppuhuipennus-taistelunsa (Rickin puolesta? ;) ) ja tuhoaa jonkun pahiksen apuna kauden päätteeksi, luultavasti itse kuollen samalla, jolloin turhista sivuhahmoista onkin kätevästi päästy eroon... Tämä siis vain omaa spekulaatiota niihin tietoihin pohjautuen, joita minulla on.

Kosmik esitti, että nuoria saisi olla enemmän pääosassa. Luulen, että se Kingdomin pikku poika, joka seurasi Carolia (jonka näyttelijä on Sophian näyttelijän pikkuveli!) tulee olemaan nyt enemmän esillä? Toivon myös, että näemme enemmän söpöä pikku Judithia.



Vielä Fear the Walking Deadista, spoilaa kolmoskautta.
Spoiler: näytä

Kovasti sitä hehkutettiin, miten sarja on parantanut otettaan, mutta en uudenkaan kauden katsottuani vieläkään päässyt siihen niin kiinni, että kiinnostaisi vähääkään, mitä porukalle tapahtuu. :( Nick on ainoa, jonka tekemisistä olen kummemmin kiinnostunut ja hänen uusi tyttöystävänsä, joka tyssäsi tosin lyhyeen, Alicia ehkä vähän myös. Ja voi että miten inhosin Troyta! Madison on ihan kuin Rick siinä, että päätöksenteko on umpihukassa... Ja aina tekee hölmöjä valintoja.  ::)

Uudelle kaudelle ne lähtevät taas kerran vähän niin kuin nollapisteestä, joten eipä lie niin vaikea siihen sitten ympätä tavalla tai toisella Morgania mukaan. Olen kieltämättä utelias näkemään miten se tuosta asettuu, eli aion jatkaa katsomista. Olisipahan sitten edes yksi suosikkihahmo siinäkin mukana. 


Jos joku on utelias, niin tällaista näkyisi olevan luvassa... SPOILAA 8. kauden 9. jaksoa eli sitä mitä ei ole vielä nähty!
Spoiler: näytä

Tässä siis vahvistuu Carlin kohtalo ja mitä eka jakso tauon jälkeen pitää sisällään. Älä lue jos et tahdo tietää!

Well, looks like everyone's theories are out the window. Those of us who said he was going to die were in fact correct. Here is the spoilers for 8.9 CREDITS to The Spoiling Dead Fans.

Thank you to our awesome source. Episode 8.9 "Honor" Q & A. Buckle up and grab your Xanax and tissues, buttercups.

Does Carl say goodbye to everyone before he goes? What does he say?


He says his goodbyes to Rick and Michonne. We see that the flash-forwards from the first episode are actually Carl’s visions of how things could be if Rick stopped fighting. Rick promises Carl that he will “make them real."

How does Carl’s death play out? Who puts him down? Last words?


Carl kills himself inside the burned church with his own gun.

Who do we see react to Carl’s death? What are their reactions?


Rick and Michonne. They end up taking Carl to the burned church and leave him there alone after saying their goodbyes. When they hear the gunshot they completely break down, utterly devastated.

What happens during the flashback scenes with Carl?


These flashbacks show the moments from when he is bitten and the moments after. Carl knows he’s on borrowed time and tries to make the best out of the time he has left. So he writes several letters (to Rick, Michonne, Enid, etc). He takes lots of Polaroids with Judith so that she will have a visual reminder of her big bro. He also plants a tree.

Does Ezekiel get rescued? How?


Yes! Carol and Morgan to the rescue. They wipe out all the Saviors that were at the Kingdom. Henry actually kills Gavin.

Do we find out how the Saviors escaped the Sanctuary?


Yes. It was Eugene’s plan. They basically shot down walkers from the windows of the Sanctuary. The bodies piled up and created some kind of barricade which opened up a path for some of the Saviors to escape.

What’s going on with Dwight? Does Laura make it back to rat him out?


We don't find out. There are no scenes at the Sanctuary except for the flashback scene.

What happens at Oceanside with Enid and Aaron?

We don't see them in this episode.

Do we see anything at the Hilltop in this episode?


No.

What happens to Siddiq? Does he escape to Hilltop with the rest of them?


Yes, he leaves with everyone. They all escape except for Rick and Michonne who stay behind with Carl.


Eli kaikki se tuotannon vihjailu "ehkä Carl ei sittenkään kuole" ja "kaikki on mahdollista, vielähän hän on elossa kun viimeksi nähtiin" oli harhautusta ja vaikka ihmiset keksivät jos jonkinlaista aasinsiltaa ja toiveikasta ajatusta miten Carl voisi säilyä, ei se tule toteutumaan. Carl on valmistellut lähtöään, kirjoittanut kirjeitä ja ottanut kuvia muistoksi, jopa istuttaa puun. Rickin flashback-kohtaukset ovatkin Carlin "näin hyvin maailma voisi toimia, jos Rick vain muuttaisi toimintatapojaan" -haaveita, jotka Rick tietysti siinä herkässä tilassa lupaa tehdä todeksi.

Carl vetäytyy vanhaan kirkkoon ja ampuu itseään päähän. Itse olisin ajatellut, että Michonne olisi auttanut Carlia. Muistan kun jossakin vanhassa jaksossa Carl sanoi "tekisin sen sinulle", ja Michonne vastasi samoin. Tuntuu, että Carl tahtoo tehdä lähdöstään perheelleen mahdollisimman helpon, koska se on niin vaikeaa, mutta ei kai sitä helpoksi voi tehdä mikään.

Se oli minusta jotenkin ylisöpöä, että hän otti kuvia muistoksi Judithille. Ja muillekin. Tuossa tilanteessa valokuvat ovat harvinaisia ja ihana muisto.

Aaron ja Enid saavat ilmeisesti sitten ruutuaikaa seuraavassa jaksossa ja Hilltop vähän myöhemmin. Toivon vain, että kirjoittajat eivät sössisi sarjaa vaan tekisivät työnsä kunnolla eikä oikoen. Peukut pystyyn, jännitys tiivistyy. :)

Lueskelin myös Twd Truefacts -infoa tulevien jaksojen sisällöstä. Olkoonkin aika ympäripyöreää, kyllä siitä jo käsitystä saa että mitä lienee luvassa. Mietin, jokohan tosiaan ne Whisperers -kuiskijat tullaan esittelemään näinkin pian? Kuulostaisi siltä ainakin minusta... En ole turhan innoissani, sen verran verenhimoista väkeä kun ovat.  :-\ Jos seuraa sarjista, niin hahmomenetyksiä on taas luvassa. :( En tahdo, että enää yhtään tuttua väkeä kuolee. :(
« Viimeksi muokattu: 14.02.2018 14:43:53 kirjoittanut Fiorella »

I´m kind and caring Hufflepuff!
~ Iltakävelylle Fiorellan ficcitarhaan? ~

Kosmik

  • ***
  • Viestejä: 3 891
  • ava © Ingrid
Vs: The Walking Dead (tv-sarja)
« Vastaus #159 : 27.02.2018 19:45:55 »
Spoilaa 8. kauden 9. jaksoa!

Spoiler: näytä
Carlin kuoleman jälkeen kenenkään muun hahmon kuolema ei tunnu enää missään. Sarjan kirjoittajat teki nyt sen isoimman virheen, joka aivan varmasti saa osan sarjan seuraajista lopettamaan koko sarjan katsomisen. Itse ainakin vakaasti harkitsen, että tää oli mun osalta tässä. Ei tossa ole enää mitään mieltä. Carl oli kuitenkin noista se ainoa järkevä näköjään ja nyt sekin piti sitten pistää päiviltä ihan vaan shokeeraamistarkoituksessa. En mä muutakaan syytä näe, miksi ihmeessä Carl päätettiin tappaa, kun se kerran on sarjakuvassakin vielä elossa. Toi vähän sellainen haistakaapaska-ratkaisu sarjan faneille. Paljon mielenkiintoisempaa olisi ollut, jos Carl olisikin ollut immuuni tuolle zombivirukselle, vähän niin kuin The Last of Us -pelin Ellie oli. Siitä vasta olisikin voinut kehitellä mielenkiintoisia juonenkäänteintä jatkoa ajatellen.

Musta tää fanien suosikkihahmojen tappaminen juonenkäänteenä on jo niin nähty tässä sarjassa. Tuntuu että juoni voi olla vähän niin ja näin ja toistaa itseään, mutta pidetään fanien mielenkiinto yllä sillä, että tapetaan "päähahmoja" aina kauden puolivälissä tai päätösjaksossa. Olis paljon kivempi nähdä just sellaista settiä, mitä nähtiin Carlin ja Judithin välillä niissä takaumissa. Olen ihan kyllästynyt tohon ylettömään tappamiseen ja Rick versus Negan -meininkiin. Ja ne Carlin kuvitelmat siitä ihannemaailmasta olisi paljon kivempaa katsottavaa, kuin mitä sarja nyt meille tarjoaa.

Uusinta jaksoa katsoessa huomasin, ettei mua kiinnostanut mikään Ezekielin, Carolin tai Morganin kohtalo pätkän vertaa, kun tiesi, että Carl kuolee tuossa jaksossa. Ei muilla ollut mitään väliä ja siltä se varmaan tuntuu sitten jatkossakin, jos nyt tätä sarjaa jaksan enää seurata. Ja katsotaan vaan, niin ei se Carlin pelastama mies varmaan saa edes paljon screenaikaa ja varmaan sekin tapetaan kohta pois, mikä ei olisi mikään yllätys. ::) Michonnen ja Rickin puolesta tuntuu pahalta ja ehkä lähinnä Michonnen vuoksi jaksan sarjaa enää seurata (jos nyt jaksan), koska se on alusta saakka ollut kuitenkin yksi suosikkihahmoistani. Todella vittuuntunut fiilis, kun sarja mentiin nyt pilaamaan. Carlin takia tuli toki itkeä tihrustettua ja muutenkin on sellainen paska fiilis ollut eilen ja tänään. Tuntuu melkein siltä kuin olisi oikeasti menettänyt jonkun tutun ja tärkeän ihmisen.